Persoonlijk heb ik een simkaart gekocht via Amazon. ik ga 21 dagen en heb een 22 dagen sim. Laat ik de dag van te voren activeren. Zo weet ik waar ik aan toe ben. Ik gebruik heb niet als navigatie, maar om reviews van restaurantjes te checken of snel wat op te zoeken.champion16 schreef op woensdag 22 maart 2023 @ 09:52:
Thanks allen! Esta was binnen een uur goedgekeurd.
Nu nog een ander vraagje...
Ik heb een internet bundel, helaas is deze alleen geldig binnen de EU.
Hoe werkt het als ik een tijdelijke internet bundel zou willen gebruiken gedurende mijn vakantie in Amerika?
Is het daar makkelijk om een pre paid sim te krijgen met een paar gig of valt er vanuit Nederland iets te regelen?
Ik heb 2 nachten geboekt in de Evergreen Lodge Yosemite: https://www.evergreenlodge.com/
Daarvoor zitten we in SF (Baseball, Alcatraz, etc). Ik heb tussen SF en Yosemite nog een overnachting staan in Napa valley.
Ik heb een beetje moeite om echt iets leuks te vinden voor de jongens (9 en 11) in Napa. Iemand nog goede ideen voor daar? Of is het wellicht interessanter om een dagje eerder Yosemite in te gaan (even afhankelijk van of er nog 3 meter sneeuw ligt
)
Daarvoor zitten we in SF (Baseball, Alcatraz, etc). Ik heb tussen SF en Yosemite nog een overnachting staan in Napa valley.
Ik heb een beetje moeite om echt iets leuks te vinden voor de jongens (9 en 11) in Napa. Iemand nog goede ideen voor daar? Of is het wellicht interessanter om een dagje eerder Yosemite in te gaan (even afhankelijk van of er nog 3 meter sneeuw ligt

Als je een e-sim kunt gebruiken zijn deze gasten handig:
https://www.ubigi.com/nl/
Gebruik 'm nu in Japan, werkt goed, dus vd zomer in de VS ook doen.
Niet duur, 3GB voor 11 euro, 10GB voor 24 euro, 30 dagen in de VS.
https://www.ubigi.com/nl/
Gebruik 'm nu in Japan, werkt goed, dus vd zomer in de VS ook doen.
Niet duur, 3GB voor 11 euro, 10GB voor 24 euro, 30 dagen in de VS.
Of je haalt een e-sim via Airalo.com
Werkt fantastisch. Op het AllesAmerika forum zijn er genoeg ander gebruikers die dit kunnen beamen.
Werkt fantastisch. Op het AllesAmerika forum zijn er genoeg ander gebruikers die dit kunnen beamen.
Mocht je bij KPN zitten is de huidige USA bundel ook helemaal niet verkeerd. 19,99 euro voor 2000 mb (alleen data), 31 dagen geldig.
Dank allen!
Helaas heb ik geen telefoon die e-sim ondersteund. Heb mij wat ingelezen en je kan ook bij aankomst naar een provider toegaan. Denk dat dat voor mij de beste optie is.
Helaas heb ik geen telefoon die e-sim ondersteund. Heb mij wat ingelezen en je kan ook bij aankomst naar een provider toegaan. Denk dat dat voor mij de beste optie is.
Die optie heb ik ook overwogen, maar gezien ik hier geen tijd aan wil verspelen er een op amazon gekocht. Wordt als het goed is vandaag geleverd. Kosten 40 euro voor onbeperkt internet en bellen in de usa met een usa telefoonnummer.
Vertrek komende dinsdag, midden april in Yosemite, hoop dat de sneeuwval/smeltwater wat wel is tegen die tijd.
Vertrek komende dinsdag, midden april in Yosemite, hoop dat de sneeuwval/smeltwater wat wel is tegen die tijd.
Beetje late reactie, maar wilde toch nog even reageren. Wij zijn vorig jaar met onze Mustang week op vakantie geweest. Wij hadden 1 sporttas en 1 koffer en ieder eigen rugzak. Ook grote rugzak en kleine rugtas voor kind met spullen en nog tas met eten, luiers, speelgoed etc. Daarnaast reiswieg met matrasje en een ikea kinderstoel en ook de buggy. En dan ook nog slaapzakken voor onszelf en nog wat spul. Je kan er met beetje efficient indelen best wel nodige in kwijt. En ook op de achterbank naast het kinderzitje kan je nog wel wat kwijt. Dus als je meeneemt wat je hierboven beschrijft, zou het wel moeten lukken.bartus1989 schreef op zaterdag 18 maart 2023 @ 20:46:
[...]
Zat ik ook al naar te kijken, maarja een kinderzitje, 2 koffers, buggy en kleine koffer voor de kleine.. Ervaring met een Mustang en zoveel spullen? Wil het? Met een cabrio kun je met de kap omlaag wel een stuk makkelijker achterin komen.
Het hangt er misschien wel beetje vanaf hoe groot je koffers zijn. Als je grote koffers hebt met kleding erin voor 2 weken en dat combineren met buggy achterin, wordt wel lastig. Onze buggy past net niet mooi overdwars in de kofferbak van de Mustang. Hij ligt net wat diagonaal, dus dat neemt wel wat ruimte in beslag. Daarom is denk ik ook makkelijker om meerdere kleine tassen of sporttassen in te laden die wat meegeven dan de buggy te combineren met grote harde plastic koffers die niet meegeven. Rugtassen, slappzakken etc kan je vaak net wel weer even mooi ergens in een hoek proppen.
@Tomcatter_31 Dank voor je reactie! Ik probeer erachter te komen of onze 2 koffers in de kofferbak passen, als dat past moet het lukken. De flink compacte reisbuggy en de overige losse spullen raak ik inderdaad wel kwijt. Als jij een mustang hebt, heb jij de mogelijkheid om de kofferbak op te meten? Belangrijkste is de diepte en de breedte direct achter de achterbank (smalle deel).
Onze koffers zijn 72x45 (hardcase) en deze pasten vrij makkelijk in de kofferbak van een Dodge Challenger.
Tof man een eigen Mustang!
Onze koffers zijn 72x45 (hardcase) en deze pasten vrij makkelijk in de kofferbak van een Dodge Challenger.
Ja hoor, geen probleem. Morgen ben ik vrij, dus dan zal ik even meten voor je. Zal ook even kijken of ik wat foto's kan maken van de kofferbak om idee te geven.bartus1989 schreef op donderdag 23 maart 2023 @ 13:28:
@Tomcatter_31 Dank voor je reactie! Ik probeer erachter te komen of onze 2 koffers in de kofferbak passen, als dat past moet het lukken. De flink compacte reisbuggy en de overige losse spullen raak ik inderdaad wel kwijt. Als jij een mustang hebt, heb jij de mogelijkheid om de kofferbak op te meten? Belangrijkste is de diepte en de breedte direct achter de achterbank (smalle deel).
En thnx! Ben idd erg blij mee. Al heel lang liefhebber van Mustangs. Dus wel een droom nu om er een te hebben.
Zaterdag vertrek ik voor een weekje naar Chicago.. Helaas bijna heel de week vol met werk/studie maar ik hoop nog wat van de stad te kunnen zien.. iemand tips?
Hi,
Heeft iemand nog een tip om op een leuke plek bij LA te overnachten met de RV?
We komen namelijk van een nachtje Joshua Tree en willen door LA rijden(hollywood sign , uit eten) en daar in de buurt overnachten zodat we de dag daarna snel naar Morro Bay kunnen.
Echter omdat we middenin in Memorial weekend zitten is alles al bezet incl de State/County parks.
Dus als iemand nog tips heeft, graag!
Anders proberen we ergens Oxnard iets te vinden(of bij een walmart een nachtje te crashen).
We komen namelijk van een nachtje Joshua Tree en willen door LA rijden(hollywood sign , uit eten) en daar in de buurt overnachten zodat we de dag daarna snel naar Morro Bay kunnen.
Echter omdat we middenin in Memorial weekend zitten is alles al bezet incl de State/County parks.
Anders proberen we ergens Oxnard iets te vinden(of bij een walmart een nachtje te crashen).
Sinds gisteren terug, toch maar niet gekozen voor de Mustang (en de gok of alles zou passen), maar een Chevy Malibu gehad. Ietwat grijze muis maar voldoende voor ons. Stond ook een Challenger uit de te kiezen rij maar die had geen CarPlay voor navigatie dus jammer dat het die niet werdDave99 schreef op dinsdag 31 januari 2023 @ 11:49:
Wij willen voor onze rondreis in Florida een convertible huren. Mustang or similiar dus mogelijk ook Camaro
Iemand ervaring met de kofferruimte met open dak? De ene verhuurder zegt 2 bags, de andere praat over 2 koffers (die dus minder buigzaam zijn).
Eentje op de achterbank is ook een optie maar is dat dan niet verleidelijk voor diefstal bij een tussenstop/uitstap tussen 2 hotels
Wat vooral opviel: Amerikanen kunnen NIET autorijden, of Floridians in elk geval

Hoe vaak er aan rode lichten van het linkervak over 3 vakken helemaal naar rechts moeten, of omgekeerd.
Regelmatig iemand gezien die toch de exit moest nemen en dan maar last-minute 2 vakken kruist om over de markering net langs de vangrail te gaan; Remmen als er 100-en meters niks in de buurt is, geen inzicht als er gemerged moet worden...
Ik geloof nooit dat dat allemaal toeristen met rentals zijn

Niet de eerste keer dat ik zelf reed in de USA dus wel bekend met right turn on red, eerste bij stopbord heeft voorrang en dgl
Die moeten hier nooit in Antwerpen of Brussel komen rijden want dan geraken ze nergens
[Voor 4% gewijzigd door Dave99 op 23-03-2023 14:34]
Amerikanen krijgen hun rijbewijs gratis bij een pak waspoeder.Dave99 schreef op donderdag 23 maart 2023 @ 14:33:
[...]
Wat vooral opviel: Amerikanen kunnen NIET autorijden, of Floridians in elk geval
Maar aan rijlessen doen ze niet echt. Het rij-examen is een formaliteit en rijlessen krijgen ze van een familielid zodat er geen echte standaarden zijn en kinderen het slechte rijgedrag van hun ouders aangeleerd krijgen.
Je moet toch wel een rondje om het examencentrum rijden hoor!downtime schreef op donderdag 23 maart 2023 @ 15:27:
[...]
Amerikanen krijgen hun rijbewijs gratis bij een pak waspoeder.
Maar aan rijlessen doen ze niet echt. Het rij-examen is een formaliteit en rijlessen krijgen ze van een familielid zodat er geen echte standaarden zijn en kinderen het slechte rijgedrag van hun ouders aangeleerd krijgen.
Zelf ook gedaan omdat ik er een tijdje heb gewoond, maar je rijdt dus in je eigen auto een standaard rondje waarbij er inderdaad maar heel weinig controle is. Enige commentaar dat ik kreeg was dat ik voor de witte strepen moest stoppen. Toen ik aangaf dat ik dat deed kreeg ik terug dat hij de witte strepen vanuit de auto moest kunnen zien. In een Explorer betekent dat dus dat je een meter of 10 voor de stopstreep stil moet gaan staan, waardoor je geen van de zijstraten in kunt kijken

[removed]
Airalo werkt inderdaad top! Afgelopen kerst nog gebruikt in New York.paul-s83 schreef op woensdag 22 maart 2023 @ 14:05:
Of je haalt een e-sim via Airalo.com
Xbox Live: Rivanov | LG OLED65CX :: Xbox Series X | TREQ One Simrig :: Fanatec GT DD Pro 8nm :: BJ Steel F1 Pro :: BMW GT2 v2 - Formula V2.5X | 5800x3D - PNY RTX 4080 - 32GB Fury Renegade - Samsung 980 Pro 2TB NVMe (Main) + Kingston 2TB NVMe (Storage)
Mijn tip: Skip LA gewoon helemaal. Met een RV heb je daar niks te zoeken. Je mag dat ding nergens kwijt op straat, en van dat verkeer wordt je ook niet vrolijk. Hollywood sign stelt niks voor (je kan er toch niet in de buurt komen) dus daar zou ik echt geen halve dag aan verspillen...Artopaper schreef op donderdag 23 maart 2023 @ 14:18:
Hi,
Als de Stateparks vol zitten dan wordt het een lastig verhaal om iets leuks te vinden. Ik zou dan of een te dure Campground ten westen van Los angeles (Hollywood RV Park/ Malibu Beach RV) of nog een eind doorrijden richting Santa Barbara en daar iets boeken.
Zowieso is het zonder om in 1 ruk van LA naar Morro Bay te rijden. Highway 1 moet je gewoon op je gemak doen
Ik heb via Airalo een esim aangeschaft. Zou meteen moeten werken aldus de site en ook hier las ik geod verhalen erover.champion16 schreef op woensdag 22 maart 2023 @ 09:52:
Thanks allen! Esta was binnen een uur goedgekeurd.
Nu nog een ander vraagje...
Ik heb een internet bundel, helaas is deze alleen geldig binnen de EU.
Hoe werkt het als ik een tijdelijke internet bundel zou willen gebruiken gedurende mijn vakantie in Amerika?
Is het daar makkelijk om een pre paid sim te krijgen met een paar gig of valt er vanuit Nederland iets te regelen?
Is wel alleen voor data.
Bellen betaal ik dan wel als dat perse moet via netwerk.
there's no place like cloudbase
Er is wel en verschil tussen de Mustang en de Mustang cabrio qua ruimte toch?Tomcatter_31 schreef op donderdag 23 maart 2023 @ 13:46:
[...]
Ja hoor, geen probleem. Morgen ben ik vrij, dus dan zal ik even meten voor je. Zal ook even kijken of ik wat foto's kan maken van de kofferbak om idee te geven.
En thnx! Ben idd erg blij mee. Al heel lang liefhebber van Mustangs. Dus wel een droom nu om er een te hebben.
there's no place like cloudbase
Waar ik mij het meest aan irriteerde waren de mensen die soms een absurd aantal meters afstand nemen van de auto ervoor. Vaak wel 5+ meter. Hierdoor is het soms onmogelijk om in een baan te komen die rechts/links afslaat totdat ze wegrijden.Dave99 schreef op donderdag 23 maart 2023 @ 14:33:
[...]
Sinds gisteren terug, toch maar niet gekozen voor de Mustang (en de gok of alles zou passen), maar een Chevy Malibu gehad. Ietwat grijze muis maar voldoende voor ons. Stond ook een Challenger uit de te kiezen rij maar die had geen CarPlay voor navigatie dus jammer dat het die niet werd
Wat vooral opviel: Amerikanen kunnen NIET autorijden, of Floridians in elk geval![]()
Hoe vaak er aan rode lichten van het linkervak over 3 vakken helemaal naar rechts moeten, of omgekeerd.
Regelmatig iemand gezien die toch de exit moest nemen en dan maar last-minute 2 vakken kruist om over de markering net langs de vangrail te gaan; Remmen als er 100-en meters niks in de buurt is, geen inzicht als er gemerged moet worden...
Ik geloof nooit dat dat allemaal toeristen met rentals zijn![]()
Niet de eerste keer dat ik zelf reed in de USA dus wel bekend met right turn on red, eerste bij stopbord heeft voorrang en dgl
Die moeten hier nooit in Antwerpen of Brussel komen rijden want dan geraken ze nergens
Probeer zoveel mogelijk gebruik te maken van de blauwe stadsfietsen.dbzfan schreef op donderdag 23 maart 2023 @ 14:07:
Zaterdag vertrek ik voor een weekje naar Chicago.. Helaas bijna heel de week vol met werk/studie maar ik hoop nog wat van de stad te kunnen zien.. iemand tips?
Fiets langs het meer tot aan de dierentuin bijvoorbeeld. Ook richting het zuiden kan je heerlijk fietsen tot aan bv het museum of science (dat ook de moeite is om te bezoeken).
Langs het meer zijn overal mooie en ruime fietspaden voorzien. Erg relaxed met steeds een prachtig zicht op de stad.
Het stadscentrum zelf is klein en makkelijk te bewandelen.
Ja er lijkt iets verschil te zijn. Had even gegoogled en vond deze site:antonyv schreef op donderdag 23 maart 2023 @ 16:19:
[...]
Er is wel en verschil tussen de Mustang en de Mustang cabrio qua ruimte toch?
https://www.holidayfordus...ford-mustang-trunk-space/
Het is niet in Napa, maar misschien is er op de weg naar Napa in de Marin Headlands/Golden Gate Recreational Area wat te vinden om te doen? Het staat er bijvoorbeeld vol met oude kustbatterijen. Zelf ben ik geweest bij:PWM schreef op woensdag 22 maart 2023 @ 12:10:
Ik heb een beetje moeite om echt iets leuks te vinden voor de jongens (9 en 11) in Napa. Iemand nog goede ideen voor daar?
- Point Bonita Lighthouse (korte wandeling met o.a. tunnel door klif naar vuurtoren; bij goed zicht aardig zicht op Golden Gate Bridge;
- Battery Spencer: oude kustbatterij met klassieke uitzicht op Golden Gate Bridge.
Point Reyes Lighthouse schijnt ook de moeite waard te zijn, maar daar ben ik zelf niet geweest.
Be yourself, no matter what they say ...
2 weken in Florida gereden en bijna 4 weken aan de westkust, maar is me eigenlijk niet echt opgevallen.Dave99 schreef op donderdag 23 maart 2023 @ 14:33:
[...]
Maar ik ben ook zo iemand die van go with the flow is. Regels zijn maar richtlijnen

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".
mooi! Ik heb 10 jaar geleden een periode in Seattle gewoond toen ik voor project bij Boeing werkte. hele mooie omgeving. Ik wil daar zeker nog eens naar terug.TommyGun schreef op vrijdag 24 maart 2023 @ 00:57:
Voor komende zomer dit rondje uitgestippeld en gepland[Afbeelding]
27 dagen
DM me gerust voor de details
@bartus1989 Ik heb je een bericht gestuurd met de afmetingen van de kofferbak van de Mustang.
Hier staat ook weer een trip op de planning. Willen jullie eens meedenken over het schema (zowel qua verdeling van dagen, als eventuele zaken die we moeten toevoegen of juist skippen)?
Dag 1 - 6 NYC (incl. aankomstdag en vrienden ontmoeten)
Dag 7 - 9 Philadelphia (misschien wat veel, maar rustdag na NY leek ook wel lekker)
Dag 10 - 13 Washington DC
Dag 14 - 15 Auto ophalen -> Shenandoah NP
Dag 16 - 17 New River Gorge NP
Dag 18 - 19 Smoky Mountains
Dag 20 - Asheville
Dag 21 - Columbia SC (stop in Congaree NP)
Dag 22 - Savannah GA
Dag 23 - Charleston SC
Dag 24 - Rijden naar Roanoke Rapid NC
Dag 25 - auto inleveren in Washington en vlucht naar huis

Dag 7 - 9 Philadelphia (misschien wat veel, maar rustdag na NY leek ook wel lekker)
Dag 14 - 15 Auto ophalen -> Shenandoah NP
Dag 16 - 17 New River Gorge NP
Dag 18 - 19 Smoky Mountains
Dag 20 - Asheville
Dag 21 - Columbia SC (stop in Congaree NP)
Dag 22 - Savannah GA
Dag 23 - Charleston SC
Dag 24 - Rijden naar Roanoke Rapid NC
Dag 25 - auto inleveren in Washington en vlucht naar huis
Hangt ook een beetje af van wanneer je gaat. Smokey Mountains zijn schitterend, als je een rustpunt zoekt in je reis zou ik daar iets langer blijven hangen, maar afhankelijk van wanneer je gaat kan het daar enorm druk zijn (zomervakantie maar vooral ook het najaar).
En zwaai een keer richting Raleigh als je naar Roanoke Rapis rijdt

Ah, dat had ik tuurlijk even moeten melden. Roadtrip gedeelte is eerste helft mei van dit jaar.The Realone schreef op zondag 26 maart 2023 @ 17:50:
Hangt ook een beetje af van wanneer je gaat. Smokey Mountains zijn schitterend, als je een rustpunt zoekt in je reis zou ik daar iets langer blijven hangen, maar afhankelijk van wanneer je gaat kan het daar enorm druk zijn (zomervakantie maar vooral ook het najaar).
Wellicht haal ik Columbia, SC dan uit het schema en blijf ik nog een dag langer (dus 3 dagen Smoky Mountains + 1 dag Asheville) in die regio.
[Voor 11% gewijzigd door Tano op 26-03-2023 18:21]
In de buurt van Charleston ligt Boone Hall Plantation wat echt een mooie plantage en beleving is. Jammer dat je daar op deze manier geen tijd voor hebt, aangezien je maar een halve dag voor de stad hebt.
Hier zou een handtekening kunnen staan.
Mijn usa sim gekregen. Via de site van tmobile een controle moeten doen als mijn xiaomi a3 werkt met de sim.
Krijg de melding dat 4G LTE niet werkt.
Helpdesk gemaild, snelle reactie, advies is om de sim terug te sturen, ze kunnen niet garanderen dat het werkt.
Moet zeggen erg jammer, ik zal dus daar wat moeten regelen gezien ik snel vertrek.
Het bedrijf zelf reageert wel erg snel, zeker voor een zondag binnen 30 min tot een uur op een mail
Krijg de melding dat 4G LTE niet werkt.
Helpdesk gemaild, snelle reactie, advies is om de sim terug te sturen, ze kunnen niet garanderen dat het werkt.
Moet zeggen erg jammer, ik zal dus daar wat moeten regelen gezien ik snel vertrek.
Het bedrijf zelf reageert wel erg snel, zeker voor een zondag binnen 30 min tot een uur op een mail
Onze roadtrip in Florida begint in mei, waarna we een 4tal weken daar mogen vertoeven. Op de laatste paar nachten na alles geboekt, ESTA net geregeld, e-sim met wat data staat klaar, het enige wat ik volgens mij nog moet is een tol-badge. Zijn daar nog specifieke zaken om op te letten / tips?
@Tano Ik zou wat meer tijd voorzien voor Charleston, Savannah en DC indien mogelijk.
Persoonlijk zou ik dan Philly laten vallen hiervoor.
Persoonlijk zou ik dan Philly laten vallen hiervoor.
Thanks voor alles suggesties! Lastig om een schema te maken dat nog vakantie is i.p.v. alles willen zien ;-)
Met een beetje knutselen kom ik hierop (en moet nog even nadenken of ik Philly laat vallen):
Met een beetje knutselen kom ik hierop (en moet nog even nadenken of ik Philly laat vallen):
Beckley, WV. Ik kom er regelmatig doorheen gereden en hoewel de natuur daar op zich mooi is mis ik verder wat je daar trekt. Ik ken het eigenlijk alleen van 'Western hemisphere's longest arch bridge'Tano schreef op zondag 26 maart 2023 @ 21:16:
Thanks voor alles suggesties! Lastig om een schema te maken dat nog vakantie is i.p.v. alles willen zien ;-)
[Afbeelding]

Mijn vrouw stelt voor om ook te kijken naar Charlottesville/Roanoke via 81 als alternatief, maar het ligt er natuurlijk aan waar je voor wilt gaan.
Ik had het bedacht als uitvalsbasis voor New River Gorge NP. Wellicht een dagje whitewater raften. Als ik dit park beter kan skippen omdat Shenandoah en Smokey Mountains veel beter zijn, dan graag!The Realone schreef op zondag 26 maart 2023 @ 21:57:
[...]
Beckley, WV. Ik kom er regelmatig doorheen gereden en hoewel de natuur daar op zich mooi is mis ik verder wat je daar trekt. Ik ken het eigenlijk alleen van 'Western hemisphere's longest arch bridge'
Mijn vrouw stelt voor om ook te kijken naar Charlottesville/Roanoke via 81 als alternatief, maar het ligt er natuurlijk aan waar je voor wilt gaan.
Ik ga Charlottesville even bekijken.
Voor whitewater rafting is het dan weer uitstekend. Heb me laten vertellen dat die omgeving daarvoor 1 van de beste is.Tano schreef op zondag 26 maart 2023 @ 22:09:
[...]
Ik had het bedacht als uitvalsbasis voor New River Gorge NP. Wellicht een dagje whitewater raften. Als ik dit park beter kan skippen omdat Shenandoah en Smokey Mountains veel beter zijn, dan graag!
Ik ga Charlottesville even bekijken.
Onze koffers passen erin! Daar ben ik inmiddels achter gekomen, het is een go! 👍
Akkoord, Boone Hall is echt leuk en de moeite waard.Patrick_6369 schreef op zondag 26 maart 2023 @ 19:39:
[...]
In de buurt van Charleston ligt Boone Hall Plantation wat echt een mooie plantage en beleving is. Jammer dat je daar op deze manier geen tijd voor hebt, aangezien je maar een halve dag voor de stad hebt.
Magnolia Plantation is ook prachtig!
En fantastische BBQ in de regio!
Wel lastig plannen nu met heel Highway 1 zo ongeveer afgesloten. Hopelijk kunnen die Amerikanen het snel fixen, maar hun trackrecord is niet best 

Ik vind DC heerlijkKnollie schreef op zondag 26 maart 2023 @ 22:16:
Washington heeft fantastische musea, bedenk ook even of je daar tijd voor wilt nemen. Verder een saaaaaaie stad.

Washington Monument, Lincoln Memorial, Vietnam Memorial, Thomas Jefferson, Arlington met het graf van JFK en zo kan ik nog wel doorgaan.
Flinke trip!Tano schreef op zondag 26 maart 2023 @ 17:25:
Hier staat ook weer een trip op de planning. Willen jullie eens meedenken over het schema (zowel qua verdeling van dagen, als eventuele zaken die we moeten toevoegen of juist skippen)?
Wij doen rond dezelfde periode een klein deel van jouw trip.
Phily en omgeving 4 dagen
DC 4 dagen
NYC 6 dagen (auto 2e dag inleveren)
Heel veel dank voor alle suggesties! Zo lekker om hiermee de trip helemaal super te maken.
Hierbij het nieuwe schema. Ik heb ervoor gekozen om het whitewater raften (en dus New River Gorge) te schrappen, om zo meer tijd vrij te maken voor de rest.
Ik had liever Philadelphia geschrapt, maar dat lijkt teveel te gaan kosten (belachelijk goede prijs voor huurauto die veel duurder wordt wanneer ik het nu nog wijzig + gratis overnachten in de grote steden via werk).
Ik heb me nog niet goed ingelezen in Savannah/Charleston, afgezien van de hier genoemde plantages. Ik ga hierbij af op jullie aanbevelingen (ook qua benodigde tijd)

Hierbij het nieuwe schema. Ik heb ervoor gekozen om het whitewater raften (en dus New River Gorge) te schrappen, om zo meer tijd vrij te maken voor de rest.
Ik had liever Philadelphia geschrapt, maar dat lijkt teveel te gaan kosten (belachelijk goede prijs voor huurauto die veel duurder wordt wanneer ik het nu nog wijzig + gratis overnachten in de grote steden via werk).
Ik heb me nog niet goed ingelezen in Savannah/Charleston, afgezien van de hier genoemde plantages. Ik ga hierbij af op jullie aanbevelingen (ook qua benodigde tijd)
[Voor 5% gewijzigd door Tano op 27-03-2023 17:33]
Weet niet of er heel veel is dat je kan doen qua tol badge. De meeste huurauto's hebben er een op de voorruit. Wellicht goed om goed te infomeren wat de kosten zijn. In Chicago een keer mee gemaakt dat je per huurdag voor de badge moest betalen en dat kan het nogal duur maken. Vooral als je alleen de eerste en de laatste dag tol moet betalen.Slomy schreef op zondag 26 maart 2023 @ 20:06:
Onze roadtrip in Florida begint in mei, waarna we een 4tal weken daar mogen vertoeven. Op de laatste paar nachten na alles geboekt, ESTA net geregeld, e-sim met wat data staat klaar, het enige wat ik volgens mij nog moet is een tol-badge. Zijn daar nog specifieke zaken om op te letten / tips?
Wat je kan proberen is zelf registeren voor de app van sommige tolwegen. Het voordeel daarmee is dat, als het lukt, je alleen de tolkosten zelf betaalt (vaak wel nog steeds tegen het hogere "cash" tarief) en niet de opslag van het verhuurbedrijf. Maar mijn ervaring hiermee in Texas was dat het niet mogelijk was om de app te gebruiken, omdat het nummerbord al gekoppeld was aan het account van het verhuurbedrijf.
Denk dat het voor een vakantie er op neer komt dat je het beste af bent met maar gewoon de tol badge van het verhuurbedrijf te gebruiken of om de tol te betalen bij de tolpoortjes (waar dat nog kan).
Meeste heb waarschijnlijk geen tijd voor maar er is genoeg te doen daarzo naast de al eerder genoemde plantages. Als je het leuk vind kan je een tour per koets door het zuiden van de oude stad. In beide steden kun je ook wat oude huizen bezoeken. Verder bijvoorbeeld Fort Sumter NP, Folly Beach (dagje strand). In Mount Pleasant kan je ook de USS Yorktown & een destroyer bezoeken.Tano schreef op maandag 27 maart 2023 @ 17:32:
Lowcountry cuisine daarzo is ook lekker en typisch voor Charleston/Savannah.
A cavalry general should be a master of practical science, know the value of seconds, despise life and not trust to chance.
Misschien een nacht minder in Philadelphia en 1 meer in Washington.
Savannah
- Wormsloe Plantage
- oude huizen centrum
- River Street, boten kijken
Charleston
- Charleston Tea Plantation
- oude centrum wandelroute
- Emanuel African Methodist kerk
Savannah
- Wormsloe Plantage
- oude huizen centrum
- River Street, boten kijken
Charleston
- Charleston Tea Plantation
- oude centrum wandelroute
- Emanuel African Methodist kerk
In Savannah is een stop bij de Angel Oak Tree en de Bonaventure Cemetary buiten het centrum ook erg mooi! En een bezoekje aan het plein waar Forrest Gump op de bus zit te wachten natuurlijk (al staat het bankje er niet meer). Ik vond Savannah veel van hetzelfde (dat was ook de wijze waarop ze de stad ooit hebben ontworpen overigens) en daarom was ik er wat sneller uitgekeken.
In Charleston was een bezoekje aan de Old Exchange and Provost Dungeon wel leuk. In korte tijd krijg je zo veel mee van de geschiedenis van de stad, die ook redelijk het begin markeert van de geschiedenis van de VS. En een wandeling door de stad inderdaad, Rainbow Row (moet je wel geluk hebben met geparkeerde auto's, ziet er niet uit).
Qua plantage hebben wij destijds voor Boone Hall gekozen omdat daar wat meer nadruk ligt op de geschiedenis en het verbouwen van gewassen en wat minder op de schoonheid van de tuinen (Magnolia). De oprijlaan van Boone Hall is gewoon prachtig en de tour per huifkar ook wel echt leuk.
In Charleston was een bezoekje aan de Old Exchange and Provost Dungeon wel leuk. In korte tijd krijg je zo veel mee van de geschiedenis van de stad, die ook redelijk het begin markeert van de geschiedenis van de VS. En een wandeling door de stad inderdaad, Rainbow Row (moet je wel geluk hebben met geparkeerde auto's, ziet er niet uit).
Qua plantage hebben wij destijds voor Boone Hall gekozen omdat daar wat meer nadruk ligt op de geschiedenis en het verbouwen van gewassen en wat minder op de schoonheid van de tuinen (Magnolia). De oprijlaan van Boone Hall is gewoon prachtig en de tour per huifkar ook wel echt leuk.
[Voor 8% gewijzigd door Patrick_6369 op 28-03-2023 08:56]
Hier zou een handtekening kunnen staan.
Gezien je schema lijkt het er op dat je eerst naar een bezienswaardigheid rijdt, die bekijkt, dan overnacht en dan weer verder rijdt. Ik kan je adviseren hem anders aan te vliegen: rij naar de bezienswaardigheid, overnacht, doe in de ochtend de bezichtiging en dan doorrijden. Dan zit je niet dagelijks op hete kolen dat je door moet, hooguit moet je je hotel even bellen als je iets later aankomtTano schreef op maandag 27 maart 2023 @ 17:32:
Heel veel dank voor alle suggesties! Zo lekker om hiermee de trip helemaal super te maken.![]()
[Afbeelding]

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)
Yes, ik zie wat jouw punt. Ik ga nog even sleutelen of ik dar kan wijzigen.The Eagle schreef op dinsdag 28 maart 2023 @ 10:45:
[...]
Gezien je schema lijkt het er op dat je eerst naar een bezienswaardigheid rijdt, die bekijkt, dan overnacht en dan weer verder rijdt. Ik kan je adviseren hem anders aan te vliegen: rij naar de bezienswaardigheid, overnacht, doe in de ochtend de bezichtiging en dan doorrijden. Dan zit je niet dagelijks op hete kolen dat je door moet, hooguit moet je je hotel even bellen als je iets later aankomt
Overigens, ik zal voor mensen die data zoeken de volgende tip langskopen op allesamerika.com: E-sim T-mobile onbeperkte data 30 dagen voor $20. Reviews zijn goed, maar geen idee of in het grijze gebied zit... (zo ja, dan haal ik de link natuurlijk weg)
Wij hebben het eerste deel ook weer klaar voor de US. Vliegtickets geregeld en gisteren zijn ook de ESTA's goedgekeurd. Nu de rest nog 

BN: Carthos#2541 WoW: Carthos SWC, Carthosar CoA en nog vele anderen
Over 3 weken via LA richting Vegas vliegen om mijn vriendin op te zoeken, voor mij 1e keer US en gelukkig hoef ik niks te regelen qua hotels omdat zij alles regelt. Mijn ESTA is al goedgekeurd, maar wat ik me afvraag, doen ze bij het binnenkomen moeilijk over een laptop met een externe HDD meenemen? Ik bedoel, gaan ze die HDD checken en alles?
Ik heb niks te verbergen gelukkig, maar ik vroeg me gewoon af of ze dit checken of niet
staan wel super veel persoonlijke foto's op.
Ik heb niks te verbergen gelukkig, maar ik vroeg me gewoon af of ze dit checken of niet

[Voor 7% gewijzigd door s0kkie op 03-04-2023 12:21]
Ze hebben wel wat beters te doen dan laptops controleren. Soms word je gevraagd om de laptop even te unlocken en kijken ze 2 seconden. Waarschijnlijk is dat alleen bedoeld om jouw reactie te peilen. Wekt jouw reactie argwaan dan kan dat reden zijn om verder onderzoek te (laten) doen. Online vind je wel verhalen van mensen die hun laptop daardoor maanden kwijt waren.s0kkie schreef op maandag 3 april 2023 @ 12:20:
Over 3 weken via LA richting Vegas vliegen om mijn vriendin op te zoeken, voor mij 1e keer US en gelukkig hoef ik niks te regelen qua hotels omdat zij alles regelt. Mijn ESTA is al goedgekeurd, maar wat ik me afvraag, doen ze bij het binnenkomen moeilijk over een laptop met een externe HDD meenemen? Ik bedoel, gaan ze die HDD checken en alles?
Ik heb niks te verbergen gelukkig, maar ik vroeg me gewoon af of ze dit checken of nietstaan wel super veel persoonlijke foto's op.
Mijn advies: Voorkom dat je daar met een lege accu staat, zorg voor backups van alle belangrijke data, en laat gevoelige zaken gewoon thuis. Better safe than sorry.
Voor wie in mei of juni de Tioga Pass op zijn route heeft staan, wordt het misschien tijd om een andere route te gaan plannen. Het is nog even wachten tot de eerste plowing updates verschijnen, maar de NPS vermeldt sinds 31 maart het volgende op de website:
De Sonora Pass (Hwy 108) gaat normaal eerder open dan de Tioga Pass, maar in lokale media wordt getwijfeld of het wel gaat lukken om deze pas in april of mei open te krijgen.Yosemite has received near-record snowpack during the winter of 2022–2023. In years with somewhat similar snowpack, Tioga Road has opened in late June or early July. There is no way to provide a more precise estimate.
Be yourself, no matter what they say ...
Maar, als je dan aan de westkant van Yosemite bent kan je in ieder geval langer dan normaal van mooi gevulde watervallen genieten!
Sometimes you need to plan for coincidence
Daar ben ik over 2 wekenHmmbob schreef op woensdag 5 april 2023 @ 12:55:
Maar, als je dan aan de westkant van Yosemite bent kan je in ieder geval langer dan normaal van mooi gevulde watervallen genieten!

Yes, ben er ook over 2 weken. Wel iets zuidelijker, en had dit jaar de parken niet op de planning. Volgende keer weer.
Divide and conquer.
Nu heb ik wel hulp nodig. Highway 1 is nu afgesloten bij Ragged Point. Ik heb dus 2 opties voor SF->LA
Monterey -> Ragged Point (1km boven) en daarna weer omhoog en over de 101 naar beneden
Of
Eerst met 101 naar het zuiden
Cambria - > Ragged Point en weer terug naar beneden
Dus wat is het mooiste stukje
Monterey -> Ragged Point (1km boven) en daarna weer omhoog en over de 101 naar beneden
Of

Eens. Je hebt alleen al 3 dagen nodig om alle musea van het Smithsonian te bezoeken! Verder een hele relaxte en internationale stad. Ik vond het zeer de moeite waard.PWM schreef op maandag 27 maart 2023 @ 11:12:
[...]
Ik vind DC heerlijkOk, het is geen NY natuurlijk. Maar als je Amerikaanse politiek leuk vind, zijn er zoveel dingen te zien. Maar ook de bekende monumenten zijn gewoon de moeite waard.
Washington Monument, Lincoln Memorial, Vietnam Memorial, Thomas Jefferson, Arlington met het graf van JFK en zo kan ik nog wel doorgaan.
Ik zou dan denk ik Monterey naar tenminste Big Sur rijden. Misschien niet helemaal naar Ragged Point (want je moet ook weer terug), maar denk dat Big Sur en omgeving wel een hoogtepunt is op die route.PWM schreef op dinsdag 11 april 2023 @ 15:44:
Nu heb ik wel hulp nodig. Highway 1 is nu afgesloten bij Ragged Point. Ik heb dus 2 opties voor SF->LA
Of
Qua omgeving/rijden is het noordelijke stuk mooier vind ik zelf, hoger naast de oceaan en inderdaad tot Big Sur en weer terug is al wel leuk. Zou waarschijnlijk niet helemaal tot de afsluiting gaan en dan weer terug, duurt erg lang. Aan de andere kant: als je vanuit Cambria een stukje omhoog gaat heb je elephant seal beach en je zou naar Hearst Castle kunnen gaan. Ook leuk.PWM schreef op dinsdag 11 april 2023 @ 15:44:
Of
[Voor 27% gewijzigd door The_MAN op 12-04-2023 20:42]
Heb zojuist een auto gehuurd via Avis DE. Nu blijkt de liability insurance slechts 500.000 USD te zijn. Dat is natuurlijk veel te weinig. Weet iemand of je dit nog kan upgraden bij de balie bij het afhalen of het kopen van een verzekering? Ik heb geen Amex Platinum. Er zijn wel diverse aanbieders van autohuur verzekeringen maar die bieden enkel dekking voor het afkopen van het eigen risico, daar heb ik dus niks aan.
Nu moet ik overigens zeggen dat de standaard 1 miljoen USD ook aan de lage kant is in de VS als er iets gebeurd, maar toch net wat beter dan 500.000.
Edit: voor een X bedrag per dag kun je het via externe partijen verhogen. Ik ga nog even goed vergelijken. Als je dit mee gaat tellen worden de verschillen met bijv. een Hertz al wat kleiner
Nu moet ik overigens zeggen dat de standaard 1 miljoen USD ook aan de lage kant is in de VS als er iets gebeurd, maar toch net wat beter dan 500.000.
Edit: voor een X bedrag per dag kun je het via externe partijen verhogen. Ik ga nog even goed vergelijken. Als je dit mee gaat tellen worden de verschillen met bijv. een Hertz al wat kleiner

[Voor 31% gewijzigd door snaggyheadshot op 13-04-2023 10:50]
Daarom is AMEX Platinum ook eigenlijk een koopje als je >2 per jaar een auto huurt en af en toe vliegt. Met al je autohuur verzekerd, 2 personen Privium + 300,- dinnertegoed, heb je hem zo terug.
Voor 800eur per jaar echter aan de dure kant als je het niet doetPWM schreef op donderdag 13 april 2023 @ 11:00:
Daarom is AMEX Platinum ook eigenlijk een koopje als je >2 per jaar een auto huurt en af en toe vliegt. Met al je autohuur verzekerd, 2 personen Privium + 300,- dinnertegoed, heb je hem zo terug.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)
Bij National en Alamo tegenwoordig zelfs maar 300.000.snaggyheadshot schreef op donderdag 13 april 2023 @ 10:37:
Heb zojuist een auto gehuurd via Avis DE. Nu blijkt de liability insurance slechts 500.000 USD te zijn. Dat is natuurlijk veel te weinig. Weet iemand of je dit nog kan upgraden bij de balie bij het afhalen of het kopen van een verzekering? Ik heb geen Amex Platinum. Er zijn wel diverse aanbieders van autohuur verzekeringen maar die bieden enkel dekking voor het afkopen van het eigen risico, daar heb ik dus niks aan.
Zou eens moeten kijken wat mijn doorlopende reisverzekering dan wel creditcard vergoed, maar ik laat de huurauto er niet voor staan hoor...
Tip: https://forum.allesamerik...iewtopic.php?f=30&t=75544
“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".
Stja het grootste voordeel is Privium, maar als iemand die in het zuiden woont heb je daar minder aan. Ik vlieg nooit vanaf AMS. De tarieven en afstanden op DUS, CGN, BRU en FRA zijn veelal voor mij interessanter. Voor de autohuur in Europa heb je er mijn inziens ook niet heel veel aan. Dat eigen risico neem ik voor lief.PWM schreef op donderdag 13 april 2023 @ 11:00:
Blijft alleen nog het 300 euro diner tegoed over i.t.t. de 100 die ik nu heb op mijn Gold card heb en de reisverzekering. De reisverzekering is voor mij ook niet van toepassing want ik betaal reizen in andere valuta met Revolut i.p.v. de 2.5% extra fee van Amex. Daarnaast kan ik mij herinneren dat er op Insideflyer een tijd geleden iemand de voorwaarden grondig had doorgespit en op basis daarvan goede argumenten aanvoerde om toch nog een reguliere reisverzekering aan te houden naast die van Amex.
Dacht dat Alamo en National toch wat meer 'premium' waren dan Avis, valt enigszins tegenTommyGun schreef op donderdag 13 april 2023 @ 12:12:
[...]
Bij National en Alamo tegenwoordig zelfs maar 300.000.
Zou eens moeten kijken wat mijn doorlopende reisverzekering dan wel creditcard vergoed, maar ik laat de huurauto er niet voor staan hoor...

@PWM Was downtown niet huren veel duurder in jouw geval? Heb vandaag een auto geboekt op JFK (maar verblijf eerst een tijdje in NYC zonder huurauto). Vervelend, wat ik moet dus eerst vanuit Manhattan via het OV of de taxi naar JFK om vervolgens weer west-waarts te gaan
Maar de meerprijs was simpelweg niet te rechtvaardigen.

Ik was juist minder kwijt. Scheelde bijna 1000 dollar met het vliegveld. Heb nu een Jeep Grand Cherokee voor 1500 dollar, 3 weken met inleveren in Vegas.
Daar kun je niet over klagen, zeker niet met een one-way rental! Goed bezig 

Weet iemand toevallig de hoogte van het eigen risico van de CDW bij Alamo? Ik heb een auto geboekt waarbij CDW bij de prijs inbegrepen zit, echter kan ik niks vinden over het eigen risico bij schade en met de helpdesk kom ik vooralsnog nul verder.
In de US kennen ze geen eigen risico vwb de huurauto's, mits je bij een beetje redelijke verhuurder/broker huurt.MaZo schreef op vrijdag 14 april 2023 @ 08:55:
Weet iemand toevallig de hoogte van het eigen risico van de CDW bij Alamo? Ik heb een auto geboekt waarbij CDW bij de prijs inbegrepen zit, echter kan ik niks vinden over het eigen risico bij schade en met de helpdesk kom ik vooralsnog nul verder.
Er zijn wel wat mindere verhuurders die je graag anders willen doen geloven, en je maar al te graag een extra add-on (verlaging eigen risico) willen verkopen.
Bij Alamo Las Vegas proberen ze nog iedere keer een navigatie er bij te verkopen, terwijl de auto zelf al over navigatie beschikt.
Welkom in de auto-huur-wereld.
https://www.usareisen.de geeft het ook netjes aan
[Voor 17% gewijzigd door Bushie op 14-04-2023 09:05]
Bij Sixt vermelden ze het netjes.
Maar inderdaad, normaal geen eigen risico in de US. Let altijd wel op dat je die CDW erbij hebt. In Europa is het moeilijk om een huurauto zonder verzekering mee te krijgen, maar in de US kan je bij 1 verspreking zonder de parkeergarage verlaten (been there, done that
).
Maar inderdaad, normaal geen eigen risico in de US. Let altijd wel op dat je die CDW erbij hebt. In Europa is het moeilijk om een huurauto zonder verzekering mee te krijgen, maar in de US kan je bij 1 verspreking zonder de parkeergarage verlaten (been there, done that

CDW is geen verzekering, maar een waiver. M.a.w. beperkte afkoop eigen risico. Ik wil dus graag van Alamo horen wat de hoogte is, maar dit schijnt een nogal moeilijke vraag te zijn. Of ze proberen bewust de vraag te ontwijken. Schade aan glas en banden etc. neem ik voor lief, maar neem liever geen al te groot financieel risico t.a.v. schaden aan carrosserie.Bushie schreef op vrijdag 14 april 2023 @ 08:59:
[...]
In de US kennen ze geen eigen risico vwb de huurauto's, mits je bij een beetje redelijke verhuurder/broker huurt.
Er zijn wel wat mindere verhuurders die je graag anders willen doen geloven, en je maar al te graag een extra add-on (verlaging eigen risico) willen verkopen.
Bij Alamo Las Vegas proberen ze nog iedere keer een navigatie er bij te verkopen, terwijl de auto zelf al over navigatie beschikt.
Welkom in de auto-huur-wereld.
https://www.usareisen.de geeft het ook netjes aan
[Afbeelding]
[Voor 5% gewijzigd door MaZo op 14-04-2023 09:37]
Ik denk dat je daar geen eenduidig antwoord op gaat krijgen. Dit zal geen vast bedrag zijn maar maximaal de dagwaarde van de auto lijkt me. Waarom zou je dat ook willen weten? Zover ik begrijp doet die waiver jouw aansprakelijkheid als huurder 'waiven' met een eigenrisico van 0 euro bij het geval van verlies/schade. De 'kosten' liggen dan dus bij de verhurende partij en niet bij jou.
Overigens staat bij de meeste EU-brokers duidelijk casco vermeld en heb je geloof ik bij alle EU-verhuur partijen geen eigen risico. Ik denk dat de LI en SLI op dat gebied belangrijker zijn
Overigens staat bij de meeste EU-brokers duidelijk casco vermeld en heb je geloof ik bij alle EU-verhuur partijen geen eigen risico. Ik denk dat de LI en SLI op dat gebied belangrijker zijn

[Voor 252% gewijzigd door snaggyheadshot op 14-04-2023 15:07]
Wij zijn in Orlando wanneer er een lancering van Space-X op het programma staat (Kennedy Space Center). Zijn er toevallig mensen hier die mee gemaakt hebben en eventueel tips hebben mbt waar te gaan kijken?
Ja, wij waren er toen Artemis zou gaan. Konden toen bij iemand kijken die aan het strand in Cape Canaveral woont. Had t toen aardig uitgezocht. Twee opties leken hendig:
https://goo.gl/maps/1m4vLrQAzbRiGoRN6
En deze (wij zaten hieronder op het strand):
https://goo.gl/maps/Nmr5KStcGKkLHGc4A
Langs de rivier in Titusville schijnt ook goed te zijn, maar waarschijnlijk een stuk drukker.
Als het helder is zie je die raket in een groot deel van Florida wel. Vanuit Daytona konden we een kleine Space X aardig goed zien, dus alles in de buurt van Cape moet al mooi zijn.
YouTube: Space X rocket from Daytona Beach
Langs de rivier in Titusville schijnt ook goed te zijn, maar waarschijnlijk een stuk drukker.
Als het helder is zie je die raket in een groot deel van Florida wel. Vanuit Daytona konden we een kleine Space X aardig goed zien, dus alles in de buurt van Cape moet al mooi zijn.
[Voor 17% gewijzigd door matthijst op 16-04-2023 11:35]
Ik was er toevallig ook toen er een Space-X raket gelanceerd was, maar omdat het niet gepland was moest ik snel ff op Google Maps een locatie vinden waar ik waarschijnlijk ook goed en gratis mijn auto kon parkeren. Ik heb even teruggekeken en de GPS-locatie van de foto is toevallig ook Jetty Park. Was toen niet zo heel druk, gewoon gezellig met mensen die ook aan het kijken waren, en ruimte zat. Volgens mijn foto zat ik op het gras boven Water's Edge Cafe, zo te zien.matthijst schreef op zondag 16 april 2023 @ 11:29:
Ja, wij waren er toen Artemis zou gaan. Konden toen bij iemand kijken die aan het strand in Cape Canaveral woont. Had t toen aardig uitgezocht. Twee opties leken hendig:
Wel ver weg, maar je kon het goed zien en ook nog steeds goed horen!
Hoe vet het ook, laat niet teveel vallen in de planning voor een lancering. Ik ben zelf 2x geweest, waarbij het allebei de keren 3 dagen uitgesteld werd. Was ook gewoon in de buurt, dus geen probleem, maar zonde als je er dingen voor moet laten.
De lanceringen van nieuwe SpaceX producten zijn hier extra gevoelig voor natuurlijk.
De lanceringen van nieuwe SpaceX producten zijn hier extra gevoelig voor natuurlijk.
Het eigen risico is niet altijd nul. Ik quote van de Alamo website:snaggyheadshot schreef op vrijdag 14 april 2023 @ 14:59:
Ik denk dat je daar geen eenduidig antwoord op gaat krijgen. Dit zal geen vast bedrag zijn maar maximaal de dagwaarde van de auto lijkt me. Waarom zou je dat ook willen weten? Zover ik begrijp doet die waiver jouw aansprakelijkheid als huurder 'waiven' met een eigenrisico van 0 euro bij het geval van verlies/schade. De 'kosten' liggen dan dus bij de verhurende partij en niet bij jou.
Ik wil dus graag van Alamo horen hoe hoog dit is, want dit is in de email of polisvoorwaarden nergens te vinden. De helpdesk verwijst me naar het verhuurstation. Heb zo'n vermoeden dat ze het niet willen zeggen om me vervolgens zoals gebruikelijk weer e.e.a. aan extra's aan proberen te smeren bij ophalen van de auto.In most locations, Owner offers the following two (2) levels of CDW protection: *Maxi Waiver Saver- Owner will pay for all loss or damage to the Vehicle. *Waiver Saver 3000- Owner will pay the first $3,000 of loss or damage. Renter will pay for all loss or damage over $3,000.
Staat er nou bij die laatste optie dat de eerste 3000,- gedekt is en de rest voor huurder is
Dat is wel een beperkt CDW dan 
Maar als je nu al zo'n ruk ervaring met ze hebt, waarom niet elders boeken?

Ik was er in 2017 toen er ook een gelanceerd zou worden. Ik helemaal blij want hij zou op zondag gaan en wij zouden zaterdag aankomen in Orlando. Hij is toen op woensdag voor vertrek vervroegd naar vrijdag (geen enkel idee waarom want het weer was het niet) en dus helaas gemist. Je kan tot op het laatste moment dus nog pech hebben dus plan het altijd onder voorbehoud. Ik heb toen wel uitgezocht naar de beste kijkplekken en vond deze site, misschien heb je er wat aan. Het hangt heel erg af van welke launch pad ze gebruiken waar je het beste zou kunnen staan.Slomy schreef op zondag 16 april 2023 @ 10:38:
Wij zijn in Orlando wanneer er een lancering van Space-X op het programma staat (Kennedy Space Center). Zijn er toevallig mensen hier die mee gemaakt hebben en eventueel tips hebben mbt waar te gaan kijken?
https://www.launchphotography.com/Launch_Viewing_Guide.html
Dank voor alle tips! Zal er in de planning geen rekening mee houden, al zijn we wel enige tijd in het gebied!
Beetje mazzel hebben met launch tijd. Zou bij ons rond 08:30 zijn, dus dan heb je daarna de dag nog redelijk over.
Daarom had ik het ook over huren bij een EU locatie. Bij een VS-variant is het meestal wat vager omdat in de VS de meeste mensen hun eigen autoverzekering kunnen gebruiken. Die staat namelijk op naam en niet op de auto zoals hier. Vaak hebben huurders in de VS dus geen verzekering nodig bij het huren van een auto.MaZo schreef op zondag 16 april 2023 @ 19:41:
[...]
Het eigen risico is niet altijd nul. Ik quote van de Alamo website:
[...]
Ik wil dus graag van Alamo horen hoe hoog dit is, want dit is in de email of polisvoorwaarden nergens te vinden. De helpdesk verwijst me naar het verhuurstation. Heb zo'n vermoeden dat ze het niet willen zeggen om me vervolgens zoals gebruikelijk weer e.e.a. aan extra's aan proberen te smeren bij ophalen van de auto.
[Voor 4% gewijzigd door snaggyheadshot op 17-04-2023 08:30]
Dit kan ik bevestigen: toen wij in de VS woonden en daar een auto verzekerd hadden, was een rental ook gedekt onder dezelfde verzekering.snaggyheadshot schreef op maandag 17 april 2023 @ 08:27:
[...]
Daarom had ik het ook over huren bij een EU locatie. Bij een VS-variant is het meestal wat vager omdat in de VS dergelijke verzekeringen op naam staan en niet op de auto zoals hier. Vaak hebben huurders in de VS geen verzekering nodig bij het huren van een auto.
Sometimes you need to plan for coincidence
Ik heb geen ruk ervaring met Alamo. Bovendien hebben alle andere verhuurbedrijven soortgelijke voorwaarden.PWM schreef op zondag 16 april 2023 @ 19:55:
Staat er nou bij die laatste optie dat de eerste 3000,- gedekt is en de rest voor huurder isDat is wel een beperkt CDW dan
Heb geen ervaring met het huren van een auto via een site als usareisen.de maar wellicht is dat een betere (lees: transparantere) optie. Ik heb in alle tig keren Amerika altijd direct bij het verhuurbedrijf geboekt.
Nouja, als je meermaals contact hebt en geen antwoord krijgt op een simpele vraag, zou ik dat een ruk-ervaring willen noemen

Ik huur 50 auto's per jaarBovendien hebben alle andere verhuurbedrijven soortgelijke voorwaarden.

Allen hebben bij het boeken altijd het eigen risico staan. Dit staat gewoon in de reserveringmail van Sixt:
Ok, maar dan huur je dus via de Europese website van een bedrijf dat ook in Amerika gevestigd is, zoals Sixt. Ben je dan niet een stuk duurder uit? Als ik nu op sixt.nl kijk wordt Amerika niet eens gevonden (kan ook liggen aan het feit dat ik naar /betahome geredirect wordt...).PWM schreef op maandag 17 april 2023 @ 10:15:
[...]
Nouja, als je meermaals contact hebt en geen antwoord krijgt op een simpele vraag, zou ik dat een ruk-ervaring willen noemen
[...]
Ik huur 50 auto's per jaarIk gebruik voornamelijk Sixt en Avis. Mocht ik er niet uitkomen met hen, is het Hertz en Enterprise.
Allen hebben bij het boeken altijd het eigen risico staan. Dit staat gewoon in de reserveringmail van Sixt:
[Afbeelding]
Zoiezo is Sixt veruit de duurste voor de data van mijn verblijf.
[Voor 13% gewijzigd door MaZo op 17-04-2023 10:25]
Ik heb nooit een patroon ontdekt qua kosten. Het klopt dat Sixt het ene moment duur is, dan weer goedkoop. Soms is Avis supergoedkoop en soms onbetaalbaar. Het zijn ook dagprijzen natuurlijk. De reden dat ik Sixt als preffered heb, is dat ze over het algemeen de nieuwste auto's hebben.MaZo schreef op maandag 17 april 2023 @ 10:21:
[...]
Ok, maar dan huur je dus via de Europese website van een bedrijf dat ook in Amerika gevestigd is, zoals Sixt. Ben je dan niet een stuk duurder uit? Als ik nu op sixt.nl kijk wordt Amerika niet eens gevonden (kan ook liggen aan het feit dat ik naar /betahome geredirect wordt...).
Zoiezo is Sixt veruit de duurste voor de data van mijn verblijf.
Maar qua boeken vanuit EU heb ik nooit nadeel ondervonden. Tuurlijk kan het een tientje hier of daar schelen, maar onder aan de streep maakt het niet zoveel uit.
Ik kan die ervaring beamen. Ik heb nu voor mijn volgende trip een one-way rental bij Avis die echt honderd+ dollar goedkoper is dan alle andere aanbieders (zelfs vanaf niet vliegveld locaties). En de vorige keer was Avis weer honderden dollars duurder dan Sixt. Geen pijl op te trekken.PWM schreef op maandag 17 april 2023 @ 10:31:
[...]
Ik heb nooit een patroon ontdekt qua kosten. Het klopt dat Sixt het ene moment duur is, dan weer goedkoop. Soms is Avis supergoedkoop en soms onbetaalbaar. Het zijn ook dagprijzen natuurlijk. De reden dat ik Sixt als preffered heb, is dat ze over het algemeen de nieuwste auto's hebben.
Maar qua boeken vanuit EU heb ik nooit nadeel ondervonden. Tuurlijk kan het een tientje hier of daar schelen, maar onder aan de streep maakt het niet zoveel uit.
Overigens verschillen de tarieven ook nog eens (flink) per land. Avis DE was voor mij afgelopen week stukken goedkoper dan Avis NL/FR/DK. Ik gebruik meestal autoeurope als vergelijking (en ga dan alle lokale sites af). Vervolgens kijk ik per aanbieder of er nog een AWD beschikbaar is en het goedkoper is via die weg. Als dat niet is boek ik altijd bij Autoeurope.
Ik heb hele goede ervaring met "Space view Park":Wij zijn in Orlando wanneer er een lancering van Space-X op het programma staat (Kennedy Space Center). Zijn er toevallig mensen hier die mee gemaakt hebben en eventueel tips hebben mbt waar te gaan kijken?
https://goo.gl/maps/WGM1Qddntk1TiHwB6
Niet alleen kun je er prima parkeren, er is ook vrijwel altijd een NASA veteraan (gok ik), die mee luistert met een of ander officieel radio kanaal; en de berichten "vertaalt" naar iets wat je als leek ook snapt. Verder nog wat handige zaken als een net openbaar toilet (handig als je er uren staat omdat het even uitgesteld wordt) en een burger king om te hoek (idem). Aanrader!
Highway 1 in ieder geval tot midden july afgesloten rond Ragged Point. Had toch nog beetje hoop voor over 2 weken, helaas.
Ik print altijd de ESTA confirmation uit. Nergens voor nodig, maar heb hem altijd mee. Wil ik nu kijken, blijft de ESTA van mijn zoon nergens meer te vinden
Hij is aangevraagd en betaald, maar niets meer. Heb nu snel een nieuwe aangevraagd. Gloeiende.

Bij mijn vorige binnenkomst in NY schold de douane beambte ons vol uit omdat we geen printkopie mee hadden. Alleen maar omdat hij vastliep op een typo in de passagierlijst van de luchtvaartmaatschappij, ipv in de paspoort te kijken. Dus die printjes ... zou het gewoon doen, voorkomt een volgende scheldkanonnade.PWM schreef op dinsdag 18 april 2023 @ 14:56:
Ik print altijd de ESTA confirmation uit. Nergens voor nodig, maar heb hem altijd mee.
Heb ze ook altijd geprint bij, maar nog nooit hoeven te overhandigen. Maargoed, better safe than sorry.
Xbox Live: Rivanov | LG OLED65CX :: Xbox Series X | TREQ One Simrig :: Fanatec GT DD Pro 8nm :: BJ Steel F1 Pro :: BMW GT2 v2 - Formula V2.5X | 5800x3D - PNY RTX 4080 - 32GB Fury Renegade - Samsung 980 Pro 2TB NVMe (Main) + Kingston 2TB NVMe (Storage)
Tja, mijn ervaring in NY is sowieso niet geweldig met het personeel daar. Vorige maand voor het eerst een international arrival bij RDU gehad, wat een wereld van verschil qua personeel zeg...Stewie! schreef op dinsdag 18 april 2023 @ 15:01:
[...]
Bij mijn vorige binnenkomst in NY schold de douane beambte ons vol uit omdat we geen printkopie mee hadden. Alleen maar omdat hij vastliep op een typo in de passagierlijst van de luchtvaartmaatschappij, ipv in de paspoort te kijken. Dus die printjes ... zou het gewoon doen, voorkomt een volgende scheldkanonnade.
Wij komen zaterdag aan in Houston Texas, vandaar weer terug naar Orlando, niet een heel ideaal vluchtschema.... Ook ik heb voor de zekerheid de ESTA uitgeprint. Nooit in Houston geweest, ben benieuwd of het daar een beetje vloeiend verloopt.
(\__/) Ik wist totaal niet wat hier neer te zetten....
(='.'=) Dus het werd....
("")("") Een konijn!!