Acties:
  • +5 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 20:01

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Topicstarter

Binnenkort komt de eerste smartphone sinds lange tijd onder het merk Nokia op de markt. Het bedrijf HMD, dat de rechten heeft op de merknaam Nokia, brengt het toestel met de naam Nokia 6 uit in China. De smartphone heeft een 5,5"-scherm en een Snapdragon 430-processor.

Dat maakte HMD zondag bekend. De keuze om de eerste Nokia-smartphone, sinds de overname van de merknaam, in China uit te brengen heeft te maken met de grote smartphonemarkt in dat land. Volgens HMD moeten er in het eerste deel van 2017 nog meer smartphones uitkomen, maar daar zijn nog geen details over bekendgemaakt.

De Nokia 6 heeft een behuizing van aluminium met daarin een scherm met diagonaal van 5,5". In die behuizing is een Snapdragon 430-processor ingebouwd, met 4GB ram en 64GB opslaggeheugen. Voor foto's is er aan de achterkant een 16-megapixelcamera ingebouwd, en aan de voorkant een 8-megapixelcamera. De software is gebaseerd op Android Nougat, maar uit een demonstratiefilmpje dat online is gezet blijkt dat de interface behoorlijk is aangepast. Omgerekend gaat de Nokia 6 in China ongeveer 219 euro kosten.

Terug naar Inhoudsopgave

OSAndroid 7.1.1
CPUQualcomm® Snapdragon™ 430
GPUQualcomm® Adreno™ 505
RAM3 / 4GB (Arte Black)
ROM32 / 64 GB (Arte Black) (uitbreidbaar tot 2TB)
ConnectiviteitBluetooth, , NFC, GPS, 2,4 en 5 GHz b/g/n
AansluitingenMicro-USB2.0, 3,5mm
SensorenAccelerometer (G-sensor), ambient light sensor, e-compass, Hall sensor, fingerprint sensor, gyroscope, proximity sensor
Scherm5,5" full-HD-scherm
Back Camera16MP, , PDAF, 1.0um, F/2.0 (met dubbele Ledflitser)
Front Camera8MP, AF, 1.12um, F/2.0
Accu3000 mAh (geen QC)
KleurZwart, Grijs, Oranje, Paars, Zilver
Afmetingen154 x 75,8 x 7,85 mm
GewichtOnbekend
Prijsv.a. 229 euro
BijzonderhedenDual Nano Sim
Release DatumFebruari
AccessoiresOplader, Oplaadkabel, Headset, Quick guide, Sim tool

Terug naar Inhoudsopgave

Terug naar Inhoudsopgave

Mocht er iemand nog tips, aanpassingen of wijzigingen hebben, stuur me dan een DM.

VersieDatumAanpassingen
V1.009-01-2017Topic aangemaakt
V2.027-02-2017Specs aangepast aan NL release

Terug naar Inhoudsopgave

[ Voor 6% gewijzigd door rens-br op 27-02-2018 09:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fryslanboy
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 08-06 10:47
Ben toch echt wel benieuwd naar deze telefoon. Zeker hoe die 430 gaat presteren! Nog een klein weekje!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefan22
  • Registratie: November 2013
  • Niet online
Deze telefoon komt toch niet naar Nederland? Dat zijn toch waarschijnlijk de Nokia 3, Nokia 5 en Nokia 8? Ik ben ook zeer benieuwd naar de toestellen van Nokia!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

Topicstarter
Stefan22 schreef op woensdag 22 februari 2017 @ 02:16:
Deze telefoon komt toch niet naar Nederland?
Tot nu toe is de Nokia 6 inderdaad alleen een China Exclusive.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SpitfireNL
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22-04 14:30
https://www.droidapp.nl/nieuws/chinese-retailer-nokia-8/
Hiermee wordt het bestaansrecht van de Nokia 8 redelijk bevestigd.

Alleen verwacht ik geen snapdragon 835 in het nieuwe toestel. Samsung heeft alle 835 processors al opgeëist voor de galaxy 8. Daarom moet LG met de G6 ook gaan roeien met (maar een) snapdragon 821.
Daarom denk ik dat in de nieuwe Nokia 8 ook maar een snapdragon 821 zal zitten.

- Mijn PC -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Von Henkel
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 08-06 12:28

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Whatson
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online
rens-br schreef op woensdag 22 februari 2017 @ 08:55:
[...]

Tot nu toe is de Nokia 6 inderdaad alleen een China Exclusive.
Nope: Nokia 6 komt wereldwijd uit:
http://www.phonearena.com...a-special-edition_id91449

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15:03
Inmiddels ook een nieuwsbericht op de Tweakers frontpage: reviews: Nokia 3310 en Nokia 6, 5 en 3 met Android Nougat.

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ghostygod
  • Laatst online: 30-05 21:57
Alsook verder ter info; Het toestel heeft een batterij van 3000 mAh, welke snel is te laden met de Quick Charge 3.0-technologie

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ruffzz
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
Het lijkt een prachtig toestel waarvan het grootste gedeelte lijkt te kloppen echter de SD 430 baart mij wel enige zorgen. Klinkt als een low end SoC, kan nog geen benchmarks vinden op de interwebz.
Gelukkig draait deze telefoon stock Android dat kan erg veel schelen op dit gebied.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Toch wel erg blij mee dat er EINDELIJK een fabrikant is die gewoon vrijwel stock Android gaat leveren. Dat zou ze best wel eens goede verkoopcijfers kunnen gaan opleveren.
Nu hopen dat er stiekem nog een iets meer highend model komt, en wat mij betreft zijn ze dan echt weer lekker op dreef :d

Owner of DBIT Consultancy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruffzz
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
SpitfireNL schreef op woensdag 22 februari 2017 @ 13:10:
https://www.droidapp.nl/nieuws/chinese-retailer-nokia-8/
Hiermee wordt het bestaansrecht van de Nokia 8 redelijk bevestigd.

Alleen verwacht ik geen snapdragon 835 in het nieuwe toestel. Samsung heeft alle 835 processors al opgeëist voor de galaxy 8. Daarom moet LG met de G6 ook gaan roeien met (maar een) snapdragon 821.
Daarom denk ik dat in de nieuwe Nokia 8 ook maar een snapdragon 821 zal zitten.
Onzin. Sony heeft de Xperia XZ Premium klaar staan en deze bevat de SD 835. :O .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fryslanboy
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 08-06 10:47
Die 430 baart mij ook zorgen Ruffzz, dat is de enige reden om nog naar iets anders te kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Ik ben heel erg benieuwd of ze de belofte van snelle updates ook waar kunnen maken. Wellicht zou het dan wel eens mijn nieuwe telefoon kunnen worden als de dual sim variant ook in Nederland komt.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 165097

Dit wordt waarschijnlijk ook mijn volgende telefoon. Maar ben ook erg benieuwd naar de prestaties op de 430. Iemand al enig idee wanneer we de eerste reviews kunnen verwachten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nedius004
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 23-02 19:44
Als ze volgend jaar komen met een highend dan zou ik wel willen overschakelen van mijn Galaxy S7 eerst zien als het waar is van de snelle updates

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Ruffzz schreef op maandag 27 februari 2017 @ 20:38:
Het lijkt een prachtig toestel waarvan het grootste gedeelte lijkt te kloppen echter de SD 430 baart mij wel enige zorgen. Klinkt als een low end SoC, kan nog geen benchmarks vinden op de interwebz.
De performance van 1.4 GHz A53 is ondertussen toch wel bekend?
Van mij mag het ook wel iets sneller.. volgens mij blijven we al een paar jaar steken op deze performance in dit prijssegment.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoensSocialL
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 05-06 10:37

KoensSocialL

Mezelf.

Iemand enig idee wanneer deze uitkomt?

K.W.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Purehz
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 08-06 10:26
KoensSocialL schreef op woensdag 10 mei 2017 @ 11:05:
Iemand enig idee wanneer deze uitkomt?
2de kwartaal 2017, dus dat kan nog even.
Pre-order loopt nog en ik zie het vanzelf wel.
Laatst ook eens zitten zoeken naar een releasedatum in NL maar is lastig te vinden/ weinig nieuws over.

Wellicht ook leuk om eens te kijken voor de geïnteresseerden in dit toestel:
https://www.allaboutphones.nl/kijkje-binnen-nokia-6/
&
https://www.droidapp.nl/nieuws/nokia-6-onderworpen-krastest/
Toestel lijkt erg sterk te zijn en degelijk gemaakt. Ziet er veel belovend uit samen met de snelle update garantie en kale android.

[ Voor 32% gewijzigd door Purehz op 10-05-2017 11:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Niet online
Purehz schreef op woensdag 10 mei 2017 @ 11:10:
Pre-order loopt nog en ik zie het vanzelf wel.
Waar heb je hem besteld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Purehz
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 08-06 10:26
Bij belsimpel, de eerste week kon er wel een pre-order geplaatst worden.
Daarna werd het toestel als verwacht gemeld en niet meer met prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• biglia
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 16-04 09:04

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• zwahiel
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 07-06 18:46

zwahiel

Eindbaas HK

Keihard de lekkerste!

* zwahiel heeft hem binnen.

Afgelopen week vanuit Hong Kong meegenomen. Mocht iemand dat ook willen doen, let op dat je dan de TA-1003 meeneemt en niet de TA-1000. Die laatste is de mainland China versie zonder Play store erop.

Overigens heb ik de versie die hier niet uit gaat komen, ik heb de 64gb met 4gb ram. Maar dan niet met pianolak (hebbe ze daar niet). De reguliere zilver versie. Compleet met TPU case en screenprotector die ik er gratis bij kreeg.

Tot nu toe de eerste indrukken:

- Rap en snell! Al heeft hij bij sommige zware applicaties het soms wel zwaar, vooral apps met heeeeeeeel veel ads erin, die gaan dan net niet soepel, maar niet vervelend.
- Groot. Hij is aan de grote kant.
- Fingerprintscanner is erg snel, veel sneller dan mijn iPhone 5se of 6s.
- homebutton is geen button, dat is wennen. Je hebt wel haptic feedback, maar je kunt 'm niet indrukken.
- Scherm is erg prettig qua kleuren.
- Volume en power buttons zitten dicht op elkaar, en volume rocker is wat aan de kleine kant.
- Camera vind ik persoonlijk erg donker. Heb al OpenCamera geprobeerd, maar dat is hetzelfde verhaal.
- Stock Android O+
- Hij heeft geen toestelnaam. Dwz: het toestel heet HMD Global TA-1003. Dus niet Nokia 6. Je komt verder nergens Nokia tegen in about phone.
- Nokia startup compleet met muziekje.
- Accu gaat goed mee, langste tijd tot nu toe is 15 uur, met bluetooth, wifi sharing en twee simkaarten continue aan.

Over het algemeen voelt hij zoals de vele reviews al aangeven, akelig stevig aan. In mijn broekzak buigt hij geen minimeter. Hij voelt snappy aan en ik vind het een prettig toestel tot nu toe. Al is het wel weer even wennen aan Android als je hiervoor 4 jaar op Windows Phone gezeten hebt. Ik mis toch wel behoorlijk wat dingen. Hele simpele dingen als bijvoorbeeld preview Whatsapp boven in de statusbalk en dat soort kleine dingen die dan net anders zijn op Android op een vervelende manier. Maar goed, wellicht gewenning anders smijt ik er de WP launcher op.

Nog wat foto's:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/0UNmge7DKyEWcvY7Z4uLjoxm/medium.jpg

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/iSH9TjXSHvlW7lXzMu5wSl9t/medium.jpg

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/2jsizovD4myGYfYMEF7ACra8/medium.jpg

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/4SHICa4RSG1wyu2z43mVvQKj/medium.jpg

Foto's gemaakt mijn Lumia 735

Laten we weer 's bierbrouwen of gewoon gekke dingen bouwen en knutselen. YEAH!
RIP Lada 2105 "Igor" 31-12-1992 - † 21-02-2014. De nieuwe Igor: Tesla model 3 SR+ 21-08-2020

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -ET-
  • Laatst online: 19:13

-ET-

Phone Home

mooie review. Wordt tijd dat hij hier in Nederland gereleased wordt. Ik denk dat ze met deze vorm een heel mooi toestel hebben voor een hele goede prijs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Partypsych
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 07-06 06:49
Ik zit ook te smachten tot deze uitkomt, zojuist vernomen dat de ABN AMRO app in juni voor WP op zwart gaat, dus het wordt nu wel dringen...wil eigenlijk niet een toestel ter overbrugging halen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 165097

Thanks voor de review! Dit gaat ook vrijwel zeker mijn volgende telefoon worden. Was alleen benieuwd of ie nog steeds een beetje rap is met deze processor, maar lijkt goed te zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Niet online
zwahiel schreef op dinsdag 23 mei 2017 @ 13:05:
* zwahiel heeft hem binnen.
- Rap en snell! Al heeft hij bij sommige zware applicaties het soms wel zwaar, vooral apps met heeeeeeeel veel ads erin, die gaan dan net niet soepel, maar niet vervelend.
Ik ben benieuwd wanneer we iets snellers dan 1.4GHz A53 in dit prijssegment kunnen verwachten. Mijn 100 euro budgetphone uit 2015 zat al rond de 1.2GHz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwahiel

zwahiel

Eindbaas HK

Keihard de lekkerste!

Tja het is en blijft een compromis. Ergens moet op bezuinigd worden. Hier is dat een beetje op de camera die wat aan de donkere kant is. Er zit ook geen NFC op. Een volgens mij ook geen wireless charging en hij heeft micro USB en geen USB c.

Allemaal dingen die voor mij niet zo belangrijk zijn. Merk wel dat de interne accumeter niet klopt. Gisteren met vrij aardig gebruik zo'n 19 uur gehaald voordat ik hem in de lader stak, toen had ik nog steeds 21% en ik zat daarvoor 2 uur lang te Netflixen.

RIP Lada 2105 "Igor" 31-12-1992 - † 21-02-2014. De nieuwe Igor: Tesla model 3 SR+ 21-08-2020

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Niet online
zwahiel schreef op donderdag 25 mei 2017 @ 09:46:
Allemaal dingen die voor mij niet zo belangrijk zijn. Merk wel dat de interne accumeter niet klopt. Gisteren met vrij aardig gebruik zo'n 19 uur gehaald voordat ik hem in de lader stak, toen had ik nog steeds 21% en ik zat daarvoor 2 uur lang te Netflixen.
Wat klopt daar niet aan?

De prijs komt aardig in de buurt van de pricewatch: Motorola Moto G5 Plus Zilver en die heeft een snellere SoC en vrij aardige camera dacht ik. En NFC.

[ Voor 23% gewijzigd door Olaf van der Spek op 25-05-2017 13:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwahiel

zwahiel

Eindbaas HK

Keihard de lekkerste!

Olaf van der Spek schreef op donderdag 25 mei 2017 @ 13:17:
[...]

Wat klopt daar niet aan?

De prijs komt aardig in de buurt van de pricewatch: Motorola Moto G5 Plus Zilver en die heeft een snellere SoC en vrij aardige camera dacht ik. En NFC.
Tja. Ik vind de brouwkwaliteit wel echt 10x beter dan welke Moto dan ook.

Hij geeft aan dat 17 uur heb als ik m uit de lader haal. Dat blijft vervolgens een uur of 5 staan.

Overigens heb ik nu wel leeg, 5% nog. Dan gaat Android moeilijk doen.

Net een ring gehaald om erop te plakken want 5,5" is toch wat groot. Stond de kerel van de shop waar ik m kocht ff te glunderen dat ik n nieuwe Nokia had. Hij moest m aan alle kanten bekijken en was jaloers omdat hij m nog steeds niet had. Ook via grijze import nog niet.

Merk dat Netflix weinig met de batterij doet. Bluetooth koptelefoon, Netflix vandaag in t vliegtuig zo'n 3 uur non stop en ik was 10% accu kwijt daarna. Das niet verkeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megajr
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 03-12-2024
Nokia heeft op Twitter aangegeven dat ze voor het einde van Q2 wereldwijd te koop zijn. Dat betekent nog een paar weken voor we ze hier in de winkel hebben liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WITFRA
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 03-08-2021
Geen NFC? Ik lees in de reviews en specificaties dat hij dat wel heeft. Hoe zit dat nou?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megajr
WITFRA schreef op woensdag 31 mei 2017 @ 09:47:
Geen NFC? Ik lees in de reviews en specificaties dat hij dat wel heeft. Hoe zit dat nou?
Specificaties van de Nokia website zeggen:
Connectivity and sensors
Connectivity Micro USB (USB 2.0), USB OTG, Wi-Fi, Bluetooth 4.1
Sensors Accelerometer (G-sensor), ambient light sensor, e-compass, Hall sensor, fingerprint sensor, gyroscope, proximity sensor, NFC (sharing)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• zwahiel

zwahiel

Eindbaas HK

Keihard de lekkerste!

Megajr schreef op woensdag 31 mei 2017 @ 15:57:
[...]

Specificaties van de Nokia website zeggen:

[...]
De TA-1003 die hier als Arte Black uitkomt, is 't zelfde als de TA-1003 HK versie, die heeft 64gb en 4gb, maar geen nfc. De TA-1003 normale versie, dus niet de limited edition Arte Black, heeft wél NFC, een betere front facing camera máár 32gb en 3gb. Dus het een beter, het ander minder.

Officieel is de mijne een TA-1003 HK, ook wel aangeduid als de international versie. Ik denk dat er in de EU gewoon een TA-1003 EU gaat komen met die andere spec's.

Lekker verwarrend, overigens kan de Snapdragon het ook bij de HK (64gb, 4gb) prima doen, het zit er alleen niet in. Dat is hetzelfde met de vraag of hij nu wel of niet quickcharge 3 heeft. Want de chipset kan het, sommige websites roepen het, in de beschrijving vind ik niets terug en op de site al helemaal niet. Daarnaast wordt er op Qualcomms website in de compatibility lijst ook geen woord over enige Nokia mobiel gerept...

Hij laadt echter wel super snel op, dus ik ben een beetje verward nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megajr
Dat is een duidelijk verhaal over de verschillen. Wel fijn dat we hier NFC krijgen, dat is een feature die ik vaak gebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WITFRA
Inderdaad, was voor mij een dealbreaker geweest als er geen NFC aanwezig is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefan22
  • Registratie: November 2013
  • Niet online
Android O komt zo te zien ook uit voor de Nokia 3, 5 en 6. http://www.techradar.com/...irmed-for-nokia-6-5-and-3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Niet online
Is het updatebeleid van Nokia al een beetje duidelijk, kunnen we bijvoorbeeld ook Android P en Q verwachten?
En hoe lang kunnen we security updates verwachten?

[ Voor 6% gewijzigd door Olaf van der Spek op 01-06-2017 16:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwahiel

zwahiel

Eindbaas HK

Keihard de lekkerste!

Olaf van der Spek schreef op donderdag 1 juni 2017 @ 16:40:
[...]

Is het updatebeleid van Nokia al een beetje duidelijk, kunnen we bijvoorbeeld ook Android P en Q verwachten?
En hoe lang kunnen we security updates verwachten?
Ze spreken steeds over een maandelijkse update. Nu kreeg ik een update 48 uur nadat ik hem voor het eerst aanzette halverwege mei. Dat was de update van 1 mei. Zojuist gekeken, nog geen nieuwe update binnen.

(overigens gek als je van Windows Phone Insider afkomt met toch wel heel erg vaak updates)

Trouwens nog even gecheckt, hij heeft idd geen fast charging van Qualcomm, wel reguliere fast charge met 2A USB charging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IThom
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 20-05 12:35
@zwahiel bedankt voor de review, mijn twijfelpuntje is momenteel de SoC, hoe bevalt die jou momenteel?
Zou je bijvoorbeeld ook een benchmark score op kunnen zoeken?

[ Voor 23% gewijzigd door IThom op 07-06-2017 16:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Niet online
zwahiel schreef op woensdag 31 mei 2017 @ 23:30:
Lekker verwarrend, overigens kan de Snapdragon het ook bij de HK (64gb, 4gb) prima doen, het zit er alleen niet in.
Wat bedoel je met dat het er niet in zit?

[ Voor 3% gewijzigd door Olaf van der Spek op 07-06-2017 16:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwahiel

zwahiel

Eindbaas HK

Keihard de lekkerste!

Olaf van der Spek schreef op woensdag 7 juni 2017 @ 16:12:
[...]

Wat bedoel je met dat het er niet in zit?
Nou at ik zeg, ze hebben de functie of software matig niet aangezet of de ondersteunden hardware niet toegevoegd. Je kunt het dus niet terwijl de Snapdragon t eigenlijk uit de doos ondersteund.

Benchmarks kan ik wel s testen. Welke?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Niet online
zwahiel schreef op donderdag 8 juni 2017 @ 00:10:
Nou at ik zeg, ze hebben de functie of software matig niet aangezet of de ondersteunden hardware niet toegevoegd. Je kunt het dus niet terwijl de Snapdragon t eigenlijk uit de doos ondersteund.
Ah, het gaat nog steeds over NFC?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwahiel

zwahiel

Eindbaas HK

Keihard de lekkerste!

Olaf van der Spek schreef op donderdag 8 juni 2017 @ 09:17:
[...]

Ah, het gaat nog steeds over NFC?
Nee snelladen met Quickcharge 3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Niet online
Hebben de Nokia's geen 5GHz WiFi ondersteuning? Dat zou toch een minpuntje zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IThom
  • Laatst online: 20-05 12:35
@zwahiel ik ben bekend met geekbench als je dat bedoeld, en dan ben ik vooral benieuwd naar de single en multicore score

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zwahiel

zwahiel

Eindbaas HK

Keihard de lekkerste!

juni update

Hoppa, nieuwe maand, nieuwe update. Zal even kijken voor Geekbench. Doe ik wel als ik een hele review schrijf een dezer dagen.

Alleen nu staat people ineens wel in het Chinees Kantonees 8)7

[ Voor 10% gewijzigd door zwahiel op 12-06-2017 16:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Niet online
@zwahiel Je kunt ook screenshots maken met de telefoon zelf. ;)
Power + Volume Down dacht ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwahiel

zwahiel

Eindbaas HK

Keihard de lekkerste!

Olaf van der Spek schreef op maandag 12 juni 2017 @ 18:13:
@zwahiel Je kunt ook screenshots maken met de telefoon zelf. ;)
Power + Volume Down dacht ik.
No shit Sherlock ;)

U vraagt wij draaien:

Geekbench single core 654 / multi core 2766: (http://browser.geekbench.com/v4/cpu/3125044)
Geekbench renderscript score: 2262 (http://browser.geekbench.com/v4/cpu/832054 )

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/13wAseWeBXv3eY4XpYEkeOay/medium.png

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/cJKNZ1FMEKV4pBn56sIt6oQp/medium.png

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/gSs2gD83KEer1jaIietU535J/medium.png

[ Voor 20% gewijzigd door zwahiel op 15-06-2017 15:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Niet online
@zwahiel Thx, maar single-core mist en 1 en 3 zijn hetzelfde. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwahiel

zwahiel

Eindbaas HK

Keihard de lekkerste!

Olaf van der Spek schreef op donderdag 15 juni 2017 @ 15:38:
@zwahiel Thx, maar single-core mist en 1 en 3 zijn hetzelfde. ;)
Niettus! ;)

Voor de liefhebber de AnTuTu score:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/SCChCxFpOAltlwBqxyXKSft7/medium.png

[ Voor 32% gewijzigd door zwahiel op 15-06-2017 15:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Niet online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwahiel

zwahiel

Eindbaas HK

Keihard de lekkerste!

Daar kan je hem mee vergelijken, stukje is scrollable en ik had naar beneden gescrollt.

Overigens vindt AnTuTu de CPU Mid- to high End, supports large apps and multitasking en game performance is mid-level.

Dat multitasken doet hij prima, ik run nu twee keer whatsapp voor beide simkaarten tegelijk in in multitask mode. Ook een filmpje multitasken met FB app gaat prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Niet online
zwahiel schreef op donderdag 15 juni 2017 @ 15:50:
Dat multitasken doet hij prima, ik run nu twee keer whatsapp voor beide simkaarten tegelijk in in multitask mode. Ook een filmpje multitasken met FB app gaat prima.
Met 3GB RAM had ik ook niet anders verwacht.
1.4GHz A53 is echter niet mid/high-end.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwahiel

zwahiel

Eindbaas HK

Keihard de lekkerste!

Olaf van der Spek schreef op donderdag 15 juni 2017 @ 15:57:
[...]

Met 3GB RAM had ik ook niet anders verwacht.
1.4GHz A53 is echter niet mid/high-end.
Ik ga niet over de inhoud.
Zag wel KPN deze versie met dan zwarte achterkant aanbiedt voor 339. Dan is wat ik ervoor neergelegd heb toch wel lekker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uberprutser
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06-06 18:39
Heb er ook een gekocht, net als zwahiel in Hong Kong met 64GB en 4GB RAM.
Ben onder de indruk hoe stevig ie is en de snelheid.

Edit: Plaatje van display in de winkel.

Afbeeldingslocatie: https://scontent.xx.fbcdn.net/v/t31.0-8/19143775_10154902640329858_5554724222418585429_o.jpg?oh=4bf86baba32ee3c0da2dad9e76c97f0d&oe=59CED896

[ Voor 44% gewijzigd door Uberprutser op 16-06-2017 15:23 ]

As you may already have guessed, following the instructions may break your system and you are on your own to fix it again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

Topicstarter
Dit topic is niet bedoeld voor bestelmeldingen en prijzen, dat hoort in: [Nokia 6] Levertijd & Prijzen. Ik heb een aantal berichten die kant op verplaatst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Niet online
Heeft ie 5GHz WiFi?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elle13
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 11-11-2019
Ik heb sinds gisteren de Beneluxversie van de Nokia 3 in huis en die heeft 5Ghz dus ik kan me niet inbeelden dat de 6 het niet krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lighting_
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 27-05 14:13
De snapdragon 430 kan eigenlijk niet. Dat zou de 660 moeten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwahiel

zwahiel

Eindbaas HK

Keihard de lekkerste!

Ik denk t eigenlijk niet. Sterker nog hij connect hier alleen op 2,4, dus dat is je antwoord al want 5ghz is er ook onder dezelfde ssid.

@ballebek waar heb je m gehaald? Vond er nog wel wat verschil in zitten qua prijs en kleur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frans74
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 03-04 17:32
Had er graag een besteld, maar twijfel nu toch wel door de 430 en het ontbreken van 5 ghz wifi. Paar tientjes erbij voor 625/660 en wifi ac had ik er wel voor over gehad. Zonde, want het lijkt mij verder een topper!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Niet online
@Frans74 Wachten op de Nokia 7/8/9 ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frans74
@Olaf van der Spek Wie weet, de E doet het nog steeds prima dus heb geen haast ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elle13
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 11-11-2019
De Beneluxversie van de Nokia 3 verbindt toch echt wel met 5Ghz wifi... Het kan best zijn dat dit een verschil is tussen de toestellen uit Hong Kong en wat hier op de markt komt. Op de B/NL site van Nokia staat in de kleine lettertjes bv. dat de 6 hier geen dual sim wordt. Bij de specs van de 3 stond voorheen dual sim variant, nu staat er single sim variant zonder kleine lettertjes onderaan, maar ligt voor mijn neus wel een dual sim.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frans74
Zou mooi zijn, gaan het zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dat is geen verschil van een paar tientjes :)

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -ET-
  • Laatst online: 19:13

-ET-

Phone Home

op de site van belsimpel staat dat hij wel 5Ghz ondersteund overigens hebben die van belsimpel noch die van mediamarkt volgens de specs Dual Sim. Het lijkt er dus op dat er voor de Benelux een andere versie is dan de Hong Kong versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uberprutser
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06-06 18:39
Yes, dit bericht is geschreven op een 5Ghz only netwerk.
zwahiel schreef op zondag 18 juni 2017 @ 11:42:
Ik denk t eigenlijk niet. Sterker nog hij connect hier alleen op 2,4, dus dat is je antwoord al want 5ghz is er ook onder dezelfde ssid.

@ballebek waar heb je m gehaald? Vond er nog wel wat verschil in zitten qua prijs en kleur.
Ergens in Mongkok wat er een beetje legitiem uit zag.
De foto komt van de 1010 store op Chep Lap Kok.
Ik heb er 1700 voor betaald dus een krappe 200 euro (gebruik 'm nu als hotspot voor mijn HK simkaart).

As you may already have guessed, following the instructions may break your system and you are on your own to fix it again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwahiel

zwahiel

Eindbaas HK

Keihard de lekkerste!

Ballebek schreef op maandag 19 juni 2017 @ 03:32:
[...]

Yes, dit bericht is geschreven op een 5Ghz only netwerk.

[...]

Ergens in Mongkok wat er een beetje legitiem uit zag.
De foto komt van de 1010 store op Chep Lap Kok.
Ik heb er 1700 voor betaald dus een krappe 200 euro (gebruik 'm nu als hotspot voor mijn HK simkaart).
Sow lekker, dat scheelt. Ik heb 'm bij Fortres gehaald voor 2080. Overal anders hadden ze alleen TA1000's en soms dan ook nog eens duurder.

Overigens is de basis 6 anders dan de HK versie, die heeft in de EU namelijk ook een betere frontcamera, minder geheugen en NFC wat begrepen heb. De Arte Black editie zou echter dezelfde als de HK variant moeten zijn, dus 4gb en 64gb dual sim.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NetAmp
  • Laatst online: 06-06 13:13

NetAmp

"for indoor use only"

@Megajr en @WITFRA — uit nieuwsgierigheid: waar gebruiken jullie NFC voornamelijk voor, in de dagelijkse praktijk? Draadloos betalen o.i.d.?

Ik heb vooral wat gespeeld met lezen/schrijven van tags (van die stickers). En weleens de "share" functie geprobeerd. Maar eigenlijk gebruik ik het minder dan verwacht. Momenteel heb ik een Lumia 830 (met Windows 10) en bijvoorbeeld mijn Bluetooth-hoofdtelefoon van Philips heeft wel een "NFC pairing" functie, maar die werkt dan weer enkel met Android... |:( d'oh! Ik begrijp nog steeds niet dat/waarom daar verschillende standaarden worden gehanteerd. Zo kun je bijvoorbeeld de Amiibo-poppetjes van Nintendo ook alleen lezen via Android NFC dacht ik.
Partypsych schreef op dinsdag 23 mei 2017 @ 16:48:
Ik zit ook te smachten tot deze uitkomt, zojuist vernomen dat de ABN AMRO app in juni voor WP op zwart gaat, dus het wordt nu wel dringen...wil eigenlijk niet een toestel ter overbrugging halen...
Ik vrees dat ING ook niet heel lang meer doorgaat met Windows Phone/Mobile te ondersteunen. Er komen nu al geen nieuwe features meer bij (zoals QR-code scannen voor iDEAL betalingen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WITFRA
@NetAmp Inderdaad voor mobiel pinnen en later evt voor de OV chipkaart wanneer dat gaat werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NetAmp

NetAmp

"for indoor use only"

Snap niet zo goed waarom (volgens deze
vergelijking), de Nokia 5 en 6 dezelfde chipset en accucapaciteit (3.000mAh) hebben. Terwijl de 6 méér "power" (zowel rekenkracht als stroom) nodig zal hebben om Full-HD beelden te tonen op een ietsje groter scherm?

Zou dat in de praktijk veel uitmaken qua batterij-tijd en perfomance? Ben benieuwd naar de ervaringen.

Wat betreft werkgeheugen en opslagcapaciteit vind ik de Nokia 6 wat interessanter dan de 5 (hoewel m'n Lumia 830 maar 1GB werkgeheugen heeft en 16GB ingebouwde opslag).

Algemene vraag: wat is de beste Android-variant op Glance Screen van Lumia/Windows? (voorheen Nokia Sleeping Screen). Google Daydream? (Samsung heeft "Always On" en Moto/Lenovo wéér wat anders geloof ik). Eigenlijk leent een AMOLED scherm zich beter voor dergelijke functionaliteit... Op de Nokia 808 PureView werkte dat perfect 8) Al vind ik het op de Lumia 830 nog netjes opgelost, voor een LCD-scherm; als ik mijn hand over de (nabijheids)sensor beweeg dan springt het Glance Screen eventjes aan met o.a. de klok en notificatie-iconen.

Maar ja, kan niet alles hebben voor die prijs natuurlijk. ;) Een LCD-scherm zal vast goedkoper zijn dan AMOLED. En dan heeft Samsung ook nog eens het meerendeel van de AMOLED-productie zelf in handen.

[ Voor 3% gewijzigd door NetAmp op 22-06-2017 13:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WITFRA
Ik heb een Moto X Style met Moto Display. Dat werkt inderdaad zoals jij beschrijft op de Lumia 830.
Je hebt ook nog Ambient Display, wat het verschil is en of er wel verschil is weet ik niet exact.
Ik meen dat dat werkt wanneer er wat binnenkomt en als je je toestel oppakt bv.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megajr
@NetAmp Op het moment draadloos betalen maar eerder ook wel voor het toegangssysteen bij de klant waar ik werkte. Die hadden NFC druppels en ik regelde dat systeem in en dan is het een kleine moeite om jezelf een extra 'druppel' te geven voor wanneer je je sleutelbos niet bij de hand hebt. In de toekomst vervang ik misschien mijn OV kaart er ook voor wanneer ik weer meer van het OV gebruik maak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NetAmp

NetAmp

"for indoor use only"

Megajr schreef op donderdag 22 juni 2017 @ 15:01:
... draadloos betalen ... toegangssysteen bij de klant waar ik werkte. ... In de toekomst vervang ik misschien mijn OV kaart er ook voor wanneer ik weer meer van het OV gebruik maak.
Ja als je het zo bekijkt zijn er wel wat praktische "use cases" :)

Positief verhaal van GSM Arena, over de drie nieuwe Nokia's:
http://www.gsmarena.com/n...nokia_3-review-1584p5.php
Of the three, the Nokia 5 could prove to be the best-seller. Its metal unibody feels better than the 5" competition from Motorola and Sony, even if the phone can't quite match their cameras. Do keep in mind that the European Moto G5 Plus is capped at 1080p video, not 2160p like its US twin.
These three phones certainly whet our appetite and we're curious to see what Nokia and HMD have in store for the premium market. However, the MWC trio will probably prove a reliable source of income for the new old brand.
Zou ook wel heel leuk zijn als Tweakers extra aandacht besteedt aan deze nieuwe toestellen. Zoals het launch-event van de Nokia N8, jaren geleden (destijds een briljant toestel IMHO, met al veel verbeteringen in Symbian dat vervolgens op de Nokia 808 PureView alleen maar beter werd).

[ Voor 54% gewijzigd door NetAmp op 23-06-2017 10:16 . Reden: Toevoeging n.a.v. artikel GSM Arena. ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zwahiel

zwahiel

Eindbaas HK

Keihard de lekkerste!

Ik zag gisteren in Utrecht posters van de Nokia 6 hangen van KPN, compleet met retro KPN logo. Vind ik dan stiekem wel weer tof van ze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xypod13
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 05-06 23:07
zwahiel schreef op vrijdag 23 juni 2017 @ 10:42:
Ik zag gisteren in Utrecht posters van de Nokia 6 hangen van KPN, compleet met retro KPN logo. Vind ik dan stiekem wel weer tof van ze.
Ik ook, maar dan vond ik t wel raar dat ze reclame maken terwijl hij nog geneens uit is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megajr
Is dat niet de poster van de 5? Die hangt hier (Arnhem) in de omgeving.

Afgelopen weekend eventjes de KPN winkel binnen gewandeld. Die telefoon ziet er ook wel chique uit en voelt absoluut niet aan als een toestel van 199 euro. Dat belooft wat voor wanneer ze de 6 eindelijk gaan leveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brazos
  • Registratie: Augustus 2012
  • Niet online
.

[ Voor 99% gewijzigd door Brazos op 30-12-2021 17:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Niet online
Megajr schreef op maandag 26 juni 2017 @ 15:27:
Is dat niet de poster van de 5? Die hangt hier (Arnhem) in de omgeving.

Afgelopen weekend eventjes de KPN winkel binnen gewandeld. Die telefoon ziet er ook wel chique uit en voelt absoluut niet aan als een toestel van 199 euro. Dat belooft wat voor wanneer ze de 6 eindelijk gaan leveren.
Hebben ze hem al? Dacht dat de 5 pas woensdag beschikbaar kwam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xypod13
Brazos schreef op maandag 26 juni 2017 @ 15:31:
[...]

Ook erg benieuwd of Tweakers de 6 (en 5) gaat reviewen.
Ik ga m kopen zo snel als hij uit is :D misschien zal ik ook een reviewtje schrijven (wat niet de beste word sinds ik er nooit een geschreven heb :P)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brazos
  • Registratie: Augustus 2012
  • Niet online
.

[ Voor 103% gewijzigd door Brazos op 30-12-2021 17:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xypod13
Brazos schreef op maandag 26 juni 2017 @ 16:04:
[...]

Ik twijfel nog tussen de 5 en 6, dus ga de komende dagen/weken (de 6 duurt nog wat langer) wat reviews afwachten. Ik ben erg benieuwd naar het verschil in de camera o.a.
5 heeft 2gb ram en 16gb opslag, terwijl de 6 3/4gb ram heeft met 32/64gb opslag. De 6 heeft hogere resolutie en de 5 heeft iets kleinere display.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Megajr
Olaf van der Spek schreef op maandag 26 juni 2017 @ 15:44:
[...]

Hebben ze hem al? Dacht dat de 5 pas woensdag beschikbaar kwam.
Ik heb het demo winkel model al in handen gehad. Of ik hem ook daadwerkelijk mocht kopen weet ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tonnie1990
  • Laatst online: 08-03-2021
Hoi,

Iemand enig idee hoe de 32gb/3gb werkt? O-)
Aangezien hier van de 64gb/4gb versie redelijk wat rondslingert en ik natuurlijk ook nieuwsgierig ben naar de 32gb/3gb versie :P

Verder misschien nog iemand enig idee of de 64gb/4gb ook in Nederland gaat uitkomen, aangezien hier niets van te vinden is?

Alvast bedankt _/-\o_

[ Voor 60% gewijzigd door tonnie1990 op 29-06-2017 17:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megajr
tonnie1990 schreef op donderdag 29 juni 2017 @ 17:11:
Hoi,

Iemand enig idee hoe de 32gb/3gb werkt? O-)
Aangezien hier van de 64gb/4gb versie redelijk wat rondslingert en ik natuurlijk ook nieuwsgierig ben naar de 32gb/3gb versie :P

Verder misschien nog iemand enig idee of de 64gb/4gb ook in Nederland gaat uitkomen, aangezien hier niets van te vinden is?

Alvast bedankt _/-\o_
Arte Black (4/64GB) komt ook hier uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Megajr schreef op vrijdag 30 juni 2017 @ 09:38:
Arte Black (4/64GB) komt ook hier uit.
Zeg dat niet te snel, Nokia / distributeurs zijn wel heel gek aan het doen :)

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krasloos
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 02-10-2024
@Megajr Waar is de Arte Black versie te koop?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megajr
Krasloos schreef op zaterdag 1 juli 2017 @ 08:46:
@Megajr Waar is de Arte Black versie te koop?
Op het moment nog niet hier. De Nokia 6 komt ergens in Juli maar of ze gelijk beide versies uitbrengen weet ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xypod13
Megajr schreef op zaterdag 1 juli 2017 @ 11:11:
[...]

Op het moment nog niet hier. De Nokia 6 komt ergens in Juli maar of ze gelijk beide versies uitbrengen weet ik niet.
Als het goed is rond 14 juli

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Niet online
CLB schreef op vrijdag 30 juni 2017 @ 09:54:
[...]

Zeg dat niet te snel, Nokia / distributeurs zijn wel heel gek aan het doen :)
Wat dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NetAmp

NetAmp

"for indoor use only"

Xypod13 schreef op maandag 26 juni 2017 @ 16:14:
[...]
5 heeft 2gb ram en 16gb opslag, terwijl de 6 3/4gb ram heeft met 32/64gb opslag. De 6 heeft hogere resolutie en de 5 heeft iets kleinere display.
Hogere resolutie, op het scherm getekend door dezelfde chip(set) als de Nokia 5. Ik vraag me af of dat een merkbaar verschil in performance tot gevolg heeft(?). Of wordt het gecompenseerd door het extra werkgeheugen t.o.v. 'de 5' ? (ik weet niet of/hoeveel dat ter beschikking van de GPU staat). Vergelijkende reviews/tests zullen het laten zien.

Met de Nokia 5 heb ik eventjes gespeeld bij een KPN winkel. Een verkoper daar, vertelde me dat de Nokia 6 pas in augustus komt (zoals ook hier besproken wordt: [Nokia 6] Levertijd & Prijzen ).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xypod13
NetAmp schreef op zondag 9 juli 2017 @ 21:50:
[...]

Een verkoper daar, vertelde me dat de Nokia 6 pas in augustus komt (zoals ook hier besproken wordt: [Nokia 6] Levertijd & Prijzen ).
Ik dacht dat dat voor de arte black edition was, ik dacht te weten dat de 6 deze week/volgende week uitkomt.

HMD PLEASE :(

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• zwahiel

zwahiel

Eindbaas HK

Keihard de lekkerste!

Hoppa nieuwe maand. Nieuwe security Android update :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xypod13
https://www.techidee.nl/n...r-in-nederlandse-schappen

Ja, fucking geweldig ;_;. Ik dnek m nog te kunnen hebben voordat ik weg ga op vakantie, maar nee...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 468509

Global release van Nokia / HMD.

Dit ding is al langer dan een half jaar uit in China, ik kan het geen gloednieuw toestel noemen.
De prijs blijft hetzelfde als bij de release in China, ik betaal dus de volle pond voor een ''verouderde'' telefoon en in Europa hebben we geen Dual sim en LED-light.

Ik moet dus langer wachten en krijg minder voor hetzelfde geld.

Iemand een idee hoe ik de dual sim variant kan krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 455111

Hallo,

Ik zit eraan te denken om de Nokia 6 uit China oid te halen, met name aliexpress dan. En dan de 4gb/64gb versie.
Aangezien me huidige Remi Note 3 kapot gevallen is(nooit een screen protector op gehad, plak ik er 1 op, valt hij binnen half uur kapot..)

Maar is het slim om de telefoon uit China te bestellen? Of kan ik beter wachten totdat hij in Nederland verkrijgbaar is?

Alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NetAmp

NetAmp

"for indoor use only"

Anoniem: 455111 schreef op donderdag 20 juli 2017 @ 18:54:
Maar is het slim om de telefoon uit China te bestellen? Of kan ik beter wachten totdat hij in Nederland verkrijgbaar is?
Voor een goede kans op garantie, denk ik dat je 'm binnen Europa moet kopen(?)

Of het moet zo zijn dat HMD alsnog zo aardig is om ondersteuning te bieden... Maar ik waag zelf niet die gok.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 455111

Tja garantie had ik met me huidige xiaomi ook niet.
Maar het is denk ik wel slimmer, omdat het een nieuwe telefoon is, waar zo goed als niks over bekend is qua gebreken
NetAmp schreef op donderdag 20 juli 2017 @ 22:40:
[...]

Voor een goede kans op garantie, denk ik dat je 'm binnen Europa moet kopen(?)

Of het moet zo zijn dat HMD alsnog zo aardig is om ondersteuning te bieden... Maar ik waag zelf niet die gok.
Pagina: 1 2 ... 6 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van ervaringen, andere onderwerpen horen thuis in:
- Levertijden, shops en prijzen: [Nokia 6] Levertijd & Prijzen
- Accessoires: [Nokia 6] Het grote accessoires topic
- De Nokia 6 (2018): [Nokia 6 (2018)] Ervaringen & Discussie