Overigens ben ik bezig met een trip uit te tekenen richting Yellowstone. Mijn vorige reis was een vrij "klassiek" rondje in het westen en we zijn wel verliefd geworden op de US, enkel is mijn planning niet zo makkelijk rond te krijgen...
Dag 1 | Vlucht naar Denver
Dag 2-3-4 | Denver / Rocky Mountains NP
Dag 5-6-7 | Colorado National Monument / Arches / CanyonLands / Black Canyon of the Gunnison
Dag 8 | Rijden naar Grand Teton (lange rit, I know)
Dag 9-10 | Grand Teton
Dag 11-12-13 | Yellowstone
Dag 14 | Rijden naar Coeur d'Alene
Dag 15-16 | Coeur d'Alene
Dag 17 | Rijden naar Seattle
Dag 18-19-20-21 |Seattle Area
Dag 22 Naar huis
- Denver is niet per se een must, maar vluchten zijn vrij goedkoop (enkel Vegas is goedkoper en een alternatief) en Rocky Mountains National Park schijnt wel echt de moeite te zijn. Bovendien kan ik een MLB wedstrijd meepikken (niet de meest boeiende sport, maar lijkt me leuk eens mee te maken, alvast een paar innings).
- Arches & Canyonlands hebben we vorige keer niet gedaan en lijken dus mooi om mee te pikken. Het alternatief is dit niet te doen en richting South Dakota te gaan (Mt Rushmore, Black Hills, Badlands, maar de parken in Utah zeggen ons meer).
- Lange reisdag naar Yellowstone, maar zo be it. Dan 5 dagen daar voor Yellowstone & Grand Teton (momenteel heb ik 3 & 2 dagen genoteerd, kan ook zijn dat dit 4 & 1 zal worden, of dat ik nog 1 dag extra uittrek hier).
- Dan zat ik een beetje vast. Ik had mijn vriendin warm gemaakt met Seattle (walvissen, orka's) omdat ik zelf richting Glacier wou. Inmiddels besloten om Glacier een andere keer te doen in combinatie met Canada (reistijden onderschat, bovendien is going down the sun hoogstwaarschijnlijk dicht). Maar ik moet wel nog "iets" doen met mijn laatste dag of 7-8.
Dus ik zie 3 opties op dat moment.
1. Richting Vegas en de klassiekers (Zion/Bryce/Grand Canyon) opnieuw doen. Maar dat is pakweg 1800 kilometer op een week. Dat is me ver rijden, en dan doen we liever iets anders (al wil ik gerust nog eens richting Vegas

)
2. Terug naar Denver, via South Dakota. Dat is dan 1600 kilometer. En hoewel Badlands enzo wel leuk zijn, is een week me daarvoor te lang.
3. Richting Seattle
En toch passeren bij Glacier en me beperken tot West Glacier. Maar das ook al snel 1500 kilometer. Of alternatief (zoals momenteel in mijn route) via Coeur d'Alene; dat is "maar" ruim 1000 kilometer, bovendien lijkt Coeur d'Alene me an sich wel een leuke stop (toch zeker als het weer goed is). Gezien ik dan van Yellowstone richting Seattle 2 lange reisdagen heb leek het me aangenaam om 2 dagen in CdA te verblijven, maar eigenlijk kan ik daar 1 dag van maken en dan nog ergens anders 1 extra dag inpassen.
In Seattle heb ik nu 4 dagen voorzien. Een tweetak dagen Seattle zelf + 1 dag voor de San Juan Islands (die walvissen weet je wel

) en nog ruimte voor 1 extra day trip indien we willen (of 2 dagen San Juan)