key schreef op dinsdag 14 februari 2023 @ 15:43:
Ook hier een reis op de planning. Eerste keer USA.
Het zal dan ook een reis worden die iedereen hier vast wel een keer gemaakt heeft.
Verkorte planning:
Dag 1 - 3 Anaheim: Inkopen, Venice beach en canals, Santa Monica en Griffith Observatory.
Dag 3 - 4 Palm Springs: Joshua Tree en Indan Canyons
Dag 4 - 5 Phoenix en Scottsdale en onderweg naar de volgende lokatie stoppen bij de Red rocks
Dag 5 - 7 Flagstaff: Grand Canyon incl Helicoptervlucht en Downtown Flagstaff
Dag 7 - 8 Kayenta: Monument Valley incl. Vally Drive en Mexican Hat Rock
Dag 8 - 10 Page: Canyon X , Horse Shoe Bend en Lake Powell
Dag 10 - 12 Bryce: Bryce Canyon en onderweg Zion
Dag 12 - 14 Las Vegas: Vooral rondkijken en uiteraard Fremontstreet bekijken.
Dag 14 - 15 Visalia: Sequoia NP, Tunnelrock en General Sherman
Dag 15 - 16 Graveland: Yosemite NP Bridaveil Falls en Tunnel view
Dag 16 - 17 Monterey: Old Fishermans Warf Cannery Row Monterey Bay 17 mile Drive Carmel by the Sea
Dag 17 - 21 San Francisco: Het bekende rijtje: Alcatraz Fishermans Warf, Lombard street ,Golden Gate Bridge over, Pier 39, Alamo Square.
We hebben vanaf dag 1 tot bij aankomst in LA een huurauto. In SF komt je een heel eind met het OV en te voet gezien we in het centrum verblijven. Met de BART kun je prima naar het vliegveld heb ik begrepen, anders een Uber.
Veel uit dit forum gehaald. Zo ga ik voor Canyon X en niet voor het drukkere en duurdere Antilope Canyon, en laat ik LA wat meer links liggen.
Ik ben er mij van bewust dat we veel NP's geen bekijken, maar juist dat is precies mijn straatje. Dit in afwisseling met enkele steden. Zo verblijven wij bijvoorbeeld bewust niet in Grand Canyon Village maar in Flagstaff.
Mijn lijst met bezienswaardigheden is veel groter, echter post ik hier wat ik perse wil zien.
Als jullie nog tips hebben, dan hoor ik het graag.
Verder ben ik mij nog aan het orienteren op een simkaart voor in de USA. Hier is zoveel informatie over. Ik denk dat het T-Mobile of Airalo wordt, waarbij de laatste iets prijziger is.