• Rohit
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 19-12 12:42
Vanavond maar eens proberen om de 55B6D te updaten via OTA, anders usb!
Malt007 schreef op woensdag 22 maart 2017 @ 11:51:
[...]

Ben benieuwd wat je mist aan WebOS, zou voor geen goud terug gaan naar een TV met Android, wat een rommel is dat zeg. Zie ook het Sony tv topic met 350+ pagina's met androidgerelateerd gelazer.
Vooral het kunnen casten van bijna alles op mijn android toestel. En heb het gevoel dat de apps daar vaker worden geüpdatet dan bij WebOS (YouTube,videoland etc) Ik heb nog geen enkele update gehad in 3 maanden...

Samsung Galaxy Z Fold6 1TB

• LOTG
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 18-12 18:36
rohit schreef op donderdag 23 maart 2017 @ 10:25:

[...]

Vooral het kunnen casten van bijna alles op mijn android toestel. En heb het gevoel dat de apps daar vaker worden geüpdatet dan bij WebOS (YouTube,videoland etc) Ik heb nog geen enkele update gehad in 3 maanden...
Youtube gaat nu inderdaad wat langzamer maar ik heb daar sinds october(denk ik) vorig jaar toch wel 3 updates van gehad.

Maar ja als het casten vanaf je android toestel een feature is die je belangrijk vind moet je daar voor gaan.

• Malt007
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 22-12 13:13

[...]

Mis je features in de huidige software varianten dan? Updates zijn leuk als er iets wordt toegevoegd maar de meeste apps zijn gewoon al compleet.

• Cardwizard
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 16:00

[...]

koop er een Chromecast bij , opgelost en werkt nog makkelijker ook

• rajackar
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 23-12 13:46

rajackar

Blood Minister

Malt007 schreef op donderdag 23 maart 2017 @ 10:29:
[...]

Mis je features in de huidige software varianten dan? Updates zijn leuk als er iets wordt toegevoegd maar de meeste apps zijn gewoon al compleet.
Youtube HDR ondersteuning ;)

Shrouded by night, but with steady stride. Colored by blood, but always clear of mind. - AMD 9800X3D - Asus RTX 5090 Astral - PS5

• Malt007
rajackar schreef op donderdag 23 maart 2017 @ 10:58:
[...]

Youtube HDR ondersteuning ;)
Fair enough. Nu moet ik bekennen dat ik zelden apps van de tv gebruik en vind het gebruiksgemak van WebOS al superieur aan de android tv die ik hiervoor had. Daarnaast staat android op tv's in de kinderschoenen, als je het Sony2015 tv topic leest schrik je je rot wat voor problemen er allemaal zijn. Redelijk bizar dat dat is vrijgegeven mijns inziens, je wordt gewoon gebruikt als betatester bij een tv van 2000+ euro.

• rajackar

rajackar

Blood Minister

Malt007 schreef op donderdag 23 maart 2017 @ 11:05:
[...]

Fair enough. Nu moet ik bekennen dat ik zelden apps van de tv gebruik en vind het gebruiksgemak van WebOS al superieur aan de android tv die ik hiervoor had. Daarnaast staat android op tv's in de kinderschoenen, als je het Sony2015 tv topic leest schrik je je rot wat voor problemen er allemaal zijn. Redelijk bizar dat dat is vrijgegeven mijns inziens, je wordt gewoon gebruikt als betatester bij een tv van 2000+ euro.
Tja, ik gebruik de youtube app eigenlijk best veel. Maar eerlijk gezegd is dat nooit HDR content dus het "gemis" is beperkt. Ik hoop wel dat ze er mee gaan komen want het wordt natuurlijk wel meer in de komende tijd.

Shrouded by night, but with steady stride. Colored by blood, but always clear of mind. - AMD 9800X3D - Asus RTX 5090 Astral - PS5

• LOTG
rajackar schreef op donderdag 23 maart 2017 @ 11:21:
[...]

Tja, ik gebruik de youtube app eigenlijk best veel. Maar eerlijk gezegd is dat nooit HDR content dus het "gemis" is beperkt. Ik hoop wel dat ze er mee gaan komen want het wordt natuurlijk wel meer in de komende tijd.
Youtube verteld je volgens mij ook niet dat het HDR is als je geen HDR support hebt, maar hier staan bijvoorbeeld een paar mooie filmpjes tussen die ik toch wel graag in HDR wil zien.
Maar er is toch ondersteuning voor HDR in de YouTube app? Of op WebOS 3.0 niet?

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

• Puck
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23-12 17:42
Phusebox schreef op donderdag 23 maart 2017 @ 11:30:
Schijnbaar alleen op de G6 (die niemand heeft). Alle andere modellen hebben nog geen HDR in de YouTube app.

Arrived anxious, left bored

• rajackar

rajackar

Blood Minister

Phusebox schreef op donderdag 23 maart 2017 @ 11:30:
Voor zever ik weet niet. Op de C7 dus wel?
Lijkt me niet direct met WebOS 3.5 te maken te hebben aangezien apps updates krijgen los van het OS.

• Raziel
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 29-10 20:04
Dacht dat YouTube HDR HLG had en niet HDR10?

[ Voor 7% gewijzigd door Raziel op 23-03-2017 11:33 ]

• rajackar

rajackar

Blood Minister

Raziel schreef op donderdag 23 maart 2017 @ 11:32:
Dacht dat YouTube HDR HLG had en niet HDR10?
Hmm, dat hem ik nergens opgevangen maar het zou wel verklaren waarom dat nog niet in de 6 lijn zit dan.
Lijkt me wel raar aangezien HLG eigenlijk voor over the air uitzendingen bedoeld is en HDR10 ook licentie vrij te gebruiken is.

rajackar schreef op donderdag 23 maart 2017 @ 11:31:
[...]

Voor zever ik weet niet. Op de C7 dus wel?
Lijkt me niet direct met WebOS 3.5 te maken te hebben aangezien apps updates krijgen los van het OS.
Ja de C7 heeft wel HDR in YouTube.

• rajackar

rajackar

Blood Minister

Phusebox schreef op donderdag 23 maart 2017 @ 11:36:
[...]

Ja de C7 heeft wel HDR in YouTube.
Enjoy ;)
Ik hoop dat wij B6 bezitters dat ook krijgen al is het nu geen groot gemis. Ben al erg blij met de HDR game mode. Controls voelen nu super responsief :)

• nodog
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 19-12 22:33
Beetje een vraag in het wild maar gebruikt er iemand een Pioneer VSX-1131 receiver in combinatie met LG 6-serie en werkt CEC daar goed op? (kun je op de TV de ingangsbron van de Pioneer kiezen?)

• totalatool
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 25-12 22:02
Inschattend dat de prijzen van een LG 55E6V en 55C7V redelijk bij elkaar in de buurt liggen, wat zou dan jullie voorkeur hebben, als je geen soundbar of surround set oid hebt, maar wel een versterker met twee goede vloerstaande speakers? Ik wilde de E6V, maar twijfel nu.

LEGO te koop

• Puck
totalatool schreef op donderdag 23 maart 2017 @ 11:58:
Inschattend dat de prijzen van een LG 55E6V en 55C7V redelijk bij elkaar in de buurt liggen, wat zou dan jullie voorkeur hebben, als je geen soundbar of surround set oid hebt, maar wel een versterker met twee goede vloerstaande speakers? Ik wilde de E6V, maar twijfel nu.
Als je geen 3D wilt zou ik voor de 7C gaan.

• LuisjeNL
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 15:01
Lekker je versterker gebruiken met 2 goede speakers;) als je beter geluid wilt kun je die altijd nog upgraden. Met de vaste soundbar van je TV gaat dat zo moeilijk;)

Verder puur persoonlijk natuurlijk.

Lichtpuntje...

• totalatool
Ah ja, 3D. Ik weet niet eigenlijk. Ik heb in elk geval geen 3D films, zelfs geen bluray-speler oid, en zou voornamelijk Netflix, Ziggo tv en wat downloads (indien niet op Netflix of Ziggo) kijken. Ik zie mezelf ook niet heel regelmatig midden op de bank tegen m'n vrouw aan gedrukt met zo'n brilletje op zitten, maar misschien zou ik daar anders over denken als ik het had ervaren. ;)

LEGO te koop

• Cardwizard
totalatool schreef op donderdag 23 maart 2017 @ 12:04:
Ik zie mezelf ook niet heel regelmatig midden op de bank tegen m'n vrouw aan gedrukt ........ maar misschien zou ik daar anders over denken als ik het had ervaren. ;)
Je mist wat >:)

• totalatool
Haha, twee kinderen verder en dat soort gezelligheid vindt niet meer plaats op de bank. ;)
Maar dan nog, zo'n brilletje maakt het juist nogal onpersoonlijk, voor mijn gevoel.

[ Voor 32% gewijzigd door totalatool op 23-03-2017 12:21 ]

LEGO te koop

• rajackar

rajackar

Blood Minister

Ik vraag me wel opeens af wat voor 3d film je dan kijkt...

• LOTG
totalatool schreef op donderdag 23 maart 2017 @ 12:21:
Haha, twee kinderen verder en dat soort gezelligheid vindt niet meer plaats op de bank. ;)
Maar dan nog, zo'n brilletje maakt het juist nogal onpersoonlijk, voor mijn gevoel.
Ik dacht dat ze daarvoor opa en oma hadden uitgevonden :+

• totalatool
Koest mensen. ;)
On-topic, 3D buiten beschouwing gelaten dan, het lijkt immers toch een overleden format.
Dan is het weer de keuze tussen 55B6V voor zo'n €1800, of 55C7V voor misschien €2400. Hmm.

LEGO te koop

totalatool schreef op donderdag 23 maart 2017 @ 12:26:
Koest mensen. ;)
On-topic, 3D buiten beschouwing gelaten dan, het lijkt immers toch een overleden format.
Dan is het weer de keuze tussen 55B6V voor zo'n €1800, of 55C7V voor misschien €2400. Hmm.
Ach ik dacht zo, tv gaat 5 jaar mee. 600 euro op 5 jaar is 10 euro per maand of 33ct per dag.

:D

• totalatool
Onze huidige tv is een Sony Bravia 37" van 2009, nu zo'n acht jaar oud. In zo'n geval is de "afschrijving" nog minder. :)

LEGO te koop

totalatool schreef op donderdag 23 maart 2017 @ 12:30:
Onze huidige tv is een Sony Bravia 37" van 2009, nu zo'n acht jaar oud. In zo'n geval is de "afschrijving" nog minder. :)
Ik merk dat de 'levensduur' bij mij steeds korter wordt. Eerste TV 6 jaar, tweede TV iets minder dan 5 jaar, dus deze zal wel op 4 jaar uitkomen.

• ViNOK16Bit
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 09:18
rajackar schreef op donderdag 23 maart 2017 @ 11:38:
[...]

Enjoy ;)
Ik hoop dat wij B6 bezitters dat ook krijgen al is het nu geen groot gemis. Ben al erg blij met de HDR game mode. Controls voelen nu super responsief :)
Ik lees her en der dat de B6,C6,E6 geen support hebben voor vp9 profile 2 wat Youtube gebruikt voor HDR.

• LOTG
Dat had Samsung ook niet en hebben ze er in gepatched.
Kan allemaal, kwestie van willen.

• Cardwizard
totalatool schreef op donderdag 23 maart 2017 @ 12:26:
Koest mensen. ;)
Ik zou zeggen 600 euro in de pocket houden en voor de B6 gaan , verschil is te minimaal in mijn ogen tussen die 2 modellen

• Ben er
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 03-03-2022
Ik heb de nieuwe firmware gedownload en op een usb stick gezet nu zegt de tv dat er niks op de stick staat wie kan mij adviseren wat doe ik niet goed

• Cardwizard
Staat het in een mapje genaamd LG_DTV ? en anders gewoon OTA toch

• Raziel
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 29-10 20:04
Ben er schreef op donderdag 23 maart 2017 @ 12:46:
Ik heb de nieuwe firmware gedownload en op een usb stick gezet nu zegt de tv dat er niks op de stick staat wie kan mij adviseren wat doe ik niet goed
Staat de .epk file in een map LG_DTV?

• Ambition88
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 13:18
Even een vraagje aangezien ik op technisch gebied kwa kennis tekort schiet, ik las in een comment bij de review van rtings.com het volgende :
I would rather deal with vertical banding on my ks9000 then have to worry about the organic material in the OLED decaying in five years. It has been proven that the colors fade and lose accuracy over time, usually beginning with the blue pixels first
In hoeverre is dit waar? :) is natuurlijk een beetje lastig te zeggen omdat momenteel nog niemand meerdere jaren in bezit is van een OLED maar misschien is er iemand die hier toch wat zinnigs over kan zeggen

• nodog
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 19-12 22:33
Ik wil niet blijven hameren op mijn problemen met CEC koppelen van Denon versterker met de TV maar heb net de software update uitgevoerd en nu werkt alles perfekt. ARC én CEC zoals het hoort. Wie had dat gedacht. Nu maar hopen dat het goed blijft gaan maar voorlopig ben ik voorzichtig blij.

• Cardwizard
Ambition88 schreef op donderdag 23 maart 2017 @ 12:50:
Even een vraagje aangezien ik op technisch gebied kwa kennis tekort schiet, ik las in een comment bij de review van rtings.com het volgende :

[...]

In hoeverre is dit waar? :) is natuurlijk een beetje lastig te zeggen omdat momenteel nog niemand meerdere jaren in bezit is van een OLED maar misschien is er iemand die hier toch wat zinnigs over kan zeggen
Typisch "goed praten" van een eigenaar van een LCD met bijbehorende problemen , er zit wel waarheid in MAAR de huidige modellen zouden er stukken minder last van moeten hebben , en daarbij een beetje Tweaker koopt binnen 5 jaar een nieuwe ... dus heb je er geen last van 😂

• Silverdax
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 16-07 23:25
Treevium schreef op donderdag 23 maart 2017 @ 12:58:
[...]

Typisch "goed praten" van een eigenaar van een LCD met bijbehorende problemen , er zit wel waarheid in MAAR de huidige modellen zouden er stukken minder last van moeten hebben , en daarbij een beetje Tweaker koopt binnen 5 jaar een nieuwe ... dus heb je er geen last van 😂
Juist vanwege het feit dat er maar weinig mensen zijn die al meer dan 5 jaar in het bezit zijn van een OLED en daarbij zullen het ook nog eens flink oudere modellen zijn, slaat zijn opmerking al nergens op.
Puur een soort LCD fanboy prietpraat.

• Ambition88
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 13:18
Treevium schreef op donderdag 23 maart 2017 @ 12:58:
[...]

Ja als dit pas echt plaatsvind na 5 jaar heb ik er geen moeite mee, maar als ik voor 3000,- een tv koop en het zou na 2/3 jaar al merkbaar zijn zou ik wel echt ffe flink zuur zijn. :+

ik las ook iets over een verschil tussen RGB OLED en white OLED ofzo? en met white OLED zou het minder van toepassing zijn? snap er allemaal geen bal van :X

[ Voor 12% gewijzigd door Ambition88 op 23-03-2017 13:09 ]

• Yellowneck
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Yellowneck

Dure hobby....:\

Inderdaad, een eigenaar van een LCD-televisie die eventjes wat gaat lezen over OLED en dan het halve onderzoek doet.

Ja, het aantal branduren was in het begin niet zo denderend (36,000 uur), tegenwoordig claimt LG op 100,000 uur te zitten. Maarja, wat is hun definitie hiervan (is de paneel na ~100,000 helemaal op of niet meer volgens 'normen')

En ja, een OLED paneel zal, net als bij plasma het geval was, degraderen naarmate het aantal branduren toeneemt. Maar voordat je ook maar uberhaupt hier iets van gaat merken heeft menigeen allang een andere televisie denk ik. Er zijn geen harde cijfers, ook is het naar mijn weten niet getest (zou waarschijnlijk fysiek geeneens mogelijk zijn (televisie bestaat nog geeneens zo lang), over wanneer degradatie optreedt. Daarnaast is dit sterk afhankelijk van de instellingen (OLED light, contrast, brightness, eco stand etc).

Dusja, zou niet er niet wakker van liggen :P. Bovendien haalt hij zijn zogenaamde "proven" claim meteen onderuit door 5 jaar te claimen. 5 jaar wat? Non-stop televisie kijken, 1 uur per dag, 23 uur per dag?

Fotogear: Canon EOS RP | Canon 400D + BG-E3 | RF 24-105mm F4.0L | 50mm F1.8 | 17-40mm F4.0L | 70-200mm F4.0L | 100mm F2.8L Macro | 430EX II

• LuisjeNL
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 15:01
100.000 uur is vooralsnog (ongeveer) elke dag 10 uur TV kijken voor de komende 30 jaar.

In 30 jaar is de rest van de TV van ellende al uit elkaar gevallen :+

Succes!

Lichtpuntje...

• Dimens
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 07-01-2024

[...]

In hoeverre is dit waar?
Er zit een kern van waarheid in maar is zeer sterk overdreven en zijn argument betreffende de blauwe pixels is op geen manier van toepassing op de huidige OLED-televisies. Typisch iemand die ooit iets over OLED's heeft gelezen zonder het fijne te kennen en dat nu onjuist op OLED toepast.

Waarschijnlijk heeft hij zich ook niet bedacht dat de LED's die zijn LCD-televisie voorzien van achtergrondverlichting met de jaren ook langzaam vergaan waardoor kleuren net zo goed vervagen totdat het beeld helemaal donker is. Maar voor die tijd is het toestel zowel economisch als technisch allang volledig afgeschreven, net zoals een OLED-televisie dat is.

Kortom; niets van aantrekken.

• Yellowneck
  • Niet online

Yellowneck

nodog schreef op donderdag 23 maart 2017 @ 12:56:
Ik wil niet blijven hameren op mijn problemen met CEC koppelen van Denon versterker met de TV maar heb net de software update uitgevoerd en nu werkt alles perfekt. ARC én CEC zoals het hoort. Wie had dat gedacht. Nu maar hopen dat het goed blijft gaan maar voorlopig ben ik voorzichtig blij.
Mooi om te horen, kan je wellicht eindelijk een punt achter jouw HDMI-CEC-horror-drama zetten :+ . Heeft je flink wat tijd en HDMI-kabels gekost :o

Fotogear: Canon EOS RP | Canon 400D + BG-E3 | RF 24-105mm F4.0L | 50mm F1.8 | 17-40mm F4.0L | 70-200mm F4.0L | 100mm F2.8L Macro | 430EX II

• Malt007

[...]

Dit is gebaseerd op de eerste generatie OLED's van Samsung. Die gebruikten LED's in verschillende kleuren waarbij de blauwe relatief snel degradeerde. Aangezien LG het patent van Kodak heeft waarbij er kleurenfilters achter normale LED's zit hebben de LG's hier geen last van. (vrees dat dit in het eggie wat ingewikkelder ligt maar volgens mij klopt het in de basis wel).

Dus simpelweg weer een hardnekkig fabeltje net als het inbranden bij OLED en Plasma, het energieverbruik van Plasma en de consument laat zich lekker opschepen met inferieure producten.

• THX
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

THX

LuisjeNL schreef op donderdag 23 maart 2017 @ 13:11:
100.000 uur is vooralsnog (ongeveer) elke dag 10 uur TV kijken voor de komende 30 jaar.

In 30 jaar is de rest van de TV van ellende al uit elkaar gevallen :+

Succes!
Ik geloof dat er minimaal 70000 uur levensduur gesteld wordt. Dat is 24 uur per dag voor de komende 8 jaar. Flinke tweaker die dat vol houdt, al zou het natuurlijk wel een reaguurder kunnen zijn op een collega website... :+

• Cardwizard
Malt007 schreef op donderdag 23 maart 2017 @ 13:23:
[...]

de consument laat zich lekker opschepen met inferieure producten.
Klopt niet helemaal , denk dat 90% het niet boeit (als het maar een grote tv is) , het er niet voor over heeft , of het niet kan betalen ..... blijven toch wel tv's voor de liefhebbers in deze prijsklasse

Ik word meestal maar vreemd aangekeken als ik zeg wat ik voor de tv betaald heb

• LOTG
Het is inderdaad iets ingewikkelder dan dat maar het idee is dat je geen RGB leds hebt maar alleen witte leds. Dit zou in theorie betekenen dat ze allemaal de zelfde half-life (ok, half brightness) hebben omdat ze allemaal wit zijn en niet zo als bij RGB dat blauw inderdaad veel sneller slijt dan rood en groen. In de praktijk is dat natuurlijk niet helemaal waar want niet iedere kleur word evenveel gebruikt.

Wat de huidige half-life van deze OLED techniek is durf ik niet te zeggen, maar voor LCD/LED ligt dat op max 40000 uur. Als LG 100000 uur als levensduur geeft zou dat beteken dat de half life toch wel ergens rond die 40000 zal liggen.

• Malt007
Treevium schreef op donderdag 23 maart 2017 @ 13:29:
[...]

Klopt niet helemaal , denk dat 90% het niet boeit (als het maar een grote tv is) , het er niet voor over heeft , of het niet kan betalen ..... blijven toch wel tv's voor de liefhebbers in deze prijsklasse

Ik word meestal maar vreemd aangekeken als ik zeg wat ik voor de tv betaald heb
Plasma's waren tegen het einde echt een koopje voor de kwaliteit die je kreeg, sowieso een klap beter dan gelijk geprijsde LCD's. De iets hogere energiekosten (bij normaal gebruik iets van 10-20 euro per jaar) wogen hier niet tegenop, maar toch ging plasma kapot.

• ViNOK16Bit
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 09:18
En de witte oleds zijn weer opgebouwd uit geel en blauw. Wat dat doet voor de slijtage van blauw in de basis weet ik niet.
Afbeeldingslocatie: https://cnet1.cbsistatic.com/img/T_0KGqy9rQWAHVFoPDvCZBHcPlE=/fit-in/970x0/2014/10/02/dfeb37b0-db93-41f6-b5b9-ba4cdac6a735/lg-oled-blue-yellow.jpg
https://www.cnet.com/news...at-can-it-do-for-your-tv/

• ion
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

ion

Die persoon die de comment heeft geplaatst op rtings weet niet waar die over praat. LG gebruikt witte oleds en om rgb te tonen zetten ze er een filter voor.

Samsung heeft ooit een oled tv uitgebracht en die maakte gebruik van RGB oled. LG maakt gebruik van WRGB.

RGB oled heeft wel last van verschillende slijtage bij subpixels.

• Ben er
Moet je dan zelf een mapje aanmaken met de naam lg_dtv

• Puck
Ben er schreef op donderdag 23 maart 2017 @ 14:07:
Hier staat precies wat je moet doen, had je makkelijk zelf kunnen vinden aangezien het letterlijk naast die firmware download staat.

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13:36

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

Ben er schreef op donderdag 23 maart 2017 @ 14:07:
Ota kan ook. Ga in het menu naar "over deze tv" en installeer de update.

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

• Ben er
Is gelukt thanks

• Cardwizard
Malt007 schreef op donderdag 23 maart 2017 @ 13:40:
[...]

Plasma's waren tegen het einde echt een koopje voor de kwaliteit die je kreeg, sowieso een klap beter dan gelijk geprijsde LCD's. De iets hogere energiekosten (bij normaal gebruik iets van 10-20 euro per jaar) wogen hier niet tegenop, maar toch ging plasma kapot.
De echte goede plasma's waren ook aan het einde niet echt goedkoop en ik vond de techniek TROEP (ja met hoofdletters) snap best dat mensen liever LCD willen dan plasma , het beeld was zeker bij de duurdere modellen stukken beter MAAR nu komt het (eigen ervaring helaas)

Ze branden in
Bij wit beeld hoor je gezoem (paneel) en verder is er meestal nog wel een ander geluid te horen (ventilator of een of andere buzz)
Beeld retentie was om te huilen , film met zwarte balken en witte ondertiteling dat werd een witte waas tijdens het kijken

en ik kan nog wel meer verzinnen , zo'n lijstje kan ik ook over LCD opsommen wat MIJ tegen staat , over OLED kan ik het gewoon echt niet , alles is beter aan deze techniek

• LOTG
Helaas is image retention en inbranden nog steeds een punt bij OLED alleen is wel wat beter.
Reactie van LG over het onbreken van Spotify: Er is grote kans dat er op dit moment aan gewerkt wordt en het binnenkort beschikbaar wordt...

Was dus toch niet gek toen ik hem niet kon vinden.

• GANGSTERKILLER
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 15-05-2018
Yesterday I discovered an issue with my C7, in near black parts of the screen I can see flickering white/green dots when display something in 4K. At 1080p they are gone.
Hey Phusebox, ik lees ook mee in dat topic op AVS en ik vind dit zorgelijk om te lezen. Want ik sta bijna op 't punt om de C7 aan te schaffen...

Dit doet me aan dithering noise van mijn VT60 plasma denken.

Zou je wat foto's kunnen kunnen laten zien van het probleem?

• Malt007
Treevium schreef op donderdag 23 maart 2017 @ 15:35:
[...]

De echte goede plasma's waren ook aan het einde niet echt goedkoop en ik vond de techniek TROEP (ja met hoofdletters) snap best dat mensen liever LCD willen dan plasma , het beeld was zeker bij de duurdere modellen stukken beter MAAR nu komt het (eigen ervaring helaas)

Ze branden in
Bij wit beeld hoor je gezoem (paneel) en verder is er meestal nog wel een ander geluid te horen (ventilator of een of andere buzz)
Beeld retentie was om te huilen , film met zwarte balken en witte ondertiteling dat werd een witte waas tijdens het kijken

en ik kan nog wel meer verzinnen , zo'n lijstje kan ik ook over LCD opsommen wat MIJ tegen staat , over OLED kan ik het gewoon echt niet , alles is beter aan deze techniek
Sja ik zal wel geluk hebben gehad (heb alleen maar topmodellen gehad) maar nooit inbranders, retentie of gezoem gehad. Heb nu nog een pioneer 500A op de slaapkamer hangen en die is echt nog top, sowieso beter dan de Samsung F8000 die ik in huiskamer gebruik. Heb deze ook jaren gebruikt voor gamen maar zelfs daar nooit retentie gezien.

Mijn ouders gebruiken mijn oude Pioneer 5080 van ondertussen 10 jaar oud nog steeds en ook deze geeft echt fantastisch beeld.

• Cardwizard
LOTG schreef op donderdag 23 maart 2017 @ 15:37:
Helaas is image retention en inbranden nog steeds een punt bij OLED alleen is wel wat beter.
een totaal ander verhaal dan bij plasma , retentie trekt voor je ogen weg ipv dat het dagen blijft staan en inbranden zou niet moeten kunnen maar schijnt inderdaad wel voor te komen
Malt007 schreef op donderdag 23 maart 2017 @ 15:41:
[...]

Sja ik zal wel geluk hebben gehad (heb alleen maar topmodellen gehad) maar nooit inbranders, retentie of gezoem gehad. Heb nu nog een pioneer 500A op de slaapkamer hangen en die is echt nog top, sowieso beter dan de Samsung F8000 die ik in huiskamer gebruik. Heb deze ook jaren gebruikt voor gamen maar zelfs daar nooit retentie gezien.

Mijn ouders gebruiken mijn oude Pioneer 5080 van ondertussen 10 jaar oud nog steeds en ook deze geeft echt fantastisch beeld.
Allemaal leuk en aardig maar alle plasma's branden gewoon in , nadeel van de techniek ... misschien ben je er niet gevoelig voor , maat van mij heeft ook zo'n piepende Kuro hangen ..... mooi beeld man zegt hij altijd , mooi wel dat ik de logo's kan vinden in de hoek

OLED masterrace haha :+

[ Voor 18% gewijzigd door Cardwizard op 23-03-2017 15:45 ]

• Yellowneck
  • Niet online

Yellowneck

GANGSTERKILLER schreef op donderdag 23 maart 2017 @ 15:38:
[...]

Hey Phusebox, ik lees ook mee in dat topic op AVS en ik vind dit zorgelijk om te lezen. Want ik sta bijna op 't punt om de C7 aan te schaffen...

Dit doet me aan dithering noise van mijn VT60 plasma denken.

Zou je wat foto's kunnen kunnen laten zien van het probleem?
klinkt eerder als een niet toereikende HDMI kabel. Heb dit vroeger ook gehad op mn plasma en een andere hdmi kabel bood oplossing.
Sparkles
Sparkles, or "shooting stars" are white and multi-colored dots that manifest on screen if the cable is at or slightly over its tolerance. This normally happens when a lower-gauge HDMI cable is asked to carry a signal 75 feet or more. However, when a short cable causes sparkles, it's typically due to a stressed connector or pin inside the cable's connector that's slightly bent or otherwise damaged. This is usually the most common and telltale sign that a cable is bad or simply of poor quality.

https://www.techwalla.com...hen-a-hdmi-cable-goes-bad

• Malt007
Treevium schreef op donderdag 23 maart 2017 @ 15:44:
[...]

een totaal ander verhaal dan bij plasma , retentie trekt voor je ogen weg ipv dat het dagen blijft staan en inbranden zou niet moeten kunnen maar schijnt inderdaad wel voor te komen

[...]

Allemaal leuk en aardig maar alle plasma's branden gewoon in , nadeel van de techniek ... misschien ben je er niet gevoelig voor , maat van mij heeft ook zo'n piepende Kuro hangen ..... mooi beeld man zegt hij altijd , mooi wel dat ik de logo's kan vinden in de hoek

Nou dat is dus niet waar, de 5080 gebruik ik (en daarna mijn ouders) al 10 jaar en de 500A al 8 jaar. Nog nooit retentie gezien en al helemaal geen inbranders. Dat gezoem kan je horen als je het geluid uitzet en er verder nergens geluid vandaan komt maar dat is echt minimaal.

Overigens is Oled veruit superieur en ik vind dat ik dat oordeel gegrond kan vellen want heb op dit moment alle 3 de soorten techniek in huis hangen :) Maar de Pioneer Plasma kan heden ten dage nog prima meekomen.
Yellowneck schreef op donderdag 23 maart 2017 @ 15:51:
[...]
klinkt eerder als een niet toereikende HDMI kabel. Heb dit vroeger ook gehad op mn plasma en een andere hdmi kabel bood oplossing.

[...]
Zou best wel eens kunnen. Moet toch maar eens mijn kabels weer gaan vervangen. Pff geen zin in, pokke werk om alles weer los te halen etc.

• GANGSTERKILLER
Yellowneck schreef op donderdag 23 maart 2017 @ 15:51:
[...]

[...]
Dat kan inderdaad. Ik ken ook iemand die een probleem met zijn OLED heeft opgelost middels een betere HDMI kabel.

[ Voor 5% gewijzigd door GANGSTERKILLER op 23-03-2017 16:01 ]

• Slash500
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 14-10 07:42
Vraagje
Ik heb ook zojuist de HDR Game patch geïnstalleerd.
Maar waar op moet ik nu het zwartniveau zetten.
Ik gebruik het icm PS4 Pro

Als ik laag zet is alles donker en bij hoog zie ik een stuk meer.
Heb gekeken op avforums maar zie daar nog niet echt een definitief antwoord.

Heb zelf ook getest met FF15 en bij laag zie je de zon niet en als ik op hoog zet zie ik alsnog de zon echter zou ik dan me ingame brightness op 0 moeten zetten.

Weet iemand hier het definitieve antwoord?

• Puck
Slash500 schreef op donderdag 23 maart 2017 @ 16:00:
Vraagje
Ik heb ook zojuist de HDR Game patch geïnstalleerd.
Maar waar op moet ik nu het zwartniveau zetten.
Ik gebruik het icm PS4 Pro

Als ik laag zet is alles donker en bij hoog zie ik een stuk meer.
Heb gekeken op avforums maar zie daar nog niet echt een definitief antwoord.

Heb zelf ook getest met FF15 en bij laag zie je de zon niet en als ik op hoog zet zie ik alsnog de zon echter zou ik dan me ingame brightness op 0 moeten zetten.

Weet iemand hier het definitieve antwoord?
De regel wat betreft RGB i.c.m. Black Level is als volgt:
RGB Full / 0 - 255 = TV Black Level HIGH
RGB Limited / 16 - 235 = TV Black Level LOW

Full RGB (4:4:4) @ 4k HDR (10bit) gaat sowieso niet werken op door limitaties in HDMI2.0. Dat betekend dat in theorie dus de PS4 Pro op limited moet en Black Level Low. Dat is wat ik altijd heb gedaan. De HDR Game Mode blijkt echter iets donkerder, maar ik zou dat dus met andere settings proberen op te lossen (moet ik zelf ook nog doen). Brightness en contrast dus goed instellen.

De meningen verschillen of Full RGB goed werkt met Non-HDR content (8bit). Sommige zeggen alleen in PC Modus, etc. Daarnaast is de vraag hoeveel verschil in beeldkwaliteit je uberhaupt gaat zien. Ik weet zelf ook nog niet het definitieve antwoord hierop.

Wil je save zitten: stel dan de PS4 in op RGB Limited en de TV op Black Level Low.

• GANGSTERKILLER
Phusebox schreef op donderdag 23 maart 2017 @ 15:54:
[...]

Zou best wel eens kunnen. Moet toch maar eens mijn kabels weer gaan vervangen. Pff geen zin in, pokke werk om alles weer los te halen etc.
Wat vind je van de helderheid van je C7 op een volledig wit scherm met OLED light op 100?

En merk je geen verlies in beeldkwaliteit als je de TV in game mode zet t.o.v. de andere modes?

Mijn dank is groot als je dit kunt beantwoorden. :)

• road rebel
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 18-12 22:23
Treevium schreef op donderdag 23 maart 2017 @ 15:35:
[...]

Ze branden in

Ja, en alle Belgen zijn dom, alle Nederlanders zijn gierig en alle vrouwen met brillen denken maar aan 1 ding... :F Overdrijven is ook een kunst zeg.

Ooit gekeken naar de motion resolution van de "troep"techniek?
Of baseer je jouw kennis op "de oude kuro van een maat"? :+

CRT jong, dat is pas de shit.

• Cardwizard
road rebel schreef op donderdag 23 maart 2017 @ 16:51:
[...]

Ja, en alle Belgen zijn dom, alle Nederlanders zijn gierig en alle vrouwen met brillen denken maar aan 1 ding... :F Overdrijven is ook een kunst zeg.

Ooit gekeken naar de motion resolution van de "troep"techniek?
Of baseer je jouw kennis op "de oude kuro van een maat"? :+

CRT jong, dat is pas de shit.
Ja ik overdrijf inderdaad , maar de meesten doen alsof plasma de hemel op aarde was , nou mooi niet

En vergeleken met oled vind IK plasma troep ja :w

[ Voor 4% gewijzigd door Cardwizard op 23-03-2017 16:59 ]

• Grudgie
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 22-12 18:45

Grudgie

PSN: Grudgie7

Tylen schreef op donderdag 23 maart 2017 @ 14:22:
[...]

Ota kan ook. Ga in het menu naar "over deze tv" en installeer de update.
Via OTA ziet mijn tv de update niet. :'(

• zwembroek
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 13:50
LOTG schreef op donderdag 23 maart 2017 @ 15:37:
Heb je zelf een OLED? Want ik kan je verzekeren dat ik 0,0 IR heb. En inbranden komt niet meer voor.

“bet your technical analysis didn’t see this sh*t coming”

0 IR bestaat echt niet. Ik zag het al de eerste dag. Niet dat het me stoort.

• Puck
zwembroek schreef op donderdag 23 maart 2017 @ 17:30:
[...]

Heb je zelf een OLED? Want ik kan je verzekeren dat ik 0,0 IR heb. En inbranden komt niet meer voor.
Geloof ik niet :) Het is echter totaal niet storend en valt vaak niet op (maar het is er zeker).

• zwembroek
Phusebox schreef op donderdag 23 maart 2017 @ 17:37:
Dan zie ik het niet. Ik zet mijn ps4 pro ook wel eens een kwartier op pauze en als terugkom is er geen IR zichtbaar.

• Cardwizard
zwembroek schreef op donderdag 23 maart 2017 @ 17:47:
[...]

Dan zie ik het niet. Ik zet mijn ps4 pro ook wel eens een kwartier op pauze en als terugkom is er geen IR zichtbaar.
Het is er zeker wel , echter is het heel snel weer weg dus valt het vaak niet op (wees blij)

• zwembroek
Okay,, haha nou ik ga er ook niet om zoeken nu...

• GANGSTERKILLER
Phusebox schreef op donderdag 23 maart 2017 @ 17:37:
Jij bent volgens mij de enige met een 2017 OLED in deze thread. Jammer dat je niet ingaat op die paar vragen van mij.

• THX
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

THX

GANGSTERKILLER schreef op donderdag 23 maart 2017 @ 18:09:
[...]

Jij bent volgens mij de enige met een 2017 OLED in deze thread. Jammer dat je niet ingaat op die paar vragen van mij.
Hij is zeker niet de enige, maar ik heb persoonlijk geen zin om allerlei zaken te testen om jouw aankoop te stimuleren of rechtvaardigen.
Er is simpelweg geen betere tv op dit moment dan de OLED's van 2017 of zelfs die van 2016 (als je 3D eist). Dus kopen of eeuwig wachten, nadelen zoeken, problemen opsporen, nog eens nadenken, nadenken, nadenken.

Ik heb de 55C7V en ongetwijfeld is er eerdaags een tv welke weer een beetje beter is. In 2018 zal dat zeker het geval zijn.

LG zei zelf over tv in 2016: tv is perfect!
2017 model is dan nog perfecter??
2018 model nog perfecterder...

:+ :9 >:)

• freaky35
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 15:40
Treevium schreef op donderdag 23 maart 2017 @ 15:44:
[...]

[...]

geen last van hier op een 50gt60 maar ook een 42v20 van pansonic :) ,die kuro z's zijn zeer resistent tegen burn in,blijkbaar heeft je maat een slecht model.Ik heb er ook een kuro gehad,maar die had er geen last van.en ja ik ben iemand die echt alles ziet,echt een mieren****.

Elke techniek heeft z'n voor en nadelen,ook oled.Ik vind oled prachtig daar niet van,het enige waar ik mijn 50gt60 voor zou willen ruilen is een 2016 of 2017 oled.

Maar tot die tijd red ik mij prima met mijn plasma :)
GANGSTERKILLER schreef op donderdag 23 maart 2017 @ 16:49:
[...]

Wat vind je van de helderheid van je C7 op een volledig wit scherm met OLED light op 100?

En merk je geen verlies in beeldkwaliteit als je de TV in game mode zet t.o.v. de andere modes?

Mijn dank is groot als je dit kunt beantwoorden. :)
Een beetje geduld mag ook wel.

Ik heb OLED light standaard op 19 staan. 100 is echt te fel om normaal naar te kijken. Dus dat zit wel snor.

Game mode heb ik nog niet echt kunnen testen. De korte tijd dat ik het heb gebruikt zag ik niks van mindere kwaliteit.
LOTG schreef op donderdag 23 maart 2017 @ 11:29:
[...]

Youtube verteld je volgens mij ook niet dat het HDR is als je geen HDR support hebt, maar hier staan bijvoorbeeld een paar mooie filmpjes tussen die ik toch wel graag in HDR wil zien.
Zijn die HDR dan? Ah niet allemaal blijkbaar en in de app kun je het van tevoren niet zien middels een icon ofzo.

[ Voor 27% gewijzigd door Phusebox op 23-03-2017 19:01 ]

-oeps-

[ Voor 98% gewijzigd door Phusebox op 23-03-2017 18:59 ]

• k1978
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 23-12 19:38
Mijn 65B6V ziet nog geen update ??

• MariusV
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 24-12 16:04
Ik vind één aspect van de huidige (2016/2017) LG oled generatie toch echt onder de maat; upscaling van ota 1080i beelden( lees; kabel tv)

Ik heb de 55b6 beneden en ziggo doet mijn samsung f9000 met evo kit toch echt beduidend beter.

Jammer, want de rest is echt veel beter bij de b6. Ik heb de c7 kort gezien; is de upscaling beter dan de vorige gen?

• GANGSTERKILLER
THX schreef op donderdag 23 maart 2017 @ 18:35:
[...]

Hij is zeker niet de enige, maar ik heb persoonlijk geen zin om allerlei zaken te testen om jouw aankoop te stimuleren of rechtvaardigen.
Er is simpelweg geen betere tv op dit moment dan de OLED's van 2017 of zelfs die van 2016 (als je 3D eist). Dus kopen of eeuwig wachten, nadelen zoeken, problemen opsporen, nog eens nadenken, nadenken, nadenken.

Ik heb de 55C7V en ongetwijfeld is er eerdaags een tv welke weer een beetje beter is. In 2018 zal dat zeker het geval zijn.

LG zei zelf over tv in 2016: tv is perfect!
2017 model is dan nog perfecter??
2018 model nog perfecterder...

:+ :9 >:)
En dat is ieder z'n goed recht natuurlijk. De perfecte TV bestaat niet, dat weet ik natuurlijk ook. Feit is wel dat OLED de superieure TV tech is op het moment. Ik wens jou veel plezier met je C7. ;)
Phusebox schreef op donderdag 23 maart 2017 @ 18:54:
[...]

Ik heb OLED light standaard op 19 staan. 100 is echt te fel om normaal naar te kijken. Dus dat zit wel snor.

Game mode heb ik nog niet echt kunnen testen. De korte tijd dat ik het heb gebruikt zag ik niks van mindere kwaliteit.
No offence naar jou toe. En bedankt voor je antwoorden, ik had niet verwacht dat OLED light op 19 staat bij jou aangezien je Netflix nog zo donker vond ogen in 't begin. Er is dus nog genoeg ruimte voor meer helderheid, beter dan. Na mijn plasma ben ik daar gewoon echt aan toe! En nee, er komt hier nooit meer een LCD in huis, hoe oogverblindend helder ze ook kunnen worden.

Goed om te weten dat de image quality in game mode niet verslechtert. :)

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
[knip]

Zijn die HDR dan? Ah niet allemaal blijkbaar en in de app kun je het van tevoren niet zien middels een icon ofzo.
Misschien wordt er gedacht dat elke YT video nu in HDR kan worden weergegeven, niet dus. Je moet er even naar zoeken, zoals onderstaande bijv.

Testing, one, two ...

• zwembroek
[...]

[...]

Wauw op 19......ik heb em op 80. :)

• LOTG
zwembroek schreef op donderdag 23 maart 2017 @ 17:30:
[...]

Ik heb een B6 en nee ik merk het niet maar het is er wel. Check ook de rtings testen van de B6 ir en burn in. Maar burn in is meestal een erge vorm van ir.

• Cardwizard
[...]

Ik heb OLED light standaard op 19 staan. .

[...]
Zit je in een donkere grot of zo ? Dat is wel heel laag

• k1978
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 23-12 19:38
Mancave
Treevium schreef op donderdag 23 maart 2017 @ 19:24:
[...]

Zit je in een donkere grot of zo ? Dat is wel heel laag
Nee? Zelfs overdag is dat voldoende. Soms zet ik hem op 30 maar dat is dan ook maximaal. Staat op ISF dark.

Mijn lcd had een max helderheid van 350-400 nits en die stond ook op ca. 25/100.

• raymen12345
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 23-03-2024

raymen12345

nooit te oud om te leren

Pfff 19
Bij isf dark zit ik op 55-60

19 is bij mij echt te donker

oled 65e6v,denon avrx7200,dune 4k solo,samsung uhd k8500,asw speakers rondom,svs sb13 ultra

• Grudgie
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 22-12 18:45

Grudgie

PSN: Grudgie7

Bij mij is 19 ook veel te donker. Bij mij staat ie op 55 met ISF-Dark.

• zwembroek
Bij mij 80 ISF-Dark.

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13:36

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

Bij mij ook 80 ISF-Dark.

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Misschien is het veranderd want ik merk dat 0 tot 25 erg snel oploopt en alles daarna is maar minimaal qua verschil in helderheid.

• Puck
Phusebox schreef op donderdag 23 maart 2017 @ 20:36:
Misschien is het veranderd want ik merk dat 0 tot 25 erg snel oploopt en alles daarna is maar minimaal qua verschil in helderheid.
Dat klopt wel hoor, hier op de B6 ook zo.

Wat betreft helderheid is het heel simpel: je went gewoon heel snel aan helderheid. Hoog of laag. Net wat je gewend bent. Daarnaast heeft omgevingslicht ontzettend veel invloed hierop. Er is niet echt een specifieke waarde die het beste is. Als jij nu een week met OLED Light 20 gaat kijken ga je daarna 50 veel te hoog vinden. Zeker bij OLED waarbij je toch geen beeldkwaliteit verliest. Iedereen lekker z'n eigen instelling :) Ik heb mijne overigens tussen de 40 en 60.

Ik heb nu wel iets wat me heel erg irriteert aan de B6: ik heb deze nu bijna een half jaar en de batterijen van mijn afstandsbediening zijn bijna leeg (waarschijnlijk ook slechte bijgeleverde batterijen). Dat weet ik omdat bij elke actie op de afstandsbediening er een popup verschijnt in beeld "Your magic remote battery is low". Letterlijk elke actie! Echter begon dit 3 weken geleden en de afstandsbediening werkt nog steeds, maar het is wel echt irritant :P

Ik begrijp dat de simpele oplossing batterijen verwisselen is, maar ik vertik het ook om half lege batterijen om te wisselen. Iemand een idee hoe ik deze popup uitzet? Misschien via service-menu?

• Cardwizard
Dude ! Verwissel gewoon die batterijen , of moet je besparen na de aankoop van een dure OLED ? ;)

Gebruik oplaadbare dan hoef je ook niks weg te gooien

[ Voor 13% gewijzigd door Cardwizard op 23-03-2017 21:00 ]

• Puck
Treevium schreef op donderdag 23 maart 2017 @ 20:59:
[...]

Dude ! Verwissel gewoon die batterijen , of moet je besparen na de aankoop van een dure OLED ? ;)

Gebruik oplaadbare dan hoef je ook niks weg te gooien
Het is het enige apparaat waar ik deze kleine batterijen in gebruik en ik vindt het echt onzin om functionerende batterijen weg te gooien ;) Heeft niks met geld besparen te maken. Oplaadbare is wel een goed idee :)

[ Voor 3% gewijzigd door Puck op 23-03-2017 21:01 ]

• Cardwizard
Puck schreef op donderdag 23 maart 2017 @ 21:01:
[...]

Het is het enige apparaat waar ik deze kleine batterijen in gebruik en ik vindt het echt onzin om functionerende batterijen weg te gooien ;) Heeft niks met geld besparen te maken. Oplaadbare is wel een goed idee :)
Hun functie is momenteel je irriteren , ze werken dus nog behoorlijk :P

• Puck
Treevium schreef op donderdag 23 maart 2017 @ 21:02:
[...]

Hun functie is momenteel je irriteren , ze werken dus nog behoorlijk :P
Punt blijft dat hier gewoon slecht over nagedacht is, niemand wil de hele tijd in beeld zien dat je batterijen leeg zijn terwijl je lekker doorzapt. 1x per dag = ok. Maargoed, ook mieren**** modus. Ik wilde ook gewoon even iets negatiefs kwijt over de B6 :P

Pagina: 1 ... 77 ... 112 Laatste

Let op:
Dit topic is bedoeld om te discussiëren over OLED televisies; de techniek, voordelen, nadelen, instellingen, etc.

We hebben sinds kort ook een merkspecifiek topic voor LG: [LG OLED] Ervaringen & Discussie. Hier dus geen posts meer betreffende LG.

Als je op zoek bent naar de laatste aanbiedingen kun je een kijkje nemen in \[Prijs-discussie] OLED Televisies. Als je op zoek bent naar persoonlijk aankoopadvies, kun je een topic starten in Consumentenelektronica Aankoopadvies.