Wat staat er in de voorwaarden? Lijkt me dat je een al aangeschaft abbo / combi wel mee kan verhuizen, tenzij; ze op het nieuwe adres via KPN moeten leveren, waardoor ze meer kosten hebben. Maar ik zou zeker even de voorwaarden doorspitten.red1 schreef op maandag 9 mei 2022 @ 13:38:
Ik ga binnenkort verhuizen en dacht even simpel de verhuizing door te geven. Maar ik kom er nu achter dat ik dan een stuk meer ga betalen.
Huidige situatie is een combi van glasvezel thuis 1Gbit icm Unlimited mobiel, voor €50,- per maand samen gecombineerd.
Nieuwe situatie. €25,- mobiel (inclusief korting) en €40,- per maand voor 1Gbit glasvezel. Samen €65,- per maand (krijg alleen de eerste 4 maanden korting).
Waarom kan ik mijn huidige abonnement met combinatiekorting niet meeverhuizen? Ik zit ook in de tang, want ik kan mijn thuis internet wel opzeggen, maar mijn mobiele abonnement loopt nog tot eind 2022. En als ik thuis opzeg, gaat mijn mobiele abonnement van €25,- per maand, naar €35,- per maand, want heb dan geen klantvoordeel meer.
De klantenservice aan de telefoon zegt hier niks aan te kunnen doen. Niet echt klantvriendelijk dit..
Ik heb op dit moment T-Mobile glasvezel, met een beetje een vreemde constructie: De ZyXeL T50 router is in bridge modus gezet (d.m.v. de beroemde DMZ instelling, gezien de router dat niet native heeft).
Vervolgens hangt daar een D-Link DIR845 router achter, die dus de routering etc doet.
Ik kreeg het niet voor elkaar om de D-Link rechtstreeks aan glasvezel te hangen en ook een IP adres te verkrijgen van T-Mobile. Vermoedelijk omdat deze router IPoE niet ondersteunde?
Nu heb ik inmiddels een Netgear Nighthawk AC1900 op de kop getikt.
Herkansing dus om de ZyXeL er tussenuit te krijgen. Zou dit kunnen werken? Wat is er uberhaupt nodig om een router geschikt te laten zijn om de ZyXeL te vervangen? Is dat daadwerkelijk IPoE support? Of misschien ook vLAN support? Of kan het uberhaupt niet?
Vervolgens hangt daar een D-Link DIR845 router achter, die dus de routering etc doet.
Ik kreeg het niet voor elkaar om de D-Link rechtstreeks aan glasvezel te hangen en ook een IP adres te verkrijgen van T-Mobile. Vermoedelijk omdat deze router IPoE niet ondersteunde?
Nu heb ik inmiddels een Netgear Nighthawk AC1900 op de kop getikt.
PV: Growatt MOD5000TL3-XH + 5720wp, WPB: Atlantic Explorer v4 270LC, L/L: MHI SCM 125ZM-S + SRK 50ZS-W + 2x SRK 25ZS-W + SRK 20ZS-W Modbus kWh meter nodig?
Heb je WAN interface wel vlan 300 toegekend? Anders krijgt WAN interface geen IP adres van T-Moobile.Tanuki schreef op maandag 9 mei 2022 @ 21:46:
Ik heb op dit moment T-Mobile glasvezel, met een beetje een vreemde constructie: De ZyXeL T50 router is in bridge modus gezet (d.m.v. de beroemde DMZ instelling, gezien de router dat niet native heeft).
Nu heb ik inmiddels een Netgear Nighthawk AC1900 op de kop getikt.Herkansing dus om de ZyXeL er tussenuit te krijgen. Zou dit kunnen werken? Wat is er uberhaupt nodig om een router geschikt te laten zijn om de ZyXeL te vervangen? Is dat daadwerkelijk IPoE support? Of misschien ook vLAN support? Of kan het uberhaupt niet?
vLAN is dus iets dat de D-Link DIR845 niet ondersteunt, zo te zien.plizz schreef op maandag 9 mei 2022 @ 21:49:
[...]
Heb je WAN interface wel vlan 300 toegekend? Anders krijgt WAN interface geen IP adres van T-Moobile.
De Nighthawk wel, lijkt het.
PV: Growatt MOD5000TL3-XH + 5720wp, WPB: Atlantic Explorer v4 270LC, L/L: MHI SCM 125ZM-S + SRK 50ZS-W + 2x SRK 25ZS-W + SRK 20ZS-W Modbus kWh meter nodig?
Kak. Ik heb of een storing te pakken, of Guidion en T-Mobile communiceren niet met elkaar. Ik ga verhuizen, dinsdag als overzetdatum aangegeven. Bij Guidion monteur ingepland, toch nog een dag later op woensdag. Nu al geen internet meer…
☻/
/▌
/ \ Analyseert | Modelleert | Valideert | Solliciteert | Generaliseert | Procrastineert | Epibreert |
Het is toch dinsdag?Motrax schreef op dinsdag 10 mei 2022 @ 00:55:
Kak. Ik heb of een storing te pakken, of Guidion en T-Mobile communiceren niet met elkaar. Ik ga verhuizen, dinsdag als overzetdatum aangegeven. Bij Guidion monteur ingepland, toch nog een dag later op woensdag. Nu al geen internet meer…
weet iemand waar je kan zien wanneer ze beginnen met graven in de buurt?
Ik woon in de gemeente Venlo, maar ik kan nergens een tijdslijn o.i.d vinden...
"ergens in 2022" staat er op de website...
T=Mobile ziet verhuizen als het aangaan van een nieuw jaarcontract. En in dat geval val je dus onder de nieuwe prijzen (zie hier)red1 schreef op maandag 9 mei 2022 @ 13:38:
Ik ga binnenkort verhuizen en dacht even simpel de verhuizing door te geven. Maar ik kom er nu achter dat ik dan een stuk meer ga betalen.
Huidige situatie is een combi van glasvezel thuis 1Gbit icm Unlimited mobiel, voor €50,- per maand samen gecombineerd.
Nieuwe situatie. €25,- mobiel (inclusief korting) en €40,- per maand voor 1Gbit glasvezel. Samen €65,- per maand (krijg alleen de eerste 4 maanden korting).
Waarom kan ik mijn huidige abonnement met combinatiekorting niet meeverhuizen? Ik zit ook in de tang, want ik kan mijn thuis internet wel opzeggen, maar mijn mobiele abonnement loopt nog tot eind 2022. En als ik thuis opzeg, gaat mijn mobiele abonnement van €25,- per maand, naar €35,- per maand, want heb dan geen klantvoordeel meer.
De klantenservice aan de telefoon zegt hier niks aan te kunnen doen. Niet echt klantvriendelijk dit..
Daarentegen zou het wel zo moeten zijn dat je dan kosteloos ook je huidige abonnement kan opzeggen, ook al zou je nog niet contractvrij zijn, anders wordt je onredelijk belast met een nieuw jaarcontract. En je geeft aan dat je dat wel kan voor Thuis, maar niet voor mobiel. Dan zit je inderdaad aardig in de tang...
Zelfs al zou je naar KPN gaan voor je vaste lijn (35 euro per maand inclusief TV), dan nog zit je op 70 euro met je mobiel erbij.
En accepteer je het aanbod van T-Mobile dan, zit je op 65 euro.
Goed businessmodel (voor T-mobile dan...)
[ Voor 19% gewijzigd door Barre73 op 10-05-2022 10:34 ]
Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.
Guidion en T-Mobile communiceren niet met elkaar. Dat gebeurt zo vaak....Motrax schreef op dinsdag 10 mei 2022 @ 00:55:
Welke site? Op de site van Open Dutch Fiber (die het echt aanleggen) staat:Androo schreef op dinsdag 10 mei 2022 @ 10:19:
weet iemand waar je kan zien wanneer ze beginnen met graven in de buurt?
De werkzaamheden voor de aanleg van glasvezel starten in december 2021. Eerst wordt er in de straat gegraven en vanaf april 2022 starten we met de installatie van de glasvezelaansluitpunten in de woningen. Naar verwachting hebben alle huishoudens in het aansluitgebied van Venlo in oktober 2022 toegang tot supersnel internet via glasvezel.
En een postcodechecker en een kaartje met gebieden en volgorde op de site.
ah, ik keek op t-mobile.Barre73 schreef op dinsdag 10 mei 2022 @ 10:38:
[...]
Welke site? Op de site van Open Dutch Fiber (die het echt aanleggen) staat:
De werkzaamheden voor de aanleg van glasvezel starten in december 2021. Eerst wordt er in de straat gegraven en vanaf april 2022 starten we met de installatie van de glasvezelaansluitpunten in de woningen. Naar verwachting hebben alle huishoudens in het aansluitgebied van Venlo in oktober 2022 toegang tot supersnel internet via glasvezel.
En een postcodechecker en een kaartje met gebieden en volgorde op de site.
Op deze krijg ik idd iets meer info:
Gefeliciteerd! Op dit moment zijn wij bezig met de voorbereidende werkzaamheden voor de aanleg van glasvezel in *****. In het 3e kwartaal 2022 komen wij bij jou in de wijk. Wil je een aanbod voor glasvezelinternet ontvangen van een provider? Vul dan hieronder je gegevens in.
thanks
Dat is niet meer het gevalQuad schreef op zaterdag 7 mei 2022 @ 09:54:
TV van T-Mobile is maandelijks opzegbaar.
[ Voor 23% gewijzigd door j_bos op 10-05-2022 11:27 ]
Klopt het dat KPN glasvezel nu 57,50 per maand is en T-mobile 60 euro per maand. Dit betreft de 1GB snelheid. In dat geval is overstappen zeer aantrekkelijk ben helemaal kaar na 4 jaar met Tmobile.
Experience is what you get when you don't get what you want.....
Dus ik kan mijn mobiele abonnement dan ook opzeggen, ook al loopt deze tot december 22?Barre73 schreef op dinsdag 10 mei 2022 @ 10:31:
[...]
T=Mobile ziet verhuizen als het aangaan van een nieuw jaarcontract. En in dat geval val je dus onder de nieuwe prijzen (zie hier)
Daarentegen zou het wel zo moeten zijn dat je dan kosteloos ook je huidige abonnement kan opzeggen, ook al zou je nog niet contractvrij zijn, anders wordt je onredelijk belast met een nieuw jaarcontract. En je geeft aan dat je dat wel kan voor Thuis, maar niet voor mobiel. Dan zit je inderdaad aardig in de tang...
Zelfs al zou je naar KPN gaan voor je vaste lijn (35 euro per maand inclusief TV), dan nog zit je op 70 euro met je mobiel erbij.
En accepteer je het aanbod van T-Mobile dan, zit je op 65 euro.
Goed businessmodel (voor T-mobile dan...)
Het liefste verhuis ik alles gewoon mee zoals ik het nu heb. Ik snap niet waarom T-mobile verhuizen als een nieuw jaarcontract ziet. En ook al zouden ze het zo zien, waarom dan alleen met de huidige tarieven? Ik zou best voor mijn oude tarieven een nieuw jaarcontract op willen stellen.
Overige mensen die gereageerd hebben ook bedankt!
Dat is inderdaad de KPN prijs zonder actie. Met actie ben je helemaal goedkoper uit...Falastine schreef op dinsdag 10 mei 2022 @ 11:40:
Klopt het dat KPN glasvezel nu 57,50 per maand is en T-mobile 60 euro per maand. Dit betreft de 1GB snelheid. In dat geval is overstappen zeer aantrekkelijk ben helemaal kaar na 4 jaar met Tmobile.
Dat zei ik niet.. Je kan je vaste abonnement wel opzeggen, maar niet je mobiele. Verhuizen binnen nederland geeft geen recht op opzegging van een mobiel contract want daar hoeft niks aan te veranderen.red1 schreef op dinsdag 10 mei 2022 @ 11:46:
[...]
Dus ik kan mijn mobiele abonnement dan ook opzeggen, ook al loopt deze tot december 22?
Het liefste verhuis ik alles gewoon mee zoals ik het nu heb. Ik snap niet waarom T-mobile verhuizen als een nieuw jaarcontract ziet. En ook al zouden ze het zo zien, waarom dan alleen met de huidige tarieven? Ik zou best voor mijn oude tarieven een nieuw jaarcontract op willen stellen.
Overige mensen die gereageerd hebben ook bedankt!
Inderdaad ja, TV abonnementen afgesloten vanaf 24 januari dit jaar hebben een jaarcontract.
Is hier te vinden: https://www.t-mobile.nl/k...zigen/abonnement-wijzigen
Alles went behalve een Twent.
⏩ PVOutput☀️
Beste, ik ga binnenkort verhuizen en ben toch wel benieuwd naar de ervaringen met T-Mobile internet thuis. Ik heb al enige tijd een mobiel abonnement van ze, maar heb op de een of andere reden mijn twijfels bij hun internet service. Heb ze altijd gezien als mobiel provider.
Hoe goed zijn ze de laatste tijd en zijn er nog regelmatig storingen? Ik heb altijd KPN gehad en dat verliep altijd erg soepel.
Hoe goed zijn ze de laatste tijd en zijn er nog regelmatig storingen? Ik heb altijd KPN gehad en dat verliep altijd erg soepel.
Ik ben zelf ongeveer 2 jaar geleden overgestapt van KPN naar t-mobile thuis. Tot nu toe heb ik nog geen storingen gehad. wel heb ik de zyxel router vervangen voor een eigen unifi router. dat was destijds bij kpn wat lastiger, ik weet niet hoe dat nu is.Grootlicht schreef op woensdag 11 mei 2022 @ 10:20:
Beste, ik ga binnenkort verhuizen en ben toch wel benieuwd naar de ervaringen met T-Mobile internet thuis. Ik heb al enige tijd een mobiel abonnement van ze, maar heb op de een of andere reden mijn twijfels bij hun internet service. Heb ze altijd gezien als mobiel provider.
Dus ik ben na 2 jaar nog steeds tevreden met de overstap:) wel zag ik dat de huidige prijzen bijna gelijk liggen met KPN. prijs was voor mij destijds ook een reden van overstap,
Hangt er wel sterk vanaf hoe je T-Mobile Glas hebt op je adres. Op mijn adres kost T-Mobile EUR 45.00 / mnd voor 1 Gbit. Waarom T-Mobile bij jou dan EUR 60.00 / mnd is, weet ik niet, maar zal wel te maken hebben of ze gebruikmaken van hun eigen netwerk of het inkopen via bv. KPNFalastine schreef op dinsdag 10 mei 2022 @ 11:40:
Aah duidelijk! Dankjewel. Dan ga ik gewoon even kijken wat op dit moment de beste prijs is en handel ik daar opgolden1988 schreef op woensdag 11 mei 2022 @ 10:25:
[...]
Ik ben zelf ongeveer 2 jaar geleden overgestapt van KPN naar t-mobile thuis. Tot nu toe heb ik nog geen storingen gehad. wel heb ik de zyxel router vervangen voor een eigen unifi router. dat was destijds bij kpn wat lastiger, ik weet niet hoe dat nu is.
Dus ik ben na 2 jaar nog steeds tevreden met de overstap:) wel zag ik dat de huidige prijzen bijna gelijk liggen met KPN. prijs was voor mij destijds ook een reden van overstap,
Inmiddels is er sinds begin dit jaar een wet "vrije modemkeuze" waarin providers moeten toestaan dat men eigen modems/routers moeten kunnen gebruiken in plaats van het modem van de provider. Dit is dus tegenwoordig bij iedere provider mogelijk.golden1988 schreef op woensdag 11 mei 2022 @ 10:25:
[...]
Ik ben zelf ongeveer 2 jaar geleden overgestapt van KPN naar t-mobile thuis. Tot nu toe heb ik nog geen storingen gehad. wel heb ik de zyxel router vervangen voor een eigen unifi router. dat was destijds bij kpn wat lastiger, ik weet niet hoe dat nu is. [...]
Bron: nieuws: ACM: vrije modemkeuze treedt begin 2022 in werking
You only need two tools in life: WD-40 and Duct-Tape, if it doesn't move and it should, use the WD-40. If it does move and it shouldn't, use the Tape.
Dat het aansluiten van je eigen Unifi router destijds bij KPN lastiger was lag niet zozeer aan KPN of aan de nieuwe richtlijn die per 28 januari geldt voor eigen hardware. Dat ligt meer aan de Unifi mogelijkheden. Zal niet veel veranderd zijn aangezien de techniek die KPN gebruikt ook niet veranderd is sinds 2 jaar. En dat zal vooral in het TV deel zitten, niet in het internet deel.golden1988 schreef op woensdag 11 mei 2022 @ 10:25:
[...]
Ik ben zelf ongeveer 2 jaar geleden overgestapt van KPN naar t-mobile thuis. Tot nu toe heb ik nog geen storingen gehad. wel heb ik de zyxel router vervangen voor een eigen unifi router. dat was destijds bij kpn wat lastiger, ik weet niet hoe dat nu is.
Die prijs is inderdaad (toevallig ook per eind januari) flink veranderd voor nieuwe klanten. Het maakt nu vooral heel veel uit of je op eigen T-Mobile apparatuur zit of op KPN WBA apparatuur. Dat scheelt 15 euro per maand (voor een Gbit abonnement). Toen jij twee jaar geleden overstapte was dat onderscheid er niet o prijs, maar werd dat verwerkt in de mogelijke snelheid. Op KPN WBA kon je bij T-Mobile ook voor 25+25 euro een combinatie krijgen maar was de maximale snelheid 100/100 (maar 1000/1000 op hun eigen apparatuur). Dat is sinds begin dit jaar aangepast, samen met een heleboel andere zaken in hun prijsschema (alles is duurder geworden eigenlijk).
de implementatie van TV is anders bij KPN waardoor dat inderdaad met unifi apparatuur lastiger is, een reden waarom ik gekozen heb voor t-mobile, omdat dit voor mij makkelijker in te richten was.Barre73 schreef op woensdag 11 mei 2022 @ 11:07:
[...]
Dat het aansluiten van je eigen Unifi router destijds bij KPN lastiger was lag niet zozeer aan KPN of aan de nieuwe richtlijn die per 28 januari geldt voor eigen hardware. Dat ligt meer aan de Unifi mogelijkheden. Zal niet veel veranderd zijn aangezien de techniek die KPN gebruikt ook niet veranderd is sinds 2 jaar. En dat zal vooral in het TV deel zitten, niet in het internet deel.
Die prijs is inderdaad (toevallig ook per eind januari) flink veranderd voor nieuwe klanten. Het maakt nu vooral heel veel uit of je op eigen T-Mobile apparatuur zit of op KPN WBA apparatuur. Dat scheelt 15 euro per maand (voor een Gbit abonnement). Toen jij twee jaar geleden overstapte was dat onderscheid er niet o prijs, maar werd dat verwerkt in de mogelijke snelheid. Op KPN WBA kon je bij T-Mobile ook voor 25+25 euro een combinatie krijgen maar was de maximale snelheid 100/100 (maar 1000/1000 op hun eigen apparatuur). Dat is sinds begin dit jaar aangepast, samen met een heleboel andere zaken in hun prijsschema (alles is duurder geworden eigenlijk).
ik heb sinds de overstap naar t-mobile al een gigabit verbinding, op het KPN WBA. en inderdaad voor 25 euro. dus dat is niet sinds begin dit jaar voor zover ik weet.
Maakt verder niet uit, ik wou alleen aangeven dat ik tevreden ben, en dat dat mijn redenen zijn geweest voor de overstap. wellicht dat nu met de nieuwe tarieven als ik die moet betalen, en het vrije modem keuze, als dat destijds ook zo was geweest dat ik toen bij KPN was gebleven.
Gbit voor 25 euro is geen KPN WBA, ook geen twee jaar geleden. Dat is wat in het starttopic ODF wordt genoemd.golden1988 schreef op woensdag 11 mei 2022 @ 12:02:
[...]
de implementatie van TV is anders bij KPN waardoor dat inderdaad met unifi apparatuur lastiger is, een reden waarom ik gekozen heb voor t-mobile, omdat dit voor mij makkelijker in te richten was.
ik heb sinds de overstap naar t-mobile al een gigabit verbinding, op het KPN WBA. en inderdaad voor 25 euro. dus dat is niet sinds begin dit jaar voor zover ik weet.
Maakt verder niet uit, ik wou alleen aangeven dat ik tevreden ben, en dat dat mijn redenen zijn geweest voor de overstap. wellicht dat nu met de nieuwe tarieven als ik die moet betalen, en het vrije modem keuze, als dat destijds ook zo was geweest dat ik toen bij KPN was gebleven.
Het zal vast wel een KPN/Reggefiber glasvezelaansluiting zijn maar de apparatuur in de PoP waar jij op aangesloten zit is dan van T-Mobile zelf. Dus ze huren dan echt alleen maar de kale vezel van jouw woning naar de PoP en ruimte in de PoP voor hun switches.
KPN WBA betekent dat ze de vezel huren plus alle actieve diensten en dat komt via de switchpoort van KPN Wholesale. En dan moet je tegenwoordig 60 euro betalen voor een Gbit verbinding. Terwijl deze bij KPN zelf (die uiteraard ook via KPN WBA levert) 57,50 euro kost.
Hi all,
Sinds kort ook op T-Mobile aangesloten met de nieuwste Zyxel modem-router.
In hoeverre is het mogelijk om Wireguard hierop aan te sluiten? Zover ik weet moet je nl. ook firewall settings wijzigen en dat lijkt niet mogelijk in de Zyxel admin.
In hoeverre is het mogelijk om Wireguard hierop aan te sluiten? Zover ik weet moet je nl. ook firewall settings wijzigen en dat lijkt niet mogelijk in de Zyxel admin.
Sinds kort heb ik de oude Draytek van het net gehaald en de sfp in de mediaconverter (een van tmobile) geklikt. Mijn eigen router (Asus RT-AX92U) staat nu ingesteld als router, en de vlan's zijn getagged met 300 en 630 640.
Leek allemaal direct te werken, maar ik merk dagelijks dat het internet wegvalt
De Asus router laat dan "Disconnected" of "Your ISP's DHCP does not function properly." zien bij de WAN verbinding.
Als ik de Asus router herstart heb ik weer internet.
Ik heb al geprobeerd om de DHCP mode van aggressive naar normal te veranderen, maar dat maakt niets uit.
Nu moet ik wel melden dat ik het MAC adres van de Draytek heb gecloned naar de Asus met de gedachte dat ik dan waarschijnlijk hetzelfde internet IP zou krijgen. IP is inderdaad onveranderd. Maar kan dit voor de problemen zorgen?
In de system log die Asus in de interface toont zie ik trouwens niets over de WAN (dhcp) issues. Voor de volledigheid een overzicht van de WAN configuratie:
Leek allemaal direct te werken, maar ik merk dagelijks dat het internet wegvalt
De Asus router laat dan "Disconnected" of "Your ISP's DHCP does not function properly." zien bij de WAN verbinding.
Als ik de Asus router herstart heb ik weer internet.
Ik heb al geprobeerd om de DHCP mode van aggressive naar normal te veranderen, maar dat maakt niets uit.
Nu moet ik wel melden dat ik het MAC adres van de Draytek heb gecloned naar de Asus met de gedachte dat ik dan waarschijnlijk hetzelfde internet IP zou krijgen. IP is inderdaad onveranderd. Maar kan dit voor de problemen zorgen?
In de system log die Asus in de interface toont zie ik trouwens niets over de WAN (dhcp) issues. Voor de volledigheid een overzicht van de WAN configuratie:
![]() |
Kan je niet een simpele port forward instellen?vpm schreef op woensdag 11 mei 2022 @ 16:36:
Hi all,
Ik ben verstopt zoek een ander :P
Je hebt helemaal gelijk.kaasszje schreef op donderdag 12 mei 2022 @ 08:41:
[...]
Kan je niet een simpele port forward instellen?

Kan het kloppen dat de t-mobile-tv app op de appleTV alleen stereo ondersteund ? Geen Dolby digital?
Klopt volgens mij, maar TV is toch alleen stereo. Hooguit wat films die Dolby zouden hebben.netvista schreef op donderdag 12 mei 2022 @ 10:14:
Kan het kloppen dat de t-mobile-tv app op de appleTV alleen stereo ondersteund ? Geen Dolby digital?
Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer
Dat is niet waar, enorm veel programma's zijn in surround.DennusB schreef op donderdag 12 mei 2022 @ 10:29:
[...]
Klopt volgens mij, maar TV is toch alleen stereo. Hooguit wat films die Dolby zouden hebben.
VLAN640 ipv 630. Alleen benodigd voor het "oude" TV netwerk.Tutti-frutti schreef op donderdag 12 mei 2022 @ 08:32:
Sinds kort heb ik de oude Draytek van het net gehaald en de sfp in de mediaconverter (een van tmobile) geklikt. Mijn eigen router (Asus RT-AX92U) staat nu ingesteld als router, en de vlan's zijn getagged met 300 en 630.
https://community.t-mobil...met-je-eigen-modem-324520
Ah typoyalerta schreef op donderdag 12 mei 2022 @ 12:02:
[...]
VLAN640 ipv 630. Alleen benodigd voor het "oude" TV netwerk.
https://community.t-mobil...met-je-eigen-modem-324520

Wat ik trouwens wel bijzonder vind is dat ik geen routes heb in hoeven stellen voor IPTV. Volgens de informatie die T-Mobile geeft zou je met glasvezel op het oude interactieve tv netwerk namelijk wel de routes moeten toevoegen. Wij hebben nog de oude entone boxjes op het oude Interactieve TV netwerk, maar die werken gewoon prima zonder de routes in te stellen.
Ik geloof dat er anno 2022 vrij veel zenders gewoon in dolby digital worden uitgezonden.DennusB schreef op donderdag 12 mei 2022 @ 10:29:
[...]
Klopt volgens mij, maar TV is toch alleen stereo. Hooguit wat films die Dolby zouden hebben.
De tv box heeft overigens wel Een dolby setting in de instellingen, maar in de appletv app is ie blijkbaar niet aanwezig.
Ik had verwacht dat dat toch wel een beetje de standaard was tegenwoordig.
Geen drama verder natuurlijk, maar wel jammer.
is het tv platform in de afgelopen maanden noemenswaardig beter geworden? toen ik in eind 2020 min of meer noodgedwongen mijn contract liet opheffen vanwege aanhoudende problemen met de ONT, had ik hun kastje met het nieuwe platform. hebben ze dit inmiddels beter voor elkaar qua kwaliteit in de apple tv app bijvoorbeeld?
[ Voor 21% gewijzigd door Fiekert op 12-05-2022 14:21 . Reden: bericht beter leesbaar gemaakt ]
Is gewoon stereo met een upmix naar 5.1. De bron is gewoon stereo. Behalve met sommige films/concerten.jongetje schreef op donderdag 12 mei 2022 @ 11:31:
[...]
Dat is niet waar, enorm veel programma's zijn in surround.
Woensdag komt de monteur langs om de plaats van het glasvezelaansluitpunt te bepalen.
Hoe lang zal het dan nog duren voordat ik online ben via t-mobile?
Ik zit te denken om over te stappen van Ziggo naar T-Mobile, vanwege verschillende redenen. Dat je nu geen kastje meer nodig hebt maar een (Apple TV) app is een groot voordeel!
Zijn er mensen met de Apple TV app? Hoe werkt dat? Gaat dat op de gewone wifi, dus geen VLAN's instellen enzo (KPN shit)? Kwaliteit, bediening, alles naar wens?
Zijn er mensen met de Apple TV app? Hoe werkt dat? Gaat dat op de gewone wifi, dus geen VLAN's instellen enzo (KPN shit)? Kwaliteit, bediening, alles naar wens?
Bij mij binnen een maand.kaasszje schreef op donderdag 12 mei 2022 @ 16:27:
Woensdag komt de monteur langs om de plaats van het glasvezelaansluitpunt te bepalen.
Inderdaad, gewoon aansluiten (via WiFi). Als je de h/w van T-Mobile gebruikt hoef je verder niets meer in te stellen wat betreft VLAN's. Wel is de kwaliteit van TV duidelijk minder bij T-Mobile.ikweethetbeter schreef op donderdag 12 mei 2022 @ 17:17:
Ik zit te denken om over te stappen van Ziggo naar T-Mobile, vanwege verschillende redenen. Dat je nu geen kastje meer nodig hebt maar een (Apple TV) app is een groot voordeel!
Dank!Ynnoz schreef op donderdag 12 mei 2022 @ 17:50:
[...]
Inderdaad, gewoon aansluiten (via WiFi). Als je de h/w van T-Mobile gebruikt hoef je verder niets meer in te stellen wat betreft VLAN's. Wel is de kwaliteit van TV duidelijk minder bij T-Mobile.
Ik wil wel het modem gebruiken (natuurlijk), maar niet het netwerk, daarvoor heb ik mijn eigen mesh set. Ik regel dat allemaal liever zelf, en de provider hoeft van mij niet mee te kunnen kijken in mijn LAN wat voor apparaten ik allemaal heb.
Kan dat?
Ja, dat kan. Nu weet ik niet of je een AON of GPON aansluiting krijgt. Ik heb zelf GPON en ik kan achter de mediaconverter zelf mijn apparatuur aansluiten, maar dan werk je wel met een VLAN voor TV.ikweethetbeter schreef op donderdag 12 mei 2022 @ 18:14:
[...]
Dank!
Ik wil wel het modem gebruiken (natuurlijk), maar niet het netwerk, daarvoor heb ik mijn eigen mesh set. Ik regel dat allemaal liever zelf, en de provider hoeft van mij niet mee te kunnen kijken in mijn LAN wat voor apparaten ik allemaal heb.
Kan dat?
Al je het bijgeleverde Zyxel T-5x modem gebruikt/blijft gebruiken, dan heb je geen issue met VLAN's en wat je achter de Zyxel plaatst is je eigen verantwoordelijkheid. Dus als je de Zyxel verwijderd en vervangt, dan moet je wel met VLAN's werken, anders niet.
Maar goed, ik durf niet te zeggen of dit verhaal ook geldt als je alleen hun TV afneemt via de AppleTV.
[ Voor 5% gewijzigd door Ynnoz op 12-05-2022 18:28 ]
Irritatie. Dat somt het wel een beetje op.
Vorige week, 3 mei, rond 11:45 geen internet meer. LOS-lampje brandt sindsdien rood op de Huawei en het wereldbollampje op de Zyxel is ook rood. T-Mobile had geen last van storing of werkzaamheden volgens de website. Volgens mij was echter KPN in de vorm Reggefiber verantwoordelijk voor de aanleg van de glasvezel en ik heb toen ook de website gekeken. Wat denk je? KPN had op exact hetzelfde moment een storing in de glasvezel op mijn postcode die later die middag opgelost zou zijn.
T-Mobile gebeld, uitgelegd dat ik geen internet had, etc. Naast het standaard riedeltje (router opnieuw opstarten, stroom eraf, etc. etc. etc.) gemeld dat ik denk dat het nog wel eens aan KPN kan liggen. 'Nee meneer, u zit via T-Mobile hoor'. Ja, dat weet ik, maar de lijn is hier aangelegd door KPN / Reggefiber toentertijd en die hebben toevallig nu ook een storing. 'Haha, meneer, dat is echt toeval hoor, dat kan er niet mee te maken hebben.' Prima, jij zegt 't, maar ik heb 't wel aangegeven. Er zou een afspraak ingepland worden, ik zou een mailtje krijgen van Guidion en dan kon ik de afspraak inplannen.
3 uur later nog geen mailtje van Guidion. Toch maar weer eens contact opgenomen. Men kon wel in het systeem zien dat ik contact had opgenomen, maar er was dus geen ticket aangemaakt. Alsnog gedaan, even later kon ik een afspraak inplannen. Was alleen geen slot beschikbaar. Dus moest ik afwachten.
Ondertussen nog geen internet, dus op de community ook maar eens contact gelegd met iemand van T-Mobile. Probleem ook helemaal uit de doeken gedaan. Heel vervelend voor me. Hij kon me 2 simkaartjes aanbieden met 4G (ik heb alleen T-Mobile Thuis, geen mobiel abonnement van T-Mobile), dus die heb ik opgehaald bij de T-Mobile Shop. Dat was ook nog een heel verhaal, maar goed, lang verhaal kort, hebben we dus nu twee hotspotjes (eentje op zolder bij mijn oudste op de kamer) en eentje beneden. Daarmee kunnen we enigszins wat doen (of Netflix kijken op de TV of een kind wat Fortnite of ik werken; niet alles tegelijk, daarvoor is het niet snel genoeg).
Uiteindelijk kreeg ik een afspraak met de monteur op 12 mei tussen 14:00 en 16:00, vandaag dus. Om 15:59 kwam de monteur langs. Nette vent, heel aardig, maar hij wist eigenlijk al vrij snel dat het probleem niet in huis zat, maar in het verdeelstation. Na wat standaard dingen te hebben gedaan hier, ging hij dus naar het verdeelstation. Maarrrrr.. nu komt het.. dat is van KPN.. want zoals ik al had aangegeven (maar wat dus vast niet zo zou zijn) en de monteur kon er alleen in met zijn KPN-pasje.. en mijn KPN-klantnummer.. wat ik dus niet heb.
Resumerend.. weer een nieuw ticket aangemaakt, oude ticket afgesloten. Morgen zet T-Mobile mijn ticket hopelijk door naar KPN.. en dan is het afwachten wanneer KPN denkt mijn aansluiting te gaan fixen.
Vorige week, 3 mei, rond 11:45 geen internet meer. LOS-lampje brandt sindsdien rood op de Huawei en het wereldbollampje op de Zyxel is ook rood. T-Mobile had geen last van storing of werkzaamheden volgens de website. Volgens mij was echter KPN in de vorm Reggefiber verantwoordelijk voor de aanleg van de glasvezel en ik heb toen ook de website gekeken. Wat denk je? KPN had op exact hetzelfde moment een storing in de glasvezel op mijn postcode die later die middag opgelost zou zijn.
T-Mobile gebeld, uitgelegd dat ik geen internet had, etc. Naast het standaard riedeltje (router opnieuw opstarten, stroom eraf, etc. etc. etc.) gemeld dat ik denk dat het nog wel eens aan KPN kan liggen. 'Nee meneer, u zit via T-Mobile hoor'. Ja, dat weet ik, maar de lijn is hier aangelegd door KPN / Reggefiber toentertijd en die hebben toevallig nu ook een storing. 'Haha, meneer, dat is echt toeval hoor, dat kan er niet mee te maken hebben.' Prima, jij zegt 't, maar ik heb 't wel aangegeven. Er zou een afspraak ingepland worden, ik zou een mailtje krijgen van Guidion en dan kon ik de afspraak inplannen.
3 uur later nog geen mailtje van Guidion. Toch maar weer eens contact opgenomen. Men kon wel in het systeem zien dat ik contact had opgenomen, maar er was dus geen ticket aangemaakt. Alsnog gedaan, even later kon ik een afspraak inplannen. Was alleen geen slot beschikbaar. Dus moest ik afwachten.
Ondertussen nog geen internet, dus op de community ook maar eens contact gelegd met iemand van T-Mobile. Probleem ook helemaal uit de doeken gedaan. Heel vervelend voor me. Hij kon me 2 simkaartjes aanbieden met 4G (ik heb alleen T-Mobile Thuis, geen mobiel abonnement van T-Mobile), dus die heb ik opgehaald bij de T-Mobile Shop. Dat was ook nog een heel verhaal, maar goed, lang verhaal kort, hebben we dus nu twee hotspotjes (eentje op zolder bij mijn oudste op de kamer) en eentje beneden. Daarmee kunnen we enigszins wat doen (of Netflix kijken op de TV of een kind wat Fortnite of ik werken; niet alles tegelijk, daarvoor is het niet snel genoeg).
Uiteindelijk kreeg ik een afspraak met de monteur op 12 mei tussen 14:00 en 16:00, vandaag dus. Om 15:59 kwam de monteur langs. Nette vent, heel aardig, maar hij wist eigenlijk al vrij snel dat het probleem niet in huis zat, maar in het verdeelstation. Na wat standaard dingen te hebben gedaan hier, ging hij dus naar het verdeelstation. Maarrrrr.. nu komt het.. dat is van KPN.. want zoals ik al had aangegeven (maar wat dus vast niet zo zou zijn) en de monteur kon er alleen in met zijn KPN-pasje.. en mijn KPN-klantnummer.. wat ik dus niet heb.
Resumerend.. weer een nieuw ticket aangemaakt, oude ticket afgesloten. Morgen zet T-Mobile mijn ticket hopelijk door naar KPN.. en dan is het afwachten wanneer KPN denkt mijn aansluiting te gaan fixen.
"Het probleem van quotes op internet is dat ze vaak niet kloppen of in elk geval niet herleidbaar zijn" - Vincent van Gogh
Ja hoor. Ik gebruik zelf net sinds vandaag T-Mobile Thuis via glasvezel en kijk tv via de app op Apple TV. Ik gebruik mijn eigen modem (ASUS RT-AX86U) en dat werkt prima.ikweethetbeter schreef op donderdag 12 mei 2022 @ 18:14:
[...]
Dank!
Kan dat?
Ik ben van plan om exact 0 kastjes voor tv aan te schaffen. Die hebben hun tijd gehad. Ik wil een app op mijn Apple TV. Of desnoods voor Android TV, Tizen of WebOS. Ik wil van die stroomvretende en vaak slecht performende leveranciersspecifieke kastjes af. En dit is een goede eerste stap.Ynnoz schreef op donderdag 12 mei 2022 @ 18:25:
Ja, dat kan. Nu weet ik niet of je een AON of GPON aansluiting krijgt. Ik heb zelf GPON en ik kan achter de mediaconverter zelf mijn apparatuur aansluiten, maar dan werk je wel met een VLAN voor TV.
Top, dus geen gekl00t met VLAN's, het werkt gewoon?rclahsen schreef op donderdag 12 mei 2022 @ 21:02:
Ja hoor. Ik gebruik zelf net sinds vandaag T-Mobile Thuis via glasvezel en kijk tv via de app op Apple TV. Ik gebruik mijn eigen modem (ASUS RT-86AXU) en dat werkt prima.
Hoe werkt de app op je Apple TV? Voldoet het, of mis je het zappen op je tv zelf wat met bv Ziggo kan?
Dat is interessant, ik gebruik al geruime tijd een Apple TV 4K via T-Mobile glasvezel internet voor de verschillende streamingdiensten (incl. NLziet) maar de beeldkwaliteit is top. Ik gebruik overigens geen WiFi, maar gewoon een ouderwetse goede netwerkkabel.Ynnoz schreef op donderdag 12 mei 2022 @ 17:50:
[...]
Inderdaad, gewoon aansluiten (via WiFi). Als je de h/w van T-Mobile gebruikt hoef je verder niets meer in te stellen wat betreft VLAN's. Wel is de kwaliteit van TV duidelijk minder bij T-Mobile.
Je hoeft geen aparte VLAN in te stellen voor tv, alles loopt bij mij over de VLAN voor internet. Ik gebruik zelf dus een Asus-router en daar heb ik wel de VLAN voor internet moeten instellen (300).ikweethetbeter schreef op vrijdag 13 mei 2022 @ 00:31:
[...]
Top, dus geen gekl00t met VLAN's, het werkt gewoon?
Hoe werkt de app op je Apple TV? Voldoet het, of mis je het zappen op je tv zelf wat met bv Ziggo kan?
De app voor Apple TV werkt en voldoet voor mij. De bediening van de Siri remote is even wennen, maar ik ben geen veeleisende tv-kijker. Ik wil journaal kunnen kijken en live sport en dat kan ik met de app. Voor mij voldoet de beeldkwaliteit dan ook, maar ik kan niet garanderen of dat ook voor jou geldt.
Dat kon wel eens een uitdaging worden (Linksys Velop), maar ik zal eens kijken of ik ergens de verborgen advanced setting kan vinden.rclahsen schreef op vrijdag 13 mei 2022 @ 08:13:
Je hoeft geen aparte VLAN in te stellen voor tv, alles loopt bij mij over de VLAN voor internet. Ik gebruik zelf dus een Asus-router en daar heb ik wel de VLAN voor internet moeten instellen (300).
Ja, dat geldt ook voor mij. Ik kijk films en series via streaming dienstverleners of eigen bronnen, regulier tv kijk ik voor nieuws, actualiteiten en sport. En dan zelfs ook geregeld "terugkijken", dus dan kijk ik al via een app (Ziggo Go in mijn geval).De app voor Apple TV werkt en voldoet voor mij. De bediening van de Siri remote is even wennen, maar ik ben geen veeleisende tv-kijker. Ik wil journaal kunnen kijken en live sport en dat kan ik met de app. Voor mij voldoet de beeldkwaliteit dan ook, maar ik kan niet garanderen of dat ook voor jou geldt.
Is bij een van jullie bekend of er issues zijn met port forwarding in het Zyxel VMG8825-T50 modem ofwel dat dat anderzijds niet goed werkt? Ik heb een VPN met port forwarding (Mullvad) draaien op mijn thuisserver, nu draait op deze ook een Plex server waar ik graag een directe verbinding mee op zet. Bij Ziggo stond mijn modem in bridge modus en zat de server op een ASUS router met Merlin-WRT en had ik een port route van de port van de VPN naar de vaste port van Plex (32400) om zo e.e.a. werkend te hebben.
Nu hangt de server dus rechtstreeks aan de Zyxel T50, maar dezelfde set-up werkt hier niet meer, Plex krijgt het niet voor elkaar om een externe verbinding te krijgen. Als ik de VPN uitzet en een klassieke 32400 -> 32400 route instel, dan werkt e.e.a. wel zoals ik zou verwachten.
Heeft iemand hier wellicht ervaring mee die hetzelfde heeft meegemaakt? Omdat deze set-up wel werkte met mijn ASUS router, lijkt het issue mij niet bij Mullvad te liggen, al kan dat uiteraard ook nog.
Nu hangt de server dus rechtstreeks aan de Zyxel T50, maar dezelfde set-up werkt hier niet meer, Plex krijgt het niet voor elkaar om een externe verbinding te krijgen. Als ik de VPN uitzet en een klassieke 32400 -> 32400 route instel, dan werkt e.e.a. wel zoals ik zou verwachten.
Heeft iemand hier wellicht ervaring mee die hetzelfde heeft meegemaakt? Omdat deze set-up wel werkte met mijn ASUS router, lijkt het issue mij niet bij Mullvad te liggen, al kan dat uiteraard ook nog.
Je zou even naar deze handleiding kunnen kijken.ikweethetbeter schreef op vrijdag 13 mei 2022 @ 08:33:
[...]
Dat kon wel eens een uitdaging worden (Linksys Velop), maar ik zal eens kijken of ik ergens de verborgen advanced setting kan vinden.
Bij de Asus was in elk geval makkelijk. Het modem van T-Mobile heeft alleen een kwartiertje aan gestaan om te kijken of de verbinding werkt en of de tv-app het deed. Nadat bleek dat ze beide prima functioneerden, heb ik de Asus direct aangesloten op de Huawei-kastje dat aan de glasvezelverbinding was gekoppeld.
Het Zyxel-modem dat ik van T-Mobile heb gekregen gaat vandaag naar de zolder, voor het geval er een storing is en de klantenservice per se wil dat ik het ding aansluit.
Hoi,
Ik sta op het punt om mijn Ziggo abonnement ook op te zeggen omdat ik vanaf 1 juli 65,50 moet betalen voor 350/35 inc. TV start.
Bij T-Mobile glasvezel ga ik 50eu betalen voor 400/400 inc. 1 tv box. Nu woon ik in Dordrecht en heb ik in het verleden vernomen dat er veel problemen waren met het netwerk, is er recent nog een grote storing geweest? Met Ziggo heb ik sinds 1999 nooit problemen gehad.
2e vraag: Wordt de mediaconverter meegeleverd door T-Mobile? ik heb een Fritzbox 4040 router die ik direct wil aansluiten zonder de Zyxel T-54 ertussen.
Ik sta op het punt om mijn Ziggo abonnement ook op te zeggen omdat ik vanaf 1 juli 65,50 moet betalen voor 350/35 inc. TV start.
Bij T-Mobile glasvezel ga ik 50eu betalen voor 400/400 inc. 1 tv box. Nu woon ik in Dordrecht en heb ik in het verleden vernomen dat er veel problemen waren met het netwerk, is er recent nog een grote storing geweest? Met Ziggo heb ik sinds 1999 nooit problemen gehad.
2e vraag: Wordt de mediaconverter meegeleverd door T-Mobile? ik heb een Fritzbox 4040 router die ik direct wil aansluiten zonder de Zyxel T-54 ertussen.
@RAR_ De eerste vraag kan ik niet beantwoorden, omdat ik sinds gisteren glasvezel heb van T-Mobile en niet in Dordrecht woon. De tweede vraag kan ik wel beantwoorden: de mediaconverter wordt door T-Mobile meegeleverd en ja: je kunt direct je router aansluiten op de mediaconverter: Dat heb ik ook gedaan met mijn eigen Asus RT-AX86U.
De door T-Mobile geleverde Zyxel verhuist vandaag naar de zolder.
De door T-Mobile geleverde Zyxel verhuist vandaag naar de zolder.
[ Voor 9% gewijzigd door rclahsen op 13-05-2022 12:52 ]

iPhone 15 Pro Max Titanium Black 256GB - iPad Pro 2018 12.9" Space Gray 64GB - AirPods Pro - Watch 5 Space Gray LTE - TV 4K 128GB - TV 4 64GB - Wireless CarPlay

Ik wil tüteren, tüteren grote blij.
Offtopic:RAR_ schreef op vrijdag 13 mei 2022 @ 12:14:
Nu woon ik in Dordrecht en heb ik in het verleden vernomen dat er veel problemen waren met het netwerk, is er recent nog een grote storing geweest? Met Ziggo heb ik sinds 1999 nooit problemen gehad.
Sinds 1999 met Ziggo, hoe dan?!
Goedenavond,
Hier een 1000/1000 lijntje maar sinds vandaag kom ik niet hoger dan 300/300. Meer mensen last van?
Hier een 1000/1000 lijntje maar sinds vandaag kom ik niet hoger dan 300/300. Meer mensen last van?
Ryzen 9 7950x3d / Asus Strixx x670E-E / Noctua NH-DH15 / 64GB Corsair Dominator 6000 / Crucial M500 – Samsung 990pro / MSI RTX 4070TI Super Gaming X Slim / Corsair RM1000x / Alles in een Fractal Define 7 Black gepropt
:fill(white):strip_exif()/f/image/XSLcj7cPUkOsnjl2uqeyNj49.png?f=user_large)
Nope..
Zoetermeer & Rotterdam nog even geprobeerd, beiden steady rond de 1000 up/down.
Ik denk niet dat ik het hier hoef te vragen maar: Heb je alles al gereset? (ISP) Router, Mediaconverter etc..
Of check je bedrading eens, slechte internetbedrading kan invloed hebben op je snelheid.
Ik denk niet dat ik het hier hoef te vragen maar: Heb je alles al gereset? (ISP) Router, Mediaconverter etc..
Of check je bedrading eens, slechte internetbedrading kan invloed hebben op je snelheid.
Ja alles al opnieuw gestart en gereset.. Zowel bedraad als wifi blijft precies op 300mbit steken...
Ik ga nogmaals even wat dingen nalopen.. Thanks voor de reacties!
Ik ga nogmaals even wat dingen nalopen.. Thanks voor de reacties!
Ryzen 9 7950x3d / Asus Strixx x670E-E / Noctua NH-DH15 / 64GB Corsair Dominator 6000 / Crucial M500 – Samsung 990pro / MSI RTX 4070TI Super Gaming X Slim / Corsair RM1000x / Alles in een Fractal Define 7 Black gepropt
Hmm dat is vreemd.. Soms zijn die lui in de colo's ook gewoon aan het kloten heb ik vernomen en gevoeld hier. Staat er op het fora van hun niks over een storing e.d.?Audione0 schreef op vrijdag 13 mei 2022 @ 20:33:
Ja alles al opnieuw gestart en gereset.. Zowel bedraad als wifi blijft precies op 300mbit steken...
Ik ga even nogmaals even wat dingen nalopen.. Thanks voor de reacties!
Geen probleem
Nee geen problemen oidGwnLars_ schreef op vrijdag 13 mei 2022 @ 20:34:
[...]
Staat er op het fora van hun niks over een storing e.d.?
[ Voor 3% gewijzigd door Audione0 op 13-05-2022 20:43 ]
Verwijderd
Ligt aan je situatie, als jij op het oude platform zit met TV dus Interactieve TV, dan maak je gebruik van VLAN 640 en moet je deze inderdaad instellen. ZIt je op het nieuwe platform dan is geen aparte VLAN nodig en gebruik je de standaard VLAN voor internet, dus 300. Wil je niet met aparte VLAN's werken en ben je bereid wat kwaliteit in te leveren voor televisie vraag je een T-Mobile medewerker om te worden omgezet naar het nieuwe platform. Binnen gemiddeld 2 weken wordt je dan omgezet en draaien zowel internet als televisie op VLAN 300.Ynnoz schreef op donderdag 12 mei 2022 @ 18:25:
Ja, dat kan. Nu weet ik niet of je een AON of GPON aansluiting krijgt. Ik heb zelf GPON en ik kan achter de mediaconverter zelf mijn apparatuur aansluiten, maar dan werk je wel met een VLAN voor TV.
Zie hierboven... ligt dus aan op welk platform je zit. Nieuwe klant? Dan zit je op het nieuwe platform. Hoe de kwaliteit is, of er problemen zijn? Misschien ook even kijken op community.t-mobile.nl.ikweethetbeter schreef op vrijdag 13 mei 2022 @ 00:31:
Top, dus geen gekl00t met VLAN's, het werkt gewoon?
In Dordrecht zijn sowieso geen noemenswaardige problemen geweest, hooguit dat alweer een hele tijd geleden, een paar dagen de snelheden of zelfs hele verbinding in heel Dordrecht plat lag. Maar sindsdien is het rete stabiel.RAR_ schreef op vrijdag 13 mei 2022 @ 12:14:
Voordeel van Dordt is het hebben van ODF als in, Reggefiber. Dat houdt in je eigen vezel van POP tot woning en dus sowieso geen last van de ergernissen die in andere gebieden wel geregeld spelen. Zelfs van problemen met snelheden is vrijwel geen sprake een 1000Mbit verbinding is gemiddeld zo'n 947Mbit up en download.
Ja, mediaconverter wordt meegeleverd daarachter kan je iedere willekeurige router met VLAN ondersteuning aansluiten. VLAN 300 is meer dan genoeg.2e vraag: Wordt de mediaconverter meegeleverd door T-Mobile? ik heb een Fritzbox 4040 router die ik direct wil aansluiten zonder de Zyxel T-54 ertussen.
[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 13-05-2022 23:33 ]
Voorheen UPC
Thanks, duidelijk verhaal.Verwijderd schreef op vrijdag 13 mei 2022 @ 23:25:
[...]
Ligt aan je situatie, als jij op het oude platform zit met TV dus Interactieve TV, dan maak je gebruik van VLAN 640 en moet je deze inderdaad instellen. ZIt je op het nieuwe platform dan is geen aparte VLAN nodig en gebruik je de standaard VLAN voor internet, dus 300. Wil je niet met aparte VLAN's werken en ben je bereid wat kwaliteit in te leveren voor televisie vraag je een T-Mobile medewerker om te worden omgezet naar het nieuwe platform. Binnen gemiddeld 2 weken wordt je dan omgezet en draaien zowel internet als televisie op VLAN 300.
[...]
Zie hierboven... ligt dus aan op welk platform je zit. Nieuwe klant? Dan zit je op het nieuwe platform. Hoe de kwaliteit is, of er problemen zijn? Misschien ook even kijken op community.t-mobile.nl.
[...]
In Dordrecht zijn sowieso geen noemenswaardige problemen geweest, hooguit dat alweer een hele tijd geleden, een paar dagen de snelheden of zelfs hele verbinding in heel Dordrecht plat lag. Maar sindsdien is het rete stabiel.
Voordeel van Dordt is het hebben van ODF als in, Reggefiber. Dat houdt in je eigen vezel van POP tot woning en dus sowieso geen last van de ergernissen die in andere gebieden wel geregeld spelen. Zelfs van problemen met snelheden is vrijwel geen sprake een 1000Mbit verbinding is gemiddeld zo'n 947Mbit up en download.
[...]
Ja, mediaconverter wordt meegeleverd daarachter kan je iedere willekeurige router met VLAN ondersteuning aansluiten. VLAN 300 is meer dan genoeg.
Wellicht kan iemand mij helpen. Ik wil mijn 2.4 GHz netwerk en 5 GHz netwerk scheiden. Zowel onderling als op de lan. Op de 2.4 GHz draaien alle gadgets en domotica. Daarvan deels chinees. Deze mogen alleen op het internet maar niet binnen het lokale netwerk.
En op de 5 GHz onze pc's en mobiele devices. Hoe kan je dit op de T50 realiseren. Ik kan deze functie niet vinden
En op de 5 GHz onze pc's en mobiele devices. Hoe kan je dit op de T50 realiseren. Ik kan deze functie niet vinden
[ Voor 16% gewijzigd door StormRider op 15-05-2022 08:21 ]
@StormRider Dat kan ook niet op de t50.
Wat wel kan is een gastennetwerk maken en daar die devices mee laten verbinden.
Dan moet het gasten netwerk wel geïsoleerd zijn van de rest. Ik heb dat op de t50 nooit getest. Wel heb ik ondervonden dat niet op alle routers er ook sprake is van een geïsoleerd netwerk voor gasten. Ik gebruik de t50 niet maar de Asus ax86 met merlin firmware hier kun je eea van elkaar scheiden. Sterker nog, mijn IoT devices gaan ook nog over een VPN.jongetje schreef op zondag 15 mei 2022 @ 08:25:
@StormRider Dat kan ook niet op de t50.
[ Voor 24% gewijzigd door glatuin op 15-05-2022 11:04 ]
Als het niet geïsoleerd is heeft een gastennetwerk weinig nut...
@StormRider
Als je op het T-mobile forum kijkt zie je een topic staan dat het zou moeten werken met de Zyxel T50.
https://community.t-mobil...etwerk-zyxel-vraag-324793
Als je op het T-mobile forum kijkt zie je een topic staan dat het zou moeten werken met de Zyxel T50.
https://community.t-mobil...etwerk-zyxel-vraag-324793
Dankjewel voor alle heldere reacties. Het werkt zo goed. Ook direct de doorvoer snelheid op 1 mb gezet. Meer dan genoeg voor domotica muv camera's
Ik heb gister de knoop doorgehakt en stap in Juli weer over naar T-Mobile met 1gbit internet only, sinds mijn laatste ervaring ben ik zelf verhuisd. ga rond het einde van het jaar als het goed blijft werken ook over naar mobiel. Ga het tzt nog wel melden hoe mijn ervaring hiermee was. (postcodegebied 710*)
Vandaag bericht ontvangen van T-Mobile dat er volgende week woensdag een monteur langs komt om te bekijken hoe de kabel naar binnen moet.
Volgens de e-mail zou de glasvezel tot aan de erfgrens liggen maar met de beste wil van de wereld kan ik geen vezeltje ontdekken....
Beetje te optimistisch van ODF?!?!
Volgens de e-mail zou de glasvezel tot aan de erfgrens liggen maar met de beste wil van de wereld kan ik geen vezeltje ontdekken....
Je ziet geen plastic dopje met groene kabel uitsteken op je erfgrens? Misschien zit glasvezelkabel verstopt onder gras of andere troep? Dat zie ik wel bij in straat waar ODF langs is geweest.Bunnikside schreef op dinsdag 17 mei 2022 @ 21:18:
Vandaag bericht ontvangen van T-Mobile dat er volgende week woensdag een monteur langs komt om te bekijken hoe de kabel naar binnen moet.
Schoonouders hebben het over dat geluid vaak niet synchroom loopt met beeld. Is dit een issue in de app? Ze gebruiken de T-mobile app om tv te kijken op een Sony TV uit 2020/2021
Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.
Geen enkel probleem daarmee op Philips Android TV 2016 en 2020 modellen.
Alles went behalve een Twent.
⏩ PVOutput☀️
Bij mij zouden ze vorige week de straat hebben open gemaakt, maar heb niks gezien.Bunnikside schreef op dinsdag 17 mei 2022 @ 21:18:
Gister wel de schouw gehad, dus ben benieuwd wanneer de volgende komt om de kabel naar binnen te blazen.
Schouw afspraak was ongeveer 2 minuten....
Hier word niet geschouwd en komen ze 'm gewoon gelijk naar binnen knutselen; nu wil ik 'm graag in de meterkast en niet naast de plek waar de CAI binnen komt (hoek woonkamer) maar dat zoeken ze maar uitkaasszje schreef op donderdag 19 mei 2022 @ 07:13:
[...]
Bij mij zouden ze vorige week de straat hebben open gemaakt, maar heb niks gezien.
Gister wel de schouw gehad, dus ben benieuwd wanneer de volgende komt om de kabel naar binnen te blazen.
Schouw afspraak was ongeveer 2 minuten....
Bij mij kwam ziggo binnen in de meterkast._-= Erikje =-_ schreef op donderdag 19 mei 2022 @ 08:11:
[...]
Hier word niet geschouwd en komen ze 'm gewoon gelijk naar binnen knutselen; nu wil ik 'm graag in de meterkast en niet naast de plek waar de CAI binnen komt (hoek woonkamer) maar dat zoeken ze maar uit
En werd vanaf daar door getrokken naar de woonkamer. Dus komt de cai echt rechtstreeks in de woonkamer?
Ik wil juist precies het omgekeerde, nl. bij de CAI aansluiting aan de achterkant van het huis._-= Erikje =-_ schreef op donderdag 19 mei 2022 @ 08:11:
[...]
Hier word niet geschouwd en komen ze 'm gewoon gelijk naar binnen knutselen; nu wil ik 'm graag in de meterkast en niet naast de plek waar de CAI binnen komt (hoek woonkamer) maar dat zoeken ze maar uit
Bij mij zit de meterkast buiten aan de voorkant, en ik zie nog niet hoe je vanuit de meterkast het huis
in komt met een UTP kabel. Je moet dan door een dikke laag bakstaan en beton heen, en dan kom je uit in het toilet waarbij dan ook nog eens door mooie tegelwanden heen geboord moet worden. Daarna moet je nog eens door twee muren heen. Kortom, meterkast zie ik niet zitten.
Wat wel zou kunnen is vanuit de voortuin door de put van de watermeter heen, da's twee keer door fundering heen en vervolgens 10 meter door de kruipruimte heen naar de achterkant van het huis.
Best een heel gedoe.
Weet iemand of ze bereid zijn dit allemaal te doen? Ik heb begrepen van T-mobile dat ze in moeilijke gevallen ook wel eens langs de buitenkant van de gevel omhoog gaan naar de eerste verdieping.
Als je een kruipruimte hebt is dat mogelijk ook nog een optie. Heb ik hier ook gedaan. Ff gaatje in de vloer boren. Scheelt je een bult ellende.ReneK schreef op donderdag 19 mei 2022 @ 08:33:
[...]
Ik wil juist precies het omgekeerde, nl. bij de CAI aansluiting aan de achterkant van het huis.
Bij mij zit de meterkast buiten aan de voorkant, en ik zie nog niet hoe je vanuit de meterkast het huis
in komt met een UTP kabel. Je moet dan door een dikke laag bakstaan en beton heen, en dan kom je uit in het toilet waarbij dan ook nog eens door mooie tegelwanden heen geboord moet worden. Daarna moet je nog eens door twee muren heen. Kortom, meterkast zie ik niet zitten.
Wat wel zou kunnen is vanuit de voortuin door de put van de watermeter heen, da's twee keer door fundering heen en vervolgens 10 meter door de kruipruimte heen naar de achterkant van het huis.
Best een heel gedoe.
Weet iemand of ze bereid zijn dit allemaal te doen? Ik heb begrepen van T-mobile dat ze in moeilijke gevallen ook wel eens langs de buitenkant van de gevel omhoog gaan naar de eerste verdieping.
I am the great Cornholio!
Heb jij dat zelf gedaan, of heb je dat de installateur laten doen?HaterFrame schreef op donderdag 19 mei 2022 @ 08:40:
[...]
Als je een kruipruimte hebt is dat mogelijk ook nog een optie. Heb ik hier ook gedaan. Ff gaatje in de vloer boren. Scheelt je een bult ellende.
Gaatje in de vloer wil ik nog wel doen, maar de kruipruimte in liever niet. Heb het jaren geleden één keer gedaan en werd er bijna clautrofobisch van. Er steken ook allemaal lange stukken staal uit van de bewapening van de fundering, geen pretje om daar tussendoor te kruipen. Vraag me af of er niet slimmeren manieren bestaan om een kabel door de kruipruimte te krijgen. Een Spot huren van Boston Dynamics?
ja die gaat hier direct door de voorgevel de tuin in, meterkast is wel te bereiken via de kruipruimte (meer ligruimte, want omdraaien kun je er niet in)kaasszje schreef op donderdag 19 mei 2022 @ 08:13:
[...]
Bij mij kwam ziggo binnen in de meterkast.
En werd vanaf daar door getrokken naar de woonkamer. Dus komt de cai echt rechtstreeks in de woonkamer?
Ik heb het destijds zelf gedaan. Het is niet het fijnste klusje, dat ben ik met je eens maar prima te doen (let wel ff op met boren dat je rekening houd met het gewapende beton). Gaatje boren, lampje er op zetten zodat zichtbaar is waar je moet zijn in de kruipruimte en gaan. Langer dan 5 minuten ben je niet benedenReneK schreef op donderdag 19 mei 2022 @ 08:52:
[...]
Heb jij dat zelf gedaan, of heb je dat de installateur laten doen?
Gaatje in de vloer wil ik nog wel doen, maar de kruipruimte in liever niet. Heb het jaren geleden één keer gedaan en werd er bijna clautrofobisch van. Er steken ook allemaal lange stukken staal uit van de bewapening van de fundering, geen pretje om daar tussendoor te kruipen. Vraag me af of er niet slimmeren manieren bestaan om een kabel door de kruipruimte te krijgen. Een Spot huren van Boston Dynamics?
Monteur doet het NIET voor je iig.
Bij mijn ouders komen ze vandaag glasvezel installeren in de meterkast en installatie van T-Mobile. Ze wachten al sinds 23 oktober 2021 aanvraag en nu pas komen ze het installeren. Mijn ouders hebben koopwoning en moest zelf steeds bellen.
Ik ben benieuwd T-Mobile Glasvezel:
• 1000Mbit download/upload
• T-Mobile TV + TV-BOX basispakket
• T-Mobile thuis bellen met nummerbehoud
Ik ben benieuwd hoeveel ik van die 1000Mbit via Wi-Fi 5GHz kan ontvangen. Dat is echt supersnel
Bij mij zijn ze in aanleg van glasvezel en we hebben al brief gekregen van de woningbouw dat goedkeuring is afgegeven. Ik kan pas op 1 november 2022 over op Glasvezel T-Mobile.
Mijn vader nam 1000Mbit omdat hij dan de hoogste korting krijgt met zijn T-Mobile Unlimited pakket.
Hij krijgt volgens voorwaarden op 23 oktober 2021 9 maanden korting voor €32,50,- daarna €42,50,- + €25 voor zijn Unlimited pakket. Vanaf vanmiddag gaat hij dus betalen aan T-Mobile
Ik ben benieuwd T-Mobile Glasvezel:
• 1000Mbit download/upload
• T-Mobile TV + TV-BOX basispakket
• T-Mobile thuis bellen met nummerbehoud
Ik ben benieuwd hoeveel ik van die 1000Mbit via Wi-Fi 5GHz kan ontvangen. Dat is echt supersnel
Bij mij zijn ze in aanleg van glasvezel en we hebben al brief gekregen van de woningbouw dat goedkeuring is afgegeven. Ik kan pas op 1 november 2022 over op Glasvezel T-Mobile.
Mijn vader nam 1000Mbit omdat hij dan de hoogste korting krijgt met zijn T-Mobile Unlimited pakket.
Hij krijgt volgens voorwaarden op 23 oktober 2021 9 maanden korting voor €32,50,- daarna €42,50,- + €25 voor zijn Unlimited pakket. Vanaf vanmiddag gaat hij dus betalen aan T-Mobile
[ Voor 12% gewijzigd door Van der Berg op 19-05-2022 09:51 ]
X570 Aorus Pro - Ryzen 7 5800X- Noctua NH-U14S - FSP Hydro Ti PRO 1000W - 32GB DDR4 3600MHz C16 - GeForce RTX 4090 - 990 Pro 4TB - MSI MAG 321UP QD-OLED 4K/165Hz - 65" OLED LG B4 - Watch Ultra LTE - S24 Ultra 1TB - Tab S10+ 512/12GB - Buds 3 Pro - 22TB
En heb jij gewoon een losse UTP kabel in je kruipruimte gelegd? Of in een vaste of flexibele buis?HaterFrame schreef op donderdag 19 mei 2022 @ 09:41:
[...]
Ik heb het destijds zelf gedaan. Het is niet het fijnste klusje, dat ben ik met je eens maar prima te doen (let wel ff op met boren dat je rekening houd met het gewapende beton). Gaatje boren, lampje er op zetten zodat zichtbaar is waar je moet zijn in de kruipruimte en gaan. Langer dan 5 minuten ben je niet beneden
Mijn kruipruimte is overigens helemaal droog.
BummerMonteur doet het NIET voor je iig.
Vraag me af hoe ze dat hier verder in de wijk gaan doen, want alle huizen hier hebben hetzelfde probleem met de meterkast.
Bij mij komt de cai ook achterin het huis binnen, meterkast in het midden van de gang oor in het huis met links het toilet en rechts de trap. Was voor mij geen andere optie dan via kruipruimte.ReneK schreef op donderdag 19 mei 2022 @ 09:54:
[...]
En heb jij gewoon een losse UTP kabel in je kruipruimte gelegd? Of in een vaste of flexibele buis?
Mijn kruipruimte is overigens helemaal droog.
[...]
Bummer
Vraag me af hoe ze dat hier verder in de wijk gaan doen, want alle huizen hier hebben hetzelfde probleem met de meterkast.
Bij mij is de kruipruimte ook droog, dus gewoon een losse cat6 er door getrokken.
Thanks. Denk dat dat 'm dan maar moet worden. Verstand op nul en blik op oneindig en dan maar de kruipruimte in.HaterFrame schreef op donderdag 19 mei 2022 @ 10:05:
[...]
Bij mij komt de cai ook achterin het huis binnen, meterkast in het midden van de gang oor in het huis met links het toilet en rechts de trap. Was voor mij geen andere optie dan via kruipruimte.
Bij mij is de kruipruimte ook droog, dus gewoon een losse cat6 er door getrokken.
Goedkoop overall aan en gaanReneK schreef op donderdag 19 mei 2022 @ 10:16:
[...]
Thanks. Denk dat dat 'm dan maar moet worden. Verstand op nul en blik op oneindig en dan maar de kruipruimte in.
Ja, da's ook nog een dingetje. Vanuit de meterkast naar de kruipruimte is ook nog eens veel lastiger dan vanuit de voortuin de kruipruimte in. Ik zou de mediaconverter daarom liever in de woonkamer dan in de meterkast hebben.HaterFrame schreef op donderdag 19 mei 2022 @ 10:44:
[...]
Goedkoop overall aan en gaanEn als je er toch bent probeer vast vooruit te denken, evt een 2e utp en zorg dat je een stopcontact vrij hebt in de meterkast.
Maar dat betekent dat er glasvezel door de kruipruimte moet en geen UTP kabel.
Dat kan ik dus niet zelf voorbereiden, moet ik wachten op Guidion.
Of eventueel vast gaten boren en een trekdraad door de kruipruimte trekken, zodat Guidion relatief gemakkelijk kan installeren?
Offtopic, maar er horen geen stukken staal uit de bewapening uit te steken of zichtbaar te zijn. Hopelijk valt het mee maar het klinkt niet goed.ReneK schreef op donderdag 19 mei 2022 @ 08:52:
[...]
Heb jij dat zelf gedaan, of heb je dat de installateur laten doen?
Tja, slordige betonvlechters denk ik? Het huis is van 1975, en er is zijn wel meer dingen aan te merken opWolly schreef op donderdag 19 mei 2022 @ 11:05:
[...]
Offtopic, maar er horen geen stukken staal uit de bewapening uit te steken of zichtbaar te zijn. Hopelijk valt het mee maar het klinkt niet goed.
de bouw.
Maar kan het kwaad?
Afgezien van het feit dat er veel stukken staal van pakweg een halve tot een hele meter onder de vloer uitsteken, waardoor je heel erg moet oppassen dat je jezelf niet verwond als je door de ruimte kruipt.
Ze zijn bezig bij mijn ouders. Ik dacht komt in de meterkast, maar wordt geïnstalleerd in de slaapkamer. Ze gaan zometeen boren in de muur
:strip_exif()/f/image/rImYFe9zueGlqswGrYJu0Lox.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/fgIuV5e9uUCX8ZTmqAJ7Noou.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/AO17pd3SZ2YoHnU1uUrM6ZC9.jpg?f=fotoalbum_large)
Dag Ziggo! Ze hadden 75Mbit/s download alles-in-1. Ik ben erg benieuwd naar 1000Mbit/s. Enorme stap vooruit.
• Eerste verbinding hier World Online ISDN 128Kbit/s
• Toen Ziggo sinds 2001 Tot heden huidige snelheid 75Mbit
• Vandaag de overstap naar T-Mobile Glasvezel 1000Mbit
:strip_exif()/f/image/rImYFe9zueGlqswGrYJu0Lox.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/fgIuV5e9uUCX8ZTmqAJ7Noou.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/AO17pd3SZ2YoHnU1uUrM6ZC9.jpg?f=fotoalbum_large)
Dag Ziggo! Ze hadden 75Mbit/s download alles-in-1. Ik ben erg benieuwd naar 1000Mbit/s. Enorme stap vooruit.
• Eerste verbinding hier World Online ISDN 128Kbit/s
• Toen Ziggo sinds 2001 Tot heden huidige snelheid 75Mbit
• Vandaag de overstap naar T-Mobile Glasvezel 1000Mbit
[ Voor 10% gewijzigd door Van der Berg op 19-05-2022 11:43 ]
X570 Aorus Pro - Ryzen 7 5800X- Noctua NH-U14S - FSP Hydro Ti PRO 1000W - 32GB DDR4 3600MHz C16 - GeForce RTX 4090 - 990 Pro 4TB - MSI MAG 321UP QD-OLED 4K/165Hz - 65" OLED LG B4 - Watch Ultra LTE - S24 Ultra 1TB - Tab S10+ 512/12GB - Buds 3 Pro - 22TB
Zoek eens op betonrot, kwaaitaal vloer of manta vloer.ReneK schreef op donderdag 19 mei 2022 @ 11:11:
[...]
Tja, slordige betonvlechters denk ik? Het huis is van 1975, en er is zijn wel meer dingen aan te merken op
de bouw.
Maar kan het kwaad?
Afgezien van het feit dat er veel stukken staal van pakweg een halve tot een hele meter onder de vloer uitsteken, waardoor je heel erg moet oppassen dat je jezelf niet verwond als je door de ruimte kruipt.
Als het dat is dan kan het zeker kwaad.
Na een eerste Google search op plaatjes van kwaaitaal of manta vloeren kan ik in ieder geval zeggenWolly schreef op donderdag 19 mei 2022 @ 11:50:
[...]
Zoek eens op betonrot, kwaaitaal vloer of manta vloer.
Als het dat is dan kan het zeker kwaad.
dat dat niet van toepassing is op mijn huis.
Betonrot zal ik eens op letten op het moment dat ik de kruipruimte in ga voor het leggen van kabels.
Als dat kastje hangt krijg je de mogelijkheid om een monteur te plannen om de daadwerkelijk installatie van het pakket te doen. Dat gebeurd meestal binnen 48uur nadat dit is afgemeld door deze monteur (die heeft als het goed is wel de lijn doorgemeten).Van der Berg schreef op donderdag 19 mei 2022 @ 12:17:
Vandaag nog geen verbinding hoor ik. Er komt apart nog een monteur van T-Mobile
Behalve als de apparatuur in de wijkkast nog niet gepatcht isjongetje schreef op donderdag 19 mei 2022 @ 12:28:
[...]
Als dat kastje hangt krijg je de mogelijkheid om een monteur te plannen om de daadwerkelijk installatie van het pakket te doen. Dat gebeurd meestal binnen 48uur nadat dit is afgemeld door deze monteur (die heeft als het goed is wel de lijn doorgemeten).
ZIPper: Zelfstandig Interim Professional
Bij mijn schoonouders wordt T-Mobile Glasvezel uitgerold. Ik ben zelf nogal enthousiast over mijn Delta glasvezel dus ik heb ze aangeraden over te stappen. Ze kijken nu lineaire TV en Netflix via Ziggo set-top boxjes. Nu lees ik in de startpost dat de Amino ARIS 610x geen Netflix ondersteunt. Bummer. Kan je ze wel aansluiten via Wifi? Want er lopen geen UTP kabels naar de TV's.
Panasonic WH-MDC09J3E5, Atlantic Explorer V4 270C, 57x PV 23115 Wp
Dit topic is gesloten.
Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van Glasvezel, andere onderwerpen horen in:
- xDSL: [T-Mobile Thuis xDSL] Ervaringen & Discussie
- Mobiel: [T-Mobile Mobiel] Ervaringen & Discussie
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van Glasvezel, andere onderwerpen horen in:
- xDSL: [T-Mobile Thuis xDSL] Ervaringen & Discussie
- Mobiel: [T-Mobile Mobiel] Ervaringen & Discussie