Westland1940 schreef op maandag 5 juli 2021 @ 19:52:
Om dan toch een vraag achter te laten, hoe goedkoop kun je tegenwoordig een reis maken, maar wel met redelijk verblijf/onderdak? Ik ben de persoon die absoluut niet per se naar NY of LA wilt, meer juist voor het landschap of kleinere steden/dorpen.
2* met familie (4 personen) in de zomervakantie (2016 & 2017) naar West Amerika geweest in een Combi van hotels (1/3) & Kamperen(2/3). Voor resp 27 & 30 nachten beide keren 8k€ kwijt geweest voor 4 personen.
Ook Florida (hotels) bezocht, maar dat vonden wij minder.
Waar je het meest op kan "verdienen" zijn:
1) vluchten (de niet directe vluchten op populaire plaatsen (Vegas, LA) en vertrek AMS, DUS, BRU (of zelfs FRa, CDG). Google flight is je vriend. 500€-800€ pp is mogelijk in de zomer op West Amerika. Hou de prijzen gedurende enige tijd(maanden) in de gaten. Flexibiliteit in luchthaven en vertrekdagen is hier de key
2) Hotels afwisselen met een tent. Campingspullen deels meegenomen, maar grotendeels lokaal gekocht en weer achtergelaten. Veel (veel) goedkoper dan een camper. Airbnb is ook een optie.
3) DIY ipv reisbureau en/of georganiseerde tours. Waterhole canyon, Zebra, Peekaboo (e.a) ipv het dure Antelope Canyon
4) Overnachtingen in de parken is geweldig. Overnachting met een tent is ook goedkoper dan een camper. West Amerika heeft de ruimte en je hebt geweldige sterrenhemels en uitzichten. In Canyonlands hadden we met onze 2 tenten een "plekje" van 1500m2. Grand Canyon (Noord) stonden we 50 meter van de rand af. Dit zijn zijn ervaringen die je niet in West Europa hebt.
Tevens kun je op bepaalde plaatsen nog gratis overnachten (o.a BLM terrein). Alabama Hills is geweldig. UV zaklampje mee en je kunt 's avonds makkelijk schorpioenen zoeken.
Ondanks dat ik een schijthekel heb aan kamperen, gaat er niets boven het overnachten in het park. Een Eland (Elk) voor je tent (Yellowstone) is toch wel heel erg groot.
Vegas is bizar, Maar overnachten op de strip is eigenlijk een moetje. Het scheelt wel welke nachten je overnacht (vooraf plannen en boeken).
5) Eten: Supermarkten en zelf je eten maken scheelt enorm en wat is er mooier dan avondeten rond een kampvuurtje. 20% fooi in restaurants blijf ik moeite mee hebben.
6) Autohuur. Vergelijken helpt enorm. Ik kom regelmatig uit op de
all inn van sunnycars (verschillende landen en 3* USA). Dat heeft me al wat opgeleverd met een gescheurde voorruit en de gravel ritjes die de kleur van de auto deden veranderen ;-) Mag niet, maar nog nooit gezeur over gehad.
Have fun