Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 20:01

Binnenkort komt de eerste smartphone sinds lange tijd onder het merk Nokia op de markt. Het bedrijf HMD, dat de rechten heeft op de merknaam Nokia, brengt het toestel met de naam Nokia 6 uit in China. De smartphone heeft een 5,5"-scherm en een Snapdragon 430-processor.

Dat maakte HMD zondag bekend. De keuze om de eerste Nokia-smartphone, sinds de overname van de merknaam, in China uit te brengen heeft te maken met de grote smartphonemarkt in dat land. Volgens HMD moeten er in het eerste deel van 2017 nog meer smartphones uitkomen, maar daar zijn nog geen details over bekendgemaakt.

De Nokia 6 heeft een behuizing van aluminium met daarin een scherm met diagonaal van 5,5". In die behuizing is een Snapdragon 430-processor ingebouwd, met 4GB ram en 64GB opslaggeheugen. Voor foto's is er aan de achterkant een 16-megapixelcamera ingebouwd, en aan de voorkant een 8-megapixelcamera. De software is gebaseerd op Android Nougat, maar uit een demonstratiefilmpje dat online is gezet blijkt dat de interface behoorlijk is aangepast. Omgerekend gaat de Nokia 6 in China ongeveer 219 euro kosten.

Terug naar Inhoudsopgave

OSAndroid 7.1.1
CPUQualcomm® Snapdragon™ 430
GPUQualcomm® Adreno™ 505
RAM3 / 4GB (Arte Black)
ROM32 / 64 GB (Arte Black) (uitbreidbaar tot 2TB)
ConnectiviteitBluetooth, , NFC, GPS, 2,4 en 5 GHz b/g/n
AansluitingenMicro-USB2.0, 3,5mm
SensorenAccelerometer (G-sensor), ambient light sensor, e-compass, Hall sensor, fingerprint sensor, gyroscope, proximity sensor
Scherm5,5" full-HD-scherm
Back Camera16MP, , PDAF, 1.0um, F/2.0 (met dubbele Ledflitser)
Front Camera8MP, AF, 1.12um, F/2.0
Accu3000 mAh (Geen QC)
KleurZwart, Grijs, Oranje, Paars, Zilver
Afmetingen154 x 75,8 x 7,85 mm
GewichtOnbekend
Prijsv.a. 229 euro
BijzonderhedenDual Nano Sim
Release DatumFebruari
AccessoiresOplader, Oplaadkabel, Headset, Quick guide, Sim tool

Terug naar Inhoudsopgave

Terug naar Inhoudsopgave

Mocht er iemand nog tips, aanpassingen of wijzigingen hebben, stuur me dan een DM.

VersieDatumAanpassingen
V1.006-10-2017Topic aangemaakt

Terug naar Inhoudsopgave

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xypod13
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 05-06 23:07

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flappie
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20:50
Heeft iemand ervaringen met een screenprotector voor de Nokia 6?
Ik heb een glazen screenprotector gekocht speciaal voor de Nokia 6 maar deze past niet goed.
Het ziet er dan zo uit (zie de randen, daar zit allemaal lucht onder)

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/hqIHKtD.png

Dit zal vast te maken hebben met de aflopende randen van het scherm.
Heeft iemand ervaring met een goede screenprotector die wel goed past?

[ Voor 23% gewijzigd door Flappie op 01-11-2017 10:21 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• subliminal
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 23-10-2022
Flappie schreef op woensdag 1 november 2017 @ 10:20:
Heeft iemand ervaringen met een screenprotector voor de Nokia 6?
Ik heb een glazen screenprotector gekocht speciaal voor de Nokia 6 maar deze past niet goed.
Het ziet er dan zo uit (zie de randen, daar zit allemaal lucht onder)

[afbeelding]

Dit zal vast te maken hebben met de aflopende randen van het scherm.
Heeft iemand ervaring met een goede screenprotector die wel goed past?
Ik gebruik een Nokia Hybrid Crystal Case icm een screenprotector van Ultimate Shield. Het is een full cover protector, dus van rand tot rand. Deze moet je 'nat' aanbrengen. Het zal er niet meteen goed uitzien maar na een dag ziet het er geweldig uit en laat ook niet los aan de randen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flappie
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20:50
Vandaag de Ultimate Shield Nokia 6 Tempered Glass screenprotector ontvangen.
In 1 woord: waardeloos.

De uitsparingen zijn niet goed. Hij valt een klein stukje over de frontcamera en omdat hij ook over de randen valt klemt hij niet goed op het scherm. Hierdoor werkt het scherm in de hoeken niet meer goed en moet je heel hard drukken om het scherm te laten reageren. Ook hoor je het scherm kraken omdat hij niet goed aansluit.

Iemand ervaring hier met de juiste screenprotector?
@subliminal Welke screenprotector heb jij van UltimateShield? De Glass Protector? Of de Invisible film?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 250552

Flappie schreef op dinsdag 14 november 2017 @ 20:44:

De uitsparingen zijn niet goed. Hij valt een klein stukje over de frontcamera en omdat hij ook over de randen valt klemt hij niet goed op het scherm. Hierdoor werkt het scherm in de hoeken niet meer goed en moet je heel hard drukken om het scherm te laten reageren. Ook hoor je het scherm kraken omdat hij niet goed aansluit.

@subliminal Welke screenprotector heb jij van UltimateShield? De Glass Protector? Of de Invisible film?
Ik heb precies dezelfde ervaring met dit ding. Had 'm na 1 uur er alweer af. Ben nu in afwachting van de invisible film screen protector van dezelfde firma.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• subliminal
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 23-10-2022

De link in mijn post verwijst naar de Invisible Film die ik dus gebruik. Je kunt hun customer service benaderen en dan krijg je waarschijnlijk een refund. Ik lees dat bij een beoordeling bij de Glass Protector van een klant die hetzelfde heeft ervaren als jij :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elflo
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 25-01-2023

Zelf heb ik volgende besteld:
https://www.bol.com/nl/p/...nokia-6/9200000078696516/

De uitsparing zijn correct en hij past netjes op het toestel. Voorlopig (nu 2 weken) ben ik er alvast heel tevreden over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarnickS
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 05-06 10:59

De Azuri screenprotector voor Nokia 6 is redelijk, maar op deze telefoon vind ik een screenprotector sowieso lelijk terwijl ik daar met mijn iPhone 5S geen moeite mee had.
Wel erg duur. Te koop bij Coolblue trouwens
Pagina: 1