Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 08-09 17:04

Barrycade

Through the...

@Frijns.Net Bedankt voor je reactie!

We landen op Portland en blijven 3 nachten daar.
Ik zal je andere tips eens goed bekijken.

Welk rondje hebben jullie gemaakt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rvrbtcpt
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 11-09 08:52
Barrycade schreef op woensdag 24 mei 2017 @ 14:48:
@Frijns.Net Bedankt voor je reactie!

We landen op Portland en blijven 3 nachten daar.
Ik zal je andere tips eens goed bekijken.

Welk rondje hebben jullie gemaakt?
In het kort: AMS > Seattle > Victoria (CA)> Tofino > Vancouver > Jasper NP > Banff NP > Glacier NP > Yellowstone > Portland > Seattle > AMS
We zijn op meer plaatsen geweest op die route in de 30 dagen die we hiervoor hadden en we zijn vier dagen in Yellowstone geweest. Overal tijd genoeg genomen om te relaxen, wandelen en rond te kijken.

Het jaar daarvoor hebben we de route van San Francisco via de kust naar Olympic NP gedaan (overnachting in Ocean Shores) en via Portland en Crater Lake zijn we toen weer naar SF gereden.

[ Voor 13% gewijzigd door rvrbtcpt op 24-05-2017 14:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barrycade

Barrycade

Through the...

Ah jullie zijn dus naar Canada geweest.
Daar zijn we ook geweest maar dan vanaf Vancouver -> Banff-> Jasper en dan Vancouver Island.
Die trip gaan we ook nog een keertje doen, als de kinderen weer wat groter zijn en dan ook Yellowstone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvrbtcpt
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 11-09 08:52
Canada is prachtig. Na een flink aantal keren Amerika moest het toch een keer ervan komen en het was geweldig. Daar wil ik zeker nog eens terug.
Als je tijd hebt in Oregon dan moet je zeker een stuk langs de kust rijden en dan echt de 101 nemen en niet de 5. Onderweg kun je stoppen voor prachtige uitzichten. Je ziet de zeeleeuwen en dolfijnen langs de kust in zee zwemmen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Barrycade schreef op woensdag 24 mei 2017 @ 12:08:
[...]

De upgrades die we in het verleden aangeboden kregen waren kosteloos: kleinere auto was er niet en kregen gewoon de sleutels van een grotere / luxere aangereikt.

Bijbetalen zal ik niet zo heel snel doen. Maar goede tip.
Verzekeringen zitten er trouwens al bij, we hebben het via een NL-se aanbieder geregeld waar het specifiek vermeld staat.
Wat vaak goed werkt: een stick shift huren (dan moet je die natuurlijk wel willen als ze hem hebben). Vaak hebben ze die niet staan en krijg je gratis een automaat in een hogere klasse aangeboden.

Ik vergeet nooit de stomme gezichtsuitdrukking van de verhuurder de eerste keer:
V: Why do you want a stick shift?
A: I've never driven anything else, I don' t know how to drive anything else!
:D
Gevolg: excuses voor het niet op voorraad hebben, een twee klassen grotere automaat en uitgebreide uitleg over de automaat van de verhuurder O-)

Alcatraz: Ik weet niet of het nog zo is, maar je had tours die alleen langs alcatraz voeren en tours die je op het eiland afzetten. Die laatste moest ik twee-drie dagen van te voren al reserveren en toen was het al krap! Als je het schema weet, zou ik zeker een week van te voren alcatraz al regelen.

Ik heb toen een presentatie gekregen en gesprek gehad met Jolene Babyak, dat scheen ze vaker te doen, maar ik kan nergens vinden of ze dat nog doet en wanneer. Dat is inmiddels ook al weer 10 jaar terug.

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 24-05-2017 16:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GlowMouse
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Akaendra schreef op woensdag 24 mei 2017 @ 12:18:
Augustus ga ik alweer voor de 5de keer richting USA, ditmaal naar Anaheim/LA, maar dat is vooral voor een convention :D
Het gebied rondom het convention center is behoorlijk triest. Veel beton, en afgezien van Disney is er niets op loopafstand. In de buurt is er wel een baseballstadion (net te ver om in augustus te lopen), dus als er een wedstrijd is zou ik daar zeker heengaan. Met een auto kun je wel goed uit de voeten. Als je langer wilt blijven, kun je met de Coast Starlight naar San Francisco, en dan vanuit SF terugvliegen. Dat is een hele mooie treinreis langs de kust die een dag duurt. Je kunt regelmatig uitstappen en er is een restaurant aan boord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Verwijderd schreef op woensdag 24 mei 2017 @ 16:12:
[...]

Ik vergeet nooit de stomme gezichtsuitdrukking van de verhuurder de eerste keer:
Gevolg: excuses voor het niet op voorraad hebben, een twee klassen grotere automaat en uitgebreide uitleg over de automaat van de verhuurder O-)
Die uitgebreide uitleg heb ik ter plekke aan het personeel moeten vragen. Ik had echt geen enkel idee hoe een automaat werkte en ik kreeg die auto niet van z'n plek.
Durfde het eerst ook niet te vragen omdat ik dacht dat ze de auto misschien niet mee zouden geven als ik mijn onkunde liet merken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Akaendra
  • Registratie: Augustus 2010
  • Nu online
Verwijderd schreef op woensdag 24 mei 2017 @ 16:12:
[...]

Wat vaak goed werkt: een stick shift huren (dan moet je die natuurlijk wel willen als ze hem hebben). Vaak hebben ze die niet staan en krijg je gratis een automaat in een hogere klasse aangeboden.

Alcatraz: Ik weet niet of het nog zo is, maar je had tours die alleen langs alcatraz voeren en tours die je op het eiland afzetten. Die laatste moest ik twee-drie dagen van te voren al reserveren en toen was het al krap! Als je het schema weet, zou ik zeker een week van te voren alcatraz al regelen.

Ik heb toen een presentatie gekregen en gesprek gehad met Jolene Babyak, dat scheen ze vaker te doen, maar ik kan nergens vinden of ze dat nog doet en wanneer. Dat is inmiddels ook al weer 10 jaar terug.
Alcatraz toer zou ik maanden van tevoren al doen. Ik had vorig jaar de nighttour en die was toen al ergensd in april al bijna uitverkocht (ik had de laatste ticket)

Overdag kan ook natuurlijk, maar 's avonds ziet het er allemaal zo mooi uit de de SF skyline mag er van het water ook wel wezen :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

Wat trouwens ook wel een aanrader is, is in de hotels melden dat je op Honeymoon bent.

Wij hebben 4 weken lang de meest afgrijselijke upgrades gekregen. Gigantische kamers, suites, champagne op de kamer, etc. etc.

In het Bellagio hadden we een suite met 4 badkamers, sauna, bubblebad, view aan zowel de voor als achterkant, echt geweldig _/-\o_

Nou was het wel echt onze honeymoon overigens :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rannasha
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11-09 12:16

Rannasha

Does not compute.

Akaendra schreef op woensdag 24 mei 2017 @ 12:18:
Augustus ga ik alweer voor de 5de keer richting USA, ditmaal naar Anaheim/LA, maar dat is vooral voor een convention :D
Toevallig het eerste weekend van november?

|| Vierkant voor Wiskunde ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Akaendra
  • Nu online
Rannasha schreef op zaterdag 27 mei 2017 @ 20:19:
[...]

nope, niet Blizzcon :D

2de week augustus :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeka
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 09-09 09:23

jeka

Support your local club.

Rannasha schreef op zaterdag 27 mei 2017 @ 20:19:
[..Augustus ga ik alweer voor de 5de keer richting USA, ditmaal naar Anaheim/LA, maar dat is vooral voor een convention :D
..]

:X

FCG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrTre
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 11-09 13:38
PWM schreef op vrijdag 26 mei 2017 @ 14:40:
Wat trouwens ook wel een aanrader is, is in de hotels melden dat je op Honeymoon bent.

Wij hebben 4 weken lang de meest afgrijselijke upgrades gekregen. Gigantische kamers, suites, champagne op de kamer, etc. etc.

In het Bellagio hadden we een suite met 4 badkamers, sauna, bubblebad, view aan zowel de voor als achterkant, echt geweldig _/-\o_

Nou was het wel echt onze honeymoon overigens :p
Onze reis naar de USA (over 3 weken alweer!) is ook onze huwelijksreis, hoe hebben jullie dat 'gemeld'?
Wij kregen een tip van iemand om een 'just married' stickertje op een paspoort-hoesje te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

MrTre schreef op maandag 29 mei 2017 @ 12:03:
[...]

Onze reis naar de USA (over 3 weken alweer!) is ook onze huwelijksreis, hoe hebben jullie dat 'gemeld'?
Wij kregen een tip van iemand om een 'just married' stickertje op een paspoort-hoesje te doen.
Het is Amerika ;) De eerste vragen bij inchecken is waar je vandaan komt en wat je komt doen :p We are on our honeymoon is eenvoudig te pluggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HMaster_II
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 11-09 11:12
MrTre schreef op maandag 29 mei 2017 @ 12:03:
[...]

Ik hoop voor je, dat je géén rit over de Highway-1 BigSur gepland hebt... Dan heb je een klein probleem. Die is namelijk als doorgaande verbinding de komende maanden afgesloten wegens een grote aardverschuiving. -O-

Je kan wel tot aan de afsluiting oprijden, omkeren (pogen een tussendoorweg te vinden) en aan de andere kant weer een stuk doen, maar dan ben je een (halve/hele) dag extra onderweg. :/

Wij hebben vorig jaar onze 5jarig jubileum trip gedaan. Niets laten weten verder, behalve op de heenvlucht aan de stewardess die daarna plots met een traktatie aankwam. _/-\o_

The S in IOT stands for security.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrTre
PWM schreef op maandag 29 mei 2017 @ 12:28:
Het is Amerika ;) De eerste vragen bij inchecken is waar je vandaan komt en wat je komt doen :p We are on our honeymoon is eenvoudig te pluggen.
Thanx!
HMaster_II schreef op maandag 29 mei 2017 @ 12:29:

Ik hoop voor je, dat je géén rit over de Highway-1 BigSur gepland hebt... Dan heb je een klein probleem. Die is namelijk als doorgaande verbinding de komende maanden afgesloten wegens een grote aardverschuiving. -O-
Nee, gelukkig niet. We gaan van San Fransisco -> Las Vegas -> LA en vliegen daarna door naar Oahu.
Maar toch bedankt, ik had van de aardverschuiving inderdaad ook gehoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

Let op in Vegas met de hotels grenzend aan de Freemont Experience. Deze gaat door tot 05.00 en ook op verdieping 16 lijkt het alsof ze midden in je kamer staan. Ik heb in de Golden Nugget aan dat ding gelegen en heb de hele nacht geen oog dicht gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrTre
PWM schreef op maandag 29 mei 2017 @ 14:04:
Let op in Vegas met de hotels grenzend aan de Freemont Experience. Deze gaat door tot 05.00 en ook op verdieping 16 lijkt het alsof ze midden in je kamer staan. Ik heb in de Golden Nugget aan dat ding gelegen en heb de hele nacht geen oog dicht gedaan.
Das niet handig inderdaad, Wij slapen in The Mirage dus niet zo veel last van denkik.
heb je daar nog een blik geworpen op 'Heart Attack Grill'? Die zit daar in de buurt zag ik net, was van de week ofzo in Jensen USA, bazar 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Akaendra
  • Nu online
MrTre schreef op maandag 29 mei 2017 @ 12:53:
[...]

Thanx!

[...]

Nee, gelukkig niet. We gaan van San Fransisco -> Las Vegas -> LA en vliegen daarna door naar Oahu.
Hawaii is zeker de moeite waard, zelfs het vliegveld al :D
Zat zelf in 2012 op Kona, en die sterrenhemel 's avonds :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HuHu
  • Registratie: Maart 2005
  • Niet online
MrTre schreef op maandag 29 mei 2017 @ 12:53:
[...]

Thanx!

[...]

Hoe lang blijf je op Hawaii? Als je tijd hebt zou ik zeker een van de andere eilanden bezoeken (Big Island, Maui of Kauai).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PCJR
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 10-09 15:29
Nou mensen hier een handje vol foto's uit de big selection van 3 weken roadtrip West:

http://prosier.synology.m...lbum_55534132303137657874

ww=tweakers

Volgens mij werkt de diavoorstelling goed (knop bovenin, in het album). Let me know!

:w

|| Solar 7.4kwp oostwest + 850wp zuid + Deye 12K-SG04LP3-EU + 50kWh LiFePo4 || EHVX08S23EJ9W + ERGA06EAV3H ||

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DikkeBMW
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 22:30

DikkeBMW

Live '25

PCJR schreef op dinsdag 30 mei 2017 @ 10:36:
Nou mensen hier een handje vol foto's uit de big selection van 3 weken roadtrip West:

ww=tweakers

Volgens mij werkt de diavoorstelling goed (knop bovenin, in het album). Let me know!

Even snel gescrolled, maar zo te zien heb jij ook Angels Landing gedaan!? _O_ Blijft voor mij een van de hoogtepunten. Tevens heb jij in hetzelfde hotel gezeten daar als waar ik van de zomer was :D ! Hebben jullie ook de loslopende hertjes gezien daar tussen de huisjes haha. Heerlijk pool-uitzicht he.

Ikzelf vind Zion het mooiste NP dat er is. Ik ben in Yellowstone, Yosemite, Grand Canyon etc. etc. geweest, maar Zion blijft echt mijn favoriete NP 8)

Hoe heet was het bij jullie in Death Valley? Wij kwamen tot 53C :+

Ah, en Antilope Canyon. Dat wow-effect als je ineens naar beneden loopt is tof he.

fookin mad fer it

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Magic6399
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

ww=tweakers

Leuke serie!
Heb zelf ook dezelfde brandweer ladderwagen op de foto staan :P (was in sept. '16 pas 2 maanden oud, volgens de brandweerman die erin zat)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

Ik heb in Yosemite en Sequoia nog op verschillende momenten totaal 20 beren gezien waarvan 2 hun jongen meehadden. Op een gegeven moment zette ik ze al niet meer op de foto. Achteraf hoorde ik pas dat dat wel echt uitzonderlijk was.

Kom er dit jaar met slechts Miami, Nashville en New York helaas bekaaid af. Volgend jaar gelukkig weer wat meer west kust.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Barrycade

Barrycade

Through the...

ww=tweakers

Veel herkenbare locaties en foto opps ;)

Heb je alle foto's met je S7 gemaakt? ;(
Het valt me vooral op bij de nachtfoto's van Vegas.

Ik ben een redelijk fanatieke fotograaf dus viel me op.

Mijn serie staat gedeeltelijk op Flickr (gemaakt in 2007 met een Nikon D50)
https://flic.kr/s/aHsjuRzFEh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koja78
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 02-09 13:53
HMaster_II schreef op maandag 29 mei 2017 @ 12:29:
[...]

Je kan wel tot aan de afsluiting oprijden, omkeren (pogen een tussendoorweg te vinden) en aan de andere kant weer een stuk doen, maar dan ben je een (halve/hele) dag extra onderweg. :/
Wij hebben gewoon het eerste deel tot aan de afsluiting gedaan en dan de reis verder gezet richting Yosemite.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HMaster_II
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 11-09 11:12
Koja78 schreef op dinsdag 30 mei 2017 @ 14:56:
[...]

Wij hebben gewoon het eerste deel tot aan de afsluiting gedaan en dan de reis verder gezet richting Yosemite.
:) ah okee, er was dus nog wel een doorsteek.
Wij hadden vorig jaar de Big Sur als dag-rit ingebouwd. Starten in San Francisco via de Big Sur noord -> zuid en daarna afsteken naar Bakersfield. Dus we waren blij dat het niet vorig jaar afgesloten is geweest.

The S in IOT stands for security.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PCJR
Barrycade schreef op dinsdag 30 mei 2017 @ 14:43:
[...]

Veel herkenbare locaties en foto opps ;)

Heb je alle foto's met je S7 gemaakt? ;(
Het valt me vooral op bij de nachtfoto's van Vegas.

Ik ben een redelijk fanatieke fotograaf dus viel me op.

Mijn serie staat gedeeltelijk op Flickr (gemaakt in 2007 met een Nikon D50)
https://flic.kr/s/aHsjuRzFEh
In LV is veel met de S7 gemaakt, 7D barrel had ik vaak niet mee, en ook gaat de S7 gewoon beter als je daar loopt, + ik heb geen statief + ik heb alles met 15-85 gedaan, dus met weinig licht pak ik al snel de S7 ;)

|| Solar 7.4kwp oostwest + 850wp zuid + Deye 12K-SG04LP3-EU + 50kWh LiFePo4 || EHVX08S23EJ9W + ERGA06EAV3H ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PCJR
DikkeBMW schreef op dinsdag 30 mei 2017 @ 10:42:
[...]

Even snel gescrolled, maar zo te zien heb jij ook Angels Landing gedaan!? _O_ Blijft voor mij een van de hoogtepunten. Tevens heb jij in hetzelfde hotel gezeten daar als waar ik van de zomer was :D ! Hebben jullie ook de loslopende hertjes gezien daar tussen de huisjes haha. Heerlijk pool-uitzicht he.

Ikzelf vind Zion het mooiste NP dat er is. Ik ben in Yellowstone, Yosemite, Grand Canyon etc. etc. geweest, maar Zion blijft echt mijn favoriete NP 8)

Hoe heet was het bij jullie in Death Valley? Wij kwamen tot 53C :+

Ah, en Antilope Canyon. Dat wow-effect als je ineens naar beneden loopt is tof he.
Angels Landing was te druk, aangezien de 4 mile dicht was of iets. We hebben de andere lijpe route gedaan, de Hidden Canyon :9

Herten heb ik een foto van meen ik! Helaas geen beren gezien. Lekkerste zwembad/rust hadden we bij Springdale 8) Meest irritante bij Tropicana LV. 125 euro voor een kingbed/strandbed te huren voor een dag. Popiejopie pool guards, steeds weer vragen voor cocktails a 15 euro ps, bedje mocht je neit in de schaduw zetten... ;w

Death Valley, uhm, iets van 102 F? Zie mn foto ergens bij de eerste 4 ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DikkeBMW

DikkeBMW

Live '25

PCJR schreef op dinsdag 30 mei 2017 @ 20:20:
[...]

Angels Landing was te druk, aangezien de 4 mile dicht was of iets. We hebben de andere lijpe route gedaan, de Hidden Canyon :9

Herten heb ik een foto van meen ik! Helaas geen beren gezien. Lekkerste zwembad/rust hadden we bij Springdale 8) Meest irritante bij Tropicana LV. 125 euro voor een kingbed/strandbed te huren voor een dag. Popiejopie pool guards, steeds weer vragen voor cocktails a 15 euro ps, bedje mocht je neit in de schaduw zetten... ;w

Death Valley, uhm, iets van 102 F? Zie mn foto ergens bij de eerste 4 ;)
Ah bij ons was juist Hidden Canyon gesloten ivm rockslide haha. Die dag hebben we dus toen nog maar eens Angels Landing gedaan, en erna hebben we nog de wandeling langs alle 3 de Emerald Pools gedaan.

Als je ooit nog eens naar LV gaat kan ik je Tuscany wel aanraden. Suites die liggen 10min buiten de Strip. Super luxe, heerlijke pool. En heel rustig. Echt veel beter dan de hotels op de Strip.

Ah, ja bij ons was dat 127F :+

fookin mad fer it

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koja78
HMaster_II schreef op dinsdag 30 mei 2017 @ 15:36:
[...]

:) ah okee, er was dus nog wel een doorsteek.
Wij hadden vorig jaar de Big Sur als dag-rit ingebouwd. Starten in San Francisco via de Big Sur noord -> zuid en daarna afsteken naar Bakersfield. Dus we waren blij dat het niet vorig jaar afgesloten is geweest.
Nope .. terugrijden naar Monterey en dan richting Merced

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gitarist
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

Gitarist

Jan

* Gitarist

In drie weken tijd rijden we dit rondje "muzieksteden":
Chicago
Memphis
New Orleans
Atlanta
Nashville
Chicago

Met uiteraard ook nog een hoop kleine plaatsjes/stadjes op de planning. We beginnen onze vakantie met drie dagen Lollapalooza 8-)

De huurauto is al geregeld, evenals (bijna) alle hotels.

Zin in!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flatlinernl
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 11-09 08:46
Leuk topic. Wij hebben in april de volgende route gedaan:

DUS - LAX
Los Angeles - Joshua Tree
Joshua Tree via stuk route 66 naar Grand Canyon
Grand Canyon via Horseshoe bend naar Bryce Canyon
Bryce Canyon naar Zion
Zion naar Las Vegas
Vegas naar Death Valley
Death Valley naar Isabella Lake
Isabella Lake naar Yosemite
Yosemite naar San Francisco
San Francisco naar Los Angeles
LAX-DUS

Steeds 1-2 nachten op iedere plek, globale route vooraf gepland en steeds aangepast op basis van of het ergens leuk was of niet.

Reis was in een camper en achteraf hadden we vaker in de natuur gekampeerd in plaats van op een campground

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DikkeBMW

DikkeBMW

Live '25

Flatlinernl schreef op donderdag 1 juni 2017 @ 11:19:
Leuk topic. Wij hebben in april de volgende route gedaan:

DUS - LAX
Los Angeles - Joshua Tree
Joshua Tree via stuk route 66 naar Grand Canyon
Grand Canyon via Horseshoe bend naar Bryce Canyon
Bryce Canyon naar Zion
Zion naar Las Vegas
Vegas naar Death Valley
Death Valley naar Isabella Lake
Isabella Lake naar Yosemite
Yosemite naar San Francisco
San Francisco naar Los Angeles
LAX-DUS

Steeds 1-2 nachten op iedere plek, globale route vooraf gepland en steeds aangepast op basis van of het ergens leuk was of niet.

Reis was in een camper en achteraf hadden we vaker in de natuur gekampeerd in plaats van op een campground
Met de camper in Joshua Tree overnacht? Dat is echt prachtig _/-\o_ Melkweg heb ik daar gewoon zo met het blote oog kunnen zien, was totaal 0 lichtvervuiling.

fookin mad fer it

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flatlinernl
DikkeBMW schreef op donderdag 1 juni 2017 @ 11:44:
[...]
Met de camper in Joshua Tree overnacht? Dat is echt prachtig _/-\o_ Melkweg heb ik daar gewoon zo met het blote oog kunnen zien, was totaal 0 lichtvervuiling.
10 mijl er vandaan. Maar weet wat je bedoelt. Zoveel plekken met zo weinig licht vervuiling gehad om te overnachten onderweg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DikkeBMW

DikkeBMW

Live '25

Flatlinernl schreef op donderdag 1 juni 2017 @ 16:01:
[...]

10 mijl er vandaan. Maar weet wat je bedoelt. Zoveel plekken met zo weinig licht vervuiling gehad om te overnachten onderweg.
Ah, dat is wel jammer ;) Ah ok, ik moet zeggen dat het bij in Joashua Tree écht op viel. Weet even niet meer waar wij toen verder allemaal waren. Welke andere plekken heb jij dan nog geovernacht die zo onvervuild waren?

fookin mad fer it

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flatlinernl
DikkeBMW schreef op donderdag 1 juni 2017 @ 16:19:
[...]
Ah, dat is wel jammer ;) Ah ok, ik moet zeggen dat het bij in Joashua Tree écht op viel. Weet even niet meer waar wij toen verder allemaal waren. Welke andere plekken heb jij dan nog geovernacht die zo onvervuild waren?
In de buurt van Bryce Canyon stonden we op een koa op een helling waar 's nachts geen licht was en in de buurt van Zion hebben we overnacht op de public grounds met niets in de buurt (mijl of 10-15)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron
  • Laatst online: 22:29

Smarron

The bend

Ok, wij gaan over een maand ook met vakantie naar de VS (1e keer VS, spannend !!) en de route zal deze worden:

Route VS 2017

En hier de exacte plaatsen waar we verblijven en hoeveel dagen:

Datum Van Naar Hotel
  1. 07/07/2017 Amsterdam San Francisco Kimpton Buchanan
  2. 08/07/2017 San Francisco San Francisco Kimpton Buchanan
  3. 09/07/2017 San Francisco Yosimite Yosemite View Lodge
  4. 10/07/2017 Yosimite Yosimite Yosemite View Lodge
  5. 11/07/2017 Yosimite Mammoth Lakes Mammoth Mountain Inn
  6. 12/07/2017 Mammoth Lakes Mammoth Lakes Mammoth Mountain Inn
  7. 13/07/2017 Mammoth Lakes Las Vegas Excalibur Hotel and Casino
  8. 14/07/2017 Las Vegas Carmel Junction Zion Mountain Range
  9. 15/07/2017 Carmel Junction Carmel Junction Zion Mountain Range
  10. 16/07/2017 Carmel Junction Carmel Junction Zion Mountain Range
  11. 17/07/2017 Carmel Junction Lake Powell Courtyard Page
  12. 18/07/2017 Lake Powell Grand Canyon Red Feather Lodge
  13. 19/07/2017 Grand Canyon Grand Canyon Red Feather Lodge
  14. 20/07/2017 Grand Canyon Sedona Days Inn Kokopelli
  15. 21/07/2017 Sedona Sedona Days Inn Kokopelli
  16. 22/07/2017 Sedona Scottsdale Carefree Resort
  17. 23/07/2017 Scottsdale Scottsdale Carefree Resort
  18. 24/07/2017 Scottsdale Palm Springs Palm Mountain Resort & Spa
  19. 25/07/2017 Palm Springs Palm Springs Palm Mountain Resort & Spa
  20. 26/07/2017 Palm Springs Anaheim Sheraton Park Hotel
  21. 27/07/2017 Anaheim Anaheim Sheraton Park Hotel
  22. 28/07/2017 Anaheim Anaheim Sheraton Park Hotel
  23. 29/07/2017 Anaheim Los Angeles
  24. 30/07/2017 Los Angeles Amsterdam
We hebben al redelijk wat bezoekjes gepland, wat nu globaal op de planning staat:
  • SF (Fishermans Warf, Alcatraz avondtour (e-tickets al ontvangen), Golden Gate
  • Yosimite NP
  • Death Valley
  • Zion NP
  • Dixie NF
  • Bryce NP
  • Horseshoe Bend
  • Antelope Island
  • Page
  • Grand Canyon
  • Seligman (Route 66)
  • Antelope Canyon
  • Rattlesnake Canyon
  • Apache junction
  • Joshua Tree NP
  • Salton Sea
  • Disneyland (for the kids ;) )
Uiteraard is er nog veel meer te zien, maar ben benieuwd of jullie nog tips en suggesties hebben. Kan van alles zijn, tot welke supermarkten we het beste kunnen bezoeken (Wallmart schijnt vrij goedkoop te zijn), lokaal simkaartje kopen wel of niet voor internet (www.arielimobile.com is denk ik wel een optie, maar helaas wordt hotspot/tethering niet geaccepteerd), bepaalde tijdstippen voor bezoeken van parken (om drukte te vermijden, als dat nog lukt midden in de zomer) etc. etc.

Fotograferen is trouwens echt een hobby van mij, dus vandaar veel parken die mooie plaatjes op kunnen leveren. Uiteraard gaat de melkweg er ook op (eindelijk zonder licht erbij).

We gaan samen met een vriend en zijn gezin en hebben veel hotels geboekt met daarbij ieder een auto. We starten in SF en eindigen in LA (wat blijkbaar mensen meestal andersom doen). Zodra we de auto's hebben kopen we een koelbox voor in de auto. En hopelijk is de route van Yosemite naar Mammoth Lakes open (Tioga pass). Is nu nog dicht en zou pas in juli open gaan. Dat zou namelijk een enorm lange rit besparen, anders moeten we omrijden.

En wie zijn er allemaal geweest met kleine kinderen (die van mij zijn 5 en 8 ) en hoe is dat bevallen ?

[ Voor 6% gewijzigd door Smarron op 01-06-2017 21:10 . Reden: Alle hotels erbij gezet, misschien hebben anderen hier ook ervaringen mee gehad (zowel positef als negatief) ]

-=Dell Inspiron 7591=- -=Samsung Galaxy A52s 8GB=- -=Nikon D750=- -=Flickr=-

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DownBusiness
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 17-07 22:27
Ziet er uit als een sikke en lange reis!
Ben zelf net 2 dagen terug van 3 weken door de VS (Van Las Vegas naar Denver).
Aangezien de hotels en alles al geboekt zijn (toch?) kan ik je niet zo heel veel tips geven qua bestemmingen.

Ten oosten van Vegas, bij lake Mead ligt Valley of Fire State Park wat ik erg mooi vond (heb daar gekampeerd maar is niet heel groot. Middagje is voldoende daar).

'Vlakbij' Zion ligt Bryce NP. Wat ook wel een bezoekje waard is. Kan ook in een halve dag.

Ben zelf naar de noordzijde van de Grand Canyon gegaan (minder toeristisch) en dat was echt schitterend om sneeuw en bomen in de GC te zien ipv de desolate wildernis.

Verder kan ik je zeker een koelbox aanraden en de Wallmart Superscentres op te zoeken. Daar kan je alles halen. Zorg er voor dat voor je de parken in gaat je bent bijgevuld want eenmaal in de parken schieten de prijzen omhoog (als ze al iets verkopen!!)

Druk zal het altijd zijn in de parken. Wij konden bijna nergens op de dag zelf een camping vinden voor onze tent. We hebben veel wild gecampeerd omdat de parken al 6 maanden van te voren vol zijn geboekt... echt een desillusie was dat..

Voor melkweg shots: gebruik de site Dark Site Finder. Handig om gebieden zonder lucht vervuiling te vinden. (Maar die ken je waarschijnlijk al haha).

Ik ging redelijk onvoorbereid op reis maar je ziet de Melkweg zo aan de hemel met het blote oog. Kwam bij mij op bij 30 graden en binnen enkele uren was die helemaal te zien (30 tot 90 graden). Ik heb een panorama kunnen maken (mijn eerste echte poging die nacht) en even snel in elkaar gezet maar valt in het niets vergeleken met wat er op internet staat. Maar toch cool dat het aardig is gelukt.

Afbeeldingslocatie: https://scontent-ams3-1.xx.fbcdn.net/v/t31.0-8/18768343_1328713363909517_6398157092501922517_o.jpg?oh=792966ddee9de55337d8d0469670623a&oe=59A5A751

Als je niet kampeert dan reken er maar op dat je nog veel moet rijden voor een een donkere plek vind. Deze bovenstaande was nog zeker 30 min een nationaal park in rijden. (neem een hoofdlampje mee)

Voor de rest gewoon gaan en niet teveel alles plannen! Al was ik met een maat en we deden die ochtend gewoon wat ons leuk leek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daandegoeiste
  • Niet online
Gitarist schreef op donderdag 1 juni 2017 @ 10:29:
* daandegoeiste

In drie weken tijd rijden we dit rondje "muzieksteden":
Chicago
Memphis
New Orleans
Atlanta
Nashville
Chicago

Met uiteraard ook nog een hoop kleine plaatsjes/stadjes op de planning. We beginnen onze vakantie met drie dagen Lollapalooza 8-)

Zin in!
Deze rondreis valt me op omdat niet veel mensen kiezen voor Nashville en omgeving. Ben zelf ook geweest in Nashville en deze regio (inclusief Pigeon Forge, Mammoth Cave en tussen de rednecks :P ) is weer compleet anders dan bijvoorbeeld de westkust. De pickups zijn hier niet aan te slepen.

Amerika is heel divers wat dat betreft, leuk dat je dit doet! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gitarist
  • Niet online

Gitarist

Jan

daandegoeiste schreef op vrijdag 2 juni 2017 @ 11:54:
[...]

Deze rondreis valt me op omdat niet veel mensen kiezen voor Nashville en omgeving. Ben zelf ook geweest in Nashville en deze regio (inclusief Pigeon Forge, Mammoth Cave en tussen de rednecks :P ) is weer compleet anders dan bijvoorbeeld de westkust. De pickups zijn hier niet aan te slepen.

Amerika is heel divers wat dat betreft, leuk dat je dit doet! :)
We hebben het rondje westkust (LA > Nationale parken Zion/Bryce > Las Vegas > SF > LA) al in 2014 gedaan en m'n volgende wens was om Nashville en New Orleans te bezoeken. En ja, dan pak je Memphis er natuurlijk ook bij. Ook hoorde ik van Lollapalooza (festival in Chicago, zeg maar Pinkpop in het groot) dus dat was dan een mooi rondje :)

Idd, ook Gatlinburg/Pigeon Forge staan op het programma.
Uiteraard wordt het niet alleen maar muziek O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zetje01
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 11-09 21:10
Eind augustus, in een weekje tijd rij ik dit rondje "zonsverduistering":

Chicago
St. Louis
Zonsverduistering: liefst in natuur/bossen
Kansas City of Memphis of Nashville of waar ik zin in heb/toevallig uitkom
Chicago

Met uiteraard ook nog een hoop kleine plaatsjes/stadjes op de planning bonnefooi.

Zin in!

Iemand zin om mee te gaan?

Afbeeldingslocatie: http://rustlehillwinery.com/wp-content/uploads/2012/08/Eclipse2.jpg

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• voske
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 07:49
Mijn rondje in augustus met een baseball thema: Chicago, Milwaukee, Minneapolis, Kansas City, St Louis, Louisville, Cincinnati, Dayton (Air Force Museum), Indianapolis, Chicago.

Be yourself, no matter what they say ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron

Smarron

The bend

DownBusiness schreef op vrijdag 2 juni 2017 @ 11:23:

Ziet er uit als een sikke en lange reis!
Ben zelf net 2 dagen terug van 3 weken door de VS (Van Las Vegas naar Denver).
Aangezien de hotels en alles al geboekt zijn (toch?) kan ik je niet zo heel veel tips geven qua bestemmingen.

Ten oosten van Vegas, bij lake Mead ligt Valley of Fire State Park wat ik erg mooi vond (heb daar gekampeerd maar is niet heel groot. Middagje is voldoende daar).

'Vlakbij' Zion ligt Bryce NP. Wat ook wel een bezoekje waard is. Kan ook in een halve dag.

Ben zelf naar de noordzijde van de Grand Canyon gegaan (minder toeristisch) en dat was echt schitterend om sneeuw en bomen in de GC te zien ipv de desolate wildernis.

Verder kan ik je zeker een koelbox aanraden en de Wallmart Superscentres op te zoeken. Daar kan je alles halen. Zorg er voor dat voor je de parken in gaat je bent bijgevuld want eenmaal in de parken schieten de prijzen omhoog (als ze al iets verkopen!!)

Druk zal het altijd zijn in de parken. Wij konden bijna nergens op de dag zelf een camping vinden voor onze tent. We hebben veel wild gecampeerd omdat de parken al 6 maanden van te voren vol zijn geboekt... echt een desillusie was dat..

Voor melkweg shots: gebruik de site Dark Site Finder. Handig om gebieden zonder lucht vervuiling te vinden. (Maar die ken je waarschijnlijk al haha).

Ik ging redelijk onvoorbereid op reis maar je ziet de Melkweg zo aan de hemel met het blote oog. Kwam bij mij op bij 30 graden en binnen enkele uren was die helemaal te zien (30 tot 90 graden). Ik heb een panorama kunnen maken (mijn eerste echte poging die nacht) en even snel in elkaar gezet maar valt in het niets vergeleken met wat er op internet staat. Maar toch cool dat het aardig is gelukt.

[afbeelding]

Als je niet kampeert dan reken er maar op dat je nog veel moet rijden voor een een donkere plek vind. Deze bovenstaande was nog zeker 30 min een nationaal park in rijden. (neem een hoofdlampje mee)

Voor de rest gewoon gaan en niet teveel alles plannen! Al was ik met een maat en we deden die ochtend gewoon wat ons leuk leek.
Richting LV moeten we een hele lange reis maken, dus ik denk dat Valley of Fire State Park het niet gaat worden.

Bryce stond al op de planning, daar ben ik heel benieuwd naar inderdaad.

Heb je een locatie van de plek van de noordzijde van de GC toevallig ? Als ik de drukte kan ontwijken doe ik dat graag!

Melkwegsite ken ik inderdaad. Dan zal die ook heel goed van pas komen. Stukje rijden in de avond/nacht is geen probleem. Als de rest slaapt ga ik met een vriend op pad om foto's maken.

We zitten trouwens 3 nachten op deze plek. Ik heb het idee dat dat nog weleens heel donker kan zijn in de nacht, of in elk geval vlakbij: Zion Mountain Ranch (UT)

Mooie foto trouwens zeg!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
  • Laatst online: 06:47
Wij vertrekken 24 juni voor onze rondreis door de west-coast! Vliegen vanaf Dusseldorf rechtstreeks naar San Francisco om vanuit daar aan de reis te beginnen. Can't freakin' wait!

Wat we nu al vooraf geboekt hebben:

- Alcatraz Tour
- Lower Antelope Canyon Tour

Wat we nog willen boeken is een vlucht over de Grand Canyon. Kost $ 124 p.p. met een vliegtuigje vanaf Grand Canyon Airport. Vlucht duurt +/- 45 minuten.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/lGYCZiS.png

[ Voor 34% gewijzigd door Rivanov op 03-06-2017 11:41 ]

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H92!
  • Registratie: Januari 2008
  • Niet online
Komende zomer met vrienden ook roadtrippen in USA, enorme zin na al het lezen van routes hierboven!

We moeten nog 1 punt regelen, de huurauto. Weet iemand hoe het zit met bijrijders (2x 25+ en 2x 24 jarige)? In Californie is het wettelijk niet toegestaan om voor bijrijder extra te vragen, maar hoe zal het in ons geval zitten? Alleen extra betalen voor de 24 jarige (op basis van leeftijd)?

[ Voor 7% gewijzigd door H92! op 04-06-2017 14:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DikkeBMW

DikkeBMW

Live '25

Rivanov schreef op zaterdag 3 juni 2017 @ 11:39:
Wij vertrekken 24 juni voor onze rondreis door de west-coast! Vliegen vanaf Dusseldorf rechtstreeks naar San Francisco om vanuit daar aan de reis te beginnen. Can't freakin' wait!

- Alcatraz Tour

Wat we nog willen boeken is een vlucht over de Grand Canyon. Kost $ 124 p.p. met een vliegtuigje vanaf Grand Canyon Airport. Vlucht duurt +/- 45 minuten.

[afbeelding]
Alle 3 die dingen zijn zeer zeker de moeite waard!

Ik kan je ook (is hier al eens genoemd) Valley of Fire State Park aanraden; iets noord-oostelijk bij Las Vegas. Ikzelf heb niets met die stad, dus vond dat de tijd en moeite veel meer waard :)

Tevens, ben je ook in Zion NP? Daar kun je mooi en veel wandelen namelijk. Ik ben groot fan dus raad iedereen Angels Landing aan 8)

fookin mad fer it

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magic6399
  • Registratie: November 2004
  • Niet online
Leuke reis! Afgelopen jaar dezelfde route gedaan!
Hou wel in de gaten dat een groot stuk van Highway 1 is afgesloten momenteel :'( (zie wat verder terug in dit topic)
Veel plezier alvast! (maar dat moet niet moeilijk zijn :P )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hillie
  • Nu online

Hillie

Poepen = ultieme ontspanning

Frijns.Net schreef op woensdag 24 mei 2017 @ 13:56:
Vanuit Portland kun je door de Columbia River Gorge rijden waarbij je diverse watervallen tegen komt, soms liggen ze langs de weg en soms moet je wandelen. Let erop dat er een scenic byway langs loopt die leuker is om te rijden dan de gewone highway.
Jup, Historic Highway 30. Meestal sla ik dan Multhnomah Falls over op de rit als ik mensen meeneem, omdat er soms geen parkeerplek meer is. De andere watervallen langs die route zijn meestal veel minder druk en goed te doen.

Ik woon vlak buiten Portland in WA, dus als er nog eens tweakers deze kant op gaan (Portland en omgeving), laat maar horen.

Liefhebber van schieten en schijten. Ouwehoer en niet-evangelisch atheist.

Daniel36: Dat zeg ik(?) Nee, dat zeg ik niet, je hebt gelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
Heb via Marktplaats een National Park Annual Pass overgenomen (ga die vanavond ophalen). Deze is geldig tot Oktober 2017. Hoe gaat de controle in zijn werk, wanneer je een park in gaat? Want op Signature 1 staat de handtekening van de persoon waarvan ik de pass overneem en bij Signature 2 staat dan mijn handtekening.

Hoe controleren ze dat het mijn handtekening is bij Signature 2?

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flapperbol
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 23:11
Jij hebt als het goed is je handtekening ook in je paspoort staan, die kunnen ze dus gewoon matchen. Al gok ik dat dat zelden gecheckt wordt in verband met drukte.

Wordt zo'n pas overigens niet gekoppeld aan een voertuig of iets dergelijks? Ik zag op de website staan dat hij non-transferable is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DikkeBMW

DikkeBMW

Live '25

Rivanov schreef op dinsdag 6 juni 2017 @ 12:07:
Heb via Marktplaats een National Park Annual Pass overgenomen (ga die vanavond ophalen). Deze is geldig tot Oktober 2017. Hoe gaat de controle in zijn werk, wanneer je een park in gaat? Want op Signature 1 staat de handtekening van de persoon waarvan ik de pass overneem en bij Signature 2 staat dan mijn handtekening.

Ligt eraan, soms zien ze heb op het dashboard liggen en mag je al door :+

Soms kijken ze er grondiger naar. Wij waren bij een NP boven Washington DC (Great Falls geloof ik). Daar in die hele regio liggen verder amper parken, dus zij was heel erg verrast iemand met een jaarpas te zien hehe. Geen toeristische plek/park. Was wel leuk,

fookin mad fer it

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SandaX
  • Laatst online: 07:56

SandaX

Nicht Ärgern nur wundern

Rivanov schreef op dinsdag 6 juni 2017 @ 12:07:

Afgelopen maand zo'n pas gekocht in de VS en een onbetekenend krabbeltje gezet dat niet bepaald lijkt op de handtekening in mijn paspoort. Hier heb ik geen enkel probleem mee gehad met inrijden. Er werd in ieder geval in de parken die wij hebben bezocht (Grand Canyon, Bryce, Sequoia, Yosemite bijv.) niet op gecheckt. Kaartje en paspoort in de hand en we konden zo doorrijden.

Je zou dus nog kunnen proberen geen tweede handtekening te zetten en de kaart nogmaals op marktplaats te zetten na je vakantie. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barrycade

Barrycade

Through the...

Hillie schreef op maandag 5 juni 2017 @ 23:17:
[...]

Jup, Historic Highway 30. Meestal sla ik dan Multhnomah Falls over op de rit als ik mensen meeneem, omdat er soms geen parkeerplek meer is. De andere watervallen langs die route zijn meestal veel minder druk en goed te doen.

Ik woon vlak buiten Portland in WA, dus als er nog eens tweakers deze kant op gaan (Portland en omgeving), laat maar horen.
We gaan er dus eind juli / 2 weken augustus naar toe.

Moeten we nog wat dropjes ofzo meenemen? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
Flapperbol schreef op dinsdag 6 juni 2017 @ 12:31:
Jij hebt als het goed is je handtekening ook in je paspoort staan, die kunnen ze dus gewoon matchen. Al gok ik dat dat zelden gecheckt wordt in verband met drukte.

Wordt zo'n pas overigens niet gekoppeld aan een voertuig of iets dergelijks? Ik zag op de website staan dat hij non-transferable is.
Dat is volgens mij wel mogelijk (zal wel niet officieel zijn, maar grijs gebied) gezien de vele pasjes die worden aangeboden. En lees ook op diverse 'Amerika-websites' dat dit als tip wordt gegeven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Eagle
  • Laatst online: 00:41

The Eagle

I wear my sunglasses at night

@Smarron Pak als het kan ook zeker Arches NP mee. Overnachting in Moab. Moab is een oud hippiedorpje, erg sfeervol, ligt net voorbij het park. Goede accomodaties ook :)
Van daar uit op Monument Valley (wil je echt zien, veel en veel beter dan GC) en dan pas naar GC. Route van Moab naar Kayenta gaat dwars door de prairies. Mijn navi gaf destijds 120km rechtdoor aan. Toen linksaf en toen weer 120 alsmaar rechtdoor :D

Mocht je in Kayenta willen overnachten, boek dan ruim vooraf en weet dat je tussen 150 en 200 voor een kamer kwijt bent. Je zit in Indianenreservaat en er is veel vraag (want MV om de hoek) en reltief weinig aanbod. Maar het Hilton is prima ;)
Oh ja, en geen alcohol want Indianenreservaat. Maar ze hebben er het beste alcoholvrije bier dat ik ooit gehad heb. Niet van echt te onderscheiden :Y)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DikkeBMW

DikkeBMW

Live '25

The Eagle schreef op dinsdag 6 juni 2017 @ 18:36:
@Smarron Pak als het kan ook zeker Arches NP mee. Overnachting in Moab. Moab is een oud hippiedorpje, erg sfeervol, ligt net voorbij het park. Goede accomodaties ook :)
Van daar uit op Monument Valley (wil je echt zien, veel en veel beter dan GC) en dan pas naar GC. Route van Moab naar Kayenta gaat dwars door de prairies. Mijn navi gaf destijds 120km rechtdoor aan. Toen linksaf en toen weer 120 alsmaar rechtdoor :D

Mocht je in Kayenta willen overnachten, boek dan ruim vooraf en weet dat je tussen 150 en 200 voor een kamer kwijt bent. Je zit in Indianenreservaat en er is veel vraag (want MV om de hoek) en reltief weinig aanbod. Maar het Hilton is prima ;)
Oh ja, en geen alcohol want Indianenreservaat. Maar ze hebben er het beste alcoholvrije bier dat ik ooit gehad heb. Niet van echt te onderscheiden :Y)
Ik vond Moab juist echt niks :$ Er was niet veel te doen en het was erg nep/toeristisch. Puur accomodatie voor de parken eromheen...

fookin mad fer it

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• downtime
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Ik ben twee keer in Moab geweest maar ik sluit me bij DikkeBMW aan. Als de locatie niet zo goed was, net tussen Arches en Canyonlands in, was er geen reden om er naartoe te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anakha
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 08:41
Ik heb ook een duidelijk andere smaak dan The Eagle. Moab vond ik een van de mindere stops op de route (gelukkig niet overnacht) en Monument Valley zijn we doorheen gereden zonder stoppen. Tussen die 2 locaties door het uitstapje naar Mesa Verde, Durango en de Million Dollar Highway was dan juist weer een van de hoogtepunten van de reis (letterlijk en figuurlijk).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

Denk eraan dat je in Oregon niet zelf benzine mag tanken.

Also, als je in LA bent mag je altijd langskomen :+

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Anakha schreef op dinsdag 6 juni 2017 @ 19:31:
Ik heb ook een duidelijk andere smaak dan The Eagle. Moab vond ik een van de mindere stops op de route (gelukkig niet overnacht) en Monument Valley zijn we doorheen gereden zonder stoppen. Tussen die 2 locaties door het uitstapje naar Mesa Verde, Durango en de Million Dollar Highway was dan juist weer een van de hoogtepunten van de reis (letterlijk en figuurlijk).
Door monument Valley heen als in de highway aangehouden, of als in offroad gegaan en de tour van 16 mijl door het park gemaakt? Dat laatste hebben wij gedaan (SUV wel nodig) en is echt een aanrader. Kost een paar uur maar is in mijn geheugen gegrift. Zo vet.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hillie
  • Nu online

Hillie

Barrycade schreef op dinsdag 6 juni 2017 @ 12:56:
We gaan er dus eind juli / 2 weken augustus naar toe.

Moeten we nog wat dropjes ofzo meenemen? :P
Grappig genoeg heeft de lokale "world market" schoolkrijt, katjesdrop en nog meer ongein liggen. Ook pakken speculaas. :)

edit: En inderdaad, in OR niet zelf tanken! :)

[ Voor 6% gewijzigd door Hillie op 07-06-2017 02:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DownBusiness
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 17-07 22:27
Moab was opzich aardig levendig vondt ik zelf. Maar inderdaad heel erg toeristisch. Heb daar één avond gegeten en drank gekocht en toen met de tent verder naar Canyonlands (wat ik trouwens één van de mindere parken vond, mja na een week lang canyons gezien te hebben is dat ook wel genoeg).

Million Dollar Highway was echt prachtig op sommige stukken. Helaas was de highway veels te kort!

Met zo'n annual pass werd er nooit naar de handtekening gekeken. Het was genoeg om die te laten zien i.c.m. een rijbewijs. De mijne gaat zeker niet op marktplaats omdat ik weet dat ik binnen een jaar nog een vakantie ga doen naar Washington en Oregon.

Aardig levendig forum dit. Ga ik maar eens in de gaten houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Typhone
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 11-09 18:33

Typhone

Who Dares Wins

downtime schreef op dinsdag 6 juni 2017 @ 19:03:
Ik ben twee keer in Moab geweest maar ik sluit me bij DikkeBMW aan. Als de locatie niet zo goed was, net tussen Arches en Canyonlands in, was er geen reden om er naartoe te gaan.
Niet helemaal juist eigenlijk. Arches en Canyonlands zijn 1 maar het buitensport gebeuren is daar gi-gan-tisch. En daar loont Moab zich wel uitstekend voor.
Een goede accomodatie (weg uit het toeristische centrum, dat moet ik zelf ook niet): Desert Hills B&B.
Ligt aan de achterkant van Moab als je vanuit het noorden komt in een rustige gedeelte. 4 dagen genoten tussen het downhillen, mtb'en, Arches bezoeken en offroaden door de Canyonlands. Ik vond het toeristische op zich wel meevallen. Er zijn veel mensen ja, gezellige restaurants en live muziek maar toeristisch is bijv. Rome. Waar de zonnebril-negers je elke 2 seconden proberen een 'unieke' Ray-ban verkopen en lastige 'restaurant-proppers' die je elk overpriced restaurant in proberen te trekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DikkeBMW

DikkeBMW

Live '25

Typhone schreef op woensdag 7 juni 2017 @ 09:42:
[...]

Niet helemaal juist eigenlijk. Arches en Canyonlands zijn 1 maar het buitensport gebeuren is daar gi-gan-tisch. En daar loont Moab zich wel uitstekend voor.
Een goede accomodatie (weg uit het toeristische centrum, dat moet ik zelf ook niet): Desert Hills B&B.
Ligt aan de achterkant van Moab als je vanuit het noorden komt in een rustige gedeelte. 4 dagen genoten tussen het downhillen, mtb'en, Arches bezoeken en offroaden door de Canyonlands. Ik vond het toeristische op zich wel meevallen. Er zijn veel mensen ja, gezellige restaurants en live muziek maar toeristisch is bijv. Rome. Waar de zonnebril-negers je elke 2 seconden proberen een 'unieke' Ray-ban verkopen en lastige 'restaurant-proppers' die je elk overpriced restaurant in proberen te trekken.
Ik zag daar idd vanalles over MTB en downhill. Slickrock enzo. Helaas niet kunnen doen, maar een dag de bergen in daar wil ik zeker ooit nog doen. Nu nog iemand vinden dit dat ook ziet zitten :P Was dat offroaden in het NP, of?

fookin mad fer it

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barrycade

Barrycade

Through the...

In de buurt van Moab ligt trouwens ook nog een vergeten ander NP: Capitol Reef NP.

We kwamen er toevallig terecht want we hebben zo veel mogelijk binnendoor gereden en hadden deze niet gespot vooraf.

Heerlijk rustig vergeleken met de andere NP's.
Als je kan gewoon even doorheen vanuit Zion naar Moab.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

DikkeBMW schreef op woensdag 7 juni 2017 @ 09:50:
[...]

Ik zag daar idd vanalles over MTB en downhill. Slickrock enzo. Helaas niet kunnen doen, maar een dag de bergen in daar wil ik zeker ooit nog doen. Nu nog iemand vinden dit dat ook ziet zitten :P Was dat offroaden in het NP, of?
Yes wij hebben een ATV gehuurd en zijn toen door Capitol Reef en Canyonlands gekomen. White Elephant road o.i.d. genomen aangezien die erg bruut leek te zijn. Ook met een 4x4 de Potash/Shafer Trail gereden en de Gemini Bridges. Als je beginner bent en fun wilt hebben is dat al leuk genoeg. Als je weinig MTB ervaring hebt zeer zeker niet dat gebied ingaan. Meerdere keren dat je letterlijk op de afgrond (80-120m drop) komt te staan. Moet je niet willen als amateur (ik dus :D)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vincent Dave
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 27-05-2021
Snake schreef op dinsdag 6 juni 2017 @ 19:41:
Denk eraan dat je in Oregon niet zelf benzine mag tanken.

Also, als je in LA bent mag je altijd langskomen :+
Je woont in LA? Wat een voorrecht. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DikkeBMW

DikkeBMW

Live '25

Trouwens, even iets anders. Dit lijkt onderhand (sorry TS :P ) een algemeen topic geworden voor reizen in de VS. Ik vind helemaal mooi, en volgensmij met mij velen, gezien de animo. Maar wellicht een idee om dan de titel en OP te wijzigen/updaten? Dat dit evt. een centraal rondreizen-in-VS topic wordt ofzo?

Is maar aan idee, maar ik bedacht het me zo net.

fookin mad fer it

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koja78
Rivanov schreef op zaterdag 3 juni 2017 @ 11:39:

- Alcatraz Tour

[afbeelding]
De highway 1 helemaal doorrijden mag je wel vergeten :)
Hopelijk is Tioga pass vrij als je gaat.. hou er in noodgevallen mee rekening dat je een dagje kan moeten omrijden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sparkiee
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 04-09 14:25
SandaX schreef op dinsdag 6 juni 2017 @ 12:41:
[...]

Afgelopen maand zo'n pas gekocht in de VS en een onbetekenend krabbeltje gezet dat niet bepaald lijkt op de handtekening in mijn paspoort. Hier heb ik geen enkel probleem mee gehad met inrijden. Er werd in ieder geval in de parken die wij hebben bezocht (Grand Canyon, Bryce, Sequoia, Yosemite bijv.) niet op gecheckt. Kaartje en paspoort in de hand en we konden zo doorrijden.

Je zou dus nog kunnen proberen geen tweede handtekening te zetten en de kaart nogmaals op marktplaats te zetten na je vakantie. ;)
Zelf ook daar geweest. De meeste parken controleren niet grondig. Ze zien dat je een pas hebt en je kunt door. Sommige vragen ook een Id, maar meer om te weten wie er binnen gaat en niet echt voor een handtekening check. We zijn ook bij de kleinere parken en andere boeiende plekken geweest, en daar werd wel grondig gecontroleerd. Maar wees eerlijk, als je een paar parken bezoekt heb je die pas er al snel uit. en op zo een rei kan zo een pas er toch no wel vanaf. Als is het alleen maar omdat je dan meehelpt aan het onderhoud en behouden van de parken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fender89
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 11-09 07:13
oei, Was dit topic beetje uit het oog verloren.. Even weer alles bij gelezen. Tof dat zoveel mensen een bezoekje gaan brengen aan de USA en tips delen :)

Zelf verheug ik me al op mijn reis in September, de tijd gaat snel gezien mn laatste post in Maart :p.
Inmiddels al een heus "draaiboek/dagplanning" gemaakt a 40 pagina's ... (met hier en daar wat plaatjes ;) ).

Ik hoop dat Tioga pass, danwel Sonora pass open is in September. anders zal ik Mammoth lakes moeten skippen en iets anders 'in de buurt;' gaan boeken. (bakersfield ofzo?),

Als iemand nog een National Park pas over heeft houdt ik me aanbevolen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rannasha
  • Laatst online: 11-09 12:16

Rannasha

Does not compute.

Vandaag is mijn verlofaanvraag goedgekeurd, dus de vluchten kunnen geboekt worden. Het plan is ook al min of meer bekend, maar ligt enkel voor de eerste paar dagen echt vast.

Op 1 november GVA->LAX. Daarna direct naar Anaheim om daar een paar dagen rond te hangen. Vervolgens door naar Las Vegas om dat als tussenstop te gebruiken voor trips naar de Grand Canyon en Zion NP. Dan door Death Valley weer terug naar Califonië om daar langs de nationale parken aan de oost kant naar het noorden te trekken. Naar San Fransisco en van daaruit langs de kust (voor zover mogelijk gezien de Hwy 1 perikelen) weer terug naar LA om op 21 november weer terug te vliegen.

|| Vierkant voor Wiskunde ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gumball
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Mijn pas werd destijds (2013) wél gecontroleerd. Inclusief vergelijking met paspoort. Hoewel mijn eigen handtekening er op stond, leek deze niet bepaald meer op de handtekening uit mijn paspoort. Ik mocht per gratie Bryce Canyon nog in. Overige parken (veel) geen controle gehad, alleen pasje showen was voldoende.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Barrycade

Barrycade

Through the...

Beetje dubbel gevoel geeft mij dit wel om wel een reis naar de US om de parken te bezoeken maar dan de toegang niet volledig willen betalen.

Zo'n pas kost 80 dollar. Dat kost ook een dagje Seaworld pp.

Maar hé what ever floats your boat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hillie
  • Nu online

Hillie

fender89 schreef op vrijdag 9 juni 2017 @ 09:48:
oei, Was dit topic beetje uit het oog verloren.. Even weer alles bij gelezen. Tof dat zoveel mensen een bezoekje gaan brengen aan de USA en tips delen :)

Zelf verheug ik me al op mijn reis in September, de tijd gaat snel gezien mn laatste post in Maart :p.
Inmiddels al een heus "draaiboek/dagplanning" gemaakt a 40 pagina's ... (met hier en daar wat plaatjes ;) ).

Ik hoop dat Tioga pass, danwel Sonora pass open is in September. anders zal ik Mammoth lakes moeten skippen en iets anders 'in de buurt;' gaan boeken. (bakersfield ofzo?),

Als iemand nog een National Park pas over heeft houdt ik me aanbevolen :)
Ik kan je aanraden je trip niet vol te plannen. Niets zo ontspannend om 6 uur in een wagen gezeten te hebben om een paar honderd mijl te rijden, een hapje te eten, gauw rondkijken en een kiekje maken, pitten en weer een dag in de auto. Toch? Hou er ook rekening mee dat je misschien niet zoveel vaart kunt maken overal. Zelf zou ik proberen de balans tussen reistijden en "genieten" zoveel mogelijk richting het laatste laten gaan.

Koop gewoon een pas, zeker als je naar een stel parken gaat en ga niet beknibbelen op een paar knaken. Niets zo fijn als je een dagje in het zweet moeten lullen in een of ander park omdat je net de verkeerde ranger treft die dergelijke figuren zat is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Tip om een pas te kopen: als je in SF zit is daar een maritiem musem aan de pier. Exacte piernummer ben ik ff kwijt maar dat is dus ook een NP? Koop je aan de kassa zo een pas, hoef je niet in de rij bij een bekender NP (Yosemite anyone?) :)

En rij als je in een NP bent door tot het einde en maak pas goto's op de terugweg. Weet je dat je alles ziet.
Doe ook vooral 's ochtends het NP en rij dan door. Weet je zeker dat je gezien hebt wat je wilt en dat er een hotelkamer met een bed en eten over 400 km op je wacht :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hillie
  • Nu online

Hillie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sport_Life
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 08:19

Sport_Life

Solvitur ambulando

Wat leuk een USA topic. Ik heb 2x een trip in West Amerika gemaakt en zodra ons kindje oud genoeg is pakken we weer wat hoogtepunten.
Ik lees wat kritische geluiden over LA, best jammer want wij vonden het een leuke stad. Of stad.. als je daar rijdt voelt het als de randstad. (Utrecht - Rotterdam - Amsterdam). Er is iedere week wel een groot (film) evenement , pak de stranden mee, maar ook lekker rondcruisen door beverly hills is erg leuk, zeker met een Mustang cabrio (in las Vegas makkelijk te huren ).

Verder is Zion ontzettend mooi. Wij zijn geen wandelaars, maar hebben toch mooie wandelingen gemaakt.

Las Vegas is leuk als je een luxe hotel neemt (voor 80-100 euro zit je al 5 sterren op de strip buiten het weekend do-zo ) en savonds cq snachts erop uit trekt.

[ Voor 7% gewijzigd door Sport_Life op 10-06-2017 00:33 ]

PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Toshiba Estia 8kW 3fase | A+++ | Zappi v2.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron

Smarron

The bend

The Eagle schreef op vrijdag 9 juni 2017 @ 19:40:
Tip om een pas te kopen: als je in SF zit is daar een maritiem musem aan de pier. Exacte piernummer ben ik ff kwijt maar dat is dus ook een NP? Koop je aan de kassa zo een pas, hoef je niet in de rij bij een bekender NP (Yosemite anyone?) :)

En rij als je in een NP bent door tot het einde en maak pas goto's op de terugweg. Weet je dat je alles ziet.
Doe ook vooral 's ochtends het NP en rij dan door. Weet je zeker dat je gezien hebt wat je wilt en dat er een hotelkamer met een bed en eten over 400 km op je wacht :)
Dat is deze ?

https://www.nps.gov/safr/index.htm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Allie74
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 07-06 13:48
Je kan vanuit NL geen pas bestellen. Alleen VS, Mexico en Canada

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vincent Dave
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 27-05-2021
fender89 schreef op vrijdag 9 juni 2017 @ 09:48:
Nog 1 tip: Maak je geen zorgen over de Tioga pass in september, tenzij er calamiteiten zijn (dan heb je wel heel veel pech) zal die niet sluiten voor 1 november. Ik ben er regelmatig in oktober en heb altijd doortocht gehad. Mammoth Lakes ben ik niet zo kapot van maar de rit vanuit Yosemite naar Death Valley/LV is wel adembenemend. (let vooral op de wegen met al die hobbels ;) en veel plezier!)

PS. Koop gewoon die pas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bulldock
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 10-09 21:10
Misschien nog een tip voor wie niet kan kiezen tussen SUV of cabrio. Doe gewoon allebei :)
In het rondje Las Vegas - San Francisco - Los Angeles betaalden we (via Alamo) geen 'drop off kosten' en zijn we twee keer van auto gewisseld. Dit kost natuurlijk wel een uurtje extra, maar zo hadden we wel de goede auto's voor in de natuur en een mooie cabrio om langs de kust te touren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fender89
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 11-09 07:13
@Vincent Dave

Thanks, ik heb goede hoop dat Tioga toch wel open gaat eind juni of uiterlijk Juli.

We rijden overigen ván Las Vegas, naar Yosemite (Met Mammoth lakes als tussenstop zeg maar).
Uiteindelijk van Yosemite naar San Fransisco (eindpunt)

ps: Pas inmiddels gekocht ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flapperbol
Voor ons komt de reis ook steeds dichterbij (Augustus).
3 weken met een RV touren aan de westkant.

Hoe denken mensen hier trouwens over het Internationale rijbewijs?
Op internet lees ik dat het wel aan te raden is, maar niet verplicht.

Zelf hebben wij absoluut geen problemen met de Engelse taal, dus ik denk dat ik deze keer er geen neem.
(Voor onze reis naar Japan had ik er wel één. Helaas ging ik op de tweede dag onderuit en zat mijn arm toen in het verband...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
Internationaal Rijbewijs schijnt alleen in Florida verplicht te zijn. Collega is vorig jaar nog op vakantie geweest aan de westkust en heeft ook geen IR meegenomen. Ik was niet van plan er één te regelen.

24 juni is het zover! Aftellen is echt begonnen! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barrycade

Barrycade

Through the...

In Florida kregen we de Camper gewoon met onze Hollandse pasjes gewoon mee.
Anders even nakijken/vragen bij de verhuurder. Scheelt je een paar tientjes.
Die tientjes kan je daar beter voor de snelweg toll afkopen gebruiken.

Als je ze ook bekijkt zijn het treurige dingen. Met spullen op de kleuterschool na te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HuHu
  • Niet online
Flapperbol schreef op maandag 12 juni 2017 @ 14:26:
Voor ons komt de reis ook steeds dichterbij (Augustus).
3 weken met een RV touren aan de westkant.

Hoe denken mensen hier trouwens over het Internationale rijbewijs?
Op internet lees ik dat het wel aan te raden is, maar niet verplicht.

Zelf hebben wij absoluut geen problemen met de Engelse taal, dus ik denk dat ik deze keer er geen neem.
(Voor onze reis naar Japan had ik er wel één. Helaas ging ik op de tweede dag onderuit en zat mijn arm toen in het verband...)
Ik ben een keer staande gehouden in de VS wegens een snelheidsovertreding. De agent was wel onder de indruk van de keurige vertaling in het Internationale Rijbewijs, zodat hij niet hoefde te zoeken en puzzelen wat dingen betekenden. Ben er met een waarschuwing vanaf gekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flapperbol
HuHu schreef op maandag 12 juni 2017 @ 15:09:
[...]

Ik ben een keer staande gehouden in de VS wegens een snelheidsovertreding. De agent was wel onder de indruk van de keurige vertaling in het Internationale Rijbewijs, zodat hij niet hoefde te zoeken en puzzelen wat dingen betekenden. Ben er met een waarschuwing vanaf gekomen.
Dan denk ik dat ik gewoon voor het gemak mijn oude verlopen internationale rijbewijs meeneem.
Deze was tot mei dit jaar geldig (zie sowieso niet in waarom dat maar één jaar geldt. Er zal ondertussen weinig veranderd zijn)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HuHu
  • Niet online
Flapperbol schreef op maandag 12 juni 2017 @ 15:13:
[...]

Dan denk ik dat ik gewoon voor het gemak mijn oude verlopen internationale rijbewijs meeneem.
Deze was tot mei dit jaar geldig (zie sowieso niet in waarom dat maar één jaar geldt. Er zal ondertussen weinig veranderd zijn)
Ik gok dat die één-jaar-geldigheid meer een verdienmodel van de ANWB is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

HuHu schreef op maandag 12 juni 2017 @ 15:09:
[...]

Ik ben vorig jaar van voren rijdend (!) gelaserd door een politieauto die abrupt omdraaide toen ik hem passeerde. Die had geen enkele moeite met mijn Nederlandse rijbewijs. Ook met een waarschuwing er vanaf gekomen (gelul over cruisecontrol hendel van BMW en Ford) en verder aardig en netjes gebleven.

Proof or it didn't happen (foto naar achteren maakte durfde ik toch even niet):

Afbeeldingslocatie: https://scontent-ams3-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-0/p480x480/19146007_1391601234252324_7092412587439256803_n.jpg?oh=997b87e77d3da259b68332e79e0600d2&oe=59DD6452

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
Iemand nog tips voor het openbaar vervoer in San Francisco? Ik lees dat je een Muni Pass kunt aanschaffen zodat je onbeperkt met OV kunt rondreizen binnen de stad. Maar op deze site: https://www.take-a-trip.eu/nl/san-francisco/transport/ staat dat je een 1-dag Pass hebt voor $ 6,- met onbeperkt OV.
Een Munipas voor één dag kost zes dollar, voor drie dagen tien dollar en voor een week vijftien dollar. Hiermee kun je dan wel ongelimiteerd gebruik maken van bussen, metro’s, trolleybussen en kabeltrams.
Maar als ik op de website van de OV maatschappij kijk in San Francisco, dan hebben ze het over $ 21?

https://www.sfmta.com/get...passes/visitor-day-passes
Cable Car Tickets and Visitor Day Passes

Single Ride Cable Car Ticket $7.00
1-Day Visitor Passport $21.00
3-Day Visitor Passport $32.00
7-Day Visitor Passport $42.00

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LangTall
  • Laatst online: 21-11-2024

LangTall

Drinking for Holland @ Le Mans

Rivanov schreef op maandag 12 juni 2017 @ 14:52:
Internationaal Rijbewijs schijnt alleen in Florida verplicht te zijn. Collega is vorig jaar nog op vakantie geweest aan de westkust en heeft ook geen IR meegenomen. Ik was niet van plan er één te regelen.

24 juni is het zover! Aftellen is echt begonnen! :)
In 2007 nog braaf geregeld, de jaren erna dat ik naar Florida ging was ook het oude roze papiertje genoeg om een huurauto mee te krijgen. En nu met het pasje ook geen probleem.

My wife has passed away: http://leuk-is-anders.blogspot.com I don't have a drinking problem. I drink, get drunk, fall down, no problem!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NotSoSteady
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 01:32
Rivanov schreef op maandag 12 juni 2017 @ 16:40:
Iemand nog tips voor het openbaar vervoer in San Francisco? Ik lees dat je een Muni Pass kunt aanschaffen zodat je onbeperkt met OV kunt rondreizen binnen de stad. Maar op deze site: https://www.take-a-trip.eu/nl/san-francisco/transport/ staat dat je een 1-dag Pass hebt voor $ 6,- met onbeperkt OV.

[...]

Maar als ik op de website van de OV maatschappij kijk in San Francisco, dan hebben ze het over $ 21?

[...]
Lekker wandelen de bulten/bergen op, goed voor je conditie. :9

Maar ik zou persoonlijk geen 21 dollar betalen, lijkt me nogal duur en vooral geschikt om toeristen geld af te troggelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HuHu
  • Niet online
Rivanov schreef op maandag 12 juni 2017 @ 16:40:

[...]

[...]
Die onderste tarieven lijken mij voor de cable car en niet voor het normale OV. Alleen kan ik daarvan (muni passport) geen dag-kaarten vinden. Dan lijkt me losse kaartjes kopen goedkoper.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• marcodr25
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 10-08 08:53
Sport_Life schreef op zaterdag 10 juni 2017 @ 00:14:
Wat leuk een USA topic. Ik heb 2x een trip in West Amerika gemaakt en zodra ons kindje oud genoeg is pakken we weer wat hoogtepunten.
Ik lees wat kritische geluiden over LA, best jammer want wij vonden het een leuke stad. Of stad.. als je daar rijdt voelt het als de randstad. (Utrecht - Rotterdam - Amsterdam). Er is iedere week wel een groot (film) evenement , pak de stranden mee, maar ook lekker rondcruisen door beverly hills is erg leuk, zeker met een Mustang cabrio (in las Vegas makkelijk te huren ).

Verder is Zion ontzettend mooi. Wij zijn geen wandelaars, maar hebben toch mooie wandelingen gemaakt.

Las Vegas is leuk als je een luxe hotel neemt (voor 80-100 euro zit je al 5 sterren op de strip buiten het weekend do-zo ) en savonds cq snachts erop uit trekt.
Heerlijk inderdaad dit topic! Inmiddels al 10x de oversteek gemaakt. Zowel Florida als West Coast.

Las Vegas is zeker aan te raden. Mocht je graag spelletjes spelen via FaceBook dan kun je via MyVegas gratis nachten in hotels of andere leuke dingen bij elkaar spelen. Wij hebben totaal al 8 gratis nachten gehad in 3 vakanties. En niet de minste hotels ook overigens. Mijn vrouw heeft ook een aantal shows gratis gezien daardoor, o.a. 2 van Cirque du Soleil.

Ik zou iedereen ook Yellowstone aanraden. Wat een mooi National Park is dat. Daar kun je flink wat dagen besteden. Heerlijk om de 'Big 6' allemaal te zien (kun je een leuk spel van maken: de 'bald eagle', de bison, de eland, de grizzlybeer of bruine beer, de wolf en het (edel)hert. Voor ons altijd weer een verrassing of het lukt om de lijst compleet te krijgen.

Ook de rit van (grofweg) Bryce richting Capitol Reef is een aanrader.

En het is al eerder gezegd: koop inderdaad die pas. Met die pas ondersteun je de National Park Service. Het park waar je de pas koopt krijgt het grootste deel van je aankoopbedrag, legde een park ranger ons eens uit. Voor ons was dat de reden om vaak als eerste een minder bezocht National Park te bezoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hillie
  • Nu online

Hillie

marcodr25 schreef op maandag 12 juni 2017 @ 20:25:
En het is al eerder gezegd: koop inderdaad die pas. Met die pas ondersteun je de National Park Service. Het park waar je de pas koopt krijgt het grootste deel van je aankoopbedrag, legde een park ranger ons eens uit. Voor ons was dat de reden om vaak als eerste een minder bezocht National Park te bezoeken.
Interessant, dat wist ik niet. Dan is het inderdaad geen slecht idee om dat bij een kleiner park te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TepelStreeltje
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 08:38

TepelStreeltje

Fairytale gone bad...

Zo gaaf om dit allemaal te lezen!
Je raadt het nooit, ook ik ga die kant op. Alleen dan de hele maand oktober.
Beginnen in Phoenix, dan bovenlangs richting Las Vegas; zoveel mogelijk NP's e.d. mee pakken. Vervolgens van Vegas naar SF en dan via de Coastal Highway naar LA.
Hopelijk is die rommel daar dan opgeruimd, wil hem wel rijden eigenlijk.

Wij hebben alles laten boeken via Jan Doets. Kwamen met een goed verhaal, alles van te voren geregeld vinden wij ook prima en voelde gewoon goed. Qua huur auto hebben we gewoon een Sedan gekozen, niets luxe, gewoon 4 wielen, dak en airco. Zit nu beetje te twijfelen om er een stick shift van te maken en evt iets meer luxe...

Heb de precieze route niet in goed in mijn hoofd, maar ga zeker dit topic en onze route naast elkaar leggen om te kijken wat de pareltjes zijn.

Overigens (misschien) stomme vraag, maar wat kunnen we echt verwachten van het weer in oktober? Death Valley etc zal nog wel warm zijn, maar SanFran en LA zullen wel wat kouder zijn?
Ook voor de helikopter vlucht door de Grand Canyon ben ik benieuwd of we 's ochtends grotere kans hebben dan het door gaat (of juist niet). We gaan om 0800 de lucht in :D

Battle.net Spud#2543

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twkr18526
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 08:57
Heeft iemand hier toevallig ervaring met annuleren bij rentalcars.com? Tijdens de boeking stond er de hele tijd gratis annuleren tot 48 uur. Nu zie ik bij de boeking echter bij Car Hire Charge "Pre Paid" en bij Amount Paid het volledige bedrag.

Betekent dit dat ik alles al betaald heb en niets terug krijg bij annuleren?

Ik twijfelde even, omdat ik nu een aanbiedingsmail van Auto Europe heb gekregen. Daar zit dan ook nog extra dekking bij (wheels, glass, underside and roof of vehicle). Ik heb vorig jaar ook bij Auto Europe geboekt en dat ging prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sport_Life
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 08:19

Sport_Life

Solvitur ambulando

TepelStreeltje schreef op maandag 12 juni 2017 @ 22:02:
Zo gaaf om dit allemaal te lezen!
Je raadt het nooit, ook ik ga die kant op. Alleen dan de hele maand oktober.
Beginnen in Phoenix, dan bovenlangs richting Las Vegas; zoveel mogelijk NP's e.d. mee pakken. Vervolgens van Vegas naar SF en dan via de Coastal Highway naar LA.
Hopelijk is die rommel daar dan opgeruimd, wil hem wel rijden eigenlijk.

Wij hebben alles laten boeken via Jan Doets. Kwamen met een goed verhaal, alles van te voren geregeld vinden wij ook prima en voelde gewoon goed. Qua huur auto hebben we gewoon een Sedan gekozen, niets luxe, gewoon 4 wielen, dak en airco. Zit nu beetje te twijfelen om er een stick shift van te maken en evt iets meer luxe...

Heb de precieze route niet in goed in mijn hoofd, maar ga zeker dit topic en onze route naast elkaar leggen om te kijken wat de pareltjes zijn.

Overigens (misschien) stomme vraag, maar wat kunnen we echt verwachten van het weer in oktober? Death Valley etc zal nog wel warm zijn, maar SanFran en LA zullen wel wat kouder zijn?
Ook voor de helikopter vlucht door de Grand Canyon ben ik benieuwd of we 's ochtends grotere kans hebben dan het door gaat (of juist niet). We gaan om 0800 de lucht in :D
wij hadden in november nog heel goed weer in la (20 graden oid) en sf (15 graden oid). Death valley en las Vegas nog tegen de 25/30 graden.

Qua auto zou ik persoonlijk voor een (standard) SUV gaan in de parken, het is geweldig rijden en je rijdt toch al snel duizenden kilometers. Sedan gaat ook prima overigens, maar is gewoon minder leuk, vind ik.
Wij hadden een Jeep Grand Cherokee in de parken en een Mustang cabrio van SF via LA en Death Valley naar Las Vegas, dat was helemaal top!! En met de kap open door Death Valley ging prima in november ;).

Was ook enorm wennen om bij terugkomst opgehaald te worden in een Golf als je 2 weken met zo'n SUV hebt gereden, net een speelgoed auto :D !

[ Voor 3% gewijzigd door Sport_Life op 12-06-2017 23:20 ]

PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Toshiba Estia 8kW 3fase | A+++ | Zappi v2.1

Pagina: 1 ... 4 ... 87 Laatste