• Puck
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23-12 17:42
rohit schreef op dinsdag 21 maart 2017 @ 16:43:
Van de LG Facebook:

Goedemiddag Rohit,

Vooralsnog ziet het er naar uit dat de 55B6V geen update zal krijgen naar WebOS 3.5.
In verband met de HLG ondersteuning kunnen we je vertellen dat deze er wel aan komt, maar we hebben jammer genoeg nog geen informatie over wanneer deze er komt.

Groet, Elise
Dus geen WebOS 3.5 (wat me niet heel erg boeit, weinig nieuwe features), maar wel HLG? (Ik begrijp de "In verband" zin niet helemaal). Dat zou wel echt nice zijn :)

Arrived anxious, left bored

• Yellowneck
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Yellowneck

Dure hobby....:\

Wss bedoelt zij dat in de context als "Met betrekking tot". Nu met zn allen aftellen voor de HLG firmware update? :P

[ Voor 33% gewijzigd door Yellowneck op 21-03-2017 17:06 ]

Fotogear: Canon EOS RP | Canon 400D + BG-E3 | RF 24-105mm F4.0L | 50mm F1.8 | 17-40mm F4.0L | 70-200mm F4.0L | 100mm F2.8L Macro | 430EX II

• Amaze86
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 15:44
Ik twijfel tussen een mat scherm en glas, c7 en e7.

Heb nu een tv met een glas scherm, alleen reflectie overdag is beetje zichtbaar door de zon. Is dat op een mat scherm minder....of maakt het niet uit?

Omdat ik geen soundbar heb en toch goed geluid wil neig ik erg naar de e7 serie.

It's Tricky to rock a rhyme, to rock a rhyme that's right on time, It's Tricky... Tricky

• LOTG
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 18-12 18:36
Ik zou graag eindelijk een HDR youtube update zien. Dat is momenteel de enige bron met wel wat aanbod.

• Puck
Yellowneck schreef op dinsdag 21 maart 2017 @ 17:05:
Wss bedoelt zij dat in de context als "Met betrekking tot". Nu met zn allen aftellen voor de HLG firmware update? :P
Ja dat leek mij ook.

Ik ga alvast klagen waarom hij er nog niet is :+

Amaze86 schreef op dinsdag 21 maart 2017 @ 17:06:
Ik twijfel tussen een mat scherm en glas, c7 en e7.

Heb nu een tv met een glas scherm, alleen reflectie overdag is beetje zichtbaar door de zon. Is dat op een mat scherm minder....of maakt het niet uit?

Omdat ik geen soundbar heb en toch goed geluid wil neig ik erg naar de e7 serie.
Welk scherm is mat dan?

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

• Ambition88
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 13:18
Vulcan750 schreef op dinsdag 21 maart 2017 @ 14:12:
[...]

LG niet premium? 8)7
Citaat van een toonaangevende reviewsite (rtings.com) :
"The LG E6 is the best flat OLED TV that we tested in 2016. It is not only 4k, but it also supports HDR. It is currently the highest rated TV on our website, and it beats the LED TVs by a fair margin."
Zie: http://www.rtings.com/tv/reviews/by-type/oled/best
Ja is niet zo heel gek toch? als zij in 2016 nog de enige waren die OLED tv's verkochten. Denk dat ze het dit jaar wel gaan afleggen, maar ik laat me graag verrassen. :)

• Amaze86
https://www.homecinemamag.../nieuwe-2017-oled-tvs-lg/

Hier staat dat e7 picturen on glas heeft, net als de e6 van vorig jaar.

Hoe is dat met c7...dacht dat het scherm mat was. Zal hem binnenkort is bekijken in de winkel.

It's Tricky to rock a rhyme, to rock a rhyme that's right on time, It's Tricky... Tricky

• Vulcan750
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 15:04
Ambition88 schreef op dinsdag 21 maart 2017 @ 17:25:
[...]
Ja is niet zo heel gek toch? als zij in 2016 nog de enige waren die OLED tv's verkochten. Denk dat ze het dit jaar wel gaan afleggen, maar ik laat me graag verrassen. :)
Zeker niet gek, maar je leest niet goed...: It is currently the highest rated TV on our website.
Dus het beste getest van alle tv's die ze onderhanden hebben genomen, niet enkel de Oled's.
En natuurlijk wordt elk jaar de lat weer iets hoger gelegd en zal er een nieuwe kampioen zijn. :)

Volvo XC40 Recharge MY23 SM 19", Easee Home, Marstek Venus C 2,56kWh, Venus A 2,12kWh, HW P1, MT CT003, ☀️2,7kWp, Ariston Lydos Hybrid WP boiler

• raymen12345
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 23-03-2024

raymen12345

nooit te oud om te leren

Phusebox schreef op dinsdag 21 maart 2017 @ 15:59:
[...]

Ik heb die ruisonderdrukking eens geprobeerd gisteren bij crap materiaal maar zag 0 effect.
Ja maar netflix d vision is geen crap materiaal
Maar met filmruis overgoten topmateriaal
Waar de ruisonderdrukking de grain wat eruit haalt
Bij crap materiaal doet ruis onderdrukking niks

oled 65e6v,denon avrx7200,dune 4k solo,samsung uhd k8500,asw speakers rondom,svs sb13 ultra

• XilenceSR
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 04-12 15:03
Amaze86 schreef op dinsdag 21 maart 2017 @ 17:53:
[...]

Hoe is dat met c7...dacht dat het scherm mat was. Zal hem binnenkort is bekijken in de winkel.
Picture on glas houdt alleen maar in dat het beeldpaneel op een glasplaat is geplakt zodat er zo'n glazen bezel eromheen gaat. Puur stylistisch. Alleen beeldpanelen hebben dezelfde afwerking qua reflectiviteit.

• Amaze86
Aha oke.

Amaze86 schreef op dinsdag 21 maart 2017 @ 17:53:
[...]

Sowieso glanzend de C7 en volgens mij zelfs glas. Staat althans wel op de doos.

• Amaze86
Phusebox schreef op dinsdag 21 maart 2017 @ 18:25:
[...]

Sowieso glanzend de C7 en volgens mij zelfs glas. Staat althans wel op de doos.
Ok super.

Verwijderd

Vulcan750 schreef op dinsdag 21 maart 2017 @ 14:12:
[...]

LG niet premium? 8)7
Citaat van een toonaangevende reviewsite (rtings.com) :
"The LG E6 is the best flat OLED TV that we tested in 2016. It is not only 4k, but it also supports HDR. It is currently the highest rated TV on our website, and it beats the LED TVs by a fair margin."
Zie: http://www.rtings.com/tv/reviews/by-type/oled/best
Tja dankzij hun patent op de Kodak technologie hebben ze momenteel inderdaad voorlopig het pleit gewonnen
Daarvoor was LG een niemendal op tv gebied ook al horen de oled bezitters het hier waarschijnlijk niet graag.
Toch staat dit Topic vol van kleine artifacts allemaal gerelateerd aan de manier van beeldverwerking en dergelijke. Net op dat gebied kan Sony en zeker Panasonic het beter doen vind ik. Onlangs las ik op Forbes dat ze in elk geval al veel betere filters hebben die geen magneta weerspiegeling geeft zoals de LG's en meer detail in het zwart.
Maar wie LG als tv producent boven Panasonic wil plaatsen omdat ze NU een goeie deal gemaakt hebben met Kodak,ook goed.
We zullen het zien als er een goeie tech site is dit ze allemaal naast elkaar eens goed op de pijnbank legt.

• keepitfrosty
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 25-12 07:05
Ambition88 schreef op dinsdag 21 maart 2017 @ 17:25:
[...]

Panasonic had toen ook al een oled van lg.

• zwembroek
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 13:50
Toch fijn die HLG update. Dan hebben we de belangrijkste HDR formaten op onze toestellen. Ik hoop stiekem ook op ABL update. Maar HLG is de belangrijkste. HDR game mode en HLG hebben we dan toch maar even gekregen.

“bet your technical analysis didn’t see this sh*t coming”

Verwijderd schreef op dinsdag 21 maart 2017 @ 18:45:
[...]

Tja dankzij hun patent op de Kodak technologie hebben ze momenteel inderdaad voorlopig het pleit gewonnen
Daarvoor was LG een niemendal op tv gebied ook al horen de oled bezitters het hier waarschijnlijk niet graag.
Toch staat dit Topic vol van kleine artifacts allemaal gerelateerd aan de manier van beeldverwerking en dergelijke. Net op dat gebied kan Sony en zeker Panasonic het beter doen vind ik. Onlangs las ik op Forbes dat ze in elk geval al veel betere filters hebben die geen magneta weerspiegeling geeft zoals de LG's en meer detail in het zwart.
Maar wie LG als tv producent boven Panasonic wil plaatsen omdat ze NU een goeie deal gemaakt hebben met Kodak,ook goed.
We zullen het zien als er een goeie tech site is dit ze allemaal naast elkaar eens goed op de pijnbank legt.
Mijn 55C7V heeft enkel in grote hoek een lichte magenta weerspiegeling maar is te verwaarlozen.

Hiervoor had ik ook een LG, vijf jaar oud, en had. toen van alle merken niet alleen het mooiste design (jaren daarna door bijna alle merken gekopieerd) maar ook Premium materiaalgebruik. De rand was van echt geborsteld aluminium in tegenstelling tot Samsung, Philips en Sony waar alles plastic was.

Qua beeld was de LG niet die met het hoogste contrast of lage input lag maar de kleuren waren beter en makkelijker in te stellen dan alle andere merken in hetzelfde segment of zelfs daarboven.

LG was lang een budget merk maar heeft toch ook alweer heel wat jaren goede, mooie premium modellen afgeleverd.

Ik heb toen destijds nog getwijfeld tussen een Panasonic en LG maar de LGbhad beduidend beter beeld in alle situaties waar ik ze heb kunnen vergelijken. Sony heeft een premium naam doe ze langzaam wel weer enigszins waarmaken maar was toch ook jaren plastic troep.

En ja en Android OS op je tv, ik zou het niet willen. Maar goed iedereen zijn eigen ding.

Ps. Als je op rtings kijkt en vergelijkt op 47 tot 65 inch is het merendeel van de top tvs een LG. Ook niet oleds. Een Panasonic zie ik nergens.

[ Voor 13% gewijzigd door Phusebox op 21-03-2017 19:16 ]

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 21 maart 2017 @ 18:45:
[...]
Die patent "deal" met Kodak stamt al uit 2009, dus waar die "nu" op gebaseerd is, is mij niet geheel duidelijk. LG heeft een vooruitziende blik gehad, én daarbij natuurlijk toch een bepaald risico aangegaan, je moet de techniek tenslotte wel betaalbaar en aantrekkelijk in de markt kunnen zetten. Blijkbaar heeft de concurrentie die vooruitziende blik niet gehad destijds of het volledig onderschat dan wel gemist. Panasonic en Samsung hebben wel de vooruitziende blik gehad dat Plasma het niet meer zou gaan redden, maar ze haalden wel hun premium TV's (vroegtijdig) van de markt voordat ze een alternatief hadden (v.w.b. beeldkwaliteit).

Nu is het slikken of stikken wil men een graantje mee willen pikken van de populariteit van Oled want...

https://www.cnet.com/news...-years-on-tv-competition/

Testing, one, two ...

• apis29
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
Phusebox schreef op dinsdag 21 maart 2017 @ 19:11:
[...]Ps. Als je op rtings kijkt en vergelijkt op 47 tot 65 inch is het merendeel van de top tvs een LG. Ook niet oleds. Een Panasonic zie ik nergens.
Die vergelijkingspagina klopt ook niet helemaal aangezien zo'n beetje de helft van de geteste modellen missen ;) . En een IPS model (maakt niet uit van welk merk) krijgt ook bij Rtings standaard een lager cijfer op Picture Quality dan een model met VA paneel uit dezelfde klasse ...
Panasonic worden niet verkocht daar net als Philips.

Om wat conclusies van de veel langer in bestaan zijnde gerenomeerde review sites te quoten:

"The 55POS901F/12 is a stunning OLED debut from Philips. Not only is it the best television we’ve tested from the company, the combination of improved above-black qualities and superior motion sharpness also translated into the most impressive picture we’ve seen yet from a 4K OLED." - HDTV Test

"The Philips does have the edge in terms of overall image accuracy compared to the E6 but, when you consider the differences in features, it's hard not to be swayed by that £300 saving." - AV Forums ['features' zijnde 3D en Dolby Vision]

Overigen:
"As well as looking beautiful in its gleaming metallic finish, ultra-thin profile and spectacular ‘Ambilight’ halo, the 55POS901F/12 takes advantage of excellent video processing to deliver the all-round best picture quality OLED technology has given us so far." - Techradar/Trusted Reviews

"Philips makes its first foray into OLED, and the result is the best image quality we've seen from any OLED TV to date" - Expertreviews

En uit de review van de net geteste LG W7 (over de motion handling): "Mais force est de constater que LG reste un cran derrière Philips dont le moteur est désormais la référence sur les téléviseurs Oled (55POS901F)."
But it is clear that LG remains a notch behind Philips whose engine is now the reference on the televisions Oled (55POS901F).

[ Voor 29% gewijzigd door apis29 op 21-03-2017 21:36 . Reden: W7 review link verwijderd ]

Verwijderd

Bovenstaande is voor mij een bewijs dat LG een heel slimme zet gedaan heeft met haar patent op die Oled techniek maar dat ze nog niet de expertise hebben van bv.een Panasonic of Sony die al decennia premium tv's bouwen.
- Lees jullie eigen Topic hier na: de video processing kan beter.-

Of Sony of Panasonic het effectief beter zullen doen zullen we de komende maanden wel zien.

En phusebox mijn 7 jaar oude Sony hier heeft een mat zwarte alu finish hoor, niks kunstof.

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 18:21

DarkSide

theres no place like ::1

er zijn altijd ups en downs. Niet zo lang geleden was je de baas als je een Sony Trinitron of Philips TV had. Samsung of panasonic waren toen "nergens" te bekennen.
Inmiddels is Samsung marktleider (ondanks dat Pioneer en Panasonic betere Plasma hadden).

En is Sony ook een tijd de weg kwijt geweest etc.
LG heeft altijd aantrekkelijke TV;s voor een goedkoper budget gehad.En is ook bezig om zichzelf omhoog te werken.
En ze zijn idd gewoon slim geweest met OLED en het geluk was ook aan hun kant.

Het is verder prima dat een Philips of Panasonic of Vestel OLED beter is dan die van LG.
Gelukkig staat het je vrij om zelf te bepalen welke TV je koopt.
Dit topic gaat nu voorlopig nog over LG's. Maar het is en blijft een algemeen OLED topic.
En daarbij hebben de LG's voorlopig nog een gunstigere prijsstelling dan de rest, waardoor ze ook als "budget" merk nog steeds aantrekkelijk zijn.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

• apis29
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
Ah weer nieuwe posts erbij, dan kan ik hem beter hier zetten ;). Een eerste review van de LG 65W7: http://www.lesnumeriques..../lg-65w7-p37131/test.html
https://translate.google....31%2Ftest.html&edit-text= (Frans->Engels https://translate.google....g-65w7-p37131%2Ftest.html)

L'évolution du LG Signature OLED 65W7V est très légère par rapport au LG Signature 65G6V de l'an dernier (luminosité, retard à l'affichage et quelques fonctions sur WebOS). Il n'en reste pas moins un excellent téléviseur, probablement ce qui se fait de mieux actuellement en termes de qualité d'image.
The evolution of the LG Signature OLED 65W7V is very light compared to last year's LG Signature 65G6V (brightness, delay on display and some functions on WebOS). It is nevertheless an excellent TV, probably what is currently best in terms of image quality.
[google translate]
En inderdaad alleen maar goed dat andere merken OLED modellen gaan voeren. Voor LG net zo goed van belang voor de markt acceptatie en marktaandeel van OLED ...

[ Voor 24% gewijzigd door apis29 op 21-03-2017 21:42 ]

• GANGSTERKILLER
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 15-05-2018
LG is nooit het merk geweest waar ik aan moest denken bij het kopen van een nieuwe TV, maar ik heb wel respect voor hun. Zonder LG hadden we nu niet kunnen genieten van een groot display met een infinite contrast ratio. Samsung is nog steeds de marktleider maar zij maken (vooralsnog) alleen LCD TV's, hun OLED screens is een succes op smartphones maar OLED TV's produceren doen ze niet (meer). Een gemiste kans. Jammer dat Samsung die screens niet afhaalt bij hun Koreaanse concurrent. Met Samsung's naam zouden deze superieure TV's nog een veel groter succes kunnen worden.

Nu zijn ze de concument aan 't misleiden met "QLED", wat nog steeds een LCD is. De tekortkomingen zag ik dan ook weer voorbij komen in een video, nog steeds is daar die vreselijke lightbleeding te zien. De ZD9 van Sony is de enige LCD die in de buurt komt van OLED, maar dan nog zou ik nooit zo veel geld uitgeven aan een LCD.

Samsung komt wel met een echte QLED, die net als OLED self-emitting is, maar tot die tijd is OLED gewoon het beste wat je kunt kopen. Dat LG nu ook serieus rekening houdt met gamers (slechts 21ms latency voor alle 2017 OLED's) kan ik natuurlijk alleen maar toejuichen. Ik vind dit een super belangrijk aspect aan een TV.

De A1 van Sony en die Panasonic OLED voor dit jaar is me niks waard wanneer ze een hoge input lag hebben. Hoe goed hun beeldverwerking ook mag zijn. En die van Philips word ik ook niet vrolijk van.

Maar een 2017 OLED gaat er komen, ik kan er nu gewoon niet meer omheen als liefhebber van de beste image quality inclusief low latency voor gaming.

LG, bedankt voor het pushen van OLED. ;)

[ Voor 24% gewijzigd door GANGSTERKILLER op 22-03-2017 04:35 ]

• THX
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

THX

XilenceSR schreef op dinsdag 21 maart 2017 @ 18:07:
[...]

Picture on glas houdt alleen maar in dat het beeldpaneel op een glasplaat is geplakt zodat er zo'n glazen bezel eromheen gaat. Puur stylistisch. Alleen beeldpanelen hebben dezelfde afwerking qua reflectiviteit.
Helaas is het geen glas, maar plexiglas... ehhh. Ook niet bij de G serie, volgens mij.
THX schreef op woensdag 22 maart 2017 @ 07:52:
[...]

Helaas is het geen glas, maar plexiglas... ehhh. Ook niet bij de G serie, volgens mij.
Het is denk ik meer een soort van 'tempered glass'. Plexiglas lijkt me sterk, dat zit zo vol met krassen.

• Rohit
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 19-12 12:42
Phusebox schreef op dinsdag 21 maart 2017 @ 19:11:
[...]
En ja en Android OS op je tv, ik zou het niet willen. Maar goed iedereen zijn eigen ding.
Had Android op de Philips nou kan je vertellen veel beter als WebOS.... Kan veel meer uit de store downloaden.. (Kodi ook)

Samsung Galaxy Z Fold6 1TB

• Cardwizard
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 17:48
rohit schreef op woensdag 22 maart 2017 @ 09:33:
[...]

Had Android op de Philips nou kan je vertellen veel beter als WebOS.... Kan veel meer uit de store downloaden.. (Kodi ook)
Android is zeker niet verkeerd op een tv ! Maar als je een beetje fatsoenlijk Kodi wil gebruiken (en dan bedoel ik met name afspelen van films) dan kun je elke tv wel vergeten , een apart "kastje" is dan the way to go

• k1978
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 23-12 19:38
Vind ook beeld kwaliteit stukker minder als je hdd rechtstreeks op de tv aansluit...

• Puck
Ik was echt aangenaam verrast door WebOS. Ik had de Nvidia Shield al zo'n beetje in mijn winkelmandje liggen, omdat ik simpelweg weinig verwacht van welke "Smart" TV Software dan ook. Maar de ervaring XPlay en Plex en de besturing via de pointer is echt gewoon 100% goed. Ik kan alles afspelen wat ik wil, op een makkelijke snelle manier.

Mocht dat door gebrek aan updates of whatever veranderen kan ik altijd nog een apart kastje aanschaffen.
k1978 schreef op woensdag 22 maart 2017 @ 09:49:
Vind ook beeld kwaliteit stukker minder als je hdd rechtstreeks op de tv aansluit...
Minder dan wat? Waar vergelijk je het dan mee?

• k1978
Met mijn himedia q5 pro

• Puck
Dat zou natuurlijk kunnen, als deze nog bepaalde processing doet of bijvoorbeeld z'n eigen motion interpolation toevoegt. Kan ook simpelweg zijn omdat je niet dezelfde settings gebruikt (verschilt namelijk per bron). Ben wel benieuwd hoe dit zit.

• Cardwizard
Puck schreef op woensdag 22 maart 2017 @ 09:51:
Ik was echt aangenaam verrast door WebOS. Ik had de Nvidia Shield al zo'n beetje in mijn winkelmandje liggen, omdat ik simpelweg weinig verwacht van welke "Smart" TV Software dan ook. Maar de ervaring XPlay en Plex en de besturing via de pointer is echt gewoon 100% goed. Ik kan alles afspelen wat ik wil, op een makkelijke snelle manier.

Mocht dat door gebrek aan updates of whatever veranderen kan ik altijd nog een apart kastje aanschaffen.
Ik wou ook een Shield aanschaffen , staat nog steeds in mijn mandje :9 , met het niet fatsoenlijk afspelen bedoel ik ook puur Kodi , daar zit altijd haperingen en dergelijk in met het afspelen van een film (op Android tv) met XPlay of de ingebouwde media player speel ik ook alles prima af , wel kom ik regelmatig een audioformaat tegen dat niet ondersteund wordt

• THX
  • Niet online

THX

Phusebox schreef op woensdag 22 maart 2017 @ 08:26:
[...]

Het is denk ik meer een soort van 'tempered glass'. Plexiglas lijkt me sterk, dat zit zo vol met krassen.
De E6 is sowieso plexiglas. Dealer in de buurt had een demo model staan waar hij (notabene) met een sleutel een kras in zette... 8)7
Ik heb het dan over de spuuglelijke rand van het scherm; mochten we langs elkaar heen praten. :+

• ViNOK16Bit
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 09:18
Treevium schreef op woensdag 22 maart 2017 @ 10:16:
[...]

Ik wou ook een Shield aanschaffen , staat nog steeds in mijn mandje :9 , met het niet fatsoenlijk afspelen bedoel ik ook puur Kodi , daar zit altijd haperingen en dergelijk in met het afspelen van een film (op Android tv) met XPlay of de ingebouwde media player speel ik ook alles prima af , wel kom ik regelmatig een audioformaat tegen dat niet ondersteund wordt
De Shield speelt bij alles zonder haperingen af en ondersteunt vrijwel elk audio formaat. Met X-play had ik haperingen met 4K content, maar dat zal waarschijnlijk aan mijn nas liggen die dat niet goed genoeg kan transcoden of dat de TV een 2015 oled is.

• Cardwizard
ViNOK16Bit schreef op woensdag 22 maart 2017 @ 10:20:
[...]

De Shield speelt bij alles zonder haperingen af en ondersteunt vrijwel elk audio formaat. Met X-play had ik haperingen met 4K content, maar dat zal waarschijnlijk aan mijn nas liggen die dat niet goed genoeg kan transcoden of dat de TV een 2015 oled is.
weet ik ! , had het puur over tv's met Android en dus Kodi , behalve de afstandsbediening doet de Shield zijn werk heel goed wat ik begrepen heb , ben een beetje aan het verzinnen wat ik er nog meer mee zou doen om hem toch te kopen >:)

[ Voor 8% gewijzigd door Cardwizard op 22-03-2017 10:38 ]

• ghstly
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 18-11 15:30
Wanneer je een LG Magic Remote hebt, dan kan je 'm ook koppelen aan je Shield. Dan zit je niet te hannesen met die Shield controller. Sowieso handig om te weten dat je die kan gebruiken als een soort van universal remote voor diegene dat nog niet weten.

• Puck
Treevium schreef op woensdag 22 maart 2017 @ 10:34:
[...]

weet ik ! , had het puur over tv's met Android en dus Kodi , behalve de afstandsbediening doet de Shield zijn werk heel goed wat ik begrepen heb , ben een beetje aan het verzinnen wat ik er nog meer mee zou doen om hem toch te kopen >:)
Als ik een externe mediaplayer ga kopen, wil ik er dus graag één met een dubbele HDMI out, zodat ik HD audio kan afspelen (net als bij de meeste Blu-Ray spelers) zonder dat ik mijn versterker hoef te vervangen (deze heeft geen HDCP 2.2 / HDR). Ik heb deze helaas nog niet kunnen vinden :(
ghstly schreef op woensdag 22 maart 2017 @ 10:44:
Wanneer je een LG Magic Remote hebt, dan kan je 'm ook koppelen aan je Shield. Dan zit je niet te hannesen met die Shield controller. Sowieso handig om te weten dat je die kan gebruiken als een soort van universal remote voor diegene dat nog niet weten.
Maar kun je ook point-and-click gebruiken?

• ghstly
Puck schreef op woensdag 22 maart 2017 @ 10:46:
[...]

Maar kun je ook point-and-click gebruiken?
Je kan navigeren door de menu's door links en rechts te klikken (en back gebruiken), maar helaas niet de pointer gebruiken. Zelfde geldt voor de PS4. Maar die functionaliteiten heb je ook niet wanneer je de controllers gebruikt bij de Shield en PS4 zelf.

Trouwens misschien interessant voor jou. Ik gebruik een Shield 500GB nu als een Plex Media Server i.c.m. Xplay waardoor ik m'n oude Mac mini uit heb kunnen zetten. Scheelt weer wat stroom. M'n data komt echter wel vanaf een NAS.

• Cardwizard
Puck schreef op woensdag 22 maart 2017 @ 10:46:
[...]

zonder dat ik mijn versterker hoef te vervangen (deze heeft geen HDCP 2.2 / HDR)
gewoon vervangen , je weet dat je dat uiteindelijk toch gaat doen :+

• Puck
ghstly schreef op woensdag 22 maart 2017 @ 10:54:
[...]

Je kan navigeren door de menu's door links en rechts te klikken (en back gebruiken), maar helaas niet de pointer gebruiken. Zelfde geldt voor de PS4. Maar die functionaliteiten heb je ook niet wanneer je de controllers gebruikt bij de Shield en PS4 zelf.

Trouwens misschien interessant voor jou. Ik gebruik een Shield 500GB nu als een Plex Media Server i.c.m. Xplay waardoor ik m'n oude Mac mini uit heb kunnen zetten. Scheelt weer wat stroom. M'n data komt echter wel vanaf een NAS.
Ja dat was ook uiteindelijk mijn plan. Dat of mijn NAS upgraden. Vooralsnog ben ik tevreden met XPlay :)

ghstly schreef op woensdag 22 maart 2017 @ 10:44:
Hoe dan? Je kunt hem maar instellen voor 1 apparaat, schiet ik weinig mee op.

• ghstly
Phusebox schreef op woensdag 22 maart 2017 @ 11:19:
[...]

Hoe dan? Je kunt hem maar instellen voor 1 apparaat, schiet ik weinig mee op.
Eerlijk gezegd weet ik niet meer hoe ik het had gedaan. Ik denk bij de inputs, maar zodra je dus switch'd van HDMI dan reageert je afstandsbediening dus op het apparaat wat eraan hangt. Dus hij werkt ook met zo'n gaar Amino kastje.
ghstly schreef op woensdag 22 maart 2017 @ 11:37:
[...]

Eerlijk gezegd weet ik niet meer hoe ik het had gedaan. Ik denk bij de inputs, maar zodra je dus switch'd van HDMI dan reageert je afstandsbediening dus op het apparaat wat eraan hangt. Dus hij werkt ook met zo'n gaar Amino kastje.
Ah ok, tja als alles (dat je wil bedienen met een afstandbediening) op 1 HDMI zit heb je daar dus niks aan zoals bij mij.

Nog iets wat ik behoorlijk irritant vond, mijn receiver heeft twee outputs. Een heb ik dus ingesteld voor games, maar als ik dan naar die HDMI switch op de tv heb ik geen geluid (hij schakelt dan naar optisch uit voor geluid op de receiver). Als ik de receiver terugzet naar de juiste HDMI ingang (van de console) dan schakelt de tv automatisch weer naar de andere HDMI ingang.

Kan dus of gamen zonder geluid, of met geluid maar de verkeerde beeldinstellingen.

• Malt007
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 22-12 13:13
rohit schreef op woensdag 22 maart 2017 @ 09:33:
[...]

Ben benieuwd wat je mist aan WebOS, zou voor geen goud terug gaan naar een TV met Android, wat een rommel is dat zeg. Zie ook het Sony tv topic met 350+ pagina's met androidgerelateerd gelazer.

• ViNOK16Bit
Phusebox schreef op woensdag 22 maart 2017 @ 11:40:
[...]

Ah ok, tja als alles (dat je wil bedienen met een afstandbediening) op 1 HDMI zit heb je daar dus niks aan zoals bij mij.

Nog iets wat ik behoorlijk irritant vond, mijn receiver heeft twee outputs. Een heb ik dus ingesteld voor games, maar als ik dan naar die HDMI switch op de tv heb ik geen geluid (hij schakelt dan naar optisch uit voor geluid op de receiver). Als ik de receiver terugzet naar de juiste HDMI ingang (van de console) dan schakelt de tv automatisch weer naar de andere HDMI ingang.

Kan dus of gamen zonder geluid, of met geluid maar de verkeerde beeldinstellingen.
Maar je hebt een Logitech Harmony. Kun je die acties dan niet gewoon instellen dat alles op de juiste manier ingesteld wordt? Vervolgens is het 1 druk op een knop. Moet je wel even de moeite nemen je harmony account weer naar boven te toveren...

• BMTN
  • Registratie: November 2010
  • Niet online
Door alle enthousiaste verhalen over Xplay ook maar eens op zoek gegaan hoe je deze kan installeren. Ik kon deze app helemaal niet vinden in de LG-app store, maar toen de keuzemogelijkheid bovenin het scherm pas ontdekt 'apps en games'. Ook RTL XL ontdekt, handig voor het terugkijken, waarom staat deze niet gewoon in de LG-app store?

Ik hoopte dat Xplay ook gewoon als mediaplayer met mijn WD nas zou werken, dus zonder Plex. Helaas blijft Xplay hangen in het eerste scherm met een code. Dat werkt dus niet.

Hoe verwijder ik nu deze geinstalleerde app?

• zwembroek
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 13:50
THX schreef op woensdag 22 maart 2017 @ 10:19:
[...]

De E6 is sowieso plexiglas. Dealer in de buurt had een demo model staan waar hij (notabene) met een sleutel een kras in zette... 8)7
Ik heb het dan over de spuuglelijke rand van het scherm; mochten we langs elkaar heen praten. :+
Hahaha wat een idioot!

Ik heb de E overwogen omdat ik in de veronderstelling was dat het echt glas zou zijn. Maar die soundbar heeft me er van weerhouden.

Ben nu echt in de wolken met mijn 65C. Ik ben ook echt gaan houden van die lichte curve terwijl ik er eerst helemaal nets van wilde weten. Het is nu zelfs zo dat ook al kon ik hem omruilen voor een plat model met 3d en zonder soundbar, ik de lichte curve niet wilde missen. Het is zeer subtiel en het staat gewoon chique.
Als er visite over de vloer komt is naast het formaat, de curve het eerste waarover men over valt. (In positieve zin.)

“bet your technical analysis didn’t see this sh*t coming”

• ViNOK16Bit
BMTN schreef op woensdag 22 maart 2017 @ 11:57:

• Puck
BMTN schreef op woensdag 22 maart 2017 @ 11:57:
Door alle enthousiaste verhalen over Xplay ook maar eens op zoek gegaan hoe je deze kan installeren. Ik kon deze app helemaal niet vinden in de LG-app store, maar toen de keuzemogelijkheid bovenin het scherm pas ontdekt 'apps en games'. Ook RTL XL ontdekt, handig voor het terugkijken, waarom staat deze niet gewoon in de LG-app store?

Ik hoopte dat Xplay ook gewoon als mediaplayer met mijn WD nas zou werken, dus zonder Plex. Helaas blijft Xplay hangen in het eerste scherm met een code. Dat werkt dus niet.

Volgens mij zijn de apps die als eerste verschijnen in de App-Store allemaal een soort "premium" apps waar ze waarschijnlijk geld voor krijgen om deze extra onder de aandacht te brengen, maar er zijn dus inderdaad veel meer apps (al is het meeste rommel).

XPlay is puur een Plex client, dus je hebt inderdaad een Plex Media Server nodig. Als je dat niet wilt is eigenlijk alleen DLNA een optie, of dus een externe mediaplayer met Kodi o.i.d.

• BMTN
  • Niet online
Puck schreef op woensdag 22 maart 2017 @ 12:04:
[...]

XPlay is puur een Plex client, dus je hebt inderdaad een Plex Media Server nodig. Als je dat niet wilt is eigenlijk alleen DLNA een optie, of dus een externe mediaplayer met Kodi o.i.d.
Gelukkig kan ik wel met de standaard mediaplayer mijn WD nas benaderen en alles afspelen ( foto's, muziek en eigen video opnames in Avchd formaat).

Wat ik wel jammer vindt van deze player dat er na iedere foto of videofragment dat rondjesklokje in beeld verschijnt.

• Puck
BMTN schreef op woensdag 22 maart 2017 @ 12:14:
[...]

Gelukkig kan ik wel met de standaard mediaplayer mijn WD nas benaderen en alles afspelen ( foto's, muziek en eigen video opnames in Avchd formaat).

Wat ik wel jammer vindt van deze player dat er na iedere foto of videofragment dat rondjesklokje in beeld verschijnt.
Ja, ik op zich ook. Zal de ontwikkelaar eens vragen of we deze niet uit kunnen zetten in de settings :)
Yellowneck schreef op zondag 19 maart 2017 @ 23:20:
[...]

Zag al vaker voorbijkomen dat je erg lovend was over Xplay en dat hiermee 4K streamen wel mogelijk is, in tegenstelling tot de officiele Plex client. Ik kan mij hierin deels vinden, waar de officiele client 4K met geen mogelijkheid normaal wil tonen, doet Xplay dat grotendeels wel. Toch gaat het hier niet helemaal vlekkeloos.

Ik heb hier een desktop PC waar ik de Plex server heb draaien met mijn mediabestanden. Deze is via Wi-Fi verbonden met mijn 5Ghz AC netwerk met een verbindingssnelheid van 866.67 Mbps, dus daar is genoeg speelruimte lijkt mij. Wanneer ik bijvoorbeeld The Grand Tour probeer te streamen (Direct Play, dus originele kwaliteit, geen transcoding) gaat dit redelijk goed, maar bij de stukjes met wat hogere bitrates gaat het toch even haperen en stilstaan. Heb dit wanneer ik mijn B6 zowel bekabeld als draadloos op mijn netwerk gooi.

Wanneer ik de desbetreffende videobestand analyseer, zie ik dat het stotteren dus inderdaad voorkomt bij de stukken met de uitschieters qua bitrate. De piek zit zelfs rond de 276 Mbps. Dit is (ruim) onder mijn Wi-Fi netwerk (zelfs wanneer deze belast wordt valt de verbinding niet lager dan 580~650Mbps)
[afbeelding]

Een iets minder extreem voorbeeld is het Taipei Fireworks 4K demo filmpje. Deze heeft gemiddeld een bitrate van ongeveer 100 Mbps en dat trekt ie ook niet over mijn Wi-Fi.

In het topic van de ontwikkelaar achter Xplay las ik dat hij zei dat het weleens aan de chip van sommige televisies kon liggen. Dat deze simpelweg niet krachtig genoeg zijn om dergelijke bitrates te handlen én de Wi-Fi verbinding (met alle inkomende data die die moet verwerken).
Ga binnenkort eens even een UTP kabel van mn desktop naar de router trekken, wellicht dat een stabielere verbinding helpt.

Aangezien jij dezelfde TV hebt, heb jij toevallig ook het Taipei 4K demo filmpje, zou je die eens kunnen testen of dat vlekkeloos gaat? :> O-) Zo ja, dan ligt het gewoon aan mijn netwerk :+
Om hier nog even op terug te komen. Net het Taipei 4K demo filmpje afgespeeld via XPlay en geen enkele buffering, stuttering of iets dergelijks. Hij start zelfs zo'n beetje direct. En dat allemaal gewoon over WiFi (5Gz) op een B6. Ziet er trouwens prachtig uit ;)

• JSA
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 02-01-2023

JSA

Werkt de interne wifi / adapter van de LGB6 ook gewoon via de 2.4 ghz ?

• ViNOK16Bit
JSA schreef op woensdag 22 maart 2017 @ 12:28:
Werkt de interne wifi / adapter van de LGB6 ook gewoon via de 2.4 ghz ?
Ja dat werkt ook gewoon.

• THX
  • Niet online

THX

Ik ervaar op dit moment het "probleem" dat de LG OLED via m'n NAS (Plex Server) echt bizar veel betere bewegende beelden produceert dan dat mijn HTPC doet... i3-7300 met GTX750.
Misschien eens proberen via de Intel HDMI i.p.v. de oude Marvell chipset op de Nvidia videokaart.

Helaas geen geluid via HDMI ARC (zal sowieso geen DTS-HD e.d. via ARC gaan horen, lijkt me - eerder nooit gebruikt overigens).

Vanavond maar eens verder neuzen, maar als iemand tips heeft zonder dat ik 300 topicpagina's moet doornemen!!?? ;-)

• Puck
THX schreef op woensdag 22 maart 2017 @ 12:36:
Ik ervaar op dit moment het "probleem" dat de LG OLED via m'n NAS (Plex Server) echt bizar veel betere bewegende beelden produceert dan dat mijn HTPC doet... i3-7300 met GTX750.
Misschien eens proberen via de Intel HDMI i.p.v. de oude Marvell chipset op de Nvidia videokaart.

Helaas geen geluid via HDMI ARC (zal sowieso geen DTS-HD e.d. via ARC gaan horen, lijkt me - eerder nooit gebruikt overigens).

Vanavond maar eens verder neuzen, maar als iemand tips heeft zonder dat ik 300 topicpagina's moet doornemen!!?? ;-)
Lijkt me een kwestie "welk apparaat handelt motion interpolation af"? Als jij zorgt dat je HTPC niet op 60hz output maar zich aanpast aan de hand van de content die jij afspeelt (24hz bijv) dan denk ik dat de TV dit weer overneemt. Hoe en wat precies weet ik niet, maar dit is mijn vermoeden.

• Cardwizard
Net mijn B6 ook van de 04.31.10 update voorzien ! , ging allemaal vlekkeloos 8)

En mijn grootste ergernis is compleet verdwenen eindelijk , ik wou hem eigenlijk terug sturen of een monteur laten komen maar toen ik las dat er veel mensen last van hadden dacht ik : ik wacht wel even af

ps de ergernis was het gesis dat je hoorde door de luidsprekers .... zo ergerlijk soms :X

moet trouwens zeggen dat ik er hier niet heel veel over gelezen heb , zijn jullie doof (ik hoorde het zelfs tijdens "gewoon" tv kijken) of hadden niet alle tv's dit ?

[ Voor 19% gewijzigd door Cardwizard op 22-03-2017 13:07 ]

• Puck
Treevium schreef op woensdag 22 maart 2017 @ 12:58:
Net mijn B6 ook van de 04.31.10 update voorzien ! , ging allemaal vlekkeloos 8)

En mijn grootste ergernis is compleet verdwenen eindelijk , ik wou hem eigenlijk terug sturen of een monteur laten komen maar toen ik las dat er veel mensen last van hadden dacht ik : ik wacht wel even af

ps de ergernis was het gesis dat je hoorde door de luidsprekers .... zo ergerlijk soms :X

moet trouwens zeggen dat ik er hier niet heel veel over gelezen heb , zijn jullie doof (ik hoorde het zelfs tijdens "gewoon" tv kijken) of hadden niet alle tv's dit ?
Ik denk dat er ook veel mensen zijn die het interne geluid van de TV uit hebben (zoals ik). Alles gaat altijd over de versterker. Ik heb wel aardig wat mensen voorbij zien komen die dit problemen hebben/hadden en er staat in de firmware release dan ook "Improve the sound Hum noise " (al klinkt het alsof ze nu de hum mooier hebben gemaakt :P).

• Cardwizard
Puck schreef op woensdag 22 maart 2017 @ 13:10:
[...]

Ik denk dat er ook veel mensen zijn die het interne geluid van de TV uit hebben (zoals ik). Alles gaat altijd over de versterker. Ik heb wel aardig wat mensen voorbij zien komen die dit problemen hebben/hadden en er staat in de firmware release dan ook "Improve the sound Hum noise " (al klinkt het alsof ze nu de hum mooier hebben gemaakt :P).
Haha ja inderdaad ! :D

Ik heb met films/games ook alles via de receiver lopen , maar gewoon tv niet en dan was het vaak storend aanwezig , je kon de volume laten zakken tot 1 en je hoorde al geen tv geluid meer maar dat gesis nog wel , op 0 was het dan compleet weg ... nu gelukkig helemaal : hulde voor LG

En de HDR game modus zie ik nu ook _/-\o_

• nodog
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 19-12 22:33
Net als meer mensen hier heb ik nogal wat vragen over de mogelijkheden tot media afspelen/streamen op de LG. Zodanig veel dat het me beter leek een apart topic te openen in het media speler forum, zie hier.

• Vulcan750
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 15:04
THX schreef op woensdag 22 maart 2017 @ 10:19:
[...]

Nou zeg, spuuglelijk!? De vormgeving van het picture on glass vind ik (en blijkbaar ook veel anderen) juist prachtig! Er is namelijk eigenlijk geen rand, alleen een heel smal zwart kader om het scherm eindigend in een randje doorzichtig glas. Bovendien is het vrij logisch dat het "glass" geen gewoon glas is maar een soort van plexieglas. Gewoon glas of zelfs gehard glas is veel te kwetsbaar voor breken. En hoe vaak kom jij met iets scherps achterop de tv? :/

Volvo XC40 Recharge MY23 SM 19", Easee Home, Marstek Venus C 2,56kWh, Venus A 2,12kWh, HW P1, MT CT003, ☀️2,7kWp, Ariston Lydos Hybrid WP boiler

ViNOK16Bit schreef op woensdag 22 maart 2017 @ 11:54:
[...]

Maar je hebt een Logitech Harmony. Kun je die acties dan niet gewoon instellen dat alles op de juiste manier ingesteld wordt? Vervolgens is het 1 druk op een knop. Moet je wel even de moeite nemen je harmony account weer naar boven te toveren...
Nou hij schakelt steeds automatisch terug omdat de receiver twee HDMI signalen uitstuurt, pakt ie telkens die op HDMI 2 (ARC). Maar wat ik nog erger vind is dat ie mijn receiver steeds naar de TV invoer schakelt (optical audio in) zodra ik iets op HDMI 1 wil gebruiken.

• THX
  • Niet online

THX

Vulcan750 schreef op woensdag 22 maart 2017 @ 14:13:
[...]

Nou zeg, spuuglelijk!? De vormgeving van het picture on glass vind ik (en blijkbaar ook veel anderen) juist prachtig! Er is namelijk eigenlijk geen rand, alleen een heel smal zwart kader om het scherm eindigend in een randje doorzichtig glas. Bovendien is het vrij logisch dat het "glass" geen gewoon glas is maar een soort van plexieglas. Gewoon glas of zelfs gehard glas is veel te kwetsbaar voor breken. En hoe vaak kom jij met iets scherps achterop de tv? :/
Smaken verschillen gelukkig! 😜 En dat is uiteraard prima. Ik vind het spuuglelijk. No offense!
De WAF was heel helder bij mij thuis... haha.

• Raziel
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 29-10 20:04
Phusebox schreef op woensdag 22 maart 2017 @ 15:53:
[...]

Nou hij schakelt steeds automatisch terug omdat de receiver twee HDMI signalen uitstuurt, pakt ie telkens die op HDMI 2 (ARC). Maar wat ik nog erger vind is dat ie mijn receiver steeds naar de TV invoer schakelt (optical audio in) zodra ik iets op HDMI 1 wil gebruiken.
Daarom heb ik Simplink uitstaan op de TV. De TV en de receiver deden steeds dingen die ik niet wilde (icm met mijn Harmony weliswaar). Nu stuur ik een simplink toggle commando nadat de versterker en TV op de juiste inputs staan, dan gaat simplink weer aan en heb ik audio via ARC. Hoop gedoe om uit te zoeken, maar bij gebrek aan een 4K versterker, moet ik het er maar mee doen.

• Puck
Phusebox schreef op woensdag 22 maart 2017 @ 15:53:
[...]

Dit zijn typisch van die "handigheidjes", automatisch switchen naar de poort waarvan de TV denk dat jij die nu gebruikt, die je tegenwerken. Als je dit soort constructies wil dan zou ik alle HDMI-CEC uitzetten en alle audio over ARC (HDMI of Optical) laten gaan. Dan schakelt de TV nooit meer automatisch van HDMI poort.

[ Voor 3% gewijzigd door Puck op 22-03-2017 16:41 ]

• GANGSTERKILLER
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 15-05-2018
Komt de B7 eigenlijk wel naar Nederland?

Alle 2017 modellen staan op de site van LG (NL) behalve de B7. http://www.lg.com/nl/oled-tv
Raziel schreef op woensdag 22 maart 2017 @ 16:23:
[...]

Daarom heb ik Simplink uitstaan op de TV. De TV en de receiver deden steeds dingen die ik niet wilde (icm met mijn Harmony weliswaar). Nu stuur ik een simplink toggle commando nadat de versterker en TV op de juiste inputs staan, dan gaat simplink weer aan en heb ik audio via ARC. Hoop gedoe om uit te zoeken, maar bij gebrek aan een 4K versterker, moet ik het er maar mee doen.
Mijn versterker is 4K maar maakt dat wat uit?
Puck schreef op woensdag 22 maart 2017 @ 16:40:
[...]

Dit zijn typisch van die "handigheidjes", automatisch switchen naar de poort waarvan de TV denk dat jij die nu gebruikt, die je tegenwerken. Als je dit soort constructies wil dan zou ik alle HDMI-CEC uitzetten en alle audio over ARC (HDMI of Optical) laten gaan. Dan schakelt de TV nooit meer automatisch van HDMI poort.
Maar dan schakelt hij ook niet naar de juiste audio als ik Netflix ofzo gebruik.

• Puck
Phusebox schreef op woensdag 22 maart 2017 @ 16:44:
[...]

[...]

Maar dan schakelt hij ook niet naar de juiste audio als ik Netflix ofzo gebruik.
Hoe bedoel je "juiste audio"? En bedoel je dan de Netflix app op de TV? CEC/Simplink heeft niks met audio te maken, maar met (automatische) bediening van andere apparaten over HDMI. De TV zend verder gewoon een audio-signaal uit en als jij je audio goed hebt ingesteld op je versterker, dan pakt die het juiste formaat.

Het nadeel van CEC uitzetten is vooral dat je je versterker apart moet inschakelen. Automatisch switchen vind ik zelf ook irritant. Met een Logitech Harmony kan je dit dan weer oplossen en heb je volledige controle.

Ik gebruik zelf overigens wel CEC, omdat ik gewoon 1 HDMI per apparaat gebruik, rechtstreeks op de TV, en ARC voor audio.

[ Voor 22% gewijzigd door Puck op 22-03-2017 16:53 ]

• Raziel
Phusebox schreef op woensdag 22 maart 2017 @ 16:44:
[...]

Wat het voor jou uitmaakt weet ik niet, maar voor mij betekent het dat ik mijn PS4 direct aan de TV moet hangen, ipv via mijn versterker. Ik wil wel audio via mijn versterker (uiteraard), maar dan moet je aan de slag met ARC. Zelfde geldt voor NetFlix. Heb je echter Simplink aanstaan, dan gaat je versterker automatisch aan (of uit), je inputs schakelen ... een nachtmerrie voor je Harmony. Vandaar dat ik het zo heb opgelost.

Mocht ik een UHD speler willen, zal ik wel een andere versterker moeten, want anders heb ik weer geen HD Audio via ARC. Het is leuk, dat nieuwe speelgoed, maar het kost klauwen met geld.

• VorteXLP
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 08-12-2024
GANGSTERKILLER schreef op woensdag 22 maart 2017 @ 16:41:
Komt de B7 eigenlijk wel naar Nederland?

Alle 2017 modellen staan op de site van LG (NL) behalve de B7. http://www.lg.com/nl/oled-tv
Nope.
Puck schreef op woensdag 22 maart 2017 @ 16:49:
[...]

Hoe bedoel je "juiste audio"? En bedoel je dan de Netflix app op de TV? CEC/Simplink heeft niks met audio te maken, maar met (automatische) bediening van andere apparaten over HDMI. De TV zend verder gewoon een audio-signaal uit en als jij je audio goed hebt ingesteld op je versterker, dan pakt die het juiste formaat.

Het nadeel van CEC uitzetten is vooral dat je je versterker apart moet inschakelen. Automatisch switchen vind ik zelf ook irritant. Met een Logitech Harmony kan je dit dan weer oplossen en heb je volledige controle.

Ik gebruik zelf overigens wel CEC, omdat ik gewoon 1 HDMI per apparaat gebruik, rechtstreeks op de TV, en ARC voor audio.
Ik dacht dat ik Simplink moest inschakelen om ARC te kunnen gebruiken.
Dat de receiver automatisch aangaat is wel handig voor mijn vrouw, die hoeft enkel op ON te drukken en kan via de CI+ tv kijken.

• k1978
De nieuwste update komt toch ook gewoon voor iedereen toch ? Duurt alleen wat langer ?

• Raziel
Phusebox schreef op woensdag 22 maart 2017 @ 16:57:
[...]

Dat de receiver automatisch aangaat is wel handig voor mijn vrouw, die hoeft enkel op ON te drukken en kan via de CI+ tv kijken.
Klopt (althans, mijn Onkyo doet geen ARC zonder CEC en op mijn B6 moet simplink aan om geluid over mijn receiver te krijgen), daarom zet ik dat met de Harmony aan nadat alles goed staat. Geluid van de TV is m.i. goed genoeg om zonder versterker te kijken. Niet al mijn devices ondersteunen CEC, en aangezien ik niet meer dan één afstandbediening wil hebben (en de remote van de B6 veel te weinig knoppen heeft) ben ik aangewezen op mijn Harmony. Wat ik overigens geen straf vind, het is even werk, maar je kan wel alles instellen zoals je wilt.
k1978 schreef op woensdag 22 maart 2017 @ 17:00:
De nieuwste update komt toch ook gewoon voor iedereen toch ? Duurt alleen wat langer ?
Als het goed is wel, maar wanneer is maar de vraag. Duitsland (bijvoorbeeld) heeft de .65 update die hier nu de huidige firmware is nooit gekregen.

[ Voor 23% gewijzigd door Raziel op 22-03-2017 17:06 ]

• Puck
Phusebox schreef op woensdag 22 maart 2017 @ 16:57:
[...]

ARC staat in principe los van CEC (maar veel apparaten bieden dit als 1 instelling aan). Het ligt heel erg aan de apparaten, wat je van CEC aan of uit kan zetten. Sommige kun je zo instellen dat je wel power on/off control wilt, maar geen auto-switch. Even goed de handleiding doornemen lijkt me. Helaas is het vaak alles of niets, en dan gaan sommige apparaten spontaan signalen uitsturen en switcht de TV naar dat signaal. Handig, maar zeker niet bij constructies waar je zelf controle over wilt.

In dat geval gewoon optical out gebruiken.
k1978 schreef op woensdag 22 maart 2017 @ 17:00:
Ja, alleen is het wel heel raar dat ze weer alleen een paar regio's hebben uitgekozen om deze verder uit te rollen en niet gewoon heel Europa. Hoe lang wil je blijven testen :P

• Baas41
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 17-12 13:05
Baas41 schreef op vrijdag 24 februari 2017 @ 11:15:
Ik heb een probleem met mijn 65E6V. Ik verbind de tv via WiFi met mijn router, waarna het de avond dat ik bv Netflix of YouTube kijk werkt. Maar als ik de volgende dag de tv weer aanzet, is de WiFi verbinding verbroken en staat het vinkje voor WiFi ook uit in het menu. Ik kan hem daarna ook niet meer aanzetten totdat ik de tv van de stekker haal en weer aanzet. Ik heb al de laatste update .95 geprobeerd, maar het probleem blijft bestaan. Iemand anders ook dit probleem tegengekomen? Ik kan er weinig over vinden eerlijk gezegd.
Om even terug te komen op mijn probleem. LG heeft onlangs een update gepost en dit lijkt mijn probleem voorlopig op te lossen. Zal denk ik een fout in de firmware zijn.

http://www.lg.com/us/supp...etwork-errors-after-setup

Ik heb de de Quickstart+ functie dus uitgezet en dat lijkt te werken..

• Cardwizard
Die update komt echt wel hier uit , zijn ook echte gewenste verbeteringen , als je niet wachten wil "gewoon" downloaden op de site van LG India , werkt perfect !
Puck schreef op woensdag 22 maart 2017 @ 17:03:
[...]

ARC staat in principe los van CEC (maar veel apparaten bieden dit als 1 instelling aan). Het ligt heel erg aan de apparaten, wat je van CEC aan of uit kan zetten. Sommige kun je zo instellen dat je wel power on/off control wilt, maar geen auto-switch. Even goed de handleiding doornemen lijkt me. Helaas is het vaak alles of niets, en dan gaan sommige apparaten spontaan signalen uitsturen en switcht de TV naar dat signaal. Handig, maar zeker niet bij constructies waar je zelf controle over wilt.

In dat geval gewoon optical out gebruiken.

[...]
Optical out is geen optie. Die aansluiting zit ruk en de kabel zorgt ervoor dat de tv nog verder van de muur af hangt dan.

• Cardwizard
Phusebox schreef op woensdag 22 maart 2017 @ 18:18:
[...]

Optical out is geen optie. Die aansluiting zit ruk en de kabel zorgt ervoor dat de tv nog verder van de muur af hangt dan.
Afbeeldingslocatie: https://www.kabeldirect.nl/media/catalog/product/cache/1/image/650x/040ec09b1e35df139433887a97daa66f/o/p/optische_toslink_plug_-_mini_3_5mm_toslink_jack_haakse_adapter.jpg
Heb de toslink al uit mijn kabelboom gehaald ;(

• invincible30
  • Laatst online: 15-12 23:45

invincible30

Psn: pelter29

Nvt

[ Voor 98% gewijzigd door invincible30 op 22-03-2017 20:54 ]

• BlowFish
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 16-11 21:09
Wie heeft er een lijst kunnen vinden met gekalibreerde 3D instellingen? 3D ziet er echt super uit op een OLED TV! (E6). Maar toch benieuwd of het nog beter kan :X

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 25-12 15:23
BlowFish schreef op woensdag 22 maart 2017 @ 22:55:
Wie heeft er een lijst kunnen vinden met gekalibreerde 3D instellingen? 3D ziet er echt super uit op een OLED TV! (E6). Maar toch benieuwd of het nog beter kan :X
Universele calibratie instellingen zijn vrij zinloos aangezien de panelen allemaal anders zijn en verschillende veranderingen nodig hebben om tot een "optimaal" beeld te komen.

Nickname does not reflect reality

• BlowFish
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 16-11 21:09
Brad Pitt schreef op woensdag 22 maart 2017 @ 23:08:
[...]

Universele calibratie instellingen zijn vrij zinloos aangezien de panelen allemaal anders zijn en verschillende veranderingen nodig hebben om tot een "optimaal" beeld te komen.
Eens, echter is het vaak wel een goed startpunt inplaats van zelf aanklooien zonder calibratie materiaal. Ik gebruik ook de instellingen voor 2D weergave welke op verschillende fora terug komen en dat ziet er veel beter uit dan de standaard settings :>

• rajackar
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 23-12 13:46

rajackar

Blood Minister

Damn, horizon: zero dawn met 4k HDR is echt adembenemend mooi :)

Shrouded by night, but with steady stride. Colored by blood, but always clear of mind. - AMD 9800X3D - Asus RTX 5090 Astral - PS5

• Cardwizard
rajackar schreef op donderdag 23 maart 2017 @ 00:10:
probeer ook even Resogun :9

• rajackar
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 23-12 13:46

rajackar

Blood Minister

Ook fantastisch inderdaad :)

Shrouded by night, but with steady stride. Colored by blood, but always clear of mind. - AMD 9800X3D - Asus RTX 5090 Astral - PS5

• Grudgie
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 22-12 18:45

Grudgie

PSN: Grudgie7

rajackar schreef op donderdag 23 maart 2017 @ 00:10:
Ghe! Mooi is dat he! :) Kan dan ook zo genieten van de omgeving.

• Yellowneck
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Yellowneck

Dure hobby....:\

De update staat nu ook officieel op de Nederlandse LG portal site *O* *O*
@Puck kan nu z'n hash-checks officieel verifieren en valideren voor de "Nederlandse" versie ;) :P
(nog bedankt voor het testen van het Taipei filmpje trouwens! Dan ligt het aan mn netwerk en kan ik daar het gaan zoeken)

Firmware 04.31.10 LG Nederland voor de B6: http://www.lg.com/nl/onde...ning-product/lg-OLED55B6V
1. Improvement
1) Improve the sound Hum noise
2) Add the HDR Game mode to improve the input lag

2. Applicable model list
OLED55B6V-Z
OLED65B6V-Z
OLED55B6J-Z
OLED65B6J-Z
OLED55B6D-Z
OLED65B6D-Z
70UH700V-ZA
49UH770V-ZA
55UH770V-ZA
60UH770V-ZA
65UH770V-ZA
49UH7707-ZA
55UH7707-ZA
60UH7707-ZA
65UH7707-ZA
49UH7709-ZA
55UH7709-ZA
60UH7709-ZA
65UH7709-ZA
Vreemd is wel dat ze 04.30.65 van de site hebben gehaald (zal sowieso verwerkt zitten in deze versie), maar de rest staat er nog wel op.

Fotogear: Canon EOS RP | Canon 400D + BG-E3 | RF 24-105mm F4.0L | 50mm F1.8 | 17-40mm F4.0L | 70-200mm F4.0L | 100mm F2.8L Macro | 430EX II

Ben toch eens aan het kijken naar mogelijkheden voor kalibreren van mijn tv, al twijfel ik nog steeds over de meerwaarde en of het echt zo'n groot verschil gaat zijn.

Iemand nog tips voor bedrijven/personen in de regio Limburg?

• Evanesco
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 24-12 17:00
Phusebox schreef op dinsdag 14 maart 2017 @ 06:51:
Maar biedt zo'n kalibratie écht meerwaarde?

Als ik bezig ben met ontwerpen, ja, dan wil ik zeker weten dat mijn kleuren kloppen met de prints die er gemaakt worden. Maar voor mijn tv thuis? Je zult het verschil vast zien als de tv's naast elkaar staan maar bij normaal gebruik? Er zijn ook externe factoren. Licht van buiten, de kleurtemperatuur van de verlichting in je kamer.

Of kijkt iedereen hier alleen in een volledig verduisterde ruimte zonder enige lichtbron?
Oh en brildragers, weet je zeker dat je geen coating op je glazen hebt die verkleuring veroorzaakt (ja die zijn er meer dan je denkt).

En dan moet je content ook nog eens geschikt zijn. Al met al voor mij blijft kalibreren van thuis schermen een luxe die zeker geen must is. Beetje in de categorie hdmi kabel van 80 euro.
Eerst post je dit over kalibreren en nou vraag je naar tips voor bedrijven? |:( Maar je twijfelt ook (weer) of het wel toegevoegde waarde heeft terwijl je onderdeel was van de laatste discussie in dit topic over kalibreren. Meerdere mensen hebben toen gezegd dat zij het de moeite waard vinden en hebben hun ervaring gedeeld. Ook de vraag over bedrijven is meermaals voorbij gekomen en beantwoord op het forum.

Wat verwacht je nou nog? Dat wij met z'n allen gaan zeggen dat je het gewoon moet doen of dat we je gaan overhalen?! Doe het en deel je ervaringen of doe het niet, maar ga alsjeblieft ergens anders je twijfels delen want daar ben ik in ieder geval niet in geinteresseerd en ik vermoed velen met mij.

Verwijderd

Yellowneck schreef op donderdag 23 maart 2017 @ 02:05:
@Puck kan nu z'n hash-checks officieel verifieren en valideren voor de "Nederlandse" versie ;) :P
(nog bedankt voor het testen van het Taipei filmpje trouwens! Dan ligt het aan mn netwerk en kan ik daar het gaan zoeken)

Firmware 04.31.10 LG Nederland voor de B6: http://www.lg.com/nl/onde...ning-product/lg-OLED55B6V

[...]

Vreemd is wel dat ze 04.30.65 van de site hebben gehaald (zal sowieso verwerkt zitten in deze versie), maar de rest staat er nog wel op.
Update is ook via OTA beschikbaar *O*
Evanesco schreef op donderdag 23 maart 2017 @ 07:11:
[...]

Eerst post je dit over kalibreren en nou vraag je naar tips voor bedrijven? |:( Maar je twijfelt ook (weer) of het wel toegevoegde waarde heeft terwijl je onderdeel was van de laatste discussie in dit topic over kalibreren. Meerdere mensen hebben toen gezegd dat zij het de moeite waard vinden en hebben hun ervaring gedeeld. Ook de vraag over bedrijven is meermaals voorbij gekomen en beantwoord op het forum.

Wat verwacht je nou nog? Dat wij met z'n allen gaan zeggen dat je het gewoon moet doen of dat we je gaan overhalen?! Doe het en deel je ervaringen of doe het niet, maar ga alsjeblieft ergens anders je twijfels delen want daar ben ik in ieder geval niet in geinteresseerd en ik vermoed velen met mij.
Ik ben vooral benieuwd om het verschil eens te zien, ja er is ergens een link gepost met foto's op een forum maar dat zegt niets. Gelukkig mag een mens niet van mening veranderen of onderzoek doen of zijn mening bijgesteld moet worden.

Bovendien heb ik geen bedrijf zien langskomen dat hier in de buurt zit, maar waarom moet ik mezelf eigenlijk verdedigen. Er zit toch altijd wel weer een zeikerd tussen die gelukkig altijd de ene ware mening, visie en kennis in huis heeft om mij te veroordelen.

• Evanesco
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 24-12 17:00
Phusebox schreef op donderdag 23 maart 2017 @ 07:39:
[...]

Ik ben vooral benieuwd om het verschil eens te zien, ja er is ergens een link gepost met foto's op een forum maar dat zegt niets. Gelukkig mag een mens niet van mening veranderen of onderzoek doen of zijn mening bijgesteld moet worden.

Bovendien heb ik geen bedrijf zien langskomen dat hier in de buurt zit, maar waarom moet ik mezelf eigenlijk verdedigen. Er zit toch altijd wel weer een zeikerd tussen die gelukkig altijd de ene ware mening, visie en kennis in huis heeft om mij te veroordelen.
Als je een gekalibreerde tv wilt zien: regel dat zou ik zo zeggen of vraag een mede-tweaker hier. Mijn punt: dit is niet het "overtuig Phusebox van kalibreren"-topic. De pros en cons zijn allemaal al genoemd en je zult jammergenoeg voor jou zelf moeten besluiten wat je doet.
Evanesco schreef op donderdag 23 maart 2017 @ 08:02:
[...]

Als je een gekalibreerde tv wilt zien: regel dat zou ik zo zeggen of vraag een mede-tweaker hier. Mijn punt: dit is niet het "overtuig Phusebox van kalibreren"-topic. De pros en cons zijn allemaal al genoemd en je zult jammergenoeg voor jou zelf moeten besluiten wat je doet.
Tja regel dat, daarom was ik op zoek naar een bedrijf dat het kalibreren hier in de buurt doet, die weten of hebben vast iemand waar ik dat kan zien.

250 euro vergokken op iets niet tastbaars, of waarvan je niet weet wat je ervoor terugkrijgt, blijft veel geld. Maar goed ga wel ergens anders zoeken.

• XilenceSR
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 04-12 15:03
Evanesco schreef op donderdag 23 maart 2017 @ 07:11:
[...]

Misschien hebben de argumenten van de mensen die voor kalibreren waren in die discussie wel impact gehad op Phusebox en begint hij er nu toch voor open te staan? Dat is vaak het doel van een discussie... andere mensen andere perspectieven doen accepteren.

Hij vraagt letterlijk alleen maar of iemand een mannetje weet die dit voor hem zou kunnen doen in zijn omgeving...

• Niek-panna
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 25-12 00:20
Laten we niet inderdaad alles opblazen wat Phusebox zegt of vraagt.
Nu weer on-topic graag

PSN ID: RedrumNL

• Puck
Yellowneck schreef op donderdag 23 maart 2017 @ 02:05:

[...]

Fijn dat hij er eindelijk is! Iemand op AVforums heeft al een vergelijking gedaan en de NL firmware is (zoals verwacht) exact hetzelfde als de India, Afrika, Australië versie. Iedereen die dus al ge-update had zit goed.

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13:36

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

Tv geupdate 👍🏻

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Pagina: 1 ... 76 ... 112 Laatste

Let op:
Dit topic is bedoeld om te discussiëren over OLED televisies; de techniek, voordelen, nadelen, instellingen, etc.

We hebben sinds kort ook een merkspecifiek topic voor LG: [LG OLED] Ervaringen & Discussie. Hier dus geen posts meer betreffende LG.

Als je op zoek bent naar de laatste aanbiedingen kun je een kijkje nemen in \[Prijs-discussie] OLED Televisies. Als je op zoek bent naar persoonlijk aankoopadvies, kun je een topic starten in Consumentenelektronica Aankoopadvies.