LG is nooit het merk geweest waar ik aan moest denken bij het kopen van een nieuwe TV, maar ik heb wel respect voor hun. Zonder LG hadden we nu niet kunnen genieten van een groot display met een infinite contrast ratio. Samsung is nog steeds de marktleider maar zij maken (vooralsnog) alleen LCD TV's, hun OLED screens is een succes op smartphones maar OLED TV's produceren doen ze niet (meer). Een gemiste kans. Jammer dat Samsung die screens niet afhaalt bij hun Koreaanse concurrent. Met Samsung's naam zouden deze superieure TV's nog een veel groter succes kunnen worden.
Nu zijn ze de concument aan 't misleiden met "QLED", wat nog steeds een LCD is. De tekortkomingen zag ik dan ook weer voorbij komen in een video, nog steeds is daar die vreselijke lightbleeding te zien. De ZD9 van Sony is de enige LCD die in de buurt komt van OLED, maar dan nog zou ik nooit zo veel geld uitgeven aan een LCD.
Samsung komt wel met een echte QLED, die net als OLED self-emitting is, maar tot die tijd is OLED gewoon het beste wat je kunt kopen. Dat LG nu ook serieus rekening houdt met gamers (slechts 21ms latency voor alle 2017 OLED's) kan ik natuurlijk alleen maar toejuichen. Ik vind dit een super belangrijk aspect aan een TV.
De A1 van Sony en die Panasonic OLED voor dit jaar is me niks waard wanneer ze een hoge input lag hebben. Hoe goed hun beeldverwerking ook mag zijn. En die van Philips word ik ook niet vrolijk van.
Maar een 2017 OLED gaat er komen, ik kan er nu gewoon niet meer omheen als liefhebber van de beste image quality inclusief low latency voor gaming.
LG, bedankt voor het pushen van OLED.
[
Voor 24% gewijzigd door
GANGSTERKILLER op 22-03-2017 04:35
]