• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

Zaterdag vertrek. Heb 2/3e nu erin. Alleen aan de kust nog een dagje over 5 nog te boeken.

• paul-s83
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 00:42
PWM schreef op woensdag 19 april 2023 @ 21:02:
[Afbeelding]

Zaterdag vertrek. Heb 2/3e nu erin. Alleen aan de kust nog een dagje over 5 nog te boeken.
Jaloers! Is alweer bijna een jaar geleden dat ik hier met mijn gezinnetje rondreed in de RV :).

Echt balen dat Highway 1 slecht begaanbaar is. Santa Barbara is echt een heel leuk stadje. En wij vonden het ook erg chill rondom Pismo Beach.

• PWM
  • Niet online
Ik kreeg opeens formulieren voor de kinderen van 9 en 11. Een attestation dat ze zich laten testen 3-5 dagen na aankomst :? Ik vlieg veel naar US, maar altijd alleen, dus opeens in de war. Begrijp ik goed dat een selftest ook voldoende is?

• Scott
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 01:39

Scott

Ik ben, dus ik tweak

PWM schreef op woensdag 19 april 2023 @ 22:14:
Ik kreeg opeens formulieren voor de kinderen van 9 en 11. Een attestation dat ze zich laten testen 3-5 dagen na aankomst :? Ik vlieg veel naar US, maar altijd alleen, dus opeens in de war. Begrijp ik goed dat een selftest ook voldoende is?
"Oeps vergeten" :w

• Masch
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 01-06 20:36
PWM schreef op woensdag 19 april 2023 @ 22:14:
Officieel moet je dat doen inderdaad. Die van mij zijn beide gevaccineerd en hoeven gelukkig niet. Van een collega begreep ik dat je moet kunnen aangeven waar je een test gaat doen, maar er wordt niet op gecontroleerd.

(\__/) Ik wist totaal niet wat hier neer te zetten....
(='.'=) Dus het werd....
("")("") Een konijn!!

• redwing
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 23:38
Inderdaad een beetje hetzelfde als dat je aan moet geven wat je beginadres is, ook al wordt daar nooit iets mee gedaan. Je moet dus aangeven dat je ze laat testen, maar een controle doen ze er niet op. Puur administratief afdekken dus (is ook typisch Amerikaans om dat te doen trouwens).

[removed]

• PWM
  • Niet online
Masch schreef op donderdag 20 april 2023 @ 09:11:
[...]

Officieel moet je dat doen inderdaad. Die van mij zijn beide gevaccineerd en hoeven gelukkig niet. Van een collega begreep ik dat je moet kunnen aangeven waar je een test gaat doen, maar er wordt niet op gecontroleerd.
Nouja. Ik neem wel 2 zelftests mee om te tonen en een adres in SF waar getest kan worden.

• champion16
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 30-05 18:25
Hoe doen jullie het met de creditcard?

Ik lees dat het per staat af kan hangen hoe je kan tanken/betalen.
Lees ook dat er af en toe gevraagd kan worden naar een us postcode bij t afrekenen met een creditcard. Is dit gewoon wat cash meenemen om te voorkomen of is er een loophole qua invoer?

[Voor 77% gewijzigd door champion16 op 20-04-2023 16:46]

• Ties Brants
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 05:54
Ik deed altijd 0 + NL postcode. Nooit een probleem mee gehad. Als het niet werkt kan je altijd nog in de winkel van het tankstation betalen met je creditcard.

• PolarBear
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
champion16 schreef op donderdag 20 april 2023 @ 16:36:

Lees ook dat er af en toe gevraagd kan worden naar een us postcode bij t afrekenen met een creditcard. Is dit gewoon wat cash meenemen om te voorkomen of is er een loophole qua invoer?
Betaal meestal met cash. Scheelt iets qua prijs en scheelt gedoe met creditcards. Mijn ervaring (was) dat het nogal hit and miss is.

• PWM
  • Niet online
Vandaag auto omgeboekt. Grote SUV bij Avis van San Francisco naar Las Vegas, 3 weken voor 980,- 8)7

• ParaNoiMia
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 28-05 20:31

Ik meen dat 90210 een geldige postcode is, iets met Beverly Hills ;) Ik ben zelf nog geen pomp tegengekomen waar ik het in moest voeren en tank altijd met creditcard

[Voor 11% gewijzigd door ParaNoiMia op 20-04-2023 21:52]

• Hmmbob
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 02-06 16:08
Postcode gaat er steeds meet af nu pompen je chip uitlezen ipv de magneetstrip. Als je een US creditcard hebt, kun je daadwerkelijk alleen de juiste postcode gebruiken. Voor internationale passen weet ik niet of er daadwerkelijk een check plaats vindt, of dat je alles in zou kunnen vullen.

Sometimes you need to plan for coincidence

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

ParaNoiMia schreef op donderdag 20 april 2023 @ 21:50:
[...]

Ik meen dat 90210 een geldige postcode is, iets met Beverly Hills ;) Ik ben zelf nog geen pomp tegengekomen waar ik het in moest voeren en tank altijd met creditcard
Je kunt niet zomaar een random code invoeren. Er hoort een controle op te zitten of je wel een postcode uit de juiste staat invoert (weet niet zeker of het echt jouw adres moet zijn). Maar die postcodecheck doen ze niet overal, schijnbaar varieert dat van staat tot staat. Best mogelijk dat jij alleen maar tankt in staten waar dat niet (meer) gebeurt.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• TommyGun
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 00:47

TommyGun

Stik er maar in!

In 2018 in Florida moest ik vrijwel overal een postcode opgeven, en dat werkte echt niet met mijn creditcard (van alles geprobeerd). Dus inderdaad elke keer vooraf betalen bij de balie... Vorig jaar in Californië kwam het bijna nergens meer voor, ik denk hooguit bij 2 tankstations. Ook daar werkte het trucje met een 0 of andere code niet, dus wederom vooraf betalen. Gelukkig een stuk minder dus.

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

• paul-s83
downtime schreef op vrijdag 21 april 2023 @ 10:35:
[...]

Je kunt niet zomaar een random code invoeren. Er hoort een controle op te zitten of je wel een postcode uit de juiste staat invoert (weet niet zeker of het echt jouw adres moet zijn). Maar die postcodecheck doen ze niet overal, schijnbaar varieert dat van staat tot staat. Best mogelijk dat jij alleen maar tankt in staten waar dat niet (meer) gebeurt.
Vorig jaar op diverse plekken in Florida en aan de west kust een zipcode moeten opgeven. En elke keer werd 90210 gewoon geaccepteerd. Dit was in combinatie met een Amex Flying blue. Wellicht dat de controle op juiste postcode per maatschappij verschilt?

• champion16
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 30-05 18:25
Verschillende meningen...
Zal in ieder geval zorgen dat ik genoeg cash meeneem.

Heeft er iemand ervaring met Air Canada?
Als ik prijzen naar de vs bekijk zijn die vaker wat goedkoper. Bijvoorbeeld vergeleken met rechtstreeks vliegen met klm scheelt dit ruim 900 euro..
Nu snap ik ook wel dat overstappen vaak goedkoper is, maar zelfs vergeleken met andere overstap vluchten scheelt dit.

Mijn enige zorg is alleen dat de overstap op de heen vlucht in Montreal 1 uur en 55 minuten tussen zit.
Zal voor ik boek ook contact opnemen met de maatschappij zelf.
Heeft er iemand ervaring met vliegen naar de vs en overstappen in Canada?
Gaat bijvoorbeeld het regelen van de bagage "automatisch" of moet je zelf je koffer van de band halen en weer inchecken...

• Slomy
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 23:59
Overigens andere vraag: wat is jullie go-to betalingsmiddel in Amerika? Blijft dat de CC en zijn er dan partijen aan te raden die kostentechnisch aan te raden zijn? De huisbank is Rabo, het lijkt alsof je beter kunt betalen met de betaalpas dan de CC (lagere koersopslag). Voor de zekerheid gaat er nog een AE mee als back-up, hoor echter ook goede verhalen over de N26/Revoluts van deze wereld.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Kju
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 23:56
champion16 schreef op zaterdag 22 april 2023 @ 11:26:

Heeft er iemand ervaring met Air Canada?
Als ik prijzen naar de vs bekijk zijn die vaker wat goedkoper. Bijvoorbeeld vergeleken met rechtstreeks vliegen met klm scheelt dit ruim 900 euro..
Nu snap ik ook wel dat overstappen vaak goedkoper is, maar zelfs vergeleken met andere overstap vluchten scheelt dit.

Mijn enige zorg is alleen dat de overstap op de heen vlucht in Montreal 1 uur en 55 minuten tussen zit.
Zal voor ik boek ook contact opnemen met de maatschappij zelf.
Heeft er iemand ervaring met vliegen naar de vs en overstappen in Canada?
Gaat bijvoorbeeld het regelen van de bagage "automatisch" of moet je zelf je koffer van de band halen en weer inchecken...
Ik heb vaker vanaf Brussel gevlogen met Air Canada/Brussels Airlines. Niets op aan te merken. Je zit ook ruimer dan bij KLM. Overstap van 1u 55min is op zich voldoende, je hebt dan wel alleen tijd om door de TSA precheck te gaan zodat je in de VS niet meer langs de douane hoeft. Ik heb het niet in Montreal meegemaakt, wel in Toronto en na de controle had alleen nog tijd om door te lopen naar de gate. Zelf wil ik meestal nog even lopen of de lounge in ofzo.
De bagage gaat automatisch door.

PSN: Kjujay

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:17

The Eagle

I wear my sunglasses at night

PWM schreef op donderdag 20 april 2023 @ 17:53:
Vandaag auto omgeboekt. Grote SUV bij Avis van San Francisco naar Las Vegas, 3 weken voor 980,- 8)7
Ik heb mijn huurauto destijds via usareisen.de geboekt, die pakken eigenlijk alle grote verhuurders mee. Weet je periode niet, maar als ik daar voor 08-05 t/m 05-06 een full size SUV pak kom ik op minimaal 2200 euro uit. Je zou hem daar eens kunnen vergelijken, maar ik denk dat je alsnog een koopje hebt :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• paul-s83
Dat is tegenwoordig een koopje, helemaal als het een one-way is :)

Acties:
  • +4Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
Ben nu 2 dagen in San Francisco en het voldoet precies aan de verwachtingen:

Zwerver overal en straten die afgesloten zijn voor tentenkampen. Ik heb 2 Uber chauffeurs gehad die, op eigen kosten, een paar blokken omreden om straten te vermijden, te gevaarlijk.

Ohja en het is echt tyfusduur :p Ik laat geld graag rollen, maar niet zo graag :p

Verder wel leuk gehad hoor. Alcatraz was fantastisch, leuke honkbalwedstrijd, kinderen vonden Pier 39 leuk, prima 2 dagen gehad.

Nu de auto halen en naar Santa Cruz, dan gaan we 3 weken echt beginnen.

Edit

De TSA agent merkte op dat het mijn 35ste keer in Amerika was. Blijkbaar staat dat dus ook op hun scherm

[Voor 9% gewijzigd door PWM op 24-04-2023 15:31]

• downtime
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Slomy schreef op zondag 23 april 2023 @ 20:13:
Overigens andere vraag: wat is jullie go-to betalingsmiddel in Amerika? Blijft dat de CC en zijn er dan partijen aan te raden die kostentechnisch aan te raden zijn? De huisbank is Rabo, het lijkt alsof je beter kunt betalen met de betaalpas dan de CC (lagere koersopslag). Voor de zekerheid gaat er nog een AE mee als back-up, hoor echter ook goede verhalen over de N26/Revoluts van deze wereld.
Er zijn andere topics die specifiek over de voor- en nadelen van verschillende credit cards gaan. Ik denk niet dat het slim is om die discussie hier (ook) te gaan voeren.

• Robinho96
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 23:21
PWM schreef op maandag 24 april 2023 @ 15:29:

De TSA agent merkte op dat het mijn 35ste keer in Amerika was. Blijkbaar staat dat dus ook op hun scherm
Je gaat bijna altijd naar de VS zo lijkt het? :P

Acties:
  • +1Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
Robinho96 schreef op maandag 24 april 2023 @ 16:08:
[...]

Je gaat bijna altijd naar de VS zo lijkt het? :P
Ja, maar niet op eigen kosten :p Pas 3de vakantie.

Acties:
  • +4Henk 'm!

• Bushie
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 22:43

Zwerver overal en straten die afgesloten zijn voor tentenkampen. Ik heb 2 Uber chauffeurs gehad die, op eigen kosten, een paar blokken omreden om straten te vermijden, te gevaarlijk.

Ohja en het is echt tyfusduur :p Ik laat geld graag rollen, maar niet zo graag :p

Verder wel leuk gehad hoor. Alcatraz was fantastisch, leuke honkbalwedstrijd, kinderen vonden Pier 39 leuk, prima 2 dagen gehad.

Nu de auto halen en naar Santa Cruz, dan gaan we 3 weken echt beginnen.

Edit

Je kan je travel history hier ook zelf inkijken
https://i94.cbp.dhs.gov/I94/#/history-search

• CirclDigital
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 24-04 16:58

Het ligt op een mooie locatie.... maar de stad zelf is al jaren een stad in verval.

• CirclDigital
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 24-04 16:58
Alleen de laatste 10jr staat er :-(.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Omega Supreme
  • Laatst online: 02-06 17:37

Omega Supreme

The God of Death

Geen informatie gevonden, ondanks verschillende bezoeken de afgelopen 10 jaar.

Dat ze geen registraties van mijn bezoek aan Hyder, Alaska hebben snap ik. Daar wordt alleen gecontroleerd als je Canada weer in wil.

Iets waar ik niet aan dacht toen ik in New York gevraagd werd wanneer mijn laatste bezoek aan de VS was. Dus ik zeg netjes 'last year' en bleek niet veel later de man ziet het niet in zijn systeem staan. Eerst nog even vragen waar in de VS, dus ik netjes 'Hyder'.

De rij achter mij zal inmiddels wel de balen hebben gehad, want de beste man ging bij zijn supervisor langs, want hij kon niet geloven dat er een ongecontroleerde grensovergang was waar je zonder controle de VS binnen kon komen.

It's hard to light a candle, easy to curse the dark instead. This moment the dawn of humanity, last ride of the day"

• njitter
  • Niet online
Wij betalen meestal gewoon van te voren. Kwestie van naar binnen lopen en om een pre-authorisation vragen voor een bepaald bedrag. Meestal weet je wel hoeveel er ongeveer in kan. Je kan dan tot dat bedrag tanken. Ze rekenen altijd het daadwerkelijke bedrag af dus als je minder nodig hebt dan betaal je ook minder.

Binnen kunnen ze meestal gewoon de chip lezen op je creditcard. Daar vragen ze ook niet om een zipcode.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Bockelaar
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20:45
90210 is toch wel de meest gebruikte postcode bij tankstations waar je je creditcard wilt gebruiken ;)

die deed het iig voor mij 3 weken uitstekend :D

Remember: A CRAY is the only computer that runs an endless loop in just 4 hours...

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Lapa
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 00:07
champion16 schreef op zaterdag 22 april 2023 @ 11:26:

[...]
Ik heb ook de ervaring dat het bij die automaten die om postcode vragen gewoon echt niet lukte met mijn ING creditcard. Maar dat wil niet zeggen dat je cash nodig hebt. Je moet dan binnen aan de balie betalen en daar kan je met cash betalen, maar ook gewoon met je creditcard of pinpas. Die postcode check is er alleen op de betaalautomaten en niet als je bij een persoon afrekent. Als er geen persoon is om bij af te rekenen, dan wordt het doorrijden naar het volgend benzinestation.
Dit zijn mijn ervaringen uit 2019 in de staten New York, Vermont en Main.

Overigens had ik ook zo'n postcodecheck op een metrostation in NYC. Dat was echt ontzettend onhandig, want dit was net nadat we van het vliegveld kwamen, in een soort sluis van vliegveldtrein naar metro waar je niet terug kon en alleen maar verder als je een metrokaartje had. Als de automaat dan je kaarten niet slikt, dan zit je dus gewoon vast.

• njitter
  • Niet online
Lapa schreef op maandag 24 april 2023 @ 17:29:
[...]Overigens had ik ook zo'n postcodecheck op een metrostation in NYC. Dat was echt ontzettend onhandig, want dit was net nadat we van het vliegveld kwamen, in een soort sluis van vliegveldtrein naar metro waar je niet terug kon en alleen maar verder als je een metrokaartje had. Als de automaat dan je kaarten niet slikt, dan zit je dus gewoon vast.
Ik merkte dat je in die automaten ook je Maestro kaart (je normale betaalpas) kan gebruiken. Dan krijg je de vraag niet voor je zipcode. Dit was op Newark maar wellicht dat ze op JFK ook al staan.

• snaggyheadshot
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 01-06 09:32
Geestig. De VS is het enigste land ter wereld waar ik niet door immigration hoefde als je het land uit ging. Hoe weten ze dan de departures? Op basis van vliegticket?

• IndigoX
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 02-06 13:47
snaggyheadshot schreef op maandag 24 april 2023 @ 17:37:
[...]

Geestig. De VS is het enigste land ter wereld waar ik niet door immigration hoefde als je het land uit ging. Hoe weten ze dan de departures? Op basis van vliegticket?
Sowieso wel. Iemand van TSA zit ergens wel in het process, meestal nét voor security.

• matthijst
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 21:08
Geinig d:)b
Alle jaren zo te zien, op corona na.
Favoriete vakantieland :P

• snaggyheadshot
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 01-06 09:32
IndigoX schreef op maandag 24 april 2023 @ 17:41:
[...]

Sowieso wel. Iemand van TSA zit ergens wel in het process, meestal nét voor security.
Volgens mij is TSA toch wat anders dan immigration, denk ik? Zoals ik hier lees moeten de maatschappijen het dus doorgeven. Ik heb echt nog nooit mijn paspoort hoeven laten zijn behalve aan de gate bij het vertrekken.

[Voor 10% gewijzigd door snaggyheadshot op 24-04-2023 17:46]

Acties:
  • +8Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
Een nieuwe X7 50i. Daar komen we de tijd wel mee door.

[Voor 77% gewijzigd door PWM op 24-04-2023 22:36]

• Scott
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 01:39

Scott

Ik ben, dus ik tweak

Het punt is een beetje dat de meeste fatsoenlijke hotels in Union Square en Fisherman's Wharf zitten, en vooral het gebied rond Union Square is vreselijk. Dus als toeristen zit je daar vaak midden in, maar als je naar andere buurten in de stad gaat is het veel beter. Niet nul, maar zeker geen kampen en rotzooi overal.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• paul-s83

Wacht maar totdat je een bezoekje aan LA brengt, vergeleken daarmee valt SF in het niets. Heb mij zowieso niet onveilig gevoeld in SF vorig jaar, op de een of andere manier vond ik de junks en zwervers daar anders dan in LA.

• voske
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 22:44
snaggyheadshot schreef op maandag 24 april 2023 @ 17:46:
[...]

Volgens mij is TSA toch wat anders dan immigration, denk ik?
TSA doet bij dat checkpoint voor de security inderdaad alleen een identiteitscontrole. Sinds de afschaffing van de papieren I-94 formulieren (die weer uit je paspoort gehaald moesten worden als je het land verliet) gebeurt de exit-registratie voornamelijk aan de hand van de passagierslijsten.

Be yourself, no matter what they say ...

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 05:49

Rivanov

Apple freak

PWM schreef op maandag 24 april 2023 @ 18:29:
Een nieuwe X7 50i. Daar komen we de tijd wel mee door.
_O_

Xbox Live: Rivanov | LG OLED65CX :: Xbox Series X | TREQ One Simrig :: Fanatec GT DD Pro 8nm :: BJ Steel F1 Pro :: BMW GT2 v2 - Formula V2.5X | 5800x3D - PNY RTX 4080 - 32GB Fury Renegade - Samsung 980 Pro 2TB NVMe (Main) + Kingston 2TB NVMe (Storage)

• paul-s83
PWM schreef op maandag 24 april 2023 @ 18:29:
Een nieuwe X7 50i. Daar komen we de tijd wel mee door.[Afbeelding]
Heel vet! Nu doet die 980 euri voor 3 weken een stuk minder pijn lijkt me :)

Vorig jaar kreeg ik een bijna nieuwe Ford Explorer full Option mee bij Avis, maar dit is toch wel baas boven baas _/-\o_

• Artopaper
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 01:14
Ik zie day Yosemite afgesloten is ivm flooding komende week. Wij hebben gepland om er 11 mei 3 nachten te zijn maar dikke kans dat niet doorgaat door de floodings. Nu reizen we het standaard rondje. Wat is een goed alternatief nu yosemite weg dreigt te vallen?

Het begin vd hudige route is"
We gaan van SF naar Yosemite naar Lone Pine ( en aan het einde van het uiteindelijke rondje via highway 1 weer SF)

We hebben Weinig flexibiliteit doordat we bij zion,bryce etc allemaal al plekken hebben gereveerd voor specifieke data

Acties:
  • +2Henk 'm!

• teun2408
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 02-06 17:56
Artopaper schreef op dinsdag 25 april 2023 @ 23:19:
Ik zie day Yosemite afgesloten is ivm flooding komende week. Wij hebben gepland om er 11 mei 3 nachten te zijn maar dikke kans dat niet doorgaat door de floodings. Nu reizen we het standaard rondje. Wat is een goed alternatief nu yosemite weg dreigt te vallen?

We gaan van SF naar Yosemite naar Lone Pine ( en aan het einde van het uiteindelijke rondje via highway 1 weer SF)

We hebben Weinig flexibiliteit doordat we bij zion,bryce etc allemaal al plekken hebben gereveerd voor specifieke data
In Sequoia National Park / Kings Canyon kun je, je ook zeker wel een paar dagen onder brengen, om daarna bij Lone Pine te komen zal je dan wel een stukje om moeten rijden via Bakersfield.

• PWM
  • Niet online
Ik ben er nu :)

De watervallen zijn echt giga en ook op de wegen ligt af en toe veel water. Maar de Ranger die ik sprak verwachte een korte sluiting. De sluiting is door de hogere temperaturen, maar die gaan weer dalen volgende week. Hopelijk heb je mazzel :)

• Oekol
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 02:13

Oekol

waka waka hey hey

Gaat vast goedkomen! 10 dagen speling, vooralsnog tot 3 mei dicht vanaf 28e. Even de website in de gaten houden.
Update (April 25): Most of Yosemite Valley will close starting Friday, April 28, at 10 pm, due to a forecast of flooding. This closure will be in place until Wednesday, May 3, but could last longer. Reservations for lodging and campgrounds in eastern Yosemite Valley will automatically be canceled and refunded. Wilderness permits can be rescheduled to alternate trailheads as space allows.

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

• Artopaper
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 01:14
Thanks! Dan kijk ik het even aan en hoop op het beste!

• Lapa
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 00:07
njitter schreef op maandag 24 april 2023 @ 17:34:
[...]

Ik merkte dat je in die automaten ook je Maestro kaart (je normale betaalpas) kan gebruiken. Dan krijg je de vraag niet voor je zipcode. Dit was op Newark maar wellicht dat ze op JFK ook al staan.
Ja, die werd eerst om onduidelijke redenen ook geweigerd, maar bij poging 3 toch geaccepteerd. Zo zijn we dus inderdaad uit die sluis gekomen, anders hadden we er vermoedelijk nog steeds gestaan ;)

• PWM
  • Niet online
Je kan nooit teveel geluk hebben. Lekke band achter. Zit in Yosemite. Gelukkig kunnen ze hier in ochtend lucht erbij doen zodat ik het red. Maar van de week dus een halve dag kwijt waarschijnlijk.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
De oplossing

De X7 lijkt wel een mini nu

Acties:
  • +5Henk 'm!

• Rivanov

Rivanov

Apple freak

Niet voor niets noemen ze de X5 en X7 "the wife's car" in USA. :+

Xbox Live: Rivanov | LG OLED65CX :: Xbox Series X | TREQ One Simrig :: Fanatec GT DD Pro 8nm :: BJ Steel F1 Pro :: BMW GT2 v2 - Formula V2.5X | 5800x3D - PNY RTX 4080 - 32GB Fury Renegade - Samsung 980 Pro 2TB NVMe (Main) + Kingston 2TB NVMe (Storage)

• The Realone
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 03:36
Rivanov schreef op vrijdag 28 april 2023 @ 07:55:
Niet voor niets noemen ze de X5 en X7 "the wife's car" in USA. :+
En het zijn juist de 'soccer moms' die in een Suburban rijden voor de ritjes naar school en terug want "2 kinderen in een mid-size SUV is echt niet te doen", om vervolgens steen en been te klagen over de benzineprijzen en het feit dat de wegen soms zo smal zijn. Vakantie in zo'n bus wordt er in ieder geval niet goedkoper op. :+

• Hmmbob
The Realone schreef op vrijdag 28 april 2023 @ 14:11:
Vakantie in zo'n bus wordt er in ieder geval niet goedkoper op. :+
Valt mee, hij schakelt 4 van de 8 cilinders uit tijdens het cruisen. Reed zuiniger dan onze minivan die we in de VS hadden, ik dacht 1:12 (in km/l). Viel reuze mee.

• PWM
  • Niet online
Fabrieksopgave is 1 op 8 :+ Lijkt wel redelijk accuraat. Maar goed, de X7 deed 1 op 10, dus zo groot is dat verschil niet.

• Rivanov

Rivanov

Apple freak

PWM schreef op vrijdag 28 april 2023 @ 15:50:
Fabrieksopgave is 1 op 8 :+ Lijkt wel redelijk accuraat. Maar goed, de X7 deed 1 op 10, dus zo groot is dat verschil niet.
Krijg je de X7 wel weer terug? Of blijf je hier in rijden.

• paul-s83
Niet zeuren, in de C-klasse RV met V8 haalde ik vorig jaar krap 1 op 4. Reken maar uit wat die 3500 mile mij hebben gekost met de brandstofprijzen van toen :+

• PWM
  • Niet online
Rivanov schreef op vrijdag 28 april 2023 @ 15:57:
[...]

Krijg je de X7 wel weer terug? Of blijf je hier in rijden.
Helaas, deze houden we. Dom systeem. Heb aangeboden op eigen kosten de band te laten "plakken" (zat spijker in), maar dat kon absoluut niet.

Wel nu lekker US bak natuurlijk.

• wimpie
  • Registratie: September 1999
  • Niet online
Heb nu ook zo’n oversized Chevy SUV. Vind het eigenlijk leuker dan een BMW, die rij ik thuis ook.

Divide and conquer.

• PWM
  • Niet online
De video is indrukwekkender :p De belevenis ook

https://streamable.com/7fy1po

Waren er 8 die we 30 minuten hebben gevolgd.

Even later 12 bultruggen om ons heen, op armlengte van de boot. Top

[Voor 33% gewijzigd door PWM op 29-04-2023 17:56]

Acties:
  • +4Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
wimpie schreef op zaterdag 29 april 2023 @ 04:37:
Heb nu ook zo’n oversized Chevy SUV. Vind het eigenlijk leuker dan een BMW, die rij ik thuis ook.
Het was wel een fijne leeglopende band:
We are happy to inform you that a goodwill discount of $650.00 have been applied on your rental agreement.
Dat is toch 80% van de toegang tot Universal vandaag :+

Acties:
  • 0Henk 'm!

• jan390
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 22:35
Hoe heb je dat voor elkaar gekregen?
650$ terug voor een leegloper.

Acties:
  • +4Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
jan390 schreef op dinsdag 2 mei 2023 @ 06:29:
Een mailtje gestuurd dat een trouwe klant erg teleurgesteld in hen was ;) En erbij gezet dat het een vervelende smet op onze Honeymoon was :+

EDIT:

Ik had er al over gehoord in een podcast, maar nu in levende lijve:

De originele London Bridge uit 1831, zo maar in Arizona :)

[Voor 64% gewijzigd door PWM op 04-05-2023 02:35]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• banaliteit
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 23:19
Hmmbob schreef op woensdag 26 mei 2021 @ 09:57:
Ik zag pas dat via Tui de prijzen vrij redelijk waren: https://www.tuicars.com/nl/

maar, zal toch blijven afhangen van tijd, locatie en vraag&aanbod natuurlijk. Vooral dat laatste is wat minder momenteel: de grote car rental agencies hebben flink gesneden in het wagenpark.
Heb jij uiteindelijk bij TUIcars een auto gehuurd? Hoe was de ervaring?

Ik huur normaal via sunnycars, maar de huurprijs scheelt in dit geval 300-400 euro ten opzichte van TUI cars via Avis. Ik vraag me echt af of de ervaring hetzelfde is vergeleken met sunnycars. Als ik de voorwaarden vergelijk van de 2 dan zie ik dat ze allebei het volgende aanbieden:
  • All risk verzekering inclusief dekking van glas-banden-bodem-dak schade
  • Ongelimiteerde kilometers
  • Kosteloos annulering 24 uur van tevoren
  • Terugbetaling eigen risico

Acties:
  • +1Henk 'm!

• rreevvss
  • Nu online
Voor de CC zipcode las ik elders dat je dan 99999 moet invoeren. Bij onze NY metro passen werkte dat prima.

Acties:
  • +5Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

Redelijk uitzicht :p Na 3 weken USA, de laatste stop, 3 dagen Vegas.

• Bushie
PWM schreef op donderdag 11 mei 2023 @ 01:33:
[Afbeelding]

Redelijk uitzicht :p Na 3 weken USA, de laatste stop, 3 dagen Vegas.
blijft toch fantastisch die fonteinen, ben je Elton John en Celine Dion al zat? 😜

Acties:
  • +4Henk 'm!

• flyingdutchboy
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 21:50

Ik ook vandaag in LV met uitzicht

• Hmmbob
Oef, krijg heimwee zo....

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Le Enfant!
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 20:27
Om eerlijk te zijn vond ik LV eigenlijk weinig aan vorige zomer. Leuk om er een keer geweest te zijn, maar was blij dat ik er weer weg was.

• matthijst
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 21:08
Vind Vegas leuk aan het einde van een vakantie. Mooi een paar dagen relaxen bij 't zwembad, beetje shoppen, 's avonds een concertje of show meepakken. Eventueel een van die kleine parkjes in de buurt bezoeken.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
Le Enfant! schreef op donderdag 11 mei 2023 @ 12:37:
Om eerlijk te zijn vond ik LV eigenlijk weinig aan vorige zomer. Leuk om er een keer geweest te zijn, maar was blij dat ik er weer weg was.
Verschikkelijk plek :p Maar als afsluiter voor de kinderen wel leuk, inclusief lekker weer en grote zwembaden.

Pakken overdag nog even Lake Mead en wellicht Death Valley mee.

• PWM
  • Niet online
Lekkere file ook voor de deur omdat de weg voor Bellagio dicht is :p

Kom straks dichterbij jou, we verhuizen 2 nachten naar het Venetian.

• rreevvss
  • Nu online
Tip ivm die X7 lekke band.

Als je een huurauto neemt, zorg dat je banden gedekt zijn onder een verzekering.
Niet normaal hoe slecht het asfalt is met al die mega gaten.
En niet een paar..., Belgie is er niets bij.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• flyingdutchboy
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 21:50
PWM schreef op donderdag 11 mei 2023 @ 15:56:
[...]

Lekkere file ook voor de deur omdat de weg voor Bellagio dicht is :p

Kom straks dichterbij jou, we verhuizen 2 nachten naar het Venetian.
Wij zijn vertrokken richting sedona vanochtend. Enjoy. Wat ik smerig vind aan LV is de constante stank van cannabis of marijuana. Misschien omdat ik niet in Amsterdam woon en niets gewend ben.

Acties:
  • +4Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
jan390 schreef op dinsdag 2 mei 2023 @ 06:29:
Ik krijg net $584,- van het Bellagio terug, voor een niet werkende koudwater kraan in het bad :p

Acties:
  • +1Henk 'm!

• jan390
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 22:35
PWM schreef op donderdag 11 mei 2023 @ 20:37:
[...]

Ik krijg net $584,- van het Bellagio terug, voor een niet werkende koudwater kraan in het bad :p
Jij gaat op vakantie en komt met geld terug _/-\o_

• Dean Martin
  • Registratie: Augustus 2021
  • Niet online
[...]

Zo heb ik eens met €1000,-(prijs per nacht) toe 5 nachten in het Plaza (die van Home Alone) in NYC geslapen :D

The best is yet to come

• paul-s83
[...]

Alles op rood inzetten 😉

Acties:
  • 0Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
jan390 schreef op donderdag 11 mei 2023 @ 20:45:
[...]

Jij gaat op vakantie en komt met geld terug _/-\o_
Met de prijzen in de US, heb ik nog wel wat lekke banden nodig :+

Acties:
  • 0Henk 'm!

• PhilipsFan
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 00:12
Ik zit met het volgende. Ik ga in de zomer met mijn (volwassen) kinderen naar New York. Ik vertrek van AMS met KLM Cityhopper, een overstap op LHR en dan met Virgin naar JFK. Dit is een pakketreis met KLM Holidays.

Die overstap op LHR heb ik echter maar 75 minuten de tijd voor. We reizen met alleen handbagage en LHR heeft verschillende terminals. Ik kan in mijn boeking niet zien op welke terminals ik moet zijn. Heeft iemand misschien ervaring met deze overstap? 75 minuten lijkt me erg krap als we naar de andere terminal moeten, met de bagage 2x door de security. Ik maak me daar een beetje ongerust om. Het is een pakketreis, dus mochten we de overstap door drukte missen dan zorgen ze maar dat we in NY aankomen, maar ik heb niet zoveel zin in stressen...

Acties:
  • 0Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
PhilipsFan schreef op vrijdag 12 mei 2023 @ 04:13:
Ik zit met het volgende. Ik ga in de zomer met mijn (volwassen) kinderen naar New York. Ik vertrek van AMS met KLM Cityhopper, een overstap op LHR en dan met Virgin naar JFK. Dit is een pakketreis met KLM Holidays.

Die overstap op LHR heb ik echter maar 75 minuten de tijd voor. We reizen met alleen handbagage en LHR heeft verschillende terminals. Ik kan in mijn boeking niet zien op welke terminals ik moet zijn. Heeft iemand misschien ervaring met deze overstap? 75 minuten lijkt me erg krap als we naar de andere terminal moeten, met de bagage 2x door de security. Ik maak me daar een beetje ongerust om. Het is een pakketreis, dus mochten we de overstap door drukte missen dan zorgen ze maar dat we in NY aankomen, maar ik heb niet zoveel zin in stressen...
In principe vertrek vanuit Terminal 3. KLM is terug verhuisd naar Terminal 4 vorige maand (hoewel er ook nog vluchten op T3 landen, maar dat is uitzondering).

Ik zou zeggen dat T4 > T3 haalbaar is, maar dan moet er niets tegen zitten.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Bushie
[...]

samen met mn maat ooit $750 pp en 3 gratis overnachtingen pp gekregen van circus circus omdat er was ingebroken in onze hotelkamer, waarschijnlijk door een slecht sluitende deur. Klacht indienen in de US wil nog wel eens profijt opleveren👍

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Sebastiaan92
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 20:11

Toevallig twee weken geleden gedaan. Wij hadden 3:30 overstap en terug 2:20.

75 minuten lijkt mij best krap. Boarden stopt (officieel) 15 minuten voor vertrek. Bus tussen terminals doet er een kwartier over en rijd elke 10 minuten. Beveiliging was bij ons 10 minuten. Maar in beide terminals moesten we ook nog een aardig stukje lopen.

psn: t-zakje

• Investig8or
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 19:14

Investig8or

What goes up, could come down

Even hierop terugkomend (los van de lekke band en de upgrade naar een nog grotere SUV die je later had + compensatie ;)): ik ben nu aan het kijken naar een SUV in augustus, 4 weken, van Salt Lake City naar Boston en kom niet onder de €2500. Ik kijk dan naar sunnycars, holidaycars en rentalcars, die in principe alle verhuurbedrijven meepakken. Is dit de gangbare prijs en was die €1000 voor 3 weken een bizarre aanbieding, of mis ik de goeie websites gewoon? Iemand tips via welke aanbieder ik het beste kan zoeken?

Idiocracy: it is real!

Acties:
  • +3Henk 'm!

• DoctorV64
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22:55

DoctorV64

Cosmopoliet

Heb je hier al gekeken? https://www.happytoursusa.com/en is ook een site die alle verhuurbedrijven meeneemt.

Ik had vorig jaar al voor onze mei vakantie 2023 een Full size suv geboekt en 3 dagen voor de vakantie was dezelfde auto bijna us$ 200 euro goedkoper. Dus gecancelled en opnieuw geboekt. Was eerst 880 us$ en net voor de vakantie 690 us$. 13 dagen gehuurd in totaal.
Was wel ophalen en terugbrengen naar zelfde plek, MCO international airport Orlando.

Als er een zwerfkei op je weg ligt, ga erop staan en geniet van het overzicht ...

Acties:
  • +3Henk 'm!

• Hmmbob
Sowieso met huurauto's: "nu" een "goede deal" boeken zodat je altijd een auto hebt, en dan de periode tot je vertrek periodiek opnieuw zoeken, de "betere deal" boeken en je vorige "goede deal" cancellen (wel in die volgorde). Wij hebben altijd betere deals gehad dan de initiële boeking.

• downtime
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Het kan als alles mee zit. Mijn toestel vertrok indertijd iets te laat van Schiphol en de overstap op LHR heb ik gemist. Ik vloog met BA en ze hebben me op een latere vlucht gezet zodat ik uren op LHR moest wachten. Als ik zelf een vlucht zou plannen dan zou ik dat nooit met zo'n krappe overstap doen.

Acties:
  • +4Henk 'm!

• TommyGun
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 00:47

TommyGun

Stik er maar in!

Al heel vaak gepost, maar nogmaals :) Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht).

Daar zijn ze vaak op de hoogte van aanbiedingen / codes / whatever.

Ik heb via National.de een Chevrolet Tahoe of gelijkwaardig voor 27 dagen incl SLP voor $2,248.00 (Seattle).
Dat is al vrij netjes, ik heb prijzen gezien van 3k of meer.

Die 1000 euro @Investig8or lijkt wel erg 'too good to be true'.

Vorig jaar (SFO) was ik al $2000 kwijt voor 3 weken (via een van de Scandinavische AVIS site's).

[Voor 8% gewijzigd door TommyGun op 17-05-2023 11:15]

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

• downtime
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Hmmbob schreef op woensdag 17 mei 2023 @ 11:01:
Sowieso met huurauto's: "nu" een "goede deal" boeken zodat je altijd een auto hebt, en dan de periode tot je vertrek periodiek opnieuw zoeken, de "betere deal" boeken en je vorige "goede deal" cancellen (wel in die volgorde). Wij hebben altijd betere deals gehad dan de initiële boeking.
Ik vermoed dat de volgorde er niet eens toe doet. Als de prijzen omlaag zijn gegaan dan is dat niet omdat ze geen auto's meer beschikbaar hebben maar juist omdat ze wel volop auto's hebben.

• downtime
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Investig8or schreef op woensdag 17 mei 2023 @ 10:08:
[...]

Even hierop terugkomend (los van de lekke band en de upgrade naar een nog grotere SUV die je later had + compensatie ;)): ik ben nu aan het kijken naar een SUV in augustus, 4 weken, van Salt Lake City naar Boston en kom niet onder de €2500. Ik kijk dan naar sunnycars, holidaycars en rentalcars, die in principe alle verhuurbedrijven meepakken. Is dit de gangbare prijs en was die €1000 voor 3 weken een bizarre aanbieding, of mis ik de goeie websites gewoon? Iemand tips via welke aanbieder ik het beste kan zoeken?
De route doet er ook toe. Op sommige routes is het moeilijker om een laag tarief te vinden dan op andere. Heb je ook Boston naar Salt Lake City geprobeerd i.p.v. Salt Lake City naar Boston? Dat kan soms ook schelen. Of heb je de vliegtickets al geboekt?

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Hmmbob
downtime schreef op woensdag 17 mei 2023 @ 11:08:
[...]

Ik vermoed dat de volgorde er niet eens toe doet.
Voor de prijs niet. Voor je gemoedsrust wel, pas cancellen als je iets nieuws hebt :+

• PhilipsFan
downtime schreef op woensdag 17 mei 2023 @ 11:05:
[...]

Het kan als alles mee zit. Mijn toestel vertrok indertijd iets te laat van Schiphol en de overstap op LHR heb ik gemist. Ik vloog met BA en ze hebben me op een latere vlucht gezet zodat ik uren op LHR moest wachten. Als ik zelf een vlucht zou plannen dan zou ik dat nooit met zo'n krappe overstap doen.
Ik heb inmiddels bij KLM op de site gekeken en daar geven ze aan dat ik 2:20 overstaptijd heb. Dat staat niet zo op de factuur die ik heb gekregen, maar dat zal vast te maken hebben met dat uur tijdsverschil. Ik ga er vanuit dat het met 2:20 overstaptijd wel moet lukken. Het is natuurlijk ook niet in het belang van KLM om die overstap zo kort te maken dat je 'm makkelijk mist, want dat kost hen geld om het in orde te maken.

Nu alleen nog hopen dat we dan nog wel de bagage mee in de cabine kunnen nemen (we reizen met alleen handbagage). Ik hoor wel eens dat mensen die laat arriveren voor een vlucht, hun koffers alsnog het ruim in moeten omdat de bagagerekken in de cabine vol zitten. Dat zou wel een beetje vervelend zijn. Iemand daar wellicht ervaring mee op deze overstap?

• PWM
  • Niet online
Bij volle vluchten, Londen valt daar meestal onder, word bij KLM zeer regelmatig handbagage ingenomen bij de gate. Zeker ook omdat Londen juist een "handbagage bestemming" is.

Bij de Cityhopper toestellen overigens minder, door de 2-2 opstelling.

[Voor 17% gewijzigd door PWM op 17-05-2023 16:33]

• PhilipsFan
PWM schreef op woensdag 17 mei 2023 @ 16:38:
[...]

Oh, maar daar is ruimte zat. Het is de vlucht van Amsterdam naar Londen waar je je zorgen om moet maken.

Maar ze labelen de koffers dan natuurlijk wel door.
Okee, maar voor die vlucht ben ik wel ruim op tijd aanwezig op Schiphol, dus dan zal het misschien minder een probleem zijn? Dat is inderdaad een Cityhopper.

[Voor 58% gewijzigd door PhilipsFan op 17-05-2023 16:39]

• PWM
  • Niet online
PhilipsFan schreef op woensdag 17 mei 2023 @ 16:36:
[...]

Het gaat dan om de vlucht van Londen naar New York, die wordt uitgevoerd door Virgin Atlantic. Maar daar zal het ook wel niet rustig zijn. Het is een Airbus 350-1000.
Oh, maar daar is ruimte zat. Het is de vlucht van Amsterdam naar Londen waar je je zorgen om moet maken.

Maar ze labelen de koffers dan natuurlijk wel door.

• PolarBear
  • Niet online
Herkenbaar, ik had een spiksplinter nieuwe Toyota 4Runner als huurauto vorige week (stond echt nog maar 13 mijl op de teller en ze waren links en rechts nog wat wrapping en plasticjes vergeten weg te halen). Maar die deed ook niet heel veel beter dan 1 op 8. Gaat toch best hard.

• PolarBear
  • Niet online
Sebastiaan92 schreef op vrijdag 12 mei 2023 @ 17:25:
[...]

Toevallig twee weken geleden gedaan. Wij hadden 3:30 overstap en terug 2:20.

75 minuten lijkt mij best krap. Boarden stopt (officieel) 15 minuten voor vertrek. Bus tussen terminals doet er een kwartier over en rijd elke 10 minuten. Beveiliging was bij ons 10 minuten. Maar in beide terminals moesten we ook nog een aardig stukje lopen.
Ik heb< 60 minuten gehaald op LHR. Ook tussen twee terminals, je moet wat geluk hebben maar er kan ook veel wel in 5 kwartier.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
PolarBear schreef op woensdag 17 mei 2023 @ 17:23:
[...]

Herkenbaar, ik had een spiksplinter nieuwe Toyota 4Runner als huurauto vorige week (stond echt nog maar 13 mijl op de teller en ze waren links en rechts nog wat wrapping en plasticjes vergeten weg te halen). Maar die deed ook niet heel veel beter dan 1 op 8. Gaat toch best hard.
Uiteindelijk bleek het toch meer 1 op 6 te zijn. Maar goed, op het totale plaatje valt het wel mee.

De langzaamste 5.7 V8 die ik ooit heb gehad. En zelfs na 3 weken oefenen kwam ik nog niet uit in de bochten :+

Maar wat een ruimte :p De kofferbak was zeker 5x die van een Passat Variant.

[Voor 21% gewijzigd door PWM op 17-05-2023 17:48]

• PolarBear
  • Niet online
PWM schreef op woensdag 17 mei 2023 @ 17:46:
[...]

De langzaamste 5.7 V8 die ik ooit heb gehad. En zelfs na 3 weken oefenen kwam ik nog niet uit in de bochten :+
Vind die enorme motoren in amerikaanse huurauto's altijd een beetje tegenvallen.
Pagina: 1 ... 49 50 51 Laatste

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee