Acties:
  • +1 Henk 'm!

• paul-s83
  • Registratie: Juni 2010
  • Nu online
antonyv schreef op vrijdag 3 februari 2023 @ 11:14:
[...]

Dat bedoel je natuurlijk alleen als je iCloud voor backup gebruikt.
Ik neem niet aan dat Airalo alles standaard deelt via de Cloud?
Dit is een algemene instelling die je moet doen. Want naast iCloud zijn er ook nog andere apps (zoals Whatsapp) die periodiek zaken backuppen.

Als je deze functie activeert worden alle achtergrondprocessen qua backup etc. uitgeschakeld voor de specifieke sim.

Uiteraard wordt er wel weer direct gesynced wanneer je op een Wifi netwerk zit.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Sc0iU7uUSTMZJkMO81qZUHIplbU=/x800/filters:strip_exif()/f/image/YqclphLWxBMjUClfKFFUW8ln.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• matthijst
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 17:17
Xanthine schreef op vrijdag 3 februari 2023 @ 11:43:
[...]

Nog nooit zelf moeten doen. Zorg er wel altijd voor dat ik bij dezelfde maatschappij boek, altijd United. Denk dat de manier waarop je boekt ook een verschil maakt, of je 2 aparte vluchten boekt of echt als connecting flight?
Apart. Ik heb 't nog nooit niet moeten doen. Boek altijd een reis in 1 keer.

CPB:
https://cbpcomplaints.cbp...rticle-992?language=en_US

When entering the United States from overseas, you must obtain your luggage and bring them through Customs and Border Protection (CBP). You will need to check them back into the airlines to make your next flight. Baggage not obtained after your international flight will not get to your final destination.

[ Voor 61% gewijzigd door matthijst op 03-02-2023 12:29 ]

Haters everywhere but I don’t really care

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carthrax
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 19-09 15:41
Wij zijn ook maar weer aan het kijken naar een paar week Florida, laatste keer was 2018 maar de prijzen zijn echt wel schrikbarend hoog nu. (alleen de vlucht voor ons 4 is al rond de 3800 euro). Daarnaast moet dus nog de auto en een huisje.
Vanwege schoolgaande kinderen zit ik vast aan de zomervakantie dus dat is sowieso al een verdubbeling in kosten. En dan heb ik de Disney World kaarten nog niet eens meegeteld.

Bij Google Flights maar even een prijsalert gezet op AMS-MCO voor de tijd dat wij op vakantie kunnen. Ik hoop dat er nog eens een mooie aanbieding voorbij gaat komen maar ik heb er een hard hoofd in.

[ Voor 3% gewijzigd door Carthrax op 03-02-2023 13:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paul-s83
  • Nu online
@Carthrax

Heb geen aandelen in dit bedrijf, maar ik heb vorig jaar mijn verblijf en tickets naar Florida geregeld via https://tiogatours.nl/. Voor het geld dat ik aan hun betaalde kon ik het zelf niet voor regelen. Zeker de tickets waren een stuk goedkoper via hun.

Ps, weet niet hoe lang je naar Disney World wilt? Als je als nederlander de Disney World website benaderd kom je op de europese versie terecht. Daar kan je alleen maar e-tickets voor 2 dagen of meer kopen.

Ikzelf heb via mijn VPN provider tijdelijk verbinding gemaakt via een Amerikaanse server en toen kon ik gewoon 1 dags tickets voor de gehele familie kopen zoals elk andere Amerikaan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voske
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 17-09 07:28
Xanthine schreef op vrijdag 3 februari 2023 @ 08:36:
Goedkoopste vlucht die ik kon vinden om naar Miami te gaan in april is AMS-JFK-MIA (2,5 uur wachten in JFK). Is allemaal via United dus ook geen gedoe met bagage.
Kijk wel even goed of deze vluchten kloppen, want United vliegt niet op JFK (wel op EWR).

Be yourself, no matter what they say ...

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Elve1984
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 19-09 16:14
matthijst schreef op vrijdag 3 februari 2023 @ 12:16:
[...]

Apart. Ik heb 't nog nooit niet moeten doen. Boek altijd een reis in 1 keer.

CPB:
https://cbpcomplaints.cbp...rticle-992?language=en_US

When entering the United States from overseas, you must obtain your luggage and bring them through Customs and Border Protection (CBP). You will need to check them back into the airlines to make your next flight. Baggage not obtained after your international flight will not get to your final destination.
Mijn ervaring is ook bovenstaande, als je van buiten de VS naar de VS vliegt dien je bij de eerste luchthaven waar je het land binnenkomt je bagage op te halen en door de douane te gaan. Bv, je vliegt vanuit AMS naar LA met een overstap in NYC zul je in NYC je bagage moeten halen door de douane heen en je bagage daarna weer inleveren.

Vlieg je binnen de VS dan hoef je bij een overstap je bagage niet op te halen maar gaat deze rechtstreeks.

Vlieg je terug naar buiten de VS bv LA naar AMS via NYC dan hoef je ook je bagage niet op te halen en gaat deze ook rechtstreeks.

Althans zo was het bij onze laatste trip in 2014, ik heb tot op heden nog niet gelezen dat dit veranderd is maar kan natuurlijk iets gemist hebben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kju
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 19-09 15:17

Kju

Vraag het bij het inchecken van je bagage. Ik heb de afgelopen vijf jaar op de heenweg drie keer overstap op de heenweg gehad binnen de VS en de bagage ging automatisch door. Ik hoefde niets op te halen.

Ik besef net dat ik op de heenweg steeds alleen met handbagage heb gereisd en terug wel met ruimbagage.

[ Voor 22% gewijzigd door Kju op 03-02-2023 14:35 ]

PSN: Kjujay

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MaZo
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Nm. :)

[ Voor 85% gewijzigd door MaZo op 08-02-2023 05:41 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• teun2408
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 08-09 10:36
antonyv schreef op vrijdag 3 februari 2023 @ 10:58:
[...]

Oke.
Ik heb ESTA al goedgekeurd gekregen, maar ik heb ook ingevuld unknown bij verblijfplaats. Omdat ik het simpelweg nog niet weet, Aanvankelijk ingevuld dat we naar New York gaan.
Nu willen we dat misschien skippen en toch direct naar het westen vliegen.

Is het dan noodzakelijk gegevens opnieuw aan of in te vullen op de bestaande ESTA aanvraag?
Kan dat überhaupt wel?

Want gaande weg weet ik natuurlijk steeds meer dingen waar we heen gaan maar is dat dan nodig in de ESTA kenbaar te maken?
Of kom er ik er wel mee weg om New York als eerste bestemming te laten staan en dus geen hotel heb ingevuld, terweijl ik dan naar San Francisco ga in plaats daarvan, maar wel gewoon een retourvlucht kan laten zien?
Volgens mij is het niet zo heel groot probleem als de locatie op de ESTA niet klopt (of dat je het nog niet weet op het moment van aanvragen) zolang je de informatie wel kan geven zodra je bij de border control staat. Ookal heb je de informatie dan nog niet kom je waarschinlijk nog wel binnen (die vriend van mij moest bijvoorbeeld zijn bankrekening laten zien zodat de grenscontrolle weet dat hij genoeg geld heeft om voor een onbepaalde tijd daar rond te komen). Maar zeker als je al gewoon een hotel en terugvlucht hebt geboekt dan moet dat echt geen probleem gaan zijn als het nog niet op de ESTA staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rish
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 17-09 23:27
Wouterkaas schreef op vrijdag 3 februari 2023 @ 10:39:
[...]

Mocht iemand interesse hebben in het statusmatchen bij de verhuurmaatschappijen: ik heb op een ander forum de stappen hiervoor op een rijtje gezet. Hiermee kun je zonder ooit een auto gehuurd te hebben de hoogste status krijgen bij de grote verhuurders. Bij ons eerste tripje naar de VS afgelopen jaar werd ik ontvangen met "Welcome mister Wouterkaas, please pick any car you like" _/-\o_

https://forum.allesamerik...iewtopic.php?f=30&t=78751
Ik ben inderdaad op AA de instructies tegengekomen (erg handig) en heb inmiddels bij 3 maatschappijen de hoogste status.

Zou je meer kunnen vertellen hoe dat op het vliegveld ging, moest je je bijv. eerst aanmelden bij de balie? Had je toevallig ook gebruik gemaakt van een CDP code (Hertz) of heb je bij een andere verhuurder een code kunnen gebruiken? In geval van Hertz, ging dat goed zonder er vragen over te krijgen (in het geval je geen aanspraak op de code maakte)? Ik vind heel veel CDP codes terug op internet met de notitie dat het gebruik op eigen risico is. Maar ik heb nog geen post gelezen dat het mis is gegaan, daarom ben ik nog nooit niet om er gebruik van te maken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• matthijst
Ik heb vorig jaar bij Hertz CDP510000 gebruikt. Had Gold Canopy reservering. Dan loop je meteen door naar het juiste vak (geloof dat dat op een bord stond), zoekt auto uit en rijdt weg.
Werkte perfect. Voor komende zomer weer geboekt..

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Wouterkaas
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 19-09 20:48
Rish schreef op dinsdag 7 februari 2023 @ 15:35:
[...]

Ik ben inderdaad op AA de instructies tegengekomen (erg handig) en heb inmiddels bij 3 maatschappijen de hoogste status.

Zou je meer kunnen vertellen hoe dat op het vliegveld ging, moest je je bijv. eerst aanmelden bij de balie? Had je toevallig ook gebruik gemaakt van een CDP code (Hertz) of heb je bij een andere verhuurder een code kunnen gebruiken? In geval van Hertz, ging dat goed zonder er vragen over te krijgen (in het geval je geen aanspraak op de code maakte)? Ik vind heel veel CDP codes terug op internet met de notitie dat het gebruik op eigen risico is. Maar ik heb nog geen post gelezen dat het mis is gegaan, daarom ben ik nog nooit niet om er gebruik van te maken.
Ik had een boeking bij Hertz, met President's Circle en "Gold Canopy" bij mijn reservering. Ik mocht de balie skippen en direct naar de garage lopen. Daar mocht ik een auto uitzoeken uit de rijen van President's Circle en alles daaronder. Gewoon instappen, naar de poort rijden en daar mijn rijbewijs en credit card laten zien. That's it.

Normaliter zou mijn naam ook op het digitale scherm in de garage staan met daarbij de rij waar ik een auto mocht uitkiezen (President's Circle in mijn geval) maar dat was niet het geval. Naast dat scherm was een hokje waar twee medewerkers (de 'greeters') stonden. Voor de zekerheid, ik vond het ook wat spannend allemaal, ben ik daar naar binnen gelopen om te vragen of het allemaal in orde was. Een hele vriendelijke mevrouw had direct mijn gegevens gevonden en zei dus: "Welcome, feel free to pick any car you like", waarna ik mij als een kind in de snoepwinkel waande :P (wellicht ten overvloede, maar de rij 'reserved' is daar logischerwijs wel van uitgezonderd :+ )

Ik heb gebruik gemaakt van de CDP 510000, dat is een generieke code waar geen voorwaarden aan verbonden zitten. Hertz heeft er ook helemaal niet naar gevraagd. Ik ben nog steeds erg content met hoe bizar soepel dat allemaal geregeld was. Autootje uitkiezen, naar de poort rijden, met je pasjes wapperen en wegrijden. Met inleveren idem ditto: zet hem daar maar neer en goede vlucht.

Kijk met die codes inderdaad goed uit of er voorwaarden aan verbonden zijn. Ik kan het me lastig voorstellen dat ze in zo'n garage naar je British Airways membership of wat dan ook gaan vragen, maar ik zou daar zelf geen gok mee nemen en de code niet gebruiken of regelen dat ik aan de voorwaarden voldoe.

[ Voor 6% gewijzigd door Wouterkaas op 07-02-2023 16:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rish
Ik had een boeking bij Hertz, met President's Circle en "Gold Canopy" bij mijn reservering.
Hoe kreeg je Gold Canopy bij je reservering, kwestie van mail sturen naar Hertz?
"Welcome, feel free to pick any car you like", waarna ik mij als een kind in de snoepwinkel waande :P
Haha, ja daar kijk ik ook naar uit en zal daar met hetzelfde gevoel rondkijken. Vind dat persoonlijk ook wel een belangrijk onderdeel van de reis, de auto :)
Ik heb gebruik gemaakt van de CDP 510000, dat is een generieke code waar geen voorwaarden aan verbonden zitten. Hertz heeft er ook helemaal niet naar gevraagd. Ik ben nog steeds erg content met hoe bizar soepel dat allemaal geregeld was. Autootje uitkiezen, naar de poort rijden, met je pasjes wapperen en wegrijden. Met inleveren idem ditto: zet hem daar maar neer en goede vlucht.
Oké top, ja 510K zie ik veelvuldig voorbij komen. Niet de hoogste korting, maar generiek genoeg om het met een gerust gevoel te gebruiken. Ja ideaal die werkwijze!

Ik zal vanavond alvast een reservering plaatsen, kijk nu al lang genoeg naar codes en prijzen. Kan 'm altijd nog wijzigen, hopelijk gaat het dan achteraf goed met het toevoegen van Gold Canopy :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
Je kan achteraf laten koppelen, even mailen of bellen met Hertz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rish
matthijst schreef op woensdag 8 februari 2023 @ 13:30:
Je kan achteraf laten koppelen, even mailen of bellen met Hertz.
I see, goed om te weten. Ga ik dat doen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouterkaas
Rish schreef op woensdag 8 februari 2023 @ 13:29:
[...]

[...]

Hoe kreeg je Gold Canopy bij je reservering, kwestie van mail sturen naar Hertz?
Ja, even mailen naar alpha_nl@hertz.com, in het Engels overigens. Gewoon aangeven dat je als President's Circle member geboekt hebt, maar dat er nu standard counter staat. Boekingsnummer erbij en vragen of ze het om kunnen zetten naar Gold Canopy. Bij mij was het binnen een paar uur geregeld en toen stond het ook in mijn boeking.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rish
Wouterkaas schreef op woensdag 8 februari 2023 @ 13:44:
[...]

Ja, even mailen naar alpha_nl@hertz.com, in het Engels overigens. Gewoon aangeven dat je als President's Circle member geboekt hebt, maar dat er nu standard counter staat. Boekingsnummer erbij en vragen of ze het om kunnen zetten naar Gold Canopy. Bij mij was het binnen een paar uur geregeld en toen stond het ook in mijn boeking.
Thanks! Reservering gemaakt en gelijk een mail gestuurd.

Enige categorie die ik kon kiezen bij boeken was (D) VW Jetta or similar, niet lager/hoger. Prijs is USD 1.100 voor 12 mei t/m 2 juni SFO ophaal/retour. Kijken of het de komende weken goedkoper kan, heb nu alleen naar Hertz gekeken ivm de 510K code. Wat ik overigens mis, is de status PC op de boekingspagina / bevestigingsmail. Hoort dit erbij te staan of zal dit wel goedkomen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
Evt op de Amerikaanse site:
https://www.hertz.com/rentacar/reservation/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouterkaas
Rish schreef op woensdag 8 februari 2023 @ 15:44:
[...]

Thanks! Reservering gemaakt en gelijk een mail gestuurd.

Enige categorie die ik kon kiezen bij boeken was (D) VW Jetta or similar, niet lager/hoger. Prijs is USD 1.100 voor 12 mei t/m 2 juni SFO ophaal/retour. Kijken of het de komende weken goedkoper kan, heb nu alleen naar Hertz gekeken ivm de 510K code. Wat ik overigens mis, is de status PC op de boekingspagina / bevestigingsmail. Hoort dit erbij te staan of zal dit wel goedkomen?
Nee staat inderdaad niet in de boeking. Zolang het maar in je account staat. Na het aanvragen van Gold Canopy kreeg ik overigens een mail waarin expliciet stond dat ik President’s Circle service had en dat ik direct naar de Gold service area mocht. Ik heb een printje van die mail gemaakt en voor de zekerheid meegenomen, hoewel het niet nodig is geweest.

Op zich een redelijke prijs gezien de tarieven van de laatste tijd. Bij mij scheelde C (minimum voor Ultimate Choice) en D maar enkele tientjes dat ik toen ook D heb geboekt, in het geval het aanbod tegen zou vallen en ik daarop terug kon vallen.

Voor de mods: als we te veel afdwalen is het misschien handig om dit af te splitsen in een apart topic?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• key
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17-09 22:11

key

Ook hier een reis op de planning. Eerste keer USA.

Het zal dan ook een reis worden die iedereen hier vast wel een keer gemaakt heeft.

Verkorte planning:
Dag 1 - 3 Anaheim: Inkopen, Venice beach en canals, Santa Monica en Griffith Observatory.
Dag 3 - 4 Palm Springs: Joshua Tree en Indan Canyons
Dag 4 - 5 Phoenix en Scottsdale en onderweg naar de volgende lokatie stoppen bij de Red rocks
Dag 5 - 7 Flagstaff: Grand Canyon incl Helicoptervlucht en Downtown Flagstaff
Dag 7 - 8 Kayenta: Monument Valley incl. Vally Drive en Mexican Hat Rock
Dag 8 - 10 Page: Canyon X , Horse Shoe Bend en Lake Powell
Dag 10 - 12 Bryce: Bryce Canyon en onderweg Zion
Dag 12 - 14 Las Vegas: Vooral rondkijken en uiteraard Fremontstreet bekijken.
Dag 14 - 15 Visalia: Sequoia NP, Tunnelrock en General Sherman
Dag 15 - 16 Graveland: Yosemite NP Bridaveil Falls en Tunnel view
Dag 16 - 17 Monterey: Old Fishermans Warf Cannery Row Monterey Bay 17 mile Drive Carmel by the Sea
Dag 17 - 21 San Francisco: Het bekende rijtje: Alcatraz Fishermans Warf, Lombard street ,Golden Gate Bridge over, Pier 39, Alamo Square.

We hebben vanaf dag 1 tot bij aankomst in LA een huurauto. In SF komt je een heel eind met het OV en te voet gezien we in het centrum verblijven. Met de BART kun je prima naar het vliegveld heb ik begrepen, anders een Uber.

Veel uit dit forum gehaald. Zo ga ik voor Canyon X en niet voor het drukkere en duurdere Antilope Canyon, en laat ik LA wat meer links liggen.

Ik ben er mij van bewust dat we veel NP's geen bekijken, maar juist dat is precies mijn straatje. Dit in afwisseling met enkele steden. Zo verblijven wij bijvoorbeeld bewust niet in Grand Canyon Village maar in Flagstaff.
Mijn lijst met bezienswaardigheden is veel groter, echter post ik hier wat ik perse wil zien.

Als jullie nog tips hebben, dan hoor ik het graag.

Verder ben ik mij nog aan het orienteren op een simkaart voor in de USA. Hier is zoveel informatie over. Ik denk dat het T-Mobile of Airalo wordt, waarbij de laatste iets prijziger is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Masch
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 12:49
key schreef op dinsdag 14 februari 2023 @ 15:43:

Het zal dan ook een reis worden die iedereen hier vast wel een keer gemaakt heeft.

Verkorte planning:
Dag 1 - 3 Anaheim: Inkopen, Venice beach en canals, Santa Monica en Griffith Observatory.
Dag 4 - 5 Phoenix en Scottsdale en onderweg naar de volgende lokatie stoppen bij de Red rocks
Dag 5 - 7 Flagstaff: Grand Canyon incl Helicoptervlucht en Downtown Flagstaff
Dag 12 - 14 Las Vegas: Vooral rondkijken en uiteraard Fremontstreet bekijken.
Dag 14 - 15 Visalia: Sequoia NP, Tunnelrock en General Sherman
Dag 15 - 16 Graveland: Yosemite NP Bridaveil Falls en Tunnel view
Dag 16 - 17 Monterey: Old Fishermans Warf Cannery Row Monterey Bay 17 mile Drive Carmel by the Sea
Dag 17 - 21 San Francisco: Het bekende rijtje: Alcatraz Fishermans Warf, Lombard street ,Golden Gate Bridge over, Pier 39, Alamo Square.

We hebben vanaf dag 1 tot bij aankomst in LA een huurauto. In SF komt je een heel eind met het OV en te voet gezien we in het centrum verblijven. Met de BART kun je prima naar het vliegveld heb ik begrepen, anders een Uber.

Veel uit dit forum gehaald. Zo ga ik voor Canyon X en niet voor het drukkere en duurdere Antilope Canyon, en laat ik LA wat meer links liggen.

Ik ben er mij van bewust dat we veel NP's geen bekijken, maar juist dat is precies mijn straatje. Dit in afwisseling met enkele steden. Zo verblijven wij bijvoorbeeld bewust niet in Grand Canyon Village maar in Flagstaff.
Mijn lijst met bezienswaardigheden is veel groter, echter post ik hier wat ik perse wil zien.

Als jullie nog tips hebben, dan hoor ik het graag.

Verder ben ik mij nog aan het orienteren op een simkaart voor in de USA. Hier is zoveel informatie over. Ik denk dat het T-Mobile of Airalo wordt, waarbij de laatste iets prijziger is.
Je gaat een geweldige reis hebben, een aantal tips van mij:

Dag 1 - 3 Anaheim:Disney of Universial als je van pretparken houdt?? Hollywood en Beverly Hills vonden we ook wel leuk om te zien
Dag 4 - 5 Phoenix en Scottsdale, leuk om te bezoeken; Slide Rock State Park
Dag 5 - 7 Flagstaff: Grand Canyon incl Helicoptervlucht en Downtown Flagstaff, Flagstaff vonden wij niet heel mooi. Williams is vergelijkbaar, zou je ook nog kunnen overwegen om naar toe te gaan.
Dag 8 - 10 Page: Canyon X , Horse Shoe Bend en Lake Powell --> Antelope Canyon is een aanrader
Dag 10 - 12 Bryce: Bryce Canyon en onderweg Zion --> Zion is erg mooi. Als je in goede conditie bent kan ik de trail Angel's Landing aanraden. Bryce is ook mooi, maar veel sneller te bekijken, neem dus je tijd in Zion. Persoonlijk (daarover verschillen de meningen) vind ik Zion mooier.
Dag 12 - 14 Las Vegas: The Strip niet vergeten!
Dag 14 - 15 Visalia:
Dag 15 - 16 Graveland: Yosemite NP --> de hike Yosemite Falls is erg gaaf
Dag 16 - 17 Monterey:
Dag 17 - 21 San Francisco:

(\__/) Ik wist totaal niet wat hier neer te zetten....
(='.'=) Dus het werd....
("")("") Een konijn!!

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Patrick_6369
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 16:40
Het gaat in die regio hoe dan ook een mooie reis worden! Ik wil je een paar dingen in overweging geven.Ik denk namelijk dat de reis wat gehaast is.
- De eerste is praktisch: schrijf je route uit in een van-naar, dan zie je sneller waar je tijd kwijt bent aan reizen en wanneer je ruim te tijd hebt (geleerd van het Alles Amerika Forum) Ik heb mijn interpretatie van je route gegeven, daarop baseer ik de rest van mijn commentaar. Als ik het fout heb, corrigeer gerust!

1. Thuis - Anaheim
2. Anaheim
3. Anaheim - Palm Springs
4. Palm Springs - Phoenix - Scottsdale
5. Scottsdale - Flagstaff
6. Flagstaff - Grand Canyon - Flagstaff
7. Flagstaff - Kayenta
8. Kayenta - Page
9. Page
10. Page - Bryce
11. Bryce
12. Bryce - Zion
13. Zion - Las Vegas
14. Las Vegas - Visalia
15. Visalia - Sequoia - Groveland
16. Groveland - Yosemite - Monterey
17. Monterey - SF
18. SF
19. SF
20. SF
21. SF - thuis

- Mijn ervaring met Amerikaanse steden is dat ze tegenvallen. De stad zelf is niet, zoals in de historische steden van Europa, de attractie, noch bieden ze uitnodiging om een stukje te wandelen. SF en LV zijn daarop in jouw route wel de uitzondering, daar kan dat wel (SF rond Fishermans Wharf, Las Vegas rond Fremont Street en langs de Strip). De natuur is echter wat deze route mooi gaat maken!
- Bryce kun je relatief snel gezien hebben, dat betreft met name uitzichtpunten en een enkele korte wandeling. Om van Zion te genieten moet je veel meer de auto uit. Je mag sowieso niet met de auto het mooiste deel van het park in en de shuttlebus kost gewoon meer tijd. Trek voor Zion daarom meer tijd uit, voor Bryce kan één nacht volstaan.
- Gezien de lange rit van Vegas naar Visalia heb je ook in Vegas weinig tijd. Eén avond Strip en één avond Fremont Street is wel aan te raden.
- Ook voor Yosemite trek je weinig tijd uit. Het is er altijd enorm druk en filerijden op weg naar de parkeerplaatsen. Bovendien moet je voor de mooiste plekken ook hier de auto uit en de benenwagen nemen. Yosemite verdient makkelijk een nacht extra.
- De Grand Canyon kan met één nacht wel toe en ook SF is ruim bedeeld. Daar kun je wat van tijd winnen.
- Ik ben zelf nooit in Phoenix of Scottsdale geweest, maar ik denk dat je door die te schrappen ook tijd kunt winnen.
- Of twee nachten Page nodig zijn weet ik ook niet. Dat hangt vooral af van je plannen bij Lake Powell. Horseshoe Bend en een Canyon kun je zelfs samen in één dagdeel afwerken als het moet.

Hier zou een handtekening kunnen staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• key

key

@Masch
Pretparken zijn wel leuk, maar tijdens deze reis niet in de planning. Wel ga ik even kijken bij Disney Downtown om het toch een beetje mee te krijgen. Het ligt niet erg ver van het hotel af.
Flagstaff is meer voor de avond, het zou eens stadje moeten zijn met aardig wat brouwerijen en prima om te de avonden te vermaken.
Antilope, ik lees op veel plaatsen dat het gehaast en druk is. Canyon X is rustiger en de gidsen nemen, zoals ik lees, meer tijd. De excursie ligt al vast en op het tijdstip waar je bij Antilope 3 kwart jaar van te voren moet boeken.
Zion ga ik zeer zeker meenemen. De planning is vroeg te vertrekken richting Zion.
Las Vegas, de Strip vergeten we zeker niet. We hebben een hotel aan de strip. De bezienswaardigheden in en om de casino’s worden zeker niet overgeslagen.
Yosemite Falls, ga ik zeker googlen!

@Patrick_6369
Ik heb een uitwerking per dag, incl adressen, te rijden miles en reistijd. Bezienswaardigheden die ik perse wil zien en iets minder graag wil zien per locatie.
Dag 21 zal overigens aankomst Amsterdam worden. Dus een dagje minder in SF als in je (overigens prettige) overzichtje.
Las Vegas heb ik inderdaad getwijfeld om een dagje langer te verblijven. Echter ben ik aan de andere kant weer bang dat ik die kitsch wel weer heb gezien in de dagen dat ik daar ben. Al heb ik er ook weer veel zin in.
Phoenix en Scottsdale was ook een tussenstop om niet al te lang te rijden. Het kan zijn dat we Phoenix helemaal niet bezoeken. Met name Scottsdale old town lijkt me wel aardig en op de weg naar de volgende plaats stoppen we bij Sedona.
Zion ga ik meer tijd in steken, wordt dus vroeg vertrekken in Bryce.

Beiden bedankt voor jullie input!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• teun2408
key schreef op dinsdag 14 februari 2023 @ 15:43:

Verkorte planning:
Een enkele nacht in Page is in principe genoeg om enkel een van de canyons te zien, naar Horse Shoe Bend en Lake Powell te gaan. Als je op tijd vanuit Kayenta vertrekt kan dit allemaal dezelfde dag nog zodat je de volgende ochtend direct naar Zion / Bryce kan vertrekken.

Zoals iemand ander heeft aangegeven zou ik ook meer tijd in Zion aanraden dan Bryce. Een volle dag in Bryce is genoeg om (bijna) alle uitzichtpunten te doen en een van de wandellingen zoals de Queens / Navajo loop te lopen. Vergeleken met de andere nationale parken is Bryce relatief klein. In Zion kan je prima 2 volle dagen besteden door bijvoorbeeld de Narrows en Angels Landing hikes te doen.

Mogelijk zou je dus een dag minder naar Page kunnen gaan en deze bij Zion kunnen besteden. Een ander alternatief wat ik aan zou kunnen raden is om deze dag extra in het Yosemite park te besteden zodat je daar de tijd hebt om een van de langere hikes te doen. Ik zou het persoonlijk redelijk zonde vinden om enkel naar het Yosemite park voor eigenlijk nog geen volle dag.

Een andere mogelijk is om Sequoia over te slaan. Sequoia is zeker een mooi park, maar het is denk ik leuker om 2 dagen in Yosemite te besteden dan 1 dag Yosemite en 1 dag sequoia, al helemaal vanwege de reistijden. Je hebt verder niet aangegeven wanneer je wilt gaan, maar als het in de zomer / najaar is kun je als je Sequoia overslaat vanuit las Vegas via de Tioga Pass direct het Yosemite park inrijden, dan hoef je niet helemaal via Bakersfield om te rijden. In het zuidelijke deel van het Yosemite park (~45 minuten vanaf de vallei) staan er ook een hoop Sequoia bomen dan dus mogelijk een alternatief kan zijn als je deze bomen wilt zien.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Get!em
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

In Yosemite zijn twee plekken met een wandeling naar sequoia’s.
Bekendste is Mariposa grove
Mariposa Grove of Giant Sequoias
https://maps.app.goo.gl/ksBef7BC3bErDxZJ7?g_st=ic

Iets meer wandelen, aan begin van Tioga, heb je ook nog
Tuolumne Grove Trailhead
https://maps.app.goo.gl/1u4YTxf3rBLazyum7?g_st=ic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teun2408
Get!em schreef op dinsdag 14 februari 2023 @ 19:59:
In Yosemite zijn twee plekken met een wandeling naar sequoia’s.
Bekendste is Mariposa grove
Mariposa Grove of Giant Sequoias
https://maps.app.goo.gl/ksBef7BC3bErDxZJ7?g_st=ic

Iets meer wandelen, aan begin van Tioga, heb je ook nog
Tuolumne Grove Trailhead
https://maps.app.goo.gl/1u4YTxf3rBLazyum7?g_st=ic
Ah bedankt, die tweede kende ik nog niet, misschien leuk als ik er nog een keertje terugkom :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Get!em
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

Als je dan toch via Tioga komt, en je hebt een andere tijdsindeling: een leuk museum stadje is Bodie. Anders dan veel andere goudmijn stadjes, is dit stadje behouden zoals het in 1950 is verlaten. Dus geen schreeuwerige nep saloons en reclames, maar een verstild beeld van de historie.

Bodie State Historic Park
+1 760-616-5040
https://maps.google.com?f...gps&lucs=47062714&g_st=ic

Let op, aan t eind van de 270 is gravelroad. Wordt door verhuurders niet altijd gewaardeerd of toegestaan.. Dus haal even een emmer sop langs de auto, of door de wasstraat nadien.

En uiteraard even kort langs Mono Lake.

[ Voor 16% gewijzigd door Get!em op 14-02-2023 20:25 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jebus4life
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 12:48

Jebus4life

BE User

teun2408 schreef op dinsdag 14 februari 2023 @ 20:04:
[...]

Ah bedankt, die tweede kende ik nog niet, misschien leuk als ik er nog een keertje terugkom :)
Even gewoon op toevoegen.

Ik heb in 2019 zowel Sequoia & King's Canyon + ook Yosemite
Sequoia was héél erg mooi, maar je gaat specifiek voor de bomen. Gezien je planning in de parken best krap is zou ik ook voor 2 dagen Yosemite gaan en de sequoia's daar zien mee te pikken.

Jullie vriendelijkste zuiderbuur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• key

key

De reis is al geboekt, dit op basis van wat info die we op internet gevonden hebben, en gebaseerd op een bestaande reis.

Nu wilden we de reis niet eindigen in LA. Eindigen in SF lijkt me een mooiere afsluiter dan Anaheim/LA. Nu kunnen we in Anaheim even inkopen doen, mond open laten vallen in de Walmart op dag 1 voor wat basisinkopen zoals een koelbox.

De planning voor de reis is April. Gekozen mede gezien er geen zonaanbidders bij zijn. Een jasje in SF is prima.

Ik zal zeker even kijken hoe ik Yosemite NP wellicht wat meer kan incalculeren. Zion is inderdaad erg vroeg erg vroeg vertrekken om er zo veel mogelijk van mee te krijgen.

Het blijft gissen als je er voor de eerste keer in springt, maar hoe dan ook ben ik niet bang dat het tegen gaat vallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alpina
  • Registratie: November 2019
  • Nu online
key schreef op dinsdag 14 februari 2023 @ 16:55:
@Masch
Pretparken zijn wel leuk, maar tijdens deze reis niet in de planning. Wel ga ik even kijken bij Disney Downtown om het toch een beetje mee te krijgen. Het ligt niet erg ver van het hotel af.
Flagstaff is meer voor de avond, het zou eens stadje moeten zijn met aardig wat brouwerijen en prima om te de avonden te vermaken.
Antilope, ik lees op veel plaatsen dat het gehaast en druk is. Canyon X is rustiger en de gidsen nemen, zoals ik lees, meer tijd. De excursie ligt al vast en op het tijdstip waar je bij Antilope 3 kwart jaar van te voren moet boeken.
Zion ga ik zeer zeker meenemen. De planning is vroeg te vertrekken richting Zion.
Las Vegas, de Strip vergeten we zeker niet. We hebben een hotel aan de strip. De bezienswaardigheden in en om de casino’s worden zeker niet overgeslagen.
Yosemite Falls, ga ik zeker googlen!

@Patrick_6369
Ik heb een uitwerking per dag, incl adressen, te rijden miles en reistijd. Bezienswaardigheden die ik perse wil zien en iets minder graag wil zien per locatie.
Dag 21 zal overigens aankomst Amsterdam worden. Dus een dagje minder in SF als in je (overigens prettige) overzichtje.
Las Vegas heb ik inderdaad getwijfeld om een dagje langer te verblijven. Echter ben ik aan de andere kant weer bang dat ik die kitsch wel weer heb gezien in de dagen dat ik daar ben. Al heb ik er ook weer veel zin in.
Phoenix en Scottsdale was ook een tussenstop om niet al te lang te rijden. Het kan zijn dat we Phoenix helemaal niet bezoeken. Met name Scottsdale old town lijkt me wel aardig en op de weg naar de volgende plaats stoppen we bij Sedona.
Zion ga ik meer tijd in steken, wordt dus vroeg vertrekken in Bryce.

Beiden bedankt voor jullie input!
Wij hebben ongeveer dezelfde route gedaan.
Scottsdale echt een seniorenstadje, wel lekker rustig en prima als tussenstop :)

Sedona vonden wij prachtig, die zie je hier ook niet heel vaak voorbij komen in de trips.

Flagstaff was ook een stop bij ons, we zijn van daaruit even bij de barringerkrater gaan kijken en weer terug om door te gaan naar grand canyon. Was wel even om maar ik vind dat soort dingen wel interessant.

Als je nog vragen hebt hoor ik het wel.

Ps. Ga je vanuit Palm Springs wel helemaal door Yoshua zie het zo snel even niet terug.
In Palm springs hebben wij de arial tramway nog meegepakt. Even afkoelen op het natuurpark op de top daar, heerlijk.

Edit: ik zie het ook langs Yoshua. Goed dat je ook nog even de weg langs de kust meepakt in plaats van direct SF. Was voor ons 1 van de hoogtepunten om te rijden.

[ Voor 3% gewijzigd door Alpina op 15-02-2023 09:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BigSurf
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 18:26
Get!em schreef op dinsdag 14 februari 2023 @ 20:21:
En uiteraard even kort langs Mono Lake.
Vooral ook zwemmen in Mono Lake. Veel zout dus je blijft aardig drijven en ook je zwembroek/bikini vol met garnaaltjes! Heel veel vliegen langs de waterkant die opvliegen als je langsloopt maar je niet lastig vallen. Bijzondere stenen sculpturen, Tufa towers genoemd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• key

key

Barringerkrater is slechts 40 minuten rijden. Staat op het lijstje!

Mono Lake ziet er inderdaad erg mooi uit. Even kijken als ik dat nog in mijn lijstje kan toevoegen ivm de drukte in die regio. Wellicht op de weg naar de locatie toe kan stoppen. Lijkt de moeite waard.

Sedona gevonden op een forum. Lijkt mij de moeite waard om een extra stop van te maken.

Thanks voor de feedback.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Get!em schreef op dinsdag 14 februari 2023 @ 20:21:

Let op, aan t eind van de 270 is gravelroad. Wordt door verhuurders niet altijd gewaardeerd of toegestaan.. Dus haal even een emmer sop langs de auto, of door de wasstraat nadien.
Mijn eigen ervaring is dat het nogal meevalt. Als je een auto huurt voor meerdere weken in die toeristische streken dan gaat ie vies worden, of je nu wel of niet op gravel rijdt, en ik ben nog geen verhuurder tegen gekomen die zich daar druk over maakt. De auto moet achteraf hoe dan ook gepoetst worden en wat extra vuil verandert daar niets aan.

Ik zie het verbod op rijden op gravel meer als een verzekeringskwestie. Zo kunnen ze jou aansprakelijk stellen als er op zulke wegen schade aan de auto ontstaat. Ze vereisen nu eenmaal wel een aangepaste rijstijl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Get!em
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

Klopt, is ook een verzekeringskwestie. Maar ik heb toen ik toch hem moest inleveren na 1 maand, toch maar even een wasstraatje gedaan. Had bij elkaar meer dan 300 mijl op gravelroad gereden. Had ook specifiek een 4x4 SUV gehuurd, omdat het al in de voorbereiding voorbij kwam dat een aantal punten van ons lijstje alleen per gravelroad te bezoeken waren. Maar ik heb er wel echt enorm van genoten om dat te doen.

Gaat oa om de weg door Capitol Reef: Notom Bullfrog road en de Burr Trail Switchbacks naar Boulder. Ik had nog naar de Strike Valley Overlook gewild, maar dan heb je dus een 4x4 offroad met 0,5m bodemruimte nodig.

De weg door Escalante, met al zijn bezienswaardigheden (Hole in the Rock Trail), BLM200.

En nog verscheidene wegen door oa Redwoods, Death Valley (Aguerreberry Point)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artopaper
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 18:46
We willen met de RV liefst een nachtje overnachten in Death Valley bij Furnance creek Campground in midden mei. Is dat nog een beetje te doen of is dat niet uit te houden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Get!em
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

Artopaper schreef op woensdag 15 februari 2023 @ 16:17:
We willen met de RV liefst een nachtje overnachten in Death Valley bij Furnance creek Campground in midden mei. Is dat nog een beetje te doen of is dat niet uit te houden?
Ander rij je toch gewoon door naar Wild Rose campground? Die is gratis, en een stuk koeler. En voor je beleving ook een stuk meer "midden in de woestijn". Er is daar namelijk geheel niks, ook geen telefoonbereik. Er is nog net een werkende kraan met water.

https://www.nps.gov/deva/...t/wildrose-campground.htm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paul-s83
  • Nu online
Get!em schreef op woensdag 15 februari 2023 @ 16:32:
[...]

Ander rij je toch gewoon door naar Wild Rose campground? Die is gratis, en een stuk koeler. En voor je beleving ook een stuk meer "midden in de woestijn". Er is daar namelijk geheel niks, ook geen telefoonbereik. Er is nog net een werkende kraan met water.

https://www.nps.gov/deva/...t/wildrose-campground.htm
Enige nadeel is dat de limiet voor een RV officieel 25FT is (vanwege de toegangsweg). Maar mijn ervaring is is dat de limiet die Campgrounds hanteren aan de veilige kant is en dat je met een RV die 3-5 ft langer is geen problemen zal hebben op een spot.

[ Voor 9% gewijzigd door paul-s83 op 15-02-2023 16:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Get!em
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

Wildrose heeft ook meer een open parkeer gedeelte voor zover ik me herinner.
Even kijken op de luchtfoto.

Weg er naar toe heeft wel wat leuke bochten inderdaad.

[ Voor 21% gewijzigd door Get!em op 15-02-2023 17:48 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jan390
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 18:32
Artopaper schreef op woensdag 15 februari 2023 @ 16:17:
Hoe is je route? Als je de mogelijkheid hebt zou ik 180 km Westelijker (gratis) overnachten in de Alabama Hills bij Lone Pine. Superieur tov Furnance creek en 1 van de mooiste plekjes waar ik ooit heb gestaan. Ook de reden waarom deze locatie in meer dan 400 films is gebruikt..

• key

key

Welke provider gebruiken jullie in de USA?
Ik lees veel goeds over Airalo, maar deze hebben alleen een esim, wat mijn telefoon niet ondersteund.

AT&T em T-mobile bieden wel simkaarten aan, evt via Amazon.nl.

Gebruik is met name om in de stad (lopend) te navigeren en wat reviews te controleren van restaurants of een reservering te plaatsen.

• basmq
  • Laatst online: 16:40
key schreef op donderdag 16 februari 2023 @ 09:54:
Welke provider gebruiken jullie in de USA?
Ik lees veel goeds over Airalo, maar deze hebben alleen een esim, wat mijn telefoon niet ondersteund.

AT&T em T-mobile bieden wel simkaarten aan, evt via Amazon.nl.

Gebruik is met name om in de stad (lopend) te navigeren en wat reviews te controleren van restaurants of een reservering te plaatsen.
Afgelopen jaar 2x de T-Mobile sim gebruikt (NYC en Las Vegas). Geen problemen ervaren, werkte prima.

• Get!em
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

jan390 schreef op woensdag 15 februari 2023 @ 18:33:
[...]

Hoe is je route? Als je de mogelijkheid hebt zou ik 180 km Westelijker (gratis) overnachten in de Alabama Hills bij Lone Pine. Superieur tov Furnance creek en 1 van de mooiste plekjes waar ik ooit heb gestaan. Ook de reden waarom deze locatie in meer dan 400 films is gebruikt..
Damn, die heb ik gemist. Zeker een mooie plek, en meerdere campings. Ik ben er domweg vlak langs gereden (Owens lake, welke nu een zoutvlakte is).

Maar goed, alternatief wat ik toen had als campground was ook uniek: Camp Nelson (dorpje) in Seqoia N.forest. Daar zijn de laatste 2 campings waar je je tent onder een (hoogland) Seqoia kunt zetten. (in Seqoia NPS hebben ze dat al jaren verboden/verplaatst). En gezien mijn vrouw na 2 weken woestijn wel toe was aan een uitzicht op een paar bomen, had dat sowieso de voorkeur.

• antonyv
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 19-09 15:09
Even een vraagje voor ervaringsdeskundigen in Zuid West USA.

Hoe zit het met insecten? Heb je er veel last van vliegjes en vooral muggen en zo?

Ik vraag dit eigenlijk specifiek rond april.

there's no place like cloudbase

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• paul-s83
  • Nu online
@antonyv Vorig jaar april/mei het klassieke rondje Zuid west gedaan in een RV en geen enkel last gehad van vliegen en muggen. Kan mij ook niet herinneren dat we uberhaubt aan de gang zijn geweest met Deet etc.

• S4All
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Wij kwamen afgelopen jaar achter nog een nadeel van de airalo: geen usa telefoonnummer en wij hebben een aantal keer gehad dat dat wel fijn was geweest (parkeren/afgeroepen worden als je staat te wachten op een tafel in een restaurant).

De esim werkt wel goed trouwens. aangezien je zo wie zo roamed, kun je met airalo kiezen welk netwerk je wil gebruiken, de automatische selectie is niet altijd de snelste/sterkste en zeker in sommige gebieden (Big Bend National Park) wil je dan zelf kiezen.

Een aantal jaar geleden met de at&t prepaid sim kon je toe (nu mischien wel?) niet roamen.
Daardoor hadden wij bijna een week geen bereik in Navajo gebied. Daar was toen alleen de eigen provider van de stam actief.
Maar zoals gezegd: misschien kan roamen nu wel met at&t en tmobile met hun prepaid tourist Sims.

De keer daarop usa bundel gekocht die tele2 aanbood. Die scheelde toen zo weinig met de simkaarten van tmobile en at&t, dat ik dat niet de moeite vond.

En de laatste keer dus airalo (nu bij kpn en die was belachelijk duur in de usa).

[ Voor 7% gewijzigd door S4All op 16-02-2023 16:01 ]

• Centauriprime
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10:32
Laatste keer hier sim kaarten besteld https://eu.simcorner.com/ weliswaar voor NZ maar US bieden ze ook aan.

15x330 SW38

• teun2408
antonyv schreef op donderdag 16 februari 2023 @ 15:23:
Even een vraagje voor ervaringsdeskundigen in Zuid West USA.

Hoe zit het met insecten? Heb je er veel last van vliegjes en vooral muggen en zo?

Ik kan je niks over april vertellen, maar in September kwamen we wel redelijk wat vliegjes tegen in Sequoia NP, Kings Canyon en Yosemite, maar niet zo erg dat het echt een probleem was.
In Nevada, Utah etc. hebben we ze amper meer gezien.

Op Alcatraz hebben ze wel last van een van veel vliegen lijkt het, dit was voor mij in ieder geval volgens mij de enige keer dat het echt irritant was.

• OttiglioM
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 11:04
antonyv schreef op donderdag 16 februari 2023 @ 15:23:
Wij zijn twee maal eind maart/begin april op een rondje zuidwest geweest. En we zijn best wel gevoelig voor deze plaaggeestjes. We kunnen ons eerlijk gezegd geen enkele herinneren... Het is niet het seizoen en eigenlijk ook niet het type landschap/klimaat voor uitbundige muggen/vliegenbroed. Droog en slechte bodemvorming door neerslag in korte maar heftige buien. Door die slechte bodemvorming ziet het landschap er juist zo spectaculair uit. De naakte rots.

Het eerder genoemd Mono Lake is een uitzondering. Maar die Alkali flies houden zich, in mijn herinnering dan, niet echt met toeristen bezig. Tenzij je meent daar te moeten gaan zwemmen natuurlijk :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• antonyv
OttiglioM schreef op donderdag 16 februari 2023 @ 17:31:
[...]

Wij zijn twee maal eind maart/begin april op een rondje zuidwest geweest. En we zijn best wel gevoelig voor deze plaaggeestjes. We kunnen ons eerlijk gezegd geen enkele herinneren... Het is niet het seizoen en eigenlijk ook niet het type landschap/klimaat voor uitbundige muggen/vliegenbroed. Droog en slechte bodemvorming door neerslag in korte maar heftige buien. Door die slechte bodemvorming ziet het landschap er juist zo spectaculair uit. De naakte rots.

Het eerder genoemd Mono Lake is een uitzondering. Maar die Alkali flies houden zich, in mijn herinnering dan, niet echt met toeristen bezig. Tenzij je meent daar te moeten gaan zwemmen natuurlijk :)
Ah thanks. Weer wat geleerd over die specifieke vliegjes, scubadiving-flies

Ik ben gerustgesteld.
Wij komen ook hoogstwaarschijnlijk niet bij Monolake, vanwege dat de Tiogapas gesloten is. Dat zou dan echt teveel rijden worden. We doen dan Yosemite alleen van de westkant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

Ik krijg mixed signalen over Zion/The Narrows qua boeken. Ik zie dat er een lotingsysteem was, maar als ik nu kijk kan ik daar niets over vinden. Was dat een Covid ding?

[ Voor 7% gewijzigd door PWM op 20-02-2023 12:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teun2408
PWM schreef op maandag 20 februari 2023 @ 12:16:
Ik krijg mixed signalen over Zion/The Narrows qua boeken. Ik zie dat er een lotingsysteem was, maar als ik nu kijk kan ik daar niets over vinden. Was dat een Covid ding?
The Narrows heeft geen lotings systeem, deze revier kun je in principe zo ver teruglopen als je zelf wilt. Angels Landing daar in tegen heeft wel een lotingssysteem omdat het laatste stuk van deze hike een zeer smal pad is wat gevaarlijk werd met te veel bezoekers. Het deel van de hike tot Scouts Lookout mag iedereen doen zonder permit, het laatste deel over het smalle stuk pad mag je enkel met een permit doen.

Zelfs al heb je geen permit gekregen / wil je het laatste stuk niet doen is Scouts Lookout ook zeker al een mooi uitzichtpunt en is het zeker waard om ernaar toe te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voske
PWM schreef op maandag 20 februari 2023 @ 12:16:
Het hangt af van het startpunt of je een permit nodig hebt. Kom je vanaf Temple of Sinawava (en daar kom je ook weer terug), dan heb je geen permit nodig. Loop je vanaf Chamberlain's Ranch naar Temple of Sinawava, dan heb je wel een wilderness permit nodig. De pagina van de NPS over The Narrows geeft meer info.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

Zie dat het sowieso krap gaat worden. We zijn er op 10 mei. Kans is relatief groot dat hij nog niet open is.

[ Voor 30% gewijzigd door PWM op 20-02-2023 13:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• downtime
  • Niet online

downtime

Everybody lies

OttiglioM schreef op donderdag 16 februari 2023 @ 17:31:
[...]

Het is niet het seizoen en eigenlijk ook niet het type landschap/klimaat voor uitbundige muggen/vliegenbroed. Droog en slechte bodemvorming door neerslag in korte maar heftige buien.
Dat houdt de vliegen in Australië anders niet tegen, had ik de indruk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bwerg
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online

bwerg

Internettrol

teun2408 schreef op maandag 20 februari 2023 @ 12:21:
Zelfs al heb je geen permit gekregen / wil je het laatste stuk niet doen is Scouts Lookout ook zeker al een mooi uitzichtpunt en is het zeker waard om ernaar toe te gaan.
Klopt op zich wel, maar het laatste stukje is voor een beetje ervaren wandelaar nou ook weer niet heel heftig en het uitzicht is er toch wel echt een stuk mooier, dus als je er toch heen gaat zou ik die permit toch wel proberen aan te vragen. ;)

Heeft geen speciale krachten en is daar erg boos over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ties Brants
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 18:28
S4All schreef op donderdag 16 februari 2023 @ 15:59:

Een aantal jaar geleden met de at&t prepaid sim kon je toe (nu mischien wel?) niet roamen.
Daardoor hadden wij bijna een week geen bereik in Navajo gebied. Daar was toen alleen de eigen provider van de stam actief.
Maar zoals gezegd: misschien kan roamen nu wel met at&t en tmobile met hun prepaid tourist Sims.
Zowel T-Mobile als AT&T hebben nog steeds geen domestic roaming. Heb wel het idee dat dat steeds minder een probleem is, omdat steeds meer kleine providers worden overgenomen en onderdeel worden van een van de drie grote providers.

T-Mobile NL (en ik vermoed de meeste andere buitenlandse providers) roamt ook alleen maar op T-Mobile en AT&T, dus dat werkt ook niet als er alleen maar een lokale provider is. T-Mobile NL bundels voor de VS (zeker de T-Mobile US bundel) zijn overigens vrij goed geprijsd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

bwerg schreef op maandag 20 februari 2023 @ 15:57:
[...]

Klopt op zich wel, maar het laatste stukje is voor een beetje ervaren wandelaar nou ook weer niet heel heftig en het uitzicht is er toch wel echt een stuk mooier, dus als je er toch heen gaat zou ik die permit toch wel proberen aan te vragen. ;)
Mijn jongste is 9 en zucht op de fiets naar school al :+ We gaan hem zeker uitdagen, maar deze slaan we even over :p

EDIT:

Net zitten tellen: 10de keer Vegas in 12 jaar :p Had gezworen nooit meer terug te komen na de tweede keer, maar blijft op mijn pad komen :+

[ Voor 13% gewijzigd door PWM op 20-02-2023 18:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JP_Frost
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 10:14
Wij gaan in mei 5 dagen naar New York. Is het handig om een eSIM te kopen voor die dagen? Buiten het hotel zullen we niet heel veel data verbruiken maar af en toe wat googlen, maps bekijken, etc.

Ik begreep dat New York een aantal punten heeft waar je gratis WiFi kan gebruiken alleen moet je geloof ik in de buurt blijven om een beetje ontvangst te hebben. Iemand hier ervaring mee?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bombadil
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

bombadil

Iarwain Benadar

JP_Frost schreef op woensdag 22 februari 2023 @ 11:38:
Wij gaan in mei 5 dagen naar New York. Is het handig om een eSIM te kopen voor die dagen? Buiten het hotel zullen we niet heel veel data verbruiken maar af en toe wat googlen, maps bekijken, etc.

Ik begreep dat New York een aantal punten heeft waar je gratis WiFi kan gebruiken alleen moet je geloof ik in de buurt blijven om een beetje ontvangst te hebben. Iemand hier ervaring mee?
Kaarten voor maps kan je toch gewoon downloaden voor offline gebruik..

"De ouwe Tom Bombadil is een vrolijk kwastje,Zijn laarzen zijn geel en knalblauw is zijn jasje, Want Tom, die de meester is, heeft geen ooit gevangen, Zijn liedjes zijn sterker en zijn benen zijn langer". (LotR)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• matthijst
Gewoon een SIM halen, veel makkelijker dan klooien met Wifi.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• key

key

Wifi is te veel rompslomp. Even een review bekijken van een restaurant, een reservering maken etc. Om deze reden wil ik voor die 4 tientjes een simkaartje halen in ieder geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JP_Frost
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 10:14
matthijst schreef op woensdag 22 februari 2023 @ 12:57:
Waar kopen jullie die normaliter? Ik zie meerdere aanbieders maar zit daar nog verschil tussen? Andere tips die ik moet overwegen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TommyGun
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 13:36

TommyGun

Stik er maar in!

Het gaat wel vaak over internet hier, terwijl daar eigenlijk al veel over gezegd is en zelfs een heel apart topic van vol staat :) [Ervaringen] Mobiel internet in het buitenland

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 13:36

TommyGun

Stik er maar in!

teun2408 schreef op donderdag 16 februari 2023 @ 16:40:
[...]

Ik kan je niks over april vertellen, maar in September kwamen we wel redelijk wat vliegjes tegen in Sequoia NP, Kings Canyon en Yosemite, maar niet zo erg dat het echt een probleem was.
In Nevada, Utah etc. hebben we ze amper meer gezien.

Op Alcatraz hebben ze wel last van een van veel vliegen lijkt het, dit was voor mij in ieder geval volgens mij de enige keer dat het echt irritant was.
Die vliegen op Alcatraz zijn behoorlijk irritant ja, maar niet schadelijk;
Visitor Advisory – Why are there so many flies on Alcatraz Island and on Alcatraz City Cruises vessels?

During this time of year (June – November), one of the 17 identified species of flies on Alcatraz Island is found in large numbers around the dock area and on Alcatraz City Cruises boats. These flies are commonly referred to as Cormorant flies. They do not pose a health risk. The presence of these flies is an indicator of a healthy population of cormorants on the Island. In the last few years, the cormorant population on the Island was decimated by several natural events. This year, the population is rebounding, so the fly population has temporarily increased. These flies are a very important part of the Island ecosystem and are not caused by any adverse conditions on Alcatraz Island or on Alcatraz City Cruises vessels. We apologize for the annoyance these flies may cause and hope you will enjoy your visit to Alcatraz Island.
https://www.cityexperienc...n-your-trip/helpful-tips/

Verder aan de West Kust geen last gehad van vliegen of wat dan ook (hoogseizoen weliswaar).

Destijds bij een bezoek aan Everglades NP wel lange mouwen aan gehad en DEET gebruikt, maar volgens mij waren we de enige :+

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stiggy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 14:38
Dave99 schreef op dinsdag 31 januari 2023 @ 11:49:
Wij willen voor onze rondreis in Florida een convertible huren. Mustang or similiar dus mogelijk ook Camaro :)
Iemand ervaring met de kofferruimte met open dak? De ene verhuurder zegt 2 bags, de andere praat over 2 koffers (die dus minder buigzaam zijn).

Eentje op de achterbank is ook een optie maar is dat dan niet verleidelijk voor diefstal bij een tussenstop/uitstap tussen 2 hotels
Beetje late reactie maar ik zie hem nu pas: ik heb een flinke tijd terug dit gedaan, ergens 2005 of zo. Die generatie Mustang pasten 2 grote koffers niet achterin, dat was dus inderdaad 1 op de achterbank en niet ideaal bij tussenstops.

Regenbuien zoals @F_J_K zegt zou ik me niet druk om maken, ik heb een paar keer een flinke tropische stortbui gehad en dat dakje is echt wel waterdicht genoeg hoor. Vanwege felle zon kan hoofdbedekking wel fijn zijn als je lang open wilt rijden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• matthijst
JP_Frost schreef op woensdag 22 februari 2023 @ 15:31:
[...]

Waar kopen jullie die normaliter? Ik zie meerdere aanbieders maar zit daar nog verschil tussen? Andere tips die ik moet overwegen?
Kocht ze eerder op Amazon.

Nu een iPhone 14, daarmee wilde ik t eens via de Ubigi app proberen (3GB 11 euro, 10GB 24 euro).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• antonyv
Het is al een tijdje rustig hier op deze topic, dus ik gooi er maar eens wat in.

Is er een voordelige manier om aan cash dollars te komen?
Banken leveren het niet meer en verwijzen je naar GWK's die op hun beurt weer best duur zijn.
En pinnen in USA zelf is goedkoper maar dat is aan de late kant, lijkt me, althans via je bankpas.

Op Schiphol zou je ook geld kunnen wisselen bij GWK maar die is nog weer duurder dan in het land.
Ik weet niet hoe het op een grote luchthaven in US is, bijvoorbeeld SFO.

Er is iemand die handige tips heeft voor iemand als ik die toch een paar honderd dollar cash mee heeft naast Credit Cards?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stroopwafels
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 18-09 18:22
antonyv schreef op maandag 13 maart 2023 @ 11:52:
Het is al een tijdje rustig hier op deze topic, dus ik gooi er maar eens wat in.

Banken leveren het niet meer en verwijzen je naar GWK's die op hun beurt weer best duur zijn.
En pinnen in USA zelf is goedkoper maar dat is aan de late kant, lijkt me, althans via je bankpas.

Op Schiphol zou je ook geld kunnen wisselen bij GWK maar die is nog weer duurder dan in het land.

Er is iemand die handige tips heeft voor iemand als ik die toch een paar honderd dollar cash mee heeft naast Credit Cards?
Wou je het contant geld ergens specifiek aan uitgeven of gewoon om contant geld in je portemonnee te hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• antonyv
Stroopwafels schreef op maandag 13 maart 2023 @ 11:55:
[...]

Wou je het contant geld ergens specifiek aan uitgeven of gewoon om contant geld in je portemonnee te hebben?
Zo snel antwoord! Dankje.
Eh, ja weet niet gewoon prettig, naast CC en Pinpas. Voor snelle hap of zo, tips in een Über, of gewoon ergens fooi.

Of is dat tegenwoordig ook al opuderwets?
:o

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bushie
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 12:02
gewoon pinnen in de US op het vliegveld waar je aankomt.
https://www.ifly.com/san-...irport/ATM-banks-currency

[ Voor 41% gewijzigd door Bushie op 13-03-2023 12:25 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• paul-s83
  • Nu online
antonyv schreef op maandag 13 maart 2023 @ 11:59:
[...]

Zo snel antwoord! Dankje.
Eh, ja weet niet gewoon prettig, naast CC en Pinpas. Voor snelle hap of zo, tips in een Über, of gewoon ergens fooi.

Of is dat tegenwoordig ook al opuderwets?
:o
Ouderwets idd. Tips via uber wordt ook via de app zelf afgehandeld bijv.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• antonyv
paul-s83 schreef op maandag 13 maart 2023 @ 12:33:
[...]

Ouderwets idd. Tips via uber wordt ook via de app zelf afgehandeld bijv.
Ah dat is het. Ik reis normaal met eigen vervoer en heb dus nog nooit über gebruikt.
Ook voor het eerst in USA dit jaar.
Vandaar. :-)

Thanks.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• paul-s83
  • Nu online
antonyv schreef op maandag 13 maart 2023 @ 12:39:
[...]

Ah dat is het. Ik reis normaal met eigen vervoer en heb dus nog nooit über gebruikt.

Thanks.
Voor mij ook vorig jaar. Heb in 2 maanden iets van 500 dollar aan cash verbruikt. Voornamelijk aan campgrounds waar je geld in een envelopje moest stoppen, of aan excursies waar de lokale bevolking liever geld in het handje had.

Verder werkelijke waar overal en voor de kleinste bedragen met de CC kunnen betalen.

Ps, er kan nog wel eens verschil zijn welk type een merchant accepteert. Daarom had ik zowel een Amex als een Visa op zak :)

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• PolarBear
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Hmmbob schreef op vrijdag 27 januari 2023 @ 13:13:
Yosemite is in het voorjaar prachtig - en rond april/mei beginnen de watervallen echt lekker te vullen met smeltwater.

9 mei 2016:
[Afbeelding]
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WjoQuksh8zDAbrHn4nR4kFGTQOw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/h2zBD4ogahLCoiBrUC7Mm58q.jpg?f=fotoalbum_large
19 november 2021

[ Voor 14% gewijzigd door PolarBear op 13-03-2023 13:17 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stroopwafels
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 18-09 18:22
antonyv schreef op maandag 13 maart 2023 @ 12:39:
[...]

Thanks.
Ik heb 5 jaar in Florida gewoond en eigenlijk nooit contant geld gehad. Tenzij je enorm off-grid en remote gaat zal je geen problemen daarmee krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PolarBear
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Dave99 schreef op dinsdag 31 januari 2023 @ 11:49:
Wij willen voor onze rondreis in Florida een convertible huren. Mustang or similiar dus mogelijk ook Camaro :)
Iemand ervaring met de kofferruimte met open dak? De ene verhuurder zegt 2 bags, de andere praat over 2 koffers (die dus minder buigzaam zijn).

Eentje op de achterbank is ook een optie maar is dat dan niet verleidelijk voor diefstal bij een tussenstop/uitstap tussen 2 hotels
Mijn ervaring met een Mustang (een echte GT 5liter>:) ) is dat onze 2 koffers er precies in paste. Maar ook precies. Dus dat kan mee- of tegenvallen. Vond overigens het gebrek aan windscherm echt irritant. Dat in combinatie met de hitte maakte wel dat ik nog vrij vaak met het dak dicht reed.
matthijst schreef op woensdag 22 februari 2023 @ 12:57:
Dit, ik gebruik zelf altijd ATT mijn reisgenoot T-Mobile en naar mijn idee heb ik 'altijd' verbinding itt T-Mobile. Let wel, er zijn in de VS en zeker in de nationale parken genoeg plekken waar geen enkel bereik is.
Stroopwafels schreef op maandag 13 maart 2023 @ 13:34:
[...]

Ik heb 5 jaar in Florida gewoond en eigenlijk nooit contant geld gehad. Tenzij je enorm off-grid en remote gaat zal je geen problemen daarmee krijgen.
De laatsten keren dat ik echt contant nodig had was bij een tolweg in New York (wel meer dan 10 jaar geleden inmiddels). Omdat ik toen direct uit Canada kwam had ik geen US dollar op zak, gelukkig wilde ze de Canadese Dollars wel aanpakken. En een paar jaar geleden moet ik in Florida bij het springtraining complex van de Red Sox ook contant betalen om te parkeren.

[ Voor 21% gewijzigd door PolarBear op 13-03-2023 13:40 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Grouchy
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 17:14

Grouchy

meep meep

Een paar maanden geleden nog alleen de optie cash bij tolwegen in Oklahoma. Ze gingen cashless maar dat had schijnbaar weer wat vertraging opgelopen.
Plaatselijke evenementen/voorzieningen/attracties buiten de wat grotere steden willen ook wel eens cash only zijn.
En dan dingen zoals State parks; als je er daar vroeg aankomt en er is nog geen booth open is het vaak ook een aantal dollar in een enveloppe stoppen.

A cavalry general should be a master of practical science, know the value of seconds, despise life and not trust to chance.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• downtime
  • Niet online

downtime

Everybody lies

In de VS zou ik me daar niet druk om maken. Gewoon CC's meenemen en dan ter plekke pinnen. Creditcard is King in de VS. Cash heb je maar zelden echt nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• champion16
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 10:07
Ben bezig met mijn esta. Nu is het de bedoeling dat ik over een maand of 5 ga en nog geen strakke planning heb gemaakt.
Nou is 1 van de vragen een verblijf/contact persoon.

Het hotel heb ik nog niet, omdat ik nog bezig ben met de route te bepalen.
Hebben mensen ervaring met het leeglaten hiervan? Of is het verstandig het toch in te vullen.

Update..
Op de esta aanvraagpagina zie ik dat een us point of contact verplicht is. Lijkt er dus wel op.

[ Voor 13% gewijzigd door champion16 op 15-03-2023 21:37 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• downtime
  • Niet online

downtime

Everybody lies

champion16 schreef op woensdag 15 maart 2023 @ 20:38:
Ben bezig met mijn esta. Nu is het de bedoeling dat ik over een maand of 5 ga en nog geen strakke planning heb gemaakt.

Hebben mensen ervaring met het leeglaten hiervan? Of is het verstandig het toch in te vullen.

Update..
Op de esta aanvraagpagina zie ik dat een us point of contact verplicht is. Lijkt er dus wel op.
Wat ik doe is voor de avond na aankomst een hotel boeken dichtbij het vliegveld. Dat is ook het eerste hotel wat ik boek voor de vakantie, direct na het boeken van de vlucht, en dat hotel vermeld ik dan ook op de ESTA. Maakt niet uit dat ik er maar één nacht blijf, ik heb in elk geval het document naar waarheid ingevuld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luapper
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 16:49

Update..
Je kunt een Esta niet zo vroeg van te voren aanvragen. Als laatst kan dit dacht ik 3 dagen voor binnenkomst VS. Dit is eigenlijk meer een formaliteit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• paul-s83
  • Nu online
Luapper schreef op woensdag 15 maart 2023 @ 21:50:
[...]

Je kunt een Esta niet zo vroeg van te voren aanvragen. Als laatst kan dit dacht ik 3 dagen voor binnenkomst VS. Dit is eigenlijk meer een formaliteit.
ik zou een Esta juist wel een paar maanden vantevoren aanvragen. Mocht deze om de een of andere onverklaarbare reden worden geweigerd dan heb je nog de mogelijkheid om via de Amerikaanse ambassade een visum aan te vragen.

Hier gaat wel wat langer overheen dus daar wil je niet pas 3 dagen voor vertrek achter komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• key

key

Iemand bekend met de huidige situatie in Amerika m.b.t. de stormen? Zelfs in het lokale nieuws lees je niet erg veel hierover, zie wel veel (tijdelijke) wegafsluitingen en enkele evacuaties.

Ik vertrek over 1.5 week richting Anaheim en eindig 3 weken later bij monterey en SF.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paul-s83
  • Nu online
@key Momenteel zijn er problemen op Highway 1 ivm schade aan het wegdek, zie deze site voor de laatste informatie:

https://www.bigsurcalifornia.org/highway_conditions.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• key

key

Thanks voor deze site. Die sla ik even op bij mijn favorieten.
Ik had al aardig wat gezocht naar recente kaarten waar de overstromingen worden bijgehouden, maar kan niet echt erg recente overzichten vinden.

Highway 1 neem ik (na veel wikken en wegen) sowieso niet volledig mee in mijn reis. Dus even in de gaten houden.

Mijn reis vertrekt vanuit Anaheim na enkele dagen richting het oosten om na 3 weken met een grote bocht in SF te eindigen. Het standaard rondje maar dan beginnend in LA ipv SF zeg maar.

Wellicht is rijden op Maps, ipv de Tomtom wel zo verstandig ivm evt afsluitingen

[ Voor 10% gewijzigd door key op 16-03-2023 10:37 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Masch
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 12:49

Update..
Wij gaan over 5 weken (2 weken Florida) en ik heb een paar weken geleden ook mijn ESTA ingevuld. Omdat ik niet weet waar ik precies terecht kom (wij hebben een villa gehuurd via zo'n agency) heb ik alleen de plaats en staat ingevuld. Na +- 10 minuten waren alle 4 de aanvragen goed gekeurd.

Bij de overige velden heb ik UNKNOWN ingevuld.

(\__/) Ik wist totaal niet wat hier neer te zetten....
(='.'=) Dus het werd....
("")("") Een konijn!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scott
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 12:28

Scott

Ik ben, dus ik tweak

key schreef op donderdag 16 maart 2023 @ 09:54:
Iemand bekend met de huidige situatie in Amerika m.b.t. de stormen? Zelfs in het lokale nieuws lees je niet erg veel hierover, zie wel veel (tijdelijke) wegafsluitingen en enkele evacuaties.

Ik vertrek over 1.5 week richting Anaheim en eindig 3 weken later bij monterey en SF.
De tijdelijke afsluitingen gaan vooral over grote bomen die op de weg liggen of overstromingen. Volgende week is er weer een 'atmosferische rivier', zou die even in de gaten houden maar verder valt het wel mee. De bergen zijn een ander verhaal, daar moet je wel goed op voorbereid zijn want er is extreem veel sneeuw gevallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartus1989
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 16-09 14:05
Aankomende November willen wij met onze dochter van tegen die tijd 1,5 jaar een kleine 3 weken naar Florida. Uiteraard hebben wij een auto nodig. Ik wil eigenlijk iets met een V8, maar geen 2 deurs IVM, nouja je weet wel. Iemand een tip waar ik nog kan kijken naar een 4 deurs met V8? Iets van een Charger of een dikke SUV. Een GMC Yukon kan bij Hertz, maar is wel gelijk flink aan de prijs ten opzichte van de rest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jpvk007
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19-09 01:03
bartus1989 schreef op zaterdag 18 maart 2023 @ 19:40:
Aankomende November willen wij met onze dochter van tegen die tijd 1,5 jaar een kleine 3 weken naar Florida. Uiteraard hebben wij een auto nodig. Ik wil eigenlijk iets met een V8, maar geen 2 deurs IVM, nouja je weet wel. Iemand een tip waar ik nog kan kijken naar een 4 deurs met V8? Iets van een Charger of een dikke SUV. Een GMC Yukon kan bij Hertz, maar is wel gelijk flink aan de prijs ten opzichte van de rest.
Bij Hertz een Shelby GT-H huren. Helaas wel 2 deurs (evt cabrio), maar erg leuk. 5.0 V8. Net geen 500pk. Huur hem bij hertz.nl en al je verzekeringen zijn inbegrepen (in tegenstelling tot hertz.com). Stuk goedkoper dan een Yukon en veel leuker om mee te rijden. Ook beter dan een Dodge Challenger 5.7l.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartus1989
jpvk007 schreef op zaterdag 18 maart 2023 @ 20:44:
[...]

Bij Hertz een Shelby GT-H huren. Helaas wel 2 deurs (evt cabrio), maar erg leuk. 5.0 V8. Net geen 500pk. Huur hem bij hertz.nl en al je verzekeringen zijn inbegrepen (in tegenstelling tot hertz.com). Stuk goedkoper dan een Yukon en veel leuker om mee te rijden. Ook beter dan een Dodge Challenger 5.7l.
Zat ik ook al naar te kijken, maarja een kinderzitje, 2 koffers, buggy en kleine koffer voor de kleine.. Ervaring met een Mustang en zoveel spullen? Wil het? Met een cabrio kun je met de kap omlaag wel een stuk makkelijker achterin komen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jpvk007
bartus1989 schreef op zaterdag 18 maart 2023 @ 20:46:
[...]

Zat ik ook al naar te kijken, maarja een kinderzitje, 2 koffers, buggy en kleine koffer voor de kleine.. Ervaring met een Mustang en zoveel spullen? Wil het? Met een cabrio kun je met de kap omlaag wel een stuk makkelijker achterin komen.
Heeft veel bagageruimte. Zie https://www.autoblog.com/...-piv0z04uwjDXAV60M1SzIVPu.
Lijkt me dat t wel moet passen. Je hebt ook nog een achterstel/bank. Open rijden is in een mustang minder comfortabel op snelheid dan een Europese cabrio met een windscherm achter de voorstoelen. Lage snelheid natuurlijk geen windprobleem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartus1989
Lijkt niet verkeerd. Ik heb dat gekruip op die achterbank er wel voor over. Ben benieuwd of ik de vrouw kan overtuigen 😜

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jpvk007
bartus1989 schreef op zaterdag 18 maart 2023 @ 21:20:
Lijkt niet verkeerd. Ik heb dat gekruip op die achterbank er wel voor over. Ben benieuwd of ik de vrouw kan overtuigen 😜
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2imuJ21SaosrWiWrje3cXHx4uBQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/yA7qZ1RedhDywuOTVwzghL2g.jpg?f=fotoalbum_large
Doe je best ;-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• boeke209
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 16:32

Als je de douane voorbij gaat op Schiphol zit er links van de douane een abn automaat waar je ook dollars uit kunt halen, volgens mij was dat niet duur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jpvk007
Er zijn toch genoeg ATM’s? Verder Apple Pay (MasterCard werkt, maestro niet om te pinnen). Enige plek waar ik vorige week cash nodig had was aan een bar. Maar de atm stond in de zaak…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voske
ATM’s in de VS hebben vrijwel standaard een fee (bovenop de kosten van de bank zelf). Zelf haal ik daarom altijd dollars op Schiphol. Veel cash had ik afgelopen zomer niet nodig (fooien en een paar restaurants die geen credit cards accepteerden), maar ik wil ook wat cash bij me hebben voor noodgevallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
Pinnen op Schiphol is ook geen liefdadigheid natuurlijk:
Wat kost dollars pinnen op Schiphol?
0.75% van het totaalbedrag, met een minimum van € 3,95 en een maximum van € 7,50.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• antonyv

Update..
Ik heb zo'n drie maanden van tevoren de Esta ingevuld en als adres UNKNOWN ingevuld.
Later (vorige week), weer aangevuld met het eerste adres waar we verblijven, de rest is en rondreis en die kun je nergens kwijt.
Status is niet veranderd en ik mag nog steeds komen. :-)

Men wil gewoon zien dat je er komt voor je vakantie en wat her en der geboekt hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• champion16
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 10:07
Thanks allen! Esta was binnen een uur goedgekeurd.

Nu nog een ander vraagje...
Ik heb een internet bundel, helaas is deze alleen geldig binnen de EU.
Hoe werkt het als ik een tijdelijke internet bundel zou willen gebruiken gedurende mijn vakantie in Amerika?

Is het daar makkelijk om een pre paid sim te krijgen met een paar gig of valt er vanuit Nederland iets te regelen?
Pagina: 1 ... 48 ... 87 Laatste