Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elbeannie
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 22-04 17:30
Redelijk last minute een ticket geboekt naar Amerika, eerst op bezoek bij familie in LA daarna naar Seattle of Denver om een RV te huren om drie weken lang een rondje te maken langs o.a. Glacier en Yellowstone.

Iemand tips/ervaring waar je een klasse B RV kan huren?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• paul-s83
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 05:13
@elbeannie De vraag is denk ik niet waar, maar of je nog een klasse B kan huren. De reguliere Class C campers moet je een aantal maanden, zo niet een jaar van te voren boeken. Helemaal als je een fatsoenlijke prijs wilt hebben.

Zelf heb ik goede ervaring met Road Bear. In het voorjaar 5 weken in een Klasse C rondgereden. Zij hebben ook een vloot met klasse B campers. Deze heb ik ook in het echt gezien op de diverse campgrounds en zien er echt netjes en volledig uit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• paul-s83
@elbeannie Ik zag dat je je vraag ook op het AllesAmerika Forum hebt gesteld, met daarnaast de vraag of en waar je campgrounds in september voor Glacier, Yellowstone, Rocky Mountain en Grand Teton kan reserveren.

Ik wil je niet ontmoedigen, maar dit klinkt een beetje als een ondoordachte, en bijna onmogelijke opgave om tot een succesvol einde te brengen. Kan je de reis niet beter uitstellen tot volgend jaar, zodat je voldoende tijd hebt om alles voor te bereiden? Zo last minute alles boeken is ook niet echt goed voor de portemonnee. Heb je de dollarkoers al gezien trouwens?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• elbeannie
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 22-04 17:30
paul-s83 schreef op donderdag 28 juli 2022 @ 00:12:
@elbeannie Ik zag dat je je vraag ook op het AllesAmerika Forum hebt gesteld, met daarnaast de vraag of en waar je campgrounds in september voor Glacier, Yellowstone, Rocky Mountain en Grand Teton kan reserveren.

Ik wil je niet ontmoedigen, maar dit klinkt een beetje als een ondoordachte, en bijna onmogelijke opgave om tot een succesvol einde te brengen. Kan je de reis niet beter uitstellen tot volgend jaar, zodat je voldoende tijd hebt om alles voor te bereiden? Zo last minute alles boeken is ook niet echt goed voor de portemonnee. Heb je de dollarkoers al gezien trouwens?
Mijn vorige 2 reizen door USA waren veel beter voorbereid zeker door de factor tijd die ik er voor nam echter is m´n wederhelft voor het eerst tante geworden en gaan we eerst naar LA om haar broer en vrouw te bezoeken. Is het dan niet zonde zijn om er niet drie weken erbij aan te plakken om een prachtig stukje natuur wat we nog niet gezien hebben mee te pakken? Je hebt helemaal gelijk om hier veel meer tijd voor te nemen maar om alleen naar LA te gaan is doodzonde (kosten €650 klm) kunnen penny wise pound foolisch zijn.

We zullen vliegen vanaf LA naar Seattle omdat Glacier halverwege september al sluit daarna door naar Yellowstone. We hebben ondertussen voor 5k all in een camper-fan geregeld. Gelukkig zit er 24 uur in een dag om volop research te doen en elke tip is dus welkom. We waren ook van plan om naar Vietnam te gaan totdat m´n wederhelft zei ik wil naar m´n broer 8)7 8)7

Die dollar koers is uitstekend voor de US-aandelen die ik heb 8) en door camping-life aan te gaan hoop ik nog iets van kosten te drukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Nu online
Zijn momenteel aan het kijken om met kerst naar New York te gaan.
In 2013 daar al een week vertoefd, maar mijn grote wens is om daar een keer met kerst te zijn.

Hebben nu het volgende in gedachten.

Periode: 24 dec - 28 dec (4 nachten)
Hotel: Motto by Hilton **** (€ 1.410,-)
Vlucht: 24 dec AMS (9:15) - EWR (11:30) en 28 dec EWR (18:15) - AMS (7:15 dag later) (€ 1.211,- incl. 1 stuks ruimbagage 23kg) met United

Veel geld voor 4 nachten.. twijfel twijfel.

[ Voor 5% gewijzigd door Rivanov op 02-08-2022 12:59 ]

Twitch || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - GSI FPE / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 15-02 10:35
Eventueel begin december kijken. Kerstversieringing dacht ik vanaf eerste woensdag in december (Rockefeller boom aan).
Geen idee of dr met kerst dingen open zijn was d'r op Thanksgiving en toen was het een dooie bende (wel de parade gezien die was cool).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
  • Nu online
matthijst schreef op dinsdag 2 augustus 2022 @ 13:07:
Eventueel begin december kijken. Kerstversieringing dacht ik vanaf eerste woensdag in december (Rockefeller boom aan).
Geen idee of dr met kerst dingen open zijn was d'r op Thanksgiving en toen was het een dooie bende (wel de parade gezien die was cool).
Lees inderdaad dat met name op eerste kerstdag vrijwel alles gesloten is (zowel winkels als restaurants).
Echter, wanneer ik op Booking.com ga kijken voor een hotel begin december, dan zijn ze vrijwel allemaal véél duurder dan in de periode waar ik nu voor heb gekeken (24-28 dec). :F

Qua hotel had ik nog Courtyard by Marriott Times Square West gevonden. Die is € 950,- voor 4 nachten t.o.v. € 1.410,- voor het Motto by Hilton die ik in eerste instantie had gevonden. Scheelt dus weer bijna € 500,-.

Ligt op 500m van Penn Station, wat ideaal is aangezien je daar op aankomt vanuit Newark Airport.

[ Voor 21% gewijzigd door Rivanov op 02-08-2022 13:53 ]

Twitch || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - GSI FPE / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• matthijst
2018 ertegenover gezeten in Homewood Suites by Hilton op 37th. Lokatie is wel relaxt inderdaad, loopafstand naar alles.
Begin dit jaar 4 nachten in Fairfield Inn & Suites by Marriott New York Midtown Manhattan/Penn Station op W33rd gezeten, die lag ook wel mooi, dicht bij meerdere metro's en goed ontbijt erbij.
Was toen $744 voor deluxe twin met view, geen idee hoe dat nu zit.

Edit, ah stukkie duurder, zie wel dat spelen met dagen verschil oplevert. Di 20-za 24 bv.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/IVd6YTgSaqXVS5BnbbpWnuMHDOE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/LqdApqVsIVBSGMx3NVCaFpKO.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 5% gewijzigd door matthijst op 02-08-2022 14:52 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rivanov
  • Nu online
matthijst schreef op dinsdag 2 augustus 2022 @ 14:45:
2018 ertegenover gezeten in Homewood Suites by Hilton op 37th. Lokatie is wel relaxt inderdaad, loopafstand naar alles.
Begin dit jaar 4 nachten in Fairfield Inn & Suites by Marriott New York Midtown Manhattan/Penn Station op W33rd gezeten, die lag ook wel mooi, dicht bij meerdere metro's en goed ontbijt erbij.
[Afbeelding]
Die kamer zit nu op € 1.337,- ($ 1.373.79) van 24-12 tot 28-12 (4 nachten)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
  • Nu online

Edit, ah stukkie duurder, zie wel dat spelen met dagen verschil oplevert. Di 20-za 24 bv.
[Afbeelding]
Heb je toevallig nog eigen foto's van het hotel en kamer? :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• matthijst
Ff gezocht maar vind alleen maar foto's van het uitzicht 8)7
Google reviews staan er wel aardig wat.
Was de 11e keer NYC voor me, en indien enigszins betaalbaar zou ik zelf volgende keer weer naar die Fairfield gaan. Vanwege lokatie (Penn Station, 3 metrolijnen, 7/11 en Duane Reade vlakbij, uitzicht en ontbijt).

[ Voor 50% gewijzigd door matthijst op 03-08-2022 15:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
  • Nu online
Heb nu drie hotels in reservering staan. Just in case.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/obtA-ZR7MFUmyQkbmJHPOlx08XQ=/800x/filters:strip_exif()/f/image/PMwyQHClusdppUsLKKDhPY0O.png?f=fotoalbum_large

Allen op paar honderd meter loopafstand van Penn Station.

En dit is op dit moment de goedkoopste directe vlucht.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2_UNGpZpg7u_FF-ct37kCxADoVQ=/800x/filters:strip_exif()/f/image/PwbC56rcOvOKPsrnAY7sFIEg.png?f=fotoalbum_large

Komen we dus uit op € 2.500,- voor vlucht en hotel. En dan moet er daar ook nog geleefd worden.
Veel geld.. nog even over slapen.

[ Voor 56% gewijzigd door Rivanov op 03-08-2022 16:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmmbob
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 27-04 17:19
2 personen directe retour vlucht AMS-EWR voor 1200 duur? Nou.... nee.

edit: oh, dat zeg je ook niet - je zegt "veel geld". De vlucht lijkt me prima, ik zou nog wat naar je logies kijken. Mja, de vlucht drukt zwaar op het totale budget als je maar zo kort gaat natuurlijk :+

[ Voor 65% gewijzigd door Hmmbob op 03-08-2022 16:47 ]

Sometimes you need to plan for coincidence

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
  • Nu online
Hmmbob schreef op woensdag 3 augustus 2022 @ 16:46:
2 personen directe retour vlucht AMS-EWR voor 1200 duur? Nou.... nee.

edit: oh, dat zeg je ook niet - je zegt "veel geld". De vlucht lijkt me prima, ik zou nog wat naar je logies kijken. Mja, de vlucht drukt zwaar op het totale budget als je maar zo kort gaat natuurlijk :+
Tsja. Het is natuurlijk normaliter al de duurste periode om te gaan. En in deze tijd al helemáál.
Qua logies zijn we ook nog in dubio. Willen wel fatsoenlijk zitten natuurlijk en qua ligging is het handig om dichtbij Penn Station te zitten, vanwege de treinverbinding vanaf Newark.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Den_S85
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 26-04 16:38
Rivanov schreef op dinsdag 2 augustus 2022 @ 12:58:
Zijn momenteel aan het kijken om met kerst naar New York te gaan.
In 2013 daar al een week vertoefd, maar mijn grote wens is om daar een keer met kerst te zijn.

Hebben nu het volgende in gedachten.

Periode: 24 dec - 28 dec (4 nachten)
Hotel: Motto by Hilton **** (€ 1.410,-)
Vlucht: 24 dec AMS (9:15) - EWR (11:30) en 28 dec EWR (18:15) - AMS (7:15 dag later) (€ 1.211,- incl. 1 stuks ruimbagage 23kg) met United

Veel geld voor 4 nachten.. twijfel twijfel.
Waarom Newark en niet JFK? Neem een supershuttle en binnen een uur ben he in je hotem. Vliegtickets zijn veel couranter naar JFK

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rivanov
  • Nu online
Den_S85 schreef op woensdag 3 augustus 2022 @ 20:21:
[...]

Waarom Newark en niet JFK? Neem een supershuttle en binnen een uur ben he in je hotem. Vliegtickets zijn veel couranter naar JFK
Als ik een rechtstreekse vlucht zoek van Amsterdam naar New York City dan komt zowel via Skyscanner als via Google Flights, bovenstaande vlucht als goedkoopste naar boven met de meest gunstige tijden.

In 2013 zijn we ook op Newark gevlogen en dat was prima.
Maar JFK is dus niet goedkoper. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
  • Nu online
Dit is de goedkoopste vlucht AMS - JFK. Duurder en ongunstiger tijdstip.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wuwDeyQnRoFNiIfEgWISdoiSKUQ=/800x/filters:strip_exif()/f/image/V5ACLsb65pAWS7934BerR2eP.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
  • Registratie: Februari 2004
  • Nu online
Lokatie is wel relaxt inderdaad, loopafstand naar alles.
Ligt er aan wat je gaat doen natuurlijk. Wij zijn er als tussenstop ook al eens een paar dagen geweest in 2018 en toen zaten we redelijk centraal in hotel Park Central. Maar voor onze gecancelde trip in 2020 zochten we het juist meer zuidelijker in Manhattan (Soho, Nolita, Little Italy etc)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wodkabuikje
  • Laatst online: 07:39
Het kriebelt als ik dit topic lees... Hebben in september 3 weken vakantie maar nog geen doel vanwege vertragingen op vliegvelden, kwijtgeraakte koffers, corona die weer opbloeit (?) en de slechte koers.

Zie toch veel mensen gaan en ben het er wel mee eens dat je moet genieten als het kan. Valt het allemaal wel mee of is het schrikbarend duur?

Twijfel toch om het te proberen, mijn vrouw is echt verslaafd. Andere optie is Curaçao waar we kunnen slapen bij een goede vriend die daar werkt.

Dan zijn we so close...

niet iedereen heeft een bierbuikje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
D-e-n schreef op woensdag 3 augustus 2022 @ 21:13:
Ligt er aan wat je gaat doen natuurlijk. Wij zijn er als tussenstop ook al eens een paar dagen geweest in 2018 en toen zaten we redelijk centraal in hotel Park Central. Maar voor onze gecancelde trip in 2020 zochten we het juist meer zuidelijker in Manhattan (Soho, Nolita, Little Italy etc)
Uiteraard, en smaken verschillen, ik vind 't stuk tussen 33rd-42nd en 6-8 ave fijn om heen te kunnen lopen en te slapen.
Plan doorgaans een dag lopen vanaf downtown omhoog en een richting central park. Dagje brooklyn erbij en je bent al een heel eind met bezienswaardigheden. Gok dat de meeste mensen een hoop dezelfde dingen willen zien :)

@wodkabuikje geen idee of September al goedkoper is, maar autohuur is verrekte duur, tickets stukje duurder dan voorheen. Hotels ook duurder. Kwestie van ff uitrekenen voor een bestemming waar je heen wilt denk ik.

[ Voor 25% gewijzigd door matthijst op 03-08-2022 23:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
  • Nu online
D-e-n schreef op woensdag 3 augustus 2022 @ 21:13:
[...]

Wij zaten de vorige keer in NYC op 8th Avenue & 45th Street. Dat was echt pal achter Times Square. Was qua ligging ook perfect om alles in lower Manhattan te bezoeken. We deden die week vrijwel alles lopend. Misschien 2 keer de metro gepakt als we later op de dag aan de andere kant van de stad zaten ofzo.

In 2013 betaalden wij overigens € 1.753,- voor vlucht (Brussel - Newark) en 6 nachten hotel. Was destijds een pakket via Oad Reizen.

Keek ook even terug naar de ticketprijzen van de reis naar de Westkust in 2017 en Florida in 2018.
In 2018 betaalden we € 1.241,- voor 2 personen retour Amsterdam - Miami (via Frankfurt).

Dus dan valt de ticketprijs van nu ook reuze mee.

[ Voor 14% gewijzigd door Rivanov op 04-08-2022 08:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
  • Nu online
matthijst schreef op woensdag 3 augustus 2022 @ 22:51:
[...]

Uiteraard, en smaken verschillen, ik vind 't stuk tussen 33rd-42nd en 6-8 ave fijn om heen te kunnen lopen en te slapen.
Plan doorgaans een dag lopen vanaf downtown omhoog en een richting central park. Dagje brooklyn erbij en je bent al een heel eind met bezienswaardigheden. Gok dat de meeste mensen een hoop dezelfde dingen willen zien :)

@wodkabuikje geen idee of September al goedkoper is, maar autohuur is verrekte duur, tickets stukje duurder dan voorheen. Hotels ook duurder. Kwestie van ff uitrekenen voor een bestemming waar je heen wilt denk ik.
Scheelt voor ons dat dit onze tweede keer gaat zijn, en we dus alle échte highlights al hebben gezien.
Enkel 9/11 Memorial Museum niet, want die was in 2013 nog niet gereedt. Toen waren ze sowieso One World Trade Center nog aan het voltooien.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/j6MsOFIsEilFuLzvc8ZUK2mWADQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ec4VVDs3nfYLxQDRjjlPAPeR.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TommyGun
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 20-04 01:35

TommyGun

Stik er maar in!

Na jaren van boeken, verzetten en annuleren... kan het nu toch niet meer mis gaan zou je denken.

Over een weekje gaan we! :) Uiteindelijk nog wel eea gewijzigd aan de planning, maar alles staat nu vast;

Dag 1San FranciscoHeenvlucht
Dag 2San FranciscoFisherman's Wharf / Pier 39
Golden Gate bridge
ChinaTown
Alcatraz dagtour
Dag 3San Francisco -> Cambria (via Monterey & the 17 mile drive)Whale watch tour
Dag 4Cambria -> Los Angeles (via Highway 1)Santa Monica Pier
Route 66 sign “End of the Trail”
Venice Beach
Dag 5Los AngelesBeverly Hills - Rodeo Drive
Hollywood Sign
Griffith Observatory
Hollywood Walk of Fame
Dag 6Los AngelesUniversal Studios
Dag 7Los Angeles -> San DiegoSan Diego Zoo
Dag 8San DiegoSan Diego Zoo Safari Park
Dag 9San Diego -> Palm Springs (via “Santa Rosa and San Jacinto Mountains”)Palm Springs Aerial Tramway
Dag 10Palm Springs -> Sedona (via Joshua Tree National Park)
Joshua Tree National Park
Dag 11Sedona -> Monument Valley (via Grand Canyon National Park)Grand Canyon National Park
Dag 12Monument Valley -> PageMonument Valley - Highway 163 Scenic Drive
Photopoint Monument Valley
Forrest Gump Point
Dag 13PageKen's Tours Lower Antelope Canyon General Tour
Horseshoe Bend
Antelope Canyon Kayak Tour
Lake Powell
Dag 14Page -> BryceBryce Canyon National Park
Dag 15Bryce -> SpringdaleZion National Park Visitor Center
The Narrows - Zion National Park
Dag 16Springdale -> Las Vegas (via Valley of Fire State Park)Fremont Street
Las Vegas Strip
SlotZilla Zip Line
“Welcome to Fabulous Las Vegas” sign
Hotel New York New York
Luxor Hotel
The Mirage (Dolphin Habitat)
Circus Circus (Adventuredome Theme Park)
The Venetian (Gondola Rides)
Caesars Palace
Excalibur
Flamingo (Flamingo Wildlife Habitat)
Treasure Island (Mystère by Cirque du Soleil)
Dag 17Las VegasParis Las Vegas (Eiffel Tower Viewing Deck)
Bellagio Water Show (Fountain show)
Dag 18Las VegasWind Dancer Sunset Helicopter Tour (Maverick Helicopters Las Vegas)
Dag 19Las Vegas -> Bakersfield (via Death Valley National Park)-
Dag 20Bakersfield -> Fresno (via Sequoia National Park)-
Dag 21Fresno -> El PortalMariposa Grove
Glacier Point Road
Glacier Point
Taft Point
Dag 22El PortalYosemite Valley
Tunnel View
Bridalveil Falls
Visitor’s Center & Museum
Sentinel Meadows & Lower Yosemite Falls
Dag 23El Portal -> San Francisco-
Dag 24San FranciscoTerugvlucht

Tot ~8u rijden voor meerdere dagen vind ik absoluut geen probleem.
We zijn ook 'content' met "shoot and go" (gaan niet hiken of zo), dus even een NP Visitor Center bezoeken, wat vergezichten bekijken en weer door.
Maar verder lijkt me de planning wel te doen.

Desondanks; tips zijn alsnog welkom :) Maar zoals gezegd gaan we geen dagen meer omgooien oid.

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HuHu
  • Niet online
TommyGun schreef op donderdag 4 augustus 2022 @ 08:41:
Na jaren van boeken, verzetten en annuleren... kan het nu toch niet meer mis gaan zou je denken.

Over een weekje gaan we! :) Uiteindelijk nog wel eea gewijzigd aan de planning, maar alles staat nu vast;

Golden Gate bridge
ChinaTown
Alcatraz dagtour
Dag 3San Francisco -> Cambria (via Monterey & the 17 mile drive)Whale watch tour
Venice Beach
Hollywood Sign
Griffith Observatory
Hollywood Walk of Fame
Dag 9San Diego -> Palm Springs (via “Santa Rosa and San Jacinto Mountains”)Palm Springs Aerial Tramway
Dag 11Sedona -> Monument Valley (via Grand Canyon National Park)Grand Canyon National Park
Forrest Gump Point
Horseshoe Bend
Lake Powell
Las Vegas Strip
SlotZilla Zip Line
Hotel New York New York
Luxor Hotel
Caesars Palace
Excalibur
Dag 18Las VegasWind Dancer Sunset Helicopter Tour (Maverick Helicopters Las Vegas)
Glacier Point Road
Glacier Point
Taft Point
Tunnel View
Bridalveil Falls

We zijn ook 'content' met "shoot and go" (gaan niet hiken of zo), dus even een NP Visitor Center bezoeken, wat vergezichten bekijken en weer door.

Desondanks; tips zijn alsnog welkom :) Maar zoals gezegd gaan we geen dagen meer omgooien oid.
San Francisco: doe eerst Alcatraz met de allereerste boot en loop direct door naar het hoofdgebouw; dan ben je de meute voorbij die eerst naar het verhaal van de ranger gaat luisteren. De audiotour is geweldig. Bij terugkomst op het vasteland kun je lopend naar Pier 39, dan een klein stukje verderop zit fietsverhuur Blazing Saddles en dan fiets je naar de Golden Gate bridge. Als je genoeg tijd hebt kun je doorfietsen naar Sausalito en dan met de boot terug naar de Ferry Terminal. Dan zit je al weer vlak bij Chinatown :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun

TommyGun

Stik er maar in!

HuHu schreef op donderdag 4 augustus 2022 @ 08:49:
[...]

San Francisco: doe eerst Alcatraz met de allereerste boot en loop direct door naar het hoofdgebouw; dan ben je de meute voorbij die eerst naar het verhaal van de ranger gaat luisteren. De audiotour is geweldig. Bij terugkomst op het vasteland kun je lopend naar Pier 39, dan een klein stukje verderop zit fietsverhuur Blazing Saddles en dan fiets je naar de Golden Gate bridge. Als je genoeg tijd hebt kun je doorfietsen naar Sausalito en dan met de boot terug naar de Ferry Terminal. Dan zit je al weer vlak bij Chinatown :) .
Dank voor je bericht! We hebben de day tour van 11:00 AM... Is al vele maanden geleden geboekt. Duurt 2 a 3 uur geloof ik, dus de rest van de activiteiten gaan we daarna doen. Met de fiets naar/over de GG is inderdaad de bedoeling 8)

[ Voor 3% gewijzigd door TommyGun op 04-08-2022 09:01 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• matthijst
Mooie reis TommyGun, highlight op highlight!
Heb nog wel een blogje van die hoek.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TommyGun

TommyGun

Stik er maar in!

matthijst schreef op donderdag 4 augustus 2022 @ 09:25:
Mooie reis TommyGun, highlight op highlight!
Heb nog wel een blogje van die hoek.
Blogje... dat gaat me een werkdag kosten :D

Cool!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• paul-s83
HuHu schreef op donderdag 4 augustus 2022 @ 08:49:
[...]

Vet jaloers hier @TommyGun! Wij hebben ongeveer dezelfde route eerder dit jaar gemaakt met een RV. Wel 5 weken over gedaan :)

Wat tips:

San Fransisco:
Fietsen huren bij Blazing Saddles is idd een top idee! Hebben wijzelf ook gedaan met de kids eerder dit jaar.
Hebben alleen niet de Ferry teruggenomen vanuit Sausalito.
- Ten eerste ben je afhankelijk van hun vaarschema.
- Daarnaast heb ik verhalen gelezen van mensen die lang hebben staan wachten ivm capaciteit van de fietsen die meekunnen oid.
- Ook wordt je weer afgezet bij de main terminal aan de andere kant van SF, en moet je alsnog een stuk terug fietsen naar de Blazing Saddles verhuur.

Wij zijn dus de Golden Gate over gegaan, stukje doorgefiets en dezelfde route weer terug gefietst. Voor een beetje hollander is dat geen probleem, maar ik snap wel dat die luie amerikanen niet 2x die brug op en af willen gaan :)

Highway 1
Het is wel jammer dat je de Highway 1 in een dergelijk tempo moet rijden. Er zijn zoveel mooie plekjes onderweg om te stoppen en te overnachten:

- Monterey / Carmel
- Santa Cruz
- Santa Barbara

Los Angeles
- Let erop dat deze stad enorm verpauperd is. Walk of Fame zou ik persoonlijk skippen als je er teveel voor moet omrijden. Niks dan zwervers en junks daar. Eind mei geen enkele toerist te bekennen daar.

- Venice Beach stelt ook niet meer voor wat het geweest is, dus kan je ook makkelijk skippen. Mijn persoonlijke menign is dat je in LA zowieso de auto niet per se uit hoeft.

- Heb je nog tijd voor de Mulholland Drive? Dit is een mooie route met prachtige uitkijkpunten over LA en zou ik verkiezen boven Venice Beach & Walk of Fame.

Route ziet er verder top uit, tijd voor de nationale parken zal echt beperkt zijn. In sommige parken kan je prima zelf met de auto doorheen rijden. In andere parken (Grand Canyon/Yosemite/ZIon ben je echt afhankelijk van de Shuttle bussen. Hou hier dus rekening mee :)

[ Voor 30% gewijzigd door paul-s83 op 04-08-2022 10:46 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jebus4life
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 21:55

Jebus4life

BE User

paul-s83 schreef op donderdag 4 augustus 2022 @ 10:20:
[...]

San Fransisco:
Fietsen huren bij Blazing Saddles is idd een top idee! Hebben wijzelf ook gedaan met de kids eerder dit jaar.
Hebben alleen niet de Ferry teruggenomen vanuit Sausalito.
- Ten eerste ben je afhankelijk van hun vaarschema.
- Daarnaast heb ik verhalen gelezen van mensen die lang hebben staan wachten ivm capaciteit van de fietsen die meekunnen oid.
- Ook wordt je weer afgezet bij de main terminal aan de andere kant van SF, en moet je alsnog een stuk terug fietsen naar de Blazing Saddles verhuur.

Wij zijn dus de Golden Gate over gegaan, stukje doorgefiets en dezelfde route weer terug gefietst. Voor een beetje hollander is dat geen probleem, maar ik snap wel dat die luie amerikanen niet 2x die brug op en af willen gaan :)
Oh, vind ik jammer. Wij vonden Sausalito echt top. OK, je moet inderdaad rekening houden met de ferry, maar we vonden het leuk om wat rond te kuieren en iets te eten daar. Echt een aanrader.

(wij waren er als koppel, dus wij hebben een tandem genomen ipv "normale" fietsen trouwens. Beetje pittiger bergop (ik blijf erbij dat mijn vriendin enkel van het uitzicht aan het genieten was :+ ), maar ook echt leuk!)

Jullie vriendelijkste zuiderbuur

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arcenon
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 10-04 12:02

Golden Gate bridge
ChinaTown
Alcatraz dagtour
Venice Beach
Hollywood Sign
Griffith Observatory
Hollywood Walk of Fame
Forrest Gump Point
Horseshoe Bend
Lake Powell
Las Vegas Strip
SlotZilla Zip Line
Hotel New York New York
Luxor Hotel
Caesars Palace
Excalibur
Glacier Point Road
Glacier Point
Taft Point
Tunnel View
Bridalveil Falls

Houdt er rekening mee dat Glacier Point niet te bereiken is (op een normale manier): https://www.nps.gov/yose/...le%20at%20Glacier%20Point.

Verder een mooie route, wij vertrekken volgende week zaterdag.

M3 '21

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun

TommyGun

Stik er maar in!

Arcenon schreef op donderdag 4 augustus 2022 @ 13:59:
[...]

Houdt er rekening mee dat Glacier Point niet te bereiken is (op een normale manier): https://www.nps.gov/yose/...le%20at%20Glacier%20Point.

Verder een mooie route, wij vertrekken volgende week zaterdag.
Poh, dat is wel erg zonde zeg :/

Het is wel spannend met floodings en wildfires... hopelijk is DV ook weer volledig open tegen die tijd...

[ Voor 10% gewijzigd door TommyGun op 04-08-2022 14:18 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arcenon
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 10-04 12:02
TommyGun schreef op donderdag 4 augustus 2022 @ 14:09:
[...]

Het is wel spannend met floodings en wildfires... hopelijk is DV ook weer volledig open tegen die tijd...
Wij willen ook de narrows gaan doen, maar die flash floodings vinden wij ook spannend. Wij zitten 28 en 29 augustus in Mariposa, dat is toch al in de buurt van de bosbranden..

M3 '21

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rivanov
  • Nu online
paul-s83 schreef op donderdag 4 augustus 2022 @ 10:20:
[...]

Route ziet er verder top uit, tijd voor de nationale parken zal echt beperkt zijn. In sommige parken kan je prima zelf met de auto doorheen rijden. In andere parken (Grand Canyon/Yosemite/ZIon ben je echt afhankelijk van de Shuttle bussen. Hou hier dus rekening mee :)
Yosemite hebben wij gewoon met de auto gedaan. Kunt op veel plekken gewoon komen.
Zion ook deels.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• paul-s83
Rivanov schreef op donderdag 4 augustus 2022 @ 14:44:
[...]

Yosemite hebben wij gewoon met de auto gedaan. Kunt op veel plekken gewoon komen.
Zion ook deels.
Yosemite kan je idd ook deels met auto doen, moet je alleen wel een beetje mazzel hebben met parkeren. Wij reden in een RV van 28ft dus dat was geen optie 😂

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Rivanov
  • Nu online
paul-s83 schreef op donderdag 4 augustus 2022 @ 15:06:
[...]

Yosemite kan je idd ook deels met auto doen, moet je alleen wel een beetje mazzel hebben met parkeren. Wij reden in een RV van 28ft dus dat was geen optie 😂
Met de Mustang was dat geen probleem. ;)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/j70XHU3qMT0K3gztJy2khAbZT7o=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Exj5aHUjiizx4zhVkN1ne5e2.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GhqNiWIa3mLsdBlkHJBZjWhdJjo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/SoD1axmZWQdej1eALfcHd7T5.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5ckp5Fd1iNnXZ5jZ9PDuH2TE8-4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/rg7A8geQNROtz6R91sDfB25b.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• co2301
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 21:51

Golden Gate bridge
ChinaTown
Alcatraz dagtour
Venice Beach
Hollywood Sign
Griffith Observatory
Hollywood Walk of Fame
Forrest Gump Point
Horseshoe Bend
Lake Powell
Las Vegas Strip
SlotZilla Zip Line
Hotel New York New York
Luxor Hotel
Caesars Palace
Excalibur
Glacier Point Road
Glacier Point
Taft Point
Tunnel View
Bridalveil Falls

Ben je niet bang dat dit te veel rijden wordt? Na een dag sight-seeing of dingen doen, vervolgens ook nog een paar uur moeten rijden om ergens te slapen?

Wij hebben gisteren ook tickets geboekt voor september, zit een beetje te puzzelen wat precies te doen. Hier staan nog wel wat leuke dingen tussen die ik nog niet was tegengekomen (whale watching bijv.). Maar ik ben al snel bang dat het te veel auto rijden per dag wordt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _jero_813
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15-04 10:31

Golden Gate bridge
ChinaTown
Alcatraz dagtour
Venice Beach
Hollywood Sign
Griffith Observatory
Hollywood Walk of Fame
Forrest Gump Point
Horseshoe Bend
Lake Powell
Las Vegas Strip
SlotZilla Zip Line
Hotel New York New York
Luxor Hotel
Caesars Palace
Excalibur
Glacier Point Road
Glacier Point
Taft Point
Tunnel View
Bridalveil Falls

Vind zelf dag 11 wel erg optimistisch qua bezoek en rijden. Je zou ook kunnen stoppen in Page en daar een nacht extra boeken en dan volgende dag heen en weer op dezelfde dag naar Monument Valley. Als je naar het Forest Gump point rijdt, rij dan ook een klein stukje verder naar Goosenecks State Park. Minimaal net zo mooi als Horseshoe Bend.

En de route vanaf LV naar Bakersfield door Death Valley is ook erg lang, hou daar wel rekening mee met het bezoeken van de mooie plekken in DV (Dante's Peak, Zabriskie Point, Badwater Basin, Mesquite Sand Dunes). Niet dat het veel anders kan zonder te overnachten in Death Valley.

En ga in de avond als het donker is naar een van de uitzichtpunten bij Bryce Canyon (bv Sunset Point) voor de mooie sterrenhemel. Je kan dan gewoon langs de toegangspoortjes van het park rijden. Neem wel zaklampje mee :)

[ Voor 5% gewijzigd door _jero_813 op 04-08-2022 15:40 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TommyGun

TommyGun

Stik er maar in!

co2301 schreef op donderdag 4 augustus 2022 @ 15:26:
[...]

Ben je niet bang dat dit te veel rijden wordt? Na een dag sight-seeing of dingen doen, vervolgens ook nog een paar uur moeten rijden om ergens te slapen?

Wij hebben gisteren ook tickets geboekt voor september, zit een beetje te puzzelen wat precies te doen. Hier staan nog wel wat leuke dingen tussen die ik nog niet was tegengekomen (whale watching bijv.). Maar ik ben al snel bang dat het te veel auto rijden per dag wordt.
Bang... niet echt. Ik ben wel wat gewend (in 1 ruk vanuit Italië naar Nederland bijvoorbeeld, met griep notabene :+), maar 3 weken op rij (althans, er zitten ook genoeg rustpunten in denk ik) is wellicht andere koek - maar we gaan het wel zien. In het ergste geval kan m'n vriendin ook stukjes rijden. Ik kijk er juist naar uit om met die heerlijke SUV rond te kachelen :*)

Maar inderdaad, je moet consessies doen. Blijft lastig hoor.

[ Voor 3% gewijzigd door TommyGun op 04-08-2022 15:46 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Get!em
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

TommyGun schreef op donderdag 4 augustus 2022 @ 14:09:
[...]

Succes met je mooie trip. En inderdaad, actuele status van alle NP's goed bijhouden, kan je in die regio DV / Sequoia zomaar kilometers omrijden kosten of een andere dagplanning bezorgen bij gesloten Points of Interest.

Narrows is erg leuk, huur wel schoenen in Springdale. Ik deed het op Teva's, maar kreeg toch flinke afkeuring (vond het zelf overigens prima, maar zelfkastijding is het wel met dat koude water). Neem tevens een wandelstok mee, dat geeft veel zekerheid.

Als je een beetje vlot loopt, loop dan door naar de Orderville Canyon. Officieel is dat overigens Permit Area, maar er staat geen controle. Die afslag naar Orderville is lekker rustig ;)

En Angels Landing is tegenwoordig alleen met Permit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun

TommyGun

Stik er maar in!

@Get!em Narrows zal onze enige 'echte' hike zijn vermoed ik, we zijn absoluut geen hikers - en mijn vriendin heeft een medische aandoening aan haar voet waardoor dat sowieso al lastiger is. Ik ben zelf meer van het mountainbiken :+

Wandelstokken nemen we zeker! Thanks!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TommyGun

TommyGun

Stik er maar in!

_jero_813 schreef op donderdag 4 augustus 2022 @ 15:36:
[...]

Vind zelf dag 11 wel erg optimistisch qua bezoek en rijden. Je zou ook kunnen stoppen in Page en daar een nacht extra boeken en dan volgende dag heen en weer op dezelfde dag naar Monument Valley. Als je naar het Forest Gump point rijdt, rij dan ook een klein stukje verder naar Goosenecks State Park. Minimaal net zo mooi als Horseshoe Bend.

En de route vanaf LV naar Bakersfield door Death Valley is ook erg lang, hou daar wel rekening mee met het bezoeken van de mooie plekken in DV (Dante's Peak, Zabriskie Point, Badwater Basin, Mesquite Sand Dunes). Niet dat het veel anders kan zonder te overnachten in Death Valley.

En ga in de avond als het donker is naar een van de uitzichtpunten bij Bryce Canyon (bv Sunset Point) voor de mooie sterrenhemel. Je kan dan gewoon langs de toegangspoortjes van het park rijden. Neem wel zaklampje mee :)
Monument Valley is last minute nog in de planning gepropt, dus die zit een beetje rottig inderdaad.

Maar goed, op dag 11 doen we verder in feite niks anders dan van Sedona naar MV rijden.
Daarbij passeren we inderdaad wel (of gaan we door...) de GC maar daar gaan we niet diep in (enkel via de onderkant, Desert View Drive, zeg maar). Op een andere dag vanuit LV gaan we de GC in met een helicopter dus daar zien we wel genoeg van denk ik.

Op dag 12 willen we dan de bezienswaardigheden doen in MW en terug naar Page voor de overnachting.

Goosenecks State Park ga ik checken.
Ook bedankt voor de andere tips!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
  • Nu online
:{

Vlucht is ineens € 260,- duurder geworden t.o.v. gisteravond.
€ 1.479,- voor retour AMS - EWR i.p.v. € 1.211,-

|:(

Any chance dat dit weer kan gaan zakken?

[ Voor 17% gewijzigd door Rivanov op 05-08-2022 09:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dean Martin
  • Registratie: Augustus 2021
  • Niet online
Rivanov schreef op vrijdag 5 augustus 2022 @ 09:27:

Ja. Ik gebruik trouwens de laatste tijd vaker 'Flightking' (https://www.theflightking.com/) Zij hebben echt serieus goede aanbiedingen voor business (en first), waardoor het prijsverschil met eco niet meer heel groot is en heb zelfs meegemaakt dat Business via hun goedkoper was dan eco. Voor mij een enorm voordeel.

Proberen waard!

[ Voor 10% gewijzigd door Dean Martin op 05-08-2022 09:32 ]

The best is yet to come

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
  • Nu online
Dean Martin schreef op vrijdag 5 augustus 2022 @ 09:29:
[...]

Ja. Ik gebruik trouwens de laatste tijd vaker 'Flightking' (https://www.theflightking.com/) Zij hebben echt serieus goede aanbiedingen voor business (en first), waardoor het prijsverschil met eco niet meer heel groot is en heb zelfs meegemaakt dat Business via hun goedkoper was dan eco. Voor mij een enorm voordeel.

Proberen waard!
Zal eens kijken.
Maar ben nu zwaar in dubio.. direct boeken.. of toch nog even wachten in de hoop dat het weer gaat zakken?
Maja, kan ook weer verder gaan stijgen. :F

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dean Martin
  • Niet online
Rivanov schreef op vrijdag 5 augustus 2022 @ 09:51:
[...]

Zal eens kijken.
Maar ben nu zwaar in dubio.. direct boeken.. of toch nog even wachten in de hoop dat het weer gaat zakken?
Maja, kan ook weer verder gaan stijgen. :F
Ja, dat is een beetje koffiedik kijken inderdaad.

The best is yet to come

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TommyGun

TommyGun

Stik er maar in!

50% kans :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Rivanov schreef op vrijdag 5 augustus 2022 @ 09:27:

Voortdurend zakken en weer stijgen van die prijzen is normaal. In een normaal jaar zou ik adviseren om te wachten tot de prijs weer omlaag gaat. Maar helaas is dit geen normaal jaar en kan het alle kanten uit gaan.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Rivanov
  • Nu online
Geboekt. :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• VulcanRaven
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 26-04 12:36
TommyGun schreef op donderdag 4 augustus 2022 @ 15:45:
[...]

Bang... niet echt. Ik ben wel wat gewend (in 1 ruk vanuit Italië naar Nederland bijvoorbeeld, met griep notabene :+), maar 3 weken op rij (althans, er zitten ook genoeg rustpunten in denk ik) is wellicht andere koek - maar we gaan het wel zien. In het ergste geval kan m'n vriendin ook stukjes rijden. Ik kijk er juist naar uit om met die heerlijke SUV rond te kachelen :*)

Maar inderdaad, je moet consessies doen. Blijft lastig hoor.
Wij zijn ongeveer een 2 maanden terug van onze reis, we hadden een gedeeltelijke overlap met jouw reis. Wat betreft het rijden, wij hadden het toen zo uitgekiend dat we smorgen's wakker werden in de buurt van hetgeen we die dag wilden doen en sávonds doorreden naar het volgende hotel, meestal tussen de 1.5 en 2 uur met een uitschieter naar 3 (vaak ook dagen dat we niet hoefden te rijden sávonds). Dat zorgde ervoor dat we altijd lekker vroeg op de plek van bestemming waren en een volle dag daar waren en de tijd die je normaliter verveelt op de hotelkamer nuttig konden invullen. Nu is dat laatste natuurlijk afhankelijk waar je slaapt, in LV ga je tot middernacht nog lekker naar buiten maar ons hotel bij Petrified Forest lag letterlijk in the middle of nowhere.

Het hangt er sowieso een beetje vanaf hoeveel je precies wilt doen en zien maar onze ervaring was dat bij de meeste NP's je met een bezoekje van 8/9 tot 18/19 vaak héél veel kan zien. We hebben bij bijna elk park lange wandelingen gemaakt en bijna alle stops gedaan en stukje gelopen.

Edit: Houdt er wel rekening mee dat je in de VS nergens echt kan doorrijden, dus even tijd eraf rijden als je wat later vertrekt e.d. zit er niet bij. Heb echt op de meest bizzare afgelegen plekken politie auto's verstopt zien staan.

[ Voor 12% gewijzigd door VulcanRaven op 05-08-2022 12:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JME
  • Registratie: Maart 2004
  • Nu online

JME

zeg maar Jamie

Vroegah in onze yuppentijd hebben mijn vrouw en ik een paar keer een zuidwesttour gedaan. Heerlijk in het voorjaar: niet te heet, veel smeltwater, ideaal. De laatste keer met de oudste (toen 13 maanden) in de rugdrager. Inmiddels zijn ze 9 en 11 en overwegen we een nieuwe reis. Maar we zitten wel vast aan de schoolvakanties. Is dat te doen, midden in de zomer naar de south west?

[ Voor 27% gewijzigd door JME op 06-08-2022 16:08 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Alpina
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 07:24

Golden Gate bridge
ChinaTown
Alcatraz dagtour
Venice Beach
Hollywood Sign
Griffith Observatory
Hollywood Walk of Fame
Forrest Gump Point
Horseshoe Bend
Lake Powell
Las Vegas Strip
SlotZilla Zip Line
Hotel New York New York
Luxor Hotel
Caesars Palace
Excalibur
Glacier Point Road
Glacier Point
Taft Point
Tunnel View
Bridalveil Falls

Gaaf zeg mooi vooruitzicht! Wij hebben juli ‘18 deels dezelfde route gedaan.

17mile drive en vervolgens highway 1 was voor mij (als autoliefhebber) puur genieten.

Bij San Simeon, Piedras Blancas even gestopt voor de vele zeekoeien die daar liggen te zonnen, apart geluid ook.

Palms springs vonden wij extreem warm en naar boven naar het natuurpark met de tram is heerlijk afkoelen. Ook een prachtig uitzicht vanaf daar!

Sedona ook erg mooi met die rode rotsen. Door op weg naar Grand canyon hebben wij de Barringerkrater nog meegepakt maar dat was best om wat ik me nog herinner. (We sliepen in Flagstaff, ook wat route66 sfeer gezien)

Death valley, dante’s view ook een gaaf uitzichtpunt.

LA zelf vond ik ook allemaal wat druk en verpauperd. Wel weer gave uitzichten op de stad vanaf Griffith.

Verder lijkt me alles top voor een geweldige vakantie. De beste tip heb ik van een Amerikaanse collega gekregen. Ga af en toe ontbijten bij Cracker Barrel.(meer fans hier?) Heerlijk Amerikaans en de maag goed gevuld voor de vele miles te cruisen.
Wij hadden ook een shoot en go vakantie maar dat was geen straf in de Challenger 😎

Geniet ervan!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TommyGun

TommyGun

Stik er maar in!

Leuk om te lezen @Alpina ! Bedankt !

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lukadad
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 27-04 19:26
Het zal veel reisplannen in het honderd doen lopen :

Death Valley NP is gesloten door overstromingen, met kapotte wegen tot gevolg.
https://www.nps.gov/deva/planyourvisit/conditions.htm

Missed out on Lego? Visit Yprabrick : https://store.bricklink.com/lukadad

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Christoph
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

Golden Gate bridge
ChinaTown
Alcatraz dagtour

SF local hier..

Laat fishermans warf lekker zitten.

Vorige week is net presidio tunnel tops park geopend. Zomer begint hier pas in September, dus ochtend gaat wat foggie zijn. Doe breakfast around Doloris, loop naar hayes valley en daarna righting tunnel tops / golden gate.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
  • Nu online
Dean Martin schreef op vrijdag 5 augustus 2022 @ 09:29:
[...]

Proberen waard!
Nou, heb een verzoek neergelegd bij hun. Ze kwamen met Business Class op dezelfde vlucht als we nu geboekt hebben in Economy. $ 4.000,- per persoon.

Betaal nu $ 1500,- voor twee personen.

Dus dat is toch wel een groot verschil. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dean Martin
  • Niet online
Rivanov schreef op zondag 7 augustus 2022 @ 10:27:
[...]

Nou, heb een verzoek neergelegd bij hun. Ze kwamen met Business Class op dezelfde vlucht als we nu geboekt hebben in Economy. $ 4.000,- per persoon.

Betaal nu $ 1500,- voor twee personen.

Dus dat is toch wel een groot verschil. :+
Niet altijd interessant. Maar heb nu een vlucht of 4 met ze geboekt waar het verschil €500, p.p. was. Mij meer dan waard. Ook een optie goedkoper dan eco, maar met tussenstop. Dat is een persoonlijke keuze.

Overigens nooit vanuit NL, want die aanbiedingen zijn nooit echt interessant. Voor mij is Brussel of Frankfurt echter ook een goede optie.

The best is yet to come

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D-e-n
  • Registratie: Februari 2004
  • Nu online
Ik neem aan dat je dan vooral ook voor het pretpark gaat? Want als het je meer om het bezoek van een echte filmset en interessante weetjes daarover gaat is een bezoek aan Warner en/of Paramount een betere keus.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lapa
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 22:38
Christoph schreef op zondag 7 augustus 2022 @ 07:35:
[...]

SF local hier..

Laat fishermans warf lekker zitten.

Vorige week is net presidio tunnel tops park geopend. Zomer begint hier pas in September, dus ochtend gaat wat foggie zijn. Doe breakfast around Doloris, loop naar hayes valley en daarna righting tunnel tops / golden gate.
Goeie tip denk ik. Ik vond Fisherman's wharf 20 jaar geleden al een niksige tourist trap. Dat zal vast niet beter geworden zijn.

@TommyGun, persoonlijk zou ik het minstens 2x zo rustig aan doen, dus ofwel de helft van de bestemmingen/attracties ofwel 2x zo lang er over doen. Maar dat is een puur persoonlijke keuze en met dit schema kan je inderdaad wel een enorme hoeveelheid zien en zal het waarschijnlijk als een veel langere trip aanvoelen. Veel plezier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VulcanRaven
  • Laatst online: 26-04 12:36
lukadad schreef op zondag 7 augustus 2022 @ 07:23:

Normaliter gaan we altijd in September naar de V.S. , al vaker zaken moeten cancelen wegens natuurrampen zoals o.a. vulkaan uitbarsting op Hawaii. Dit jaar in Juni gegaan en dat bleek een gouden zet, DV, Yosemite branden e.d. allemaal zaken die als we weer in September gingen half of niet door konden gaan en we nu zonder problemen hebben kunnen bezoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun

TommyGun

Stik er maar in!

D-e-n schreef op zondag 7 augustus 2022 @ 11:35:
[...]

Ik neem aan dat je dan vooral ook voor het pretpark gaat? Want als het je meer om het bezoek van een echte filmset en interessante weetjes daarover gaat is een bezoek aan Warner en/of Paramount een betere keus.
Klopt, maar ik ga WB of Paramount eens checken - bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun

TommyGun

Stik er maar in!

Zou wel balen zijn als de Hw180 dicht blijft... We gaan het zien...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• paul-s83
Dat wordt dan een aardig eindje omrijden voor de mensen die vanuit Vegas richting Sequioia of Yosemite vertrekken komende tijd :'(

Afgelopen mei vertrokken wij vanuit Vegas in onze RV richting Sequoia en Yosemite. Helaas op dat moment de Tioga Pass nog gesloten vanwege sneeuw. Hierdoor besloten om plan B in werking te zetten en helemaal onderlangs via Lake Isabella naar Sequoia te rijden. Dus via de I-15 en dan de 395 op.

Ondanks dat dit een bewuste keuze was, zou ik dit geen 2e keer meer doen. Wat is die I-15 een saaie weg zeg!

Ps neem aam dat je de hw190 bedoelt @TommyGun ?

[ Voor 4% gewijzigd door paul-s83 op 08-08-2022 18:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun

TommyGun

Stik er maar in!

@paul-s83 die ja...

⚠️Roads update 8/8/2022 ⚠️

⛔️ State Route 190 will remain closed through at least August 17 as Caltrans maintenance crews continue to clean up after last week’s flash floods. Drivers are urged to stay clear of the highway and respect closure points that allow crews to safely work within the incident area.

🚧 There are no current open entrances to the park, regardless of what some navigation systems may say. Check our webpage (nps.gov.deva) for most current conditions.

⛔️ All park roads remain closed as damage assessments, crucial repairs, and flood recovery work are underway.

⚠️ Conditions are subject to change as the Death Valley area is expecting a chance of additional thunderstorms this week. Always check weather and conditions prior to leaving: https://www.nps.gov/deva/planyourvisit/conditions.htm

For more information, click here: https://cms.nps.gov/deva/...-190-closure-extended.htm

[ Voor 101% gewijzigd door TommyGun op 09-08-2022 19:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
  • Nu online
Iemand hier toevallig ooit bij de show “Christmas Spectacular Starring The Radio City Rockettes” in de Radio City Music Hall geweest?

Is een 1,5 uur durende show met dans en zang. Willen daar waarschijnlijk op Tweede Kerstdag naar toe gaan. Kaartjes kosten echter $ 190 voor twee personen en dan zit je helemaal achterin.

Vraag me af of de show het waard is. Het wordt op vele blogs wel vermeld als een must-see. Maar ben benieuwd of iemand van hier geweest is?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• TommyGun

TommyGun

Stik er maar in!

Arieli Mobile; SIM 2 dagen voor vertrek geactiveerd, nooit een bevestiging van gehad. Contact opgenomen maar geen reactie. Ofwel, slechte ervaring. Uiteindelijk een eSIM gekocht via airalo en dat werkt perfect! Kan ik uiteraard niet gebruiken in mijn MIFI device maar ik las dat Arieli dat ook niet ondersteund (evenals hotspots).

--

San Francisco is schandalig duur!

We zijn toch ook naar Fishermans Warf geweest en vonden dat best aardig. Leuk om de zeeleeuwen te zien en de toeristische pier. Alcatraz bezocht wat zeker wel het hoogtepunt was van SF. Fietsen gehuurd bij Blazing Saddles en naar Baker Beach gefietst. Vervolgens over de Golden Gate (met fluitende kabels van de zijwind) en vanuit Sausalito de ferry terug (samen met 100 andere fietsers) naar Pier 41 wat 10 meter van de verhuurder zat. Fietsen was zelfs voor een mountainbiker als ik heftig, haha!

Cable Car genomen naar Lombart maar is vanaf boven slecht te zien helaas. Vervolgens met de taxi naar Alamo Square en weer terug naar het hotel aan Union Square (stikte van de daklozen overigens).

Dag erop de auto gehaald (heerlijke full option Ford Explorer) en de HW1 gereden (gaaf!) tot aan Monterey. Ook weer zo'n toeristische warf maar we gingen voor de Whale Watching tour... en dat heb ik geweten. De zee was ruw! Zeeziek geworden niet normaal, maar wel geluk gehad met het spotten. Nóóit meer echter haha!Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rc9uH1dD5agW3B4MQba8KvRGi2s=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/wpPZmzlRNfvwAdtXxVbtuVe9.jpg?f=fotoalbum_large

Verder door gereden langs HW1 (onderweg nog van die olifant zeehondjes gezien, en nu bij Cayucos.

Volgende stop: LA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hertog_Martin
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 27-04 09:54
Dat Airalo werkt niet echt lekker hier. Ondanks downtown SF steeds wegvallend internet of zeer traag. Langere periodes zonder internet. Heb er geen vertrouwen in dat dat zo goed komt op de weg.

Enige wat opvalt met instellingen is dat de APN die ik moest toevoegen niet in lijst van APNs verschijnt op m'n S21 na opslaan. Zou dat het kunnen zijn? Of zou je zonder juiste APN helemaal geen verbinding hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hertog_Martin

Yup, hier zouden we Yosemite > Lone Pine > Vegas doen.

Overnachting in Lone Pine geannuleerd want wat is nu een omweg, maar weet nog geen fijn alternatief. Wellicht Mammoth Lakes en dan een lange rit naar Vegas.

Balen ja

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slomy
  • Laatst online: 21:28
Bij ons op de planning om volgend jaar November een maand met de kleine (dan net 4) een rondreis door Florida te maken. Bij deze alvast een verkapte tvp om wat ervaringen op te halen mbt reizen met kinderen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 22:45

Barrycade

Through the...

Slomy schreef op zondag 14 augustus 2022 @ 17:15:
Bij ons op de planning om volgend jaar November een maand met de kleine (dan net 4) een rondreis door Florida te maken. Bij deze alvast een verkapte tvp om wat ervaringen op te halen mbt reizen met kinderen.
Wij hebben dat gedaan in '13 in een Camper. Mooie daarvan is dat je in tegenstelling tot hotels/motels je slaapkamer bij hebt.

Nadelen is wel dat als je gaat verplaatsen de hele boel moet opruimen.

Wij waren in Mei wat een beetje laagseizoen is. Dus alles beetje kunnen freewheelen en weinig vooruit boeken.

November zal hoogstwaarschijnlijk hoogseizoen zijn. Komen de mensen overwinteren. Dus boek royaal van te voren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TRD07
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 27-04 16:31
Hertog_Martin schreef op zondag 14 augustus 2022 @ 17:05:
Dat Airalo werkt niet echt lekker hier. Ondanks downtown SF steeds wegvallend internet of zeer traag. Langere periodes zonder internet. Heb er geen vertrouwen in dat dat zo goed komt op de weg.

Enige wat opvalt met instellingen is dat de APN die ik moest toevoegen niet in lijst van APNs verschijnt op m'n S21 na opslaan. Zou dat het kunnen zijn? Of zou je zonder juiste APN helemaal geen verbinding hebben?
Airalo werkt voor 90% van de tijd prima. In sommige parken niet, maar dan is het mss handig om een offline map te hebben. APN kun je pas in Amerika toevoegen is mijn ervaring. Wat ik wel merkte is dat de E-Sim soms wat moeite had met de juiste provider vinden. Zeker na het wegvallen van de connecties in parken is dat even een handeling die je zelf moet verrichten (automatische provider even uitzetten, een willekeurige provider aanklikken, wachten totdat hij met deze niet kan verbinden en dan weer automatische provider aanzetten).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• paul-s83
@TommyGun Leuk verslag van San Fransisco, kan ik mijzelf wel goed in vinden.

Wij wilden ook de Cable car nemen richting Lombard, maar vonden de wachttijd wel erg lang. Besloten om met kind op de rug in draagzak en de ander in de buggy de heuvels te beklimmen. Nou dat hebben wij geweten 😂.

En die Ford Explorer is een fantastische auto! Had een nagenoeg nieuwe (1800 mijl) meegekregen bij de Avis in Orlando. Geen straf om daarmee 3 weken Florida te verkennen.

@Slomy Wat wil je weten mbt het reizen met kinderen? Wij zijn net terug van 2 maanden USA met 2 kids van 1 en 3 toen. Zal later deze week wel wat op papier zetten. Zowel met auto en hotels en met een RV gereisd. Over beide is wat te zeggen.

@Barrycade Anno 2022 is het reizen op de bonnefooi eigenlijk niet meer te doen. Enerzijds omdat er na Covid ontzettend veel amerikanen, maar ook toeristen het reizen weer hebben opgepikt. Daarnaast heeft zo’n beetje elke Campground de mogelijkheid om vantevoren online te reserveren. Daardoor zit echt het merendeel zo goed als vol. Weet niet of dit 1 op 1 door te vertalen is naar Florida, maar eerder dit jaar 5 weken door het westen rondgetrokken in een RV, maar zo’n beetje elke populaire campground in de nationale parken, of in populaire plaatsjes zat vol. Blij dat ik 6 maanden vantevoren ben begonnen met reserveren. Hierdoor zaten we niet alleen op de meest fantastische campgrounds, maar had je op de campground zelf ook nog eens 1 van de beste plekjes.

@TRD07 Jouw verhaal omtrent Airalo herken ik wel. Heel fijn dat je gebruik kan maken van diverse netwerken. Maar soms gaat het overschakelen niet helemaal vlekkeloos en blijf je op het zwakkere netwerk hangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slomy
  • Laatst online: 21:28
paul-s83 schreef op zondag 14 augustus 2022 @ 20:52:

@Slomy Wat wil je weten mbt het reizen met kinderen? Wij zijn net terug van 2 maanden USA met 2 kids van 1 en 3 toen. Zal later deze week wel wat op papier zetten. Zowel met auto en hotels en met een RV gereisd. Over beide is wat te zeggen.
Auto vs RV is wel al een mooie om mee te beginnen ;). Al neigt mijn vriendin heel erg naar de combi hotel-auto.

De kleine is tegen die tijd net 4 en als het goed is zijn middagslaapjes niet meer nodig.

Het seizoen voor Florida is ook wel een ding, November heeft nu de voorkeur.

Daarnaast denk ik vooral op zoek naar een mooie route om te gaan volgen, we gaan een 4-tal weken hebben.

Benieuwd naar de ervaringen!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rivanov
  • Nu online
Slomy schreef op zondag 14 augustus 2022 @ 22:14:
[...]

Auto vs RV is wel al een mooie om mee te beginnen ;). Al neigt mijn vriendin heel erg naar de combi hotel-auto.

De kleine is tegen die tijd net 4 en als het goed is zijn middagslaapjes niet meer nodig.

Het seizoen voor Florida is ook wel een ding, November heeft nu de voorkeur.

Daarnaast denk ik vooral op zoek naar een mooie route om te gaan volgen, we gaan een 4-tal weken hebben.

Benieuwd naar de ervaringen!
Enkele jaren geleden drie weken door Florida getrokken. Wel van hotel naar hotel met Mustang cabrio. Gevlogen op Miami en van daaruit de reis begonnen (via Key West, Everglades, Sanibel, Napels etc naar boven getrokken tot aan Jacksonville en Tampa. En vervolgens weer via de oostkust naar beneden getrokken via Daytona, Orlando, Fort Lauderdale) en ook weer in Miami beëindigd. Was erg mooi maar na 3 weken hadden we het daar wel gezien. Hoeven er niet meer terug.

Terwijl we het jaar daarvoor naar de Westkust zijn geweest en we na die rondreis beiden zeiden; hier willen we terug!

Florida is een mooie staat, maar had voor ons een stuk minder te bieden.

[ Voor 9% gewijzigd door Rivanov op 14-08-2022 22:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hertog_Martin
TRD07 schreef op zondag 14 augustus 2022 @ 19:25:
[...]

Airalo werkt voor 90% van de tijd prima. In sommige parken niet, maar dan is het mss handig om een offline map te hebben. APN kun je pas in Amerika toevoegen is mijn ervaring. Wat ik wel merkte is dat de E-Sim soms wat moeite had met de juiste provider vinden. Zeker na het wegvallen van de connecties in parken is dat even een handeling die je zelf moet verrichten (automatische provider even uitzetten, een willekeurige provider aanklikken, wachten totdat hij met deze niet kan verbinden en dan weer automatische provider aanzetten).
Maar het werkt dus al amper in downtown San Francisco, en ik zit al steeds te klooien met handmatig netwerk kiezen.

Maar kwam die APN bij jullie in de lijst er bij? Na alleen invullen Name en APN zoals beschreven? Ik druk Save maar dan gebeurt er niets, geen foutmelding en geen toevoeging aan de lijst. Voeg m dus hier in Amerika toe. Mss bug met mijn telefoon.

Nu werkt het weer even. Maar stemt me echt niet hoopvol voor buitengebieden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paul-s83
Hertog_Martin schreef op zondag 14 augustus 2022 @ 23:12:
[...]

Maar het werkt dus al amper in downtown San Francisco, en ik zit al steeds te klooien met handmatig netwerk kiezen.

Maar kwam die APN bij jullie in de lijst er bij? Na alleen invullen Name en APN zoals beschreven? Ik druk Save maar dan gebeurt er niets, geen foutmelding en geen toevoeging aan de lijst. Voeg m dus hier in Amerika toe. Mss bug met mijn telefoon.

Nu werkt het weer even. Maar stemt me echt niet hoopvol voor buitengebieden.
Ik heb de APN gegevens niet in hoeven vullen (iPhone 12). Volgens mij is dat ook niet nodig, tenzij dat op Android anders werkt…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 22:45

Barrycade

Through the...

paul-s83 schreef op zondag 14 augustus 2022 @ 20:52:
@TommyGun Leuk verslag van San Fransisco, kan ik mijzelf wel goed in vinden.

Wij wilden ook de Cable car nemen richting Lombard, maar vonden de wachttijd wel erg lang. Besloten om met kind op de rug in draagzak en de ander in de buggy de heuvels te beklimmen. Nou dat hebben wij geweten 😂.

En die Ford Explorer is een fantastische auto! Had een nagenoeg nieuwe (1800 mijl) meegekregen bij de Avis in Orlando. Geen straf om daarmee 3 weken Florida te verkennen.

@Barrycade Anno 2022 is het reizen op de bonnefooi eigenlijk niet meer te doen. Enerzijds omdat er na Covid ontzettend veel amerikanen, maar ook toeristen het reizen weer hebben opgepikt. Daarnaast heeft zo’n beetje elke Campground de mogelijkheid om vantevoren online te reserveren. Daardoor zit echt het merendeel zo goed als vol. Weet niet of dit 1 op 1 door te vertalen is naar Florida, maar eerder dit jaar 5 weken door het westen rondgetrokken in een RV, maar zo’n beetje elke populaire campground in de nationale parken, of in populaire plaatsjes zat vol. Blij dat ik 6 maanden vantevoren ben begonnen met reserveren. Hierdoor zaten we niet alleen op de meest fantastische campgrounds, maar had je op de campground zelf ook nog eens 1 van de beste plekjes.

@TRD07 Jouw verhaal omtrent Airalo herken ik wel. Heel fijn dat je gebruik kan maken van diverse netwerken. Maar soms gaat het overschakelen niet helemaal vlekkeloos en blijf je op het zwakkere netwerk hangen.
Als je in hoogseizoen denkt de campgrounds /hotels in NPs te kunnen last minute te pakken basis mijn verhaal: das een heel andere League. Als je niet klaar zit bij openen van bookings windows ben je te laat.

Zoals gezegd met een kind van 4 kan je lekker buiten de Nederlandse vakanties om werken. Maar je moet je wel realiseren dat Florida in de winter de overwinteraars ontvangt. Dus de pensionado's in grote getale. Van wat vaste klanten begrepen dat de campings in de winters vol staan met zij noemden de "Grey wave".

Wij waren echt in laagseizoen (pensionado's weer naar het Noorden) en konden gewoon de meeste plekken handpicken. Maar dat was alweer 9 jaar geleden. Florida kent maar een paar NPs en ik weet zelfs niet of je daar campgrounds hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Realone
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 22:42
Rivanov schreef op zondag 14 augustus 2022 @ 22:53:
[...]

Enkele jaren geleden drie weken door Florida getrokken. Wel van hotel naar hotel met Mustang cabrio. Gevlogen op Miami en van daaruit de reis begonnen (via Key West, Everglades, Sanibel, Napels etc naar boven getrokken tot aan Jacksonville en Tampa. En vervolgens weer via de oostkust naar beneden getrokken via Daytona, Orlando, Fort Lauderdale) en ook weer in Miami beëindigd. Was erg mooi maar na 3 weken hadden we het daar wel gezien. Hoeven er niet meer terug.

Terwijl we het jaar daarvoor naar de Westkust zijn geweest en we na die rondreis beiden zeiden; hier willen we terug!

Florida is een mooie staat, maar had voor ons een stuk minder te bieden.
Ik zie ook niet waarom je je zou willen beperken tot Florida. Ik heb persoonlijk ook niet zoveel met die staat om vele redenen. De Everglades zijn mooi maar je moet er zo'n tour van maken om er te komen, dat het het eigenlijk niet waard is om heel Florida er voor door te rijden. Ik vind het ook niet een echt deel van de Southeast. Maar ieder z'n ding natuurlijk :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• matthijst
Net aangekomen in Jacksonville, voor een kleine 3 weken Florida (3 Jax, 3 Daytona, 12 Orlando). Vooral omdat het de eerste keer sinds 2019 is dat we weer in de VS zijn (wilden toen rondje New Mexico, Grand Canyon, Vegas etc doen). Dit geboekt om eerst maar weer 's een relax vakantie te doen. Daar is Florida prima voor (Disney, Nascar, Cape Canaveral, potje honkbal is het plan). Key West en Miami ook leuk om een keer te zien, maar het haalt het allemaal natuurlijk bij lange na niet met wat de westkust te bieden heeft.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TommyGun

TommyGun

Stik er maar in!

@Hertog_Martin

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ypaYCHCECBFq1oCRvRDWfLalleg=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/oASU9FMZ5Q0TTTOd5Am8MAix.jpg?f=fotoalbum_large

Al was het onderweg zojuist ook erg instabiel. Maar ik zie ook dat die APN ineens weer weg is op mijn S22+, apart. Die moet je handmatig invoeren ja.

@paul-s83 Ja de cable car vanaf Fishermans Warf was inderdaad heel druk, toen zijn we ook maar richting Lombart gelopen... Wij hadden 'm eerder die dag juist náár Fishermans Warf genomen - verkeerd omschreven zie ik. Die heuvel op was inderdaad pittig haha.

---

Inmiddels in LA, HW1 vanaf Malibu ongeveer was echt extreem druk. Alle stranden bomvol, overal auto's. Maar doorgereden tot Santa Monica Pier alwaar we na een half uur de parkeerplaats op konden. Mega druk maar ja je moet het toch even gezien hebben hè.

Zie wel dat er weinig op loopafstand is (iig van ons hotel aan Melrose Ave).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hertog_Martin
TommyGun schreef op maandag 15 augustus 2022 @ 04:38:
@Hertog_Martin

[Afbeelding]

Al was het onderweg zojuist ook erg instabiel. Maar ik zie ook dat die APN ineens weer weg is op mijn S22+, apart. Die moet je handmatig invoeren ja.

@paul-s83 Ja de cable car vanaf Fishermans Warf was inderdaad heel druk, toen zijn we ook maar richting Lombart gelopen... Wij hadden 'm eerder die dag juist náár Fishermans Warf genomen - verkeerd omschreven zie ik. Die heuvel op was inderdaad pittig haha.

---

Inmiddels in LA, HW1 vanaf Malibu ongeveer was echt extreem druk. Alle stranden bomvol, overal auto's. Maar doorgereden tot Santa Monica Pier alwaar we na een half uur de parkeerplaats op konden. Mega druk maar ja je moet het toch even gezien hebben hè.

Zie wel dat er weinig op loopafstand is (iig van ons hotel aan Melrose Ave).
Ja die handleiding kan ik wel dromen :P
Had airalo ook gemaild maar geen antwoord

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun

TommyGun

Stik er maar in!

Hertog_Martin schreef op maandag 15 augustus 2022 @ 05:14:
[...]

Ja die handleiding kan ik wel dromen :P
Had airalo ook gemaild maar geen antwoord
Blijft gekloot met internet in de US...

Dat van die APN is wel gek, ik zie veel minder "toegangspunten" ineens en de opgeslagen APN is dus weg en krijg ik niet meer terug...

[ Voor 21% gewijzigd door TommyGun op 15-08-2022 05:25 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rivanov
  • Nu online
matthijst schreef op maandag 15 augustus 2022 @ 04:06:
Net aangekomen in Jacksonville, voor een kleine 3 weken Florida (3 Jax, 3 Daytona, 12 Orlando). Vooral omdat het de eerste keer sinds 2019 is dat we weer in de VS zijn (wilden toen rondje New Mexico, Grand Canyon, Vegas etc doen). Dit geboekt om eerst maar weer 's een relax vakantie te doen. Daar is Florida prima voor (Disney, Nascar, Cape Canaveral, potje honkbal is het plan). Key West en Miami ook leuk om een keer te zien, maar het haalt het allemaal natuurlijk bij lange na niet met wat de westkust te bieden heeft.
Haha dat was precies de reden waarom we het jaar na de Westkust, naar Florida zijn gegaan. Een stuk rustiger qua rondreis dan Westkust. :)

Maar zoals @The Realone al aangeeft, je hebt totaal niet het gevoel in Amerika te zijn. Vrijwel iedereen spreekt Spaans en alles is tropisch. Pas bovenin Florida thv Jacksonville, had ik het gevoel “in Amerika” te zijn.

Nee, Florida is gevalletje been there done that voor ons. :)

Maar YMMV ofcourse..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dean Martin
  • Niet online
Ik prefereer juist Florida boven de westkust :D
Maar ik prefereer ook het noord-oosten boven de westkust ;)

Ben nu op behoorlijk wat locaties in de VS meerdere malen geweest, maar bij mij blijft Florida toch een van de favoriete locaties. Zéker met kinderen.

Natuurlijk, qua natuur staat de westkust torenhoog bovenaan, maar ik vind de hele sfeer in Florida veel prettiger. Herken ook niet dat het daar niet aanvoelt als Amerika eerlijk gezegd.

[ Voor 20% gewijzigd door Dean Martin op 15-08-2022 07:16 ]

The best is yet to come

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• co2301
Ik zie op Amazon dat er simkaarten van T-Mobile verkocht worden. Enerzijds goede reviews, maar ook aantal hele negatieve. Begin te twijfelen of die positieve wel echt zijn. Iemand ervaring mee?

Ik zie hier Airalo voorbij komen, maar ik zou het liefst een unlimited plan hebben, met hotspot mogelijkheden. Kan je eenmaal in Amerika ook gewoon de T-Mobile store binnen lopen en een sim voor 14 of 30 dagen kopen?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• sander_g
  • Laatst online: 26-04 06:23
co2301 schreef op maandag 15 augustus 2022 @ 07:28:

Kan je eenmaal in Amerika ook gewoon de T-Mobile store binnen lopen en een sim voor 14 of 30 dagen kopen?
Dat heb ik vorige maand gedaan. Kostte 50 dollar voor een maand en 10GB: 10 dollar voor de kaart, en 40 dollar voor het 'plan'. Onbeperkt was 60 dollar dacht ik, maar ik vond 10 wel genoeg. Hotspot functie werkte ook zonder issue.

Garmin Fēnix 7 Pro | https://www.strava.com/athletes/30783039

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• co2301
sander_g schreef op maandag 15 augustus 2022 @ 07:34:
[...]

Dat heb ik vorige maand gedaan. Kostte 50 dollar voor een maand en 10GB: 10 dollar voor de kaart, en 40 dollar voor het 'plan'. Onbeperkt was 60 dollar dacht ik, maar ik vond 10 wel genoeg. Hotspot functie werkte ook zonder issue.
Aha, fijn! Ga ik het ook op deze manier doen, thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
  • Nu online
Dean Martin schreef op maandag 15 augustus 2022 @ 07:14:
Ik prefereer juist Florida boven de westkust :D
Maar ik prefereer ook het noord-oosten boven de westkust ;)

Ben nu op behoorlijk wat locaties in de VS meerdere malen geweest, maar bij mij blijft Florida toch een van de favoriete locaties. Zéker met kinderen.

Natuurlijk, qua natuur staat de westkust torenhoog bovenaan, maar ik vind de hele sfeer in Florida veel prettiger. Herken ook niet dat het daar niet aanvoelt als Amerika eerlijk gezegd.
Ik was ook wat overdreven in m'n bewoording met "totaal niet het gevoel van Amerika". Laat ik het zo stellen, ik had het gewoon een stuk minder. Je merkt de Cubaanse en "tropische" invloeden heel erg. Vooral in Miami en Key West etc. Naar mate je hoger komt in Florida wordt dat steeds minder.

Maar Florida ansich had ons wat minder te bieden dan de Westkust.

De volgende grote rondreis in Amerika wordt waarschijnlijk ook het Noord-Westen van Amerika.
Maar eerst NYC (tweede keer) met kerst dit jaar. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hmmbob
Toen we in 2014 in de VS gingen wonen liepen we ertegenaan dat de (Nederlandse) telefoons de frequenties daar niet ondersteunden. Ik weet niet of dat nu nog een issue is / kan zijn.

Ik lees over een S22 - die zou toch alles moeten ondersteunen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Lapa
Wat ik hier weinig zie langs komen is New York. Dat is toch echt mijn favoriete stukje VS. Van mijn vier vakanties in de US waren er drie op z'n minst gedeeltelijk in NYC. Mijn laatste keer was een week NYC, daarna een week road-trip door Vermont en Maine en daarna nog een paar dagen NYC. Er is zo ontzettend veel te doen in NYC. Avondprogramma van onze laatste trip:
  • 3 x stand-up comedy show: in NYC zie je de top van de top
  • Sleep no more: onbeschrijfelijke en onvergetelijke ervaring
  • Rocky horror picture show: bizarre cult-klassieker in de bios met publieksparticipatie
  • Live show van een podcast die ik luister
  • Opname van de Late Show with Stephen Colbert
En dat waren dus alleen nog de avonden/nachten. Verder kan je er ontzettend goed en gevarieerd eten. Al moet je wel opletten, prijs en kwaliteit zijn niet altijd met elkaar verbonden en de New Yorker is erg gevoelig voor een eet-hype. En verder natuurlijk gewoon de musea, architectuur, enz.
Rivanov schreef op maandag 15 augustus 2022 @ 08:01:
[...]

De volgende grote rondreis in Amerika wordt waarschijnlijk ook het Noord-Westen van Amerika.
Oh wacht, dat stukje had ik gemist. Blijkbaar is NYC gewoon een tussendoortje >:)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Hmmbob
NYC is een stinkstad met arrogante bevolking. Geef mij de Westkust maar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rivanov
  • Nu online
Lapa schreef op maandag 15 augustus 2022 @ 09:01:
Wat ik hier weinig zie langs komen is New York. Dat is toch echt mijn favoriete stukje VS. Van mijn vier vakanties in de US waren er drie op z'n minst gedeeltelijk in NYC. Mijn laatste keer was een week NYC, daarna een week road-trip door Vermont en Maine en daarna nog een paar dagen NYC. Er is zo ontzettend veel te doen in NYC. Avondprogramma van onze laatste trip:
  • 3 x stand-up comedy show: in NYC zie je de top van de top
  • Sleep no more: onbeschrijfelijke en onvergetelijke ervaring
  • Rocky horror picture show: bizarre cult-klassieker in de bios met publieksparticipatie
  • Live show van een podcast die ik luister
  • Opname van de Late Show with Stephen Colbert
En dat waren dus alleen nog de avonden/nachten. Verder kan je er ontzettend goed en gevarieerd eten. Al moet je wel opletten, prijs en kwaliteit zijn niet altijd met elkaar verbonden en de New Yorker is erg gevoelig voor een eet-hype. En verder natuurlijk gewoon de musea, architectuur, enz.

[...]

Oh wacht, dat stukje had ik gemist. Blijkbaar is NYC gewoon een tussendoortje >:)
In Februari 2013 een week in New York geweest. Was toen ook direct mijn eerste keer Amerika.
Daarna dus rondreis Westkust en rondreis Florida. Maar m'n grote wens was om nog een keer terug te gaan naar NYC, maar dan met kerst. Dus dat gaat dit jaar gebeuren. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lapa
Hmmbob schreef op maandag 15 augustus 2022 @ 09:09:
NYC is een stinkstad met arrogante bevolking. Geef mij de Westkust maar.
Tja, ik heb alleen maar positieve ervaringen, ook met de bevolking. Maar stinkstad klopt zeker als je in de zomer gaat. Ik ben er vooral in de herfst geweest en had ook nog een aantal keer ontzettend geluk met het weer (zoals zonnig en 20 graden in oktober). Dat helpt enorm 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dean Martin
  • Niet online
Rivanov schreef op maandag 15 augustus 2022 @ 08:01:
[...]

Ik was ook wat overdreven in m'n bewoording met "totaal niet het gevoel van Amerika". Laat ik het zo stellen, ik had het gewoon een stuk minder. Je merkt de Cubaanse en "tropische" invloeden heel erg. Vooral in Miami en Key West etc. Naar mate je hoger komt in Florida wordt dat steeds minder.

Maar Florida ansich had ons wat minder te bieden dan de Westkust.

Laat ik duidelijk zijn, ik wilde er geen welles-nietes spelletje van maken, en als jij dat zo ervaren hebt, wie ben ik om daar iets van te vinden, dus wat dat betreft 'alle respect voor je mening natuurlijk ;) Ik kan me er ook wel wat bij voorstellen, zeker in Miami en Key-West inderdaad. Key-West vind ik ook geen 'Amerika gevoel' geven.

Ik snap overigens ook dat mensen Florida niks zouden vinden. Ik vind het altijd erg prettig om een drukke vakantie daar af te sluiten. Komt wellicht ook doordat ik veel goede herinneringen heb aan/in Florida, dus misschien ietwat biased ;)

Ik kan niet wachten totdat ons dochtertje groot genoeg is (ze is 4, maar wij vinden het nog net te vroeg) om weer die kant op te kunnen trekken.

NYC is altijd goed ;) Alhoewel ik er een keer 3 weken heb gezeten (voor vakantie) en toen was ik er wel klaar mee. Maar dat was ook gewoon stom gepland van mezelf.

[ Voor 10% gewijzigd door Dean Martin op 15-08-2022 09:43 ]

The best is yet to come

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dean Martin
  • Niet online
Lapa schreef op maandag 15 augustus 2022 @ 09:12:
[...]

Tja, ik heb alleen maar positieve ervaringen, ook met de bevolking. Maar stinkstad klopt zeker als je in de zomer gaat. Ik ben er vooral in de herfst geweest en had ook nog een aantal keer ontzettend geluk met het weer (zoals zonnig en 20 graden in oktober). Dat helpt enorm 8)
Ik ben het met je eens. Ik vind NYC een van de beter toegankelijke mondiale steden (misschien op Shanghai na). Ja, het is druk, natuurlijk maar wel enige vorm van organisatie voor een stad van dat formaat.

En zoveel diversiteit, inderdaad helemaal top wat mij betreft.

The best is yet to come

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• The Realone
Rivanov schreef op maandag 15 augustus 2022 @ 07:08:
[...]

Maar zoals @The Realone al aangeeft, je hebt totaal niet het gevoel in Amerika te zijn. Vrijwel iedereen spreekt Spaans en alles is tropisch. Pas bovenin Florida thv Jacksonville, had ik het gevoel “in Amerika” te zijn.
Men zegt niet voor niks over Florida: "The farther north you go, the more south you get".

Wij gaan overigens begin september 5 dagen naar de Smokey Mountains, om maar een stukje prachtige natuur aan de oostkust te benoemen. ;) Even weg van de hitte en met een slechte internetverbinding en 0 "attracties" om ons heen even tot rust komen. Airbnb huisje, tegen een berg uitkijkend over een vallei met hot tub en fire pit voor minder dan $130 per nacht. Het genot van net na de vakantie gaan!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Alpina
The Realone schreef op maandag 15 augustus 2022 @ 14:01:
[...]

Men zegt niet voor niks over Florida: "The farther north you go, the more south you get".

Wij gaan overigens begin september 5 dagen naar de Smokey Mountains, om maar een stukje prachtige natuur aan de oostkust te benoemen. ;) Even weg van de hitte en met een slechte internetverbinding en 0 "attracties" om ons heen even tot rust komen. Airbnb huisje, tegen een berg uitkijkend over een vallei met hot tub en fire pit voor minder dan $130 per nacht. Het genot van net na de vakantie gaan!
Gaaf. Mijn Amerikaanse collega woonde een stuk noordelijker (Kentucky) maar die zei ook altijd wil je het echte Amerika zien bezoek deze streek. Fijne vakantie alvast.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• citomaster
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 07:12
co2301 schreef op maandag 15 augustus 2022 @ 07:28:
Ik zie op Amazon dat er simkaarten van T-Mobile verkocht worden. Enerzijds goede reviews, maar ook aantal hele negatieve. Begin te twijfelen of die positieve wel echt zijn. Iemand ervaring mee?

Ik zie hier Airalo voorbij komen, maar ik zou het liefst een unlimited plan hebben, met hotspot mogelijkheden. Kan je eenmaal in Amerika ook gewoon de T-Mobile store binnen lopen en een sim voor 14 of 30 dagen kopen?
Ik heb de gok gewaagd en zo'n T-mobile sim besteld, maar ik kan 'm pas over enige tijd uitproberen als ik in de VS ben. In de verpakking zit een instructie hoe je de SIM kunt activeren. Daarvoor moet ik enkele gegevens (aankomstdatum, vertrekdatum, IMEI, etc.) in een webformulier invullen. Als ik de instructie goed begrijp zouden ze de SIM (handmatig) moeten activeren vlak vóór de aankomstdatum.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Realone
Alpina schreef op maandag 15 augustus 2022 @ 15:26:
[...]

Gaaf. Mijn Amerikaanse collega woonde een stuk noordelijker (Kentucky) maar die zei ook altijd wil je het echte Amerika zien bezoek deze streek. Fijne vakantie alvast.
Die hele streek is wel relaxed. Nauwelijks buitenlandse toeristen en als je de feestdagen en schoolvakanties ontloopt is het echt genieten. Ben wel vaker in de Blue Ridge Mountains geweest maar de Smokey alleen nog maar doorheen gereden. Net een nieuwe hond als aanwinst dus ideaal voor wandelingen, en de laatste vakantie met z'n 2en (hond niet meegerekend dan...) dus dat moeten we toch ff vieren ;)
Het is niet te vergelijken met het natuurgeweld aan de westkust waar iedereen naartoe moet, maar prachtig op zichzelf.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Alpina
The Realone schreef op maandag 15 augustus 2022 @ 16:27:
[...]

Die hele streek is wel relaxed. Nauwelijks buitenlandse toeristen en als je de feestdagen en schoolvakanties ontloopt is het echt genieten. Ben wel vaker in de Blue Ridge Mountains geweest maar de Smokey alleen nog maar doorheen gereden. Net een nieuwe hond als aanwinst dus ideaal voor wandelingen, en de laatste vakantie met z'n 2en (hond niet meegerekend dan...) dus dat moeten we toch ff vieren ;)
Het is niet te vergelijken met het natuurgeweld aan de westkust waar iedereen naartoe moet, maar prachtig op zichzelf.
Gefeliciteerd nog mooi nieuws!
Als de kids hier ouder zijn gaan we terug naar de USA er staan diverse dingen op de planning waaronder deze streek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• co2301
citomaster schreef op maandag 15 augustus 2022 @ 15:51:
[...]

Ik heb de gok gewaagd en zo'n T-mobile sim besteld, maar ik kan 'm pas over enige tijd uitproberen als ik in de VS ben. In de verpakking zit een instructie hoe je de SIM kunt activeren. Daarvoor moet ik enkele gegevens (aankomstdatum, vertrekdatum, IMEI, etc.) in een webformulier invullen. Als ik de instructie goed begrijp zouden ze de SIM (handmatig) moeten activeren vlak vóór de aankomstdatum.
Oké, wanneer ga je? Ik las in de reviews dat mensen van alles moesten invullen op 1 of andere rare Chinese website. Zit ik niet echt om te popelen..
Pagina: 1 ... 42 ... 81 Laatste