Mijn telefoon (1ste moto g) begint nu toch wel langzaam te worden. En wilde eigenlijk eens een 6 proberen, maar die ligt dus nog niet eens in de winkels. De g5s plus ligt waarschijnlijk eerder in de winkels
De 4GB/32GB is nu 217 euro op ali, maar dat durf ik toch niet helemaal aan, garantie heb ik meer dan eens nodig gehad bij een mobiel.
14 augustus is niet te ver weg, lijkt mij. Maar als je echt niet kan wachten ja dan kan je maar beter voor de g5 plus gaan denkAnoniem: 454358 schreef op vrijdag 21 juli 2017 @ 22:37:
Mijn telefoon (1ste moto g) begint nu toch wel langzaam te worden. En wilde eigenlijk eens een 6 proberen, maar die ligt dus nog niet eens in de winkels. De g5s plus ligt waarschijnlijk eerder in de winkelsDe 4GB/32GB is nu 217 euro op ali, maar dat durf ik toch niet helemaal aan, garantie heb ik meer dan eens nodig gehad bij een mobiel.
Net even de Nokia 3 en 5 vast gehad, toestellen blinken er wel uit. Hopen dat de 6 snel komt en dan overgaan op kopen. Duurt alleen nog even ben ik bang..
😲
Excuus voor de dubbele post (in het levertijden topic), maar dit lijkt me handig om te weten.
Bij de Nokia 6 Dual Sim specificaties op de Belsimpel productpagina staat vermeld:
Bij de Nokia 6 Dual Sim specificaties op de Belsimpel productpagina staat vermeld:
En ook op de productpagina van Nokia:Type Simkaart Dualsim: Nanosim, vervalt bij gebruik MicroSD.
Overigens is de Nokia 6 gebruikershandleiding <= hier te vinden (web variant, geen PDF).3 Nokia 6 Dual SIM has a hybrid card slot for either second SIM card or MicroSD card.
Anoniem: 455111
Ik was benieuwd hoe het zit met de single sim en dualsim versie. Klopt het dat alleen de dualsim versie expandable memory heeft? Of zou de single sim dit ook hebben?
Alvast bedankt
Alvast bedankt
Single-sim heeft dat ookAnoniem: 455111 schreef op maandag 7 augustus 2017 @ 16:32:
Klopt het dat alleen de dualsim versie expandable memory heeft? Of zou de single sim dit ook hebben?
[ Voor 10% gewijzigd door CLB op 07-08-2017 17:01 ]
Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit
aha, dat maakt et wachten op de single sim weer wat aantrekkelijker. Aangezien ik nooit dualsim gebruik, en deze wel duurder is.
Knoop doorgehakt, en een dualsim versie besteld. Helaas heb ik de TA-1021 versie, waar geen notificatie led in zit.
Iemand enig idee of het softwarematig eruit gehouden is, of hardware matig?
Edit: ff rondgekeken op google, blijkbaar hebben alle internationale versies geen led.
Iemand enig idee of het softwarematig eruit gehouden is, of hardware matig?
Edit: ff rondgekeken op google, blijkbaar hebben alle internationale versies geen led.
[ Voor 18% gewijzigd door Anoniem: 455111 op 09-08-2017 11:43 ]
@Anoniem: 455111 http://gadgets.ndtv.com/m...nfirms-hmd-global-1721287
http://nokiamob.net/2017/...-have-a-notification-led/
http://nokiamob.net/2017/...6-variant-before-release/
Dit vind ik vreemd, wat ietsje eerder in dat artikel staat:...the Nokia 6 international variants with model number TA-1033, TA-1039, TA-1021, and TA-1025 do not support LED notifications. It is yet to be known whether the feature was removed or has been disabled by the company
Welk onderzoek en waarom?"in regards to global markets, due to specific research, a decision has been made about the removal of the LED"

Verder dit:Maybe the new front camera with autofocus on global variant took more space than the old one, thus forcing HMD to remove the LED. It’s just a guess.
Schijnbaar zijn de Chinese modellen de enige met een notificatie-LED, maar dan heb je geen NFC (en mis je mogelijk andere hardware-verbeteringen die in de tussentijd zijn doorgevoerd, plus zelfs geen Google Play Store). Dan maar zonder gekleurd lampje, mijn Lumia 830 heeft er ook géén. Maar 't had een leuke extra (USP) kunnen zijn.FCC certified four models of Nokia 6: TA-1021, TA-1025, TA-1033 and TA-1039. There are also the TA-1000 and TA-1003 that are being sold in China. The two China models don’t have NFC and come with 1GB RAM more, but the TA-1000 doesn’t have the Google Play store.
Idd, ik vind het maar een raar onderzoek 😋NetAmp schreef op woensdag 9 augustus 2017 @ 11:46:
@Anoniem: 455111 http://gadgets.ndtv.com/m...nfirms-hmd-global-1721287
[...]
Dit vind ik vreemd, wat ietsje eerder in dat artikel staat:
[...]
Welk onderzoek en waarom?![]()
[...]
Verder dit:
[...]
Schijnbaar zijn de Chinese modellen de enige met een notificatie-LED, maar dan heb je geen NFC (en mis je mogelijk andere hardware-verbeteringen die in de tussentijd zijn doorgevoerd, plus zelfs geen Google Play Store). Dan maar zonder gekleurd lampje, mijn Lumia 830 heeft er ook géén. Maar 't had een leuke extra (USP) kunnen zijn.
Maar idd, het is ff wennen, maar opzich kan je wel zonder ledje.
Zal vast ook wel een app oid zijn dat je de flitser van de camera kan gebruiken, zoals iPhone
Tja ik doe nu al zonder notificatie-ledje dus zal 'm in dat opzicht niet missen.Anoniem: 455111 schreef op woensdag 9 augustus 2017 @ 11:51:
[...]het is ff wennen, maar opzich kan je wel zonder ledje.
Zal vast ook wel een app oid zijn dat je de flitser van de camera kan gebruiken, zoals iPhone
offtopic:
Wel hoop ik dat Nokia (i.s.m. Withings) nog komt met een 'bijpassend' horloge, waarop notificaties te zien zijn. Maar waarbij de nadruk niet zo ligt op sporten. Minder sensoren nodig, dan kan ook de prijs omlaag. Iets Pebble-achtigs heeft mijn voorkeur, helemaal met zo'n e-ink/e-paper schermpje waardoor de batterij langer meegaat.
Wel hoop ik dat Nokia (i.s.m. Withings) nog komt met een 'bijpassend' horloge, waarop notificaties te zien zijn. Maar waarbij de nadruk niet zo ligt op sporten. Minder sensoren nodig, dan kan ook de prijs omlaag. Iets Pebble-achtigs heeft mijn voorkeur, helemaal met zo'n e-ink/e-paper schermpje waardoor de batterij langer meegaat.
Het zou wel efficiënter zijn met zo'n ledje, in plaats van het scherm steeds aanzetten om te kijken of/welke soort notificaties binnenkwamen. In lijn met de minpunten in deze review:
- 1920x1080 is wellicht overkill
- 3000 mAh is weinig bij full HD displays
[ Voor 31% gewijzigd door NetAmp op 09-08-2017 14:08 ]
ik moet zeggen dat de 3000mAh accu het prima doet ten opzichten van mijn vorige iPhone 5s. Ik heb beduiden meer accu lading over dan voorheen. En dan is dit met 2 active sims.
ik heb inmiddels ook een review geschreven over de dual sim versie.
productreview: Nokia 6 Dual Sim 3GB ram, 32GB opslag Zwart review door -ET-
Vergelijk je met een X jaar oude 5s of een nieuwe?-ET- schreef op donderdag 10 augustus 2017 @ 07:38:
ik moet zeggen dat de 3000mAh accu het prima doet ten opzichten van mijn vorige iPhone 5s. Ik heb beduiden meer accu lading over dan voorheen. En dan is dit met 2 active sims.
Vergelijk is met ruim 1 jaar oude 5s. Zal het ook in de review er bij vermelden
Momenteel wat dingen aan het uittesten, het valt mij op als ik een filmpje maak dat het opgenomen geluid best hol klinkt. Lijkt een beetje op als je je oordopjes net niet goed in je telefoon hebt gedaan, soort waterig geluid.
Meer mensen met dit 'probleem'? Ik neem aan dat dit softwarematig een probleem is
Meer mensen met dit 'probleem'? Ik neem aan dat dit softwarematig een probleem is
@Anoniem: 455111 Klinkt het ook zo wanneer je het filmpje afspeelt op een ander apparaat? (laptop/PC/tablet). Of zelfs via een koptelefoon op de Nokia 6?Anoniem: 455111 schreef op donderdag 10 augustus 2017 @ 12:52:
Momenteel wat dingen aan het uittesten, het valt mij op als ik een filmpje maak dat het opgenomen geluid best hol klinkt. Lijkt een beetje op als je je oordopjes net niet goed in je telefoon hebt gedaan, soort waterig geluid.
Waarom ik dat vraag: kan het misschien iets te maken hebben met het zogenoemde "Dolby Atmos" geluidseffect, dat ze uitlichten op de productpagina?
Dan lijkt me dat enkel van toepassing op de ingebouwde (stereo) speakers in het toestel zelf.
Hoe ervaar jij de snelheid van de processor? Dat is het enigste wat mij nog doet twijfelen..-ET- schreef op donderdag 10 augustus 2017 @ 07:38:
😲
Voor wat ik er mee doe is het prima. Totaal geen haperingen snelle wissel naar andere apps. Hiervoor een iPhone 5s gehad en ik merk geen verschil. Nokia lijkt zelfs iets sneller.
Helaas het is ook met oordopjes in, wat filmpjes gemaakt, bij sommige valt het mee voor mijn gevoel, bij andere is het overmatig aanwezig.NetAmp schreef op donderdag 10 augustus 2017 @ 13:08:
[...]
@Anoniem: 455111 Klinkt het ook zo wanneer je het filmpje afspeelt op een ander apparaat? (laptop/PC/tablet). Of zelfs via een koptelefoon op de Nokia 6?
Waarom ik dat vraag: kan het misschien iets te maken hebben met het zogenoemde "Dolby Atmos" geluidseffect, dat ze uitlichten op de productpagina?
Dan lijkt me dat enkel van toepassing op de ingebouwde (stereo) speakers in het toestel zelf.
Had het op de firmware met beveiligingspatch van juli, maar ook op die van augustus.
Hoop niet dat dit een gevalletje terugsturen word
Het is bijna tijd 
Op de kpn en telfore website staat dat ze ze maandag hebben, en bij coolblue staat tussen 14 en 18 augustus. Zal nu niet lang meer duren!
Op de kpn en telfore website staat dat ze ze maandag hebben, en bij coolblue staat tussen 14 en 18 augustus. Zal nu niet lang meer duren!
Volgens de specs op dat doosje heeft die HK versie niet de voor Europa belangrijke LTE band 20.zwahiel schreef op dinsdag 23 mei 2017 @ 13:05:
Afgelopen week vanuit Hong Kong meegenomen. Mocht iemand dat ook willen doen, let op dat je dan de TA-1003 meeneemt en niet de TA-1000. Die laatste is de mainland China versie zonder Play store erop.
Nog wat foto's:
[afbeelding]
Zo te zien niet nee, maar ik merk er verder weinig van om eerlijk te zijn.easyriider schreef op zondag 13 augustus 2017 @ 12:32:
[...]
Volgens de specs op dat doosje heeft die HK versie niet de voor Europa belangrijke LTE band 20.
Laten we weer 's bierbrouwen of gewoon gekke dingen bouwen en knutselen. YEAH!
RIP Lada 2105 "Igor" 31-12-1992 - † 21-02-2014. De nieuwe Igor: Tesla model 3 SR+ 21-08-2020
Ik heb ook een TA-1003 en merk bij Vodafone geregeld geen 4G. Er gaat binnenkort een TM simkaart in, probleem opgelost.zwahiel schreef op zondag 13 augustus 2017 @ 17:48:
[...]
Zo te zien niet nee, maar ik merk er verder weinig van om eerlijk te zijn.
iPad Air2 Nokia 5/6/7+/8/7.2
Het enige wat ik merk is calldrops rondom Amsterdam en Utrecht centraal en in de trein daar naar toe. En dan maakt het niets uit of 't spits is of niet. Ik kan geen fatsoenlijk gesprek daar voeren zonder calldrops. Maar goed dat had mijn iPhone 5se idem. Ligt gewoon aan het belabberde bereik van KPN daar.PinokkioTV schreef op zondag 13 augustus 2017 @ 21:11:
[...]
Ik heb ook een TA-1003 en merk bij Vodafone geregeld geen 4G. Er gaat binnenkort een TM simkaart in, probleem opgelost.
Laten we weer 's bierbrouwen of gewoon gekke dingen bouwen en knutselen. YEAH!
RIP Lada 2105 "Igor" 31-12-1992 - † 21-02-2014. De nieuwe Igor: Tesla model 3 SR+ 21-08-2020
Review van Nokia 6 (Global Edition, dus niet Chinese) door GSM Arena.
YouTube: Revisited: Nokia 6 Review - This phone surprised us
YouTube: Revisited: Nokia 6 Review - This phone surprised us
Anoniem: 398486
Ik ga dit toestel vandaag kopen hier in de lokale winkel , hoe bevalt hij? was de goedkoopste (179,99 met prepaid, simlock vrij) die ik kon vinden met beetje normale specs en maar 20 GBP duurder dan de vodafone smart v8. is trouwens de single sim versie
[ Voor 15% gewijzigd door Anoniem: 398486 op 17-08-2017 07:54 ]
WAAR?!Anoniem: 398486 schreef op donderdag 17 augustus 2017 @ 07:50:
Ik ga dit toestel vandaag kopen hier in de lokale winkel
deze post mag weg.
was bedoeld voor de nokia 5
was bedoeld voor de nokia 5
[ Voor 82% gewijzigd door joey82 op 17-08-2017 13:22 . Reden: vergissing van forum ]
carphonewarehouse.com
Ja ik ga toch maar van belsimpel een dual sim kopen ben wachten zat
Ah kan ook, ik ga straks even naar de winkel als ik klaar ben met werken (5 min lopen van huis) hebben hem alleen in zwart anders moet ik 23mi (enkel) rijden en dat is het me niet waard.Xypod13 schreef op donderdag 17 augustus 2017 @ 14:23:
Heb hem zelf net binnen. Blijkt dat de telefoon 5GHz toch echt wel gewoon ondersteund. Dat (veronderstelling dat hij alleen 2,4GHz ondersteunde...) was voor mij de reden om hem niet te bestellen totdat Belsimpel bevestigde dat dat wel werkt.Xypod13 schreef op donderdag 17 augustus 2017 @ 14:23:
Me so happy!
Eerst het probleem, dan de oplossing
https://www.belsimpel.nl/...black-dual-sim/abonnement ?Xypod13 schreef op donderdag 17 augustus 2017 @ 16:54:
https://www.foon4u.nl/116...gt-vanaf-nu-in-de-winkel/
Waarom kan ik m dan nergens bestellen?!
En dat wil je niet?Xypod13 schreef op donderdag 17 augustus 2017 @ 17:09:
Ja, alleen dual sim
Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit
Nouja, 20 euro extra voor extra sim die ik toch niet ga gebruiken?
Gisteren dus opgehaald en hij bevalt me echt prima
dit is de eerste telefoon waar ik niet het gevoel heb dat ik de hele launcher en lockscreen enz hoef aan te passen om er tevreden over te zijn! en dat zegt veel bij mij haha. Verder vind ik de zwarte ook nog mooi ook, nu nog wachten op een silicone doorzichtig hoesje 
Had trouwens de voor camera wel ietsje scherper verwacht dit is ongeveer iPhone 3gs kwaliteit momenteel (misschien bugje) aan de andere kant voor die prijs mag je niet klagen. Als hij goed blijft bevallen kan ik nog altijd upgraden naar een 8.
In totaal was ik 204 euro en paar cent kwijt
Had trouwens de voor camera wel ietsje scherper verwacht dit is ongeveer iPhone 3gs kwaliteit momenteel (misschien bugje) aan de andere kant voor die prijs mag je niet klagen. Als hij goed blijft bevallen kan ik nog altijd upgraden naar een 8.
[ Voor 88% gewijzigd door Anoniem: 398486 op 18-08-2017 08:07 ]
Anoniem: 959481
Mijn Nexus 5 is toe aan vervanging na bijna 4 jaar en mijn oog viel op deze Nokia 6. Maar de verkoop laat wel lang op zich wachten zeg! En twijfel ook nog wel een beetje door de schaarse reviews en wat ik daarin over de SOC lees.
Ik gebruik mijn smartphone niet heel intensief en vooral voor Spotify, Instagram, appen, surfen en wat sportapps. Af en toe een filmpje en geen tot weinig games. Kan dat volgens jullie prima met deze SOC? Ik ben namelijk wel echt een liefhebber van de kale Android en snelle updates.
Ik gebruik mijn smartphone niet heel intensief en vooral voor Spotify, Instagram, appen, surfen en wat sportapps. Af en toe een filmpje en geen tot weinig games. Kan dat volgens jullie prima met deze SOC? Ik ben namelijk wel echt een liefhebber van de kale Android en snelle updates.
@Anoniem: 959481 Volgens mij kan dat prima. Is de Nokia 5 geen optie? Die is nu wel beschikbaar.
Bedankt voor je reactie. De 32 GB aan standaard opslag bij de Nokia 6 bevalt me wel. Daarnaast een wat groter scherm. Ik denk dat ik gewoon even moet wachten nog.Olaf van der Spek schreef op vrijdag 18 augustus 2017 @ 10:20:
@Anoniem: 959481 Volgens mij kan dat prima. Is de Nokia 5 geen optie? Die is nu wel beschikbaar.
Gisteren op Facebook maar aan Nokia zelf gevraagd wanneer ze hem gaan leveren in Nederland. Hun spreken zelf over eind augustus. Dus duidelijk niet deze week zoals oa Coolblue verteld..
Netjes! Maar als ik daarvoor naar Engeland reis, ben ik helaas toch duurder uitAnoniem: 398486 schreef op vrijdag 18 augustus 2017 @ 07:49:
Inderdaad... in de webshop van Coolblue zag ik ook nog geen indicatie.Gaaloss schreef op vrijdag 18 augustus 2017 @ 10:34:
Gisteren op Facebook maar aan Nokia zelf gevraagd wanneer ze hem gaan leveren in Nederland. Hun spreken zelf over eind augustus. Dus duidelijk niet deze week zoals oa Coolblue verteld..
Overigens had ik wel verwacht dat Tweakers.net inmiddels wél een (uitleen)exemplaar van de Nokia 6 had moeten ontvangen, voor een grondige review
Hoe? Kost toch gewoon 250 pond?Anoniem: 398486 schreef op vrijdag 18 augustus 2017 @ 07:49:
Carphone warehouse verkoopt het toestel voor £189/199 en als je een pay as you go SIM kaart er bij neemt krijg je nog een keer £10 korting.Olaf van der Spek schreef op vrijdag 18 augustus 2017 @ 10:44:
[...]
Hoe? Kost toch gewoon 250 pond?
189,99 met simkaart waar £10 opstaat idd telefoon zelf is simlock vrij verderMegajr schreef op vrijdag 18 augustus 2017 @ 11:19:
[...]
Carphone warehouse verkoopt het toestel voor £189/199 en als je een pay as you go SIM kaart er bij neemt krijg je nog een keer £10 korting.
Hadden ze hier in NL maar een leuke actie/aanbieding... #FirstWorldProblems 
Tot nu toe is KPN de enige die echt aandacht besteedde aan de terugkeer van Nokia (HMD) mobieltjes. Met reclameposters (voor de Nokia 5).
Tot nu toe is KPN de enige die echt aandacht besteedde aan de terugkeer van Nokia (HMD) mobieltjes. Met reclameposters (voor de Nokia 5).
Komt natuurlijk ook omdat HMD er wel een potje van maakt met leveringNetAmp schreef op vrijdag 18 augustus 2017 @ 12:48:
Tot nu toe is KPN de enige die echt aandacht besteedde aan de terugkeer van Nokia (HMD) mobieltjes.
Als jij als (web)shop aandacht wilt besteden aan, maar leveringen maar uitblijven, tsjaa.
Dat is waar... ook niet goed voor de reputatie van de betreffende (web)winkels.CLB schreef op vrijdag 18 augustus 2017 @ 13:01:
[...]
Komt natuurlijk ook omdat HMD er wel een potje van maakt met levering
Als jij als (web)shop aandacht wilt besteden aan, maar leveringen maar uitblijven, tsjaa.
Ach, tijdens het wachten heb ik nog wat langer tijd om afscheid te nemen van m'n Windows phone
offtopic:
Ik heb trouwens een theorie dat de vertraging in de levering, te maken heeft met de productie van verschillende modellen door elkaar. Het schijnt relatief lang te duren om een behuizing te fabriceren uit zo'n blok aluminium. Lijkt me dan logisch dat dit een beperking is in het productieproces (qua snelheid/aantallen). Niet om goed te praten dat we maanden langer wachten
Maar dit zou iets kunnen verklaren 
Ik heb trouwens een theorie dat de vertraging in de levering, te maken heeft met de productie van verschillende modellen door elkaar. Het schijnt relatief lang te duren om een behuizing te fabriceren uit zo'n blok aluminium. Lijkt me dan logisch dat dit een beperking is in het productieproces (qua snelheid/aantallen). Niet om goed te praten dat we maanden langer wachten
Haha, daar moest ik een "thumbs up" voor gevenOlaf van der Spek schreef op vrijdag 18 augustus 2017 @ 13:36:
Heeft KPN niet gewoon alles opgekocht?
Zou goed kunnen dat KPN een deal heeft met Nokia/HMD... Anders gaat KPN niet zomaar reclame (abri posters e.d.) laten maken.
Nokia/HMD heeft inderdaad een deal met KPN. Maar ze mogen nog steeds SIM vrij verkocht worden door andere bedrijven. Ik snap ook niet waarom de datum hier steeds verschoven wordt terwijl Amerika met Amazon o.a. vlekkeloos verlopen is en India ook. Dan zijn wij als klein landje toch een eitje?
Waarom kan belsimpel de dual wel al hebben dan?
Of is dat buitenlandsmodel
Nokia levert naar Nederland het dual sim model niet zelf. Komt dus via andere kanalen naar de Nederlandse markt.stronger schreef op vrijdag 18 augustus 2017 @ 14:35:
Waarom kan belsimpel de dual wel al hebben dan?
Ik wacht nog met smart op de "global/eu" versie die wij dus eind vd maand pas krijgen... zag een review met verschillen tussen chinese / global versie en die waren aanzienlijk (o.a. groot verschil in kwaliteit camera, voor mij persoonlijk een dealbreaker).
Dus die dual-sim versie van belsimpel is de chinese versie met ''slechtere'' camera?maartenvvliet schreef op vrijdag 18 augustus 2017 @ 15:12:
[...]
Ik wacht nog met smart op de "global/eu" versie die wij dus eind vd maand pas krijgen... zag een review met verschillen tussen chinese / global versie en die waren aanzienlijk (o.a. groot verschil in kwaliteit camera, voor mij persoonlijk een dealbreaker).
Dat is in deze review te zien (rond 3m45s)maartenvvliet schreef op vrijdag 18 augustus 2017 @ 15:12:
... zag een review met verschillen tussen chinese / global versie en die waren aanzienlijk (o.a. groot verschil in kwaliteit camera, voor mij persoonlijk een dealbreaker).
YouTube: Revisited: Nokia 6 review - This phone surprised us
Belsimpel verkoopt natuurlijk geen Chinese varianten, zijn gewoon EU-modellenXypod13 schreef op vrijdag 18 augustus 2017 @ 15:25:
Dus die dual-sim versie van belsimpel is de chinese versie met ''slechtere'' camera?
Huh? ok. Misschien hoesje omheendoen?Anoniem: 398486 schreef op vrijdag 18 augustus 2017 @ 19:27:
Ik ga toch kijken voor een 8 deze valt de hele tijd uit mijn handen beetje jammer
Oh shit. Ik hoop dat t voor mij geen problemen geeft

Achterkant is trouwens ook echt super glad dus hoesje is echt aan te radenXypod13 schreef op vrijdag 18 augustus 2017 @ 20:31:
Oh shit. Ik hoop dat t voor mij geen problemen geeft
Dat wou ik ook al doen maar ik ben 16 dus weet niet of 5,5 inch dan niet te groot voor mij isAnoniem: 398486 schreef op zaterdag 19 augustus 2017 @ 08:14:
[...]
Achterkant is trouwens ook echt super glad dus hoesje is echt aan te raden
Ik zou eerder naar de maat van je handen kijken dan naar de leeftijd van je handen ;-)Xypod13 schreef op zaterdag 19 augustus 2017 @ 09:46:
[...]
Dat wou ik ook al doen maar ik ben 16 dus weet niet of 5,5 inch dan niet te groot voor mij is
De Nokia 8 schijnt overigens nog gladder te zijn, weet niet meer of ik dat hier las of op The Verge.
Atheism is a non-prophet organization. “Wenn ist das Nunstück git und Slotermeyer?” “Ja! … Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput.”
Waar komt kleur zilver ineens vandaan eigenlijk?
Werd volgens mij alleen gerept over koper,zwart en blauw toch?
En is er al iets meer bekend over de Arte black?
Werd volgens mij alleen gerept over koper,zwart en blauw toch?
En is er al iets meer bekend over de Arte black?
P50/Xeon E3-1505M/64GB/2Tb/Q M2000M 4GB/4K
Ik heb m binnen! de zilverkleurige wel maar ziet er wel nice uit.
Ik heb ook de grijze in bestelling staan, vond hem zo vanaf de foto's het mooist. Heb jij ook een dual sim variant?Xypod13 schreef op woensdag 23 augustus 2017 @ 14:19:
Ik heb m binnen! de zilverkleurige wel maar ziet er wel nice uit.
вɑʗ₭ ıƝ Ϯһㅌ ₲яıÐ
Xypod13 schreef op donderdag 24 augustus 2017 @ 08:45:
Nee, heb de normale van bol.com
??Nog niet verschenen - reserveer een exemplaar
@warhamstr BOL had waarschijnlijk ook een eerste levering met een beperkt aantal toestellen.
Verkeerd topic...
[ Voor 88% gewijzigd door warhamstr op 24-08-2017 21:59 ]
Net binnen, wat valt op: Facebook app stottert een beetje maar via browser werkt fb prima ? Verder alles aan het instellen en overbrengen vanaf mijn Lumia 640. Ff wennen na jaren windows phone. So far so good. Ik kan ws geen betere review maken dan die al op YouTube staan maar ik ben wel blij met deze phone 😁 Hopelijk levert Nokia snel meer toestellen in NL. Het is het wachten waard 😌
Inmiddels via website heb ik de nokia 6 in huis. Its een toestel met dualsim functie. Gaat wel ten koste van een extra microSD kaart. Tot nu toe? Het is het wachten waard. De Nokia ligt heerlijk in de hand, het beeldscherm en het materiaal zijn strak en van hoge kwaliteit. Alle apps draaien soepel en een zeer lange accuduur. Bij normaal gebruik, spelen van spelletjes, internet, Facebook kan de accu ruim 24 uur mee gaan.
Het lukte me zelfs deze week om de accu pas na 36 uur weer op te laden.
Geen BKR registratie, kortom: wil je kwaliteit, maar niet te veel betalen omdat een High Premium Toestel veel te veel geld kost, dan is de Nokia 6 het toestel dat je zoekt!
Klinkt als een advertorial...
Het lukte me zelfs deze week om de accu pas na 36 uur weer op te laden.
Geen BKR registratie, kortom: wil je kwaliteit, maar niet te veel betalen omdat een High Premium Toestel veel te veel geld kost, dan is de Nokia 6 het toestel dat je zoekt!
Klinkt als een advertorial...
[ Voor 4% gewijzigd door The Wizard op 27-08-2017 14:42 ]
Hoe lang heb je hem in het bezit en hapert hij ook bij bepaalde apps zoal facebook.
Meende daar iets over gelezen te hebben.
Zullen nu wel snel meer revieuws komen nu hij beetje bij beetje geleverd word.
Meende daar iets over gelezen te hebben.
Zullen nu wel snel meer revieuws komen nu hij beetje bij beetje geleverd word.
Eerste 24 uur met het toestel zitten er op. Hiervoor had ik Z3 compact en dit is een compleet ander beestje. Het formaat is wennen maar ik kan me voorstellen dat als je normaal een S8/HTC M8 of zelfs een Moto G gewend bent dat het meevalt. Ik krijg er bijna een inch aan schermoppervlak bij en dat is groot moet ik eerlijk zeggen. Geen spijt er van want het past allemaal prima in m'n broekzak en het ligt lekker in de hand.
De stock feel en opties zijn meer dan prima, camera ben ik met daglicht tot nu toe tevreden over al zijn de katten die ik als model gebruik er minder blij mee en de speakers hebben mij echt heel erg verrast. Dit is beter geluid dan ik verwacht had uit een goedkope telefoon.
Al met al, heel tevreden en ik denk dat HMD/Nokia de juiste keuze gemaakt heeft om stock Android mee te leveren met deze hardware.
Ik heb de Facebook app trouwens zonder haperen in het gebruik, laden van alles is niet helemaal instant maar dat is meer met foto's dan met iets anders.
De stock feel en opties zijn meer dan prima, camera ben ik met daglicht tot nu toe tevreden over al zijn de katten die ik als model gebruik er minder blij mee en de speakers hebben mij echt heel erg verrast. Dit is beter geluid dan ik verwacht had uit een goedkope telefoon.
Al met al, heel tevreden en ik denk dat HMD/Nokia de juiste keuze gemaakt heeft om stock Android mee te leveren met deze hardware.
Ik heb de Facebook app trouwens zonder haperen in het gebruik, laden van alles is niet helemaal instant maar dat is meer met foto's dan met iets anders.
Mij lijkt dit toestel ook interessant, altijd fan geweest van de Nokia Lumia's (Ja, dit is HMD), maar Windows Phone is helaas niet meer zo mooi als wat het was. Ik zit nog erg te twijfelen tussen de Samsung Galaxy J7 2017 en de Nokia 6.
Om te kiezen heb ik een paar vragen:
- Hoe is de camera (vooral ook met focussen)? Ik ga regelmatig naar concerten en vind het mooi om daar een filmpje te maken.
- Hoe is de snelheid, en zou dit toestel veel sneller/trager zijn dan de Samsung?
- Ik heb begrepen dat ik met de dual sim ook kan uitbreiden met SD kaart, kan iemand dit bevestigen?
- Hoe zit het tot nu toe met de security updates?
Om te kiezen heb ik een paar vragen:
- Hoe is de camera (vooral ook met focussen)? Ik ga regelmatig naar concerten en vind het mooi om daar een filmpje te maken.
- Hoe is de snelheid, en zou dit toestel veel sneller/trager zijn dan de Samsung?
- Ik heb begrepen dat ik met de dual sim ook kan uitbreiden met SD kaart, kan iemand dit bevestigen?
- Hoe zit het tot nu toe met de security updates?
@Stefan22 :
- Low-light foto's zijn niet al te best met het toestel. Of de J7 beter is weet ik niet.
- snelheid is prima. Om een beeld te krijgen zou je op YouTube kunnen kijken naar wat vergelijkingen tussen de twee.
- met dualsim heb je de keuze tussen of een tweede simkaart of een simkaart en SD kaart.
- Low-light foto's zijn niet al te best met het toestel. Of de J7 beter is weet ik niet.
- snelheid is prima. Om een beeld te krijgen zou je op YouTube kunnen kijken naar wat vergelijkingen tussen de twee.
- met dualsim heb je de keuze tussen of een tweede simkaart of een simkaart en SD kaart.
security updates gaat tot nu toe prima. Ik heb op mijn Dual Sim de Juni update default geleverd gekregen. Bij booten kreeg ik meteen de juli versie. En 2 weken terug volgens mij kreeg ik de augustus patch.
Een vraag, ik zie in de gebruikshandleiding dat ik in het slot voor de simkaart een simkaart in slot 1 en een sdkaart of een 2e simkaart in slot 2 kan doen. Dit staat bij de handleiding voor de "gewone" nokia 6.
Wat is nu het verschil met een dual sim nokia 6? Ik heb in slot 2 een sd kaart gedaan en kan niet testen of mijn nokia 6 het doet met een 2e simkaart en geen sd kaart. Op Belsimpel worden er dus ook dual sim nokia 6 verkocht, die duurder zijn dan de "gewone"nokia 6. Hebben deze dual sim nokia 6 een extra plek voor de sd kaart?
https://www.nokia.com/nl_...emove-sim-and-memory-card
Wat is nu het verschil met een dual sim nokia 6? Ik heb in slot 2 een sd kaart gedaan en kan niet testen of mijn nokia 6 het doet met een 2e simkaart en geen sd kaart. Op Belsimpel worden er dus ook dual sim nokia 6 verkocht, die duurder zijn dan de "gewone"nokia 6. Hebben deze dual sim nokia 6 een extra plek voor de sd kaart?
Voor zover ik weet is het 2e kaartslot hybride. Oftewel: te gebruiken voor een extra sim óf te gebruiken voor een SD-kaart.theohelmus schreef op maandag 28 augustus 2017 @ 13:31:
Een vraag, ik zie in de gebruikshandleiding dat ik in het slot voor de simkaart een simkaart in slot 1 en een sdkaart of een 2e simkaart in slot 2 kan doen. Dit staat bij de handleiding voor de "gewone" nokia 6.
Zit er trouwens ook aan te denken om voor de dual sim te gaan. Ben het wachten wel een beetje beu en mijn huidige telefoon doet het steeds minder.
Maar dat zou betekenen dat de "gewone" Nokia 6 dus ook dual sim mogelijkheden heeft? Waarom dan meer betalen voor iets wat je toch al hebt? Op de Nokia site wordt geen aparte dual sim nokia 6 genoemd !
Je gebruikt het 2e slot dus voor of een 2e simkaart of voor een sd kaart! Correct me if I'm wrong maar die dual sim aanbiedingen van de nokia 6 lijken of een vergissing te zijn of en scam of er is daadwerkelijk verschil in de hardware van deze dual sim Nokia 6, iets dat overigens nergens uit blijkt!
Je gebruikt het 2e slot dus voor of een 2e simkaart of voor een sd kaart! Correct me if I'm wrong maar die dual sim aanbiedingen van de nokia 6 lijken of een vergissing te zijn of en scam of er is daadwerkelijk verschil in de hardware van deze dual sim Nokia 6, iets dat overigens nergens uit blijkt!

[ Voor 43% gewijzigd door theohelmus op 28-08-2017 14:14 ]
Misschien heeft de single sim alleen ruimte voor een sim-kaart + sd-kaart. De dual sim dan voor sim kaart + sim kaart of sd-kaart.theohelmus schreef op maandag 28 augustus 2017 @ 14:01:
Maar dat zou betekenen dat de "gewone" Nokia 6 dus ook dual sim mogelijkheden heeft? Waarom dan meer betalen voor iets wat je toch al hebt? Op de Nokia site wordt geen aparte dual sim nokia 6 genoemd !
yep ik geloof dat je gelijk hebt. Heb geprobeerd de nano sim in het andere slot te plaatsen maar dat paste niet. Blijft interessant of het enige verschil met de duo sim nokia dan dat simkaarthoudertje is. Afijn das voor iemand uit te zoeken die beide in bezit heeft en de houders uitwisselt om te kijken of er ook 2 sims ondersteund worden in een mono sim toestel
Anoniem: 694168
Heb die van mij op de tuintegels laten vallen.. weet iemand of ik alleen het glas kan replacen of moet ik persee een hele digitizer kopen?
Edit: Dat originele hoesje van 20+ euro is een ***ding
Edit: Dat originele hoesje van 20+ euro is een ***ding
[ Voor 17% gewijzigd door Anoniem: 694168 op 28-08-2017 19:26 ]
Ik verwacht dat een Dual Sim toestel extra hardware heeft, om met twee netwerken tegelijkertijd te verbinden. En dat daar het prijsverschil vandaan komt.theohelmus schreef op maandag 28 augustus 2017 @ 17:58:
yep ik geloof dat je gelijk hebt. Heb geprobeerd de nano sim in het andere slot te plaatsen maar dat paste niet. Blijft interessant of het enige verschil met de duo sim nokia dan dat simkaarthoudertje is. Afijn das voor iemand uit te zoeken die beide in bezit heeft en de houders uitwisselt om te kijken of er ook 2 sims ondersteund worden in een mono sim toestel![]()
Deze Engelstalige handleiding (PDF), pagina 5, lijkt te wijzen op een 'Dual Standby' implementatie.
Amerikaanse handleiding, vanwege het noemen van een "CDMA" netwerk? Op het voorblad staat enkel versie "EN 1.0" vermeld. Daaruit kun je niet afleiden dat het document geldt voor de Dual Sim uitvoering. Zoals @theohelmus eerder opmerkte over de NL-talige webversie van de handleiding, is dat een beetje verwarrend.
"Your phone shows the network status for both SIMs separately. Both SIM cards are available at the same time when the device is not being used, but while one SIM card is active, for example, making a call, the other may be unavailable."
[ Voor 49% gewijzigd door NetAmp op 29-08-2017 08:37 ]
Gisteren het toestel besteld bij KPN, voor af stond er leverbaar vanaf 22 Augustus na de bestelling staat er opeens levertijd onbekend.

Misschien had je precies het laatste exemplaar besteld?Mir64za schreef op dinsdag 29 augustus 2017 @ 15:36:
Gisteren het toestel besteld bij KPN, voor af stond er leverbaar vanaf 22 Augustus na de bestelling staat er opeens levertijd onbekend.
Het duurt nu wel lang voor de leveringen goed op gang komen... Vooral van de blauwe Nokia 6
Vanochtend nog maar eens gevraagd wanneer ze gaan leveren aangezien eind augustus al voorbij is.. Dit is hun antwoord: "we are rolling out sales in new markets as fast as we can. The Nokia 6 should be available in the Netherlands very soon. We'll post exact dates here on Facebook or on the Nokia website.Gaaloss schreef op vrijdag 18 augustus 2017 @ 10:34:
Hope that helps! It won't take a long time
Ik ben er wel klaar mee eerlijk gezegd, iemand nog tips voor wat anders?
Ja, die nieuwe Xiaomi...Gaaloss schreef op woensdag 6 september 2017 @ 16:21:
[...]
Maar dan moet je ook even wachten
Bedoel je die alleen in India en Oost Europa uitkomt?[b]Ja, die nieuwe Xiaomi...
Maar dan moet je ook even wachten
[ Voor 4% gewijzigd door Gaaloss op 06-09-2017 16:33 ]
pricewatch: Nokia 6 Dual Sim 3GB ram, 32GB opslag ZwartGaaloss schreef op woensdag 6 september 2017 @ 16:21:
pricewatch: Nokia 5 (single sim) Zwart
Anoniem: 947685
waar op fb had je dit gevraagt?
Gaaloss schreef op woensdag 6 september 2017 @ 16:21:
[...]
Vanochtend nog maar eens gevraagd wanneer ze gaan leveren aangezien eind augustus al voorbij is.. Dit is hun antwoord: "we are rolling out sales in new markets as fast as we can. The Nokia 6 should be available in the Netherlands very soon. We'll post exact dates here on Facebook or on the Nokia website.
Hope that helps! It won't take a long time"
Heb de Dual Sim versie en ben er erg blij mee! Enige probleem dat ik heb is dat de autoradio van mijn Mitsubishi Outlander prima connect maar zodra ik bel of gebeld wordt vreemd gedrag ervaar; opnemen: blijft even stil, muziek gaat even aan en vervolgens heb ik verbinding; bellen: zodra de telefoon belt stopt hij met bellen. WiFi had ik aan staan, maar ook uit dit gedrag. Iemand met dezelfde ervaringen en tips?
Eerst het probleem, dan de oplossing
Dat ligt vast aan die Foutlander, ik ervaar hetzelfde soort gedrag, maar dan met een Microsoft telefoonlier schreef op maandag 11 september 2017 @ 14:51:
Heb de Dual Sim versie en ben er erg blij mee! Enige probleem dat ik heb is dat de autoradio van mijn Mitsubishi Outlander prima connect maar zodra ik bel of gebeld wordt vreemd gedrag ervaar; opnemen: blijft even stil, muziek gaat even aan en vervolgens heb ik verbinding; bellen: zodra de telefoon belt stopt hij met bellen. WiFi had ik aan staan, maar ook uit dit gedrag. Iemand met dezelfde ervaringen en tips?

Eos 600, Sigma 28-70, 50-200, 100 2.8, 430EZ
Eos 300D, 500D, 70D, 10-22, 15-85, 24, 50 1.4, 100 2.8, 100-400, 430EXII
Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van ervaringen, andere onderwerpen horen thuis in:
- Levertijden, shops en prijzen: [Nokia 6] Levertijd & Prijzen
- Accessoires: [Nokia 6] Het grote accessoires topic
- De Nokia 6 (2018): [Nokia 6 (2018)] Ervaringen & Discussie
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van ervaringen, andere onderwerpen horen thuis in:
- Levertijden, shops en prijzen: [Nokia 6] Levertijd & Prijzen
- Accessoires: [Nokia 6] Het grote accessoires topic
- De Nokia 6 (2018): [Nokia 6 (2018)] Ervaringen & Discussie