Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bulder
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 09-05 13:52
Hmmbob schreef op zaterdag 27 november 2021 @ 00:03:
Voor brandstof in de US installeer je GasBuddy, dan ben je gewoon op de hoogte van de prijzen. Scheelt verrassingen
Ik rij echt altijd het eerste tankstation in dat tegenkom als ik moet tanken, en ik zit in één van de duurste delen van LA. Komt allemaal toch niet in de buurt van die €2,20 de liter E98 die ik in Nederland moet aftikken :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Roland_EM25
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 19:46

Roland_EM25

Steek 'r een infuus in!

paul-s83 schreef op maandag 22 november 2021 @ 22:51:
[...]

Of gewoon allebei :)
Als alles goed gaat vertrek ik 1 april 2022 voor 2 maanden naar de USA samen met mijn vrouw en 2 kids (1,5 en 3,5 jaar oud tegen die tijd). Plan is om 3 weken door Florida te cruisen met de auto. En aansluitend 5 weken door West-Amerika te rijden met een RV.

Momenteel al druk bezig met alle voorbereidingen. Met de verwachte schaarste, drukte en oplopende prijzen komend jaar heb ik het merendeel al vastgelegd.

Dit is wat er al geboekt is:
  • alle vliegtickets
  • alle hotelovernachtingen in Florida
  • autohuur in Florida (21 dagen, 1100 euro voor een 7-persoons SUV)
  • camper bij Roadbear RV (C26-28)
  • campings/campground bij de meeste locaties. Zeker in de Nationale parken gaat het hard met de reserveringen, dus zodra de datums worden vrijgegeven probeer ik direct te boeken op recreation.gov e.g.!
Bij deze het reisschema. Zoals je ziet doen wij het lekker rustig aan zodat we niet alleen maar aan het rijden zijn met onze kids. Vind het belangrijk dat er ook genoeg rustdagen zijn.

Florida:

[Afbeelding]

West-Amerika:

De campings in groen zijn al gereserveerd.

Twijfel nog wel over de route van LV naar Sequioa/Kings National park. Deze verloopt nu via Death Valley. Maar vraag mij af of dat überhaupt verstandig is met 2 kids. Daarnaast is het een pittige afstand om af te leggen.
Is het niet beter om Death Valley helemaal te skippen, en vanuit LV met een tussenstop in Barstow/Bakersfield e.g. naar Sequoia te rijden?

[Afbeelding]
Allereerst, mooie route door het westen van de VS!
Ik heb ‘m even opgeslagen, plan is namelijk om in april/mei 2023 met m’n vriendin en dochters van tegen die tijd 4,5 en 1,5 naar het westen van de VS te gaan voor 3,5-4 weken.

Voor ons wordt het de 6e keer al weer, en waar we bij een eerdere reis met z’n tweetjes het geen enkel probleem vonden om wat lange rij dagen in te plannen (tijdens onze laatste reis ivm veel slecht weer in de Bay Area in één dag van San Francisco naar 29 palms nabij Joshua Tree NP gereden), zullen we de rijdagen nu moeten in korten en verdelen. Jouw reisschema ziet er vrij relaxed uit.

Wat betreft DV hangt het er denk ik een beetje af wat je plannen zijn. Meerdere malen in Death Valley geweest in mei/april en het kan er echt al flink warm zijn, maar de verschillen tussen dag en nacht zijn qua temperatuur ook groot.

Ben je van plan om ook wat te hiken tijdens de trip? Eventueel met een draagzak voor de kleinste is dat prima te doen denk ik.

Hoe dan ook, leuk om je voorbereidingen te volgen!

Desktop: Intel I7 6700k, Corsair AX760, Gigabyte Designare Z170, 16gb DDR4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paul-s83
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 23:27
Tnx Roland! We zullen zeker wel hier en daar wat trails gaan doen met de kids. Draagzak op de rug en gaan. Ik zal zoveel mogelijk tips en tricks noteren zodat ik deze later kan delen.

Voor ons is het de eerste keer dat we een dergelijke vakantie met 2 kinderen maken, komt heel wat bij extra’s bij kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BFmango
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 15-12-2024
Slixs schreef op donderdag 11 november 2021 @ 08:52:
[...]

Volgens mij is het dit:
https://www.cdc.gov/quara...assenger-Disclose-508.pdf
Wat je krijgt van de Airline.

Of deze:
https://www.delta.com/con...immigrant-us-military.pdf

Twijfel nu, denk dat het dezelfde zijn in ander format :P
Nog even hier op terugkomend. Ik ben inmiddels alweer terug uit de US.

Op de heenweg naar de VS werd dit document inderdaad gevraagd. Bedankt dus.

Op de terugweg naar Nederland niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• syntesia
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 01:46
Wij hebben een ticket geboekt naar LV voor eind dit jaar en gaan daarna door naar LA.
In totaal blijven wij 2 weken, alleen nu hoor ik her en der verhalen voornamelijk over LA dat het daar helemaal uit de hand is gelopen met die ex gevangen en plunderingen.

https://www.foxla.com/new...urge-due-to-rise-in-crime

Hoe erg moet ik dit opvatten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kju
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 08-05 22:28

Kju

Je moet het opvatten zoals hier in de media wordt verteld dat je geen meter door de Schilderswijk kan lopen zonder dat je doodgestoken zou worden..

PSN: Kjujay

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anakha
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 21:54
@syntesia Je bron is Fox, een kanaal dat puur bedoeld is om mensen bang en boos te maken, zodat ze hun geld en politieke steun geven aan de geldschieters van Fox.

Snel overstappen op neutraler nieuws.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• syntesia
Anakha schreef op vrijdag 10 december 2021 @ 10:30:
@syntesia Je bron is Fox, een kanaal dat puur bedoeld is om mensen bang en boos te maken, zodat ze hun geld en politieke steun geven aan de geldschieters van Fox.

Snel overstappen op neutraler nieuws.
Begrijp ik, dit was even wat ik snel kon vinden maar lees het her en der. Maar goed kan het dus met een korreltje zout nemen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• njitter
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Je hebt in LA slechte wijken. Maar als je gewoon naar de bekende plekken in LA gaat heb je weinig last. Als het er shady uit begint te zien en je voelt je er niet op je gemak dan ben je waarschijnlijk op de verkeerde plek. Ga ook niet 'zomaar ergens s avonds ergens wandelen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

syntesia schreef op vrijdag 10 december 2021 @ 13:25:
[...]

Begrijp ik, dit was even wat ik snel kon vinden maar lees het her en der. Maar goed kan het dus met een korreltje zout nemen
Yep. Wees heel voorzichtig met die Amerikaanse media. Californië is een "linkse" staat en rechtse media proberen hun achterban bang (en boos) te maken met dit soort verhalen die altijd op hetzelfde neer komen: "Dat komt ervan als je links stemt."

Dat komt ervan als alle media in je land commercieel zijn en van de views leven. Dan moet alles persoonlijk en politiek gemaakt worden want zo houd je mensen bang, boos en betrokken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PolarBear
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Nu is het niet helemaal alleen maar banmakerij, er is wel degelijk een verhoging in misdaad in de hele VS. Het is natuurlijk niet zo dat het letterlijk een Purge of Mad Max situatie is maar er is niet niets aan de hand.

Of je dat als toerist merkt, dat is maar zeer de vraag. Aan de andere kant:
njitter schreef op vrijdag 10 december 2021 @ 13:27:
Maar als je gewoon naar de bekende plekken in LA gaat heb je weinig last.
Is natuurlijk ook niet helemaal waar. Waar toeristen zijn, zijn criminelen. Van zakkenrollers tot oplichters en soms erger.

Goed we moeten het allemaal niet overdrijven en de risico's zijn nog steeds laag in de VS maar het helemaal afdoen als niets aan de hand is net zo erg een overdrijving als FOX nieuws die het bij wijze van spreken een Purge noemt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nuevocasa
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 01:00
PolarBear schreef op vrijdag 10 december 2021 @ 16:14:
Nu is het niet helemaal alleen maar banmakerij, er is wel degelijk een verhoging in misdaad in de hele VS. Het is natuurlijk niet zo dat het letterlijk een Purge of Mad Max situatie is maar er is niet niets aan de hand.

[...]

Is natuurlijk ook niet helemaal waar. Waar toeristen zijn, zijn criminelen. Van zakkenrollers tot oplichters en soms erger.

Goed we moeten het allemaal niet overdrijven en de risico's zijn nog steeds laag in de VS maar het helemaal afdoen als niets aan de hand is net zo erg een overdrijving als FOX nieuws die het bij wijze van spreken een Purge noemt.
Vrienden van mij zijn nog in de VS en waren een paar weken terug in LA. Er was toen iig niets aan de hand op de 'normale' toeristische plekken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• njitter
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

ik ben nog nooit in de US beroofd en ik kom daar al sinds 2004. Kans is groter dat je in Parijs, Brussel, Praag of Barcelona wordt beroofd of opgelicht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lapa
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 15:35

[...]

Ja, een verhoging in misdaadcijfers, na drie decennia van vrijwel continue daling. Het artikel (een opiniestuk in de WSJ, geen nieuwsartikel, dus niet per se onbevooroordeeld) noemt het "gaslighting" om te benoemen dat het verhoging vanuit een diep dal is qua misdaadcijfers, maar dat is maar hoe je het ziet.
Desalniettemin liggen moordcijfers in de VS nog altijd vele malen hoger dan in NL, zelfs toen de cijfers in de VS op z'n laagst waren. De kans dat je daar als toerist iets van merkt is vrij minimaal.

Aan de andere kant... laatste keer dat ik in de VS was, eind 2019, werd gelijk op onze eerste avond iemand door de politie doodgeschoten, op misschien 200m van waar wij op dat moment liepen. Vlakbij ons appartement in een redelijk goede buurt in Brooklyn. Maar zelfs daarvan is het enige wat we merkten wat veel sirenes en een politiehelikopter. Toen ik ff op het nieuws keek, zag ik wat er was gebeurd.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PolarBear
  • Niet online
njitter schreef op vrijdag 10 december 2021 @ 16:35:
[...]

ik ben nog nooit in de US beroofd en ik kom daar al sinds 2004. Kans is groter dat je in Parijs, Brussel, Praag of Barcelona wordt beroofd of opgelicht.
Ik kom in de US sinds 2007 en ook nog nooit beroofd, maar ja ik ben ook nog nooit beroofd in de Bijlmer (waar ik ook vaak kwam) of Kanaleneiland, of in Parijs, Brussel, Madrid of Berlijn. Maar dat zegt natuurlijk niets. Verstandig gedragen en je bewust zijn dat er ook in de VS criminelen zijn, van zakkenrollers tot vuurwapengeweld is natuurlijk niets mis mee.
Lapa schreef op vrijdag 10 december 2021 @ 16:35:
[...]
Aan de andere kant... laatste keer dat ik in de VS was, eind 2019, werd gelijk op onze eerste avond iemand door de politie doodgeschoten, op misschien 200m van waar wij op dat moment liepen. Vlakbij ons appartement in een redelijk goede buurt in Brooklyn. Maar zelfs daarvan is het enige wat we merkten wat veel sirenes en een politiehelikopter. Toen ik ff op het nieuws keek, zag ik wat er was gebeurd.
Tja dat heb ik thuis in de Pijp in Amsterdam al meer dan een handvol keren gehad afgelopen 10 jaar. Dat ik op AT5 las dat er om de hoek een juwelier was overvallen/steekpartij was geweest etc.

Nogmaals zelfs met een crime wave in de VS is het risico niet veel anders op de meeste plekken dan in Nederlandse grote steden naar mijn indruk. Ik zou (en steker ben net in LA geweest) er niet mijn reisplannen op aanpassen.

Wat ik overigens wel een issue vind in de VS (in ieder geval in SF en in mindere mate SLC en LA) zijn de ongelofelijk hoeveelheden daklozen in de steden. Op sommige plekken is de stoep letterlijk een hindernisbaan. En hoewel ik nergens last van heb gehad is het voor de sfeer (zeker 's avonds) niet per se bevorderlijk en is het in SF ook niet zonder criminaliteit.

Blijf het opmerkelijk vinden dat er in een rijke, blauwe staat als CA er kennelijk niets of weinig geregeld is voor de daklozen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lapa
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 15:35
PolarBear schreef op vrijdag 10 december 2021 @ 16:51:
[...]

Ik kom in de US sinds 2007 en ook nog nooit beroofd, maar ja ik ben ook nog nooit beroofd in de Bijlmer (waar ik ook vaak kwam) of Kanaleneiland, of in Parijs, Brussel, Madrid of Berlijn. Maar dat zegt natuurlijk niets. Verstandig gedragen en je bewust zijn dat er ook in de VS criminelen zijn, van zakkenrollers tot vuurwapengeweld is natuurlijk niets mis mee.

[...]
Precies. Ik heb me dus ook geen seconde onveilig gevoeld in de VS, voor of na dat incident. En anekdote is geen statistiek.
Als ik naar mijn eigen "statistieken" zou kijken, zou ik moeten wegblijven uit Spanje want alle keren in m'n leven dat ik persoonlijk slachtoffer was van een misdrijf waren in Spanje. Bovendien ben ik de eerste vier keer dat ik in Spanje kwam elke keer bestolen (sindsdien gelukkig ook alweer een paar keer geweest zonder problemen). Dat terwijl ik ook in minstens 40 andere landen op alle continenten ben geweest zonder enig probleem van criminele aard.
Maar ik schaar dat toch onder toeval, in plaats van Spanje uit te roepen tot de meest criminele plek op aarde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• syntesia
Dit word mn 2e keer LA en Vegas, en voelde me totaal niet onveilig maar dat was ook alweer ongeveer 10 jaar geleden. Het word wel de 1e keer voor mijn vriendin, en zij is voornamelijk bang door dit nieuws.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• miicker
  • Registratie: Juni 2011
  • Niet online
Net terug van een weekje New York. Het was echt een heerlijke week waarin we behoorlijk veel gezien en gedaan hebben. Er zijn een stuk minder maatregelen op het gebied van Corona dan hier op het moment. Maar toch merkte je wel een aantal dingen:
- Mondkapje verplicht in het OV en op stations;
- In het openbaar geen verplichting tot het dragen van mondkapjes, wel veel mensen die het deden;
- Het was ons onduidelijk of een mondkapje in een restaurant verplicht was als je naar je tafel liep, wij hebben deden hem dan wel op, maar hebben ook mensen gezien die dat niet deden;
- Sommige voedsel ketens (met name bijv. Mc Donalds, Shake Shack, Burger King) boden geen zitplekken aan, daar kon je enkel afhalen. Dit doen ze omdat er dan geen controle nodig was op vaccinatiebewijs;
- Als je ergens in een restaurant wilde zitten moet je je vaccinatiebewijs en ID laten zien. Onze ervaring is dat hier altijd naar gevraagd werd, maar dat de controle an zich heel minimaal was, er wordt even vluchtig naar gekeken, maar zodra het niet het standaard Amerikaanse papiertje is dan was het al snel goed;
- Het viel ons op dat bijna iedereen zich aan de regels hield. Iedereen in de metro droeg een mondkapje, op 1 persoon na die vervolgens toen de deuren dicht gingen ook een hele preek ging houden dat onze rechten al 2 jaar lang geschonden worden etc, etc.

Al met al erg goed te doen allemaal.

Voor mensen die nog naar New York gaan en een leuke planning zoeken, dit hebben wij een beetje bij elkaar verzameld via internet en diverse fora en kan ik zeker aanraden. Tip: koop een New York Pass, kost wel wat, maar scheelt uiteindelijk een hoop geld. Wij hadden er een voor 5 dagen gekocht. Achteraf hadden we ook wel 7 dagen kunnen doen, dan hadden we de laatste dagen misschien nog wat meer zaken gedaan die op de pass stonden.

Elke dag bevat ook de loopafstanden (via Google Fit), voor wie dat interessant vindt)

Dag 1
Afstand gelopen: 6 km
Wij kwamen rond 16.00 uur aan op het JFK vliegveld (lokale tijd). De controles duren daar allemaal een stuk langer dan in Nederland, we zijn toen vanuit JFK met de airbus richting Jamaica gegaan, daar zijn we overgestapt op de metro naar Manhattan. Vanuit daar was ons hotel 5 minuten lopen. Daar kwamen we rond 19.30 aan. We zijn toen naar Times Square gewandeld (20 minuten vanuit het hotel) en zijn daar in de buurt bij een fastfood tent wat gaan eten. Daarna nog een beetje rond Times Square gelopen en toen terug gegaan naar het hotel. Toen vroeg gaan slapen zodat we uitgerust aan de 2e dag konden beginnen.

Dag 2
Afstand gelopen: 17 km
We zijn 's ochtends bij een diner wat gaan eten (let op, dat is wel vrij duur, we waren ruim 50 dollar kwijt voor een ontbijt dat niet heel bijzonder is). Hierna hebben we veel bij een tent "Fresh & Co" ontbeten. Daar kreeg je lekker ontbijt (normale porties, geen mega porties waarbij je de helft kunt weggooien) voor betaalbare prijzen (voor New York dan, want dat was alsnog zo'n $30 per dag). Daarna zijn we naar Rockefeller Center gegaan. Dat is zeker nu rond de kerstperiode erg leuk. We zijn vervolgens met de New York Pass naar Top of the Rock gegaan. Daarna hebben we de Saint Patrick's Cathedral bezocht (gratis entree). Daarna een stuk gelopen over 5th Avenue, richting the New York Public Library (gratis entree) en Bryant Park. Bij Bryant Park hadden ze wat kerstkraampjes staan. We zijn toen doorgelopen naar het Flatiron building. Op de weg daarnaartoe liepen we langs het Empire State Building, die wilde we een andere dag bezoeken, dus we zijn er niet in geweest. Onderweg ook nog even langs Summit One Vanderbilt, the Chrystlar Building en Grand Central gelopen. Het Flatiron Building stond helaas in de stijgers en was dus niet zo mooi zoals het er op de foto's uit ziet. We hebben toen nog een tijdje gezeten in Madison Square Park.

's Avonds hebben we na het eten een bezoek gebracht aan the Vessel (erg gaaf gebouw). Helaas was het gebouw zelf gesloten en kon je dus niet naar boven. Daarna hebben we The Edge bezocht met de New York Pass om New York ook te zien van bovenaf in het donker.

Dag 3
Afstand gelopen: 14 km
Dag begonnen met een bezoek aan Battery Park (niet echt bijzonder, maar hier loop je sowieso doorheen als je vanuit Battery Park het vrijheidsbeeld wilt bezoeken). Vanuit daar de Ferry gepakt en eerst Lady Liberty en vervolgens Ellis Island bezocht. Deze Ferry is verder gratis. Daarna zijn we vanuit Battery Park gaan wandelen door Financial District. Daar hebben we natuurlijk Wall Street bezocht. Ook zijn we even langs the Charging Bull gewandeld. Vervolgens zijn we naar het 9/11 memorial gelopen en zijn we in het One World Trade gebouw naar boven gegaan naar het One World Observatory. Daar zijn we een tijdje gebleven tot zonsondergang. 's Avonds hebben we niet veel meer gedaan.

Dag 4
Afstand gelopen: 15 km
We zijn 's ochtends naar Central Park gegaan. Ons plan was om een fiets te huren en door het park te fietsen. Dit was inbegrepen bij de New York Pass. Dus we zijn eerst naar het verhuurbedrijf geweest. Daar moesten we echter een paspoort of ID kaart achter laten als borg voor de fietsen. Die hadden we echter in het hotel liggen. Dan konden we de fietsen wel huren maar zou er €600 per fiets worden gereserveerd op de credit card, dat wilde we doen, maar ze accepteerde daar geen American Express... Op de Master Card die ik heb zit een limiet van €1000, dus die werkte ook niet. Toen hebben we dus besloten om maar door Central Park te wandelen, waar we achteraf heel blij mee waren. Met de fiets kun je namelijk op veel plekken in het park niet komen. We hebben het park bijna helemaal uitgelopen. We hebben aan de noord kant van het park een bezoek gebracht aan the Museum of the City of New York. Dit was inbegrepen bij de New York Pass, als je de pas hebt is het leuk, anders zou ik het voor de prijs (27 dollar geloof ik) zeker niet aanraden. 's Avonds hebben we nog een keer Rockefeller Center bezocht, omdat we de kerstsfeer daar graag ook in het donker mee wilde maken. Dat was erg leuk en mooi, maar wel extreem druk.

Dag 5
Deze dag hebben we gebruikt om een aantal dingen te doen die we via de New York Pass konden doen. Helaas was het Museum of Natural History vandaag dicht. We hebben het Museum of Ice Cream bezocht (beetje en Instagram Hipster museum. De normale prijs is $49 dollar per persoon, wat heb absoluut niet waard is. Maar met de New York Pass was het erg leuk om te doen, bovendien hoef je die dag niet te lunchen, want je krijgt er bizar veel ijs (dat zit bij de entree). Daarna hebben we een Hop-on hop-off bus tour gedaan via de New York Pass, die was ook verrassend leuk. Op het tijdstip dat wij het deden was het qua verkeer niet extreem druk, dus een leuke ronde gemaakt. Toen hebben we het Madame Tussauds museum bezocht, wat ook erg leuk was. Die is helemaal in verschillende thema's opgedeeld, zo had je een Marvel thema waar je dus Captain America, Iron Man etc. zag, maar ook stonden alle Amerikaanse presidenten in een ruimte.

Dag 6
Afstand gelopen: 25 km
Deze dag zijn we begonnen met een bezoek aan het Empire State Building, daarna hebben we gewandeld over de Brooklyn Bridge richting Brooklyn. Daar hebben we wat door Dumbo gewandeld. Bij ons vorig bezoek aan Amerika waren we helemaal gek op The Cheesecake Factory, maar aangezien die niet in Manhattan ligt en we die toch graag wilde bezoeken zijn we er toch heen gegaan. De dichtsbijzijnde (qua afstand) lag in Brooklyn, echter was dat zo'n omslachtige route met de metro dat een enkele reis dan ruim 1,5 uur zou zijn. Dat vonden we een beetje overdreven. In New Jersey ligt er echter ook een, die was iets meer dan 30 minuten met de metro en PATH, dus hebben we die bezocht. Houdt er wel rekening mee dat als je iets dergelijks wil doen dat je MTA metro kaart niet geldig is in PATH, daar betaal je dan geloof ik $2,70 p.p. enkele reis toeslag voor). 's Avonds zijn we met de metro teruggegaan naar Brooklyn en hebben we Dycker Heights bezocht. Dit was echt bizar. Iets wat je waarschijnlijk alleen in Amerika ziet. Het ene huis is daar nog meer versierd voor kerst/thanks giving dan het andere huis. Alles was daar over the top. Rond kerst vond ik het zeker de moeite waard. Toen zijn we teruggegaan naar de Brooklyn Bridge en zijn we vanuit Brooklyn de brug overgelopen naar Manhattan. Dat was ook erg leuk om 's avonds te doen.

Dag 7
Afstand gelopen: 16 km
Vandaag hebben we een aantal dingen bezocht die we de vorige keer overdag of 's avonds gezien hebben en die we nu juist op het andere moment van de dag wilde zien zoals The Vessel. Daarna zijn we The Highline gaan bewandelen vanaf the Vessel richting het zuiden. Daar hebben we Chelsea Market bezocht. De rest van de dag stond met name in het teken van shoppen (tja, ik moet m'n vriendin toch ook blij maken).

Dag 8
Dit was de dag dat we rond 19.00 uur lokale tijd terugvlogen. We hebben toen overdag nog wat rondgewandeld en we zijn met de hangende tram naar Rooseveld Island gegaan en terug. Dit was op zich wel leuk, maar niet geweldig. Je hebt helaas geen heel mooi uitzicht. Vervolgens op tijd naar het vliegveld vertrokken en terug naar huis gegaan.

Ervaringen
Ik kan deze trip echt aanraden. Ik zou hem denk ik als ik het nog eens kon doen een dag korter doen. We hebben best wel wat rust moment gehad, wat op zich ook lekker was, maar dan hadden we ook andere dingen kunnen bezoeken. Daarnaast is het goed om van te voren goed te kijken naar openingsdagen van attracties/musea die je wil bezoeken, wij kwamen er dus te laat achter dat Natural History bijvoorbeeld gesloten is op maandag en dinsdag, waardoor we die niet meer konden bezoeken. Daarnaast raad ik je aan om als je het 9/11 museum wil bezoeken met de New York Pass heel vroeg te gaan! Wij stonden om half 11 in de rij en na een tijd waren de kaartjes voor die dag op.. Daardoor hebben we ook dat museum helaas niet kunnen bezoeken. Dit heeft wel te maken met Corona overigens, daardoor hebben ze minder kaartjes per dag dan normaal.

Hoop dat ik andere hiermee heb geholpen :) Mocht er interesse zijn in foto's dan kan ik er binnenkort wel wat hier neerzetten.

[ Voor 100% gewijzigd door miicker op 11-12-2021 16:40 ]

I haven’t slept for three days, because that would be too long.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 15-02 10:35
miicker schreef op zaterdag 11 december 2021 @ 16:39:
Net terug van een weekje New York.
Hoe lang duurde het bij de douane?
Gewoon weer ouderwetse drama?
En moest je daar ook een vaccinatiebewijs laten zien, of was dat al bij inchecken op Schiphol in NY niet meer?
En indien vaccinatiebewijs: de Corona app voldoende, of had je die papiertjes die ja na vaccineren kreeg bij je?
--> februari naar NY, wil ff goed voorbereid zijn :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• miicker
  • Niet online
matthijst schreef op zaterdag 11 december 2021 @ 17:07:
[...]

Hoe lang duurde het bij de douane?
Gewoon weer ouderwetse drama?
En moest je daar ook een vaccinatiebewijs laten zien, of was dat al bij inchecken op Schiphol in NY niet meer?
En indien vaccinatiebewijs: de Corona app voldoende, of had je die papiertjes die ja na vaccineren kreeg bij je?
--> februari naar NY, wil ff goed voorbereid zijn :)
Bij aankomst was het drama, dik 1 uur staan wachten. Weet niet meer of we toen het vaccinatiebewijs nodig hadden. Test bewijs niet. Maar die moest je wel paraat hebben want je kon random uitgekozen worden om die te laten zien.
Bij de terugreis waren we extreem vroeg (4 of zelfs 4,5 uur voor het vliegtuig zou vertrekken). Toen was er geen rij voor het inchecken. Toen moesten we het papieren vaccinatiebewijs laten zien want de app begreep ze niet. Ze heeft zeker 5 minuten gekeken naar het vaccinatiebewijs en aandachtig onze paspoorten ernaast gehouden. Volgens mij begreep ze er niet veel van (is natuurlijk ook deels in het Nederlands). Maar daarna mochten we doorlopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 23:45
@miicker
Coole trip! Die hadden mijn vriendin en ik eigenlijk in 2020 willen doen maar dat ging vanwege de bekende reden niet door. Of we dit nu in 2022 weten we nog niet. Covid houdt ons wat dat betreft nu ook nog een beetje tegen. Zo'n trip moet vooral onbezorgd zijn natuurlijk al lijkt NY wat dat betreft beter dan Nederland. Tevens volgen we op dit moment een cursusje Italiaans dus die willen we wellicht in 2022 eerst in de praktijk brengen :)

Misschien lees ik er overheen maar in welk hotel zat je? Dat is in NY altijd wel een dingetje natuurlijk gezien de prijzen. Of valt het post-Covid mee nu?

We zijn overigens al eens twee dagen in NY geweest en hebben toen vooral de standaard dingen gedaan: op Times Square staan, met de watertaxi langs het vrijheidsbeeld varen, door Central Park lopen en een observation deck bezoeken (Oneworld). Als we er een week zijn lijkt het ons vooral leuk meer van de sfeer van de stad zelf op te snuiven. Dan denk ik aan de minder geijkte stukken van Manhatten zoals East Village maar ook gebieden daarbuiten zoals Brooklyn.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bulder
syntesia schreef op vrijdag 10 december 2021 @ 09:56:
Wij hebben een ticket geboekt naar LV voor eind dit jaar en gaan daarna door naar LA.
In totaal blijven wij 2 weken, alleen nu hoor ik her en der verhalen voornamelijk over LA dat het daar helemaal uit de hand is gelopen met die ex gevangen en plunderingen.

https://www.foxla.com/new...urge-due-to-rise-in-crime

Hoe erg moet ik dit opvatten?
Ik kom er net vandaan en heb me geen moment onveilig gevoeld. Vermijd gewoon de slechte wijken, zoek de drukte op en wees 's avonds wat meer op je hoede, in principe zoals je dat in elke stad ter wereld zou doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miicker
  • Niet online
D-e-n schreef op zaterdag 11 december 2021 @ 17:49:
@miicker
Coole trip! Die hadden mijn vriendin en ik eigenlijk in 2020 willen doen maar dat ging vanwege de bekende reden niet door. Of we dit nu in 2022 weten we nog niet. Covid houdt ons wat dat betreft nu ook nog een beetje tegen. Zo'n trip moet vooral onbezorgd zijn natuurlijk al lijkt NY wat dat betreft beter dan Nederland. Tevens volgen we op dit moment een cursusje Italiaans dus die willen we wellicht in 2022 eerst in de praktijk brengen :)

Misschien lees ik er overheen maar in welk hotel zat je? Dat is in NY altijd wel een dingetje natuurlijk gezien de prijzen. Of valt het post-Covid mee nu?

We zijn overigens al eens twee dagen in NY geweest en hebben toen vooral de standaard dingen gedaan: op Times Square staan, met de watertaxi langs het vrijheidsbeeld varen, door Central Park lopen en een observation deck bezoeken (Oneworld). Als we er een week zijn lijkt het ons vooral leuk meer van de sfeer van de stad zelf op te snuiven. Dan denk ik aan de minder geijkte stukken van Manhatten zoals East Village maar ook gebieden daarbuiten zoals Brooklyn.
We sliepen in Courtyard Midtown West. Dat was ongeveer 2K voor een week. Een hoop geld, maar op zich een prima hotel met een goede ligging verder niets bijzonders. Zag dat die nu zo'n 3,5K per week kost, dat zou ik er zeker niet voor over hebben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D-e-n
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 23:45
miicker schreef op zaterdag 11 december 2021 @ 17:52:
[...]

We sliepen in Courtyard Midtown West. Dat was ongeveer 2K voor een week. Een hoop geld, maar op zich een prima hotel met een goede ligging verder niets bijzonders. Zag dat die nu zo'n 3,5K per week kost, dat zou ik er zeker niet voor over hebben.
Tnx. 3,5k is inderdaad too much maar 300e per nacht is voor die locatie zeker niet vreemd. Wij gaan waarschijnlijk wat zuidelijker zitten overigens, mede met het oog op ons interessegebied. En wellicht scheelt t iets in de prijs ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaZo
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
miicker schreef op zaterdag 11 december 2021 @ 16:39:
Net terug van een weekje New York. Het was echt een heerlijke week waarin we behoorlijk veel gezien en gedaan hebben. Er zijn een stuk minder maatregelen op het gebied van Corona dan hier op het moment. Maar toch merkte je wel een aantal dingen:
- Mondkapje verplicht in het OV en op stations;
- In het openbaar geen verplichting tot het dragen van mondkapjes, wel veel mensen die het deden;
- Het was ons onduidelijk of een mondkapje in een restaurant verplicht was als je naar je tafel liep, wij hebben deden hem dan wel op, maar hebben ook mensen gezien die dat niet deden;
- Sommige voedsel ketens (met name bijv. Mc Donalds, Shake Shack, Burger King) boden geen zitplekken aan, daar kon je enkel afhalen. Dit doen ze omdat er dan geen controle nodig was op vaccinatiebewijs;
- Als je ergens in een restaurant wilde zitten moet je je vaccinatiebewijs en ID laten zien. Onze ervaring is dat hier altijd naar gevraagd werd, maar dat de controle an zich heel minimaal was, er wordt even vluchtig naar gekeken, maar zodra het niet het standaard Amerikaanse papiertje is dan was het al snel goed;
- Het viel ons op dat bijna iedereen zich aan de regels hield. Iedereen in de metro droeg een mondkapje, op 1 persoon na die vervolgens toen de deuren dicht gingen ook een hele preek ging houden dat onze rechten al 2 jaar lang geschonden worden etc, etc.

Al met al erg goed te doen allemaal.

Voor mensen die nog naar New York gaan en een leuke planning zoeken, dit hebben wij een beetje bij elkaar verzameld via internet en diverse fora en kan ik zeker aanraden. Tip: koop een New York Pass, kost wel wat, maar scheelt uiteindelijk een hoop geld. Wij hadden er een voor 5 dagen gekocht. Achteraf hadden we ook wel 7 dagen kunnen doen, dan hadden we de laatste dagen misschien nog wat meer zaken gedaan die op de pass stonden.

Elke dag bevat ook de loopafstanden (via Google Fit), voor wie dat interessant vindt)

Dag 1
Afstand gelopen: 6 km
Wij kwamen rond 16.00 uur aan op het JFK vliegveld (lokale tijd). De controles duren daar allemaal een stuk langer dan in Nederland, we zijn toen vanuit JFK met de airbus richting Jamaica gegaan, daar zijn we overgestapt op de metro naar Manhattan. Vanuit daar was ons hotel 5 minuten lopen. Daar kwamen we rond 19.30 aan. We zijn toen naar Times Square gewandeld (20 minuten vanuit het hotel) en zijn daar in de buurt bij een fastfood tent wat gaan eten. Daarna nog een beetje rond Times Square gelopen en toen terug gegaan naar het hotel. Toen vroeg gaan slapen zodat we uitgerust aan de 2e dag konden beginnen.

Dag 2
Afstand gelopen: 17 km
We zijn 's ochtends bij een diner wat gaan eten (let op, dat is wel vrij duur, we waren ruim 50 dollar kwijt voor een ontbijt dat niet heel bijzonder is). Hierna hebben we veel bij een tent "Fresh & Co" ontbeten. Daar kreeg je lekker ontbijt (normale porties, geen mega porties waarbij je de helft kunt weggooien) voor betaalbare prijzen (voor New York dan, want dat was alsnog zo'n $30 per dag). Daarna zijn we naar Rockefeller Center gegaan. Dat is zeker nu rond de kerstperiode erg leuk. We zijn vervolgens met de New York Pass naar Top of the Rock gegaan. Daarna hebben we de Saint Patrick's Cathedral bezocht (gratis entree). Daarna een stuk gelopen over 5th Avenue, richting the New York Public Library (gratis entree) en Bryant Park. Bij Bryant Park hadden ze wat kerstkraampjes staan. We zijn toen doorgelopen naar het Flatiron building. Op de weg daarnaartoe liepen we langs het Empire State Building, die wilde we een andere dag bezoeken, dus we zijn er niet in geweest. Onderweg ook nog even langs Summit One Vanderbilt, the Chrystlar Building en Grand Central gelopen. Het Flatiron Building stond helaas in de stijgers en was dus niet zo mooi zoals het er op de foto's uit ziet. We hebben toen nog een tijdje gezeten in Madison Square Park.

's Avonds hebben we na het eten een bezoek gebracht aan the Vessel (erg gaaf gebouw). Helaas was het gebouw zelf gesloten en kon je dus niet naar boven. Daarna hebben we The Edge bezocht met de New York Pass om New York ook te zien van bovenaf in het donker.

Dag 3
Dag begonnen met een bezoek aan Battery Park (niet echt bijzonder, maar hier loop je sowieso doorheen als je vanuit Battery Park het vrijheidsbeeld wilt bezoeken). Vanuit daar de Ferry gepakt en eerst Lady Liberty en vervolgens Ellis Island bezocht. Deze Ferry is verder gratis. Daarna zijn we vanuit Battery Park gaan wandelen door Financial District. Daar hebben we natuurlijk Wall Street bezocht. Ook zijn we even langs the Charging Bull gewandeld. Vervolgens zijn we naar het 9/11 memorial gelopen en zijn we in het One World Trade gebouw naar boven gegaan naar het One World Observatory. Daar zijn we een tijdje gebleven tot zonsondergang. 's Avonds hebben we niet veel meer gedaan.

Dag 4
We zijn 's ochtends naar Central Park gegaan. Ons plan was om een fiets te huren en door het park te fietsen. Dit was inbegrepen bij de New York Pass. Dus we zijn eerst naar het verhuurbedrijf geweest. Daar moesten we echter een paspoort of ID kaart achter laten als borg voor de fietsen. Die hadden we echter in het hotel liggen. Dan konden we de fietsen wel huren maar zou er €600 per fiets worden gereserveerd op de credit card, dat wilde we doen, maar ze accepteerde daar geen American Express... Op de Master Card die ik heb zit een limiet van €1000, dus die werkte ook niet. Toen hebben we dus besloten om maar door Central Park te wandelen, waar we achteraf heel blij mee waren. Met de fiets kun je namelijk op veel plekken in het park niet komen. We hebben het park bijna helemaal uitgelopen. We hebben aan de noord kant van het park een bezoek gebracht aan the Museum of the City of New York. Dit was inbegrepen bij de New York Pass, als je de pas hebt is het leuk, anders zou ik het voor de prijs (27 dollar geloof ik) zeker niet aanraden. 's Avonds hebben we nog een keer Rockefeller Center bezocht, omdat we de kerstsfeer daar graag ook in het donker mee wilde maken. Dat was erg leuk en mooi, maar wel extreem druk.

Dag 5
Deze dag hebben we gebruikt om een aantal dingen te doen die we via de New York Pass konden doen. Helaas was het Museum of Natural History vandaag dicht. We hebben het Museum of Ice Cream bezocht (beetje en Instagram Hipster museum. De normale prijs is $49 dollar per persoon, wat heb absoluut niet waard is. Maar met de New York Pass was het erg leuk om te doen, bovendien hoef je die dag niet te lunchen, want je krijgt er bizar veel ijs (dat zit bij de entree). Daarna hebben we een Hop-on hop-off bus tour gedaan via de New York Pass, die was ook verrassend leuk. Op het tijdstip dat wij het deden was het qua verkeer niet extreem druk, dus een leuke ronde gemaakt. Toen hebben we het Madame Tussauds museum bezocht, wat ook erg leuk was. Die is helemaal in verschillende thema's opgedeeld, zo had je een Marvel thema waar je dus Captain America, Iron Man etc. zag, maar ook stonden alle Amerikaanse presidenten in een ruimte.

Dag 6
Afstand gelopen: 25 km
Deze dag zijn we begonnen met een bezoek aan het Empire State Building, daarna hebben we gewandeld over de Brooklyn Bridge richting Brooklyn. Daar hebben we wat door Dumbo gewandeld. Bij ons vorig bezoek aan Amerika waren we helemaal gek op The Cheesecake Factory, maar aangezien die niet in Manhattan ligt en we die toch graag wilde bezoeken zijn we er toch heen gegaan. De dichtsbijzijnde (qua afstand) lag in Brooklyn, echter was dat zo'n omslachtige route met de metro dat een enkele reis dan ruim 1,5 uur zou zijn. Dat vonden we een beetje overdreven. In New Jersey ligt er echter ook een, die was iets meer dan 30 minuten met de metro en PATH, dus hebben we die bezocht. Houdt er wel rekening mee dat als je iets dergelijks wil doen dat je MTA metro kaart niet geldig is in PATH, daar betaal je dan geloof ik $2,70 p.p. enkele reis toeslag voor). 's Avonds zijn we met de metro teruggegaan naar Brooklyn en hebben we Dycker Heights bezocht. Dit was echt bizar. Iets wat je waarschijnlijk alleen in Amerika ziet. Het ene huis is daar nog meer versierd voor kerst/thanks giving dan het andere huis. Alles was daar over the top. Rond kerst vond ik het zeker de moeite waard. Toen zijn we teruggegaan naar de Brooklyn Bridge en zijn we vanuit Brooklyn de brug overgelopen naar Manhattan. Dat was ook erg leuk om 's avonds te doen.

Dag 7
Afstand gelopen: 16 km
Vandaag hebben we een aantal dingen bezocht die we de vorige keer overdag of 's avonds gezien hebben en die we nu juist op het andere moment van de dag wilde zien zoals The Vessel. Daarna zijn we The Highline gaan bewandelen vanaf the Vessel richting het zuiden. Daar hebben we Chelsea Market bezocht. De rest van de dag stond met name in het teken van shoppen (tja, ik moet m'n vriendin toch ook blij maken).

Dag 8
Dit was de dag dat we rond 19.00 uur lokale tijd terugvlogen. We hebben toen overdag nog wat rondgewandeld en we zijn met de hangende tram naar Rooseveld Island gegaan en terug. Dit was op zich wel leuk, maar niet geweldig. Je hebt helaas geen heel mooi uitzicht. Vervolgens op tijd naar het vliegveld vertrokken en terug naar huis gegaan.

Ervaringen
Ik kan deze trip echt aanraden. Ik zou hem denk ik als ik het nog eens kon doen een dag korter doen. We hebben best wel wat rust moment gehad, wat op zich ook lekker was, maar dan hadden we ook andere dingen kunnen bezoeken. Daarnaast is het goed om van te voren goed te kijken naar openingsdagen van attracties/musea die je wil bezoeken, wij kwamen er dus te laat achter dat Natural History bijvoorbeeld gesloten is op maandag en dinsdag, waardoor we die niet meer konden bezoeken. Daarnaast raad ik je aan om als je het 9/11 museum wil bezoeken met de New York Pass heel vroeg te gaan! Wij stonden om half 11 in de rij en na een tijd waren de kaartjes voor die dag op.. Daardoor hebben we ook dat museum helaas niet kunnen bezoeken. Dit heeft wel te maken met Corona overigens, daardoor hebben ze minder kaartjes per dag dan normaal.

Hoop dat ik andere hiermee heb geholpen :) Mocht er interesse zijn in foto's dan kan ik er binnenkort wel wat hier neerzetten.
Niet in SoHo of Meatpacking District geweest?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miicker
  • Niet online
MaZo schreef op zaterdag 11 december 2021 @ 20:26:
[...]
Niet in SoHo of Meatpacking District geweest?
Jawel, SoHo op de dag dat we gingen shoppen en Meatpacking District toen we naar Chelsea Market gingen. Meatpacking District was wel leuk. SoHo vond ik overigens weinig bijzonder, maar misschien komt dat omdat SoHo een wat groter gebied is en wij wellicht de leukste plekken daar gemist hebben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ex87
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 07-05 10:35
Afgelopen donderdag terug gevlogen na 2,5 jaar US. SFO was echt wel gekkenhuis, wij waren 4 uur voor onze vlucht aanwezig (want de hond moest worden ingecheckt) en hebben niks gemerkt maar blijkbaar de mensen die 3 uur van te voren waren haalde maar net de vlucht.

We hebben 3 mensen geweigerd zien worden, voornamelijk doordat hun COVID bewijs niet klopte (oudere test, vaag vaccinatie papiertje etc) maar voor ons ging het redelijk soepel.

De US was fantastisch om mee te maken voor 2,5 jaar maar .. ben blij dat ik weer hier woon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmmbob
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23:11
Welcome back!

Sometimes you need to plan for coincidence

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• syntesia
Volgende punt, het weer. volgens mij is het weer in jaren niet zo slecht in LA/ Vegas als nu.... afwachten of het nog omslaat.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hillie
  • Laatst online: 02:38

Hillie

Poepen = ultieme ontspanning

ex87 schreef op zondag 12 december 2021 @ 07:06:
De US was fantastisch om mee te maken voor 2,5 jaar maar .. ben blij dat ik weer hier woon.
Ik zou denk ik nooit meer in Nederland kunnen wennen. Maar goed ik zit, op een dag na, 12 jaar in de VS, zo'n 2.5 jaar in CA, de rest in WA.

Liefhebber van schieten en schijten. Ouwehoer en niet-evangelisch atheist.

Daniel36: Dat zeg ik(?) Nee, dat zeg ik niet, je hebt gelijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• matthijst
Lekker poepen in de bossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hillie

Hillie

Does the pope shit in the woods? :)

Ik woon redelijk suburban in een slaapstadje buiten Portland OR, niet echt landelijk. Wel wat bossen, niet te ver weg.

Voor de vakantiegangers niet echt heel populair hier, maar toch best wat leuks te zien en doen hier in de buurt (Mount Saint Helens, Portland, verschillende watervallen).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lukadad
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 09-05 12:19
Zonet onze tickets voor Brussel-Newark (NY) geboekt bij United. Periode is eind juni tot eind juli.
De tracker gaf aan dat ze nu goedkoop stonden en de tickets waren net geen €2000 voor 4 (volwassentarief, vrije stoelkeuze, en elk een valies tot 23kg inbegrepen).
Faire prijzen in het hoogseizoen, vond ik.

Na het familiebezoek vliegen we door naar Florida, maar OMG, die prijzen voor huurauto´s zeg. 8)7 Aaargghh.

Missed out on Lego? Visit Yprabrick : https://store.bricklink.com/lukadad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoepZor
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 09-05 13:47
Huurauto's zijn duur inderdaad. We hadden net voor de pandemie een reis naar West USA geboekt en de auto was toen rond de 750 euro voor 3 weken (mid size SUV, iets van een RAV4 achtig model). Nu de reis voor juni gepland en iets langer (23 dagen auto), maar we moeten 1800 euro betalen. Dat is een heel fors verschil. En dan zie ik op de sites van verhuurmaatschappijen nog veel gekkere prijzen staan (3K+ is geen uitzondering)

De wijzen komen uit het Oosten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PolarBear
  • Niet online
Net voor 740 euro retourtje Canada geboekt (Toronto, Premium Economy met BA) voor eind april. Wel geen USA maar bijna hetzelfde. En misschien nog wel leuker. Jammer alleen dat de Euro wat aan het wegzakken is de afgelopen maanden tov de CAD. (geldt trouwens ook voor de Euro tov de USD)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bulder
Ik ben van plan een maandje of 2-3 in LA te verblijven. Te lang om iets via Airbnb te huren, te kort voor een lease.

Weet hier iemand toevallig een oplossing die er tussenin ligt, of ben ik toch echt veroordeeld aan Airbnb?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Scott
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 00:58

Scott

Ik ben, dus ik tweak

Bulder schreef op zondag 30 januari 2022 @ 20:44:
Ik ben van plan een maandje of 2-3 in LA te verblijven. Te lang om iets via Airbnb te huren, te kort voor een lease.

Weet hier iemand toevallig een oplossing die er tussenin ligt, of ben ik toch echt veroordeeld aan Airbnb?
Denk dat Airbnb wel gaat, misschien dat je een keertje moet verhuizen maar je hebt wel degelijk maandverblijven. Anders zou je kunnen kijken naar Vrbo of HomeAway. Extended Stay kan ook (spreekt mij persoonlijk minder aan), of je kunt op craigslist kijken naar een sublet voor een paar maanden. Een stad als LA heeft daar wel opties voor, maar is denk ik iets minder betrouwbaar dan de rest.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TommyGun
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 00:38

TommyGun

Stik er maar in!

NoepZor schreef op donderdag 27 januari 2022 @ 17:15:
Huurauto's zijn duur inderdaad. We hadden net voor de pandemie een reis naar West USA geboekt en de auto was toen rond de 750 euro voor 3 weken (mid size SUV, iets van een RAV4 achtig model). Nu de reis voor juni gepland en iets langer (23 dagen auto), maar we moeten 1800 euro betalen. Dat is een heel fors verschil. En dan zie ik op de sites van verhuurmaatschappijen nog veel gekkere prijzen staan (3K+ is geen uitzondering)
Inderdaad, National is ook niet echt interessant tegenwoordig omdat er standaard geen LDW en LSI meer is inbegepen. Bij Hertz vervolgens nog gekeken maar dat was ook drama (tenzij je dubieuze zakelijke codes wil gebruiken). Totaalbedrag ging bij beide al vlug richting de 3k voor een Standard SUV voor 21 dagen. Uiteindelijk de tip gekregen om bij de Scandinavische sites van AVIS te kijken, dat scheelde aanzienlijk; incl. de juiste verzekeringen omgerekend ~1500 euro voor een Full Size SUV.

Uiteraard kun je bij National en Hertz nog wel respectievelijk een Midsize of Group C categorie (met Executive Elite / President's Circle status) kiezen waarbij je dan "vrije' keuze hebt maar dat durf ik dit jaar niet aan. Bang om mis te grijpen qua voorkeursauto aangezien covid een behoorlijke deuk heeft achtergelaten in het aanbod van verhuurders.

Dit soort informatie, en veel meer, is overigens te vinden op het allesamerika.com forum.

[ Voor 12% gewijzigd door TommyGun op 31-01-2022 00:22 ]

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teun2408
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 06-05 00:28
Hebben er hier tweakers ook ervaringen met groepsreizen? Ik studeer nog dus ben gebonden aan de zomervakantie om te gaan, en heb op dit moment niet echt iemand om mee te gaan omdat ze al plannen hebben / het toch aardig aan de prijs is. Om nu alleen alleen zuid-west amerika door te rijden zie ik dan ook weer niet zo zitten dus ben ik op groepsrijzen uitgekomen.

Het voornaamste probleem wat ik hiervan zie (en ook in dit topic vaak terug zie komen) is dat deze reizen vaak heel veel, in heel weinig tijd willen stoppen. Ik ben van plan zo 3 weken te gaan en hoop daarin vooral de nationale parken te zien, en er ook wandelingen in kunnen maken. Dus meer dan alleen er langs reiden, foto maken en doorgaan zoals veel van de 14 daagse (of zelfs kortere) groepsreizen zijn opgezet.

De eerste reis die mij aantrok was deze van Djoser: https://www.djoser.nl/ron...ka/22-dagen-west-amerika/ . Maar na wat verder te lezen op deze post denk ik hem toch weg te strepen omdat deze te vol gepland staat naar mijn idee (bijvoorbeeld geen hele dag in Bryce en Zion NP), maar ze gaan vervolgens wel nog highway 1 af wat mij juist verspilde tijd lijkt aangezien die dagen volgens deze planning volgens mij vooral in de bus zitten zal zijn.

Sawadee heeft een vergelijkbare reis, echter slaan ze wel de highway 1 over en plannen LA wat korter in wat ik niet zo erg vind want dat lijkt me niet een hoogtepunt tussen alle nationale parken. https://www.sawadee.nl/gr...en/uitgebreide-reisroute/

Verder heb ik ook nog een reis vanuit joker.be gevonden: https://www.joker.be/nl/groepsreizen/usa-het-zuidwesten . Deze begint in Las Vegas waardoor je ~2.5 dagen bespaart vergeleken met die van Sawadee. Het nadeel van deze reis is alleen dat de vertrekdata niet ideaal uitkomen met de studie.

De kosten van de groepsreizen lijken naar mijn idee nog redelijk mee te vallen vergeleken met het zelf te regelen. Ze liggen allemaal rond de 3500 euro, maar aangezien het vooral camperen is, zit een groot deel van de kosten voor het eten er al in. Het zal wel iets duurder zijn als zelf boeken, maar bijvoorbeeld aan de autohuur prijzen (en benzine) die ik hier langs zie komen zal het verschil niet enorm groot meer zijn denk ik.

Hebben er toevallig wat mede-tweakers reizen gemaakt met een van deze (of juist andere) groepsreizen naar de westkust? Is dit het waard, of raden jullie aan een (paar) jaar te wachten om het met vrienden te doen en dan wel alles zelf te plannen? (Of mogelijk zelfs nu gaan op groepsreis, en over een paar jaar nog een keer als ik het leuk genoeg vond :))

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• -Muncky-
  • Laatst online: 09-05 15:13
teun2408 schreef op dinsdag 1 februari 2022 @ 01:32:
Hebben er toevallig wat mede-tweakers reizen gemaakt met een van deze (of juist andere) groepsreizen naar de westkust? Is dit het waard, of raden jullie aan een (paar) jaar te wachten om het met vrienden te doen en dan wel alles zelf te plannen? (Of mogelijk zelfs nu gaan op groepsreis, en over een paar jaar nog een keer als ik het leuk genoeg vond :))
Persoonlijk zou ik wachten tot je met iemand anders (of meerdere mensen die je kent) kan gaan. Niets is irritanter dan rekening houden met een grote groep mensen, tot wel 13 personen bijv. bij Djoser.
Ook kun je, als je zelf gaat, een veel betere plannen maken met meer of minder kamperen en ga je veel chiller vervoer regelen i.p.v. bijv. een minibus.. (SUV, cabrio etc).

Ik zou het wel weten!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• teun2408
-Muncky- schreef op dinsdag 1 februari 2022 @ 08:15:
[...]

Persoonlijk zou ik wachten tot je met iemand anders (of meerdere mensen die je kent) kan gaan. Niets is irritanter dan rekening houden met een grote groep mensen, tot wel 13 personen bijv. bij Djoser.
Ook kun je, als je zelf gaat, een veel betere plannen maken met meer of minder kamperen en ga je veel chiller vervoer regelen i.p.v. bijv. een minibus.. (SUV, cabrio etc).

Ik zou het wel weten!
Bedankt voor je reactie!

De planning is denk ik inderdaad het voornaamste nadeel van zo reis. Qua rekening houden met de rest valt het (volgens de reviews) nog redelijk mee aangezien max 13 personen nog steeds relatief weinig is voor een groepsreis (Bijvoorbeeld heeft de ANWB een reis met maximaal 36 personen, dat zou mij zeker veel te veel zijn). En zodra je op de locatie bent splitst de groep zich volgens mij vaak op, bijvoorbeeld gaat de ene helft een wandeling van een paar uur maken in de Bryce canyon en de andere helft neemt de shuttle bus langs uitzichtpunten.

Daarnaast zou het voordeel van een (goede) reisleid(st)er ook kunnen zijn dat hij/zij je nog naar de iets onbekendere leuke wandelroutes / plekken kan lijden maar dit zal heel erg van je reisleid(st)er afhangen.

Maar inderdaad, een volle minibus is niet ideaal, en geen van de reizen volgen precies de planning die je eigenlijk het liefste had gevold.

Ik ben er nog niet over uit, maar je hebt me zeker goede inzichten gegeven. Ik weet alleen niet of ik me in kan houden om er niet heen te gaan voordat ik er met vrienden heen kan gaan. Dus mogelijk ga ik het dan toch gewoon met de groepsreis met het idee om nog een keer terug te komen en het dan wel zelf te plannen.

Bedankt!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Get!em
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

Durf en wil je ook eventueel alleen?
Zeker met kamperen, is een reis in je eentje vooral de autohuur het duurste van je reis, welke je anders zou kunnen delen.
Vliegticket is per persoon, eten is per persoon, en de prijs van een kampeerplek in de national en stateparks maakt t verschil niet.

Zelf heb ik niet een complete reis in mn eentje gedaan, maar wel 5 dagen in mijn eentje langs een paar parken. Je hebt complete vrijheid, kan fotograferen wat je wil en daar de tijd voor nemen, of juist een hike plannen. En gezien er wel meer mensen (vooral US persons) in hun eentje reizen, kun je gezelschap opzoeken wanneer je wil. En dan is er altijd wel iemand die met je samen wil hiken, of hitchhikers die een stuk met je meerijden. Uiteindelijk zul je zien dat je vaker te veel aanspraak hebt, dan te weinig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teun2408
Get!em schreef op dinsdag 1 februari 2022 @ 13:27:
Durf en wil je ook eventueel alleen?
Dat zou inderdaad ook nog kunnen, daar heb ik eigenlijk niet heel uitgebreid naar gekeken.

De autohuur zal dan wel relatief veel gaan kosten denk ik. Zeker aangezien ik nog geen 25 jaar ben en er dan volgens mij nog een extra fee per dag bovenop komt. Ik ga er naar kijken, bedankt voor de tip!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Get!em
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

teun2408 schreef op dinsdag 1 februari 2022 @ 13:41:
[...]

Dat zou inderdaad ook nog kunnen, daar heb ik eigenlijk niet heel uitgebreid naar gekeken.

De autohuur zal dan wel relatief veel gaan kosten denk ik. Zeker aangezien ik nog geen 25 jaar ben en er dan volgens mij nog een extra fee per dag bovenop komt. Ik ga er naar kijken, bedankt voor de tip!
Het is inderdaad veel duurder voor jonge bestuurders.
Ik zie dat bij Alamo en Hertz je echt de hoofdprijs betaalt (€3000-5000), maar bijv via Sunnycars is het "slechts" 30% duurder dan 25+ bestuurder. Even vanaf SLC gezocht: Een Fullsize voor iets meer dan €2000 voor 3 weken. Lijkt me, gezien de huidige autohuurmarkt, niet een hele gekke prijs.

Mogelijk dat er nog wel meer mogelijkheden zijn. Andere sites, of je reis aanpassen Bijv liefst zo vroeg mogelijk (Juni of niet-weekend dagen als start en einde) en evt andere luchthavens proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voske
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 17:59
Ik heb in 2010 een groepsreis gemaakt door het zuidwesten van de VS, maar dat was een reis met een touringcar en overnachtingen in hotels. Ik denk dat we met zo’n dertig mensen waren (alleenstaandenreis). Route was San Francisco-Monterey-Los Angeles-Joshua Tree NP-Grand Canyon-Monument Valley-Page-Bryce NP-Zion NP-Las Vegas-Yosemite NP-San Francisco. Voor mij was het toen een mooie reis, maar ik denk dat er drie factoren waren die daarbij een belangrijke rol speelden:
1. Ik was op dat moment nog niet zover dat ik een dergelijke reis zelf alleen durfde/wilde maken (dat heb ik naderhand ruim ingehaald).
2. Ik had me erop ingesteld dat ik te kort op plekken zou zijn waar ik langer wilde blijven en dat ik te lang op plekken zou zijn waar ik sneller weer weg zou willen. Dat is nu eenmaal een gegeven als je een groepsreis doet.
3. Ik zag het vooral als een eerste kennismaking met de omgeving.

Zou ik nu nog een keer zo’n busreis maken? Zeker niet, laat mij maar zelf m’n plan trekken. Maar destijds was het voor mij de beste manier om iets te zien van het zuidwesten van de VS.

Be yourself, no matter what they say ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teun2408
voske schreef op dinsdag 1 februari 2022 @ 16:31:
Ik heb in 2010 een groepsreis gemaakt door het zuidwesten van de VS, maar dat was een reis met een touringcar en overnachtingen in hotels. Ik denk dat we met zo’n dertig mensen waren (alleenstaandenreis).
Bedankt voor reactie, ik heb nu inderdaad ook specifiek naar groepsreizen gezocht met iets kleinere groepen in een kleinere bus die iets vrijer is dan zo grote touringcar. Ook is het voordeel van campings dat deze vaak zo goed als tegen de nationale parken aanliggen ipv hotels die een stuk verderop liggen.

Maar inderdaad, je blijft altijd hebben met zo reis dat je ergens liever korter of zelfs helemaal niet was geweest. En aan de andere kant ergens liever de lange ipv korte route wandelroute genomen wat helaas niet kon omdat de bus staat te wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paul-s83
Hierbij een Update van mijn eerdere post over onze reis naar de Usa welke hopelijk over 6 weken plaats gaat vinden.

De route incl. hotels voor 3 weken Florida stond al in beton gegoten. Alleen de dagplanning voor de diverse plekken (Orlando, Miami, key west, key largo etc.) moet ik nog verder invullen.

Daarna vliegen we door vanuit Orlando naar LA voor een 5 weken durend rondje LA -->LV--SF-->LA. Alle overnachtingen in de national parks, steden en overige plekken zijn geboekt. Geeft mij een rustig gevoel aangezien er overal krapte wordt verwacht dit seizoen.

Moet zeggen dat ik eigenlijk al mijn voorkeuren heb kunnen reserveren door er tijdig bij te zijn. Met als hoogtepunten 2 nachten op Watchman Campground in Zion, en 4 nachten Lower Pines midden in Yosemite Valley! Alle plekken waren binnen enkele secondes na vrijgave voor bepaalde datums al geboekt dus je moet hier echt heel goed voorbereid je slag slaan.

Daarnaast ook nog wat wijzigingen aangebracht in de route via de Highway 1 vanuit SF naar LA t.o.v. de vorige post. Ik hou een slag om de arm wat betreft de planning rondom Sequoia en Kings National Park, want het kan nogal eens slecht weer zijn daar half mei.

Dit is nu voor 95% de route die we gaan doen:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hsyCtrAOKC4T_r1LvDV9iBqJLOs=/234x176/filters:strip_exif()/f/image/Hk0YnV7DsaYhTjxNZSvk2brL.png?f=fotoalbum_medium

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheRicolaa10
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 09-05 14:46
teun2408 schreef op dinsdag 1 februari 2022 @ 01:32:
H
Verder heb ik ook nog een reis vanuit joker.be gevonden: https://www.joker.be/nl/groepsreizen/usa-het-zuidwesten . Deze begint in Las Vegas waardoor je ~2.5 dagen bespaart vergeleken met die van Sawadee. Het nadeel van deze reis is alleen dat de vertrekdata niet ideaal uitkomen met de studie.

De kosten van de groepsreizen lijken naar mijn idee nog redelijk mee te vallen vergeleken met het zelf te regelen. Ze liggen allemaal rond de 3500 euro, maar aangezien het vooral camperen is, zit een groot deel van de kosten voor het eten er al in. Het zal wel iets duurder zijn als zelf boeken, maar bijvoorbeeld aan de autohuur prijzen (en benzine) die ik hier langs zie komen zal het verschil niet enorm groot meer zijn denk ik.

Ik ben zelf ook nog aan het twijfelen voor een groepsreis richting Amerika. Ik heb wel ervaring met reizen met Joker (twee reizen: EU en Azie), dus mocht je meer info willen vanuit mij dan weet je me te vinden ;). Houd er wel rekening mee dat de reis die je gekozen hebt, dat je waarschijnlijk weinig mensen die ook student gaat tegenkomen / zelfde leeftijdscategorie. Joker heeft aparte reisformules voor jonge mensen en in kleine groepen van max 12 pers (18-26 jaar en 24-30 jaar), wat misschien beter past bij je aangezien je zegt dat je nog student bent. Zie bijvoorbeeld de Californie reis voor 18-26 jaar.

DJI Mavic 3 Classic | i7-8700 - GTX1070Ti - 16GB RAM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HuHu
  • Registratie: Maart 2005
  • Niet online
paul-s83 schreef op maandag 14 februari 2022 @ 23:39:
Hierbij een Update van mijn eerdere post over onze reis naar de Usa welke hopelijk over 6 weken plaats gaat vinden.

De route incl. hotels voor 3 weken Florida stond al in beton gegoten. Alleen de dagplanning voor de diverse plekken (Orlando, Miami, key west, key largo etc.) moet ik nog verder invullen.

Daarna vliegen we door vanuit Orlando naar LA voor een 5 weken durend rondje LA -->LV--SF-->LA. Alle overnachtingen in de national parks, steden en overige plekken zijn geboekt. Geeft mij een rustig gevoel aangezien er overal krapte wordt verwacht dit seizoen.

Moet zeggen dat ik eigenlijk al mijn voorkeuren heb kunnen reserveren door er tijdig bij te zijn. Met als hoogtepunten 2 nachten op Watchman Campground in Zion, en 4 nachten Lower Pines midden in Yosemite Valley! Alle plekken waren binnen enkele secondes na vrijgave voor bepaalde datums al geboekt dus je moet hier echt heel goed voorbereid je slag slaan.

Daarnaast ook nog wat wijzigingen aangebracht in de route via de Highway 1 vanuit SF naar LA t.o.v. de vorige post. Ik hou een slag om de arm wat betreft de planning rondom Sequoia en Kings National Park, want het kan nogal eens slecht weer zijn daar half mei.

[Afbeelding]
Hou er bij Sequoia rekening mee dat je met een camper waarschijnlijk de noordelijke route moet gebruiken: https://www.nps.gov/seki/.../vehicle-restrictions.htm . Je kunt er bij Ash Mountain Entrance waarschijnlijk niet in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paul-s83
HuHu schreef op dinsdag 15 februari 2022 @ 12:41:
[...]

Hou er bij Sequoia rekening mee dat je met een camper waarschijnlijk de noordelijke route moet gebruiken: https://www.nps.gov/seki/.../vehicle-restrictions.htm . Je kunt er bij Ash Mountain Entrance waarschijnlijk niet in.
Klopt, via Three Rivers mag je niet in een RV langer dan 22ft. Dus onze route gaat bovenlangs via Fresno en de 180.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• matthijst
Morgen naar New York *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wodkabuikje
  • Laatst online: 20:39
You lucky bastard!
Hoop dat we snel ook weer kunnen gaan maar de vrouw wil pas als er geen beperkingen of testen etc. meer zijn. Net zoals vroegah zeg maar ;)

Maar veel plezier! Nog nooit geweest maar staat zeer zeker op de planning.

niet iedereen heeft een bierbuikje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
Veel stress dat testen. Kon pas om 14:00, uitslag uurtje later, vervolgens reiscertificaat aangevraagd maar die kwam maar niet, uiteindelijk om 17:15 naar ze gebeld, bleek iets niet lekker te zijn gegaan. Gelukkig handmatig aan kunnen maken dus all set.

Maar hopelijk is dit snel voorbij, want tis echt niks, die extra stress of je al dan niet mag en 1 dag vantevoren testen is te kort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• co2301
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 08-05 19:37
Iemand ervaring met autoverhuur via skyscanner? Als ik daar zoek naar een auto voor 3 weken in San Francisco komende september is het gemiddeld 600€ goedkoper dan elke andere site. Skyscanner komt bijv. ook met europcar, 1300€, via andere broker sites kom ik rond de €1900 uit.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Kju
  • Laatst online: 08-05 22:28

Kju

Zonder de details te zien is er niets zinnigs te zeggen. Ik zou je aanraden om te kijken op Avis.is (IJsland) met kortingscode D486602 van https://www.destinationco...avis-car-rental-discounts
Op de IJslandse website hoef je niet vooruit te betalen maar de kortingscode werkt wel. Gewoon inloggen met je NL account.

[ Voor 9% gewijzigd door Kju op 16-02-2022 00:59 ]

PSN: Kjujay

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• bazzemans
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 21:53
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-sUPYfpRFSV3AdtNF0LNX4DeGyo=/800x/filters:strip_exif()/f/image/gCDUnUtl9E8UIjCoSmzLLN6R.png?f=fotoalbum_large

Dat is ineens een grote verandering van oranje naar groen.
https://www.nederlandwere...amerika/reizen/reisadvies

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HuHu
  • Niet online
co2301 schreef op dinsdag 15 februari 2022 @ 22:53:
Iemand ervaring met autoverhuur via skyscanner? Als ik daar zoek naar een auto voor 3 weken in San Francisco komende september is het gemiddeld 600€ goedkoper dan elke andere site. Skyscanner komt bijv. ook met europcar, 1300€, via andere broker sites kom ik rond de €1900 uit.
De tarieven lopen enorm uiteen op verschillende sites, dus het is goed om te vergelijken. Maar let goed op de kleine lettertjes en welke verzekeringen er wel/niet zijn inbegrepen. Na goede ervaringen boek ik nu eigenlijk altijd via sunny cars.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paul-s83
co2301 schreef op dinsdag 15 februari 2022 @ 22:53:
Als ik die prijs zo zie, dan verwacht ik dat er geen verzekering (SLI/CDW) bij inbegrepen is. Op zich gen probleem, maar dat betekent dat je dit zelf moet regelen.
Dat kan via diverse Nederlandse verzekeringsmaatschappijen. Daarnaast zijn dit verzekeringen soms ook onderdeel van je Creditcard, maar dat is meestal bij de wat duurdere pakketten het geval.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• matthijst
Mocht er nog iemand gaan in deze test tijden.
Tip: doe deze test op je hotelkamer. Kost $20 en klaar: https://covidvideo.azova.com

Testte zelf positief op de dag voor vertrek naar de VS.
Thuis ervoor en erna 2 negatieve zelftests. Last minute verhaal gaan halen en praten als brugman. Mocht ik een hertest doen: toch negatief.

Voor de terugweg twee zelftests gedaan (broer en ik). Die van hem geaccepteerd. Die van mij afgekeurd. Bende is te vaag.
Met die videotest kan je op je hotelkamer een test doen en klaar ben je.

En nog een tip: dit hotel. Sjezus wat dope voor deze prijs.
https://www.marriott.com/...xNS1sb2NhdGlvbi53ZWJzaXRl

Hadden een twin room met view. 21e verdieping. Uitzicht op wtc. 730 euro voor 4 nachten. Super uitgebreid ontbijt en lokatie is perfect (metro's en LIRR voor deur). CVS en Duane Reade vlakbij.

[ Voor 89% gewijzigd door matthijst op 21-02-2022 02:25 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Alpina
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 00:13
paul-s83 schreef op maandag 14 februari 2022 @ 23:39:

[Afbeelding]
Gaaf hoor!
Wij hebben ongeveer dezelfde route gedaan in 16 dagen (veel te kort I know). Moab dus over moeten slaan. Verder geen straf in de Challenger 😎

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2Q5GMRExNq3aizdTAILoexaIaUw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/8JcOtGIS2CpDYimTVhml1oEv.jpg?f=fotoalbum_large

3100 mijl gereden ongeveer, van ellende om 4.30u vertrokken in Death Valley. Al was voor mijn gevoel het centrum van Palm Springs net zo warm.
Via Highway 1 terug was ook echt genieten. Prachtige uitzichten.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bLyEulvMyrHPWXm5ILelApJOPsg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/3IUNCzLs6Wp8o2S8MBDkhhbE.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wH0ogk3ifU6FzusNH-GW2o8Ro6M=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/WuJ3taM7tNLTALhhj8mmUFvf.jpg?f=fotoalbum_large

We zijn in Juli 2018 geweest daarna kwamen de kids. Als die ouder zijn gaan we zeker weer terug met 4 en een camper.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TommyGun

TommyGun

Stik er maar in!

Let op!
A reservation will be required to drive into Yosemite National Park from May 20 through September 30, 2022, for those driving into the park between 6 am and 4 pm. Driving through the park will also require a reservation if entering between 6 am and 4 pm..

The temporary reservation system will help manage congestion and provide a quality visitor experience while numerous key visitor attractions are closed for critical infrastructure repairs.

Seventy percent of reservations for all dates from May 20 through September 30, 2022, will be available on Recreation.gov on March 23. Thirty percent of reservations will be available seven days before the arrival date (e.g., make a reservation for an arrival date of September 30 on September 23).

Reservations are available each day at 8 am Pacific time. Reservations are taken almost immediately. Be sure to have an account and be logged in and ready to get a reservation promptly at 8 am Pacific daylight time.

The non-refundable reservation fee is $2 (this does not include the $35-per-car park entrance fee).

Each user can make one reservation for each three-day period. For example, if a user makes a reservation for a Friday arrival (valid Friday through Sunday), the user won’t be able to make a second reservation for an arrival that Friday, Saturday, or Sunday. The reservation holder must be in the arriving vehicle and show photo ID at the entrance station.

Peak-hours reservations are valid for three consecutive days (including arrival date).

If you don't have computer access, you can call 877/444-6777 to make a reservation.
https://www.nps.gov/yose/planyourvisit/reservations.htm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paul-s83
Hetzelfde is ook van toepassing als je Arches National Park in Moab wilt betreden dit jaar:

https://www.nps.gov/arch/...med-entry-reservation.htm

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gitarist
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

Gitarist

Jan

* Gitarist "mag" zich ook weer melden in dit topic!

We hebben voor het derde jaar op rij geboekt. Hopelijk gaat het nu wél door.
De reis gaat naar het Noord-Westen van de VS. We maken in 16 dagen een rondrit door o.a. Olympic NP, Portland (OR), Bend (OR), Boise (ID), Spokane (WA) en Seattle. We vliegen op Seattle.

We hadden in 2020 en in 2021 gehoopt op 3,5 week in de zomervakantie en dat ging toen helaas niet door, maar ook nu kunnen we ons oorspronkelijke plan niet uitvoeren omdat mijn vrouw dit jaar in augustus (als alles goed gaat) bevalt van ons eerste kind.
Omdat we toch nog graag één keer met z'n tweeën op vakantie willen gaan maar helaas qua tijd beperkt zijn i.v.m. werk, wordt het nu 2,5 week rondom de meivakantie.

Helaas heel wat darlings moeten killen daardoor (t.o.v. de oorspronkelijke plannen, we wilden o.a. ook naar Yellowstone en Glacier), maar het is niet anders. Technisch zou het kunnen, alleen willen we ook niet iedere dag 4u hoeven te rijden. Met het huidige rondje kunnen we op een aantal plekken een paar dagen blijven hangen en hebben we de overige dagen max. 2,5u reistijd per dag. Dat is voor ons acceptabel.

Sowieso hou ik me vast aan de gedachte dat hoe groot je rondje ook is of hoe lang je ook gaat, er zijn altijd dingen die je niet kan zien. En dan blijft er nog wat te wensen voor ergens in de toekomst met z'n drietjes ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hillie

Hillie

@Gitarist Ik woon in Camas, WA, dus als je vragen hebt, laat maar horen. Qua natuurschoon is Mt St Helens interessant, Johnson Ridge observatory is even rijden, maar leuk. Kijk wel of de bewolking niet te laag hangt, dat kan het uitzicht aanmerkelijk beperken. Old highway 30 langs de watervallen buiten Portland is ook leuk. Kan druk zijn in het weekend.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• matthijst
Geboekt voor de zomer :)
Eerst maar eens relaxen in Florida, nu het eindelijk weer kan:
3 nachten Jacksonville Beach
3 nachten Daytona Beach
12 nachten Orlando

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TommyGun

TommyGun

Stik er maar in!

Yosemite tickets zijn vanaf nu beschikbaar! https://www.recreation.gov/timed-entry/10086745

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Get!em
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

Hmmmm. wordt steeds erger met die NP's. Straks is het er nog drukker dan NYC.

Wel goed dat ze het een beetje reguleren qua drukte, maar de vrijheid is er zo wel een beetje vanaf. Campings al maanden van te voren reserveren, nu de toegang ook al, wachtrijen van meerdere uren bij de weg naar Sentinel Peak ter hoogte van het skiresort.

Land van de vrijheid wordt nu ook volledig gereguleerd.

*ik hoop nog steeds een keer de loterij te winnen....... en dan doel ik op die van Coyote Buttes/Vermillion Cliffs/The Waves helaas lastig plannen met een loterij zo kort van te voren en vliegen vanuit hier......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennis112
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 24-04 23:51
Ook ik heb weer een keer iets geboekt na 2 jaar geen vakantie te hebben gehad. Net voor corona eind Maart zouden we op vakantie gaan naar las vegas 2 weken maar doordat de grenzen die maand dicht gingen in Amerika moesten we alles cancellen.

Ga nu van 24-04 t/m 09-05 waarbij we paar dagen rond LA zitten voornamelijk voor Six flags magic mountain, daarna terug naar vegas en de volgende dag onderlangs de grand canyon richting flagstaff en dan via Page en Zion NP weer terug richting vegas waar we dan een weekje nog zitten.

Het testen dag vantevoren maakt het wel allemaal onzeker wat niet fijn is maarja heb er voor gekozen om het maar voor lief te nemen aangezien ik anders misschien nog wel een jaar moet wachten totdat alle regels weg zijn ofzoiets.

Moet wel zeggen dat de prijzen naar mijn weten echt flink omhoog zijn gegaan, vooral huurauto kost ons gewoon 1600 euro voor 2 weken bij Alamo. Totaal van de reis zonder alle kosten daar kwa vertier en eten enzo is nu al 1000 euro duurder dan dat het 2 jaar geleden was. Maarja dat nemen we ook maar voor lief na 2 jaar geen vakantie

Asus P6T Deluxe, Intel Core i7 920, 6Gb 1333Mhz DDR3, 2 x Sapphire HD5830 in Crossfire

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• paul-s83
Tnx voor de reminder namens de amerika gangers.

Heb zelf 4 nachten op de Lower Pines campground in Yosemite Valley weten te bemachtigen, dus automatisch toegang tot het park :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Workaholic
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
dennis112 schreef op woensdag 23 maart 2022 @ 17:08:
Ook ik heb weer een keer iets geboekt na 2 jaar geen vakantie te hebben gehad. Net voor corona eind Maart zouden we op vakantie gaan naar las vegas 2 weken maar doordat de grenzen die maand dicht gingen in Amerika moesten we alles cancellen.

Ga nu van 24-04 t/m 09-05 waarbij we paar dagen rond LA zitten voornamelijk voor Six flags magic mountain, daarna terug naar vegas en de volgende dag onderlangs de grand canyon richting flagstaff en dan via Page en Zion NP weer terug richting vegas waar we dan een weekje nog zitten.

Het testen dag vantevoren maakt het wel allemaal onzeker wat niet fijn is maarja heb er voor gekozen om het maar voor lief te nemen aangezien ik anders misschien nog wel een jaar moet wachten totdat alle regels weg zijn ofzoiets.

Moet wel zeggen dat de prijzen naar mijn weten echt flink omhoog zijn gegaan, vooral huurauto kost ons gewoon 1600 euro voor 2 weken bij Alamo. Totaal van de reis zonder alle kosten daar kwa vertier en eten enzo is nu al 1000 euro duurder dan dat het 2 jaar geleden was. Maarja dat nemen we ook maar voor lief na 2 jaar geen vakantie
Heb je goed geshopt voor je rental car? Ik kom met korting codes en wat goed rondneuzen rond de 1000 USD voor de auto (met jouw periode)

Leuke trip en bestemmingen btw! have fun!

Mijn V&A

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• matthijst
Idd, je moet ff op allesamerika kijken, bv Hertz topic.
Heb 20 dagen auto in Orlando in augustus voor $1030 (midsize SUV).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bwerg
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online

bwerg

Internettrol

Pfoeh, dat zijn wel flinke prijzen, ja. Ik heb in november 2019 (toen Corona nog een ziekte in het gekke China was) 4 weken rondgereden voor ~800 dollar, zo uit mijn hoofd. Oké, de kleinste auto, maar toch. In de VS is de kleinste auto toch ook weer niet zó klein. :P

Heeft geen speciale krachten en is daar erg boos over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennis112
Workaholic schreef op woensdag 23 maart 2022 @ 20:00:
[...]

Heb je goed geshopt voor je rental car? Ik kom met korting codes en wat goed rondneuzen rond de 1000 USD voor de auto (met jouw periode)

Leuke trip en bestemmingen btw! have fun!
Hmmm dat scheelt wel flink. Het is wel een full size auto die ik gekozen heb, de goedkoopste was denk ik rond de 1400. Aangezien wij goede ervaringen met Alamo hebben zijn we hier eigenlijk weer voor gegaan. Heb wel onderzoek gedaan om het goedkoper te vinden via skyscanner en booking.com maar niet echt iets kunnen vinden of de verhuurpartij had in vegas slechte beoordelingen dat je een oude auto krijgt ofzo of ver van het vliegveld af, daar zitten we niet echt op te wachten om zo de vakantie te beginnen.

Waar vindt jij het goedkoper dan en welke kortingcodes gebruik je? Heb de huurauto nog niet betaald dat wilde ik deze week doen dus kan altijd nog veranderen nu.

[ Voor 25% gewijzigd door dennis112 op 24-03-2022 00:57 ]

Asus P6T Deluxe, Intel Core i7 920, 6Gb 1333Mhz DDR3, 2 x Sapphire HD5830 in Crossfire

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Realone
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 02:08
Vergis je ook niet in de brandstofprijzen, die zijn ook hier flink gestegen. Zelfs in NC betaal ik nu boven de $4/gallon en onlangs in San Diego moest ik nog ruim 5 aftikken. Dat is in verhouding tot Nederland nog aardig goedkoop maar je maakt hier eenvoudig meer kilometers, zeker op vakantie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
@dennis112 booking.com etc komen niet aan die prijzen die je rechtsreeks bij de verhuurder krijgt. Ik huurde altijd via Expedia of usareisen.de maar die kwamen nu op €1450-1500 uit voor een mid-size suv. Direct bij Hertz voor $1030. Achteraf betalen.
En alles Amerika hebben ze trucjes om te status matchen naar 5* status voor extra voordelen.
Elke maatschappij schijnt z'n eigen dingen te hebben, dus kwestie van ff lezen welke op 't moment 't goedkoopst is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Workaholic
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
dennis112 schreef op donderdag 24 maart 2022 @ 00:48:
[...]

Hmmm dat scheelt wel flink. Het is wel een full size auto die ik gekozen heb, de goedkoopste was denk ik rond de 1400. Aangezien wij goede ervaringen met Alamo hebben zijn we hier eigenlijk weer voor gegaan. Heb wel onderzoek gedaan om het goedkoper te vinden via skyscanner en booking.com maar niet echt iets kunnen vinden of de verhuurpartij had in vegas slechte beoordelingen dat je een oude auto krijgt ofzo of ver van het vliegveld af, daar zitten we niet echt op te wachten om zo de vakantie te beginnen.

Waar vindt jij het goedkoper dan en welke kortingcodes gebruik je? Heb de huurauto nog niet betaald dat wilde ik deze week doen dus kan altijd nog veranderen nu.
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

[ Voor 29% gewijzigd door Workaholic op 24-03-2022 08:59 ]

Mijn V&A

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TommyGun

TommyGun

Stik er maar in!

Wat @Workaholic zegt. Let wel op je verzekeringen! Zie ook TommyGun in "[Vakantie] USA"

Als je toch per se een bepaalde klasse wil; bij mij was het het voordeligst om bij een Scandinavische site van AVIS te boeken.

Als je lui bent, drop je data en locatie(s) in https://forum.allesamerik...iewtopic.php?f=30&t=75544 en veelal krijg je wel mooie antwoorden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PolarBear
  • Niet online
bwerg schreef op woensdag 23 maart 2022 @ 21:25:
Oké, de kleinste auto, maar toch. In de VS is de kleinste auto toch ook weer niet zó klein. :P
Zeker waar, het hangt wel af wat je precies wil doen. Als je echt hele lange afstanden wil rijden vind ik een grote auto toch net lekkerder. Als je bij wijze van spreken een beetje rond LA rijd dat is het niet zo een issue. De andere kant, ik hoef ook niet de grootste categorie. Heb een keertje (bij gebrek aan andere auto's) in een Chevrolet Town&Country gereden en dat is in de steden toch echt wel groot en onhandig. Ja ook in het op auto's ingestelde VS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennis112
Krijg bij Hertz idd wel een auto te vinden voor rond de 1000 dollar maar als ik reviews bekijk op google van hertz op las vegas airport dan zie ik toch heel veel negatieve reviews. Ondere andere onbeschoft personeel, niet schone auto's, auto's die stuk gaan, niet type wagen krijgen die je besteld, oude auto met al veel kilometers op de teller en onverklaarbare charges op creditcard.

Denk dat ik Hertz dus toch maar oversla op die locatie

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bwerg
  • Niet online

bwerg

Internettrol

PolarBear schreef op donderdag 24 maart 2022 @ 10:05:
Zeker waar, het hangt wel af wat je precies wil doen. Als je echt hele lange afstanden wil rijden vind ik een grote auto toch net lekkerder. Als je bij wijze van spreken een beetje rond LA rijd dat is het niet zo een issue.
We hebben heel Utah gezien plus wat Colorado en een stukje Californië. Maar dan nog, een "kleine" auto is in de VS toch gewoon een sedan met 4 stoelen en een flinke kofferbak waar alle bagage in kan, met twee personen zou ik niet weten wat ik heb aan meer ruimte.

Maar goed, dat komt dan ook vanuit iemand die normaal met een half zo grote auto rijdt en iemand die het helemaal niet op SUV's o.i.d. heeft. Voor off-road klinkt een SUV leuk maar in de praktijk verschilt dat ook weinig (behalve dat het huurcontract-technisch toch nooit mag), dan moet je toch een fatsoenlijke 4x4 met de juiste huurvoorwaarden en verzekeringen hebben.
dennis112 schreef op donderdag 24 maart 2022 @ 10:28:
Krijg bij Hertz idd wel een auto te vinden voor rond de 1000 dollar maar als ik reviews bekijk op google van hertz op las vegas airport dan zie ik toch heel veel negatieve reviews.
Ik zeg niet dat je het wel moet doen, maar ik heb op vakanties (niet alleen in de VS maar overal) wel vaker gehad dat letterlijk alle maatschappijen slecht scoorden. Uiteindelijk toch maar wat gekozen en niks negatiefs opgemerkt. Negatieve ervaringen leveren natuurlijk veel eerder een review op dan een positieve ervaring. Als je maar goed controleert of alle bestaande schade goed genoteerd staat.

In Las Vegas hadden we Thrifty. Weinig geks behalve dat de bandenspanning wat laag was toen het in Bryce 's nachts vroor, maar aangezien het in Las Vegas 20 graden warmer was was dat niet heel gek.

[ Voor 37% gewijzigd door bwerg op 24-03-2022 11:26 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• matthijst
Ben altijd blij met wat extra ruimte, midsize SUV voor 2p vind ik perfect, mooi vol gooien met 2,5-3 weken shoppen :D

Afbeeldingslocatie: https://3.bp.blogspot.com/-6pG60_LJJCM/Vd0AxIIFOkI/AAAAAAAAMmI/_WE8U8XHqyE/s1600/IMG_1568.JPG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _jero_813
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 16:22
Get!em schreef op woensdag 23 maart 2022 @ 17:06:
[...]

...

*ik hoop nog steeds een keer de loterij te winnen....... en dan doel ik op die van Coyote Buttes/Vermillion Cliffs/The Waves helaas lastig plannen met een loterij zo kort van te voren en vliegen vanuit hier......
Ja, die loterij ook een aantal keer geprobeerd. Zelfs bij het BLM kantoor ter plekke de loterij voor de volgende dag proberen te winnen maar was helaas ook niet gelukt. Was wel leuk om mee te maken hoe dat ter plekke gaat. Echt zoals bingo, een bol met balletjes met nummers erop en net zolang nummers trekken totdat alle plekken vol zitten. De kans om daar geluk te hebben is veel groter dan de online loterij trouwens, waren als ik het mij goed herinner ongeveer 26 nummers in de pot (dus 26 inschrijvingen a x personen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 23:20

Barrycade

Through the...

bwerg schreef op donderdag 24 maart 2022 @ 11:18:
[...]

We hebben heel Utah gezien plus wat Colorado en een stukje Californië. Maar dan nog, een "kleine" auto is in de VS toch gewoon een sedan met 4 stoelen en een flinke kofferbak waar alle bagage in kan, met twee personen zou ik niet weten wat ik heb aan meer ruimte.

Maar goed, dat komt dan ook vanuit iemand die normaal met een half zo grote auto rijdt en iemand die het helemaal niet op SUV's o.i.d. heeft. Voor off-road klinkt een SUV leuk maar in de praktijk verschilt dat ook weinig (behalve dat het huurcontract-technisch toch nooit mag), dan moet je toch een fatsoenlijke 4x4 met de juiste huurvoorwaarden en verzekeringen hebben.

[...]

Ik zeg niet dat je het wel moet doen, maar ik heb op vakanties (niet alleen in de VS maar overal) wel vaker gehad dat letterlijk alle maatschappijen slecht scoorden. Uiteindelijk toch maar wat gekozen en niks negatiefs opgemerkt. Negatieve ervaringen leveren natuurlijk veel eerder een review op dan een positieve ervaring. Als je maar goed controleert of alle bestaande schade goed genoteerd staat.

In Las Vegas hadden we Thrifty. Weinig geks behalve dat de bandenspanning wat laag was toen het in Bryce 's nachts vroor, maar aangezien het in Las Vegas 20 graden warmer was was dat niet heel gek.
Klein kan heel klein zijn (Suzuki Swift bv) wij hadden ook een keer een midsize gekozen omdat het referentie model groot genoeg was, maar kregen een Kia Soul aangeboden, en das niet echt ruim voor een gezin van 4 met vooral problemen qua kofferbak. Hoop gedoe gehad om een groter model te krijgen want de service medewerkster deed haar naam geen eer aan. :(

Maar ook vaak genoeg gehad dat het omgekeerd werkte: groter/luxer model voor dezelfde prijs. Maar er op gokken kan vervelend uitpakken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• voske
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 17:59
Barrycade schreef op donderdag 24 maart 2022 @ 13:41:
[...]
Klein kan heel klein zijn (Suzuki Swift bv) wij hadden ook een keer een midsize gekozen omdat het referentie model groot genoeg was, maar kregen een Kia Soul aangeboden, en das niet echt ruim voor een gezin van 4 met vooral problemen qua kofferbak.
Intermediate / Midsize zal qua bagageruimte inderdaad veelal krap zijn voor vier personen. Flyertalk heeft fleet lists voor Avis/Budget en Hertz. Die geven een aardig beeld van wat je kan verwachten.

Zelf huur ik (in m'n eentje) eigenlijk altijd een Intermediate. Het is me al een paar keer overkomen dat me in plaats daarvan een grotere auto werd aangeboden voor dezelfde prijs, maar (tot verbazing van de medewerkers van Hertz) geef ik de voorkeur aan de kleinere auto. Trip van dit jaar (Seattle - San Francisco) is inmiddels geboekt.

Be yourself, no matter what they say ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bwerg
  • Niet online

bwerg

Internettrol

Barrycade schreef op donderdag 24 maart 2022 @ 13:41:
wij hadden ook een keer een midsize gekozen omdat het referentie model groot genoeg was, maar kregen een Kia Soul aangeboden
Dit is wel echt een standaardpraktijk bij autoverhuur, vast ook in de VS maar eigenlijk overal. In Europa wordt er 9/10 keer geadverteerd met een VW "of vergelijkbaar" en je krijgt 9/10 keer een goedkoper merk/model. Behalve in Duitsland, want die hebben elke dag ruzie aan de balie als ze dan met een Hyundai aankomen. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun

TommyGun

Stik er maar in!

Ik huur gewoon de klasse die ik wil en schuif 20 USD over de balie voor een bepaald merk/type (indien beschikbaar) ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dean Martin
  • Registratie: Augustus 2021
  • Niet online
bwerg schreef op donderdag 24 maart 2022 @ 17:05:
[...]

Dit is wel echt een standaardpraktijk bij autoverhuur, vast ook in de VS maar eigenlijk overal. In Europa wordt er 9/10 keer geadverteerd met een VW "of vergelijkbaar" en je krijgt 9/10 keer een goedkoper merk/model. Behalve in Duitsland, want die hebben elke dag ruzie aan de balie als ze dan met een Hyundai aankomen. :P
Ik huur maandelijks door heel Europa en herken dit totaal niet.

The best is yet to come

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BigSurf
  • Laatst online: 16:14
Get!em schreef op woensdag 23 maart 2022 @ 17:06:
[...]
Je kunt ook online inschrijven (tenminste in 2017 kon dat). Toen waren wij de gelukkigen en stonden we begin augustus helemaal alleen in The Wave!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Get!em
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

BigSurf schreef op vrijdag 25 maart 2022 @ 09:23:
[...]

Je kunt ook online inschrijven (tenminste in 2017 kon dat). Toen waren wij de gelukkigen en stonden we begin augustus helemaal alleen in The Wave!
Maar heb je je toen gewoon een hele periode elke dag ingeschreven en en je vakantie daaromheen gepland?

Op zich ook wel een idee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BigSurf
  • Laatst online: 16:14
Get!em schreef op vrijdag 25 maart 2022 @ 10:11:
[...]
Maar heb je je toen gewoon een hele periode elke dag ingeschreven en en je vakantie daaromheen gepland?
Je kon bij inschrijving twee dagen opgeven. Was net de 'verkeerde' dag dat we de permits kregen. Moest toen de reis een beetje wijzigen maar was verder geen probleem.
Op de heenweg een paar mensen tegengekomen, ook rangers die de permits checkten. Bij The Wave en op de terugweg niemand meer.
Ik dacht trouwens dat ze meer mensen per dag zouden gaan toelaten. In 2017 waren het 20 personen per dag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Get!em
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

2017 was het iets hoger ja. Helaas toen 4x niet ingeloot. Als alternatief zijn we toen de Escalante slots en canyons in gegaan.

Ook de Arches furness uitgeloot.

Zion upper narrows ook uitgeloot, maar die hebben we nog wel gelopen van bovenaf tot aan eerste checkpoint. En van onderaf zijn we ook best ver de narrows ingegaan, meer dan paar km voorbij permit zone (zelfs op teva’s)

Redwoods waren we wel ingeloot voor 1 van de permits in een speciaal gedeelte.

[ Voor 62% gewijzigd door Get!em op 25-03-2022 10:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoepZor
Wij gaan eind mei voor 3,5 week richting de westkust van de VS. Nu zat ik te denken om een prepaid e-sim te nemen om daar ter plekke nog internet te hebben (voor zover coverage beschikbaar is uiteraard). Ik had zelf een T-mobile prepaid gezien voor $50:

https://prepaid.t-mobile.com/prepaid-plans

Kan ik deze gewoon afsluiten als toerist en zijn er nog zaken om rekening te houden? Ik zag online op fora dat er een tourist bundel was maar die lijkt niet meer te bestaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• matthijst
Eerder hadden ze bij tmobile altijd van die Toeristen Sims.
Zag die niet meer dus maandje terug zo een bij Amazon gekocht (week variant voor NYC):
https://www.amazon.nl/-/e...5&s=merchant-items&sr=1-2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoepZor
matthijst schreef op donderdag 31 maart 2022 @ 20:59:
Eerder hadden ze bij tmobile altijd van die Toeristen Sims.
Zag die niet meer dus maandje terug zo een bij Amazon gekocht (week variant voor NYC):
https://www.amazon.nl/-/e...5&s=merchant-items&sr=1-2
Dank voor je reactie! Het lijkt qua plan hetzelfde als die unlimited SIM die t-mobile zelf aanbiedt. Is het wijsheid om zoiets via Amazon te halen, of kan dat ter plekke in de winkel of zelfs online via de site (e-sim)?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bodiug
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 09-05 10:19
NoepZor schreef op vrijdag 1 april 2022 @ 09:55:
[...]

Dank voor je reactie! Het lijkt qua plan hetzelfde als die unlimited SIM die t-mobile zelf aanbiedt. Is het wijsheid om zoiets via Amazon te halen, of kan dat ter plekke in de winkel of zelfs online via de site (e-sim)?
Mijn eerste stop als ik in Amerika ben is een AT&T winkel binnen lopen en een SIM laten plaatsen. Je bent echt binnen 10 minuten klaar als er geen rij staat. En je test ter plekke met het personeel dat het werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VikeeVeekie
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 15:58
Als het op auto's aankomt, zijn er mensen die ervaring hebben met een auto in de US te kopen voor een halfjaar? Ik heb vooral moeite met verkopers te vinden die een mogelijk degelijke auto kunnen aanbieden, maar ik begin steeds meer te verdenken dat dat een hele lastige casus wordt.

Ik wil in het najaar een exchange semester in Utah gaan doen, maar daar in het zuiden van de staat zit je nogal vast zonder een auto dus ben ik daarvoor aan het verkennen terwijl ik wacht op de visumaanvraag. Van een goede vriendin die in het noorden van de staat woont, weet ik al dat het op dit moment echt dramatisch lastig is om een auto te vinden omdat de automarkt daar zwaar is geraakt met de chiptekorten, eigenlijk schrikwekkend wat voor een verschil het is.

Ik zit nu vooral te kijken naar auto's met een maximum budget van $1400. Terwijl je daarmee in Nederland een prima auto kan vinden die alleen wat regulier onderhoud nodig heeft, vind je in de omgeving van Utah vooral afgetrapte barrels met motor en/of versnellingsbakproblemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PolarBear
  • Niet online
bodiug schreef op vrijdag 1 april 2022 @ 10:23:
[...]

Mijn eerste stop als ik in Amerika ben is een AT&T winkel binnen lopen en een SIM laten plaatsen. Je bent echt binnen 10 minuten klaar als er geen rij staat. En je test ter plekke met het personeel dat het werkt.
Ik hergebruik een AT&T prepaid sim, gekocht bij een partij in NL (kan even niet zo meer terugvinden waar). Zelf even wachtwoord etc gereset van het prepaid account zodat ik zelf plans in- en uit kan schakelen. Werkt prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun

TommyGun

Stik er maar in!

Ik heb jaren geleden deze gekocht;
Binnetie in "[Ervaringen] Mobiel internet in het buitenland"

Nog nooit gebruikt... maar volgens mij een kwestie van AT&T kaartje kopen en gaan met die banaan :P

[ Voor 21% gewijzigd door TommyGun op 01-04-2022 12:20 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Realone
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 02:08
VikeeVeekie schreef op vrijdag 1 april 2022 @ 10:39:
Als het op auto's aankomt, zijn er mensen die ervaring hebben met een auto in de US te kopen voor een halfjaar? Ik heb vooral moeite met verkopers te vinden die een mogelijk degelijke auto kunnen aanbieden, maar ik begin steeds meer te verdenken dat dat een hele lastige casus wordt.

Ik wil in het najaar een exchange semester in Utah gaan doen, maar daar in het zuiden van de staat zit je nogal vast zonder een auto dus ben ik daarvoor aan het verkennen terwijl ik wacht op de visumaanvraag. Van een goede vriendin die in het noorden van de staat woont, weet ik al dat het op dit moment echt dramatisch lastig is om een auto te vinden omdat de automarkt daar zwaar is geraakt met de chiptekorten, eigenlijk schrikwekkend wat voor een verschil het is.

Ik zit nu vooral te kijken naar auto's met een maximum budget van $1400. Terwijl je daarmee in Nederland een prima auto kan vinden die alleen wat regulier onderhoud nodig heeft, vind je in de omgeving van Utah vooral afgetrapte barrels met motor en/of versnellingsbakproblemen.
Met $1400 kocht je voor de pandemie al geen fatsoenlijke auto in de VS, nu is dat helemaal onmogelijk.
Mijn mening? Niet doen, toen ik in NC studeerde in een dorpje met verder helemaal niks in de omgeving had ik ook geen auto, maar maakte al zeer snel vrienden die wel allemaal een auto hadden.
Het leukste aan mijn studietijd daar waren de momenten op campus. De rest van het land ontdekken doe ik nu wel ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PolarBear
  • Niet online
TommyGun schreef op vrijdag 1 april 2022 @ 12:19:
Ik heb jaren geleden deze gekocht;
Binnetie in "[Ervaringen] Mobiel internet in het buitenland"

Nog nooit gebruikt... maar volgens mij een kwestie van AT&T kaartje kopen en gaan met die banaan :P
Ik had (misschien heb ook wel?) ook een mifi router. Maar heel eerlijk met mijn iPhone 13 had ik prima LTE/5GE/5G dekking in Las Vegas/San Fransisco/Los Angeles met AT&T.
Pagina: 1 ... 40 ... 81 Laatste