Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Acties:
  • +2Henk 'm!

• The Realone
  • Registratie: januari 2005
  • Laatst online: 01:58
@Jebus4life Alles ten noorden van Orlando in die periode is geen garantie op goed weer.
En in mijn ogen is Florida leuk voor een paar dagen strand, maar daarna moet je wel echt door.

Savannah is nog altijd mijn favoriete bestemming, als wij daar beiden werken konden krijgen dacht ik er geen seconde over na. Charlotte zou ik aan me voorbij laten gaan, die stad trekt me totaal niet, kom dan maar gewoon een pilsje met me drinken in Raleigh ;) I.p.v. daarvan kun je beter wat verder naar het westen gaan en Asheville bezoeken en eventueel daar verder de bergen in gaan. Buiten Asheville zijn juist de kleinere dorpen daar leuk, wij zijn afgelopen zomer in Brevard geweest en dat is wel lekker idyllisch. Zo zijn er daar aardig wat.

Nashville is wel leuk, maar dan zou ik Memphis laten gaan om wat ruimer in de tijd te zitten. New Orleans vind ik dan wel echt een must en ik zou daar wat ruimer de tijd nemen.

Wat betreft NFL, als dat geen optie blijkt te zijn, overweeg college football. De sfeer is er absoluut niet minder om en de grote games vullen ook gewoon stadions van 50k+.

[Voor 8% gewijzigd door The Realone op 14-03-2021 00:17]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• matthijst
  • Registratie: november 2002
  • Laatst online: 00:48
Jebus4life schreef op zaterdag 13 maart 2021 @ 22:54:
Dus dan blijft Florida over. Eventueel kunnen we dat nog aanvullen met een stukje Deep South.

Mensen hier met wat ervaringen in dat deel van de US?
In Florida zelf dacht ik natuurlijk aan de Everglades, Kennedy Space Center en de Keys.

Als ik wat (of zelfs veel) van het zuiden erbij wil nemen (waar ik weinig ken/weet, puur een eerste google search) aan Savannah, via Atlanta of Charlotte (grote steden, misschien/waarschijnlijk is er een aantrekkelijker alternatief) naar de Great Smokey Mountains waar er in principe nog wat hikes te doen zijn in deze periode van het jaar. Wel warm kleden). Richting Nashville, dan door naar Memphis, Natchez en dan naar New Orleans?

Wel zou ik eens een NFL game kunnen meepikken, of ik nu in Florida blijf of wat kilometers maal,teams genoeg! Mocht het NBA seizoen terug naar zijn "normale" indeling gaan voor het seizoen 21-22 heb ik ook daar wel kansen om iets mee te pikken. De vriendin moet maar aanvaarden dat dat part of the experience is >:) :+

Iemand een advies/mening over routes en/of must sees?
Alleen Florida is wel te doen via bv Orlando, Cape Canaveral, Daytona Beach, Miami, Fort Lauderdale, Key West. Meer een relaxvakantie dan denk ik, al vraag ik me af of zwembaden dan nog te doen zijn qua temperatuur.
Vind zelf Savannah, Memphis, New Orleans en Nashville erg leuk. En Atlanta als stad.
Misschien dat er tegen die tijd weer wat concerten zijn, ook leuk om mee te pakken in de VS. Publiek gaat daar altijd redelijk los :D
Bij sportwedstrijden tijdens de wedstrijd eten en drinken, scheelt irritatie over al die timeouts :X

Paar blogjes van vakanties in die hoek. Die vanaf Dallas was in november, de rest in augustus:
Miami, Fort Lauderdale, Key West, Orlando, Daytona Beach
Orlando, Jacksonville, Savannah, Tallahassee, Atlanta
Dallas, Alexandria, Pierre Part, Morgan City, New Orleans, Vicksburg, Memphis, Nashville, Atlanta
Atlanta, Nashville, Asheville, Charleston, Savannah

Misschien een one way route overwegen?

• Jebus4life
  • Registratie: juni 2012
  • Laatst online: 00:22
Jongens, het is te hopen dat Hoekstra (ofja, zijn opvolger :+ ) samen met die Fransen Air France/KLM toch een maandje of 7 recht wil houden. Mijn tickets voor november richting Miami zijn geboekt :+

Het was stilaan van moeten, mijn Air France vouchers gingen deze week vervallen

[Voor 4% gewijzigd door Jebus4life op 28-04-2021 00:15]

• wodkabuikje
  • Registratie: maart 2005
  • Laatst online: 22:28
Is het al bekend dat we weer welkom zijn daar? Las dat het andersom binnenkort wel weer mag.

niet iedereen heeft een bierbuikje

• TommyGun
  • Registratie: mei 2004
  • Laatst online: 02:46

TommyGun

Stik er maar in!

"Binnenkort" ja... geen datum genoemd helaas, ik hoop er ook heel erg op dat we weer mogen komende zomer.

Nóg een jaar uitstellen zou echt k... zijn :|

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

• Jebus4life
  • Registratie: juni 2012
  • Laatst online: 00:22
wodkabuikje schreef op woensdag 28 april 2021 @ 08:53:
Is het al bekend dat we weer welkom zijn daar? Las dat het andersom binnenkort wel weer mag.
Nope, ik las wel artikels dat mensen die gevaccineerd zijn "binnenkort" terug welkom zijn (ik meen dat het over de zomer ging).

Gezien ik niet langer kon wachten gewoon gekozen om de meest realistische bestemming om a) Naartoe te mogen gaan in november en b) waar ik relatief zeker ben van teminste wat zon.
*Ik kon gaan proberen de centen van mijn voucher terug te krijgen en later op het jaar pas te beslissen, maarja, we wouden toch op reis in november dusja.

Bovendien heeft @The Realone mij een pilsje aangeboden in Raleigh :+ Kans dat dat op mijn reisroute komt is wel relatief klein, maar ik ben het niet vergeten :*) :9 O-)

[Voor 10% gewijzigd door Jebus4life op 28-04-2021 11:18]

• The Realone
Jebus4life schreef op woensdag 28 april 2021 @ 11:16:
[...]

Nope, ik las wel artikels dat mensen die gevaccineerd zijn "binnenkort" terug welkom zijn (ik meen dat het over de zomer ging).

Gezien ik niet langer kon wachten gewoon gekozen om de meest realistische bestemming om a) Naartoe te mogen gaan in november en b) waar ik relatief zeker ben van teminste wat zon.
*Ik kon gaan proberen de centen van mijn voucher terug te krijgen en later op het jaar pas te beslissen, maarja, we wouden toch op reis in november dusja.

Bovendien heeft @The Realone mij een pilsje aangeboden in Raleigh :+ Kans dat dat op mijn reisroute komt is wel relatief klein, maar ik ben het niet vergeten :*) :9 O-)
Hier om de hoek zit de kroeg met het Guinness World Record voor meeste bieren op tap. Just to sweeten the deal... ;)

Wij wilden komende zomer voor 2 weken terug naar Nederland om vrienden en familie te bezoeken. Als we in juli nog niet "welkom" zijn wordt dat sowieso een duur geintje met alle testen die je moet doen. Tel er maar $400 bij op per persoon.
Gisteren een vlucht willen boeken, dus 's ochtends gekeken. $850 per ticket, prima te doen dus. Wil ik ze een paar uur later vastleggen, zijn ze $1650 per ticket geworden. Dit slaat natuurlijk helemaal nergens op... :X

• downtime
  • Registratie: januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

The Realone schreef op woensdag 28 april 2021 @ 13:45:
[...]

Gisteren een vlucht willen boeken, dus 's ochtends gekeken. $850 per ticket, prima te doen dus. Wil ik ze een paar uur later vastleggen, zijn ze $1650 per ticket geworden. Dit slaat natuurlijk helemaal nergens op... :X
Dat is wel een extreme sprong. Ik heb wel eens meegemaakt dat een ticket in een uurtje van (ongeveer) € 700 naar € 1000 ging maar niet zo extreem. Toen wel de juiste keuze gemaakt: Gewoon gewacht tot de prijs (voor dezelfde vlucht) een maandje later weer naar € 700 zakte.

• Stinger_Ventura
  • Registratie: maart 2000
  • Laatst online: 05:50
Voor zowel de Nederlanders die vanuit de States terug willen naar NL als die vanuit hier naar de States willen; KLM heeft een hele flexibele Corona booking policy voor vluchten tot en met 31 December 2021
Als je om welke reden dan ook je vlucht niet wil/kan maken dan krijg je er vouchers voor terug. Ergo; zie je nu goedkope vluchten, en vlieg je wel vaker KLM of ben je van plan ze in de toekomst te vliegen, boek dan gewoon die tickets voor de lage prijs.

• The Realone
downtime schreef op woensdag 28 april 2021 @ 14:27:
[...]

Dat is wel een extreme sprong. Ik heb wel eens meegemaakt dat een ticket in een uurtje van (ongeveer) € 700 naar € 1000 ging maar niet zo extreem. Toen wel de juiste keuze gemaakt: Gewoon gewacht tot de prijs (voor dezelfde vlucht) een maandje later weer naar € 700 zakte.
Ja dit heb ik ook nog nooit meegemaakt. Dit was RDU > BRU via Delta/Virgin round-trip voor 2 personen in juli. Normaal betaal je rond de $1000 per ticket voor het hoogseizoen, maar bijna $1700 is zelfs voor corona tijden bizar.
Zojuist alsnog geboekt met United voor $2135 totaal. Ruim $400 duurder dan gisterenochtend en $1200 goedkoper dan gisterenmiddag. :X

• ex87
  • Registratie: maart 2010
  • Laatst online: 18:46
Ja ik wil ook wel weer is terug naar NL. Ben vanaf volgende week volledig gevaccineerd dus het zou wel prettig zijn om weer te mogen.

Hoorde van een collega dat je vanuit de EU wel gewoon de US in kan op een non-immigrant visum en dat je blijkbaar een brief kan aanvragen bij het consulaat. Ik ga alsnog de gok niet wagen tot het officieel weer open is maar fijn om te weten dat als het moet het kan.

Om on topic te blijven: Vrijdag gaat Disneyland open, en ik heb een kaartje voor zaterdag haha, 15% capacity dus praktisch een leeg park (ik geloof max 12k mensen).

🇺🇸 | California | Tesla M3 SR+

• The Realone
@ex87 Volgens mij de enige manier dat ik Disneyland vermakelijk zou vinden, have fun! ;)
Hoe hangt California erbij op het moment? Wil eigenlijk binnenkort een keer mijn schoonbroer bezoeken in San Diego en als ik kijk hoe het in NC gaat heb ik daar geen problemen mee. Nauwelijks nog maatregelen, besmettingen aardig onder controle, en de sfeer is gewoon prettig. Als het vergelijkbaar is aan de westkust durf ik dat wel aan, zeker gezien mijn vrouw en ik beiden al volledig gevaccineerd zijn.

• ex87
The Realone schreef op woensdag 28 april 2021 @ 17:27:
@ex87 Volgens mij de enige manier dat ik Disneyland vermakelijk zou vinden, have fun! ;)
Hoe hangt California erbij op het moment? Wil eigenlijk binnenkort een keer mijn schoonbroer bezoeken in San Diego en als ik kijk hoe het in NC gaat heb ik daar geen problemen mee. Nauwelijks nog maatregelen, besmettingen aardig onder controle, en de sfeer is gewoon prettig. Als het vergelijkbaar is aan de westkust durf ik dat wel aan, zeker gezien mijn vrouw en ik beiden al volledig gevaccineerd zijn.
CA is volgens mij de gunstigste staat op het moment. Praktisch alles is open, bijna geen gevallen meer, hoop gevaccineerde en tegen Juni zou alles weer helemaal open moeten zijn. Hier aan de central coast voelt het weer vrij normaal allemaal.

Sfeer is ook gewoon verder goed, verder is alles natuurlijk buiten hier dus dat scheelt ook haha.

• The Realone
Klinkt goed, tijd om eens die kant op te gaat dus. Hier is het ook goed verder, 29 graden en alles open. Sowieso zijn de restaurants e.d. hier nooit dichtgeweest dus dat helpt. :)
Reizen wordt weer een beetje aangenamer zo!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• MaZo
  • Registratie: mei 2002
  • Niet online
Nog twee maanden te gaan tot onze vakantie naar Florida (geboekt pre-Covid). Het gaat er om spannen, vooralsnog zijn de grenzen nog dicht voor o.a. Schengen. Mocht de boel tijdig open gaan, dan waarschijnlijk alleen voor gevaccineerden (de EU heeft immers al aangekondigd dat gevaccineerde Amerikanen deze zomer welkom zijn). Dit is voor ons nog ok (onze tweede prik staat voor vóór de vakantie gepland), mijn grootste zorg is dat mijn kinderen van 2 en 6 een masker op zullen moeten gedurende de vlucht. Bij de oudste van de twee gaat dit nog, maar de jongste trekt het masker binnen 10 seconden af.

[Voor 10% gewijzigd door MaZo op 16-05-2021 11:00]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• D-e-n
  • Registratie: februari 2004
  • Laatst online: 01:13
MaZo schreef op zondag 16 mei 2021 @ 10:57:
Nog twee maanden te gaan tot onze vakantie naar Florida (geboekt pre-Covid).
Ik weet dat ze met name in NY goed bezig zijn met dalende cijfers maar was Florida geen brandhaard?
Het gaat er om spannen,
Spannend inderdaad. Ik hoop voor je dat 't goed komt. Maar ik zou er doodzenuwachtig van worden. Nooit overwogen om te cancellen of ging dat niet?
Dit is voor ons nog ok (onze tweede prik staat voor vóór de vakantie gepland),
Hoe bedoel je dat? Je behoort tot een bepaalde groep met voorrang? Ik neem de algemene planning namelijk niet zo serieus. Die schuift iedere keer weer op.
mijn grootste zorg is dat mijn kinderen van 2 en 6 een masker op zullen moeten gedurende de vlucht. Bij de oudste van de twee gaat dit nog, maar de jongste trekt het masker binnen 10 seconden af.
Lange vluchten met een mondkapje lijkt me sowieso knap waardeloos. Ik zou er ook niet rustig mee kunnen slapen denk ik. Maar ik vrees dat we daar de komende jaren aan vastzitten.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• MaZo
  • Niet online
D-e-n schreef op zondag 16 mei 2021 @ 11:24:
Ik weet dat ze met name in NY goed bezig zijn met dalende cijfers maar was Florida geen brandhaard?
Was wel ja. Zal nu wel beter zijn. Ze staan zelfs al sportevenementen toe met tienduizenden mensen publiek. De gouverneur van Florida is conservatief en is niet zo van de Covid maatregelen. We verblijven in een huis met alles er op en er aan, en Disney etc. hebben we al gezien, dus we hoeven ons niet in de mensenmassa’s te begeven. Zelfs quarantaine zou geen probleem zijn voor ons in het huis.
Spannend inderdaad. Ik hoop voor je dat 't goed komt. Maar ik zou er doodzenuwachtig van worden. Nooit overwogen om te cancellen of ging dat niet?
Nee, vooralsnog niet overwogen. Schijnt dat we voor het huis dat we hebben geboekt niet zomaar geld terugkrijgen, maar een voucher. Gelukkig hebben we nog niet de volledige som voldaan.

[Voor 13% gewijzigd door MaZo op 16-05-2021 11:53]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• ex87
Ja reken er maar op dat je de hele vlucht je masker op moet. Dat gaat zeker de komende 2/3 jaar niet veranderen. Ik zelf ben ook van plan nooit meer zonder masker te vliegen.. Vieze mensen overal.

Disneyland was een mooie ervaring.. Alle rijen naar buiten verplaatst, bijna geen mensen (20% capaciteit) en praktisch alles kunnen doen in beide parken. Ook gewoon lekker om een mini road trip te maken naar LA en terug.

Onze volgende trip zojuist ook geboekt, 4 nachten Sequoia National Park in een Airbnb in Juni. Grote bomen kijken en 4 dagen hiken.CA begint wel echt normaal te worden, alles is open, praktisch geen COVID besmettingen meer dus tijd om er weer op uit te gaan.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• MaZo
  • Niet online
Masker vind ikzelf geen probleem. Echter wel voor een tweejarig kind. We vliegen gelukkig niet met een US-based vliegtuigmaatschappij, dus ik hoop op enige coulance. We hebben nog twee maanden om die kleine te trainen. De oudste gaat prima met masker.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• ex87
@MaZo Als je met KLM vliegt (bv) dan is er al een uitzondering:
"Exceptions
Children up to 10 years of age do not have to wear a mouth cap on board." (https://news.klm.com/klm-...ngers-to-wear-face-masks/)
Dus ja, ligt inderdaad helemaal aan je airline

Acties:
  • 0Henk 'm!

• MaZo
  • Niet online
ex87 schreef op zondag 16 mei 2021 @ 19:48:
@MaZo Als je met KLM vliegt (bv) dan is er al een uitzondering:
"Exceptions
Children up to 10 years of age do not have to wear a mouth cap on board." (https://news.klm.com/klm-...ngers-to-wear-face-masks/)
Dus ja, ligt inderdaad helemaal aan je airline
Nee, helaas. Dat gaat niet op voor vluchten van en naar Amerika. Het is immers federal law sinds januari dit jaar.

Neem aan dat ze coulant zijn op de weg terug naar huis (Amerika uit), maar naar Amerika is waarschijnlijk een heel ander verhaal.

[Voor 11% gewijzigd door MaZo op 16-05-2021 20:26]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• ex87
Ah dat had ik gemist.. Al ruim een jaar niet gevlogen. Lastig inderdaad dan!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• The Realone
Verhalen genoeg van mensen die geweigerd zijn op vluchten om een kleuter het masker niet op wil houden dus ik zou er niet zomaar vanuit gaan dat het wel goed komt.
Het ding zelf is niet zo'n ramp. Vorig jaar mei van NL naar de VS gevlogen en het is niet per se prettig, maar je went er aardig aan na een uurtje. In juli vliegen we naar Nederland en na dat ding een jaar lang gedragen te hebben geloof ik niet dat ik me er nog aan ga storen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• ex87
Ik heb 'm in Disneyland ook +10 uur opgehad achter elkaar, in de 33 graden.. Na een half uur was ik 'm vergeten verder.. Maar goed hier in CA is zonder masker over straat sowieso een manier om smerig aangekeken te worden door iedereen.

• Scott
  • Registratie: december 2004
  • Laatst online: 12-06 17:38

Scott

Ik ben, dus ik tweak

ex87 schreef op zondag 16 mei 2021 @ 19:19:
Onze volgende trip zojuist ook geboekt, 4 nachten Sequoia National Park in een Airbnb in Juni. Grote bomen kijken en 4 dagen hiken.CA begint wel echt normaal te worden, alles is open, praktisch geen COVID besmettingen meer dus tijd om er weer op uit te gaan.
Ken Sequoia NP niet, maar is 4 nachten alleen maar bomen kijken niet wat veel? Eind vorig jaar heb ik iets soortgelijks gedaan (Redwoods National & SP en Humboldt SP), maar na een dag of twee grote bomen bekijken had ik dat wel weer gezien. Gelukkig had ik ook nog een stukje Highway 1 meegepakt dus er zat in ieder geval wel variatie in toen. Maar, wat je zegt, CA is eigenlijk weer zo goed als open dus dat soort tripjes zijn ideaal nu!

Zit momenteel in Utah. Net twee dagen Zion gehiked, morgen Bryce en dan nog de Grand Canyon twee dagen :)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• BartS12
  • Registratie: september 2006
  • Laatst online: 10-06 23:30
MaZo schreef op zondag 16 mei 2021 @ 20:22:
[...]
Nee, helaas. Dat gaat niet op voor vluchten van en naar Amerika. Het is immers federal law sinds januari dit jaar.

Neem aan dat ze coulant zijn op de weg terug naar huis (Amerika uit), maar naar Amerika is waarschijnlijk een heel ander verhaal.
Uit persoonlijke ervaring, van afgelopen november en van vorige week: een kleuter van 4 hoeft *geen masker op* naar de VS; althans niet op vluchten met Air France of TAP Portugal. Geen woord, niet op het vliegveld, niet bij het instappen, niet tijdens de vlucht.

Ook bij aankomst ook het vliegveld (Miami), waar de regel officieel inderdaad wel vanaf 2 jaar is, geen enkel probleem gehad. De hele weg van vliegtuig tot bagage band, langs alle security, zonder masker.

Het *kan* dus best goed gaan. Onze indruk is/was dat de US vliegmaatschappijen er het grootste probleem van maken bij peuters/kleuters.

• MaZo
  • Niet online
BartS12 schreef op woensdag 19 mei 2021 @ 03:08:
[...]

Uit persoonlijke ervaring, van afgelopen november en van vorige week: een kleuter van 4 hoeft *geen masker op* naar de VS; althans niet op vluchten met Air France of TAP Portugal. Geen woord, niet op het vliegveld, niet bij het instappen, niet tijdens de vlucht.

Ook bij aankomst ook het vliegveld (Miami), waar de regel officieel inderdaad wel vanaf 2 jaar is, geen enkel probleem gehad. De hele weg van vliegtuig tot bagage band, langs alle security, zonder masker.

Het *kan* dus best goed gaan. Onze indruk is/was dat de US vliegmaatschappijen er het grootste probleem van maken bij peuters/kleuters.
Oh wow, dat verbaast me echt, zeker na het zien en lezen van de horrorverhalen van families die uit het vliegtuig zijn gegooid nadat de peuter vertikte een masker op te houden. Ook dacht ik dat TSA erg strikt was, in jouw geval dan op de luchthaven van Miami.

We vliegen met Swiss, ook naar Miami. Hier in Zwitserland hoeven kinderen tot 12 jaar geen masker op, dus ik hoopte al op wat coulance. Mijn zoon is net 6 en die snapt het al en vindt het geen probleem.

Dank voor je reactie, dit geeft me weer wat meer vertrouwen. Neem aan dat jij (of je vrouw) een US ingezetene bent of een green card hebt.

Nu de grenzen nog open voor de rest van ons! ;)

[Voor 4% gewijzigd door MaZo op 19-05-2021 06:30]

• Hmmbob
  • Registratie: september 2001
  • Laatst online: 12-06 09:10
Scott schreef op woensdag 19 mei 2021 @ 02:39:
[...]

Ken Sequoia NP niet, maar is 4 nachten alleen maar bomen kijken niet wat veel? Eind vorig jaar heb ik iets soortgelijks gedaan (Redwoods National & SP en Humboldt SP), maar na een dag of twee grote bomen bekijken had ik dat wel weer gezien. Gelukkig had ik ook nog een stukje Highway 1 meegepakt dus er zat in ieder geval wel variatie in toen. Maar, wat je zegt, CA is eigenlijk weer zo goed als open dus dat soort tripjes zijn ideaal nu!
Sequioa NP heeft een heel diverse natuur, met o.a. die grote bomen inderdaad. 4 dagen hiken kan makkelijk, genoeg te doen daar.

"Regard your soldiers as your children, and they will follow you into the deepest valleys;
look on them as your own beloved sons, and they will stand by you even unto death." - Sun Tzu, The Art of War

• redwing
  • Registratie: juni 1999
  • Laatst online: 22:31
Hmmbob schreef op woensdag 19 mei 2021 @ 08:49:
[...]

Sequioa NP heeft een heel diverse natuur, met o.a. die grote bomen inderdaad. 4 dagen hiken kan makkelijk, genoeg te doen daar.
Om te hiken is het daar inderdaad prima 4 dagen uit te houden. Het blijft natuurlijk vooral grote bomen kijken, maar de natuur is toch heel divers.

[removed]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Get!em
  • Registratie: maart 2004
  • Laatst online: 23:45

Get!em

Oh die ja!

Ik zou er wel wat voor over hebben om lekker rustig Sequoia en Kings te kunnen hiken. De Redwood Mountain trail bijv, een onderschat stukje bos. Heeft zelfs vlak bij (aan het zandpad vooraf) de trailhead zijn eigen tunnel tree, waar niemand komt (en die dus ook niet op de kaarten staat...)
Of de trails vanaf Kanawyers trailhead. Of de wat drukkere High Sierra Trailhead, fantastisch uitzicht.

• ex87
Scott schreef op woensdag 19 mei 2021 @ 02:39:
[...]

Zit momenteel in Utah. Net twee dagen Zion gehiked, morgen Bryce en dan nog de Grand Canyon twee dagen :)
Haha ach, wij houden wel van rust en wat je zelf zegt de rit erna toe is al leuk.. We rijden donderdag ochtend heen, en zondag middag weer terug dus effectief zullen we 2,5 dag echt hiken. Ben nog even aan het kijken wat we precies willen doen daar maar we zitten in een leuk klein dorpje en houden allebei wel van een goede brewery etc (wat er ook genoeg zit).

Eigenlijk ben ik vooral blij om even 4 dagen niet achter een computer te zitten :D

Zion staat ook nog op onze lijst voor het najaar. We willen eigenlijk vanuit de central coast naar Zion rijden, Grand Canyon en op de terugweg een weekendje Vegas.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• MaZo
  • Niet online
Nm. :z

[Voor 104% gewijzigd door MaZo op 24-05-2021 08:49]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Bockelaar
  • Registratie: juli 2001
  • Laatst online: 19:06
ex87 schreef op woensdag 19 mei 2021 @ 16:32:
[...]

Haha ach, wij houden wel van rust en wat je zelf zegt de rit erna toe is al leuk.. We rijden donderdag ochtend heen, en zondag middag weer terug dus effectief zullen we 2,5 dag echt hiken. Ben nog even aan het kijken wat we precies willen doen daar maar we zitten in een leuk klein dorpje en houden allebei wel van een goede brewery etc (wat er ook genoeg zit).

Eigenlijk ben ik vooral blij om even 4 dagen niet achter een computer te zitten :D

Zion staat ook nog op onze lijst voor het najaar. We willen eigenlijk vanuit de central coast naar Zion rijden, Grand Canyon en op de terugweg een weekendje Vegas.
als je dan toch naar Zion rijdt zou ik ook een dagje de moeite nemen om naar Bryce Canyon door te rijden.

Remember: A CRAY is the only computer that runs an endless loop in just 4 hours...

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: maart 2005
  • Laatst online: 21:53

Rivanov

Apple freak

Bryce vond ik persoonlijk mooier dan Zion :)

Steam | Twitch | Xbox Live: Rivanov | LG OLED65CX (Woonkamer) :: LG OLED55B6 (Slaapkamer) :: Xbox Series X

Acties:
  • 0Henk 'm!

• bwerg
  • Registratie: januari 2009
  • Niet online

bwerg

Internettrol

Rivanov schreef op maandag 24 mei 2021 @ 10:03:
Bryce vond ik persoonlijk mooier dan Zion :)
Ik ook. :) Maar heel verschillend, natuurlijk, dus je weet het toch pas als je het zelf gezien hebt.

Als je van wandelen houdt is Angels Landing in Zion prachtig, maar tussen de hoodoos van Bryce heen zeker ook. Ik heb zelf de Queens Garden trail en de Peekaboo Loop gelopen door het bekendste stuk van het park (die twee kun je aan elkaar plakken voor een lange wandeling) en de uitgestrektere en rustigere Fairyland Loop. Allemaal topwandelingen.

Angels Landing is doorgaans wel poepiedruk, al hielp vroeg opstaan wel.

Heeft geen speciale krachten en is daar erg boos over.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• BigSurf
  • Registratie: december 2001
  • Laatst online: 21:20
bwerg schreef op maandag 24 mei 2021 @ 12:06:
[...]
Angels Landing is doorgaans wel poepiedruk, al hielp vroeg opstaan wel.
Klopt. Ik heb toen de eerste bus genomen. Ook flink doorgelopen op de trail waardoor ik een kwartier alleen bovenop Angels landing stond. Dat was echt geweldig.

Om 10:30 was ik weer terug in Springdale waar ik volle rijen voor de shuttles zag. Voordeel van naar Amerika reizen is de jetlag waardoor je toch vroeg wakker bent.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• sandpatt
  • Registratie: november 2014
  • Laatst online: 00:28
Als hike in Zion kan ik Obervation Point aanraden. Prachtige wandeling, veel rustiger dan AL en je hebt een fenomaal zicht bovenaan.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Vos
  • Registratie: juni 2000
  • Laatst online: 23:21

Vos

AFCA

Heel vroeg gaan bij AL inderdaad, anders loop je achter mensen met instappers of slippers aan 8)7

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Get!em

Get!em

Oh die ja!

Het bordje bovenop en halverwege is ook wel toepasselijk bij dat publiek.

“Hier zijn sinds 20XX al Y mensen omgekomen door selfies. Watch your step”

Acties:
  • +1Henk 'm!

• bwerg
  • Niet online

bwerg

Internettrol

sandpatt schreef op maandag 24 mei 2021 @ 14:02:
Als hike in Zion kan ik Obervation Point aanraden. Prachtige wandeling, veel rustiger dan AL en je hebt een fenomaal zicht bovenaan.
Als je met die prachtige wandeling bedoelt om vanuit Zion canyon omhoog te lopen, die is al een jaar of twee dicht wegens een grote lawine over het zigzag-pad. En ik betwijfel of die nog open gaat, want die enorme stijle wanden erboven geven weinig reden om te geloven dat daar niks meer naar beneden kan komen. Maar je kan nog wel buiten het park om naar de East Mesa Trailhead rijden en vanaf daar naar Observation Point lopen. Dat is grotendeels door bos en over de hoogvlakte. Nog steeds mooi, maar niet het spectaculaire uitzicht op Zion Canyon tot je aan het einde bij Observation Point aankomt. Wel gemakkelijker en minstens een factor 10 rustiger dan Angels landing, toen ik er was. Het feit dat dit niet in de standaard wandelfoldertjes staat maakt daarbij het verschil, gok ik.
Get!em schreef op maandag 24 mei 2021 @ 15:02:
Het bordje bovenop en halverwege is ook wel toepasselijk bij dat publiek.

“Hier zijn sinds 20XX al Y mensen omgekomen door selfies. Watch your step”
Inderdaad, "bij dat publiek". Als je een beetje kan bergwandelen is het echt geen gevaarlijke of enge wandeling.

[Voor 15% gewijzigd door bwerg op 24-05-2021 16:51]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Scott
  • Registratie: december 2004
  • Laatst online: 12-06 17:38

Scott

Ik ben, dus ik tweak

bwerg schreef op maandag 24 mei 2021 @ 16:48:
[...]

Als je met die prachtige wandeling bedoelt om vanuit Zion canyon omhoog te lopen, die is al een jaar of twee dicht wegens een grote lawine over het zigzag-pad. En ik betwijfel of die nog open gaat, want die enorme stijle wanden erboven geven weinig reden om te geloven dat daar niks meer naar beneden kan komen. Maar je kan nog wel buiten het park om naar de East Mesa Trailhead rijden en vanaf daar naar Observation Point lopen. Dat is grotendeels door bos en over de hoogvlakte. Nog steeds mooi, maar niet het spectaculaire uitzicht op Zion Canyon tot je aan het einde bij Observation Point aankomt. Wel gemakkelijker en minstens een factor 10 rustiger dan Angels landing, toen ik er was. Het feit dat dit niet in de standaard wandelfoldertjes staat maakt daarbij het verschil, gok ik.

[...]

Inderdaad, "bij dat publiek". Als je een beetje kan bergwandelen is het echt geen gevaarlijke of enge wandeling.
Klopt, Observation Point is dicht inderdaad en het is niet duidelijk wanneer die weer opengaat.

Ik ben ook vroeg opgestaan voor Angels Landing (begon de trail om 7:15), en toen was het al niet echt rustig. Vond Bryce inderdaad ook mooier dan Zion, maar wel kleiner dus had ik sneller gezien.

Heb in de Grand Canyon ook de hele hike naar beneden en weer naar boven gedaan op de laatste dag. 20 mijl en 4500 voet verticaal. Voelde m'n voeten wel die avond, maar wel prachtige uitzichten.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• ex87
Wow, fantastische tips hier allemaal.. Gaan allemaal onze trip guide in! Bedankt allen :D

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Christoph
  • Registratie: februari 2000
  • Niet online
ex87 schreef op zondag 16 mei 2021 @ 23:29:
Ik heb 'm in Disneyland ook +10 uur opgehad achter elkaar, in de 33 graden.. Na een half uur was ik 'm vergeten verder.. Maar goed hier in CA is zonder masker over straat sowieso een manier om smerig aangekeken te worden door iedereen.
Hier in Tahoe al maanden geen masker meer op..

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Get!em

Get!em

Oh die ja!

@ex87 de tip om Grand Canyon naar beneden en weer omhoog te lopen zou ik sterk overdenken.
In de zomermaanden af te raden qua weersomstandigheden ( warm en/of onweer) en je bepakking moet ook voldoende zijn qua voeding en drinken. Daarnaast is goede conditie natuurlijk vereist. Gezien jouw mogelijkheden om er op andere maanden te zijn: zoek het gunstige moment uit.

Doet me denken aan Death Valley, Badwater. Toen ik daar in 1995 was, waren er bijna alleen maar Belgen en Nederlanders. De andere nationaliteiten en vooral US waren niet zo gek om op heetste moment daar naar toe te gaan.
Badwater is tegenwoordig een boulevard geworden vergeleken met toen overigens. Toentertijd was het een onverharde parkeerplaats voor ongeveer 15 auto's bij de Badwater waterbron aan de rand van de zoutvlakte. De zoutvlakte zelf kon je met 10 meter oplopen bereiken. Tegenwoordig is het een complete parkeerplaatsboulevard met hokjes, infopanelen en een houten vlonder tot ver de zoutvlakte op, omdat de eerste kilometer door massatoerisme kapot is.

[Voor 21% gewijzigd door Get!em op 25-05-2021 09:46]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Hmmbob
Get!em schreef op dinsdag 25 mei 2021 @ 09:29:
Doet me denken aan Death Valley, Badwater. Toen ik daar in 1995 was, waren er bijna alleen maar Belgen en Nederlanders. De andere nationaliteiten en vooral US waren niet zo gek om op heetste moment daar naar toe te gaan.
In november 2016 was het heerlijk 32 graden daar :+

"Regard your soldiers as your children, and they will follow you into the deepest valleys;
look on them as your own beloved sons, and they will stand by you even unto death." - Sun Tzu, The Art of War

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Get!em

Get!em

Oh die ja!

In september 2017 ook rond die temperatuur bij Badwater, ik heb er toen in een tentje geslapen op een terrein ergens tussen Aguereberry Point (uitzicht op Badwater) en Wildrose Peak, was best fris.....

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Hmmbob
3 jaar in de woestijn gewoond (in dit gebied): wij ging in de zomer afkoelen aan de kust (Malibu!), en in de winter opwarmen op dezelfde plek :+

[Voor 28% gewijzigd door Hmmbob op 25-05-2021 11:13]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• ex87
Ja, onze road trip willen we denk ik in september doen, wordt allemaal een beetje puzzelen want misschien willen we naar Texas rijden voor de F1 (in 2019 ook geweest, en een goede vriend woont in Austin)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Get!em

Get!em

Oh die ja!

Ik weet niet hoe het nu zit met de holidays in US, maar het was in de NP toen wij er waren in september gierend druk met "lokale" bezoekers. Verklaring was toen dat ze allemaal wilden gaan na het algemene seizoen waarin de halve wereld de US parks bezoekt, maar nog wel mooi weer wilden hebben. Oa de hoge delen van Yosemity en Grand Canyon North Rim hadden eind september/oktober toch altijd weer de eerste sneeuwberichten. Het was overigens toen ook de maand van de Aniversary met 1 dag gratis bezoek aan de NP.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Hmmbob
4th of July in Zion is ook geen aanrader :X

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Appie
  • Laatst online: 11-06 15:29

Appie

F1RST Racing

The Realone schreef op woensdag 28 april 2021 @ 13:45:
[...]

Hier om de hoek zit de kroeg met het Guinness World Record voor meeste bieren op tap. Just to sweeten the deal... ;)

Wij wilden komende zomer voor 2 weken terug naar Nederland om vrienden en familie te bezoeken. Als we in juli nog niet "welkom" zijn wordt dat sowieso een duur geintje met alle testen die je moet doen. Tel er maar $400 bij op per persoon.
Ik ga zelf terug for 2 weken eerste week van Augustus - we zijn ingeent. Ik geloof dat wij $600 betaalde voor 5 personen (maar lekker via CC punten betaald) twee maanden geleden. Tarieven varieren regelmatig.

PSNID: AppiePils || You can take me in the mailing, but i am not from yesterday!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• The Realone
Appie schreef op dinsdag 25 mei 2021 @ 23:00:
[...]

Ik ga zelf terug for 2 weken eerste week van Augustus - we zijn ingeent. Ik geloof dat wij $600 betaalde voor 5 personen (maar lekker via CC punten betaald) twee maanden geleden. Tarieven varieren regelmatig.
Ik weet het, maar dit zijn wel extremen. Ook is de prijs inmiddels niet meer onder de $1300 (1369 atm) per ticket gedoken. Meer dan ik ooit betaald heb, zelfs voor het hoogseizoen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Appie
  • Laatst online: 11-06 15:29

Appie

F1RST Racing

The Realone schreef op dinsdag 25 mei 2021 @ 23:31:
[...]

Ik weet het, maar dit zijn wel extremen. Ook is de prijs inmiddels niet meer onder de $1300 (1369 atm) per ticket gedoken. Meer dan ik ooit betaald heb, zelfs voor het hoogseizoen.
Nu de grenzen open gaan en er meer duidelijkheid komt (is), gaan de prijzen ook omhoog. Veel mensen hebben de boot nog afgehouden, gaan nu met de verandere omstandigheden boeken.

PSNID: AppiePils || You can take me in the mailing, but i am not from yesterday!

• sandpatt
Ik ben eigenlijk nog op zoek naar een regio waar het warm genoeg is in november. FL en HI vallen af.
Ik dacht de deep south mss?

• Hmmbob
Define "warm genoeg"?

Zelfs in San Diego wordt het rond die tijd "maar" 20 graden - ik weet niet wat je zoekt.

• bwerg
  • Niet online

bwerg

Internettrol

Hmmbob schreef op dinsdag 25 mei 2021 @ 11:01:
[...]

In november 2016 was het heerlijk 32 graden daar :+
In november 2019 heb ik er met een dikke winterjas en muts gelopen. :X Maar in Bryce was het dan weer zomerweer, dat hadden we dus andersom verwacht. En in de Grand Canyon was het een kerstlandschap. Tussendoor nog in een t-shirtje gekano'd in Antelope Canyon. Er is geen pijl op te trekken in de woestijn.
Hmmbob schreef op dinsdag 25 mei 2021 @ 22:52:
4th of July in Zion is ook geen aanrader :X
"Even snel een hapje eten" was op thanksgiving ook geen succes. Ofwel een eetgelegenheid was dicht omdat het personeel lekker op familiebezoek was, ofwel het was open en je kon alleen een viergangendiner met kalkoen krijgen. :+

[Voor 5% gewijzigd door bwerg op 26-05-2021 09:28]

• ramrodwillem
  • Registratie: augustus 2008
  • Laatst online: 23:10
Overweeg ook om weer eens naar The USA te gaan, wat is tegenwoordig een goed site voor het huren van een wagen, buiten die van de verhuurders zelf ?

• MaZo
  • Niet online
ramrodwillem schreef op woensdag 26 mei 2021 @ 09:31:
Overweeg ook om weer eens naar The USA te gaan, wat is tegenwoordig een goed site voor het huren van een wagen, buiten die van de verhuurders zelf ?
www.easycar.com

Acties:
  • +1Henk 'm!

• rvrbtcpt
  • Registratie: november 2000
  • Laatst online: 21:24
Tot nu toe altijd gehuurd bij: https://www.sunnycars.nl/
Niet de goedkoopste maar tot nu toe nog nooit gezeur gehad en altijd de onkosten vergoed als er iets was (lekke band, olie toevoegen, schade door 3en op de parkeerplaats)
Ook geen probleem om de huur data te wijzigen (al 2x: 202 > 2021 > 2022) zonder kosten.

• ramrodwillem
Thx , dat zijn geen misselijke huur prijzen bij www.easycar.com oeiii

[Voor 16% gewijzigd door ramrodwillem op 26-05-2021 09:40]

Acties:
  • +2Henk 'm!

• rvrbtcpt
ramrodwillem schreef op woensdag 26 mei 2021 @ 09:38:
Thx , dat zijn geen misselijke huur prijzen oeiii
Dat klopt, het hele corona verhaal heeft vakanties niet goedkoper gemaakt.
Is echter niet alleen in de US. Dit jaar wat extra sparen en dan volgen jaar weer. Het blijft een ontzettend mooi land om op vakantie te gaan.
Volgend jaar toch al een maandje geblokkeerd in de agenda :)

Ik weet niet of je deze kent: https://forum.allesamerika.com/ maar daar komt veel informatie langs over routes, autohuur, vliegtickets en tips om goedkoper te overnachten, vliegen, huren, etc.
Ik weet niet of je al vaker geweest bent maar let even op 2e bestuurder, one way fare en pech hulp onderweg.

[Voor 25% gewijzigd door rvrbtcpt op 26-05-2021 09:45]

• Xanthine
  • Registratie: mei 2018
  • Laatst online: 11-06 10:33
Ik huur altijd bij Avis. Mooie wagens (meestal splinternieuw) en als je via de app boekt met kortingscode komt het nog goed uit.

De laatste keren voor Corona belde ik eerst naar Avis als ik ter plaatse was en ging ik zo alle locaties af tot ik er eentje vond waar de economy wagens niet in voorraad waren, dan via de app een economy wagen boeken op die locatie, en dan krijg je zonder meerprijs een wagen uit een hoger segment :+ Ubertje nemen naar die locatie en klaar.

• Hmmbob
Ik zag pas dat via Tui de prijzen vrij redelijk waren: https://www.tuicars.com/nl/

maar, zal toch blijven afhangen van tijd, locatie en vraag&aanbod natuurlijk. Vooral dat laatste is wat minder momenteel: de grote car rental agencies hebben flink gesneden in het wagenpark.

• ramrodwillem
Ja ben er in totaal denk ik nu zo,n 5x geweest maar laatste keer was alweer in 2006, alles amerika.com kende ik nog niet zal het eens gaan doorlezen. Prijzen schijnen toch ook zo hoog te zijn ivm een te kort aan chips ...?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Hmmbob
Chips krijg je bij iedere maaltijd toch? :+

• MadMarky
  • Registratie: augustus 2001
  • Niet online
ramrodwillem schreef op woensdag 26 mei 2021 @ 10:01:
[...]
Prijzen schijnen toch ook zo hoog te zijn ivm een te kort aan chips ...?
Doorgaans willen toeristen een auto huren, niet kopen :P

🖥️ | 🚗

Acties:
  • +2Henk 'm!

• rvrbtcpt
Er gaan verhalen rond dat sommige verhuurbedrijven hun hele inventaris verkocht hebben om liquide te blijven en dat moet nu weer aangekocht worden

• sandpatt
Hmmbob schreef op woensdag 26 mei 2021 @ 08:45:
Define "warm genoeg"?

Zelfs in San Diego wordt het rond die tijd "maar" 20 graden - ik weet niet wat je zoekt.
15-20 graden, lentezonnetje is voldoende.

Vorig jaar was een reis naar Hawaii gepland, maar deze kon niet doorgaan door corona. We hebben vouchers van United gekregen die vervallen en november lijkt de enige mogelijkheid om voldoende vakantie te krijgen op het werk.
Hawaii is momenteel veel duurder dan oorspronkelijk gepland dus wordt wat moeilijk. Florida ben ik al geweest. Rondje zuidwest enkele jaren terug ook al gedaan.

September is mss ook nog een mogelijkheid, maar is wss wat te kortbij om nog voldoende te kunnen plannen qua beschikbaarheid. Zorgt natuurlijk wel voor heel wat meer mogelijkheden (rondje Denver of pacific nw)

• nuffy
  • Registratie: mei 2008
  • Laatst online: 23:13
Frijns.Net schreef op woensdag 26 mei 2021 @ 09:44:
[...]

Ik weet niet of je deze kent: https://forum.allesamerika.com/ maar daar komt veel informatie langs over routes, autohuur, vliegtickets en tips om goedkoper te overnachten, vliegen, huren, etc.
Ik weet niet of je al vaker geweest bent maar let even op 2e bestuurder, one way fare en pech hulp onderweg.
precies sunnycars is perfect hiervoor . Je auto komt alsnog bij de bekende grote verhuurders vandaan maar wel onder de duidelijke nederlandse voorwaarden van sunny . Geen gedoe of gezeik daarmee en ook geen extra paketten aanklikken waarvan de prijs verdubbeld. USA heeft enorm veel haken en ogen mbt autohuur + de hoge WA verzekering tot 7.5 miljoen ? . 2e bestuurder en uberhaupt de staat uit mogen is het eerste waar ik naar zou kijken of dat past in je route .

• miicker
  • Registratie: juni 2011
  • Niet online
Tip:
Kijk eens bij Budget. Wij hebben 2 jaar terug via budget.lt (Litouwen) een auto gehuurd in Amerika. Ieder land dat lid is van de EU kun je kiezen bij Budget. Je hebt dan dezelfde voorwaarden en verzekeringen die je krijgt als je vanuit Nederland boekt. Wij hadden drie weken een Mustang. Vanuit NL zou dan minimaal €1700 zijn (bij welke verhuurder dan ook). Uiteindelijk nog geen €900 betaald via budget.lt.

Het was wel even wat gedoe bij de balie (wilde ons een andere auto meegeven, Mustang was zogenaamd niet voorradig. Ze wilde ons een Mustang GT aansmeren voor iets van 50 dollar per dag extra. Uiteindelijk voet bij stuk gehouden. Mevrouw kreeg ineens een SMS'je dat er net een Mustang was binnen gekomen, die mochten we meenemen, motor was natuurlijk koud, die stond daar allang. Uiteindelijk ondanks het gedoe zeker geen spijt gehad, zeker gezien de enorme besparing).

Een andere tip, mocht het je niet veel uitmaken wat voor auto je krijgt, reserveer altijd de kleinste auto. Die hebben ze daar in 99,9% van de gevallen toch niet. Dan krijg je altijd een gratis upgrade naar een groter model.

I haven’t slept for three days, because that would be too long.

• ramrodwillem
MadMarky schreef op woensdag 26 mei 2021 @ 10:11:
[...]

Doorgaans willen toeristen een auto huren, niet kopen :P
Ohw , echt , en de verhuurmaatschappij, wat doet die als hij zijn vloot wil vernieuwen ..? Domme opmerking dus.

• The Realone
sandpatt schreef op woensdag 26 mei 2021 @ 10:42:
[...]

Vorig jaar was een reis naar Hawaii gepland, maar deze kon niet doorgaan door corona. We hebben vouchers van United gekregen die vervallen en november lijkt de enige mogelijkheid om voldoende vakantie te krijgen op het werk.
Hawaii is momenteel veel duurder dan oorspronkelijk gepland dus wordt wat moeilijk. Florida ben ik al geweest. Rondje zuidwest enkele jaren terug ook al gedaan.

September is mss ook nog een mogelijkheid, maar is wss wat te kortbij om nog voldoende te kunnen plannen qua beschikbaarheid. Zorgt natuurlijk wel voor heel wat meer mogelijkheden (rondje Denver of pacific nw)
Afgelopen november was het hier in NC goed te doen en haalden we die temperaturen makkelijk, dus Zuid-Oost is een optie. Verder landinwaarts wordt het een stuk frisser.
En garanties krijg je niet ;)

• MadMarky
  • Registratie: augustus 2001
  • Niet online
ramrodwillem schreef op woensdag 26 mei 2021 @ 12:33:
[...]

Ohw , echt , en de verhuurmaatschappij, wat doet die als hij zijn vloot wil vernieuwen ..? Domme opmerking dus.
Die kopen voor relatief weinig voorraad partijen op bij een grote dealer en gaan niet zitten wachten op die paar nieuwe modellen dat momenteel slecht leverbaar is vanwege productieproblemen. En ja die voorraden zijn er nu nog steeds zeker op de US domestic market.
Dat de prijzen hoger liggen zal er vooral mee te maken hebben dat ze hun omzet doelen voor dit jaar willen halen en evt idd dat ze hun vloot moeten vernieuwen, niet dat ze niet aan (nieuwe) auto's kunnen komen door chiptekorten.

🖥️ | 🚗

• ex87
Die voorraden vallen vies tegen. Er worden nu zelfs 2de hands autos van particulieren opgekocht (soms zelfs met winst voor de particulier). De auto markt is hier echt een zooitje op het moment.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• The Realone
https://www.rijksoverheid...derland/quarantaineplicht

Geen quarantaineplicht in Nederland meer na aankomst uit de VS. Dat scheelt, nu die verplichtte testen nog schrappen en we zijn er :)

• haagsepracht
  • Registratie: november 2017
  • Laatst online: 30-05 06:40

haagsepracht

One Man, Half Machine.

sandpatt schreef op woensdag 26 mei 2021 @ 08:20:
Ik ben eigenlijk nog op zoek naar een regio waar het warm genoeg is in november. FL en HI vallen af.
Brasil São Paulo 🤩 alleen is dat geen USA.

[Voor 4% gewijzigd door haagsepracht op 27-05-2021 07:37]

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Hmmbob
The Realone schreef op donderdag 27 mei 2021 @ 00:22:
https://www.rijksoverheid...derland/quarantaineplicht

Geen quarantaineplicht in Nederland meer na aankomst uit de VS. Dat scheelt, nu die verplichtte testen nog schrappen en we zijn er :)
De VS heeft toch nog steeds een inreisverbod vanuit Schengen?

• voske
  • Registratie: maart 2006
  • Laatst online: 21:27
sandpatt schreef op woensdag 26 mei 2021 @ 10:42:
[...]
Texas, New Mexico en Arizona zouden dan ook opties kunnen zijn.

Be yourself, no matter what they say ...

Acties:
  • +2Henk 'm!

• The Realone
Hmmbob schreef op donderdag 27 mei 2021 @ 08:35:
[...]

De VS heeft toch nog steeds een inreisverbod vanuit Schengen?
Klopt ja, maar iemand moet de eerste zijn. Ik ben er vooral blij omdat ik begin juli naar Nederland reis. :)

• Koja78
  • Registratie: augustus 2015
  • Laatst online: 11-06 13:24
We zitten stiekem te plannen voor een eindejaarsreis (rond nieuwjaar) naar de States.
Nu dachten we aan de combi NY en Washington.
Maar:
a) Is dat te doen op pakweg een week tot 10 dagen
b) Is dat wel een goed idee in de winter

Graag de input van ervaringsdeskundigen...

Acties:
  • +1Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: februari 2003
  • Laatst online: 19:56

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Koja78 schreef op vrijdag 11 juni 2021 @ 10:15:
We zitten stiekem te plannen voor een eindejaarsreis (rond nieuwjaar) naar de States.
Maar:

Waar denk je aan qua planning? New York zou ik sowieso een nacht of drie minimaal doen.

Washington bedoel je DC mee?

Dat vond ik minder spannend eerlijk gezegd. Wel goed aan te reizen vanuit NY met de trein.

Ben zelf aan het kijken voor een camper trip in september. Wat een prijzen zeg. Twee keer zo duur als de vorige keer. Letterlijk :X

[Voor 10% gewijzigd door MikeyMan op 11-06-2021 10:18]

• Mrs Redhair
  • Laatst online: 12-06 18:00
The Realone schreef op maandag 1 februari 2021 @ 19:30:
Om dan maar even flauw te doen. Komend weekend een weekendje coastal North Carolina. :P Uitwaaien, want geweldig is het weer niet. Wel lekker rustig rond deze tijd.
Ik denk dat, zodra het weer kan, de eerstvolgende grotere trips die naar familie worden. West-Virginia en (veel leuker nog) San Diego.

Tegen die tijd wil ik toch eens proberen mijn vrouw zo ver te krijgen om met de auto een coast-to-coast trip te doen. Meer mensen die dat gedaan hebben? I-40 is voor mij het meest voor de hand liggend en dan wellicht vanaf Flagstaff zuidelijker naar Phoenix > San Diego.
Ga dan Route 66 rijden. Vanuit Chicago naar Malibu Beach. Vandaar uit zit je zo in San Diego

• Koja78
  • Registratie: augustus 2015
  • Laatst online: 11-06 13:24
MikeyMan schreef op vrijdag 11 juni 2021 @ 10:18:
[...]

Waar denk je aan qua planning? New York zou ik sowieso een nacht of drie minimaal doen.

Washington bedoel je DC mee?

Dat vond ik minder spannend eerlijk gezegd. Wel goed aan te reizen vanuit NY met de trein.

Ben zelf aan het kijken voor een camper trip in september. Wat een prijzen zeg. Twee keer zo duur als de vorige keer. Letterlijk :X
Zwaartepunt zou zeker op New York liggen... Washington max drie dagen. (city ja)
En misschien iets tussenin.

Acties:
  • +3Henk 'm!

• Calitomnication
  • Laatst online: 11-06 15:56

Calitomnication

Dream Of Calitomnication

Koja78 schreef op vrijdag 11 juni 2021 @ 10:15:
Maar:

New York is tof, DC is wel ok'ish, maar dat ligt natuurlijk aan je eigen interesses. Wil je Washington alleen een keer gezien hebben? Witte huis, mall, pentagon, captiol etc, dan heb je aan 1 dag eigenlijk ook wel genoeg.
Je zou evt met een vroege trein vanuit NY naar DC kunnen reizen en 's avonds een late trein terug.

Qua beleving zijn het overigens 2 compleet andere steden. New York bruist van de energie, waar DC meer een coorporate uitstraling heeft en er op straat vrij weinig te beleven is.

New York in de winter is wel mooi, maar houdt er wel rekening mee dat het er ontzettend koud kan zijn, wat weer maakt dat je iets gerichter door de stad moet wandelen. Het mooie van NY is dat je zonder plan lekker rond kunt wandelen, lekker in een park zitten en de energie van de stad in je op te nemen. Dat kan in de winter ook wel, maar je gaat bij een temperatuur van 4 graden toch net iets minder snel op het gras zitten :)

Overigens ken ik iemand die een website met tips over New York heeft.... kuch kuch sig kuch kuch

[Voor 3% gewijzigd door Calitomnication op 11-06-2021 12:14]

Garmin Forerunner 245 | hardlopen ftw! | Voeg me toe op Gamin Connect of Strava
tips voor New York

Acties:
  • +1Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Calitomnication schreef op vrijdag 11 juni 2021 @ 12:13:
[...]

New York is tof, DC is wel ok'ish, maar dat ligt natuurlijk aan je eigen interesses. Wil je Washington alleen een keer gezien hebben? Witte huis, mall, pentagon, captiol etc, dan heb je aan 1 dag eigenlijk ook wel genoeg.
Je zou evt met een vroege trein vanuit NY naar DC kunnen reizen en 's avonds een late trein terug.

Qua beleving zijn het overigens 2 compleet andere steden. New York bruist van de energie, waar DC meer een coorporate uitstraling heeft en er op straat vrij weinig te beleven is.

New York in de winter is wel mooi, maar houdt er wel rekening mee dat het er ontzettend koud kan zijn, wat weer maakt dat je iets gerichter door de stad moet wandelen. Het mooie van NY is dat je zonder plan lekker rond kunt wandelen, lekker in een park zitten en de energie van de stad in je op te nemen. Dat kan in de winter ook wel, maar je gaat bij een temperatuur van 4 graden toch net iets minder snel op het gras zitten :)
Helemaal mee eens.

Ben in de zomer en in de winter naar NY geweest, en had allebei z'n charme. Zeker de kerstperiode draagt wel bij aan de beleving. IJsbaantje hier en daar (met een gluhwein van 20 dollar) is altijd leuk.

Das wel een ding; NY is schreeuwend duur. Houd daar rekening mee, je wilt niet constant naar de McDonalds moeten omdat je geld op is. Ontbijtje kost je zo 70 dollar met z'n tweeën.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

MikeyMan schreef op vrijdag 11 juni 2021 @ 12:15:
[...]
Ontbijtje kost je zo 70 dollar met z'n tweeën.
70? Ik ben er 5 jaar geleden voor het laatst geweest, is het zoveel duurder geworden? Ik heb even gekeken wat het mij kostte, ontbijt voor twee personen in midtown Manhattan was 23USD, 21USD, 37USD, 19USD voor vier ontbijten op vier verschillende locaties (we zochten meestal naar een diner). Gemiddeld dus niet veel meer dan een derde van die 70. Maar het is natuurlijk maar net waar je voor gaat, een restaurant, een diner, een bakery. Al is de kans groot dat ik de fooi niet meetelde bij de kostenoverzichten van toen. Scheelt een slok op een borrel, afhankelijk van of je fooien geeft a la Amerikaan of Europeaan.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • +3Henk 'm!

• sandpatt
DC vond ik erg de moeite. Ik was er 4 dagen en had nog tijd te kort (en ik ben nochtans geen musea-persoon). De stad heeft me heel aangenaam verrast en ik ga zeker nog eens proberen teruggaan.

Acties:
  • +3Henk 'm!

• PolarBear
  • Registratie: februari 2001
  • Niet online
Calitomnication schreef op vrijdag 11 juni 2021 @ 12:13:
[...]

Ik vond D.C. een verbazingwekkend leuke stad achteraf jammer dat ik er maar een dag was. Als je de mall wil zien, Arlington wil bezoeken en het Smithsonian dan heb je aan een dag amper genoeg. Denk dat je in D.C. prima 2, 3 dagen kan zijn.
F_J_K schreef op vrijdag 11 juni 2021 @ 12:37:
[...]

70? Ik ben er 5 jaar geleden voor het laatst geweest, is het zoveel duurder geworden? Ik heb even gekeken wat het mij kostte, ontbijt voor twee personen in midtown Manhattan was 23USD, 21USD, 37USD, 19USD voor vier ontbijten op vier verschillende locaties (we zochten meestal naar een diner). Gemiddeld dus niet veel meer dan een derde van die 70. Maar het is natuurlijk maar net waar je voor gaat, een restaurant, een diner, een bakery. Al is de kans groot dat ik de fooi niet meetelde bij de kostenoverzichten van toen. Scheelt een slok op een borrel, afhankelijk van of je fooien geeft a la Amerikaan of Europeaan.
70 dollar voor 2 personen ontbijten lijkt mij (zelfs met fooi) ook gewoon fors. Ik heb dat nog nooit betaald en heb op veel verschillende plekken ontbeten in NY (en Chicago ook trouwens, ook geen goedkope stad).

• PolarBear
  • Niet online
sandpatt schreef op woensdag 26 mei 2021 @ 08:20:
Arizona/Nevada(LV)/San Diego.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Geldt overigens ook voor avondeten. Duurste diner (i.t.t. diner, andere uitspraak :P ) was 110USD en dat was incl. 2x toegang tot de Gotham Comedy Club dus effectief een stuk goedkoper voor puur het eten, avondeten was vaak ca 50-60USD voor 2 personen.

En inderdaad, je kunt je prima 2 a 3 dagen vermaken in DC, althans als je ook musea wilt doen. Anders is een dagje witte huis, Capitool, mall, Arlington, etc zat (op de fiets naar Arlington).

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

F_J_K schreef op vrijdag 11 juni 2021 @ 12:37:
[...]

Was december 2019. Misschien kersttarieven.

Ontbijt in het hotel was al 25pp dacht ik.

• PolarBear
  • Niet online
MikeyMan schreef op vrijdag 11 juni 2021 @ 13:01:
[...]

Was december 2019. Misschien kersttarieven.

Ontbijt in het hotel was al 25pp dacht ik.
Ontbijt in hotels is meestal aan de dure kant. Tenzij je bij een keten zit en je ontbijt een van de perks is van het loyaliteitsprogramma.

• The Realone
Mrs Redhair schreef op vrijdag 11 juni 2021 @ 11:43:
[...]

Ga dan Route 66 rijden. Vanuit Chicago naar Malibu Beach. Vandaar uit zit je zo in San Diego
Das op zich ook wel een optie. Vanuit NC is dat 500km extra maar wel een heel ander soort route. :) Veel van 'the deep south' heb ik toch al eens gezien.
Pagina: 1 ... 35 36 37 Laatste

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True