Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• Kaaswagen
  • Registratie: februari 2005
  • Laatst online: 11-06 19:38
Tito129 schreef op woensdag 4 maart 2020 @ 20:53:
Zouden jullie met een kind van bijna 4 jaar naar Alcatraz gaan . wat zijn jullie ervaringen. wij twijfelen een beetje. Lijkt mij ontzettend interessant.
Ja dat kan goed. Er is veel info voor kids en ze kunnen zichzelf vermaken met de zeehonden ;)

It's a figure of speech, Morty. They're bureaucrats, I don't respect them.

• bwerg
  • Registratie: januari 2009
  • Niet online

bwerg

Internettrol

Kaaswagen schreef op woensdag 4 maart 2020 @ 17:03:
Bovendien is het goed om te weten dat uit eten gaan in de VS een stuk goedkoper is dan in Nederland en de boodschappen zijn iets duurder, dus per saldo is uit eten gaan niet heel erg veel duurder dan zelf eten maken. In de regio waar je bent is er veel culinair te ontdekken - met name Tex Mex is heel anders dan je gewend bent in Nederland :)
Ligt misschien aan de regio, naar mijn idee waren de prijzen van uit eten gaan vergelijkbaar. Als we gewoon een niet al te duur plekje zochten waren we toch al snel 40 dollar kwijt. Iets minder soms bij mexicaanse budget-tentjes, vergelijkbaar met toko's en shoarma-zaken hier. Dat was in de regio Utah/Arizona.

Heeft geen speciale krachten en is daar erg boos over.

• baba420
  • Registratie: april 2009
  • Laatst online: 06:59
We gaan 1 juni naar NYC voor 5 dagen en daarna met een huurauto richting Niagara Falls. Tenminste, als het allemaal nog doorgaat i.v.m. coronavirus.

Zijn er meer mensen hier die in die periode willen vertrekken? Zijn jullie niet bang dat wij als Nederlanders geweigerd worden i.v.m. het virus? Je zou zeggen juni is nog ver en er kan nog van alles gebeuren, maar de Google I/O developers conference zou plaats vinden op 20 mei en die is nu al geannuleerd.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• HuHu
  • Registratie: maart 2005
  • Niet online
baba420 schreef op donderdag 5 maart 2020 @ 22:41:
We gaan 1 juni naar NYC voor 5 dagen en daarna met een huurauto richting Niagara Falls. Tenminste, als het allemaal nog doorgaat i.v.m. coronavirus.

Zijn er meer mensen hier die in die periode willen vertrekken? Zijn jullie niet bang dat wij als Nederlanders geweigerd worden i.v.m. het virus? Je zou zeggen juni is nog ver en er kan nog van alles gebeuren, maar de Google I/O developers conference zou plaats vinden op 20 mei en die is nu al geannuleerd.
Afgelopen maand werd je alleen geweigerd als je de afgelopen 14 dagen in China was geweest. Volgens mij is die regel nog steeds van kracht. Mensen uit Iran worden sowieso al geweigerd, dus daar is niets extra voor ingevoerd.

Ik vermoed dat ze alleen mensen zullen weigeren uit landen met wijdverspreide besmettingen en matige gezondheidszorg. Voor zover ik weet zijn er bijvoorbeeld nog geen beperkingen voor Italianen.

Ik denk dat het dus wel mee zal vallen. En in juni is het normale griepseizoen al lang weer voorbij.

• ex87
  • Registratie: maart 2010
  • Laatst online: 12-06 18:46
bwerg schreef op donderdag 5 maart 2020 @ 21:53:
[...]

Ligt misschien aan de regio, naar mijn idee waren de prijzen van uit eten gaan vergelijkbaar. Als we gewoon een niet al te duur plekje zochten waren we toch al snel 40 dollar kwijt. Iets minder soms bij mexicaanse budget-tentjes, vergelijkbaar met toko's en shoarma-zaken hier. Dat was in de regio Utah/Arizona.
Het ligt gewoon heel erg aan het restaurant, hier in Morro Bay/San Luis Obispo (wat wel echt goedkoper is dan SF/Bay area maar bekend staat als 'duur' voor de US) kan je prima uit eten voor $15 p.p (exclusief tip) als je niet te gek drinkt.

Uiteraard zijn er Mexicaanse tentjes waar we voor 8 dollar kunnen eten p.p en sushi tenten waar we voor 120 dollar p.p kunnen eten.

Over het algemeen gaan wij hier vaker uit eten sinds we hier wonen (2x per week ipv 1x) en zijn we per maand wel minder kwijt aan restaurants volgens mijn budgeteer tool :+

Wat mij opvalt is dat er weinig onderscheid is tussen lunch en avond eten, dus de bovenstaande prijzen gelden ook gewoon voor de lunch kaart. Happy hour is weer wel echt iets om op te letten en kan een hoop geld schelen (dus uit eten tussen 4 - 6).

🇺🇸 | California | Tesla M3 SR+

• Get!em
  • Registratie: maart 2004
  • Laatst online: 23:45

Get!em

Oh die ja!

Nog mensen geraakt door het 30 dagen inreis verbod EU —> VS?

• Stoksbrood
  • Laatst online: 11-06 16:18
Get!em schreef op donderdag 12 maart 2020 @ 08:46:
Momenteel val ik er nog net buiten. Ik heb een reisje op de planning staan vanaf 16 april -O- .
Vind 't wel risicovol om nu geen actie te ondernemen, acht de kans redelijk groot dat het aantal dagen verhoogd gaat worden.

XBL: Stoksbrood | iRacing Profiel | [10600KF] [ROG STRIX Z490-G] [TUF OC 3080]

• Ruut88
  • Registratie: mei 2009
  • Laatst online: 22:45
Hier tripje op 26 mei staan, ga er voorlopig nog maar even van uit dat dit niet in gevaar komt. Denk dat dit ook niet te annuleren valt gezien overmacht? Of zijn er mensen die dit al hebben uitgezocht?

• Mr.Nash
  • Registratie: september 2006
  • Laatst online: 21:54

Mr.Nash

The Undercover Boogieman

Yep, zouden maandag voor onze honeymoon vertrekken naar Hawai. Not amused dus :S.

Nu lees ik dat de vliegtickets kosteloos om te boeken zijn alleen ben ik benieuwd of dit echt kosteloos is. Bellen heeft niet veel zin nu lijkt het, al 2x gehad dat de verbinding verbroken is terwijl ik in de wacht stond.

Hotelkosten ben ik waarschijnlijk kwijt. Daar bel ik vandaag achteraan.

• Sissors
  • Registratie: mei 2005
  • Laatst online: 22:51
Ruut88 schreef op donderdag 12 maart 2020 @ 08:52:
Hier tripje op 26 mei staan, ga er voorlopig nog maar even van uit dat dit niet in gevaar komt. Denk dat dit ook niet te annuleren valt gezien overmacht? Of zijn er mensen die dit al hebben uitgezocht?
14 mei hier, wat precies uit zou komen als hij nog een keer een maand verlengt wordt en op tijd aangekondigd dat dat de laatste maand is.

Als je annuleringsverzekering hebt, lijkt het mij dat het er wel onder moet vallen met zo'n inreisverbod. Die heb ik echter niet, dus tja, nu is het maar afwachten. Iets anders kan ik toch niet doen. Primair staat Utah op de planning, waar ik hoop dat Corona minder actief is gezien het klimaat, maar goed, dat helpt weinig als ik uberhaupt de VS niet in mag.

• VapingQueen
  • Registratie: mei 2017
  • Laatst online: 14-07-2020

VapingQueen

Patriotic Vapester!

Is het misschien geen idee om je ticket om te laten boeken naar een bestemming in Canada en dan, desnoods door een auto te huren, richting US of A te gaan? Zomaar een gedachte...

Mods : I-stick 50w, 2x Pioneer4U IPV4, Pioneer4U IPV2X, I-stick 100w V1, Reuleaux RX200, 3x Reuleaux RX300, 2x Smok GX350

• wodkabuikje
  • Laatst online: 22:28
31 mei hier. Mijn collega vliegt begin mei. 1 keer de 30 dagen verlengen en hij heeft een probleem.

Hoorde op de radio wel dat KLM aangaf dat je kosteloos kunt verzetten.

niet iedereen heeft een bierbuikje

• Ruut88
  • Registratie: mei 2009
  • Laatst online: 22:45
wodkabuikje schreef op donderdag 12 maart 2020 @ 09:26:
31 mei hier. Mijn collega vliegt begin mei. 1 keer de 30 dagen verlengen en hij heeft een probleem.

Hoorde op de radio wel dat KLM aangaf dat je kosteloos kunt verzetten.
Wel alleen als je een ticket hebt waar dit in de voorwaarden staat, ik heb paar dagen geleden geprobeerd met een paar dagen te verlengen maar dit lukte ook niet. Toch ergens nog afhankelijk van boekingsklasse blijkbaar.

• Tortelli
  • Registratie: juli 2004
  • Laatst online: 23:52

Tortelli

mixing gas and haulin ass

Ik ga midden juni naar Seattle (daarna door naar Vancouver, Whistler en de grote parken als Jasper en Banff) om terug te keren via Yellowstone om terug te vliegen vanaf Salt Lake City.
Hoop dat het eea tzt opgelost is....

Vraag me ook af of een annuleringsverzekering zoiets op zou lossen?
VapingQueen schreef op donderdag 12 maart 2020 @ 09:17:
Is het misschien geen idee om je ticket om te laten boeken naar een bestemming in Canada en dan, desnoods door een auto te huren, richting US of A te gaan? Zomaar een gedachte...
Ik zou met wat schuiven op deze manier een heel eind komen. Vliegen op Vancouver en terug via bijvoorbeeld Calgary zou best een mogelijkheid kunnen zijn. Maar ik neem aan dat mochten de problemen alleen maar erger worden... Canada vergelijkbare maatregelen neemt.

[Voor 45% gewijzigd door Tortelli op 12-03-2020 09:44]

i9 9900k @ 5,0Ghz | Asus XI HERO | RTX 3080 Trio | Corsair 32G | Asus MG279Q | Corsair RM750 | Synology DS1817+

• VapingQueen
  • Registratie: mei 2017
  • Laatst online: 14-07-2020

VapingQueen

Patriotic Vapester!

Tortelli schreef op donderdag 12 maart 2020 @ 09:40:
[...]

Ik ga midden juni naar Seattle (daarna door naar Vancouver, Whistler en de grote parken als Jasper en Banff) om terug te keren via Yellowstone om terug te vliegen vanaf Salt Lake City.
Hoop dat het eea tzt opgelost is....

Vraag me ook af of een annuleringsverzekering zoiets op zou lossen?

[...]

Ik zou met wat schuiven op deze manier een heel eind komen. Vliegen op Vancouver en terug via bijvoorbeeld Calgary zou best een mogelijkheid kunnen zijn. Maar ik neem aan dat mochten de problemen alleen maar erger worden... Canada vergelijkbare maatregelen neemt.
Dat risico is er inderdaad, maar zijn er nog niet, dus daar is nu nog niets over te zeggen. Mexico zou ook een optie zijn om naar toe te vliegen, maar ook daar kan je natuurlijk tegen bepaalde maatregelen oplopen.

Mods : I-stick 50w, 2x Pioneer4U IPV4, Pioneer4U IPV2X, I-stick 100w V1, Reuleaux RX200, 3x Reuleaux RX300, 2x Smok GX350

• D-e-n
  • Registratie: februari 2004
  • Laatst online: 01:13
Sissors schreef op donderdag 12 maart 2020 @ 09:11:
[...]
Als je annuleringsverzekering hebt, lijkt het mij dat het er wel onder moet vallen met zo'n inreisverbod.
Volgens mij dekt een standaard annuleringsverzekering alleen redenen die jezelf betreffen. Je bent ziek, er is iets met directe familie etc. Of je moet een all-risk hebben waar dat wel bij zit.

Maar als bijvoorbeeld de KLM niet kan vliegen valt dat dan niet onder verantwoordelijkheid van de KLM?

Wij gaan half augustus overigens

• The_MAN
  • Registratie: februari 2001
  • Laatst online: 10-06 17:49
ex87 schreef op vrijdag 6 maart 2020 @ 16:53:
[...]

Het ligt gewoon heel erg aan het restaurant, hier in Morro Bay/San Luis Obispo (wat wel echt goedkoper is dan SF/Bay area maar bekend staat als 'duur' voor de US) kan je prima uit eten voor $15 p.p (exclusief tip) als je niet te gek drinkt.

Uiteraard zijn er Mexicaanse tentjes waar we voor 8 dollar kunnen eten p.p en sushi tenten waar we voor 120 dollar p.p kunnen eten.

Over het algemeen gaan wij hier vaker uit eten sinds we hier wonen (2x per week ipv 1x) en zijn we per maand wel minder kwijt aan restaurants volgens mijn budgeteer tool :+

Wat mij opvalt is dat er weinig onderscheid is tussen lunch en avond eten, dus de bovenstaande prijzen gelden ook gewoon voor de lunch kaart. Happy hour is weer wel echt iets om op te letten en kan een hoop geld schelen (dus uit eten tussen 4 - 6).
Dat ligt er ook nogal aan wat je eet en waar je eet. Cioppino bij Dutchman's Seafood house alleen is al $26,95!

Als je bij Chili's eet kan het wel goedkoper, maar vind $15 wel aan de lage kant, of je moet een burger/ribs eten en geen voor en nagerecht. En als er inmiddels verwacht wordt 20% fooi te geven kan het hard gaan. Wij aten in de Paso Robles ook veel vaker buiten de deur, het is wel goedkoper dan in NL, maar een goede steak of lekker seafood is ook in SLO niet goedkoop...

• Tranze
  • Registratie: juni 2001
  • Laatst online: 22:25
Pff spannende tijden nu. Wij gaan in mei voor een zelf los geboekte rondreis.
Ik knijp 'm echt, hopen maar dat alles tegen die tijd weer een beetje rustig is en we gewoon kunnen reizen.

• Brilsmurfffje
  • Registratie: december 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

Mr.Nash schreef op donderdag 12 maart 2020 @ 09:03:
[...]

Yep, zouden maandag voor onze honeymoon vertrekken naar Hawai. Not amused dus :S.

Nu lees ik dat de vliegtickets kosteloos om te boeken zijn alleen ben ik benieuwd of dit echt kosteloos is. Bellen heeft niet veel zin nu lijkt het, al 2x gehad dat de verbinding verbroken is terwijl ik in de wacht stond.

Morgen vliegen dan is het nog geen probleem!

• key
  • Registratie: november 2001
  • Laatst online: 15-01 08:57
Ik zou de 30ste vertrekken voor 3 weken. Dus helaas geen reis.
Gelukkig alles geboekt via een ANVR aangesloten organisatie dus grote kans dat ik alles vergoed krijg.

Even kijken of ik mijn excursies kan annuleren en anders mijn annuleringsverzekering aanspreken.

Nieuwe datum plannen dan maar. De reis gaat er hoe dan ook komen.

• Get!em

Get!em

Oh die ja!

Mr.Nash schreef op donderdag 12 maart 2020 @ 09:03:
[...]

Ik heb mijn ticket van deze week gratis om laten zetten naar een Voucher (KLM) om hem dit jaar nog (oktober) in te zetten voor een reis volgend jaar (maart).

Mijn hotel kon ik kosteloos annuleren. Auto was voor 7 dollar afgekocht.

[Voor 5% gewijzigd door Get!em op 12-03-2020 12:03]

• ParaNoiMia
  • Registratie: mei 2000
  • Laatst online: 23:44
Wij gaan pas in september, dus hopelijk is het voor die tijd allemaal weer wat gezakt... Op dit moment even blij dat we dit jaar niet voor een rondje Yosemite richting Portalnd/Seatlle in het voorjaar hebben gekozen, maar LA->JT->Sedona->Mesa Verde NP->Zion->Las Vegas in het najaar.

• ex87
The_MAN schreef op donderdag 12 maart 2020 @ 09:50:
[...]

Dat ligt er ook nogal aan wat je eet en waar je eet. Cioppino bij Dutchman's Seafood house alleen is al $26,95!

Als je bij Chili's eet kan het wel goedkoper, maar vind $15 wel aan de lage kant, of je moet een burger/ribs eten en geen voor en nagerecht. En als er inmiddels verwacht wordt 20% fooi te geven kan het hard gaan. Wij aten in de Paso Robles ook veel vaker buiten de deur, het is wel goedkoper dan in NL, maar een goede steak of lekker seafood is ook in SLO niet goedkoop...
Eens maar, Dutchman's is 1 van de duurste resutreants van deze omgeving. Flavor Factory, Hofbrau, Taco Temple etc kan je allemaal makkelijk onder de $15 blijven.. Zelfde geld voor Finney's in SLO bv.

Je moet alleen inderdaad wat minder toeristisch eten.

Over het in reis verbod, je mag er niet in als je in de laatste 14 dagen in een Schengenland bent geweest, route maakt niet uit dus.. Lijkt me ook niet slim om over te liegen want dan overtreed je sowieso visum of esta regels.

Wij hebben er (nog) geen last van verder, hier in Morro Bay / SLO is alles rustig en onder controle. Schoon ouders zouden wel komen maar die komen nu in oktober.

[Voor 18% gewijzigd door ex87 op 12-03-2020 19:37]

• bwerg
  • Registratie: januari 2009
  • Niet online

bwerg

Internettrol

Sissors schreef op donderdag 12 maart 2020 @ 09:11:
Primair staat Utah op de planning, waar ik hoop dat Corona minder actief is gezien het klimaat, maar goed, dat helpt weinig als ik uberhaupt de VS niet in mag.
offtopic:
Ik vermoed dat het klimaat weinig verschil maakt. Het virus overleeft buiten het menselijk lichaam überhaupt niet lang. en wordt vooral overgedragen via direct contact, of indirect contact via deurklinken, geld, etc. wat vooral binnen plaats vindt.

Heeft geen speciale krachten en is daar erg boos over.

• ALF89
  • Registratie: februari 2017
  • Laatst online: 23:03
Wij vliegen 18 Mei naar LA en hebben de tickets geboekt bij KLM.
Verwacht dat het met nog eens 30dgn wordt verlengd.

Even afwachten of omboeken, weet niet zo goed wat ik moet doen.
Veel onzekerheid zo.

[Voor 3% gewijzigd door ALF89 op 12-03-2020 21:35]

• elbeannie
  • Registratie: januari 2013
  • Laatst online: 12-06 16:07
Goedenavond allemaal!
Ik zit nu in NYC en we hebben de stad nu wel gezien. We willen graag nog het e.e.a. zien van de States, we hebben van morgen tot zondagavond de auto. In Washington D.C. is alles dicht (musea e.d.) i.v.m. corona, dit zal bijna gelden voor alle steden. Iemand een leuk idee om 2 volle dagen te vullen?

• Tim01
  • Registratie: december 2012
  • Laatst online: 18-05 16:51
elbeannie schreef op vrijdag 13 maart 2020 @ 01:47:
Goedenavond allemaal!
Ik zit nu in NYC en we hebben de stad nu wel gezien. We willen graag nog het e.e.a. zien van de States, we hebben van morgen tot zondagavond de auto. In Washington D.C. is alles dicht (musea e.d.) i.v.m. corona, dit zal bijna gelden voor alle steden. Iemand een leuk idee om 2 volle dagen te vullen?
De natuur (in bijv. Vermont) opzoeken?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• matthijst
  • Registratie: november 2002
  • Laatst online: 00:48
Pennsylvania amish

• Tranze
  • Registratie: juni 2001
  • Laatst online: 22:25
In ieder geval een hoopvol mailtje van Hotels.com, waar we een redelijk bedrag hadden geboekt.
Als deze nieuwe regels op jou van invloed zijn en je kunt gedurende deze periode van 30 dagen niet naar de Verenigde Staten reizen, willen we je laten weten dat we nauw met onze partners samenwerken om een oplossing te zoeken om deze onvoorziene situatie aan te pakken en je te helpen.

Als je alleen een accommodatie via Hotels.com hebt geboekt, verzekeren we je dat je de optie krijgt om deze te annuleren en een terugbetaling te ontvangen.
Nu hopen dat Booking.com ook zoiets gaat doen :X
Edit: lijkt er wel op https://partner.booking.c...ion-regarding-coronavirus

[Voor 8% gewijzigd door Tranze op 14-03-2020 06:38]

• kevinl
  • Registratie: januari 2000
  • Laatst online: 12-06 17:55

kevinl

Yellow van

Lekker dan heb je een leuk vooruitzicht om een lang weekend in the big apple te zijn met je familie. Wordt je als Europeaan geweigerd. Gelukkig bood KLM wel geld terug voor de ticket. We hadden nog geen hotels geboekt. Dat gedoe minder.

Bookreview: De eeuwige verkettering van Avesi

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Cyclonist
  • Registratie: oktober 2005
  • Laatst online: 10-06 21:44
kevinl schreef op zaterdag 14 maart 2020 @ 12:37:
Lekker dan heb je een leuk vooruitzicht om een lang weekend in the big apple te zijn met je familie. Wordt je als Europeaan geweigerd. Gelukkig bood KLM wel geld terug voor de ticket. We hadden nog geen hotels geboekt. Dat gedoe minder.
Geld terug, of een voucher? Wij zitten in hetzelfde schuitje, en ik zou graag de vrijheid hebben zelf een nieuwe vlucht te kiezen, wanneer het mij uitkomt. Het aankoopbedrag terug zou daarvoor het fijnste zijn: Hoe krijg je dat voor elkaar?

• TommyGun
  • Registratie: mei 2004
  • Laatst online: 02:46

TommyGun

Stik er maar in!

Mag toch hopen dat deze ellende voor de zomervakantie / augustus over is. Een jaar lang plannen en regelen zou anders down the drain gaan... Alles annuleren is één ding, maar we verheugen er ons al zo lang op... we beginnen de verwachtingen nu maar een beetje te temperen...

Ja er zijn ergere dingen in de wereld, maar voor ons was dit wel het hoogtepunt van 2020 ;)

[Voor 3% gewijzigd door TommyGun op 23-03-2020 09:34]

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

• key
Hier helaas nog steeds niets vernomen van de reisorganisatie. Ook niet na een 2-tal rappellen.
Ik begin me nu toch echt te ergeren. Ik zou volgende week vertrekken. :(

Misschien toch eens binnenlopen, ondanks dat ik liever niet naar een winkel ga als het niet nodig is.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• D-e-n
TommyGun schreef op maandag 23 maart 2020 @ 09:34:
Mag toch hopen dat deze ellende voor de zomervakantie / augustus over is. Een jaar lang plannen en regelen zou anders down the drain gaan... Alles annuleren is één ding, maar we verheugen er ons al zo lang op... we beginnen de verwachtingen nu maar een beetje te temperen...

Ja er zijn ergere dingen in de wereld, maar voor ons was dit wel het hoogtepunt van 2020 ;)
Hier half augustus richting New York. Die onzekerheid is vooral irritant. De vluchten inruilen voor een voucher kan vooralsnog niet voor reizen na 31 mei dus je kunt er nu ook niks mee.

• TommyGun

TommyGun

Stik er maar in!

D-e-n schreef op maandag 23 maart 2020 @ 10:34:
[...]

Hier half augustus richting New York. Die onzekerheid is vooral irritant. De vluchten inruilen voor een voucher kan vooralsnog niet voor reizen na 31 mei dus je kunt er nu ook niks mee.
Dat vooral inderdaad. Wij hebben 14 hotels geboekt, meeste wel met gratis annuleren voor een bepaalde datum maar toch.
key schreef op maandag 23 maart 2020 @ 10:16:
Hier helaas nog steeds niets vernomen van de reisorganisatie. Ook niet na een 2-tal rappellen.
Ik begin me nu toch echt te ergeren. Ik zou volgende week vertrekken. :(

Misschien toch eens binnenlopen, ondanks dat ik liever niet naar een winkel ga als het niet nodig is.
Ik acht de kans klein dat je de US in mag eigenlijk.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• matthijst
kevinl schreef op zaterdag 14 maart 2020 @ 12:37:
Geld terug, hoe? Gebeld? Lees overal dat KLM liever vouchers geeft.
TommyGun schreef op maandag 23 maart 2020 @ 09:34:
Pff, mag hopen dat augustus wel doorgaat :D
Zou zondag naar Japan vliegen, maar dat wordt 'm niet (14 dagen quarantaine). Mid augustus naar de VS, mag toch hopen dat dat wel doorgaat, anders wordt 't een zwaar jaar :9

• key
De VS mag ik zeker nog niet in, maar aan de kant van de reisoragnisatie komt er geen info binnen over het bedrag dat ik heb betaald. Krijg ik geld terug, een voucher of iets anders.

Zonder tegemoetkoming weet ik niet of ik in de komende jaren die kan op kan gaan.

• abbeyrules
  • Registratie: oktober 2011
  • Laatst online: 12-06 15:03
Tito129 schreef op woensdag 4 maart 2020 @ 20:53:
Zouden jullie met een kind van bijna 4 jaar naar Alcatraz gaan . wat zijn jullie ervaringen. wij twijfelen een beetje. Lijkt mij ontzettend interessant.
Wij zijn met onze kinderen van 2 en 4 geweest, prima te doen. Genoeg te zien, de oudste vond zelfs de verhalen leuk via de koptelefoon. De boot is ook een belevenis voor ze. Je kan goed met een buggy rondcrossen. Ik zou het doen!

[Voor 8% gewijzigd door abbeyrules op 24-03-2020 08:35]

• Tito129
  • Laatst online: 20:56
abbeyrules schreef op dinsdag 24 maart 2020 @ 08:31:
[...]

Wij zijn met onze kinderen van 2 en 4 geweest, prima te doen. Genoeg te zien, de oudste vond zelfs de verhalen leuk via de koptelefoon. De boot is ook een belevenis voor ze. Je kan goed met een buggy rondcrossen. Ik zou het doen!
Thx. Hadden al geboekt! Helaas zal het dit jaar wel niet meer worden. Vliegen 24 mei. Heb er een beetje hard hoofd in. Weg voorbereiding en nog erger weg mooie plekjes in yosemite.
Gelukkig in onze dochter volgend jaar nog niet leerplichtig(dan 4) dus als de mogelijk tot verplaatsing er is gaan we dat doen.

• Hmmbob
  • Registratie: september 2001
  • Laatst online: 12-06 09:10
Tito129 schreef op dinsdag 24 maart 2020 @ 08:45:
[...]

Thx. Hadden al geboekt! Helaas zal het dit jaar wel niet meer worden. Vliegen 24 mei. Heb er een beetje hard hoofd in. Weg voorbereiding en nog erger weg mooie plekjes in yosemite.
Gelukkig in onze dochter volgend jaar nog niet leerplichtig(dan 4) dus als de mogelijk tot verplaatsing er is gaan we dat doen.
Ik zou er maar serieus rekening mee gaan houden dat 24 mei niet gehaald wordt inderdaad.... De VS lopen nog een paar dagen/weken achter op ons, en bij ons is alles tot 1 juni al gestopt. Nog los daarvan, de kans is groot dat het dan sowieso nog in de VS rond gaat - dat land is een stukje minder hygiënisch dan ons land.

"Regard your soldiers as your children, and they will follow you into the deepest valleys;
look on them as your own beloved sons, and they will stand by you even unto death." - Sun Tzu, The Art of War

Acties:
  • +2Henk 'm!

• The_MAN
Hmmbob schreef op dinsdag 24 maart 2020 @ 09:20:
[...]

Ik zou er maar serieus rekening mee gaan houden dat 24 mei niet gehaald wordt inderdaad.... De VS lopen nog een paar dagen/weken achter op ons, en bij ons is alles tot 1 juni al gestopt. Nog los daarvan, de kans is groot dat het dan sowieso nog in de VS rond gaat - dat land is een stukje minder hygiënisch dan ons land.
Ben het helemaal met je eens dat 24 mei heel waarschijnlijk niet gaat lukken, maar de VS is een stukje minder hygiënisch dan Nederland???? Ik heb er een jaar gewoond, heb nog nooit zoveel mensen met desinfecterende gel zien rondlopen (aan/in de tas) als in de VS! En bijna elke supermarkt heeft desinfecterende doekjes om de karretjes te ontsmetten. ALLE voedselverkopers hebben handschoenen aan. Dat zie je in NL toch echt niet. Dus vraag me af waar die opmerking op gebaseerd is...

Het kan wel erger worden in de VS dan hier, maar dat ligt dan voornamelijk aan het zorgsysteem...

• Hmmbob
The_MAN schreef op dinsdag 24 maart 2020 @ 09:51:
[...]

Ben het helemaal met je eens dat 24 mei heel waarschijnlijk niet gaat lukken, maar de VS is een stukje minder hygiënisch dan Nederland???? Ik heb er een jaar gewoond, heb nog nooit zoveel mensen met desinfecterende gel zien rondlopen (aan/in de tas) als in de VS! En bijna elke supermarkt heeft desinfecterende doekjes om de karretjes te ontsmetten. ALLE voedselverkopers hebben handschoenen aan. Dat zie je in NL toch echt niet. Dus vraag me af waar die opmerking op gebaseerd is...

Het kan wel erger worden in de VS dan hier, maar dat ligt dan voornamelijk aan het zorgsysteem...
Dat is gebaseerd op 3 jaar wonen en werken in de VS. En de reden dat al die desinfectie spullen overal liggen, is omdat het nodig is, omdat er zoveel mensen met slechte hygiene zijn en dat je daardoor jezelf moet beschermen.

Eens over de voedselverkopers, "it's the law" dat ze handschoenen aan moeten - mogen ze hier ook wel eens invoeren wat mij betreft. Maar let maar eens op hoeveel mensen hun handen daadwerkelijk wassen nadat ze naar het toilet zijn geweest, bijvoorbeeld.

En helemaal eens met je opmerking over het zorgsysteem.

"Regard your soldiers as your children, and they will follow you into the deepest valleys;
look on them as your own beloved sons, and they will stand by you even unto death." - Sun Tzu, The Art of War

• The_MAN
Hmmbob schreef op dinsdag 24 maart 2020 @ 11:03:
[...]

Dat is gebaseerd op 3 jaar wonen en werken in de VS. En de reden dat al die desinfectie spullen overal liggen, is omdat het nodig is, omdat er zoveel mensen met slechte hygiene zijn en dat je daardoor jezelf moet beschermen.

Eens over de voedselverkopers, "it's the law" dat ze handschoenen aan moeten - mogen ze hier ook wel eens invoeren wat mij betreft. Maar let maar eens op hoeveel mensen hun handen daadwerkelijk wassen nadat ze naar het toilet zijn geweest, bijvoorbeeld.

En helemaal eens met je opmerking over het zorgsysteem.
Kunnen hier lang over doorgaan, maar ben het er nog steeds niet mee eens. Ik weet nog goed jaren geleden dat ik tegen een collega in de VS vertelde dat veel kinderen in NL niet elke dag douchen dat ze dat heeeeel erg vreemd en vies vonden. Ik douch mezelf elke dag, maar ken genoeg volwassenen die ook niet elke dag douchen in NL. In de VS ken ik niemand die niet dagelijks douched. En handen niet wassen na het plassen, dat gebeurd hier net zo veel als in de VS voorzover ik zien... Belachelijk hoeveel mensen dat niet doen. Ga maar eens naar de wc bij een tankstations of bij een conferentie...

• ex87
Daarnaast zijn een hoop staten in de US pro-actiever dan de NL's overheid. Hier in Californië zit alles goed op slot (en was er sowieso al een tijd beperkt sociaal contact).

Daarnaast gaat iedereen met de auto overal heen hier, en staan er dus mensen niet in de bus/metro/trein dicht bij elkaar.

Je kan eigenlijk niet echt "in de VS" zeggen, elke staat reageert anders, NYC is veel harder getroffen (juist vanwege het dichte volk op elkaar) en in sommige gebieden hier gaat het zeker wel even duren.

Hier in SLO County gingen we van 1 zaak vorige week naar nu 30 (en er word vrij agressief getest hier), maar lijkt het niet meer te verdubbelen. Elke straat is leeg, je ziet alleen wat mensen hardlopen of met hun hond lopen.

• key
Inmiddels de melding gekregen dat we een voucher krijgen voor de reis. KLM wil alleen de gereserveerde stoelen niet vergoeden. Iemand hier ook ervaringen mee?

• Get!em

Get!em

Oh die ja!

Hertz USA richting faillissement

Autoverhuurder Hertz vraagt faillissement aan in Noord-Amerika
https://www.nu.nl/economi...aan-in-noord-amerika.html

[Voor 34% gewijzigd door Get!em op 23-05-2020 10:31]

• wodkabuikje
Get!em schreef op zaterdag 23 mei 2020 @ 10:31:

Tja, nog niet eens bij stil gestaan. Die branche krijgt ook flinke klappen maar het ging al niet erg goed lees ik.

• Bad Brains
  • Laatst online: 05:00
Get!em schreef op zaterdag 23 mei 2020 @ 10:31:

Die 19Miljard schuld is niet van 2 maanden, gewoon wanbeleid en de boel op te blazen via chapter 11?.
Om straks weer je eigen spullen op te kopen, kan ook weer alleen in de USA voor zover ik weet. 8)7

The love that lasts the longest, is the love that is never returned. If you can play, it doesn't matter what guitar you play. If you can't play, it doesn't matter what guitar you play.

• GoeiedagEem
  • Registratie: oktober 2008
  • Laatst online: 20:32
Blijft een leuk topic dit. Misschien hernoemen naar "Het grote USA vakantie topic"?

• PolarBear
  • Niet online
Bad Brains schreef op zaterdag 23 mei 2020 @ 11:02:
[...]

Die 19Miljard schuld is niet van 2 maanden, gewoon wanbeleid en de boel op te blazen via chapter 11?.
Om straks weer je eigen spullen op te kopen, kan ook weer alleen in de USA voor zover ik weet. 8)7
Ik weet niet hoe de 19 miljard schuld is opgebouwd, maar als je elke maand een goede cashflow hebt hoeft dat geen probleem te zijn.

Als ik naar de kwartaalcijfers kijk staan er voor 14.309 miljoen (= 14 miljard) aan 'Revenue earning vehicles' (minus afschrijving) op de balans. Dus dat is al een stuk overzichtelijker. En in de VS is het businessmodel van de autoverhuurbedrijven elke 1 tot 2 jaar nieuwe autos (want elk jaar worden er 'nieuwe' modellen op de markt gebracht) en daarna de 2e hands verkoop in.

Als je omzet zowat helemaal instort en de kosten lopen gewoon door is het gewoon snel gedaan. Geen enkele crisis heeft tot zo een snelle directe vraaguitval geleid de afgelopen jaren.

Kan je wel snel wanbeleid roepen en only in America, je kan je ook even verdiepen.

• Bad Brains
  • Laatst online: 05:00
PolarBear schreef op zaterdag 23 mei 2020 @ 14:34:
[...]

Kan je wel snel wanbeleid roepen en only in America, je kan je ook even verdiepen.
Jij hebt gelijk, het was een gezond bedrijf dat na twee maanden omviel. /s

The love that lasts the longest, is the love that is never returned. If you can play, it doesn't matter what guitar you play. If you can't play, it doesn't matter what guitar you play.

• _Bailey_
  • Registratie: oktober 2012
  • Niet online
denk dat vakanties in de populaire staten als Florida, Californië en Arizona deze zomer wel afgeschreven kunnen worden.
Laatste paar dagen/weken nemen het aantal covid19 besmettingen enorm toe in deze staten.
Veel staten zijn simpelweg veel te snel weer terug naar het oude gegaan, ipv preventieve maatregelen in stand houden.

Ik wilde in september weer een Roadtrip maken; had eerst nog ijdele hoop. Maar die wordt met de dag minder.

En ook al worden de travelban gelift voor de VS; ik gok dat je maar voor zo'n 50%kan genieten van je vakantie waar je uiteraard wel de volle 100% voor gaat betalen.

Maar eens een Plan B gaan bedenken voor komende (zomer)vakantie...

• Sen
  • Registratie: oktober 2001
  • Laatst online: 20:38

Sen

<-->

Ik zal me hier ook weer eens melden. Na een verhuizing en verbouwing 1 jaar niet naar de VS op vakantie kunnen gaan hadden we afgelopen december geboekt voor Texas in Mei. Natuurlijk is dit gecanceld en hebben we het in april al verzet naar begin september (400 euro ticket incl bagage ga ik niet cancelen)
Geen idee of we deze september gaan het is nog 80 dagen en er kan veel gebeuren in 80 dagen maar anders boek ik het wel weer om naar Mei.

Ik heb alleen vliegtickets betaald de rest is allemaal wel gereserveerd maar kan ik kosteloos annuleren/verzetten tot de dag van aankomst.

• Grouchy
  • Registratie: januari 2004
  • Laatst online: 12-06 15:04

Grouchy

meep meep

Denk niet dat Texas het voorlopig gaat worden. De staat is al een tijdje aan het heropenen en nieuwe gevallen lopen weer behoorlijk op. Zag eerder vandaag dat het 7-daagse gemidelde een stijging liet zien van 49% tussen 9 - 16 Juni.
Ook opmerkelijk is dat een kwart van de ziekenhuisopnames tussen de 20 - 29 jaar is en in veel counties is een meerderheid van de nieuwe gevallen onder de 30.

Had oorspronkelijk April, Mei en Juni vakanties daarzo, natuurlijk ook gecanceled. We hebben nu nog Augustus en October richting Texas staan & Hawaï in Januari 2021. Augustus zie ik met 4098 (eergisten) en 3129 (gisteren) nieuwe gevallen zonder maatregelen niet echt gebeuren. October: misschien hebben ze rond die tijd wel groepsimmuniteit opgebouwd :-(

We hebben zelf behalve de tickets nog niet eens de moeite genomen om verblijf/vervoer te boeken.

[edit]
Florida ook een staat die al vroeg aan het heropenen was, laat ook flinke stijgingen zien
https://experience.arcgis...dc3c48d885d1c643c195314e/

Eigenlijk zit het hele Zuiden & Westen er momenteel niet goed uit.

[Voor 18% gewijzigd door Grouchy op 18-06-2020 19:04]

A cavalry general should be a master of practical science, know the value of seconds, despise life and not trust to chance.

• Patrick89
  • Registratie: juni 2009
  • Laatst online: 23:00

Patrick89

PSN : Gamesource

Sen schreef op donderdag 18 juni 2020 @ 16:09:
Ik zal me hier ook weer eens melden. Na een verhuizing en verbouwing 1 jaar niet naar de VS op vakantie kunnen gaan hadden we afgelopen december geboekt voor Texas in Mei. Natuurlijk is dit gecanceld en hebben we het in april al verzet naar begin september (400 euro ticket incl bagage ga ik niet cancelen)
Geen idee of we deze september gaan het is nog 80 dagen en er kan veel gebeuren in 80 dagen maar anders boek ik het wel weer om naar Mei.

Ik heb alleen vliegtickets betaald de rest is allemaal wel gereserveerd maar kan ik kosteloos annuleren/verzetten tot de dag van aankomst.
Zelfde schuitje hier, geen idee wat er te wachten staat. Zie ook niet echt verbetering, in vergelijken met Europa is het een behoorlijke zone met corona gevallen.

Anderzijds zou je in september zo maar de eerste kunnen zijn die weer die kant op mag.

[Voor 6% gewijzigd door Patrick89 op 18-06-2020 19:15]

Denkt u aub aan het milieu voor u deze reactie afdrukt ;(..

• Gitarist
  • Niet online
Hier ook zelfde verhaal, maar dan nog onzekerder.

Onze vlucht naar het Noord-Westen van de VS staat (nog altijd) te vertrekken op 21 juli. :X
KLM heeft de tickets nog niet geannuleerd. Natuurlijk kunnen wij dat zelf doen en voor die vouchers gaan, maar liever laten we dat van KLM afhangen want dan hebben we iets meer keuzemogelijkheden.

Er kan natuurlijk nog heel veel gebeuren. De situatie kan verder verslechteren, maar natuurlijk ook verbeteren. Het kan zijn dat ineens de travel ban wordt opgeheven. We zitten (ondanks het oranje reisadvies) toch heel erg te twijfelen of we dan niet gewoon zouden willen gaan (als de situatie aldaar niet verder verslechtert), temeer ook omdat er daar al weer een heleboel open is. We kunnen (op het vliegtuig na) eventuele drukte goed ontlopen omdat we vooral in de natuur te vinden zullen zijn, dus al die redenen maakt dat wij diep van binnen toch nog een beetje hoop blijven houden. Kortom: we hebben voor onszelf besloten dat we gewoon zo lang mogelijk afwachten met ons besluit.

Maar, we proberen ook echt wel eerlijk te zijn naar onszelf. Als de situatie verslechtert en het naar onze mening echt niet verantwoord is om te gaan, dan gaan we niet. Al moet ik op dit moment daar wel aan toevoegen dat ik nu niet precies zou kunnen benoemen welke indicatoren wát moeten aangeven voor ons om niet te gaan. Het is ook voor een groot deel onderbuikgevoel denk ik.

Wij hebben helaas niet de mogelijkheid om onze reis te verplaatsen naar september/oktober, dus de eerstvolgende mogelijkheid zou pas volgend jaar zijn (maar dan is het voor ons privé weer onzeker of dat zou kunnen).

• D-e-n
Wij hebben vliegtickets voor een week New York in de derde week van augustus. Vooralsnog zijn die vluchten dus ook nog niet geannuleerd maar ten eerste verwacht ik niet dat de travelban voor de VS wordt opgeheven voor september en ten tweede willen we helemaal niet nu. Mondkapjes op straat, zenuwachtig gedoe in winkels, restaurants en bij attracties: dat klinkt niet als fun. Eerst maar eens aankijken hoe NY zich herstelt en of er geen tweede golf komt. September of oktober komt voor onze trip dan ook te vroeg waarschijnlijk.

Ik zit nu wel te twijfelen of ik nu al zelf moet annuleren bij de KLM of dat ik moet wachten totdat zij dat doen. Vraag is ook wat onze rechten zijn op het moment dat de vlucht gewoon gaat maar de travelban nog staat.

• TommyGun

TommyGun

Stik er maar in!

D-e-n schreef op vrijdag 19 juni 2020 @ 09:46:
Wij hebben vliegtickets voor een week New York in de derde week van augustus. Vooralsnog zijn die vluchten dus ook nog niet geannuleerd maar ten eerste verwacht ik niet dat de travelban voor de VS wordt opgeheven voor september en ten tweede willen we helemaal niet nu. Mondkapjes op straat, zenuwachtig gedoe in winkels, restaurants en bij attracties: dat klinkt niet als fun. Eerst maar eens aankijken hoe NY zich herstelt en of er geen tweede golf komt. September of oktober komt voor onze trip dan ook te vroeg waarschijnlijk.

Ik zit nu wel te twijfelen of ik nu al zelf moet annuleren bij de KLM of dat ik moet wachten totdat zij dat doen. Vraag is ook wat onze rechten zijn op het moment dat de vlucht gewoon gaat maar de travelban nog staat.
Wij hebben hetzelfde probleem, willen we nu wel naar de USA (3 weken westkust), het antwoord is waarschijnlijk nee (ook al denk ik ook dat de travelban voorlopig nog niet van de kaart is - zeker gezien dat voor Mexico en Canada juist is verlengd).

Annuleren zou ik zelf absoluut niet doen, je vluchten worden vanzelf geannuleerd als die zouden plaatsvinden terwijl de travel ban nog staat.

• Trommelrem
  • Registratie: februari 2009
  • Laatst online: 23:23
Op de radio hoorde ik dat Hawaii plannen heeft om vanaf augustus weer toeristen binnen te laten, omdat een kwart van de economie afhankelijk is van toerisme en zij dus een langere travelban niet kunnen dragen.

• Kju
  • Registratie: december 2001
  • Laatst online: 12-06 12:16
Hier ook tot het uiterste aan het wachten. Mijn vlucht naar Las Vegas op 23-7 is gecancelled, had de refund gelukkig binnen een dag binnen. Alle andere boekingen zijn annuleerbaar. Als ik op 16-7 niets van een versoepeling zie dan wordt het maar Zuid-Spanje. Backup-boeking is al gemaakt :D

PSN: Kjujay

• Gitarist
  • Niet online
Kju schreef op vrijdag 19 juni 2020 @ 13:58:
Hier ook tot het uiterste aan het wachten. Mijn vlucht naar Las Vegas op 23-7 is gecancelled, had de refund gelukkig binnen een dag binnen. Alle andere boekingen zijn annuleerbaar. Als ik op 16-7 niets van een versoepeling zie dan wordt het maar Zuid-Spanje. Backup-boeking is al gemaakt :D
Sorry ik begrijp niet helemaal wat je bedoelt. Je vlucht naar LV op 23-7 is gecancelled voor zover ik begrijp, maar de andere vluchten van jouw vakantie nog niet?

Mag ik vragen met welke maatschappij je zou gaan?

Wij zijn ook over een backup-plan aan het nadenken, maar hebben nog niks concreets op dat gebied. Het moet er zonnig zijn, dat is de enige voorwaarde. Dus dan wordt het waarschijnlijk ergens in Zuid-Europa.

• D-e-n
TommyGun schreef op vrijdag 19 juni 2020 @ 09:50:
[...]

Annuleren zou ik zelf absoluut niet doen, je vluchten worden vanzelf geannuleerd als die zouden plaatsvinden terwijl de travel ban nog staat.
Liever niet maar vraag is of ze alles wel gaan annuleren, ook als die ban er nog is. Volgens mij zijn er nu ook gewoon vluchten.

En ik wil op een bepaald moment ook gewoon zekerheid. En je kunt een voucher krijgen.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Kju
  • Registratie: december 2001
  • Laatst online: 12-06 12:16
Gitarist schreef op vrijdag 19 juni 2020 @ 15:22:
[...]

Sorry ik begrijp niet helemaal wat je bedoelt. Je vlucht naar LV op 23-7 is gecancelled voor zover ik begrijp, maar de andere vluchten van jouw vakantie nog niet?

Mag ik vragen met welke maatschappij je zou gaan?

Wij zijn ook over een backup-plan aan het nadenken, maar hebben nog niks concreets op dat gebied. Het moet er zonnig zijn, dat is de enige voorwaarde. Dus dan wordt het waarschijnlijk ergens in Zuid-Europa.
Ik zou met BA van Dusseldorff via Londen gaan naar Las Vegas, 23-7 heen en 12-8 terug. Het stukje van Londen naar Las Vegas was geannuleerd waardoor ik dus of kosteloos mocht omboeken naar een vlucht die nog wel ging dan wel een refund mocht vragen. Refund geregeld, volledige ticketkosten zijn terug. De rest van de boekingen (hotels, auto etc, allemaal 100% annuleerbaar) heb ik nog staan en annuleer ik (kosteloos) op het moment dat ik definitief besluit dat ik niet ga. Als we ineens wel mogen vliegen boek ik gewoon opnieuw een ticket.

PSN: Kjujay

Acties:
  • +1Henk 'm!

• _Bailey_
  • Niet online
nou, de kegel is nu wel (zo goed als zeker) door de kerk...

''Tot het einde van het jaar kom je als Nederlander de Verenigde Staten niet in, net als de inwoners van andere Europese landen. De Amerikaanse ambassade in Nederland bevestigde aan BNR dat het door de VS ingestelde inreisverbod wordt verlengd tot het eind van 2020''

bron: livefeed Algemeen Dagblad (03.02u deze nacht NL tijd)

• Ashundi
  • Registratie: april 2018
  • Laatst online: 06:56
Geert1976 schreef op woensdag 24 juni 2020 @ 06:02:
nou, de kegel is nu wel (zo goed als zeker) door de kerk...

''Tot het einde van het jaar kom je als Nederlander de Verenigde Staten niet in, net als de inwoners van andere Europese landen. De Amerikaanse ambassade in Nederland bevestigde aan BNR dat het door de VS ingestelde inreisverbod wordt verlengd tot het eind van 2020''

bron: livefeed Algemeen Dagblad (03.02u deze nacht NL tijd)
Maar goed ook, ze hebben het daar nog lang niet onder controle met te vroege versoepelingen waardoor er weer een nieuwe golf komt.

• VulcanRaven
  • Registratie: januari 2007
  • Laatst online: 10-06 19:53
Zuur, we zouden in September gaan. Aan de ene kant geeft dit ons een kans om volgend jaar een nóg betere en langere reis te doen waar we de fouten die we dit jaar qua planning gemaakt hebben kunnen voorkomen. Maar planningstechnisch kunnen we eigenlijk maar t/m april gaan en dan is het weer op veel plekken niet heel geweldig.

• Len020
  • Registratie: februari 2017
  • Laatst online: 21:42
zuur en niet zuur; zelf al besloten de trip van september niet door te laten gaan. Maar KLM deed vaag over annuleren. Nu zal dat denk ik wel wat soepeler gaan....

• _Bailey_
  • Niet online
Ashundi schreef op woensdag 24 juni 2020 @ 09:02:
[...]

Maar goed ook, ze hebben het daar nog lang niet onder controle met te vroege versoepelingen waardoor er weer een nieuwe golf komt.
volgens Dr. Fauci (zeg maar de Amerikaanse Jaap v Dissel) zitten ze in de States nog steeds in de 1ste wave. En die 1ste wave gaat in veel staten nu (ineens) flink pieken

Acties:
  • +4Henk 'm!

• voske
  • Registratie: maart 2006
  • Laatst online: 21:27
@Geert1976

Het kan zijn dat BNR het bericht iets te ruim heeft uitgelegd en dat voor toeristen nog niet duidelijk is tot wanneer het "inreisverbod" geldt.

Voor toeristen is de Presidential Proclamation van 11 maart van belang. Daarin waarin kort gezegd de toegang tot de VS opgeschort voor immigranten en non-immigranten vanuit het Schengengebied:.
The entry into the United States, as immigrants or nonimmigrants, of all aliens who were physically present within the Schengen Area during the 14-day period preceding their entry or attempted entry into the United States is hereby suspended and limited subject to section 2 of this proclamation.
Deze Proclamation geldt totdat de president deze beëindigd:
This proclamation shall remain in effect until terminated by the President. The Secretary of Health and Human Services shall recommend that the President continue, modify, or terminate this proclamation as described in section 5 of Proclamation 9984, as amended.
Daarna heeft de president op 22 april de Proclamation "Suspending Entry of Immigrants Who Present Risk to the U.S. Labor Market During the Economic Recovery Following the COVID-19 Outbreak" afgekondigd. Daarin werd de toegang van immigranten opgeschort. Deze proclamatie zou 60 dagen na de inwerkingtreding (23 april om 23.59 uur EDT) verlopen.

Op 22 juni heeft de president de Proclamation "Proclamation Suspending Entry of Aliens Who Present a Risk to the U.S. Labor Market Following the Coronavirus Outbreak" afgekondigd. Daarin is allereerst de proclamatie van 22 april gewijzigd. Die geldt nu voor de rest van het jaar:
Section 1. Continuation of Proclamation 10014.
(a) Section 4 of Proclamation 10014 is amended to read as follows:
“Sec. 4. Termination. This proclamation shall expire on December 31, 2020, and may be continued as necessary. Within 30 days of June 24, 2020, and every 60 days thereafter while this proclamation is in effect, the Secretary of Homeland Security shall, in consultation with the Secretary of State and the Secretary of Labor, recommend any modifications as may be necessary.”
(b) This section shall be effective immediately.
Daarnaast wordt de toegang voor non-immigranten op basis van H-1B, H-2B, J en L-visa opgeschort tot het eind van het jaar.

Voor toeristen is de proclamatie van 22 juni niet van belang. Daarvoor geldt dus nog steeds dat de toegang voor onbepaalde tijd is opgeschort. Dat kan 31 december zijn, maar ook eerder of later zijn.

Be yourself, no matter what they say ...

• _Bailey_
  • Niet online
voske schreef op woensdag 24 juni 2020 @ 10:54:

Voor toeristen is de proclamatie van 22 juni niet van belang. Daarvoor geldt dus nog steeds dat de toegang voor onbepaalde tijd is opgeschort. Dat kan 31 december zijn, maar ook eerder of later zijn.
thanks voor de heldere uiteenzetting.

Maar wat je al aangeeft; als iets bij Trump zeker is, is dat hij van de ene op de andere dag zo maar van gedachte veranderd en zijn beleid aanpast.
Dat weet je nooit bij The Orange Leader.

Sowieso is het percentage inkomsten uit toerisme vanuit EUR naar de VS erg laag.
Heb onlangs eens ergens gelezen dat dat iets van 18% is.

Dus the Orange Leader zal daar niet zo van wakker liggen, denk ik

• Gitarist
  • Niet online
Dat is een scherpe beschouwing van de gebeurtenissen, @voske!
Ik heb m'n hoop op onze vakantie (die nog niet geannuleerd is door KLM en vooralsnog 21 juli begint) welhaast opgegeven, zeker na het bericht van BNR en zie het sowieso steeds minder zitten om te gaan, gezien alle berichtgeving rondom de verspreiding van het virus in de VS.
Maar ondanks alles hou ik ergens diep van binnen nog een klein beetje hoop (en ja ik weet dat dat heel naïef is), vooral omdat we er al zo lang naartoe leven. Er kan ook nog een hoop gebeuren in vier weken tijd, zowel ten kwade als ten goede...

Maar idd, zoals @Geert1976 al aangeeft heeft de VS ons toeristengeld niet echt heel erg nodig, dus dat zal geen doorslaggevende factor zijn. Maar ja... Trump valt niet te voorspellen dus wie weet.

Echte duidelijkheid zou wel fijn zijn, dan kan ik het ten minste echt uit m'n gedachten zetten en me oriënteren op een vakantie elders (en hopelijk daar nog wat voorpret aan beleven).

Acties:
  • +1Henk 'm!

• redwing
  • Registratie: juni 1999
  • Laatst online: 22:31
Geert1976 schreef op woensdag 24 juni 2020 @ 09:55:
[...]
volgens Dr. Fauci (zeg maar de Amerikaanse Jaap v Dissel) zitten ze in de States nog steeds in de 1ste wave. En die 1ste wave gaat in veel staten nu (ineens) flink pieken
Over heel Amerika kijken is natuurlijk ook niet echt een goede manier. Als je naar Europa zou kijken als 1 land heb je ook 1 lange golf ipv dat elk land zijn eigen curve had. Wil je een vergelijking maken moet je bij Amerika per staat kijken en dan zie je een soortgelijk beeld als Europa, behalve dan dat er een paar staten tussen zitten die de maatregelen versoepelen terwijl ze nog steeds in de stijgende lijn zitten.
Voordeel hiervan is wel dat je goed kunt zien wat de maatregelen daadwerkelijk doen. Gaat het daar verder met pieken zijn de maatregelen dus niet zinloos. Blijkt echter dat het in die staten ook weer gaat dalen is dat een goede indicatie dat veel maatregelen juist niet nodig zijn.

Maar voor reizen naar Amerika zou ik toch echt per gebied kijken.

[removed]

• _Bailey_
  • Niet online
redwing schreef op woensdag 24 juni 2020 @ 11:34:
[...]

Over heel Amerika kijken is natuurlijk ook niet echt een goede manier. Als je naar Europa zou kijken als 1 land heb je ook 1 lange golf ipv dat elk land zijn eigen curve had. Wil je een vergelijking maken moet je bij Amerika per staat kijken en dan zie je een soortgelijk beeld als Europa, behalve dan dat er een paar staten tussen zitten die de maatregelen versoepelen terwijl ze nog steeds in de stijgende lijn zitten.
Voordeel hiervan is wel dat je goed kunt zien wat de maatregelen daadwerkelijk doen. Gaat het daar verder met pieken zijn de maatregelen dus niet zinloos. Blijkt echter dat het in die staten ook weer gaat dalen is dat een goede indicatie dat veel maatregelen juist niet nodig zijn.

Maar voor reizen naar Amerika zou ik toch echt per gebied kijken.
alleen heb je in de VS de enorme druk die Trump heeft uitgeoefend afgelopen weken op de verschillende gouverneurs om hun staten weer open te gooien.
Sommige gouverneurs konden makkelijk(er) overgehaald worden door Trump dan weer andere gouverneurs.
En je ziet dat veel staten nu de prijs betalen (enorm stijgende piek) van het beleid en de enorme druk van het Witte Huis / Trump.

Hier in Europa heb je dat uiteraard in veel mindere mate, elk land zo zijn eigen beleid (alhoewel veel EU landen een soortgelijk corona beleid hanteren)

• Barrycade
  • Registratie: november 2003
  • Laatst online: 23:05

Barrycade

]3/\/?/?`/(/\|)[-

Qua vakantiegebieden: je ziet zeker nu weer in California en Washington State, Oregon etc de verschijnselen van een 2e piek. Of een gewoon doorlopende lijn bij Californië en Texas, Arizona, Utah o.a. die zitten gewoon op de hoogste dagelijkse besmettingen sinds de start (tot 5k per dag).
De Zuid Oost kust zelfde laken en pak, Florida is ook nog stijgende lijn, N/Z Carolina ook. Alleen NY / New Jersey is nog aan het dalen. Maar die hebben natuurlijk al een flinke klap gehad.

Ik denk dat er weinig mensen hier naar de aardappel staten gaan op vakantie. Daar zitten er een paar tussen waar je je best moet doen om het op te lopen. Maar er zitten er ook een paar tussen die lijken op te starten.

Al met al denk ik dat als je plannen had, je er niet te veel op moet rekenen. En als het door lijkt te gaan even goed door je reisverzekering te lopen. Want als de poep de ventilator raakt en je zit daar kan het aardig in de papieren gaan lopen.

Acties:
  • +3Henk 'm!

• downtime
  • Registratie: januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

En als je toch gaat: Kijk heel goed naar de medische dekking van je reisverzekering. De kosten van een paar weken in een Amerikaans ziekenhuis kunnen wel eens in de tonnen lopen.
Al moet je in de VS natuurlijk altijd extra goed naar je reisverzekering kijken, aangezien de kans op ziekte of ongelukken nooit nul is, en een ziekenhuis extreem duur kan uitpakken.

Sowieso zou ik bij de minste twijfel nu niet naar de VS gaan. Teveel mensen daar die gewoon ziek doorwerken omdat ze bij ziekte niet betaald krijgen. Of omdat ze bang zijn om ontslagen te worden. Zeker de mensen in de lager betaalde beroepen die jij als tourist juist het meeste ziet.

• ex87
voske schreef op woensdag 24 juni 2020 @ 10:54:
@Geert1976
Op 22 juni heeft de president de Proclamation "Proclamation Suspending Entry of Aliens Who Present a Risk to the U.S. Labor Market Following the Coronavirus Outbreak" afgekondigd. Daarin is allereerst de proclamatie van 22 april gewijzigd. Die geldt nu voor de rest van het jaar:

[...]

Daarnaast wordt de toegang voor non-immigranten op basis van H-1B, H-2B, J en L-visa opgeschort tot het eind van het jaar.
Kleine nuance want dit klopt niet helemaal: NIEUWE non-immigrants. Dus alleen non-immigrants die op 24/6 niet in de US aanwezig waren, of geen geldig visum hadden. Is je visum dus uitgegeven NA 24/6 en was je hier niet (op een ander visum) dan kom je er niet in. Bron: Mijn immigratie advocaat :P

Ik mag dus gewoon nog op vakantie en daarna de US weer in. Uiteraard blijven wij gewoon lekker hier zolang dit allemaal loopt en ga ik geen risico lopen met de grens over gaan. Hier in het zonnige Morro Bay valt het allemaal ook wel mee. Mondkapjes links en rechts (of ruzie over het wel of niet dragen ervan) en 10 gevallen (bijna 250 in de county nu).

Wij zijn de afgelopen 3 maanden lekker thuis gebleven en de (directe) omgeving veel bekeken. 3 weken geleden voorzichtig bij een vriend in Oakhurst geweest en, aankomend weekend naar Yosemite (moest met reservering). Ben benieuwd, zal uiteraard wat foto's maken.

[Voor 23% gewijzigd door ex87 op 24-06-2020 20:32]

• Scott
  • Registratie: december 2004
  • Laatst online: 12-06 17:38

Scott

Ik ben, dus ik tweak

ex87 schreef op woensdag 24 juni 2020 @ 20:28:
[...]

Kleine nuance want dit klopt niet helemaal: NIEUWE non-immigrants. Dus alleen non-immigrants die op 24/6 niet in de US aanwezig waren, of geen geldig visum hadden. Is je visum dus uitgegeven NA 24/6 en was je hier niet (op een ander visum) dan kom je er niet in. Bron: Mijn immigratie advocaat :P

Ik mag dus gewoon nog op vakantie en daarna de US weer in. Uiteraard blijven wij gewoon lekker hier zolang dit allemaal loopt en ga ik geen risico lopen met de grens over gaan. Hier in het zonnige Morro Bay valt het allemaal ook wel mee. Mondkapjes links en rechts (of ruzie over het wel of niet dragen ervan) en 10 gevallen (bijna 250 in de county nu).

Wij zijn de afgelopen 3 maanden lekker thuis gebleven en de (directe) omgeving veel bekeken. 3 weken geleden voorzichtig bij een vriend in Oakhurst geweest en, aankomend weekend naar Yosemite (moest met reservering). Ben benieuwd, zal uiteraard wat foto's maken.
Zijn dingen aan de central coast een beetje open? Zit te denken een roadtripje vanuit SF te maken volgende week, maar moet nog even kijken of dat naar het noorden of het zuiden wordt.

• matthijst
Vegas op 15-8 met KLM is zojuist gecanceld
Eindelijk :)

• ex87
Scott schreef op donderdag 25 juni 2020 @ 06:23:
[...]

Zijn dingen aan de central coast een beetje open? Zit te denken een roadtripje vanuit SF te maken volgende week, maar moet nog even kijken of dat naar het noorden of het zuiden wordt.
Yep, alles is open maar licht aangepast. Denk aan soms een wachtrij om ergens te kunnen eten en neem je mondkapje mee. Maar voor de rest kan je het meeste wel doen hier.

Parken, winkels etc allemaal gewoon business as usual.

• Get!em

Get!em

Oh die ja!

Iemand al heimwee naar de states, de parks? Volgens mij is dit de grootste topic-stilte in jaren in een vakantie topic.

Mocht je al weer plannen maken, neem bij HWY 1 California dan even een omweg.
https://nos.nl/video/2366...che-kust-weggeslagen.html

• Schuey
  • Registratie: augustus 2001
  • Laatst online: 22:46
Heimwee, zeker.. Volgende keer dat we gaan wordt het de oostkust :)

• Nuevocasa
  • Registratie: november 2010
  • Laatst online: 00:33
Get!em schreef op maandag 1 februari 2021 @ 16:31:
Iemand al heimwee naar de states, de parks? Volgens mij is dit de grootste topic-stilte in jaren in een vakantie topic.

Ja hier ook... Inderdaad bijzonder, sinds juni geen posts.
Afgelopen kerstvakantie meegedaan aan de webinars van Tioga om toch even dat gevoel te krijgen :) :)

Wij hebben al veel vaan Noord Amerika gehad en zou nog naar de Deep South willen. We zijn nu alleen gebonden aan de schoolvakantie ;( ;w en om nu in de heetste periode daar naar toe te gaan zien we niet echt zitten.

• Gitarist
  • Niet online
Heimwee: zeker!
De plannen die we voor afgelopen zomer hadden staan in de koelkast en we hebben nog stille hoop dat het dit jaar misschien mogelijk gaat zijn...

Het zou dan gaan om een ronde door het Noord-Westen van de VS (Washington, Idaho, Oregon en misschien een stukje Canada)

• Hmmbob
Southwest/West staat op de planning voor volgend jaar. O.a. terug naar waar we in 2014-2017 gewoond hebben :)

• wodkabuikje
We willen ook graag gaan maar ik vrees dat dit jaar nog net iets te snel is. Wellicht dat we Spanje doen met de auto als de omstandigheden het toelaten. Als er dan wat gebeurt zijn we zo thuis.

2022 dus hopelijk weer die kant op :)

• matthijst
Had afgelopen zomer nog goede hoop dat het dit jaar weer zou kunnen, maar die hoop is inmiddels wel vervlogen.
Vermoeiend heur, 2x Japan en 2x USA gemist straks.
2022 dan maar |:(

• The Realone
  • Registratie: januari 2005
  • Laatst online: 01:58
Om dan maar even flauw te doen. Komend weekend een weekendje coastal North Carolina. :P Uitwaaien, want geweldig is het weer niet. Wel lekker rustig rond deze tijd.
Ik denk dat, zodra het weer kan, de eerstvolgende grotere trips die naar familie worden. West-Virginia en (veel leuker nog) San Diego.

Tegen die tijd wil ik toch eens proberen mijn vrouw zo ver te krijgen om met de auto een coast-to-coast trip te doen. Meer mensen die dat gedaan hebben? I-40 is voor mij het meest voor de hand liggend en dan wellicht vanaf Flagstaff zuidelijker naar Phoenix > San Diego.

• ex87
Get!em schreef op maandag 1 februari 2021 @ 16:31:

Wij waren net een weekendje Big Sur aan het boeken toen ik het nieuws las.. Net op tijd haha.
Wel afgelopen weekend naar Oakhurst gereden en iets hoger: Fish Camp. Lag nog bijna een halve meter sneeuw op sommige plekken. Echt bizar.

• Hmmbob
Waar woonde je zelf ook al weer?
Yosemite is wel een stukje rijden toch?

[Voor 39% gewijzigd door Hmmbob op 01-02-2021 20:43]

• ex87
Hmmbob schreef op maandag 1 februari 2021 @ 20:42:
Waar woonde je zelf ook al weer?
Yosemite is wel een stukje rijden toch?
Morro Bay. Is idd ~3,5 uur rijden maar mooie route over de 41.

• D-e-n
Het weekje New York wat we in 2020 hadden gepland zie ik ook in 2021 niet gebeuren. Ik hoop dat al die leuke tentjes die ik had aangekruist dan nog bestaan...

• Scott

Scott

Ik ben, dus ik tweak

Als we dan toch flauw aan het doen zijn, Bixby bridge lag er vlak voor kerst nog mooi bij! Californië is niet de beroerdste plek om in lockdown te moeten.

• mace
  • Registratie: juni 2003
  • Laatst online: 07-04 00:01

mace

Sapere Aude

Ik had ook plannen om in september 2020 een rondje Pacific Northwest te gaan doen, maarja. Heel misschien dat het dit jaar lukt, afhankelijk van hoe de vaccinaties gaan, maar lente 2022 lijkt me realistischer.
ex87 schreef op maandag 1 februari 2021 @ 21:03:
Morro Bay. Is idd ~3,5 uur rijden maar mooie route over de 41.
Leuk plaatsje, ik ben daar nog geweest in het "Nederlandse" visrestaurant. En natuurlijk de prachtige energiecentrale. ;)

• Rivanov
  • Laatst online: 21:53

Rivanov

Apple freak

Mits het allemaal gaat lukken dit jaar zijn wij voornemens om met kerst terug naar New York te gaan. Inmiddels 8 jaar geleden dat we daar zijn geweest. Alleen beetje lastig plannen nu..

Steam | Twitch | Xbox Live: Rivanov | LG OLED65CX (Woonkamer) :: LG OLED55B6 (Slaapkamer) :: Xbox Series X

• Hmmbob
Scott schreef op maandag 1 februari 2021 @ 23:53:
Californië is niet de beroerdste plek om in lockdown te moeten.
It depends, denk ik? Volgens mij is Californië best hard geraakt door Covid?

Dus zolang je geen medische hulp nodig hebt, maybe yes ;)

• ex87
Hmmbob schreef op dinsdag 2 februari 2021 @ 08:21:
[...]

Dat is ook heel lokaal.. Hier in SLO waren/zijn er niet echt issues qua capaciteit. Vaccineren gaat ook op een prima tempo.
mace schreef op dinsdag 2 februari 2021 @ 00:12:

Leuk plaatsje, ik ben daar nog geweest in het "Nederlandse" visrestaurant. En natuurlijk de prachtige energiecentrale. ;)
Haha ja: https://www.dutchmansseafoodhouse.com best lekker eten! Al ga ik liever naar: http://libertinebrewing.com/morro-bay

[Voor 32% gewijzigd door ex87 op 02-02-2021 18:42]

• Scott

Scott

Ik ben, dus ik tweak

Hmmbob schreef op dinsdag 2 februari 2021 @ 08:21:
[...]

Dat is wel waar ja, maar ging mij meer om de lockdown zelf. Buiten is er weinig aan de hand, en buiten dingen doen is in CA geen straf met goed weer en een mooie natuur. Alleen die branden beginnen me wel de keel uit te hangen elk jaar.

• The Realone
  • Registratie: januari 2005
  • Laatst online: 01:58
Scott schreef op dinsdag 2 februari 2021 @ 19:54:
[...]

Dat is wel waar ja, maar ging mij meer om de lockdown zelf. Buiten is er weinig aan de hand, en buiten dingen doen is in CA geen straf met goed weer en een mooie natuur. Alleen die branden beginnen me wel de keel uit te hangen elk jaar.
Je bent niet de enige wat California heeft zijn kleinste groei sinds 1900 gehad vorig jaar. Rural trok al langer weg, onder andere vanwege het beperkte baanaanbod daar, maar nu dalen ook de inwoneraantallen in de grote kustplaatsen. Bosbranden en kosten zijn dan de voornaamste redenen. Ze trekken dan met name naar Arizona en Texas.
Kan me dat wel voorstellen. California is erg mooi, maar ik zou er niet willen wonen. Schoonbroer woont in San Diego en roept ook al jaren dat we daarheen moeten komen, maar ik zit heerlijk aan de oostkust, waar ik prima weer, betaalbare woningen en niet elke dag een traffic gridlock heb. :)

• Scott

Scott

Ik ben, dus ik tweak

The Realone schreef op dinsdag 2 februari 2021 @ 20:15:
[...]

Je bent niet de enige wat California heeft zijn kleinste groei sinds 1900 gehad vorig jaar. Rural trok al langer weg, onder andere vanwege het beperkte baanaanbod daar, maar nu dalen ook de inwoneraantallen in de grote kustplaatsen. Bosbranden en kosten zijn dan de voornaamste redenen. Ze trekken dan met name naar Arizona en Texas.
Kan me dat wel voorstellen. California is erg mooi, maar ik zou er niet willen wonen. Schoonbroer woont in San Diego en roept ook al jaren dat we daarheen moeten komen, maar ik zit heerlijk aan de oostkust, waar ik prima weer, betaalbare woningen en niet elke dag een traffic gridlock heb. :)
Kleinste groei is nog steeds groei ;) Maar je hebt wel gelijk ja, veel mensen die zijn vertrokken in de huidige omstandigheden. Het land is groot dus de factoren die meespelen in kiezen waar iemand wil wonen zijn dat ook en zullen voor iedereen anders wegen.

• Jebus4life
  • Registratie: juni 2012
  • Laatst online: 00:22
Na een korte opwelling van het topic ligt het weer stil, ik doe een nieuwe poging :*)

Onze vakantieplannen van Mei 2020 (Japan) gingen uiteraard niet door. Ook dit voorjaar blijven we helaas thuis. Gezien september/oktober voor het werk niet kan, zijn we aan het kijken om 13 november- 4 december te gaan. Qua bestemming, tsja, wat riskeer je om te boeken? De VS lijkt de beste kandidaat qua beschikbaarheid: vaccinatie loopt als een trein. Tenzij er nieuwe varianten resistent zijn tegen de vaccins, lijkt het me een relatief veilige bet dus.

Mja, waar dan? Je wil toch een béétje goed weer hebben..
Florida of Hawaii liggen voor de hand. Hawaii hebben we beiden niet echt zin in. Dus dan blijft Florida over. Eventueel kunnen we dat nog aanvullen met een stukje Deep South.

Mensen hier met wat ervaringen in dat deel van de US?
In Florida zelf dacht ik natuurlijk aan de Everglades, Kennedy Space Center en de Keys.

Als ik wat (of zelfs veel) van het zuiden erbij wil nemen (waar ik weinig ken/weet, puur een eerste google search) aan Savannah, via Atlanta of Charlotte (grote steden, misschien/waarschijnlijk is er een aantrekkelijker alternatief) naar de Great Smokey Mountains waar er in principe nog wat hikes te doen zijn in deze periode van het jaar. Wel warm kleden). Richting Nashville, dan door naar Memphis, Natchez en dan naar New Orleans?

We moeten ook niet rond de pot draaien, dat is bij momenten een heel pittig aantal kilometers. Ik zou het op zich ook graag anders zien. Maar ben niet overtuigd dat Florida genoeg is om 3 weken bezig te blijven ;)
Ik heb bv weinig zin om 3 dagen naar Disney World te gaan om mijn dagen te vullen (niet dat dat niet leuk kan zijn overigens, maar daarvoor ga ik niet).

Wel zou ik eens een NFL game kunnen meepikken, of ik nu in Florida blijf of wat kilometers maal,teams genoeg! Mocht het NBA seizoen terug naar zijn "normale" indeling gaan voor het seizoen 21-22 heb ik ook daar wel kansen om iets mee te pikken. De vriendin moet maar aanvaarden dat dat part of the experience is >:) :+

Iemand een advies/mening over routes en/of must sees?
Pagina: 1 ... 35 36 37 Laatste

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True