Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bushie
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 21:48
@tomtommie heb je aan onderstaande gedacht? rear-facing is nogal een uitdaging in een RV. Californie is niet de enige staat met deze regel trouwens.
California’s Occupant Protection Law
California law requires all children under two years old to ride in a rear-facing car seat, unless the child weighs 40 or more pounds OR is 40 or more inches tall.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PolarBear
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
TommyGun schreef op vrijdag 30 september 2022 @ 10:32:
[...]
Ik vind het heer-lijk om in de US te rijden, juist vanwege de stop-kruisingen
Stomvervelend en inefficient.
en dat je links én rechts mag inhalen.
Dat mag (vaak, geen idee of dat in alle staten mag en de regels zijn subtiel anders per staat). Maar... er wordt vaak gedacht dat er een keep your lane regel is in de VS (en je daarom rechts mag inhalen). Daar dat bestaat niet. Verkeer moet in de meeste staten zoveel mogelijk de rechterbaan aanhouden en/of langzamer verkeer moet rechtshouden. (zie: http://www.mit.edu/~jfc/right.html)
Turn on red is ook geweldig. Sowieso rijdt het daar veel relaxter (oké, misschien LA en LV uitgezonderd) dan hier...
Turn on red is leuk in de auto, maar als voetganger stomvervelend en gevaarlijk.

Verkeer is soms wel erg relaxed (van die mensen die niet de weg op draaien met perfect zicht op de kruisende weg omdat er aan de horizon een auto aankomt). En de wegen zijn er gemiddeld gezien veel slechter dan in Europa, niet alleen het wegdek maar ook de zooi die langs de weg ligt, zeker op wat meer landelijke stukken. Veel aangereden wild maar ook veel resten van klapbanden en andere rotzooi. Uiteraard verschilt het per regio en staat. Ik vind de VS een heerlijk vakantieland en heb denk ik wel ruim 15.000 km gereden door het hele land in middels, maar er zijn maar weinig zaken die ik echt zou willen overnemen uit de VS op dat gebied.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomtommie
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 17:29

tomtommie

Alaaf!

Bushie schreef op maandag 3 oktober 2022 @ 08:04:
@tomtommie heb je aan onderstaande gedacht? rear-facing is nogal een uitdaging in een RV. Californie is niet de enige staat met deze regel trouwens.

[...]
Thanks, ik was er inderdaad van op de hoogte! Voor de oudsten geen probleem. Toch maar eens even in het stoel aanbod duiken, behoorlijke verschillen in vergelijking met de Europese stoelen.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• paul-s83
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 20:17
@tomtommie

Wat betreft Rear facing, ja het is een wet in Californie en nog een aantal andere staten. Ik heb echter niemand in een RV gezien die ook maar een stoeltje rear facing had gemonteerd. Heeft ook geen zin, want in een RV ben je zowieso de pineut als er iemand in de zijkant naar binnen komt ter hoogte van de dinette (moet je maar niet over nadenken..).

En omdat dit onderwerp redelijk vaak ter sprake komt op de diverse fora, bij deze tekst en illustratie vanuit mijn kant. Wellicht dat andere Tweakers die naar de USA willen met kinderen hier ook wat aan hebben.

Dit is een populaire stoel om te gebruiken voor kids vanaf 1 tot een jaar of 4-5 en heb ikzelf ook gebruikt voor onze kids:
Ik heb er zelfs nog 1 te koop, als je interesse hebt dan kan je altijd het stoeltje komen bekijken (DM maar voor woonplaats).

https://www.walmart.com/i...le-Car-Seat-Otto/54885365

waarom?
- Amerikaans model, dus heeft goedkeuring om in diverse soorten voertuigen gebruikt te worden.
- Erg licht, weegt nog geen 5 kg!
- Kan zowel voorwaards als achterwaards gemonteerd worden (in sommige staten is dit verplicht voor kinderen onder de 2 jaar).
- Kan zowel met een driepuntsgordel als met een heupgordel worden vastgezet.
- TSA approved, dus mag ook in een vliegtuigstoel gemonteerd worden. Hierin zit je kindje stukken beter dan in de standaard stoel.
- Dit stoeltje kan met gemak in een RV bij de dinette gemonteerd worden. En vanwege de aanwezige top tether kan je dit stoeltje ook middels een haak vastzetten aan de bank zelf.

Ikzelf heb deze stoeltjes al in Nederland gekocht via Marktplaats, want je hebt er zelfs al profijt van in het vliegtuig. Wij kwamen om middernacht aan, dus had ook geen tijd om eerst naar de Walmart te gaan om stoeltjes te kopen alvorens de huurauto op te halen.

Vliegtuig:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LYnuBYYxr0bxOOKSDh7yFr3FFCY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/tqjes3TQvdgfIMeAryKsEvCe.jpg?f=fotoalbum_large

Ford Explorer
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Qwo3zRpxN_kCMtPfP4TQY8eUHOU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/JV1LVpdxZhqzawVd27sibrWZ.jpg?f=fotoalbum_large

RV
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cN2hxv4fONWDPcULwUVk4pbE2MY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/G693RdUiZgKNG3KSYsdHtJ6k.jpg?f=fotoalbum_large

Bagage
In de rode draagtas zitten beide stoeljes verpakt. Het is wat onhandig dragen maar het is de moeite waard als de kids eenmaal zitten!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/elIP6RiwhnQ4jTmKBY_FEBIEnZ4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/CHKZjPXRkazSQEBaieVTQjTP.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bao_mi1
  • Registratie: Oktober 2018
  • Laatst online: 21:59
Mijn vrouw en ik zijn bezig een amerika reis voor volgend jaar aan het plannen. We zijn uitgenodigd voor een bruiloft in Park City waar we graag heen willen, en we hebben besloten om te kijken of we een droom waar kunnen maken; een camper rondreis in the States.

Nu schrikken we (zoals veel anderen denk ik) behoorlijk van de prijzen waardoor we nog niet de koop door durven te hakken. Aan de ene kant is reizen sowieso duur en hebben we net 3k uitgegeven voor 2 weken Spanje, maar aan de andere kant is het verwachte budget voor deze Amerika reis gigantisch en hebben we nog nooit zoiets uitgegeven aan een reis.

Daarom vraag ik me af, is het volgende budget realistisch? Zijn er zaken die we overschatten of onderschatten? En als 2e vraag, als we deze reis net voor Corona hadden gemaakt, hoeveel minder zou het dan gekost hebben?

Het plan is: 4 weken naar de VS met vrouw en baby van dan 1.5 jaar oud. Vliegen op Vegas, 2 hotel overnachtingen daar. Vervolgens 22 nachten een campervan huren, en als laatste 4 nachten Park City voor de bruiloft. Qua kosten komen we op het volgende:

Vluchten - 2200
Campervan rental - 4000
Gas - 700
Groceries - 850
Restaurants - 300
Campgrounds - 1300
Camping gear - 200
Hotel LV - 300
Hotel Park City - 400
Other/unforeseen - 500

In totaal komen we dan voor de complete reis richting de 11k (naar boven afgerond). Hoe zien jullie dit?

Ps. De discussie hierboven over de babystoeltjes volg ik ook met interesse. Dit ga ik zeker checken bij de verhuurder.

[ Voor 4% gewijzigd door Bao_mi1 op 04-10-2022 14:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 18-08 18:52

TommyGun

Stik er maar in!

@Bao_mi1

300 USD voor restaurants? Dan ga je dus max 4, wellicht 5 keer, uit eten?

1 gallon kost tegenwoordig zo'n 5 USD, voor 700 USD tank je 140 gallons...
Heel erg afhankelijk van de miles die je gaat maken of dat haalbaar is.
Ik denk dat de gemiddelde RV 7 MPG haalt, dat zou dan een kleine 1000 miles zijn.

Qua boodschappen vind ik het lastig inschatten, maar als je zelf al je ontbijt en lunches (en dinners?) maakt dan lijkt me dat ook vrij krap.

[ Voor 70% gewijzigd door TommyGun op 04-10-2022 14:35 ]

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bao_mi1
TommyGun schreef op dinsdag 4 oktober 2022 @ 14:24:
@Bao_mi1

300 USD voor restaurants? Dan ga je dus max 4, wellicht 5 keer, uit eten?

1 gallon kost tegenwoordig zo'n 5 USD, voor 700 USD tank je 140 gallons...
Heel erg afhankelijk van de miles die je gaat maken of dat haalbaar is.
Ik denk dat de gemiddelde RV 7 MPG haalt, dat zou dan een kleine 1000 miles zijn.

Qua boodschappen vind ik het lastig inschatten, maar als je zelf al je ontbijt en lunches (en dinners?) maakt dan lijkt me dat ook vrij krap.
Het plan is om vrijwel elk vrij beschikbaar moment in de natuur te spenderen dus wat dat betreft zijn we inderdaad niet van plan om veel restaurants te bezoeken. Aan de andere kant, de eerste dagen LV en de laatste dagen Park City/SLC moeten we natuurlijk ook eten. Dat potje moet dus wat omhoog. Boodschappen vind ik zelf ook lastig te voorstellen, in 2017 in New England zat ik hier ruim onder.

We nemen geen RV maar een campervan. Deze heeft een gemiddeld verbruik van 16 MPG.

Tussen je regels door lees ik dat we aan de krappe kant gebudgeteerd hebben? Dat is goed om te weten. Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 18:29
Denk dat je een aardig eind kan komen, 25 euro per dag. Als je zelf ontbijt maakt en avondeten kookt.
Als je ontbijt moet halen en savonds de random fastfoodtokos afgaat (ieder z'n ding, ik vind 't altijd mooi in de VS), dan kom je rond de 70 oid per dag uit denk ik.

Haters everywhere but I don’t really care

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Realone
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 02:16
De kosten van boodschappen zijn net hoeveel moeite je erin wilt stoppen. Ik ga hier zoveel mogelijk naar een Lidl maar dan zit ik wel 2x20 minuten in de auto. De Publix is aan het einde van de straat, maar dan betaal ik minimaal 2x zoveel. Als ik op vakantie ben heb ik over het algemeen weinig op met het zoeken naar de goedkoopste supermarkt of deals, plus dat ik dan meestal niet voor 2 weken insla, dus dan kan het hard gaan. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TommyGun

TommyGun

Stik er maar in!

Wij zijn alleen bij 7-Eleven's en Walmart's geweest, dat was schreeuwend duur in ieder geval.

@matthijst Wellicht, maar als je een breakfast combo bij Denny's neemt en 's avonds een steak of fried chicken aldaar dan zeker niet kan ik je vertellen.

@Bao_mi1 Duidelijk, met 11k kom je vast een heel eind maar kijk niet gek op als het achteraf 12 of 13k blijkt ;). Vergeet overigens toegang niet (en eventueel reserveringen, maar die heb je sowieso lijkt me met een campervan) tot de NP's.

[ Voor 34% gewijzigd door TommyGun op 04-10-2022 15:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
Neu, maar ik eet ook niet elke dag steak :)
Meen dat Waffle House en IHOP rond de $30 voor twee personen lag, in Florida.
En random avondeten dan rond de $25-$45.
Meeste hotels waar we zaten hadden ontbijt erbij. Ging vooraf uit van rond de 75 euro per dag maar daar bleven we over 3 weken gezien wel onder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun

TommyGun

Stik er maar in!

IHOP is niet zo duur inderdaad, maar soms wil je wat anders / lokaal tentje (aanrader; Broken Yolk Cafe).
En dan tijdens een lange autorit nog even wat halen bij Taco Bell of zo.
Met avondeten waren we rond de 70 USD kwijt doorgaans (2 adults), en dan was het enkel een hoofdgerecht.
Vergeet ook de 15-20% tips niet... tikt behoorlijk aan elke dag.

EDIT; Over goed(koop) eten gesproken; Panda Express. Nog gezond(er) ook :)

[ Voor 25% gewijzigd door TommyGun op 04-10-2022 15:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bao_mi1
TommyGun schreef op dinsdag 4 oktober 2022 @ 15:25:
Wij zijn alleen bij 7-Eleven's en Walmart's geweest, dat was schreeuwend duur in ieder geval.

@matthijst Wellicht, maar als je een breakfast combo bij Denny's neemt en 's avonds een steak of fried chicken aldaar dan zeker niet kan ik je vertellen.

@Bao_mi1 Duidelijk, met 11k kom je vast een heel eind maar kijk niet gek op als het achteraf 12 of 13k blijkt ;). Vergeet overigens toegang niet (en eventueel reserveringen, maar die heb je sowieso lijkt me met een campervan) tot de NP's.
Ik hoop en denk inderdaad dat het zo een realistische schutting is, wellicht 1k spelling maar dat is oké.

Hoeveel duurder denk je dat reizen nu zijn geworden in vergelijking met voor de pandemic? Daar kopen we nu natuurlijk niks voor maar ik ben toch nieuwsgierig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TommyGun

TommyGun

Stik er maar in!

Bao_mi1 schreef op dinsdag 4 oktober 2022 @ 15:51:
[...]

Ik hoop en denk inderdaad dat het zo een realistische schutting is, wellicht 1k spelling maar dat is oké.

Hoeveel duurder denk je dat reizen nu zijn geworden in vergelijking met voor de pandemic? Daar kopen we nu natuurlijk niks voor maar ik ben toch nieuwsgierig.
Veel duurder, zeker door de waardeloze koers van de Euro...

Exacte getallen heb ik niet, maar van de USD/EUR koers en de gas prices merk je het meest :X

Ow ja, autohuur is ook sky high gegaan.

EDIT; En natuurlijk de inflatie; https://www.nerdwallet.com/article/travel/travel-inflation

[ Voor 17% gewijzigd door TommyGun op 04-10-2022 15:58 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• matthijst
Ah nooit geweest, volgende keer ;)
Ben nogal van de hamburgers, sandwiches en wraps.

Joe's Crabshack 2x
Chipotle 2x
Brisketburger bij Buc-ee's
Firehouse Subs 2x
Moe's
Red Robin Gourmet Burgers
IHOP
Waffle House 2x
Portillos
Chick-Fil-A (perzik milkshakes)

Vliegtickets zijn een stukje duurder.
Hotels wat duurder.
Autohuur flink omhoog gegaan.
Had voor corona rondje bij New Mexico uitgezocht, zou rond de 7500 zitten, voor volgend jaar zelfde aan het kijken en dan zit 't rond de 9300.

[ Voor 30% gewijzigd door matthijst op 04-10-2022 16:00 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• paul-s83
ik vermoed dat je zomaar een 20-25% duurder uit bent t.o.v. vorig jaar. Heb je voor de gein de dollarkoers al bekeken? Alleen daardoor is is je vakantie al zeker 15% duurder.

Daarnaast heeft ook Amerika te maken met flinke inflatie waardoor allerdaagse producten flink duurder zijn geworden.

Ikzelf zou zeggen dat alles onder de 15K euro een meevaller is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun

TommyGun

Stik er maar in!

paul-s83 schreef op dinsdag 4 oktober 2022 @ 15:56:
ik vermoed dat je zomaar een 20-25% duurder uit bent t.o.v. vorig jaar. Heb je voor de gein de dollarkoers al bekeken? Alleen daardoor is is je vakantie al zeker 15% duurder.

Daarnaast heeft ook Amerika te maken met flinke inflatie waardoor allerdaagse producten flink duurder zijn geworden.

Mee eens, zeker voor 4 weken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bao_mi1
paul-s83 schreef op dinsdag 4 oktober 2022 @ 15:56:

Ik las een aantal pagina's terug dat jij met je gezin recent 8 weken in de VS bent geweest. Zou ik mogen vragen wat je voor de 5 weken met RV ongeveer uit hebt gegeven?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• paul-s83
Bao_mi1 schreef op dinsdag 4 oktober 2022 @ 16:09:
[...]

Ik las een aantal pagina's terug dat jij met je gezin recent 8 weken in de VS bent geweest. Zou ik mogen vragen wat je voor de 5 weken met RV ongeveer uit hebt gegeven?
Ik zal binnenkort eens een overzichtje maken. Ik heb de diverse vaste kosten voor huur, brandstof, Campgrounds etc. nog wel ergens in een Excel staan.

Alles wat ik ter plekke heb betaald met Creditcard heb ik blind overgemaakt naar American Express en niet meer naar om durven kijken ;)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• grimethel
  • Registratie: April 2012
  • Nu online
Bao_mi1 schreef op dinsdag 4 oktober 2022 @ 16:09:
[...]

We zijn momenteel nog in het westen Amerika met een camper, zitten nu op week 4 van de 8. We zitten al snel op ongeveer 1000-1500 euro per week aan kosten. Dan heb je het wel over benzine, boodschappen, drinken, uitjes, Uber ritten de stad in en ook uit eten.
Kosten per week verschillen erg omdat brandstof per staat ook veel verschilt.
We hebben tot nu toe ook grote afstanden afgelegd, zo’n 3500 mijl. De tweede helft van de vakantie gaat het tempo flink omlaag, nog maar +- 1500 mijl te gaan.

Benzine in de westkust en al helemaal California waar we nu zijn is nu erg prijzig. We nemen daarom ook de korst mogelijke route hier weg.

En de huidige koers helpt daar ook niet echt bij…

[ Voor 7% gewijzigd door grimethel op 06-10-2022 03:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• profk99
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 12-12-2024
Dag allemaal,
Volgend jaar 6 mnd naar de VS en Canada, auto hoogstwaarschijnlijk via Turo.com.
Nu heb ik een vraag over de aansprakelijkheidsverzekering: via het Standard Protection plan ben je tot het minimum bedrag dat staten eisen, verzekerd voor lichamelijk letsel aan derden. Dat bedrag is ca. $ 25.000,- en daar komt een chirurg in de VS zijn op haar bed nog niet eens voor uit.
Wie weet of je vanuit een Nederlandse verzekeringsmaatschappij je voor een hoger bedrag kunt laten verzekeren. Je persoonlijke WA dekt tot ca. 1,5M, maar dat is niet de auto-WA ...
Alvast bedankt!
Hans

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nickhirsch
  • Registratie: Oktober 2022
  • Laatst online: 17-07-2023
Bao_mi1 schreef op dinsdag 4 oktober 2022 @ 14:00:
Mijn vrouw en ik zijn bezig een amerika reis voor volgend jaar aan het plannen. We zijn uitgenodigd voor een bruiloft in Park City waar we graag heen willen, en we hebben besloten om te kijken of we een droom waar kunnen maken; een camper rondreis in the States.

Nu schrikken we (zoals veel anderen denk ik) behoorlijk van de prijzen waardoor we nog niet de koop door durven te hakken. Aan de ene kant is reizen sowieso duur en hebben we net 3k uitgegeven voor 2 weken Spanje, maar aan de andere kant is het verwachte budget voor deze Amerika reis gigantisch en hebben we nog nooit zoiets uitgegeven aan een reis.

Daarom vraag ik me af, is het volgende budget realistisch? Zijn er zaken die we overschatten of onderschatten? En als 2e vraag, als we deze reis net voor Corona hadden gemaakt, hoeveel minder zou het dan gekost hebben?

Het plan is: 4 weken naar de VS met vrouw en baby van dan 1.5 jaar oud. Vliegen op Vegas, 2 hotel overnachtingen daar. Vervolgens 22 nachten een campervan huren, en als laatste 4 nachten Park City voor de bruiloft. Qua kosten komen we op het volgende:

Vluchten - 2200
Campervan rental - 4000
Gas - 700
Groceries - 850
Restaurants - 300
Campgrounds - 1300
Camping gear - 200
Hotel LV - 300
Hotel Park City - 400
Other/unforeseen - 500

In totaal komen we dan voor de complete reis richting de 11k (naar boven afgerond). Hoe zien jullie dit?

Ps. De discussie hierboven over de babystoeltjes volg ik ook met interesse. Dit ga ik zeker checken bij de verhuurder.
mbt je boodschappen, zeker als je zelf veel wilt klaarmaken, is het wel een stuk duurder geworden. al zal het per plek wat verschillen, is het wel goed om rekening mee te houden

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• paul-s83
Bao_mi1 schreef op dinsdag 4 oktober 2022 @ 14:00:

Kijk anders ook eens in dit topic op het Alles Amerika forum:

Kosten inschatting 4 weken zuidwesten

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• king_bass
  • Laatst online: 16:11
Toevallig vandaag een offerte binnen gekregen betreffende 3 weken rondrit door de States voor 2 personen. Start en eindpunt Las Vegas. Geplande data half juni vertrek uit Nederland.

Hierbij globaal de route:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/aW6mWkxIldvqFHnPcVvZzEl0ifw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/XMEhASdA2Nl7XRsiSgRMwHS0.jpg?f=fotoalbum_large

Initiële kosten:
Retourvlucht Las Vegas: €2250 (retourvlucht KLM zonder tussenstops)
Hotel Las Vegas 2 nachten: €450
Camper huur: €5725 (op basis van https://www.roadbearrv.com/en/rv-rentals/class-c-29-31)

Zal later deze post verder uitbreiden.

[ Voor 7% gewijzigd door king_bass op 17-10-2022 18:22 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

king_bass schreef op maandag 17 oktober 2022 @ 16:21:
Toevallig vandaag een offerte binnen gekregen betreffende 3 weken rondrit door de States voor 2 personen. Start en eindpunt Las Vegas. Geplande data half juni vertrek uit Nederland.

[Afbeelding]

Initiële kosten:
Retourvlucht Las Vegas: €2250
Camper huur: €5725

Hoeveel kilometer is dat? Mijn eerste indruk is van een hele lange trip voor maar drie weken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redwing
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 21:03

[Afbeelding]

Initiële kosten:

Iig een heel mooi route. Het is wel veel rijden, maar dat betekent wel dat je onderweg veel ziet en afhankelijk van hoe je het indeelt kun je prima her en der een paar dagen verblijven. Het is hoe onze vakanties er meestal uitzien. maar veel mensen vinden wel dat je dan (te)veel in de auto zit.

[removed]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• king_bass
downtime schreef op maandag 17 oktober 2022 @ 16:53:
[...]

Hoeveel kilometer is dat? Mijn eerste indruk is van een hele lange trip voor maar drie weken.
Ongeveer een kilometer of 6500 in totaal gok ik.
Is inderdaad een behoorlijke afstand voor drie weken, maar niet de eerste keer dat we het doen.
Vijf jaar geleden onderstaande reis in een camper uitgevoerd, ook in drie weken. Niet voor iedereen weggelegd, maar we weten waar we aan beginnen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pRWQlOWlhQwN-Uj9Yv2vVgjYgr8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/LfKGpgsBaIQ6xuwxwvDTqPDF.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paul-s83
Retourvlucht lijkt mij ook wat aan de dure kant, ik lees regelmatig verhalen dat reizigers voor 600-700 pp op en neer kunnen naar de USA. Maar dan moet je wellicht wel de aanbiedingen in de gaten houden en flexibel zijn qua periode.

Camperhuur is ook aan de hoge kant. Wij hadden die van ons een maand of 7 van tevoren vastgelegd en betaalde 5600 euro voor 5 weken inclusief 3500 miles.

Afstand is denk ik heel erg persoonlijk. Wij reisde met 2 kleine kids en konden dus niet tevaak een dag van 300 km+ maken. Maar voor mij was het reizen door het landschap ook onderdeel van de vakantie, en zou het dus ook niet erg vinden om lange afstanden per dag te rijden.

[ Voor 26% gewijzigd door paul-s83 op 17-10-2022 17:05 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• grimethel
  • Registratie: April 2012
  • Nu online

[Afbeelding]

Initiële kosten:

Mooie trip! Ik zit zelf momenteel een paar dagen in Yellowstone in een camper.

Met betrekking tot de prijzen, ticket aan de hoge kant. Wij hadden ongeveer 650 euro pp voor een retour met KLM naar Salt Lake City.

Camper huur zitten wij op ongeveer 1000-1250 euro per week met 4200 mijl in de prijs erbij. Net een mooie aanbieding kunnen scoren wat flink wat scheelde, het kan lonen om dat in de gaten te houden. Al helemaal als je ruim van te voren boekt.
Annuleren was mogelijk, mocht het nodig zijn tot 2 weken van te voren zonder kosten. Vonden wij fijn om achter de hand te houden mochten er toch ineens weer in reis beperkingen komen.

Wij hebben dezelfde afstand in ongeveer 7 weken gedaan, en dan was het soms nog best door rijden. Wij vonden het persoonlijk fijn om zo nu en dan ergens 2 of 3 dagen te staan, als je langer gaat of een kortere route hebt is dat eerder mogelijk. Maar dit is een persoonlijke voorkeur.

[ Voor 7% gewijzigd door grimethel op 17-10-2022 17:23 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jebus4life
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 18-08 16:44

Jebus4life

BE User

Prachtige plannen van meerdere mensen hier, maar die prijzen... Ik ben erg blij dat wij in 2019 naar de VS geweest zijn. We vonden het werkelijk fantastisch en prachtig (en heb meermaals gekeken om nieuwe reizen te maken (2021 naar Florida & 2022 naar het noordwesten)) maar we vinden die huidige prijzen simpelweg te duur.

Wij hadden toen een budget van 7 a 8k voor onze 3 weken waar we zonder problemen binnengebleven zijn. Voor de fun nog eens herbekeken, denk dat dezelfde reis ons nu inderdaad 12k zou kosten 8)7
*Ik zou dezelfde reis niet opnieuw maken, maar wel een snelle manier om te vergelijken

*EDIT*
Persoonlijk vinden wij 8k (als koppel zonder kinderen) toch zowat de bovengrens, niet dat we dat budget niet wat kunnen oprekken, maar ik vind dat je voor 8k eigenlijk nog enorm veel hele mooie reizen kan maken naar andere bestemmingen, we zijn in 2021 naar Zuid-Afrika geweest (aanrader trouwens), dat was 8k voor 4 weken (ipv de gewoonlijke 3), 2022 zijn we in europa gebleven en hebben we een road-trip doorheen het zuiden van Spanje gedaan voor 7k en in 2023 gaan we naar Japan (3,5 weken waar ik denk dat we 7,5 a 8k gaan uitkomen, maar OK; de yen is erg zwak momenteel dus dat kan misschien nog wat duurder uitvallen mocht dat keren).

Ik zou echt nog wel een aantal keer willen teruggaan (al minimaal voor het noordwesten, deep south & het noordoosten), maar ik vrees dat dat niet op korte termijn zal zijn

[ Voor 83% gewijzigd door Jebus4life op 17-10-2022 17:53 ]

Jullie vriendelijkste zuiderbuur

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• VikeeVeekie
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 09-08 09:34
Ja prijzen zijn echt een ding zeg maar. Ik ben nu op een exchange voor ongeveer 2 maanden al en het besef komt binnen hoe schreeuwend duur het leven hier is, budget voor tripjes is aanzienlijk minder aangezien ik boodschappen moet doen en huur betaal.

En zoals velen al hebben gemerkt, huren is duur en het is ontzettend lastig om een auto te vinden voor goedkoop die in een goede staat is. In plaats van huren had ik gekozen om een '95 Ford F-150 te kopen voor $1250. Ik had hem zelf voor $500 aan onderdelen gerepareerd en dat ding rijdt nu als een tierelier. inmiddels een goede 3000 mijl ermee gereden in een maand tijd en gisteren ermee naar Yosemite Valley gereden.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Z573OiL0BDaCifg3B-w2dbc-JtU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/9i5LxgBBumlLOyDk7vi3DdEd.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jan390
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 20:55

[Afbeelding]

Initiële kosten:

Vlucht is aardig prjzig. Gekeken via Google flight en als je vliegt van Dus of Brussel kan dat voor de helft van de prijs. Ik weet niet welk hotel je voor Vegas hebt gezien, maar dat kan ook goedkoper (vb Paris/vegas voor 320). Wat eigen zoekwerk loont altijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
Best eind rijden? Wij hebben 'm in 20 nachten zo gedaan:
Afbeeldingslocatie: https://4.bp.blogspot.com/-5jk2mkDWh84/WGSyyCbzHtI/AAAAAAAARb8/cn1Laq4O_5AqlprlZ8htfkC6ZGVyzvhDACLcB/s1600/31915437566_0425496d2c%255B1%255D.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• king_bass
Klopt, de prijzen zijn dan ook via een reisbureau opgevraagd waarbij naar gemak gekeken is en niet naar prijs.
De vlucht is een rechtstreekse retourvlucht op Las Vegas

De camper is gebaseerd op de C29-31’ van roadbear wat overkill lijkt voor 2 personen maar de extra ruimte is wel enorm prettig.

Het hotel is Paris en kan naar wens uiteraard goedkoper.
De prijzen zijn enorm omhoog gegaan. Ter vergelijking, in 2017 vliegen op San Fransisco, retour vanaf Orlando, eerste hotel en camper voor 3 weken was €5300,-

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• paul-s83
Een C29 is denk ik aardig overkill. Een C26-28 met aan beide kanten een slide out is meer dan prima voor 2 personen.

Ik zou zelfs eerder een C23 ofzo regelen. Die kan je veelal nog in een normaal parkeervak proppen. Speciale RV plekken zijn veelal schaars in de National Parks namelijk.

Daarnaast heb je ook veel meer keuze qua staplaatsen op de campgrounds. Voor een RV van jouw formaat zijn er aanzienlijk minder plekken te krijgen. Met een C26-28 heb ik een aantal keren een plek geboekt die officieel tot de 25ft ging omdat er verder niks meer was, of gewoon goedkoper was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• king_bass
Dank voor je input, dit geeft inderdaad reden om de keuze voor formaat camper te overdenken.
C23 hebben we in 2017 genomen en inderdaad geen enkel probleem met parkeren. Nu was dit ook redelijk buiten het seizoen en zijn we niet in de parken verbleven.

Nog wel een vraag met betrekking tot de Death Valley en de camperverhuurder.
In de algemene voorwaarden wordt gesteld dat het niet toegestaan is om door de Death Valley te rijden vanaf 1 juni.
Is dit een harde eis of is hierover te onderhandelen?
Ook staat er niks over de consequenties wanneer dit wel gebeurd, geen idee of er hier iemand is met de ervaring?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Nu online
Zojuist onze ESTA aanvraag weer ingediend voor New York met kerst.
Doe dit altijd via de Amerikaanse Customs website zelf. Wát een verschil in prijs ook, in vergelijking met zo'n nederlandse tussenpartij. Dan ben je echt gek als je het via een dergelijke partij regelt. 8)7

Dan ben je gemiddeld € 45,- per persoon kwijt voor een ESTA. Rechtstreeks bij de US Customs betaal je $ 21,- per persoon (€ 42,60 voor twee personen).

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bwerg
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online

bwerg

Internettrol

Rivanov schreef op woensdag 2 november 2022 @ 11:29:
Dan ben je echt gek als je het via een dergelijke partij regelt. 8)7
Waarom zou je dat ook doen? Dit kan gewoon online en kost echt niet veel moeite. Het is niet alsof je daarvoor naar de ambassade moet of zo.

Heeft geen speciale krachten en is daar erg boos over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
  • Nu online
bwerg schreef op donderdag 3 november 2022 @ 13:31:
[...]

Waarom zou je dat ook doen? Dit kan gewoon online en kost echt niet veel moeite. Het is niet alsof je daarvoor naar de ambassade moet of zo.
Die "die andere partij" is ook gewoon online natuurlijk.

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• downtime
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Rivanov schreef op woensdag 2 november 2022 @ 11:29:

Doe dit altijd via de Amerikaanse Customs website zelf. Wát een verschil in prijs ook, in vergelijking met zo'n nederlandse tussenpartij. Dan ben je echt gek als je het via een dergelijke partij regelt. 8)7
Lijkt me meer een dienst voor zakelijke reizigers. Die hebben wel wat beters te doen dan voor elk land waar ze naartoe moeten zelf de administratieve procedures af te handelen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• matthijst
Lijkt me meer zo'n rattenservice, die misbruik maken van mensen die op Google zoeken op "Esta aanvragen".
Net zoals die lui die bovenaan staan als je een telefoonnummer van een bedrijft zoekt. Die je vervolgens voor een euro per gesprek doorverbinden :r

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bushie
Rivanov schreef op donderdag 3 november 2022 @ 13:33:
[...]

Die "die andere partij" is ook gewoon online natuurlijk.
Ja maar je moet toch dezelfde gegevens aanleveren als op de officiële Esta pagina? anders kunnen ze voor jou geen Esta aanvragen. Kan je de gegevens net zo goed op de officiële Esta pagina gelijk intikken, en het verschil in kosten in je zak houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun

TommyGun

Stik er maar in!

TommyGun schreef op woensdag 7 september 2022 @ 16:21:
[...]

Hoor het graag als je iets van een route op papier hebt :)

Ik zat zelf hier te kijken voor inspiratie; https://tiogatours.nl/bes...merika/noordwest-amerika/

Bijvoorbeeld https://tiogatours.nl/bes...is/26-dagen/vancouver/cw/
Toch nog terugkomend hierop... past weliswaar niet helemaal in dit topic ;) maar we denken nu aan zoiets;

Dag 1: Seattle
Dag 2: Seattle
Dag 3: Seattle - Vancouver
Dag 4: Vancouver
Dag 5: Vancouver - Hope
Dag 6: Hope - Wells Gray Provincial Park
Dag 7: Wells Gray Provincial Park - Jasper
Dag 8: Jasper
Dag 9: Jasper - Banff
Dag 10: Banff
Dag 11: Banff - Glacier National Park
Dag 12: Glacier National Park
Dag 13: Glacier National Park - Helena
Dag 14: Helena - Yellowstone National Park
Dag 15: Yellowstone National Park
Dag 16: Yellowstone National Park
Dag 17: Yellowstone National Park - Grand Teton
Dag 18: Grand Teton
Dag 19: Grand Teton - Craters of the Moon
Dag 20: Craters of the Moon - Boise
Dag 21: Boise - John Day Fossil Beds National Monument
Dag 22: John Day Fossil Beds National Monument - The Dalles
Dag 23: The Dalles - Mount Rainier
Dag 24: Mount Rainier
Dag 25: Mount Rainier - Seattle
Dag 26: Seattle

Totale afstand is om en nabij de 4500 kilometer. Afgelopen zomer hebben we er 5500 afgelegd in minder dagen dus dat is geen punt. Alleen ben ik totaal niet op de hoogte van Canada dus tips zijn welkom. Ik twijfel een beetje over dag 19 t/m 23 aangezien je daar elke keer maar 1 overnachting hebt. Af en toe niet erg, maar afwisselend 2 (of meer) overnachtingen op dezelfde plek is ook wel eens fijn. We hebben nog ruimte om er een dag of 2 á 3 bij te plakken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bwerg
  • Niet online

bwerg

Internettrol

Bushie schreef op donderdag 3 november 2022 @ 14:17:
[...]

Ja maar je moet toch dezelfde gegevens aanleveren als op de officiële Esta pagina? anders kunnen ze voor jou geen Esta aanvragen. Kan je de gegevens net zo goed op de officiële Esta pagina gelijk intikken, en het verschil in kosten in je zak houden.
Precies, Esta aanvragen kost echt nul moeite, dus ik zie niet in hoe zo'n tussenpartij ook maar een minuut werk kan besparen. Makkelijker dan de officiële website gaat het gewoon niet worden.

Dat is heel wat anders dan wanneer je een visum voor een exotisch land nodig hebt waarvoor je naar Den Haag moet of zo. Dan kan een tussenpartij je flink wat reisuren, reiskosten en administratief gedoe besparen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Patrick_6369
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 31-07 15:38
TommyGun schreef op donderdag 3 november 2022 @ 14:44:
[...]

Toch nog terugkomend hierop... past weliswaar niet helemaal in dit topic ;) maar we denken nu aan zoiets;

Dag 1: Seattle
Dag 26: Seattle

Totale afstand is om en nabij de 4500 kilometer. Afgelopen zomer hebben we er 5500 afgelegd in minder dagen dus dat is geen punt. Alleen ben ik totaal niet op de hoogte van Canada dus tips zijn welkom. Ik twijfel een beetje over dag 19 t/m 23 aangezien je daar elke keer maar 1 overnachting hebt. Af en toe niet erg, maar afwisselend 2 (of meer) overnachtingen op dezelfde plek is ook wel eens fijn. We hebben nog ruimte om er een dag of 2 á 3 bij te plakken.
Mijn smaak is het niet. Voor mijn gevoel prop je twee vakanties van 3 weken+ in één reis en rijd je ook heel veel moois voorbij. Maar ik maak op dat dat nu eenmaal is hoe jij vakantie wilt vieren, dus dan vind ik het verder ook prima.

Voor wat betreft je bezoek aan Banff NP moet je er rekening mee houden dat je rond Lake Louise verplicht bent de shuttlebus te nemen en je die ook vantevoren moet reserveren (de heenweg dan). Ik plan nu een rondreis West-Canada voor 2023 dus heb nog geen eigen ervaring.

Grand Teton: wij hebben het eerste deel (t/m Cunningham Cabin) van deze rit (https://www.bestoftheteto...ly-one-day-in-the-tetons/) gemaakt vlak na zonsopkomst en hebben de meest geweldige foto's kunnen maken! Dat was echt fantastisch! Ook de boottocht over Jenny Lake en de wandeling naar Inspiration Point is erg mooi. Er is een alternatieve weg terug naar beneden die nauwelijks iemand loopt. Wij hebben daar op 15 meter afstand van een mannetjes-eland gestaan die rustig blaadjes van de bomen stond te eten. :9~
Overnachten in Jackson Hole, heel leuk plaatsje! De Ranch Inn stelt niet zo veel voor, maar is betaalbaar, ligt pal in het centrum en is schoon.

In Yellowstone hebben we een leuke wandeling gemaakt naar de Lone Star Geyser. Die ligt een beetje afgelegen, waardoor je bijne een privé-eruptie meemaakt. Bovendien is het voor het gevoel heel bijzonder om echt in het buitengebied op de geyser te moeten wachten in plaats van op de scheduled showtimes van bv Old Faithful op de bankjes te gaan zitten.
Als je dagen kunt toevoegen zou ik er zeker één in Yellowstone doen. Het is er vaak druk op de parkeerplaatsen waardoor je langer nodig hebt je auto kwijt te komen en door bear jams wordt de reistijd aanzienlijk langer.
Als je gebruik maakt van hotels zou ik aanraden om in Yellowstone één nacht in de Old Faithful Inn te verblijven. De ligging zo dicht bij de geyser is geweldig en de sfeer in het gebouw is super. Wij kozen voor een kamer met eigen badkamer, maar kwamen in een aftands maar nieuwer bijgebouw maar zouden de volgende keer die badkamer opofferen voor een kamer in het hoofdgebouw. De prijs is navenant maar de beleving onbetaalbaar!
Qua verblijf vonden we ook de Roosevelt Lodge erg cool. Toen we 's ochtends naar de Lamar Valley gingen om bij zonsopkomst naar wild te zoeken en de gordijnen opentrokken liep er een buffel tussen de huisjes! De hotels in Canyon Village en Grant Village zijn het goedkoopst, maar bieden weinig sfeer.

[ Voor 7% gewijzigd door Patrick_6369 op 04-11-2022 09:54 ]

Hier zou een handtekening kunnen staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun

TommyGun

Stik er maar in!

Patrick_6369 schreef op vrijdag 4 november 2022 @ 08:28:
[...]

Mijn smaak is het niet. Voor mijn gevoel prop je twee vakanties van 3 weken+ in één reis en rijd je ook heel veel moois voorbij. Maar ik maak op dat dat nu eenmaal is hoe jij vakantie wilt vieren, dus dan vind ik het verder ook prima.
Zelfs in 6 maanden kun je niet alles zien dus tja, concessies doen :)

Bedankt voor de tips verder!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Giel1
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 10:51
Ik ben zelf nog nooit in Amerika geweest maar het staat al een aantal jaar op mijn verlanglijstje. Daarom hebben mijn vriendin en ik besloten dat het er volgend jaar maar eens van moet komen. We zijn gebonden aan de schoolvakanties i.v.m. werk, dus we kijken nu voor midden juli tot begin augustus.

Het idee is om vanaf midden juli zo'n 3 weken een roadtrip te maken door Zuidwest-Amerika, met als startpunt San Francisco. Net als eerdere Tweakers sloeg de schrik mij wel een beetje om het hart toen ik op onderzoek uit ging naar de kosten. Nu zijn de VS natuurlijk nooit goedkoop geweest, maar door coronacrisis e.d. en de huidige euro-dollarkoers heb ik het idee dat je als Europeaan wel echt de hoofdprijs betaald. Ben gaan schatten wat een aantal vaste zaken ongeveen gaat kosten en ben tot nu toe hierop uitgekomen:

-Vlucht Amsterdam-San Francisco voor 2 personen: 2350
-Autohuur 18 dagen Sunny Cars: 2300
-Hotelovernachtingen 21 á zo'n 140 euro per nacht: 3000
-Benzinekosten voor zo'n 4000 km: 280 euro
-Eten (schatting 100 euro per dag): 2200 euro
-Activiteiten, toegang NP's, overige kosten: 500 euro

Kom ik ongeveer op zo'n 11k uit. Denken jullie dat dit een realistische schatting is voor dit moment, of heb ik sommige zaken te hoog/te laag ingeschat? Het is echt een hele bak met geld haha, stukken duurder dan wat ik in eerdere jaren in dit topic voorbij heb zien komen.

Dit is overigens ongeveer het reisschema wat we nu in ons hoofd hebben:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ciMxhXAaQIwf1D4PBb9zYVA0zHU=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/Xhz768G8KYGUxe9eN8iXXqpY.png?f=user_large

Grotendeels heb ik het schema gejat van een rondreis die ik op de website van de ANWB zag staan, maar heb er zelf ook wel al wat dingen aan aangepast. Mocht er iemand nog tips hebben dan hoor ik het graag. Het is een roadtrip dus prima dat we veel moeten rijden, maar soms wat rust is ook fijn. Daarin willen we wel de balans zoeken.

Waar ik me i.v.m. de tijd van het jaar waarin we gaan nog wel wat zorgen over maak is het weer. Zouden de regio's waar we heen willen gaan niet te warm zijn voor die tijd van het jaar juli/begin augustus? Zou het jammer vinden als we geen actieve dingen zouden kunnen ondernemen zonder helemaal kapot te gaan van de hitte natuurlijk.

Alvast bedankt voor de moeite voor het lezen, en eventueel reageren 8) .

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• matthijst
Auto kan een stuk goedkoper.
Hertz.com, Q4 Nissan Rogue (mid-size suv). $1300 van 15 juli tot 3 augustus, SF of LAX.

Dacht dat vliegen op LAX voorheen altijd goedkoper was dan SF.

[ Voor 24% gewijzigd door matthijst op 06-11-2022 21:28 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bazzemans
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 22:36
Giel1 schreef op zondag 6 november 2022 @ 21:16:
Het idee is om vanaf midden juli zo'n 3 weken een roadtrip te maken door Zuidwest-Amerika, met als startpunt Los Angeles.

-Vlucht Amsterdam-LAX voor 2 personen: 2350

[Afbeelding]
Kijk nog wel een keer goed naar je reisschema. Je schema is een rondreis San Francisco - San Francisco en niet LA - LA zoals je in de tekst aangeeft.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Giel1
bazzemans schreef op zondag 6 november 2022 @ 21:38:
[...]

Kijk nog wel een keer goed naar je reisschema. Je schema is een rondreis San Francisco - San Francisco en niet LA - LA zoals je in de tekst aangeeft.
Haha klopt, had net nog naar hotels gekeken in LA en toen daarna mijn tekst geschreven. Moet inderdaad SF zijn 8)7 .

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• teun2408
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 13-08 11:45
Waar ik me i.v.m. de tijd van het jaar waarin we gaan nog wel wat zorgen over maak is het weer. Zouden de regio's waar we heen willen gaan niet te warm zijn voor die tijd van het jaar juli/begin augustus? Zou het jammer vinden als we geen actieve dingen zouden kunnen ondernemen zonder helemaal kapot te gaan van de hitte natuurlijk.
Ik ben afgelopen september / begin oktober gegaan in dezelfde regio. Het weer ging het bij ons nog wel, het was vaak warm, maar niet te warm om flinke wandelingen te maken. Maar een paar graden extra in het midden van de zomer had er mogelijk wel voor kunnen zorgen dat we sommige wandelingen in de middag hadden ontweken. In het algemeen zou ik als het kan proberen te plannen dat je in de ochtend wandelingen maakt en in de middag gaat reiden ipv anders om, zeker in het midden van de zomer.

Verder over de route, wij hadden er voor gekozen om Los Angeles over te slaan om meer tijd vrij te maken voor de parken zodat we in de meeste parken echt minimaal 1 volle dag in het park waren (dus 2 overnachtingen). Ik zou zelf aanraden om bij Zion 1 of 2 nachten extra te plannen, dit vonden wij in ieder geval een van de mooiste parken, met hele mooie, maar ook dag vullende wandelingen die je kan maken (The narrows is zeer aan te raden, maar kost je wel een hele dag) dus dat zou al niet echt in je huidige schema passen. Wij vonden Las Vegas leuk om een keer geweest te zijn, maar hadden het zo gepland dat we er in de middag aankwamen en de volgende ochtend wegvlogen en dat vond ik eigenlijk wel prima.
Kom ik ongeveer op zo'n 11k uit. Denken jullie dat dit een realistische schatting is voor dit moment, of heb ik sommige zaken te hoog/te laag ingeschat? Het is echt een hele bak met geld haha, stukken duurder dan wat ik in eerdere jaren in dit topic voorbij heb zien komen.
Wij kwamen met ze 3en in totaal iets onder 11k uit. Echter was dit dus wel buiten het echte hoofdseizoen en hadden we al in maart geboekt toen de euro / usd koers zo 10% gunstiger lag. Maar ik denk dat het dus een redelijk realistische prijs is voor 2 personen, de autohuur, vlucht en het eten zal wat goedkoper kunnen. We aten vaak in (semi)-fastfood wat niet al te duur is, en de hotels hadden vak een uitgebreid ontbijt waardoor we niet veel meer hoefden te lunchen. Wel gaven we meer uit aan de hotels, dat kwam bij ons neer op gemiddeld 200$ per dag, maar dat komt ook deels doordat we 3 persoon kamers zochten.

Wij hadden geboekt via Tioga Tours wat ik wel kan aanraden, je kan daar je eigen reis samenstellen en dan stellen ze een factuur samen met vlucht, autohuur en hotels. Hun prijzen waren niet gek, de autohuur en vlucht was zelfs wat goedkoper dan we zelf hadden kunnen vinden en de hotels waren vergelijkbaar in prijs met zelf boeken. Zelfs al wil je alles zelf boeken zou je dit kunnen doen puur om een richtlijn te krijgen voor de prijs in de periode dat je wilt gaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Grouchy
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12:15

Grouchy

meep meep

Hou wel rekening met de temperatuur in Juli in sommige gebieden.
Ben in April/begin Mei en afgelopen week nog o.a in Phoenix & Palm Springs geweest. De temperaturen waren toen in de middag 30-33°C. In Juli zien ze me toch echt niet, temperaturen dit jaar waren toen 44-47°C.
Vanwege die hitte sluiten ze er dingen zoals trails enzovoort na 7-8:00am. Als je iets in je auto laat liggen smelt het gewoon. Probeer daarom altijd eerder/later in het jaar daarzo naar toe te gaan.

Prijs indicaties; Als dat een main cabin ticket is zou dat wel wat goedkoper kunnen. Rental car zou zeker goedkoper kunnen.
Omdat je toch een rondje doet zou je ook eens kunnen kijken of vliegen & de auto huren vanaf LAX, ONT, LAS, PHX scheelt t.o.v. SFO.
Hotel kosten zit je met 140EUR p/n bij de normale ketens wat aan de lage kant.

[ Voor 12% gewijzigd door Grouchy op 07-11-2022 00:50 ]

A cavalry general should be a master of practical science, know the value of seconds, despise life and not trust to chance.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bushie
Afgelopen juli/augustus geweest, en op veel plekken is het dan echt loeiheet (met name Las Vegas), ook in Zion hebben we toen geen hike gedaan vanwege de hitte. San Francisco was het dan weer dusdanig fris dat we een extra trui hebben moeten kopen. Samengevat, je gaat qua weer van alles tegenkomen.
Wij hebben ook erg veel last gehad van de "moesson regens" waardoor we bijvoorbeeld niet door Death Valley konden.

[ Voor 8% gewijzigd door Bushie op 07-11-2022 10:29 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TommyGun

TommyGun

Stik er maar in!

Ik hou absoluut niet van hitte maar ik vond het geen hel om in Augustus in Palm Springs, Death Valley en zo te zijn. De extremen zijn wel grappig om mee te maken, en "daarbuiten" valt het wel mee qua temperaturen. Als je maar hotels/motels met AC hebt...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ArCadE
  • Laatst online: 17:18

ArCadE

No banana available

Ik ben zelf nog nooit in Amerika geweest maar het staat al een aantal jaar op mijn verlanglijstje. Daarom hebben mijn vriendin en ik besloten dat het er volgend jaar maar eens van moet komen. We zijn gebonden aan de schoolvakanties i.v.m. werk, dus we kijken nu voor midden juli tot begin augustus.

Het idee is om vanaf midden juli zo'n 3 weken een roadtrip te maken door Zuidwest-Amerika, met als startpunt San Francisco. Net als eerdere Tweakers sloeg de schrik mij wel een beetje om het hart toen ik op onderzoek uit ging naar de kosten. Nu zijn de VS natuurlijk nooit goedkoop geweest, maar door coronacrisis e.d. en de huidige euro-dollarkoers heb ik het idee dat je als Europeaan wel echt de hoofdprijs betaald. Ben gaan schatten wat een aantal vaste zaken ongeveen gaat kosten en ben tot nu toe hierop uitgekomen:

[Afbeelding]

Grotendeels heb ik het schema gejat van een rondreis die ik op de website van de ANWB zag staan, maar heb er zelf ook wel al wat dingen aan aangepast. Mocht er iemand nog tips hebben dan hoor ik het graag. Het is een roadtrip dus prima dat we veel moeten rijden, maar soms wat rust is ook fijn. Daarin willen we wel de balans zoeken.

Deze zomer een ook een aantal van bovenstaande steden.gebieden aangedaan en misschien heb je iets aan het volgende:
Tickets kunnen goedkope, kijk eventueel ook vanaf Dusseldorf.
Auto's: kijk op forum.allesamerika.com en volg de tips om een goede prijs voor auto's te krijgen. 2300 is redelijk aan de hoge kant.
Benzine: je zit aan de lage kant, maar ligt ook aan het type auto natuurlijk. Wij waren ongeveer 400-450 kwijt bij een vergelijkbare afstand.
Eten: ligt eraan wat je doet maar met 2 personen is het aan de lagere kant.
Activiteiten: Tip, koop de nationale parken pas voor 80 dollar. Geeft toegang tot alle nationale parken en is goedkoper vanaf 3 parken. Ook moet je er rekening mee houden dat je bv voor Yosemity een apart toegangsbewijs moet kopen om er in te mogen rijden. Dit kost maar een paar dollar maar moet je wel van te voren aanschaffen anders mag je de parken niet op piektijden inrijden.

Verder zou ik eerst Kings Canyon en Sequioa doen en daarna Yosemity. Is een logischer volgorde als je naar SFO toe gaat.

[ Voor 0% gewijzigd door ArCadE op 07-11-2022 10:53 . Reden: typo ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dennis112
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 18-08 00:36
Ben eind April / begin Mei aan de westkust geweest, LA, Las Vegas en rondje om de grand canyon en Zion meegepakt maar de temperaturen waren begin mei al tussen de 30-35 graden. Dat is al geen pretje als je naar parken enzo wilt of een stad wilt bezichtigen. In Juli/Augustus zul je temperaturen hebben van 40-45 graden, houdt hier wel rekening mee, kan zijn dat je het niet erg vindt maar zou zonde zijn als je bijna niks kan doen door de extreme hitte. Vooral als je zoveel geld uitgeeft

Asus P6T Deluxe, Intel Core i7 920, 6Gb 1333Mhz DDR3, 2 x Sapphire HD5830 in Crossfire

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Get!em
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

ArCadE schreef op maandag 7 november 2022 @ 10:52:
[...]

Verder zou ik eerst Kings Canyon en Sequioa doen en daarna Yosemity. Is een logischer volgorde als je naar SFO toe gaat.
Nope, Mammoth lakes zit in dit programma, dus je rijdt via Tioga naar Yosemity.

Dit is tevens een risicopunt: die kan om verschillende redenen zomaar dicht zijn (winters sneeuw, zomers bosbranden en/of regen-overvloed). En dan is omrijden via de zuidelijke route best een eind. Dan kom je uiteraard eerst weer Seqoia tegen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Get!em
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

[Afbeelding]

Je reisschema is een bestaande, dus op zich te doen. Wel moet je voor jezelf even nagaan of deze route past bij jouw wensen. Ik kan uit jouw verhaal niet halen of je meer van stad of van nationaal park houdt of dat je een mix wilt, of dat je een daghike in een park wilt doen.
In het schema zitten namelijk de dubbele overnachtingen op dezelfde plek voornamelijk bij de steden, en niet bij de NP's, dus een bezoek aan een NP is (behalve bij Yosemity) altijd ook een reisdag.

Gezien de rondreis, is de tip al gegeven: soms is een andere luchthaven goedkoper voor zowel je vlucht als autohuur. Passend bij jouw route heb je dus meerdere keuzes, waarbij SFO, LAX, LAS, SLC mogelijkheden zijn (waarbij SLC niet in jouw schema zit, en LAS waarschijnlijk een vlucht met overstap gaat worden).
Een extra optie: kijk of een andere start luchthaven en eind luchthaven een optie is. Bijv SLC als start en SFO als eind. Dit kan soms ook goedkoper zijn voor oa autohuur (soort van terugbrengen van auto's, als dat niet het geval is, is het overigens duurder). Jaren terug kon ik in iedergeval voor een roundtrip vanaf SLC voor 30 dagen kiezen uit €1500, of €900 voor een SLC --> SFO.

Een bekende automagische routeplanner voor US roundtrips is bijv deze:
https://tiogatours.nl/routeplanner/autoreis/
Kies Routegenerator, en kies vervolgens de points of interest die je wilt aandoen. Route wordt dan voor je bepaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArCadE
  • Laatst online: 17:18

ArCadE

No banana available

Get!em schreef op maandag 7 november 2022 @ 11:10:
[...]

Nope, Mammoth lakes zit in dit programma, dus je rijdt via Tioga naar Yosemity.

Dit is tevens een risicopunt: die kan om verschillende redenen zomaar dicht zijn (winters sneeuw, zomers bosbranden en/of regen-overvloed). En dan is omrijden via de zuidelijke route best een eind. Dan kom je uiteraard eerst weer Seqoia tegen.
Dan nog zou het mijn keuze zijn om de onderlangsroute te pakken, maar ieder zijn ding.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Get!em
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

Kan, voor mij zou dat een hele saaie route zijn.
ikzelf heb toentertijd 2x door de bergen gereden. Zowel vanuit DV via Seqoua National Forest over de Sherman pass route als bij Yosemite via tioga naar Mono Lake en Lake Tahoe.
Maar ik had dan ook complete vrijheid met auto en tent en niks gereserveerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Giel1
Thanks voor alle tips die jullie tot nu toe hebben gegeven, kan ik echt mee vooruit. Even per onderwerp nog wat gedachten vanuit mijn kant.

Financieel:
-Autohuur kan dus nog wel een stukje goedkoper dan via Sunny Cars. Zal eens even kijken naar de alternatieven, ook of er (grote) verschillen aanwezig zijn tussen de verschillende locaties waar we de reis zouden kunnen beginnen.
-Vliegtickets had ik overigens al inclusief ruimbagage gerekend. Had voor onze data al eens gekeken of er verschillen waren tussen de verschillende steden (SF/LA/LV/etc.) maar die bleken er met de KLM niet te bestaan. Vluchten met een tussenstop ergens zijn wel wat goedkoper dan wat ik toe nu toe had gezien. Düsseldorf is wat ons betreft zeker een optie, we wonen vlakbij de grens dus zal dat ook nog eens bekijken.
-Budget voor hotels is met 140 euro p.n. gemiddeld echt niet heel hoog voor het gebied inderdaad, kan best zijn dat we daar nog wat meer voor moeten regelen. Zijn er wellicht nog ketens die jullie kunnen aanraden o.i.d.? Zag bv. Motel 6 vaker terugkomen bij het zoeken naar overnachtingen.
-Eten: 100 euro per dag voor twee personen is wellicht wat karig inderdaad, misschien ook daar maar wat meer voor incalculeren. We houden van lekker eten maar van de andere kant is het voor ons echt geen probleem om het wat soberder te houden om zo binnen het budget te blijven...

Route:
-Zoals ik wel had ingeschat is de route vrij standaard voor het gebied. Ga jullie tips zeker nog wel even meenemen in de planning. We houden allebei wel van steden, maar ook weer niet te lang. Afwisseling met natuur is voor ons ideaal. Moeten we echt kiezen dan liever een dagje langer in de natuur dan een dag in de stad.
-@teun2408 thanks voor de tip over Zion. Gezien wat ik hier net heb gezegd zouden we Las Vegas ook wellicht iets kunnen inkorten en het er bij een overnachting laten.
-@ArCadE en @Get!em goed om te weten dat er alternatieven zijn voor het stuk Las Vegas --> Mammoth Lakes --> Yosemite --> Sequoia, en dat ik rekening moet houden met eventuele andere routes door weersomstandigheden. Ga daar nog eens wat beter naar kijken.

Weer:
Als ik jullie reacties samenvat zie ik een aantal Tweakers voor wie de mogelijk hoge temperaturen geen belemmering vormt, maar ook een aantal die echt aangeven dat het is iets om rekening mee te houden. Ga nog eens even goed per gebied kijken wat ongeveer de gemiddelden zijn van wat we kunnen verwachten. Dan zouden we onze reis daar ook op af kunnen stemmen. Alternatief is natuurlijk dat we kijken voor een alternatieve route in de VS (bv. wat noordelijker i.p.v. zuidwesten).

Ga hiermee de komende dagen nog wat schaven aan de plannen, blijf dit topic uiteraard volgen ;) .

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jebus4life
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 18-08 16:44

Jebus4life

BE User

Er is al veel goede feedback gekomen, dus ik hou het een beetje kort:

€2300 voor vluchten vind ik wel erg aan de prijs voor de VS, ik gok dat dat met rechstreekse vluchten is vanuit Amsterdam? Tenzij het prijsverschil echt niet de moeite is snap ik die keuze, maar persoonlijk vind ik rechtstreekse vluchten meestal de prijs niet waard; even gecheckt op willekeurige data juli/augustus:

- Rechstreekse vluchten AMS-SFO: € 1100 pp (reistijd +- 11 uur)
- AMS-SFO met tussenstop in Heathrow: € 910 pp (reistijd +- 16 uur)
- BRU-LAS met tussenstop in Canada: €730 pp (reistijd +- 20 uur) (vertrek vanuit Brussel)
- DUS-LAS met tussenstop op Heathrow €570 pp (reistijd +- 21 uur) (vertrek vanuit Dusseldorf)

Er zijn nog heel veel factoren (vertrektijden, logistiek richting luchthavens, aankomsturen, ...), dus ik kan geen pasklare optie vinden, maar no way dat ik in dit geval €1100 betaal voor mij vlucht, dan ga ik wel naar Dusseldorf en steek ik €400 euro pp in mijn zak (daar doe ik wel iets mee in de VS).

Zo kan je ook nog kijken om ipv een lus een "one-way" reis te maken van bv San-Francisco naar Las Vegas of Las Vegas naar LA (ik vind dat meestal efficiënter reizen, en kostprijs is meestal erg vergelijkbaar).

Er is geen "beste" oplossing. Iedereen heeft andere belangen en voorkeuren, de 1 wil geld uitsparen. De ander wil vooral zo kort mogelijk onderweg zijn. Nog iemand anders wil bepaalde luchthavens/luchtvaartmaatschappijen vermijden, ... Maar het is in alle geval iets om over na te denken.

Qua reisroute:
Gewoon een opmerking:
Zelf heb ik nooit LA gedaan omdat ik regelmatig lees dat mensen er niks aan vinden. Gezien ik er eigenlijk niet per se wou zijn (buiten misschien Hollywood) heb ik dat volledig overgeslagen. (waarmee ik niet wil zeggen dat je het niet moet doen, ik geef het gewoon mee dat je je daar misschien wat over moet inlezen, sommige mensen vinden LA bv wél heel boeiend)

Een tip:
Als je toch al Yosemite doet, kan je wat mij betreft Sequoia & Kings Canyon overslaan. Sequoia's kan je vinden in Yosemite (ja, General Sherman is groter, maar die bomen zijn tout court zo groot dat dat weinig uitmaakt imo), King's Canyon is mooi, maar niet voldoende mooi om, gezien je route, ervoor rond te rijden.

Welke impact dat heeft op je voorgestelde reis:
- Ik zou dat 19 schrappen en ergens anders aanvullen (dag 11/12/13/14 neem je echt enorm weinig tijd vind ik, maar je gaat natuurlijk wel in de zomer dus hikes liggen natuurlijk wel moeilijk, maar ik zou hier toch een dag extra insteken).
- Wat nu dag 18 is zou ik gewoon in Yosemite doorbrengen en daar dus nogmaals overnachten en vanaf daar doorreizen naar San-Francisco ipv riching Sequoia dus
Ik zou dag 18 dan de hele dag in Yosemite blijven (en dus daar blijven overnachten ipv te verplaatsen)

Jullie vriendelijkste zuiderbuur

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sandpatt
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 22:06
Los Angeles vond ik ook niets aan, maar ik vind dat je het wel eens moet gezien hebben als je er toch zo 'dichtbij' bent.
Wij hebben het als volgt gedaan: 1 dag LA (Beverly Hills, Santa Monica, Venice). Dag 2 in de voormiddag Hollywood en in de namiddag onze road trip begonnen langs Mulholland Dr.

Ik zou ook aanraden om te starten in LA en te eindigen in Vegas (voor enkele dagen). Vegas vond ik ideaal om de reis te beindigen.
Vegas is trouwens love it or hate it. De ene vindt er helemaal niets aan en wil daar zo snel mogelijk weg, de ander vindt het geweldig (zoals mezelf).

Wat betreft autohuur al enkele malen gebruik gemaakt van driveusa.de
Niets op aan te merken en was telkens de goedkoopste.

Dusseldorf ook een aanrader trouwens qua luchthaven. Mooi en modern. Wij vlogen vandaar naar LA voor 350euro.

Wij waren er in April 2018 en vonden dat perfect van temperatuur. De zomer zou voor mij niet te doen zijn.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DIJK
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 20:10
Giel1 schreef op maandag 7 november 2022 @ 17:47:

-Budget voor hotels is met 140 euro p.n. gemiddeld echt niet heel hoog voor het gebied inderdaad, kan best zijn dat we daar nog wat meer voor moeten regelen. Zijn er wellicht nog ketens die jullie kunnen aanraden o.i.d.? Zag bv. Motel 6 vaker terugkomen bij het zoeken naar overnachtingen.
Motel 6 is best wel een beetje shabby, maar daar is de prijs dan ook naar meestal. Zelfde niveau is Super 8. Vind zelf la Quinta inn wel prettig betaalbaar doorreis hotel, maar is wel een slag duurder dan Motel 6.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hmmbob
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 13:36
Wij lagen vaak in Hampton Inn's, maar geen idee wat die doen per nacht tegenwoordig.

Sometimes you need to plan for coincidence

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• paul-s83

[Afbeelding]

Als je redelijk verzekerd wilt zijn van niet al te hoge temperaturen dan is mei natuurlijk een ideale periode. Verder kan ik daar geen advies op geven omdat ik nog niet in een andere periode daar ben geweest.

Bij deze mijn feedback:

750 euro p.p. moet met goed zoeken en wat flexibiliteit zeker haalbaar zijn.

Met een beetje mazzel en goed zoeken is 1000 euro voor 3 weken zeker mogelijk.
Spendeer eens wat tijd in dit sub-topic:
Vervoer in en naar Amerika (AllesAmerika forum)

Met de juiste trucjes kan je bij diverse verhuurmaatschappijen gratis een hogere status krijgen, waarmee je niet alleen goedkoper kan huren, maar vaak ook een gratis upgrade krijgt. Zo kan je dus een simpele goedkope sedan boeken, maar kiezen uit een bepaalde klasse waarbij je dus zomaar in een mooie SUV weg kan rijden.

Geen ervaring mee, heb deze route met een camper gedaan.
Lijkt mij aan de krappe kant:
Een beetje SUV of dikke cabrio rijd 1 op 10. Je hebt dus 400 liter brandstof nodig voor 4000km. Met een gemiddelde prijs van 1,50 per liter in Californie (omgerekend) kom je uit op +-600 euro.

Moet te doen zijn imo. Gewoon elke dag goed ontbijten (tip, haal gewoon fruit, yoghurt etc. bij de Walmarkt) en elke avond een goed diner en dan moet dat lukken. Smiddags kan je dan wel overleven op een simpele sandwich e.g.

Daarnaast is het aanschaffen van een koelbox natuurlijk kostenbesparend. Hier kan je zelf je gekoelde dranken en andere etenswaren in bewaren.

Koop bij het eerste NP een "America the Beautiful Pass" voor 80 dollar. Daarmee kan jij zo'n beetje alle NP's in uit je road trip, en hoef je dus niet elke keer de losse Entrance fee af te tikken.

Daarnaast zijn er op je route nog een aantal leuke mogelijke uitstapjes (pretparken ga je niet redden met dit budget).

SF --> fietsen huren bij Blazing Saddles. $35 pp.
Monterey --> Whale watching $75 pp
LA --> Buiten pretparken kan ik hier niks betaalds bedenken
Grand Canyon --> helicopter flight. Kost je zo $200 pp dus zo te zien ook buiten budget.
Page --> Bezoek aan de Lower of Upper Canyons, $100 pp.
Las Vegas --> Hier kan je echt los gaan, maar gratis ook genoeg te doen en te zien.

Verder algemene tips en opmerkingen:

Indien je tijd tekort komt, sla alsjeblieft LA over. Walk of Fame/Holllywood/Santa Monica Beach mis je echt helemaal niks aan. Daarnaast is het ook geen stad om ff lekker rond te wandelen met al die junks en zwervers.

Een extra dag Zion is echt een must, maar dat had je geloof ik al begrepen.

Indien je je tijd moet verdelen tussen Yosemite, Sequoia en Kings, laat dan Sequoia schieten.

Het hebben van een budget is prima, maar ik zou echt adviseren om je hierdoor niet teveel te laten beïnvloeden in je keuzes. Die paar K extra kan je roadtrip zomaar 2 keer zo leuk maken :)

Registreer je bij het AllesAmerika forum. Op Tweakers zitten best wat kenners, maar op dit forum vind je echt alle tips om zoveel mogelijk uit je vakantie voor je budget te halen.

Probeer een huurauto direct bij een Avis of Hertz te boeken en niet via een tussenpartij. Naast het feit dat je direct moet betalen bij die gasten ben je ook alle flexibiliteit kwijt. Indien je direct boekt hoef je pas te betalen na afhalen. Mocht je planning onverhoopt wijzigen dan kan je de reservering gratis cancellen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bushie
Los Angeles >> Paul Getty museum (gratis te bezoeken alleen parkeerkosten)
https://www.getty.edu/museum/

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Grouchy
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12:15

Grouchy

meep meep

LA > BB USS Iowa ligt er ook aangemeerd en is te bezoeken.

[ Voor 3% gewijzigd door Grouchy op 08-11-2022 07:55 ]

A cavalry general should be a master of practical science, know the value of seconds, despise life and not trust to chance.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• matthijst

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Hmmbob
Dat hele museum is een aanrader, in ieder geval als je met kinderen reist.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bushie
Hmmbob schreef op dinsdag 8 november 2022 @ 09:33:
[...]

Dat hele museum is een aanrader, in ieder geval als je met kinderen reist.
Als 50 plussers is het ook leuk om met zand dammetjes te bouwen ;)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Hmmbob
paul-s83 schreef op maandag 7 november 2022 @ 23:11:
Indien je tijd tekort komt, sla alsjeblieft LA over. Walk of Fame/Holllywood/Santa Monica Beach mis je echt helemaal niks aan. Daarnaast is het ook geen stad om ff lekker rond te wandelen met al die junks en zwervers.
Ik heb in de buurt gewoond, en grotendeels eens. Santa Monica is uit de 3 dan nog wel een leuke foto opportunity en 'leuk om een keer gezien te hebben'. Zit ook wel een aardig winkelcentrum bij trouwens.

Walk of Fame is zijn fame niet waard, en de rest van Hollywood vonden wij ook maar mwah. Máár, het is ook de plek met de hoogste concentratie LGTBI* bars, dus als dát nu net wel is waar je naar op zoek bent dan moet je er zeker langs gaan. Mijn collega is juist daarom in die buurt gaan wonen. Als je dan weer into ruimtevaart bent: vlak bij LAX ligt de SpaceX locatie in Hawthorne, waar je een van de Falcon 9 boosters kan bekijken. Weet eigenlijk niet of ze ook tours doen. Als je meer van lezen/boeken bent, dan is The Last Bookstore leuk om langs te gaan. Ben je fan van honkbal dan is een wedstrijd van de Dodgers meepakken ook leuk - ook als je geen fan bent is dat wellicht een leuke avondbesteding om eens meegemaakt te hebben. Voor dierentuin liefhebbers is de LA zoo dan weer niet over te slaan.

Zo zie je maar: zoveel mensen, zoveel wensen natuurlijk :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pepppie
  • Registratie: November 2008
  • Niet online
Wat is momenteel de goedkoopste manier om naar Miami / Tampa / Orlando te vliegen? Virgin Atlantic vanaf Gatwick lijkt goedkoop (+ een EasyJet vanaf Amsterdam naar Londen) of zijn er betere opties vanuit financieel oogpunt?

Nb; Brussel / Dusseldorf etc. is ook een optie!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bwerg
  • Niet online

bwerg

Internettrol

Giel1 schreef op maandag 7 november 2022 @ 17:47:
Weer:
Als ik jullie reacties samenvat zie ik een aantal Tweakers voor wie de mogelijk hoge temperaturen geen belemmering vormt, maar ook een aantal die echt aangeven dat het is iets om rekening mee te houden. Ga nog eens even goed per gebied kijken wat ongeveer de gemiddelden zijn van wat we kunnen verwachten. Dan zouden we onze reis daar ook op af kunnen stemmen. Alternatief is natuurlijk dat we kijken voor een alternatieve route in de VS (bv. wat noordelijker i.p.v. zuidwesten).

Ga hiermee de komende dagen nog wat schaven aan de plannen, blijf dit topic uiteraard volgen ;) .
Het Colorado plateau is vrijwel helemaal woestijnachtig zonder schaduw dus als de zon vroeg op is wordt het inderdaad snel loeiheet. Dat zal in de sierra nevada wat minder extreem zijn. De hoogte maakt ook nog wat verschil, Bryce en de grand canyon liggen bijvoorbeeld redelijk hoog (~2500 meter) en dat scheelt nog wat, al zal wandelen bij echt heet zomerweer nog steeds geen pretje zijn.

Ik ben zelf in november geweest en zeker voor de lagergelegen natuurgebieden vond ik het toen al heet genoeg. :X In gebieden als de valley of fire staan gewoon letterlijk bordjes "ga niet wandelen in de zomer!", al is dat misschien nog net wat heter dan de plekken waar jij naartoe gaat.

Noordelijkere parken als yellowstone zijn wat dat betreft wel echt wat geschikter voor activiteiten in de zomer.

Als je echt goed je wandelingen uitzoekt kan je misschien wel goed gebruik maken van de schaduw van de enorme rotswanden, als je het op het juiste moment van de dag doet. Zo loopt de wandeling naar Angels Landing in Zion (voor een gedeelte) tussen wat nauwe rotswanden, en in Bryce vermoed ik dat je aan het eind van de dag wel wat schaduw hebt in het amfitheater. Voor slot canyons zoals "the narrows" in Zion kun je zelfs het beste heet weer hebben, met het water en de permanente schaduw is dat buiten de zomer juist erg koud. Maar dat is dan wel echt op heel specifieke plekken die dan vast heel druk zijn.

[ Voor 16% gewijzigd door bwerg op 08-11-2022 13:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Giel1
Wederom dank voor de vele reacties op mijn beide posts in dit topic! Vliegtickets kunnen inderdaad nog wel een stuk goedkoper, heb al een paar opties gezien met korte tussenstops die flink scheelden in prijs, dus dat gaan we zeker meenemen.

Voor wat betreft de route heb ik al van meerdere mensen gehoord dat LA best over te slaan is. Ik denk dat we er toch wel even heen gaan, maar dat het een korte stop wordt (dus 1 overnachting i.p.v. 2). In ieder geval bedankt voor de tips rondom LA.

Wat betreft het weer: is inderdaad al meerdere malen aangegeven dat juli/augustus echt heel erg warm kan zijn en dat je dat mee moet nemen in je plannen. Wat ik ook al in mijn vorige reactie schreef is dat dit nog wel een dingetje is, aangezien we beiden graag wandelen. We kunnen dus ook besluiten om wat noordelijker te gaan en weg te blijven van bv. Arizona, maar persoonlijk zou ik dat wel jammer vinden. Van de andere kant zijn we echt gebonden aan deze tijd van het jaar dus hebben we ook gewoon weinig keuze.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Patrick_6369
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 31-07 15:38
Giel1 schreef op dinsdag 8 november 2022 @ 17:22:
Voor wat betreft de route heb ik al van meerdere mensen gehoord dat LA best over te slaan is. Ik denk dat we er toch wel even heen gaan, maar dat het een korte stop wordt (dus 1 overnachting i.p.v. 2). In ieder geval bedankt voor de tips rondom LA.
In LA vonden wij een bezoek aan de Warner Bros Studios wel heel leuk. LA/Hollywood is de stad van de film en zo krijg je er in een halve dag veel van mee. Je krijgt er een hoop mee van de manier waarop films en series worden opgenomen, je rijdt in zo'n trammetje en loopt tussen de live studio's door en kunt een flits van een beroemdheid zien en in ieder geval zie je decors van pas opgenomen series en films. Dit is geen pretpark, wat Universal Studios wel is.

Hier zou een handtekening kunnen staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmmbob
Ja, valide aanvulling!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ruut88
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 18:05
Giel1 schreef op dinsdag 8 november 2022 @ 17:22:
Wederom dank voor de vele reacties op mijn beide posts in dit topic! Vliegtickets kunnen inderdaad nog wel een stuk goedkoper, heb al een paar opties gezien met korte tussenstops die flink scheelden in prijs, dus dat gaan we zeker meenemen.

Wat betreft het weer: is inderdaad al meerdere malen aangegeven dat juli/augustus echt heel erg warm kan zijn en dat je dat mee moet nemen in je plannen. Wat ik ook al in mijn vorige reactie schreef is dat dit nog wel een dingetje is, aangezien we beiden graag wandelen. We kunnen dus ook besluiten om wat noordelijker te gaan en weg te blijven van bv. Arizona, maar persoonlijk zou ik dat wel jammer vinden. Van de andere kant zijn we echt gebonden aan deze tijd van het jaar dus hebben we ook gewoon weinig keuze.
Voor nog een beetje tegengeluid: wij vonden LA fantastisch voor een paar dagen. Venice en Silverlake maar ook Santa Monica zijn wat mij betreft geweldige wijken om te ontdekken. Wandeling rond Griffith Observatory is prachtig en als je de kans krijgt om wat sporten mee te pakken is bijvoorbeeld Dodgers Stadium echt heerlijke amerikaanse sport ervaring.

• Rivanov
  • Nu online
Cross-post met NBA topic:

Zit met kerst in New York, dus dacht; ga eens kijken of er een wedstrijd is één dezer dagen.
Op 25 december spelen de Knicks tegen de 76ers. Mooi affiche natuurlijk, in Madison Square Garden.

Maar holy damn, die prijzen. Tickets vanaf $ 250,- p.p. en dan zit je helemaal bovenin.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ft1XAR1j_zcPBWjRI954ADdfKo4=/800x/filters:strip_exif()/f/image/dxN48Z9iqWMY4CJCoznW0tou.png?f=fotoalbum_large

• matthijst
Belachelijk duur inderdaad, de Knicks. Was er in april, toen naar Brooklyn Nets geweest, voor $260 zat je daar ter hoogte van de 3 puntslijn op rij 9.
Wel drukke periode rond de kerst, maar misschien dat Brooklyn een optie is :)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/klCmac2uaKEtTFlKV0Y5wRKO-2M=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ndrWqgkxYSNn2hKm8TiTBFth.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Len020
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 18-08 21:28
paul-s83 schreef op maandag 7 november 2022 @ 23:11:
[...]

Als je redelijk verzekerd wilt zijn van niet al te hoge temperaturen dan is mei natuurlijk een ideale periode. Verder kan ik daar geen advies op geven omdat ik nog niet in een andere periode daar ben geweest.

Bij deze mijn feedback:

750 euro p.p. moet met goed zoeken en wat flexibiliteit zeker haalbaar zijn.

Met een beetje mazzel en goed zoeken is 1000 euro voor 3 weken zeker mogelijk.
Spendeer eens wat tijd in dit sub-topic:
Vervoer in en naar Amerika (AllesAmerika forum)

Met de juiste trucjes kan je bij diverse verhuurmaatschappijen gratis een hogere status krijgen, waarmee je niet alleen goedkoper kan huren, maar vaak ook een gratis upgrade krijgt. Zo kan je dus een simpele goedkope sedan boeken, maar kiezen uit een bepaalde klasse waarbij je dus zomaar in een mooie SUV weg kan rijden.

Geen ervaring mee, heb deze route met een camper gedaan.
Lijkt mij aan de krappe kant:
Een beetje SUV of dikke cabrio rijd 1 op 10. Je hebt dus 400 liter brandstof nodig voor 4000km. Met een gemiddelde prijs van 1,50 per liter in Californie (omgerekend) kom je uit op +-600 euro.

Moet te doen zijn imo. Gewoon elke dag goed ontbijten (tip, haal gewoon fruit, yoghurt etc. bij de Walmarkt) en elke avond een goed diner en dan moet dat lukken. Smiddags kan je dan wel overleven op een simpele sandwich e.g.

Daarnaast is het aanschaffen van een koelbox natuurlijk kostenbesparend. Hier kan je zelf je gekoelde dranken en andere etenswaren in bewaren.

Koop bij het eerste NP een "America the Beautiful Pass" voor 80 dollar. Daarmee kan jij zo'n beetje alle NP's in uit je road trip, en hoef je dus niet elke keer de losse Entrance fee af te tikken.

Daarnaast zijn er op je route nog een aantal leuke mogelijke uitstapjes (pretparken ga je niet redden met dit budget).

SF --> fietsen huren bij Blazing Saddles. $35 pp.
Monterey --> Whale watching $75 pp
LA --> Buiten pretparken kan ik hier niks betaalds bedenken
Grand Canyon --> helicopter flight. Kost je zo $200 pp dus zo te zien ook buiten budget.
Page --> Bezoek aan de Lower of Upper Canyons, $100 pp.
Las Vegas --> Hier kan je echt los gaan, maar gratis ook genoeg te doen en te zien.

Verder algemene tips en opmerkingen:

Een extra dag Zion is echt een must, maar dat had je geloof ik al begrepen.

Indien je je tijd moet verdelen tussen Yosemite, Sequoia en Kings, laat dan Sequoia schieten.

Het hebben van een budget is prima, maar ik zou echt adviseren om je hierdoor niet teveel te laten beïnvloeden in je keuzes. Die paar K extra kan je roadtrip zomaar 2 keer zo leuk maken :)

Registreer je bij het AllesAmerika forum. Op Tweakers zitten best wat kenners, maar op dit forum vind je echt alle tips om zoveel mogelijk uit je vakantie voor je budget te halen.

Probeer een huurauto direct bij een Avis of Hertz te boeken en niet via een tussenpartij. Naast het feit dat je direct moet betalen bij die gasten ben je ook alle flexibiliteit kwijt. Indien je direct boekt hoef je pas te betalen na afhalen. Mocht je planning onverhoopt wijzigen dan kan je de reservering gratis cancellen.
Wat versta je onder tussenpartij. Als ik een auto via driveusa of rentalcars boek krijg ik een Alamo (veel prettiger dan avis) reserveringsnunmer. Los daarvan scheelt het soms letterlijk de helft in $$$

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sandpatt
De info ivm huurauto lijkt mij toch niet correct hoor.

Twee maal gebruik gemaakt van driveusa en twee maal perfect verlopen. Je kan ook gratis annuleren tot enkele dagen ervoor. Eerste maal moest ik ter plaatse betalen bij ophalen auto, tweede maal pas bij inleveren auto.

Heb hen ook eens nodig gehad voor wat vragen en werd erg snel geholpen via e-mail. Ze hadden mij zelfs op eigen initiatief ook opgebeld om meer uitleg te verschaffen over iets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paul-s83
Met tussenpartij bedoel ik idd een driverusa of rentalcars. Nadeel van deze partijen is dat je dus op voorhand al moet betalen.

Als je direct boekt bij een Avis, Hertz, Alamo etc. dan betaal je pas bij afhalen van de auto. Kom je op de een of andere reden niet opdagen, dan wordt de huur automatisch geannuleerd en betaal je ook geen boete.

edit, volgens @sandpatt is dit niet het geval, dus ik laat dit even in het midden.

Daarnaast is mijn ervaring dat direct boeken juist wel goedkoper is. Hiervoor is wel enigszins wat geduld en vrije tijd benodigd. Er zijn diverse trucjes om bij een verhuurmaatschappij een hogere status te krijgen, zonder ook maar iets te hebben gehuurd in het verleden. Daarmee krijg bijv. een gratis upgrade naar een hogere klasse. Of je kan een standaard klasse boeken maar mag je uit de rij die matched met je status kiezen uit een willekeurige auto die daar staat. Zo kan je dus een simpele sedan boeken, maar wegrijden in een Mustang, Corvette of een grote SUV.

Daarnaast zijn er ook vrij te gebruiken kortingscodes waarmee je zomaar de helft minder betaald dan wanneer je zomaar iets boekt.

Lees dit sub-forum op het Allesamerika maar eens door voor meer info omtrent de maffiapraktijken in de Rental markt.

[ Voor 9% gewijzigd door paul-s83 op 18-11-2022 13:22 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• FabiandJ
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Ik had mijn auto gehuurd via National in 2019, werkte ideaal je komt gewoon aanlopen kiest een auto (sleutels zitten in de auto) gooit alles erin en rijd naar de exit booth.
Was voor 3.5 week in het hoogseizoen $813.
Ik had deze klasse geboekt: Intermediate Car 2 or 4-Door/Automatic/Airco
Maar reed een: Sporty Car 2-Door/Automatic/Air (Dodge Challenger)

Welke ik na 2 weken probleemloos op een andere luchthaven heb kunnen omwisselen voor een andere omdat deze toe was aan een beurt :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rivanov
  • Nu online
matthijst schreef op donderdag 17 november 2022 @ 15:53:
Belachelijk duur inderdaad, de Knicks. Was er in april, toen naar Brooklyn Nets geweest, voor $260 zat je daar ter hoogte van de 3 puntslijn op rij 9.
Wel drukke periode rond de kerst, maar misschien dat Brooklyn een optie is :)
[Afbeelding]
Die spelen dus helaas niet in de dagen dat wij er zijn. Enkel de wedstrijd van de Knicks op de 25e. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09:36
Mijn vriendin en ik zijn in 2018 al eens anderhalve week naar de VS geweest voor een soort van trio-stedentrip naar San Francisco en LA met een korte tussenstop in New York. Wij zijn grof gezegd namelijk meer een fan van slenteren door steden dan door natuurparken (en is ook niet zo handig aangezien zij gebruikt maakt van rolstoel voor de langere loopafstanden). Ook rijden we geen auto.

We hebben toen al gezegd dat we nog wel eens naar NY terug zouden willen maar dan langer. Ook bij de twee steden in de westkust (en dan met name SF) hebben we het idee dat we nog niet alles gezien hebben. Het van hot naar her vliegen en meerdere hotels gebruiken is met name mijn vriendin echter niet bevallen. Misschien dat één korte verplaatsing nog bespreekbaar zou zijn maar wat we eerder hebben gedaan (twee tussenvluchten en drie hotels) gaat hem sowieso niet meer worden.

In het kader van "je moet je dromen niet te lang uitstellen" hadden we het hier gisteren nog eens over en we vroegen ons samen af wat dan de opties zouden zijn gezien onze voorkeuren. Weekje New York met eventueel een uitstap naar Philadelphia? Kun je je een week vermaken in San Francisco? Zijn er plaatsen waar we zelf niet zo direct aan denken? Een beetje zomerweer is wel een voorwaarde. Wat we in Europa nogal eens doen is een bezoek aan een stad (bijvoorbeeld Rome) koppelen aan een aantal dagen uitrusten in een hotel met zwembad maar dat is in de VS waarschijnlijk wat minder gebruikelijk en minder efficiënt (alhoewel we in LA een kick ass zwembad hadden)

ps.
Er is geen haast bij. Zal zeker minimaal 2024 worden ;)

[ Voor 3% gewijzigd door D-e-n op 18-11-2022 14:02 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sandpatt
Wat denk je van de combo NYC en Washington DC?
Die laatste heeft me enorm positief verrast en ik zou er zeker nog eens terugwillen.
Probeer dan wel zeker 4 dagen in DC te verblijven (als dat voor je vriendin ook haalbaar is) Is makkelijk te bereiken met de trein vanuit NYC.

Chicago is ook erg leuk trouwens, maar wel moeilijker te combineren met een andere stad in jouw situatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artopaper
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 21:22
Hi,

We zijn van plan om elk moment onze reis te gaan boeken. Ik heb al het e.e.a. op inspiratie van eerdere posts bij elkaar proberen te combineren. Het belangrijkste vinden wij de natuur en wandelen en dit komt ook prominent terug in het reisschema. Ik zie dat de NP's die 6 maanden vantevoren kunnen al hard gaan (Bryce, Zion), dus die willen we al snel vastleggen.

Aantal vragen:

1. We willen alles met een RV doen. Ook willen we zoveel mogelijk op de NP campgrounds zitten. Is dit nog een probleem als we geen full hook-up's hebben of is dat af en toe sowieso wel handig? Hoeveel dagen zouden we het volhouden zonder hookup?
P.s. dit is onze eerste keer met een RV
2. Is raften een aanrader in de grand canyon of yosemite in mei? Of zijn er nog andere tips omtrent activiteiten
3. Zitten er nog ergens gaten / onlogische dingen in onze planning?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/n_8tYMgZx1F74AOUtdJDm_PMAFg=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/TTjq4sxZg9mEnNcblr5Fpvc7.png?f=user_large

[ Voor 3% gewijzigd door Artopaper op 20-11-2022 21:50 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sandpatt
Bryce is een fantastisch park, maar erg klein. Eigenlijk kan je dit voldoende doen op dag 13, komende vanuit Page.
Ik zou de volledige dag Bryce er dan uithalen en een dag Zion extra nemen.

Persoonlijke voorkeur natuurlijk, maar mss moet je nog andere reacties hierover afwachten.

Ikzelf zou ook kiezen voor wat meer tijd in Vegas. Zo kan je één avond de strip bezoeken en één avond het oude gedeelte van Vegas.

[ Voor 19% gewijzigd door sandpatt op 21-11-2022 07:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bwerg
  • Niet online

bwerg

Internettrol

Artopaper schreef op zondag 20 november 2022 @ 21:46:
2. Is raften een aanrader in de grand canyon of yosemite in mei?
In de grand canyon raften/kanoën lijkt me lastig aangezien naar beneden of naar boven lopen op zich al niet in een dag te doen is, dus dan moet je echt overnachten, plus je moet natuurlijk ergens anders omlaag dan omhoog. Kan allemaal wel maar dan moet je dat wel van tevoren uitzoeken en boeken, vanuit je hotelletje aan de south rim (ik neem aan dat je daar zit) ga je dat terplekke niet meer doen. De makkelijkere en ook wel mooiste optie voor wandelen bij de grand canyon is langs de rand lopen over het grotendeels geasfalteerde pad, met de hele lengte van dat pad ben je wel een dagje zoet, en je kan de gratis shuttle-bus terug pakken. De grand canyon in lopen is op zich ook leuk maar in een dagtrip moet je dus wel halverwege wat terug, en in tegenstelling tot bij de meeste bergwandelingen wordt het uitzicht juist minder en minder naar mate je verder komt. Leuke ervaring, en het blijft natuurlijk mooi, maar naar mijn mening ook niet erg om over te slaan - is natuurlijk erg subjectief. Bij ons was het wel leuk omdat 1) we in de sneeuw liepen, en 2) de auto toch was ingesneeuwd dus we gingen die dag toch nergens heen. :+

Qua temperatuur: ik heb in november in een t-shirt gekanood in page (antelope canyon in - minder spectaculair dan de betaalde stukken maar wel een stuk rustiger). Prima temperatuur, al was het iets warmer dan normaal, dus in maart kan dat eventueel ook wel. Let er wel op dat hoe lager je zit, hoe warmer het is/kan zijn, dus misschien dat het in yosemite nog wat koud is voor wateractiviteiten in maart.
Of zijn er nog andere tips omtrent activiteiten
Qua activiteiten heb je overal wel rentals voor mountain bikes, quads, paardrijden, kanoën, als je al niet gewoon gaat helicoptervliegen. Al heb ik zelf bijna alleen maar gewandeld, de variatie in natuur is zo groot dat dat in een paar weken echt niet gaat vervelen, tenzij je wandelen heel erg haat. :P

Ik heb zelf paardgereden in castle valley (vond mijn vriendin leuk - en was het ook wel), daar kom je niet in de buurt maar ook dat kan overal. Ook buiten de nationale parken, zo is het stuk tussen Bryce en Zion bijvoorbeeld ook erg mooi.

Bij Bryce is de aan te raden wandeling duidelijk het amfitheater (ik heb de figure 8 trail gelopen), en iets minder spectaculair maar uitgestrekter en rustiger is de fairyland loop. In Zion natuurlijk angels landing, maar zorg dat je vroeg bent om de topdrukte te ontlopen. The narrows schijnt ook spectaculair te zijn, maar heb ik in november niet gedaan, want met de voeten in het water was te koud (ik ben een koukleum, plus er komt daar geen zon).
sandpatt schreef op maandag 21 november 2022 @ 07:33:
Bryce is een fantastisch park, maar erg klein. Eigenlijk kan je dit voldoende doen op dag 13, komende vanuit Page.
Ik zou de volledige dag Bryce er dan uithalen en een dag Zion extra nemen.
Ik zou dat misschien eerder bij de grand canyon hebben, zeker met 2 hele dagen, de canyon zelf is natuurlijk gigantisch maar het interessante deel van het park (south rim) is ook gewoon het pad/de weg langs de rand, en dat is niet zo veel langer dan in Bryce. Ik heb me in Bryce prima anderhalve dag vermaakt - een middag de figure 8 gelopen, de volgende dag de fairyland loop gelopen en 's middags met de auto nog de weg naar het zuiden afgereden en op de zuidpunt nog een rondje gelopen. En mocht je echt bang zijn dat je je die dag gaat vervelen, dan liggen kodachrome basin en red canyon ook nog op 15-30 minuutjes rijden. Als je die wandelingen niet wil maken kan ik me voorstellen dat je het na een dag wel gezien hebt, hou je wel van veel wandelen dan kan ik dat wel aanraden.

Eventuele dingen die je er nog in kan prakken als je nog dagen over hebt, wat niet zo is, zijn de north rim van de grand canyon of de valley of fire. Die laatste kan ook 'op doorreis' van Zion naar Las Vegas.

Yosemite/Californie ben ik niet geweest dus die mag iemand weer becommentariëren . :+

[ Voor 22% gewijzigd door bwerg op 21-11-2022 09:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabiandJ
  • Niet online
Je zou eventueel ook nog wat verder naar het oosten kunnen vanuit Page naar Moab voor het Arches National Park/Canyonlands National Park en dan vanuit daar naar Bryce via de 70 > 24 > 12.

En vergeet in Las Vegas de shows niet, ben er nu 2x naar een Cirque du Solei (O en The Beatles LOVE) show geweest en die waren het meer dan waard.

[ Voor 4% gewijzigd door FabiandJ op 22-11-2022 16:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voske
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 11-08 08:12
Zelfs als Moab te ver is, zijn er langs het oosten nog wel aardige routes, zoals Page - Monument Valley en dan Monument Valley - Torrey (met bijvoorbeeld tussenstops in Natural Bridges NM en Capitol Reef NP). Daarvandaan is het dan de volgende dag een mooie rit via de 12 naar Bryce.

Be yourself, no matter what they say ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artopaper
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 21:22
Dank voor de tips! We hebben de route nog wat aangepast. Zo hebben we de route omgedraaid omdat we pas zouden eindigen bij Yosemite, maar aangezien het dan ook Memorial day is zal het schreeuwend druk zijn. Ook vinden we bij de kust eindigen ook wel lekker.

We twijfelen nog wel of we na yosemite naar mammoth lake willen gaan via het noorden of sequioa NP via het zuiden.

We merken al wel dat NP campgrounds boeken een hele battle is. Bij Zion Watchman campground net nog het laatste plekje weten te bemachtigen( om 16:00 klaarzitten en hopen op een plekje)

Ben er een beetje bang voor dat we geen plekje weten te bemachtigen op de NP yosemite Campgrounds, dus dat moeten we maar gaan beleven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paul-s83
Persoonlijk zou ik Moab zeker in de planning opnemen. Arches en Canyonlands zijn schitterende parken om te bezoeken.

Voor Arches is het vanaf vorig jaar wel noodzakelijk om een Timed entry ticket te kopen. Dit om ervoor te zorgen dat de stroom bezoekers enigzins wordt verspreid over de dag:
https://www.nps.gov/arch/...med-entry-reservation.htm

Daarnaast is Moab ook een gezellig stadje om in de avond een lekker hapje te eten, of een biertje te doen bij de Moab Brewery :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FabiandJ
  • Niet online
paul-s83 schreef op dinsdag 22 november 2022 @ 17:02:
Persoonlijk zou ik Moab zeker in de planning opnemen. Arches en Canyonlands zijn schitterende parken om te bezoeken.

Voor Arches is het vanaf vorig jaar wel noodzakelijk om een Timed entry ticket te kopen. Dit om ervoor te zorgen dat de stroom bezoekers enigzins wordt verspreid over de dag:
https://www.nps.gov/arch/...med-entry-reservation.htm

Daarnaast is Moab ook een gezellig stadje om in de avond een lekker hapje te eten, of een biertje te doen bij de Moab Brewery :)
In Moab is het ook erg leuk om de 4x4 tour te doen https://moabcowboy.com/.
En een leuke plek om te eten in de avond is bij https://www.redcliffslodge.com/dining aan de Colorado River :)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• paul-s83
Artopaper schreef op dinsdag 22 november 2022 @ 17:01:
Dank voor de tips! We hebben de route nog wat aangepast. Zo hebben we de route omgedraaid omdat we pas zouden eindigen bij Yosemite, maar aangezien het dan ook Memorial day is zal het schreeuwend druk zijn. Ook vinden we bij de kust eindigen ook wel lekker.

We twijfelen nog wel of we na yosemite naar mammoth lake willen gaan via het noorden of sequioa NP via het zuiden.

We merken al wel dat NP campgrounds boeken een hele battle is. Bij Zion Watchman campground net nog het laatste plekje weten te bemachtigen( om 16:00 klaarzitten en hopen op een plekje)

Ben er een beetje bang voor dat we geen plekje weten te bemachtigen op de NP yosemite Campgrounds, dus dat moeten we maar gaan beleven.
Sommige campgrounds moet je idd op tijd reserveren. Zet dus in je agenda een herinnering wanneer je wat moet boeken.

Voor onze reis heb ik zonder problemen een campsite kunnen boeken voor Watchman Campground en Yosemite (Upper, Lower North Pines).

Mijn tactiek:

1) Ruim van tevoren kijk ik welke plekken geschikt zijn voor mijn RV, en beschikbaar komen als het boekingswindow open gaat op de desbetreffende dag.

--> Deze informatie kan je dus al zien via de algemene tabel. De plekken & data waar staat N/A gaan beschikbaar komen op dag X. Alles met een R is al gereserveerd en heeft dus geen zin om te proberen.

2) Deze plekken noteer ik in mijn Excelsheet. Hierbij kopieer ik ook de directe link naar de pagina van de plek die ik wil boeken, en zet deze in Excel.
bijv. als je plek 001 op de lower pines in Yosemite wilt boeken ga je direct naar pagina https://www.recreation.gov/camping/campsites/934.

3) Op de datum van boeken open ik dan rond 15.00 CET al de pagina's van mijn favoriete plekken. Indien nodig pas ik dan op elke pagina nog even de exacte datums aan die ik wil reserveren. Open deze in allemaal losse vensters!

4) De knop om de plek te boeken komt meestal ergens tussen 15.00 en 15.30 tevoorschijn. Refresh de pagina's regelmatig totdat je de knop "Add to Cart ziet verschijnen". Zodra je de knop "add to Cart" eenmaal zichtbaar is moet je de pagina niet meer refreshen!

5) Open op je telefoon, iPad of een ander scherm de site "https://time.is" Hiermee kan je dus heel nauwkeurig zien wat de exacte tijd is. Op 15.59.59 en een beetje moet je op de "Add to cart knoppen gaan drukken. Er zit altijd iets vertraging in, dus niet klikken als het al ruim 16.00.00 is geweest.

Elke milliseconde dat je sneller bent dan een ander vergroot je kans.
Wil je als een echte ninja te werk gaan, dan kan je de losse vensters zo positioneren dat je zo snel mogelijk op alle Add to cart knoppen kan drukken Je wilt niet handmatig schakelen tussen de tabbladen of vensters...

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/fotoalbum/image/pMabqtX9ld6b575qybunSPmq.png

6) Nadat je op alle Add to cart knoppen hebt gedrukt, en je hartslag naar 130 is gestegen van de spanning vergroot je alle vensters weer. Als je geluk hebt kan je nu voor 1 of meerdere sites het boekingsproces doorlopen. Hier heb je 15 minuten de tijd voor.

Succes!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Get!em
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

Blijft een gedoe en lijkt met t jaar gekker te worden. Ben blij dat ik daar met tent op tentpatches geen last van had en een FCFS zelfs Dinosaur, Reef, Bryce, Valley of Fire, Seqoia en Rocky NP kon binnen rijden na 17u.
Alléén Yosemite center gereserveerd, dag erna naar Tioga pass campings ook weer bonnefooi.
Zion en Arches net op de grens zo goed als in t park twee campings ook bonnefooi.

Nog veel meer in park campings gehad, waaronder redwood, lassen, Death Valley , Lake Tahoe, canyonlands , maar die zijn veel makkelijker, en gek genoeg ook betere voorzieningen (BLM /NM campings zijn betere voorzieningen)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FabiandJ
  • Niet online
Nergens last van gehad, met mijn 2 vakanties in het hoog seizoen, maar goed ik boek dan gewoon telkens een hotel :)

Alleen ervoor zorgen dat je niet in het weekend in een grote stad zit, om de kosten laag te houden. Las Vegas bijvoorbeeld is in het weekend veel duurder dan door de weeks. En we sliepen niet direct in het park maar er buiten.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Knollie
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 20:43
@Artopaper Vergeet het pareltje Bodie State Historic Park niet. Ligt aan je route. Spendeer je een paar onvergetelijke uurtjes.
Eens met anderen, Las Vegas is knettergek, maar wel bijzonder knettergek. Is je tijd waard en maakt je West Coast reis mede onvergetelijk. Enne, less is much more is mijn beleving na een stuk of 7 US road-trips.

Dan, avontuurlijk reizen met een camper vond ik stressvol en traaaaaaaggggg. Kneiterheet in de nachten. Airco? Ah, je bedoelt die turboprop op je dak die het twee graden afkoelt bij 110dB? Van dattum. Maar dus serieus, het rijden en verplaatsen an sich kost veel meer tijd dan met een auto, verkijk je er niet op.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Knollie
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 20:43
@D-e-n Het hangt er heel erg veel vanaf waar je interesses liggen. Washington is FANTASTISCH qua musea. Hou je daar niet van, dan hou je een saaie zakenstad over die leegloopt in de weekenden.

Een week San Francisco moet ik niet aan denken, een paar dagen is erg leuk, afhankelijk opnieuw van je interesses.

Sommigen vinden Los Angeles niet zo bijzonder. Beetje viezig, verlopen, ja. Maar de filmstudio’s vinden wij dan weer geweldig, ook het observatorium genoten we van.

Kortom, eigenlijk een advies aan iedereen, als je vraagt is dit wat of dat wat…. Het helpt als je aangeeft wat je interesses zijn. Ook voor de natuurparken, Wil je een aantal makkelijke wandelingen doen of juist kayaken, afdalen in de Grand Canyon, een musical zien in New York of juist niet enz enz.
Pagina: 1 ... 45 ... 86 Laatste