Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• PCJR
  • Registratie: september 2010
  • Laatst online: 13-12 19:20
quote:
Mik! schreef op woensdag 25 januari 2017 @ 08:47:
1 tip voor ...

... goede jas bijvoorbeeld vergeten.
Thanks voor de tips :) Echter alles is geboekt en ligt vast, zullen het ermee moeten doen 8)

i5-8400@4Ghz | Dell u2410 | ColorMunki | Samsung S7 | 7D 15-85 | B&W CM8S2 | Neato Connected | EQ6 | A4B7

• Binnetie
  • Registratie: november 2000
  • Laatst online: 19:24
Wat leuk dat er net recent een topic is geopend over reizen in Amerika!
Toevallig gisteren besloten om met vrienden een camper rondreis te gaan maken.

Je haalt een nieuwe camper op vanaf de fabriek en deze breng je in maximaal 12 dagen naar verschillende steden (San Francisco, Los Angeles). De voorkeur is naar Los Angeles. Vertrek is vanaf Minneapolis (daar land je)

Een voorbeeld route:

quote:
Je bent helemaal vrij om je eigen route te bepalen, zo lang je maar binnen 12 dagen op de plaats van bestemming bent, Seattle, San Francisco, Las Vegas, Los Angeles of Denver in dit geval. Maak de roadtrip van je dromen nu werkelijkheid! Route 66, de betoverende Grand Canyon, Zion of Bryce National Park: alles is mogelijk!
Nu lijkt ons (2 stellen) dit een hele leuke reis om te doen. Er komen nog wat kosten bij natuurlijk maar goed het gaat ook om de ervaring.
Is de route Minneapolis - Los Angeles een mooie route om te doen? We dachten aan Minneapolis - Rocky Mountains - Grand Canyon - Las Vegas - Los Angeles onderweg willen we wat bezoekjes plannen maar niet echte citytrips omdat daar geen tijd voor is. Of het moet echt een aanrader zijn.

Is deze router een leuke ervaring om te doen?

Binnetie wijzigde deze reactie 25-01-2017 10:17 (5%)

• Chief
  • Registratie: januari 2009
  • Laatst online: 14-12 07:38
quote:
Mik! schreef op woensdag 25 januari 2017 @ 08:47:
1 tip voor San Francisco: pak niet de hop-on-hop-off bussen. Het is zonde van je geld, je kunt nergens de tijden zien wanneer er weer een bus langskomt dus je staat veel te wachten. Daarnaast is de kans groot dat je vroeg wakker bent, terwijl de bussen pas om half 10 gaan rijden. Beter kan je een fiets huren en daar mee rondcrossen door de stad. Ik heb echt spijt van die ene dag hop-on-hop-off terwijl wij de dag erna een fiets gepakt hebben en veel meer van de stad hebben gezien.
Andere tip voor San Francisco is koreaans eten. Wij hebben bij Manna gegeten (845 Irving St, San Francisco) vlakbij Golden Gate Park en het was echt lekker.

Ik zie trouwens dat je in het weekend in Yosemite zit. Houd er rekening mee dat het onwijs druk kan zijn in de weekenden. Wij zaten buiten Yosemite in een hotel dus wij moesten met de auto het park in. Wij hebben net mazzel gehad met een parkeerplekje, maar het was echt knokken. En als je vervolgens met de auto naar Glacier Point gaat voor het uitzicht sta je in de file voor parkeerplekken. Zelfde geldt voor Tunnel View uitzichtpunt. Dit heeft voor ons echt afbreuk gedaan aan het park. Ik wil absoluut nog een keer terug, maar dan doordeweeks in de hoop dat het dan rustiger is en we ook fatsoenlijke hikes kunnen doen.

Ik zou persoonlijk 1 nacht weghalen bij de Grand Canyon en deze gebruiken voor Bryce zodat je een volle dag in Zion hebt. Wij zijn een volledige dag in Zion geweest en dat was echt geweldig. Onwijs mooi park, toffe wandelroutes en dan hebben wij de mooiste routes dit keer niet eens gelopen. Tip voor eten in Springdale is Oscar's. Leuke sfeer en lekker eten. Ook Bryce is de moeite waard, maar ik zou niet voor een heen en weer tripje gaan terwijl je in Springdale zit. Boek een overnachting in Tropic als het in Bryce zelf niet lukt. Wij hadden bij aankomst sneeuw en beperkt uitzicht, terwijl de volgende ochtend het zonnetje scheen. Levert een hele andere ervaring op en het is zonde als je zoiets mist omdat je heen en weer knalt.

Van Kingman naar Santa Barbara moet je echt via Joshua Tree National Park doen als het lukt. Dit was ons eerste national park van de trip en zeker de moeite waar. Het is sowieso fijn om op zo'n lange trip je benen te strekken door foto's te maken of kleine stukjes te lopen.

Qua kleding: wees op alles voorbereid. Toen wij in mei afgelopen jaar er waren liep het onwijs uiteen. Van 30 graden in LA, naar rond het vriespunt in Bryce en Grand Canyon, wind en regen in Page. Ik had vooral veel zomerkleding in mijn koffer zitten en was een goede jas bijvoorbeeld vergeten.
W8, Koreaans in SF??? SF is seafood paradise!!! In LA heb je Koreatown, best Korean outside Korea ;)

Ik kwam, ik zag, ik ging er keihard vandoor

• Frijns.Net
  • Laatst online: 19:42
quote:
PCJR schreef op dinsdag 24 januari 2017 @ 16:52:
[...]

Ik heb de meerderheid die stemt voor de 75cm ipv de 69cm :9 Ook als ik kijk welke het meest verkocht is. Verder inderdaad het weer, het is al lastig zat, in Yosemity kan sneeuw liggen en in Las Vegas of DV kan het 25-30 graden zijn, dus veel kleding is denk ik al nodig. :|
Naar de US hadden we nog geen 10kg in de koffer en op de terugweg 23kg :-)
Voordeel van Las Vegas en andere grote steden is dat er Outlets liggen waar je kleding een stuk goedkoper kan krijgen als hier. We plannen bij aankomst altijd wat ruimte om de auto op te halen en even langs een outlet en supermarkt te rijden.
Ook handig om dan een cooler te halen en ander spullen voor de lunches in de nationale parken en onderweg.
In Yosemite en Death Valley rij je niet zo even naar een Subway of soortgelijk restaurant.

• Mik!
  • Registratie: november 2007
  • Laatst online: 24-02 08:10
quote:
Chief schreef op woensdag 25 januari 2017 @ 10:15:
[...]

W8, Koreaans in SF??? SF is seafood paradise!!! In LA heb je Koreatown, best Korean outside Korea ;)
Haha, klopt, had Koreatown nog willen bezoeken in LA, maar niet aan toegekomen. San Francisco was voor ons dus Koreaans ipv sea food :D

|| Quiran Death Knight @ Defias Brotherhood ||

• HuHu
  • Registratie: maart 2005
  • Niet online
quote:
Binnetie schreef op woensdag 25 januari 2017 @ 10:14:

Je haalt een nieuwe camper op vanaf de fabriek en deze breng je in maximaal 12 dagen naar verschillende steden (San Francisco, Los Angeles). De voorkeur is naar Los Angeles. Vertrek is vanaf Minneapolis (daar land je)

Een voorbeeld route:

[afbeelding]

[...]

Nu lijkt ons (2 stellen) dit een hele leuke reis om te doen. Er komen nog wat kosten bij natuurlijk maar goed het gaat ook om de ervaring.
Is de route Minneapolis - Los Angeles een mooie route om te doen? We dachten aan Minneapolis - Rocky Mountains - Grand Canyon - Las Vegas - Los Angeles onderweg willen we wat bezoekjes plannen maar niet echte citytrips omdat daar geen tijd voor is. Of het moet echt een aanrader zijn.

Dat zijn dagelijkse afstanden van 150 - 450 km! Dan zit je dus elke dag twee tot zes uur in de auto, exclusief pauzes tussendoor om even te stoppen. Hou je, denk ik, nauwelijks tijd over om parken of bezienswaardigheden te bezoeken.

• Woy
  • Registratie: april 2000
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
quote:
Binnetie schreef op woensdag 25 januari 2017 @ 10:14:

Een voorbeeld route:

[afbeelding]

[...]

Voor 12 dagen is dat een veel te vol programma. Ik zou als dat de opzet is 2 of 3 plekken kiezen die je echt wil bezoeken, en daar minstens 2 nachten blijven. De dagen daartussen kan je dan volledig besteden met reizen, waar je misschien korte tussenstops maakt. Maar verwacht niet dat je op dergelijke reisdagen ook echt NP's goed kan bezoeken.

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

• voske
  • Registratie: maart 2006
  • Laatst online: 06-12 12:51
Als je m in Denver in mag leveren, dan valt er nog wel een aardige trip mee te maken maar bij grotere afstanden kom je echt nergens aan toe.

Je hebt bij dit soort trips overigens geen keus qua model camper. Als je met twee stellen in één camper wil gaan, dan weet je niet of je bijvoorbeeld een 22 feet of een 33 feet camper meekrijgt. Dat maakt een aanzienlijk verschil.

Be yourself, no matter what they say ...

• Meester_J
  • Registratie: april 2003
  • Laatst online: 21:47
Wij zijn er nu twee keer geweest. Laatste keer met onze dochter van 8 maanden erbij, dus toen hadden we het "easy-going" programma. We logeren deels bij dus zus van mijn vrouw, die woont in Santa Barbara met man en kinderen.
De reacties lezende heb ik de volgende opmerkingen:
- neem een creditcard mee. Je wereldpas gaat het namelijk ook niet overal doen.
- zorg dat je highway 1 neemt langs de kust om van LA naar SF te rijden, en breng een bezoekje aan het Bay aqarium in Monterey. Zeker vroeg in het seizoen is het nog wel eens frisjes buiten, en dan is dat echt een leuk ding.
- Yosemity: als je pech hebt in het voorseizoen heb je sneeuw, en heb je wel mooie watervallen, maar geen redwoods om te bekijken
- in April/mei kun je nog walvissen kijken langs de kust! boek een tripje op zo'n boot. wij zaten op deze: https://www.sunsetkidd.com/
- Geniet, doe rustig aan, en ga gewoon nog een keer.

• Binnetie
quote:
Woy schreef op woensdag 25 januari 2017 @ 13:36:
[...]

Voor 12 dagen is dat een veel te vol programma. Ik zou als dat de opzet is 2 of 3 plekken kiezen die je echt wil bezoeken, en daar minstens 2 nachten blijven. De dagen daartussen kan je dan volledig besteden met reizen, waar je misschien korte tussenstops maakt. Maar verwacht niet dat je op dergelijke reisdagen ook echt NP's goed kan bezoeken.
Het programma is een voorbeeldprogramma die ik van hun site gehaald heb.
Ik heb zelf geen idee hoe het is om door Amerika te rijden. Maar de prijs vond ik wel aan staan. Het lijkt mij voor die prijs een goede manier om kennis te maken met Amerika om later alsnog eens terug te komen voor langere periode.
Met deze opzet ben ik nu €850,- p.p. kwijt. Dat is retourvlucht met camper en inventaris, incl. 2500 mile (incl. schoonmaakkosten, uitleg, basisverzekering). Wil ik op de luchthaven nog een nachtje slapen en transfer naar de fabriek toe dan komt daar nog €85,- p.p bij. Alle overige kosten (brandstof, eten, drinken, entree etc) zitten er dan niet bij in.

Misschien dat een langere reis (bijv. 18 dagen) een optie is als dat niet veel meer kost.

• Binnetie
quote:
voske schreef op woensdag 25 januari 2017 @ 13:42:
Als je m in Denver in mag leveren, dan valt er nog wel een aardige trip mee te maken maar bij grotere afstanden kom je echt nergens aan toe.

Je hebt bij dit soort trips overigens geen keus qua model camper. Als je met twee stellen in één camper wil gaan, dan weet je niet of je bijvoorbeeld een 22 feet of een 33 feet camper meekrijgt. Dat maakt een aanzienlijk verschil.
Heb ik over gebeld. Er zijn veel mensen die met z'n tweeën reizen en een 22 feet krijgen. Met 4 personen geven ze doorgaans de grotere mee. Een vriend van me heeft vorig jaar een trip gedaan, ze waren met z'n tweeën en kregen een grotere camper mee omdat er geen kleinere meer waren. Vond hij ideaal maar hij gaf wel aan dat hij zo'n 75 eu per dag aan brandstof kwijt was.

• PoweRoy
  • Registratie: april 2002
  • Laatst online: 10-12 01:01

PoweRoy

funky!

Terugkomend over koffer discussie. Ik was blij dat ik een harde en een zachte koffer bij had: eastpak transverz. Veel makkelijker je auto inrichten als je een lange road trip doet.

Daarnaast over het temperatuur verschil. Wij waren in april mei in yosemite. Als je dan de tioga pass neemt moet je niet schrikken om de temperatuur. Yosemite was het 28 graden, op de route naar mammoth lakes via tioga pass lag er een laag ijs op het water... Was even een korte pauze met een zomerjasje aan.

[This space is for rent]

• GlowMouse
  • Registratie: november 2002
  • Niet online

GlowMouse

getweakt...

Ik kopieer deze even uit een andere thread over dingen die tegenvielen:
quote:
erwin26 schreef op maandag 30 januari 2017 @ 15:52:
[...]

Sky walk bij de Grand cannon. 2 uur rijden door woestijn gebied om vervolgens te horen dat je een tour moet doen van 6 uur om op de sky walk te mogen. Terwijl elke reclame/internet zei dat je op de skywalk kon zonder enige tour etc. En bij de western (die stenen) moest je 15-20 dollar per persoon betalen om dichterbij te komen. Echter stond je er nog ver van af. Terwijl er toen reclame werd gemaakt dat je heel dichtbij kon komen zonder enige betalingen. Sinds dien probeer ik reviews te lezen/achter halen van mensen die daadwerkelijk daar zijn geweest.

jij ook?

• Labbers
  • Registratie: februari 2011
  • Laatst online: 13-12 17:55
Tour van zes uur om bij de sky walk te komen? Wat een onzin, als je de verkeerde ingang neemt misschien, volgens mij moet je in het westen zijn. Had je dan van te voren op moeten zoeken. Vond het ook niet super tof trouwens de skywalk, duur, net als alles bij de Grand Canyon.

• Binnetie
Wij hebben toch afgezien van de 'nieuwe camper wegbreng deal' en hebben gekozen voor een rondreis vanuit Los Angeles (roundtrip). We komen dus op hetzelfde punt weer uit. De trip is 'best of the west'.

We komen ondermeer langs de Grand Canyon, Kingman Locomotive museum, Yosemite Park, Las Vegas, San-Fransisco, Joshua Trees + een dag extra in LA om daar ook nog iets van te bekijken.
We gaan met z'n vieren in een 30ft camper. De prijs was iets duurder, maar we krijgen er ook iets meer voor terug. De reis is 15 nachten met de camper + dag in LA en dan 2 dagen voor het reizen.

Wat vinden jullie zo van deze rondreis? Zijn er nog bijzondere zaken die ik echt gezien moet hebben?

Ik ga nog even kijken naar een simkaart voor het navigeren en dingen opzoeken met zijn vieren. Ik denk aan een simkaart van Simple Mobile.

Daarnaast vroeg ik me af of jullie ervaring hebben met het reizen met trombose. Ik ben trombosepatient. De behandeling zou gestopt zijn maar is toch met een half jaar verlengd. Dat is in april afgelopen. We vertrekken 23 mei. Ik denk dat ik toch ga vragen voor een aantal heparine spuitjes omdat we 12 uur lang stilzitten. Dit moet natuurlijk ook door de douane heen.
We vliegen met KLM en ik begreep van het reisbureau dat je vanaf 6 weken voor vertrek zelf je stoel kunt kiezen? KLM heeft meer beenruimte dan Arke zei een vriend van me (we vloegen 4 jaar terug met Arike naar Curaçao.
is het gewoon een kwestie van direct de plekken bij de nooduitgang te kiezen? Daar kan je vaak je benen strekken. Want om nu af en toe het vliegtuig op en neer te hobbelen vind ik ook niet echt wat.

• Flapperbol
  • Registratie: augustus 2007
  • Laatst online: 13-12 10:20
quote:
Binnetie schreef op dinsdag 31 januari 2017 @ 12:54:

Daarnaast vroeg ik me af of jullie ervaring hebben met het reizen met trombose. Ik ben trombosepatient. De behandeling zou gestopt zijn maar is toch met een half jaar verlengd. Dat is in april afgelopen. We vertrekken 23 mei. Ik denk dat ik toch ga vragen voor een aantal heparine spuitjes omdat we 12 uur lang stilzitten. Dit moet natuurlijk ook door de douane heen.
We vliegen met KLM en ik begreep van het reisbureau dat je vanaf 6 weken voor vertrek zelf je stoel kunt kiezen? KLM heeft meer beenruimte dan Arke zei een vriend van me (we vloegen 4 jaar terug met Arike naar Curaçao.
is het gewoon een kwestie van direct de plekken bij de nooduitgang te kiezen? Daar kan je vaak je benen strekken. Want om nu af en toe het vliegtuig op en neer te hobbelen vind ik ook niet echt wat.
Volgens mij vraagt KLM tegenwoordig meer geld voor die plekken. (als ik het mij goed herinner is er slechts 1 plek bij de nooduitgang gratis, de andere twee zijn tegen betaling)

Mijn vriendin en ik zijn allebei vrij lang en betalen tegenwoordig iets meer (ik dacht rond de €80 p.p.) om meer beenruimte te hebben bij de nooduitgang. Deze hebben wij voor onze komende zomervakantie naar West-Amerika ook al aangeschaft.

Ik kan mij voorstellen dat mensen dit zonde van het geld vinden, maar voor vluchten naar Japan en West-Amerika (beiden zo'n 11 uur) vinden wij het het geld waard.

• voske
Leuke trip, maar wel een beetje krap in de tijd. Bij dit aantal nachten zou ik eerder aan een oneway denken i.p.v. een roundtrip maar dat is een kwestie van de trip goed plannen. Je verliest aan het begin ook altijd tijd omdat je campers niet mag ophalen op de dag dat je aankomt uit Europa. Die mag je dus pas op dag 2 ophalen en dat kan je een groot deel van die dag kosten.
Als je het door een reisbureau laat organiseren dan geldt dezelfde tip die ik eerder gaf voor de hotels. Als je bijvoorbeeld een camping wil bij de Grand Canyon dan kiezen reisbureaus vaak voor de KOA-camping in Williams. Die camping ligt echter 90 km van de Grand Canyon vandaan. Beter alternatief is Mather Campground (geen elektra maar dat kan best voor twee nachten) of Trailer Village. Hetzelfde geldt voor Bryce, Zion en Yosemite.

Zie voor een beschrijving van wat je allemaal kan doen de link die ik al eerder plaatste: http://www.allesamerika.com/rondreis-zuidwest-amerika.html

• GlowMouse
  • Registratie: november 2002
  • Niet online

GlowMouse

getweakt...

Bij de nooduitgang heb je wel meer beenruimte, maar de echte beperking van een vliegtuigstoel zit in de breedterichting. Je komt veel uitgeruster aan als er niemand naast je zit. 12 uur stilzitten doe je echt zelf, je kunt prima elk halfuur opstaan om te bewegen zolang er geen turbulentie wordt verwacht.

jij ook?

• Binnetie
De trip is vrij krap in tijd maar beter dan de 12 nachten die we eerst maar hadden. Het is een kwestie van goed plannen inderdaad. Zo kunnen we bijv Kingman laten gaan. Ik wil per trip de gemiddeld reistijd meenemen zodat we weten wat we kunnen verwachten. We komen ivm een eigen bedrijf qua tijd slecht uit dit jaar. Of we moeten in het hoogseizoen gaan voor veel hogere kosten, maar dan liever maar iets korter. Elke dag die mijn vriendin gesloten is levert geen inkomen op.
Het was dus een afweging die we moesten maken.

We komen aan en hebben dan een overnachting. Daarna gelijk die dag in LA, de derde dag halen we onze camper op en gaan we reizen. Het reisbureau. Klein bureau hier vlakbij kwam ook met Mather Campground aan. Ze gaf wel aan op tijd te reserveren ivm de drukte.
Is die drukte er rond 25 mei al?

Ik ga je link goed doornemen. De KOA camping schijnen redelijk duur te zijn en soms kan je goedkoper ergens anders staan. We hebben onbeperkt gebruik van de generator gekregen (aanbieding) dus we kunnen zelfredzaam zijn (even los of een generator wel of niet mag 's nachts).

• Typhone
  • Registratie: mei 2011
  • Laatst online: 14-12 11:03
quote:
Flapperbol schreef op dinsdag 31 januari 2017 @ 13:11:
[...]

Ik kan mij voorstellen dat mensen dit zonde van het geld vinden, maar voor vluchten naar Japan en West-Amerika (beiden zo'n 11 uur) vinden wij het het geld waard.
Groot gelijk geef ik je alvast, Wij boeken alleen nog bij rechtstreeks en ALTIJD premium economy tegenwoordig. Terugreis eigenlijk altijd business class / first class afhankelijk van hoe ik met m'n werk zit.
Afgelopen jaar naar Denver gevlogen op de nooduitgang maar die stoelen waren wat smaller dan elders.
Dan maar 200 euro per persoon er bovenop. Met m'n 1.94m ga ik niet klein zitten wezen in de economy class.

@Binnetie:

Forget een simkaart in die hoek. We hebben twee keer moeite gedaan maar de helft van de tijd heb je nergens bereik.

Typhone wijzigde deze reactie 31-01-2017 16:20 (8%)

• Binnetie
quote:
Typhone schreef op dinsdag 31 januari 2017 @ 16:19:
[...]

Groot gelijk geef ik je alvast, Wij boeken alleen nog bij rechtstreeks en ALTIJD premium economy tegenwoordig. Terugreis eigenlijk altijd business class / first class afhankelijk van hoe ik met m'n werk zit.
Afgelopen jaar naar Denver gevlogen op de nooduitgang maar die stoelen waren wat smaller dan elders.
Dan maar 200 euro per persoon er bovenop. Met m'n 1.94m ga ik niet klein zitten wezen in de economy class.

@Binnetie:

Forget een simkaart in die hoek. We hebben twee keer moeite gedaan maar de helft van de tijd heb je nergens bereik.
Ik twijfel wel over de stoelkeus maar het was met de reis ook al: even dit erbij, even dat erbij, nog even zus erbij.
Natuurlijk is dit een heel mooie vakantie, maar ergens is een grens. Dat is met alles zo. Of we moeten ervoor kiezen om hele goedkope campings te boeken evt zonder stroom en de 'besparing' in een upgrade van de vlucht te stoppen. Is dat na het boeken nog aan te passen?

We gaan een camper van Cruise America huren, hoeveel tijd ben je gemiddeld genomen kwijt aan de uitleg?

• Flapperbol
  • Registratie: augustus 2007
  • Laatst online: 13-12 10:20
quote:
Binnetie schreef op dinsdag 31 januari 2017 @ 16:39:
[...]

We gaan een camper van Cruise America huren, hoeveel tijd ben je gemiddeld genomen kwijt aan de uitleg?
Van wat ik van lang gelden kan herinneren (1994 oid) was dat iets van 15-30min.
(Je kan eventueel online ook de "gebruiksaanwijzing" vinden van de campers, dat scheelt al een hoop)
Vergeet niet dat je na het ophalen van de Camper waarschijnlijk ook even wat basis inkopen wil doen bij Walmart oid.

Ik zou uitgaan van zo'n 2-3 uur voordat je echt op weg bent met de camper.

• Ruut88
  • Registratie: mei 2009
  • Laatst online: 18:24
Het is niet mijn bedoeling dit topic te kapen, maar ga toch ook even onze plannen hier dumpen voor wat feedback.

Wegens een aantal dagen werk in Seattle hebben wij het geluk ook een aantal weken richting de USA te kunnen in mei.

Alle vluchten (AMS - LOS, SF-SEA en SEA-AMS) zijn al geboekt door werkgever dus hier zit ik aan vast. Voor de rest is onze planning vrij open, wat we sowieso willen doen is een deel van HW 1 en Yosemite.

Wellicht belangrijk te vermelden, wij zijn vrij snelle reizigers en lopen vaak niet uren rond bij een bezienswaardigheid. Ben benieuwd of we nu echt te ambitieus gepland hebben of dat jullie denk dat het wel haalbaar is.

Planning ziet er op dit moment ongeveer zo uit:

18-May Amsterdam - Los Angeles
19-May Los Angeles
20-May Los Angeles - Palm Springs Vroeg in de middag camper ophalen (Escapevan?)
21-May Palm Springs- Las Vegas
22-May Las Vegas
23-May Las Vegas - Death Valley
24-May Death Valley Is camperen in mei te doen in DV?
25-May Death Valley - Sequioa
26-May Sequioa
27-May Sequioa - San Luis Obispo Vanaf hier wat dagen HW1 en surfen op tussenliggende plaatsen
28-May Morro Bay
29-May Cambria
30-May Big Sur
31-May Monterey
1-Jun Montery - Yosemite Voor slapen in het park zijn we wellicht al te laat?
2-Jun Yosemite
3-Jun Yosemite
4-Jun Yosemite - San Fransisco Camper inleveren
5-Jun San Fransisco Iemand tips voor betaalbare slaapplekken in SF?
6-Jun San Fransisco
7-Jun San Fransisco - Seattle
8-Jun Seattle Vanaf hier 2 dagen werken voor mij.
9-Jun Seattle
10-Jun Seattle
11-Jun Seattle
12-Jun SEA-AMS

Hoor graag wat jullie ervan vinden :)

Route:
http://imgur.com/a/Ytf8u

• Binnetie
quote:
Flapperbol schreef op dinsdag 31 januari 2017 @ 17:03:
[...]

Van wat ik van lang gelden kan herinneren (1994 oid) was dat iets van 15-30min.
(Je kan eventueel online ook de "gebruiksaanwijzing" vinden van de campers, dat scheelt al een hoop)
Vergeet niet dat je na het ophalen van de Camper waarschijnlijk ook even wat basis inkopen wil doen bij Walmart oid.

Ik zou uitgaan van zo'n 2-3 uur voordat je echt op weg bent met de camper.
Dankjewel.
Ik had een prijs opgevraagd voor de early bird optie. Je hebt dan transfers van en naar het hotel en vliegveld en je mag dan 's ochtends de camper al ophalen.
Dit kost 333 euro excl. tax. Dat vind ik vrij duur. Het hotel ligt 14 mijl van de vestiging waar me de camper ophalen. Met de taxi is dat ongeveer 50-55 dollar. Met uber is het nog goedkoper. Dan vind ik voor die paar uur eerder ophalen het een flinke prijs.
Ik zit nog te kijken of ik stoeltjes en een opklap tafel ga huren, dit is soms mogelijk afhankelijk van voorraad maar het reisbureau gaf aan dat veel mensen ook gewoon wat kochten in een Walmart.

• Binnetie
quote:
Typhone schreef op dinsdag 31 januari 2017 @ 16:19:
[...]
@Binnetie:

Serieus? Als ik de coveragemap van T-Mobile bekeek leek het qua dekking wel goed te gaan. Niet overal maar toch wel voor het grootst gedeelte van de tijd.

• netvista
  • Registratie: september 2005
  • Laatst online: 09-12 17:06
Geen topic kaping maar meer een informatief vraagje. Wij gaan half maart ook voor 3 weken richting west kust. Zijn er nog tips voor goede een prepaid data only sim?

• Binnetie
quote:
netvista schreef op dinsdag 31 januari 2017 @ 19:04:
Geen topic kaping maar meer een informatief vraagje. Wij gaan half maart ook voor 3 weken richting west kust. Zijn er nog tips voor goede een prepaid data only sim?
Binnetie in "[Ervaringen] Mobiel internet in het buitenland" bericht van mezelf maar volgens mij de goedkoopste optie.

Ik ben in Maps een route aan het maken met bezienswaardigheden. Helaas stopt de route tot punt K (driekwart van de route). Er zit een maximaal aantal tussenstups op zeg maar. Weet iemand een handige site om mooie routes met tussen stops en bezienswaardigheden te maken? Dus precies zoals Maps maar dan met iets meer tussenstops? Of ik moet iets verkeerde doen.
Link naar kaart: https://goo.gl/maps/D1yGqv8Agtm meer tussenstops krijg ik er niet in.

Binnetie wijzigde deze reactie 31-01-2017 19:44 (34%)

• Tortelli
  • Registratie: juli 2004
  • Laatst online: 13-12 13:10

Tortelli

mixing gas and haulin ass

quote:
Ruut88 schreef op dinsdag 31 januari 2017 @ 18:21:
*knip*

Hoor graag wat jullie ervan vinden :)

Route:
[afbeelding]
Mag je Death Valley wel in met je camper?. In de heetste maanden mag dit sowieso niet, in mei is het er minder warm ( ~30c) en zou het technisch niet zo'n probleem moeten zijn.

Waarom ga je van Sequioa niet direct door naar Yosemite?. Route technisch wat logischer in mijn ogen?.
Vergeet ook niet dat water aan de westkust niet bepaald warm is (zeker niet medio mei), al ben ik gewoon een watje wat dat betreft :D.
Vanaf Sequioa > Yosimite > Morro Bay etc, als je in SF bent camper inleveren?.

(edit; ik heb me niet beseft dat je via Bakersfield zult rijden.... ik ben 2x met de auto via de Tioga pass geweest ;) 8)7 )
quote:
Binnetie schreef op dinsdag 31 januari 2017 @ 18:57:
[...]

Serieus? Als ik de coveragemap van T-Mobile bekeek leek het qua dekking wel goed te gaan. Niet overal maar toch wel voor het grootst gedeelte van de tijd.
Als je de grote plaatsen uitrij, zeg tussen Palm Springs, Needles en de Grand Canyon zul je soms geen bereik hebben. Dat zelfde geld voor alles na Paga (Monument Valley o.a.). Grofweg alles waar op de kaart geen serieuze plaatsen staan.

Ik heb zelf nooit een simkaart genomen omdat je het niet nodig heb, en meestal redelijk werkend internet hebt in de hotel/motels.

Tortelli wijzigde deze reactie 31-01-2017 20:49 (35%)

i9 9900k @ 5,0Ghz | Asus XI HERO | GTX 1080 TI Gaming X | Corsair 32G | Asus MG279Q | Corsair RM750 | Synology DS1817+

• netvista
  • Registratie: september 2005
  • Laatst online: 09-12 17:06
quote:
Binnetie schreef op dinsdag 31 januari 2017 @ 19:32:
[...]

Binnetie in "[Ervaringen] Mobiel internet in het buitenland" bericht van mezelf maar volgens mij de goedkoopste optie.

Ik ben in Maps een route aan het maken met bezienswaardigheden. Helaas stopt de route tot punt K (driekwart van de route). Er zit een maximaal aantal tussenstups op zeg maar. Weet iemand een handige site om mooie routes met tussen stops en bezienswaardigheden te maken? Dus precies zoals Maps maar dan met iets meer tussenstops? Of ik moet iets verkeerde doen.
Link naar kaart: https://goo.gl/maps/D1yGqv8Agtm meer tussenstops krijg ik er niet in.
Je kan in google maps met een omweg tussenstops toevoegen, maar het werkt idd wat omslachtig. Ga naar je "maps" ( route) toe en klik add layer. In de nieuwe Layer kan je dan extra tussenstops toevoegen als onderdeel van de reeds geplande route.

• Binnetie
quote:
Tortelli schreef op dinsdag 31 januari 2017 @ 20:45:
[...]

Mag je Death Valley wel in met je camper?. In de heetste maanden mag dit sowieso niet, in mei is het er minder warm ( ~30c) en zou het technisch niet zo'n probleem moeten zijn.

Waarom ga je van Sequioa niet direct door naar Yosemite?. Route technisch wat logischer in mijn ogen?.
Vergeet ook niet dat water aan de westkust niet bepaald warm is (zeker niet medio mei), al ben ik gewoon een watje wat dat betreft :D.
Vanaf Sequioa > Yosimite > Morro Bay etc, als je in SF bent camper inleveren?.

(edit; ik heb me niet beseft dat je via Bakersfield zult rijden.... ik ben 2x met de auto via de Tioga pass geweest ;) 8)7 )

[...]

Als je de grote plaatsen uitrij, zeg tussen Palm Springs, Needles en de Grand Canyon zul je soms geen bereik hebben. Dat zelfde geld voor alles na Paga (Monument Valley o.a.). Grofweg alles waar op de kaart geen serieuze plaatsen staan.

Ik heb zelf nooit een simkaart genomen omdat je het niet nodig heb, en meestal redelijk werkend internet hebt in de hotel/motels.
Dat komt omdat ik geen meer stops kan toevoegen. Snap niet waarom. Maar de route gaat idd via SF naar Bakersfield.
Opzich is het niet erg om af en toe geen bereik te hebben, maar een beetje contact met de buitenwereld is wel wenselijk.

• Binnetie
quote:
netvista schreef op dinsdag 31 januari 2017 @ 21:31:
[...]

Je kan in google maps met een omweg tussenstops toevoegen, maar het werkt idd wat omslachtig. Ga naar je "maps" ( route) toe en klik add layer. In de nieuwe Layer kan je dan extra tussenstops toevoegen als onderdeel van de reeds geplande route.
Dank voor de info. Ik ga dit eens proberen.
Ik zat al te proberen met Optimap: http://gebweb.net/optimap/ je kunt dan een tekst bestandje met de adressen (die moeten wel exact zijn invoeren) anders werkt het niet. Het is wat lastiger als je een bepaalde locatie zoekt die niet echt een adres heeft. Google Maps gaat daar goed mee om.

Edit: werkt toch niet.

Ik kan wel een laag toevoegen, maar kan daar alleen maar gegevens importeren vanaf een csv, KMI etc. Maar niet nieuwe locaties die een route moeten worden. Kan dat nou niet makkelijker?
Eventueel wil ik je via een DM wel bewerkingsrechten geven voor deze map.

Binnetie wijzigde deze reactie 31-01-2017 21:41 (21%)

• voske
Paar dingen die me opvielen op de kaart.
Met G bedoel je vermoedelijk Bryce Canyon. Die ligt een stuk meer op je route ;)
Ik weet niet wat je bedoelt met punt F maar als je die kant op wil zou ik dat bewaren voor een andere trip.
Je hebt nu de Skywalk toegevoegd bij de Grand Canyon. Die ligt een aardig eind verwijderd van Grand Canyon National Park waar de meeste toeristen naartoe gaan. Bovendien kon je in het verleden de Skywalk nauwelijks bereiken met een camper vanwege de toestand van de onverharde weg. Ik weet niet of dat inmiddels anders is.
De snelste route van SF naar LA loopt inderdaad via Bakersfield, maar als je bijvoorbeeld drie dagen hebt om van SF naar LA te komen, dan rijd je op dag 1 van SF naar Monterey, op dag 2 van Monterey naar bijvoorbeeld Cambria of Morro Bay. Dan rijd je op dag 3 met bijvoorbeeld een tussenstop in Santa Barbara naar LA.
Houd er rekening mee dat 29 mei Memorial Day is. De Amerikanen hebben dan een lang weekend en voor velen begint dan de zomervakantie. Met name in Zion en Yosemite zullen de campings in de parken mogelijk nu al niet meer te reserveren zijn maar dan zijn er nog wel opties vlak buiten de parken.

• Binnetie
quote:
voske schreef op woensdag 1 februari 2017 @ 09:33:
Paar dingen die me opvielen op de kaart.
Met G bedoel je vermoedelijk Bryce Canyon. Die ligt een stuk meer op je route ;)
Ik weet niet wat je bedoelt met punt F maar als je die kant op wil zou ik dat bewaren voor een andere trip.
Je hebt nu de Skywalk toegevoegd bij de Grand Canyon. Die ligt een aardig eind verwijderd van Grand Canyon National Park waar de meeste toeristen naartoe gaan. Bovendien kon je in het verleden de Skywalk nauwelijks bereiken met een camper vanwege de toestand van de onverharde weg. Ik weet niet of dat inmiddels anders is.
De snelste route van SF naar LA loopt inderdaad via Bakersfield, maar als je bijvoorbeeld drie dagen hebt om van SF naar LA te komen, dan rijd je op dag 1 van SF naar Monterey, op dag 2 van Monterey naar bijvoorbeeld Cambria of Morro Bay. Dan rijd je op dag 3 met bijvoorbeeld een tussenstop in Santa Barbara naar LA.
Houd er rekening mee dat 29 mei Memorial Day is. De Amerikanen hebben dan een lang weekend en voor velen begint dan de zomervakantie. Met name in Zion en Yosemite zullen de campings in de parken mogelijk nu al niet meer te reserveren zijn maar dan zijn er nog wel opties vlak buiten de parken.
De punten worden door Maps neergezegd als ik ze intyp. Ik wil alles nog bij langs gaan met exacte adressen of coordinaten, maar dan moet ik eerst zien hoe ik meer tussenstops kan toevoegen aangezien ik anders voor niks bezig ben. Ik zet bezienswaardigheden erin waar de route niet persee bijlangs hoeft te lopen. Zo hebben we een soort van Plan B mochten we tijd over houden of anders willen rijden. De campings wil ik z.s.m. gaan reserveren.
Toevallig las ik net over Memorial Day in de reisgids die we gekregen hebben.

Van SF naar LA rijden we op het laatste deel van de vakantie. We rijden tegen de klok in. Dat laatste stuk staat nog niet op de kaart/route.

• Binnetie
Ik ben eens aan de gang gegaan met Furkot als reisplanner.

Heb dit gemaakt: https://trips.furkot.com/ts/IFZQB1
Ik weet niet of jullie de tussenstops kunnen zien. Ik heb bij een aantal plekken 2 campings gezocht. Waar je maar bij 1 overnacht. In Furkot kan je geen 'pion' neerzetten zonder dat hij de route er naar toe berekend namelijk. Nu is de Tioga pas gesloten vandaar dat je daar een enorme omweg ziet. As je hem kunt rijden dan scheelt dat al heel wat kilometers.

Dit is een eerste opzet. In Furkot kan je mooi de tijden dat je wilt rijden aangeven waarna hij automatisch een overnachtingsplek zoekt, maar het lastige is dat veel campgrounds er niet in staan en hij dan een hotel pakt maar het idee is goed! Na een overnachting berekend hij de reistijd weer vanaf bijv 9.00 uur 's ochtends als je wilt gaan rijden.

We gaan 23 mei weg, 24 mei in LA en 25 mei halen we de camper op, deze leveren we 8 juni weer in.
Hoe lijkt het zo? Even los van het feit of het op veel kilometers zijn. We kunnen altijd nog wat schrappen.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• fender89
  • Registratie: november 2009
  • Laatst online: 19:35
Topicstarter, Alles geregeld voor USA ? :-) Het is al bijna April...

Zelf verheug ik me al op mijn eigen reis in September. Terugkijkend op mijn eigen post van 20 januari is de volgende planning definitief: (Zoals verwacht een dag SLC en Death Valley geschrapt)

ZA 2-sep AMS > SLC
ZO 3-sep SLC > Yellowstone
MA 4-sep Yellowstone
DI 5-sep Yellowstone
WO 6-sep Yellowstone > Grand Teton

DO 7-sep Grand Teton
VR 8-sep Grand Teton > Dinosaur
ZA 9-sep Dinosaur > Arches (Via Highway 128)
ZO 10-sep Arches
MA 11-sep Arches > Monument Valley

DI 12-sep Monument Valley > Grand Canyon
WO 13-sep Grand Canyon
DO 14-sep Grand Canyon > Page
VR 15-sep Page
ZA 16-sep Page > Bryce

ZO 17-sep Bryce Canyon
MA 18-sep Bryce Canyon > Zion
DI 19-sep Zion
WO 20-sep Zion > Las Vegas

DO 21-sep Las Vegas > Mammoth Lakes
VR 22-sep Mammoth Lakes > Yosemite (Via Tioga Pass/HW120)
ZA 23-sep Yosemite
ZO 24-sep Yosemite > San Fransisco
MA 25-sep San Fransisco

DI 26-sep SF > AMS

Vliegtickets: Check
ESTA Verklaring: Check
Alle Accommodaties geboekt: Check
Auto gehuurd: Check

Al enkele excursies geboekt en enkele wandel hikes uitgezocht. Dit moet ik nu nog verder gaan uitwerken

• dvanpol
  • Registratie: april 2012
  • Laatst online: 13-12 14:41
Ik lees even mee.. Net een huis gekocht, volgend jaar Mei staat tour de west coast op het programma.

Eerlijk gezegd nog geen idee hoe en wat..

• Frijns.Net
quote:
fender89 schreef op maandag 13 maart 2017 @ 08:44:

Zelf verheug ik me al op mijn eigen reis in September. Terugkijkend op mijn eigen post van 20 januari is de volgende planning definitief: (Zoals verwacht een dag SLC en Death Valley geschrapt)

<knip>

Al enkele excursies geboekt en enkele wandel hikes uitgezocht. Dit moet ik nu nog verder gaan uitwerken
Mooie trip. Ben zelf al een paar keer een soortgelijke route gereden.
En ik blijf terug gaan naar Yellowstone, een van de mooiste parken in de US naar mijn idee. Goed dat je daar enkele dagen voor neemt. Overnacht je in het park?

• Hogader
  • Registratie: april 2009
  • Laatst online: 19:45
quote:
Welke hikes en excursies heb je al geboekt?

Heel toevallig ga ik namelijk met een groep vrienden komende september ook een vrijwel soortgelijke rondtrek maken.

Schema:
10-9 - AMS - Las Vegas
11-9 - Las Vegas -> Valley of Fire
12-9 - Valley of Fire -> Salt Lake City
13-9 - Salt Lake City -> Grand Teton NP
14-9 - Grand Teton NP
15-9 - Grand Teton NP -> Yellowstone NP
16-9 - Yellowstone NP
17-9 - Yellowstone NP
18-9 - Yellowstone NP -> Buffalo
19-9 - Buffalo -> Rocky Mountains NP
20-9 - Rocky Mountains NP
21-9 - Rocky Mountains NP -> Arches NP (Verblijf Moab)
22-9 - Arches NP (Verblijf Moab)
23-9 - Canyonlands NP (Verblijf Moab)
24-9 - Raften Colorado River (Verblijf Moab)
25-9 - Dead Horse Point -> Durango
26-9 - Durango
27-9 - Durango -> Mesa Verde
28-9 - Mesa Verde -> Capitol Reef NP
29-9 - Capitol Reef NP -> Zion NP via Coral Pink Sand Dunes
30-9 - Zion NP
1-10 - Zion NP -> Las Vegas
2-10 - Las Vegas
3-10 - Las Vegas
4-10 - Las Vegas
5-10 - Las Vegas -> Amsterdam
quote:
Frijns.Net schreef op maandag 13 maart 2017 @ 09:33:
[...]

En ik blijf terug gaan naar Yellowstone, een van de mooiste parken in de US. Goed dat je daar enkele dagen voor neemt. Overnacht je in het park?
Dat zijn wij iig wel van plan. Nog tips voor campgrounds? (Wij gaan met een RV)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• KillaZ
  • Registratie: augustus 2004
  • Laatst online: 23:20
quote:

ZA 2-sep AMS > SLC
ZO 3-sep SLC > Yellowstone
MA 4-sep Yellowstone
DI 5-sep Yellowstone
WO 6-sep Yellowstone > Grand Teton

DO 7-sep Grand Teton
VR 8-sep Grand Teton > Dinosaur
ZA 9-sep Dinosaur > Arches (Via Highway 128)
ZO 10-sep Arches
MA 11-sep Arches > Monument Valley

DI 12-sep Monument Valley > Grand Canyon
WO 13-sep Grand Canyon
DO 14-sep Grand Canyon > Page
VR 15-sep Page
ZA 16-sep Page > Bryce

ZO 17-sep Bryce Canyon
MA 18-sep Bryce Canyon > Zion
DI 19-sep Zion
WO 20-sep Zion > Las Vegas

DO 21-sep Las Vegas > Mammoth Lakes
VR 22-sep Mammoth Lakes > Yosemite (Via Tioga Pass/HW120)
ZA 23-sep Yosemite
ZO 24-sep Yosemite > San Fransisco
MA 25-sep San Fransisco

DI 26-sep SF > AMS

Vliegtickets: Check
ESTA Verklaring: Check
Alle Accommodaties geboekt: Check
Auto gehuurd: Check

Wat gaaf! Wij hebben zojuist geboekt naar SLC en SF voor 4 september tot en met 29 september :D

@fender89 Waar verblijf je in Yellowstone? :)

K to the KillaZ

• fender89
@Hogader

13-9 Grand Canyon: Vliegtuigje over de canyons - South Rim airplane tour
14-9 Page: Antelope Canyon/Antelope Tour
15-9 Page: Rainbow Bridge Tour (boottocht + klein stukje wandelen. duurt totaal zo;n 5.5/6 uur. afhankelijk van waterstand)

Wandeltochten: Hoef je niet te boeken natuurlijk :), maar wat we op het oog hebben om te doen:

Monument Valley: Wildcat Trail
Grand Canyon: South Kaibab Trail (en voornemens Bright Angel Trail )
Bryce: Navajo/Queens Garden Loop
Zion: Riverside Walk en aansluitend The Narrows. Angels landing

@Frijns.Net : we overnachten niet in het park, maar bij de ingang aan de West kant. (zie onderstaande link)

@KillaZ : Vooralsnog in Yellowstone Lodge , Maar vrijwel alle accomodaties kunnen we nog gratis annuleren/omboeken (vrijwel alles geboekt via booking.com). Dus mochten we nog wat beters vinden kan dit nog wijzigen.
We wilden vooral zekerheid dat we íets hadden, om daarna te finetunen op accomodaties

[edit] [img] tag lijkt niet te werken? Dan maar plaatje via directe link: https://ibb.co/d1AHVa

fender89 wijzigde deze reactie 14-03-2017 09:49 (6%)

• KillaZ
@fender89 Thanks! Waar huur jij je auto? Zag dat sunny een flinke fee rekent (350 eu) voor het droppen op SF.

K to the KillaZ

• fender89
@KillaZ Auto hebben wij gehuurd via Sunnycars. Inderdaad een flinke one-way fee , maar vergelijkbaar met andere aanbieders. Wat ik zo gezien heb is dat overal wel ver hetzelfde.
Het voordeel van Sunnycars is dat alle verzekeringen etc. erin zitten, en dat dus alles in één prijs geregeld is. (ouders hebben voor hun USA reis ook bij Sunnycars gehuurd en ervaringen waren prima, dus ook een beetje gestuurd door ouders haha)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• KillaZ
Ah mooi, goed om te weten. Zojuist ook maar gereserveerd voor yellowstone, wel zo makkelijk :)

K to the KillaZ

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Frijns.Net
@fender89 : Wij hebben ook altijd in een hotel in West Yellowstone gezeten, dan ben je nog vrij snel in het park. Wat je zeker een keer moet doen is 's morgens heel vroeg het park in rijden om de zonsopgang ergens te zien.
En de pizza bij Wild West Pizzeria is goed te doen 's avonds :-)

@Hogader : Met de RV zit je het meest centraal in Canyon Village. De weg in het park is eigenlijk een 8 en je zit dan rechts in het midden van die 8 waardoor je alle kanten op kunt.

Als je met een groep vrienden in Moab bent dan kun je daar vanalles doen. Je kunt zelf met een jeep offroad rijden, ATVs huren en mountainbiken. Moab kwam op mij over als een stadje waar je echt de meest uiteenlopende buitenactiviteiten kunt doen. Ik heb er zelf eens slick rock mountainbiken gedaan. Met 40 graden echter niet heel lang weg geweest. En met een groep en gids een downhill rit gemaakt. Dan ga je met mede toeristen, gids en fietsen de bergen in en kun je kilometers bergaf terug het dorp in rijden.

En met Sunnycars zit je best goed.
Alles is inderdaad goed verzekerd en ze doen niet moeilijk over het vergoeden van gemaakte kosten. We hebben de afgelopen vijf keer meen ik steeds bij Sunnycars gehuurd en nooit problemen gehad om gemaakte kosten vergoed te krijgen als je maar de rekening bewaard. Tijdens twee vakanties hebben we een lekke band gehad die gerepareerd moest worden.

Frijns.Net wijzigde deze reactie 13-03-2017 11:07 (50%)

• Hogader
quote:
fender89 schreef op maandag 13 maart 2017 @ 10:24:
@Hogader

13-9 Grand Canyon: Vliegtuigje over de canyons - South Rim airplane tour
14-9 Page: Antelope Canyon/Antelope Tour
15-9 Page: Rainbow Bridge Tour (boottocht + klein stukje wandelen. duurt totaal zo;n 5.5/6 uur. afhankelijk van waterstand)

Wandeltochten: Hoef je niet te boeken natuurlijk :), maar wat we op het oog hebben om te doen:

Monument Valley: Wildcat Trail
Grand Canyon: South Kaibab Trail (en voornemens Bright Angel Trail )
Bryce: Navajo/Queens Garden Loop
Zion: Riverside Walk en aansluitend The Narrows
Zien er uit als een paar mooie activiteiten.
quote:
Frijns.Net schreef op maandag 13 maart 2017 @ 10:56:
@Hogader : Met de RV zit je het meest centraal in Canyon Village. De weg in het park is eigenlijk een 8 en je zit dan rechts in het midden van die 8 waardoor je alle kanten op kunt.

Als je met een groep vrienden in Moab bent dan kun je daar vanalles doen. Je kunt zelf met een jeep offroad rijden, ATVs huren en mountainbiken. Moab kwam op mij over als een stadje waar je echt de meest uiteenlopende buitenactiviteiten kunt doen. Ik heb er zelf eens slick rock mountainbiken gedaan. Met 40 graden echter niet heel lang weg geweest. En met een groep en gids een downhill rit gemaakt. Dan ga je met mede toeristen, gids en fietsen de bergen in en kun je kilometers bergaf terug het dorp in rijden.
Goede tip van Canyon Village. Ga eens kijken hoe dat ligt met verschillende tochten en de trekpleisters.

We hebben express een paar dagen uitgetrokken voor Moab. Voelde idd als het prima stadje voor onze groep. Waarschijnlijk ga ik het zelf vergelijken met Queenstown in Nieuw-Zeeland waar ik afgelopen december ben geweest. Ook al zon adventure stadje waar alles wel te doen is.

• downtime
  • Registratie: januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

quote:
Hogader schreef op dinsdag 14 maart 2017 @ 08:48:
[...]

We hebben express een paar dagen uitgetrokken voor Moab. Voelde idd als het prima stadje voor onze groep. Waarschijnlijk ga ik het zelf vergelijken met Queenstown in Nieuw-Zeeland waar ik afgelopen december ben geweest. Ook al zon adventure stadje waar alles wel te doen is.
Ik denk dat Moab tegen valt als je het met Queenstown vergelijkt. Moab is een dorp vergeleken met Queenstown. Het is een startpunt voor veel buitenactiviteiten maar de plaats stelt zelf niet zoveel voor.

• Hogader
quote:
downtime schreef op dinsdag 14 maart 2017 @ 08:54:
[...]

Ik denk dat Moab tegen valt als je het met Queenstown vergelijkt. Moab is een dorp vergeleken met Queenstown. Het is een startpunt voor veel buitenactiviteiten maar de plaats stelt zelf niet zoveel voor.
Vergelijken is misschien ook wel een groot woord. Ik verwacht ook zeker geen 2e Queenstown. Wel lijkt het mij een plek waarvanuit je verschillende avontuurlijke activiteiten kan ondernemen (ATV, Mountainbike, Rafting etc). En in dat opzicht heeft het er dan wel wat van weg.

• Frijns.Net
Queenstown ken ik jammer genoeg niet. Het is inderdaad geen stad maar je kunt er van allerlei activiteiten doen en van daaruit diverse parken bezoeken. Tevens kun je er 's avonds nog lekker uit gaan eten en 's morgens even relaxt ergens in de zon aan de koffie voordat de dag echt begint.

Frijns.Net wijzigde deze reactie 14-03-2017 09:03 (5%)

Acties:
  • +2Henk 'm!

• jeka
  • Laatst online: 09-12 08:38

jeka

Support your local club.

In Zion kan ik Angels landing aanraden (als je durft).

Eigen risico. Als je er af valt ben ik niet aansprakelijk! :+

FCG

• Mrs Redhair
  • Registratie: mei 2002
  • Laatst online: 00:31
quote:
fender89 schreef op maandag 13 maart 2017 @ 10:24:
@Hogader

@Frijns.Net : we overnachten niet in het park, maar bij de ingang aan de West kant. (zie onderstaande link)
@fender89
Wij zagen vorig jaar daar een erg lange file staan die het park in wilde. Wij hebben geslapen aan de noordzijde, veel goedkoper en rustiger.

• fender89
@jeka : Angels landing staat inderdaad zeker op de planning! thanks for reminding

@Hogader , Queenstown heb ik in 2015 bezocht tijdens mijn rondreis in Nieuw zeeland. Daar heb ik de befaamde Ziptrek gedaan . http://www.ziptrek.co.nz/ (voor zover dat avontuurlijk genoeg is haha )

@Redhawk ai.. we zullen zien, hopelijk valt het mee als we op tijd vertrekken :) (al verwacht ik wel drukte op Labor's day :( )

• Frijns.Net
@Redhawk : Was dat ook in september? Met een feestdag zal het inderdaad drukker zijn maar we stonden enkel in de file als er beesten langs de weg liepen en mensen perse vanuit de auto een foto moesten maken. Ook hebben we zelf al een bizon gehad die op onze weghelft vrolijk voor de auto uit wandelde. Inhalen was lastig omdat de tegenliggers een foto wilden maken dus tja, dan kan het wat langer duren maar dat hoort er een beetje bij. We zijn altijd in september geweest en wat betreft drukte viel het me altijd wel mee. De eerste 100m kom je op elke plek veel mensen tegen, maar meestal moeten de chinezen en japanners op tijd terug bij de bus zijn dus als je wat verder loopt dan is het al een stuk rustiger.

Het is geen park om een strakke planning te maken want je weet nooit wat je tegenkomt onderweg.

• HBSVDK
  • Registratie: juni 2008
  • Laatst online: 13-12 21:22
quote:
Redhawk schreef op dinsdag 14 maart 2017 @ 09:33:
[...]
@fender89
Wij zagen vorig jaar daar een erg lange file staan die het park in wilde. Wij hebben geslapen aan de noordzijde, veel goedkoper en rustiger.
Ik kwam 2 jaar geleden op een doordeweekse vakantiedag aan in west-yellowstone, Helaas waren alle hotels vol of met 200 euro/nacht buiten budget. We hebben dus een achterafveldje opgezocht net buiten het dorp en heerlijk op een matrasje achterin de auto geslapen. Volgende ochtend 6 uur het park ingereden. Bij de eerste camping in het park een first come first serve plek georganiseerd voor de komende nacht op een andere parkcamping.

• FiXeR.nl
  • Registratie: februari 2005
  • Niet online
Ik ga eind augustus ook voor 3 weken naar de USA. Een rondrit SF, LA, SD, Canyon, LV, Yosemite, SF.

Hebben jullie tips voor de autohuur? Ik zit te denken een aan Mustang Cabrio, dat kost ongeveer 670 euro voor 3 weken, dus zeer redelijk via Argus Car Hire. Goedkoopste optie is een Ford Fiesta voor 400 euro, maar we willen via Highway 1 afzakken naar LA. Dus daar is een cabrio wel erg mooi lijkt me, rondom Death Valley blijft ie dicht.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• kamstra
  • Registratie: april 2001
  • Niet online

kamstra

ipso iure

vorig jaar ook gedaan, kan je die mustang zeker aanraden, prima reisauto :)

Overigens ben je op highway 1 niet helemaal de enige met die auto (lees: iedere europese toerist rijdt er in die bak :P ).

dit was de mijne:

Huh..?? Neuh...bedankt | Qui habet aures audiendi audiat

Acties:
  • +1Henk 'm!

• don_appie
  • Registratie: mei 2003
  • Laatst online: 05-12 10:17
quote:
FiXeR.nl schreef op woensdag 10 mei 2017 @ 16:46:
Ik ga eind augustus ook voor 3 weken naar de USA. Een rondrit SF, LA, SD, Canyon, LV, Yosemite, SF.

Hebben jullie tips voor de autohuur? Ik zit te denken een aan Mustang Cabrio, dat kost ongeveer 670 euro voor 3 weken, dus zeer redelijk via Argus Car Hire. Goedkoopste optie is een Ford Fiesta voor 400 euro, maar we willen via Highway 1 afzakken naar LA. Dus daar is een cabrio wel erg mooi lijkt me, rondom Death Valley blijft ie dicht.
Let met de cabrio wel op dat je met dak open minder kofferruimte hebt. Die heb ik soms op de achterbank moeten plaatsen...

http://500px.com/Abd3licious

• FiXeR.nl
  • Niet online
quote:
don_appie schreef op donderdag 11 mei 2017 @ 12:47:
[...]

Let met de cabrio wel op dat je met dak open minder kofferruimte hebt. Die heb ik soms op de achterbank moeten plaatsen...
Dat is opzich geen ramp lijkt me. :) Is Death valley te doen met een cabrio? (dicht)

• kamstra
  • Niet online

kamstra

ipso iure

quote:
FiXeR.nl schreef op donderdag 11 mei 2017 @ 16:32:
[...]

Dat is opzich geen ramp lijkt me. :) Is Death valley te doen met een cabrio? (dicht)
Jup.

ik reed met 43 graden door de woestijn, no prob.

Idd wel gevalletje kap (stof) dicht en airco op max, maar dan prima te doen.

• MikelenniuM
  • Registratie: november 2004
  • Niet online
quote:
kamstra schreef op woensdag 10 mei 2017 @ 16:50:
vorig jaar ook gedaan, kan je die mustang zeker aanraden, prima reisauto :)

Overigens ben je op highway 1 niet helemaal de enige met die auto (lees: iedere europese toerist rijdt er in die bak :P ).
In Florida vond ik het zelfs nog wat gekker': daar zag je alleen maar Mustangs, Camaro's en Challengers (tussen alle pick-ups). 1 grote muscle car speeltuin :9

• The_Scarabial
  • Registratie: maart 2003
  • Laatst online: 11-12 21:52

The_Scarabial

MTB for life!

quote:
FiXeR.nl schreef op woensdag 10 mei 2017 @ 16:46:

Wil hier ook nog wel even op inhaken met een vraag. Ga ook in aug. 3 weken naar USA (mtb wedstrijd en beetje rondrijden/fietsen :) )

Is het verstandiger om vantevoren al een auto te huren of beter ter plaatse?
Ik wordt wel eerst opgepikt door een kennis en kan zijn auto gebruiken t/m de wedstrijd, daarna wil ik verder doorreizen/rondreizen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Rannasha
  • Registratie: januari 2002
  • Laatst online: 14-12 12:29

Rannasha

aka "Species5618"

Ik ga dit topic ook volgen. Er staan 3 weken USA op de planning in November. Beginnend bij het Anaheim Convention Center (bij LA) en daarna een tocht door CA, LV, AZ (Grand Canyon). De auto wordt waarschijnlijk ook een Mustang. Als je toch die kant op gaat, dan maar een typisch Amerikaans model huren, lijkt mij :)

Dutch StarCraft League || Vierkant voor Wiskunde || Olympus OM-D E-M1 MkII, 9-18, 12-40, 40-150, 70-300, 50

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Tortelli

Tortelli

Heb volgende gehuurd de afgelopen jaren;
Grand Cherokee (2010 @ westkust route),
GMC Canyon (2013, Yellowstone) en een
Chevy Impala (New York, 2011 saaie sedan die wel GROOT is)
Chevy Suburban (2015, westkust met ouders)

Zelfs die Suburban liep over de hele vakantie gemiddeld 1:8 wat best netjes is voor een 5.3 V8!. Brandstofkosten is het laatste waar je je druk over hoef te maken, beetje afhankelijk van de staat betaal je ~1/4e voor de brandstof tozv NL.

Meeste gevallen mag je de auto zelf uitzoeken uit en rij van ~10 auto's. Heb meer dan eens motorkappen opgemaakt om te kijken welke motor erin lag. De kleinere SUV's hebben vaak zat een 4 cilinder, kon in Las Vegas zo die GMC Canyon AWD scoren met een dikke v6 en 300pk 8).
quote:
FiXeR.nl schreef op donderdag 11 mei 2017 @ 16:32:
[...]

Borden "airco uit" negeren tot je motor temperatuur op gaat lopen. Iets wat bij mij (119 Fahrenheit, ~47c) niet gebeurde ;).
quote:
don_appie schreef op donderdag 11 mei 2017 @ 12:47:
[...]

Grootste nadeel van een cabrio (of sedan) is imo dat je (ik ;) ) in juni-juli levend verbrand. Dat was mijn voornaamste reden nooit een cabrio te huren terwijl mijn ouders jaren een cabrio / roadster (S2000 8) ) hebben gehad en ik dus niet onbekend ben met open rijden.

Rijden van een SUV heeft wel wat voordelen; je hebt mega veel ruimte om zooi kwijt te kunnen, de hogere zit geeft je in parken een stuk beter overzicht en je kunt offroad 8). Heb gedacht voor highway 1 speciaal een andere auto te huren maar vond dat toen (2010) te duur aangezien ik net afgestudeerd was..... Hierna nog 4x naar de VS geweest maar niet highway 1 gedaan. Er zijn overigens nog zat mooie wegen naast highway 1.
quote:
Rannasha schreef op vrijdag 12 mei 2017 @ 09:08:
Ik ga dit topic ook volgen. Er staan 3 weken USA op de planning in November. Beginnend bij het Anaheim Convention Center (bij LA) en daarna een tocht door CA, LV, AZ (Grand Canyon). De auto wordt waarschijnlijk ook een Mustang. Als je toch die kant op gaat, dan maar een typisch Amerikaans model huren, lijkt mij :)
Je kunt prijstechnisch van te voren een veel betere deal scoren volgens mij. ~€700 is een normale prijs voor 3 weken Mustang of "standard" SUV. Een dikke bak hoort imo bij de USA experience, hou er ook rekening mee dat brandstof ~1/4e van NL kost en dat op je vakantiebudget dus weinig indruk maakt.
Hou wel rekening met een eventuele dropoff fee, dat verschilt sterk per bedrijf.

Tortelli wijzigde deze reactie 12-05-2017 11:04 (121%)

i9 9900k @ 5,0Ghz | Asus XI HERO | GTX 1080 TI Gaming X | Corsair 32G | Asus MG279Q | Corsair RM750 | Synology DS1817+

Acties:
  • 0Henk 'm!

• MikelenniuM
  • Niet online
quote:
Tortelli schreef op vrijdag 12 mei 2017 @ 10:38:
Meeste gevallen mag je de auto zelf uitzoeken uit en rij van ~10 auto's. Heb meer dan eens motorkappen opgemaakt om te kijken welke motor erin lag. De kleinere SUV's hebben vaak zat een 4 cilinder, kon in Las Vegas zo die GMC Canyon AWD scoren met een dikke v6 en 300pk 8).
Dat is volgens mij alleen op vliegvelden, dat je zelf kan uitzoeken.

Vaak (waarschijnlijk altijd) zullen ze vertellen dat de gereserveerde auto niet meer beschikbaar is en dat je een upgrade kan uitvoeren, tegen een veel te hoge prijs. Echter kan je hier wel goed over onderhandelen. Zo hadden wij 2 jaar geleden voor ~$100,- extra, 2,5 week een Camaro (i.p.v. mid-size car) :*)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• downtime
  • Niet online

downtime

Everybody lies

quote:
MikelenniuM schreef op vrijdag 12 mei 2017 @ 11:50:
[...]

Vaak (waarschijnlijk altijd) zullen ze vertellen dat de gereserveerde auto niet meer beschikbaar is en dat je een upgrade kan uitvoeren, tegen een veel te hoge prijs.
Upgrades waar ik moet bijbetalen laat ik staan. Als zij de gereserveerde auto niet kunnen leveren dan horen ze de kosten van een upgrade niet door te berekenen. Dat is waarom je reserveert.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• don_appie
  • Registratie: mei 2003
  • Laatst online: 05-12 10:17
quote:
downtime schreef op vrijdag 12 mei 2017 @ 12:55:
[...]

Upgrades waar ik moet bijbetalen laat ik staan. Als zij de gereserveerde auto niet kunnen leveren dan horen ze de kosten van een upgrade niet door te berekenen. Dat is waarom je reserveert.
Precies datzelfde meerdere keren gedaan. Eigenlijk altijd een veel betere/duurdere auto gekregen zonder bij te betalen. Soms is het ook helemaal niet gunstiger om een andere categorie te nemen, verbruik is dan meestal hoger, dus dan zou ik niet daarnaast ook voor de huur extra moeten betalen.

http://500px.com/Abd3licious

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Tortelli

Tortelli

quote:
don_appie schreef op vrijdag 12 mei 2017 @ 13:03:
[...]

Precies datzelfde meerdere keren gedaan. Eigenlijk altijd een veel betere/duurdere auto gekregen zonder bij te betalen. Soms is het ook helemaal niet gunstiger om een andere categorie te nemen, verbruik is dan meestal hoger, dus dan zou ik niet daarnaast ook voor de huur extra moeten betalen.
1x geupgrade qua auto; van een standaard SUV naar een Suburban; moesten daarvoor $150 bijbetalen wat relatief goedkoop is (een Suburban kost >1000 voor 3 weken).

Brandstofverbruik is imo redelijk onbelangrijk in de VS omdat het zoveel goedkoper is. Maakt totaal op een vakantie misschien €50-75 verschil. Dat is een v6 of v8 me wel waard 8).

Acties:
  • +1Henk 'm!

• kamstra
  • Niet online

kamstra

ipso iure

Voor de mensen die de Grand Canyon gaan doen vanuit LV:

Doe niet dom en bespaar niet op de mogelijkheid om er per helikopter heen te gaan en neem de duurste optie :P

Kostte me 600 dollar oid vorig jaar, maar was echt briljant :)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Barrycade
  • Registratie: november 2003
  • Laatst online: 00:48

Barrycade

]3/\/?/?`/(/\|)[-

Wij gaan naar Oregon en Washington komende zomer. (en niet wegens Wie is de Mol ;) stond al op de planning)

Ben benieuwd hoe het zal gaan qua huurauto: we hebben nu een Jeep Compass gereserveerd (600 euro voor 3 weken) een upgrade zal ik niet afslaan :) .

We hebben in het verleden al 4x een upgrade gekregen in de US: bij de Campers: van 23 foot basic naar een 25 foot met slide out. En een upgrade naar een hogere klasse. En 2x van een midsize naar een Trans-Am en een Caddillac CTS.

Mensen nog een to-do lijstje van Oregon?
Tot nog toe staan de volgende zaken zeker op de planning:
Qua natuur:
De kust (duh)
Crater Lake NP
Painted Hills
Olympic NP
Mt Rainer NP

Qua steden:
Portland en Seattle

Iemand dezelfde staten gedaan en wellicht goede tips?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• voske
Voor degenen met plannen om highway 1 te rijden tussen LA en SF v.v., houd er rekening mee dat de weg naar verwachting tot 30 september is afgesloten tussen Big Sur en Ragged Point in verband met de (ongeplande) vervanging van de Pfeiffer Canyon Bridge. Je kunt van Carmel dus tot Big Sur komen, maar wil je van Carmel naar Cambria of andersom, dan moet dat voorlopig dus via de US 101.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• kamstra
  • Niet online

kamstra

ipso iure

highway 1 moet je van SF naar LA rijden, anders rijd je aan de verkeerde kant van de weg :P

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Vos
  • Registratie: juni 2000
  • Laatst online: 19:20

Vos

AFCA

Dat is inderdaad wel handiger ja ;).

Persoonlijk had ik mij meer voorgesteld van Highway 1 overigens. Kan ook zijn omdat het aan het eind van de vakantie zat ;)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• kamstra
  • Niet online

kamstra

ipso iure

quote:
Vos schreef op vrijdag 12 mei 2017 @ 16:23:

Persoonlijk had ik mij meer voorgesteld van Highway 1 overigens. Kan ook zijn omdat het aan het eind van de vakantie zat ;)
Ik heb er 4 dagen over gedaan om van SF naar LA te komen, ik vond t geniaal :)

Heb overigens ergens net voorbij (dacht ik) Big Sur toen nog ff uitstapje gedaan richting de 101, precies langs al die bosbranden van vorige zomer....3 uur lang HE-LE-MAAL niemand tegengekomen op dat stuk no mans land, briljant :)

ah dat was hier --> https://www.google.co.uk/...35.9859981!4d-121.4921963 :)

kamstra wijzigde deze reactie 12-05-2017 16:35 (17%)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Barrycade

Barrycade

]3/\/?/?`/(/\|)[-

quote:
Vos schreef op vrijdag 12 mei 2017 @ 16:23:

Ik moet zeggen dat ik de opgeklopte verwachtingen ook niet heb waargenomen.
Zijn wat aardige delen waar bv de zeeleeuwen op het strand liggen en waar de Redwoods zijn.

Maar wij kwamen uit Bryce / Zion / Arches / Grand Canyon etc en tja voor Amerikanen is de Oceaan waarschijnlijk heel speciaal, maar ik woon op 5 minuten van het strand dus ik vond het een beetje tegenvallen. :$

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Vos
  • Registratie: juni 2000
  • Laatst online: 19:20

Vos

AFCA

quote:
Barrycade schreef op vrijdag 12 mei 2017 @ 16:33:
[...]

Ik moet zeggen dat ik de opgeklopte verwachtingen ook niet heb waargenomen.
Zijn wat aardige delen waar bv de zeeleeuwen op het strand liggen en waar de Redwoods zijn.

Maar wij kwamen uit Bryce / Zion / Arches / Grand Canyon etc en tja voor Amerikanen is de Oceaan waarschijnlijk heel speciaal, maar ik woon op 5 minuten van het strand dus ik vond het een beetje tegenvallen. :$
Bedoel je niet zeeolifanten? Maken leuke geluiden :p.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Barrycade

Barrycade

]3/\/?/?`/(/\|)[-

Nee die dingen heten volgens mij Stellar Sealions. Die liggen ook op pier 39 in SF.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Sen
  • Registratie: oktober 2001
  • Laatst online: 13-12 18:31

Sen

<-->

End vorig jaar ook over de highway 1 gereden van SF naar LA ik vond het mooi en zeker als je de national parks zoals Point lobos mee pakt. Ik heb natuurlijk ook 1 van de mooiste circuits bekeken Laguna Seca.

Ik had eerst een Nissan Rogue huur auto maar de hoedenplank ontbreekt altijd bij die SUV huur auto's dus lagen mijn koffers de hele tijd in het zicht daarom maar na 2 dagen geruild voor een Nieuwe Impala (300km) met een dikke V6 en die deed de 0 naar 100 toch echt wel beter en lagen mijn koffers niet in het zicht.(Konden nog meer koffers in ook)

Nu ga ik volgende week zaterdag naar Georgia, south and north carolina. Dus als iemand nog tips heeft ;)

We gaan al naar de coca cola 600 en Savannah staat ook al redelijk vast.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• downtime
  • Niet online

downtime

Everybody lies

quote:
Barrycade schreef op vrijdag 12 mei 2017 @ 16:00:
Ik zou ook proberen om iets meer van Washington State te zien. Ondanks ontbreken van echte publiekstrekkers is het een hele mooie staat. De Columbia River Gorge oostelijk van Portland is heel fraai en iets noordelijker zijn de gebieden die door de Missoula Floods gevormd zijn heel interessant.

En je zult deze fraaie brug bij Astoria wel tegen komen:

Ik heb in 2012 het rondje Seattle, San Francisco, Salt Lake City, Yellowstone, Portland, Seattle gereden. Het was achteraf bekeken een paar duizend kilometer teveel maar niettemin de moeite waard.

• DGTL_Magician
  • Registratie: februari 2001
  • Laatst online: 09-12 17:36

DGTL_Magician

Kijkt regelmatig vooruit

quote:
Tortelli schreef op vrijdag 12 mei 2017 @ 15:38:
[...]

1x geupgrade qua auto; van een standaard SUV naar een Suburban; moesten daarvoor $150 bijbetalen wat relatief goedkoop is (een Suburban kost >1000 voor 3 weken).

Brandstofverbruik is imo redelijk onbelangrijk in de VS omdat het zoveel goedkoper is. Maakt totaal op een vakantie misschien €50-75 verschil. Dat is een v6 of v8 me wel waard 8).
Ik kom voor werk 1 of 2 keer per jaar in de VS. Ik huur altijd cheap de kleinste categorie auto. Meestal hebben ze deze toch niet staan en krijg je een upgrade naar een groter model. Heb slechts 1x gehad dat ze met een kleintje aan kwamen zetten en vroegen: are you sure you want this one?

Blog | Te huur: 3-kamer vakantie appartement in de Harz | aaZoo - (Wireless) Networking, Security, DDoS Mitigatie, Virtualisatie en Storage

Acties:
  • 0Henk 'm!

• andre208
  • Registratie: juni 2008
  • Laatst online: 23:00
quote:
The_Scarabial schreef op donderdag 11 mei 2017 @ 23:25:
[...]

Is het verstandiger om vantevoren al een auto te huren of beter ter plaatse?
Ik wordt wel eerst opgepikt door een kennis en kan zijn auto gebruiken t/m de wedstrijd, daarna wil ik verder doorreizen/rondreizen.
Als je de auto van je kennis gebruikt zorg dan dat de verzekering van je kennis hier ook toestemming voor geeft. In Amerika is niet de auto verzekert maar alleen de bestuurder verzekert zich. Daarom heeft een Amerikaan als hij een auto huurt geen verzekering nodig zijn eigen verzekering dekt ook huurauto`s.
Als wij dus een auto huren gelijk bij een Amerikaanse verhuurder is de auto niet verzekert en kan je te plekke bij het ophalen nog veel geld bij betalen voor de benodigde verzekeringen en in het ergste geval rij je onverzekerd erg. Als je via een booker in Europa een auto huurt zijn de verzekeringen wel in begrepen.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• PCJR
  • Registratie: september 2010
  • Laatst online: 13-12 19:20
De reis was super! *O*

3 weken was natuurlijk veel te kort. Er is zoveel moois maar we hebben genoten. Niets is tegen gevallen (buiten beetje minder moderne Cedar Lodge).

Jetlag was wel minder, maar vannacht goed geslapen gelukkig. Komende weken de 3000+ foto's uitzoeken O-)

i5-8400@4Ghz | Dell u2410 | ColorMunki | Samsung S7 | 7D 15-85 | B&W CM8S2 | Neato Connected | EQ6 | A4B7

• Bonswah85
  • Registratie: september 2003
  • Laatst online: 20:11

Bonswah85

Koffie!

quote:
Wij gaan naar Oregon en Washington komende zomer. (en niet wegens Wie is de Mol ;) stond al op de planning)
En al was het wegens Wie Is De Mol? Ik denk dat een bestemming zelden zulke goede sluikreclame heeft gemaakt als Oregon in afgelopen seizoen. Ik had altijd het beeld dat die noordelijke staten ongeveer even saai zijn als Saskatchewan in Canada, ik heb mijn beeld toch wat moeten bijstellen na het zien van WIDM :9

“I don't know half of you half as well as I should like; and I like less than half of you half as well as you deserve.” ― J.R.R. Tolkien, The Fellowship of the Ring

• Barrycade

Barrycade

]3/\/?/?`/(/\|)[-

Nee, het was al de bedoeling, we hebben al het bekende rondje in het Z/W gezien dus Californië, Nevada, Utah, Arizona en hebben ook al BC en Alberta Canada gezien en we wilden weer eens iets anders .

En we kwamen toen bij Oregon en Washington uit en toen kwam WIDM en toen hing er al familie aan de lijn: ah daarom willen jullie heen :D

We vliegen ook met Iceland Air dus we hebben ook nog aan een tussenstop IJsland gedacht (een andere WIDM bestemming). Maar snel vergeten toen we de kosten zagen daar :X

Acties:
  • +1Henk 'm!

• MikelenniuM
  • Niet online
Wil je binnekort over Highway 1 in CA? Er is helaas een nieuwe, onverwachte afsluiting welke wel even gaat duren...
https://twitter.com/ccmasteller/statuses/867173417119752192

• kamstra
  • Niet online

kamstra

ipso iure

:o

Gelukkig vorige zomer van de bucket list afgevinkt :P

• downtime
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Ik ben er al geweest dus nu mag ie instorten.

• PWM
  • Registratie: oktober 2000
  • Niet online

PWM

Moderator General Chat
quote:

Ben benieuwd hoe het zal gaan qua huurauto: we hebben nu een Jeep Compass gereserveerd (600 euro voor 3 weken) een upgrade zal ik niet afslaan :) .
Let op met de upgrade dat als ze die noemen het altijd een dagprijs is. Ze brengen het altijd heel leuk.
quote:
I can offer you the new Grand Cherokee for just $35,-
Als je hapt, betaal je dus 21 *35 aan het einde en op die formulieren staat dat zo onduidelijk dat je het pas door hebt als je wegrijdt :p

En als je nog geen verzekering hebt genomen, kan je dat het best van te voren afsluiten extern. Ter plekke kost het je zo $20,- per dag.
quote:
kamstra schreef op vrijdag 12 mei 2017 @ 15:46:
Voor de mensen die de Grand Canyon gaan doen vanuit LV:

Doe niet dom en bespaar niet op de mogelijkheid om er per helikopter heen te gaan en neem de duurste optie :P

Kostte me 600 dollar oid vorig jaar, maar was echt briljant :)
Mocht je richting de zuid-rim rijden dan heb ik op een uur nog een adres waar je voor $600,- een prive helikopter hebt (kan je met 4 man in). Waanzinnig.

PWM wijzigde deze reactie 24-05-2017 11:55 (23%)

• FiXeR.nl
  • Niet online
quote:
MikelenniuM schreef op woensdag 24 mei 2017 @ 11:32:
Wil je binnekort over Highway 1 in CA? Er is helaas een nieuwe, onverwachte afsluiting welke wel even gaat duren...
https://twitter.com/ccmasteller/statuses/867173417119752192

[afbeelding]
Okee, ik denk niet dat we highway 1 kunnen rijden eind augustus. Zijn er andere leuke tips of stops tussen Monterey en Santa Barbara? :) (Laguna Seca, is daar iets te zien?)

• Barrycade

Barrycade

]3/\/?/?`/(/\|)[-

quote:
PWM schreef op woensdag 24 mei 2017 @ 11:52:
[...]

Let op met de upgrade dat als ze die noemen het altijd een dagprijs is. Ze brengen het altijd heel leuk.

[...]

Als je hapt, betaal je dus 21 *35 aan het einde en op die formulieren staat dat zo onduidelijk dat je het pas door hebt als je wegrijdt :p

En als je nog geen verzekering hebt genomen, kan je dat het best van te voren afsluiten extern. Ter plekke kost het je zo $20,- per dag.

[...]

Mocht je richting de zuid-rim rijden dan heb ik op een uur nog een adres waar je voor $600,- een prive helikopter hebt (kan je met 4 man in). Waanzinnig.
De upgrades die we in het verleden aangeboden kregen waren kosteloos: kleinere auto was er niet en kregen gewoon de sleutels van een grotere / luxere aangereikt.

Bijbetalen zal ik niet zo heel snel doen. Maar goede tip.
Verzekeringen zitten er trouwens al bij, we hebben het via een NL-se aanbieder geregeld waar het specifiek vermeld staat.

• Diigii
  • Laatst online: 13-12 13:49
Leuk dat hier een topic over is. Ik ben ook van plan om rond kerst iets van 2 weken naar Amerika te gaan, en dan aan de oostkust. Het lijkt me wel leuk om naar steden zoals New York en Washington te gaan. Persoonlijk hou ik wel van vrijheid, maar het is wel goed om vooraf een doel te hebben met wat je allemaal wil gaan doen. Het grootste doel is toch om een indruk te krijgen van de Amerikaanse sfeer met alles wat daarbij hoort. Werk nu bij een organisatie met wellicht mogelijkheden om naar de States te gaan. Door de jaren heen wel een kleine hype opgebouwd met de States, het lijkt me namelijk prachtig om daar te wonen (maar dat is een ander verhaal :P).

Verder ben ik nog nooit zo ver op vakantie geweest, en eigenlijk nooit echt een "goede" vakantie gehad in het buitenland, dus dit zal de eerste keer wezen. Maar ik heb in ieder geval nog tijd om dingen goed voor te bereiden :).

Weet iemand hoe het zit met de vluchtprijs van Ryanair naar NY? Ik las laatst een artikel die ik ook op meerdere websites terug zie komen (https://www.travmagazine....t-naar-nyc-voor-175-euro/). Een vlucht naar NY is behoorlijk duur (niet dat het mij weerhoudt om dan niet te gaan), maar voor 175 euro is het wel heel erg goedkoop.

Ook heb ik nog geen kaas gegeten van hoe duur een vakantie zal zijn, maar wat ik van andere heb gehoord kan een vakantie al gauw €2000 - 3000 kosten. Natuurlijk heeft dit er mee te maken wat je allemaal gaat doen. Globale opzet hoe ik zou denken dat mijn vakantie er uit mag komen te zien:

- Heen vlucht naar een grote stad aan de oost kant (NW, Washington etc.)
- Genieten van de eerste stad, misschien een tour van een dag met uitleg o.i.d.
- Vooraf al definiëren naar welke attracties (parken, gelegenheden, musea etc.) ik naartoe zou willen gaan
- Totaal misschien een week blijven in de 1e stad
- Vervolgens naar een andere locatie/stad gaan om daar hetzelfde te doen.

Wellicht tijdens een bezoek aan een stand naar een andere stad in de buurt gaan, maar ik moet ook kijken wat mogelijk is in een tijdsbestek van 2 - 3 weken. De West-kust is natuurlijk ook erg vet met Los Angelos, Hollywood, Vegas etc.

De komende tijd maar is verder onderzoek doen naar de mogelijkheden :).

i7 9700K | RTX 2080 | 32GB RAM | 2TB SSD | Dell Alienware AW3418DW | Twitch.tv/Diigii

• PWM
  • Niet online

PWM

Moderator General Chat
Just FYI: NY en Washington kunnen heel erg koud zijn in de winter en/of niet te bereiken door sneeuw. Zeker DC is rond kerst kound en uitgestorven.

De Oost-Kust (muv Florida) zijn imho beter geschikt van Mei-September, zeker als je wilt rondreizen.

• Akaendra
  • Registratie: augustus 2010
  • Laatst online: 13-12 22:25
Augustus ga ik alweer voor de 5de keer richting USA, ditmaal naar Anaheim/LA, maar dat is vooral voor een convention :D

Sowieso wil ik in die 10 dagen LA nog wel aandoen, Venice Beach/Disneyland, wellicht Hollywood, maar dan heb je LA wel gehad zo ongeveer gok ik zo, dus als iemand nog aanraders heeft :D Meestal hebben mensen nog wel wat minder bekende pareltjes die toch de moeite waard gaan zijn.

• PWM
  • Niet online

PWM

Moderator General Chat
quote:
Akaendra schreef op woensdag 24 mei 2017 @ 12:18:
Augustus ga ik alweer voor de 5de keer richting USA, ditmaal naar Anaheim/LA, maar dat is vooral voor een convention :D

Sowieso wil ik in die 10 dagen LA nog wel aandoen, Venice Beach/Disneyland, wellicht Hollywood, maar dan heb je LA wel gehad zo ongeveer gok ik zo, dus als iemand nog aanraders heeft :D Meestal hebben mensen nog wel wat minder bekende pareltjes die toch de moeite waard gaan zijn.
Venice Beach is inderdaad echt geweldig. Dat is ook meteen het hoogtepunt van LA inderdaad :p Ligt trouwens nog een pokke-end van Anaheim.

50 minuten boven Venice Beach is het Ronald Reagan Museum. Die vond ik erg gaaf. De Air Force One (707) staat er gewoon binnen.

https://www.reaganfoundation.org/

Is weer eens wat anders, maar was top.

EDIT:

Als je al eens in Disney Parijs bent geweest, kan je Anaheim overslaan. Dat is gewoon hetzelfde park. Kan je beter 1 van de andere pakken.

PWM wijzigde deze reactie 24-05-2017 12:23 (9%)

• Barrycade

Barrycade

]3/\/?/?`/(/\|)[-

Ik vond Universal Studios wel geinig. Je herkent veel zaken uit de series en films.

• downtime
  • Niet online

downtime

Everybody lies

quote:
FiXeR.nl schreef op woensdag 24 mei 2017 @ 12:05:
[...]

Okee, ik denk niet dat we highway 1 kunnen rijden eind augustus. Zijn er andere leuke tips of stops tussen Monterey en Santa Barbara? :) (Laguna Seca, is daar iets te zien?)
Morro Bay is wel aardig voor een overnachting. En dan overdag gewoon je rechteroog dichtknijpen zodat je die lelijke fabriek aan de baai niet ziet.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Sparkiee
  • Registratie: november 2006
  • Laatst online: 12-12 15:55
Hey wat leuk dat je naar de USA gaat.
Wij hebben die reis vorig jaar ook gemaakt. En eigenlijk een beetje net het omgekeerde van die van jou. Begonnen bij de Grand Canyon en eindigen bij San Fransico.
Ons schema :
Dag 1 vertrek. Aankomst Phoenix. Hotel in Scotsdale
Dag 2 Van Scotsdale naar Williams (poort naar Grand Canyon) 181 miles
Dag 3 Grand Canyon. Parkpas gekocht. Rit = 57 miles enkel
Dag 4 Williams naar Page, Horseshoe bend. 162 miles
Dag 5 Page. Excursie Antelope Canyon.
Dag 6 naar Monnument Valley en 4 corners. Meer dan 300 miles
Dag 7 Page naar Bryce Canyon 149 miles
Dag 8 Bryce Canyon
Dag 9 Van Bryce naar Hurricane 131 miles
Dag 10 Van Hurricane naar Las Vegas met bezoek aan Hoover dam 223 miles
Dag 11 Las Vegas
Dag 12 van Las Vegas naar Death Valley 117 miles
Dag 13 van Death Valley naar Mammoth lakes 210 miles
Dag 14 Mammoth Lakes
Dag 15 Mammoth Lakes naar Yosemithe Park 104 miles
Dag 16 Yosemithe park
Dag 17 Yosemith Park naar San Francisco (huur auto inleveren) 200 miles
Dag 18 San Francisco. Bezoek aan Alcatraz
Dag 19 San Fransicso
Dag 20 San Fransco – Vliegveld

Geweldige reis, heel veel gezien en echt helemaal super. Er zijn wel wat dingetjes die we achteraf gezien anders zouden doen. Ik zou geen 2 nachten bij Yosemithe pakken. Die extra nacht zou ik eerder gebruiken bij de Grand Canyon, Page of SF. Bij page hebben we heel veel miles gemaakt om bij 4 corners te komen. Wellicht zou je daar in de buurt wat kunnen pakken om zo het park Arches mee te kunnen pikken. Is ons door de afstand niet gelukt.
Je wil reacties en tips. Dus bij deze…..

Yosemite vonden wij niet zo speciaal. We hebben overnacht in El Portal en daar is dus echt helemaal niks te doen. Als je iets wil eten of naar een supermarkt wil moet je al een heel stuk verder (40 miles) in de volgende plaats zijn. Het park an zich was wel ok, maar ik had er meer van verwacht. Maar wij kwamen van de GC af, zal daar ook mee te maken hebben.
Dante’s View is zeker de moeite waard. En ook bij Mammoth Lakes is er heel veel mooie natuur te vinden. Daar zou je eigenlijk wat meer tijd voor moeten pakken.

Las Vegas is super 
Zion hebben we niet gedaan. We zijn naar Bryce gegaan. Zo te zien wil je 2 parken op één dag doen. Bryce is niet zo mega groot. Maar je krijgt er makkelijk een dag om. In Bryce rij je met je huur auto naar binnen. Bij de POI’s zijn parkeerplaatsen. Daar zijn we uitgestapt en zijn we overal gaan kijken. Een dag is dan zo om.

Hetzelfde voor de GC. Daar parkeer je en ga je met bussen het park in. Je kunt overal wandelen en het is zeker de moeite waard. Rond zonsondergang moet je bij het viewpoint net naast de GC zijn.
Wat ik me wel afvraag, regel je het zelf of laat je het doen? Heb je al iets van hoteld geboekt? Vooral die wat je wil bij de North Rim zit vaak al een jaar vooraf vol.

Huurauto kun je het beste reserveren in Nederland. Als je ‘m dan gaat ophalen kun je vaak tegen een leuk tarief een upgrade krijgen. Meestal mag je in een garage een auto kiezen.
Iets zeggen over de prijs vind ik lastig. Wij hebben €770 voor de auto betaald via Sunny Cars. Kopen een National Park pas direct bij het eerste park. Geeft veel voordeel. Eten en drinken kun je zo duur maken als je zelf wil. Bij de lodges en hotel hadden we zelden ontbijt. Wij gingen dan naar een supermarkt. Daar kun je vaak voor een paar dollar wat bagels, broodjes enz krijgen en vaak ook een kom soep en koffie. Vaak ligt er een StarBucks in een supermarkt. Meteen genoeg voor de rest van de dag meenemen en dan kun je lekker een dagje door. De Amerikaanse broodjes zijn zo groot en dik belegd, heb je wel genoeg aan. Wat betreft avond eten, er is soms alleen keuze uit fast, fast of fast food. In Las Vegas en omstreken kun je terecht bij Panda Express. Heerlijk. In SF heb je food courts in de malls. Helemaal geweldig. Maar schrik niet van de prijzen. In LV hebben we voor 2 koffie en 2 broodjes 35 dollar betaald.
De afstanden zijn enorm. En ook al klinkt 162 miles niet ver, het is en blijft een eind. Hou rekening met de afstanden. En plan extra tijd in. Onderweg is enorm veel te zien. En het voordeel van een auto is dat je overal kunt stoppen. En dat is vaak een aanslag op je planning. De Horseshoe bend bij Page is zo een punt. Geweldig om te zien en voor je het weet ben je een uur verder.
Als je het nog niet gedaan hebt, regel kaartjes voor Alcatraz en probeer een canyon tour in Page te regelen.

Heel veel plezier !

https://www.strava.com/athletes/ralfv

Acties:
  • +3Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

Moderator General Chat
Het eerste wat wij gekocht hebben toen ik met mijn vrouw ging, is bij de Wal-Mart een koelbox met stroom via sigarettenaansteker.

Die zetten we achterin en daar gooide we alles in wat we koud wilde hebben. Was echt top, altijd wat eten en koud drinken bij de hand. Ding kostte $39,-, maar bespaarde ons heel veel geld + enorm gemak.

En mooiste is: Heb hem nog. Op LAX gewoon ingechecked als koffer en op Schiphol kwam hij er netjes uit :p

• Frijns.Net
quote:
PWM schreef op woensdag 24 mei 2017 @ 12:55:
Het eerste wat wij gekocht hebben toen ik met mijn vrouw ging, is bij de Wal-Mart een koelbox met stroom via sigarettenaansteker.

Die zetten we achterin en daar gooide we alles in wat we koud wilde hebben. Was echt top, altijd wat eten en koud drinken bij de hand. Ding kostte $39,-, maar bespaarde ons heel veel geld + enorm gemak.

En mooiste is: Heb hem nog. Op LAX gewoon ingechecked als koffer en op Schiphol kwam hij er netjes uit :p
Dat was elke keer ook een van onze eerste aankopen nadat we de auto gehaald hadden.
We hebben de koelbox echter altijd achter gelaten. Je had die als 3e koffer ingecheckt, met inhoud?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

Moderator General Chat
quote:
Frijns.Net schreef op woensdag 24 mei 2017 @ 13:24:
[...]

Dat was elke keer ook een van onze eerste aankopen nadat we de auto gehaald hadden.
We hebben de koelbox echter altijd achter gelaten. Je had die als 3e koffer ingecheckt, met inhoud?
Gewoon los als koffer. Even deksel dichtgeplakt natuurlijk, maar that's it. Kwam volledig onbeschadigd aan. Moet ik wel zeggen dat ik bij KLM gewoon koffers kan inchecken naar goeddunken. Als je moet bijbetalen voor een koffer, heeft het niet zoveel zin. Aan de andere kant, het ding weegt niks en ze vinden het wel grappig, dus wellicht lukt het toch.

• Smarron
  • Laatst online: 23:21

Smarron

The bend

Bookmarked!

Wij gaan deze zomer ook naar de VS (7 t/m 31 juli). Zal het hele topic eens goed doornemen voor ervaringen en tips. Ik heb alleen nu even snel de laatste posts gelezen en die koelbox stond bij ons ook al bovenaan het lijstje.

Ik zal hier nog onze route neerzetten en hopelijk krijg ik nog wat tips van jullie ervaringsdeskundigen. 1e keer VS met mijn vriendin en onze 2 kinderen (5 en 8 jaar) samen met een vriend en zijn vrouw en dochter. Erg spannend, maar echt onwijs veel zin!

-=Asus Nexus 7 (2013)=- -=Samsung Galaxy A70=- -=Nikon D750=- -=Flickr=-

• Frijns.Net
quote:

Mensen nog een to-do lijstje van Oregon?
Tot nog toe staan de volgende zaken zeker op de planning:
Qua natuur:
De kust (duh)
Crater Lake NP
Painted Hills
Olympic NP
Mt Rainer NP

Qua steden:
Portland en Seattle

Portland is een leuke stad om te bezoeken.
Daar hebben we meer tijd doorgebracht als in Seattle
Vanuit Portland kun je door de Columbia River Gorge rijden waarbij je diverse watervallen tegen komt, soms liggen ze langs de weg en soms moet je wandelen. Let erop dat er een scenic byway langs loopt die leuker is om te rijden dan de gewone highway.
En als je in Olympic bent vergeet niet naar het Hoh Rain Forest te gaan.

Wat we hadden willen bezoeken maar niet aan toegekomen zijn:
- Silver Falls State Park
Pagina: 1 2 3 ... 33 Laatste

Apple iPhone 11 Nintendo Switch Lite LG OLED C9 Google Pixel 4 FIFA 20 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Elektrische voertuigen

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True