HuHu schreef op donderdag 4 augustus 2022 @ 08:49:
[...]
San Francisco: doe eerst Alcatraz met de allereerste boot en loop direct door naar het hoofdgebouw; dan ben je de meute voorbij die eerst naar het verhaal van de ranger gaat luisteren. De audiotour is geweldig. Bij terugkomst op het vasteland kun je lopend naar Pier 39, dan een klein stukje verderop zit fietsverhuur Blazing Saddles en dan fiets je naar de Golden Gate bridge. Als je genoeg tijd hebt kun je doorfietsen naar Sausalito en dan met de boot terug naar de Ferry Terminal. Dan zit je al weer vlak bij Chinatown

.
Vet jaloers hier @
TommyGun! Wij hebben ongeveer dezelfde route eerder dit jaar gemaakt met een RV. Wel 5 weken over gedaan
Wat tips:
San Fransisco:
Fietsen huren bij Blazing Saddles is idd een top idee! Hebben wijzelf ook gedaan met de kids eerder dit jaar.
Hebben alleen niet de Ferry teruggenomen vanuit Sausalito.
- Ten eerste ben je afhankelijk van hun vaarschema.
- Daarnaast heb ik verhalen gelezen van mensen die lang hebben staan wachten ivm capaciteit van de fietsen die meekunnen oid.
- Ook wordt je weer afgezet bij de main terminal aan de andere kant van SF, en moet je alsnog een stuk terug fietsen naar de Blazing Saddles verhuur.
Wij zijn dus de Golden Gate over gegaan, stukje doorgefiets en dezelfde route weer terug gefietst. Voor een beetje hollander is dat geen probleem, maar ik snap wel dat die luie amerikanen niet 2x die brug op en af willen gaan
Highway 1
Het is wel jammer dat je de Highway 1 in een dergelijk tempo moet rijden. Er zijn zoveel mooie plekjes onderweg om te stoppen en te overnachten:
- Monterey / Carmel
- Santa Cruz
- Santa Barbara
Los Angeles
- Let erop dat deze stad enorm verpauperd is. Walk of Fame zou ik persoonlijk skippen als je er teveel voor moet omrijden. Niks dan zwervers en junks daar. Eind mei geen enkele toerist te bekennen daar.
- Venice Beach stelt ook niet meer voor wat het geweest is, dus kan je ook makkelijk skippen. Mijn persoonlijke menign is dat je in LA zowieso de auto niet per se uit hoeft.
- Heb je nog tijd voor de Mulholland Drive? Dit is een mooie route met prachtige uitkijkpunten over LA en zou ik verkiezen boven Venice Beach & Walk of Fame.
Route ziet er verder top uit, tijd voor de nationale parken zal echt beperkt zijn. In sommige parken kan je prima zelf met de auto doorheen rijden. In andere parken (Grand Canyon/Yosemite/ZIon ben je echt afhankelijk van de Shuttle bussen. Hou hier dus rekening mee
[
Voor 30% gewijzigd door
paul-s83 op 04-08-2022 10:46
]