Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niehoff80
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 30-04 09:20
Voordat je naar Canada gaat moet je de ArriveCan app installeren. Hierin moet je bewijs (foto) uploaden van je vaccinatie en ik geloof dat deze dan op voorhand gescreend word door de Canades overheid.

Deze app genereerd een nummer die je kan laten zien bij de Canadese douane. Bij de grens doen ze steekproefgewijs mensen laten testen (behalve kinderen tussen 5-12 jaar die geen vaccinatie hebben gehad).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 21:33

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Ik heb inmiddels de knoop doorgehakt. Onze laatste vakantie samen voordat de kleine komt was bedoeld om nog een keer naar m'n ouders in de VS te gaan in oktober. Lijkt redelijk uitzichtloos, dus we blijven helaas in Europa.

Jammer maar helaas.

[ Voor 4% gewijzigd door MikeyMan op 13-09-2021 14:45 ]

• Mach
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 22:43

Mach

[END]Avengers

Iemand een idee wanneer de us government een beslissing neemt over het al dan niet openstellen van Amerika voor toeristen. Huidige toeristenverbod loopt tot 21 september als ik het goed heb

DUGG

• wodkabuikje
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 18:10
Zo te zien niet hoor:
De Amerikaanse overheid heeft de travelban voor Canadezen reizend naar de USA inmiddels verlengt tot 21 september 2021. De zg. deltavariant van Corona is ook in de USA helaas zeer aanwezig. Het is momenteel niet bekend vanaf welke datum de grenzen voor Europa/Schengengebied weer open gaan.
Bron: https://ustravel.nl/Ameri...navirus/Amerika-weer-open

Verwacht/hoop volgend jaar weer te kunnen.

niet iedereen heeft een bierbuikje

• Mach
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 22:43

Mach

[END]Avengers

wodkabuikje schreef op zaterdag 18 september 2021 @ 11:13:
Zo te zien niet hoor:
[...]

Bron: https://ustravel.nl/Ameri...navirus/Amerika-weer-open

Verwacht/hoop volgend jaar weer te kunnen.
Ga ik intussen ook vanuit

DUGG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 02-05 13:55

TommyGun

Stik er maar in!

Dacht ik vorig jaar ook... begin me zelfs al zorgen te maken over zomer 2022 :|

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• matthijst
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 15-02 10:35
Gevaccineerden mogen vanaf november weer.
https://eu.usatoday.com/s...ns-travel-ban/8357843002/

Wel testen voor vertrek nog, maar dat zal dr hopelijk volgende zomer vanaf zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wodkabuikje
  • Laatst online: 18:10
matthijst schreef op maandag 20 september 2021 @ 17:12:

Wel testen voor vertrek nog, maar dat zal dr hopelijk volgende zomer vanaf zijn.
Ik kwam het ook net tegen op FB. Hopen dat testen nog zal verdwijnen volgende zomer.

niet iedereen heeft een bierbuikje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HuHu
  • Niet online
Dit schept hoop: https://nos.nl/l/2398553 . Vanaf november mogelijk weer de VS in.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hmmbob
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 16:40
Wannabe-mod is niet de bedoeling. Hou het vriendelijk en als je commentaar wil leveren, dien een TR in.

[ Voor 77% gewijzigd door Ardana op 21-09-2021 13:53 ]

Sometimes you need to plan for coincidence

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

matthijst schreef op maandag 20 september 2021 @ 17:12:

Helaas een paar weken te laat voor onze trip. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PLAE
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 03:24
Je had de knoop toch al doorgehakt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stroopwafels
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 02-05 12:47
Ik ben benieuwd wanneer de exacte regels openbaar worden gemaakt en waar het bewijs/test resultaat aan moet voldoen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Realone
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 02-05 12:46
Stroopwafels schreef op dinsdag 21 september 2021 @ 12:47:
Ik ben benieuwd wanneer de exacte regels openbaar worden gemaakt en waar het bewijs/test resultaat aan moet voldoen.
Het vaccinatiebewijs weet ik niet, maar het testen om de VS tot nu toe binnen te komen was eenvoudig. Een rapid antigen test max 3 dagen voor vertrek. Ik heb die in NL in augustus gedaan via dat 'testen voor je reis'.
Hier in de VS kun je ook van die DIY tests kopen die je thuis uit kunt voeren en via een app kunt laten verifiëren, die werden ook goedgekeurd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rivanov
  • Laatst online: 20:58
Momenteel aan het kijken voor tickets New York. 24 december heen, 1 januari terug.
Prijzen vallen me nog enigszins mee.
Rechtstreeks vanaf AMS - EWR zit op +/- € 1000,- voor 2 personen. (via Skyscanner gekeken)

Twijfelen over accomodatie. Wederom hotel zoals de vorige keer in New York (op Times Square), of nu een keer AirBnB.

[ Voor 29% gewijzigd door Rivanov op 21-09-2021 14:21 ]

Twitch || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - GSI FPE / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Realone
Rivanov schreef op dinsdag 21 september 2021 @ 13:55:
Momenteel aan het kijken voor tickets New York. 24 december heen, 1 januari terug.
Prijzen vallen me nog enigszins mee.
Rechtstreeks vanaf AMS - EWR zit op +/- € 1000,- voor 2 personen. (via Skyscanner gekeken)

Twijfelen over accomodatie. Wederom hotel zoals de vorige keer in New York (op Times Square), of nu een keer AirBnB.
Mijn mening is dat het in NYC veel meer van de locatie af hangt, Bij het gemiddelde budget ga je geen accomodatie vinden waarbij je echt denkt "wow, blij dat ik hier veel geld aan uitgegeven hebben" als je door je raam naar buiten kijkt. Locatie daarentegen kan het hele verschil van je verblijf maken of breken.

Overigensd jaloers op die vliegprijzen. Ik heb net 2 tickets geboekt voor familiebezoek in NL van 17 dec - 2 jan. RDU > EWR > AMS en zit op het dubbele. Binnenlandse vlucht van een uurtje doet pijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
The Realone schreef op dinsdag 21 september 2021 @ 14:37:
[...]

Mijn mening is dat het in NYC veel meer van de locatie af hangt, Bij het gemiddelde budget ga je geen accomodatie vinden waarbij je echt denkt "wow, blij dat ik hier veel geld aan uitgegeven hebben" als je door je raam naar buiten kijkt. Locatie daarentegen kan het hele verschil van je verblijf maken of breken.

Overigensd jaloers op die vliegprijzen. Ik heb net 2 tickets geboekt voor familiebezoek in NL van 17 dec - 2 jan. RDU > EWR > AMS en zit op het dubbele. Binnenlandse vlucht van een uurtje doet pijn.
Klopt. Ik hoef nu ook niet meer persé op Times Square te zitten. Was enkele jaren geleden nog fijn toen ik voor het eerst in New York kwam. Voorkeur zou nu meer uitgaan naar Upper West of Upper East.
Scheelt mogelijk ook wel wat qua prijs. ;)
En hoeft niet super-de-luxe te zijn.. je bent er toch enkel om te slapen.

Twitch || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - GSI FPE / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Rivanov schreef op dinsdag 21 september 2021 @ 14:44:
[...]

Klopt. Ik hoef nu ook niet meer persé op Times Square te zitten. Was enkele jaren geleden nog fijn toen ik voor het eerst in New York kwam. Voorkeur zou nu meer uitgaan naar Upper West of Upper East.
Keertje in Brooklyn is ook leuk. Aardig opgeknapt de afgelopen jaren ;)

Maar duur blijft het sowieso.

[ Voor 3% gewijzigd door MikeyMan op 21-09-2021 14:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Realone
Rivanov schreef op dinsdag 21 september 2021 @ 14:44:
[...]

Ik postte hier een paar maanden geleden nog over een trip die ik naar NYC deed en in Brooklyn verbleef. Heel anders dan Manhattan maar enorm veel te zien/beleven. Plus het reizen in NYC is ook gewoon onderdeel van de beleving en niet erg als je geen haast hebt. Zolang je het maar niet met de auto doet. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rivanov
The Realone schreef op dinsdag 21 september 2021 @ 14:46:
[...]

Ik postte hier een paar maanden geleden nog over een trip die ik naar NYC deed en in Brooklyn verbleef. Heel anders dan Manhattan maar enorm veel te zien/beleven. Plus het reizen in NYC is ook gewoon onderdeel van de beleving en niet erg als je geen haast hebt. Zolang je het maar niet met de auto doet. ;)
Absoluut. De vorige keer hebben we 99% van de tijd rondgelopen. Boven op straat zie je het meest i.p.v. onder in de subway. ;)

Welke accomodatie had je destijds in Brooklyn?

[ Voor 4% gewijzigd door Rivanov op 21-09-2021 14:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Rivanov schreef op dinsdag 21 september 2021 @ 14:48:
[...]

Absoluut. De vorige keer hebben we 99% van de tijd rondgelopen. Boven op straat zie je het meest i.p.v. onder in de subway. ;)

Williamsburg Hotel is goed te doen... Leuke rooftop bar ook ;)

Heb de rekening bijna afbetaald inmiddels! :+

[ Voor 6% gewijzigd door MikeyMan op 21-09-2021 14:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
MikeyMan schreef op dinsdag 21 september 2021 @ 14:57:
[...]

Williamsburg Hotel is goed te doen... Leuke rooftop bar ook ;)

Heb de rekening bijna afbetaald inmiddels! :+
Die zit op +/- € 244 p/n voor 24-12 t/m 1-1.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Rivanov schreef op dinsdag 21 september 2021 @ 15:02:
[...]

Ja, per nacht. Maargoed, beetje uitzicht is ook niet gek toch ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Realone
Rivanov schreef op dinsdag 21 september 2021 @ 14:48:
[...]

Sorry, ik was niet duidelijk. Verbleef toen bij een vriend.
Paar jaar geleden in Queens wel eens een AirBnB gedaan en dat was toch wel een stuk goedkoper dan een hotel daar. Erg net appartement ook voor het geld. Er zijn er in Brooklyn ook voldoende te vinden voor $100/nacht.

• Slixs
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 20-09-2023
Iemand al iets meer informatie kunnen gevonden over het opengaan in November?
Is dit nu 100% zeker?
Is er al een exacte datum genoemd?

• PolarBear
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Slixs schreef op woensdag 29 september 2021 @ 10:56:
Iemand al iets meer informatie kunnen gevonden over het opengaan in November?
Is dit nu 100% zeker?
Is er al een exacte datum genoemd?
Het Witte Huis heeft nog geen datum bekend gemaakt. "Early November" wordt nu gezegd. En dat wordt ingevuld als 1 november door verschillende organisaties. Ik denk ook dat luchtvaartmaatschappijen ook flink lobbyen om dat eerder 1 november te laten zijn dan 15 november.

• Bockelaar
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20:22
voor thanksgiving denk ik ;)

Remember: A CRAY is the only computer that runs an endless loop in just 4 hours...

• Dean Martin
  • Registratie: Augustus 2021
  • Niet online
The Realone schreef op dinsdag 21 september 2021 @ 14:37:
[...]

Zelfs bij een iets hoger budget niet. We hebben paar jaar geleden 5 nachten in The Plaza geslapen. Locatie is top, maar ik heb echt veel betere 5* hotels gehad. Beetje vergane glorie als je het mij vraagt. De court view was ook matig.

The best is yet to come

• Dean Martin
  • Registratie: Augustus 2021
  • Niet online
Rivanov schreef op dinsdag 21 september 2021 @ 15:02:
[...]

Heb in deze eens 3 weken gezeten aan de Upper East Side. Prima hotel (de junior suite althans), maar je hebt m.i wel een taxi nodig.

https://www.bentleyhotelnyc.com/

[ Voor 3% gewijzigd door Dean Martin op 30-09-2021 21:14 ]

The best is yet to come

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miicker
  • Registratie: Juni 2011
  • Niet online
Nu het er op lijkt dat we binnenkort weer kunnen willen m'n vriendin en ik naar New York. 2 jaar geleden (september 2019) bijna 4 weken een road trip gemaakt aan de westkant, nu gaan we dus wat heel anders doen en naar New York.

Ons plan is om in december te gaan. Wel alles met de mogelijkheid tot annuleren i.v.m. eventuele Coronamaatregelen natuurlijk. Zijn er nog tips v.w.b. relatief goedkope vluchten? Op dit moment kijken we vanaf Nederlands luchthavens, en dan is het vaak KLM of Delta vanuit AMS naar JFK. Dan kom je al snel met ruimbagage op zo'n €600 p.p. Scheelt het nog om via Brussel of Dusseldorf te vliegen? Of is dat verwaarloosbaar?

En qua hotels in New York, voor een weekje komen we bij wat betere hotels al snel uit op zo'n 2K. Dan heb ik het over hotels in Midtown of Manhattan. Wat is een aan te raden locatie voor een eerste bezoek aan New York? Rekening houdende met een verblijf van 6 dagen (6 volle dagen te besteden in New York, maar misschien dat we ook nog even naar Washington willen).

I haven’t slept for three days, because that would be too long.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fopjurist
  • Registratie: Mei 2021
  • Niet online

fopjurist

mr.drs. fopjurist

miicker schreef op zaterdag 2 oktober 2021 @ 21:19:
Ons plan is om in december te gaan. Wel alles met de mogelijkheid tot annuleren i.v.m. eventuele Coronamaatregelen natuurlijk. Zijn er nog tips v.w.b. relatief goedkope vluchten? Op dit moment kijken we vanaf Nederlands luchthavens, en dan is het vaak KLM of Delta vanuit AMS naar JFK. Dan kom je al snel met ruimbagage op zo'n €600 p.p. Scheelt het nog om via Brussel of Dusseldorf te vliegen? Of is dat verwaarloosbaar?
€600 pp is een goede prijs voor een directe vlucht. Met tussenstop kan het voor €420 (1-8 december met TAP).
Ik zou alleen vanaf een andere luchthaven vliegen als die voor jou makkelijker te bereiken is.
En qua hotels in New York, voor een weekje komen we bij wat betere hotels al snel uit op zo'n 2K. Dan heb ik het over hotels in Midtown of Manhattan. Wat is een aan te raden locatie voor een eerste bezoek aan New York? Rekening houdende met een verblijf van 6 dagen (6 volle dagen te besteden in New York, maar misschien dat we ook nog even naar Washington willen).
Ik weet niet wat je onder 'betere hotels' verstaat maar 2K vind ik wel duur. Voor iets minder zit je ook heel behoorlijk. Rond de kerstdagen zit je bijvoorbeeld voor €1000 per nacht in het Plaza Hotel. De stijl moet je passen (klassiek), maar als je een kaaspizza op je kamer laat bezorgen heb je wel het Home Alone-gevoel. Als je iets moderners zoekt kun je bij The Peninsula terecht, daar is de service ook iets beter en dat moet ook lukken voor minder dan 2K.

Beschermheer van het consumentenrecht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miicker
  • Niet online
fopjurist schreef op zaterdag 2 oktober 2021 @ 22:22:
[...]

€600 pp is een goede prijs voor een directe vlucht. Met tussenstop kan het voor €420 (1-8 december met TAP).
Ik zou alleen vanaf een andere luchthaven vliegen als die voor jou makkelijker te bereiken is.

[...]

Ik weet niet wat je onder 'betere hotels' verstaat maar 2K vind ik wel duur. Voor iets minder zit je ook heel behoorlijk. Rond de kerstdagen zit je bijvoorbeeld voor €1000 per nacht in het Plaza Hotel. De stijl moet je passen (klassiek), maar als je een kaaspizza op je kamer laat bezorgen heb je wel het Home Alone-gevoel. Als je iets moderners zoekt kun je bij The Peninsula terecht, daar is de service ook iets beter en dat moet ook lukken voor minder dan 2K.
Thanks voor je antwoord :) Ik had het over hotels die 2K kosten voor de hele week :P 1000 per nacht gaat mij wat te ver :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Elve1984
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 02-05 15:39

Ik zou zeker de opties Brussel en/of Dusseldorf meenemen kan ooit best veel geld schelen. Verschillende treinstations in Nederland kunnen ook nog weleens interessante opties zijn. Zo ook de aankomende luchthavens bij NYC, de een tegenover de andere scheelt ook al weleens veel. Gaat het je echt om zo goed koop mogelijk vliegen zou je zelf nog andere Europese steken kunnen bekijken, vaak zijn vluchten vanuit Scandinavië naar de VS erg goedkoop, je zou dan een goedkoop retourtje naar de betreffende stad erbij moeten boeken. Maar dat is weer andere discussie en is denk ik een beetje offtopic.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jan390
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 20:15
Zijn er nog tips v.w.b. relatief goedkope vluchten? Op dit moment kijken we vanaf Nederlands luchthavens, en dan is het vaak KLM of Delta vanuit AMS naar JFK. Dan kom je al snel met ruimbagage op zo'n €600 p.p. Scheelt het nog om via Brussel of Dusseldorf te vliegen? Of is dat verwaarloosbaar?
Zoek je vluchten op met Google Flights. Flexibel zijn met verschillende vliegvelden en vertrekdagen loont altijd. Ruimbagage (extra) is tegenwoordig wel een aandachtspunt in je vergelijking. Dit zat er vroeger netjes bij, maar is nu vaak extra, helemaal voor de vluchten naar de USA.
Een vlucht met stopover is vaak ook goedkoper (maar langer).

Veel plezier met het puzzelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BB-One
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 01-05 21:40
Nu het er op lijkt dat we binnenkort weer kunnen willen m'n vriendin en ik naar New York. 2 jaar geleden (september 2019) bijna 4 weken een road trip gemaakt aan de westkant, nu gaan we dus wat heel anders doen en naar New York.

Een aantal jaar geleden via AirBNB in Union City overnacht. Had een redelijk goede OV verbinding met 'het' centrum.
In plaats van Washington kun je ook denken aan een kleine rondrit naar/in connecticut richting Providence. Nu weet ik niet hoe het weer in december is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PolarBear
  • Niet online
British Airways heeft net mijn vlucht van 10 november geannuleerd (LHR naar LAS) en heeft dat voor meer bestemmingen in de US gedaan. Ze beginnen nu pas 15 nov met vluchten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slixs
PolarBear schreef op woensdag 13 oktober 2021 @ 14:52:
British Airways heeft net mijn vlucht van 10 november geannuleerd (LHR naar LAS) en heeft dat voor meer bestemmingen in de US gedaan. Ze beginnen nu pas 15 nov met vluchten.
Balen man.

Is dat nog verder door hen onderbouwd? Met eventueel nieuws uit the USA?
Zo ver ik kan vinden is begin Novemeber nog steeds de planning voor opening?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PolarBear
  • Niet online
Slixs schreef op woensdag 13 oktober 2021 @ 15:41:
[...]

Balen man.

Is dat nog verder door hen onderbouwd? Met eventueel nieuws uit the USA?
Zo ver ik kan vinden is begin Novemeber nog steeds de planning voor opening?
Nee, alleen mail gehad. "Early" November is door het Witte Huis nog steeds niet gespecificeerd. Er zijn wat geruchten dat er vandaag een echte datum aan gehangen wordt. Ben benieuwd.

Er zijn overigens omboek opties (met AA maar dan economy ipv premium) en BA vliegt sowieso wel naar LA/SF.

[ Voor 10% gewijzigd door PolarBear op 13-10-2021 15:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mats
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 23:07
[Twitter: https://twitter.com/KMunoz46/status/1448994395957641241]
8 November lijkt de datum te zijn geworden.

[ Voor 7% gewijzigd door mats op 15-10-2021 16:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
4 nachten NYC in februari geboekt. KLM rechtsreeks vliegen op JFK. Landen om 1310, terugvlucht om 21:30, mooie tijden, 460pp valt mee. Hotel Fairfield Inn Penn Station geboekt. Zit naast Madison Square Garden.
Probeer eigenlijk altijd in dat stuk te zitten (tussen 30 en 40 en 7th & 8th).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PolarBear
  • Niet online
mats schreef op vrijdag 15 oktober 2021 @ 16:16:
[Twitter]
8 November lijkt de datum te zijn geworden.
Dat komt voor mij ideaal uit :) Nu nog ff bellen met BA voor het herboeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stroopwafels
Helaas nog geen informatie betreft het vaccinatie bewijs en negatieve COVID test resultaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Realone
Stroopwafels schreef op vrijdag 15 oktober 2021 @ 20:30:
Helaas nog geen informatie betreft het vaccinatie bewijs en negatieve COVID test resultaat.
Covid test bewijs om de VS in te mogen is toch al vele maanden hetzelfde? Tenminste in juli nog de rapid antigen test van Testen voor je Reis gebruikt.
Vaccinatiebewijs zal wel een lastiger verhaal worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miicker
  • Niet online
Uiteindelijk voor begin december een weekje New York geboekt :)
Uiteindelijk was de prijs voor een KLM vlucht (rechtstreeks naar JFK) €550 pp (incl. ruimbagage). Had dus nog een stuk goedkoper gekund als we het alleen met handbagage hadden gedaan, had waarschijnlijk ook wel gekund, maar toch wel lekker dat je wat meer kan meenemen.

7 nachten in Courtyard New York Manhattan/Midtown West geboekt :) Inclusief genius korting moesten we daar zo'n €1.800 voor betalen, maar dan hebben we wel het voordeel dat we tot op het laatste moment kunnen annuleren (worst case, een van ons test positief op Corona bijvoorbeeld).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grouchy
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 01:20

Grouchy

meep meep

Stroopwafels schreef op vrijdag 15 oktober 2021 @ 20:30:
Covid test is idd al lang bekend, TLDR; max 3 dagen van te voren en mag ook een antigeen test zijn, is al maanden vereist & .tot nu toe is er geen enkele indicatie dat dit zal veranderen.

USA zelf heeft dat CDC fodder papiertje, daar kunnen ze niet al te moeilijk over doen. De goedgekeurde COVID-19 vaccins zijn ook al bekend en de definitie van 'fully vaccinated' staat ook op de CDC site.

Staten zoals Hawaï met hun eigen regels vormen als dat je bestemming is wel een 'probleem'.

A cavalry general should be a master of practical science, know the value of seconds, despise life and not trust to chance.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Realone
Grouchy schreef op zaterdag 16 oktober 2021 @ 00:09:
[...]

USA zelf heeft dat CDC fodder papiertje, daar kunnen ze niet al te moeilijk over doen. De goedgekeurde COVID-19 vaccins zijn ook al bekend en de definitie van 'fully vaccinated' staat ook op de CDC site.
Ik heb mijn vaccinatiebewijs ook nog nooit hoeven laten zien, zelfs niet bij college football in een vol stadion met 50k personen. Dat zal per staat verschillen en bij bepaalde concerten of andere grote evenementen wordt het wel gevraagd maar niet zoals Nederland waarbij je het nodig hebt om een restaurant of kroeg in te kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ex87
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 02-05 10:16
The Realone schreef op zaterdag 16 oktober 2021 @ 00:21:
[...]

Ik heb mijn vaccinatiebewijs ook nog nooit hoeven laten zien, zelfs niet bij college football in een vol stadion met 50k personen. Dat zal per staat verschillen en bij bepaalde concerten of andere grote evenementen wordt het wel gevraagd maar niet zoals Nederland waarbij je het nodig hebt om een restaurant of kroeg in te kunnen.
Ja, is alleen verplicht op hele specifieke plekken. NYC heeft het wel: https://www1.nyc.gov/site...19-vaccines-keytonyc.page en SF ook geloof ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Realone
ex87 schreef op zaterdag 16 oktober 2021 @ 18:21:
[...]

Ja, is alleen verplicht op hele specifieke plekken. NYC heeft het wel: https://www1.nyc.gov/site...19-vaccines-keytonyc.page en SF ook geloof ik.
Nu kom ik er net achter dat ik komende week naar een conferentie ga voor werk waarbij het ook verplicht is. Vaccinatiebewijs of negatieve test.
Hoe dan ook, dat moet voor een vakantie geen probleem zijn. En anders zijn er meer dan genoeg plaatsen waar je je kunt laten testen.
Ook zijn er DIY thuis tests die je kunt doen. Die zijn zelfs goed voor het inreizen naar de VS.

https://www.cvs.com/shop/...ial-testing-prodid-550147
Zoiets dus.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fopjurist
  • Registratie: Mei 2021
  • Niet online

fopjurist

mr.drs. fopjurist

The Realone schreef op zondag 17 oktober 2021 @ 04:03:
[...]

Ook zijn er DIY thuis tests die je kunt doen. Die zijn zelfs goed voor het inreizen naar de VS.
Heb je daar een bron voor? Ik had begrepen dat een zelftest nooit geschikt is om te reizen omdat fraude wel heel makkelijk is. De test moet altijd onder toezicht van een testlocatie worden afgenomen. Er is wel een duurdere versie waarmee je thuis kunt testen en er controle plaatsvindt via een videoverbinding.

Beschermheer van het consumentenrecht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Realone
fopjurist schreef op zondag 17 oktober 2021 @ 14:32:
[...]

Heb je daar een bron voor? Ik had begrepen dat een zelftest nooit geschikt is om te reizen omdat fraude wel heel makkelijk is. De test moet altijd onder toezicht van een testlocatie worden afgenomen. Er is wel een duurdere versie waarmee je thuis kunt testen en er controle plaatsvindt via een videoverbinding.
Klopt, je hebt die variant nodig met "telehealth", dus die ik eerder linkte niet. Blijft natuurlijk een DIY thuistest die verder niks voorstelt. Het gemak is die $70 (voor 2 tests) meer dan waard. Wij gaan met de kerst naar Nederland dus ben ik ze ook van plan te halen.
Wel even opletten met de uiterste gebruiksdatum.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ex87
The Realone schreef op zondag 17 oktober 2021 @ 04:03:
[...]

Hoe dan ook, dat moet voor een vakantie geen probleem zijn. En anders zijn er meer dan genoeg plaatsen waar je je kunt laten testen.
Oh ja eens. Ik heb mijn CDC kaart 1x laten zien voor een gratis biertje :D voor de rest als je hier met een mond kapje binnenkomt boeit het verder niemand wat je doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slixs
Op https://www.nederlandwere...sadvies#anker-coronavirus las ik dat je op dag 3-5 na aankomst in de USA je moet laten testen. Is dit erg strikt? Zit namelijk te kijken of ik het op dag 6 kan doen, omdat ik het dan ook kan gebruiken bij de terugvlucht naar Nederland.
Hoe zouden jullie dit aanpakken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 18:20
Slixs schreef op maandag 18 oktober 2021 @ 07:25:
Op https://www.nederlandwere...sadvies#anker-coronavirus las ik dat je op dag 3-5 na aankomst in de USA je moet laten testen. Is dit erg strikt? Zit namelijk te kijken of ik het op dag 6 kan doen, omdat ik het dan ook kan gebruiken bij de terugvlucht naar Nederland.
Hoe zouden jullie dit aanpakken?
Wanneer ga je? Want vanaf november is dit anders toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slixs
D-e-n schreef op maandag 18 oktober 2021 @ 07:27:
[...]

Wanneer ga je? Want vanaf november is dit anders toch?
Half November, ik begreep hier uit de comments dat alles vergelijkbaar zou blijven, behalve dat Andere nationaliteiten weer toegelaten werden.
Misschien heb ik het niet helemaal goed begrepen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grouchy

Grouchy

meep meep

Het is een recommendation/aanbeveling, geen verplichting.

A cavalry general should be a master of practical science, know the value of seconds, despise life and not trust to chance.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grouchy

Grouchy

meep meep

Eerder vandaag zijn er weer wat meer details bekend gemaakt & een presidential proclamation.
Niet veel anders wat veel andere landen tegenwoordig ook willen zien. Vaccinatiebewijs, COVID-19 test, attestion formulier en contact data.

https://www.whitehouse.go...ng-the-covid-19-pandemic/

https://www.whitehouse.go...tional-air-travel-policy/

https://www.ustravel.org/...nternational%20Travel.pdf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PolarBear
  • Niet online
Grouchy schreef op maandag 25 oktober 2021 @ 21:41:
Eerder vandaag zijn er weer wat meer details bekend gemaakt & een presidential proclamation.
Niet veel anders wat veel andere landen tegenwoordig ook willen zien. Vaccinatiebewijs, COVID-19 test, attestion formulier en contact data.

https://www.whitehouse.go...ng-the-covid-19-pandemic/

https://www.whitehouse.go...tional-air-travel-policy/

https://www.ustravel.org/...nternational%20Travel.pdf
Vaccinatiebewijs -> zie CDC

Interessant bij vaccinatiebewijs:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/deq9wTYxiMB6Utb2JSSn-XnjAx0=/800x/filters:strip_exif()/f/image/oIKugh4iT8KrVqIrYq5wjznS.png?f=fotoalbum_large

- COVID-19 test -> CDC

Interessant bij testen, ook antigen (sneltesten) worden geaccepteerd. Moet wel voorzien zijn van een testuitslag met persoonlijke gegevens.

- attestion formulier, is onderdeel van de test, je moet een bewijs hebben dat je getest bent met je naam etc. Maar voorzover ik kan zien is er geen formulier.

- contact data -> wordt door de airline aangeleverd en voor zover ik weet was dat altijd al verplicht i.v.m. Advance Passenger Information (API) .

[ Voor 3% gewijzigd door PolarBear op 27-10-2021 13:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stroopwafels
PolarBear schreef op woensdag 27 oktober 2021 @ 13:12:
[...]

Vaccinatiebewijs -> zie CDC

Interessant bij vaccinatiebewijs:
[Afbeelding]

- COVID-19 test -> CDC

Interessant bij testen, ook antigen (sneltesten) worden geaccepteerd. Moet wel voorzien zijn van een testuitslag met persoonlijke gegevens.

- attestion formulier, is onderdeel van de test, je moet een bewijs hebben dat je getest bent met je naam etc. Maar voorzover ik kan zien is er geen formulier.

- contact data -> wordt door de airline aangeleverd en voor zover ik weet was dat altijd al verplicht i.v.m. Advance Passenger Information (API) .
Volgens mij wordt het attestation formulier door de vliegtuigmaatschappijen uitgegeven of via de site van de vliegtuigmaatschappij ingevuld? Als ik naar het attestation formulier van de CDC kijk (https://www.cdc.gov/quara...Attestation-English-p.pdf) staat er "All airlines or other aircraft operators covered by the Order must provide the following disclosure to their passengers and collect
the attestation prior to embarkation".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PolarBear
  • Niet online
Ah ja, maar goed dat is iets wat je van de airline krijgt inderdaad. Net als het standaard CBP Traveler Entry Form. Hoewel ik denk dat dit formulier al voor het boarden ingevuld moet worden.

Als je een negatieve test hebt, een vaccinatie bewijs (en een ESTA) hoef je voor de rest niets mee te nemen zoals ik het nu begrijp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grouchy

Grouchy

meep meep

In DBV, AMS en MEX liggen ze er voor niks en die lever je in voor het boarden. In BRU vroeg KLM er eerder 1EUR per print voor.
Bij Delta kon je het tijdens de OLCI doen en dat kan de agent zien in hun systemen als ze er naar vragen maar dat werkt normaal niet wanneer KLM/AF de ground ops doet. Print 'm lekker thuis uit en neem het mee naar de luchthaven in november.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun

TommyGun

Stik er maar in!

Volgend jaar poging 3 voor onze USA reis. Het voordeel van steeds opnieuw boeken is wel dat we telkens wat met de planning kunnen schuiven, dit keer hebben we Monument Valley toegevoegd :+

Huurauto check ik begin 2022 nog wel, maar wat ik zo zag aan prijzen... brrr, ruim 700 euro duurder voor 3 weken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
TommyGun schreef op vrijdag 29 oktober 2021 @ 16:05:
Volgend jaar poging 3 voor onze USA reis. Het voordeel van steeds opnieuw boeken is wel dat we telkens wat met de planning kunnen schuiven, dit keer hebben we Monument Valley toegevoegd :+

Huurauto check ik begin 2022 nog wel, maar wat ik zo zag aan prijzen... brrr, ruim 700 euro duurder voor 3 weken.
Wat wordt je route?

Had 2 jaar terug ook een route met Monument Valley geboekt. Dit hotel leek me mooi, qua ligging.

Zou dit gaan doen:
2 nachten Bryce Canyon Lodge
1 nacht in Page
1 in Monument Valley
3 nachten Albuquerque
4 nachten Santa Fe
3 nachten Sedona
2 nachten Grand Canyon Village
5 nachten Las Vegas

Nog kijken of we volgend jaar alsnog dat rondje doen, of eerst maar 's gaan chillen in Florida (2 weken Orlando, Jacksonville Beach en evt paar dagen Miami Beach).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TommyGun

TommyGun

Stik er maar in!

matthijst schreef op vrijdag 29 oktober 2021 @ 16:31:
[...]

Wat wordt je route?

Had 2 jaar terug ook een route met Monument Valley geboekt. Dit hotel leek me mooi, qua ligging.

Zou dit gaan doen:
2 nachten Bryce Canyon Lodge
1 nacht in Page
1 in Monument Valley
3 nachten Albuquerque
4 nachten Santa Fe
3 nachten Sedona
2 nachten Grand Canyon Village
5 nachten Las Vegas

Nog kijken of we volgend jaar alsnog dat rondje doen, of eerst maar 's gaan chillen in Florida (2 weken Orlando, Jacksonville Beach en evt paar dagen Miami Beach).
Globaal;

SF
SF - Cambria (via Monterey & the 17 mile drive)
Cambria - LA (via Highway 1)
LA
LA
LA - SD
SD
SD - Palm Springs (via “Santa Rosa and San Jacinto Mountains”)
Palm Springs - Sedona (via Joshua Tree National Park)
Sedona - Monument Valley (via Grand Canyon National Park)
Monument Valley - Page
Page
Page - Bryce
Bryce - Springdale
Springdale - LV (via Valley of Fire State Park)
LV
LV
LV - Bakersfield (via Death Valley National Park)
Bakersfield - Fresno (via Sequoia National Park)
Fresno - El Portal
El Portal
El Portal - SF

Er zijn dus met name parken waar we enkel doorheen rijden (scenic route nemen) / even stoppen bij bekende plekken. Waar we langer blijven gaan we er "dieper" in (Bryce Canyon, Zion, Yosemite).

Uiteraard genoeg gepland verder met name rondom SF, LA, SD en LV maar als je daar interesse in hebt kan ik je ons document wel laten zien.

We verblijven overigens in Buff, Desert Rose Resort & Cabins (vlakbij Monument Valley).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BFmango
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 15-12-2024
Ik vlieg volgende week naar de V.S.met KLM. Ik ben gevaccineerd en zal een test laten afnemen. Beide kan ik dan hardcopy aantonen.

Ik meen ooit ergens een document gezien te hebben waarin ik bovenstaande compliance moet verklaren en tekenen voor entry in de V.S., maar kan dit document nu niet meer vinden?!

Weet iemand wat ik bedoel?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Slixs
BFmango schreef op woensdag 10 november 2021 @ 21:30:
Ik vlieg volgende week naar de V.S.met KLM. Ik ben gevaccineerd en zal een test laten afnemen. Beide kan ik dan hardcopy aantonen.

Ik meen ooit ergens een document gezien te hebben waarin ik bovenstaande compliance moet verklaren en tekenen voor entry in de V.S., maar kan dit document nu niet meer vinden?!

Weet iemand wat ik bedoel?
Volgens mij is het dit:
https://www.cdc.gov/quara...assenger-Disclose-508.pdf
Wat je krijgt van de Airline.

Of deze:
https://www.delta.com/con...immigrant-us-military.pdf

Twijfel nu, denk dat het dezelfde zijn in ander format :P

[ Voor 14% gewijzigd door Slixs op 11-11-2021 09:16 ]

• BFmango
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 15-12-2024
Slixs schreef op donderdag 11 november 2021 @ 08:52:
[...]

Volgens mij is het dit:
https://www.cdc.gov/quara...assenger-Disclose-508.pdf
Wat je krijgt van de Airline.

Of deze:
https://www.delta.com/con...immigrant-us-military.pdf

Twijfel nu, denk dat het dezelfde zijn in ander format :P
Bedankt dat is hem!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaZo
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Neem aan dat de CDC nog niets veranderd heeft aan hun belachelijke mask mandate waarbij een twee jarig kind een masker op moet gedurende de vlucht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DIJK
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21:18
TommyGun schreef op vrijdag 29 oktober 2021 @ 16:05:
Ik zou wel altijd iets vastleggen. Die kun je tot kort voor gebruik gratis annuleren. Inderdaad 95% of meer kans dat het goedkoper wordt, maar dan boek je gewoon een nieuwe. En het zal maar eens nog duurder worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miicker
  • Niet online
Ik ga over een kleine 2 weken naar New York. Ik zit nog wat zaken uit te zoeken m.b.t. Corona. Als ik de volgende documenten heb zou het toch goed moeten zijn?
- Bewijs van vaccinatie (in de vorm van CoronaCheck app QR code en geprinte versie)
- Testuitslag die niet ouder is dan 72 uur (klopt het dat een antigeen test voldoende is? Ik zal zelf naar deze antigeen sneltest te kijken.)
- Goedgekeurde ESTA

Of vergeet ik nu iets?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ex87
Je lijstje klopt @miicker

Zojuist m'n 3de shot gehaald in CA.. Mocht je in de US zijn kan ik je aanraden om een random RiteAid/Wallgreens in te lopen voor prik 3 :P heb je hem toch een paar maanden eerder dan in NL.

Wij verhuizen over 2,5 week terug naar NL. Alles is ingepakt dus wij gaan de omgekeerde reis maken.. Klopt het dat als je nu terug vliegt naar NL je helemaal geen test hoeft te doen vanuit de US?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bulder
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 01-05 07:28
ex87 schreef op vrijdag 19 november 2021 @ 00:19:

Wij verhuizen over 2,5 week terug naar NL. Alles is ingepakt dus wij gaan de omgekeerde reis maken.. Klopt het dat als je nu terug vliegt naar NL je helemaal geen test hoeft te doen vanuit de US?
Wij vliegen ook over 2.5 week van CA naar NL (misschien dezelfde vlucht?), en wij moeten als het goed is wel testen. Zou het zeker even dubbelchecken in ieder geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miicker
  • Niet online

Zojuist m'n 3de shot gehaald in CA.. Mocht je in de US zijn kan ik je aanraden om een random RiteAid/Wallgreens in te lopen voor prik 3 :P heb je hem toch een paar maanden eerder dan in NL.

Thanks voor je reactie. En om antwoord te geven op jouw vraag: klopt. Bewijs van vaccinatie is voldoende.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stroopwafels

Let wel even op dat het omzetten van het buitenlands vaccinbewijs naar een QR code in Nederland alleen mogelijk is in Utrecht, Groningen en Rotterdam... helaas woon ik minimaal 1.5 uur van al deze locaties. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ex87
Bulder schreef op vrijdag 19 november 2021 @ 00:57:
[...]

Wij vliegen ook over 2.5 week van CA naar NL (misschien dezelfde vlucht?), en wij moeten als het goed is wel testen. Zou het zeker even dubbelchecken in ieder geval.
Dat is kort geleden dus veranderd omdat Amerika niet meer hoog risico maar een 'gewoon risico' land is.
Vlieg je met KL606 op een donderdag? ;)
Stroopwafels schreef op vrijdag 19 november 2021 @ 09:14:
[...]

Let wel even op dat het omzetten van het buitenlands vaccinbewijs naar een QR code in Nederland alleen mogelijk is in Utrecht, Groningen en Rotterdam... helaas woon ik minimaal 1.5 uur van al deze locaties. :(
We gaan wonen in Rotterdam dus dat komt goed uit
miicker schreef op vrijdag 19 november 2021 @ 00:58:
[...]

Thanks voor je reactie. En om antwoord te geven op jouw vraag: klopt. Bewijs van vaccinatie is voldoende.
Thanks, ja zo had ik het ook begrepen. Misschien doen we alsnog wel een test gewoon voor de zekerheid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stinger_Ventura
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 01-05 07:43
Zit even in het voorjaar een tripje naar de West-Coast bij elkaar te puzzelen, lang weekend met een vriend.

Air-Fare is redelijk goedkoop gebleven als je creatief bent, maar mijn god wat is er metautohuur gebeurt??? Als ik in de States was, dan was het huren van een knappe bak altijd een koopje.
2 weken Miami, 275 dollar voor een middenklasse auto
3,5 weken Montana en omstreken voor een SUV 900 dollar

Nu, 5 dagen LAX; goedkoopste optie 750 dollar 8)7 ... Had echt iets van 125 dollar verwacht...

Had verwacht dat de car-rental-shortages toch wel over waren tegen die tijd.

American Express vraagbaak

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• paul-s83
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 03:16
matthijst schreef op vrijdag 29 oktober 2021 @ 16:31:
[...]

Wat wordt je route?

Of gewoon allebei :)
Als alles goed gaat vertrek ik 1 april 2022 voor 2 maanden naar de USA samen met mijn vrouw en 2 kids (1,5 en 3,5 jaar oud tegen die tijd). Plan is om 3 weken door Florida te cruisen met de auto. En aansluitend 5 weken door West-Amerika te rijden met een RV.

Momenteel al druk bezig met alle voorbereidingen. Met de verwachte schaarste, drukte en oplopende prijzen komend jaar heb ik het merendeel al vastgelegd.

Dit is wat er al geboekt is:
  • alle vliegtickets
  • alle hotelovernachtingen in Florida
  • autohuur in Florida (21 dagen, 1100 euro voor een 7-persoons SUV)
  • camper bij Roadbear RV (C26-28)
  • campings/campground bij de meeste locaties. Zeker in de Nationale parken gaat het hard met de reserveringen, dus zodra de datums worden vrijgegeven probeer ik direct te boeken op recreation.gov e.g.!
Bij deze het reisschema. Zoals je ziet doen wij het lekker rustig aan zodat we niet alleen maar aan het rijden zijn met onze kids. Vind het belangrijk dat er ook genoeg rustdagen zijn.

Florida:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/D4x9c9i2bHyVS2RSM5hXLX6TpHg=/800x/filters:strip_exif()/f/image/4JdiZLBz2FwE5vxqKZ3oEfhr.png?f=fotoalbum_large

West-Amerika:

De campings in groen zijn al gereserveerd.

Twijfel nog wel over de route van LV naar Sequioa/Kings National park. Deze verloopt nu via Death Valley. Maar vraag mij af of dat überhaupt verstandig is met 2 kids. Daarnaast is het een pittige afstand om af te leggen.
Is het niet beter om Death Valley helemaal te skippen, en vanuit LV met een tussenstop in Barstow/Bakersfield e.g. naar Sequoia te rijden?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YFBAviYgo4k_FUQnPZ6AM-UISM0=/800x/filters:strip_exif()/f/image/oGSV1wapv6lO90kxLStgKwGm.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• matthijst
Te weinig tijd om in 3 weken te doen, veel langer vrij krijgen wordt lastig,

Denk dat het Florida wordt, blij als we weer naar de VS kunnen, eerst maar weer 's chillen:
Nacht of 4 in Jacksonville Beach
4 nachten ergens anders
10 nachten Orlando

Mooie routes heb je uitgestippeld!
Ruim de tijd om alles te zien d:)b

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hmmbob
paul-s83 schreef op maandag 22 november 2021 @ 22:51:
Twijfel nog wel over de route van LV naar Sequioa/Kings National park. Deze verloopt nu via Death Valley. Maar vraag mij af of dat überhaupt verstandig is met 2 kids. Daarnaast is het een pittige afstand om af te leggen.
Is het niet beter om Death Valley helemaal te skippen, en vanuit LV met een tussenstop in Barstow/Bakersfield e.g. naar Sequoia te rijden?
De afstand wordt in principe niet (veel) minder als je DV eruit laat. Barstow en Bakersfield bezoek je beiden niet voor de mooie city centra zeg maar, dus met je stop in/net na DV leggen kan je beiden (DV en de reis naar Sequioa/Three Rivers) mooi combineren.

Het zal sowieso een lange reisdag worden... Je moet om die zuidelijke punt van de Sierra Nevada heen. Als je (en je gezin) je daarop instelt gaat t prima, het zijn rustige wegen om te rijden.

* Hmmbob heeft 3 jaar in die regio gewoond met kinderen in dezelfde leeftijd. DV was een van de dingen waar we geen seconde spijt van hebben gehad om te bezoeken.

[ Voor 7% gewijzigd door Hmmbob op 23-11-2021 09:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redwing
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 23:20
Hmmbob schreef op dinsdag 23 november 2021 @ 08:33:
[...]

De afstand wordt in principe niet (veel) minder als je DV eruit laat. Barstow en Bakersfield bezoek je beiden niet voor de mooie city centra zeg maar, dus met je stop in/net na DV leggen kan je beiden mooi combineren.

Het zal sowieso een lange reisdag worden... Je moet om die zuidelijke punt van de Sierra Nevada heen. Als je (en je gezin) je daarop instelt gaat t prima, het zijn rustige wegen om te rijden.

* Hmmbob heeft 3 jaar in die regio gewoond
Ik zou inderdaad ook via DV gaan. Wat rijden betreft scheelt het niet zoveel en de route is wel mooier. Sowieso rijdt het daar rustig en ook onderweg kun je op zat plekken korte stops maken in een mooie omgeving.

[removed]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Get!em
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

[...]

[Afbeelding]
Even wat ervaring vanuit mijn reis rondom die paar locaties, met tent en auto:

Valley of Fire SP: Ik vond AtlAtlRock Campground echt super (met tent) ! (FCFS helaas)

In death valley heb je ook campings, ook in het minder warme deel, bijv WildRose Campground (op hoogte), kun je ook als tussenstops gebruiken ipv steeds rondom de steden of toeristische punten.
Een andere tussenstop / scenic route van DV naar Seqoia park, loopt via Sequoia Forest: Sherman Pass Road: alleen te doen in de zomermaanden, en alleen als je een auto/camper hebt met vermogen, namelijk bergweggetjes. Maar wel zeer mooi!
Dan kun je namelijk nabij Camp Nelson een camping vinden (zowel RV park, als tentcamping Coy Flat) waar je tussen de seqoia's staat. Coy Flat is bij mijn weten nog de laatste campground die je een tent laat opzetten aan de voet van een Seqoia.

Ik heb deze route gedaan. Was erg leuk uitzicht, veel kleine tussenstops met in Sequoia NF al veel plekken met mooie bomen (minder toeristisch), maar het is in tijd zeker niet korter en qua rijden, echt een stuk intensiever dan de rechte hiways.

En ik zie dat je Fruita Campground erbij hebt, topkeuze. Ga vooral naar de avondsessie met de rangers met je kinderen. Gaat ze indruk geven van het leven daar. Huisje met groot gezin was niet groter dan een nederlandse huidige woonkamer, en school voor hele dorp is net zo groot als je fietsschuurtje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Muncky-
  • Laatst online: 20:42
Wat zijn momenteel de beste sites om autohuur (+/- 3 weken in april/mei volgend jaar) vast te leggen? Voorheen aardig wat via AutoEurope geboekt, maar zoals ik hier ook al las en zojuist ook werd bevestigd op de site, is autohuur BIZAR duur (geworden).

Tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rutger_010
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 27-04 20:46
[...]

Als alles goed gaat vertrek ik 1 april 2022 voor 2 maanden naar de USA samen met mijn vrouw en 2 kids (1,5 en 3,5 jaar oud tegen die tijd). Plan is om 3 weken door Florida te cruisen met de auto. En aansluitend 5 weken door West-Amerika te rijden met een RV.

Momenteel al druk bezig met alle voorbereidingen. Met de verwachte schaarste, drukte en oplopende prijzen komend jaar heb ik het merendeel al vastgelegd.

• alle vliegtickets
  • campings/campground bij de meeste locaties. Zeker in de Nationale parken gaat het hard met de reserveringen, dus zodra de datums worden vrijgegeven probeer ik direct te boeken op recreation.gov e.g.!
Bij deze het reisschema. Zoals je ziet doen wij het lekker rustig aan zodat we niet alleen maar aan het rijden zijn met onze kids. Vind het belangrijk dat er ook genoeg rustdagen zijn.

Florida:

[Afbeelding]

West-Amerika:

[Afbeelding]
Mooie reis! Je gaat langs mooie plekken komen!

Death valley heb ik met de camper vier jaar geleden links laten liggen. We hadden minder tijd dan jij maar het rijden wordt je ook wel zat. Toch lijkt het voor jouw plan qua afstand niet zoveel uit te maken.

Misschien iets om rekening mee te houden:
- Verzekeringen en verhuurbedrijven verbieden soms Death Valley door de hitteproblemen. Dat is vooral de hoog zomer dan. Als het eind mei is voor jou is dat misschien geen probleem.
- Volgens mij is in de zomer de 'achteringang' naar sequoia open. Misschien kost dat nog wel veel tijd maar wel leuker dan over de interstate denk ik.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rutger_010
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 27-04 20:46
-Muncky- schreef op dinsdag 23 november 2021 @ 09:50:
Wat zijn momenteel de beste sites om autohuur (+/- 3 weken in april/mei volgend jaar) vast te leggen? Voorheen aardig wat via AutoEurope geboekt, maar zoals ik hier ook al las en zojuist ook werd bevestigd op de site, is autohuur BIZAR duur (geworden).

Tips?
Ikzelf bezoek de VS geregeld en ga graag voor Turo. Dan heb je niet de nieuwste auto maar zeker voor een paar weken scheelt het heel veel geld. Als je een wat nieuwere auto selecteert (Prius scheelt natuurlijk qua brandstof) en een verhuurder met prima reputatie kan je daar veel plezier voor hebben. Denk aan ongeveer 25 of 30 usd per dag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmmbob

Tips?
Wij gebruikten rentalcars.com, maar hebben vooral bespaard door "ver vooruit" al een auto te boeken (dan heb je er in ieder geval een), maar daarna regelmatig opnieuw te zoeken en te checken voor betere deals.

Wel altijd eerst de nieuwe deal boeken voor je de oude annuleert :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• paul-s83
  • Laatst online: 03:16

Tips?
Ik zou iig dit topic op het AllesAmerika forum in de gaten houden. Komen regelmatig goede tips voorbij.

Op dit moment zijn alle aanbieders (Avis, Hertz, National, Alamo etc.) ontzettend duur. Hopelijk gaan de prijzen nog wat zakken.

Om soms toch tot een betaalbaarde prijs te komen kan je proberen om:
  • De auto niet direct op de luchthaven op te pikken, maar op een verhuurlocatie downtown
  • Gebruik te maken van diverse kortingscodes (AWD genaamd). Bij Avis is bijv. D486602 een goede code.
  • Probeer de diverse landensites uit. Er zit soms een groot verschil tussen de prijs op een .com/.nl/.be/.de site van een aanbieder.
  • Maak gebruk van een broker (https://www.happytoursusa.com/en, https://www.rentalcars.com/
Dus elke avond ff een half uurtje alle sites af gaan in de hoop dat die werelddeal voorbij komt.
Zo heb ik paar weken geleden een 7 persoons SUV voor 21 dagen te pakken gekregen op MCO voor <1100 euro.

Ps, en wat hierboven ook al is gezegd. Als je een enigzins goede deal ziet dan zou ik deze direct vastleggen. Veelal kan je kosteloos annuleren tot 24 uur voor vertrek. Dus als je een betere deal tegenkomt dan leg je die vast en annuleer je de oude boeking.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bulder
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 01-05 07:28
Check ook even turo.com, da's een soort airbnb voor auto's. Afgelopen maand 3 auto's mee gehuurd en dat werkt erg fijn. Stuk goedkoper ook dan de meeste verhuurtoko's.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• KaiseRRuby
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 22:44
[...]

• alle vliegtickets

Florida:

[Afbeelding]

West-Amerika:

[Afbeelding]
Lachen, Hollywood RV park heb ik ook gestaan. Kan me even niet meer herinneren of dat vlak bij dat Disneypark is of dat dit nou juist die plek is waar een kerel met een enorme witte glimlach je komt vertellen dat er zoveel beroemde mensen bij hem op het park zitten 'this one is also working at the studios as a writer' 'this one is working at the movies as an actor'. STROEPWAFFELS!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ex87
Ja.. auto huur. Ik had een auto nodig om van Morro Bay naar SFO te rijden over 1,5 week. Voor 2 dagen gehuurd, en kost me $550,-

Aan de andere kant heb ik ook mijn 2,5 jaar oude Tesla met winst kunnen verkopen maar het is dus duidelijk dat de auto schaarste in de US nog echt een groot probleem is.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• PolarBear
  • Niet online
Zo terug van 14 dagen USA.
  • Heen gevlogen op 10 november via LHR - DFW naar LAS. Eigenlijk met de Verifly app van BA geen enkel probleem gehad met documentatie, coronatest, testbewijs en passenger locator form uploaden en ik kon een normale check in doen.
  • Op DFW waren de CBP rijen weer bizar, maar dat was vooral door het beperkt aantal personeel en het feit dat er letterlijk 30+ mensen in een rolstoel twee posities voor internationale reizigers bezig hielden. Ondanks de rij en het lastminute vliegtuig halen koffers toch netjes op tijd in Vegas.
  • In Vegas was vrijwel alles open nog wel links en rechts wat beperkte openings tijden. Ik vond het 10-12 nov redelijk rustig (en daarmee ook wat sfeerloos). Wel lekker weer. Overal mondkapjes en dat werd goed opgevolgd.
  • Toen naar Salt Lake City gereden (via Zion National Park). Wederom lekker weer, stuk rijden. In SLC een basketbal wedstrijd gezien (vaccinatiebewijs was nodig, Nederlands printje werd geaccepteerd, masker in het stadion niet op de tribune). Verder in SLC amper coronamaatregelen (mondkapjes nauwelijks, geen vaccinatiebewijs)
    Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1S7rnIuQBTN1wUm1nKQbor78Wts=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/sRiNStPQRRmVvDFZXXzL2Nqj.jpg?f=fotoalbum_large
    Zion NP
  • Van Salt Lake City via Reno (tussenstop) naar San Francisco gereden. Bonneville Saltflats gezien, niet het omrijden waard maar als je er langs komt aardig.
    Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yyKxYyko6tlLmOV_0-1kVnZOxKU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/gjVPT5i5JGiRW2hgHNb5XXAM.jpg?f=fotoalbum_large
    Bonneville
  • Aantal dagen San Fransisco, mondkapjes maar niet overal goed opgevolgd. Restaurants vroegen vaccinatiebewijs. Maandagavond NFL wedstrijd bezocht, geen vaccinatiebewijs gevraagd, amper mondkapjes. Maar zat vrij hoog in stadion met een lekker windje (Levi's stadion is nog een traditioneel niet overdekt station). Alcatraz bezocht (mondkapje verplicht, iets minder bezoekers toegestaan).

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CYssniVdjsxrZqIazgoFln0w1sU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/JeFsUWwtAVva45ywpUX5KpID.jpg?f=fotoalbum_large
    Alcatraz Island

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4ukCDuhxeBVfh8bAE-N6Am5NqzM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/8s6nDbLhXW3hrmTkndHYKid1.jpg?f=fotoalbum_large
    Golden Gate Bridge
  • Yosemite park (valley) bezocht, veel zaken als bezoekerscentra waren gesloten of beperkt open. Hotel in de valley was wel open. Tioga Road was gesloten dus helaas Tenaya Lake niet kunnen bezoeken.
    Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/23sUbtMPGtCse0pj8nxSJvERVqQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/O8AThCtQJ441iKhyZqRa69Lb.jpg?f=fotoalbum_large

View from Glacier Point
    Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2RAUy9rLxZ73NJY6LkxyFbds9Hg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/HTnNjqDpRZkdfEFPQ2vVnw6j.jpg?f=fotoalbum_large
  • Los Angeles, NFL en NBA wedstrijd bezocht (op dezelfde dag in hetzelfde stadion), vaccinatiebewijs+id check, mondkapjes op ook op tribune.
  • Las Vegas, 23-24 november, stuk drukker en daarmee wat sfeervoller. McCarren op 24 november 's avonds, de avond voor Thanksgiving, was redelijk stil veel horeca was ook dicht ivm Thanksgiving. Gelukkig businessclass check-in want de economy rij was eindeloos.
  • Benzineprijzen liggen best ver uit elkaar ook binnen dezelfde staat. Buiten de normale prijsverschillen tussen met cash of cc betalen (waarbij cash bijna altijd 5-10 cent goedkoper is) prijzen van 3,78 tot 5,99! voor premium gasoline gezien. Die 5.99 was ergens in LA.
  • In de supermarkten best wat lege schappen gezien, weet niet of dat met supply problemen had te maken waarover wordt geschreven of het toeval was. Wel opvallend.
Al met al een top reis gehad, wel extreem veel gereden (3500 mijl) en wat ad hoc (normaal probeer ik hotels zeker in de steden wat vooruit te plannen voor betere prijzen). Maar het weer was fantastisch, corona maatregelen vielen allemaal reuze mee, leuke sportwedstrijden gezien, fantastische natuur en nieuwe steden bezocht (SF/SLC).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ex87
@PolarBear Nice, mooie reis. En op de terugreis, moeten testen of niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PolarBear
  • Niet online
ex87 schreef op vrijdag 26 november 2021 @ 17:19:
@PolarBear Nice, mooie reis. En op de terugreis, moeten testen of niet?
Ik moest een test doen vanwege de terugreis via LHR, BA vereiste dat iig. Testen (in Las Vegas) zijn duurder dan hier. Aan de andere kant, prima om een test te doen. Ben zowel in vrijwel verlate als drukke plekken geweest, toch fijn om te weten of er niets gebeurd is.

[ Voor 30% gewijzigd door PolarBear op 26-11-2021 18:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

PolarBear schreef op vrijdag 26 november 2021 @ 15:14:
  • Benzineprijzen liggen best ver uit elkaar ook binnen dezelfde staat. Buiten de normale prijsverschillen tussen met cash of cc betalen (waarbij cash bijna altijd 5-10 cent goedkoper is) prijzen van 3,78 tot 5,99! voor premium gasoline gezien. Die 5.99 was ergens in LA.
Yep. Je moet erg oppassen met die brandstofprijzen. In afgelopen streken gaan de prijzen soms richting afpersing omdat het ver rijden is naar de volgende pomp en velen dat risico niet willen nemen.
Al met al een top reis gehad, wel extreem veel gereden (3500 mijl) en wat ad hoc (normaal probeer ik hotels zeker in de steden wat vooruit te plannen voor betere prijzen).
3500 mijl? Amateur :D

Mijn record is 5000 mijl in drie weken. Zelfs de verhuurmedewerker die de auto innam was onder de indruk :)

Mijn trips zijn ook redelijk ad hoc. Ik heb het afgeleerd om gewoon ergens een hotel te zoeken als het avond wordt, ben daardoor twee keer in de problemen gekomen (als in: tientallen kilometers moeten doorrijden naar een plek waar ik niet wilde zijn om nog maar een vrije kamer te vinden), en zal tegenwoordig altijd een avond tevoren wat boeken. Eén of twee dagen vooruit denken is nog redelijk spontaan. Dan heb je onderweg nog wat vrijheid om je plannen bij te stellen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PolarBear
  • Niet online
downtime schreef op vrijdag 26 november 2021 @ 18:33:
[...]

Yep. Je moet erg oppassen met die brandstofprijzen. In afgelopen streken gaan de prijzen soms richting afpersing omdat het ver rijden is naar de volgende pomp en velen dat risico niet willen nemen.
Alleen was het hoogste wat ik gezien was juist in LA, ergens tussen downtown en Beverly Hills. Vond ik wel opvallend. Er zit gewoon veel verschil in prijs, ook op reguliere plekken.
[...]

3500 mijl? Amateur :D

Mijn record is 5000 mijl in drie weken. Zelfs de verhuurmedewerker die de auto innam was onder de indruk :)
Eh 3500 mijl in 2 weken is gemiddeld meer dan 5000 in 3 :?
Mijn trips zijn ook redelijk ad hoc. Ik heb het afgeleerd om gewoon ergens een hotel te zoeken als het avond wordt, ben daardoor twee keer in de problemen gekomen (als in: tientallen kilometers moeten doorrijden naar een plek waar ik niet wilde zijn om nog maar een vrije kamer te vinden), en zal tegenwoordig altijd een avond tevoren wat boeken. Eén of twee dagen vooruit denken is nog redelijk spontaan. Dan heb je onderweg nog wat vrijheid om je plannen bij te stellen.
Onderweg langs de interstates/freeways is meestal wel wat te vinden en zijn de prijzen ook redelijk standaard (dan heb ik het over de Holiday Inn Express/Hampton by Hilton/Fairfield by Mariott/Super 8/Travel lodge etc). Zeker nu in november is er wel beschikbaarheid.

Maar echt downtown in steden als LA/SF/LV (of in Nationale parken) is vooruit boeken vaak wel een stuk goedkoper cq. makkelijker om een goede deal te vinden.

[ Voor 38% gewijzigd door PolarBear op 26-11-2021 18:55 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wokkelz
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 18:36
Zo terug van 14 dagen USA.
  • Heen gevlogen op 10 november via LHR - DFW naar LAS. Eigenlijk met de Verifly app van BA geen enkel probleem gehad met documentatie, coronatest, testbewijs en passenger locator form uploaden en ik kon een normale check in doen.
  • Op DFW waren de CBP rijen weer bizar, maar dat was vooral door het beperkt aantal personeel en het feit dat er letterlijk 30+ mensen in een rolstoel twee posities voor internationale reizigers bezig hielden. Ondanks de rij en het lastminute vliegtuig halen koffers toch netjes op tijd in Vegas.
  • In Vegas was vrijwel alles open nog wel links en rechts wat beperkte openings tijden. Ik vond het 10-12 nov redelijk rustig (en daarmee ook wat sfeerloos). Wel lekker weer. Overal mondkapjes en dat werd goed opgevolgd.
  • Toen naar Salt Lake City gereden (via Zion National Park). Wederom lekker weer, stuk rijden. In SLC een basketbal wedstrijd gezien (vaccinatiebewijs was nodig, Nederlands printje werd geaccepteerd, masker in het stadion niet op de tribune). Verder in SLC amper coronamaatregelen (mondkapjes nauwelijks, geen vaccinatiebewijs)
    [Afbeelding]
    Zion NP
  • Van Salt Lake City via Reno (tussenstop) naar San Francisco gereden. Bonneville Saltflats gezien, niet het omrijden waard maar als je er langs komt aardig.
    [Afbeelding]
    Bonneville
  • Aantal dagen San Fransisco, mondkapjes maar niet overal goed opgevolgd. Restaurants vroegen vaccinatiebewijs. Maandagavond NFL wedstrijd bezocht, geen vaccinatiebewijs gevraagd, amper mondkapjes. Maar zat vrij hoog in stadion met een lekker windje (Levi's stadion is nog een traditioneel niet overdekt station). Alcatraz bezocht (mondkapje verplicht, iets minder bezoekers toegestaan).

[Afbeelding]
    Alcatraz Island

[Afbeelding]
    Golden Gate Bridge
  • Yosemite park (valley) bezocht, veel zaken als bezoekerscentra waren gesloten of beperkt open. Hotel in de valley was wel open. Tioga Road was gesloten dus helaas Tenaya Lake niet kunnen bezoeken.
    [Afbeelding]

View from Glacier Point
    [Afbeelding]
  • Los Angeles, NFL en NBA wedstrijd bezocht (op dezelfde dag in hetzelfde stadion), vaccinatiebewijs+id check, mondkapjes op ook op tribune.
  • Las Vegas, 23-24 november, stuk drukker en daarmee wat sfeervoller. McCarren op 24 november 's avonds, de avond voor Thanksgiving, was redelijk stil veel horeca was ook dicht ivm Thanksgiving. Gelukkig businessclass check-in want de economy rij was eindeloos.
  • In de supermarkten best wat lege schappen gezien, weet niet of dat met supply problemen had te maken waarover wordt geschreven of het toeval was. Wel opvallend.
Al met al een top reis gehad, wel extreem veel gereden (3500 mijl) en wat ad hoc (normaal probeer ik hotels zeker in de steden wat vooruit te plannen voor betere prijzen). Maar het weer was fantastisch, corona maatregelen vielen allemaal reuze mee, leuke sportwedstrijden gezien, fantastische natuur en nieuwe steden bezocht (SF/SLC).
Mooie trip! Mag ik vragen aan wat voor bedragen moet je denken voor zo'n trip incl vlucht en slaapplaatsen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
Kan je gewoon die Nederlandse corona app laten zien (qr zal wel niet werken zeker, maar die bewijsjes die erin staan?).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• azerty
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 18:19
Al met al een top reis gehad, wel extreem veel gereden (3500 mijl)
Mooi. Mijn oude trips zat ik respectievelijk op 1500 mijl (9 dagen) en 1801 mijl (7 dagen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grouchy

Grouchy

meep meep

Brandstofprijzen; Denk dat thanksgiving ook niet echt heeft geholpen, rond Nashville vroegen sommige pompstations eergisteren ook 3.50. Heel het auto huren gedoe is sowieso nog steeds erg duur.

COVID-19. Enigste plaatsen waar ik er iets van gemerkt is wanneer je te maken hebt met overheidsinstellingen (maskers verplicht) bij klanten (vaccinatiebewijs/maskers) en één maal tijdens een rondleiding binnen.

Daarbuiten helemaal niks, Zowel in Minnesota, North Dakota, Kentucky en Tennessee.
Sportwedstrijden bijvoorbeeld wel een college ice hockey 'Hockey fights cancer weekend' wedstrijd afgelopen weekend in de Ralph Engelstad Arena, 'Hockey fights COVID-19'..zoals te zien niet echt.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/26mUWMBB7b0Eas_3PtNBTWPE06Q=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/UNoBndsmFb1RK6W3fQv2T1x9.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 8% gewijzigd door Grouchy op 26-11-2021 21:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ex87
Grouchy schreef op vrijdag 26 november 2021 @ 21:16:

COVID-19. Enigste plaatsen waar ik er iets van gemerkt is wanneer je te maken hebt met overheidsinstellingen (maskers verplicht) bij klanten (vaccinatiebewijs/maskers) en één maal tijdens een rondleiding binnen.

Daarbuiten helemaal niks, Zowel in Minnesota, North Dakota, Kentucky en Tennessee.
Ja, daar noem je ook wel wat plekken. Is hier in CA wel echt anders.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hmmbob
Voor brandstof in de US installeer je GasBuddy, dan ben je gewoon op de hoogte van de prijzen. Scheelt verrassingen

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• PolarBear
  • Niet online
matthijst schreef op vrijdag 26 november 2021 @ 19:47:
[...]

Kan je gewoon die Nederlandse corona app laten zien (qr zal wel niet werken zeker, maar die bewijsjes die erin staan?).
Had vast gekund, maar meeste Amerikanen hebben niet meer (of minder) dan een papieren CDC kaart. Papier lijkt meer geaccepteerd. En het zat in mijn paspoort gevouwen die ik altijd bij mij heb dus op zich net zo makkelijk.

QR code werd in de VeriFly app die British Airways wel geaccepteerd als vaccinatiebewijs trouwens, zowel UK als USA.
wokkelz schreef op vrijdag 26 november 2021 @ 19:27:
[...]

Mooie trip! Mag ik vragen aan wat voor bedragen moet je denken voor zo'n trip incl vlucht en slaapplaatsen?
Oh voor deze trip richting de 4000 euro denk ik p.p.? Maar vlogen wel premium economy heen/business terug, hadden een 'premium' auto (BMW X3), hebben in de grote steden in Intercontinental en Marriot geslapen etc. Zeker niet een budgetreis.
Grouchy schreef op vrijdag 26 november 2021 @ 21:16:
Brandstofprijzen; Denk dat thanksgiving ook niet echt heeft geholpen, rond Nashville vroegen sommige pompstations eergisteren ook 3.50. Heel het auto huren gedoe is sowieso nog steeds erg duur.
3,50 heb ik niet gezien in de staten waar ik ben geweest.

Sportwedstrijden bijvoorbeeld wel een college ice hockey 'Hockey fights cancer weekend' wedstrijd afgelopen weekend in de Ralph Engelstad Arena, 'Hockey fights COVID-19'..zoals te zien niet echt.
Tja zijn volgens mij overwegend rode staten, dat maakt wel een verschil. In Salt Lake City (utah) was er op straat ook weinig te werken maar de NBA verplicht dan wel weer corona maatregelen. College ice hockey zal wel minder streng zijn.
Hmmbob schreef op zaterdag 27 november 2021 @ 00:03:
Voor brandstof in de US installeer je GasBuddy, dan ben je gewoon op de hoogte van de prijzen. Scheelt verrassingen
Ook in Google Maps kan je een indicatie van de prijzen zien als je onderweg zoekt, scheelt soms fors. Maar het viel mij op (en misschien was dat in het verleden ook al zo) dat de prijzen enorm fluctueren, en niet alleen in afgelegen gebieden (sterker daar heb ik de laagste prijzen gezien).

[ Voor 5% gewijzigd door PolarBear op 27-11-2021 05:18 ]

Pagina: 1 ... 39 ... 81 Laatste