Koepert schreef op vrijdag 15 september 2017 @ 09:46:
[...]
Hoe is de algehele snelheid ten opzichte van de 930? Ik zit nu op n 950, maar twijfel een beetje tussen de Nokia 6, 8 of iPhone (6s) als vervanging. Ik gebruik mn 950 redelijk veel, maar met name op een beperkt aantal apps (Nu.nl, Twitter, Facebook, Instagram, mail, whatsapp), alhoewel dit deels door app-gap komt waar ik me bij neer gelegd heb. Ik kan me voorstellen, als de mogelijkheden breder worden, ik ook meer apps ga gebruiken (verlichting, televisie, dat soort werk), dus als de 6 nog in beeld blijft, moet die wel 'reserve' hebben..
In het algemeen vind ik de snelheid zelfs beter dan bij mijn Lumia. Daar duurde het soms best een paar seconden om Whatsapp bijvoorbeeld te openen en een video kijken op youtube duurde soms ook wel even. Dat gaat nu allemaal als een trein.
Bij Pokemon Go (die ik vorig jaar een tijdje op een iPhone gespeeld heb) merk ik dat de Nokia 6 niet de snelste is, als ik bijvoorbeeld door mijn lijst met Pokémon wil scrollen.
In het algemeen dus sneller, zeker bij de lichtere/veel gebruikte apps. Ook heel fijn dat er gewoon veel meer apps beschikbaar zijn (en up-to-date, zoals de ING-app). Bij een vriend kon ik in een paar klikken mijn vakantiefoto's op zijn tv casten via Onedrive, en thuis kon ik direct Spotify opereren op mijn desktop vanuit de Spotify-app.
Voor gamen en zwaardere apps lijkt de 6 wel wat minder geschikt. Maar dat doe ik eigenlijk ook niet zoveel, en het kan gewoon wel (al duurt het soms wat langer).
Echt een gemis vind ik de camera, daar is de 930 echt superieur in ten opzichte van de 6. Maar ik had nu eenmaal niet het budget op het moment voor de 8. Ik heb wel getwijfeld over de iPhone SE, maar dat kleine scherm en dat het een toestel van anderhalf jaar oud is stond me toch tegen. Bovendien heb ik gewoon een zwak voor Nokia.
Ik vind het prettig dat hij standaard Android draait, inclusief beveiligingsupdates (september is ook al binnen gerold inmiddels).
Ik heb nergens last van, typen ging direct prima bij mij. Vind het scherm ook niet per se anders aanvoelen.
[
Voor 8% gewijzigd door
Jovatov op 15-09-2017 12:07
]