Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reb87
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
Heeft iemand nog tips voor het huren van een auto in Amerika voor een redelijk tarief? Ik ben de afgelopen jaren veel in de VS geweest en ben me ervan bewust dat de huidige huurprijzen nogal aan de hoge kant zijn t.o.v. een aantal jaar geleden. Zijn er alternatieve verhuurbedrijven, plekken waar je nog wel goedkoop kan huren, of andere tricks? ;) Ik overweeg bijna om er een OV reis van de maken ditmaal... 8)7

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Grouchy
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 16:50

Grouchy

meep meep

Het gebruikelijke; codes gebruiken. Verhuurlocatie wat verder weg vanaf het vliegveld scheelt vaak ook wel wat in prijs/fees. Spelen met de websites van de verhuurbedrijven; .is .dk .no whatever. Een creditcard gebruiken die ook de autohuurverzekering heeft. Niet in het weekend boeken & na het boeken de prijs in de gaten houden.

A cavalry general should be a master of practical science, know the value of seconds, despise life and not trust to chance.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VikeeVeekie
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 08:14
The Realone schreef op vrijdag 1 april 2022 @ 13:17:
[...]

Met $1400 kocht je voor de pandemie al geen fatsoenlijke auto in de VS, nu is dat helemaal onmogelijk.
Mijn mening? Niet doen, toen ik in NC studeerde in een dorpje met verder helemaal niks in de omgeving had ik ook geen auto, maar maakte al zeer snel vrienden die wel allemaal een auto hadden.
Het leukste aan mijn studietijd daar waren de momenten op campus. De rest van het land ontdekken doe ik nu wel ;)
Ook zeker waar, verkennen kan altijd nog! Ik had een tijd terug een student gesproken die bij de zelfde uni had gestudeerd en die benoemde hetzelfde; gewoon concentreren op je studie en aanhaken met vrienden die een auto hebben. Scheelt weliswaar dat een vriendin van me in het noorden van de staat woont die ik eventueel lief kan aankijken als ik tijdens het weekend iets wil gaan doen of iets dergelijks.

Toegegeven het is moeilijker om op de situatie te anticiperen als je nog niet in het land bent en de geplande reis in kwestie uberhaupt nog een halfjaar gaat duren, in die tijd kan er nog veel veranderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• overcoat
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 12-09 16:00
matthijst schreef op donderdag 24 maart 2022 @ 05:34:
@dennis112 booking.com etc komen niet aan die prijzen die je rechtsreeks bij de verhuurder krijgt. Ik huurde altijd via Expedia of usareisen.de maar die kwamen nu op €1450-1500 uit voor een mid-size suv. Direct bij Hertz voor $1030. Achteraf betalen.
En alles Amerika hebben ze trucjes om te status matchen naar 5* status voor extra voordelen.
Elke maatschappij schijnt z'n eigen dingen te hebben, dus kwestie van ff lezen welke op 't moment 't goedkoopst is.
Hoe moet ik een boeking via expedia zien? wat als er vertraging is en je daardoor je overstap mist, kan expedia dan iets voor je doen of is het gewoon pech?

Tijdens begin corona heel veel gedoe gehad met geboekte vlucht via supersaver, dus eigenlijk boek ik het liefst bij airline zelf, maar expedia heeft wel hele goede deals.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 17:19
Maatschappij regelt dat voor je.
1x gehad, maar dat werd buiten Expedia om omgeboekt.

Haters everywhere but I don’t really care

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Bushie
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 13:02
Reb87 schreef op zondag 3 april 2022 @ 12:59:
Heeft iemand nog tips voor het huren van een auto in Amerika voor een redelijk tarief? Ik ben de afgelopen jaren veel in de VS geweest en ben me ervan bewust dat de huidige huurprijzen nogal aan de hoge kant zijn t.o.v. een aantal jaar geleden. Zijn er alternatieve verhuurbedrijven, plekken waar je nog wel goedkoop kan huren, of andere tricks? ;) Ik overweeg bijna om er een OV reis van de maken ditmaal... 8)7
Avis IJsland is wel betaalbaar
https://www.avis.is/en/

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• miicker
  • Registratie: Juni 2011
  • Niet online
In 2019 via Budget.lt een Ford Mustang Cabrio geboekt. Heb toen een Excel overzicht gemaakt met kosten per aanbieder. Budget.lt was de goedkoopste. Precies 3 weken was de huurperiode van ergens 2e week september tot eind september. Kosten waren $988 dollar toen.

Voor de lol net even zitten kijken voor dezelfde periode, kosten zijn nu ruim €3200 8)7
Maar dat was de prijs toen ook voor drie weken als je via budget.nl boekte. Daar zat toen per land echt veel verschil in, dat verschil lijkt er nu bijna niet meer te zijn (ook niet met VPN, ja ook even geprobeerd :P )

I haven’t slept for three days, because that would be too long.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bulder
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 12-09 16:28
Turo.com al gezien?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jebus4life
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 09:11

Jebus4life

BE User

NoepZor schreef op donderdag 31 maart 2022 @ 20:36:
Wij gaan eind mei voor 3,5 week richting de westkust van de VS. Nu zat ik te denken om een prepaid e-sim te nemen om daar ter plekke nog internet te hebben (voor zover coverage beschikbaar is uiteraard). Ik had zelf een T-mobile prepaid gezien voor $50:

https://prepaid.t-mobile.com/prepaid-plans

Kan ik deze gewoon afsluiten als toerist en zijn er nog zaken om rekening te houden? Ik zag online op fora dat er een tourist bundel was maar die lijkt niet meer te bestaan.
In 2019 een SIM kaart gefixt via Arieli Mobile
Krijg je je SIM thuisgestuurd (T-Mobile of AT&T, hangt van het "pakket" af dat je neemt); dag voor je vertrekt activeren en alles werkt vlekkeloos als je aankomt.
*Ik kan fout zijn, maar ik dacht dat AT&T een veel betere dekking biedt buiten de steden

Voor mij toch, was er erg tevreden over, zou kunnen dat wij in juni naar de VS gaan en dan zou ik gewoon hetzelfde opnieuw doen.

[ Voor 5% gewijzigd door Jebus4life op 04-04-2022 22:25 ]

Jullie vriendelijkste zuiderbuur

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TommyGun
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 08-09 22:55

TommyGun

Stik er maar in!

Jebus4life schreef op maandag 4 april 2022 @ 22:24:
[...]

In 2019 een SIM kaart gefixt via Arieli Mobile
Krijg je je SIM thuisgestuurd (T-Mobile of AT&T, hangt van het "pakket" af dat je neemt); dag voor je vertrekt activeren en alles werkt vlekkeloos als je aankomt.
*Ik kan fout zijn, maar ik dacht dat AT&T een veel betere dekking biedt buiten de steden

Voor mij toch, was er erg tevreden over, zou kunnen dat wij in juni naar de VS gaan en dan zou ik gewoon hetzelfde opnieuw doen.
Bedankt, ook besteld! De recensies zijn mixed maar ik ga het gewoon proberen.

https://www.arielimobile.com/atttxgb

[ Voor 4% gewijzigd door TommyGun op 04-04-2022 22:47 ]

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• paul-s83
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 16:24
Voor iedereen die zich de afgelopen pagina's heeft gemeld voor een simkaart, kijk eens naar https://www.airalo.com/united-states-esim

Ik heb voor vertrek (zit nu in Florida) de app geïnstalleerd, de 1GB/7 dagen bundel gekocht en de e-sim geïnstalleerd. Direct na landing in de Usa werd de e-sim herkent en was ik online. Afhankelijk van de dekking op je locatie maak je gebruik van AT&T, Verizon, T-Mobile e.g.

Dus geen gezeur met het bestellen van kaartjes via ebay/amazon etc.

ps, met de code WELCOME30 krijg je nog eens 30% korting. Dan heb je voor 20 USD een pakket van 10Gb voor 30 dagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hegeman
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 12-09 11:04

Hegeman

Weet van alles wat

Krijg zojuist bericht van onze tussenpersoon:
Geachte heer Hegeman,

U heeft bij ons vliegtickets geboekt voor uw reis naar Amerika of Canada. De afgelopen weken zijn de brandstofprijzen gestegen, waardoor luchtvaartmaatschappijen zich genoodzaakt zien om hun prijzen te verhogen. Het gaat om een prijsstijging van € 35,- per persoon. Dit ligt helaas buiten onze macht. Er zijn twee opties:

Optie 1: Nu het restant vliegtickets betalen
Wij mogen de tickets nog uitgeven voor het oude tarief. Om dat te kunnen doen, moeten de kosten van de tickets in zijn geheel aan ons worden voldaan, zodat het tarief vaststaat en wij de tickets kunnen uitgeven. Uw aanbetaling bevat al een percentage van de ticketprijs (15%). U heeft reeds ----- aan ons betaald. Het resterende bedrag van alle vliegtickets in uw boeking bedraagt -----. Dat kunt u voldoen via een bankoverschrijving of via betaallink

Om gebruik te maken van het oude tarief moet uw betaling uiterlijk 20 april a.s. bij ons binnen zijn. Op het moment dat u de tickets geheel aan ons heeft betaald, geven wij de tickets uit. Het is dan niet meer mogelijk om de tickets kosteloos te wijzigen of te annuleren.

Optie 2: Verhoging accepteren
Mocht u het restantbedrag voor de tickets op 20 april nog niet hebben voldaan, dan ontvangt u van ons een nieuwe nota met het aangepaste bedrag. Dit gaat om een stijging van 35 euro per vliegticket van IcelandAir en/of Star Alliance (Air Canada, United Airlines, Lufthansa).

Onze excuses voor het ongemak.

Hopelijk hebben wij u hiermee voldoende geïnformeerd. Mochten er vragen zijn dan horen we dat graag.
Wij maken dit jaar voor het eerste een reis naar Amerika (wel eerder geweest, maar met ouders). Nu snap ik dat de luchtvaartmaatschappijen ook niet alles op hoeven te hoesten. Maar het feit dat ik bij optie 1 geen mogelijk meer heb om te wijzigen of te annuleren vind ik een beetje vreemd. Hoe zien jullie dit?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• The Realone
  • Registratie: Januari 2005
  • Nu online
Want jij denkt dat er ook maar 1 persoon interesse heeft in het annuleren of wijzigen van tickets vanwege een prijsstijging van 35 pp voor een reis naar de VS?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmmbob
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 08:00
In het 3G tijdperk was het nog verstandig om te checken of je telefoon wel de US frequencies ondersteunde, ik weet niet of dat met 4G nog een ding is.

Sometimes you need to plan for coincidence

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grouchy
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 16:50

Grouchy

meep meep

Wel verstandig om geen hele oude telefoons mee te nemen. Aangezien ze in de US het 3G netwerk uit aan het faseren zijn;

At&T bijvoorbeeld.
We’ve phased out our 3G network, starting on February 22, 2022.

Vliegtickets: Zal vast wel ergens in de kleine letterjes staan & als dit bedrag een probleem voor je is dan is het misschien verstandig om een ander land te bezoeken aangezien alles hierzo duurder is geworden. Huurauto's, Hotels in veel plaatsen met zo'n 30%. Vliegtickets 40% duurder dan in Januari 2022.
Benzine; Momenteel in Grand Forks/Fargo en je betaalt 3.85USD voor een gallon da's hier ongehoord.

A cavalry general should be a master of practical science, know the value of seconds, despise life and not trust to chance.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PolarBear
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Hegeman schreef op dinsdag 5 april 2022 @ 14:31:

[...]

Wij maken dit jaar voor het eerste een reis naar Amerika (wel eerder geweest, maar met ouders). Nu snap ik dat de luchtvaartmaatschappijen ook niet alles op hoeven te hoesten. Maar het feit dat ik bij optie 1 geen mogelijk meer heb om te wijzigen of te annuleren vind ik een beetje vreemd. Hoe zien jullie dit?
Het is dan niet meer mogelijk om de tickets kosteloos te wijzigen of te annuleren.
Je kan wel wijzigen, maar niet kosteloos. En dat was pre-corona heel normaal en wordt ook gewoon weer normaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvrbtcpt
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15:37
Hegeman schreef op dinsdag 5 april 2022 @ 14:31:

[...]

Als ik een roadtrip ga maken dan is dit niet leuk maar voor 70,- ga ik mijn plezier niet laten bederven.
En als dat me boven budget zou brengen dan zou ik nog een jaartje extra sparen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paul-s83
Grouchy schreef op dinsdag 5 april 2022 @ 15:25:
Benzine; Momenteel in Grand Forks/Fargo en je betaalt 3.85USD voor een gallon da's hier ongehoord.
Hier in Miami zie ik tankstations die $4,50 voor een gallon durven te vragen….

Edit: Ik zie dat de prijsen in California en omstreken helemaal de pan uit rijzen. $5,50-$6,00 usd voor een gallon. Dat vind ik niet leuk als ik daar straks met de RV aan de pomp sta.

[ Voor 71% gewijzigd door paul-s83 op 08-04-2022 02:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Realone
  • Nu online
paul-s83 schreef op vrijdag 8 april 2022 @ 02:44:
[...]

Edit: Ik zie dat de prijsen in California en omstreken helemaal de pan uit rijzen. $5,50-$6,00 usd voor een gallon. Dat vind ik niet leuk als ik daar straks met de RV aan de pomp sta.
Ik heb het idee dat het redelijk aan het stabiliseren is. Een paar weken geleden betaalde ik nog $4.19 in NC, wat een stijging van ruim 0.70 is in een maand tijd. Gisteren de auto volgetankt voor $3.89.
Nog altijd blij dat ik geen truck of grote SUV rij :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Baksteen89
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 13-09 18:10
Hoi allemaal,

Lees al wat langer mee op dit forum. Eerst was het de bedoeling om een auto te huren maar we kwam laatste toch nog een aanbieding tegen van Cruise America voor een wegbreng Camper van Chicago naar Las Vegas. Een aanbieding zoals als deze hebben we één keer eerder gedaan in Canada (Vancouver -> Whitehorse) en vonden het heel fijn om voor een leuk bedrag zo'n reis te kunnen maken.

Nu dus van Chicago naar Las Vegas en ben erg benieuwd naar jullie advies voor onze route. We hebben de camper voor 20 nachten. In die tijd willen we natuurlijk zo veel mogelijk tijd doorbrengen in de Nationale Parken (Grand Circle). Hieronder heb ik onze eerste planning uitgeschreven. We willen vooral genieten van de natuur, wandelen, fietsen etc.

Ik maak me nog een beetje zorgen om campings, de park campings zitten allemaal al vol, maar ook die buiten de parken lijken al redelijk vol te zitten. Hoop dat we daar geen problemen gaan krijgen. Wil ook liever niet alles al helemaal vast zetten, dit zodat we nog iets van ruimte hebben om af te wijken indien nodig.

Dag
1 - aankomst Chicaco
2 - ophalen camper - rijden naar Omaha
3 - Omaha -> Boulder
4 - Rust/reserve in geval uitloop reis naar boulder
5 - Boulder -> Moab
6 - Moab
7 - Moab
8 - Moab -> Monument Valley
9 - Monument Valley
10 - Monument Valley -> Page (Antelope Canyon)
11 - Page
12 - Page -> Bryce/Zion
13 - Bryce/Zion
14 - Bryce/Zion
15 - Bryce/Zion -> Grand Canyon
16 - Grand Canyon
17 - Grand Canyon
18 - Grand Canyon -> Death Valley
19 - Death Valley -> Las Vegas
20 - Reserve
21 - Camper inleveren
22 - Las Vegas
23 - Vertrek Las Vegas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmmbob
Lol, ik had je tekst niet gelezen en dacht als eerste "WTF, waarom vanuit Chicago naar Boulder rijden" maar nu snap ik het :+

Leuk tripje zo!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
Je kan eventueel onderlangs via St Louis rijden.
Vond die Arch wel cool. Leuker dan Des Moines.
Google maps knipt op in dagen. Geen idee hoeveel dat om is.

[ Voor 24% gewijzigd door matthijst op 12-04-2022 09:29 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Realone
  • Nu online
(Goed) nieuws voor de reiziger.

Florida judge voids US mask mandate for planes, other travel

Deze regeling was onlangs nog met 2 weken verlengd maar vervalt nu dus per direct. De meeste airlines geven inmiddels aan dat het bij hen ook komt te vervallen. Ik ben er wel blij mee want ik vind het een enorm irritant ding om 8 uur in een vliegtuig op te hebben en ik vlieg volgende week zaterdag naar Nederland. :p

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gitarist
  • Niet online

Gitarist

Jan

The Realone schreef op dinsdag 19 april 2022 @ 03:52:

Deze regeling was onlangs nog met 2 weken verlengd maar vervalt nu dus per direct. De meeste airlines geven inmiddels aan dat het bij hen ook komt te vervallen. Ik ben er wel blij mee want ik vind het een enorm irritant ding om 8 uur in een vliegtuig op te hebben en ik vlieg volgende week zaterdag naar Nederland. :p
Da's fijn nieuws idd! Maar hopelijk vervalt de testverplichting voor reizigers naar de VS nu ook snel.

* Gitarist hoopt volgende week woensdag met het vliegtuig mee te mogen richting de VS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stroopwafels
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 13-09 18:46
Gitarist schreef op dinsdag 19 april 2022 @ 08:50:
[...]

Da's fijn nieuws idd! Maar hopelijk vervalt de testverplichting voor reizigers naar de VS nu ook snel.

* Gitarist hoopt volgende week woensdag met het vliegtuig mee te mogen richting de VS
Helaas nog niet veel nieuws betreft de testverplichting.

https://www.reuters.com/w...commendations-2022-04-13/
Airline say the testing rules dissuade some Americans from international flights because of the cost of testing and the fear of being stranded abroad if they contract COVID. Administration officials say the issue has been under review in recent weeks but health officials have announced no changes.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gitarist
  • Niet online

Gitarist

Jan

Stroopwafels schreef op dinsdag 19 april 2022 @ 09:35:
[...]

Helaas nog niet veel nieuws betreft de testverplichting.

https://www.reuters.com/w...commendations-2022-04-13/

[...]
Ja helaas... ik vind de kosten van het testen niet eens het grootste probleem (zo'n hele vakantie naar de VS is op zichzelf al vrij duur, dan kunnen die kosten voor twee tests er nog wel bij), maar meer de onzekerheid die het met zich meebrengt. Je weet gewoon niet of je toch niet stiekem per ongeluk in de dagen voorafgaand de reis corona oploopt....

Dus ik merk ook echt aan mijzelf dat ik daardoor minder vakantie-voorpret heb dan "normaal"*. Pas als we in de VS geland en wel voorbij TSA zijn en richting de huurautobalie lopen kan ik gaan genieten ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Realone
  • Nu online
Gitarist schreef op dinsdag 19 april 2022 @ 09:50:
[...]

Ja helaas... ik vind de kosten van het testen niet eens het grootste probleem (zo'n hele vakantie naar de VS is op zichzelf al vrij duur, dan kunnen die kosten voor twee tests er nog wel bij), maar meer de onzekerheid die het met zich meebrengt. Je weet gewoon niet of je toch niet stiekem per ongeluk in de dagen voorafgaand de reis corona oploopt....

Dus ik merk ook echt aan mijzelf dat ik daardoor minder vakantie-voorpret heb dan "normaal"*. Pas als we in de VS geland en wel voorbij TSA zijn en richting de huurautobalie lopen kan ik gaan genieten ;)
Uh ja maar in alle eerlijkheid, wil jij met een Covid besmetting in een vliegtuig zitten? Weet je het liever niet zodat je vakantie door kan gaan? Ik vind dit test eigenlijk wel prettig. Het geeft je juist in ieder geval een dag van tevoren zekerheid of je wel of niet kunt gaan.
Wij gebruiken overigens een goedgekeurde thuistest (met telehealth) als we terug naar de VS vliegen. Veel eenvoudiger kan het niet. Geen idee of daar in Nederland ook aan te komen is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gitarist
  • Niet online

Gitarist

Jan

The Realone schreef op dinsdag 19 april 2022 @ 13:31:
[...]

Uh ja maar in alle eerlijkheid, wil jij met een Covid besmetting in een vliegtuig zitten? Weet je het liever niet zodat je vakantie door kan gaan? Ik vind dit test eigenlijk wel prettig. Het geeft je juist in ieder geval een dag van tevoren zekerheid of je wel of niet kunt gaan.
Wij gebruiken overigens een goedgekeurde thuistest (met telehealth) als we terug naar de VS vliegen. Veel eenvoudiger kan het niet. Geen idee of daar in Nederland ook aan te komen is?
Nee, uiteraard wil ik niet met een coronabesmetting in een vliegtuig zitten en ook zonder test en met symptomen zou ik ook echt wel zo eerlijk zijn om dan zelf m'n vakantie af te breken, maar het is meer de "onzekerheid" die lastig ik blijf vinden. Je weet pas of je vakantie doorgaat als je er bent ;) en dat was vroeger anders.

Maar daar is niks aan te doen. Die hele mondkapjesplicht bijvoorbeeld interesseert mij persoonlijk helemaal niks, die zet ik met liefde op (uiteraard is het prettiger zonder).

Maar ik realiseer me uiteraard ook dat dit een nogal hoog First World Problemsgehalte heeft.

Ja, ik lees op allesamerika dat je ook een thuistest kan doen op een bepaalde manier, als je dat filmt en dat dan instuurt. Dat is een optie, maar ik denk voor nu toch dat we naar een "gewone" commerciële tester gaan.

[ Voor 6% gewijzigd door Gitarist op 19-04-2022 13:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Get!em
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

paul-s83 schreef op vrijdag 8 april 2022 @ 02:44:
[...]

Rij dan maar niet naar Death Valley - Furnace Creek. Oplopend tot $9-10/gallon

https://www.upi.com/Top_N...ey-station/3501648547915/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Realone
  • Nu online
Get!em schreef op dinsdag 19 april 2022 @ 13:58:
[...]

Inmiddels weer flink gedaald naar $8. Uiteraard bizar hoog maar zo'n pomp kan zich dat blijkbaar veroorloven. Is ook wel een uitschieter. Overal waar ik hier kijk zijn de benzineprijzen flink gedaald. Nog steeds hoog en de daling lijkt voor nu afgevlakt, maar die piek is wel bereikt lijkt me.
Gitarist schreef op dinsdag 19 april 2022 @ 13:40:
Ja, ik lees op allesamerika dat je ook een thuistest kan doen op een bepaalde manier, als je dat filmt en dat dan instuurt. Dat is een optie, maar ik denk voor nu toch dat we naar een "gewone" commerciële tester gaan.
Degene die ik gebruik kijken live met je mee als je de test afneemt en de uitslag heb je binnen 't kwartier. Gewoon vanaf je keukentafel. Ideaal. :)
https://www.emed.com/airline-travel

[ Voor 30% gewijzigd door The Realone op 19-04-2022 15:02 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Get!em
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

Van wat ik me kan herinneren was de prijs in en rondom DV in 2017 ook 2x zo hoog als gemiddeld. En dat rondom de NPs het sowieso wat duurder is. En uiteraard, Californië zelf is ook bovengemiddeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaZo
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Nu de vaccinatievereisten nog...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmmbob
The Realone schreef op dinsdag 19 april 2022 @ 14:58:
Uiteraard bizar hoog maar zo'n pomp kan zich dat blijkbaar veroorloven. Is ook wel een uitschieter.
Tja, je hebt daar niet echt veel keuze / concurrentie..... Oftewel: je zal wel moeten. Of lopen, da's ook een optie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoepZor
  • Laatst online: 10-09 09:23
Iemand ervaring met een doktersverklaring voor een herstelbewijs? Scheelt me teststress. Ik ben geboosterd en begin maart COVID gehad. Dan zou je na herstel 90 dagen zonder test USA in mogen met een verklaring.

De wijzen komen uit het Oosten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yankovic
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 15:17
NoepZor schreef op dinsdag 19 april 2022 @ 22:22:
Iemand ervaring met een doktersverklaring voor een herstelbewijs? Scheelt me teststress. Ik ben geboosterd en begin maart COVID gehad. Dan zou je na herstel 90 dagen zonder test USA in mogen met een verklaring.
Als je door de ggd bent getest krijg je die in de coronacheck app. Dacht dat dat voldoende is voor de VS ook

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• paul-s83

Moet zeggen dat ik er laatst tijdens onze trip van AMS naar MCO geen last van heb gehad. Zelfs ons 3 jarig dochtertje heeft haar mondkapje de helft vd trip gewoon opgehouden :)

Misschien geeft het een gevoel van schijnheiligheid, maar ik denk dat ik overmorgen gewoon weer een mondkap draag tijdens onze vlucht van MCO naar LAX.
Gitarist schreef op dinsdag 19 april 2022 @ 09:50:
[...]

Ik snap je helemaal. Wij zijn nu bezig met onze rondtip van 8 weken (3 weken Florida, 5 weken West-Amerika) en hebben de weken voor ons vertrek het sociaal contact (vrienden, werken op kantoor, uit eten etc.) tot een minimum beperkt. Heb als Brabander zelfs Carnaval opgeofferd voor onze reis!

De afgelopen 2 jaar hebben wij als gezin Corona weten te ontwijken, dus dan zou het wel erg zuur zijn dat uitgerekend de dag voor vertrek naar de USA iemand positief zou testen.

Daarnaast, op 15 maart 2020 zouden wij voor vakantie vertrekken naar Spanje, je kan wel raden wat voor bericht wij van de touroperator kregen 12 uur voor vertrek...Dus dan zou het extra klote zijn dat je zowel net voor Corona als vlak na Corona de pineut zou zijn.

Daarnaast, ik zou pas genieten als je daadwerkelijk in je huurauto zit. Wachtrijen bij de balie kunnen op sommige airports ontzettend lang zijn! En het is maar de vraag of de gewenste auto ook echt klaar staat.
Gitarist schreef op dinsdag 19 april 2022 @ 13:40:
[...]
Ik zou never nooit niet naar een commerciële teststraat gaan --> te duur en duurt vaak veel te lang voordag je de testuitslag en je certificaat krijgt (als je al een reiscertificaat krijgt, de meeste waren ingericht voor testen voor toegang).

Op het allesamerika forum zijn er genoeg leden (inclusief mijzelf) die goede ervaringen hebben met https://testifly.de

Kost een fractie van de commerciële teststraat, je hoeft de deur niet uit en binnen 15 minuten heb je een fatsoenlijk certificaat in je mailbox welke door alle maatschappijen wordt geaccepteerd.
Get!em schreef op dinsdag 19 april 2022 @ 13:58:
[...]

Dat wordt dus de RV goed voltanken als wij LA uitrijden :). Paar dagen geleden voor 3,75/gallon getankt in Fort Myers Beach, dus dat gaat de goede kant op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PolarBear
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
paul-s83 schreef op woensdag 20 april 2022 @ 05:20:
[...]

Dat wordt dus de RV goed voltanken als wij LA uitrijden :). Paar dagen geleden voor 3,75/gallon getankt in Fort Myers Beach, dus dat gaat de goede kant op.
Death Valley is sowieso altijd al een dure plek geweest om te tanken. Maar soms ontkom je er quasi niet aan (afhankelijk van je route). Het is niet een gebied waar je omkomt in de tankstations.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• matthijst
The Realone schreef op dinsdag 19 april 2022 @ 13:31:
Uh ja maar in alle eerlijkheid, wil jij met een Covid besmetting in een vliegtuig zitten? Weet je het liever niet zodat je vakantie door kan gaan?
Inmiddels 3 mensen 'dichtbij' gezien die negatief zelftesten en positief bij de GGD.
Dus dat hele testen voor vliegen is tegenwoordig ook een wassen neus met die omicronvariant.

Hopelijk zijn we in augustus van die bonus stress over "een negatieve test anders mag je niet" af.
Februari In de VS ook zon online variant gebruikt: https://www.azova.com/traveltesting

Maar om een idee te geven van de "stress":
- 2 jaar thuiswerken, supermarkt vermeden laatste week voor vertrek naar de VS: thuistest negatief op zondag, HCC covidtest: postief op dinsdag, meteen erna een thuistest: negatief, hertest bij HCC: negatief |:(
--> woensdag alsnog op vakantie.

In de VS op weg terug: beide coronatest.nu test gedaan, negatief, geupload. 1 geaccepteerd, andere afgewezen. Op zoek naar een test in NYC: boeken, half uur lopen naar een CVS, uitslag negatief --> niet geaccepteerd. Toen weer googlen en azova gevonden.

Teveel gedoe.

[ Voor 37% gewijzigd door matthijst op 20-04-2022 08:20 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jebus4life

Jebus4life

BE User

Baksteen89 schreef op maandag 11 april 2022 @ 19:44:
Hoi allemaal,

Lees al wat langer mee op dit forum. Eerst was het de bedoeling om een auto te huren maar we kwam laatste toch nog een aanbieding tegen van Cruise America voor een wegbreng Camper van Chicago naar Las Vegas. Een aanbieding zoals als deze hebben we één keer eerder gedaan in Canada (Vancouver -> Whitehorse) en vonden het heel fijn om voor een leuk bedrag zo'n reis te kunnen maken.

Nu dus van Chicago naar Las Vegas en ben erg benieuwd naar jullie advies voor onze route. We hebben de camper voor 20 nachten. In die tijd willen we natuurlijk zo veel mogelijk tijd doorbrengen in de Nationale Parken (Grand Circle). Hieronder heb ik onze eerste planning uitgeschreven. We willen vooral genieten van de natuur, wandelen, fietsen etc.

Ik maak me nog een beetje zorgen om campings, de park campings zitten allemaal al vol, maar ook die buiten de parken lijken al redelijk vol te zitten. Hoop dat we daar geen problemen gaan krijgen. Wil ook liever niet alles al helemaal vast zetten, dit zodat we nog iets van ruimte hebben om af te wijken indien nodig.

Dag
1 - aankomst Chicaco
2 - ophalen camper - rijden naar Omaha
3 - Omaha -> Boulder
4 - Rust/reserve in geval uitloop reis naar boulder
5 - Boulder -> Moab
6 - Moab
7 - Moab
8 - Moab -> Monument Valley
9 - Monument Valley
10 - Monument Valley -> Page (Antelope Canyon)
11 - Page
12 - Page -> Bryce/Zion
13 - Bryce/Zion
14 - Bryce/Zion
15 - Bryce/Zion -> Grand Canyon
16 - Grand Canyon
17 - Grand Canyon
18 - Grand Canyon -> Death Valley
19 - Death Valley -> Las Vegas
20 - Reserve
21 - Camper inleveren
22 - Las Vegas
23 - Vertrek Las Vegas
Klinkt top; nog enkele opmerkingen (als ik niet te laat ben :))
*Note, wij waren met de wagen, niet met de camper.

-Je neemt heel ruim de tijd voor Monument Valley, ik vond het prachtig om te zien, maar op 1 (mooie) driving loop na vond ik daar nu niet zo gek veel te doen. Volgens je planning rijd je er op dag 8 naartoe (is max 3-4 uurtjes rijden ofzo), dan heb je een volledige dag 9 daar en vertrek je op dag 10 naar Page (wat ook maar een paar uurtjes rijden is). Ik zou overwegen om op dag 8 van Moab naar Page rijden via Monument Valley. Dan ben je s'avonds op je campground in Page en heb je wat mij betreft alles gezien wat er te zien is in Monument Valley (zelfs zonder je echt te moeten haasten).
Ter vergelijking: Wij zijn van Grand Canyon village, via Monument Valley, naar Page gereden. Qua totale tijdsduur is dat qua rit even lang (volgens google maps). En wij hebben niet het gevoel dat we te weinig tijd hebben gehad in Monument Valley (zoals gezegd, wel met een auto, niet met een camper).
*Wij deden dit in mei, en het was dus wel vrij rustig. Als je in peak season gaat is dat misschien, vanwege meer drukte, wel nipt.

- Je tijd rond Page lijkt me ideaal (misschien zelfs iets te lang). Page zelf stelt niets voor, maar je gaat er primair naartoe voor (zoals je zelf aangeeft) Antelope Canyon en Horseshoe bend.
=> Probeer even op te zoeken welk tijdstip op de dagen dat jij er bent het beste licht heeft, en probeer dan een guided tour rond dat uur te plannen. Effect in de canyon is nog veel mooier op die momenten.
=> Zelf ben ik met "Dixie Ellis’ Lower Antelope Canyon Tours" geweest, was hier erg tevreden van, onze gids trok foto's van ons, en speelde met de settings van de camera om het beste resultaat te krijgen betreffende het licht (ik heb hier een foto of 2-3 die zo in een galerij zouden kunnen hangen)

Als je enkel die 2 (Antelope & Horseshoe) wilt doen ben je op 2 keer 2-3 uur wel rond. Als je nog andere zaken in de buurt wilt meepikken is langer blijven natuurlijk zeker OK.

Bryce/Zion: Ik zou meer tijd in Zion plannen dan in Bryce. Zelf hebben wij 2 volledige dagen in Zion gezeten, eentje in Bryce, en die verdeling was ideaal. Op zich was voor mij persoon een halve dag Bryce zelfs al genoeg om de views vanaf de rim te zien, maar we hebben ook een hike gedaan dus dan is een volledige dag toch wel aangewezen. Zion vond ik persoonlijk echt adembenemend en ik had gerust nog een dag langer willen blijven om meer te hiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 17:08
NoepZor schreef op dinsdag 19 april 2022 @ 22:22:
Volgens de websites van de USA heb je inderdaad een verklaring van een echte arts nodig, op officieel briefpapier en met handtekening enzo. Dus uitgaande van die info zou je er met een herstelbewijs niet kunnen komen.

M'n vriendin is net vanochtend vertrokken naar de USA en heeft zelf de huisartsenpost gebeld om dit na te vragen, maar nee: die schrijven GEEN doktersverklaring hiervoor uit. Wellicht dat het per huisarts anders is, natuurlijk, maar er is al genoeg te doen in NL over administratiedruk enzo dus goede kans dat huisartsen hier algemeen niet aan meewerken.

Maar goed, m'n vriendin heeft wel het herstelbewijs afgedrukt; ook gisteren nog een antigeentest bij een testcentrum laten doen (en de negatieve uitslag afgedrukt). Hopelijk gaat ze daarmee de USA binnenkomen. Voordeel wat ze nog wel heeft is dat ze amerikaans staatsburger is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VikeeVeekie
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 08:14
Scheelt van huisarts tot huisarts, misschien dat ze wel een formulier van een Amerikaanse partij willen ondertekenen als je ook Nederlandse documentatie meegeeft ter bewijs?

Voor m'n minor in de US moest ik een uitdraai van mijn vaccinaties als kind opleveren waarbij het verplicht was om een handtekening van de huisarts te geven. Ik had een document van de school genomen, daar alle relevante vaccinaties op gezet. Vervolgens dat document inclusief mijn vaccinatieboekje meegenomen naar de huisarts en het was geregeld omdat ik zelf de nodige bewijsstukken meenam.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bwerg
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online

bwerg

Internettrol

Jebus4life schreef op woensdag 20 april 2022 @ 10:03:
Als je enkel die 2 (Antelope & Horseshoe) wilt doen ben je op 2 keer 2-3 uur wel rond. Als je nog andere zaken in de buurt wilt meepikken is langer blijven natuurlijk zeker OK.
Bij antelope canyon kan het wel druk zijn, en dan moet je een kaartje voor een tijdsslot kopen. Als je het echt even op een reisdag wil meepikken dus wel een risico, zorg dan dat je een tijdsslot reserveert.

Als je er langer zit kun je natuurlijk bij aankomst even informeren.
Op zich was voor mij persoon een halve dag Bryce zelfs al genoeg om de views vanaf de rim te zien, maar we hebben ook een hike gedaan dus dan is een volledige dag toch wel aangewezen.
Ik vond persoonlijk Bryce het indrukwekkendst om in te wandelen, ik heb daar 1 middag de figure-8 loop gelopen en 1 dag de fairyland-loop (wat rustiger en uitgestrekter), met dan 's middags nog een uitstapje naar de zuidpunt van Bryce. De wandelingen in de rest van het park zullen misschien ook leuk zijn maar een stuk minder mooi dan het amphitheater.

Zion is wel gewoon wat groter. En wat ook een groot verschil maakte: in zion mag je doorgaans niet met je eigen auto rijden, de shuttle-bus is gratis maar kost wel veel tijd (wachten bij elke halte als je overal een kijkje wil nemen).

Inderdaad was ik met monument valley ook snel klaar. Verschil is ook dat dat geen national park is maar navajo "prive-terrein" met daardoor op het uitzichtpunt een dik restaurant met juwelenzaak, daar heb ik het niet echt op. Het uitzicht blijft natuurlijk mooi. Misschien als je er uitgebreid rond gaat rijden (onverhard), voor wandelen is het ook niet echt geschikt (te groot, te onbeschut).

En laatste tip, als je van rustig en onbekend houdt: vlakbij page vond ik "the toadstools" ook leuk om te zien, als je daar nog tijd over hebt. Verder is antelope canyon in kanoën ook leuk, al duurt dat even (kanoën gaat altijd maar traaaag). Al is het stuk bij het meer minder mooi (maar wel veel rustiger) dan het "commerciële" stuk.

[ Voor 8% gewijzigd door bwerg op 20-04-2022 15:22 ]

Heeft geen speciale krachten en is daar erg boos over.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Ik deel bovenstaande meningen m.b.t. Monument Valley. Het landschap is iconisch maar op de plek zelf is niet zoveel te beleven. In een paar uurtjes ben je echt wel klaar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jebus4life

Jebus4life

BE User

Overigens ben ik bezig met een trip uit te tekenen richting Yellowstone. Mijn vorige reis was een vrij "klassiek" rondje in het westen en we zijn wel verliefd geworden op de US, enkel is mijn planning niet zo makkelijk rond te krijgen...

Dag 1 | Vlucht naar Denver
Dag 2-3-4 | Denver / Rocky Mountains NP
Dag 5-6-7 | Colorado National Monument / Arches / CanyonLands / Black Canyon of the Gunnison
Dag 8 | Rijden naar Grand Teton (lange rit, I know)
Dag 9-10 | Grand Teton
Dag 11-12-13 | Yellowstone
Dag 14 | Rijden naar Coeur d'Alene
Dag 15-16 | Coeur d'Alene
Dag 17 | Rijden naar Seattle
Dag 18-19-20-21 |Seattle Area
Dag 22 Naar huis

- Denver is niet per se een must, maar vluchten zijn vrij goedkoop (enkel Vegas is goedkoper en een alternatief) en Rocky Mountains National Park schijnt wel echt de moeite te zijn. Bovendien kan ik een MLB wedstrijd meepikken (niet de meest boeiende sport, maar lijkt me leuk eens mee te maken, alvast een paar innings).

- Arches & Canyonlands hebben we vorige keer niet gedaan en lijken dus mooi om mee te pikken. Het alternatief is dit niet te doen en richting South Dakota te gaan (Mt Rushmore, Black Hills, Badlands, maar de parken in Utah zeggen ons meer).

- Lange reisdag naar Yellowstone, maar zo be it. Dan 5 dagen daar voor Yellowstone & Grand Teton (momenteel heb ik 3 & 2 dagen genoteerd, kan ook zijn dat dit 4 & 1 zal worden, of dat ik nog 1 dag extra uittrek hier).

- Dan zat ik een beetje vast. Ik had mijn vriendin warm gemaakt met Seattle (walvissen, orka's) omdat ik zelf richting Glacier wou. Inmiddels besloten om Glacier een andere keer te doen in combinatie met Canada (reistijden onderschat, bovendien is going down the sun hoogstwaarschijnlijk dicht). Maar ik moet wel nog "iets" doen met mijn laatste dag of 7-8.

Dus ik zie 3 opties op dat moment.
1. Richting Vegas en de klassiekers (Zion/Bryce/Grand Canyon) opnieuw doen. Maar dat is pakweg 1800 kilometer op een week. Dat is me ver rijden, en dan doen we liever iets anders (al wil ik gerust nog eens richting Vegas :+ )

2. Terug naar Denver, via South Dakota. Dat is dan 1600 kilometer. En hoewel Badlands enzo wel leuk zijn, is een week me daarvoor te lang.

3. Richting Seattle
En toch passeren bij Glacier en me beperken tot West Glacier. Maar das ook al snel 1500 kilometer. Of alternatief (zoals momenteel in mijn route) via Coeur d'Alene; dat is "maar" ruim 1000 kilometer, bovendien lijkt Coeur d'Alene me an sich wel een leuke stop (toch zeker als het weer goed is). Gezien ik dan van Yellowstone richting Seattle 2 lange reisdagen heb leek het me aangenaam om 2 dagen in CdA te verblijven, maar eigenlijk kan ik daar 1 dag van maken en dan nog ergens anders 1 extra dag inpassen.

In Seattle heb ik nu 4 dagen voorzien. Een tweetak dagen Seattle zelf + 1 dag voor de San Juan Islands (die walvissen weet je wel :p) en nog ruimte voor 1 extra day trip indien we willen (of 2 dagen San Juan)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bwerg
  • Niet online

bwerg

Internettrol

Bij Seattle liggen ook nog olympic NP en mount rainier NP, en craters of the moon ligt ook nog tussen yellowstone en Seattle.

Even vanaf Seattle naar LV rijden... mwah. :P Als je dat wil, doe het dan gewoon vanaf Moab.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jebus4life

Jebus4life

BE User

bwerg schreef op woensdag 20 april 2022 @ 16:32:
Bij Seattle liggen ook nog olympic NP en mount rainier NP, en craters of the moon ligt ook nog tussen yellowstone en Seattle.

Even vanaf Seattle naar LV rijden... mwah. :P Als je dat wil, doe het dan gewoon vanaf Moab.
Vanaf Yellowstone is het dan he :9
En ja, vanaf Moab is logischer, maar ik moet ook nog in Yellowstone raken op dat moment :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bwerg
  • Niet online

bwerg

Internettrol

Ah zo, gewoon seattle helemaal overslaan. Ja, dat kan ook.

Er liggen trouwens natuurlijk ook nog heel veel kleinere dingen in regio Utah en omstreken. Sedona, goblin valley, etc. als je zoekt naar state parks, national monuments en andere bezienswaardigheden kun je gegarandeerd een hele vakantie extra vullen zonder dat je alles uit je vorige vakantie over hoeft te doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• downtime
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Jebus4life schreef op woensdag 20 april 2022 @ 16:17:
Overigens ben ik bezig met een trip uit te tekenen richting Yellowstone. Mijn vorige reis was een vrij "klassiek" rondje in het westen en we zijn wel verliefd geworden op de US, enkel is mijn planning niet zo makkelijk rond te krijgen...

Dag 5-6-7 | Colorado National Monument / Arches / CanyonLands / Black Canyon of the Gunnison
Dag 9-10 | Grand Teton
Dag 22 Naar huis
Op basis van de trips die ik zelf maakte zou ik het volgende voorstellen:

Vlucht naar Denver
Denver / Rocky Mountains NP
Yellowstone
Grand Teton
Colorado National Monument / Arches / CanyonLands / Black Canyon of the Gunnison
Las Vegas

Denver-Yellowstone en Grand Teton-Moab zijn flinke afstanden door niemandsland (2 dagen rijden) maar dat moet je ervoor over hebben om Yellowstone te bezoeken. Toen ik er in 2007 was ben ik na Vegas nog doorgereden naar San Francisco maar ik had 28 dagen dus wat meer tijd.

Seattle is wel leuk maar niet echt een bestemming. Al zal het vast beter zijn geworden sinds die oerlelijke Alaskan Way Viaduct gesloopt is want die ontsierde de stad enorm.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• sandpatt
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 17:06
Hier wordt het een tripje zuidoost USA in oktober.
Atlanta - Nashville - Smoky Mountains - Charleston - Savannah - St Augustine - Kennedy Space Center - Miami

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
Ik vond Monument Valley wel mooi met zonsopkomst, verder eens met de rest: rondje van 3 uur rijden en je hebt alles wel gezien.
Bryce inderdaad ook erg mooi, daar hebben we toen in zo'n cabin geslapen. Wel mooi 's avonds en 's ochtends in het park, maar dat geldt voor alle parken.

In Yellowstone vond ik die cabins bij Old Faithful mooi: 's avonds zijn de toeristen weg en zit je mooi rustig bij de geisers.

Wij hebben Yellowstone en Grand Teton toen 3 (2 lake lodge, 1 old faithful cabin)/2 (Grand Teton Lodge) nachten gedaan. Dat was goed te doen, vind Yellowstone het mooiste park in de VS, wil zeker nog een keer terug!

@Hierboven, leuk tripje sandpatt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoepZor
vanaalten schreef op woensdag 20 april 2022 @ 10:05:
[...]

Volgens de websites van de USA heb je inderdaad een verklaring van een echte arts nodig, op officieel briefpapier en met handtekening enzo. Dus uitgaande van die info zou je er met een herstelbewijs niet kunnen komen.

M'n vriendin is net vanochtend vertrokken naar de USA en heeft zelf de huisartsenpost gebeld om dit na te vragen, maar nee: die schrijven GEEN doktersverklaring hiervoor uit. Wellicht dat het per huisarts anders is, natuurlijk, maar er is al genoeg te doen in NL over administratiedruk enzo dus goede kans dat huisartsen hier algemeen niet aan meewerken.

Maar goed, m'n vriendin heeft wel het herstelbewijs afgedrukt; ook gisteren nog een antigeentest bij een testcentrum laten doen (en de negatieve uitslag afgedrukt). Hopelijk gaat ze daarmee de USA binnenkomen. Voordeel wat ze nog wel heeft is dat ze amerikaans staatsburger is.
En, is ze USA binnengekomen of is ze nog onderweg? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
  • Laatst online: 17:08
NoepZor schreef op woensdag 20 april 2022 @ 20:40:
[...]

En, is ze USA binnengekomen of is ze nog onderweg? :)
@NoepZor Ze is binnengekomen (maar ook nog onderweg, binnenlandse vlucht). Heb verder geen details, maar blijkbaar kom je er door met enkel die uitgeprintte herstelbewijs en antigeentestresultaat.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• paul-s83
Zo, inmiddels alweer bijna 4 weken in de USA (van de acht). De eerste 3 weken Florida zijn al achter de rug, wat een heerlijke plekken zijn we tegengekomen onderweg. Disney Magic Kingdom en Peppa Pig park in Orlando was heel leuk voor de kids.
Miami was tof, maar lastig om de sfeer te proeven aangezien die kleine apen van ons op tijd op bed moeten liggen. Maar toch de hoogtepunten zoals Miami Beach, Ocean Drive, Art Deco District, Little Havana en de Miami Zoo mee kunnen pakken.

Daarna rest van de ronde via Key Largo naar Key West en via het westen weer omhoog afgerond. Met als favoriet Sanibel Island, wat een fantastisch mooi eiland is dat!

Nu zijn wij bezig aan onze 5 weken durende rondreis in West-Amerika. Tegen de klok in doen wij een standaard rondje vanuit LA naar LV, San Fransico en weer terug naar LA. Ik moet zeggen dat het voor nu vrij rustig overkomt. Gisteren de Grand Canyon (south Rim) bezocht en verbaasde mij hoe weinig volk er was. Het was totaal niet dringen bij de uitkijkpunten, en je had lekker de ruimte om foto's en video's te schieten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tortelli
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 11:04

Tortelli

mixing gas and haulin ass

Dag 9-10 | Grand Teton
Dag 22 Naar huis

- Denver is niet per se een must, maar vluchten zijn vrij goedkoop (enkel Vegas is goedkoper en een alternatief) en Rocky Mountains National Park schijnt wel echt de moeite te zijn. Bovendien kan ik een MLB wedstrijd meepikken (niet de meest boeiende sport, maar lijkt me leuk eens mee te maken, alvast een paar innings).

- Arches & Canyonlands hebben we vorige keer niet gedaan en lijken dus mooi om mee te pikken. Het alternatief is dit niet te doen en richting South Dakota te gaan (Mt Rushmore, Black Hills, Badlands, maar de parken in Utah zeggen ons meer).

- Lange reisdag naar Yellowstone, maar zo be it. Dan 5 dagen daar voor Yellowstone & Grand Teton (momenteel heb ik 3 & 2 dagen genoteerd, kan ook zijn dat dit 4 & 1 zal worden, of dat ik nog 1 dag extra uittrek hier).

- Dan zat ik een beetje vast. Ik had mijn vriendin warm gemaakt met Seattle (walvissen, orka's) omdat ik zelf richting Glacier wou. Inmiddels besloten om Glacier een andere keer te doen in combinatie met Canada (reistijden onderschat, bovendien is going down the sun hoogstwaarschijnlijk dicht). Maar ik moet wel nog "iets" doen met mijn laatste dag of 7-8.

Dus ik zie 3 opties op dat moment.
1. Richting Vegas en de klassiekers (Zion/Bryce/Grand Canyon) opnieuw doen. Maar dat is pakweg 1800 kilometer op een week. Dat is me ver rijden, en dan doen we liever iets anders (al wil ik gerust nog eens richting Vegas :+ )

2. Terug naar Denver, via South Dakota. Dat is dan 1600 kilometer. En hoewel Badlands enzo wel leuk zijn, is een week me daarvoor te lang.

3. Richting Seattle
En toch passeren bij Glacier en me beperken tot West Glacier. Maar das ook al snel 1500 kilometer. Of alternatief (zoals momenteel in mijn route) via Coeur d'Alene; dat is "maar" ruim 1000 kilometer, bovendien lijkt Coeur d'Alene me an sich wel een leuke stop (toch zeker als het weer goed is). Gezien ik dan van Yellowstone richting Seattle 2 lange reisdagen heb leek het me aangenaam om 2 dagen in CdA te verblijven, maar eigenlijk kan ik daar 1 dag van maken en dan nog ergens anders 1 extra dag inpassen.

In Seattle heb ik nu 4 dagen voorzien. Een tweetak dagen Seattle zelf + 1 dag voor de San Juan Islands (die walvissen weet je wel :p) en nog ruimte voor 1 extra day trip indien we willen (of 2 dagen San Juan)
Ik heb een stukje van jou reis gedaan een jaar of 8-9 geleden. Wij vlogen op Las Vegas en gingen vanuit daar richting Arches (ook niet bezocht tijdens mijn 1e westkust trip) en The Great Sand Dunes.
Vanuit daar naar Denver (o.a. Pikes Peak, bekend van de hillclimb) en door richting Yellowstone, Grand Teton en via Salt Lake City weer terug naar Las Vegas om een paar dagen te relaxen.

Je ontkom bij een bezoek aan Yellowstone en Grand Teton niet aan een flinke tocht. Dit moet je gewoon incalculeren imo. Grote pre is wel dat het goed doorrijdt en daardoor niet zo vermoeiend is.
Mijn tip in Yellowstone: denk goed na over de overnachtingen. Het park is feitelijk een grote 8. Ik kwam binnen vanuit de oost kant (Cody). Daarna kon ik alleen nog overnachtingen vinden in West Yellowstone. Niet ideaal want je een heel stuk steeds opnieuw om bepaalde delen van het park te bezoeken. Vraag is of je tijdig genoeg bent om dit te voorkomen. Hotels in het park zijn duur en snel bezet. Je hebt wel minimaal 3 volle dagen in het park nodig als je de highlights mee wilt pakken en ook echt wat wilt wandelen etc.

Wat een optie zou kunnen zijn is starten in Las Vegas, dan een stukje “traditioneel” westkust pakken (Zion, Bryce) en via Monument Valley richting Arches. Afhankelijk van je tijd en zin kun je dit relatief vlot doen natuurlijk.

Het stuk “Denver” > Yellowstone is saai en er is niet veel te beleven. Dit kost je gewoon een volle dag rijden. Ik kon toen niets vinden onderweg wat de moeite waard was.

Route naar Seattle zou ik persoonlijk afraden omdat je anders wel erg veel aan het rijden bent. Je offer daarvoor feitelijk 3 dagen op? Persoonlijk zou ik eerder een keer een Seattle / Canada vakantie inplannen en dat gebied een keer losstaand bezoeken.

Probeer zelf altijd te voorkomen teveel te willen bezoeken tijdens dit soort vakanties. Alleen maar in de auto zitten en nauwelijks de tijd hebben iets te zien is ook zonde. De rit naar Yellowstone is een uitzondering want er is niets boeiends te zien onderweg.
downtime schreef op woensdag 20 april 2022 @ 17:06:
[...]

Op basis van de trips die ik zelf maakte zou ik het volgende voorstellen:

Vlucht naar Denver
Denver / Rocky Mountains NP
Yellowstone
Grand Teton
Colorado National Monument / Arches / CanyonLands / Black Canyon of the Gunnison
Las Vegas

Denver-Yellowstone en Grand Teton-Moab zijn flinke afstanden door niemandsland (2 dagen rijden) maar dat moet je ervoor over hebben om Yellowstone te bezoeken. Toen ik er in 2007 was ben ik na Vegas nog doorgereden naar San Francisco maar ik had 28 dagen dus wat meer tijd.

Seattle is wel leuk maar niet echt een bestemming. Al zal het vast beter zijn geworden sinds die oerlelijke Alaskan Way Viaduct gesloopt is want die ontsierde de stad enorm.
Mooi alternatief!
Heb toen de tijd zelf een roundtrip Las Vegas gedaan we daar goedkoop op konden vliegen. Salt Lake ging via tussenstops etc.

De route Denver > Yellowstone is ver maar prima in een dag te doen (~800km). Uiteindelijk rijden de meeste mensen ook in een dagje naar Oostenrijk, Zwitserland of noord Italië. Jezelf er op instellen, op tijd vertrekken en een paar keer stoppen onderweg.

Het is lang niet zo vermoeiend als de Duitse autobaan waar het gewoon erg druk is. Opsplitsen in 2 dagen is natuurlijk altijd een optie (beetje afhankelijk van je beschikbare tijd...)
Voor de Grand Teton > Moab route zou je Salt Lake City als tussenstop kunnen pakken.

[ Voor 13% gewijzigd door Tortelli op 29-04-2022 16:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snaggyheadshot
  • Registratie: Februari 2013
  • Nu online
De prijzen van huurauto's (bovenop de al hogere vliegticket-prijzen) zijn toch wel een grote aanslag op de portemonnee. Je betaalt nu maar liefst 4 keer zoveel voor een midsize-SUV dan in 2019 8)7

Toch maar even kijken voor een alternatief want dit zijn wel buitensporige verschillen 8)7
Tortelli schreef op vrijdag 29 april 2022 @ 16:36:
[...]

Uiteindelijk rijden de meeste mensen ook in een dagje naar Oostenrijk, Zwitserland of noord Italië. Jezelf er op instellen, op tijd vertrekken en een paar keer stoppen onderweg.

Het is lang niet zo vermoeiend als de Duitse autobaan waar het gewoon erg druk is. Opsplitsen in 2 dagen is natuurlijk altijd een optie (beetje afhankelijk van je beschikbare tijd...)
Dat is maar net hoe je het bekijkt, ik vind het rijden in Europa door de drukte juist gemakkelijker vol te houden omdat je continu aan het focussen en aan het opletten bent :P In de VS is het landschap soms slaapwekkend uitgestrekt waardoor je soms het idee hebt 8 uur op dezelfde plek te rijden :+

[ Voor 57% gewijzigd door snaggyheadshot op 30-04-2022 11:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reb87
  • Niet online
paul-s83 schreef op dinsdag 5 april 2022 @ 04:30:
Voor iedereen die zich de afgelopen pagina's heeft gemeld voor een simkaart, kijk eens naar https://www.airalo.com/united-states-esim

Ik heb voor vertrek (zit nu in Florida) de app geïnstalleerd, de 1GB/7 dagen bundel gekocht en de e-sim geïnstalleerd. Direct na landing in de Usa werd de e-sim herkent en was ik online. Afhankelijk van de dekking op je locatie maak je gebruik van AT&T, Verizon, T-Mobile e.g.

Dus geen gezeur met het bestellen van kaartjes via ebay/amazon etc.

ps, met de code WELCOME30 krijg je nog eens 30% korting. Dan heb je voor 20 USD een pakket van 10Gb voor 30 dagen.
Zijn er inmiddels meer ervaringen met deze service op GoT? Het klinkt echt perfect, dank voor de tip! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
snaggyheadshot schreef op zaterdag 30 april 2022 @ 11:15:
De prijzen van huurauto's (bovenop de al hogere vliegticket-prijzen) zijn toch wel een grote aanslag op de portemonnee. Je betaalt nu maar liefst 4 keer zoveel voor een midsize-SUV dan in 2019 8)7

Toch maar even kijken voor een alternatief want dit zijn wel buitensporige verschillen 8)
Zoek ff terug in dit topic en allesamerika. Kan goedkoper ($1038 voor 19 dagen hoogseizoen Florida heb ik er 1).

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• lukadad
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 11:42
Joepie! Geen stok in mijn neus meer!
https://www.cnbc.com/2022...rnational-air-travel.html

Missed out on Lego? Visit Yprabrick : https://store.bricklink.com/lukadad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hertog_Martin
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 12-09 22:02
Heel fijn. Maar als ik het goed begrijp dien je nog wel volledig gevaccineerd te zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hertog_Martin
Reb87 schreef op woensdag 4 mei 2022 @ 17:00:
[...]

Zijn er inmiddels meer ervaringen met deze service op GoT? Het klinkt echt perfect, dank voor de tip! _/-\o_
Ook wel benieuwd naar

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jwtje
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 11-09 22:56
Ik zit nu in de VS en gebruik de esim. Bundel van 5gb werkt meteen en is heel makkelijk in te stellen op de iPhone. KPN Sim voor bellen en de USA esim voor data. Als je niet heel snel door die bundel heen wilt gaan kan je je datagebruik nog limiteren met de data bespaar modus bij de instellingen.

Airalo is een prima partij heb nu een aantal keren een esim gebruikt (Azië, Nieuw-Zeeland en USA) en het werkt altijd prima en de installatie is makkelijk.

Je krijgt met elke referral en elke aankoop een beetje geld op je Airalo account die je kan verrekenen met je volgende aankoop. Dus als je partner ook een Sim moet hebben stuur die dan eerst even je referral link ;).

[ Voor 40% gewijzigd door jwtje op 11-06-2022 05:03 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stroopwafels
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 13-09 18:46
Ik ga over 2 weken naar USA dus komt goed uit dat ik de test niet meer hoef te doen. 8)
Hertog_Martin schreef op zaterdag 11 juni 2022 @ 00:24:
[...]

Heel fijn. Maar als ik het goed begrijp dien je nog wel volledig gevaccineerd te zijn?
Dat klopt.
Most noncitizen visitors to the U.S. will still have to show proof of Covid-19 vaccination before flying to the U.S., a White House spokesman said.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paul-s83
jwtje schreef op zaterdag 11 juni 2022 @ 04:59:
Ik zit nu in de VS en gebruik de esim. Bundel van 5gb werkt meteen en is heel makkelijk in te stellen op de iPhone. KPN Sim voor bellen en de USA esim voor data. Als je niet heel snel door die bundel heen wilt gaan kan je je datagebruik nog limiteren met de data bespaar modus bij de instellingen.

Airalo is een prima partij heb nu een aantal keren een esim gebruikt (Azië, Nieuw-Zeeland en USA) en het werkt altijd prima en de installatie is makkelijk.

Je krijgt met elke referral en elke aankoop een beetje geld op je Airalo account die je kan verrekenen met je volgende aankoop. Dus als je partner ook een Sim moet hebben stuur die dan eerst even je referral link ;).
Net terug van onze reis uit de USA en 2 maanden tot volle tevredenheid gebruik gemaakt van de Airalo bundels. Groot voordeel is dat je gebruik kan maken van de diverse providers. Zeker in de afgelegen gebieden heeft de ene provider wel dekking, en de andere provider niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bockelaar
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10:24
Mij lijken die airalo bundels nogal duur?
Als ik kijk naar 5G voor Egypte betaal je 49US$ terwijl je 4G voor 12 euro lokaal koopt. Lokaal als op de luchthaven, dus je betaalt daar ook never de laagste prijs maar een "special friend" prijs ;)

Remember: A CRAY is the only computer that runs an endless loop in just 4 hours...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paul-s83
Misschien duur in Egypte, maar in de USA is zo’n bundel net zo duur als een losse simkaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reb87
  • Niet online
Ik ben net terug uit de VS en kan Airalo echt aanrader, super handig! Bij de oostkust staten prima bereik en acceptabele snelheid. Vaak sneller dan bij de hotels. Enige wat ik minder handig vond is dat je niet kan bellen omdat het 'slechts' data is. Voor de prijs iig top!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bootje
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11-09 22:50
Reb87 schreef op zaterdag 11 juni 2022 @ 14:33:
[...]
Enige wat ik minder handig vond is dat je niet kan bellen omdat het 'slechts' data is.
Je kan dan toch van je data 'bellen' met whatsapp?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freezerator
  • Laatst online: 16:55
Reb87 schreef op woensdag 4 mei 2022 @ 17:00:
[...]

In januari in Curaçao gebruikt maar heel makkelijk en fijn concept

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Reb87
  • Niet online
Bootje schreef op zaterdag 11 juni 2022 @ 14:52:
[...]

Je kan dan toch van je data 'bellen' met whatsapp?
Bijna niemand in de VS gebruikt Whatsapp, en bovendien; ik ook niet. ;) Ik bedoel even bellen naar een hotel of de autoverhuur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basmq
Net deze besteld op aanraden van een vriend die veel in de USA zit:

https://www.amazon.nl/dp/...87102941_TE_SCE_dp_1?th=1

Komt met Amerikaans nummer en unlimited data, calls en texts.

(Calls alleen binnen US)

[ Voor 6% gewijzigd door basmq op 11-06-2022 19:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hertog_Martin
Stroopwafels schreef op zaterdag 11 juni 2022 @ 09:11:
Ik ga over 2 weken naar USA dus komt goed uit dat ik de test niet meer hoef te doen. 8)

[...]

Dat klopt.

[...]
Zo te zien maakt het daarbij niet uit dat het meer dan een jaar geleden is. Lekker nutteloze vereiste, snap niet dat ze dat ook niet geschrapt hebben. Maar goed, we zijn dubbel gevaccineerd. Alleen nooit de booster genomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun

TommyGun

Stik er maar in!

Het zal tijd worden, mooi! Hopelijk in augustus ook nog ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hegeman

Hegeman

Weet van alles wat

TommyGun schreef op maandag 13 juni 2022 @ 22:50:
[...]

Het zal tijd worden, mooi! Hopelijk in augustus ook nog ;)
Ben benieuwd, wij gaan zelf de hele maand september.
Maar met alle nieuwe golven waar ze het over hebben... We gaan het zien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun

TommyGun

Stik er maar in!

Hegeman schreef op woensdag 15 juni 2022 @ 10:56:
[...]

Ben benieuwd, wij gaan zelf de hele maand september.
Maar met alle nieuwe golven waar ze het over hebben... We gaan het zien
Naar ik begrijp wordt het elke 90 dagen geëvalueerd...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hegeman

Hegeman

Weet van alles wat

TommyGun schreef op woensdag 15 juni 2022 @ 11:09:
[...]

Naar ik begrijp wordt het elke 90 dagen geëvalueerd...
Dat zou mooi zijn, vanaf 12 juni is dat dan 10 september. Wij landen 6 september in Las Vegas :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lukadad
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 11:42
basmq schreef op zaterdag 11 juni 2022 @ 19:43:
Net deze besteld op aanraden van een vriend die veel in de USA zit:

https://www.amazon.nl/dp/...87102941_TE_SCE_dp_1?th=1

Komt met Amerikaans nummer en unlimited data, calls en texts.

(Calls alleen binnen US)
Heb deze eens bekeken, maar de hotspot is beperkt in GB.
Ben dan terug gegaan voor de free.fr sim-kaart (€19,99 abo + €10 voor sim) waar er 24 GB te verbruiken is, bvb in de USA.
Zijn nu halverwege onze USA reis en we hebben met zijn vieren er al 10 GB van verbruikt. Oude gsm doet dienst als hotspot.
Moest mijn Instagram en FB generatie toch intomen of na 2 dagen was de limiet erdoor.

Missed out on Lego? Visit Yprabrick : https://store.bricklink.com/lukadad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acid Vendetta
  • Registratie: Mei 2006
  • Nu online

Dag 9-10 | Grand Teton
Dag 22 Naar huis

3. Richting Seattle

In 2019 ben ik in Coeur d'Alene geweest. Dit is een vrij rustige plaats en zag ik meer als een uitvalsbasis. Helaas met wat minder weer (bewolkt, beetje regen). Met de auto ben ik van Columbia Falls naar Coeur d'Alene gereden wat goed te doen is. De I-90 is voornamelijk door het dal tussen de bergen rijden. Wallace is wel een leuke tussenstop voor een paar uurtjes. Een oude zilvermijn kun je bezoeken (tour) met een oud mijnwerker (weet niet of hij nog leeft trouwens. "Fast Freddy" heet ie).

Bij mooi weer is dit ook nog wel een aanrader: Route of the Hiawatha Scenic Mountain Bike Trail

Glacier national park is erg mooi met veel wandelingen als je de tijd hebt. Going to the sun road kun je in één dag rijden (in en out). Columbia Falls is hiervoor een goede uitvalsbasis. Ik weet niet in welke periode je wilt gaan, maar Going to the sun road was in 2019 volgens mij al in september (weer) gesloten door sneeuw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jebus4life

Jebus4life

BE User

Bedankt voor de tip, ik zal het voor de toekomst in het achterhoofd houden!

Mijn trip naar de VS (die hoopte ik in juni te doen) is er uiteindelijk niet gekomen, de hotelprijzen in de VS vond ik echt te gek voor woorden (om eerlijk te vergelijken had ik ook eens vergeleken met de verblijven waar ik in 2019 was, prijzen waren quasi allemaal gewoon maal 2 gegaan 8)7 ), de sterke dollar helpt daar uiteraard niet aan.

Uiteindelijk besloten om in Europa te blijven, dus we zijn naar Malaga gevlogen, auto gehuurd en een road-trip gemaakt door Andalusië, en vervolgens langs de oostkust richting Barcelona gereden. Qua ervaring niet hezelde als de US, maar met de huidige prijzen pas ik echt wel. Van dat prijsverschil ga ik in de herfst/winter nog wel een keertje extra op vakantie 8) *O*

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• VulcanRaven
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 13-09 13:57
Prijzen in de VS zijn momenteel inderdaad echt enorm hoog. Ben zelf net terug van een rondreis in het westen en als ik deze vergelijk met onze eerdere reizen dan zit je bijna aan het dubbele qua kosten voor een relatief eenvoudigere reis. Vooral hotels en eten zijn flink gestegen. In 2014 de 1e keer gegaan en toen stond de dollar 75 cent op de euro, dat was pas pret toen. Wat hier 10 euro kostte was daar toen rond de 6 dollar en als die dan ook nog eens zo laag staat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jebus4life

Jebus4life

BE User

VulcanRaven schreef op dinsdag 12 juli 2022 @ 12:09:
Prijzen in de VS zijn momenteel inderdaad echt enorm hoog. Ben zelf net terug van een rondreis in het westen en als ik deze vergelijk met onze eerdere reizen dan zit je bijna aan het dubbele qua kosten voor een relatief eenvoudigere reis. Vooral hotels en eten zijn flink gestegen. In 2014 de 1e keer gegaan en toen stond de dollar 75 cent op de euro, dat was pas pret toen. Wat hier 10 euro kostte was daar toen rond de 6 dollar en als die dan ook nog eens zo laag staat.
Ik was in Granada aan het tafelen in de arabische wijk; daar zaten een groepje Amerikanen naast ons, mee aan de praat geraakt, die waren ook aan het jubelen hoe belachelijk goedkoop het was om in Europa te reizen momenteel (in Spanje zijn de prijzen dan nog eens beduidend lager dan in de Benelux). Leuke avond gehad, uiteindelijk hebben ze onze tafel mee afgerekend (wij waren maar met 2, en de rekening was dus niet zo hoog gezien wij geen alcohol drinken).

Amerikanen, blijft een speciaal volkje :o O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paul-s83
Ben bliij dat wij al eerder dit jaar onze trip door Florida & Westen hebben gemaakt. Ook toen was het duur, maar niet zo schrikbarend duur als nu met de zwakke euro.

Had mazzel dat ik in oktober het gros van de vaste lasten al had geboekt (hotels, tickets, camper, campgrounds), dus ook al daalde de euro al aardig tijdens onze reis, dat had dan alleen impact op boodschappen, eten en brandstof.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoepZor
Prijzen vond ik erg schommelen, soms viel het hard mee (beetje NL prijs). Soms was het belachelijk duur, want in middle of nowhere of op een supertoeristische / event plek waar ze het kunnen vragen. Onze reis was 1500 euro duurder geworden (geboekt in februari) ten opzichte van begin 2020 (net voor de pandemie). Dit is wel fors, grootste verschil zat hem in de huurauto. En benzine kost daar ook gewoon 1,50 de liter nu. Voor NL begrippen goedkoop, maar met een auto die onzuiniger rijdt is het verschil snel weg en betaal je net zoveel per km dan hier in NL.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Realone
  • Nu online
Ligt er natuurlijk enorm aan waar in de VS je bent. Ik tank em nog steeds vol voor een euro/liter, maar dat gaat je in California niet lukken. :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• paul-s83
Ehm met een camper die 1 op 4 doet wordt je ook in de USA niet gelukkig van de brandstofprijzen.

Ach ik heb er geen minuut minder plezier om gehad. Heb werkelijk waar vanaf de 1e week het enigzins budgetteren maar losgelaten en het er overal van genomen. Ik zie onszelf namelijk niet snel meer nog een keer 2 maanden rondreizen voordat de kids leerplichtig zijn :). Dus dit was toch wel een once in a lifetime voor ons.

[ Voor 9% gewijzigd door paul-s83 op 12-07-2022 19:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TRD07
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 01:37
jwtje schreef op zaterdag 11 juni 2022 @ 04:59:

paul-s83 schreef op zaterdag 11 juni 2022 @ 12:33:
[...]

Net terug van onze reis uit de USA en 2 maanden tot volle tevredenheid gebruik gemaakt van de Airalo bundels. Groot voordeel is dat je gebruik kan maken van de diverse providers. Zeker in de afgelegen gebieden heeft de ene provider wel dekking, en de andere provider niet.
Bockelaar schreef op zaterdag 11 juni 2022 @ 12:50:
Mij lijken die airalo bundels nogal duur?
Als ik kijk naar 5G voor Egypte betaal je 49US$ terwijl je 4G voor 12 euro lokaal koopt. Lokaal als op de luchthaven, dus je betaalt daar ook never de laagste prijs maar een "special friend" prijs ;)
Reb87 schreef op zaterdag 11 juni 2022 @ 14:33:
[...]

Ik ben net terug uit de VS en kan Airalo echt aanrader, super handig! Bij de oostkust staten prima bereik en acceptabele snelheid. Vaak sneller dan bij de hotels. Enige wat ik minder handig vond is dat je niet kan bellen omdat het 'slechts' data is. Voor de prijs iig top!
Ook een Airola user hier, maar krijg in NL de APN nog niet juist. De Esim APN van Airalo wil niet aangepast/toegevoegd worden. Komt dit omdat ik nog in NL ben en dus ook nog een normale simkaart gebruik of was dit jullie al wel gelukt in NL?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paul-s83
Ik heb helemaal niks hoeven te configureren qua APN. Weet niet wat voor toestel je hebt, maar op mijn iPhone 12 was het heel simpel:

- Airalo app installeren en een tegoed aanschaffen.
- eSim toevoegen middels de tutorial die in de app te vinden is
- Zodra je in de lucht bent zet je dataroaming van je NL provider uit, en stel je de Airalo sim in als primaire bron voor de data.
- Zodra je geland bent en je telefoon aanzet treedt de Airalo app direct in werking en zal dan direct verbinden met een USA netwerk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun

TommyGun

Stik er maar in!

Wij gaan bijna (eindelijk na 2x verplaatsen), maar enkel de vlucht, auto en hotels kost ons (2 personen) al zo'n 7k. Dan nog eten, uitjes en brandstof. Zal wel richting de 12k gaan totaal. (Bijna 3,5 weken naar de westkust).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HuHu
  • Registratie: Maart 2005
  • Niet online
TRD07 schreef op woensdag 20 juli 2022 @ 22:35:
[...]

[...]

[...]

[...]

Ook een Airola user hier, maar krijg in NL de APN nog niet juist. De Esim APN van Airalo wil niet aangepast/toegevoegd worden. Komt dit omdat ik nog in NL ben en dus ook nog een normale simkaart gebruik of was dit jullie al wel gelukt in NL?
In de installatie-handleiding van airalo staat dat je iets moet doen met APN, maar dat lukte mij thuis inderdaad ook niet. Toen ik in de VS aankwam werkte het gewoon opeens. Lijkt dus niet nodig te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zingo
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 13-09 22:08
Ik ga hier even ouderwets om advies vragen. Ik ben voor volgend jaar september met een vriend een trip naar oost amerika aan het plannen. We hebben een soort ruwe eerste schets opgesteld van zaken die we bezoeken willen en een trip van ongeveer 4 weken gemaakt. Ik heb zelf de grootste twijfel of de reis naar Yellowstone de moeite waard is, vooral vanwege de afstand en relatief korte verblijfsduur daar.

De attractieparken in de lijst zijn eigenlijk de enige zaken die 100% vast staan (en je, we kennen ze goed genoeg om te weten welke we waarom willen bezoeken ;-) ). Hebben jullie tips of opmerkingen wat we hierin over het hoofd zien of misschien ervaringen wat we hier anders kunnen aanpakken?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/p1_6n656o9ffeoCV9vo7twIxQEg=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/f60RnU863p3fPfXLouSBFXCW.png?f=user_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arcenon
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 11-09 11:55
TommyGun schreef op woensdag 20 juli 2022 @ 23:14:
[...]

Wij gaan bijna (eindelijk na 2x verplaatsen), maar enkel de vlucht, auto en hotels kost ons (2 personen) al zo'n 7k. Dan nog eten, uitjes en brandstof. Zal wel richting de 12k gaan totaal. (Bijna 3,5 weken naar de westkust).
Oei, een lotgenoot. Wij hebben de vakantie naar de westkust (california, arizona, utah) voor +-3,5 week via een lokaal reisbureau geboekt (waar we zelf eea hebben aangepast) en zitten idd nu al op 6k voor de auto/hotels/tickets. De beste man had enkele vergelijkbare reizen laten zien van klanten van hem van enkele jaren geleden, scheelde meer dan de helft. Wij rekenen nu ook op minstens 10k en vinden het eigenlijk van de zotte, maar ivm gezinsplanning etc was dit het ''enige'' moment om te gaan voor de komende jaren.

Wij vertrekken medio augustus, landen in vegas en gaan dan direct de natuurparken in, daar het volledig rondje, terug naar vegas, door naar Yosemite/SF/LA/Vegas.

Ik ben een maand geleden nog 3 weken met een vriend van me door de southern states (texas, arkansas, Lousiana, Mississippi) geroadtript, daar was het nog goed te doen qua benzineprijzen. Waren +-400 euro kwijt aan benzine voor +-4500km met een Ford Mustang. Qua avondeten etc gewoon minstens hetzelfde als in een restaurant in Nederland en vaak duurder, wat ook absurd is: een biertje in de kroeg (minstens 8 dollar = 8 euro). Dit zal in California wel andere koek zijn.

Onze reis ziet er overigens in een notendop als volgt uit. De KM / reistijden kloppen uiteraard niet (dat zijn snelweg geplotte routes), activiteiten wijken ook af van de lijst, maar de general flow van de reis is te zien mochten mensen dat leuk/interessant vinden.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/USl8cO4sRdSYBI-jlOy1B2lWxS8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/OqIfdPIVg7QFCeSMwoFcxBVv.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 17% gewijzigd door Arcenon op 21-07-2022 16:09 ]

M3 '21

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• matthijst
Nee, Yellowstone in 1,5 dag is lachwekkend kort.
Wij zijn er 3 nachten (Yellowstone) en 2 nachten (Grand Teton) geweest en vond dat al niet lang.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Get!em
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

Zingo schreef op donderdag 21 juli 2022 @ 15:18:
Ik ben voor volgend jaar september met een vriend een trip naar oost amerika aan het plannen.
South Mid-West , met uitstap naar Yellowstone lees ik in je tabel.

Verder, gezien je planning hou je van Stad + pretpark en wil je in de NP's alleen de highlights (hit, shoot, run) zien. Dat kan een bewuste keuze zijn. Maar over het algemeen vind ik je planning op verschillende plekken te krap om echt de sfeer van een NP mee te pakken.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• downtime
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Ik ga hier even ouderwets om advies vragen. Ik ben voor volgend jaar september met een vriend een trip naar oost amerika aan het plannen. We hebben een soort ruwe eerste schets opgesteld van zaken die we bezoeken willen en een trip van ongeveer 4 weken gemaakt. Ik heb zelf de grootste twijfel of de reis naar Yellowstone de moeite waard is, vooral vanwege de afstand en relatief korte verblijfsduur daar.

De attractieparken in de lijst zijn eigenlijk de enige zaken die 100% vast staan (en je, we kennen ze goed genoeg om te weten welke we waarom willen bezoeken ;-) ). Hebben jullie tips of opmerkingen wat we hierin over het hoofd zien of misschien ervaringen wat we hier anders kunnen aanpakken?

[Afbeelding]
Aangezien jij sowieso geen groot NP-liefhebber lijkt zou mijn advies zijn om Yellowstone over te slaan, in plaats daarvan Monument Valley, Canyonlands en Arches mee te pikken, en te eindigen in SLC.
Yellowstone is prachtig maar ik zou niet die extra mijlen omrijden alleen om een dagje Yellowstone mee te pikken. Vooral omdat de rit er naartoe niet erg boeiend is. Trek een andere keer gewoon wat meer tijd voor Yellowstone uit.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Yankovic
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 15:17
Zou ook Sequoia NP overslaan. Of Yosemite niet doen en alle dagen in Sequoia/Kings Canyon besteden.
220 mile (350km) doe je in de VS een stuk langer over dan via de snelwegen hier in Europa. Veel van die wegen zijn 80km/h dus je bent een hele dikke 4 a 5 uur onderweg zonder stops. Dan nog kort wandelen, settlen, eten en een bed opzoeken. Blijf ik liever een dag langer in Yosemite en rij ik een hele dag door naar LA met een wat uitgebreidere stop ergens onderweg.
Of direct naar Sequoia en daar alle dagen blijven zodat je minder totale reistijd hebt van SF naar LA. Ik vind Sequoia er mooi genoeg voor.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PeaceNlove
  • Registratie: Juni 2004
  • Nu online

PeaceNlove

Deugleuter

Yankovic schreef op donderdag 21 juli 2022 @ 17:41:
Zou ook Sequoia NP overslaan. Of Yosemite niet doen en alle dagen in Sequoia/Kings Canyon besteden.
220 mile (350km) doe je in de VS een stuk langer over dan via de snelwegen hier in Europa. Veel van die wegen zijn 80km/h dus je bent een hele dikke 4 a 5 uur onderweg zonder stops. Dan nog kort wandelen, settlen, eten en een bed opzoeken. Blijf ik liever een dag langer in Yosemite en rij ik een hele dag door naar LA met een wat uitgebreidere stop ergens onderweg.
Of direct naar Sequoia en daar alle dagen blijven zodat je minder totale reistijd hebt van SF naar LA. Ik vind Sequoia er mooi genoeg voor.
Ik ben 1x in yosemite geweest en 2x in Sequoia. Als je Yosemite echt goed wilt ervaren zul je toch een paar hikes willen doen, daar ben je wel even zoet mee. Sequoia is meer een autorij park met de generals highway. Daar kan je sneller doorheen, maar uiteraard kan je daar ook nog wel mooi de natuur in. Ik zou met jouw schema persoonlijk kiezen voor Yosemite, qua natuurpracht meer indruk op me gemaakt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dbzfan
  • Laatst online: 14:47

dbzfan

Nee.

[Afbeelding]
3 dagen in Disneyland en mooie NP's er snel doorheen jagen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dbzfan
  • Laatst online: 14:47

dbzfan

Nee.

Arcenon schreef op donderdag 21 juli 2022 @ 15:23:
[...]

Oei, een lotgenoot. Wij hebben de vakantie naar de westkust (california, arizona, utah) voor +-3,5 week via een lokaal reisbureau geboekt (waar we zelf eea hebben aangepast) en zitten idd nu al op 6k voor de auto/hotels/tickets. De beste man had enkele vergelijkbare reizen laten zien van klanten van hem van enkele jaren geleden, scheelde meer dan de helft. Wij rekenen nu ook op minstens 10k en vinden het eigenlijk van de zotte, maar ivm gezinsplanning etc was dit het ''enige'' moment om te gaan voor de komende jaren.

Wij vertrekken medio augustus, landen in vegas en gaan dan direct de natuurparken in, daar het volledig rondje, terug naar vegas, door naar Yosemite/SF/LA/Vegas.

Ik ben een maand geleden nog 3 weken met een vriend van me door de southern states (texas, arkansas, Lousiana, Mississippi) geroadtript, daar was het nog goed te doen qua benzineprijzen. Waren +-400 euro kwijt aan benzine voor +-4500km met een Ford Mustang. Qua avondeten etc gewoon minstens hetzelfde als in een restaurant in Nederland en vaak duurder, wat ook absurd is: een biertje in de kroeg (minstens 8 dollar = 8 euro). Dit zal in California wel andere koek zijn.

Onze reis ziet er overigens in een notendop als volgt uit. De KM / reistijden kloppen uiteraard niet (dat zijn snelweg geplotte routes), activiteiten wijken ook af van de lijst, maar de general flow van de reis is te zien mochten mensen dat leuk/interessant vinden.
[Afbeelding]
Het ziet er erg druk uit.. verkijk je niet op de reistijden.. van yosemite naar SF bijvoorbeeld kan als je pech hebt een zeer groot deel van je dag opslokken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zingo
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 13-09 22:08
matthijst schreef op donderdag 21 juli 2022 @ 15:24:
Nee, Yellowstone in 1,5 dag is lachwekkend kort.
Wij zijn er 3 nachten (Yellowstone) en 2 nachten (Grand Teton) geweest en vond dat al niet lang.
Dat is mijn gevoel ook. Yellowstone zit er voornamelijk in omdat mijn reispartner het graag wil zien, maar de afwijking en afstanden tegenover de rest van de regio zijn redelijk buitensporig. Daar heb je gelijk in.
dbzfan schreef op donderdag 21 juli 2022 @ 21:52:
[...]
3 dagen in Disneyland en mooie NP's er snel doorheen jagen?
Disneyland is hobbymatig en werkgerelateerd, dusja, daar hebben wij weer meer tijd nodig. Anaheim is een uniek park om te bezoeken en daar vermaken we ons erg makkelijk. Ik snap dat dat vreemd is tegenover de korte NP dagen, maar dit is een duidelijke prio 1 voor beide.
Yankovic schreef op donderdag 21 juli 2022 @ 17:41:
Ja, dat is wel een goede overweging om te maken. In eerste instantie werd Sequoia helemaal overgeslagen, maar ik zou het jammer vinden om daar niet wat tijd door te brengen.

Kortom, effectief hebben we inderdaad iets teveel hit-and-run staan. Tijd om opnieuw te puzzelen haha.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• matthijst
Zingo schreef op donderdag 21 juli 2022 @ 22:49:
Dat is mijn gevoel ook. Yellowstone zit er voornamelijk in omdat mijn reispartner het graag wil zien, maar de afwijking en afstanden tegenover de rest van de regio zijn redelijk buitensporig. Daar heb je gelijk in.
1600 km rijden om relatief kort een park te zien, beetje zonde. Zou zoiets doen, skip je Sequoia NP voor Death Valley, nog 1 nacht over ergens:

4 nachten San Francisco
2 nachten Yosemite
1 nacht Death Valley
2 nachten Las Vegas
2 nachten Bryce (Zion onderweg)
2 Moab
1 Monument Valley
2 Grand Canyon
2 Joshua Tree
3 nachten Anaheim
3 nachten LA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acid Vendetta
  • Registratie: Mei 2006
  • Nu online
Arcenon schreef op donderdag 21 juli 2022 @ 15:23:
[...]

[Afbeelding]
Misschien zijn de reistijden van Berkely/Oakland naar Alcatraz/Golden Gate niet heel realistisch. Het is daar zeer druk en wij hebben over het stuk van Montclair (Oakland) naar Golden Gate iets van 3 a 4 uur gedaan.
Pagina: 1 ... 41 ... 87 Laatste