Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ArCadE
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19-09 16:02

ArCadE

No banana available

TommyGun schreef op donderdag 4 augustus 2022 @ 08:41:
Na jaren van boeken, verzetten en annuleren... kan het nu toch niet meer mis gaan zou je denken.

Over een weekje gaan we! :) Uiteindelijk nog wel eea gewijzigd aan de planning, maar alles staat nu vast;

Dag 1San FranciscoHeenvlucht
Dag 2San FranciscoFisherman's Wharf / Pier 39
Golden Gate bridge
ChinaTown
Alcatraz dagtour
Dag 3San Francisco -> Cambria (via Monterey & the 17 mile drive)Whale watch tour
Dag 4Cambria -> Los Angeles (via Highway 1)Santa Monica Pier
Route 66 sign “End of the Trail”
Venice Beach
Dag 5Los AngelesBeverly Hills - Rodeo Drive
Hollywood Sign
Griffith Observatory
Hollywood Walk of Fame
Dag 6Los AngelesUniversal Studios
Dag 7Los Angeles -> San DiegoSan Diego Zoo
Dag 8San DiegoSan Diego Zoo Safari Park
Dag 9San Diego -> Palm Springs (via “Santa Rosa and San Jacinto Mountains”)Palm Springs Aerial Tramway
Dag 10Palm Springs -> Sedona (via Joshua Tree National Park)
Joshua Tree National Park
Dag 11Sedona -> Monument Valley (via Grand Canyon National Park)Grand Canyon National Park
Dag 12Monument Valley -> PageMonument Valley - Highway 163 Scenic Drive
Photopoint Monument Valley
Forrest Gump Point
Dag 13PageKen's Tours Lower Antelope Canyon General Tour
Horseshoe Bend
Antelope Canyon Kayak Tour
Lake Powell
Dag 14Page -> BryceBryce Canyon National Park
Dag 15Bryce -> SpringdaleZion National Park Visitor Center
The Narrows - Zion National Park
Dag 16Springdale -> Las Vegas (via Valley of Fire State Park)Fremont Street
Las Vegas Strip
SlotZilla Zip Line
“Welcome to Fabulous Las Vegas” sign
Hotel New York New York
Luxor Hotel
The Mirage (Dolphin Habitat)
Circus Circus (Adventuredome Theme Park)
The Venetian (Gondola Rides)
Caesars Palace
Excalibur
Flamingo (Flamingo Wildlife Habitat)
Treasure Island (Mystère by Cirque du Soleil)
Dag 17Las VegasParis Las Vegas (Eiffel Tower Viewing Deck)
Bellagio Water Show (Fountain show)
Dag 18Las VegasWind Dancer Sunset Helicopter Tour (Maverick Helicopters Las Vegas)
Dag 19Las Vegas -> Bakersfield (via Death Valley National Park)-
Dag 20Bakersfield -> Fresno (via Sequoia National Park)-
Dag 21Fresno -> El PortalMariposa Grove
Glacier Point Road
Glacier Point
Taft Point
Dag 22El PortalYosemite Valley
Tunnel View
Bridalveil Falls
Visitor’s Center & Museum
Sentinel Meadows & Lower Yosemite Falls
Dag 23El Portal -> San Francisco-
Dag 24San FranciscoTerugvlucht

Tot ~8u rijden voor meerdere dagen vind ik absoluut geen probleem.
We zijn ook 'content' met "shoot and go" (gaan niet hiken of zo), dus even een NP Visitor Center bezoeken, wat vergezichten bekijken en weer door.
Maar verder lijkt me de planning wel te doen.

Desondanks; tips zijn alsnog welkom :) Maar zoals gezegd gaan we geen dagen meer omgooien oid.
Let op, Griffith Observatory is alleen van do-zo open.
Glacier Road is als het goed is heel 2022 dicht....
Santa Cruz is ook aan te raden.

Prijzen van de benzine tussen de 4,5 en 7 dollar als je cash betaald. Anders komt er nog zon 10-15 cent per gallon bij.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ArCadE

ArCadE

No banana available

paul-s83 schreef op dinsdag 23 augustus 2022 @ 11:50:
[...]

App installeren lukt helaas niet, ook niet als je in de USA bent of je VPN om Amerika zet. Komt omdat je met een Nederlands account geen apps kan downloaden die alleen in de Amerikaanse App Store verkrijgbaar zijn.

Maar via de website gasbuddy.com zelf kom je ook een heel eind.
Je kan je iPhone omzetten naar de Amerikaanse store als je in de VS bent en dan lukt het wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Salv
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 08-09 11:12
HuHu schreef op dinsdag 23 augustus 2022 @ 11:41:
[...]

ESTA is meestal binnen een dag goedgekeurd.
Yes, hier zijn beide goed gekeurd binnen 3 uur, dus nu kunnen we verder kijken.

Hattrick: Iduna United PSN; AeroBite

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paul-s83
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 23:27
ArCadE schreef op dinsdag 23 augustus 2022 @ 16:24:
[...]

Je kan je iPhone omzetten naar de Amerikaanse store als je in de VS bent en dan lukt het wel.
Klopt, maar dan ben je volgens mij wel weer een heleboel persoonlijke settings etc. kwijt kan ik mij herinneren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• matthijst
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 21:20
ArCadE schreef op dinsdag 23 augustus 2022 @ 16:24:
[...]

Je kan gewoon een Amerikaans App Store account aanmaken in Nederland.
Enige irritante is wat iemand hierboven ook zegt: hij logt je bv uit van je Apple Music en dan moet je de hele bende na inloggen in je eigen account weer ff opnieuw downloaden.

Haters everywhere but I don’t really care

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hmmbob
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19-09 12:13
TommyGun schreef op dinsdag 23 augustus 2022 @ 07:59:
[...]

Dat stuk hebben we gepland voor 29 augustus dus we hebben nog even...

https://www.nps.gov/deva/planyourvisit/conditions.htm in de gaten houden, en anders kom ik hier wel weer voor advies haha.
Als je niet door DV kan, dan eromheen: I-15 naar Barstow en dan CA-58 naar Bakersfield. Weinig te zien though (of je moet bij Mojave even kijken naar de gestelde vliegtuigen)

Sometimes you need to plan for coincidence

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hmmbob
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19-09 12:13
Get!em schreef op dinsdag 23 augustus 2022 @ 09:23:
[...]

Waarom? 127 Shoshone, DV junction, en 190 Park Village / Stovepipe Wells is toch open volgens dat kaartje?
Scherp, had DV junction over het hoofd gezien en meer gefocust op Shoshone / CA-178

Sometimes you need to plan for coincidence

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• TommyGun
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 20-09 13:36

TommyGun

Stik er maar in!

@Hmmbob @Geta thanks!

Zojuist de Lower Antelope Canyon tour gedaan, wat is dat gaaf! Bizar dat je bovengronds enkel een smal greppeltje ziet.

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paul-s83
Hmmbob schreef op dinsdag 23 augustus 2022 @ 19:17:
[...]

Als je niet door DV kan, dan eromheen: I-15 naar Barstow en dan CA-58 naar Bakersfield. Weinig te zien though (of je moet bij Mojave even kijken naar de gestelde vliegtuigen)
Saaie weg idd, maar was voor ons wel de snelste manier om vanuit Vegas naar Sequoia & Yosemite te komen omdat in ons geval de Tioga pass nog gesloten was.

Als je niet wilt overnachten nabij Bakersfield, dan kan je ook een kleine omweg maken en bij Lake Isabella een overnachting boeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alpina
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 00:49
paul-s83 schreef op dinsdag 23 augustus 2022 @ 20:06:
[...]

Saaie weg idd, maar was voor ons wel de snelste manier om vanuit Vegas naar Sequoia & Yosemite te komen omdat in ons geval de Tioga pass nog gesloten was.

Als je niet wilt overnachten nabij Bakersfield, dan kan je ook een kleine omweg maken en bij Lake Isabella een overnachting boeken.
Wij hebben deze weg ook genomen. Lange en saaie rit inderdaad (we hadden de overnachting in Oakhurst). De olievelden vond ik wel interessant om een keer langs/door te rijden maar dat was het dan ook wel.
De Tioga pass was bij ons afgesloten ivm de vele bosbranden in Yosemite toen (Juli ‘18)

Uiteindelijk tussen de brandweerwagens door toch een aantal dingen van Yosemite kunnen zien maar eigenlijk was het 1 grote mistbank.
Door de branden ook veel beren en andere dieren (op de vlucht) gezien.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• TommyGun

TommyGun

Stik er maar in!

Gisterenmiddag met de kajak Lake Powell op geweest en uiteraard ook nog even gezwommen. Bizar om te zien hoe laag de waterstand is in verhouding tot 20 jaar geleden.

Daarna nog even bij Horseshoe Bend gekeken.

Vandaag naar Bryce Canyon gereden en alle stops bezichtigd, ook weer erg mooi.

Voor morgen hadden we de Narrows op de planning staan maar gezien de flash floods van de afgelopen dagen, aanhoudend onweer en slechte waterkwaliteit hebben we besloten "alleen" de Hw9 door Zion NP te gaan rijden.

Edit; blijkbaar is de Narrows zelfs gesloten nu ivm flash floods.

[ Voor 8% gewijzigd door TommyGun op 25-08-2022 04:45 ]

• Salv
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 08-09 11:12
Nu de ESTA's in orde zijn is het tijd om de vlucht en hotel te gaan uitzoeken voor ons verblijf in NYC. Nu ben ik altijd gewend om de boel ( ticket & hotel ) los van elkaar te boeken door alle backpack vakanties maar ik begin toch sterk te twijfelen of dat met een city trip naar NYC ook nog een goed idee is.

Als ik momenteel voor ons gangbare vluchten ( KLM / Delta rechtstreeks) en een hotel buiten Manhattan zoek kom ik op een pakketprijs uit van rond de €2800 / €1400 p.p.

Wanneer ik eens bij onze reisaanbieders ga kijken bv Yotel of Park Central zitten we rond een prijs van €2500 / €1250 p.p. en dan in de omgeving van Hells Kitchen / Midtown Manhattan en daarbij de keuze uit dezelfde Delta vlucht van AMS naar JFK en terug naar AMS in Economy (V) ( welke stoelkeuze in de prijs heeft zitten, dus naast elkaar reizen )

De kamers zal je vooral gebruiken voor slapen er echt verblijven zullen we uiteraard niet veel doen. Dan begin ik mij toch af te vragen of het los boeken nog wel voordeliger is tegenover een pakket aanbieding. Wanneer maken jullie de switch om tickets / accommodatie los van elkaar te boeken of juist een pakketreis.

*sidenote Bij Yotel zouden we nog $35 tax moeten betalen per nacht, welke bij ander al inbegrepen is.

Hattrick: Iduna United PSN; AeroBite

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 20:37
TommyGun schreef op dinsdag 23 augustus 2022 @ 19:44:
@Hmmbob @Geta thanks!

Zojuist de Lower Antelope Canyon tour gedaan, wat is dat gaaf! Bizar dat je bovengronds enkel een smal greppeltje ziet.
Lower Antelope was inderdaad echt prachtig. Die kleuren en welvingen zijn bizar.

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PolarBear
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Salv schreef op donderdag 25 augustus 2022 @ 15:07:
Nu de ESTA's in orde zijn is het tijd om de vlucht en hotel te gaan uitzoeken voor ons verblijf in NYC. Nu ben ik altijd gewend om de boel ( ticket & hotel ) los van elkaar te boeken door alle backpack vakanties maar ik begin toch sterk te twijfelen of dat met een city trip naar NYC ook nog een goed idee is.
Ik boek altijd los, meer flexibiliteit en keuze. Zelf zou ik een centraler een hotel zoeken, het OV in NY is ontzettend georiënteerd op Manhattan. Zelfs al slaap je alleen maar op je kamer dan nog heb je als snel best wat reistijd maar goed dat is mijn afweging.

Heb zelf eerste reis voor 2023 geboekt, 14 dagen oostkust vliegen op JFK, heen en weer premium economy voor 750 euro de neus. Prima prijs dacht ik zo.

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• matthijst
Drie foto's uit Florida dan maar, om wat kleur aan het topic te geven :P

Millennium Falcon, in Star Wars Galaxy's Edge. Een erg leuk park voor Star Wars fans. Ook te vinden aan de westkust:
Afbeeldingslocatie: https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEivZw5ELOpnOjGG_Jv4eT8p11bU_xoPNOOZ_-mNyUNfTmr--fDbycO3mJUH1meEpfms9DiA8Ud4MRvmZM-gSr5Mz6ZLqJGlTsPvDSHKL50_bhoxdLZ6KfvpZfCwKQzLbu0qBWNC4PY_B9A4ySm3-ozaFEw7VB_b6I45Xl4Na_MLUGkZ3Hgv5Nap3xNJ/s2048/IMG_4372.jpg

Stormtroopers in Rise of The Resistance, Star Wars Galaxy's Edge:
Afbeeldingslocatie: https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEiPCwKTqvek5DYta3ZJMOk3ktWz-OsVTOvGxUKWc4epjSBYV7Xis7vgWO6hNgaDgpiooq0FZKr5fS25umz5MJhhHq30n2xQMGFcQU-5-wgdrmhrUFIgOHzlcgvf_Bi41q1G_Xc7h6zN7Y5gGnwDt0_kFysbrgI3tfcRn3qPNV45IV4TQ1DZX9EfBcmR/s2048/IMG_4688%201.JPG

En de Artemis staat klaar om aanstaande maandag gelanceerd te worden. Kennedy Space Center, wat mij betreft een must see als je in Florida bent!
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/McBj-c3oG63YyQ_bd5LQmB1CgFk=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/6QvJttj4UCy2tNEiOv02GWVM.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 5% gewijzigd door matthijst op 26-08-2022 02:44 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bootje
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19-09 15:25
Salv schreef op donderdag 25 augustus 2022 @ 15:07:
Wanneer maken jullie de switch om tickets / accommodatie los van elkaar te boeken of juist een pakketreis.
Eerder dit jaar hebben mijn vrouw en ik een citytrip naar NY geboekt via Doets reizen. Na lang zelf kijken voor een losse vlucht en verblijf (wat ik normaal altijd doe) toch besloten om het via deze reisorganisatie te boeken aangezien dat qua combinatie gewoon altijd goedkoper uitkwam in ons geval.

Dezelfde vlucht als waar jij het over hebt (AMS>JFK en JFK>AMS met Delta) met een goed hotel in Midtown (the Dylan). Lekker centraal dus. Wij zijn voor net geen €2400 eind september 6 dagen (5 nachten) in NY.

En we kregen daar dan nog toegang tot Top of the Rock bij. Al hebben wij dat niet nodig aangezien we ook een Sightseeing pass hebben voor 4 dagen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• basmq
  • Laatst online: 16:40
Bootje schreef op vrijdag 26 augustus 2022 @ 09:42:
[...]

Eerder dit jaar hebben mijn vrouw en ik een citytrip naar NY geboekt via Doets reizen. Na lang zelf kijken voor een losse vlucht en verblijf (wat ik normaal altijd doe) toch besloten om het via deze reisorganisatie te boeken aangezien dat qua combinatie gewoon altijd goedkoper uitkwam in ons geval.

Dezelfde vlucht als waar jij het over hebt (AMS>JFK en JFK>AMS met Delta) met een goed hotel in Midtown (the Dylan). Lekker centraal dus. Wij zijn voor net geen €2400 eind september 6 dagen (5 nachten) in NY.

En we kregen daar dan nog toegang tot Top of the Rock bij. Al hebben wij dat niet nodig aangezien we ook een Sightseeing pass hebben voor 4 dagen.
Met SSP moet je voor Top Of The Rock nog in de rij staan om een ticket te verkrijgen. Wellicht dat je daar je tickets nog kwijt kunt aan iemand anders in de rij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bootje
basmq schreef op vrijdag 26 augustus 2022 @ 11:45:
[...]
Met SSP moet je voor Top Of The Rock nog in de rij staan om een ticket te verkrijgen. Wellicht dat je daar je tickets nog kwijt kunt aan iemand anders in de rij.
Klopt. We willen TOTR 's ochtends bezoeken. We gaan de dag ervoor 's avonds alvast vragen of we dan tickets voor de volgende ochtend kunnen krijgen. Ons hotel zit er op 'loopafstand' van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PolarBear
  • Niet online
Bootje schreef op vrijdag 26 augustus 2022 @ 12:54:
[...]

Klopt. We willen TOTR 's ochtends bezoeken. We gaan de dag ervoor 's avonds alvast vragen of we dan tickets voor de volgende ochtend kunnen krijgen. Ons hotel zit er op 'loopafstand' van.
TOTR is overigens in het donker ook heel gaaf!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bootje
PolarBear schreef op vrijdag 26 augustus 2022 @ 13:38:
[...]
TOTR is overigens in het donker ook heel gaaf!
Ja lijkt mij ook!

We hebben echter gekozen voor TOTR 's ochtends, Empire State 's avonds en One World trade 's middags. :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PolarBear
  • Niet online
Bootje schreef op vrijdag 26 augustus 2022 @ 13:44:
[...]

Ja lijkt mij ook!

We hebben echter gekozen voor TOTR 's ochtends, Empire State 's avonds en One World trade 's middags. :)
Ik zou overwegen Empire State en TOTR te switchen. Het is gaver om 's avonds de verlichte Empire State te zien dan andersom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bootje
PolarBear schreef op vrijdag 26 augustus 2022 @ 13:51:
[...]
Ik zou overwegen Empire State en TOTR te switchen. Het is gaver om 's avonds de verlichte Empire State te zien dan andersom.
Bedankt voor de tip. We hebben zelf ook zitten twijfelen hoor, maar de rest van de dagindelingen maakt dat logistiek een stuk onhandiger. En we willen Central Park graag bij daglicht zien van bovenaf, dus vandaar TOTR ook overdag. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• basmq
  • Laatst online: 16:40
Bootje schreef op vrijdag 26 augustus 2022 @ 13:55:
[...]

Bedankt voor de tip. We hebben zelf ook zitten twijfelen hoor, maar de rest van de dagindelingen maakt dat logistiek een stuk onhandiger. En we willen Central Park graag bij daglicht zien van bovenaf, dus vandaar TOTR ook overdag. ;)
Wij waren eind juni (met SightSeeing pass) bij Edge bij zonsondergang. Ook heel gaaf. En het mooie was, met die pas konden we nog wel naar binnen, terwijl de losse tickets al uitverkocht waren voor die dag!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TommyGun

TommyGun

Stik er maar in!

Zion was erg mooi, ondanks dat we er alleen zelfstandig door heen zijn gereden. Gaaf dat je je er middenin bevindt in plaats van dat je alles vanboven ziet. En natuurlijk de tunnel!

Gisteren zijn we door Valley of Fire State Park gereden met als eindbestemming Las Vegas. Meteen in de avond Fremont street bezocht, en vandaag de nieuwe strip.

Vegas trekt ons echter niet zo. Leuk om eens te zien maar verder... Alles is veel te duur, druk en over the top. En de mensen... het overgrote deel is dronken, stoned, opdringerig of homeless. We kijken nu al uit naar Yosemite, haha! Maar morgen gaan we eerst nog met een heli de Grand Canyon in, over de Hoover dam en de Strip bij Sunset vliegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun

TommyGun

Stik er maar in!

Hmmbob schreef op dinsdag 23 augustus 2022 @ 19:17:
[...]

Is het de moeite gezien wat er nog onbereikbaar is?

Many park roads are closed due to recent flood damage. This includes West Side, Daylight Pass, Beatty Cutoff, Mud Canyon, North Highway, Lower Wildrose, Titus Canyon, Mustard Canyon, and Salt Creek.
No road access to: Keane Wonder Mine, Ubehebe Crater, Salt Creek.

Als alternatief overwegen we Red Rock Canyon...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Alpina
TommyGun schreef op zondag 28 augustus 2022 @ 07:25:
[...]

Is het de moeite gezien wat er nog onbereikbaar is?

Many park roads are closed due to recent flood damage. This includes West Side, Daylight Pass, Beatty Cutoff, Mud Canyon, North Highway, Lower Wildrose, Titus Canyon, Mustard Canyon, and Salt Creek.
No road access to: Keane Wonder Mine, Ubehebe Crater, Salt Creek.

Als alternatief overwegen we Red Rock Canyon...
Ik zou er denk ik wel doorheen rijden. Dan pak je automatisch Badwater en bv Zabriski mee toch?
Wij hadden overnachting in Stovepipe Wells.
Dante’s view is misschien dan niet bereikbaar?
Gewoon de hoofdweg was voor ons ook al de moeite.

Alleen uit DV naar Yosemite is een lang stuk rijden maar we zijn om 5u smorgens uit DV vertrokken. Wat een warmte daar in hartje zomer niks van gelogen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yakumos
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 18:06
Om ook maar iets toe te voegen aan dit topic: de T-mobile E-sim werkt uitermate goed. Had de dag voor vertrek de app geïnstalleerd, betaling gedaan voor 1 maand unlimited data met tethering ($60). Vanaf het moment dat we geland waren functioneerde alles naar behoren, 3 weken lang alles ermee kunnen doen (inclusief CarPlay met Google Maps tijdens het rijden, wat echt een uitkomst was).

Het gemak waarmee we vanaf het vliegveld een Lyft naar het hotel konden nemen in plaats van de eerste dag een winkel in te lopen en een fysieke sim kaart te gaan halen was het voor mij al compleet waard. En omdat mijn telefoon geen 2 sim kaart slots heeft, het feit dat ik gewoon bereikbaar bleef op mijn Nederlandse nummer.

Enige nadeel was dat tijdens de betaling, ik bij de creditcards geen Nederland kon kiezen. Had nog een CC uit een land dat wel tussen de lijst stond dus op die manier het opgelost, maar daar wel even op letten indien van toepassing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• co2301
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 19-09 10:53
Yakumos schreef op zondag 28 augustus 2022 @ 22:19:
Om ook maar iets toe te voegen aan dit topic: de T-mobile E-sim werkt uitermate goed. Had de dag voor vertrek de app geïnstalleerd, betaling gedaan voor 1 maand unlimited data met tethering ($60). Vanaf het moment dat we geland waren functioneerde alles naar behoren, 3 weken lang alles ermee kunnen doen (inclusief CarPlay met Google Maps tijdens het rijden, wat echt een uitkomst was).

Het gemak waarmee we vanaf het vliegveld een Lyft naar het hotel konden nemen in plaats van de eerste dag een winkel in te lopen en een fysieke sim kaart te gaan halen was het voor mij al compleet waard. En omdat mijn telefoon geen 2 sim kaart slots heeft, het feit dat ik gewoon bereikbaar bleef op mijn Nederlandse nummer.

Enige nadeel was dat tijdens de betaling, ik bij de creditcards geen Nederland kon kiezen. Had nog een CC uit een land dat wel tussen de lijst stond dus op die manier het opgelost, maar daar wel even op letten indien van toepassing.
Via welke app is dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun

TommyGun

Stik er maar in!

Alpina schreef op zondag 28 augustus 2022 @ 22:03:
[...]

Ik zou er denk ik wel doorheen rijden. Dan pak je automatisch Badwater en bv Zabriski mee toch?
Wij hadden overnachting in Stovepipe Wells.
Dante’s view is misschien dan niet bereikbaar?
Gewoon de hoofdweg was voor ons ook al de moeite.

Alleen uit DV naar Yosemite is een lang stuk rijden maar we zijn om 5u smorgens uit DV vertrokken. Wat een warmte daar in hartje zomer niks van gelogen.
Ik heb het nu als volgt gepland, maar ik twijfel over Dante's View, dat voegt minstens 3 kwartier toe. Is dat de moeite?

https://maps.app.goo.gl/JKcWkdBDZRxZgYsf7

[ Voor 5% gewijzigd door TommyGun op 28-08-2022 23:05 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yakumos
  • Laatst online: 18:06
De app heet Prepaid E-sim van T-Mobile (USA).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Alpina
TommyGun schreef op zondag 28 augustus 2022 @ 23:03:
[...]

Ik heb het nu als volgt gepland, maar ik twijfel over Dante's View, dat voegt minstens 3 kwartier toe. Is dat de moeite?

https://maps.app.goo.gl/JKcWkdBDZRxZgYsf7
Dat blijft persoonlijk, het is een uitzichtpunt en ook niet echt meer. Ik wou het graag gezien hebben en vond het wel de moeite. Mijn vriendin zal daar anders over denken want er was daar op de top een soort kever plaag. Dus die is de auto amper uit geweest ;)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• TommyGun

TommyGun

Stik er maar in!

Alpina schreef op maandag 29 augustus 2022 @ 01:23:
[...]

Dat blijft persoonlijk, het is een uitzichtpunt en ook niet echt meer. Ik wou het graag gezien hebben en vond het wel de moeite. Mijn vriendin zal daar anders over denken want er was daar op de top een soort kever plaag. Dus die is de auto amper uit geweest ;)
Dan denk ik dat we 'm gaan skippen, het wordt al een lange rit.

En niets kan de helicoptervlucht van zojuist nog overtreffen denk ik, wat was dat vet zeg! Zeker het landen in en opstijgen vanuit de Grand Canyon (west rim meen ik), geweldig! We zijn met Maverick geweest, dat kan ik iedereen aanraden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rivanov
TommyGun schreef op maandag 29 augustus 2022 @ 06:03:
[...]

Dan denk ik dat we 'm gaan skippen, het wordt al een lange rit.

En niets kan de helicoptervlucht van zojuist nog overtreffen denk ik, wat was dat vet zeg! Zeker het landen in en opstijgen vanuit de Grand Canyon (west rim meen ik), geweldig! We zijn met Maverick geweest, dat kan ik iedereen aanraden.
Vliegen over Grand Canyon was inderdaad ook top. Jammer dat mijn vrouw het wat minder vond en enkel naar de vloer zat te kijken. :+
Wij hadden overigens gekozen voor een vliegtuigje i.p.v. helicopter. Maar desalniettemin was het zeer de moeite waard, vond ik dan. ;)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RKClBZ_4dpuhqAewK0kKKCdjUgw=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/tTREqIU3JqF51nnpdKZCDsqx.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1GPKo4o45KfkBYarmcEQNyLg6mg=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/3isflbkRusuavGChJ9IzcLew.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/u4v6By1eFu2ITDsg6V8jBEnRXuE=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/YiUJL1JHdQberrvaHrIceDzf.jpg?f=fotoalbum_tile

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• TommyGun

TommyGun

Stik er maar in!

Rivanov schreef op maandag 29 augustus 2022 @ 08:13:
[...]

Vliegen over Grand Canyon was inderdaad ook top. Jammer dat mijn vrouw het wat minder vond en enkel naar de vloer zat te kijken. :+
Wij hadden overigens gekozen voor een vliegtuigje i.p.v. helicopter. Maar desalniettemin was het zeer de moeite waard, vond ik dan. ;)

[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ESjrJ5V7D_zaQB18ouMsXUObNys=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/MtpN3Nr9NquDBhENOqwQl4lF.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GBMBE7lGLTLV5qA6JNxtBleDcik=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/mP60de2GE3kUmMRNJTVFhm4M.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Cmt6ISQHuWrxoSAdztWHisUMXiU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/YNyJbnDiypbQrdYhjNSUGzuM.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6UEamhOgPuUP65BJu-_DrYbBxKM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/UrLBkIN9t9KA7SRliCfOnHE2.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Td1vcjUuHcQf1h485DjT8pb7KY4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/MHIFDJR4CyttB20fkPkRQVNi.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4J6EwzcAVv0A0K5Poq26HRQtVfY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/DCr5yLq0eUbhmH4Eb8ETb6Zr.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rivanov
Schitterend. Wij zijn overigens niet vanuit Las Vegas opgestegen, maar vanaf Grand Canyon Airport in Tusayan. Zaten toen in Flagstaff in hotel.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Q7Cyc-ARLlrwPbz2PFv87hljwb4=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/kZz6eUA8RVALGRfR17IJ6p6W.png?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/U7JPSHOeCYzFi3Lh3wE1fJ4uX4A=/800x/filters:strip_exif()/f/image/2VX5ruxfoWofZKcelllRERAm.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Alpina
Gaaf zeg! En de droogte is goed te zien zo, is / wordt toch echt een serieus probleem daar aan de westkust.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoepZor
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 19-09 12:41
Even een vraag tussendoor: Wij zijn eind mei in USA geweest en hebben daar gepind bij Alcatraz (een van de weinige succesvolle transacties overigens). Echter zie ik nu dat het bedrag op 22 augustus is teruggestort. Iemand enig idee hoe dit kan? Gaat overigens om een bordje van om en nabij 15 euro, dus niets schokkends :P

Laat maar, blijkbaar toch niet helemaal succesvol, de vrouw heeft betaald met de credit card (er werd beweerd van niet, maargoed :P ). Blijkbaar wordt het geld dan 90 dagen oid achtergehouden.

[ Voor 23% gewijzigd door NoepZor op 29-08-2022 10:57 ]

De wijzen komen uit het Oosten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Get!em
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

Als het een Creditcard betaling is, kan het zijn dat hij eigenlijk niet succesvol was, en dat hij dus gewoon teruggestort is. Dat er wat tijd tussen zit, is omdat de transacties pas later echt worden afgerond.

De kassamedewerker kan dit zien aan de status van de betaling. En had dus moeten reageren.

Ik heb in Mei dit jaar hetzelfde gehad met een betaling in een koffietent in Madeira (portugal). Kassamedewerker zat wel op te letten en vertelde me dat het niet succesvol was. Ik moest nogmaals betalen. De betaling heeft uiteindelijk 2 weken dubbel in mijn overzicht gestaan voordat hij werd gecorrigeerd.

Edit, dat dus, in jou edit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoepZor
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 19-09 12:41
Get!em schreef op maandag 29 augustus 2022 @ 11:04:
Als het een Creditcard betaling is, kan het zijn dat hij eigenlijk niet succesvol was, en dat hij dus gewoon teruggestort is. Dat er wat tijd tussen zit, is omdat de transacties pas later echt worden afgerond.

De kassamedewerker kan dit zien aan de status van de betaling. En had dus moeten reageren.

Ik heb in Mei dit jaar hetzelfde gehad met een betaling in een koffietent in Madeira (portugal). Kassamedewerker zat wel op te letten en vertelde me dat het niet succesvol was. Ik moest nogmaals betalen. De betaling heeft uiteindelijk 2 weken dubbel in mijn overzicht gestaan voordat hij werd gecorrigeerd.

Edit, dat dus, in jou edit.
De teruggestorte betaling was gewoon via de normale betaalpas (ABN AMRO). Maar ze zei dat dit gewoon via daar betaald was (wat dus niet zo was, want uiteindelijk via Mastercard gegaan). Maar het heeft even mogen duren zeg maar :P

De wijzen komen uit het Oosten!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hegeman
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 19-09 11:55

Hegeman

Weet van alles wat

Hoe zit het eigenlijk met betalingen van de gewone betaalrekening in de US (debitcard), is dat aan te raden of zitten daar meer haken en ogen aan? In de zin van hoge kosten ivm valuta/koers wisseling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Typhone
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 15:56

Typhone

Who Dares Wins

Alpina schreef op maandag 29 augustus 2022 @ 10:30:
[...]

Gaaf zeg! En de droogte is goed te zien zo, is / wordt toch echt een serieus probleem daar aan de westkust.
Het is dan ook niet voor niets grotendeels woestijn. Dat daar allemaal mensen gaan wonen die afhankelijk zijn van water is een ander verhaal.

[ Voor 13% gewijzigd door Typhone op 29-08-2022 14:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alpina
Typhone schreef op maandag 29 augustus 2022 @ 14:09:
[...]

Het is dan ook niet voor niets grotendeels woestijn. Dat daar allemaal mensen gaan wonen die afhankelijk zijn van water is een ander verhaal.
Die prijs gaan ze er voor betalen ja.
Net als wij trouwens maar dat is een andere discussie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voske
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 17-09 07:28
Hegeman schreef op maandag 29 augustus 2022 @ 13:48:
Hoe zit het eigenlijk met betalingen van de gewone betaalrekening in de US (debitcard), is dat aan te raden of zitten daar meer haken en ogen aan? In de zin van hoge kosten ivm valuta/koers wisseling.
Qua koersopslag kan het allemaal nog wel meevallen, maar dat kan per bank verschillen. Zo is de koersopslag van mijn betaalpas (Rabobank, 1,2%) lager dan de koersopslag van mijn creditcards (Rabobank Mastercard 2%, ANWB Visa 2%, American Express 2,5%). Misschien dat dat met een credit card van Revolut of Wise anders uitvalt. Een betaalpas (debit card) is met name ongeschikt als borg voor hotelovernachtigen, omdat er een bedrag op de kaart gereserveerd wordt en het bij een debit card vaak een stuk langer duurt voordat de reservering wordt beëindigd dan bij een credit card (hetzelfde geldt voor een debit card als borg bij het huren van een auto).

Ik heb deze zomer tijdens mijn vakantie van drie weken mijn betaalpas maar twee keer gebruikt: om dollars af te halen op Schiphol en om een keer te tanken bij een tankstation waar ze bij credit cards om een zipcode vroegen. 99% van mijn betalingen heb ik met een credit card gedaan, puur uit gemakzucht. Ik heb overigens drie credit cards omdat ik alleen reis.

Be yourself, no matter what they say ...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Typhone
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 15:56

Typhone

Who Dares Wins

Alpina schreef op maandag 29 augustus 2022 @ 14:13:
[...]

Die prijs gaan ze er voor betalen ja.
Net als wij trouwens maar dat is een andere discussie.
Ik heb er gewoond ;) (Mojave)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paul-s83
voske schreef op maandag 29 augustus 2022 @ 14:20:
[...]

Qua koersopslag kan het allemaal nog wel meevallen, maar dat kan per bank verschillen. Zo is de koersopslag van mijn betaalpas (Rabobank, 1,2%) lager dan de koersopslag van mijn creditcards (Rabobank Mastercard 2%, ANWB Visa 2%, American Express 2,5%). Misschien dat dat met een credit card van Revolut of Wise anders uitvalt. Een betaalpas (debit card) is met name ongeschikt als borg voor hotelovernachtigen, omdat er een bedrag op de kaart gereserveerd wordt en het bij een debit card vaak een stuk langer duurt voordat de reservering wordt beëindigd dan bij een credit card (hetzelfde geldt voor een debit card als borg bij het huren van een auto).

Ik heb deze zomer tijdens mijn vakantie van drie weken mijn betaalpas maar twee keer gebruikt: om dollars af te halen op Schiphol en om een keer te tanken bij een tankstation waar ze bij credit cards om een zipcode vroegen. 99% van mijn betalingen heb ik met een credit card gedaan, puur uit gemakzucht. Ik heb overigens drie credit cards omdat ik alleen reis.
Bijna elk tankstation vraagt toch om een zipcode als je met CC wilt betalen? Althans degene waar ik heb getankt wel. En natuurlijk vul je dan de meest bekende zipcode (90210) van de USA in om dit probleem te omzeilen :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voske
paul-s83 schreef op maandag 29 augustus 2022 @ 15:26:
[...]

Bijna elk tankstation vraagt toch om een zipcode als je met CC wilt betalen?
Dat was in het verleden (2019 en eerder) ook mijn ervaring en dan werd er meestal alleen om de zipcode gevraagd en niet ook om een pincode. Dit jaar heb ik negen keer getankt (in WA/OR/CA): acht keer werd bij m’n credit card (telkens ANWB Visa) alleen om de pincode gevraagd; een keer werd om de zipcode gevraagd en omdat dat niet werkte heb ik toen met mijn betaalpas betaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bushie
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 19:33
ik deel de ervaringen van @voske afgelopen maand geweest in zuid westen:
- vaak CC + pincode
- minder vaak zip-code >> 0+nederlandse postcode (werkt niet altijd dus naar binnen)
- 1x CC zonder pincode of ander check

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PolarBear
  • Niet online
[...]

Bijna elk tankstation vraagt toch om een zipcode als je met CC wilt betalen? Althans degene waar ik heb getankt wel. En natuurlijk vul je dan de meest bekende zipcode (90210) van de USA in om dit probleem te omzeilen :).
Kan mij dat eigenlijk niet herinneren, maar betaal meestal cash. Scheelt zo toch eer 10/15 cent en als je een lange roadtrip maakt scheelt het toch wel weer iets. En een beetje cash op zak houden is niet onhandig. Hoewel je in de VS met een CC heel ver komt zijn er de meest gekke plekken waar je opeens alleen cash kan betalen.

Een jaar of 6-7 geleden kwam ik vanuit Toronto/Niagra falls de VS in op een tol weg. Kon je alleen afrekenen met cash en dat had ik natuurlijk niet. Gelukkig had ik nog een paar Canadese dollars die ze tegen een woekerkoers wilde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun

TommyGun

Stik er maar in!

[...]

Dat was mijn ervaring in 2018 ook. Ditmaal ben ik nog nergens om een zipcode gevraagd, dus nog nergens naar binnen gemoeten. Ideaal!

@PolarBear Cash heb ik ook bij me, maar eigenlijk enkel voor tips aan tourgidsen of plaatsen zoals Goosenecks State Park waar je niet met creditcard kan betalen. Verder alles met CC. Alleen pinnen bij de ATM's is prijzig. 100USD in Vegas gepind kwam neer op 125€...

Wat me ook op viel is dat veel restaurants/winkels tegenwoordig digitale betaalsystemen hebben.
Op een touchscreen kun je dan de betaling doen en gemakkelijk de gewenste tip aandrukken. Geen gedoe meer met bonnetjes en zelf berekenen. Komt nog wel voor maar niet vaak.

[ Voor 36% gewijzigd door TommyGun op 29-08-2022 17:40 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TommyGun

TommyGun

Stik er maar in!

Ik had niets moeten zeggen, onderweg naar DV en zojuist in Bakersfield ineens gevraagd om een zipcode. En wat ik ook probeer, niets werkt... Dus alsnog naar de cashier grr :+

In Death Valley waren 8 POI's bereikbaar, het overgrote deel hebben we gezien - alleen Dante’s view overgeslagen.

De Twenty Mule loop was cool om te doen, leuk offroad stukje. Overigens was het nog goed te zien wat de flood heeft aangericht, veel puin langs de weg en "muren" van zand als gevolg van het vegen.

Bij Badwater Basin hield m'n telefoon het voor gezien, misschien was 48 graden iets teveel van het goede :D.

De weg naar Father Crowley was gaaf om te rijden. Aldaar helaas geen vliegtuigen gezien maar wel een fly over gehad op de weg ernaartoe!

Daarna werd het saai... We verlieten DV al met honger en zagen pas 1 uur vòòr Bakersfield weer restaurants. Uren lang alleen maar zand en bergen, maar ook weer overleefd :p

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

Wow, wanneer was dit? Ik was er voor het laatst in 2019. Toen stond het water laag, maar zo erg toch niet. Die spillways kunnen ze wel afbreken :p

EDIT: Ah, nu dus. Pff, word nog wat daar.

[ Voor 4% gewijzigd door PWM op 30-08-2022 12:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paul-s83
PWM schreef op dinsdag 30 augustus 2022 @ 11:59:
[...]

Wow, wanneer was dit? Ik was er voor het laatst in 2019. Toen stond het water laag, maar zo erg toch niet. Die spillways kunnen ze wel afbreken :p

Denk dat er her en der toch wel wat mensen zenuwachtig worden :)

https://www.ad.nl/buitenl...ijk-maffiamoord~a28a67f1/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArCadE

ArCadE

No banana available

PWM schreef op dinsdag 30 augustus 2022 @ 11:59:
[...]

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JIk4r45bDBxs8kC0WoMnQ64LZT8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/4doGkM0X3JslOUvBHkX3cN1Z.jpg?f=fotoalbum_large

Dit was de stand half augustus....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Capacitor
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 01:41
Voor mij staat er zondag ook een trip van 23 dagen naar het zuid-westen van de USA op de planning 8)
We vliegen naar SF en gaan vanuit daar een rondje langs de nationale parken om later via LA en highway 1 terug naar SF te rijden.
Ik was me nog een beetje aan het oriënteren welke verzekeringen nu eigenlijk bij m'n autohuur zaten. Alles is geboekt via een reisbureau en zij hebben de auto gehuurd bij Alamo. Als ik inlog, zie ik qua verzekeringen Extended Protection en Damage Waiver staan. Nu heb ik daar wat voorwaarden van gevonden, maar wordt niet echt wijs uit al die juridische termen.
Ik vraag me vooral af of ik nog een eigen risico heb bij schade aan de auto of niet. Ook ben ik benieuwd hoeveel borg er gereserveerd wordt op m'n CC. Ik heb deze vraag ook al uitgezet bij het reisbureau, maar misschien kan iemand me hier ook op weg helpen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bushie
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 19:33
Heel top gaat het niet met het waterniveau in Lake Mead
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mEchxuJJnU3ov1swpT-UL7haC8Q=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/VdqomwGRo19iBP6ymFqRyXK9.jpg?f=user_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• paul-s83
Capacitor schreef op woensdag 31 augustus 2022 @ 10:38:
Voor mij staat er zondag ook een trip van 23 dagen naar het zuid-westen van de USA op de planning 8)
We vliegen naar SF en gaan vanuit daar een rondje langs de nationale parken om later via LA en highway 1 terug naar SF te rijden.
Ik was me nog een beetje aan het oriënteren welke verzekeringen nu eigenlijk bij m'n autohuur zaten. Alles is geboekt via een reisbureau en zij hebben de auto gehuurd bij Alamo. Als ik inlog, zie ik qua verzekeringen Extended Protection en Damage Waiver staan. Nu heb ik daar wat voorwaarden van gevonden, maar wordt niet echt wijs uit al die juridische termen.
Ik vraag me vooral af of ik nog een eigen risico heb bij schade aan de auto of niet. Ook ben ik benieuwd hoeveel borg er gereserveerd wordt op m'n CC. Ik heb deze vraag ook al uitgezet bij het reisbureau, maar misschien kan iemand me hier ook op weg helpen :)
De vraag mbt borg en eigen risico kan ik niet beantwoorden. Verzekeringen zijn wel in orde. Als nederlander hebben wij genoeg aan de SLI (= extended protection) en LDW ( lost damaged waiver).

De keren dat ik een auto heb gehuurd bij Avis en Hertz had ik geen eigen risico btw. Daarnaast kan je ook ff uitzoeken of je creditcard geen dekking biedt voor autohuur. Diverse maatschappijen bieden ook aanvullende dekking wanneer je de betaling doet met je CC.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TommyGun

TommyGun

Stik er maar in!

Wat @paul-s83 zegt. Daarnaast neem ik meestal wel iets van road side (pechhulp) erbij.

---

Gisteren een dag Sequoia gevolgd door Yosemite vandaag (en morgen) als afsluiting van onze reis. Wat een prachtige parken, ik denk wel onze favorieten!

• TRD07
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 20:35
TommyGun schreef op donderdag 1 september 2022 @ 05:12:
Wat @paul-s83 zegt. Daarnaast neem ik meestal wel iets van road side (pechhulp) erbij.

---

Gisteren een dag Sequoia gevolgd door Yosemite vandaag (en morgen) als afsluiting van onze reis. Wat een prachtige parken, ik denk wel onze favorieten!
Yosemite is prachtig! Sequoia is leuk, maar na een aantal van die bomen had ik het wel gezien (op "de general" na). Toevallig vanuit Three Rivers Sequoia in- en uitgereden? Niet misselijk geworden van de hoeveelheid bochten daar? :X

• TommyGun

TommyGun

Stik er maar in!

TRD07 schreef op donderdag 1 september 2022 @ 08:28:
[...]

Yosemite is prachtig! Sequoia is leuk, maar na een aantal van die bomen had ik het wel gezien (op "de general" na). Toevallig vanuit Three Rivers Sequoia in- en uitgereden? Niet misselijk geworden van de hoeveelheid bochten daar? :X
Haha kan ik me voorstellen, al staan er in Yosemite ook genoeg bomen :+ Uiteraard wel even naar de Grizzly Giant gewandeld, maar vond de General Sherman toffer ook al is 'ie 1000 jaar jonger :P.

Die weg hebben we inderdaad gereden, heerlijk! :D Al is de SUV daar niet de meest leuke auto voor, maar goed. Moest me toch gedragen van m'n vriendin, maar was goed te doen verder eigenlijk :).

• TommyGun

TommyGun

Stik er maar in!

We verblijven bij Yosemite View Lodge, wel een toffe locatie (niet dat je veel keus hebt...). De 2 actieve branden nemen wel flink toe begreep ik, en veel rook in de omgeving maar geen reden tot zorgen vooralsnog. Wel veel brandschade gezien onderweg, ook in Sequoia na de 2021 brand.

[ Voor 15% gewijzigd door TommyGun op 01-09-2022 08:36 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• paul-s83
@TommyGun Neem volgende keer ook Kings Canyon mee als je in de buurt van Sequoia bent. Echt een prachtig park/omgeving. Ook goed te doen met een RV trouwens (zo lang je maar niet via Three Rivers rijdt ;) )

[ Voor 14% gewijzigd door paul-s83 op 01-09-2022 10:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun

TommyGun

Stik er maar in!

5500km afgelegd tegen 1 op 10 :').
De auto nog maar even door de wasstraat gehaald en gestofzuigd, weinig zin in de 400USD schoonmaakkosten van AVIS. Al denk ik dat genoeg mensen 'm vies inleveren zonder problemen, maar goed. Wel zo netjes imho.

Morgen terugvliegen...

Nu al aan het nadenken over waar next na Florida en deze trip. Uiteraard is er nog genoeg te zien hier maar wellicht NY of Canada... Tips? :P :*)

[ Voor 89% gewijzigd door TommyGun op 03-09-2022 05:09 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rivanov
Wij gaan met kerst naar NYC en zijn ons al aan het oriënteren voor volgend jaar.

Kanshebber is noordwest Amerika met een stuk Canada.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• matthijst
Terug uit Florida, ook weer aan het kijken voor volgend jaar :)

Willen eigenlijk een rondje met New Mexico/Arizona erin gaan doen, dat voor 2020 gepland stond (Vegas, Monument Valley, Sante Fe, Albuquerque, Grand Canyon), of eventueel parken linksboven en dan Yellowstone nog een keer. Benieuwd wat de prijzen volgend jaar doen. Probeer liefst wel elke keer wat nieuws te zien, tot er een saaie strook in het midden overblijft :+
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JxhdTqSS8pV4Xo6JVhttTWWJVkU=/800x/filters:strip_exif()/f/image/rbuxe1w8QSO96FSZxSD3dWDd.png?f=fotoalbum_large

Vond rondjes in Noordoosten (Boston, Bangor, Quebec, Ottawa, Toronto, Niagara, Philly, DC, NYC) en zuidoosten (Atlanta, Asheville, Nashville, Memphis, New Orleans) ook mooi.

En Chicago als stad O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun

TommyGun

Stik er maar in!

Rivanov schreef op zaterdag 3 september 2022 @ 06:38:
Wij gaan met kerst naar NYC en zijn ons al aan het oriënteren voor volgend jaar.

Kanshebber is noordwest Amerika met een stuk Canada.
Hoor het graag als je iets van een route op papier hebt :)

Ik zat zelf hier te kijken voor inspiratie; https://tiogatours.nl/bes...merika/noordwest-amerika/

Bijvoorbeeld https://tiogatours.nl/bes...is/26-dagen/vancouver/cw/

[ Voor 27% gewijzigd door TommyGun op 07-09-2022 16:30 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• peacelord
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 15:14
Met mijn gezin wil ik graag volgend jaar juli-augustus naar de westkust. Nu kan ik travelgenio 4 tickets Düsseldorf - Las Vegas scoren voor €1800. Online reviews zijn niet best van deze club, hier op Tweakers lees ik dat zolang je zelf alles goed aanlevert en geen mutaties behoeft het een ok partij is. Heeft iemand hier toevallig ervaring met dit online “reisbureau”?

4130 WP zuidelijke oriëntatie 14 x ja solar en SE 3500 HD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
4 tickets voor 1800? Dus voor 450 per stuk?
Welke maatschappij is dat? En kan je die niet zelf rechtstreeks bij de maatschappij boeken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peacelord
Uiteindelijk toch maar voor gate1 gegaan. Weliswaar €500 per ticket, net wat betere reviews. Mooie prijs volgens mij. Airline is British airways. Boeken rechtstreeks bij de maatschappij is ca 50% duurder.

[ Voor 26% gewijzigd door peacelord op 09-09-2022 19:01 ]

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• kazuka
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

Net terug van 3 weken USA. We hebben een aantal nationale parken bezocht en enkele steden. Was echt fantastisch, hoewel we wat pech hadden in 2 parken door de recente en huidige weersomstandigheden.

We vlogen van AMS naar Las Vegas. Wel leuk, kon ik ook meteen de KLM Dreamliner afvinken, hoewel de beenruimte me best tegenviel. Op de terugvlucht in een 777 had ik iets meer beenruimte, met mijn 1.96m wel zeer welkom. Was al 2 keer eerder in LV geweest ivm werk en eigenlijk zou ik daar ook niet langer dan 2-3 dagen willen blijven. We hebben het bekende rondje langs de bekende hotel/casino's gelopen op de strip maar we kwamen daar aan tijdens een heatwave dus met 46 graden was het overdag niet prettig buiten lopen. Wij verbleven in het Linq, direct tegenover Caesar's (zelfde keten). Qua ligging lekker centraal maar het inchecken was wel vrij chaotisch. Ze deden er alleen aan self service check-in en onze paspoorten pakten ze maar moeizaam dus we stonden daar bijna 3 kwartier te klooien en er alsnog iemand van het personeel moest assisteren :/ Die grote overdekte mall van Caesar die aansluit op het casino was wel leuk om even doorheen te lopen maar de rest had ik zelf allemaal al wel een keer gezien.

De auto opgepikt bij Alamo (Jeep Cherokee) en vantevoren op m'n iPhone een T-Mobile eSIM gekocht met onbeperkte data voor 30 dagen. Dat was echt ideaal aangezien de auto ook Carplay had. Dat werkt echt voortreffelijk in de US naar mijn mening, ook zeer nauwkeurige filemeldingen en mooie 3D maps. Maakt het vinden van de weg echt een fluitje van een cent en je kunt zo ook eenvoudig de wat meer scenic routes pakken in plaats van enkel Interstates.

Daarna naar het eerste park gereden, Zion in Utah. Heel fijn hotel in Springdale, LaQuinta Inn. Het zwembad omgeven tussen die immense rotsen had wel iets en je bent met 5 minuten bij de ingang van het park. Daar vooral veel gelopen, maar zeker de moeite waard.

Na 2 dagen door naar Bryce, met de autoroute dwars door Zion heen. Erg mooi! Bryce zelf was echt van vista point naar vista point rijden met de auto maar toch wel mooie scenery en anders dan Zion met veel weidse uitzichten. In het stadje zelf ook nog een country-music / eethal bezocht 's avonds, wel een leuk sfeertje.

Vervolgens zijn we na 2 dagen naar Bluff gereden via de Glen Canyon. Absoluut de moeite waard om met de auto doorheen te rijden, zo kregen we alvast een voorproefje op de Grand Canyon later in de reis. Bluff zelf is een dorpje zo'n 3 kwartier van Monument Valley af. Prachtig splinternieuw hotel direct tegen een rotswand aan, Bluff Dwellings Resort. Echt een aanrader. Monument Valley zelf was ook leuk om met de auto doorheen te rijden. Stukje offroad dus we zagen sommigen sedans wel wat moeite hebben, zeker toen het ook nog hard begon te regenen en het een blubber zooi werd >:) Uiteraard even gestopt op de Forrest Gump Hill op weg naar het park om Tom Hanks te eren :P

Daarna na 2 dagen naar de Grand Canyon gereden (en onderweg bijna een hond doodgereden die wonderbaarlijk de oversteek van een snelweg overleefde door tussen de auto's te manoeuvreren.), We verbleven in het Best Western Plaza Hotel pal naast de ingang van het park. Toen we bij aankomst een stukje door het park moesten om bij het hotel te komen was het gigantisch mistig door de lage wolken die rusten op de bergen daar, je kon echt maar een meter of 2 voor je zien, was wel even spannend als je ook vlak langs een afgrond rijdt :P Grand Canyon zelf was ook mooi, meer in de stijl van Bryce door met de auto naar uitzichtpunten te rijden maar we hadden prachtig en helder weer dus hele fraaie vergezichten.

Toen kwam de eerste tegenvaller toen we naar Death Valley reden. Eerst onderweg nog wel even gestopt bij de Hooverdam omdat onze route ons weer langs Vegas bracht, ook die vond ik ietwat tegenvallen en het water staat er inderdaad wel heel erg laag. Voor wat betreft Death Valley wisten we van tevoren uiteraard wel dat door de flooding daar grote delen van het park nog dicht waren maar we konden wel gewoon bij het hotel komen. The Ranch at Death valley ligt echt in het midden van het park, zeer mooi aangelegd maar alles is er wel schreeuwend duur omdat er verder niets anders in de buurt zit. We konden echt maar een paar vista points aandoen, o.a. Dante's View en een gedeelte van Badwater, maar 80% was nog gewoon dicht helaas. Jammer, want het park zelf zag er echt zeer veelbelovend uit.

Volgende halte was Visalia, een stadje zo'n half uur van Sequoia Park af. We wilden een hotel dichterbij het park in eerste instantie maar helaas was alles volgeboekt. Sequoia zelf was tof, prachtige gigantische bomen, hoewel de General Sherman ons wat tegenviel qua grootte. Maar erg mooie om doorheen te rijden en wandelen en wat koeler door de vele schaduwplekjes. Wel iemand die misselijk werd in de auto omdat je echt bocht na bocht en hairpin na hairpin hebt.

Volgende stop was Yosemite en daar hadden we pech met slecht weer. Erg koud en de hele dag regen dus dat nodigde niet echt uit om te wandelen. Ook waren we nog even verdwaald met de auto in Yosemite Village omdat er de nodige wegen waren afgesloten, dus we reden steeds in een cirkel en kwamen er niet direct uit. wel een paar highlights meegepakt met de auto zoals El Capitan en Half Dome maar helaas verder niet het park ten volle kunnen benutten.

Daarna was het tijd voor 3 dagen stad met een bezoek aan SF. Leuke stad waar we echt de doorsnee toerist hebben uitgehangen. We verbleven in het RIU hotel in Fishermas Wharf, tegenover Pier 39. Leuk om overheen te lopen met die winkeltjes en restaurants en de luidruchtige zeeleeuwen hun ding te zien doen daar. Ook Alcatraz meegepakt, ook wel de moeite waard en je leert er wat over de geschiedenis. Wist zelf vooraf ook niet van de tijdelijke bezetting door de native Americans daar, de audio tour is interessant met verhalen van gevangenen en bewaarders. Ook de hop-on hop-off bus gepakt om wat highlights in de stad te zien: Golden Gat Bridge en Park. Leuk om over de brug heen te lopen. Ferry Building, Ashbury Heights en Union Square. Wij schrokken wel een beetje van de vele junks in de buurt van Union Square, je had daar echt hele grote groepen mensen die daar en public zitten te spuiten en slikken, toch wat apart als je daar met zo;n bus toeristen doorheen rijdt. Voor ons persoonlijk was echter het hoogtepunt toch het bezoek aan het Roger Waters concert in het Chase Center, die daar speelde net toen wij er waren. Konden we alvast mooi zijn afscheidstoernee meepakken voordat ie in April naar NL komt :)

Daarna daalden we af naar het zuiden, mooi via de Pacific Highway langs de kust richting Monterey. Daar woont toevallig een collega van mij en die heeft tourguide gespeeld voor ons en kaartje geregeld voor het Monterey Bay Aquarium daar. Helaas waren we er net op een zondag dus stervensdruk en veel schreeuwende kinderen. Maar wel een leuk stadje en de moeite waard om een dagje door te brengen.

Laatste halte van de vakantie was Santa Barbara, wederom via de 1 langs de kust afgedaald en zo mooi Big Sur mee kunnen pakken.SB zelf is een typisch kustplaatsje in Spaanse stijl met een mooie haven en pier en lekker weer, daar konden we een paar dagen bijkomen voordat we doorreden naar LAX om daar de vlucht terug naar AMS te pakken.

Wat mij verder nog opviel daar:

veel gebieden in en rondom de parken met totaal geen ontvangst. Kun je verwachten natuurlijk maar ik vraag me af of T-Mobile wat dat betreft een slechte keuze was en we met AT&T of Verizon beter ontvangst hadden gehad. Mijn zakelijke SIM roamde namelijk wel op die netwerken en dat was stukken beter.

Het rijden in de US is wel even wennen in het begin. Voorang van rechts kennen ze niet echt, of ze negeren het heb ik het idee en daar is het gewoon wie het eerst aankomt bij een crossing die neemt voorrang. Gewoon rechtsaf mogen bij een rood stoplicht was ook wel een leuke om op de grotere meerbaans wegen is het motto echt "pick a lane and stick to it" want ze halen je gewoon links en rechts in, vaak zonder richting aan te geven inclusief de Peterbuilt trucks :P Dan merk je wel dat je weinig gewend bent als je zelf meestal niet verder komt dan de regio Den Bosch en Meijerijstad :+

Wat ons verder opviel was de vriendelijkheid van de mensen in Utah en Arizona, met name als je door die afgelegen dorpjes naar je route rijdt ipv de grotere wegen. Zie rijden daar erg rustig en geven je de ruimte en de meeste mensen daar maken graag een praatje met je als ze merken dat je uit een ander land komt. Het zijn toch red states en veel Trump kiezers dus in je achterhoofd heb je toch rednecks en het wat rauwere volk maar alles behalve dat. Wel ook wat mensen gesproken daar die uitlegden waarom ze niet blij zijn met de huidige administration maar ook dat waren gewoon hele vriendelijke lui. Toch wel interessant om het zo eens van hun kant uit te horen.

Hoe meer je daarna dan Californie inrijdt richting de grotere steden hoe haastiger en chaotischer het volk daar dan lijkt te worden en ze zich in het verkeer oom meer gedragen zoals bij ons, inclusief bumperkleven.

Maar al met al echt een gave ervaring. Ik zou nog wel graag een keur terug willen naar Death Valley en het goed overdoen en dan ook bijvoorbeeld Yellowstone meepakken. Iemand daar al geweest toevallig in dit topic?

Nog wat plaaikes maar heb voornamelijk video geschoten dus heb nog eea te monteren.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xDdNEkk0cYwJH275K3BB3B7hhFI=/800x/filters:gifsicle():strip_exif()/f/image/9127iwbZuPTEHorfOXkSI9Oe.gif?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mzgiGjbKbZVMHDoVtbRqWjJt_qE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/1Vxi8q10JcuE01NNt4n781z8.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cU0wEz8wN4ZcYa6I6B15ob8QQi4=/800x/filters:gifsicle():strip_exif()/f/image/tLXKO0XuoZp1X9FHzAEoP0kD.gif?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/iqWDmnJ0ZHnoU4SO2Jfz0MBJ5Q8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/jkWo6HxrMZmuoyPsV2IQYd4m.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hAn5jtwfVin3l096pyqUSffCkJs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ZFg7ExsMtuD0ApbFgM858qlL.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PVFOs8KfG-NpRXKDw9rVadCgPEY=/800x/filters:gifsicle():strip_exif()/f/image/DkyoNsz6QcyZhCpRbpggNYeP.gif?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DK3bO03YagjunioVQsvqekSfQ2w=/800x/filters:gifsicle():strip_exif()/f/image/gGQoj8uAjb0irSg1wGltpRUq.gif?f=fotoalbum_large

• Scott
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 21:57

Scott

Ik ben, dus ik tweak

kazuka schreef op woensdag 28 september 2022 @ 19:14:
Het rijden in de US is wel even wennen in het begin. Voorang van rechts kennen ze niet echt, of ze negeren het heb ik het idee en daar is het gewoon wie het eerst aankomt bij een crossing die neemt voorrang.
Ja dat is de regel. Wie het eerst komt mag het eerst gaan, als het tegelijkertijd is dan heeft rechts voorrang.
Maar al met al echt een gave ervaring. Ik zou nog wel graag een keur terug willen naar Death Valley en het goed overdoen en dan ook bijvoorbeeld Yellowstone meepakken. Iemand daar al geweest toevallig in dit topic?
Dan ben je wel een flink stuk aan het rijden. Die twee combineren kan wel maar dan moet je of voor langere tijd gaan en stops onderweg maken (Mammoth, Mono Lake, Tahoe, en wat plaatsen in Nevada/Idaho), of je hele vakantie op die twee parken inrichten. En dan heb je Glacier NP en Grand Tetons nog niet gehad in de buurt van Yellowstone.

• Yankovic
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 23:13
Net terug van 3 weken USA. We hebben een aantal nationale parken bezocht en enkele steden. Was echt fantastisch, hoewel we wat pech hadden in 2 parken door de recente en huidige weersomstandigheden.

...
Leuk verslag!

Wat betreft verkeer kennen ze inderdaad geen voorrang van rechts. De kruisingen zijn all stop en dan is het inderdaad wie het eerst komt die het eerst gaat. Tenzij je op een voorrangsweg rijdt, maar dan heb je gewoon voorrang op alle zijwegen :-)
De stick to your lane is dan weer niet (in elke staat) de officiele regel. Volgens mij moet je iig in California ook zoveel mogelijk rechts houden, maar is dat er niet bij de gemiddelde Amerikaan ingedramd zoals we hier gewend zijn ;-)

Mocht je een keer teruggaan naar al die parken. Om schreeuwend dure hotels of tot hotels ver van het park te vermijden zou je ook kunnen overwegen om een tentje mee te nemen of huren. De campings zijn over het algemeen erg betaalbaar en er zijn ook first come first serve campings waar je niet kan reserveren mocht je net zoals met het hotel mis grijpen. tenzij je in het weekend komt zijn er meestal wel plaatsen beschikbaar op first-come first-serve campings. In tegenstelling tot (mijn ervaringen met) Europa sta je daar niet hutje mutje en heb je altijd een ruime en prachtige plek in de natuur.
Als je echt alleen naar national parks gaat kan je ook een campervan overwegen. Zijn per dag absoluut niet duurder dan een hotel, je hebt je spullen gewoon altijd lekker bij je en hoeft niet steeds weer in en uit te checken!

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• paul-s83

........
Leuk verslag! Zo te lezen zijn de National Park goed bevallen. Wij hebben eerder dit jaar in 5 weken tijd een vergelijkbaar rondje gedaan (met 2 kleine kids) in een RV.

Parkeren in stadjes of andere toeristische plekken is soms even goed plannen en mazzel hebben.
Maar verder kan ik geen nadelen bedenken om niet in een RV rond te trekken. Vooral het feit dat je zo'n beetje overal, en dus ook op de mooiste plekken in de parken zelf kan overnachten is echt waanzinnig.

Bij deze een random selectie van de plekken waar wij hebben gestaan:

Black Rock Campground, Joshua Tree
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/s08OL2KXC9xieQG58f2ysQN2GVE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/QnVcFLs55NoTced4W7GkyC3O.jpg?f=fotoalbum_large

Lake Havasu, Page

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZCgmAPvj-p1IjMtQ0tutrxBCZ3w=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/CXCsPN3nramYAHxzfZnXwDDM.jpg?f=fotoalbum_large

Mather Campground,Grand Canyon
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Np3RcOntl7Xccz4PtYlJGhmR-3M=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/z2ih9QbED5XHso1E8JjjaedO.jpg?f=fotoalbum_large

Ruby's Inn,Bryce Canyon
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/J7AqBNwSfEL2FS-J7qLxCLMUGcI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/d9FuUdcjdttaMLu95HCYDoQh.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0knlqn6KjJwBDZIvRSr0IYkLu8U=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/6ZaG85qNtoyXOg7zp0jwr5RV.jpg?f=fotoalbum_large

El Capitan State Beach, Santa Barbara
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/POl285CzD-4K6yOITbpXaGL_GOo=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/cafotHwKIbSOklET2WwbT617.jpg?f=fotoalbum_large

Kings & Sequoia RV Park, Kings National Park
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jXijqNrnhvXe1AHhECvK0yzGSZg=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/k149dXu5bOad3urll0Krz8Ry.jpg?f=fotoalbum_large

Laguna Seca Campground, Monterey
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_kutXl3OQtF03jDQ_m2M_2YeRGw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/SzpbbKe1675d6oMkcE7tIZ3o.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vrVlCDD-HkXHPhIf8lpTrwcQ5a8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/mbRsqbctFaaaQWpxZkt8BP92.jpg?f=fotoalbum_large

Malibu Beach RV Park, Los Angeles
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VItjQ-xDJpg4WJY23H1ITSNxv_Q=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/VasLtntafWLLNJ1WaiQcJQb5.jpg?f=fotoalbum_large

North beach Campground, Pismo Beach
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fPhiLXnNmCss_aP89YIJnhI_4Tk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Q0jm8MrY6HqdUUQnkSNf0QVC.jpg?f=fotoalbum_large

Atlati Rock Campground,Valley Of Fire
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KdmiGpzVKkT8ORrramE8PRYaf_w=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/5AWfZkc8yjwbqrJbUvVXcHAH.jpg?f=fotoalbum_large

Lower Pines, Yosemite <3
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NzIgqmlIinEoF_hmgka67wWfS4E=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/S7B602K1WMqXnsJbcz6WU6ox.jpg?f=fotoalbum_large

Highway 1
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jzes6HmfXi4cSbydvSp2R7SCn-8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/hrNciPmU13iQVrkloOvhykeL.jpg?f=fotoalbum_large

En natuurlijk de Junior Ranges badges verzamelen samen met de kids:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yLNJx1CzRfz0wBj2WxXtnRQsxX0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Ka1DYfNn6Ia75gzsg9Y5eRNM.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• layzzzz
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 18:05
Leuke foto's!
Ik raad iedereen aan om ook Zion National Park te bezoeken, 2 uurtjes van Bryce maar oh zo mooi.

• TRD07
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 20:35
layzzzz schreef op donderdag 29 september 2022 @ 11:44:
Leuke foto's!
Ik raad iedereen aan om ook Zion National Park te bezoeken, 2 uurtjes van Bryce maar oh zo mooi.
Nah, raad ik niet aan. Bryce bij zonsopgang O+ en Yosemite _/-\o_

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• ParaNoiMia
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-09 13:18
TRD07 schreef op donderdag 29 september 2022 @ 17:11:
[...]

Nah, raad ik niet aan. Bryce bij zonsopgang O+ en Yosemite _/-\o_
Wij hebben Bryce dit jaar in maart gedaan, toen lag er sneeuw, echt een heel andere ervaring.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YpPm1SYC7iwbXABhZb9DqxzSOCU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/u0kdpA1xqeOACOAqYL8QUxzh.jpg?f=fotoalbum_large

Maar Yosemite en Zion zijn toch wel onze favorieten. Bryce heb ik na 2x wel gezien, maar Zion met de view als je de tunnel uit rijdt of de donkere rotsen langs de rivier naar de Narrows, echt geweldig en aan te raden 8) Foto is trouwens van Lower Emerald Pools, ijzers voor je schoenen aanbevolen :o

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/M71layV2X-XnyMA0puz0ooc47RI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/cCDaDmwnsDJX3hs90e3jnXsP.jpg?f=fotoalbum_large

• bwerg
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online

bwerg

Internettrol

Herkenbare plaatjes, leuk, da's checkerboard mesa. :).

Oh, en +1 voor bryce. :P

Heeft geen speciale krachten en is daar erg boos over.

• paul-s83
Van Zion en Yosemite heb je op voorhand natuurlijk al grote verwachtingen.
Maar Bryce was toch echt wel de grote verrassing van onze trip.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• co2301
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 19-09 10:53
ParaNoiMia schreef op donderdag 29 september 2022 @ 19:53:
[...]

Wij hebben Bryce dit jaar in maart gedaan, toen lag er sneeuw, echt een heel andere ervaring.

[Afbeelding]

Maar Yosemite en Zion zijn toch wel onze favorieten. Bryce heb ik na 2x wel gezien, maar Zion met de view als je de tunnel uit rijdt of de donkere rotsen langs de rivier naar de Narrows, echt geweldig en aan te raden 8) Foto is trouwens van Lower Emerald Pools, ijzers voor je schoenen aanbevolen :o

[Afbeelding]
Tunnel van west naar oost? Wij zijn nu in Las Vegas, gaan morgen via Zion naar Page :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhilipsFan
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 19-09 22:01
Ik wil graag volgend jaar zomer naar New York. Gewoon sightseeing, in principe alleen in Manhattan e.o. maar wellicht ook een dagje naar Washinton DC met de trein. Het Witte Huis bezoeken en de monumenten daar bekijken. Aangezien hier nog wel eens mensen komen die regelmatig naar de USA gaan, ben ik op zoek naar praktische tips, maar ook naar mogelijkheden om de kosten binnen de perken te houden.
  • Ik ga met m'n kinderen waarvan sommigen nog op school zitten. Reizen in het laagseizoen is dus niet mogelijk. Qua timing is er wel speling van een aantal dagen, maar het zal grofweg half juli tot half augustus worden. Ik trek er 3 weken voor uit.
  • Qua vliegreis heb ik begrepen dat november een gunstige periode is om te boeken. Wellicht zijn er tips? Van Schiphol vertrekken ligt voor de hand, maar ik kan ook prima naar bv Bremen rijden.
  • Ik wilde eerst overnachten in een appartement via AirBnB. Dat leek me het fijnst, dan kunnen we zelf wassen, koken etc. Maar de policy van AirBnB staat me niet aan. Als de host cancelt, dan helpen ze met het vinden van gelijkwaardige verblijfruimte, of je krijgt je geld terug. Maar als ik een vliegreis heb geboekt, verlof ed geregeld, kinderen vrij van hun werk hebben geregeld, dan wil ik m'n geld niet terug, ik wil dat de reis doorgaat. Dus zit nu ook naar hotels te kijken.
  • Verblijven op Manhattan. Dat is duur, maar het bespaart ook weer geld. Ik weet dat het goedkoper is om aan de overkant in Jersey te verblijven, maar dan zit je elke dag 2x in de trein, met bijkomende stress (laatste trein moeten halen terwijl je net gezellig in de stad zit) en reistijd kost ook gewoon geld. Daarnaast lijkt het me ook gewoon geweldig om vanuit het verblijf naar Central Park te kunnen wandelen... Maar als je een tip hebt voor een verblijf op Manhattan voor (relatief) weinig, wat goed bevallen is?
  • Ik weet dat we paspoorten moeten hebben, gevaccineerd moeten zijn en een ESTA verklaring moeten invullen. Ik verwacht daar geen problemen, we hebben geen van allen iets op onze kerfstok. Maar zijn er misschien dingen waar we nog om moeten denken?
  • sommigen van de kinderen zijn minderjarig. Ik laat uiteraard de andere ouder een toestemmingsformulier invullen, maar kan ik daar nog andere problemen bij verwachten?
  • Ik heb een Mastercard van ING en een Visacard van ICS. Werken die daar zonder problemen? Naast die kaarten heb ik alleen betaalpassen (Maestro/VPay) van ING. Werken die ook?
  • Zoals ik zei, we gaan vooral wandelen. Zijn er buurten in Manhattan en omliggende wijken zoals Brooklyn waar we beter niet kunnen komen ivm criminaliteit?
  • Ik was van plan om een esim van Nomad te nemen, dat is data-only 12GB voor 26 dollar op het netwerk van Truphone. Werkt dit goed? Zijn er wellicht andere tips? We hebben allemaal dualsim telefoons, dus de Nederlandse sim kan er dan in blijven zitten, al wil je die natuurlijk liever niet gebruiken daar...
Zijn er andere dingen waar ik rekening mee moet houden, of wellicht tips voor bezienswaardigheden die we niet mogen missen? We gaan vooral de bekende plekken bezoeken natuurlijk, maar in 3 weken is er best wel tijd voor wat minder bekende plekken. Dingen die al lang op de lijst staan:
  • One World Observatory en 9/11 memorial
  • Liberty Island en de statue
  • Central Park
  • Ellis Island
  • Intrepid Sea, Air & Space museum
  • Empire State Building / Trump Tower / Sears Tower (we hoeven ze niet allemaal te beklimmen, maar 1 is wel leuk)
  • Times Square
enz enz enz...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voske
PhilipsFan schreef op vrijdag 30 september 2022 @ 02:46:
• Ik wilde eerst overnachten in een appartement via AirBnB. Dat leek me het fijnst, dan kunnen we zelf wassen, koken etc. Maar de policy van AirBnB staat me niet aan. Als de host cancelt, dan helpen ze met het vinden van gelijkwaardige verblijfruimte, of je krijgt je geld terug. Maar als ik een vliegreis heb geboekt, verlof ed geregeld, kinderen vrij van hun werk hebben geregeld, dan wil ik m'n geld niet terug, ik wil dat de reis doorgaat. Dus zit nu ook naar hotels te kijken.
Iets om ook rekening mee te houden is dat het merendeel van het AirBnB-aanbod in New York illegaal is: het is in New York in principe verboden om een appartement te verhuren voor een periode korter dan 30 dagen.
Op het forum van Tripadvisor staat een lijstje van “extended stay”-hotels en andere hotels met kamers een keuken of kitchenette. Het is geen recent lijstje maar misschien heb je er wat aan.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• matthijst
3 weken is wel heel erg lang voor alleen NYC, dan kan je idd wel makkelijk Naar Washington, waar je je dan een paar dagen kunt vermaken. Misschien ook wel leuk om dan op twee verschillende plekken in NY te verblijven, keer uptown, keer downtown oid.

DUMBO, voor het uitzicht.
Brooklyn Bridge terug lopen.
Staten Island Ferry voor de gein, als je toch tijd zat hebt.
Eventueel een sportwedstrijd.
Circle Line Cruise, mooi uitzicht op de bruggen / Statue of Liberty. Full Circle als je je verveelt.
Central Park met elektrische steps.
Roosevelt Island Tram
Sears Tower staat in Chicago ;)
Top of The Rock is ook mooi, eind van de dag bij zonsondergang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Len020
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 19-09 15:48
Ik wil graag volgend jaar zomer naar New York. Gewoon sightseeing, in principe alleen in Manhattan e.o. maar wellicht ook een dagje naar Washinton DC met de trein. Het Witte Huis bezoeken en de monumenten daar bekijken. Aangezien hier nog wel eens mensen komen die regelmatig naar de USA gaan, ben ik op zoek naar praktische tips, maar ook naar mogelijkheden om de kosten binnen de perken te houden.
  • Ik ga met m'n kinderen waarvan sommigen nog op school zitten. Reizen in het laagseizoen is dus niet mogelijk. Qua timing is er wel speling van een aantal dagen, maar het zal grofweg half juli tot half augustus worden. Ik trek er 3 weken voor uit.
  • Qua vliegreis heb ik begrepen dat november een gunstige periode is om te boeken. Wellicht zijn er tips? Van Schiphol vertrekken ligt voor de hand, maar ik kan ook prima naar bv Bremen rijden.
  • Verblijven op Manhattan. Dat is duur, maar het bespaart ook weer geld. Ik weet dat het goedkoper is om aan de overkant in Jersey te verblijven, maar dan zit je elke dag 2x in de trein, met bijkomende stress (laatste trein moeten halen terwijl je net gezellig in de stad zit) en reistijd kost ook gewoon geld. Daarnaast lijkt het me ook gewoon geweldig om vanuit het verblijf naar Central Park te kunnen wandelen... Maar als je een tip hebt voor een verblijf op Manhattan voor (relatief) weinig, wat goed bevallen is?
  • Ik weet dat we paspoorten moeten hebben, gevaccineerd moeten zijn en een ESTA verklaring moeten invullen. Ik verwacht daar geen problemen, we hebben geen van allen iets op onze kerfstok. Maar zijn er misschien dingen waar we nog om moeten denken?
  • sommigen van de kinderen zijn minderjarig. Ik laat uiteraard de andere ouder een toestemmingsformulier invullen, maar kan ik daar nog andere problemen bij verwachten?
  • Ik heb een Mastercard van ING en een Visacard van ICS. Werken die daar zonder problemen? Naast die kaarten heb ik alleen betaalpassen (Maestro/VPay) van ING. Werken die ook?
  • Zoals ik zei, we gaan vooral wandelen. Zijn er buurten in Manhattan en omliggende wijken zoals Brooklyn waar we beter niet kunnen komen ivm criminaliteit?
  • Ik was van plan om een esim van Nomad te nemen, dat is data-only 12GB voor 26 dollar op het netwerk van Truphone. Werkt dit goed? Zijn er wellicht andere tips? We hebben allemaal dualsim telefoons, dus de Nederlandse sim kan er dan in blijven zitten, al wil je die natuurlijk liever niet gebruiken daar...
Zijn er andere dingen waar ik rekening mee moet houden, of wellicht tips voor bezienswaardigheden die we niet mogen missen? We gaan vooral de bekende plekken bezoeken natuurlijk, maar in 3 weken is er best wel tijd voor wat minder bekende plekken. Dingen die al lang op de lijst staan:
  • Central Park
  • Ellis Island
  • Empire State Building / Trump Tower / Sears Tower (we hoeven ze niet allemaal te beklimmen, maar 1 is wel leuk)
  • Times Square
enz enz enz...
Koken? je bent in NYC.....

ik zou een simpel hotel nemen en geen airbnb, je moet namelijk op je Esta ook aangeven waar je verblijft en zeker als Airbnb illegaal is is dat niet slim.

Hotels worden goedkoper naarmate de afstand van broadway toeneemt, dus op 7th of 8th zit je al goedkoper. Een hotel in brooklyn zou ik zeker niet doen ivm reis tijd van en naar Manhatten.
One world trade is mooi maar kent geen buiten observation deck, zelf vind ik die op Empire state of Rockafeller hety mooist (sears tower is in Chicago...heet nu Willis )

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TommyGun

TommyGun

Stik er maar in!

Het rijden in de US is wel even wennen in het begin. Voorang van rechts kennen ze niet echt, of ze negeren het heb ik het idee en daar is het gewoon wie het eerst aankomt bij een crossing die neemt voorrang. Gewoon rechtsaf mogen bij een rood stoplicht was ook wel een leuke om op de grotere meerbaans wegen is het motto echt "pick a lane and stick to it" want ze halen je gewoon links en rechts in, vaak zonder richting aan te geven inclusief de Peterbuilt trucks :P Dan merk je wel dat je weinig gewend bent als je zelf meestal niet verder komt dan de regio Den Bosch en Meijerijstad :+
Ik vind het heer-lijk om in de US te rijden, juist vanwege de stop-kruisingen en dat je links én rechts mag inhalen. Wat mij betreft voeren ze dat hier ook in. Je moet inderdaad wel goed in de gaten houden wat de volgorde was van aankomen bij een kruising :+. Turn on red is ook geweldig. Sowieso rijdt het daar veel relaxter (oké, misschien LA en LV uitgezonderd) dan hier...
Wat ons verder opviel was de vriendelijkheid van de mensen in Utah en Arizona, met name als je door die afgelegen dorpjes naar je route rijdt ipv de grotere wegen. Zie rijden daar erg rustig en geven je de ruimte en de meeste mensen daar maken graag een praatje met je als ze merken dat je uit een ander land komt. Het zijn toch red states en veel Trump kiezers dus in je achterhoofd heb je toch rednecks en het wat rauwere volk maar alles behalve dat. Wel ook wat mensen gesproken daar die uitlegden waarom ze niet blij zijn met de huidige administration maar ook dat waren gewoon hele vriendelijke lui. Toch wel interessant om het zo eens van hun kant uit te horen.
Dat zijn juist vriendelijke mensen ;) Al wil een grote groep (gevoed door de media) ons anders doen geloven.

---

Jammer dat je slecht weer had in Yosemite. De verkeerschaos rond Valley herken ik wel een beetje, ik heb hetzelfde rondje ook 4 keer gereden op zoek naar een geschikte parkeerplek. Daar kunnen ze wel wat verbeteren :+. Alleen bij ons was er een heat wave en waren er 2 grote branden. Hoe snel 't kan veranderen in een maand tijd :)

Met DV hadden we ook net geluk dat er nog best wat Vista Points (weer) open waren. Maar daarna zijn er opnieuw floodings geweest...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yankovic
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 23:13
Len020 schreef op vrijdag 30 september 2022 @ 10:07:
[...]

ik zou een simpel hotel nemen en geen airbnb, je moet namelijk op je Esta ook aangeven waar je verblijft en zeker als Airbnb illegaal is is dat niet slim.
Airbnb lijkt in NYC inderdaad niet een superfijne optie met de restricties daar. Maar je hoeft helemaal niet op de ESTA aan te geven waar je verblijft. Je mag Unknown oid opgeven als je het nog niet weet en dan wordt die alsnog goedgekeurd. Ook als je later nog een keer naar de VS reist met een nog geldige ESTA hoef je je verblijfadres ook niet opnieuw door te geven.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• The Realone
  • Laatst online: 20-09 02:23
Even een keer geen foto uit het westen. Dit was ons stekje. Het doel was even tot rust komen, dat is gelukt. Niemand om ons heen, doodse stilte en dit uitzicht, inclusief jacuzzi buiten. :)

Mocht je je afvragen waarom de Great Smoky Mountains zo heten:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0l5Tx2N4JvexTQ7JJFQLOfwj81U=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/eR3ZM3mXhtPU0ZnRuHUc1hFX.jpg?f=fotoalbum_large
TommyGun schreef op vrijdag 30 september 2022 @ 10:32:
[...]

Ik vind het heer-lijk om in de US te rijden, juist vanwege de stop-kruisingen en dat je links én rechts mag inhalen. Wat mij betreft voeren ze dat hier ook in. Je moet inderdaad wel goed in de gaten houden wat de volgorde was van aankomen bij een kruising :+. Turn on red is ook geweldig. Sowieso rijdt het daar veel relaxter (oké, misschien LA en LV uitgezonderd) dan hier...
Die stopborden zijn juist het meest hatelijke van alles. Voordat ik bij ons de wijk uitgereden ben moet ik al 3 keer volledig stoppen terwijl er misschien 1 auto per 2 minuten doorkomt. Dat en het gebrek aan rotondes belemmeren de snelle doorstroom van verkeer enorm. Maargoed, ieder z'n ding.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• MaZo
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
peacelord schreef op vrijdag 9 september 2022 @ 18:58:
Uiteindelijk toch maar voor gate1 gegaan. Weliswaar €500 per ticket, net wat betere reviews. Mooie prijs volgens mij. Airline is British airways. Boeken rechtstreeks bij de maatschappij is ca 50% duurder.
Totdat je vlucht omgeboekt moet worden of geannuleerd wordt. Ik heb jaren geleden gezeik gehad met Gate1, en vorige maand met CheapTickets. Mijn KLM vlucht werd geannuleerd en ik werd vriendelijk verzocht voor omboeken of restitutie met de agent contact op te nemen. Alleen zijn geen van die toko's per telefoon te bereiken, dus zie dan maar snel iets geregeld te krijgen. Ik heb mijn les in ieder geval geleerd en boek voortaan alleen nog direct bij de luchtvaartmaatschappij, dan betaal ik maar wat meer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
Had 't in augustus. Zouden zaterdag naar Orlando vliegen, via NYC geboekt via United. Vlucht gecancelled, maar meteen omgeboekt naar een andere vlucht een dag later.
Blijft ruk, maar zou d'r zelf niet achteraan willen moeten bellen.

Enige was de huurauto via Hertz (gebeld, dat het een dag later werd) en eerste nacht hotel.

[ Voor 19% gewijzigd door matthijst op 01-10-2022 18:06 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dean Martin
  • Registratie: Augustus 2021
  • Niet online
  • Central Park
  • Ellis Island
  • Times Square
enz enz enz...
Ik heb een keer 3 weken in NYC gezeten en was blij dat ik weer naar huis kon. Het is wel écht lang voor 1 (of 2) stad als je het mij vraagt. Dan zou ik eerder 2 weken (nog lang) NYC en 1 week Washington doen. Als je in Washington in bijvoorbeeld Georgetown gaat zitten met een hotel kun je een mooie wandeling naar 'the mall' maken.

Qua hotels in NYC, ik heb voornamelijk goede ervaringen met The Plaza (maar daar betaal je voor), Edison en The Bentley (is upper-east side, dus een wandeling is nodig).

Wat ik opzich wel leuk vond om eens te zien was Coney Island. Het is echt vergane glorie, maar leuk om eens geweest te zijn.

Moet daar wel bij vermelden dat ik NYC al eerder gezien had, maar toch.

The best is yet to come

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
Eens. 11x in NYC geweest inmiddels. Langste was 9 dagen en toen zaten we allebei te kijken van: wat nu nog doen?
De eerste keer, met kinderen, kan je je wel beter vermaken denk ik. Maar zou zéker Washington erbij doen (3-4 nachten oid).
Best veel te zien daar ook.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dean Martin
  • Registratie: Augustus 2021
  • Niet online
matthijst schreef op zaterdag 1 oktober 2022 @ 18:08:
Eens. 11x in NYC geweest inmiddels. Langste was 9 dagen en toen zaten we allebei te kijken van: wat nu nog doen?
De eerste keer, met kinderen, kan je je wel beter vermaken denk ik. Maar zou zéker Washington erbij doen (3-4 nachten oid).
Best veel te zien daar ook.
Ik vind Washington leuker dan NYC eerlijk gezegd! Rustiger, schoner, ruimtelijker, mooie memorials (vergeet Arlington ook niet). Maar goed, dat is een kwestie van persoonlijke smaak/interesse.

The best is yet to come

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhilipsFan
Dean Martin schreef op zaterdag 1 oktober 2022 @ 18:05:
[...]

Ik heb een keer 3 weken in NYC gezeten en was blij dat ik weer naar huis kon. Het is wel écht lang voor 1 (of 2) stad als je het mij vraagt. Dan zou ik eerder 2 weken (nog lang) NYC en 1 week Washington doen. Als je in Washington in bijvoorbeeld Georgetown gaat zitten met een hotel kun je een mooie wandeling naar 'the mall' maken.

Qua hotels in NYC, ik heb voornamelijk goede ervaringen met The Plaza (maar daar betaal je voor), Edison en The Bentley (is upper-east side, dus een wandeling is nodig).

Wat ik opzich wel leuk vond om eens te zien was Coney Island. Het is echt vergane glorie, maar leuk om eens geweest te zijn.

Moet daar wel bij vermelden dat ik NYC al eerder gezien had, maar toch.
Dank voor de tips, ik hoor inderdaad vaker dat 3 weken lang is. Wellicht kan ik wat korter gaan, want de kosten voor accomodatie in Manhattan zijn niet echt leuk.

Ik had in m'n achterhoofd de mogelijkheid om nog naar de Niagara-watervallen te gaan. Dat is echter te ver van NY om in 1 dag te doen, dus dat wordt inclusief een overnachting, als het doorgaat. Maar ff uitzoeken hoe dat zit met de treinen in de USA. Hetzelfde geldt voor Washington DC.

Nog even aan de praktische kant: werken de Apple Pay Maestro- en Mastercard kaarten en hebben winkels in NY de mogelijkheid om contactloos te betalen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
Apple Pay met ING bankpas was wisselend in april.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PhilipsFan
matthijst schreef op zaterdag 1 oktober 2022 @ 18:37:
Apple Pay met ING bankpas was wisselend in april.
Maar de ING Mastercard werkte wel overal? Of heb je dat niet geprobeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• downtime
  • Niet online

downtime

Everybody lies

PhilipsFan schreef op zaterdag 1 oktober 2022 @ 18:32:
[...]

Dank voor de tips, ik hoor inderdaad vaker dat 3 weken lang is. Wellicht kan ik wat korter gaan, want de kosten voor accomodatie in Manhattan zijn niet echt leuk.
Ik zou 3 weken in een stad ook lang vinden. Ik vind steden veel energie kosten, een stad is geen plek waar je tot rust komt, en het zoveelste museum en de zoveelste klim naar de top van een hoog gebouw gaat ook vervelen. Maar smaken verschillen natuurlijk.

Mijn eigen trip naar NY was indertijd 6 nachten (zondag heen en zaterdag weer terug) en dat vond ik genoeg. Liever drie keer een week gaan dan één keer drie weken aan een stuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 01:29
@PhilipsFan
Voor de overnachtingen is Long Island City nog een optie. Dat ligt net aan de andere kan van de East river en is ook goedkoper dan Manhattan zelf maar dan kun je nog wel met de metro. Die trein naar Jersey lijkt me inderdaad niet zo'n strak plan.

Vergis je overigens niet in de grootte: Brooklyn is geen wijk maar net als Manhattan een stadsdeel met diverse wijken. De ene kan dus leuker en/of veiliger zijn dan de ander. Op de TripAdvisor forums kun je daar altijd wel info over vinden.

Mijn partner en ik zijn al een keer een paar dagen in NY geweest en hadden het plan nog eens een week te gaan maar dat ging vanwege corona niet door. Maar als je langer gaat is het zeker een aanrader ook buiten Manhattan te kijken in bijvoorbeeld the Bronx, Queens of Brooklyn. Het stond in elk geval op ons lijstje :)

Zelf hadden we overigens hotels op het oog in het gebied rond Soho, Tribeca, Nolita en Little Italy maar dat had vooral met onze interesses te maken. Times Square en omgeving hadden we de eerste keer al gezien en voor met name Brooklyn was dit dan wel handig.

Voor wat betreft de uitkijk hebben we de eerste keer gekozen voor One World. Nadeel is dat je achter glas zit. Voordeel is de film in de lift er naartoe.

Oh ja. High line park en Chelsea market schijnt ook leuk te zijn. Het stond op onze lijst in elk geval

[ Voor 7% gewijzigd door D-e-n op 01-10-2022 19:38 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• peacelord
MaZo schreef op zaterdag 1 oktober 2022 @ 17:13:
[...]
Totdat je vlucht omgeboekt moet worden of geannuleerd wordt. Ik heb jaren geleden gezeik gehad met Gate1, en vorige maand met CheapTickets. Mijn KLM vlucht werd geannuleerd en ik werd vriendelijk verzocht voor omboeken of restitutie met de agent contact op te nemen. Alleen zijn geen van die toko's per telefoon te bereiken, dus zie dan maar snel iets geregeld te krijgen. Ik heb mijn les in ieder geval geleerd en boek voortaan alleen nog direct bij de luchtvaartmaatschappij, dan betaal ik maar wat meer...
Ach ja, dat is ook de argumentatie van de verzekeringswereld. Ik gok het er graag op voor een ticket prijs die minstens 50% lager is dan rechtstreeks bij de airline zelf. En stel de vlucht zou geannuleerd worden dan anticiperen we op de situatie zoals ie dan is. Is onderdeel van het avontuur. En bovendien is de voorpret nu al begonnen, dat is ook wat waard.

Via de best western app 2 de eerste 2 nachten geboekt in Vegas voor 75€ per nacht voor 4 personen. Gratis te annuleren. En zonder extra fees oid. De 25 nachten daarna boeken we ter plekke via Priceline en Hotwire. Zojuist 2 gold cards ontvangen vd extra verzekeringen, het eerste jaar gratis. Dus die kan ik voordat ze wat gaan kosten weer opzeggen. Ik vind dit echt een sport en een deel van de lol ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
PhilipsFan schreef op zaterdag 1 oktober 2022 @ 18:48:
[...]

Maar de ING Mastercard werkte wel overal? Of heb je dat niet geprobeerd.
Ja volgens mij wel. Alleen vergeten mastercard aan apple pay te koppelen als default card denk ik.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MaZo
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
matthijst schreef op zaterdag 1 oktober 2022 @ 18:05:
Had 't in augustus. Zouden zaterdag naar Orlando vliegen, via NYC geboekt via United. Vlucht gecancelled, maar meteen omgeboekt naar een andere vlucht een dag later.
Blijft ruk, maar zou d'r zelf niet achteraan willen moeten bellen.

Enige was de huurauto via Hertz (gebeld, dat het een dag later werd) en eerste nacht hotel.
Bellen gaat niet eens, bij zulke louche firma’s moet je via Facebook Messenger etc. proberen contact te leggen en e.e.a. gedaan te krijgen. In mijn geval zegt CheapTickets voor mij een restitutie aangevraagd te hebben, wat volgens hun 8-10 weken gaat duren voordat ik mijn geld heb. Maar KLM kan niet bevestigen of dit daadwerkelijk gedaan is. Voor mij in ieder geval nooit weer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paul-s83
Qua Esta zit je helemaal goed. Zorg er wel voor dat je deze een aantal weken voor vertrek aanvraagt. Normaliter heb je de ESTA goedkeuring binnen 48 uur in je mailbox. Mocht er toch (heeeeele kleine kans) een kink in de kabel zitten, dan heb je nog tijd om een visum via de ambassade te regelen.

Betalen met Mastercard en Visa is prima. VPay raakt daar ook steeds meer ingeburgerd, dus je hoeft nier meer 100% te vertrouwen op een Creditcard. Voor de zekerheid zou ik wel wat cash op zak houden.

Ikzelf (en vele anderen van het Alles Amerika forum) heb 2 maanden zonder problemen gebruik gemaakt van https://www.airalo.com. Voor 26 dollar krijg je 10GB. Iets minder dan Nomad, maar met als grote voordeel dat je gebruik maakt van het netwerk van AT&T, T-Mobile, Verizon etc.

Tijdens onze reis door het Westen kwam je wel eens op plaatsen waar de ene provider geen dekking had, maar de andere wel. Zo spreid je dus je kansen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomtommie
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 16-09 20:00

tomtommie

Alaaf!

paul-s83 schreef op woensdag 28 september 2022 @ 23:09:
[...]

Leuk verslag! Zo te lezen zijn de National Park goed bevallen. Wij hebben eerder dit jaar in 5 weken tijd een vergelijkbaar rondje gedaan (met 2 kleine kids) in een RV.
Mag ik vragen hoe je de autostoeltjes geregeld hebt? En welke? Ik was van plan ze gewoon bij Walmart te halen of zelfs te laten bezorgen op de RV ophaal locatie. Met een 0, 3 en 5 jarige wel even stoeien dus welke en hoe er in te passen.
Pagina: 1 ... 44 ... 87 Laatste