Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 18:57
@Knollie
Wij bezoeken regelmatig steden en lopen niet de musea plat. Misschien dat we in NY één van de grote standaard musea zouden doen maar voornamelijk ikzelf vind van die kleine aparte musea zoals het Transit museum (NY) vaak interesssanter.

Mijn vriendin heeft een grote voorliefde voor boeken dus dat staat altijd op de lijst en we proberen ook altijd leuke platenzaken en dvd winkels af te struinen. Verder is eten ook belangrijk. Leuke eettentjes of plekken waar je bijzondere snacks kunt krijgen.

Musicals zijn niet echt mijn ding alhoewel een theater in NY misschien wel een mooie ervaring zou kunnen zijn, maar een comedy show trekt me meer. We zijn allebei filmfans dus als er speciale bioscopen in een stad zijn is dat ook een mooi uitje.

Natuurparken zijn het voor ons niet. Vandaar de wens voor stedentrips, al dan niet in combinatie met een paar dagen luieren.

Mooiste ervaring in Amerika was overigens Alcatraz. Mijn vriendin zag de noodzaak niet vooraf maar ook zij was blij dat ik per se wilde gaan.
Ik deel je ervaring over LA. We horen vaak negatieve verhalen over de stad maar wij hebben ons met de twee filmstudio's, de Observatory, een middagje Santa Monica en een private autotour prima vermaakt.

• FabiandJ
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Knollie schreef op woensdag 23 november 2022 @ 21:27:
@Artopaper Vergeet het pareltje Bodie State Historic Park niet. Ligt aan je route. Spendeer je een paar onvergetelijke uurtjes.
Eens met anderen, Las Vegas is knettergek, maar wel bijzonder knettergek. Is je tijd waard en maakt je West Coast reis mede onvergetelijk. Enne, less is much more is mijn beleving na een stuk of 7 US road-trips.

Dan, avontuurlijk reizen met een camper vond ik stressvol en traaaaaaaggggg. Kneiterheet in de nachten. Airco? Ah, je bedoelt die turboprop op je dak die het twee graden afkoelt bij 110dB? Van dattum. Maar dus serieus, het rijden en verplaatsen an sich kost veel meer tijd dan met een auto, verkijk je er niet op.
Beide reizen Amerika hebben we met de auto gedaan, hoewel ik de charme van met een camper door Amerika snap viel ons wel één ding op. Bij alle parken werk je jezelf met een camper alleen maar tegen, het aantal parkeerplaatsen is stukken minder en 9 van de 10 keer ook nog verder weg, van de bezienswaardigheden die je wilt zien. Om het nog maar niet te hebben dat je reistijden langer zullen zijn en de brandstofverbruik flink hoger ligt. Moet er niet aan denken om de afstanden die wij gedaan hebben met een camper te doen. De laatste vakantie van 3.5 week door geheel West-Amerika hebben we 11000km gereden.

En om maar in de stemming te komen nog twee filmpjes van mijn vakanties daar :)

Ooit gaan we terug, maar met een zoon van 2 en een tweede onderweg zien we dat nu nog niet zitten.

• NeFoRcE
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 17-09 14:33

NeFoRcE

Hallo? Bent u daar?

FabiandJ schreef op donderdag 24 november 2022 @ 08:00:
[...]

Beide reizen Amerika hebben we met de auto gedaan, hoewel ik de charme van met een camper door Amerika snap viel ons wel één ding op. Bij alle parken werk je jezelf met een camper alleen maar tegen, het aantal parkeerplaatsen is stukken minder en 9 van de 10 keer ook nog verder weg, van de bezienswaardigheden die je wilt zien. Om het nog maar niet te hebben dat je reistijden langer zullen zijn en de brandstofverbruik flink hoger ligt. Moet er niet aan denken om de afstanden die wij gedaan hebben met een camper te doen. De laatste vakantie van 3.5 week door geheel West-Amerika hebben we 11000km gereden.

En om maar in de stemming te komen nog twee filmpjes van mijn vakanties daar :)
[YouTube: Amerika 2018]
[YouTube: Amerika 2019]
Ooit gaan we terug, maar met een zoon van 2 en een tweede onderweg zien we dat nu nog niet zitten.
Grappig, ik weet niet in welke periode je geweest bent, maar in dat jaar hebben we exact dezelfde trip afgelegd! Echt een schitterend land. Vooral bijzonder dat de rechterkant van de weg er heel anders uit kan zien dan links. Las Vegas hadden we 2 nachten, achteraf had dat prima 1 kunnen zijn. :9

Professioneel Heftruck Syndroom

• FabiandJ
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
NeFoRcE schreef op donderdag 24 november 2022 @ 08:19:
[...]

Grappig, ik weet niet in welke periode je geweest bent, maar in dat jaar hebben we exact dezelfde trip afgelegd! Echt een schitterend land. Vooral bijzonder dat de rechterkant van de weg er heel anders uit kan zien dan links. Las Vegas hadden we 2 nachten, achteraf had dat prima 1 kunnen zijn. :9
Beide vakanties waren in de zomervakantie, vriendin werkt in het onderwijs dus kan daar niet onderuit.

Las Vegas hebben we altijd 2 nachten gedaan, eind van de middag komen we altijd aan. En gaan we de strip op en wat eten en gaan we bijvoorbeeld het reuzenrad of Eiffeltoren in (is een combinatie ticket voor).
Overdag naar de outlets en dan in de avond weer naar de strip, uiteten en naar een show (Cirque du Soleil in ons geval).
Na de 2e nacht vertrekken naar de volgende bestemming.

In 2018 deden we de verplaatsing van plaats naar plaats inclusief een bezoek aan een National Park, maar dat was toch wel erg pittig soms. Helemaal toen we van Yosemite naar Sequoia via Kings NP, maar we te laat klaar waren in Sequoia en de snelste weg afgesloten naar ons volgende hotel was en we gigantisch moesten omrijden wat resulteerde dat we om 2:00 pas in het hotel waren.

Verbaas me nogsteeds dat ik niet ben aangehouden, heb soms echt flink te hard gereden 🤫

Dus in 2019 hadden we een hele dag voor de verplaatsing van plaats naar plaats en de dag erna voor het park, en voor Yellowstone hadden we bijvoorbeeld 2 hele dagen. En aangezien we vanuit Grand Teton NP kwamen ook de heen reis er doorheen gegaan, zo heb je ruim 2.5 dag in het park.

[ Voor 29% gewijzigd door FabiandJ op 24-11-2022 08:44 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• matthijst
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 21:20
D-e-n schreef op woensdag 23 november 2022 @ 22:37:
@Knollie
Wij bezoeken regelmatig steden en lopen niet de musea plat. Misschien dat we in NY één van de grote standaard musea zouden doen maar voornamelijk ikzelf vind van die kleine aparte musea zoals het Transit museum (NY) vaak interesssanter.
Hoyt-Schermerhorn O+
Afbeeldingslocatie: https://www.mjvibe.com/wp-content/uploads/2016/03/Who-s-Bad-the-bad-era-obsession-7978120-1532-1032.jpg

Haters everywhere but I don’t really care

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

Ik heb geboekt met vrouw en kinderen (9 en 11). Ik wil grofweg het rondjes San Francisco richting San Diego doen en dan het binnenland in en eindigen in Vegas. We vliegen heen op LAX en terug via Las Vegas. De terugweg staat wel vast. Heen zou ik eventueel nog wel kunnen wijzigen in San Francisco of Vegas heen.

Het nadeel van San Francisco is dat we dan economy vliegen tegenover business op LA voor dezelfde kosten. Ook vind ik SFO een verschrikkelijk vliegveld met lange rijen.

Nu zat ik te denken om misschien ook te starten in Vegas en via daar naar San Francisco te gaan. Tussendoor hebben we dan Death Valley en Yosemite.

Is er buiten die 2 nog iets te doen op die weg? Sequoia vond ik destijds wat tegenvallen.

Nvm, word toch vliegen op San Francisco :)

[ Voor 3% gewijzigd door PWM op 28-11-2022 10:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zingo
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 19-09 19:55
Op basis van de reacties in Juni hebben we flink zitten trekken en duwen aan de planning voor de USA trip in midden april/mei 2023. Zijn er volgens jullie nog zaken die wij over het hoofd hebben gezien? We zitten nu op een bedrag van $6500,- pp volgens de eerste schattingen:

- Vlucht: Rechtstreekse vlucht van Amsterdam naar San Francisco heen en via LAX terug naar Amsterdam: 900pp;
- Autohuur: Via Drive-USA of Sixt ongeveer $2000 voor die periode, we leveren de auto vlak voor Disney in omdat we zo goed als on-site zitten;
- Zo goed als alle hotels lijken ontbijt erbij te hebben zitten, kom je dan met $40,- per dag aan eten uit?
- Voor de uitjes rekenen we ongeveer $1500,- de man aangezien we nogal wat pretparken bezoeken en her en der een fastpass/Genie+ gaan gebruiken;
- Voor de verwachte hotels zitten we nu op ongeveer $120 de nacht, soms meer, soms minder. Vooral LA lijkt aan de prijs te zijn in verhouding.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FTNybt_yUCqimOGyMdqx0KW2ZZs=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/IM0wsdUi3TWjdiKDU4D4IIUp.png?f=user_large

Vergeet ik nog iets of zeg ik nog iets geks?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• paul-s83
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 19:12
Mooie route @Zingo

Neem aan dat je zonder kinderen reist en dat je dus elke dag op tijd kan vertrekken en flink door kan rijden?

Ik zou voor het stuk San Fransico - Yosemite/Sequia - Las Vegas wel een plan B bedenken.

Midden april kan het nog flink sneeuwen in Yosemtie en Sequoia waardoor wegen wellicht niet toegankelijk zijn. Ipv Sequoia zou Kings Canyon een mooi alternatief zijn. Dit is iets hoger gelegen, en daar kan je ook de prachtige Sequoia bomen aanschouwen. In fact, de grootste boom na de General Sherman staat in Kings :).

Het stuk tussen Sequoia en Las vegas is saai, vrij weinig te doen. Helaas ontkom je er niet aan om in April/ Mei onderlangs te rijden omdat de Tioga Pass niet geopend is.

Hier heb je 2 keuzes:
- Onderlangs over de 58 en de I15 via Bakersfield.
- Onderlangs over de 178/ via Lake Isabella en dan de 395 & 190 dwars door Death Valley.

Qua hotelprijzen kan ik niet veel zeggen aangezien wij deze route met een RV hebben gedaan.

Autohuur: Kan een stuk goedkoper, check dit subforum op het AllesAmerika Forum.

$40 dollar P.P. aan eten per dag moet lukken als je bij de welbelkende fast food ketens eet.

[ Voor 7% gewijzigd door paul-s83 op 28-11-2022 12:04 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Patrick_6369
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 16:40
Leuke avatar @Zingo!
Je gaat ook een mooie reis maken. Je gaat heel veel zien, daarvoor moet je lange dagen met naar mijn mening veel autotijd op de koop toenemen.
Ik zou een paar suggesties voor je route willen doen:
1) Loop in Yosemite zeker weten de Mist Trail en liefst helemaal tot boven tot bij Vernal Falls. In het voorjaar zijn de watervallen nog mooier door het vele smeltwater!
2) Overweeg om in plaats van Hurricane in Springdale te overnachten. Het is vast duurder , maar scheelt veel tijd omdat je in Springdale zelf de shuttlebus het park in kunt nemen. Je koopt in feite tijd op de plaats waar je wilt zijn.
3) Bryce is een relatief klein park, waar een volle dag best al ruim is. Hier zou je iets aan tijd kunnen besparen om op een andere plek erbij te zetten.
4) Die tijd kun je goed gebruiken om op de dag dat je van Bryce rijdt naar Cortez wat tijd op te nemen. De pure rijtijd is al ruim 6,5 uur, dan heb je nog geen stop gemaakt om te plassen, te eten of te tanken en nog op geen enkel uitkijkpunt een foto gemaakt.
5) Mesa Verde is een park dat veel tijd kost. Je moet best ver rijden in het park zelf om bij de bezienswaardigheden te komen. Bovendien moet je voor de mooiste cliff dwellings altijd reserveren, een rondleiding nemen en dus je tijden daarop afstemmen. Bovendien vond ik het in zijn geheel maar tegenvallen. Door dit park er uit te laten kun je elders tijd winnen.
6) In Momument Valley is een paardrijtour (bij Roy Black) echt geweldig! Ik had nog nooit op een paard gezeten, maar een paar uurtjes als John Wayne door de woestijn is echt fantastisch (behalve de zadelpijn na die 3 uur).

De hotelprijzen zijn sterk gestegen post-corona. Ik vind het knap als je het voor $120 gered krijgt met ontbijt! Nu moet ik wel zeggen dat wij altijd dichterbij de attracties willen zitten, dus dan is het zeker duurder. Dagelijks twee keer een uur rijden vanuit Mariposa naar Yosemite Valley zou ik bijvoorbeeld niet meer doen. Maar ik kan niet in jouw beurs kijken, dus die keus moet je ook gewoon zelf maken.

Ook qua eten red je het wel met $40 per dag voor lunch en diner, maar dan moet je wel een groot deel bij supermarkten kopen en verder ook de fastfoodsketens bezoeken.

Hier zou een handtekening kunnen staan.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Knollie
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 22:02
@Zingo Onafhankelijk van de tips hier, dat wordt een fantastische vakantie.
Paar dingen die me opvallen. Het is natuurlijk wat je wilt en welke keuzes je wilt maken en misschien heb ik e.e.a. qua motivatie gemist, heb niet alles kunnen lezen. Op de meeste punten pak je genoeg tijd in je schema, en je zal altijd zien dat je het op een aantal punten net te krap hebt geprikt afhankelijk van reistijden, onderweg iets langer rusten of iets bekijken omdat je langs die geweldige junkyard komt, of…. en je zou jezelf tekort doen als je je die tijd niet gunt. Maar, reizen, ook per auto valt altijd tegen qua tijd.

Eens met een aantal anderen. Als je een beetje op tijd arriveert in Bryce, heb je aan een deel van de dag genoeg voor een fantastische wandeling. Zion idem. Die laatste heb ik op een tweede reis zelfs overgeslagen. Zelfde voor Mesa Verde, wat een gedoe was dat. We konden nog net maar dan ook maar net de laatste rondleiding halen en ik vond het niet de moeite waard.

Dan het eten. Tenzij je IEDERE dag junkfood wilt eten, haal je het mijn inziens echt niet met $40. Denk ook aan lunchen, onderweg drinken, snacken, en wat dacht je van de prijzen (exclusief forse tips van 15% minimaal) in een restaurantje of in de pretparken. Schrikbarend duur. Maar is dat allemaal erg? Nee! Eten, hoe overvloedig ook, is daar ook deel van de cultuur en die wil je opsnuiven. En je kan er echt heel lekker eten. Geef je over! Wat je gerust kan doen, is porties delen. Ook in goede restaurants kun je aangeven dat je een hoofdgerecht wil delen, of een toetje. Ze snappen dat en rekenen dan een kleine plate fee.

De grootse uitdaging is je planning is misschien wel 3 dagen Disneyland haha. Dat kost een vermogen (ook weer qua eten en drinken) maar dat is natuurlijk helemaal jouw keuze.

En dan echt als laatste, ik breek opnieuw een lans voor Bodie national park. Een prachtig old school spookstadje waar je een paar uurtjes even helemaal terug in de tijd bent.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• teun2408
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 08-09 10:36
Knollie schreef op maandag 28 november 2022 @ 21:30:

Eens met een aantal anderen. Als je een beetje op tijd arriveert in Bryce, heb je aan een deel van de dag genoeg voor een fantastische wandeling. Zion idem. Die laatste heb ik op een tweede reis zelfs overgeslagen. Zelfde voor Mesa Verde, wat een gedoe was dat. We konden nog net maar dan ook maar net de laatste rondleiding halen en ik vond het niet de moeite waard.
Met Bryce ben ik het inderdaad eens, als je het grootste deel van een dag hebt kun je de meeste uitkijkpunten gedaan hebben en nog een mooie wandeling doen zoals de Queens / Navajo loop van zo ~2 uur.

Echter zou ik voor Zion wel echt zeker 2 dagen uittrekken afhankelijk van wat je wilt doen. Wil je The Narrows doen (wat ik zeer aan kan raden) ben je daar alleen al een hele dag voor kwijt, daarnaast is Angels Landing (reservatie vereist) leuk op de tweede dag wat je kan combineren met wat andere kortere wandelingen.

Zelf vond ik Zion in ieder geval het mooiste park uit onze reis en voor ons had 1 dag in ieder geval te weinig geweest, al helemaal als je niet al in Springdale / in de buurt je hotel hebt en in de ochtend dus nog moet reizen (en dan is de kans zelfs nog groot dat de parkeerplaats vol gaat staat).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• paul-s83
Eens met @teun2408 . Zion moet je gewoon niet over willen slaan. En 1 volle dag in het park is wel het minimale wat je daar moet doorbrengen.Een half dagje doe je het park gewoon te kort aan.

Probeer ook een hotel in Springdale te bemachtigen zodat je te voet naar de Shuttle kan gaan. In dit soort parken wil je je dag niet laten verzieken omdat je geen fatsoenlijke parkeerplek kan vinden omdat je van buitenaf moet komen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Klippy
  • Laatst online: 22:25

Klippy

Still Game

@Zingo Ziet er goed uit, 29 dagen is ook best lang. Wordt een mooie ervaring.
Voor mij is het al weer 13 jaar geleden, maar ben weer aan het oriënteren voor een nieuwe reis. Sluit me wel aan bij @Knollie betreffende de hotels en het eten.

Tijdens zo'n reis is de reis het doel van de vakantie, de charme zit hem in het onbekende, 's ochtends op staan en niet weten waar je 's avonds gaat slapen. Wij hadden toen een papieren (route 66) gids mee waar wel wat aanbevelingen in stonden, maar qua budget kon dat ook alle kanten op en de info was minimaal. De leukste herinneringen heb ik aan de goedkoopste motels, omdat het gewoon gezellig was of de sfeer paste gewoon. Sinds mijn reis zijn de prijzen wel wat omhoog gegaan, maar $80 in een motel6 moet gewoon mogelijk zijn, al moet je ook soms rekening houden met het dubbele daarvan op een andere plek. Gemiddeld zal die 120 veilig zijn, maar laat het budget niet de zwaarste factor zijn, kijk naar waar het je bevalt en kijk ter plekke pas, de sfeer en stemming ter plekke zegt genoeg, ook je eigen gemoedstoestand niet vergeten daarbij, slapen doe je toch wel na zo'n dagen met veel indrukken.

Qua ontbijt moet je je bij de goedkopere motels echter niks voor stellen, een doos Hostess donuts, wat slappe koffie en een doos Lucky Charms met wat melk classificeert al als ontbijt. We sloegen het zelf vaker over en gingen bij de eerste de beste diner onderweg wat eten, pancakes, bacon en eieren in overvloed, unlimited coffee en je bent voor $10/pp klaar, maar dan kan je ook echt wel een uitgebreide lunch over slaan. Goedkoper motel zonder ontbijt is vaak goedkoper dan een hotel met ontbijt en waarschijnlijk leuker. $40 lijkt me nét genoeg, maar het ligt aan de regio. Ook daar geldt net als de hotels, kijk gewoon wat er is, vragen bij je hotel of motel wat een leuk restaurant is gaf bij ons altijd het beste resultaat en soms heb je zin in een burger en ben je voor $12 pp klaar, soms zit je op $50 pp, maar heb je waarschijnlijk ook een hele leuk avond gehad. Zolang je niet al te veel alcohol drinkt moet het lukken, maar in Vegas moet je wel op het dubbele budget rekenen, dat kan goedkoper, maar als je dan toch daar bent ga je ook goed dineren of probeer je de beroemde "buffets" en die beginnen pas rond de 50.

Veel plezier in elk geval, kost genoeg, maar over 10 jaar weet je dat niet meer en heb je wel nog altijd de herinneringen, en waarschijnlijk de beste aan heel andere dingen die je nu als hoogtepunt ziet :P

Steam | SXQncyBhbGwgZ29vZCwgbWFuISDwn5iO

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TommyGun
  • Laatst online: 13:36

TommyGun

Stik er maar in!

paul-s83 schreef op maandag 28 november 2022 @ 23:15:
Probeer ook een hotel in Springdale te bemachtigen zodat je te voet naar de Shuttle kan gaan. In dit soort parken wil je je dag niet laten verzieken omdat je geen fatsoenlijke parkeerplek kan vinden omdat je van buitenaf moet komen.
Wij deden het veelal juist andersom bij de "eendaags parken" :P

Dan kwamen we bijv. uit Bryce, reden we die ochtend naar Springdale - dagje NP - en dan verbleven we eveneens in Springdale om de ochtend erop weer verder te gaan. Wij hebben (in augustus/september j.l.) nergens parkeerproblemen gehad (sterker nog, we vonden het overal vrij rustig).

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• TommyGun

TommyGun

Stik er maar in!

Klippy schreef op maandag 28 november 2022 @ 23:42:
Tijdens zo'n reis is de reis het doel van de vakantie, de charme zit hem in het onbekende, 's ochtends op staan en niet weten waar je 's avonds gaat slapen. Wij hadden toen een papieren (route 66) gids mee waar wel wat aanbevelingen in stonden, maar qua budget kon dat ook alle kanten op en de info was minimaal. De leukste herinneringen heb ik aan de goedkoopste motels, omdat het gewoon gezellig was of de sfeer paste gewoon.
Dan hebben wij een heel andere definitie van vakantie ;) Ik wil wel graag van tevoren alles vastgelegd hebben en de (m/h)otels moeten qua luxe niet onderdoen voor thuis...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TommyGun

TommyGun

Stik er maar in!

paul-s83 schreef op maandag 28 november 2022 @ 11:59:
[...]
Het stuk tussen Sequoia en Las vegas is saai, vrij weinig te doen. Helaas ontkom je er niet aan om in April/ Mei onderlangs te rijden omdat de Tioga Pass niet geopend is.

Hier heb je 2 keuzes:
- Onderlangs over de 58 en de I15 via Bakersfield.
- Onderlangs over de 178/ via Lake Isabella en dan de 395 & 190 dwars door Death Valley.
Dat is het enige stuk wat me destijds tegenviel; Las Vegas naar Bakersfield... DV is gaaf om doorheen te rijden, maar daarna is het echt zo saai.

Verder hebben we op ~23 dagen en ~5500km hooguit 2 of 3 lange autodagen gehad, de rest was goed te doen. Maar dat is erg persoonlijk denk ik. Met een fijne auto vind ik het doorgaans geen punt om 4/6/8 uur te rijden. Alleen vermoeiend soms als de omgeving saai / veel van hetzelfde is.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• paul-s83
TommyGun schreef op dinsdag 29 november 2022 @ 09:48:
[...]

Dat is het enige stuk wat me destijds tegenviel; Las Vegas naar Bakersfield... DV is gaaf om doorheen te rijden, maar daarna is het echt zo saai.

Verder hebben we op ~23 dagen en ~5500km hooguit 2 of 3 lange autodagen gehad, de rest was goed te doen. Maar dat is erg persoonlijk denk ik. Met een fijne auto vind ik het doorgaans geen punt om 4/6/8 uur te rijden. Alleen vermoeiend soms als de omgeving saai / veel van hetzelfde is.
Ik denk dat lange afstanden in een RV minder saai is of aanvoelt dan in een auto. Je kan stoppen waar je wilt, wanneer je wilt om ff wat te drinken en te eten etc. Ook is het fijner omdat je veel meer ruimte hebt om alle spullen die je vaak nodig hebt op een snel bereikbare plek te hebben.

Nadeel is wel dat je snelheid een stuk lager ligt, maar dat geeft je natuurlijk wel weer de kans om de prachtige omgeving beter op te nemen. En als bestuurder ben je lekker aan het werk natuurlijk om dat ding door de bergen en meeste bochtige wegen te jagen :)
TommyGun schreef op dinsdag 29 november 2022 @ 09:45:
[...]

Dan hebben wij een heel andere definitie van vakantie ;) Ik wil wel graag van tevoren alles vastgelegd hebben en de (m/h)otels moeten qua luxe niet onderdoen voor thuis...
Anno 2022 is het haast niet te doen om alles op de bonnefooi te doen. Zo'n beetje elk hotel/motel/Campground heeft een reserveringssysteem waarmee boekingen al ver vooruit gedaan kunnen worden, met als gevolgd dat Tweakers zoals @TommyGun en ik de route al voor 95% vast willen leggen.

[ Voor 20% gewijzigd door paul-s83 op 29-11-2022 10:23 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Zingo
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 19-09 19:55
Wow, wat een mega hoeveelheid feedback! Superfijn allemaal! Ik ga er komende dagen eens goed voor zitten om alles door te nemen. Ik denk dat als ik het zo lees de voornaamste opmerkingen zijn dat:

- Bryce met een middag en ochtend (dus een nacht daar) meer dan genoeg is en de tijd beter besteed kan worden aan een extra volle dag Zion (?)
- Voor Zion overnachten in Springdale;
- Mesa Verde is veel gedoe voor wat je er te zien krijgt;
- Voor het eten een iets ruimer budget rekenen (bijvoorbeedl $50-55)

@Knollie Disneyland is inderdaad een erg dure (met hotel erbij ongeveer $1600,- voor vier dagen), maar daar zit ook een professionele interesse in, dus dat is gewoon drie dagen genieten voor ons!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

paul-s83 schreef op dinsdag 29 november 2022 @ 10:18:
[...]
Anno 2022 is het haast niet te doen om alles op de bonnefooi te doen. Zo'n beetje elk hotel/motel/Campground heeft een reserveringssysteem waarmee boekingen al ver vooruit gedaan kunnen worden, met als gevolgd dat Tweakers zoals @TommyGun en ik de route al voor 95% vast willen leggen.
Sterker, mijn boeking in Yosemite die ik wilde doen is al 16 maanden van te voren uitverkocht. En dat buiten de vakantie :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paul-s83
@PWM Betreft een hotel neem ik aan? Campgrounds kan je pas 6 maanden op zijn vroegst vantevoren boeken via Recreation.gov.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knollie
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 22:02
Oei, ik denk ik dat terug moet voor Zion….. heb ik waarschijnlijk iets onderschat destijds…

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Scott
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 21:57

Scott

Ik ben, dus ik tweak

Klippy schreef op maandag 28 november 2022 @ 23:42:
Qua ontbijt moet je je bij de goedkopere motels echter niks voor stellen, een doos Hostess donuts, wat slappe koffie en een doos Lucky Charms met wat melk classificeert al als ontbijt. We sloegen het zelf vaker over en gingen bij de eerste de beste diner onderweg wat eten, pancakes, bacon en eieren in overvloed, unlimited coffee en je bent voor $10/pp klaar, maar dan kan je ook echt wel een uitgebreide lunch over slaan. Goedkoper motel zonder ontbijt is vaak goedkoper dan een hotel met ontbijt en waarschijnlijk leuker. $40 lijkt me nét genoeg, maar het ligt aan de regio. Ook daar geldt net als de hotels, kijk gewoon wat er is, vragen bij je hotel of motel wat een leuk restaurant is gaf bij ons altijd het beste resultaat en soms heb je zin in een burger en ben je voor $12 pp klaar, soms zit je op $50 pp, maar heb je waarschijnlijk ook een hele leuk avond gehad. Zolang je niet al te veel alcohol drinkt moet het lukken, maar in Vegas moet je wel op het dubbele budget rekenen, dat kan goedkoper, maar als je dan toch daar bent ga je ook goed dineren of probeer je de beroemde "buffets" en die beginnen pas rond de 50.
Die bedragen haal je tegenwoordig niet meer. $10 voor een ontbijt zoals jij die beschrijft gaat in de meeste gebieden richting de $15-20, en $12 voor een burger is dan toch vooral de fastfoodburger. De betere burgers zijn veelal $15+ nu, en dan heb je nog niks te drinken of een voor- of bijgerecht. En de fooi komt daar inderdaad ook nog bij. En misschien wil je wel eens iets anders dan een burger ook ;)

Verder ben ik het wel met je eens dat het op de bonnefooi doen wel het leukste is. Maar zoals gezegd, in de populair gebieden in het hoogseizoen kom je daar niet meer mee weg. Campgrounds zijn 6 maanden van tevoren volgeboekt en voor hotels betaal je de hoofdprijs als je niet ver vooruit boekt. $120 per dag kan zeker nog wel, maar dan zijn dat niet de beste of op gunstige locaties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klippy
  • Laatst online: 22:25

Klippy

Still Game

Klinkt jammer dat je veel vooraf moet boeken eigenlijk. Mij geeft dat dan weer extra "stress" want je moet wel je stops halen. Of je kan niet door rijden naar een leukere plek.
Maar goed, parken etc kan je natuurlijk boeken, ging mij vooral om de hotels en het eten, jammer als dat tegenwoordig zo vroeg al vol zit.

Steam | SXQncyBhbGwgZ29vZCwgbWFuISDwn5iO

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scott
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 21:57

Scott

Ik ben, dus ik tweak

Het kan wel, maar je moet je verwachtingen aanpassen. De nationale parken zijn stervensdruk tegenwoordig, dus je gaat geen kamer in het park vinden op de dag zelf. Als je bereid bent een stuk te rijden kan dat vaak nog wel. Of niet in het hoogseizoen gaan, dan vind je ook nog wel wat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paul-s83
https://www.nps.gov/yose/...mite+Early+Access+Lottery

Belangrijke info voor diegene die van plan zijn om komend jaar een plekje op North Pines op Yosemite village willen bemachtigen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

Ik boek onze trip in Mei weer als ik altijd doe. In de steden en op populaire plekken boek ik nu refundable rates. Die staan dan nu. Dan kijk ik in Maart/April wel weer hoe de stand dan is en kan ik nog wisselen.

Hebben=Hebben is het devies :p

12.5 jaar geleden op de eerste huwelijksreis deden we nog veel op bonnefooi. Maar ik merk nu, 50 Amerika trips in verder, dat het steeds moeilijker is om kort van te voren te boeken.
paul-s83 schreef op dinsdag 29 november 2022 @ 17:03:
@PWM Betreft een hotel neem ik aan? Campgrounds kan je pas 6 maanden op zijn vroegst vantevoren boeken via Recreation.gov.
Nouja, ik heb Curry Village nu geboekt voor 2024 (en Mei 2023), dus het kan wel. Maar wel aan de telefoon.

[ Voor 35% gewijzigd door PWM op 30-11-2022 17:58 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kju
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 19-09 15:17

Kju

@Zingo Beetje laat maar dit was volgens Tripcoin wat ik afgelopen zomer heb uitgegeven

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XXW208xbz8Q-QbwLqALsvKl6j2k=/x800/filters:strip_exif()/f/image/b79YNk8mrqMqLIoqL1oMBq3u.png?f=fotoalbum_large

Dit was de trip
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jLK6knHBDrN_5PO3OXJgNRHWMH0=/800x/filters:strip_exif()/f/image/V5BE86lMngV8JmMGlUHRKz8D.png?f=fotoalbum_large

Vergeet niet dat er ook nog zal worden geshopt ;)

We waren met twee volwassen, twee kinderen (16 en 12), 19 nachten. Accommodatie is wat hoger dan wat ik normaal uitgeef. Twee kamers in The Ranch in Death Valley voor een nacht was zeker de moeite waard maar wel aan de prijzige kant. De laatste week in Las Vegas ook voor een wat duurder hotel gekozen om te luieren. Het had best € 2.000 lager kunnen zijn.

PSN: Kjujay

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
  • Laatst online: 21:20
@Kju welke map-app is dat?
Ziet er handig uit.

Haters everywhere but I don’t really care

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kju

Kju

https://roadtrippers.com/

Ik gebruik de iOS app en de desktop website. Ook handig om de eurotrips te plannen maar het is heel USA-gericht dus er ontbreken best wat POI's in Europa.

Dit is wat ik volgend jaar met een Model Y in de planning heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

Wat is de tollroad situatie in het westen nu?

Ik ga van SF naar Yosemite, terug naar de kust, Highway 1 naar beneden en vanaf San Diego het binnenland in en uiteindelijk Vegas. Volgens mij kom ik dan niet heel veel tegen buiten LA.

Kost $13,- per dag bij de Sixt huurauto :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeaceNlove
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 20:10

PeaceNlove

Deugleuter

PWM schreef op donderdag 1 december 2022 @ 17:05:

Ik ga van SF naar Yosemite, terug naar de kust, Highway 1 naar beneden en vanaf San Diego het binnenland in en uiteindelijk Vegas. Volgens mij kom ik dan niet heel veel tegen buiten LA.

SF hebben de bruggen tol. Volgens mij alleen SF in, ik ben een paar jaar geleden tolvrij vanuit het centrum richting Yosemite gereden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• paul-s83
PWM schreef op donderdag 1 december 2022 @ 17:05:

In onze trip vorig jaar heb ik nergens tol betaald in een rondje Californie/Utah/Nevada, behalve voor de Golden Gates Bridge. Deze kan je achteraf online betalen via kenteken. Ik zou die $13 dollar per dag ergens anders op stuk slaan :)

Edit: wat @PeaceNlove zegt, je betaald alleen tol als je vanuit het oosten de brug overgaat. De richting SF naar Yosemite is gratis.

[ Voor 9% gewijzigd door paul-s83 op 01-12-2022 18:58 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• PeaceNlove

PeaceNlove

Deugleuter

paul-s83 schreef op donderdag 1 december 2022 @ 18:56:
[...]

In onze trip vorig jaar heb ik nergens tol betaald in een rondje Californie/Utah/Nevada, behalve voor de Golden Gates Bridge. Deze kan je achteraf online betalen via kenteken. Ik zou die $13 dollar per dag ergens anders op stuk slaan :)
Golden Gate moet je gewoon lekker overheen fietsen. :Y En dan met de ferry vanuit Sausalito terug naar Ferrybuilding.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• paul-s83
PeaceNlove schreef op donderdag 1 december 2022 @ 20:13:
[...]

Golden Gate moet je gewoon lekker overheen fietsen. :Y En dan met de ferry vanuit Sausalito terug naar Ferrybuilding.
Wij hadden de RV buiten de stad op een camping staan en gingen per Ferry naar SF zelf toe. Vonden het dus overbodig om de Ferry van Sausalito terug te pakken. Hebben de brug gewoon nog een keer gedaan in tegengestelde richting en gewoon terug gefietst naar de verhuur. Vond dat de gemiddelde Amerikaan ons wel vreemd aankeek omdat we de brug tegen de stroom in namen >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stewie!
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 08:58

Stewie!

Keen must die!

Hoe is vliegen met kinderen naar de VS? Zijn er nog eisen aan vaccinatie, COVID tests of “self isolation”?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Realone
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 02:23
Stewie! schreef op zaterdag 3 december 2022 @ 19:07:
Hoe is vliegen met kinderen naar de VS? Zijn er nog eisen aan vaccinatie, COVID tests of “self isolation”?
Onder de 18 geen vaccinatie nodig.
https://www.cdc.gov/coron...html#anchor_1634924936642

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TRD07
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 20:35
PeaceNlove schreef op donderdag 1 december 2022 @ 20:13:
[...]

Als je snel van je geld af wil voor nutteloze dingen dan kun je dit zeker overwegen. Dit zou ik toch echt niemand meer aanraden eigenlijk.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PeaceNlove

PeaceNlove

Deugleuter

TRD07 schreef op zondag 4 december 2022 @ 10:25:
[...]

Als je snel van je geld af wil voor nutteloze dingen dan kun je dit zeker overwegen. Dit zou ik toch echt niemand meer aanraden eigenlijk.
Goede argumenten die je aandraagt waarom dit niet aan te raden is.

Argumenten om het wel te doen:
  • je kan met de fiets halverwege de brug stoppen, genieten van het uitzicht en een paar mooie foto's maken.
  • de afdaling naar Sausalito is een heerlijke, versnelling op het maximale verzet en naar beneden knallen
  • de ferry vaart langs Alcatraz, kan je ook nog een mooie foto van maken met de brug op de achtergrond
  • en je kan nog foto's maken vanaf het water van de skyline van San Francisco
de redenen voor mij waarom ik het al 2x gedaan heb. Ik vind het leuk om te doen en of anderen dit ook vinden mogen ze lekker voor zichzelf bepalen 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TRD07
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 20:35
PeaceNlove schreef op zondag 4 december 2022 @ 10:35:
[...]

Goede argumenten die je aandraagt waarom dit niet aan te raden is.

Argumenten om het wel te doen:
[list]
• je kan met de fiets halverwege de brug stoppen, genieten van het uitzicht en een paar mooie foto's maken.
• de afdaling naar Sausalito is een heerlijke, versnelling op het maximale verzet en naar beneden knallen
• de ferry vaart langs Alcatraz, kan je ook nog een mooie foto van maken met de brug op de achtergrond
• en je kan nog foto's maken vanaf het water van de skyline van San Francisco

de redenen voor mij waarom ik het al 2x gedaan heb. Ik vind het leuk om te doen en of anderen dit ook vinden mogen ze lekker voor zichzelf bepalen 8)
Argumenten om het niet te doen:
  • Prijzig, voor 2 personen ben je zo over de 100 dollar kwijt
  • Sausolito is niet bijzonder, maar ook weer erg duur door de vele toeristen
  • De foto's vanaf de brug zijn niet zo mooi als richting de brug
  • Mensen kunnen daar niet fietsen, dus als er maar 1 kant van de brug open is voor two-way traffic dan is het nog gevaarlijk ook
  • Ferry is kneiterdruk
  • Ga met de auto richting Battery Spencer viewpoint of Golden gate viewpoint (Old Conzelman Rd) en je view is zo veel mooier

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PeaceNlove

PeaceNlove

Deugleuter

TRD07 schreef op maandag 5 december 2022 @ 08:38:
[...]

Argumenten om het niet te doen:
  • Prijzig, voor 2 personen ben je zo over de 100 dollar kwijt
  • Sausolito is niet bijzonder, maar ook weer erg duur door de vele toeristen
  • De foto's vanaf de brug zijn niet zo mooi als richting de brug
  • Mensen kunnen daar niet fietsen, dus als er maar 1 kant van de brug open is voor two-way traffic dan is het nog gevaarlijk ook
  • Ferry is kneiterdruk
  • Ga met de auto richting Battery Spencer viewpoint of Golden gate viewpoint (Old Conzelman Rd) en je view is zo veel mooier
Ieder zo zijn ding, maar met de auto is dan ook duur. Kost je toch weer een extra dag huur, parkeren en de tol van de brug. SF is een stad waar je prima een dag of wat zonder auto kan en uiteraard maak je dan kosten voor OV of fietshuur. En dan valt zo’n rondje fietsen toch weer mee qua kosten.
Ferry heb ik beide keren niet als druk ervaren, maar was er buiten het hoogseizoen, dat scheelt waarschijnlijk ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kju

Kju

Ik had SF oorspronkelijk in de planning maar toen we in Yosemite waren was het maar 14 graden met regen, midden in juli. Dat zagen we niet zitten. Toen besloten om te overnachten in Death Valley.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HuHu
  • Registratie: Maart 2005
  • Niet online
Stewie! schreef op zaterdag 3 december 2022 @ 19:07:
Hoe oud en naar welke luchthaven? Je moet een volledig COVID vaccin hebben en de gebruikelijke berg papierwerk.

Ik ben eerder dit jaar met twee kleintjes (twee jaar en zes weken oud) naar JFK gevlogen, ging prima. Naar JFK toe was de kinderwagen helaas niet bij de gate beschikbaar, maar pas bij het ophalen van de koffers. Gelukkig kregen we met de baby voorrang bij de douane, waardoor we in twintig minuten van de gate bij de koffers stonden (dat kan soms ruim een uur of langer duren).

Voor de kinderen zijn er verder geen extra papieren nodig. Het enige onhandige is dat je pas een vliegticket kunt kopen nadat een kind geboren is, maar gelukkig zat die gewoon op schoot en is er dus gegarandeerd plek. En kinderen onder de twee jaar hoeven geen 'attestation form' in te vullen, maar niet alle systemen kunnen daar mee overweg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voske
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 17-09 07:28
TRD07 schreef op maandag 5 december 2022 @ 08:38:
[...]
Ga met de auto richting Battery Spencer viewpoint of Golden gate viewpoint (Old Conzelman Rd) en je view is zo veel mooier
En mocht je die kant oprijden, sla dan (als het kan) Point Bonita Lighthouse niet over.

Be yourself, no matter what they say ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stewie!
  • Laatst online: 08:58

Stewie!

Keen must die!

HuHu schreef op maandag 5 december 2022 @ 11:01:
[...]

Hoe oud en naar welke luchthaven? Je moet een volledig COVID vaccin hebben en de gebruikelijke berg papierwerk.

Ik ben eerder dit jaar met twee kleintjes (twee jaar en zes weken oud) naar JFK gevlogen, ging prima. Naar JFK toe was de kinderwagen helaas niet bij de gate beschikbaar, maar pas bij het ophalen van de koffers. Gelukkig kregen we met de baby voorrang bij de douane, waardoor we in twintig minuten van de gate bij de koffers stonden (dat kan soms ruim een uur of langer duren).

Voor de kinderen zijn er verder geen extra papieren nodig. Het enige onhandige is dat je pas een vliegticket kunt kopen nadat een kind geboren is, maar gelukkig zat die gewoon op schoot en is er dus gegarandeerd plek. En kinderen onder de twee jaar hoeven geen 'attestation form' in te vullen, maar niet alle systemen kunnen daar mee overweg.
Dankjewel, daar was ik nieuwsgierig naar. Kinderen hebben natuurlijk geen covid app en papierwerk.

We vliegen op Teterboro vanaf Rotterdam.
Dankjewel!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HuHu
  • Niet online
Stewie! schreef op maandag 5 december 2022 @ 15:34:
[...]
Dankjewel, daar was ik nieuwsgierig naar. Kinderen hebben natuurlijk geen covid app en papierwerk.

We vliegen op Teterboro vanaf Rotterdam.
Je vult het papierwerk in namens je kinderen. Dus bij de ESTA vul je die in namens je kinderen; etc. Bij ESTA is het wel praktisch om er een group van te maken. Het papierwerk voor ongevaccineerden vul je dan ook in namens je kinderen. Maar omdat het om een vrij eenvoudige uitzondering gaat (kind <18 jaar), is dat heel simpel.

Behalve bij de instap controle in Nederland, is er verder nooit om gevraagd. Niet door de douane in de VS en ook niet in het land zelf.

Vanaf Rotterdam heb je waarschijnlijk ergens een overstap? Check ook of je voor dat land extra papieren nodig hebt en zorg dat je alles (desnoods offline) voor handen hebt bij het overstappen. Of ga je met een privévliegtuig rechtstreeks naar Teterboro (daar komen namelijk geen internationale lijnvluchten)?

[ Voor 5% gewijzigd door HuHu op 05-12-2022 15:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• moshimoshi
  • Registratie: November 2022
  • Laatst online: 20-02-2023
Ik ben bezig mij te oriënteren op een reis naar de VS of eigenlijk specifiek New York en het blijkt dat ik echt helemaal niets van de VS en New York weet.

Mijn vrouw moet in juni in Texas zijn dus het is een mooi moment om hierna een familielid in New York te bezoeken. Het voorlopig plan is dus dat ik direct naar New York reis en mijn vrouw vanuit Texas naar New York. Al met al is het idee om daar ongeveer een week te verblijven bij haar familielid in Queens.

Voor de stad zelf heb ik nog geen planning, maar we kunnen ons best 3-4 dagen daar vermaken. Maar mij lijkt 7 dagen echt te lang voor een stad dus ik vroeg mij af of je nog makkelijk dingen buiten New York kan bezoeken? Waarschijnlijk hebben we de beschikking over een auto dus dat maakt reizen naar buiten de stad iets makkelijker. Zijn er echt dingen die je gezien moet hebben in de omgeving van New York? Of bijvoorbeeld wat andere ideeën?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D-e-n
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 18:57
@moshimoshi
Vergis je niet ongelofelijk groot NY is. Je kunt je in Manhattan al prima een week vermaken maar bijvoorbeeld Brooklyn is al een stad op zichzelf.

Ik ben er met mijn partner een keer een paar dagen geweest op doorreis naar San Francisco maar dat was echt tekort. We hadden daarom in 2020 een week gepland maar die trip ging helaas niet door door corona. Maar ik had niet het idee dat we ons die week zouden hebben verveeld :) Het enige dat wij hebben overwogen is een dagtrip naar Philadelphia.

Het hangt misschien ook af van je interesse maar van steden als NY en Londen moet je ook gewoon genieten. Niet alles volproppen met activiteiten maar ook slenteren door Central Park en leuke eettentjes ontdekken.

En alles met de metro doen, laat vooral ook die hop on hop off bussen links liggen. Je staat alleen maar in de file.

[ Voor 3% gewijzigd door D-e-n op 08-12-2022 17:52 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hmmbob
  • Laatst online: 19-09 12:13
Als je nog een bizar uitstapje zoekt tijdens rondreizen in de VS, Lifehacker heeft er 13 op een rijtje gezet:

https://lifehacker.com/11...-tourist-spots-1849870496

Sometimes you need to plan for coincidence

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kju

Kju

@moshimoshi Ik zou wel een maand kunnen vullen in New York City, ik denk dat je je geen zorgen hoeft te maken. Als wij inspiratieloos zijn (lees: geen zin/tijd voor research) op citytrips pakken we een itinerary op Visit a city en dan passen we het aan of we maken er zelf een.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

moshimoshi schreef op donderdag 8 december 2022 @ 16:50:
Ik ben bezig mij te oriënteren op een reis naar de VS of eigenlijk specifiek New York en het blijkt dat ik echt helemaal niets van de VS en New York weet.

[...]

Voor de stad zelf heb ik nog geen planning, maar we kunnen ons best 3-4 dagen daar vermaken. Maar mij lijkt 7 dagen echt te lang voor een stad dus ik vroeg mij af of je nog makkelijk dingen buiten New York kan bezoeken? Waarschijnlijk hebben we de beschikking over een auto dus dat maakt reizen naar buiten de stad iets makkelijker. Zijn er echt dingen die je gezien moet hebben in de omgeving van New York? Of bijvoorbeeld wat andere ideeën?
Vergeet het maar. New York is een wereldstad van 9 miljoen inwoners. Dat is ongeveer even veel als de hele Randstad bij elkaar en vergelijkbaar met Londen. Zou jij in 3-4 dagen uitgekeken zijn in de Randstad of Londen?

In 7 dagen zul je misschien niet eens buiten Manhattan komen omdat daar al zo vreselijk veel te zien is. En ik zou die auto ook achterwege laten. In de hele VS wil je echt een auto hebben omdat ze daar helemaal op ingericht zijn (grote afstanden en nauwelijks openbaar vervoer) maar New York is juist één van de uitzonderingen waar een auto je alleen maar in de weg zit. New Yorkers nemen de subway of een taxi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theo
  • Laatst online: 21:18

Theo

moederbord

Ik zit te twijfelen om voor werk een paar weken naar de VS te gaan naar de staat Kansas. Vanuit zakelijk oogpunt is dit een erg goede keuze, maar privé vind ik het lastig. Niet zozeer het reizen zelf, maar vooral omdat ik een bepaald beeld heb van de VS dat niet bepaald positief is vanwege vele verhalen die ik persoonlijk, of online heb gehoord. Wat is daarom jullie ervaring met de volgende punten:

1) Ik heb geen Facebook/Tiktok/instagram/linkedin/enz. Met een visumaanvaag moet je je socialmediaprofielen noemen. Wat gebeurt er wanneer ik 'Geen' noem? Komen er dan extra controles/gesprekken/analyzes? Ter referentie; ik ben een Nederlander zonder buitenlandse familie/roots
2) Er staan vier visa van Egypte in mijn paspoort (mooi duikland). Gaat dit problemen geven?
3) Wat gebeurt er wanneer de VS mijn vingerafdrukken niet volledig/compleet/correct kan nemen? (eeltvorming op vingertoppen welke soms wordt bijgevijld, of stukjes verf/lijmresten die er nog zitten)
4) Het bescherming van eigen property en mening lijkt iets dat met wapens verdedigd kan worden. Hoe groot is de kans dat ik een wapen op mij gericht krijg omdat ik bijv in het verkeer per ongeluk geen voorrang verleen, in een discussie weiger de VS'er gelijk te geven, of wanneer blijkt dat een stukje groen waar ik loop privébezit is?
5) Hoe groot is de kans dat je per ongeluk een slechte wijk inloopt/rijdt waar de kans reëel is er gewond uit te komen?

Beroepsmatig is het een heel goede zet om naar de VS te gaan voor een maand, maar vanwege bovenstaand (mis?)beeld twijfel ik enorm of ik dat wel moet doen... Zijn mijn zorgen terecht, of is mijn beeld complet onzin?

7400 Wp op het dak

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• Broabander
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 20-08 22:04
Misschien één advies; wat minder films kijken of nieuws lezen.

De VS is vergelijkbaar met Europa. Mensen zijn over het algemeen vriendelijk en behulpzaam, en natuurlijk zijn er excessen maar die heb je in Europa ook. In Parijs moet je ook niet ‘s nachts in je eentje een donker steegje in lopen.

Ik ben een keer of 10, 15 in de VS geweest, van oostkust tot westkust, in grote steden als LA, New York en San Francisco tot the middle of nowhere, maar nooit ergens een wapen gezien in het openbaar, verkeersruzie gehad of me ergens onveilig gevoeld. Ja, er is een verslavingsprobleem op sommige plekken maar zeker in een staat als Kansas zal dat wel meevallen.

Egypte is volgens mij geen probleem, maar misschien dat iemand anders dat weet.

Vingerafdrukken lijkt me ook geen issue, je moet vaak je hele handen scannen bij binnenkomst, maar ze inspecteren ook gewoon je paspoort zoals in elk land en stellen wat vragen.

Social media lijkt me ook geen issue, je hebt pas een probleem als ze erachter komen dat je liegt (“oh ja ik heb wel LinkedIn maar ik gebruik hem niet”). Ik ben er in al die jaren nooit naar gevraagd in elk geval. Maar visumaanvraag; bedoel je een ESTA?

[ Voor 6% gewijzigd door Broabander op 13-12-2022 10:25 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Patrick_6369
Wat mijn voorganger al zegt. Van het social media gebruik komt de scheve perceptie van de VS in ieder geval niet. :P

Ik heb echt geen idee hoe het zit met die vingerafdrukken, maar voor de rest hoef je je geen zorgen te maken - in ieder geval niet meer dan als je in Europa op vakantie gaat. En als je toch zorgen maakt, mijd dan de grote steden, daar is met name die verslavingsproblematiek wel duidelijk zichtbaar en daardoor kun je je snel onveilig voelen. Focus op het platteland, een paar uitzonderingen daargelaten zijn Amerikaanse steden toeristisch toch totaal oninteressant en in ieder geval onvergelijkbaar met Europese steden waar je gezellig in de binnenstad rondloopt en waar de binnenstad an sich al de attractie is.
In de 4 VS-reizen die ik heb gemaakt heb ik me buiten de grote steden echt nooit onveilig gevoeld en in de grote steden incidenteel, met name vanwege de vele verslaafden op straat in Denver.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• teun2408
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 08-09 10:36
Voor zover ik weet doen ze bij de grens vooral moeilijk als je geen duidelijke verblijfplaats en/of retourvlucht hebt. Als het duidelijk is dat je een vakantie hebt en een lijst met hotels kan overhandigen etc. doen ze niet zo moeilijk. Maar een vriend van mij ging een jaar geleden voor een onbepaalde tijd naar de VS (dus zonder geboekte retourvlucht), en sliep bij een vriend waarvan hij het adres nog niet eens wist bij aankomst (die zou hem bij het vliegveld ophalen). Hij werd vervolgens wel apart gezet en uitgebreid ondervraagd voordat hij door mocht. Als je aan kunt tonen dat je daar een maand moet zijn voor je werk, een slaapplek geregeld hebt en helemaal als je een retourvlucht hebt zal dat neem ik aan niet zo probleem zijn.

Over wel of geen sociaal media hebben zullen ze niet heel moeilijk doen, ik had enkel linkedin opgegeven maar daar is verder nooit naar gevraagd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TommyGun

TommyGun

Stik er maar in!

paul-s83 schreef op donderdag 1 december 2022 @ 18:56:
[...]

Edit: wat @PeaceNlove zegt, je betaald alleen tol als je vanuit het oosten de brug overgaat. De richting SF naar Yosemite is gratis.
Ik had het destijds wel 'afgesloten', maar inderdaad nergens tol te bekennen :( (op de Bay Bridge na meen ik, GG hebben we gefietst zoals het hoort :P).

Her en der vervolgens maar Express Lanes genomen om toch nog wat eruit te halen :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gitarist
  • Niet online

Gitarist

Jan

My two cents over verslavingsproblematiek: ik ben enkele maanden geleden in Seattle en Portland geweest, beide steden waar verslavingsproblematiek duidelijk op straat te zien is (veel verslaafden in/bij tentjes op straat). Dat voelde de eerste dag "onveilig" want het is natuurlijk een voor ons Nederlanders onbekend verschijnsel, maar al snel bleek dat je eigenlijk niks van ze te vrezen hebt: ze liggen namelijk allemaal laveloos te slapen in/bij hun tent of in een portiek van een leegstaand gebouw. Dit geldt overigens voor overdag, 's avonds werden ze wakker en waren ze een beetje aan het hangen met elkaar. In de avonden hebben we de plekken waar ze waren gemeden.

Dat wil natuurlijk niet zeggen dat je niet altijd alert moet zijn, maar dat moet je bij wijze van spreken op de Albert Cuyp of op het Vrijthof ook zijn. In die zin voelde wij ons daar niet onveiliger.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TommyGun

TommyGun

Stik er maar in!

Je moet inderdaad altijd alert zijn, zeker in de grote steden. Onveilig hebben we ons nooit echt gevoeld maar het is ook niet bepaald prettig om ineens langs een daklozenkamp te lopen of dat je ergens zit te eten en een dakloze komt binnen of er zitten van die 'onguur uitziende' types...

Vooral 's nachts wil je veelal niet zomaar ergens heen wandelen/rijden is mijn ervaring (zoals omgeving airport Miami... wat een bende). Maar inderdaad ook in SF of LA (en zelfs in LV) is genoeg gespuis te vinden helaas.

[ Voor 43% gewijzigd door TommyGun op 13-12-2022 12:32 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dean Martin
  • Registratie: Augustus 2021
  • Niet online
Met een huurauto moet je ook oppassen met die satellite radio stickers op je zijramen. Dat is een easy-target spot voor een huurauto. Ik heb in bepaalde wijken in Miami m'n raampjes maar wat laten zakken.

The best is yet to come

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• The Realone
@Theo Je hebt het over een paar weken, dan zou ik je niet al te druk maken en het gewoon doen.
Als je rondloopt met het motto "bemoei je met je eigen" en vooral niet de arrogante Nederlander uit gaat hangen komt dat wel goed, maar dat is niet VS specifiek.
Ik ben wel voorzichtiger geworden in het verkeer en dat met name over hoe ik reageer op andermans stupiditeiten. De kans dat ruzies escaleren is niet veel groter dan in NL, maar als ze dat doen is de kans wel veel groter dat iemand een wapen op zak heeft.

Je zit natuurlijk ook in een vakantie topic, dus de ervaringen hier zijn toch vooral vakantie ervaringen. Een keer door een slechte buurt rijden is heel wat anders dan er wonen. En je hebt het over Kansas, ruim 5x zo groot als Nederland met 6x minder inwoners. Rural Kansas is wat anders dan een LA, NYC of Miami. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Theo

Theo

moederbord

The Realone schreef op dinsdag 13 december 2022 @ 13:55:
Je zit natuurlijk ook in een vakantie topic, dus de ervaringen hier zijn toch vooral vakantie ervaringen. Een keer door een slechte buurt rijden is heel wat anders dan er wonen. En je hebt het over Kansas, ruim 5x zo groot als Nederland met 6x minder inwoners. Rural Kansas is wat anders dan een LA, NYC of Miami. ;)
Juist daarom vraag ik het ook hier. Voor werk zit ik enkel in een "veilig" hotel en een veilig bedrijf. Maar dit is niet anders dan wanneer ik naar Azie of Afrika zou moeten gaan; hotel en werk daar maak ik mij niet echt druk over ongeacht het land. Maar gezien ik ook een weekend daar ben wil ik ook gaan cultuursnuiven; gewoon een Wallmarkt bezoeken, eten in een een Dine-in, proberen van het hotel ergens naar toe te lopen en gewoon buiten de paden van zakenhotel en bedrijf stappen. Echter de agressie/criminaliteit als gevolg van extreme armoede, plus de wapenfetish in de VS kunnen een erg linke combinatie vormen waar ik teveel slechte verhalen van heb gehoord, gelezen en gezien. En juist dan is de ervaring van de vakantiegangers belangrijk omdat die altijd buiten het zakenhotel en de de zakenwereld zijn. Juist die kunnen die verhalen bevestigen of ontkrachten :)

7400 Wp op het dak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Realone
Dat begrijp ik, maar zoals ik al zei is Kansas totaal niet te vergelijken met de meeste bestemmingen die men hier bezoekt. Als je dan toch ervaringen zoekt waar je echt iets aan hebt in de korte tijd dat je er bent doe je er beter aan precies aan te geven waar je heen gaat en hopen dat iemand de buurt daar kent. :) Want hoe veilig iemand zich voelde toen ie door Tenderloin liep heeft weinig te maken met hoe veilig jij je in Great Bend AK voelt, om maar wat te noemen.
Tenzij je in een high-crime gebied terecht komt hoef je je geen zorgen te maken, en dat kun je prima opzoeken voor het specifieke gebied waar jij heen gaat. Ja, wapengeweld is vele malen hoger hier dan in NL, maar dat wil niet zeggen dat je op elke hoek van de straat moet vrezen voor je leven. Alles is relatief... Ik heb me, in de bijna 3 jaar dat ik hier woon, nooit onveilig gevoeld buiten 1 road-rage incident (wat ik zelf zover had laten komen). Het weekendje in Parijs een aantal jaar geleden daarentegen...

Hoe dan ook, dit soort trips zijn altijd een verrijking voor jezelf vind ik, ongeacht waar je terecht komt. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sandpatt
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 21:48
Mag je trouwens wel werken in de VS met een ESTA? Ik vermoed dat er een specifiek visum voor bestaat.
https://travel.state.gov/...ourism-visit/visitor.html
Zorg dus dat je dit hebt, anders word je direct teruggestuurd.

Voor de rest maak je je veel te veel zorgen. Doorgaans zijn Amerikanen veel vriendelijker/opener/behulpzamer/... dan Nederlanders of Belgen.
Zolang je niet over politiek en geloof praat, hoef je je echt geen zorgen te maken.
Mensen zullen ook spontaan beginnen praten met je, wees hier niet bang voor.

Ik wou er nog aan toevoegen:
Ga aub met een open mindset zonder al te veel vooroordelen. Kan perfect zijn dat de VS mentaliteit je ding niet is, maar geef het een eerlijke kans. Ik denk dat je aangenaam verrast zal zijn.

[ Voor 16% gewijzigd door sandpatt op 13-12-2022 20:37 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• paul-s83
Sluit mij volledig aan bij @sandpatt. Eerder dit jaar rondgereis in de VS, en vond de mensen echt stuk vriendelijker en open dan ik had verwacht.

Wij hadden 2 kleine kids bij ons, en hoe ze daar omgaan met kids in bijv. een winkel of restaurant kunnen ze in Nederland nog veel van leren! In LV, LA en SF stikt het van de zwervers en junks, ook op de toeristische plekken, maar daar heb je eigenlijk geen last van. Zolang je de echt slechte plekken vermijdt (zeker in de avond) dan kan er vrij weinig gebeuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grouchy
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 22:22

Grouchy

meep meep

Sluit me ook aan wat hier boven geschreven is.
Heb al jaren het geluk dat ik vanwege werk/prive naar de USA toe mag gaan. Dit jaar tot nu toe 7x maal op en neer geweest & zo'n 14 weken er vertoeft, in Augustus/September nog in Kansas geweest.
Met alle respect voor Kansas, da's 'platteland'. Mensen zijn er veelal vriendelijk, behulpzaam en vaak in voor een praatje. Common sense gebruiken en het komt wel goed. Ze doen daar trouwens zowat alles met de auto, dus een huurauto is wel noodzakelijk.
Lopen kan je bijvoorbeeld in het Tallgrass Prairie National Preserve :)

Goed, in Kansas is open and concealed carry boven de 18 legaal zonder vergunning. Dat weet de bestuurder die je in het verkeer per ongeluk geen voorrang verleende ook. Maw je moet behoorlijk levensmoe zijn om als eerste met een wapen te gaan zwaaien in een open and concealed carry state. Als je daar bent moet je maar eens goed opletten hoeveel mensen er 'concealed carry'.

Om het in perspectief te plaatsen. Je gaat 4x naar Egypte voor de fun. Als ik die richting op moest was het land altijd wel geel/oranje/rood gekleurd. Behoorlijk wat armoede, criminaliteit, corruptie, regelmatig aanslagen en ze rijden er als gekken.
Als ik dat vergelijkt met Kansas is die staat gewoon 'supersafe'.

A cavalry general should be a master of practical science, know the value of seconds, despise life and not trust to chance.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Realone
Grouchy schreef op woensdag 14 december 2022 @ 00:08:
Goed, in Kansas is open and concealed carry boven de 18 legaal zonder vergunning. Dat weet de bestuurder die je in het verkeer per ongeluk geen voorrang verleende ook. Maw je moet behoorlijk levensmoe zijn om als eerste met een wapen te gaan zwaaien in een open and concealed carry state. Als je daar bent moet je maar eens goed opletten hoeveel mensen er 'concealed carry'.
Niet helemaal mee eens. NC heeft eenzelfde wetgeving en hier zijn het afgelopen jaar vele gevallen van road rage shootings geweest. Inclusief een rits met dodelijke afloop. De ellende van de vuurwapens snel voorhanden is hebben is precies dat. Als mensen over de toeren raken denken ze vaak niet meer rationeel na. En juist het idee dat de ander ook een wapen kan hebben en jou sneller af kan zijn maakt dat men er naar grijpt.
Dat gezegd hebbende, je kunt dit natuurlijk redelijk eenvoudig voorkomen door het niet op te zoeken. En tja, als je naar Kansas gaat is de kans dat je door bliksem geraakt wordt of een tornado tegen komt ook niet 0. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• downtime
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Theo schreef op dinsdag 13 december 2022 @ 09:45:
Ik zit te twijfelen om voor werk een paar weken naar de VS te gaan naar de staat Kansas. Vanuit zakelijk oogpunt is dit een erg goede keuze, maar privé vind ik het lastig. Niet zozeer het reizen zelf, maar vooral omdat ik een bepaald beeld heb van de VS dat niet bepaald positief is vanwege vele verhalen die ik persoonlijk, of online heb gehoord.
In de VS is een groot verschil tussen de steden en het platteland. Platteland is over het algemeen heel veilig. Steden kunnen heel onveilig zijn als je in de verkeerde buurten komt. Zorg dat je niet van grote afstand herkenbaar bent als toerist en vertrek als je je ergens niet veilig voelt.
1) Ik heb geen Facebook/Tiktok/instagram/linkedin/enz. Met een visumaanvaag moet je je socialmediaprofielen noemen. Wat gebeurt er wanneer ik 'Geen' noem? Komen er dan extra controles/gesprekken/analyzes? Ter referentie; ik ben een Nederlander zonder buitenlandse familie/roots
Ik heb daar nooit issues mee gehad. Zorg natuurlijk wel dat wat je opgeeft conform waarheid is.
2) Er staan vier visa van Egypte in mijn paspoort (mooi duikland). Gaat dit problemen geven?
Onwaarschijnlijk aangezien Egypte een bondgenoot van de VS is.
3) Wat gebeurt er wanneer de VS mijn vingerafdrukken niet volledig/compleet/correct kan nemen? (eeltvorming op vingertoppen welke soms wordt bijgevijld, of stukjes verf/lijmresten die er nog zitten)
Geen idee.
4) Het bescherming van eigen property en mening lijkt iets dat met wapens verdedigd kan worden. Hoe groot is de kans dat ik een wapen op mij gericht krijg omdat ik bijv in het verkeer per ongeluk geen voorrang verleen, in een discussie weiger de VS'er gelijk te geven, of wanneer blijkt dat een stukje groen waar ik loop privébezit is?
De gebruikelijke tips: Geen discussies over politiek en religie. Bemoei je niet met andermans ruzies. Wees een heer in het verkeer (en zoek vooraf uit hoe Amerikaanse verkeersregels afwijken van de onze). Betreed niet zonder toestemming priveterrein en vooral niet in de avonduren. Het kan ook de moeite waard zijn om even na te kijken wat de do's & don'ts van contact met de politie zijn.
5) Hoe groot is de kans dat je per ongeluk een slechte wijk inloopt/rijdt waar de kans reëel is er gewond uit te komen?
De kans dat je per ongeluk een slechte wijk in gaat is reëel. De kans dat je er gewond uit komt is extreem klein.
Beroepsmatig is het een heel goede zet om naar de VS te gaan voor een maand, maar vanwege bovenstaand (mis?)beeld twijfel ik enorm of ik dat wel moet doen... Zijn mijn zorgen terecht, of is mijn beeld complet onzin?
Het is geen onzin maar wel overdreven. In de praktijk is het risico dat je wat overkomt maar klein aangezien jij nu eenmaal niet jarenlang in die slechte buurten woont maar er eenmalig een keertje doorheen rijdt. De kans dat jou net die ene keer iets overkomt is heel klein.
sandpatt schreef op dinsdag 13 december 2022 @ 20:34:
Mag je trouwens wel werken in de VS met een ESTA? Ik vermoed dat er een specifiek visum voor bestaat.
https://travel.state.gov/...ourism-visit/visitor.html
Zorg dus dat je dit hebt, anders word je direct teruggestuurd.
Ja en nee. Zover ik me kan herinneren mag je niet werken maar er zijn uitzonderingen. Voor je werk naar een congres mag bijvoorbeeld wel op een ESTA. Want dan doe je geen werk wat ook door een Amerikaan kan worden gedaan. Maar bij twijfel moet je echt de regels even nakijken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rivanov
  • Laatst online: 20:37
Zit van 24 december t/m 29 december in New York. Nog tips voor een goedkope data-only eSIM aanbieder? :)
Is www.airalo.com de gunstigste?

[ Voor 14% gewijzigd door Rivanov op 14-12-2022 14:11 ]

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Patrick_6369
Airolo inderdaad. Op AllesAmerika.com zweert iedereen er bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• moshimoshi
  • Registratie: November 2022
  • Laatst online: 20-02-2023
Rivanov schreef op woensdag 14 december 2022 @ 14:09:
Zit van 24 december t/m 29 december in New York. Nog tips voor een goedkope data-only eSIM aanbieder? :)
Airalo werkt in Azië in ieder geval top. Volgens mij moet je vooral kijken of lokale partner in de VS goed is, maar dat zijn T-Mobile en Verizon dus dat zit wel goed volgens mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
Patrick_6369 schreef op woensdag 14 december 2022 @ 15:12:
Airolo inderdaad. Op AllesAmerika.com zweert iedereen er bij.
Zie het inderdaad. :)
Twijfel alleen tussen 5GB of 10GB voor die paar dagen.
Denk dat 5GB wel voldoende gaat zijn, aangezien je binnen vrijwel overal WiFi hebt natuurlijk.
Maar zit daarentegen ook graag wat "ruimer in m'n jasje". ;)

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basmq
Ik had een T-mobile unlimited data SIM voor ongeveer 35EUR via Amazon. Vooraf activeren, aankomstdatum aangeven en gaan op het moment dat je geland bent. Inclusief Amerikaans nummer, waar je eventueel gratis lokaal mee kunt bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
basmq schreef op woensdag 14 december 2022 @ 16:29:
[...]

Ik had een T-mobile unlimited data SIM voor ongeveer 35EUR via Amazon. Vooraf activeren, aankomstdatum aangeven en gaan op het moment dat je geland bent. Inclusief Amerikaans nummer, waar je eventueel gratis lokaal mee kunt bellen.
Dat was een fysieke sim? Want wil wel een eSIM namelijk. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dean Martin
  • Registratie: Augustus 2021
  • Niet online
Rivanov schreef op woensdag 14 december 2022 @ 15:43:
[...]

Zie het inderdaad. :)
Twijfel alleen tussen 5GB of 10GB voor die paar dagen.
Denk dat 5GB wel voldoende gaat zijn, aangezien je binnen vrijwel overal WiFi hebt natuurlijk.
Maar zit daarentegen ook graag wat "ruimer in m'n jasje". ;)
Voor de prijs hoef je het niet te laten, dus zou gewoon voor de 10 gaan persoonlijk.

The best is yet to come

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• paul-s83
Hier eerder dit jaar 2 maanden tot volle tevredenheid gebruik gemaakt van Airalo.

Ik zou voor die paar centen ook voor de 10gb gaan.

Ps, dm maar voor een referral code, dan krijg je $3 korting op je eerste aanschaf. Zelf word ik er niet beter van aangezien ik niet verwacht binnen afzienbare tijd weer naar de VS af te reizen maar help mijn mede tweakers graag met besparen waar het kan.

• basmq
Rivanov schreef op woensdag 14 december 2022 @ 17:25:
[...]

Dat was een fysieke sim? Want wil wel een eSIM namelijk. :)
Oja, inderdaad fysiek... Sorry!

• Rivanov
paul-s83 schreef op woensdag 14 december 2022 @ 22:47:
[...]

Hier eerder dit jaar 2 maanden tot volle tevredenheid gebruik gemaakt van Airalo.

Ik zou voor die paar centen ook voor de 10gb gaan.

Ps, dm maar voor een referral code, dan krijg je $3 korting op je eerste aanschaf. Zelf word ik er niet beter van aangezien ik niet verwacht binnen afzienbare tijd weer naar de VS af te reizen maar help mijn mede tweakers graag met besparen waar het kan.
Paar centen? Scheelt $ 10. ;)

• paul-s83
Op een vakantie van een paar K, dan zou ik mij niet druk willen maken om mijn datagebruik. Mocht je er alsnog overheen gaan dan ben je zowieso duurder uit als je weer een nieuwe bundel moet aanschaffen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rivanov
paul-s83 schreef op donderdag 15 december 2022 @ 11:36:
[...]

Op een vakantie van een paar K, dan zou ik mij niet druk willen maken om mijn datagebruik. Mocht je er alsnog overheen gaan dan ben je zowieso duurder uit als je weer een nieuwe bundel moet aanschaffen.
Nee uiteraard, zo bedoel ik het ook niet.
Ik doelde op de opmerking "scheelt maar een paar centen". Maar $ 10 zijn wel een boel centen. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rivanov
10GB Airalo eSIM aangeschaft en gekoppeld aan m'n 14 Pro. :)

• paul-s83
Rivanov schreef op donderdag 15 december 2022 @ 14:04:
[...]

Nee uiteraard, zo bedoel ik het ook niet.
Ik doelde op de opmerking "scheelt maar een paar centen". Maar $ 10 zijn wel een boel centen. ;)
Gelukkig gaat het weer de goede kant op met de wisselkoers :)

edit: Weet niet of dat in de Airalo tutorial stond, maar zet voor deze eSim de databesparingsmodus aan. Op die manier wordt automatisch alle synchronisatie van foto's, backups, Whatsapp etc. naar de iCloud onderdrukt.

Zou zonde zijn als je op dag 1 al door je bundel heen bent.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Sc0iU7uUSTMZJkMO81qZUHIplbU=/x800/filters:strip_exif()/f/image/YqclphLWxBMjUClfKFFUW8ln.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 57% gewijzigd door paul-s83 op 15-12-2022 14:36 ]

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Tomcatter_31
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 18-09 17:03
Ik zit te twijfelen om voor werk een paar weken naar de VS te gaan naar de staat Kansas. Vanuit zakelijk oogpunt is dit een erg goede keuze, maar privé vind ik het lastig. Niet zozeer het reizen zelf, maar vooral omdat ik een bepaald beeld heb van de VS dat niet bepaald positief is vanwege vele verhalen die ik persoonlijk, of online heb gehoord. Wat is daarom jullie ervaring met de volgende punten:

Wat anderen al zeiden, denk dat je het wat moet relativeren. Ik ben zelf 7x in de VS geweest, waaronder dat ik er een periode heb gewoond in Seattle. Ik heb nog nooit een wapen op mij gericht gehad. Ik heb een keer (omdat ik de NL en VS voorrangregels door elkaar haalde) een grote pick up truck geen voorrang verleend op een kruising...tja, ik kwam van rechts.. :P En dat werd op dezelfde manier beantwoord als hier in NL zou gebeuren....een harde toeter en beide partijen vervolgden gewoon hun weg.

Wat anderen ook al zeiden, vermijd politieke discussies. Of eigenlijk vermijd sowieso discussies zoveel mogelijk. Je bent er te gast, dus stel je gewoon open en beleefd op. Amerikanen zijn echt niet zo heel anders dan anderen. Ja, politiek kan erg gevoelig liggen in de VS, maar wij in Nederland zouden het ook niet accepteren als een buitenstaander ons even de les komt lezen. Dat is in de VS niet anders.

In principe kan je prima met Amerikanen discussieren, zelfs over politiek. Door de jaren heen ook vaak genoeg gedaan. Alleen, zoals overal wel geldt, doe het op een respectvolle manier. Als je respectvol bent, staan Amerikanen echt wel open voor hoe jij erover denkt. Als je ze de les gaat lezen, ja dan krijg je zere tenen. Maar dat is hier in Nederland niet heel anders... Als je laat zien dat je hun mening respecteert en laat zien dat je zaken kan relativeren en dat je alles niet zo serieus neemt, dan kan je prima discussieren. In Seattle trapten we genoeg lol over en weer over elkaar. Zij maakten grappen over Nederland en ik over de VS. Zolang je maar laat zien dat je jezelf niet zo serieus neemt en de grappen ook kan hebben, dan kunnen zij het ook hebben wanneer je een grap over hun land maakt. Maar dit zou ik alleen doen bij mensen die je al beter kent en wanneer je zelf goed bekend bent met het land en de cultuur. Ik ben al jaren een fan van de VS en volg al heel lang Amerikaanse tv, ik ken de nodige Amerikanen met wie ik contact heb en volg ook veel internationale fora waar ook veel Amerikanen discussieren. Dus ik heb wel goed gevoel over wat ik wel/niet kan zeggen. Als je vreemd bent en minder bekend met het land, dan zou ik (politieke) discussies zoveel mogelijk vermijden. maar dat is niet alleen de VS, dat geldt eigenlijk overal waar ik als gast kom. Stel jezelf gewoon respectvol op en dan komt alles wel goed. Amerikanen zijn juist heel erg geintereseerd in buitenlanders en willen dan vaak vanalles van je weten.

Wat wel geregeld gebeurde bij mij is dat Amerikanen zelf begonnen over wat er allemaal mis is in hun land en dat dat in Nederland waarschijnlijk allemaal wel beter is. Dan relativeerde ik dat altijd door te zeggen dat geen enkel land perfect is en elk land zijn voor en nadelen heeft.

Ik zou zeggen ga gewoon lekker naar de VS. Mensen daar zijn over het algemeen heel erg vriendelijk, beleefd en gastvrij. Iets waar wij in Nederland nog best wel wat van kunnen leren soms. En gebruik gewoon common sense, dan komt het wel goed.

[ Voor 10% gewijzigd door Tomcatter_31 op 15-12-2022 17:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inhumanous
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 20:09

Ik ben een Jaar of 6 geleden naar New York gevlogen dit was mijn 1e keer USA en moest daar op JFK airport ook vingerafdrukken afgeven, ik had een fikse snee in mijn duim woordoor het scannen van mijn vingerafdruk niet helemaal lekker ging, paar keer opnieuw geprobeerd, ze waren erg vriendelijk en maakte ook nog grapjes dus zal me daar niet teveel zorgen over maken. Mijn ervaring op het vliegveld was vooral positief en er was een relaxte sfeer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun

TommyGun

Stik er maar in!

Inhumanous schreef op vrijdag 16 december 2022 @ 12:14:
[...]

Ik ben een Jaar of 6 geleden naar New York gevlogen dit was mijn 1e keer USA en moest daar op JFK airport ook vingerafdrukken afgeven, ik had een fikse snee in mijn duim woordoor het scannen van mijn vingerafdruk niet helemaal lekker ging, paar keer opnieuw geprobeerd, ze waren erg vriendelijk en maakte ook nog grapjes dus zal me daar niet teveel zorgen over maken. Mijn ervaring op het vliegveld was vooral positief en er was een relaxte sfeer.
Herkenbaar, ik boulder/klim veel dus m'n vingers zijn ook best naar de klote :+

Maar altijd leuke praatjes gehad met customs eigenlijk.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Hillie
  • Laatst online: 18:56

Hillie

Poepen = ultieme ontspanning

Theo schreef op dinsdag 13 december 2022 @ 14:23:
[...]

Juist daarom vraag ik het ook hier. Voor werk zit ik enkel in een "veilig" hotel en een veilig bedrijf. Maar dit is niet anders dan wanneer ik naar Azie of Afrika zou moeten gaan; hotel en werk daar maak ik mij niet echt druk over ongeacht het land. Maar gezien ik ook een weekend daar ben wil ik ook gaan cultuursnuiven; gewoon een Wallmarkt bezoeken, eten in een een Dine-in, proberen van het hotel ergens naar toe te lopen en gewoon buiten de paden van zakenhotel en bedrijf stappen. Echter de agressie/criminaliteit als gevolg van extreme armoede, plus de wapenfetish in de VS kunnen een erg linke combinatie vormen waar ik teveel slechte verhalen van heb gehoord, gelezen en gezien. En juist dan is de ervaring van de vakantiegangers belangrijk omdat die altijd buiten het zakenhotel en de de zakenwereld zijn. Juist die kunnen die verhalen bevestigen of ontkrachten :)
Als die angst je teveel bezighoudt, dan zeg ik, als Nederlander en Amerikaans staatsburger die alweer 13 jaar in de VS woont: blijf thuis. Je kunt over elk ding dat "anders" is vallen, maar je kunt het ook positief benaderen. Met woorden als "wapenfetish" proef ik een bepaalde vooringenomenheid en angst die niet snel weg te nemen is. Of ga eens naar een schietbaan met instructeur, als onderdeel van het cultuursnuiven... Ook een optie.

Liefhebber van schieten en schijten. Ouwehoer en niet-evangelisch atheist.

Daniel36: Dat zeg ik(?) Nee, dat zeg ik niet, je hebt gelijk.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• 1nsane
  • Laatst online: 21:23
Grouchy schreef op woensdag 14 december 2022 @ 00:08:
Sluit me ook aan wat hier boven geschreven is.
Heb al jaren het geluk dat ik vanwege werk/prive naar de USA toe mag gaan. Dit jaar tot nu toe 7x maal op en neer geweest & zo'n 14 weken er vertoeft, in Augustus/September nog in Kansas geweest.
Met alle respect voor Kansas, da's 'platteland'. Mensen zijn er veelal vriendelijk, behulpzaam en vaak in voor een praatje. Common sense gebruiken en het komt wel goed. Ze doen daar trouwens zowat alles met de auto, dus een huurauto is wel noodzakelijk.
Lopen kan je bijvoorbeeld in het Tallgrass Prairie National Preserve :)

Om het in perspectief te plaatsen. Je gaat 4x naar Egypte voor de fun. Als ik die richting op moest was het land altijd wel geel/oranje/rood gekleurd. Behoorlijk wat armoede, criminaliteit, corruptie, regelmatig aanslagen en ze rijden er als gekken.
Als ik dat vergelijkt met Kansas is die staat gewoon 'supersafe'.
Dit dus. Een land als Egypte zou ik ook niet heen gaan, als je dat "veilig" wilt doen, dan land je op de luchthaven alwaar de onvriendelijkheid al begint en zit je 2 a 3 weken in een resort, ga je misschien duiken. Zodra je het oude Egypte gaat bekijken, kom je er achter dat het helemaal geen leuke plek is.

Zelf inmiddels ook vaak zat in de US geweest. SF, LA, Denver, Washington/Bethesda en het is gewoon veilig, zelfs in LA geen moment onveilig gevoeld, ja, ik ga niet 's nachts lekker door Skid Row of Compton wandelen in m'n eentje. LA en SF heb je wel veel zwervers (wat me van SF wel een beetje verbaasde trouwens, had ik op voorhand niet verwacht).

Over autorijden gesproken, vaak genoeg mensen die me waarschuwden voor autorijden op de 405, dat zou een ramp moeten zijn maar over het algemeen rijden ze in Amerika over de gehele meet een stuk rustiger en netter dan bijvoorbeeld in NL. Het "keep your lane" principe op de snelweg, heerlijk!

In al m'n verschillende trips daar slechts sporadisch "onaardige" mensen tegen gekomen. De vriendelijkheid is vaak, zeker in het begin, best oppervlakkig maar ze zijn gewoon super behulpzaam doorgaans.

Adjust non olet, plerumque...

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• The Realone
1nsane schreef op zaterdag 17 december 2022 @ 20:02:
[...]

Over autorijden gesproken, vaak genoeg mensen die me waarschuwden voor autorijden op de 405, dat zou een ramp moeten zijn maar over het algemeen rijden ze in Amerika over de gehele meet een stuk rustiger en netter dan bijvoorbeeld in NL. Het "keep your lane" principe op de snelweg, heerlijk!
Opinie: Nee, pertinent nee! Amerika heeft echt waardeloze bestuurders. Defensief rijden is hier totaal onbekend en het motto "ik heb het recht om hier te rijden dus iedereen om me heen kan opflikkeren" viert hoogtij. Ik ben zelden zoveel ronduit levensgevaarlijke chauffeurs tegen gekomen als in de VS.
Dat stay in your lane idee is sowieso niet correct. Het is voor zover ik weet nagenoeg nergens toegestaan rechts in te halen. Vandaag 5 uur naar DC gereden over 95 en zodra het iets drukker wordt is het een zooitje van constant wisselen van rijbaan. Richtingaanwijzers bestaan niet en bumperkleven wordt met de paplepel ingegoten lijkt het.

Nee, Nederland mag dan niet altijd prettig rijden zijn, maar dat komt voornamelijk door de drukte. In mijn ogen zijn we in NL veel betere chauffeurs dan in de VS. Dat valt wellicht niet direct op als je langs de kust van Californië cruised, of door de woestijn van Nevada, maar probeer het een tijdje in de spits op woon-werk locaties en ik kan mij moeilijk voorstellen dat je dezelfde mening houdt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theo

Theo

moederbord

Hillie schreef op zaterdag 17 december 2022 @ 12:03:
[...]

Als die angst je teveel bezighoudt, dan zeg ik, als Nederlander en Amerikaans staatsburger die alweer 13 jaar in de VS woont: blijf thuis. Je kunt over elk ding dat "anders" is vallen, maar je kunt het ook positief benaderen. Met woorden als "wapenfetish" proef ik een bepaalde vooringenomenheid en angst die niet snel weg te nemen is. Of ga eens naar een schietbaan met instructeur, als onderdeel van het cultuursnuiven... Ook een optie.
Afgelopen jaren heb ik een bepaald beeld opgebouwd van de VS, welke ook stevig gekleurd is door een paar vrienden die de VS hebben verlaten (waarvan 1 d'r leven daar niet zeker was om wie ze was, en de ander meermaals beschoten wan vanwege d'r voorkomen). Maar ik ken best wat mensen die er gewoon zijn heegegaan en enkel met leuke verhalen terug zijn gekomen. Qua verhalen heb ik dus 'the good, the bad en the ugly' aan first hand verhalen gehoord.

Dat mijn beeld dus niet helemaal correct was daarvan wist ik op de hoogte :) Mijn doel van de vraag was ook om te kijken of het 'niet helemaal correct' was, of 'helemaal niet correct',

En het blijkt dus echt helemaal niet correct te zijn gezien de grote unanimiteit aan reacties. Daarmee is de kans dus erg groot dat ik binnenkort ook naar de VS zal gaan :)

7400 Wp op het dak

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

Zo, net de ESTA's gedaan. Wat een werk met een gezin :N Heb 90% van de data 4x kunnen invullen. Maar goed, we kunnen :)
The Realone schreef op zondag 18 december 2022 @ 03:43:
[...]
Opinie: Nee, pertinent nee! Amerika heeft echt waardeloze bestuurders.
Een van de zaken waar ik altijd het meest van geniet, is als je Amerikanen ziet parkeren _O- Ze hebben echt geen enkel gevoel bij hun voertuig. Er is geen controle over wat ze doen. Achteruit inparkeren is sowieso iets wat slechts een kwart kan en doet volgens de AAA.

Toen ik 18 was vond ik de Nederlandse strenge rijlessen maar irritant. Maar hoe vaker je de wereld over mag reizen, hoe vaker je ziet hoe belangrijk het is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grouchy
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 22:22

Grouchy

meep meep

[...]

Vorige maand was ie redelijk te doen. Tijdens de spits slipt ie net als de rest van de wegen in en rond LA dicht, maar geloof niet dat de gemiddelde Nederlander/Vlaming op de 405 er warm of koud van word. Die is wel wat gewend qua drukte.
Buiten de grote steden/spits is het wel lekker rustig rijden. Een highway met 26 rijstroken helpt ook wel (Katy,TX )

Het aantal bestuurders daarzo dat bezig is met zijn mobieltje onder het rijden en de richtingaanwijzer niet kan vinden is wel wat aan de hoge kant.

A cavalry general should be a master of practical science, know the value of seconds, despise life and not trust to chance.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• downtime
  • Niet online

downtime

Everybody lies

[...]

Deze Amerikaan is het niet met jou eens: YouTube: Why Driving in Europe is BETTER than America | An American Expat's P...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hmmbob
  • Laatst online: 19-09 12:13
De 405 vaak zat gereden naar LAX of Santa Monica of wat dan ook - vond hem niet heel spannend of bijzonder.

Wel blij met adaptive cruise control, dat scheelt in de file :+

Sometimes you need to plan for coincidence

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jebus4life
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 12:48

Jebus4life

BE User

Het hangt ook weer af waar je verblijft (en dat zal in de VS niet anders zijn).

Als je in Brussel of Antwerpen komt, of wat rond de kerk van een kleine gemeente rijdt, dat is wel een wereld van verschil. Voor pakweg Amsterdam zal dat identiek zijn lijkt me.

Zelf ben (of was, pre-corona) ik goed thuis in Brussel, ik vond dat geen probleem, maar als je er totaal niet thuis bent is dat gewoon een hel. Als ik dan naar Amsterdam moet zal ik daar echt niet super vlot rondrijden. En voor een Amsterdammer zal dat in Brussel net zo onwennig zijn.

Jullie vriendelijkste zuiderbuur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Den_S85
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 17:22
PWM schreef op zondag 18 december 2022 @ 11:58:
Een van de zaken waar ik altijd het meest van geniet, is als je Amerikanen ziet parkeren _O- Ze hebben echt geen enkel gevoel bij hun voertuig. Er is geen controle over wat ze doen. Achteruit inparkeren is sowieso iets wat slechts een kwart kan en doet volgens de AAA.

Toen ik 18 was vond ik de Nederlandse strenge rijlessen maar irritant. Maar hoe vaker je de wereld over mag reizen, hoe vaker je ziet hoe belangrijk het is :)
Precies dat, parkeren kunnen ze gewoon echt niet. Heb één keer op een parkeerplaats bordjes zien staan met “achteruit inparkeren verboden”.

Tja, als je iets verbied hoef je niet toe te geven dat je het niet kunt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jan390
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 21:36
Den_S85 schreef op zondag 18 december 2022 @ 18:38:
[...]

Precies dat, parkeren kunnen ze gewoon echt niet. Heb één keer op een parkeerplaats bordjes zien staan met “achteruit inparkeren verboden”.

Tja, als je iets verbied hoef je niet toe te geven dat je het niet kunt.
Dat komt omdat je niet in alle staten een kentekenplaat aan de voorkant nodig hebt en de parkeerwachter deze dus niet eenvoudig kan controleren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Den_S85
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 17:22
jan390 schreef op zondag 18 december 2022 @ 19:34:
[...]

Dat komt omdat je niet in alle staten een kentekenplaat aan de voorkant nodig hebt en de parkeerwachter deze dus niet eenvoudig kan controleren.
Ja natuurlijk, want bij de supermarkt waar het gratis parkeren is, is dit de reden 😂

De gemiddelde Amerikaan kan gewoon echt niets met zijn auto behalve vooruit rijden en de bocht om sturen. Hoeven we geen doekjes om te winden, ze kunnen gewoon niet rijden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Realone
Den_S85 schreef op zondag 18 december 2022 @ 20:11:
[...]

Ja natuurlijk, want bij de supermarkt waar het gratis parkeren is, is dit de reden 😂

De gemiddelde Amerikaan kan gewoon echt niets met zijn auto behalve vooruit rijden en de bocht om sturen. Hoeven we geen doekjes om te winden, ze kunnen gewoon niet rijden.
Dat "no backing in" heb in alleen maar gezien voor de parkeerwacht. Bij ons op het werk is dat hetzelfde, vergunning per kenteken maar geen plaat aan de voorkant.

Amerikanen rijden natuurlijk ook (veel grotere) auto's en parkeerplaatsen zijn een stuk ruimer dan in NL. De noodzaak van achteruit inparkeren is dan ook een stuk minder groot en oefening baart kunst. Het is niet alsof er in Nederland met dat talent geboren worden. Zijn er ook genoeg die in het NL gewoon niet kunnen.
Dat de waardeloze chauffeurs zijn ben ik evengoed met je eens :)

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• VikeeVeekie
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 19-09 14:49
Grappige was, met m'n F-150 die ik voor een paar maanden had gekocht deed ik met regelmatig achteruit inparkeren omdat het met dat bakbeest een stuk makkelijker was dan vooruit inparkeren. Ik heb het een paar keer gehad dat ik bij Walmart boodschappen had gehaald en mensen hebben letterlijk op me afgestapt om te vragen 'I cannot believe you parked like that, how can you do it that fast?!' Nu hang ik effe de sentimentele flapdrol uit maar verdorie ik mis die truck. Dat ding was een zuipschuit met 1 op 6 maar ik had het geluk dat ie op CNG kon lopen. No kidding, als ik het geld had, had ik hem naar Nederland verscheept Hij had ruim zes jaar stilgestaan en na wat TLC aan de motor liep ie letterlijk altijd en het was zo relaxed rijden!Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BDf48EydGGPsjdcMG-a-C0fF3_4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/fgtajK3a4ZpX6uBfDqb8bEJL.jpg?f=fotoalbum_large

Nu na 4 maanden overigens weer terug in Nederland ik ontken het niet, ik wil eigenlijk weer terug. Vier maanden in Cedar City, UT gestudeerd en ik mis de mensen, de bergen, de vele uren zon nu al. Het was echt een ervaring die ik nooit meer vergeet. Veel gezien, veel mensen ontmoet en achteraf gezien ook vele gekke dingen gedaan waar ICE waarschijnlijk van ging schuimbekken als ze erachter kwamen })

[ Voor 64% gewijzigd door VikeeVeekie op 19-12-2022 09:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jastas
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 17-09 14:55
In juli gaan wij een maandje cruisen, vertrekken uit Seattle om via enkele nationale parken tenslotte in Denver aan te komen. Iets minder traditioneel, maar de klassieke rondtrip SF - > Vegas - > LA (via yosemite en andere parken) hebben we al eens gedaan 😋

Wie heeft er een vergelijkbare trip op zitten en wil de do's en Don't met me delen?

Nu zijn we ook op zoek naar een auto verhuurbedrijf, wie kan een betrouwbare maatschappij aanraden? Ik heb een offerte (via een Belgisch reisbureau) van 4000eur, maar daar komt. Dan nog 600eur one Way fee bij.

Lijkt me goedkoper te kunnen, wie heeft een gouden tip? Welke bedrijven vermijd ik best?
Zijn er manieren om een korting te fiksen?

[ Voor 7% gewijzigd door jastas op 20-12-2022 19:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paul-s83
@jastas Voor tips omtrent autohuur en het vinden van de beste deals kan je beter je een paar avondjes kwaad maken op het AllesAmerika forum.

Ik zou persoonlijk direct boeken bij een Hertz, Avis of National. Maar dan wel gebruik maken van de welbekende trucjes om gratis een hogere status te krijgen, en zodoende meer auto voor minder geld mee te nemen:
https://forum.allesamerika.com/viewforum.php?f=30

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
Is het nog een vereiste om de ESTA geprint bij je te hebben voor de douane in USA?
Of zien zij het gewoon rechtstreeks in het systeem.

2017 voor de laatste keer daar geweest, dus staat me niet meer helemaal helder voor de geest.

[ Voor 26% gewijzigd door Rivanov op 21-12-2022 09:24 ]

Pagina: 1 ... 46 ... 87 Laatste