paul-s83 schreef op maandag 22 november 2021 @ 22:51:
[...]
De campings in groen zijn al gereserveerd.
Twijfel nog wel over de route van LV naar Sequioa/Kings National park. Deze verloopt nu via Death Valley. Maar vraag mij af of dat überhaupt verstandig is met 2 kids. Daarnaast is het een pittige afstand om af te leggen.
Is het niet beter om Death Valley helemaal te skippen, en vanuit LV met een tussenstop in Barstow/Bakersfield e.g. naar Sequoia te rijden?
[Afbeelding]
Even wat ervaring vanuit mijn reis rondom die paar locaties, met tent en auto:
Valley of Fire SP: Ik vond AtlAtlRock Campground echt super (met tent) ! (FCFS helaas)
In death valley heb je ook campings, ook in het minder warme deel, bijv WildRose Campground (op hoogte), kun je ook als tussenstops gebruiken ipv steeds rondom de steden of toeristische punten.
Een andere tussenstop / scenic route van DV naar Seqoia park, loopt via Sequoia Forest: Sherman Pass Road: alleen te doen in de zomermaanden, en alleen als je een auto/camper hebt met vermogen, namelijk bergweggetjes. Maar wel zeer mooi!
Dan kun je namelijk nabij Camp Nelson een camping vinden (zowel RV park, als tentcamping Coy Flat) waar je tussen de seqoia's staat. Coy Flat is bij mijn weten nog de laatste campground die je een tent laat opzetten aan de voet van een Seqoia.
Ik heb deze route gedaan. Was erg leuk uitzicht, veel kleine tussenstops met in Sequoia NF al veel plekken met mooie bomen (minder toeristisch), maar het is in tijd zeker niet korter en qua rijden, echt een stuk intensiever dan de rechte hiways.
En ik zie dat je Fruita Campground erbij hebt, topkeuze. Ga vooral naar de avondsessie met de rangers met je kinderen. Gaat ze indruk geven van het leven daar. Huisje met groot gezin was niet groter dan een nederlandse huidige woonkamer, en school voor hele dorp is net zo groot als je fietsschuurtje.