Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steeffoon
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 10-06 23:01

Steeffoon

Smartphone-nerd

Anoniem: 250552 schreef op zondag 18 maart 2018 @ 21:02:
weet iemand hoe je de contstante melding dat een app op de achtergond actief is, kan uitzetten?
Google doet wonderen ;-) https://www.google.nl/sea...&sourceid=chrome&ie=UTF-8

Android-nieuws, Android-apps en smartphone-advies/reviews: DroidApp.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 250552

I know, maar daarmee kreeg ik het niet voor elkaar. Inmiddels een appje gedownload

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iTmen79
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 10-06 20:59
-ET- schreef op zaterdag 24 februari 2018 @ 18:20:
@netamp die notificatie volume komt doordat op 8.0 Dolby surround aanstaat. Daardoor is zelfs minimaal volume veel harder dan bij 7.x
Thanks voor deze oplossing!
Ik vond het volume bij filmpjes op de laagste stand al erg luid. Dat is hiermee verholpen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KrsOne
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 03-02 20:31
Hoe werkt de GPS van deze Nokia? Werkt hij goed en stabiel, pakt hij snel GPS signaal op als je start met navigeren etc? Hoor graag ervaringen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PinokkioTV
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 14-08-2024
KrsOne schreef op maandag 26 maart 2018 @ 22:16:
Hoe werkt de GPS van deze Nokia? Werkt hij goed en stabiel, pakt hij snel GPS signaal op als je start met navigeren etc? Hoor graag ervaringen!
Werkt prima.

iPad Air2 Nokia 5/6/7+/8/7.2

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Montigny
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 17-09-2024
Nokia 6 net binnen (was wel heel mooi geprijsd bij Belsimpel), wat een prachtige & fijne telefoon!
Heb het forum doorgespit maar kon geen antwoord vinden, komende van de moto G3, die had de handigheid zonder je telefoon te unlocken, door even te bewegen of uit je zak te halen de tijd te zien en of je berichten hebt (paar seconden), heeft de Nokia 6 ook optie?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• LyP0
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 12-02 12:33

LyP0

it is I , you worst nightmare

Iemand al de 8.1 update binnen? ben aan t googlen of ik de ota kan forceren of dat hij toch echt geflashed moet worden om deze nu al te kunnen draaien.

ik voel me lekkaah !!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MC trouble
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 27-11-2024
Weet misschien of de update voor de oude en de nieuwe versie uitkomt? Ik zag dat 8.1 voor de nieuwe al beschikbaar was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MC trouble
Voor de mensen die al Oreo geïnstalleerd hebben. Het recovery menu is anders dan bij 7.x.

- telefoon uitzetten.
- oplader aansluiten
- volume + en powerknop in drukken en ingedrukt houden
- dan krijg je "no command" (geen opdracht) te zien
- vervolgens Volume +, Powerknop en de homeknop indrukken
(dit ging bij mij niet heel soepel. Door de knoppen te spammen kwam in ik het recovery menu)

ps: is 8,3 gig voor de systeem map een normale grote?

[ Voor 6% gewijzigd door MC trouble op 03-04-2018 16:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NetAmp
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10-06 15:09

NetAmp

"for indoor use only"

Ik bij op Android Oreo (8.0) ook een soort "Glance"-achtige functie op de Nokia 6, wanneer er een bericht binnenkomt terwijl het beeldscherm uit staat. Dan gaat het scherm heel eventjes aan en is de notificatie te zien. Plus de klok (en eventueel bliksem-symbooltje als het toestel aan de lader hangt).

In tegenstelling tot m'n Lumia 830, kan ik het echter niet handmatig oproepen (bijvoorbeeld door mijn hand te bewegen over de "proximity sensor" boven het scherm).

Weet iemand of daar nog iets instelbaar/tweakbaar aan is? (Of wordt het met de 8.1 update al verder uitgebreid?)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -ET-
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14:05

-ET-

Phone Home

Vandaag de update naar 8.1 gekregen. Ben benieuwd of ik nog veel verbeteringen en performance ga merken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jovatov
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 11:13
Ik heb mijn Nokia 6 nu een goed half jaar, en beide poorten (3,5mm en usb-mini) werken erg slecht. Om op te laden moet ik enorm wroeten om de lader erin te krijgen, en dan hopen dat hij er niet weer 'uitschiet'. Erg vervelend als ik de telefoon wil laden, denk dat hij goed zit, om er een uur later achter te komen dat hij toch niet goed erin zat en dus niet opgeladen heeft...

Hetzelfde geldt voor de 3,5mm-jack. Waar ik eerst mijn oordopjes gewoon aan kon sluiten en hij direct goed zat moet ik nu erg hard duwen om er geluid doorheen te krijgen. Eerder zat hij na wat aanduwen wel goed, maar inmiddels moet ik continu druk uitvoeren om er geluid uit te krijgen. Dat is weinig handig.

Iemand nog tips? Anders zal ik hem toch moeten opsturen. Nog even en ik kan de telefoon helemaal niet meer opladen...

[ Voor 23% gewijzigd door Jovatov op 12-04-2018 14:42 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Even héél voorzichtig en met een goed lampje erop met een naald de poort schoonmaken zal wonderen doen. Eventueel nog met wat lucht blazen om de poort te ontdoen van het nodige vuil. (het is microUSB trouwens)

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 372172

Net de update naar 8.1 binnengekregen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MC trouble
CLB schreef op donderdag 12 april 2018 @ 14:42:
Even héél voorzichtig en een goed lampje erop met een naald de poort schoonmaken zal wonderen doen. Eventueel nog met wat lucht blazen om de poort te ontdoen van het nodige vuil. (het is microUSB trouwens)
Gebruik een heeeele, heeele dunne naald om tussen het kleine spleetje te komen. Als je de "kern" om duwt is het zuur. Er zat bij mij vaak stof en zaagsel tussen.

Denk je dat dit aan de telefoon ligt of kan het aan de omgeving liggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• subliminal
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 23-10-2022
Met Oreo 8.1 hebben we eindelijk Dark Theme weer terug in het notificatiecentrum, ook al gebeurt dit alleen automatisch wanneer je een donker beginscherm gebruikt. Wat mij wel opvalt, is dat het vergrendelscherm lichter is geworden. Is dat bij jullie ook zo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
subliminal schreef op donderdag 12 april 2018 @ 17:41:
Met Oreo 8.1 hebben we eindelijk Dark Theme weer terug in het notificatiecentrum, ook al gebeurt dit alleen automatisch wanneer je een donker beginscherm gebruikt.
Dit is me toch een partij'tje raar zeg, ik wil zelf kunnen switchen :(

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jovatov
CLB schreef op donderdag 12 april 2018 @ 14:42:
Even héél voorzichtig en een goed lampje erop met een naald de poort schoonmaken zal wonderen doen. Eventueel nog met wat lucht blazen om de poort te ontdoen van het nodige vuil. (het is microUSB trouwens)
Thanks, heb inmiddels heel wat atof uit de poort kunnen krijgen en het werkt weer een heel stuk beter. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tommie12
  • Registratie: Juni 2011
  • Nu online
Mijn dochter heeft de Nokia 6 nu een maand of 2.
Ze heeft behoorlijk wat last met de verbindingen.

Als ze verbinding via wifi heeft, dan gebeurt het regelmatig dat een gewoon telefoongesprek niet meer doorkomt.
Via 4G heeft dan weer regelmatig geen data. Gisteren kwam ze terug uit Frankrijk, en het heeft bijna 2 uur (en 3 keer herstarten) geduurd eer de 4G werkte. Gewone SMS kwam toe, maar alle berichten via messenger bleven onafgeleverd.

4 gesprekken tegelijk voeren met Messenger lukt soms ook niet.

Iemand een idee waar dat aan kan liggen?
Haar provider is Mobile Vikings.

Sony A7 iv en wat recycled glas

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KingHorse
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 29-05 19:42
Ondertussen is bij mij android 8.1.0 geïnstalleerd. Kwam vanochtend binnen(TA-1021 via Belsimpel).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Tommie12 schreef op vrijdag 13 april 2018 @ 08:07:
Mijn dochter heeft de Nokia 6 nu een maand of 2.
Ze heeft behoorlijk wat last met de verbindingen.

Als ze verbinding via wifi heeft, dan gebeurt het regelmatig dat een gewoon telefoongesprek niet meer doorkomt.
Via 4G heeft dan weer regelmatig geen data. Gisteren kwam ze terug uit Frankrijk, en het heeft bijna 2 uur (en 3 keer herstarten) geduurd eer de 4G werkte. Gewone SMS kwam toe, maar alle berichten via messenger bleven onafgeleverd.

4 gesprekken tegelijk voeren met Messenger lukt soms ook niet.

Iemand een idee waar dat aan kan liggen?
Haar provider is Mobile Vikings.
Wellicht hier de problemen eens melden :
http://www.ontevredenklan...hten-over-mobile-vikings/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stronger
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 05-12-2024
Half jaartje in bezit maar nu begint probleem met starten.
Als ik de Nokia weg leg en later even snel wat wil opzoeken loopt hij in 1e instantie gaat of iig hapert erg.
Maakt niet uit welk programma dan actief is heel irritant ook heb ik de telefoon al 2 maal helemaal uitgezet en opnieuw opgestart dit lost het probleem tijdelijk op.
Lijkt alsof hij eerst geheugen moet laden ofzo.
Net als je op een oudere pc virus aan het scannen bent en dan probeert een programma of en site te openen dat duurt dan soms ook extra lang.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

Hier vandaag de beveiligingspatch van 1 april 2018 binnengekregen op Android versie 8.1.0 .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Doornekamp33
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 02-06 15:27
Ik heb de TA-1003, en zit nog op de 8.0 maar wel de patch van april een paar dagen geleden binnen.

Nokia is dus niet echt consistent in de update's, de 8.0 kwam eerder voor de TA-1003 dan de Europese versie, nu is het andersom.

We gaan zien wanneer de update komt, hopelijk dan eindelijk van die Gmail melding af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 250552

Sinds de update naar 8.1 zie ik bij batterij info niet meer welke apps hoeveel % van de accu hebben gebruikt. Meer mensen last van? Telefoon al 2x opnieuw gestart maar helaas is dat niet de oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 455111

Sinds gisteravond last van oplaad problemen, toestel is een ta-1033 met de nieuwste update.
Hij pakt de oplader niet, tenzij de telefoon uit staat, dan is er niks aan de hand.
Als ik hem daarna opstart blijft hij gewoon laden. Maar zodra ik de kabel eruit haal, en daarna er weer in laad hij niet meer op.
Neem aan dat dit software probleem is?
Iemand dit ook gehad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hellboy123
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 10-06 19:29
Sinds de laatste update gaat hier het scherm niet meer uit wanneer ik aan het bellen ben, gevolg is een trillende telefoon omdat ik van alles in het notificatiecentrum indruk met mijn oor.
Ik kan zo 1-2-3 niets vinden in de instellingen over een proximity sensor, kijk ik er over heen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KingHorse
Anoniem: 250552 schreef op woensdag 25 april 2018 @ 20:56:
Sinds de update naar 8.1 zie ik bij batterij info niet meer welke apps hoeveel % van de accu hebben gebruikt. Meer mensen last van? Telefoon al 2x opnieuw gestart maar helaas is dat niet de oplossing.
Gek, ik kan dit nog wel gewoon zien, zit wel verstopt :/ Instellingen -> Batterij -> naar beneden scrollen -> klik op de app waarvan je het wilt weten.
hellboy123 schreef op vrijdag 4 mei 2018 @ 09:23:
Sinds de laatste update gaat hier het scherm niet meer uit wanneer ik aan het bellen ben, gevolg is een trillende telefoon omdat ik van alles in het notificatiecentrum indruk met mijn oor.
Ik kan zo 1-2-3 niets vinden in de instellingen over een proximity sensor, kijk ik er over heen?
Nog niet gebeld via de standaard app, wel al via whatsapp dat ging gewoon goed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaya10
  • Registratie: Maart 2012
  • Niet online
De nokia 6 van mijn zus loopt heel vaak vast vooral op snapchat google maps etc... komt dit door de matige specs of hoe komt dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jovatov
Kaya10 schreef op zondag 6 mei 2018 @ 00:02:
De nokia 6 van mijn zus loopt heel vaak vast vooral op snapchat google maps etc... komt dit door de matige specs of hoe komt dit?
Mijn telefoon zelf is nog nooit vastgelopen. Het is af en toe (zeg eens per twee weken) dat een app vastloopt, vaak wel als ik veel dingen tegelijk wil doen.

Maar als er dagelijks apps stoppen of de telefoon compleet vastloopt lijkt me wel dat er meer aan de hand is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Vandaag de beveiligingspatch van 1 Mei 2018 binnengekregen op Android versie 8.1.0 . :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D0358UR6
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 04-12-2024

D0358UR6

Positief

Nokia 6 probleem: navigatiebuttons onder scherm werken niet meer met Oreo 8.1

Heb mijn TA-1033 Nokia 6 nu zo'n 2 maanden. Heb ook 8.1 binnen. Hoefde ik helemaal niets voor te flashen.

Wel een probleem sinds enkele dagen:
De navigatieknoppen werken niet altijd meer. Ik bedoel die touchknoppen om apps weg te schuiven en te sluiten naast de fingerprintherkenner. En dat is erg lastig.

Heeft iemand daar een fix voor? Soms werkt het ineens weer na een tijdje, maar dan zijn ze ook zo weer disabled. Ze gaan wel branden, maar reageren niet. Dus ik denk dat het softwarematig is. Rest van het scherm werkt wel goed. Wellicht iets met Android 8.1.0 te maken?

Ben aan het zoeken maar kan niets vinden dat helpt. Ook al harde reset gedaan en niet alle apps geinstalleerd.

[ Voor 5% gewijzigd door D0358UR6 op 16-05-2018 14:17 ]

Ja

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KingHorse
D0358UR6 schreef op woensdag 16 mei 2018 @ 10:45:
Nokia 6 probleem: navigatiebuttons onder scherm werken niet meer met Oreo 8.1

Heb mijn TA-1033 Nokia 6 nu zo'n 2 maanden. Heb ook 8.1 binnen. Hoefde ik helemaal niets voor te flashen.

Wel een probleem sinds enkele dagen:
De navigatieknoppen werken niet altijd meer. Ik bedoel die touchknoppen om apps weg te schuiven en te sluiten naast de fingerprintherkenner. En dat is erg lastig.

Heeft iemand daar een fix voor? Soms werkt het ineens weer na een tijdje, maar dan zijn ze ook zo weer disabled. Ze gaan wel branden, maar reageren niet. Dus ik denk dat het softwarematig is. Rest van het scherm werkt wel goed. Wellicht iets met Android 8.1.0 te maken?

Ben aan het zoeken maar kan niets vinden dat helpt. Ook al harde reset gedaan en niet alle apps geinstalleerd.
Bijzonder probleem, zelf nog geen last van gehad. Wel dat ik de afgelopen dagen merk dat ik te vaak op de home knop druk waardoor ik weer een ander scherm krijg, dat ik niet wil

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tygo2002
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 31-01-2024
Ik heb nog steeds de beveiligings patch van mei niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tygo2002
Ik heb een vraag. Heeft misschien iemand een idee waarom ik nog steeds de beveiligings patch van mij niet heb? Hij is inmiddels al 17 dagen beschikbaar maar heb nog steeds niks binnen.

Twee keer dezelfde vraag stellen is nergens voor nodig en levert zoals je ziet ook niks op. Gelieve voortaan dan ook achterwege te laten.

[ Voor 28% gewijzigd door rens-br op 28-05-2018 08:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KingHorse
Korte update van 140MB voor mijn TA-1021. Zit nu op beveiligingspatch van Juni.
Voor de rest heb ik de nokia bijna 5 maanden, en vind hem heerlijk in gebruik. Accu gaat nog ruim een dag mee. Als de apps niet afsluit openen ze lekker vlot. Dus overall een positieve gebruiker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Vandaag in Android-versie 8.1.0 de beveiligingspatch van 1 juni 2018 binnengekregen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 455111

Anoniem: 455111 schreef op donderdag 3 mei 2018 @ 19:41:
Sinds gisteravond last van oplaad problemen, toestel is een ta-1033 met de nieuwste update.
Hij pakt de oplader niet, tenzij de telefoon uit staat, dan is er niks aan de hand.
Als ik hem daarna opstart blijft hij gewoon laden. Maar zodra ik de kabel eruit haal, en daarna er weer in laad hij niet meer op.
Neem aan dat dit software probleem is?
Iemand dit ook gehad?
Terugkomend op dit probleem, heb het nog niet kunnen oplossen.
2 keer reset geprobeerd, 1 keer via het telefoon menu, en 1 keer via de recovery.
Kan iemand mij een duwtje in de goeie richting geven voor de juiste originele rom, en hoe deze te flashen?
Vroeger veel geflashed, maar ben er helemaal uit op het moment.
Alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napalm
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 09-06 21:24
Zocht een "goedkope"privé telefoon waar ik niet veeleisend op ben maar wel 2 simkaarten in kan plakken.
Heb de telefoon nu 1 maand en ben niet ontevreden.

Prettig geprijsd voor wat je krijgt. En vandaag de beveiligingsupdate 1 Juli binnen gekregen. Ook mooi dat dit zo up to date blijft.

Napalm Racing Team Holland - @ STEAM aka NRTH

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Donderdag in Android-versie 8.1.0 de beveiligingspatch van 1 july 2018 binnengekregen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tygo2002
Ik heb nog steeds de patch van April en heb een TA-1033. Begin me langzamerhand af te vragen wat het probleem is waarom ik geen updates krijg. Heb overigens wel Android 8.1.0.

[ Voor 10% gewijzigd door Tygo2002 op 09-07-2018 09:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napalm
Ik heb even nagekeken, ik heb een TA-1021. Android 8.1.0. Verder helemaal stock-version.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mrlten
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 15:21

Mrlten

Premium Deluxe Plus

Tygo2002 schreef op maandag 9 juli 2018 @ 09:17:
Ik heb nog steeds de patch van April en heb een TA-1033. Begin me langzamerhand af te vragen wat het probleem is waarom ik geen updates krijg. Heb overigens wel Android 8.1.0.
Zoiets heb ik ook gehad, dat werd bij mij veroorzaakt doordat ik op een wat gammele manier de 8.0 update had afgedwongen. Een factory reset loste bij mij het probleem op :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tygo2002
Dan zal ik dat maar is proberen. Kan me alleen niet herinneren dat ik iets raars heb gedaan etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tygo2002
De Factory reset heeft niet geholpen dus voor nu maar weer even afwachten. Het toestel voelt nu wel weer een stuk sneller aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vectormatic
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 15:46

vectormatic

Warlock of the doorlock

Rijkelijk laat, maar ik heb net ook een 6 besteld, ter vervanging van mijn gesneuvelde Lg G2. De SD430 zou in theorie langzamer zijn (iig single threaded), maar stock android en meer geheugen maakt ook wat goed hoop ik dan.

EDIT: vandaag de telefoon binnen gekregen, tis een TA-T1033, en kwam met android 7.1.2, maar draait inmiddels 8.1 en is de beveiligingspatches aan het binnenhengelen

eerste indruk (op 7.1) is positief, niet supersnel onder alle omstandigheden, maar toch beter dan ik op basis van cortex A53 op 1.4 GHz zou verwachten so far.

[ Voor 42% gewijzigd door vectormatic op 29-07-2018 23:00 ]

Master of the allen wrench Riding a mighty lawnmower for revenge In the realm of the screws he's the king And Lord of the Towel Rings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Doornekamp33
Nu de eerste slechte ervaring met de TA1003, het scherm valt af en toe weg en is dan moeilijk weer tot leven te wekken, de home button licht wel op maar scherm blijft zwart, als je dan onderaan het scherm net boven de fingerprint wat hard drukt met de duim heb je hem weer terug, lijkt mij een hardware probleem, EGlobal wil er nog niet zo snel aan, nu moet ik een filmpje maken van het probleem.

Zit me af te vragen om zelf een scherm te laten vervangen niet sneller is, ik heb nu in ieder geval de Nokia 6.1 in gebruik, maar altijd makkelijk een goed toestel achter de hand, mijn vorige reserve is door de dochter in beslag genomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theohelmus
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 26-02 20:01
Probleem met vast Lopen van Nokia 6 en Nokia 5 Na Paar maanden gebruik. Bij mij was het de Facebook app. Na volledig verwijderen en weer downloaded uit de store en installeren loopt mijn Nokia 6 niet meer vast. Mijn dochter met nokia 5 had dezelfde problemen en ook bij haar heeft het verwijderen van Facebook en weer helemaal opnieuw instaleren geholpen. Een verklaring kan ik zo snel niet verzinnen, maar het lijkt toch een versie problem te zijn tussen Android, facebook en updates?

[ Voor 3% gewijzigd door theohelmus op 29-08-2018 13:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Doornekamp33
Nou heb ik het voor elkaar, de Nokia 6 is al aan het overlijden, scherm valt steeds uit en is niet meer aan te krijgen, wel lichten de knoppen nog op als die uitvalt, Garantie aangevraagd bij eGlobal, heb hem daar vandaan, wat een drama, moet ik eerst een factory reset doen, lukt nogal als je het scherm niet kan zien, maar als je net boven de vinger afdrukscanner wat hard drukt licht die op en doet die het weer eventjes, en ineens zonder aanleiding weer op zwart, weer daar drukken en warempel weer beeld.
Dat doorgegeven naar eGlobal, moet ik eerst proberen of er een update is, niet dus, en dan mag ik hem nog niet opsturen.
Heb hem dus maar in de doos gepropt en een 6.1 gekocht, als het nodig is kan ik hem nog gebruiken, maar nooit geen eGlobal meer, garantie is drama.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerkeP
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 16:09

GerkeP

Vragen mag altijd........

Tja, eGlobal is daar om bekend

https://tweakers.net/shop...tral-nederland/overzicht/

Iets met goedkoop is duurkoop?

[ Voor 13% gewijzigd door GerkeP op 29-08-2018 20:39 ]

GerkeP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Doornekamp33
Ik wist dat het garantie verhaal niet lekker ging, enige is, ik heb nog nooit garantie hoeven claimen, dus ik achte de kans klein, daarbij wilde ik de 4/64 Gb uitvoering, en die is lastig te krijgen, ging dus niet om goedkoop maar om het te krijgen, heb nu de 3/32 Gb 6.1, en ik heb er een kaartje in gedaan, kom ruimte te kort.

Binnenkort maar eens een nieuw scherm laten plaatsen, schijnt aan het scherm te liggen, en die kosten ook niet de kop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gandalf
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 10-06 21:16
Net de nieuwe Nokia 6 voor mijn dochter ingesteld en alle updates gegeven.
Heeft nu Oreo 8.1.0 en de augustus patch.
Hierna doen de knoppen (terug, home en recente apps) het niet meer.
Iemand ervaring met dit probleem?
Een factory reset en een soft reset hebben niet geholpen.
Terugsturen voor garantie naar Belsimpel dan maar?
Ben alleen bang dat een "nieuwe" hetzelfde probleem gaat geven...

[ Voor 28% gewijzigd door Gandalf op 08-09-2018 23:17 . Reden: Wat al geprobeerd toegevoegd ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KingHorse
Gandalf schreef op zaterdag 8 september 2018 @ 23:04:
Net de nieuwe Nokia 6 voor mijn dochter ingesteld en alle updates gegeven.
Heeft nu Oreo 8.1.0 en de augustus patch.
Hierna doen de knoppen (terug, home en recente apps) het niet meer.
Iemand ervaring met dit probleem?
Een factory reset en een soft reset hebben niet geholpen.
Terugsturen voor garantie naar Belsimpel dan maar?
Ben alleen bang dat een "nieuwe" hetzelfde probleem gaat geven...
Helaas geen ervaringen met dat probleem. Zit al een maand op die patch. Ik ben aan het wachten op de volgende patch van september. En hopelijk dat ik ook spoedig 4g kan bellen met Tele2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gandalf
KingHorse schreef op dinsdag 11 september 2018 @ 19:04:
[...]

Helaas geen ervaringen met dat probleem. Zit al een maand op die patch. Ik ben aan het wachten op de volgende patch van september. En hopelijk dat ik ook spoedig 4g kan bellen met Tele2
Bedankt voor die info, dat geeft weer hoop.
Krijgen een nieuwe vervanger opgestuurd van Belsimpel.

EDIT: De patch voor september is nu uit: https://www.droidapp.nl/n...ngsupdate-september-2018/

We hebben het nieuwe toestel binnen.
Ga vanavond de updates installeren en hoop dat er geen problemen meer optreden.

[ Voor 23% gewijzigd door Gandalf op 13-09-2018 15:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gandalf
Update: geen problemen met het nieuwe vervangende toestel.
Mijn dochter helemaal blij.
Up to date met 8.1.0 en de patch van september.
Ik blij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coenox
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 14:55
Ik ga straks een tweedehands Nokia 6 halen. Heb nu een iPhone 6s Plus, maar wil - gezien de prijsontwikkeling bij Apple - weer eens Android proberen. Mijn laatste toestel was een Galaxy S3.

Ik besef heel goed dat ik nu een midranger uit 2017 aanschaf, maar wat zijn er nog tips & tricks voor dit toestel zo goed mogelijke ervaring wordt? Bedoeling is om het een tijdje te gebruiken om dan volgend jaar een high end toestel te halen.

[ Voor 12% gewijzigd door coenox op 07-10-2018 10:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pieterjan.w
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 18-12-2018
Ik krijg sinds week of 2 ook die melding. Het lijkt er op dat het iets te doen heeft met opladen. Ik leg de telefoon 's avonds aan de lader en rond 400 uur in de morgen krijg ik 3 van dit soort meldingen. Als ik de telefoon uit de lader haal, stoppen de meldingen.

Ik heb al verschillende laders geprobeerd, resultaat altijd hetzelfde. ;(

Ik zou blij zijn met een oplossing...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• servies
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 11:04

servies

Veni Vidi Servici

pieterjan.w schreef op dinsdag 18 december 2018 @ 07:21:
Ik krijg sinds week of 2 ook die melding.
Welke melding?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• KingHorse
Na enige tijd wachten, en hopen dat hij nog zou komen, is hij er dan, de Android Pie Update voor de Nokia 6 uit 2017. Ik heb de TA-1021 via Belsimpel en heb een simkaart van Tele2.
Afbeeldingslocatie: https://www.dropbox.com/s/60jzlry8c7lo53u/WhatsApp%20Image%202019-02-21%20at%2016.57.55.jpeg?dl=1

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• meineh
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 09-06 10:27
Ik kreeg gisteren ook de update naar Android 9. Ik heb een TA-1033.
De installatie bleef hangen op het Nokia scherm. Na een herstart in veilige modus ging de installatie gelukkig verder.
Ik heb het idee dat de telefoon er iets vlotter door is geworden. :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

meineh schreef op zaterdag 23 februari 2019 @ 17:31:
Ik kreeg gisteren ook de update naar Android 9. Ik heb een TA-1033.
De installatie bleef hangen op het Nokia scherm. Na een herstart in veilige modus ging de installatie gelukkig verder.
Ik heb het idee dat de telefoon er iets vlotter door is geworden. :*)
Same here😏maar bij mij liep de update naar Android 9 zonder problemen gelukkig 😅

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gbrugman
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 14-03-2024
Donderdagmiddag kwam de update voor de TA-1033 beschikbaar. Na half uur aan de wifi, kunnen installeren. Dit proces eindigt met een herstart en blijft dan lang in een NOKIA scherm hangen, maar komt daar dan wel uiteindelijk uit. Vrijdagavond werkte mijn contactloos betalen niet, bankapp vroeg om NFC aan te zetten, maar die setting was onder connected devices niet beschikbaar. Gecheckt op Nokia forum, was niet eerste met probleem. Krijg later de oplossing via het forum. Gewoon een herstart en vandaag kon ik weer probleemloos betalen. Vind Pie besturing top, meer Windows Phone like ;-)

gbrugman

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vectormatic

vectormatic

Warlock of the doorlock

Gisteren hier ook Android 9 binnengekregen

Eerste indruk is best OK, ik irriteer me alleen een beetje aan de nieuwe plaats van de klok.. welke idioot heeft bedacht dat die maar moest staan waar al jaaaaaren je notificatie icoontjes stonden?

Master of the allen wrench Riding a mighty lawnmower for revenge In the realm of the screws he's the king And Lord of the Towel Rings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Standeman
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 16:07

Standeman

Prutser 1e klasse

Ik heb hem dit weekend ook ontvangen. Eerste wat opvalt is dat hij 10x zo snel lijkt. Ervaren meer mensen dat de interface een stuk soepeler draait?

The ships hung in the sky in much the same way that bricks don’t.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vectormatic

vectormatic

Warlock of the doorlock

Is mij niet persee opgevallen, het lijkt wel alsof de effecten/transitions sneller gestart worden, maar of je daadwerkelijk sneller doet wat je moet doen...

Wat me wel opvalt is dat de accu wat sneller leeggaat. Normaal trek ik twee dagen op een oplaadbeurt zonder problemen, alleen bij uitzonderlijke dagen wordt het kiele-kiele, eerst accu na de update eindigde in de single digits, hij is nu 10 uur van de lader af en zit op 52%, daar haal ik morgen eind van de dag niet mee gok ik zo..

Dat laatste baal ik wel van, twee dagen op een accu is voor mij een aardige manier om de levensduur van het toestel op te rekken (minder charge cycles per jaar), maar als dit kwa verbruik zo blijft, wordt het dus gewoon elke nacht opladen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiem
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 04-05-2021
Hallo, hopelijk kunnen jullie helpen. Ik heb een tijdje geleden een Nokia 6 voor mijn moeder gekocht, omdat ze al zo lang met een oud ding liep. Prima toestel en eigenlijk nooit problemen gehad, tot nu. Ze heeft de android update binnengehaald waardoor het toestel nu op android 9 loopt. Opzich prima, maar wat we merken is dat de WiFi niet voorruit te branden is. De mobiel is wel gewoon verbonden met het WiFi netwerk en de signaalsterkte is uitstekend. Voor de update was dit probleem er niet. Ik heb al van alles geprobeerd. Het enige wat ik nog kan doen is een factory reset, maar misschien heeft één van jullie hetzelfde gehad, een oplossing of eventueel een tip.
Alvast heel erg bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KingHorse
vectormatic schreef op dinsdag 26 februari 2019 @ 17:11:
Is mij niet persee opgevallen, het lijkt wel alsof de effecten/transitions sneller gestart worden, maar of je daadwerkelijk sneller doet wat je moet doen...

Wat me wel opvalt is dat de accu wat sneller leeggaat. Normaal trek ik twee dagen op een oplaadbeurt zonder problemen, alleen bij uitzonderlijke dagen wordt het kiele-kiele, eerst accu na de update eindigde in de single digits, hij is nu 10 uur van de lader af en zit op 52%, daar haal ik morgen eind van de dag niet mee gok ik zo..

Dat laatste baal ik wel van, twee dagen op een accu is voor mij een aardige manier om de levensduur van het toestel op te rekken (minder charge cycles per jaar), maar als dit kwa verbruik zo blijft, wordt het dus gewoon elke nacht opladen.
Ik zag hetzelfde gebeuren, ondertussen de boosdoender bij mij gevonden, Bluetooth stond weer aan. Na het uitzetten werd de batterij duur weer meer het oude patroon, wel minder dan het was. Misschien dat ik maar minder op me telefoon moet zitten :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vectormatic

vectormatic

Warlock of the doorlock

KingHorse schreef op woensdag 13 maart 2019 @ 10:50:
[...]

Ik zag hetzelfde gebeuren, ondertussen de boosdoender bij mij gevonden, Bluetooth stond weer aan. Na het uitzetten werd de batterij duur weer meer het oude patroon, wel minder dan het was. Misschien dat ik maar minder op me telefoon moet zitten :+
Stond bij mij al uit, en nog steeds merkbaar meer verbruik dan met 8.1...

Best jammer, want ik vond om de dag opladen eigenlijk heel fijn, maar het is niet anders kennelijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Napalm
Nog even melden alhier. Zag 2 dagen geleden een update voor android 9 Pie voorbij komen, dikke 600 MB en gelijk is de telefoon weer bij t/m 1 april met alle beveiligingsupdates.

Ik zeg hulde voor support.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KingHorse
Napalm schreef op maandag 13 mei 2019 @ 22:21:
Nog even melden alhier. Zag 2 dagen geleden een update voor android 9 Pie voorbij komen, dikke 600 MB en gelijk is de telefoon weer bij t/m 1 april met alle beveiligingsupdates.

Ik zeg hulde voor support.
Sinds de april patch is VoLTE support weer weg. Sinds de PIE update in februari werd het ingeschakeld voor mij, waarna ik met Tele2 prima kon bellen over 4G. Maar sinds de laatste update ben ik weer geforceerd om via het T-Mobile netwerk te bellen.
Ik ga binnenkort contact opzoeken waarom deze functie is uitgeschakeld.

Maar inderdaad hulde voor support. Volgens mij nog updates tot januari 2020 ;) Maar de Google Pixel 3a vind ik persoonlijk een interessante upgrade. 8)

Edit: Support gaf aan dat ze het spoedig weer inschakelen.

[ Voor 3% gewijzigd door KingHorse op 14-05-2019 09:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoestVrijStaal
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 04-06 23:31
Iemand nog meer last van handmatig uitgeschakelde systeemapps die "na een half dagje" automatisch weer geactiveerd worden en in het update lijstje van Google Play staan?

Ik moest de Gmail, Youtube, Google Foto's en Google Nieuws apps via adb deïnstalleren. Tot nu toe lijkt het goed te gaan, maar ik vraag me af of dit verschijnsel Nokia-eigen is of dat ik de enige gelukkige ben die dit moet doormaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coenox
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 14:55
Ik gebruik mijn Nokia 6 (android 9 Pie) als navigatie (op de motor), maar ondanks een quick charge 3.0 usb autolader loopt mijn accu langzaam leeg tijdens het navigeren met TomTom Go. Iemand nog een suggestie wat ik hier aan kan doen, of gewoon accepteren dat het zo is?

[ Voor 3% gewijzigd door coenox op 22-07-2019 13:24 ]

Pagina: 1 ... 5 6 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van ervaringen, andere onderwerpen horen thuis in:
- Levertijden, shops en prijzen: [Nokia 6] Levertijd & Prijzen
- Accessoires: [Nokia 6] Het grote accessoires topic
- De Nokia 6 (2018): [Nokia 6 (2018)] Ervaringen & Discussie