Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ricktachtig
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 06:20
New York. Fantastische stad. 2 x geweest. 1 x 5 dagen en 1 x een week. Beide keren nog niet genoeg aan dat aantal dagen. Veel mensen komen alleen in Manhattan tijdens hun New York City trip en vergeten daarmee de andere boroughs. Tijdens onze laatste reis naar NYC zijn we 3 dagen in Brooklyn geweest. Meer dan de moeite waard!

Washington DC vond ik zelf erg leuk. 2 dagen geweest en ook wederom tijd te kort. Arlington Cemetary, Pentagon, White House, Capitol, Supreme Court, Library of Congress, National Mall. Maar met name ook op de fiets langs de vele memorials en beelden van de presidenten erg leuk.

Ook vond ik Philadelphia de moeite waard voor een dag. Alle 3 de steden prima te doen met de Amtrak vanuit NYC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• macciez
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 02-05 19:58
ex87 schreef op donderdag 24 juni 2021 @ 17:32:
Ik las gister hier een artikel dat ze in ieder geval aan het kijken zijn voor mensen met een 'werk visum' vanuit de EU. Dat zou al een prettige eerste stap zijn want.. Dan kan ik weer is familie zien :)

Maar idd, ik hoop zo snel mogelijk op een opheffing van de huidige ban, het duurt nu lang genoeg dat we serieus overwegen terug te verhuizen.
Lichtelijk off-topic, maar als jij een werk visum hebt zou je eens kunnen proberen een NIE aan te vragen. Op het moment is het iets moeilijker dan voorheen om 1 te krijgen, maar ik heb nog niemand gehoord die hem uiteindelijk niet kreeg. Duurt alleen wel lang, mijn laatste aanvraag duurde 2,5 weken.

Do what you love, do it often

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zitvast
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 14-07-2021
ex87 schreef op donderdag 24 juni 2021 @ 17:32:
Maar idd, ik hoop zo snel mogelijk op een opheffing van de huidige ban, het duurt nu lang genoeg dat we serieus overwegen terug te verhuizen.
Je kunt toch naar Nederland en dan terugkeren via een tweeweekse vakantie in Mexico?

Voor mij is het nog iets uitzichtlozer. Ik zit in de VS en mijn H1b-visum is vorig jaar verlopen. Ik heb nog wel een geldige I-797 en I-94 en ben dus niet illegaal, maar als ik naar het buitenland ga kan ik niet terugkomen zonder nieuw visum. Het consulaat in Nederland neemt geen visumaanvragen in behandeling, en in het buitenland is de wachttijd enorm (in Londen: maart 2022). Reizen zit er dus voorlopig niet in. Dat het consulaat in Nederland nog gesloten is (muv paspoortaanvragen), is wel wrang: de medewerkers zijn ten koste van de Nederlandse bevolking met voorrang gevaccineerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13:59

The Eagle

I wear my sunglasses at night

@zitvast Misschien offtopic, maar zou je niet op de ABC eilanden terecht kunnen? STukje dichterbij vliegen ;)
https://www.rijksoverheid...a-curacao-en-sint-maarten Bel ze even zou ik zeggen - ze zijn er ook voor Nederlanders in nood :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ex87
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 03-05 10:35
macciez schreef op donderdag 24 juni 2021 @ 17:50:
[...]

Lichtelijk off-topic, maar als jij een werk visum hebt zou je eens kunnen proberen een NIE aan te vragen. Op het moment is het iets moeilijker dan voorheen om 1 te krijgen, maar ik heb nog niemand gehoord die hem uiteindelijk niet kreeg. Duurt alleen wel lang, mijn laatste aanvraag duurde 2,5 weken.
Ja, daar zijn we ons nu in aan het verdiepen.
zitvast schreef op donderdag 24 juni 2021 @ 18:28:
[...]

Je kunt toch naar Nederland en dan terugkeren via een tweeweekse vakantie in Mexico?

Voor mij is het nog iets uitzichtlozer. Ik zit in de VS en mijn H1b-visum is vorig jaar verlopen. Ik heb nog wel een geldige I-797 en I-94 en ben dus niet illegaal, maar als ik naar het buitenland ga kan ik niet terugkomen zonder nieuw visum. Het consulaat in Nederland neemt geen visumaanvragen in behandeling, en in het buitenland is de wachttijd enorm (in Londen: maart 2022). Reizen zit er dus voorlopig niet in. Dat het consulaat in Nederland nog gesloten is (muv paspoortaanvragen), is wel wrang: de medewerkers zijn ten koste van de Nederlandse bevolking met voorrang gevaccineerd.
Vervelend om te horen, lijkt me lastig.

Zoveel moeite ga ik er niet voor doen en zo graag hoeven we hier niet te blijven verder. Ik heb tot 2024 een L1 stempel(visum) en moet volgende zomer verlengen (I-797) maar dat kan verder gewoon vanuit hier.
Wat ik zei, we zijn nu voornamelijk onze opties aan het bekijken en terug verhuizen is een serieuze voor ons, dan bouw ik mijn nieuwe team wel in Europa op als ze het hier niet willen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zitvast
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 14-07-2021
The Eagle schreef op donderdag 24 juni 2021 @ 18:58:
@zitvast Misschien offtopic, maar zou je niet op de ABC eilanden terecht kunnen? STukje dichterbij vliegen ;)
https://www.rijksoverheid...a-curacao-en-sint-maarten Bel ze even zou ik zeggen - ze zijn er ook voor Nederlanders in nood :)
Kan ook, maar voor zover ik kan zien is er geen goede verbinding tussen LAX/SFO en de ABC-eilanden (of Sint Maarten), terwijl AMS-MEX-LAX of AMS-CUN-LAX wel goed te vliegen zijn. Ik zie net dat ex87 niet zoveel moeite wil doen, maar ik was al aan het puzzelen :P Via Cancún is niet verkeerd, dat is ook geen vervelende plek om twee weken door te moeten brengen. De middelste vlucht kan ook met Tui voor een vergelijkbare prijs met korte stop op Cuba. Via Mexico City vliegen is iets duurder maar dan kan het wel non-stop. Twee weken in Cancún is niet echt een straf :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaZo
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
TommyGun schreef op donderdag 24 juni 2021 @ 00:27:
[...]

Puur politiek allemaal, hopelijk krijgen we de komende dagen c.q. weken concreet nieuws. Als de Delta variant maar geen roet in het eten gaat gooien...

* TommyGun heeft zijn vlucht van 23 juli naar SFO nog staan..
Wij hebben onze Florida vakantie (heenvlucht van 17 juli) naar volgend jaar verschoven. Gaan nu naar Majorca. Geen gedoe met vaccinatie en het moeten PCR testen / masker dragen tijdens vlucht voor de kids.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 02-05 13:55

TommyGun

Stik er maar in!

MaZo schreef op vrijdag 25 juni 2021 @ 10:50:
[...]
Wij hebben onze Florida vakantie (heenvlucht van 17 juli) naar volgend jaar verschoven. Gaan nu naar Majorca. Geen gedoe met vaccinatie, en het moeten PCR testen / masker dragen tijdens vlucht voor de kids.
Wij zijn al beide volledig gevaccineerd dus daar maak ik me niet zo'n zorgen om. Zijn wel aan het kijken voor een back-up plan...

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KaiseRRuby
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 03-05 07:39
Wij zijn van plan om in oktober/november richting de USA te gaan. Ik ben er zelf al 3x geweest, tripje aan de oostkust gemaakt (NYC - Long Island) en de westkust gehad (LV- SF - LA - Grand Canyon).

Nu is het plan (ik ga samen met mijn vriendin), uiteraard pas als alles 'veilig' kan, om te vliegen op Denver of Salt Lake City en daar een trip te maken. Als je op de kaart kijkt kan dat er zo uit zien:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/x1xJKNLMg9_iWHVUCMUAMaohEDU=/800x/filters:strip_exif()/f/image/5vlSjauqTi87SQpa5RIhYZRY.png?f=fotoalbum_large

Zijn er mensen die ervaring hebben met deze route? Dit is 1300 mijl. Even de zaken op een rij:
  • twee personen 21 dagen de tijd oktober/november
We zouden een camperreis mooi vinden maar het valt ons op dat dit redelijk prijzig is. Ik heb mijn reis uit 2018 in mijn hoofd, dat was 19 dagen met de camper en inclusief tickets hebben we daar toen 1300 euro pp voor betaald. Dus camper en tickets. Als ik nu kijk zie ik dat 19 dagen een camper huren ongeveer 2900pp kost. Dat is een fors verschil.

Is een camper een goed idee of beter alleen een auto huren en vervolgens in motels slapen?

Hoe dan ook, hoor graag jullie ervaringen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

KaiseRRuby schreef op maandag 5 juli 2021 @ 10:47:

Zijn er mensen die ervaring hebben met deze route? Dit is 1300 mijl. Even de zaken op een rij:
Niet exact die route maar in 2007 heb ik Denver-Yellowstone-Moab-Grand Canyon-SFO in 4 weken gedaan. Maar ik heb drie trips in die regio met steeds andere routes (en ook wat overlap) gedaan.
Persoonlijk zou ik niet zoveel tijd in Wyoming willen doorbrengen. Yellowstone en Teton zijn mooi maar voor de rest is het niet zo bijzonder. Dus ik vraag me af hoe je die 21 dagen wilt besteden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jebus4life
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 13:51

Jebus4life

BE User

Ook hier gaan we in november. Maar we hebben voor Florida gekozen. We hopen op warm/goed weer en vreesden dat niet te vinden in Wyoming en Idaho :p Ik zal later de exact itinerary nog eens neerschrijven, maar we gaan ons hoofdzakelijk beperken tot

- Miami (+ Everglades, misschien een day trip naar key west maar ik vermoed het niet).
- Gold coast
- Orlando "regio" (Silver Springs/Blue springs, Ocala, Cape Canaveral, St Augustine, mijn vriendin wilt graag Sea World doen ook).
- Tampa Area

*Aja, en doen nog een dagje of 5 naar de Bahama's, als we toch in de regio zijn, beetje uitrusten :+

Jullie vriendelijkste zuiderbuur

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wuppie007
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 27-04 16:41
Wij zijn van plan om in oktober/november richting de USA te gaan. Ik ben er zelf al 3x geweest, tripje aan de oostkust gemaakt (NYC - Long Island) en de westkust gehad (LV- SF - LA - Grand Canyon).

Nu is het plan (ik ga samen met mijn vriendin), uiteraard pas als alles 'veilig' kan, om te vliegen op Denver of Salt Lake City en daar een trip te maken. Als je op de kaart kijkt kan dat er zo uit zien:

[Afbeelding]

We zouden een camperreis mooi vinden maar het valt ons op dat dit redelijk prijzig is. Ik heb mijn reis uit 2018 in mijn hoofd, dat was 19 dagen met de camper en inclusief tickets hebben we daar toen 1300 euro pp voor betaald. Dus camper en tickets. Als ik nu kijk zie ik dat 19 dagen een camper huren ongeveer 2900pp kost. Dat is een fors verschil.

Is een camper een goed idee of beter alleen een auto huren en vervolgens in motels slapen?

Ik heb het twee jaar geleden ook een deel gedaan: van salt lake city naar yellowstone gereden (1 dag), daar 2 dagen gebleven (hadden er achteraf ook 3/4 mogen zijn). Toen zijn we dag in Grand Teton geweest. Toen in een lange dag naar Moab gereden. Wij zijn niet echte wandelaars, maar gewoon iedere dag een 1 a 2 uur
anders zie je niets.

Wij hebben een auto gehuurd en overnacht in vanalles en nogwat. Have fun! Yellowstone is echt mooi om te bekijken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Stroopwafels
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 03-05 10:38
Jebus4life schreef op maandag 5 juli 2021 @ 13:49:
Ook hier gaan we in november. Maar we hebben voor Florida gekozen. We hopen op warm/goed weer en vreesden dat niet te vinden in Wyoming en Idaho :p Ik zal later de exact itinerary nog eens neerschrijven, maar we gaan ons hoofdzakelijk beperken tot

- Miami (+ Everglades, misschien een day trip naar key west maar ik vermoed het niet).
- Gold coast
- Orlando "regio" (Silver Springs/Blue springs, Ocala, Cape Canaveral, St Augustine, mijn vriendin wilt graag Sea World doen ook).
- Tampa Area

*Aja, en doen nog een dagje of 5 naar de Bahama's, als we toch in de regio zijn, beetje uitrusten :+
Ik heb 5 jaar in Florida gewoond (in de buurt van Orlando), en ik kan je St Augustine zeker aanraden. Het kasteel (Castillo de San Marcos) daar is wel een beetje "meh", maar wel leuk om daar een keer naar binnen te gaan. Voor de rest heb je in St Augustine ook de "St. Augustine Alligator Farm Zoological Park" en "Ripley's Believe It or Not!" wat ik je ook kan aanraden. Er is daar in de buurt ook een vuurtoren "St Augustine Lighthouse & Maritime Museum" waar je helemaal naar boven kan met de trap.

Een parkeerplek vinden in St Augustine kan wel een beetje lastig zijn, je hebt er gelukkig wel een parkeergarage en wat parkeerplekken zuiden van het kasteel.

Key West is ook leuk om heen te gaan, is alleen wel een stuk rijden. Uiteraard is Key West ook veel meer op toeristen gefocust.

Voor de rest is Sea World ook wel leuk, Disney's Animal Kingdom trouwens ook.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tortelli
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 14:03

Tortelli

mixing gas and haulin ass

Ik heb in 2013 een beetje vergelijkbare route gedaan: Las Vegas, Page, Great Sand Dunes, Denver (o.a. Pikes Peak gereden) en toen naar het noorden via Cody > Yellowstone in gegaan. Op de terugweg zijn wij weggegaan via Grand Teton via Salt Lake City terug naar Las Vegas.

Je hebt minimaal of 3-4 dagen nodig om Yellowstone enigszins fatsoenlijk te bezoeken: meest spectaculaire park die ik in de VS gezien heb. Het park is enorm groot en het is lastig om overal mooie overnachtingsplekken te vinden (hotel in mijn geval). Ik boekte relatief laat en kon alleen nog in West Yellowstone terecht (waardoor we best veel tijd kwijt waren met heen en weer rijden). Dag 1 vanuit Cody het deel rechts bovenin gedaan (o.a. de waterval), dagen erna moesten we steeds heen en weer rijden.
Om echt wat van het park te zien moet je gewoon de aangegeven routes wandelen. Je wandel zo 3-4 uur op een dag.

Totale vakantie wel een flink stuk gereden en weinig aandacht aan Salt Lake City gegeven. Had vorig jaar het plan om terug te gaan hierheen (starten in Canada via Jasper etc) maar dat ging helaas niet door :(.

Zou wel goed opletten op het moment waarop je gaat. Yellowstone en Grand Teton liggen flink op hoogte. Kan goed zijn dat je al last van sneeuw gaan krijgen.

Bedrag wat je noem schrik ik niet van. €1300pp voor 3 weken VS is enorm goedkoop. Ik noem altijd een €3000 pp waarop je moet rekenen (ticket, autohuur en hotels) en dan moet je niet al te gek doen met eten etc.

Uitgaande van normale prijzen voor Covid met auto (ik heb geen ervaring met campers)
Ticket: ~€600-800pp =
Huur auto: ~€700
Hotel per overnachting: ~€90x20=€1800
Dan zit je al aan €1500 pp en heb je verder nog niets gedaan.

[ Voor 15% gewijzigd door Tortelli op 05-07-2021 14:16 ]

22x330Wp Oost-Zuid-West, 24x360Wp Oost-West, Total 15.900Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redwing
  • Registratie: Juni 1999
  • Nu online

[Afbeelding]

Camper is leuk, auto geeft iets meer vrijheid omdat je wat makkelijker ergens heen rijdt. Beide is prima te doen mits je vantevoren even uitzoekt waar je wilt overnachten.

Yellowstone is zeker ook een aanrader, maar een huisje daar of vlakbij zal wat duurder zijn en met de camper zit je in de buurt van NPs ook vast aan bep. plekken waar je mag staan. Voor de rest is het een hele mooie hoek en zul je je er prima vermaken. Als je een 4x4 overweegt zijn er ook nog heel wat mooie off-road plekken te vinden. Als je naar Yellowstone gaat zou ik daar wel wat meer dagen inplannen. Je kunt daar makkelijk 3 dagen rondrijden voordat je het gevoel hebt alles een keer gezien te hebben.

Wij zijn zelf een paar jaar geleden voor een aantal weken in die hoek geweest, maar dan zijn we begonnen in Portland (waar we toen woonden). De afstanden vind ik daar ook altijd prima te doen omdat de omgeving overal weer anders is, de wegen rustig rijden en je zat momenten hebt waar je even stopt om rond te kijken. Maar dat ligt er ook aan waar je zelf het meeste van houdt.

En zoals @Tortelli al zegt, wel opletten met de hogergelegen plekken, die zijn vanwege sneeuw een heel stuk eerder dicht dan je verwacht.

[removed]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

[Afbeelding]

Als je die route in 3 weken doet heb je tijd zat over. ZOu het met de auto + motels doen, die zijn er zat en scheelt je een hoop tijd.
Als ik zo je route zie zou ik een stukje omrijden en Arches (Moab), Bryce Canyon en Zion NP ook meepakken. Red je prima denk ik, zeker als je met de auto rijdt.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tortelli

Tortelli

@The Eagle dan kom je meer op de route uit zoals ik die gedaan heb toen de tijd:
(je rij letterlijk langs Bryce en Zion op)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lWyMRRFvHpmigj-Qe1yGfIINcoI=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/9RDhpNhNluJRId8pHfvf46ec.png?f=user_large

Ben toen gestart/eindigd in Las Vegas omdat je daar goedkoop op kon vliegen en het prima is om een paar dagen te zitten op het eind. Je kunt ook prima (direct) op Salt Lake City vliegen volgens mij.

[ Voor 24% gewijzigd door Tortelli op 05-07-2021 14:22 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hmmbob
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 13:16
Tortelli schreef op maandag 5 juli 2021 @ 14:21:
@The Eagle dan kom je meer op de route uit zoals ik die gedaan heb toen de tijd:
(je rij letterlijk langs Bryce en Zion op)
[Afbeelding]

Ben toen gestart/eindigd in Las Vegas omdat je daar goedkoop op kon vliegen en het prima is om een paar dagen te zitten op het eind. Je kunt ook prima (direct) op Salt Lake City vliegen volgens mij.
Leuk, ook "4 corners" even meepakken: leuk voor de foto, de enige plek waar 4 US staten elkaar raken. Op het plaatje midden onderin, net boven het woord "Navajo". Klein uitstapje vanaf deze route.

Sometimes you need to plan for coincidence

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

@Tortelli Dat lijkt wel een stukje route ja. In ons geval kwamen we van LV af, eerst Zion gedaan, overnacht bij Bryce en 's ochtends er in, toen door naar Moab, daar overnacht, 's ochtends Arches en door naar Kayenta om de volgende dag Monument Valley te doen en naar Flagstaff te rijden.
Volledige route was LA - SF - Yosemite - Sequoia - LV - Zion - Bryce - Arches - Monument Valley - Flagstaff - Grand Canyon - Sedona - Phx :)
2 weken rondgereden, en toen nog een weekje in de achtertuin bij mijn beste vriend in Phx :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tortelli

Tortelli

Denk dat we een 4500 km gereden hebben toen. Het stuk Denver > Cody in 1 dag gedaan wat gewoon een saai stuk is waar je doorheen moet. Er is daar niets boeiend te zien, cruise controle aan en gaan. 800km op een dag is niet voor aan maar goed soms heb je geen andere optie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jebus4life

Jebus4life

BE User

Gewoon de opmerking: is november niet te laat op het jaar om Yellowstone & Teton te doen (omwille van het weer)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redwing
  • Nu online
Jebus4life schreef op maandag 5 juli 2021 @ 14:43:
Gewoon de opmerking: is november niet te laat op het jaar om Yellowstone & Teton te doen (omwille van het weer)?
Waarschijnlijk wel, maar ligt er aan of het begin oktober is of eind november. Begin oktober is er vaak nog genoeg te bereiken, daarna gaat de kans snel omhoog dat alles dicht gaat/is.

[removed]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BJBoes
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 06-03 20:56
persoonlijk zou ik nog even wachten met plannen voor dit jaar. volgens mij ( en de website van t ministerie ) is inreizen naar de VS maar beperkt mogelijk. en voor vakantie nog helemaal niet open!

misschien nog maar met een jaar uit stellen mensen!

Zelf zat ik er ook over na te denken weer een route uit te stippelen. naar Denver>Seattle in 2019 heb ik daar wel weer zin aan!!! Maar ja GRRR covid! nog maar een jaartje sparen dan

Ps. als je vanuit denver rijd check dan ook ff de Black hill forrest geloof me mooi gebied en zo af en toe kom je de raarste dingen tegen wat je kan bezoeken zoals https://www.blackhillsbad...le-national-historic-site

als je heel diep over iets nadenkt dan kom je altijd uit op iets wat niet klopt. Doe maar is klopt altijd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Savalizz
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 14:42
2 jaar geleden zijn wij in september in Denver gestart. In de Rocky Mountains kunnen dan dus wel wegen dicht zijn vanwege sneeuwval. Wij hadden een normale auto gehuurd, maar ter plekke toch laten overhalen naar een 4 wheeldrive. Daar zijn wij dus erg blij mee geweest, want het weer slaat zo om en weer je het weet rij je in een sneeuwstorm.

Door de sneeuwval en bosbranden hebben wij veel moeten omrijden. Ik denk over de hele vakantie was dit richting de 1000 km extra die we dus niet gepland hadden. Mede hierdoor was het een hele gave reis, maar ook eentje van nooit meer. Nu konden wij niet heel flexibel zijn, en dat maakte het extra lastig.

Parken kunnen dus gesloten zijn door vroege sneeuw. Wij zaten eind september 4 dagen in Yellowstone (nog te kort) hadden goed weer, 20 graden zonnetje. Maar ik heb foto's gezien van mensen die een jaar eerder daar waren in dezelfde tijd en die hadden sneeuw en een ander was 2 jaar eerder en had een hitte golf van plus 30. Kortom wat betreft weer kan je alles verwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• downtime
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Nog maar eens uitgebreider reageren.

Yellowstone en Tetons zijn prachtig. Dus zeker doen. Ik heb indertijd een noordelijker route vanuit Denver genomen om via de Beartooth Pass naar Yellowstone te rijden.
Ik heb eerst I25 richting Buffalo genomen en de dag erna via Hwy 310 naar Red Lodge gereden en de Beartooth Pass overgestoken. Vooraf tank volgooien want brandstof is twee keer zo duur bij Cooke City.
Ik zou SLC overslaan, tenzij je daar persé naartoe wilt, want het is geen bijzondere stad.
In plaats daarvan zijn Arches en (vooral) Canyonlands meer de moeite waard en daar rijd je nu net omheen. En als je toch in de buurt bent dan Dead Horse Point ook even meepikken.
Ik ben indertijd via Rock Springs, Flaming Gorge en Grand Junction doorgereden naar Moab voor Arches en Canyonlands NP.

Correctie: Ik las net wat oude posts van mezelf terug en zie dat ik in 2017 nog adviseerde om die route via Rock Springs en Grand Junction niet te nemen maar om via SLC en Hwy 6 naar Moab te rijden omdat die route weliswaar een omweg maar ook mooier is. Ik blijf wel bij het advies om niet in SLC te blijven omdat er gewoon weinig te beleven is. Die dagen kun je beter aan Arches en Canyonlands besteden.

[ Voor 17% gewijzigd door downtime op 05-07-2021 16:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KaiseRRuby
Dank allen! Mijn vriendin zal zeker de input even verwerken.

Grote vraag is nog steeds wel: is een camper aan te raden of een auto? Ik vond de camper langs de westkust echt fantastisch, maar wellicht is een grote Amerikaanse pickup ook prima daar in het binnenland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• downtime
  • Niet online

downtime

Everybody lies

KaiseRRuby schreef op maandag 5 juli 2021 @ 16:21:
Dank allen! Mijn vriendin zal zeker de input even verwerken.

Grote vraag is nog steeds wel: is een camper aan te raden of een auto? Ik vond de camper langs de westkust echt fantastisch, maar wellicht is een grote Amerikaanse pickup ook prima daar in het binnenland.
Kwestie van smaak. Ik heb elke keer gewoon een goedkope "full size" middenklasser genomen. Als je een pickup cool vindt dan moet je het vooral doen maar verwacht er in de praktijk geen toegevoegde waarde van. Dito met een 4x4. Je mag toch alleen maar op verharde wegen rijden met een huurauto.
Al dan niet een camper lijkt mij een kwestie van financien. Elke keer als ik ernaar keek dan was het duurder dan de combinatie huurauto en motels, en het is natuurlijk minder fijn rijden met zo'n grote box op wielen, maar als je een mooie aanbieding ziet is een camper misschien de moeite waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redwing
  • Nu online
downtime schreef op maandag 5 juli 2021 @ 16:29:
[...]

Kwestie van smaak. Ik heb elke keer gewoon een goedkope "full size" middenklasser genomen. Als je een pickup cool vindt dan moet je het vooral doen maar verwacht er in de praktijk geen toegevoegde waarde van. Dito met een 4x4. Je mag toch alleen maar op verharde wegen rijden met een huurauto.
Er is een verschil tussen mogen en doen :P. Ik reed daar continue over onverharde wegen als we iets moois zagen of b.v. in de parken via een alternatieve route wilden rijden. De explorer kwam wat dat betreft echt op heel wat meer plekken dan ik met een normale middenklasser had kunnen doen. Ik zou dus juist altijd voor een 4x4 gaan, puur vanwege de vrijheid.
Al dan niet een camper lijkt mij een kwestie van financien. Elke keer als ik ernaar keek dan was het duurder dan de combinatie huurauto en motels, en het is natuurlijk minder fijn rijden met zo'n grote box op wielen, maar als je een mooie aanbieding ziet is een camper misschien de moeite waard.
Het is ook een verschil in wat voor reis je er van maakt. De camper mag je overal neerzetten (buiten de NPs), dus ben je flexibeler met waar en wanneer je stopt. Aan de andere kant ben je iets minder flexibel met waar je rijdt omdat een auto wat kleiner is en makkelijker rijdt. Nu zijn de wegen eigenlijk altijd wel breed genoeg dus echt beperkingen heb je niet, puur dat je met iets veel groters rond rijdt.

[removed]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• matthijst
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 15-02 10:35

2017 die route grotendeels gedaan, met een stukje extra (wilde Mount Rushmore zien nu we toch in die hoek zaten):
http://amerika017.blogspot.com

Afbeeldingslocatie: https://4.bp.blogspot.com/-5jk2mkDWh84/WGSyyCbzHtI/AAAAAAAARb8/cn1Laq4O_5AqlprlZ8htfkC6ZGVyzvhDACLcB/s1600/31915437566_0425496d2c%255B1%255D.jpg

Vond Yellowstone (3 nachten) en Grand Teton (2 nachten) echt super, zeker nog een keer terug, maar dan denk ik 2x 4 nachten.

Glenwood Springs vond ik ook leuk, met zo'n hotspring pool :)
Salt Lake City ook wel leuk, die mormoonse tempels enzo. En Olympisch dorp.

Wij huren altijd een mid size suv: genoeg ruimte en relatief goed geprijsd.

[ Voor 8% gewijzigd door matthijst op 05-07-2021 16:58 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• downtime
  • Niet online

downtime

Everybody lies

redwing schreef op maandag 5 juli 2021 @ 16:50:
[...]

Er is een verschil tussen mogen en doen :P.
Absoluut, ik heb zelf ook wel gravel wegen gereden (met een gewone sedan) want ik heb geen idee of dat tot verharde wegen wordt gerekend, maar Amerikanen kennende ben je onverzekerd als je het asfalt verlaat en de kans op schade wordt daar natuurlijk wel wat groter. Echt afgelegen plekken zou ik daarom niet met een huurauto opzoeken.

[ Voor 7% gewijzigd door downtime op 05-07-2021 16:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Westland1940
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 03-05 19:10
Heb zelf helaas nog niet de USA kunnen bezoeken, maar deze Nederlanders hieronder wel, maar dan in 1955. Misschien leuk om hier even te delen.

Om dan toch een vraag achter te laten, hoe goedkoop kun je tegenwoordig een reis maken, maar wel met redelijk verblijf/onderdak? Ik ben de persoon die absoluut niet per se naar NY of LA wilt, meer juist voor het landschap of kleinere steden/dorpen.

[ Voor 32% gewijzigd door Westland1940 op 05-07-2021 19:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Realone
  • Registratie: Januari 2005
  • Nu online
2e stem voor St. Augustine. Afgelopen zomer geweest, erg leuk om rond te lopen en te ontspannen. Hielp mee dat het niet heel erg druk was.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Westland1940 schreef op maandag 5 juli 2021 @ 19:52:
Heb zelf helaas nog niet de USA kunnen bezoeken, maar deze Nederlanders hieronder wel, maar dan in 1955. Misschien leuk om hier even te delen.
[YouTube: A road trip across the United States of America in 1955 | in color]

Om dan toch een vraag achter te laten, hoe goedkoop kun je tegenwoordig een reis maken, maar wel met redelijk verblijf/onderdak? Ik ben de persoon die absoluut niet per se naar NY of LA wilt, meer juist voor het landschap of kleinere steden/dorpen.
Geen idee, is vraag en aanbod natuurlijk. Enige tip die ik voor je heb is je tickets icm een hotelverblijf te boeken. Dan heb je een zgn pakketreis ipv losse tickets, en dat scheelt klauwen met geld. De rest van de hotels boek je gewoon los via internet.
Ter indicatie: voor onze reis (2012) boekten we een hotel in NYC plus vlucht AMS-JFK resp PHX-DTW-AMS. Dat was totaal 2350 euro, waarvan ruim 550 voor drie nachten hotel in NYC. Das 1800 euro aan tickets voor twee personen retour, dat red je met losse tickets echt niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bwerg
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online

bwerg

Internettrol

Ligt natuurlijk ook aan of het hoogseizoen is, buiten het hoogseizoen kun je ineens heel goedkope retourtjes vinden. Zo uit mijn hoofd zaten we ruim onder de 1800 retour voor 2 personen naar Las Vegas in november (ook niet voor de stad, maar er ligt veel natuur omheen).

En het verblijf ligt natuurlijk helemaal aan wat en waar het is. Een lange tijd geleden met pa, ma en broer hebben we veel KOA-campings gehad - doorgaans 4-persoons blokhutten met een kookpitje - dat is in de zomer natuurlijk een mooie manier om geld te besparen. Anders kost een enigszins comfortabel verblijf in of vlak naast een druk national park doorgaans minstens een dollar of 100 per nacht voor twee personen, en dan moet je vaak wel reserveren. Op rustigere plekken kun je veel goedkoper uit zijn, we hebben ook wel verblijven van 70 dollar gehad, en dat was dan nog steeds op mooie plekken in Utah. En dan moet je ook nog eten, zelf koken klinkt leuk maar een verblijf met een echt fatsoenlijk keukentje is al snel een paar tientjes duurder dus dan kun je net zo goed uit gaan eten. Dan nog een huurauto erbij, al is benzine daar wel ongeveer gratis.

Als ik zo'n eind vlieg wil zou ik wel minstens drie weken willen, dus dan kom je toch minstens wel op 4000 dollar uit voor twee personen, en nog wel wat hoger als je niet te veel concessies doet.

Heeft geen speciale krachten en is daar erg boos over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 01:22

Barrycade

Through the...

Ik weet niet wat de prijzen van tickets (gaan) doen, maar vroeger kon je buiten het hoogseizoen voor +/- 600 euro pp wel in de US komen en dan zelfs west kust.

Wat wij vaak doen tijdens een fly drive is niet hotels pakken maar motels. En dan niet die van het allergoedkoopste maar de ketens, dus de Best Western, Travel Lodge, Econolodge etc. Als je via wat boekingsites zoekt kan je rond de 60-90 dollar per kamer per nacht uitkomen even goed reviews checken, dat je wel in een knappe locatie uit komt. Daar zit meestal ontbijt bij.

Je zit dat niet in een centrum, meestal er buiten, maar er zijn zeker motels die aan de randen van een centrum zitten. Maar je doet meestal buiten de grote steden toch alles met de auto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
The Eagle schreef op maandag 5 juli 2021 @ 20:26:
[...]

Enige tip die ik voor je heb is je tickets icm een hotelverblijf te boeken. Dan heb je een zgn pakketreis ipv losse tickets, en dat scheelt klauwen met geld.
Dit.
Ik boek altijd via Expedia een pakket van: vlucht, auto en eerste nacht(en) hotel. Scheelt veel geld d:)b

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jan390
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 12:17

2* met familie (4 personen) in de zomervakantie (2016 & 2017) naar West Amerika geweest in een Combi van hotels (1/3) & Kamperen(2/3). Voor resp 27 & 30 nachten beide keren 8k€ kwijt geweest voor 4 personen.
Ook Florida (hotels) bezocht, maar dat vonden wij minder.

Waar je het meest op kan "verdienen" zijn:
1) vluchten (de niet directe vluchten op populaire plaatsen (Vegas, LA) en vertrek AMS, DUS, BRU (of zelfs FRa, CDG). Google flight is je vriend. 500€-800€ pp is mogelijk in de zomer op West Amerika. Hou de prijzen gedurende enige tijd(maanden) in de gaten. Flexibiliteit in luchthaven en vertrekdagen is hier de key

2) Hotels afwisselen met een tent. Campingspullen deels meegenomen, maar grotendeels lokaal gekocht en weer achtergelaten. Veel (veel) goedkoper dan een camper. Airbnb is ook een optie.

3) DIY ipv reisbureau en/of georganiseerde tours. Waterhole canyon, Zebra, Peekaboo (e.a) ipv het dure Antelope Canyon

4) Overnachtingen in de parken is geweldig. Overnachting met een tent is ook goedkoper dan een camper. West Amerika heeft de ruimte en je hebt geweldige sterrenhemels en uitzichten. In Canyonlands hadden we met onze 2 tenten een "plekje" van 1500m2. Grand Canyon (Noord) stonden we 50 meter van de rand af. Dit zijn zijn ervaringen die je niet in West Europa hebt.
Tevens kun je op bepaalde plaatsen nog gratis overnachten (o.a BLM terrein). Alabama Hills is geweldig. UV zaklampje mee en je kunt 's avonds makkelijk schorpioenen zoeken.
Ondanks dat ik een schijthekel heb aan kamperen, gaat er niets boven het overnachten in het park. Een Eland (Elk) voor je tent (Yellowstone) is toch wel heel erg groot.
Vegas is bizar, Maar overnachten op de strip is eigenlijk een moetje. Het scheelt wel welke nachten je overnacht (vooraf plannen en boeken).

5) Eten: Supermarkten en zelf je eten maken scheelt enorm en wat is er mooier dan avondeten rond een kampvuurtje. 20% fooi in restaurants blijf ik moeite mee hebben.

6) Autohuur. Vergelijken helpt enorm. Ik kom regelmatig uit op de all inn van sunnycars (verschillende landen en 3* USA). Dat heeft me al wat opgeleverd met een gescheurde voorruit en de gravel ritjes die de kleur van de auto deden veranderen ;-) Mag niet, maar nog nooit gezeur over gehad.

Have fun

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zingo
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 03-05 22:56
Een van de belangrijkste vragen voor dit jaar gaat natuurlijk zijn wanneer de grenzen weer open gaan. Ik denk eerlijk gezegd dat deze zomer niemand naar de USA kan gaan voor tourisme. Ik hoop dat September weer vrij komt, want dan kan ik dit jaar nog een reisje boeken, maar met de Delta variant geef ik het niet veel kans.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BJBoes
Tip van mij er zijn 2 websites die je veel geld gaan schelen als je T goed doet hotwire en priceline. Waarbij hotwire net wat gebruiksvriendelijker is.

Voor meer info over priceline en gebruik kan je het best even kijken op het alles Amerika forum! Daar leggen ze priceline perfect uit! Scheelde mij in 2019 ettelijke honderden euro's aan t einde van de bookingen!

als je heel diep over iets nadenkt dan kom je altijd uit op iets wat niet klopt. Doe maar is klopt altijd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bwerg
  • Niet online

bwerg

Internettrol

jan390 schreef op maandag 5 juli 2021 @ 21:20:
Vegas is bizar, Maar overnachten op de strip is eigenlijk een moetje. Het scheelt wel welke nachten je overnacht (vooraf plannen en boeken).
Mwah, ik zat op een kwartiertje lopen van de strip en heb daar voor twee nachtjes toch wel een paarhonderd dollar mee bespaard (verblijf, maar ook het inbegrepen ontbijtbuffet wat je op de strip wel weer 40+ dollar kost voor twee personen). Nog los van dat ik ontbijten in die chaos ook niet zo zou waarderen.

Op de strip kan je dan ook wel gaan zoeken naar het goedkoopste hotel, maar dan zit je nog steeds in een crappy oud ding.
jan390 schreef op maandag 5 juli 2021 @ 21:20:
5) Eten: Supermarkten en zelf je eten maken scheelt enorm en wat is er mooier dan avondeten rond een kampvuurtje. 20% fooi in restaurants blijf ik moeite mee hebben.
Ligt ook erg aan de plek. Bij rustigere plekken heb ik heel lekker gegeten voor een tientje p.p. (en inderdaad nog een paar dollar fooi). Ja, de supermarkt is wat goedkoper maar als je het van dit soort supermarktjes moet hebben ben je daar ook gewoon tien dollar kwijt voor een fatsoenlijk avondmaal voor twee personen.

Ga alsjeblieft nooit bij de restaurants in het Grand Canyon South national park eten, mijn god, wat is dat overpriced. :X Maar zelfs daar, als je het park uitrijdt kom je direct al best betaalbare eettentjes tegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Get!em
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

bwerg schreef op dinsdag 6 juli 2021 @ 09:02:
[...]

Ja, de supermarkt is wat goedkoper maar als je het van dit soort supermarktjes moet hebben ben je daar ook gewoon tien dollar kwijt voor een fatsoenlijk avondmaal voor twee personen.
Tov je gelinkte supermarkt: paar meter verderop restaurant is een aanrader!! Perfecte pizza, heerlijk versgebakken brood.
https://www.escalanteoutfitters.com/restaurant/

En supermarkt goede kwaliteit groente en vlees is inderdaad duurder dan de maaltijd met die ingrediënten bestellen bij restaurant. Maar verschillen supermarkten en restaurants onderling zijn erg groot, idd de toeristische hotspot bende overslaan bijv.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redwing
  • Nu online
[...]

Mwah, ik zat op een kwartiertje lopen van de strip en heb daar voor twee nachtjes toch wel een paarhonderd dollar mee bespaard (verblijf, maar ook het inbegrepen ontbijtbuffet wat je op de strip wel weer 40+ dollar kost voor twee personen). Nog los van dat ik ontbijten in die chaos ook niet zo zou waarderen.

Op de strip kan je dan ook wel gaan zoeken naar het goedkoopste hotel, maar dan zit je nog steeds in een crappy oud ding.
Ik vond overnachten in het oude gedeelte eigenlijk veel leuker. Je bent zo op de strip, maar je zit wel uit de drukte/herrie.
[...]
Ligt ook erg aan de plek. Bij rustigere plekken heb ik heel lekker gegeten voor een tientje p.p. (en inderdaad nog een paar dollar fooi). Ja, de supermarkt is wat goedkoper maar als je het van dit soort supermarktjes moet hebben ben je daar ook gewoon tien dollar kwijt voor een fatsoenlijk avondmaal voor twee personen.

Ga alsjeblieft nooit bij de restaurants in het Grand Canyon South national park eten, mijn god, wat is dat overpriced. :X Maar zelfs daar, als je het park uitrijdt kom je direct al best betaalbare eettentjes tegen.
Dit inderdaad, je kunt overal goedkoop in restaurantjes eten, alleen moet je dat wel even goed uitzoeken. En 20% fooi mag, maar tegenwoordig zijn ze ook al blij met een paar dollar of 10%. Ik heb daar maar zelden 20% gegeven, alleen als het echt heel goed verzorgd was. Die fooi zie ik ook een beetje hetzelfde als in Nederland, daar lees je als tourist ook dat je 10% moet geven. In de praktijk doe je dat maar heel zelden. Zo moet je die 20% ook zien.

[removed]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bwerg
  • Niet online

bwerg

Internettrol

Ik heb wel gehoord van mensen die boze obers aan tafel hadden omdat ze geen fooi gegeven hadden. Dat is op sommige plekken echt nog gewoon het salaris, dus nee, het is niet hetzelfde. Al zijn obers op toeristische plekken wel voorbereid op onvoorspelbare fooien.

Al heb ik bij de grand canyon ook geen fooi gegeven, maar die ober zal ook wel begrijpen dat als hij mij een paar aardappetjes en wat platgekookte stukjes brocolli voorschotelt voor 17 dollar, hij daarna niet veel meer hoeft te verwachten. :+

[ Voor 6% gewijzigd door bwerg op 06-07-2021 09:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redwing
  • Nu online
bwerg schreef op dinsdag 6 juli 2021 @ 09:39:
[...]
Ik heb wel gehoord van mensen die boze obers aan tafel hadden omdat ze geen fooi gegeven hadden. Dat is op sommige plekken echt nog gewoon het salaris, dus nee, het is niet hetzelfde. Al zijn obers op toeristische plekken wel voorbereid op onvoorspelbare fooien.
Dat het onderdeel is van het vaste salaris wordt steeds minder, in de meeste gevallen is de fooi al uit het salaris geschrapt. En er is natuurlijk een groot verschil tussen geen fooi en een kleine fooi. Daarnaast is het in zo goed als elk restaurant tegenwoordig zo dat je de fooi achteraf toevoegt en daar pas naar gekeken wordt als je al weg bent.
Al heb ik bij de grand canyon ook geen fooi gegeven, maar die ober zal ook wel begrijpen dat als hij mij een paar aardappetjes en wat platgekookte stukjes brocolli voorschotelt voor 17 dollar, hij daarna niet veel meer hoeft te verwachten. :+
Precies dit dus, als je slecht te eten hebt geef je in Nederland ook geen fooi, maar als je perfect gegeten hebt geef juist een goede fooi. Dus dat moet je daar ook doen, maar als je in een simpel restaurant eet hoef je echt niet uit te gaan van 20%. Als je daar 5-10% geeft zijn ze dik tevreden. Maar als je in een restaurant gaat zitten waar de ober aan tafel komt zodat hij precies kan maken wat je wilt, zul je natuurlijk wel een wat grotere fooi moeten geven. En ik snap in dat laatste geval best dat een ober chagrijnig wordt als er geen fooi wordt gegeven ;)

Ik heb daar ruim een jaar gewoond en op heel veel plekken gegeten, maar echt nooit klachten gehad. Maar bovenal zag ik de Amerikanen om me heen precies hetzelfde doen. Waar je wel mee op moet letten is dat in veel restaurants er standaard 15-20% fooi wordt gerekend als je met een grotere groep komt. Dan heb je dus niets te kiezen en staat het gewoon op de rekening er al bij.

[removed]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KaiseRRuby
Zat in Vegas in een hotel net naast de strip, hele nacht wakker gelegen. Zat een vent naast ons die eerst 3u lang keihard ruzie maakte met zijn vriendin aan de telefoon. Telefoon op luidspreker. Toen was het een half uur rustig, toen kwam die vriendin langs om het irl even uit te vechten.

Vervolgens gingen ze 'het goed maken'. Toen dat bezig was kwam zijn echte vriendin langs en die sloeg de hele boel kort en klein. En die vent ook. Man man man, wat een kabaal, nog nooit meegemaakt.

Lachen was dat na 24h wakker te zijn geweest en eindelijk een bed te zien.

Maargoed, je moet wat over hebben voor het magische moment:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mB6Q_xAwkvwcelRP2xUfxaCFsf0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/83Vlhq46dFV9gsRlEqHAXcur.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PolarBear
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
[...]

De charme van Vegas is toch juist een luxe hotel op de strip (met als het even kan een casino?). Laatste keer in het Palazzo geweest, prima ruime kamer, tv en telefoon in de badkamer. Heerlijk over the top. Ja je betaalt er wat voor maar zonder dat vind ik de Vegas experience toch minder. Moet wel zeggen dat de afgelopen 10 jaar de prijzen voor hotels gemiddeld wel een stuk omhoog zijn gegaan.
KaiseRRuby schreef op dinsdag 6 juli 2021 @ 10:37:
Zat in Vegas in een hotel net naast de strip, hele nacht wakker gelegen. Zat een vent naast ons die eerst 3u lang keihard ruzie maakte met zijn vriendin aan de telefoon. Telefoon op luidspreker. Toen was het een half uur rustig, toen kwam die vriendin langs om het irl even uit te vechten.
Wat voor hotel was dat? Op een gegeven moment vraag je toch om een andere kamer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redwing
  • Nu online
PolarBear schreef op dinsdag 6 juli 2021 @ 10:47:
[...]

De charme van Vegas is toch juist een luxe hotel op de strip (met als het even kan een casino?). Laatste keer in het Palazzo geweest, prima ruime kamer, tv en telefoon in de badkamer. Heerlijk over the top. Ja je betaalt er wat voor maar zonder dat vind ik de Vegas experience toch minder. Moet wel zeggen dat de afgelopen 10 jaar de prijzen voor hotels gemiddeld wel een stuk omhoog zijn gegaan.
Tja, da's dus net smaak. Ik ga niet ergens heen om op een hotelkamer te zitten. Daarom moet die hotelkamer wel netjes zijn, maar al die luxe is voor mij echt onzin. Ik slaap er en voor de rest kom ik er zo weinig mogelijk. En daarnaast is wat rust in de ochtend ook wel zo fijn ;) Ik zou dus juist altijd kiezen voor een hotelletje buiten de strip :P

[removed]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bwerg
  • Niet online

bwerg

Internettrol

PolarBear schreef op dinsdag 6 juli 2021 @ 10:47:
[...]

De charme van Vegas is toch juist een luxe hotel op de strip (met als het even kan een casino?).
Ieder zijn ding, ik was daar vanwege de nationale parken, maar omdat ik er toch was ben ik ook een dagje in Vegas gaan kijken. Dan is overdag gokverslaafde aapjes in het casino kijken en voor het eten weer wegwezen daar prima. :p

Ik heb geen dollar in die gokmachines gegooid en dat snappen sommige mensen ook niet. Kijken, kijken, nie kopen.

[ Voor 11% gewijzigd door bwerg op 06-07-2021 11:01 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• downtime
  • Niet online

downtime

Everybody lies

KaiseRRuby schreef op dinsdag 6 juli 2021 @ 10:37:

Maargoed, je moet wat over hebben voor het magische moment:
Dat was voor mij ongeveer het moment waarop ik besloot om door te rijden en Vegas over te slaan hoewel ik in het reisplan twee dagen voor Vegas had gereserveerd. De moed zonk me in de schoenen en ik had (gelukkig) nog geen hotel geregeld. Volgende ochtend stond ik in Death Valley. Vegas is (blijkbaar) niet voor mij.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PolarBear
  • Niet online
redwing schreef op dinsdag 6 juli 2021 @ 10:57:
[...]

Tja, da's dus net smaak. Ik ga niet ergens heen om op een hotelkamer te zitten. Daarom moet die hotelkamer wel netjes zijn, maar al die luxe is voor mij echt onzin. Ik slaap er en voor de rest kom ik er zo weinig mogelijk. En daarnaast is wat rust in de ochtend ook wel zo fijn ;) Ik zou dus juist altijd kiezen voor een hotelletje buiten de strip :P
Het is ook niet dat ik de hele dag op mijn hotelkamer zit. Alleen de over the top hotelkamer hoort er voor mij wel bij. Smaken verschillen inderdaad.
bwerg schreef op dinsdag 6 juli 2021 @ 11:00:
[...]

Ieder zijn ding, ik was daar vanwege de nationale parken, maar omdat ik er toch was ben ik ook een dagje in Vegas gaan kijken. Dan is overdag gokverslaafde aapjes in het casino kijken en voor het eten weer wegwezen daar prima. :p
Prima hoor (ik heb overigens ook alle nationale parken rond Las Vegas bezocht, America the Beautiful pass is een aanrader voor 80$ ). Maar in mijn optiek, en ik snap dat andere dat anders meemaken, doe je Las Vegas of niet (hooguit erdoorheen rijden) of je dompelt je er een dag of drie in onder (langer lijkt mij echt niet gezond ;)). Helpt misschien ook dat ik Black Jack leuk vind, zelf met een bescheiden budget < 100$ kan je daar over het algemeen een goed deel van de avond mee volhouden (en dan krijg je drank gratis). En afhankelijk van je medespelers kan je best goede gesprekken hebben en best friends voor de rest van de avond worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bwerg
  • Niet online

bwerg

Internettrol

Ik drink niet en ik speel alleen spellen met inleg als mijn verwachtingswaarde van de winst boven de nul ligt. :+ Dus voor mij was het vooral een beetje als het land van Laaf in de Efteling, maar dan net anders.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dennis112
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 24-04 23:51
Ligt er ook gewoon aan wat je wil doen in Vegas natuurlijk en wat je budget is. Ik zou altijd in een strip hotel met casino gaan zitten voor de experience en ook omdat ik wel tot 3 uur s-nachts ofzo in het casino zit en dan niet nog helemaal naar een ander hotel wil reizen om 3 uur s-nachts.

1 keer gehad dat ik in Hilton Grand vacations zat achter de strip en s-avonds in Circus Cirus naar casino ging met z'n allen. Omdat ik wat langer in casino bleef later in mijn eentje weer terug moeten lopen naar hotel midden in de nacht, maar dan voel je je eigen toch niet helemaal veilig in die donkere straatjes.

Dus voor mij voortaan altijd een Strip hotel die een casino heeft. Geef je niks om casino dan kan ik begrijpen dat je het wat goedkoper opzoekt buiten de strip om

Asus P6T Deluxe, Intel Core i7 920, 6Gb 1333Mhz DDR3, 2 x Sapphire HD5830 in Crossfire

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BJBoes
in 2006 toen ik in vegas was was de piratenshow voor Treasure island nog een ding. volgens mij is die gewoon vanwege budget omzeep geholpen! was altijd leuk.

wat me altijd bij gebleven is dat ik 1 en dezelfde figuur bijna 24 uur lang achter dezelfde eenarmige bandiet heb zien zitten!! Kijk dan heb je wel seriues problemen zeg maar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Get!em
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

bwerg schreef op dinsdag 6 juli 2021 @ 11:18:
Ik drink niet en ik speel alleen spellen met inleg als mijn verwachtingswaarde van de winst boven de nul ligt. :+ Dus voor mij was het vooral een beetje als het land van Laaf in de Efteling, maar dan net anders.
LoL, die uitdaging had ik ook aangenomen daar. Als minderjarige toentertijd, stond ik daar op de camping. Ter promotie, kreeg iedere ziel een rol muntjes (nickels) en gratis transfer naar t casino. Met ons gezin, dus 4 rolletjes gekregen. Dat was het speelgeld.... daarmee kans op winst aanwezig, kans op verlies ook, maar alleen verlies van het gekregen geld (bij genoeg discipline).

Toen maar begonnen met die eenarm bandiet.... Well... dat werd dus 2 emmers vol van die k-muntjes. Ingeleverd bij zo'n loketje.

Geen idee eigenlijk of machines met zulke muntjes nog bestaan daar...

[ Voor 4% gewijzigd door Get!em op 06-07-2021 11:57 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• VulcanRaven
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 13:10
Wij hebben een laatste grote reis op de planning staan naar de VS. Wordt onze 4e keer na NY / WAS DC, Florida en Hawaii te hebben gezien.

We hebben deze reis al geboekt in 2019 om in 2020 te gaan, helaas al 2 keer moeten verzetten wegens corona en nu als allerlaatste kans in September opstaan. De 1e keer omzetten kwam eigenlijk wel handig uit, we hadden de initiële reis veel te kort gepland en veel zaken overgeslagen. Daarom bij de 2e (en nu 3e) verzetting een veel mooiere en langere reis geboekt waarbij we alles wat we nog wilden zien meenemen.

In het kort:

Vliegen naar Denver om van daar uit Mount Rushmore, Badlands NP, Devils Tower, Yellowstone NP, Grand Teton NP en Craters of the Moon NM te bezoeken. Vervolgens naar San Francisco te gaan en van daaruit het bekende rondje westkust te doen om uit te komen in Los Angeles.

Helaas is de situatie nog steeds uitzichtloos en houden er rekening mee dat het feestje niet door gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jan390
[...]

Het ging ook puur om de overnachting. Belangrijk is om flexibel te zijn qua dagen en de prijzen in de gaten te houden. Prijzen per dag/hotel fluctureren enorm. Paris Las Vegas was 140€ per nacht voor 4 personen. Ik kan in ieder geval zeggen dat ik heb gezwommen onder de eiffeltoren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nuevocasa
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 23-04 15:01
jan390 schreef op dinsdag 6 juli 2021 @ 12:39:
[...]

Het ging ook puur om de overnachting. Belangrijk is om flexibel te zijn qua dagen en de prijzen in de gaten te houden. Prijzen per dag/hotel fluctureren enorm. Paris Las Vegas was 140€ per nacht voor 4 personen. Ik kan in ieder geval zeggen dat ik heb gezwommen onder de eiffeltoren :)
In het weekend liggen de prijzen ook veel hoger in Vegas. Als het mogelijk is, kun je daar ook rekening mee houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PolarBear
  • Niet online
Nuevocasa schreef op dinsdag 6 juli 2021 @ 12:49:
[...]

In het weekend liggen de prijzen ook veel hoger in Vegas. Als het mogelijk is, kun je daar ook rekening mee houden.
Dat is overigens niet alleen in Vegas zo. Hoewel ik wel een keer in het weekend voor een habbekrats een (goed) hotel op Wallstreet in NY heb kunnen krijgen terwijl de rest van de stad duur was.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dennis112
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 24-04 23:51
In Vegas is het wel heel extreem, daar betaal je in het weekend gewoon 3-4 keer zoveel als doordeweeks af en toe.

Asus P6T Deluxe, Intel Core i7 920, 6Gb 1333Mhz DDR3, 2 x Sapphire HD5830 in Crossfire

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jebus4life

Jebus4life

BE User

Even inpikken over de discussies van de air fares. Geen idee wanneer jullie vliegen, maar 750-1000€ voor een retourtje vind ik toch enorm pittig (gezien de huidige financiële staat van de airlines zou het me niet verbazen mocht dat in de toekomst het nieuwe normaal worden, daar niet van)? Of doelden jullie op nog extra binnenlandse vluchten?

Want richting US betaalde ik meestal €450-500 voor een retour. Gezien ik nog een voucher had openstaan bij Air France/KLM heb ik nu gewoon rechtstreekse vluchten op Miami geboekt voor €600. Maar op diezelfde data had ik gewoon (niet rechtstreeks) voor €250 kunnen boeken via TAP 8)7
*Noot, ik reis niet in de zomer ofzo, misschien dat dat toch zo'n groot verschil maakt?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Nuevocasa
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 23-04 15:01
Jebus4life schreef op dinsdag 6 juli 2021 @ 14:55:
Even inpikken over de discussies van de air fares. Geen idee wanneer jullie vliegen, maar 750-1000€ voor een retourtje vind ik toch enorm pittig (gezien de huidige financiële staat van de airlines zou het me niet verbazen mocht dat in de toekomst het nieuwe normaal worden, daar niet van)? Of doelden jullie op nog extra binnenlandse vluchten?

Want richting US betaalde ik meestal €450-500 voor een retour. Gezien ik nog een voucher had openstaan bij Air France/KLM heb ik nu gewoon rechtstreekse vluchten op Miami geboekt voor €600. Maar op diezelfde data had ik gewoon (niet rechtstreeks) voor €250 kunnen boeken via TAP 8)7
*Noot, ik reis niet in de zomer ofzo, misschien dat dat toch zo'n groot verschil maakt?
Dat maakt een enorm verschil ja ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PolarBear
  • Niet online
dennis112 schreef op dinsdag 6 juli 2021 @ 14:09:
In Vegas is het wel heel extreem, daar betaal je in het weekend gewoon 3-4 keer zoveel als doordeweeks af en toe.
Klopt, hoewel het ook van de tijd van het jaar afhangt (en van de congressen in de stad). Was voor corona in Chicago precies tijdens een groot congres (ben vergeten welke), dat maakte de betere hotels vrij onbetaalbaar tov een week ervoor of na (maar ja had al tickets dus was tikje onhandig). Vond Vegas eind november ook heel duur, maar ja dat is thanksgiving weekend |:( Dus daar maar even omheen gepland. Washington DC heeft ook onbetaalbare periodes.

Nadeeltje van buiten de zomer naar de VS gaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jan390
Mocht je flexibel zijn (en erop vertrouwen dat je het land in kan):
business class: voor ongeveer 1200€ van Amsterdam: https://travel-dealz.de/deal/nordamerika-oneworld/
of
nov-maart 2022 voor 350€ (incl bagage) naar chicago:https://travel-dealz.eu/deal/star-alliance-economy-usa/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

In Vegas moet je op een doordeweekse dag zijn en niet in het weekend. Scheelt je klauwen met geld plus doordeweeks wordt je 9 kansen van de tien geüpgrade. Gewoon standaard kamer boeken en je krijgt een suite.

Dat bubbelbad met uitzicht over de strip resp de glazen douche in de slaapkamer waren leuke extra's :P :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PolarBear
  • Niet online
jan390 schreef op dinsdag 6 juli 2021 @ 15:54:
Mocht je flexibel zijn (en erop vertrouwen dat je het land in kan):
business class: voor ongeveer 1200€ van Amsterdam: https://travel-dealz.de/deal/nordamerika-oneworld/
of
nov-maart 2022 voor 350€ (incl bagage) naar chicago:https://travel-dealz.eu/deal/star-alliance-economy-usa/
Thanks heb meteen geboekt, was het al van plan maar dit was wel aantrekkelijk. De datums kwamen niet helemaal uit maar heen Premium Economy en terug Business is dikke prima voor +/-1100 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Get!em
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

Iemand nog naar Death Valley?

56c Max en 42c minimum

https://www.washingtonpos...-record-high-temperature/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• downtime
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Je moet sowieso niet in juli of augustus naar Death Valley gaan tenzij je van plan bent om in de auto te blijven met de airco op standje “Ludicrous”.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jan390
downtime schreef op zaterdag 10 juli 2021 @ 13:12:
[...]

Je moet sowieso niet in juli of augustus naar Death Valley gaan tenzij je van plan bent om in de auto te blijven met de airco op standje “Ludicrous”.
Ik heb destijds nog wel eens voorgesteld om daar een nachtje te overnachten op de camping. Dat werd met 3-1 weggestemd 8)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• matthijst
downtime schreef op zaterdag 10 juli 2021 @ 13:12:
[...]

2x geweest in augustus. Lekker warm 👍
Overdrijven is ook een vak.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bockelaar
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11:52
prima overnacht in Stovepipe Wells met ook rond de 51C. Gelukkig is er airco in het restaurant en op de kamer, dus heb je het maar 30 meter echt warm ;)

[ Voor 7% gewijzigd door Bockelaar op 10-07-2021 18:09 ]

Remember: A CRAY is the only computer that runs an endless loop in just 4 hours...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TommyGun
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 02-05 13:55

TommyGun

Stik er maar in!

Voor de 2e maal onze West Coast reis geannuleerd... zomer 2022 poging 3...

Het is vooral zuur omdat dagelijks hordes ongevaccineerde Mexicanen het land wel binnen komen.

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hmmbob
Politics....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Realone
  • Nu online
Zondagavond teruggevlogen naar de VS en zowel de vlucht VS > EU als EU > VS zaten zo goed als vol. Tussenstop in DC, man wat een drukte daar. Voornamelijk binnenlandse vluchten natuurlijk, maar echt een gekkenhuis.
Dit kan ook niet lang goed gaan zou je zeggen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Get!em
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

jan390 schreef op zaterdag 10 juli 2021 @ 14:42:
[...]

Ik heb destijds nog wel eens voorgesteld om daar een nachtje te overnachten op de camping. Dat werd met 3-1 weggestemd 8)
Al vaker genoemd, ikzelf heb dat in een september wel gedaan. Nabij Harrisburg trouwens...dus stuk koeler.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• ChiLLeR
  • Laatst online: 02-05 21:34
Hier ook mee even mee lezen. Hier ook groot USA fan, tijd gewoon in NY. Mooie lange trips van 4 weken gemaakt West coast en Canada. Als ik ooit het geld heb dan huisje rondom Malibu :o (ik blijf dromen;))

Highlights waren toch wel Yellowstone, Glacier park, Highway 1. Ik vond het stuk rijden door Idaho potatoe land echt ook een mooie ervaring, miles aan niemands land met alleen maar landbouwgrond.
Jackson, Wyoming een leuke stop in de zomer.

Wij zijn ook hotel-gekkies dus we proberen altijd mooie en toffe hotels te vinden. Tips oa.
Tetons/Yellowstone Heart Six Ranch
Glacier Izaak Walton Inn
MOAB Under Canvas, meerder locaties maar wij sliepen in MOAB.
Las Vegas, The Delano (Alhoewel weinig bijzonder, veel hotels op de strip zijn mooi.)
Los Angeles, downtown https://www.acehotel.com/losangeles/

Palm Springs (verder vrij weinig te beleven) https://www.acehotel.com/palmsprings/ Toffe relaxte vibe, leuk voor een relaxte stop.

We waren van plan om in oktober rondje Florida te gaan maar geen idee of dat gaat gebeuren...

>> Signature?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

ChiLLeR schreef op dinsdag 20 juli 2021 @ 16:10:
Hier ook mee even mee lezen. Hier ook groot USA fan, tijd gewoon in NY. Mooie lange trips van 4 weken gemaakt West coast en Canada. Als ik ooit het geld heb dan huisje rondom Malibu :o (ik blijf dromen;))

Highlights waren toch wel Yellowstone, Glacier park, Highway 1. Ik vond het stuk rijden door Idaho potatoe land echt ook een mooie ervaring, miles aan niemands land met alleen maar landbouwgrond.

Wij zijn ook hotel-gekkies dus we proberen altijd mooie en toffe hotels te vinden. Tips oa.
Glacier Izaak Walton Inn
Las Vegas, The Delano (Alhoewel weinig bijzonder, veel hotels op de strip zijn mooi.)

Palm Springs (verder vrij weinig te beleven) https://www.acehotel.com/palmsprings/ Toffe relaxte vibe, leuk voor een relaxte stop.

We waren van plan om in oktober rondje Florida te gaan maar geen idee of dat gaat gebeuren...
Wow, ik woon in Los Angeles, en zeggen dat er niet veel te beleven is in Palm Springs is niet correct. Fantastische night-scene, kunst, en vlakbij Joshua Nat'l Park.

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Realone
  • Nu online
Snake schreef op woensdag 28 juli 2021 @ 07:01:
[...]

Wow, ik woon in Los Angeles, en zeggen dat er niet veel te beleven is in Palm Springs is niet correct. Fantastische night-scene, kunst, en vlakbij Joshua Nat'l Park.
Of het in Palm Springs ook het geval is weet ik niet, maar er veranderd wel veel als je ergens woont of een plek bezoekt met een local. Sommige zaken zijn als toerist moeilijk te vinden, niet meteen duidelijk of is het eigenlijk een gok of het wel wat is. Heb je dan een beperkte hoeveelheid tijd dan ga je er nogal gauw aan voorbij.
Er zijn ook niet veel toeristen die hier naar North Carolina zullen komen, maar als je hier een beetje de weg weet is er echt veel moois te beleven. :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Freezerator
  • Laatst online: 14:13

Glacier Izaak Walton Inn

Izaak Walton Inn ook geweest. Inderdaad de moeite waard als je naar Glacier gaat.

Yellowstone is inderdaad wel een echt enorm gaaf park. Zelf daar wel de voorkeur om echt in het NP te overnachten (wij zaten in Canyon Village), maar dat is dan geen spectaculair hotel (wel prima, maar $$$)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Get!em
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

Relaxed, duur, bizar aantal golfbanen in de woestijn.
Hotels kun je gerust een ster afhalen. Beetje overgewaardeerd. Saguaro is bijv 3 sterren, maar zou ik eerder op 2 zetten.
Riviera / Margarita ville resort is ook wel leuk hotel..

Restaurants (ook Europees gericht) in een gezellig centrum, dat wel. Ook vlak buiten het centrum soms verstopt een leuk restaurant. Bijv: Le vallauris Le Vallauris Restaurant
+1 760-325-5059
https://goo.gl/maps/dC1pC9uqzge6L2Bx8

En de tegenstelling tussen woestijn en Mount Jacinto via de Aerial Tramway is iets wat je bijblijft. Februari/maart: sneeuw boven, 25c-30c beneden.
En neem de laatste (of ena laatste ) tram bij zonsondergang naar beneden. Zeker met personeel erbij wordt t een gezellige boel in t donker.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tortelli

Tortelli

matthijst schreef op zaterdag 10 juli 2021 @ 15:13:
[...]

2x geweest in augustus. Lekker warm 👍
Overdrijven is ook een vak.
2x geweest in 1x in juli en 1x in mei. In juli was het 119f (48c) en moet zeggen dat het warmer was dan wij leuk vonden. Bij Badwater even uitgestapt voor de foto maar niet ver het zout op geweest.
5 jaar later terug geweest in mei, toen was het een graad of 30 en hebben we veel meer zaken bekeken.

Periode van mei is voor de westkust best een mooie tijd om te gaan is mijn ervaring. Het is rustiger, temperaturen zijn goed maar niet overdreven warm en je bent geneigd om meer wandelingen te maken etc. Enige "risico" is eventueel de Tioga pass (die bij ons pas net open was).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bazzemans
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12:33
Dit topic valt redelijk stil, waarschijnlijk omdat er op dit moment een 'travel ban' op toeristen vanuit het Schengengebied geldt.

Mijn vriendin en ik zijn uitgenodigd voor een bruiloft in Estes Park Colorado in het weekend van 18/19 september aanstaande. Daar willen we uiteraard heel graag naartoe. We proberen de informatie over de 'travel ban' op de voet te volgen, maar op dit moment lijkt het nog altijd onmogelijk om te gaan en ziet het er niet naar uit dat restricties voor die tijd worden opgeheven. Geruchten gaan dat de toegang voor toeristen pas rond thanks giving (november) zullen worden vrijgegeven. Tegenovergesteld heeft de EU waarschijnlijk (moet nog officieel worden aangekondigd) besloten om de VS van de lijst af te halen van 'veilige landen', waardoor geadviseerd wordt om het land te sluiten voor toeristen uit de VS. Hierdoor lijkt er een diplomatiek spel op gang te komen.

Vanwaar mijn post? Enerzijds om mijn frustratie te uiten. Anderzijds de vraag of er (legale) alternatieven zijn om toch naar de VS te kunnen?
(Daarbij hebben we al gehoord over 14 dagen in een land verblijven van waaruit het is toegestaan om naar de VS te reizen, zoals bijvoorbeeld Mexico. Het werkrooster van mijn vriendin (werkzaam als verpleegkundige in een ziekenhuis) staat dat echter niet toe.)

Tenslotte een vraag over hoe we onszelf het best op de hoogte kunnen houden? Ook al begint de tijd te dringen, als we last-minute kunnen gaan dan gaan we. We zijn nu afhankelijk van bepaalde nieuwssites en een zoekopdracht op Google.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Realone
  • Nu online
bazzemans schreef op maandag 30 augustus 2021 @ 13:41:
Vanwaar mijn post? Enerzijds om mijn frustratie te uiten. Anderzijds de vraag of er (legale) alternatieven zijn om toch naar de VS te kunnen?
(Daarbij hebben we al gehoord over 14 dagen in een land verblijven van waaruit het is toegestaan om naar de VS te reizen, zoals bijvoorbeeld Mexico. Het werkrooster van mijn vriendin (werkzaam als verpleegkundige in een ziekenhuis) staat dat echter niet toe.)
Nee, dat verblijf in een 3e land is de enige manier als je toerist bent.
Tenslotte een vraag over hoe we onszelf het best op de hoogte kunnen houden? Ook al begint de tijd te dringen, als we last-minute kunnen gaan dan gaan we. We zijn nu afhankelijk van bepaalde nieuwssites en een zoekopdracht op Google.
Ga er maar gewoon niet van uit dat je kunt gaan, maar mocht je hoop willen houden dan is je huidige manier waarschijnlijk de beste. Nagenoeg altijd worden dit soort wijzigingen in maatregelen al vooraf bekend gemaakt via de media, of in ieder geval dat er iets aan zit te komen.

De officiele regels vind je hier:
https://travel.state.gov/...tions-and-exceptions.html
https://www.whitehouse.go...ting-coronavirus-disease/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PolarBear
  • Niet online
bazzemans schreef op maandag 30 augustus 2021 @ 13:41:
Dit topic valt redelijk stil, waarschijnlijk omdat er op dit moment een 'travel ban' op toeristen vanuit het Schengengebied geldt.
Dat lijkt mij zeker de reden.
Geruchten gaan dat de toegang voor toeristen pas rond thanks giving (november) zullen worden vrijgegeven.
Heb dat gerucht niet eerder gehoord maar aangezien ik november geboekt heb om naar de VS te reizen wel interessant. Maar goed eerst zien dan geloven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bazzemans
PolarBear schreef op maandag 30 augustus 2021 @ 13:54:
[...]

Dat lijkt mij zeker de reden.

[...]

Heb dat gerucht niet eerder gehoord maar aangezien ik november geboekt heb om naar de VS te reizen wel interessant. Maar goed eerst zien dan geloven.
Misschien heb ik het ook wel iets te optimistisch geformuleerd. Het zijn vooral nieuwsberichten over de toerismesector met daarin destijds de vrees en inmiddels de hoop dat de restricties in november worden opgeheven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Realone
  • Nu online
bazzemans schreef op maandag 30 augustus 2021 @ 14:03:
[...]

Misschien heb ik het ook wel iets te optimistisch geformuleerd. Het zijn vooral nieuwsberichten over de toerismesector met daarin destijds de vrees en inmiddels de hoop dat de restricties in november worden opgeheven.
Een bericht dat het over 2 weken opgeheven zou worden zouden mij nog realistischer lijken dan in november. Dat is namelijk voor iedereen koffiedik kijken en ik kan mij moeilijk voorstellen dat de instanties daar het nut van in zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bazzemans
The Realone schreef op maandag 30 augustus 2021 @ 13:49:
[...]

Nee, dat verblijf in een 3e land is de enige manier als je toerist bent.
Duidelijk, jammer maar helaas.
The Realone schreef op maandag 30 augustus 2021 @ 13:49:
[...]

Ga er maar gewoon niet van uit dat je kunt gaan, maar mocht je hoop willen houden dan is je huidige manier waarschijnlijk de beste. Nagenoeg altijd worden dit soort wijzigingen in maatregelen al vooraf bekend gemaakt via de media, of in ieder geval dat er iets aan zit te komen.

De officiele regels vind je hier:
https://travel.state.gov/...tions-and-exceptions.html
https://www.whitehouse.go...ting-coronavirus-disease/
Zelf zit ik wel op het punt om mij erbij neer te leggen dat we niet kunnen gaan. Mijn vriendin wil echter liever de hoop levend houden.

De sites met de officiële regels ken ik inderdaad. Daar komt de info pas op, nadat het besluit genomen is. In Nederland hebben we toch ergens wel een prettige situatie dat maatregelen (zo goed en kwaad als het kan) worden aangekondigd.

Gek genoeg was het prettiger geweest als er een formeel bericht was dat de VS zich erop richt om in oktober/november/december open te gaan voor toeristen dan dat er niets over naar buiten wordt gebracht. We hadden ons er dan bij neer kunnen leggen dat het onmogelijk is en alternatieve plannen kunnen gaan maken. Nu hangen we (al lange tijd) tussen hoop en vrees.

Disclaimer: realiseren ons dat dit ergens een luxeprobleem is. Tegelijk is dit een 'once in a lifetime experience' die we helaas door de pandemie lijken te moeten gaan missen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bazzemans
The Realone schreef op maandag 30 augustus 2021 @ 14:07:
[...]

Een bericht dat het over 2 weken opgeheven zou worden zouden mij nog realistischer lijken dan in november. Dat is namelijk voor iedereen koffiedik kijken en ik kan mij moeilijk voorstellen dat de instanties daar het nut van in zien.
Dat het koffiedik kijken is over de werkelijke situatie rondom Covid, ben ik met je eens. Echter een richtlijn/routekaart, zoals die in Nederland er was, zou heel prettig zijn. Ondanks dat dan de situatie (snel) kan veranderen, geeft dan in ieder geval enig perspectief.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kju
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13:23

Kju

Mijn tickets naar Las Vegas van afgelopen zomer zijn gelukkig onbeperkt om te boeken. De reis staat nu alweer geboekt voor juli 2022. Kreeg net bericht dat Canada op 7 september weer open gaat, nu ome Joe nog..

[ Voor 8% gewijzigd door Kju op 30-08-2021 14:46 ]

PSN: Kjujay

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Realone
  • Nu online
bazzemans schreef op maandag 30 augustus 2021 @ 14:16:
[...]

Dat het koffiedik kijken is over de werkelijke situatie rondom Covid, ben ik met je eens. Echter een richtlijn/routekaart, zoals die in Nederland er was, zou heel prettig zijn. Ondanks dat dan de situatie (snel) kan veranderen, geeft dan in ieder geval enig perspectief.
Tja, hoe vervelend voor jou ook, er zal geen rekening gehouden worden met toeristen die zitten te wachten op een specifieke datum. Het advies is simpelweg, boek pas nadat er een besluit genomen is. Daar heb jij nu niks aan, maar je moet je wel beseffen dat dit het enige logische advies is.

Om toch nog een beetje USA vakantie in het topic te houden... Net terug van een weekendje kamperen aan Falls Lake, NC. Met 36 graden een beetje warm, maar we hadden wat verder van tevoren geboekt om een betere plek te hebben dan vorig jaar. Dat is gelukt, gezien het uitzicht vanuit de tent. 8)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/p_eO9qqtQEarQQG0FRKMZ8OEHNY=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/lKQy6fjQ8il89JRo9pj0QjzO.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Q00RnQG0RKhi6uSGyjFyGDyxO2M=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/bShaAUXObJI6sronjLFjaNgU.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_-2qaB_8he3fk8VxvONvyzpns6Y=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/TlTXW9jot1GrdmoSL1pTgXBF.jpg?f=fotoalbum_tile

Volgende week zouden we eigenlijk nog een lang weekend (Memorial Day) naar schoonmoeder in Florida gaan, maar die heeft een Covid besmetting opgelopen (je verwacht het niet in Florida...) dus dat slaan we ff over. Eigenlijk prima, want dan hebben we geen last van de drukte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bazzemans
Kju schreef op maandag 30 augustus 2021 @ 14:46:
Mijn tickets naar Las Vegas van afgelopen zomer zijn gelukkig onbeperkt om te boeken. De reis staat nu alweer geboekt voor juli 2022. Kreeg net bericht dat Canada op 7 september weer open gaat, nu ome Joe nog..
Daar hebben wij ook over nagedacht. Gokje wagen en een flexibel ticket boeken, zodat we ook de reis nog kunnen verplaatsen naar volgend jaar. Uiteindelijk niet voor gekozen, de bruiloft is immers dit jaar en we zijn dus ook niet zeker dat we volgend jaar wel willen (of kunnen) gaan. Daarnaast is ons alternatieve reisplan om niet te gaan vliegen, maar binnen Europa een tentreis te maken. De beste keus voor nu leek ons dus om niets te boeken.

Ik vind het wel verrassend dat Canada een week voorafgaand aan de datum dat ze opengaan dit bekendmaakt of was dit al langer duidelijk en nu definitief? Zelf had ik wel een beetje in mijn hoofd dat ze zulke besluiten zeker 2 weken of een maand van tevoren nemen.

Al met al is het ook zo dat we het heel moeilijk vinden om definitief te beslissen niet te gaan. Zo'n beslissing is toch makkelijker als iets of iemand waar je geen invloed op hebt beslist dat je niet mag gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kju
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13:23

Kju

Mijn bron is een post op insta. Ik heb het niet gefactchecked.
Wel rot van je bruiloft. Toen plan A niet door leek te gaan gingen we over naar plan B en kocht ik tickets naar Spanje en tegen de tijd dat we moesten gaan was Spanje nog rood en werd plan C een elektrische autorit naar Italie.
August 9, 2021: Border changes
Fully vaccinated foreign nationals will be allowed to enter Canada for discretionary travel on the following dates if they meet specific criteria:

August 9: American citizens and permanent residents of the United States, currently residing in and arriving from the United States, and who qualify for the fully vaccinated traveller exemption
September 7 (intended start date): All other foreign nationals who qualify for the fully vaccinated traveller exemption
Bron

[ Voor 49% gewijzigd door Kju op 30-08-2021 15:08 . Reden: toch maar wel even gecheckt ]

PSN: Kjujay

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bazzemans
Het niet kunnen bijwonen van de bruiloft is gewoon heel zuur. Plan A is voor ons om naar de bruiloft te gaan en daarna twee weken rond te reizen: Denver, Estes Park (locatie bruiloft), Rocky Mountain NP, Arches NP, Canyonlands NP, Bryce Canyon NP, Zion NP, Antilope Canyon.

Grand Canyon, Monument Valley zijn we in 2018 al geweest.

Plan B zou wat mij betreft zijn als we last-minute zouden kunnen gaan om op-en-neer te vliegen voor de bruiloft en in Europa verder te reizen.

Plan C is kamperen in Italië of eilandhoppen in Griekenland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jebus4life

Jebus4life

BE User

Jebus4life schreef op maandag 5 juli 2021 @ 13:49:

- Gold coast
- Tampa Area

Gezien de travelban in place blijft (en volgens de rumours zal het niet direct veranderen) hebben we hier eieren voor ons geld gekozen.

Alles gecancelled (huurwagen, hotels, ...). Met dank aan de flexibiliteit van Air France mijn vluchten herboekt richting Kaapstad. Jebus4life & vrouwlief gaan dus 3 weken naar Zuid-Afrika. Daar zijn we (voorlopig dan toch :+ ) nog welkom. Eerste keer Afrika, wordt een hele aanpassing. Qua politieke stabiliteit komt het wel min of meer overeen met de VS lijkt het :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hulleman
  • Laatst online: 01-05 14:49
Kju schreef op maandag 30 augustus 2021 @ 15:05:
Mijn bron is een post op insta. Ik heb het niet gefactchecked.
Wel rot van je bruiloft. Toen plan A niet door leek te gaan gingen we over naar plan B en kocht ik tickets naar Spanje en tegen de tijd dat we moesten gaan was Spanje nog rood en werd plan C een elektrische autorit naar Italie.

[...]

Bron
Canada is vanaf 7 september inderdaad weer open voor volledig gevaccineerden waar ook ter wereld. Bron. Mijn vriendin werkt bij een USA/Canada touroperator en vandaag gaan de eerste klanten weer naar Canada. Hopelijk volgt de USA ook snel.

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bazzemans
Hulleman schreef op dinsdag 7 september 2021 @ 14:13:
[...]

Canada is vanaf 7 september inderdaad weer open voor volledig gevaccineerden waar ook ter wereld. Bron. Mijn vriendin werkt bij een USA/Canada touroperator en vandaag gaan de eerste klanten weer naar Canada. Hopelijk volgt de USA ook snel.
Dat de grenzen van Canada weer open zouden gaan, daar waren al langere tijd geruchten over en een week van tevoren werd het aangekondigd. Wij zouden nu over een week willen vertrekken en heb er een hard hoofd in dat de VS op tijd Canada volgt. Sterker nog, er is een diplomatiek spel gaande tussen EU en de VS en het is altijd maar afwachten of dat besluitvorming versneld of juist meer vertraagt/frustreert.

• Reb87
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
Hulleman schreef op dinsdag 7 september 2021 @ 14:13:
[...]

Heb jij enig idee wat men in Canada precies onder een vaccinatiebewijs verstaat? Ik zie namelijk dat het papieren bewijs van de coronacheck app wat je kan printen alleen de 2/2 dosis informatie bevat. Canada vereist dat beide dosis erop staan + datum en plaats. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmmbob
Daar heb je toch een printje van gehad bij je prikken? De 2e bevat beide prikken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reb87
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
Hmmbob schreef op zondag 12 september 2021 @ 08:26:
Daar heb je toch een printje van gehad bij je prikken? De 2e bevat beide prikken
Klopt, maar daar staat op dat het geen officieel document/bewijs is. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hulleman
  • Laatst online: 01-05 14:49
Reb87 schreef op zaterdag 11 september 2021 @ 18:11:
[...]

Heb jij enig idee wat men in Canada precies onder een vaccinatiebewijs verstaat? Ik zie namelijk dat het papieren bewijs van de coronacheck app wat je kan printen alleen de 2/2 dosis informatie bevat. Canada vereist dat beide dosis erop staan + datum en plaats. 8)7
Dat weet ik niet exact. In de coronacheck app kun je bij het internationale bewijs op het vraagtekentje drukken (rechtsboven). Dan krijg je meer vaccinatieinfo. Of dat genoeg is voor canada weet ik niet, dat zou de reisorganisatie waar je boekt we moeten weten uiteraard. Wellicht de combi coronacheckapp + je vaccinatiebewijzen die je kreeg na vaccinatie?

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• VulcanRaven
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 13:10
Op het AllesAmerika forum is recent iemand naar Canada gegaan en heeft zijn ervaring gedeeld:

https://forum.allesamerika.com/viewtopic.php?f=8&t=77123

De print op coronacheck.nl is dus voldoende.
Pagina: 1 ... 38 ... 81 Laatste