Hier ook nog niet helaas .Stefan22 schreef op vrijdag 2 februari 2018 @ 13:20:
Hier nog geen update, ook niet met de truc die aangegeven wordt. Denk niet dat de update al beschikbaar is voor TA-1033.
Potjandorie ik zit ook te wachten TA 0133 hahaha
Android 8.0 is nu beschikbaar voor de Nokia 6 TA-1033!

Update is zonder problemen geïnstalleerd. Camera app is vooral sneller. Daarnaast is er nu nachtmodus voor het scherm, active display en nieuwe smileys.

Update is zonder problemen geïnstalleerd. Camera app is vooral sneller. Daarnaast is er nu nachtmodus voor het scherm, active display en nieuwe smileys.
[ Voor 76% gewijzigd door Stefan22 op 05-02-2018 19:48 ]
Is er al iemand die de beta draaide die een OTA gehad heeft?
Zit met mijn TA-1021 nog steeds op de beta, security op 5-12-2017. Wel een mailtje gehad waarin ze danken voor de medewerking en dat de beta ten einde is.
Zit met mijn TA-1021 nog steeds op de beta, security op 5-12-2017. Wel een mailtje gehad waarin ze danken voor de medewerking en dat de beta ten einde is.
11x Eging 245Wp & Involar MAC250A = 2695Wp, richting: Zuid, helling: 20º
Gisteravond de android 8 update op de ta-1021. Videoland en NPO uitzending gemist werken nu goed.
Dit vraag ik me dus ook al af.en rollback naar nougat is volgens mij ook niet mogelijk.Atrax schreef op dinsdag 6 februari 2018 @ 09:16:
Is er al iemand die de beta draaide die een OTA gehad heeft?
Zit met mijn TA-1023 nog steeds op de beta, security op 5-12-2017. Wel een mailtje gehad waarin ze danken voor de medewerking en dat de beta ten einde is.
De update komt nu binnen, dus die komt ook voor de beta gebruikers.GerardReintke schreef op dinsdag 6 februari 2018 @ 11:31:
[...]
Dit vraag ik me dus ook al af.en rollback naar nougat is volgens mij ook niet mogelijk.
Verwijderd
Ik krijg hier nu de update Android 8.0 Oreo binnen 
(V5.220 )
TA-1033
(V5.220 )
[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 06-02-2018 17:53 . Reden: typo ]
Ik heb vanmiddag de update naar Oreo binnegehaald en geinstalleerd.
Ik had al Oreo Beta op de Nokia 6 staan.
Ik heb de TA-1033 (single sim)
Ik had al Oreo Beta op de Nokia 6 staan.
Ik heb de TA-1033 (single sim)
Apple iMac 2013
Kan je het proces ook versnellen.
Of moet ik gewoon wachten tot hij mij aangeboden word.
Probeer nu al dagelijks systeem bij te werken maar krijg steeds de melding u telefoon is up tot date met de januari patch.
Probeer nu al dagelijks systeem bij te werken maar krijg steeds de melding u telefoon is up tot date met de januari patch.
Welk model heb je? Met TA-1021 en TA-1021 zou je dit kunnen proberen:stronger schreef op dinsdag 6 februari 2018 @ 19:01:
Kan je het proces ook versnellen.
Daarna controleren voor updates.Go to Settings–>Apps & Notifications–>Device–>Apps (if you are on Nougat)
Go to Settings–>Apps & Notifications–>Apps & Notifications–>App info (if you are on Oreo Beta)
Now go to the right corner and tap on three dots and tap on show system. Go to the Google Service framework app–>tap on storage–>Clear cache and data.
Bron: https://nokiapoweruser.co...olby-atmos-faqs-answered/
De update is in Nederland sowieso beschikbaar voor TA-1033 en TA-1021 is via dit topic bevestigd.
Ik heb de 1033 dus ff geduld hebben nog maar.
Als ik het zo lees kan tussen nu en een paar dagen komen dus man man man.
Wat een kop ongeduld ben ik ook

Heb je die truc geprobeerd?stronger schreef op dinsdag 6 februari 2018 @ 21:19:
Ik heb de 1033 dus ff geduld hebben nog maar.
Ja maar helpt niet.
Nu zat ik te denken om naar fabrieksinstellingen te zetten en dan weer opstarten.
Nu zat ik te denken om naar fabrieksinstellingen te zetten en dan weer opstarten.
Verwijderd
Wellicht het proberen waardstronger schreef op dinsdag 6 februari 2018 @ 21:29:
Ja maar helpt niet.
Hoop dat de rariteiten m.b.t. bluetooth er wellicht uit zijn in de ' echte ' update van Oreo.
Tijdens de beta had ik best veel issues met (re)connecten naar m'n Volvo.
Tijdens de beta had ik best veel issues met (re)connecten naar m'n Volvo.
вɑʗ₭ ıƝ Ϯһㅌ ₲яıÐ
Verwijderd
Hallo,
Helaas heeft mijn Nokia 6 een maandheid terug een druppeltje water in de USB poort gekregen waardoor deze niet meer werkte. Toen een Nokia 3 gekocht. Nu heb ik tijd om de Nokia weer te maken.
Nu zag ik dat als ik het kleine stukje moederbord zou vervangen het waarschijnlijk gerepareerd moeten zijn. Heeft iemand ervaring met zoiets? Zou er nog ergens anders kortsluiting zijn gekomen? De rest van te telefoon werkt nog helemaal.
Draadloos opladen zou niet werken met de Nokia, maar is er iemand die het toch geprobeerd heeft?
Alvast bedankt
Helaas heeft mijn Nokia 6 een maandheid terug een druppeltje water in de USB poort gekregen waardoor deze niet meer werkte. Toen een Nokia 3 gekocht. Nu heb ik tijd om de Nokia weer te maken.
Nu zag ik dat als ik het kleine stukje moederbord zou vervangen het waarschijnlijk gerepareerd moeten zijn. Heeft iemand ervaring met zoiets? Zou er nog ergens anders kortsluiting zijn gekomen? De rest van te telefoon werkt nog helemaal.
Draadloos opladen zou niet werken met de Nokia, maar is er iemand die het toch geprobeerd heeft?
Alvast bedankt
Wat betreft de update naar Oreo, welke provider hebben jullie met mijn Nokia 8 icm VF duurde dat veel langer dan andere providers dat de update beschikbaar was. Mijn vrouw heeft de Nokia 6 icm VF (ta-1033) maar nog geen update zichtbaar. Hoop ook dat ze het probleem met BT hebben verholpen want ze had hier ook problemen mee icm carkit... 8/10 keer wou hij niet connecten en moest BT aan/uit gezet worden..
[ Voor 10% gewijzigd door Magure op 08-02-2018 09:53 ]
Ik heb een TA-1021 en vodafone. ook nog geen update beschikbaar. Ben wel benieuwd naar de ervaring. Toestel schijnt toch wel sneller te zijn
Sinds de update naar Oreo is de accuduur van de telefoon enorm slecht geworden.
Wie heeft daar nog meer last van?
Draadloos opladen gaat niet werken met een metalen (aluminium) 'body'/achterkant.Verwijderd schreef op donderdag 8 februari 2018 @ 00:18:
Zie http://nokiamob.net/2017/...okia-give-up-on-aluminum/
"Apple ditched the aluminum back, just like Samsung, and made it out of glass to allow wireless charging. Wireless charging basically works by creating an electromagnetic field that transfers power from the source to the receiving device. Metals like aluminum intersect the field and cause significant power losses, making it almost impossible to charge wirelessly. The positive side of aluminum unibody is solid build quality, compared to the rather fragile glass."
Side-note, wat betreft dit: "The positive side of aluminum unibody is solid build quality, compared to the rather fragile glass." => Toch heeft mijn Nokia 6 al een lelijk 'hapje' uit de rechter bovenhoek, precies op het zilverkleurige randje

Ik ga het in de gaten houden, sinds gisteren avond ook op 8.0 (TA-1021 via Belsimpel).Hellboy! schreef op donderdag 8 februari 2018 @ 10:16:
Sinds de update naar Oreo is de accuduur van de telefoon enorm slecht geworden.
Fijne telefoon, wel even wennen met een groter scherm, ondertussen wel gewend.
Hier ook een ta-1033 in combinatie met vodafone.kon eerst ook niet de update krijgen.Magure schreef op donderdag 8 februari 2018 @ 09:51:
Wat betreft de update naar Oreo, welke provider hebben jullie met mijn Nokia 8 icm VF duurde dat veel langer dan andere providers dat de update beschikbaar was. Mijn vrouw heeft de Nokia 6 icm VF (ta-1033) maar nog geen update zichtbaar. Hoop ook dat ze het probleem met BT hebben verholpen want ze had hier ook problemen mee icm carkit... 8/10 keer wou hij niet connecten en moest BT aan/uit gezet worden..
Gisteren sim er uit gehaald en hier bovenstaande toegepast met cache en data.
Waarempel.update kwam binnen na check via systeem update.
TA-1021, vanmorgen kreeg ik de melding voor de update. Tot nu toe top, batterijverbruik lijkt omlaag gegaan te zijn!
Eerst het probleem, dan de oplossing
Hier vanavond ook geprobeerd... Niks update..GerardReintke schreef op donderdag 8 februari 2018 @ 11:28:
[...]
Hier ook een ta-1033 in combinatie met vodafone.kon eerst ook niet de update krijgen.
Gisteren sim er uit gehaald en hier bovenstaande toegepast met cache en data.
Waarempel.update kwam binnen na check via systeem update.
Hier ook nog niet mmmmmm
Denk dat ik direkt de update naar Android praline
Denk dat ik direkt de update naar Android praline
Nou na fabrieksinstellingen terugzetten helpt dus ook niet gvd.
Is er al iets bekend over de 2018 versie? Het is wel erg stil sinds de aankondiging begin januari.
Waarschijnlijk tijdens de mobile world congress (eind deze maand)Buffalo schreef op vrijdag 9 februari 2018 @ 19:54:
Is er al iets bekend over de 2018 versie? Het is wel erg stil sinds de aankondiging begin januari.
Nu even alle gekheid op een stokje.
Hoe word zo'n firmware uitgerold gaat dat via IMEI o.i.d of werkt dat op een andere manier.
Want voor de TA1033 is de software nu al een week beschikbaar maar ik kom maar niet aan de beurt.
Heb d speciale truc al geprobeerd via apps de cache te legen enzo heb de telefoon al terug gezet naar fabrieksinstellingen maar dat heeft ook niet geholpen dus van daar mijn vraag hoe versturen ze dit.
Hoe word zo'n firmware uitgerold gaat dat via IMEI o.i.d of werkt dat op een andere manier.
Want voor de TA1033 is de software nu al een week beschikbaar maar ik kom maar niet aan de beurt.
Heb d speciale truc al geprobeerd via apps de cache te legen enzo heb de telefoon al terug gezet naar fabrieksinstellingen maar dat heeft ook niet geholpen dus van daar mijn vraag hoe versturen ze dit.
@stronger Hier op mijn TA-1033 ook nog geen Oreo update.
Een quote uit het topic [Nokia 8] Ervaringen & Discussie
Heeft iemand anders hier verschillende resultaten behaald met/zonder (Vodafone of andere?) SIM-kaart?
Ik wacht maar rustig af...
Een quote uit het topic [Nokia 8] Ervaringen & Discussie
Ik heb zelf nog niet geprobeerd mijn (Vodafone) SIM-kaart eruit te halen. Weleens gelezen dat dit ook verschil kan maken... Al wijst de bovenstaande ervaring van 'Eentje' erop dat dit toch niet mag uitmaken.Eentje schreef op zaterdag 30 december 2017 @ 16:42:
Bij aanschaf telefoon deze aangezet meteen oreo update.. tijdje later beveiligingspatch december.. gisteren avond en vanmiddag gekeken voor nieuwe update niet beschikbaar voor me. druk nu net me nieuwe voda sim erin en hij is er meteen. vodafone blokkeerd dus updates niet
...
Heeft iemand anders hier verschillende resultaten behaald met/zonder (Vodafone of andere?) SIM-kaart?
Ik wacht maar rustig af...
Meer mensen die sinds Oreo het manco hebben dat het toestel o.a. Spotify (of Chrome, als je via deze een stream van een radiozender luistert) na ongeveer een half uur afbreekt?
Audioscrobbler profile
Begin de dag met een dansje, begin de dag met een lach,
want wie vrolijk kijkt in de morgen, die lacht de hele dag,
jaaa, die lacht de hele dag!
Zijn er hier meer mensen die problemen hebben om in het zogenoemde 'boot menu' te komen? Ik wil via die optie mijn cache wissen maar geen enkele methode werkt...
Heb tevergeefs allerlei handleidingen van Google en YouTube geprobeerd.
Heb tevergeefs allerlei handleidingen van Google en YouTube geprobeerd.
Samsung Note 4 (Omegarom V4, android 6.0.1) Samsung Galaxy Note 3, Android 5.0 lollipop alexndr devbase (custom rom)/Asus transformer tab TF300T, Katkiss Nougatella 7.1.2
Gedaan, ik doe echt exact hetzelfde maar het mag niet baten. Mijn scherm laat steeds het Android logo zien en blijft opnieuw opstarten.
Ja heb ik ook! Vanavond onderweg gemerkt met Spotify inderdaad. Heb een 1033 met Android 8.0.0 (niet beta).Ferdo schreef op maandag 12 februari 2018 @ 22:48:
Meer mensen die sinds Oreo het manco hebben dat het toestel o.a. Spotify (of Chrome, als je via deze een stream van een radiozender luistert) na ongeveer een half uur afbreekt?

Ik krijg nu net op TA-1033 Android 8 Build V5.22A (vorige was V5.220) binnen met beveiligingsupdate van februari 2018. Wellicht dat in deze update ook problemen met Spotify worden opgelost, of de problemen met het scrollen. Ik had tijdelijk niet mijn SIM kaart in het toestel, dus weet niet als dat er wat mee te maken heeft dat anderen de update pas later krijgen vanwege de provider.

[ Voor 74% gewijzigd door Stefan22 op 13-02-2018 13:17 ]
Verwijderd
ik krijg bovenstaande update nu ook binnen. Dat terwijl ik ergens vorige week of de week daarvoor de update naar Oreo al heb ontvangen met de januari patch (TA1033)
Ik heb ook de TA-1021 via Belsimpel, hier nog niets binnen. Wel bijzonder dat er zoveel verschil zit tussen het pushen van de update. Sommige mensen hebben al 8.0 met de februari update terwijl ik nog op 7.1.2 met de januari patch zit.KingHorse schreef op donderdag 8 februari 2018 @ 11:09:
[...]
Ik ga het in de gaten houden, sinds gisteren avond ook op 8.0 (TA-1021 via Belsimpel).
Fijne telefoon, wel even wennen met een groter scherm, ondertussen wel gewend.
[edit]
En inmiddels komt hij hier ook binnen rollen
[ Voor 5% gewijzigd door -ET- op 14-02-2018 10:43 ]
Hier hetzelfde, bij deze update is het build nummer anders en zit de februari patch erbij.Verwijderd schreef op dinsdag 13 februari 2018 @ 21:16:
ik krijg bovenstaande update nu ook binnen. Dat terwijl ik ergens vorige week of de week daarvoor de update naar Oreo al heb ontvangen met de januari patch (TA1033)
Ja, klopt, de februari update net uitgevoerd.-ET- schreef op dinsdag 13 februari 2018 @ 21:21:
[...]
Ik heb ook de TA-1021 via Belsimpel, hier nog niets binnen. Wel bijzonder dat er zoveel verschil zit tussen het pushen van de update. Sommige mensen hebben al 8.0 met de februari update terwijl ik nog op 7.1.2 met de januari patch zit.
Batterij gaat naar mijn mening niet veel korter mee. 2 dagen lukt nog wel.
Gisteren simkaart er uitgehaald en cache etc gewist, kwam heel kort Oreo update in beeld en daarna gelijk geen updates beschikbaar... Vaag dus.. Vanavond maar weer eens proberen.
Ik wachtte ook al dagen in spanning op de update. Op 1 van de support fora van nokia stond dat het gebruik van een VPN verbinding kan zorgen dat je de update krijgt.
Dit werkte, wat ik heb gedaan is het volgende:
- Proton VPN cliënt geïnstalleerd (en geregistreerd)
- Google framework cache geleegd
- verbonden met een ander land (volgens mij had ik 3 (Duitsland, Zwitserland en USA) landen geprobeerd (wel steeds de cache gewist)
- gezocht naar updates en de update aangeboden gekregen.
VPN verbroken en de update laten downloaden via wifi
Dit werkte, wat ik heb gedaan is het volgende:
- Proton VPN cliënt geïnstalleerd (en geregistreerd)
- Google framework cache geleegd
- verbonden met een ander land (volgens mij had ik 3 (Duitsland, Zwitserland en USA) landen geprobeerd (wel steeds de cache gewist)
- gezocht naar updates en de update aangeboden gekregen.
VPN verbroken en de update laten downloaden via wifi
Verwijderd
Hier nu net een update gekregen naar beveiligingspatchniveau 1 februari 2018 Android-versie 8.0.0
Hier had het eerder vanmiddag (rond 14:15) niet geholpen om via NordVPN (Duitsland) te verbinden. Ook niet in combinatie met het verwijderen van die Google Service Framework cache.
Maar zojuist om 16:35 begon hij opeens wel met "Systeemupdate downloaden" toen ik de check opnieuw uitvoerde
Maar zojuist om 16:35 begon hij opeens wel met "Systeemupdate downloaden" toen ik de check opnieuw uitvoerde
Nou hehe ik heb hem ook binnen.
Wat heb ik gedaan dan heb Google framework service uitgeschakeld ipv cache legen want dat werkte bij mij niet zostraks nog niet.
Dus helemaal uitgeschakeld toe sim eruit opnieuw opgestart dan geeft hij aan dat Google play niet werkt enz.toen weer opnieuw opgestart met de simkaart erin daarna naar apps Google framework service weer ingeschakeld daarna begon eindelijk direkt de update.
Wat heb ik gedaan dan heb Google framework service uitgeschakeld ipv cache legen want dat werkte bij mij niet zostraks nog niet.
Dus helemaal uitgeschakeld toe sim eruit opnieuw opgestart dan geeft hij aan dat Google play niet werkt enz.toen weer opnieuw opgestart met de simkaart erin daarna naar apps Google framework service weer ingeschakeld daarna begon eindelijk direkt de update.
Ik kreeg vandaag ook binnen, helemaal vanzelf, alleen telefoon aan de lader gehangen :-)
XBL gamertag StayingPow3r
En inderdaad had-ie zo'n 1,7GB gedownload... Maar vervolgens kwam ik in een Bootloader-menu terecht, waar ik koos voor "opnieuw opstarten".NetAmp schreef op woensdag 14 februari 2018 @ 16:38:
... zojuist om 16:35 begon hij opeens wel met "Systeemupdate downloaden" toen ik de check opnieuw uitvoerde
Daarna geen spoor meer van de update naar Android Oreo/8.0
Beetje vergelijkbaar met de situatie bij @Magure (?) Al werd bij mij daadwerkelijk het update-bestand gedownload.
Nu zegt hij doodleuk "Je systeem is up-to-date" (Android-versie: 7.1.2, patch 1-jan-2018).
[ Voor 2% gewijzigd door NetAmp op 14-02-2018 21:32 . Reden: correctie ]
Dit heb ik ook gehad, ik heb via opslag de system cache verwijderd en een aantal keer de framework cache moeten legen tot de melding boven in het scherm weg was. Hierna opnieuw de update gedownload en geïnstalleerd. De 2de keer ging het wel goed.NetAmp schreef op woensdag 14 februari 2018 @ 20:33:
[...]
En inderdaad had-ie zo'n 1,7GB gedownload... Maar vervolgens kwam ik in een Bootloader-menu terecht, waar ik koos voor "opnieuw opstarten".
Daarna geen spoor meer van de update naar Android Oreo/8.0![]()
Beetje vergelijkbaar met de situatie bij @Magure (?) Al werd bij mij daadwerkelijk het update-bestand gedownload.
Nu zegt hij doodleuk "Je systeem is up-to-date" (Android-versie: 7.1.2, patch 1-jan-2018).
Pfff hier echt alles geprobeerd en wel tig keer... update laat zich gewoon niet zien hier. Dan maar geduld moeten hebben dus blijkbaar...Peter is Gamer schreef op donderdag 15 februari 2018 @ 09:17:
[...]
Dit heb ik ook gehad, ik heb via opslag de system cache verwijderd en een aantal keer de framework cache moeten legen tot de melding boven in het scherm weg was. Hierna opnieuw de update gedownload en geïnstalleerd. De 2de keer ging het wel goed.

Ik kreeg vandaag de update naar 8.0 inclusief februari security, maar gek genoeg had ik al de 8.0 update gehad. 1.7gb voor alleen security update is wel erg ruig
Verwijderd
Ik kreeg de update naar 8.0 1 week geleden maar woensdag weer + de beveiligingspatchniveau 1 februari 2018 Android-versie 8.0.0Atrax schreef op vrijdag 16 februari 2018 @ 19:31:
Ik kreeg vandaag de update naar 8.0 inclusief februari security, maar gek genoeg had ik al de 8.0 update gehad. 1.7gb voor alleen security update is wel erg ruig
Ja hier hetzelfde. Wel ander build nummer dus misschien enkele fixes?Verwijderd schreef op zaterdag 17 februari 2018 @ 08:31:
[...]
Ik kreeg de update naar 8.0 1 week geleden maar woensdag weer + de beveiligingspatchniveau 1 februari 2018 Android-versie 8.0.0
Verwijderd
Ik denk dus eigenlijk alleen de beveiligingspatchniveau 1 februari 2018 met wat fixes inderdaadStefan22 schreef op zaterdag 17 februari 2018 @ 18:27:
[...]
Ja hier hetzelfde. Wel ander build nummer dus misschien enkele fixes?
Maar de telefoon werkt perfect momenteel .
Van de week ook de Android 8 update binnengekregen.
Maar lijkt dat sindsdien met audio output behoorlijk veranderd is.
Tijdens afspelen via spotify lijkt er plotseling compressie te worden toegepast op luidere stukken in nummers. Niet echt wenselijk...
En ook is het volume control heel raar, zachtste stand is nu harder dan half volume voorheen.
Nog meer mensen hier last van?
Tijdens afspelen via spotify lijkt er plotseling compressie te worden toegepast op luidere stukken in nummers. Niet echt wenselijk...
En ook is het volume control heel raar, zachtste stand is nu harder dan half volume voorheen.
Dit had ik ook. Na het uit zetten van Dolby surround was het een stuk beter.Edwin__ schreef op zondag 18 februari 2018 @ 13:31:
Ja, dat viel mij inderdaad ook op met Spotify icm oordopjes via headphone jack. Ik heb ook Dolby surroundsound uitgezet om het op te lossen.Edwin__ schreef op zondag 18 februari 2018 @ 13:31:
[ Voor 3% gewijzigd door Stefan22 op 19-02-2018 01:39 ]
Hoi,
Ik heb momenteel nog een Nexus 5 en die is aan vervanging toe. Ik zat te kijken naar de Nokia 6 en zie nu dat er ook een 2018 versie is.
Ik heb verder niet echt haast met vervangen. Is er een bezwaar tegen het bestellen van het nieuwe model via AliExpress of een andere Chinese website? Mis ik dan iets of kan ik beter wachten op een Europese introductie?
-edit- Hm. Had beter moeten zoeken: but keep in mind the the Chinese versions of Nokia phones run a modified version of Android without access to the Google Play store or any other Google apps.
Dus ik doe dat maar niet.
Ik heb momenteel nog een Nexus 5 en die is aan vervanging toe. Ik zat te kijken naar de Nokia 6 en zie nu dat er ook een 2018 versie is.
Ik heb verder niet echt haast met vervangen. Is er een bezwaar tegen het bestellen van het nieuwe model via AliExpress of een andere Chinese website? Mis ik dan iets of kan ik beter wachten op een Europese introductie?
-edit- Hm. Had beter moeten zoeken: but keep in mind the the Chinese versions of Nokia phones run a modified version of Android without access to the Google Play store or any other Google apps.
[ Voor 23% gewijzigd door kreator op 19-02-2018 10:38 ]
Meer mensen die melding krijgt over de temperatuur? 's Nachts kan het wel eens fris zijn op de slaapkamer en het lijkt erop dat hij daarvan melding maakt (in ieder geval niet van te hoge temperatuur, anders had ik dat gemerkt). 's Morgens krijg ik dan de melding dat het weer hersteld is.
Heb ik wel eens in de auto als hij aan de lader ligt. Dan wordt het te koud om hem op te laden. Daarvan komt dan de melding
Helder!-ET- schreef op maandag 19 februari 2018 @ 14:07:
Heb ik wel eens in de auto als hij aan de lader ligt. Dan wordt het te koud om hem op te laden. Daarvan komt dan de melding
Gekke is dat ik de exacte melding vrijwel niet terug kan vinden met Google.
Mijn dochter klaagt daar ook over.lier schreef op maandag 19 februari 2018 @ 13:26:
Meer mensen die melding krijgt over de temperatuur?
Temperatuur oke.
Normale werking hervat
GerkeP
Eind deze maand is het Mobile World Congress waar misschien wel de internationale variant van de Nokia 6 (2018) wordt aangekondigd. Dat was ook zo met de 2017 versie.kreator schreef op maandag 19 februari 2018 @ 09:27:
Hoi,
Dat was het inderdaad. Bedankt!-ET- schreef op zondag 18 februari 2018 @ 21:21:
[...]
Dit had ik ook. Na het uit zetten van Dolby surround was het een stuk beter.
Ik ben benieuwd of dat de andere Nokia's, net zoals de 8, ook een upgrade krijgen naar Oreo 8.1.
Ik lees er maar weinig over, iemand die iets weet?
[ Voor 35% gewijzigd door Mr. Freeze op 20-02-2018 12:38 ]
XBL gamertag StayingPow3r
Dat verwacht ik wel. Android P wordt zou op de 6 ook nog ondersteund worden begreep ik.
Wat mij wel opvalt na de upgrade dat de accu minder lang mee gaat. Dit is een beetje tegenstrijdig met alle andere berichten die ik las.
Vanochtend 5.30 van de lader af en nu nog maar 47%. Normaal had ik dat aan het eind van de avond.
Ben van plan om hem helemaal leeg te laten lopen en dan opnieuw te laden. Kijken of het dan beter gaat.
Wat mij wel opvalt na de upgrade dat de accu minder lang mee gaat. Dit is een beetje tegenstrijdig met alle andere berichten die ik las.
Vanochtend 5.30 van de lader af en nu nog maar 47%. Normaal had ik dat aan het eind van de avond.
Ben van plan om hem helemaal leeg te laten lopen en dan opnieuw te laden. Kijken of het dan beter gaat.
@-ET- Keertje je telefoon opnieuw op laten starten, dat heeft het bij mij verholpen.
Vlgns mij ging de Nokia 2 zelfs direct naar 8.1 ...Mr. Freeze schreef op dinsdag 20 februari 2018 @ 12:22:
Ik ben benieuwd of dat de andere Nokia's, net zoals de 8, ook een upgrade krijgen naar Oreo 8.1.
Heb hem helemaal leeg laten lopen. Ligt nu weer aan de lader. Ga het morgen merken.
Sowieso dus ook helemaal uit geweest.
Wellicht dat cache verwijderen via recovery helpt? (ik weet niet als het ook verwijderd wordt na een factory reset).-ET- schreef op dinsdag 20 februari 2018 @ 21:56:
Heb hem helemaal leeg laten lopen. Ligt nu weer aan de lader. Ga het morgen merken.
Het lijkt nu een stuk beter. 530 van de lader nu om 1200 nog 79%
Verwijderd
De functie 'niet storen' heeft sinds de android 8.0 update geen optie meer om alleen alarmen aan te zetten bij mij.
Hoe kan ik nu m'n wekker zetten zonder middn in de nachtwakker te word van een onzin melding van bijvoorbeeld Chromecast?
Hoe kan ik nu m'n wekker zetten zonder middn in de nachtwakker te word van een onzin melding van bijvoorbeeld Chromecast?
Mmm, heb het nog nergens kunnen vinden op internet, maar ik heb toch echt problemen met mijn Nokia 6 in combinatie met bluetooth headsets. Voor mijn werk gebruik ik de Plantronics Voyager Focus in combinatie met deze telefoon. We maken gebruik van vast-mobiel integratie, dus alle gesprekken worden afgeleverd op de mobiel telefoons. Mijn collega's gebruiken allen een iPhone in combinatie met de Plantronics Voyager Focus. Deze hebben echt strak geluid als ze aan het bellen zijn.
Als ik bel met deze combi is het een boel gekraak, audio welke gehusseld aan komt. Soms is er niets van te maken als ik een telefonisch gesprek voer, ik ben dan genoodzaakt om dan toch maar terug te bellen via een vast bureau toestel. Opnieuw opstarten van de apparatuur helpt dan een beetje.
Net bij de Phonehouse geweest, waar het toestel is aangeschaft, getest met mijn Focus headset en andere type headsets, zelfde issue. Vervolgens de headset gekoppeld aan de telefoon van de medewerker; strak geluid. De medewerker gaf aan dat deze opgestuurd kan worden, dan is hij 2 weken weg en de kans is dan vrij groot dat ze het probleem niet kunnen vinden of geen goed onderzoek gaan uitvoeren. Hier geen zin in.
Als je het voor de eerste paar keer hoort dan is er mee te leven, maar als je 3 tot 4 uur per dag aan de telefoon hangt begint het toch echt irritant te worden.
Wanneer ik Spotify of Youtube stream, geen problemen en subliem geluid wat je mag verwachten van een headset over de 300 euro. Het probleem speelt alleen als je gaat bellen.
Mijn vermoeden is dat de GSM antenne van de telefoon het bluetooth signaal verstoord, maar ik heb geen idee hoe dat te meten of tracen is.
Tevens heb ik al vaak gehoord dat de bellende wederpartij mij ook slecht verstaat.
Conclusie; probleem zit hem echt in de Nokia 6. Jammer, tot nu toe zeer tevreden over deze telefoon.
Advies; koop geen Nokia 6 als je gaat bellen via een bluetooth headset...
Edit: Morgen nieuwe auto met bluetooth carkit (Ford Focus Tita
) Kijken hoe het geluid dan is over de speakers in combinatie met deze telefoon.
Als ik bel met deze combi is het een boel gekraak, audio welke gehusseld aan komt. Soms is er niets van te maken als ik een telefonisch gesprek voer, ik ben dan genoodzaakt om dan toch maar terug te bellen via een vast bureau toestel. Opnieuw opstarten van de apparatuur helpt dan een beetje.
Net bij de Phonehouse geweest, waar het toestel is aangeschaft, getest met mijn Focus headset en andere type headsets, zelfde issue. Vervolgens de headset gekoppeld aan de telefoon van de medewerker; strak geluid. De medewerker gaf aan dat deze opgestuurd kan worden, dan is hij 2 weken weg en de kans is dan vrij groot dat ze het probleem niet kunnen vinden of geen goed onderzoek gaan uitvoeren. Hier geen zin in.
Als je het voor de eerste paar keer hoort dan is er mee te leven, maar als je 3 tot 4 uur per dag aan de telefoon hangt begint het toch echt irritant te worden.
Wanneer ik Spotify of Youtube stream, geen problemen en subliem geluid wat je mag verwachten van een headset over de 300 euro. Het probleem speelt alleen als je gaat bellen.
Mijn vermoeden is dat de GSM antenne van de telefoon het bluetooth signaal verstoord, maar ik heb geen idee hoe dat te meten of tracen is.
Tevens heb ik al vaak gehoord dat de bellende wederpartij mij ook slecht verstaat.
Conclusie; probleem zit hem echt in de Nokia 6. Jammer, tot nu toe zeer tevreden over deze telefoon.
Advies; koop geen Nokia 6 als je gaat bellen via een bluetooth headset...
Edit: Morgen nieuwe auto met bluetooth carkit (Ford Focus Tita
[ Voor 5% gewijzigd door brbr4thepc op 22-02-2018 20:56 ]
Erm, die opties zijn er wel. Sterker nog, de wekker optie staat standaard aan. De 'niet storen' even ingedrukt houden. Dan kom je bij de instellingen hiervan.Verwijderd schreef op donderdag 22 februari 2018 @ 17:08:
De functie 'niet storen' heeft sinds de android 8.0 update geen optie meer om alleen alarmen aan te zetten bij mij.
Verwijderd
Dat had ik al gevonden, maar ik hoor geen geluid. Volume op max..PL3X4N schreef op donderdag 22 februari 2018 @ 21:00:
[...]
Erm, die opties zijn er wel. Sterker nog, de wekker optie staat standaard aan. De 'niet storen' even ingedrukt houden. Dan kom je bij de instellingen hiervan.
Hier nog meer mensen die nog op 7.1.2 zitten? Vanavond nogmaals gekeken met het "trucje" of 8.0 update te voorschijn komt.
Verder viel het me op dat telefoon veel op 2g blijft hangen als hij bijv. op Wifi zit,doet hij dit expres? Het lijkt er op zodra je bijv. geen wifi hebt en hij op 2g zit en je gaat data gebruiken hij snel naar 4g springt... iets van bespaarmodus..?
Verder viel het me op dat telefoon veel op 2g blijft hangen als hij bijv. op Wifi zit,doet hij dit expres? Het lijkt er op zodra je bijv. geen wifi hebt en hij op 2g zit en je gaat data gebruiken hij snel naar 4g springt... iets van bespaarmodus..?
@Magure Afgelopen week (donderdag, geloof ik) heb ik de 8.0 update (met de security-patch van Februari) alsnog binnen gekregen. Deze keer ging hij wel netjes installeren na de herstart (waar hij vorige keer een boot-menu toonde).
Mijn meest opvallende verschillen tot nu toe:
Mijn meest opvallende verschillen tot nu toe:
- Batterij percentage wordt groot/duidelijk weergegeven naast het batterij-icoontje (niet meer heel erg klein IN dat icoontje, wat ik op versie 7.1 met de System UI Tuner had aangezet).
- Het lijkt erop dat het notificatie-volume luider is(?) op de laagste stand. Hoeft voor mij niet, maar misschien vindt een ander dit juist prettig.
@netamp die notificatie volume komt doordat op 8.0 Dolby surround aanstaat. Daardoor is zelfs minimaal volume veel harder dan bij 7.x
Ja, dat merkte ik ook afgelopen vrijdag. Meerdere malen de radio 538 stream moeten herstarten. Chrome lijkt te worden afgesloten.Ferdo schreef op maandag 12 februari 2018 @ 22:48:
YouTube: #Nokiamobile - live at Mobile World Congress 2018
Om 16:00 start de persconferentie met de presentatie van nieuwe Nokia toestellen
Om 16:00 start de persconferentie met de presentatie van nieuwe Nokia toestellen
De Nokia 6 van 2017 wordt ook onderdeel van Android One! https://m.gsmarena.com/hm...ndroid_one-news-29796.php
En komt in April uit en advies prijs is 300 euroStefan22 schreef op zondag 25 februari 2018 @ 17:24:
De Nokia 6 van 2017 wordt ook onderdeel van Android One! https://m.gsmarena.com/hm...ndroid_one-news-29796.php
Daarmee bedoel je denk ik de Nokia 6 van 2018.Isane schreef op zondag 25 februari 2018 @ 17:40:
[...]
En komt in April uit en advies prijs is 300 euro
Weet iemand misschien hoe je het kan instellen dat contacten alleen van je sim gelezen worden en nieuwe contacten alleen opgeslagen worden op je sim. Nu kan ik alles alleen op mijn Google account op slaan en dat wil ik niet.
Inmiddels al weer tijdje verder, nog steeds Oreo update beschikbaar hier voor de TA-1033 ....
Meer mensen die dit hebben?
[ Voor 12% gewijzigd door Magure op 01-03-2018 14:18 ]
Dat is toch fijnMagure schreef op donderdag 1 maart 2018 @ 14:18:
Inmiddels al weer tijdje verder, nog steeds Oreo update beschikbaar hier voor de TA-1033 ....Meer mensen die dit hebben?
Eos 600, Sigma 28-70, 50-200, 100 2.8, 430EZ
Eos 300D, 500D, 70D, 10-22, 15-85, 24, 50 1.4, 100 2.8, 100-400, 430EXII
Haha bedoelde "geen" update beschikbaar 🤣
Nog steeds erg blij met deze telefoon! Het enige dat ik erg vervelend vind is dat het geluid bij video opnamen erg snel overstuurd is. Maak af en toe opnamen van mijn band en dan klinkt het echt voor geen meter (terwijl we niet heel hard spelen).
Iemand een idee of een soort automatische demping gebruikt kan worden?
Ik heb 3 dagen geleden de Nokia 6 gehaald ter vervanging van mijn iPhone 7, en ik kreeg meteen de Android 8.0 update binnen.. Was overigens ook binnen 15 min geïnstalleerd.Magure schreef op donderdag 1 maart 2018 @ 14:18:
Inmiddels al weer tijdje verder, nog steeds Oreo update beschikbaar hier voor de TA-1033 ....Meer mensen die dit hebben?
Klopt, maar zodra je er een simkaart in doet lijkt het er op dat hij er veel langer over doet om update binnen te halen, dan als je hem nieuwe uit de doos pakt en zonder simkaart gaat updaten.BlazeMuis schreef op zaterdag 3 maart 2018 @ 09:43:
[...]
Ik heb 3 dagen geleden de Nokia 6 gehaald ter vervanging van mijn iPhone 7, en ik kreeg meteen de Android 8.0 update binnen.. Was overigens ook binnen 15 min geïnstalleerd.
Had bij mijn Nokia 8 precies zelfde gedoe dat het heel lang duurde voordat ik pas update kreeg. Heb er toen simkaart van KPN in gedaan (ik heb VF) en toen kwam hij gelijk binnen... Maar bij Nokia 6 ook eens proberen..
[ Voor 18% gewijzigd door Magure op 03-03-2018 13:53 ]
Verwijderd
Ik kan sinds 2 dagen mijn foto's van het interne geheugen niet meer verplaatsen naar mijn SD kaart? Iemand hier ook problemen mee gehad en/of weet hoe dit op te lossen?
En in mijn speaker (onderkant) zit een ruis en vreemd genoeg hoor je dat alleen als je bv een gesproken filmpje kijk dus niet bij muziek luisteren? Kan iemand dit verklaren en mijn helpen op te lossen?
Alvast bedankt.
En in mijn speaker (onderkant) zit een ruis en vreemd genoeg hoor je dat alleen als je bv een gesproken filmpje kijk dus niet bij muziek luisteren? Kan iemand dit verklaren en mijn helpen op te lossen?
Alvast bedankt.
Ik vind het geluid bij opnames ook rampzalig, zit zelf in de paarden, klonk voor geen meter, deed me goedkope Lumia 650 stukken beterlier schreef op zaterdag 3 maart 2018 @ 09:41:
Nog steeds erg blij met deze telefoon! Het enige dat ik erg vervelend vind is dat het geluid bij video opnamen erg snel overstuurd is. Maak af en toe opnamen van mijn band en dan klinkt het echt voor geen meter (terwijl we niet heel hard spelen).
Zit hier nog op 1 januari met 7.1.2 .... Vreemd dat er bij toestellen zoveel verschil in zit...Verwijderd schreef op donderdag 8 maart 2018 @ 11:50:
Vandaag de beveiligingspatch van 1 maart 2018 binnen gekregen
Verwijderd
Dat is raar inderdaadMagure schreef op zaterdag 10 maart 2018 @ 06:14:
[...]
Zit hier nog op 1 januari met 7.1.2 .... Vreemd dat er bij toestellen zoveel verschil in zit...
Zelfs met trucje wat hier elders in topic vermeld staat helpt niet. Kijk het nog even aan, anders maar een reset ofzo..
Heb vandaag op mijn Nokia 6 de beveiligingsupdate van maart 2018 geïnstalleerd, gisteren kreeg ik de melding al dat de update beschikbaar was. Nokia/HMD Global is echt goed bezig.
Edit: zag ook dat het hierboven al was aangegeven
Edit: zag ook dat het hierboven al was aangegeven
[ Voor 28% gewijzigd door Stefan22 op 13-03-2018 21:30 ]
Eindelijk de Oreo update binnen en daarna gelijk beveiligingsupdate van maart. Heb vanavond keer of 6 Google framework cache leeg gegooid en toen eindelijk was de update zichtbaar, dus al er meer mensen zijn die de update nog niet hebben, Just try it..
Verwijderd
weet iemand hoe je de contstante melding dat een app op de achtergond actief is, kan uitzetten?
Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van ervaringen, andere onderwerpen horen thuis in:
- Levertijden, shops en prijzen: [Nokia 6] Levertijd & Prijzen
- Accessoires: [Nokia 6] Het grote accessoires topic
- De Nokia 6 (2018): [Nokia 6 (2018)] Ervaringen & Discussie
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van ervaringen, andere onderwerpen horen thuis in:
- Levertijden, shops en prijzen: [Nokia 6] Levertijd & Prijzen
- Accessoires: [Nokia 6] Het grote accessoires topic
- De Nokia 6 (2018): [Nokia 6 (2018)] Ervaringen & Discussie