Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 20:46
Neu, niet nodig.

Haters everywhere but I don’t really care

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bushie
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 19:33
deze vraag (en antwoord) staat letterlijk op de site waar je Esta aanvraagt
Moet ik een afdruk of digitale kopie van mijn reisvergunning meebrengen naar het vliegveld?

Nee. DHS kan de informatie van de reiziger aan de vervoersbedrijven doorgeven. DHS adviseert evenwel dat reizigers een afdruk maken van de respons op de aanvraag voor reisvergunning teneinde documentatie te hebben van het nummer van hun aanvraag voor reisvergunning en bevestiging van hun ESTA-status.

De Amerikaanse regelgeving vereist NIET dat een reiziger onder het Visa Waiver Program een afdruk van de ESTA-vergunningpagina toont om te mogen reizen. Evenwel wordt aangeraden om een afdruk te maken voor uw administratie. Indien u uw aanvraagnummer niet heeft ontvangen of niet kunt vinden, kunt u de aanvraag ophalen via de ESTA-website door uw paspoortnummer, nationaliteit, afgiftedatum en verloopdatum van het paspoort en geboortedatum in te voeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 20:37
Bushie schreef op woensdag 21 december 2022 @ 09:35:
deze vraag (en antwoord) staat letterlijk op de site waar je Esta aanvraagt

[...]
Woeps. Excuses. Helemaal overheen gekeken. Thanks.

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patrick_6369
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 16:40
jastas schreef op dinsdag 20 december 2022 @ 18:58:
In juli gaan wij een maandje cruisen, vertrekken uit Seattle om via enkele nationale parken tenslotte in Denver aan te komen. Iets minder traditioneel, maar de klassieke rondtrip SF - > Vegas - > LA (via yosemite en andere parken) hebben we al eens gedaan 😋

Wie heeft er een vergelijkbare trip op zitten en wil de do's en Don't met me delen?
Wij hebben in 2019 een rondje Denver gedaan via Black Hills, Cody, Yellowstone, Grand Teton, en dan door naar Utah en terug in Colorado.
Ik neem aan dat je Yellowstone, Grand Teton en Rocky Mountain NP in je planning zet. Een paar tips voor die parken:
Yellowstone: Zoek accommodatie in het park. Ja, je betaalt veel maar je spaart enorm veel reistijd uit. Neem 3 nachten minimaal, 4 is beter, meer kan altijd. Verblijf minimaal één nacht bij Old Faithful en dan liefst in de Inn in een kamer in het oude gebouw. Dat is zo enorm sfeervol! Trek in je planning genoeg tijd uit om te wachten op de geysers, die spuiten niet allemaal wanneer jij er bent. De Lone Star Geyser geeft een bzijondere beleving omdat hij geisoleerd ligt en je met weinig mensen bent. Die komt altijd in twee erupties, een kleine en een grote, een 20-30 minuten later. Doe niet zoals de meesten en vertrek na de eerste eruptie...
Kun je via Cody naar Yellowstone rijden, maak daar dan ook een stop. In het Buffalo Bill Center leer je veel over de natuur en wildlife van Yellowstone en je kunt er de rodeo bezoeken, een echte belevenis! Logeren doe je in de Big Bear Motel met de beste ontbijtzaak van Cody ertegenover.
Grand Teton: De mooiste foto;s maak je bij zonsopkomst. Zoek op internet naar de meest fotogenieke plekken en rijd die langs. De iconische foto met de weerspiegeling van de Tetons in het water moet je zeker kunnen reproduceren. De wandeling vanaf Jenny Lake omhoog (eerst met het bootje het water over) is de moeite waard. Zoek de alternatieve route naar beneden, die is heerlijk rustig met veel kans op wildlife! Verblijf in Jackson, leuk plaatsje. Wel duur, de Ranch Inn was destijds betaalbaar en degelijk en schoon.
Rocky Mountain: Je moet daar tegenwoordig timed entry tickets kopen voor het gebied rond Bear Lake. Dat gebied is heel mooi, maar ook enorm druk. Desondanks niet overslaan. Minder druk is het in het Wild Basin gebied. Desondanks ook mooi voor een wanderling. Natuurlijk de Trail Ridge Road ook rijden en onderweg stoppen voor kleine hikes.
Nu zijn we ook op zoek naar een auto verhuurbedrijf, wie kan een betrouwbare maatschappij aanraden? Ik heb een offerte (via een Belgisch reisbureau) van 4000eur, maar daar komt. Dan nog 600eur one Way fee bij.

Lijkt me goedkoper te kunnen, wie heeft een gouden tip? Welke bedrijven vermijd ik best?
Zijn er manieren om een korting te fiksen?
Ik ben fan van drive-usa.de. Goeie tarieven (al zla het vast nog wel ergens goedkoper kunnen) en aanzienlijk minder werk dan alle moeite die je moet doen bij de verhuurbedrijven met Statussen enzo. Als ik me goe dherinner zie je (itt Sunny Cars) bij drive-usa wel welke maatschappij je auto verzorgt.

[ Voor 4% gewijzigd door Patrick_6369 op 21-12-2022 11:35 . Reden: Cody toegevoegd ]

Hier zou een handtekening kunnen staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sandpatt
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 19:50
Rivanov schreef op woensdag 21 december 2022 @ 09:24:
Is het nog een vereiste om de ESTA geprint bij je te hebben voor de douane in USA?
Of zien zij het gewoon rechtstreeks in het systeem.

2017 voor de laatste keer daar geweest, dus staat me niet meer helemaal helder voor de geest.
Niet nodig, maar ik zou het toch aanraden.
Op het allesamerika forum staan verhalen van mensen waarbij er een administratieve fout was, waardoor ze elektronisch niet konden controleren. Dankzij de afdruk konden ze dan toch reizen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

In juli gaan wij een maandje cruisen, vertrekken uit Seattle om via enkele nationale parken tenslotte in Denver aan te komen. Iets minder traditioneel, maar de klassieke rondtrip SF - > Vegas - > LA (via yosemite en andere parken) hebben we al eens gedaan 😋

Wie heeft er een vergelijkbare trip op zitten en wil de do's en Don't met me delen?
Ik heb Denver-Yellowstone-Canyonlands-Grand Canyon-San Francisco in 2007 gedaan en Seattle-San Francisco-SLC-Yellowstone-Portland-Seattle in 2012.
Die laatste was 8.000 kilometer in (minder dan) 4 weken en dat was iets teveel van het goede. Als je niet elke dag wilt reizen moet je op de reisdagen dan wel heel veel uren achter het stuur zitten. Dat is mijn eerste tip dus. Houd het aantal kilometers in de gaten. Mijn vuistregel: In werkelijkheid rijd je 50% meer kilometers dan Google Maps aangeeft.

Ik vond Wikipedia: Channeled Scablands een aanrader. Fascinerend gebied als je vooraf ook wat documentaires over het onderwerp gezien hebt. Op Youtube is zat te vinden.

Mt Rainier is ook mooi. Zeker meenemen als je in de buurt bent.

Seattle is zelf ook wel leuk voor even. Ik vond zelf de Boeing fabrieken en bijbehorend museum in Everett (noordelijk van Seattle) echt een bezoek waard maar YMMV. Space Needle is ook wel leuk maar ik heb een zwak voor torens. In elke stad die ik bezoek wil ik de hoogste toren in om een beetje feeling voor de layout van de stad te krijgen.

Verder is het natuurlijk crimineel om Seattle-Denver te rijden en Yellowstone-Grand Teton over te slaan dus ik neem aan dat je daarvoor wat dagen uitgetrokken hebt. Ik volg het advies van @Patrick_6369. Kies accommodatie in het park maar houd er rekening mee dat het vele maanden tevoren vaak al volgeboekt is. Je kunt letterlijk niet vroeg genoeg reserveren want plekjes in het NP zijn gewild. De positieve kant is dat er ook geregeld weer kamers vrijkomen van mensen die te vroeg boekten en weer cancellen. Dus als je achter het net vist: Blijven proberen voor het geval er toch kamers vrij zijn gekomen.

Verder zou ik Arches en Canyonlands zeker niet overslaan als je toch richting Denver gaat. Canyonlands is ten onrechte relatief onbekend en zeker een bezoek waard. En als je een wandelaar bent dan mogen dat ook meerdere dagen zijn. Al is het wel een flinke rit van Grand Teton naar Arches en er is onderweg niet zo heel veel te beleven. Misschien dat een tussenstop in SLC dan nog interessant is. De stad zegt mij niets dus ik heb er twee keer geslapen maar niets van de stad gezien.

• Freak187
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 09:46

Freak187

geen

Volgend jaar mei staat een reis naar het Zuidwesten op het programma. Vliegen op SLC en dan het rondje richting Zion,Bryce, Grand Canyon, Arches.

De stad SLC is niks. Het enige aardige was het hoofdkwartier van de Mormoonse kerk, maar het is echt Amerikaans… het is groot en strak. Met een uurtje ben je er klaar mee. De rest van SLC is typisch Zuidwest Amerikaanse steden: groot, breed en saai.

Vraag met betrekking tot mobiele telefonie (en 4/5G). Vorige vakantie in de VS had ik een simkaart van Arieli Mobile gekocht, dat werkte perfect. Echter, nu heb ik geen telefoon met dubbele simkaart meer. Ik heb zelf Vodafone abo, maar als ik een bundel selecteer voor de VS via Vodafone, dan kost dat klauwen met geld.

Iemand een idee welke aanbieder wel gunstige VS bundels heeft? Of kopen jullie een tijdelijke simkaart voor de VS?

Kia Niro-EV 2024

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
Benieuwd of m’n vlucht naar New York morgenochtend doorgaat i.v.m. het extreme weer in de US op dit moment. Volgens mij is het met name in andere gebieden, dus ga er gewoon vanuit. Vooralsnog staat m’n UA71 vlucht van 9:15 nog On Schedule.

Onze NYC trips lijken cursed te zijn. :+
10 jaar geleden vlogen we in februari naar NYC vanaf Brussel en toen waren vrijwel alle vluchten gecanceld vanwege de sneeuwstorm die eraan kwam. Enkel onze vlucht vertrok toen vanuit Brussel.

Achteraf viel het in NYC zelf mee. Eerste dag flinke sneeuw gehad van de nacht ervoor, maar die trok de rest van de week weg door de strakblauwe hemel en zon.

[ Voor 45% gewijzigd door Rivanov op 23-12-2022 06:48 ]

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Patrick_6369
@Freak187 : Patrick_6369 in "[Vakantie] USA"

Edit: in de hoop dat je telefoon wel een (tweede) e-sim ondersteunt.

[ Voor 32% gewijzigd door Patrick_6369 op 23-12-2022 09:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
Ook aan het plannen voor de zomer. Beginnen in New Mexico. Zit te denken aan:
3 nachten Albuquerque (aankomst, 2 dagen daar)
5 nachten Santa Fe (dagtrips in de regio)
2 nachten Durango (ergens stoppen tussendoor, dagje chillen)
1 nacht Monument Valley (autorit door 't park, zonsopgang)
2 nachten Bryce Canyon (Page onderweg, dagje in park)
7 nachten Las Vegas (relaxen, zwembad, shoppen, show/concert)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stewie!
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 08:58

Stewie!

Keen must die!

HuHu schreef op maandag 5 december 2022 @ 15:45:
[...]

Je vult het papierwerk in namens je kinderen. Dus bij de ESTA vul je die in namens je kinderen; etc. Bij ESTA is het wel praktisch om er een group van te maken. Het papierwerk voor ongevaccineerden vul je dan ook in namens je kinderen. Maar omdat het om een vrij eenvoudige uitzondering gaat (kind <18 jaar), is dat heel simpel.

Behalve bij de instap controle in Nederland, is er verder nooit om gevraagd. Niet door de douane in de VS en ook niet in het land zelf.

Vanaf Rotterdam heb je waarschijnlijk ergens een overstap? Check ook of je voor dat land extra papieren nodig hebt en zorg dat je alles (desnoods offline) voor handen hebt bij het overstappen. Of ga je met een privévliegtuig rechtstreeks naar Teterboro (daar komen namelijk geen internationale lijnvluchten)?
Bedankt voor de tips. Vliegen rechtstreeks, geen tussenstops nodig.
Ik was al heel veel in Amerika geweest, maar nog nooit eerder met de kinderen. Uiteindelijk voor een groep van 10 telkens dezelfde ESTA gegevens mogen invullen, gevolgd door 10x hetzelfde attestation form.
Is het nog een vereiste om de ESTA geprint bij je te hebben voor de douane in USA?

2017 voor de laatste keer daar geweest, dus staat me niet meer helemaal helder voor de geest.
Ik neem nooit het geprinte formulier mee. Maar heb deze trip geleerd dat het wel handig is.

We vlogen vorig weekend op Teterboro en zodra je daar land dan komt de customs officer naar het vliegtuig toe. Eerst ons verwelkomen, en daarna liepen we 30 meter naar een kantoortje waar hij ons verder helpt. Er is verder niemand, dus ook geen wachtrij, geen andere passagiers van andere vluchten. Desondanks heeft het een uur gekost om de hele groep een vingerafdruk te laten nemen en door de procedures heen te loodsen. De schreeuwende ambtenaar gaf een typisch Amerikaans welkom in Amerika en nam het me kwalijk dat ik de ESTA formulieren niet uitgeprint mee had genomen. Na veel heen en weer bleek dat de luchtvaartmaatschappij een documentnummer van een van de paspoorten verkeerd had overgenomen. De ESTA was dus goed, maar in de vooraanmelding van deze vlucht zat een typo. Dus les geleerd: ook al doe je zelf alles goed, neem dat stomme papiertje maar mee, scheelt een hoop gezeur.

Verder was het een top ervaring om op deze manier Amerika binnen te komen.
In Rotterdam komt de marechaussee ook naar je toe voor vertrek, bij aankomst staat een duo je ook op te wachten.
In Amerika komt de US customs dus ook naar je toe voor afhandeling, en bij vertrek hebben we niemand gezien of gehoord en is geen enkele controle aanwezig.

Zowel in Nederland als in Amerika stap je uit de auto, loop je door het gebouwtje heen (50 meter maximaal) en sta je op het vliegveld.

Afbeeldingslocatie: https://scontent-cdt1-1.xx.fbcdn.net/v/t39.30808-6/321449107_689917229388067_404479242123277211_n.jpg?stp=cp6_dst-jpg&_nc_cat=103&ccb=1-7&_nc_sid=8bfeb9&_nc_ohc=9Zf2AoNZrm4AX-Qm0hi&_nc_ht=scontent-cdt1-1.xx&oh=00_AfD3uWLS_47m6Gk5RT_qzSY2K_jGt_zTbxIoCvoDjLptvw&oe=63A9DCBF

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
Kan voor de vlucht van morgen niet online inchecken helaas. Moet op vliegveld zodat ze alle documenten kunnen controleren. Moet via United.com ook m'n coronabewijzen uploaden etc.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/A7ktdbYb69rtal2BgS0YV8DDSX8=/800x/filters:strip_exif()/f/image/h6QbU8IAZMgZ7ABcTMNGIXg5.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HallonRubus
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 20:03

Ik heb daar 1x gedoe mee gehad, hele norse douanebeambte op Chicago die me verzekerde dat het uitgeprint moest zijn, na een paar minuten ja knikken en excuses maken mocht ik wel door. Op LAX nooit problemen mee gehad, maar sindsdien neem ik toch altijd voor de zekerheid de geprinte versie mee.

Ik zou sowieso nooit weer via Chicago vliegen, wat een kutvliegveld is dat

[ Voor 6% gewijzigd door HallonRubus op 23-12-2022 18:53 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Rivanov
Het is weer puur genieten hier in NYC. Weer is fantastisch. Ja het is koud (-11) maar wel een strakblauwe hemel en een heerlijk zonnetje. Komende dagen wordt het zelfs iedere dag weer wat warmer.

Op en top genieten. 👌

Aangezien het de tweede keer is dat we in New York zijn, lopen we ook veel relaxter rond. We zijn “meer aanwezig” dan toen het de eerste keer was 10 jaar geleden. Was destijds ook de eerste keer USA, en inmiddels is dit de vierde keer dat we in USA zijn. Dus alles is inmiddels wat minder “overweldigend”. :)

[ Voor 41% gewijzigd door Rivanov op 25-12-2022 22:32 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Realone
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 02:23
Blij voor je, dikke kans dat het niet door ging door het weer. :) Het weer wordt in ieder geval beter de komende dagen. Hier in NC was het afgelopen nacht -12 en met oud&nieuw 21...
Geniet ervan! NYC wordt in mijn ogen leuker hoe vaker je er komt. Merry Christmas!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

Ik wil Alcatraz boeken voor April. Ik ben door de bomen het bos een beetje kwijt welke website nu de officiële is. De ene website is nog lelijker dan de andere 8)7 Iemand een tip welk ik wel moet hebben?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bockelaar
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18:29
wij hebben ze in 2017 geboekt via http://www.alcatrazcruises.com/ die tegenwoordig doorlinkt naar https://www.cityexperienc...co/city-cruises/alcatraz/
Your order was successfully processed. We appreciate your online booking! Note: All boarding is located at Pier 33. Gates close 5 minutes prior to departure.

For questions about your order, please contact info@alcatrazcruises.com or call us at (415) 981-7625 (ROCK)

Thank you for your valuable time and feedback. Remember, Alcatraz Cruises is the only official provider of tickets, providing exclusive transportation to Alcatraz Island!

Your Order:
Description: Price: Quantity: Total:
Adult DT2 Webw, 07/12/17 2:40 pm - Alcatraz $37.25 1 $37.25
Adult DT2 Webw, 07/12/17 2:40 pm - Alcatraz $37.25 1 $37.25
JR DT2 Webw, 07/12/17 2:40 pm - Alcatraz $37.25 1 $37.25
Child DT2 Webw, 07/12/17 2:40 pm - Alcatraz $23.00 1 $23.00
Sub Total: $134.75
Grand Total: $134.75
laatste edit: kijk gewoon op www.nps.gov, dat is de enige officiele National Park Service. Kom je dan uit bij Alcatraz: https://www.nps.gov/alca/planyourvisit/index.htm

[ Voor 101% gewijzigd door Bockelaar op 27-12-2022 11:31 ]

Remember: A CRAY is the only computer that runs an endless loop in just 4 hours...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
Wij hebben ze in 2017 geboekt bij http://www.alcatrazislandtickets.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PolarBear
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
HallonRubus schreef op vrijdag 23 december 2022 @ 16:03:
[...]

Ik heb daar 1x gedoe mee gehad, hele norse douanebeambte op Chicago die me verzekerde dat het uitgeprint moest zijn, na een paar minuten ja knikken en excuses maken mocht ik wel door. Op LAX nooit problemen mee gehad, maar sindsdien neem ik toch altijd voor de zekerheid de geprinte versie mee.

Ik zou sowieso nooit weer via Chicago vliegen, wat een kutvliegveld is dat
Ben heel benieuwd hoe het met GlobalEntry gaat (hoewel je dan nog steeds een ESTA nodig hebt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PolarBear
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Bockelaar schreef op dinsdag 27 december 2022 @ 11:14:
wij hebben ze in 2017 geboekt via http://www.alcatrazcruises.com/ die tegenwoordig doorlinkt naar https://www.cityexperienc...co/city-cruises/alcatraz/

[...]

laatste edit: kijk gewoon op www.nps.gov, dat is de enige officiele National Park Service. Kom je dan uit bij Alcatraz: https://www.nps.gov/alca/planyourvisit/index.htm
Dit inderdaad (en dus via https://www.cityexperienc...co/city-cruises/alcatraz/)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stewie!
  • Laatst online: 08:58

Stewie!

Keen must die!

PolarBear schreef op dinsdag 27 december 2022 @ 11:40:
[...]

Ben heel benieuwd hoe het met GlobalEntry gaat (hoewel je dan nog steeds een ESTA nodig hebt).
Dan kom je niet aan het loket van een douane beambte dus dan heb je ook geen gezeur. Esta is inderdaad verplicht ondanks global entry.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

Iemand een mooi boek voor de kinderen (8 en 10) waar ze een beetje voorpret kunnen hebben met foto's van de westkust/parken en een kaart?

Die Capitol gidsen zijn wel erg droge stof voor ze :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hmmbob
  • Laatst online: 19-09 12:13
PWM schreef op donderdag 5 januari 2023 @ 17:05:
Iemand een mooi boek voor de kinderen (8 en 10) waar ze een beetje voorpret kunnen hebben met foto's van de westkust/parken en een kaart?

Die Capitol gidsen zijn wel erg droge stof voor ze :)
onze jongste (10) heeft deze in de kast staan:
Afbeeldingslocatie: https://media.s-bol.com/g6lMmQ1oVmyl/k8MZ0BN/1200x1193.jpg

https://www.bol.com/nl/nl...-reizen/9200000092902009/

Edit: maar deze is misschien leuker, die stond bij de oudste (13) in de kast, maar zeker geschikt voor wat jonger:

Afbeeldingslocatie: https://media.s-bol.com/yRZWMo8wEB7/550x696.jpg

https://www.bol.com/nl/nl...ers-usa/9200000009850244/

We hebben ook nog de National Geographic Kids - National Parks Guide USA (https://www.amazon.nl/Nat...-Centennial/dp/142632314X) en de Ultimate US Road Trip Atlas van ze (https://www.amazon.com/Na...imate-Atlas/dp/1426309333) in de kast. Beiden in het Engels.

[ Voor 35% gewijzigd door Hmmbob op 05-01-2023 17:25 ]

Sometimes you need to plan for coincidence

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

Bedankt :) Zitten in het mandje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• champion16
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 10:07
Ik ga van de zomer waarschijnlijk naar Amerika en ben van plan een auto te huren. Echter heb ik in Europa twee keer een auto gehuurd en twee keren autopech gehad waardoor ik meerdere dagen kwijt was.
Nu wil ik dit voorkomen door ervoor te zorgen dat vervangend vervoer geregeld is als ik pech/ongeluk krijg.

Echter, kijk ik bv op de site van Alamo of Budget, dan zie ik daar helemaal geen optie hiervoor. Wel 24/7 roadside assistence als extra maar ook hier geen woord over vervangend vervoer.

Voor de mensen die hier ervaring mee hebben, is vervangend vervoer bij de aanbieders gewoon standaard?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Berry_1989
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 19-09 07:26
champion16 schreef op zondag 8 januari 2023 @ 14:35:
Ik ga van de zomer waarschijnlijk naar Amerika en ben van plan een auto te huren. Echter heb ik in Europa twee keer een auto gehuurd en twee keren autopech gehad waardoor ik meerdere dagen kwijt was.
Nu wil ik dit voorkomen door ervoor te zorgen dat vervangend vervoer geregeld is als ik pech/ongeluk krijg.

Echter, kijk ik bv op de site van Alamo of Budget, dan zie ik daar helemaal geen optie hiervoor. Wel 24/7 roadside assistence als extra maar ook hier geen woord over vervangend vervoer.

Voor de mensen die hier ervaring mee hebben, is vervangend vervoer bij de aanbieders gewoon standaard?
Afgelopen jaar een auto gehuurd bij Almo en een lekke band gehad. We hebben toen een nieuwe auto gekregen, opgehaald door een uber en naar de dichtstbijzijnde verhuur locatie gebracht.

We huren altijd via Duitse verhuur website en dan met alles er op en aan qua verzekeringen en dergelijke.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Hmmbob
champion16 schreef op zondag 8 januari 2023 @ 14:35:
huh? hoezo dan?

"Heej, de auto die ik van je gekregen heb doet het niet, hoe ga je dat fixen?"

In de VS kon ik, toen ik een lekke band had en met de thuiskomer verder moest, bij een willekeurig filiaal binnenrijden en een andere auto meenemen.

En om mijn ongemak te verzachten mocht dat any type zijn, dus ik ben lekker in een Mustang doorgereden naar LA :+

[ Voor 22% gewijzigd door Hmmbob op 08-01-2023 15:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
Kan ook verschillen. Vd zomer lekke band (liep heeeeeeel langzaam leeg, langs een spijker heen) in Jacksonville Beach en die wilden ze verwisselen (Hertz).
Vond het best trouwens, vlakbij hotel en zaten toch bij 't strand :9

[ Voor 39% gewijzigd door matthijst op 08-01-2023 19:12 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bushie
dat werk in de US anders.
Is je auto nog "drive-able" dan rijd je zelf naar de dichtstbijzijnde vestiging om de auto om te ruilen,
is de auto niet "drive-able" dan komen ze met een autoambulance een nieuwe auto brengen (en nemen de defecte mee terug.
Roadsite assistance is alleen als je zelf nogal dom bent of twee linker handen hebt (bandje wisselen, verkeerde brandstof getankt, auto dicht gesmeten met de sleutels er nog in, dat soort ongein)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johan Bogle
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 19-09 12:22
Drie tofste dingen om te doen in NY? mag van alles zijn: eettentjes, winkels, musea, attracties, uitkijkpunten noem maar op.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rivanov
- SummitOne Vanderbilt als viewpoint. Prachtig uitzicht met een geweldige experience indoor met al die spiegels
- Sarges Deli of Katz’s Deli voor de typical pastrami sandwich. Jammie! Wij zijn met kerst bij Sarges geweest. Heerlijk! (Voor de betere bagel ga je naar Tompkins Square Bagel. Die is ook verrukkelijk)
- 9/11 Museum is wel een “must” als je in NYC bent

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ron!n
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 17:10
Johan Bogle schreef op zondag 8 januari 2023 @ 20:44:
Drie tofste dingen om te doen in NY? mag van alles zijn: eettentjes, winkels, musea, attracties, uitkijkpunten noem maar op.
Cocktails & Hotdogs bij PDT (Please Dont Tell, een speakeasy 'verborgen' in Crif Dogs).
Uitzicht vanaf Top of the Rock.
MoMA, toch wel een ontzettend indrukwekkende collectie en mooi museum.

What's in the case?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• champion16
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 10:07
Hmmbob schreef op zondag 8 januari 2023 @ 15:52:
[...]

huh? hoezo dan?

"Heej, de auto die ik van je gekregen heb doet het niet, hoe ga je dat fixen?"

In de VS kon ik, toen ik een lekke band had en met de thuiskomer verder moest, bij een willekeurig filiaal binnenrijden en een andere auto meenemen.

En om mijn ongemak te verzachten mocht dat any type zijn, dus ik ben lekker in een Mustang doorgereden naar LA :+
Tja afgelopen jaar rondreis Zuid Europa in Italië bij 40+ graden pech op de snelweg. 3 uur vastgezeten en vervolgens van t kastje naar muur gestuurd qua reparatie. 3 dagen vastgezeten op motel bij een industrieterrein. Gezeik dat we niet de juiste verzekering hadden genomen, totdat we zeiden dat we desnoods dan het vliegtuig naar huis zouden nemen. Toen via t hoofdkantoor toch binnen een uur vervanging binnen... Dat wil ik dus echt niet meer meemaken. Maar thanks voor de reactie!
Bushie schreef op zondag 8 januari 2023 @ 18:47:
dat werk in de US anders.
Is je auto nog "drive-able" dan rijd je zelf naar de dichtstbijzijnde vestiging om de auto om te ruilen,
is de auto niet "drive-able" dan komen ze met een autoambulance een nieuwe auto brengen (en nemen de defecte mee terug.
Roadsite assistance is alleen als je zelf nogal dom bent of twee linker handen hebt (bandje wisselen, verkeerde brandstof getankt, auto dicht gesmeten met de sleutels er nog in, dat soort ongein)
Gelukkig! Thanks dat het daar goed geregeld is.

Iedereen bedankt voor de reacties!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
Uitzicht vanaf dumbo:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/39xYGB94Lu8LtQYHIp_CwjRJgiw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/oPYPfSMdu0XCGEvfBS9leFBy.jpg?f=fotoalbum_large

Als je d'r toch bent: uitzicht op Manhattan Bridge:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/z94DOtEhUl3Ibxi2sQvIr91F37g=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/fJ6kdXWE8YeWxjR8FY4Ecdum.jpg?f=fotoalbum_large

en dan de Brooklyn Bridge over lopen:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/btv9sonMhJcWmDSD43a52eux5Ag=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/FCRxH2UpkYMi0wDsUwUaWABb.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Knollie
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 14:25
Wat dacht je van een bezoekje hier:
https://www.intrepidmuseum.org/space_shuttle_pavilion
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9_PEkPGZvfqzoi_ejzl7uDwCokc=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/td5m6g9kjXpLhVkZcm5svwsK.jpg?f=user_large

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Rivanov
SummitOne Vanderbilt

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/NJNcPEB.jpg

Met dit prachtige uitzicht.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/WjKZFpI.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/HTgQZEb.jpg

Sarge’s Deli pastrami sandwich. ;) (wij deelden deze overigens met z’n tweeën)

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/3xF58CA.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/YLXePk0.jpg

9/11 Memorial (met op de achtergrond winkelcentrum Oculus)

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/SkSFBjV.jpg

Van Manhattan naar Brooklyn wandelen via Brooklyn Bridge (en vice versa)

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/u7jE2qh.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/ORgS8tx.jpg

Hudson Yards met The Vessel en Intrepid Museum

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/5ZIIvaE.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/SKnmt0f.jpg

En tip voor het Vrijheidsbeeld. Neem niet de Statue of Liberty Ferry voor $ 30.
Neem vanuit Battery Park de Staten Island Ferry. Deze is namelijk helemaal gratis en vaart ook langs het Vrijheidsbeeld af. Zorg wel dat je aan de rechterkant zit.. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
Dit kanaal is overigens wel leuk en handig om te bekijken. New Yorker die leuke tips deelt. Om te doen, om zeker niet te doen. Beste foodspots etc.

https://youtube.com/@HereBeBarr

[ Voor 36% gewijzigd door Rivanov op 09-01-2023 07:06 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rivanov
Overigens shoutout naar @matthijst voor de hoteltip.
We zaten afgelopen kerst in Fairfield Inn & Suites by Marriott New York Midtown Manhattan/Penn Station op W33rd. Goed hotel op perfécte locatie! Aanrader!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AntraXxX
  • Registratie: Augustus 2009
  • Nu online
Leuke foto’s en idem dito post @Rivanov !
Ik wil aanstaande zomervakantie ook richting NYC met m’n vriendin en toevallig laatst ook dat YT kanaal van Here Be Barr ontdekt. Veel handige tips en niet alleen maar met een gesponsorde insteek 👌🏼.

Poor man wanna be rich, rich man wanna be king And a king ain't satisfied till he rules everything.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snakeye2209
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 08-09 18:04
Over een maand ga ik met mijn ouders en mijn broer op een cruise. :)
Nu stappen we op de boot in Florida. De ESTA is aangevraagd. Maar hoe zit het met het bewijs van vaccinatie?
Via de website die ik in dit forum vond een test gedaan en ik mag, gezien ik de 2e vaccinatie heb gehad, gewoon het land in.

Maar hoe moet je dit bewijzen? Moet dit via de corona app of moet je het gele boekje meenemen? Iemand enig idee?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• teun2408
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 08-09 10:36
Snakeye2209 schreef op maandag 16 januari 2023 @ 14:09:
Nu stappen we op de boot in Florida. De ESTA is aangevraagd. Maar hoe zit het met het bewijs van vaccinatie?
Via de website die ik in dit forum vond een test gedaan en ik mag, gezien ik de 2e vaccinatie heb gehad, gewoon het land in.

Maar hoe moet je dit bewijzen? Moet dit via de corona app of moet je het gele boekje meenemen? Iemand enig idee?
Je kunt hier: https://coronacheck.nl/nl/ een (internationaal) vaccinatiebewijs downloaden die je kunt printen. De app zou in theorie genoeg moeten zijn, maar ik zou het voor de zekerheid maar gewoon uitprinten.

[ Voor 4% gewijzigd door teun2408 op 16-01-2023 14:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stroopwafels
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 18-09 18:22
Snakeye2209 schreef op maandag 16 januari 2023 @ 14:09:

Vorig jaar moest ik via Delta mijn bewijs (gewoon screenshot van de informatie wat in de CoronaCheck app staat, view QR Code -> Details) online uploaden tijdens (kan ook vooraf) het inchecken, en bij het afdroppen van mijn bagage moest ik dit laten zien in de app (of papier).

Voor het boarden nog een formuliertje (USA Attestation Form for non-US nationals) invullen (kan je ook thuis al uitprinten en ondertekenen).

Denk dat vrijwel niemand het goed controleerd maarja..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• antonyv
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 19-09 15:09
Hoi, ik heb even een vraagje.

Ik zit al een tijdje deze zeer interessante topic te volgen.
Wij willen deels een camper huren voor enkele parken.

Heeft iemand ervaring (goede of slechte) met RVshare.com?

Ik hoor het graag.
Thanks.

there's no place like cloudbase

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• antonyv
Nog en vraagje.

Stel ik koop een iPad daar, die ik ook een maand lang gebruik voor navigatie e.d., moet ik dan ook nog aangeven bij douane als ik weer terug ga naar NL?
Of is het dan een gebruikt item?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Stroopwafels
antonyv schreef op maandag 23 januari 2023 @ 14:01:
Nog en vraagje.

Stel ik koop een iPad daar, die ik ook een maand lang gebruik voor navigatie e.d., moet ik dan ook nog aangeven bij douane als ik weer terug ga naar NL?
Of is het dan een gebruikt item?
Moet je het aangeven? Eigenlijk wel. Doen veel mensen dat? Nee, absoluut niet. Sowieso als je een iPad meeneemt zonder de originele verpakking dan is het toch gewoon je iPad die je ook al meenam op de heenreis? ;)

Ik heb in Amerika een iPhone, MacBook en grafische kaarten gekocht (ik woonde daar voor 5 jaar) en mee terug genomen zonder problemen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hmmbob
Stroopwafels schreef op maandag 23 januari 2023 @ 14:12:
Ik heb in Amerika een iPhone, MacBook en grafische kaarten gekocht (ik woonde daar voor 5 jaar) en mee terug genomen zonder problemen.
Maar verhuisboedel != reisbagage

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stroopwafels
Hmmbob schreef op maandag 23 januari 2023 @ 14:21:
[...]

Maar verhuisboedel != reisbagage
Ik moet daarbij wel zeggen dat ik dat meenam voor andere mensen toen ik af en toe tussen Nederland en Amerika ging reizen, dus niet alles in 1 klap mee toen ik weer terug naar Nederland ging verhuizen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• redwing
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 18:36
Stroopwafels schreef op maandag 23 januari 2023 @ 14:31:
[...]

Ik moet daarbij wel zeggen dat ik dat meenam voor andere mensen toen ik af en toe tussen Nederland en Amerika ging reizen, dus niet alles in 1 klap mee toen ik weer terug naar Nederland ging verhuizen.
Als je er een woning hebt is het een heel stuk makkelijker om dit te verantwoorden als je gecontroleerd wordt, maar doe je het zomaar bij een reis is er best een risico dat je gepakt wordt. Ik ken iig best wel wat mensen die bij de douane mochten gaan betalen. Met zo'n iPad kunnen ze b.v. zien van wanneer die is, waaruit al snel zal volgen dat je hem daar hebt gekocht.

Ik zou er dus goed mee opletten, er is best een kans dat je geen enkele vraag krijgt, maar als ze dat wel doen ben je al snel nat en wordt je iPad wat duurder. Iig blijft het import, ook als je hem al een maand daar hebt gebruikt.

[removed]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• antonyv
MadMarky schreef op woensdag 25 juli 2018 @ 12:58:
[...]

Dat is ook wat ik toen gemerkt heb. Zodra je verder gaat dan 110th street (noordrand Central Park) wordt je als toerist nagekeken en thv 120th kregen we zelfs wat dingen naar ons hoofd geroepen. Wel meteen gevolgd door excuses van iemand anders die ernaast liep, maar het geeft wel de sfeer aan.
Beetje laat maar toch een vraag: Gaat dit dan over 's avonds of ook gewoon overdag in die omgeving?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MadMarky
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

antonyv schreef op donderdag 26 januari 2023 @ 21:48:
[...]

Beetje laat maar toch een vraag: Gaat dit dan over 's avonds of ook gewoon overdag in die omgeving?
Gewoon midden overdag. Harlem is best wel een wat armere buurt en sommigen laten dan merken dat ze het niet zo op toeristen hebben. Maargoed dat is ondertussen wel 9 jaar geleden, de gentrificatie heeft in Manhattan heeft ook niet stilgestaan dus misschien is dat tegenwoordig al wel anders.

🖥️ | 🚗

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• antonyv
Wij, mijn vrouw en ik plannen al een tijdje een roadtrip in USA.
We denken aan de maand april: eerst NYC paar dagen, alleen de highlights niet de hele stad, en daarna naar het zuidwesten, de parken en LA en SF.

Al heel veel gelezen alhier en heel veel tips opgeslagen. Dank aan jullie allen!

Ik maak me echter wel een beetje zorgen om de parken die deels gesloten zullen zijn.
Maar we gaan op de gok toch maar plannen om er heen te gaan, lukt het helemaal niet dan hebben we extra reistijd of een rustdag.

Het is mijn eerste keer in USA dus wellicht volgen er wel meer vakanties daar in een andere periode.

Wel veel kleding meenemen begrijp ik, want en Yosemite (sneeuw) en Death Valley gepland waar ik nog wel wat contrast verwacht qua temperatuur.
We zijn benieuwd, ik denk dat het oevral niet zo heel druk is.
En misschien missen we wel heel veel dingen zoals Angels Landing, Yosemite Valley, en de meer hoger gelegen parken.

Kan kan iemand die daar eens geweest is rond april daar iets over zeggen?

Voorlopig druk aan het plannen.

[ Voor 13% gewijzigd door antonyv op 27-01-2023 11:34 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Patrick_6369
Ik ben er in april 2017 geweest en heb toen in 3 weken het min of meer klassieke rondje zuid-west gedaan.
In Yosemite was destijds best veel geopend, behalve Glacier Point en de Tioga Road. In SeKi viel het tegen, maar die dag sneeuwde het ook. Desondanks wel de General Grant en General Sherman kunnen zien.
Bryce en Zion waren prima te doen. In Bryce lagen nog resten sneeuw, maar niks wat de toegang blokkeerde. In Zion ook. Vanwege smeltwater was de Narrows nog gesloten. San Francisco was heerlijk. Doordat je vroeger in het jaar bent heb je minder last van mist, dus dat is mooi meegenomen. Overigens is april wel ook spring break, dus kan plaatselijk druk worden. Zeker voor Vegas zul je dat wel merken met nog eens extra veel gekte. In Death Valley en Palm Springs hebben we toen al kunnen zonnen bij het zwembad van het hotel.
Qua kleding dus vooral laagjes meenemen zodat je heel flexibel bent!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• antonyv
Patrick_6369 schreef op vrijdag 27 januari 2023 @ 11:57:
Ik ben er in april 2017 geweest en heb toen in 3 weken het min of meer klassieke rondje zuid-west gedaan.
In Yosemite was destijds best veel geopend, behalve Glacier Point en de Tioga Road. In SeKi viel het tegen, maar die dag sneeuwde het ook. Desondanks wel de General Grant en General Sherman kunnen zien.
Bryce en Zion waren prima te doen. In Bryce lagen nog resten sneeuw, maar niks wat de toegang blokkeerde. In Zion ook. Vanwege smeltwater was de Narrows nog gesloten. San Francisco was heerlijk. Doordat je vroeger in het jaar bent heb je minder last van mist, dus dat is mooi meegenomen. Overigens is april wel ook spring break, dus kan plaatselijk druk worden. Zeker voor Vegas zul je dat wel merken met nog eens extra veel gekte. In Death Valley en Palm Springs hebben we toen al kunnen zonnen bij het zwembad van het hotel.
Qua kleding dus vooral laagjes meenemen zodat je heel flexibel bent!
Kijk daar heb ik ook veel aan. Ik kreeg de indruk dat er niet heel veel Tweakers in april gaan. Dus ik werd een beetje onzeker of april nou helemaal niet geschikt was voor en roadtrip.
Beetje gerustgesteld wel.
Dankje!

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Hmmbob
Yosemite is in het voorjaar prachtig - en rond april/mei beginnen de watervallen echt lekker te vullen met smeltwater.

9 mei 2016:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lpFpS0EYvuLoZDI_5VFympHNh5g=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/BGYeUgmIeyKrSFYPCJDaNME8.jpg?f=fotoalbum_large
antonyv schreef op vrijdag 27 januari 2023 @ 12:15:
Ik kreeg de indruk dat er niet heel veel Tweakers in april gaan. Dus ik werd een beetje onzeker of april nou helemaal niet geschikt was voor en roadtrip.
Houd vooral de sites van de verschillende parken in de gaten qua afgesloten wegen. Zeker als je gepland hebt om de CA-120 door Yosemite heen te nemen - die is in de winter dicht en opent pas als de weg weer vrij is van 3m sneeuw :+ Het is ver omrijden als je daar pas (te) laat achter komt.

[ Voor 97% gewijzigd door Hmmbob op 27-01-2023 13:17 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• OttiglioM
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 11:04
antonyv schreef op vrijdag 27 januari 2023 @ 12:15:
[...]
...... Ik kreeg de indruk dat er niet heel veel Tweakers in april gaan. Dus ik werd een beetje onzeker of april nou helemaal niet geschikt was voor en roadtrip.
Niet alleen tweakers, er zijn sowieso wat minder toeristen op stap in die periode. Dat zie ik als een voordeel. Het is dan relatief minder druk. Inderdaad kan springbreak het juist weer drukker maken. Onze laatste reis was maart/april 2010. Toen konden we nog prima op de bonnefooi ('s ochtends bepalen waar je 's avonds gaat overnachten) reizen. We hadden wel een goedkope kampeeruitrusting van de walmart in de auto. Af en toe blijkt alles echt vol te zijn. En dan is een tentje een handige backup. Maar dat was toen. Het verschil met nu is dat tegenwoordig ook heel veel Amerikanen doordeweeks in eigen land op stap gaan. Het schijnt nu overal en altijd ontzettend druk te zijn.... Vooral dus op de highlights (parken) waar iedereen heen wil. Buiten die parken is er nog zo ontzettend veel overweldigende natuur te vinden waar je zo goed als alleen bent. Maar dat vergt wel een beetje ervaring, kennis en voorbereiding. Niet iets voor een eerste keer. Dan kan je maar beter de gebaande paden volgen. En dat betekent dat je alle accommodaties ruim van te voren moet vastleggen.

New York ligt op ongeveer dezelfde breedtegraad als Lissabon. Prima toch, zou je zeggen. Maar NY is wel veel gevoeliger voor landklimaatinvloeden. Waait de wind uit het noordwesten dan kan het ijzig koud worden. Maar het kan er ook lenteachtig zijn. Goed dat je met kleden met alles rekening houdt :) LA en SF zullen niet zo'n probleem zijn, zij het dat het in SF met westenwind en (soms) mist ook frisjes kan zijn. LV en DV zijn dan juist heel aangenaam qua temperatuur. Verder hangt het een beetje van de hoogte af hoe je de temperatuur zult ervaren. Bij het op bijna 1500 meter hoogte gelegen Cathedral Gorge SP in zuidoost Nevada bleken dus alle motels vol te zitten. Een motorclub had alles afgehuurd. Geen nood, op een prachtige camping en bij een strak blauwe hemel zetten we ons tentje op. Maar wat werd het koud 's nachts...... Nog hoger neemt de kans op sneeuw toe. Eerlijk gezegd vind ik die sneeuw op oranje-rode rotsen juist van toegevoegde waarde. Hetzelfde geldt voor de besneeuwde toppen op de keten van lacolieten die je oostelijk van Page kunt aantreffen. Mochten jullie zover naar het oosten willen reizen. Hoe dan ook vinden wij maart/april de beste tijd om door het zuidwesten te reizen. De zomerhitte kan moordend zijn, tot diep in september. Indien je een hike wilt doen geen pretje. Parken kunnen gesloten zijn door de drukte of door een bereikt plafond in de overheidsfinanciën. Eigenlijk nooit door sneeuw. Een enkele en zeldzame flashflood daargelaten.

Aanvulling op vorig bericht: In april zal de Tiogapass zo goed als zeker gesloten zijn. Je kan dan wel de vallei van Yosemite bezoeken. Wat gezien wordt als de core attractie van dit park. Bij doorreizen naar het oosten zal je een omweg moeten maken. En je mist dan Mono Lake en Owens Valley. In onze beleving zeer de moeite waard.

[ Voor 5% gewijzigd door OttiglioM op 27-01-2023 13:50 . Reden: aanvulling ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• antonyv
Hmmbob schreef op vrijdag 27 januari 2023 @ 13:13:
Yosemite is in het voorjaar prachtig - en rond april/mei beginnen de watervallen echt lekker te vullen met smeltwater.

9 mei 2016:
[Afbeelding]

[...]

Houd vooral de sites van de verschillende parken in de gaten qua afgesloten wegen. Zeker als je gepland hebt om de CA-120 door Yosemite heen te nemen - die is in de winter dicht en opent pas als de weg weer vrij is van 3m sneeuw :+ Het is ver omrijden als je daar pas (te) laat achter komt.
[quote]Hmmbob schreef op vrijdag 27 januari 2023 @ 13:13:

Wat een prachtige foto.

[ Voor 21% gewijzigd door antonyv op 27-01-2023 13:53 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• paul-s83
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 19:12
Hmmbob schreef op vrijdag 27 januari 2023 @ 13:13:

9 mei 2016:
[Afbeelding]

[...]

Afgelopen mei waren wij in Yosemite met onze RV. De 120 was dicht en komend vanuit LV was dat een aardig eindje omrijden.

Wel perfect weer gehad toen:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XGm9Wl1aH4xYDI54bIKPzK4XQyM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/DUmMu4LqGNPwjGVyBumWLV43.jpg?f=fotoalbum_large

En de watervallen zijn dan vol aan om al het smeltwater af te voeren. Prachtig tafereel om te zien:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7ehL959xOjb963f0Z_VbT_DVf9M=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/RrYa2vzBsQLVDG2cC9Rq5mag.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Grouchy
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 17:14

Grouchy

meep meep

antonyv schreef op vrijdag 27 januari 2023 @ 11:30:

Wel veel kleding meenemen begrijp ik, want en Yosemite (sneeuw) en Death Valley gepland waar ik nog wel wat contrast verwacht qua temperatuur.
We zijn benieuwd, ik denk dat het oevral niet zo heel druk is.
En misschien missen we wel heel veel dingen zoals Angels Landing, Yosemite Valley, en de meer hoger gelegen parken.

Kan kan iemand die daar eens geweest is rond april daar iets over zeggen?
Kleren zou ik vooral daar kopen bij een premium outlet ipv alles mee te nemen.
In april zou ik me instellen op sneeuw, maar ook op temperaturen van 30+
Las Vegas, Valley of fire SP en Snow Canyon SP Petrified Sand Dunes is het vaak al een graad of 33.
Zion NP was ook aardig warm, Bryce Canyon ook op dag 1;

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NkkNf_OUqP0TQH-gvzQcSA6a0Ho=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/jPTLuBt1i1VIsuWHPgxktIUD.jpg?f=fotoalbum_medium

op dag 2 lag er sneeuw;
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/p0km2k1eTb-3nWHwXUu-RrJDqTs=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/w57F70xrOx3Fr0tzk4nYbiQx.jpg?f=fotoalbum_medium

Capitol Reef NP bijvoorbeeld regen en een graad of 10 meegemaakt...
Organ Pipe Cactus NM, Saguaro NP, Sedona eigenlijk de laatste jaren lekker hoog in de 20s, laag in de 30s..

Zion/Angels Landing was erg druk, omhoog was het file lopen. Tegenwoordig werken ze geloof ik met permit/lotterij voor het laatste stuk.
De rest van de parken is het beter wat de drukte betreft in april.

A cavalry general should be a master of practical science, know the value of seconds, despise life and not trust to chance.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• antonyv
Ziet er prachtig uit. Ik kan niet wachten.

Maar nog even een vraag qua vluchten:
Ik heb NUL ervaring met vliegen inclusief overstap.
Stel ik ga overstappen in Londen of waar dan ook, op het zelfde vliegveld en er zit 1,5 uur tussen aankomst en vertrek volgende vlucht.

Is dat niet krap?

Ga je weer door de douane? En moet je je koffers oppikken en het hele riedeltje? Dan lijkt me 1,5 uur plots erg krap! Helemaal als je begint met een half uurtje vertraging.
Heeft iemand daar wat ervaring mee? En hoeveel tijd zou je als "veilig" bestempelen?

Thanks.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• matthijst
In de VS kom je aan, ga je door immigrations, haal je je koffer op, gooi je je koffer op een band voor de volgende vlucht, ga je opnieuw door immigrations, dan door security. En dan sta je weer bij je gate voor de volgende vlucht.

Ik probeer altijd minimaal 2 uur aan te houden in de VS. Komende zomer naar Albuquerque, kon snelst via ATL (1,5 uur overstap), maar toch maar voor de 4 uur stop in SLC gekozen.

Uiteraard kán je in 1,5 uur overstappen, maar heb geen zin in stress aan het begin van een vakantie. Afgelopen zomer hadden we wat jij beschreef: naar Orlando via Chicago, zouden 2 uur overstaptijd hebben.
Toen ging de vlucht te laat weg, en bleef vliegtuig na landen eerst een kwartier voor de gate staan. Bleef er 1 uur 15 over. Uiteindelijk rennend naar de gate de vlucht gehaald. Kwartier zwetend zitten uithijgen in het vliegtuig. Wel gered, maar ik werd er niet blij van :)

Je kan ook ff kijken of er nog 1 of meerdere vluchten na de jouwe gaan. Dan weet je iig dat je met een beetje mazzel op de volgende vlucht mee kan.

Als je in Londen overstapt heb je dat gedoe met zelf koffers ophalen en weer afgeven niet: dan labelen ze meteen door naar je eindbestemming in de VS.

[ Voor 14% gewijzigd door matthijst op 28-01-2023 12:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grouchy

Grouchy

meep meep

Als je hem kan boeken moet de overstap te doen zijn. Bloktijden zijn vaak ruim.
Nu was in 2022 Schiphol een totale puinhoop. Ben sinds april elke maand 1-2 keer naar de USA gevlogen en ongeveer 40% van de vluchten vanuit Schiphol had 1-2+ uur vertraging.
Dat stressen en rennen is vaak nergens voor nodig. Elke keer heeft Delta de aansluitende vluchten aan de grond gehouden tot iedereen aan boord was. Dat was af en toe nog 1h30+ wachten aan boord op de rest v/d 20-25 pax. Anders mogen ze namelijk de EU261 vergoeding betalen.
Als ze er zijn boek ik dus de minimale 1h15 connectie.

A cavalry general should be a master of practical science, know the value of seconds, despise life and not trust to chance.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kju
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 19-09 15:17

Kju

Ik probeer de overstap in de VS te plannen en hou minimaal 3 uur aan. Dan heb je voldoende tijd om door de douane te gaan en nog even wat te eten. Bij aankomst op je eindbestemming hoef je dan alleen je bagage op te halen en dan sta je vrij snel buiten. 1,5 uur is wel te doen maar niet binnen de VS als je ook langs de douane moet.

PSN: Kjujay

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• matthijst
Voor werk zou ik ook wel 1:15 aan durven houden. Vakantie begin ik liever zoals gepland :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paul-s83
Kju schreef op zaterdag 28 januari 2023 @ 12:50:
Ik probeer de overstap in de VS te plannen en hou minimaal 3 uur aan. Dan heb je voldoende tijd om door de douane te gaan en nog even wat te eten. Bij aankomst op je eindbestemming hoef je dan alleen je bagage op te halen en dan sta je vrij snel buiten. 1,5 uur is wel te doen maar niet binnen de VS als je ook langs de douane moet.
Dat laatste ligt ook vooral aan je reisgezelschap.

Wij hadden 2 jonge kids bij ons en voordat wij uberhaupt bij de wachtrij waren aangekomen werden we al door een immigration officer aangesproken en meegenomen om via een loket dat normaliter voor diplomaten etc. geopend is de formaliteiten in orde maken.

(Zowieso zijn ze in Amerika heel erg relaxed voor je wanneer je kleine kids bij hebt.)

Binnen half uur na landen stonden wij alweer bij de volgende gate te wachten. Uiteindelijk alle stress voor een overstap van 1,5 uur voor niks geweest.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kju
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 19-09 15:17

Kju

M’n reisgezelschap is ervaren genoeg. Ik wil gewoon geen stress. Ik heb er een keer 1,5 uur over gedaan voordat ik langs de douane was en ik heb een keer een overstap gemist omdat mijn eerste vlucht twee uur te laat aankwam. Het zijn geen gebeurtenissen die je vaak zullen overkomen maar na die ervaringen heb ik met 3 uur overstappen geen stress meer gehad. Bijkomend voordeel is dat je nog voldoende tijd hebt om even te decompressen in de lounge als je die mogelijkheid hebt.

PSN: Kjujay

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arrne
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 19-09 18:31
In de VS zou ik niet een al te krappe overstap plannen. Laatste keer in Chicago moest ik een uur wachten op mijn bagage, naar een andere terminal en vervolgens weer ruim drie kwartier in de rij staan voor security. Alleen immigratie ging toen vlot, maar ook daar kun je pech mee hebben..

Buiten de VS zou ik wel krapper durven plannen. Sowieso hoef je daar zelf niet achter je bagage aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• antonyv
Arrne schreef op zaterdag 28 januari 2023 @ 17:00:
In de VS zou ik niet een al te krappe overstap plannen. Laatste keer in Chicago moest ik een uur wachten op mijn bagage, naar een andere terminal en vervolgens weer ruim drie kwartier in de rij staan voor security. Alleen immigratie ging toen vlot, maar ook daar kun je pech mee hebben..

Buiten de VS zou ik wel krapper durven plannen. Sowieso hoef je daar zelf niet achter je bagage aan.
Hoef je niet zelf achter de bagage aan? Gaat dat vanzelf dan ven het ene in het andere vliegtuig?

Ook bijvoorbeeld via Lissabon? (is ook een kandidaat tussenlandng)
AMS-LIS-NYC dus?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peacelord
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 15:14
matthijst schreef op zaterdag 28 januari 2023 @ 12:27:
Als je in Londen overstapt heb je dat gedoe met zelf koffers ophalen en weer afgeven niet: dan labelen ze meteen door naar je eindbestemming in de VS.
Is dat een standaard proces? Wij gaan nl vd zomer via Londen naar Las Vegas en landen dan op Heathrow en vertrekken dan 3,5 uur later van Gatwick. Geen ideale situatie, heb ik me vooraf onvoldoende gerealiseerd. Zeker niet met een vrouw met migraine. Maar over de koffers hoef je je dus geen zorgen te maken of in ieder geval niet eerst op te wachten?

Als een ervaringsdeskundige hier nog ervaring heeft met deze overstap dan zou ik erg geholpen zijn met wat praktische tips.

4130 WP zuidelijke oriëntatie 14 x ja solar en SE 3500 HD

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 19-09 20:45

Barrycade

Through the...

peacelord schreef op zaterdag 28 januari 2023 @ 17:48:
[...]

Is dat een standaard proces? Wij gaan nl vd zomer via Londen naar Las Vegas en landen dan op Heathrow en vertrekken dan 3,5 uur later van Gatwick. Geen ideale situatie, heb ik me vooraf onvoldoende gerealiseerd. Zeker niet met een vrouw met migraine. Maar over de koffers hoef je je dus geen zorgen te maken of in ieder geval niet eerst op te wachten?

Als een ervaringsdeskundige hier nog ervaring heeft met deze overstap dan zou ik erg geholpen zijn met wat praktische tips.
Uhh je weet dat dat 2 verschillende luchthavens zijn toch?

Dus is niet een standaard overstap. Heb je die tickets los geboekt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 18:57
[...]

Twee verschillende luchthavens? Klopt dat? Dan moet je dus eerst je koffers ophalen op Heathrow, met je koffers reizen naar Gatwick en dan daar weer inchecken.

Ik heb geen ervaring met overstappen in Londen maar ik ken Londen wel en dat is geen snelle trip.

(taxi is volgens de Citymapper app 70min. en met het OV bijna twee uur inclusief twee overstappen)

[ Voor 6% gewijzigd door D-e-n op 28-01-2023 18:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peacelord
Was een koopje, nog geen €500 voor een retour vanuit Düsseldorf. Maar dat zal dan dus wel stressen worden ook al neem je de taxi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

Voor Yosemite ik heb 2 nachten in een tent geboekt, net als de laatste keer. Ik heb echter een rugblessure en de tent is onverwarmd, wat niet best is voor de onderrug ook. Allemaal geen ramp verder hoor, maar aangezien het de eerste week van de vakantie is, probeer ik wel wat voorzichtig te doen.

Ik zit nu te kijken naar Evergreen Lodge Yosemite. Dat is wel wat uit de richting van de vallei, iemand daar in de buurt geweest?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

[...]

Niet ideaal zegt ie :p Ik ben 2x per maand naar Londen en vlieg op de verschillende luchthavens dus ben er goed bekend.

Ik zeg niet dat het niet kan, natuurlijk, sterker, in principe moet je het kunnen halen. Wel flink dure taxi ook, dus daar gaat al een deel van je winst ;) Reken voor een Uber op 130,- en voor een Black Cab op 180,-.

Heathrow moet je na 45 minuten wel met je koffers kunnen verlaten. Dan is het 45 minuten naar Gatwick. Dus, als je geen vertraging hebt en de M25 niet vast staat, moet je het wel redden. Moet je niet rond spitstijd gaan, dan heb je wel echt een probleem.

Is het op 1 ticket? Dan heb je in principe wel recht op vervangende vlucht als je hem mist buiten jou schuld.

EDIT:

Gevonden, 07.50 op LHR en dan om 11.00 vanaf LGW. Dat is wel spitstijd :+ Mijn advies: Zoek gewoon heel goed uit wat je gaat doen als je hem mocht missen en wat jouw rechten in dat geval zijn. Als je dat op een rijtje hebt heb je het al een stuk rustiger in jouw (en haar hoofd).

[ Voor 9% gewijzigd door PWM op 29-01-2023 17:12 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pepppie
  • Registratie: November 2008
  • Niet online
[...]

Pfff.. Kun je nog omboeken? Kan mij niet voorstellen dat dit de meest voordelige optie is als je alle kosten bij elkaar optelt. Daarbij; Gatwick ligt een kilometer of 50 onder Londen en Heathrow helemaal west. Ben je 1,5u met de trein / metro kwijt of een uur met de taxi zonder file.

Dusseldorf / Brussel niet goedkoper (en vooral makkelijker) dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peacelord
Het is dezelfde airline en mijn rechten ga ik nog ff checken. Overigens zijn er gespecialiseerde taxi services die aangeven er in de spits een kwartier langer over te doen (ca een uur dan) en die kosten rond de €100. Half juli is het ook daar zomervakantie dus dat scheelt substantieel in het aantal forenzen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• antonyv
Jeeezz wat ziet die auto eruit. Had je dat wel goed geborgd op een formulier voordat je die meenam?
Geen geouwehoer mee gehad?
Of loop je dan gewoon met een camera rondom om alles vast te leggen voor vertrek?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmmbob
Neuh, niets bijzonders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

Autohuur is sinds corona wel een leuke loterij van hoge en lage prijzen. Voor 3 weken in Mei 2023 was ik 2800 kwijt, met drop off op andere locatie (en flinke auto).

Vorige maand, zelfde boeking gemaakt voor 2200. En nu net voor 1780. Lang leve flexibel boeken :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmmbob
PWM schreef op maandag 30 januari 2023 @ 22:09:
Autohuur is sinds corona wel een leuke loterij van hoge en lage prijzen. Voor 3 weken in Mei 2023 was ik 2800 kwijt, met drop off op andere locatie (en flinke auto).

Vorige maand, zelfde boeking gemaakt voor 2200. En nu net voor 1780. Lang leve flexibel boeken :p
Ha, zo hebben wij dat ook altijd gedaan idd.

Wel altijd pas #1 cancellen als #2 al volledig geboekt is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dave99
  • Registratie: Oktober 2022
  • Laatst online: 19-09 13:19
Wij willen voor onze rondreis in Florida een convertible huren. Mustang or similiar dus mogelijk ook Camaro :)
Iemand ervaring met de kofferruimte met open dak? De ene verhuurder zegt 2 bags, de andere praat over 2 koffers (die dus minder buigzaam zijn).

Eentje op de achterbank is ook een optie maar is dat dan niet verleidelijk voor diefstal bij een tussenstop/uitstap tussen 2 hotels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Dave99 schreef op dinsdag 31 januari 2023 @ 11:49:
Wij willen voor onze rondreis in Florida een convertible huren.
Je weet dat het goed kan regenen in Florida? Ga er niet van uit dat je het dak er continu af kan houden.
Wegens hagel, storm, of te veel zon.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grouchy

Grouchy

meep meep

Met het tussenschot omhoog (die moet omhoog als de kap naar beneden gaat) was de Camaro maar krap. Nu heb ik de laatste jaren minder en minder Camaro's gezien.
Mustang heeft meer ruimte.
Op youtube staan er in ieder geval diverse filmpjes over dit onderwerp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scott
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 12:28

Scott

Ik ben, dus ik tweak

Dave99 schreef op dinsdag 31 januari 2023 @ 11:49:
Wij willen voor onze rondreis in Florida een convertible huren. Mustang or similiar dus mogelijk ook Camaro :)
Iemand ervaring met de kofferruimte met open dak? De ene verhuurder zegt 2 bags, de andere praat over 2 koffers (die dus minder buigzaam zijn).

Eentje op de achterbank is ook een optie maar is dat dan niet verleidelijk voor diefstal bij een tussenstop/uitstap tussen 2 hotels
"Bags" is een groot begrip, als het op reizen aankomt wordt alles eigenlijk wel beschreven als "bag", dus dat zegt niet veel. 2 koffers ook niet overigens, want zijn dat rolkoffertjes of hutkoffers?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bwerg
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online

bwerg

Internettrol

PWM schreef op maandag 30 januari 2023 @ 22:09:

Sodetering, twee maanden voor corona zat ik op 800 dollar voor 4 weken.

Heeft geen speciale krachten en is daar erg boos over.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• matthijst
Zo'n bedrag op zich zegt weinig natuurlijk. type auto, regio, periode, one-way, etc....

[ Voor 6% gewijzigd door matthijst op 01-02-2023 14:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paul-s83
Vergeet ook niet om gebruik te maken van de juiste discount codes en de mogelijkheid om via wat trucjes gratis een premium status te krijgen.
Hierdoor kan je bij elke fatsoenlijk verhuurbedrijf voor de prijs van een standaard sedan wegrijden in een grote SUV of mooie cabrio e.g.

En het loont ook om eens te kijken wat de prijs doet op de lokale website van een verhuurder. Zo heb ik vorig jaar via Avis.be een Ford Explorer, 21 dagen afhalen op Orlando airport voor 1100 dollar kunnen krijgen

Zowieso is een premium status relaxed omdat je daarmee vaak een “skip the line” kan doen. Je loopt naar de garage, pakt je auto en je rijdt binnen 5 min naar de exit booth.

[ Voor 41% gewijzigd door paul-s83 op 01-02-2023 14:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• antonyv
Bushie schreef op maandag 29 augustus 2022 @ 15:40:
ik deel de ervaringen van @voske afgelopen maand geweest in zuid westen:
- vaak CC + pincode
- minder vaak zip-code >> 0+nederlandse postcode (werkt niet altijd dus naar binnen)
- 1x CC zonder pincode of ander check
Ik zou gelijk denken dat ik geskimd was als ik gevraagd werd om een pincode. Maar dat zal wel mijn voorzichtigheid zijn.
Of ben ik dan de enige die zo denkt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Patrick_6369
antonyv schreef op donderdag 2 februari 2023 @ 20:43:
[...]

Ik zou gelijk denken dat ik geskimd was als ik gevraagd werd om een pincode. Maar dat zal wel mijn voorzichtigheid zijn.
Of ben ik dan de enige die zo denkt?
Je betaalt in Nederland toch ook met je pinpas met pincode? :? :?

Heb je hier dan ook altijd het idee dat je geskimd wordt?

[ Voor 8% gewijzigd door Patrick_6369 op 03-02-2023 08:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xanthine
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 13-09 00:44
Goedkoopste vlucht die ik kon vinden om naar Miami te gaan in april is AMS-JFK-MIA (2,5 uur wachten in JFK). Is allemaal via United dus ook geen gedoe met bagage. De prijs van de vlucht is wel 3x zo duur als voor covid, toen ging ik elk jaar, Ook de prijzen van hotels zijn een stuk de hoogte in gegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
Geen gedoe met bagage?
In de VS moet iedereen toch zn eigen bagage doorchecken naar eindbestemming?

[ Voor 40% gewijzigd door matthijst op 03-02-2023 08:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bwerg
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online

bwerg

Internettrol

Ik heb in de VS toch echt een overstap gehad waar ik vanuit de aankomstgate 300 meter moest lopen naar de vertrekgate en dat was het.

Wat wel prettig was, want de eerste vlucht had anderhalf uur vertraging dus het tweede vliegtuig stond al klaar om te vertrekken. Ik heb flink hard gerend, dat was natuurlijk overbodig want alle obese Amerikanen moesten ook nog mee en die gingen een stuk minder hard. :P Maar in de tien minuten die we hadden om het eerste vliegtuig te verlaten en naar het tweede vliegtuig te lopen zijn de koffers netjes voor ons van het eerste naar het tweede vliegtuig verplaatst.

offtopic:
Ik had nog juist specifiek gekozen voor een overstap met 2-2,5 uur wachttijd omdat ik liever een uurtje extra wacht dan dat ik mijn vlucht naar Nederland mis. Hebben die oekels het de dag van tevoren de tijden alsnog veranderd naar een overstap van een uur. Nou ja, uiteindelijk dus ongeveer nul minuten moeten wachten op het tweede vliegveld, dus alles kwam goed.

[ Voor 23% gewijzigd door bwerg op 03-02-2023 09:18 ]

Heeft geen speciale krachten en is daar erg boos over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
Apart, klinkt als mazzel?
Of hebben die Amerikanen wat gewijzigd en zo ja: is dat afhankelijk van maatschappij/luchthaven oid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• antonyv
bwerg schreef op vrijdag 3 februari 2023 @ 09:14:
Ik heb in de VS toch echt een overstap gehad waar ik vanuit de aankomstgate 300 meter moest lopen naar de vertrekgate en dat was het.

Wat wel prettig was, want de eerste vlucht had anderhalf uur vertraging dus het tweede vliegtuig stond al klaar om te vertrekken. Ik heb flink hard gerend, dat was natuurlijk overbodig want alle obese Amerikanen moesten ook nog mee en die gingen een stuk minder hard. :P Maar in de tien minuten die we hadden om het eerste vliegtuig te verlaten en naar het tweede vliegtuig te lopen zijn de koffers netjes voor ons van het eerste naar het tweede vliegtuig verplaatst.

offtopic:
Ik had nog juist specifiek gekozen voor een overstap met 2-2,5 uur wachttijd omdat ik liever een uurtje extra wacht dan dat ik mijn vlucht naar Nederland mis. Hebben die oekels het de dag van tevoren de tijden alsnog veranderd naar een overstap van een uur. Nou ja, uiteindelijk dus ongeveer nul minuten moeten wachten op het tweede vliegveld, dus alles kwam goed.
Als je google flights bekijkt staat er soms in het rood bij dat de betreffende maatschappij "vaak een half uur vertraging" heeft, juist bij een overstap van minder dan twee uur of zo.
Ik sta ook op het punt te gaan boeken en ik ga dat dan serieus nemen, als ik dit soort berichten lees.
Gelukkig voor je pakte het goed uit. :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• antonyv
Patrick_6369 schreef op vrijdag 3 februari 2023 @ 08:16:
[...]

Je betaalt in Nederland toch ook met je pinpas met pincode? :? :?

Heb je hier dan ook altijd het idee dat je geskimd wordt?
Misschien had ik het verkeerd begrepen. :-)
Ik doelde meer op betalen bij tankstations met en creditcard. Heb hier in dit topic ook al wat gelezen over het skimmen van CC's.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Wouterkaas
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 19-09 20:48
paul-s83 schreef op woensdag 1 februari 2023 @ 14:43:
Vergeet ook niet om gebruik te maken van de juiste discount codes en de mogelijkheid om via wat trucjes gratis een premium status te krijgen.
Hierdoor kan je bij elke fatsoenlijk verhuurbedrijf voor de prijs van een standaard sedan wegrijden in een grote SUV of mooie cabrio e.g.

En het loont ook om eens te kijken wat de prijs doet op de lokale website van een verhuurder. Zo heb ik vorig jaar via Avis.be een Ford Explorer, 21 dagen afhalen op Orlando airport voor 1100 dollar kunnen krijgen

Zowieso is een premium status relaxed omdat je daarmee vaak een “skip the line” kan doen. Je loopt naar de garage, pakt je auto en je rijdt binnen 5 min naar de exit booth.
Mocht iemand interesse hebben in het statusmatchen bij de verhuurmaatschappijen: ik heb op een ander forum de stappen hiervoor op een rijtje gezet. Hiermee kun je zonder ooit een auto gehuurd te hebben de hoogste status krijgen bij de grote verhuurders. Bij ons eerste tripje naar de VS afgelopen jaar werd ik ontvangen met "Welcome mister Wouterkaas, please pick any car you like" _/-\o_

https://forum.allesamerik...iewtopic.php?f=30&t=78751

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• antonyv
teun2408 schreef op dinsdag 13 december 2022 @ 11:11:
Voor zover ik weet doen ze bij de grens vooral moeilijk als je geen duidelijke verblijfplaats en/of retourvlucht hebt. Als het duidelijk is dat je een vakantie hebt en een lijst met hotels kan overhandigen etc. doen ze niet zo moeilijk. Maar een vriend van mij ging een jaar geleden voor een onbepaalde tijd naar de VS (dus zonder geboekte retourvlucht), en sliep bij een vriend waarvan hij het adres nog niet eens wist bij aankomst (die zou hem bij het vliegveld ophalen). Hij werd vervolgens wel apart gezet en uitgebreid ondervraagd voordat hij door mocht. Als je aan kunt tonen dat je daar een maand moet zijn voor je werk, een slaapplek geregeld hebt en helemaal als je een retourvlucht hebt zal dat neem ik aan niet zo probleem zijn.

Over wel of geen sociaal media hebben zullen ze niet heel moeilijk doen, ik had enkel linkedin opgegeven maar daar is verder nooit naar gevraagd.
Oke.
Ik heb ESTA al goedgekeurd gekregen, maar ik heb ook ingevuld unknown bij verblijfplaats. Omdat ik het simpelweg nog niet weet, Aanvankelijk ingevuld dat we naar New York gaan.
Nu willen we dat misschien skippen en toch direct naar het westen vliegen.

Is het dan noodzakelijk gegevens opnieuw aan of in te vullen op de bestaande ESTA aanvraag?
Kan dat überhaupt wel?

Want gaande weg weet ik natuurlijk steeds meer dingen waar we heen gaan maar is dat dan nodig in de ESTA kenbaar te maken?
Of kom er ik er wel mee weg om New York als eerste bestemming te laten staan en dus geen hotel heb ingevuld, terweijl ik dan naar San Francisco ga in plaats daarvan, maar wel gewoon een retourvlucht kan laten zien?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• antonyv
paul-s83 schreef op donderdag 15 december 2022 @ 14:29:
[...]

Gelukkig gaat het weer de goede kant op met de wisselkoers :)

edit: Weet niet of dat in de Airalo tutorial stond, maar zet voor deze eSim de databesparingsmodus aan. Op die manier wordt automatisch alle synchronisatie van foto's, backups, Whatsapp etc. naar de iCloud onderdrukt.

Zou zonde zijn als je op dag 1 al door je bundel heen bent.

[Afbeelding]
Dat bedoel je natuurlijk alleen als je iCloud voor backup gebruikt.
Ik neem niet aan dat Airalo alles standaard deelt via de Cloud?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hmmbob
antonyv schreef op vrijdag 3 februari 2023 @ 10:27:
[...]

Misschien had ik het verkeerd begrepen. :-)
Ik doelde meer op betalen bij tankstations met en creditcard. Heb hier in dit topic ook al wat gelezen over het skimmen van CC's.
Dat is juist met een pincode veiliger dan zonder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xanthine
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 13-09 00:44
matthijst schreef op vrijdag 3 februari 2023 @ 08:43:
Geen gedoe met bagage?
In de VS moet iedereen toch zn eigen bagage doorchecken naar eindbestemming?
Nog nooit zelf moeten doen. Zorg er wel altijd voor dat ik bij dezelfde maatschappij boek, altijd United. Denk dat de manier waarop je boekt ook een verschil maakt, of je 2 aparte vluchten boekt of echt als connecting flight?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Bushie
Vreemd, normaal ga je bij het eerste point of entry in de US eerst naar immigrations, dan haal je je bagage op, loop je door customs en dump je de koffer weer.

Er zijn een aantal airports buiten de US waar je een zogeheten pre-clearance kan doen,
je hoeft dan in de US niet nog een keer.
https://www.cbp.gov/travel/preclearance

[ Voor 35% gewijzigd door Bushie op 03-02-2023 12:02 ]

Pagina: 1 ... 47 ... 87 Laatste