Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• rens-br
  • Registratie: december 2009
  • Nu online

rens-br

Moderator Mobile & IN
Topicstarter
quote:
pinda powerrr schreef op zaterdag 10 februari 2018 @ 12:06:
Nee, nog niet getest. In de woonkamer een Entone met HDD, dus zal vanavond in de slaapkamer eens kijken of het werkt en hoe het werkt.
Gisteren tijdens de uitzending van Zondag met Lubach even mee zitten spelen. Het terugspoelen ging in eerste instantie niet. Na een aantal keer proberen lukte het toch wel.

Vervolgens heb ik de uitzending gepauzeerd en weer afgespeeld en dat ging ook goed. Echter sprong het beeld na een aantal minuten ineens vooruit en kon ik met geen mogelijkheid meer voorruit of achteruit spoelen. Ook pauzeren ging niet meer.

De feature is dus nog een beetje buggy hier.
quote:
DeArmeStudent schreef op maandag 12 februari 2018 @ 09:46:
Kan iemand mij hier vertellen of hun internetverbinding met t mobile glasvezel een beetje stabiel is?
Ik ben nu ruim 1,5 jaar klant bij T-Mobile en de verbinding werkt tot nu toe altijd. Geen lags, geen vastlopend modem het werkt gewoon goed. Ik heb 100/100Mbit/s en heb eigenlijk standaard 120/120Mbit/s.

Ik gebruik gewoon de Draytek, maar heb wel wifi uitgeschakeld staan.

• enzoronald
  • Registratie: augustus 2003
  • Laatst online: 22:58
*knip*. Het is dus niet de bedoeling om je vraag te kopiëren en hier neer te plempen. Ga eerst zelf even op onderzoek uit, zoals je ook kan lezen in het sluitbericht. In de openingspost staan voorbeelden genoeg.

rens-br wijzigde deze reactie 12-02-2018 15:39 (87%)

• conbase
  • Registratie: januari 2018
  • Laatst online: 13-02 22:06
quote:
Kan iemand mij hier vertellen of hun internetverbinding met t mobile glasvezel een beetje stabiel is?
Rock-solid hier. Ik gebruik echter niet de Draytek. In plaats daarvan een EdgeRouter en een aantal Unifi access points.

Persoonlijk raad ik iedereen altijd aan om zelf te investeren in eigen apparatuur. Je kunt dan eenvoudig van provider wisselen zonder je druk te maken over de apparatuur.

• apis29
  • Registratie: januari 2012
  • Niet online
quote:
rens-br schreef op maandag 12 februari 2018 @ 13:15:
[...]

Gisteren tijdens de uitzending van Zondag met Lubach even mee zitten spelen. Het terugspoelen ging in eerste instantie niet. Na een aantal keer proberen lukte het toch wel.

Vervolgens heb ik de uitzending gepauzeerd en weer afgespeeld en dat ging ook goed. Echter sprong het beeld na een aantal minuten ineens vooruit en kon ik met geen mogelijkheid meer voorruit of achteruit spoelen. Ook pauzeren ging niet meer.

De feature is dus nog een beetje buggy hier.
Dat is dus waar ik het hier ook over had: apis29 in "[T-Mobile Thuis Glasvezel] Ervaringen & Discussie" Is er al een tijdje: https://forum.t-mobile.nl...3-op-alle-tv-boxen-297164
quote:
Met trots kan ik vertellen dat er een verbeterslag is gemaakt voor onze TV dienst! Sinds vandaag (25 januari 2018) kun je op alle TV Boxen Live TV pauzeren op NPO 1, 2 en 3. Dit kon natuurlijk al op de TV Box met opnamefunctie, maar dit kan nu ook met de kleinere TV Box.

Hoe werkt het?
Je kunt een programma een uur lang pauzeren. Dit gaat met de play/pauze toets op de afstandsbediening. Je kunt na het pauzeren ook weer een stuk vooruit spoelen! Dit doe je met de pijltjestoets naar rechts. Om terug te keren naar Live TV druk je op de stoptoets.

Moet ik nog iets doen?
Het enige dat je hier nog voor dient te doen, is de TV Box even van de stroom te halen. Na het opstarten is de TV Box er helemaal klaar voor!

Veel plezier met de pauzetoets!
Al staat hier niet specifiek dat je ook achteruit kan spoelen. Toch werkte dat al vóór de laatste update van 8/9 feb. ...

apis29 wijzigde deze reactie 12-02-2018 21:54 (12%)

• rens-br
  • Nu online

rens-br

Moderator Mobile & IN
Topicstarter
quote:
Ik had dat bericht even gemist, bedankt voor de link!

Hoe werkt het bij jou?

• apis29
  • Registratie: januari 2012
  • Niet online
Had het al een paar keer getest met het journaal en geen rare dingen gemerkt (alleen heel even als je op pauze drukte dan versprong het beeld naar een ander moment maar na het terugspoelen en een paar minuten kijken geen problemen. Was de sportrubriek van het één uur journaal maar misschien is dat net te kort geweest ...)

edit: onbewust kijk ik nu al meer dan vijf minuten via deze manier naar Radar dus tot nu toe ook geen problemen met wat langer kijken (al had ik ook niet echt ver teruggespoeld, nog niet eens een minuut).

apis29 wijzigde deze reactie 12-02-2018 22:01 (24%)

• DeArmeStudent
  • Registratie: december 2003
  • Laatst online: 19-02 17:55
quote:
conbase schreef op maandag 12 februari 2018 @ 21:38:
[...]

Rock-solid hier. Ik gebruik echter niet de Draytek. In plaats daarvan een EdgeRouter en een aantal Unifi access points.

Persoonlijk raad ik iedereen altijd aan om zelf te investeren in eigen apparatuur. Je kunt dan eenvoudig van provider wisselen zonder je druk te maken over de apparatuur.
Maar dan zit je toch nog steeds vast aan hetzelfde maandtarief, alsnog aansluitkosten, (monteurkosten niet), en een jaarcontract voor het eerste jaar? Want ik ken geen provider die lagere tarieven hanteert wanneer je je eigen apparatuur gebruikt

• Bart_Smith
  • Registratie: december 2013
  • Laatst online: 19-02 09:18

Bart_Smith

Network/System Admin

Hallo,

Toch weer even met de Microtik aan het stoeien geweest maar ik krijg hem niet steeds niet werkend.
De DHCP client die aan Vlan 300 hangt krijgt nog steeds geen IP adres.
Hieronder wat screenshots van mijn instellingen. Misschien dat iemand iets weet .

alvast bedankt.

https://s9.postimg.org/5lv2wdt5n/dhcp-client.jpg

https://s9.postimg.org/lwv6spdd7/firewall-srcnat.jpg

• conbase
  • Registratie: januari 2018
  • Laatst online: 13-02 22:06
quote:
DeArmeStudent schreef op maandag 12 februari 2018 @ 22:08:
[...]

Maar dan zit je toch nog steeds vast aan hetzelfde maandtarief, alsnog aansluitkosten, (monteurkosten niet), en een jaarcontract voor het eerste jaar? Want ik ken geen provider die lagere tarieven hanteert wanneer je je eigen apparatuur gebruikt
Tarieven veranderen inderdaad niet. Maar ik zie hier (en elders) mensen naar duurdere providers overstappen (zoals XS4ALL) omdat ze klachten hebben over een Wi-Fi router. Op de lange termijn kun je de kosten voor eigen apparatuur dan wel terugverdienen. (En het is maar de vraag of die duurdere provider het probleem oplost.)

Maar dat was eigenlijk niet mijn punt: er zijn allerlei redenen om van provider te switchen. Internet snelheden, nieuwsgroepen, TV zenders, aanbiedingen, etc. Het levert tegenwoordig ook nauwelijks meer downtime op. Er staat je bijna niets in de weg om elk jaar te switchen naar de voor jou beste optie. De laatste drempel is vaak die Wi-Fi router. Welke krijg je, en hoe goed/slecht is hij.

• gastje01
  • Registratie: oktober 2005
  • Laatst online: 09:37
quote:
DeArmeStudent schreef op maandag 12 februari 2018 @ 22:08:
[...]

Eens met @conbase hierboven met als toevoeging dat je wanneer je een nieuw contract ergens aangaat je vaak wel een welkoms-korting hebt van X aantal maaden. De ervaring leert dat wanneer je T-Mobile belt (of zij bellen jou, zo ging het in mijn geval) je die korting als bestaande klant ook kunt krijgen.

De voornaamste reden dat ik in eigen spullen heb geïnvesteerd is inderdaad de wifi, 2.4 Only en uitgezonden vanuit mijn meterkast, in mijn huis zo'n beetje de slechtste plek om dat ding te plaatsen (en ik denk dat dat voor veel huizen geldt). Verder viel de snelheid van de VPN behoorlijk tegen, om die reden heb ik behalve de APs ook een andere router geplaatst.

• yasuni044
  • Registratie: januari 2010
  • Laatst online: 15-02 11:27
quote:
Bart_Smith schreef op maandag 12 februari 2018 @ 23:19:
Hallo,

Toch weer even met de Microtik aan het stoeien geweest maar ik krijg hem niet steeds niet werkend.
De DHCP client die aan Vlan 300 hangt krijgt nog steeds geen IP adres.
Hieronder wat screenshots van mijn instellingen. Misschien dat iemand iets weet .

alvast bedankt.

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]
Hoi Bart,

Als ik zo de foto' s bekijk ziet alles er gewoon goed uit.
Maar misschien heb je hier wat aan, dit is mijn default config voor de mikrotik.
Er staat dat ik daarbij ook IPTV in had geregeld, maar dat weet ik eerlijk gezegd niet meer zeker of dat klopt.

https://pastebin.com/T6ex0xKA

Ik hoop dat je er wat aan hebt.

• Bart_Smith
  • Laatst online: 19-02 09:18

Bart_Smith

Network/System Admin

@yasuni044 Dank je wel.
Ik ga deze vanavond proberen, ik hoop dat het werkt :)

• TERW_DAN
  • Registratie: juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

quote:

Ik overweeg om over te stappen, maar lees verhalen van instabiele modems en zit niet te wachten dat om de zoveel tijd de verbinding uitvalt.

Graag wat eigen ervaringen.
Mijn verbinding is verre van stabiel. Nooit gedonder toen het Vodafone was, maar nu teveel gezeik. De klantenservice van T-Mobile wil niets voor je doen als je modem niet iedere 3 dagen vastloopt. Dan is het geen probleem volgens de klantenservice medewerker.
14 maart ben ik weg en wordt mijn XS4all-lijn opgeleverd. Weliswaar wat duurder, maar kwalitatief een stuk beter.

Mijn BGG-list

• gastje01
  • Registratie: oktober 2005
  • Laatst online: 09:37
quote:
TERW_DAN schreef op donderdag 15 februari 2018 @ 09:03:
[...]

Mijn verbinding is verre van stabiel. Nooit gedonder toen het Vodafone was, maar nu teveel gezeik. De klantenservice van T-Mobile wil niets voor je doen als je modem niet iedere 3 dagen vastloopt. Dan is het geen probleem volgens de klantenservice medewerker.
Ik snap dat je dat onacceptabel vindt. Ik had je topic gelezen en vraag me af of t niet ook ergens in je eigen netwerk zit aan gezien je al meerdere modems gehad hebt.
quote:
14 maart ben ik weg en wordt mijn XS4all-lijn opgeleverd. Weliswaar wat duurder, maar kwalitatief een stuk beter.
Dat weet je nu al?

Voor de meerprijs had je ook in eigen apparatuur kunnen investeren, dan ben je compleet provider onafhankelijk en heb je alles in eigen beheer.

• TERW_DAN
  • Registratie: juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

quote:
gastje01 schreef op donderdag 15 februari 2018 @ 12:20:
[...]

Ik snap dat je dat onacceptabel vindt. Ik had je topic gelezen en vraag me af of t niet ook ergens in je eigen netwerk zit aan gezien je al meerdere modems gehad hebt.
't ding loopt net zo makkelijk vast als d'r niets aanhangt. En als T-Mobile dan ook nog eens zegt dat het geen probleem is, omdat het ding niet na 3 dagen weer vastloopt, dat is gewoon onacceptabel.
quote:
Dat weet je nu al?
Als ik zie dat ik zelf met 1 lijn thuis meer gezeik heb dan met de 7 XS4all-glaslijnen die ik op 't werk heb, dan ben ik er niet heel bang voor dat ik hetzelfde gedonder weer krijg.
quote:
Voor de meerprijs had je ook in eigen apparatuur kunnen investeren, dan ben je compleet provider onafhankelijk en heb je alles in eigen beheer.
Maar daar moet je ook net zin in hebben. Dat tientje extra is het me echt wel waard om gewoon geen gezeik te hebben, zonder zelf maar uit te moeten vogelen hoe ik m'n eigen spul aan de praat krijg, om daar vervolgens niet eens support op te krijgen.
Het spul moet gewoon werken. Werkt het niet, dan trap ik het eruit en neem ik iets dat wel werkt. En als me dat wat extra kost, dan kan ik me daar echt niet van wakker liggen.

Mijn BGG-list

• JJ93
  • Registratie: maart 2013
  • Laatst online: 19-02 21:27

JJ93

Error 418

quote:
JJ93 schreef op zondag 28 januari 2018 @ 23:22:
Vandaag een abonnement afgesloten voor 750/750 Mbit internet en standaard TV zenders. Installatie over 2 weken, ben erg benieuwd.

In mijn oude woning 30/3 internet van Ziggo.. dus een enorme stap vooruit. Ik ben benieuwd, komende tijd toch nog bezig met klussen.
Gister kwam de monteur langs, uiteindelijk heeft het iets meer dan 1,5 uur geduurd voordat alles geregeld was.

Kwam er uiteindelijk op neer dat er bij de Backoffice iets niet goed verwerkt was... Na een belletje van de monteur zou dat voor het eind v/d middag gefixed zijn. Was ook zo.

Daarna verder met kabel trekken, telefoonaansluiting eruit gehaald en door die buis twee cat6 internetkabels laten trekken. Monteur had zelf cat5 kabels mee maar had zelf nog een 20 meter cat6 kabels liggen. Die door midden geknipt, 1 kabel voor TV en 1 kabel voor internet, zijn aparte aansluitingen. Kosten totaal 37 euro, 2x kwartier a 17,50 euro en 2x connector a 1 euro.

Vervolgens de TV instellen, maar daar bleek dat de 4 en 7 van afstandsbediening niet werkte. En beide nummers zitten in mijn tv klant nr dus dat ging niet lukken. Monteur had geen reserve afstandsbediening dus moest zelf maar bellen.

Dat verliep soepeltjes, eerst werd nog telefonisch instructies gegeven voor resetten van afstandsbediening. Maarja toen ik zei dat infrarood lampje überhaupt niet ging branden wisten ze genoeg en hebben ze direct een nieuwe opgestuurd. Als het goed is kan ik hem zo ophalen bij pakketpunt.

Bedraad snelheid:
781 upload
772 download

Conclusie: niet helemaal vlekkeloos verlopen, maar wel razendsnel internet uiteindelijk _/-\o_

Edit: mijn meterkast zit trouwens aan de buitenmuur naast de deur van appartement, kabel laten trekken naar huiskamer. Daar gaat de kabel in mijn gigabit router, vanuit daar bedraad naar Macbook en WiFi voor overige devices. TV kabel gaat direct TV kastje in vanuit de muur.

JJ93 wijzigde deze reactie 15-02-2018 16:56 (7%)

Obduro | Android apps | iOS apps | Voertuig.net

• rens-br
  • Nu online

rens-br

Moderator Mobile & IN
Topicstarter
quote:
JJ93 schreef op donderdag 15 februari 2018 @ 16:54:
Monteur had zelf cat5 kabels mee
Cat5 of Cat5e? Zou wel slecht zijn als hij alleen Cat5 mee heeft.
quote:
maar had zelf nog een 20 meter cat6 kabels liggen. Die door midden geknipt, 1 kabel voor TV en 1 kabel voor internet, zijn aparte aansluitingen. Kosten totaal 37 euro, 2x kwartier a 17,50 euro en 2x connector a 1 euro.
Die connectoren zijn wel dik betaald natuurlijk, maar de rest van de kosten vind ik eigenlijk wel mee vallen. Maar had je die kabels niet zelf kunnen trekken?

• JJ93
  • Registratie: maart 2013
  • Laatst online: 19-02 21:27

JJ93

Error 418

quote:
rens-br schreef op vrijdag 16 februari 2018 @ 08:42:
[...]

Cat5 of Cat5e? Zou wel slecht zijn als hij alleen Cat5 mee heeft.

[...]

Die connectoren zijn wel dik betaald natuurlijk, maar de rest van de kosten vind ik eigenlijk wel mee vallen. Maar had je die kabels niet zelf kunnen trekken?
Het was wel Cat5e volgens mij. Achteraf gezien had ik de kabels zeker zelf kunnen trekken. Alleen had ik dan waarschijnlijk maar 1 kabel gedaan, die lange kabel. Vervolgens zou ik er dan achter zijn gekomen dat je twee kabels moet trekken, 1 voor tv en 1 voor internet. Betwijfel of ik hem dan doormidden had geknipt omdat ik geen connectoren heb zelf. Dus dan had ik of een tweede kabel moeten kopen, dat zou dan wel een 10 meter cat6 kabel zijn, ben je ook zo tegen de 10 euro kwijt.

Kortom, was wel weer wat gepruts geweest en nu werkt alles gewoon.

Nieuwe afstandsbediening nu ook binnen, alle toetsen werken, TV-box ingesteld.

Obduro | Android apps | iOS apps | Voertuig.net

• waslijn
  • Registratie: januari 2000
  • Laatst online: 17-02 20:28
Zie net dat bij mij thuis ook 750mbs leverbaar is, heeft mijn interesse gewekt. Echter ben zeer te spreken over de Arcadyan v2 TV boxen van KPN/XS4ALL. Zijn de tv boxen van T-mobile qua snelheid vergelijkbaar?

• Rincewind
  • Registratie: februari 2001
  • Laatst online: 17-02 22:25

Rincewind

Take me in your arms tonight

Ik wil een Pi-Hole in mijn netwerk integreren maar dan moet ik de DNS settings op de Draytek aanpassen. Weet iemand of dit kan en waar ik dit dan moet doen? Ik kan het simpelweg niet vinden in de web-interface..

La-ma: gevonden...
dns

Rincewind wijzigde deze reactie 16-02-2018 19:58 (31%)

Fan van Bokkiewokkie and the Three Degrees

• Barre73
  • Registratie: mei 2011
  • Laatst online: 10:04
quote:
waslijn schreef op vrijdag 16 februari 2018 @ 19:02:
Zie net dat bij mij thuis ook 750mbs leverbaar is, heeft mijn interesse gewekt. Echter ben zeer te spreken over de Arcadyan v2 TV boxen van KPN/XS4ALL. Zijn de tv boxen van T-mobile qua snelheid vergelijkbaar?
Voor wat ik hier lees en zelf drie jaar geleden kende (Entone decoders): absoluut niet. Dan zou je een flinke stap terug doen. Ook in gebruiksgemak qua router en aansluitmogelijkheden. Bij KPN kan je een standaard UTP kabel trekken vanaf de glasvezelaansluiting om de router ergens anders te plaatsen. Kan niet bij T-mobile tenzij je een lange eigen glasvezelkabel koopt voor in huis.
Vanaf de router een utp kabel trekken en daar een switch op aansluiten waar je dan weer tv en internetapparatuur op aansluit: kan niet bij T-Mobile, wel bij KPN.

TV streams zijn iets beter en prijs uiteraard ook (in jouw gebied) maar verder.... Nee dank je.

• pinda powerrr
  • Registratie: augustus 2010
  • Laatst online: 09:28

pinda powerrr

Slow down...

quote:
Barre73 schreef op vrijdag 16 februari 2018 @ 19:57:
[...]

Voor wat ik hier lees en zelf drie jaar geleden kende (Entone decoders): absoluut niet. Dan zou je een flinke stap terug doen. Ook in gebruiksgemak qua router en aansluitmogelijkheden. Bij KPN kan je een standaard UTP kabel trekken vanaf de glasvezelaansluiting om de router ergens anders te plaatsen. Kan niet bij T-mobile tenzij je een lange eigen glasvezelkabel koopt voor in huis.
Vanaf de router een utp kabel trekken en daar een switch op aansluiten waar je dan weer tv en internetapparatuur op aansluit: kan niet bij T-Mobile, wel bij KPN.

TV streams zijn iets beter en prijs uiteraard ook (in jouw gebied) maar verder.... Nee dank je.
Betreft de enkele utp moet ik je helemaal gelijk geven.

De Entone is verder een prima decoder. Mijn schoonfamilie heeft KPN glas, dus kan het vergelijk wel maken.
Erg handig dat je bij KPN op drie verschillende plekken je zenders hebt...ik lees al jaren dat ze dat goed gaan zetten, maar is nog steeds niet gebeurd. Kansloos dat ze een SD signaal doorgeven, waar ze gewoon het HD signaal ook hebben.
De prijzen van het abbo zijn ook erg hoog en ze bieden zelfs asymmetrische aansluitingen, kom op zeg, dat is gewoon dom houden van je klanten.

Ik geef toe, KPN biedt het makkelijker aan voor de gemiddelde consument, maar iemand die zich een beetje inleest, is meer dan prima uit(zeker in euro's) bij T-MOBILE.

Sommigen hebben geen dipje, maar een bobbel...

• Kodess
  • Registratie: september 2009
  • Nu online
Goh, ik moet zeggen. Sinds zolang ik weet heb ik een entone encoder voor tv.
Bij mijn ouders met vodafone en heel kort zelf met tmobile.

Mijn ervaringen met digitale tv zijn zo "slecht" (of ik vind het gewoon ouderwets, kan ook)
Dat ik geen tv abbo meer heb in het pakket.
Ik heb NLZiet, en ik chromecast gewoon tv wanneer mijn vrouw het gebruikt, wat bijna nooit is.

• waslijn
  • Registratie: januari 2000
  • Laatst online: 17-02 20:28
Glasvezel tot aan het modem is geen probleem. Alleen die decoders dan wel, heel erg jammer. Al even gekeken naar Youfone TV, maar ook dat lijkt geen concurrent voor de KPN decoders.

Morgen KPN dan maar eens bellen of die een goede aanbieding kunnen doen.

• Barre73
quote:
pinda powerrr schreef op vrijdag 16 februari 2018 @ 20:11:
[...]

Betreft de enkele utp moet ik je helemaal gelijk geven.

De Entone is verder een prima decoder. Mijn schoonfamilie heeft KPN glas, dus kan het vergelijk wel maken.
Erg handig dat je bij KPN op drie verschillende plekken je zenders hebt...ik lees al jaren dat ze dat goed gaan zetten, maar is nog steeds niet gebeurd. Kansloos dat ze een SD signaal doorgeven, waar ze gewoon het HD signaal ook hebben.
De prijzen van het abbo zijn ook erg hoog en ze bieden zelfs asymmetrische aansluitingen, kom op zeg, dat is gewoon dom houden van je klanten.

Ik geef toe, KPN biedt het makkelijker aan voor de gemiddelde consument, maar iemand die zich een beetje inleest, is meer dan prima uit(zeker in euro's) bij T-MOBILE.
Ik zal het nuanceren want ik herinner me nu dat ik beneden de Entone met harde schijf had en daar was ik tevreden over. Werkte redelijk vlot. Alhoewel de nieuwe KPN decoders echt sneller zijn, maar het verschil is niet storend. De Entone zonder opname was daarentegen tergend traag.

Wat de prijs betreft, ik was ook nieuwsgierig en daarna verrast: Onderstaande is nadat de kortingen zijn verlopen. De prijs voor T-Mobile is nog tot 28 februari (actieprijs 750 Mbit). Daarna kost dit pakket 12,50 euro meer (dus 82,50).

KPN Internet en TV + bellen 500/500 met 2 decoders, inclusief opnemen en terugkijken op beide decoders, begin gemist, terugspoelen op alle zenders, etc… 73 euro per maand

T-Mobile 750/750 met 2 decoders, inclusief opnemen op beide decoders (apart terug te kijken) en terugspoelen etc..: 70 euro per maand.

Doe ik het wat rustiger met maar 1 decoder en zonder opnemen:
KPN Internet en TV basis+bellen 500/500: 63,00 per maand (pauzeren en terugspoelen mogelijk)
T-Mobile alles in 1 750/750: 55 euro per maand (of 67,50 als je na de actieperiode bestelt.

Het verschil blijkt dus flink mee te vallen en zit vooral in de tijdelijke korting van 12,50 op het 750 pakket. Grote nadeel bij T-Mobile zijn de flinke extra prijzen voor opties zoals opnemen en dergelijke. Dat maakt het ineens niet zo goedkoop meer.

• wimpien
  • Laatst online: 18-02 11:11
T-Mobile Thuis is vorige week begonnen met het leveren van de Amino Aria 6 aan nieuwe tv klanten. Deze is drie keer zo snel als beide Entones.

Ik heb nog niet de mogelijkheid gehad om deze nieuwe box te testen.

Over een box met opname functie is nog geen sprake. Misschien dat ze binnenkort overgaan op cloud recording, wie weet.

Klantexpert T-Mobile Thuis

• Barre73
quote:
wimpien schreef op zaterdag 17 februari 2018 @ 09:30:
T-Mobile Thuis is vorige week begonnen met het leveren van de Amino Aria 6 aan nieuwe tv klanten. Deze is drie keer zo snel als beide Entones.

Ik heb nog niet de mogelijkheid gehad om deze nieuwe box te testen.

Over een box met opname functie is nog geen sprake. Misschien dat ze binnenkort overgaan op cloud recording, wie weet.
Die box heeft Tweak ook al een tijdje in gebruik maar daar zijn de ervaringen niet erg positief. Ik hoop van harte dat dit komt door de combinatie van het Tweak/Sparql platform en de Aria 6. En dat deze Amino met het T-Mobile platform wel goed werkt.

• boekee
  • Registratie: oktober 2001
  • Laatst online: 19-02 22:03
Ik heb afgelopen week T-Mobile thuis aangevraagd 100/100 glasvezel. Dit ga ik aansluiten op een Edgerouter X met SFP poort. Op dit moment draait dezelfde setup @ Tweak Fiber 100/100

Uiteindelijk heb ik een alles in 1 pakket aangevraagd op advies van T-Mobile thuis zelf, want:

Als ik 100/100 internet aanvraag kost dat 36 euro per maand + aansluitkosten a 67.50.
Als ik 100/100 internet + tv + voip aanvraag kost dat de eerste 6 maanden 33 euro per maand, maar ik ben ook klant met mijn mobiel, dus wordt dat 31 euro per maand, ik hoef ook geen eenmalige kosten te betalen.

TV + Voip zijn maandelijks opzegbaar, dus na 6 maanden zeg ik dit op, en dan betaal ik 36 euro per maand voor alleen internet.

Ik ben benieuwd. Ik ben niet uit onvrede overgestapt van TweakFiber naar T-Mobile, maar omdat ik geen rdns en fixed IP meer nodig heb. Ook usenet gebruik ik incidenteel, hiervoor heb ik een 500GB block voor 32 euro gekocht. Ik ga uiteindelijk 10 euro per maand besparen.

Het leven is te kort voor langzame muziek :)

• Rincewind
  • Registratie: februari 2001
  • Laatst online: 17-02 22:25

Rincewind

Take me in your arms tonight

Ik heb sinds begin Januari T-Mobile Thuis. De installatie ging voorspoedig maar sinds een week of 2 valt regelmatig het netwerk/internet uit. De tv blijft wel gewoon werken dus blijkbaar alleen het internet valt weg. Het enige wat dan helpt is de draytek uit/aan doen. De draytek zelf is niet aangepast door mij behalve wifi uitgezet. Iemand enig idee wat er aan de hand zou kunnen zijn of moet ik toch T-Mobile even benaderen?

Rincewind wijzigde deze reactie 17-02-2018 21:46 (9%)

Fan van Bokkiewokkie and the Three Degrees

• rens-br
  • Nu online

rens-br

Moderator Mobile & IN
Topicstarter
quote:
Rincewind schreef op zaterdag 17 februari 2018 @ 21:00:
of moet ik toch T-Mobile even benaderen?
Dat lijkt me een logische eerste stap, je geeft verder ook maar heel weinig informatie, dus echt iets zinnigs zeggen kunnen wij ook niet :P

• Jeroentjuh82
  • Registratie: februari 2009
  • Nu online
Jammer dat ik hier nog geen 750 kan krijgen. Meneer van klantenservice wist ook niet te vertellen helaas wanneer wel.

Mijn abonnement kan ik stoppen, liep tot 6-12, maar ik ben tevreden. Ik zou enerzijds wel weer digitale tv willen, maar anderzijds de prijs vindt ik te hoog + ziggo sport totaal erbij op. Als ik weer als een nieuwe klant kom dan is het wel voordelig voor even, maar wel activatiekosten dus hou het maar voorlopig zo.

• rens-br
  • Nu online

rens-br

Moderator Mobile & IN
Topicstarter
quote:
Jeroentjuh82 schreef op maandag 19 februari 2018 @ 21:46:
Mijn abonnement kan ik stoppen, liep tot 6-12, maar ik ben tevreden.
Je kan nu wel verlengen, waardoor je 20% korting krijgt op het internet gedurende 6 maanden, na 9 maanden kan je het abonnement weer verlengen, waardoor je effectief 3 maanden de volle prijs betaald.
Pagina: 1 ... 17 18 19 Laatste

Apple iPhone X Google Pixel 2 XL LG W7 Samsung Galaxy S9 Google Pixel 2 Far Cry 5 Microsoft Xbox One X Apple iPhone 8

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank en Intermediair de Persgroep Online Services B.V. © 1998 - 2018 Hosting door True

*