• Cardwizard
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 08:15
Puck schreef op donderdag 23 maart 2017 @ 21:05:
[...]

Punt blijft dat hier gewoon slecht over nagedacht is, niemand wil de hele tijd in beeld zien dat je batterijen leeg zijn terwijl je lekker doorzapt. 1x per dag = ok. Maargoed, ook mieren**** modus. Ik wilde ook gewoon even iets negatiefs kwijt over de B6 :P
Ik zou het niet willen inderdaad ! ik zou ze na de eerste melding ook wisselen
Puck schreef op donderdag 23 maart 2017 @ 21:01:
[...]

Het is het enige apparaat waar ik deze kleine batterijen in gebruik en ik vindt het echt onzin om functionerende batterijen weg te gooien ;) Heeft niks met geld besparen te maken. Oplaadbare is wel een goed idee :)
Bij de afstandbediening van de C7 zitter er gewoon AA batterijen in. Bij jou dus AAA?

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

• Puck
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23-12 17:42
Phusebox schreef op donderdag 23 maart 2017 @ 21:16:
[...]

Bij de afstandbediening van de C7 zitter er gewoon AA batterijen in. Bij jou dus AAA?
Nee, ik heb niet eens gekeken en ging uit van AAA maar is idd gewoon AA. MAAR DAN NOG, weg met die popups :+

Arrived anxious, left bored

• RichieB
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 22:38
Over popups gesproken, zit je lekker iets te kijken via HDMI (Blu-Ray, media player, whatever) komt er opeens een pop-up dat een geprogrammeerde opname begint of is afgelopen. Super irritant! Ik ga 'm terugbrengen denk ik. :+

Hier trouwens ook nog geen OTA update voor de 65B6V.

Panasonic WH-MDC09J3E5, Atlantic Explorer V4 270C, 57x PV 23115 Wp

• Slash500
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 14-10 07:42
Puck schreef op donderdag 23 maart 2017 @ 16:25:
[...]

De regel wat betreft RGB i.c.m. Black Level is als volgt:
RGB Full / 0 - 255 = TV Black Level HIGH
RGB Limited / 16 - 235 = TV Black Level LOW

Full RGB (4:4:4) @ 4k HDR (10bit) gaat sowieso niet werken op door limitaties in HDMI2.0. Dat betekend dat in theorie dus de PS4 Pro op limited moet en Black Level Low. Dat is wat ik altijd heb gedaan. De HDR Game Mode blijkt echter iets donkerder, maar ik zou dat dus met andere settings proberen op te lossen (moet ik zelf ook nog doen). Brightness en contrast dus goed instellen.

De meningen verschillen of Full RGB goed werkt met Non-HDR content (8bit). Sommige zeggen alleen in PC Modus, etc. Daarnaast is de vraag hoeveel verschil in beeldkwaliteit je uberhaupt gaat zien. Ik weet zelf ook nog niet het definitieve antwoord hierop.

Wil je save zitten: stel dan de PS4 in op RGB Limited en de TV op Black Level Low.
Thanks voor je reactie.
Eventuele problemen los ik idd wel op om de brightness te verhogen.

• hantheman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 25-12 18:36
Hmm hdr game mode is minder mooi dan hdr standaard.
De kleuren spatten een stuk minder van het beeld. Iemand hier betere settings gevonden?

Sterker nog als ik switch tussen hdr standaar en game mode in bijv het playstation menu dan worden de letters van het menu smaller.

• ion
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

ion

Aan de ene kant is HDR game mode helemaal top dat het er is. Aan de andere kant is het gewoon niet goed genoeg. HDR game mode op brightness en oled op 100 geeft dezelfde peak brightness als HDR standard/bright op oled light 100 en contrast 70.

Zelfs SDR op oled light 100 en contrast 75 lijkt het nog een hogere peak brightness te hebben. LG als je het doet, doe het dan goed. Ik kan niet begrijpen waarom de peak brightness lager moet zijn om de inputlag te verlagen.

Waarom maken ze geen modus waarbij alles unlocked is. Kan je zelf lekker bepalen wat je er mee doet. :+

[ Voor 10% gewijzigd door ion op 23-03-2017 22:15 ]

• Cardwizard
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 08:15
Ik dacht al dat het beeld stukken minder fel was .... led stond op 100 vanmiddag , nog nooit gehad

Waar is dat goed voor ?

Zucht!

• invincible30
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 15-12 23:45

invincible30

Psn: pelter29

Ik heb mijn 55b6 omgeruild voor een 55e6.
Kleine bijbetaling maar.

Positief:

Geen groene tint meer in de hoeken. Gewoon egaal wit nu.
Geen micro stotteringen meer bij sportuitzendingen. Gebeurde af en toe bij snelle bewegingen met de b6.

Minder banding bij lichte beelden.

Stuk mooier desing vind ik. Mooiere afwerking.
En stuk beter geluid door de soundbar ook.
Voor gewoon tv kijken keer dan voldoende.

3d functie.
Heb 3d blu ray van de film prometheus gekeken.
Wow! Echt indrukwekkend. Zoveel beter dan in de bioscoop deze 3d ervaring.

Negatief:

De hoeken van het scherm zijn duidelijk lichter gemaakt door lg om vignetting te bestrijden. Vooral links onder is het stuk lichter dan in het midden.
Te zien bij films en series die slecht zijn gemasterd op het gebied van zwartwaarde.
In de serie The OA bijvoorbeeld. Veel near black scenes daarin.
Maar al met al valt het bijna niet op

Blij met mijn keuze om toch te gaan voor de e6.

[ Voor 22% gewijzigd door invincible30 op 24-03-2017 01:37 ]

• totalatool
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 22:02
invincible30 schreef op vrijdag 24 maart 2017 @ 01:06:
Ik heb mijn 55b6 omgeruild voor een 55e6.
Kleine bijbetaling maar.
...
Blij met mijn keuze om toch te gaan voor de e6.
Je maakt het me wel weer moeilijker. Ik zat net te redeneren dat ik €350 meerprijs voor de 55E6 toch teveel vond voor het verschil, en dat €750 meer dan de 55B6 voor de 55C7 vermoedelijk ook niet representatief is voor het verschil in beeldkwaliteit.

LEGO te koop

• zwembroek
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 07:31
totalatool schreef op vrijdag 24 maart 2017 @ 09:45:
[...]

Je maakt het me wel weer moeilijker. Ik zat net te redeneren dat ik €350 meerprijs voor de 55E6 toch teveel vond voor het verschil, en dat €750 meer dan de 55B6 voor de 55C7 vermoedelijk ook niet representatief is voor het verschil in beeldkwaliteit.
Als 3D je niets uit maakt zou ik persoonlijk voor de C7 gaan.

Ik heb de C6 en mijn scherm heeft geen last van alle genoemde problemen. Ook geen lichte hoeken zoals hierboven werd genoemd. Misschien heb ik extreem geluk met mijn scherm. De beeldverwerking van de E6 is hetzelfde als de C6 i.v.m. dezelfde processor. Het prijsverschil tussen de B6 en C6 is ook bijna te verwaarlozen. Dus misschien is de C6 ook een optie.

“bet your technical analysis didn’t see this sh*t coming”

• totalatool
zwembroek schreef op vrijdag 24 maart 2017 @ 10:00:
Dus misschien is de C6 ook een optie.
Nee, die is curved en dat wil ik niet. De C7 is (vreemd genoeg?) wel vlak.

LEGO te koop

Verwijderd

totalatool schreef op vrijdag 24 maart 2017 @ 10:02:
[...]

Nee, die is curved en dat wil ik niet. De C7 is (vreemd genoeg?) wel vlak.
Ik heb net de laatste C7 bij Foka gekocht, ik had een EF950V dus ben benieuwd.

• totalatool
Verwijderd schreef op vrijdag 24 maart 2017 @ 10:18:
[...]

Zo, jij bent snel weer naar een nieuwe tv overgestapt! :)
Wat was voor jou de reden om voor de C7 te gaan en niet te blijven bij je oude tv of voor bijvoorbeeld de B6 of E6 te gaan?

LEGO te koop

Verwijderd

totalatool schreef op vrijdag 24 maart 2017 @ 10:23:
[...]

Zo, jij bent snel weer naar een nieuwe tv overgestapt! :)
Wat was voor jou de reden om voor de C7 te gaan en niet te blijven bij je oude tv of voor bijvoorbeeld de B6 of E6 te gaan?
EF950V heeft niet de game HDR latency fix gekregen, en het aantal nits is ook flink gestegen met de nieuwe modellen. Ik zat dus te twijfelen tussen de B6 en de C7. C7 is denk ik het prijsverschil nu niet waard, maar ik hou van nieuwe spullen dus toch maar gekozen voor de C7.

• ViNOK16Bit
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 23:06
Verwijderd schreef op vrijdag 24 maart 2017 @ 10:18:
[...]

Inderdaad snel overgestapt zeg! En heb je die EF950V dan omgeruild of naar de slaapkamer verplaatst?
Ik heb hem zelf ook maar ik kijk alleen films en series dus HDR game mode is voor mij niet val belang. Het aantal nits is ook verder niet echt boeiend, want af en toe is het toch met je ogen knijpen bij felle highlights in HDR content.

Verwijderd

ViNOK16Bit schreef op vrijdag 24 maart 2017 @ 10:31:
[...]

Inderdaad snel overgestapt zeg! En heb je die EF950V dan omgeruild of naar de slaapkamer verplaatst?
Ik heb hem zelf ook maar ik kijk alleen films en series dus HDR game mode is voor mij niet val belang. Het aantal nits is ook verder niet echt boeiend, want af en toe is het toch met je ogen knijpen bij felle highlights in HDR content.
De EF950V verkocht nu ik er nog een redelijke prijs voor kan krijgen, natuurlijk wel met de nodige afschrijving :'( Maar goed dat hoort erbij als je de nieuwste spulletjes wilt hebben.

• dbz1985
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 17-12 12:34
Erg blij met de update voor mijn 55b6...heb erg het idee dat simplink en arc nu vlekkeloos werkt aangezien ik voor de arc nu niet meer mijn hdmi eruit en erin hoef te doen en tot nu mijn versterker tegelijk uit en aan gaat met de tv :-)

• Puck
Slash500 schreef op donderdag 23 maart 2017 @ 21:54:
[...]

Thanks voor je reactie.
Eventuele problemen los ik idd wel op om de brightness te verhogen.
Om hier nog even op terug te komen: ik heb (tot nu toe) zelf wel de PS4 Pro op "Automatic" gehad en voor SDR Games Black Level High. HDR dan weer Black Level Low. Hier was echter enige twijfel over. Dit lijkt nu echter wel te kloppen, als je bijvoorbeeld kijkt naar deze bevindingen op avforums (voorbeeld is FFXV in SDR, ondanks dat deze HDR ondersteund, maar is puur als voorbeeld).

Ik blijf voorlopig dus bij RGB "Automatic" - SDR Black Level High - HDR Black Level Low.

• Raymon89
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 00:14
Pff, de twijfel slaat steeds meer toe..
Vanaf de aankondiging al van plan om voor de 55B7 te gaan zodra die voor 2000 te krijgen is (ik kon nog wel even wachten dacht ik). Nu blijkt dat die de komende maanden (waarschijnlijk) überhaupt niet te verkijgen zal zijn (en het denk ik nog wel even duurt voordat de 55C7 de 2000 aantikt, als dat überhaupt al gebeurd), en de 55B6 steeds goedkoper wordt, begin ik toch te twijfelen of ik niet toch voor die moet gaan..
Qua beeldkwaliteit zit er niet denderend veel verschil in heb ik vernomen. Hoe zit het nu eigenlijk met die vierde HDR format die de 2017 modellen zouden ondersteunen, die van Technicolor? Ik kan daar niet zoveel over terug vinden.. Is het het waard om daarvoor voor de B7 te gaan ipv de B6?
Anyway, ik twijfel nog even verder ^^

• Slash500
Puck schreef op vrijdag 24 maart 2017 @ 11:15:
[...]

Om hier nog even op terug te komen: ik heb (tot nu toe) zelf wel de PS4 Pro op "Automatic" gehad en voor SDR Games Black Level High. HDR dan weer Black Level Low. Hier was echter enige twijfel over. Dit lijkt nu echter wel te kloppen, als je bijvoorbeeld kijkt naar deze bevindingen op avforums (voorbeeld is FFXV in SDR, ondanks dat deze HDR ondersteund, maar is puur als voorbeeld).

Ik blijf voorlopig dus bij RGB "Automatic" - SDR Black Level High - HDR Black Level Low.
Ja zo heb ik het nu ook staan alleen heb ik dus in de HDR mode van FF15 dat bij low die zon ook niet meer te zien is en op high dan weer wel. Vandaar dat ik zit te twijfelen wat juist is.

• Puck
Slash500 schreef op vrijdag 24 maart 2017 @ 11:48:
[...]

Ja zo heb ik het nu ook staan alleen heb ik dus in de HDR mode van FF15 dat bij low die zon ook niet meer te zien is en op high dan weer wel. Vandaar dat ik zit te twijfelen wat juist is.
Heb jij een Pro of een gewone PS4? Want bij de gewone PS4 moet je Black Level bij HDR wel weer op High zetten. Is een ander soort HDR Want geen 4K. Complex allemaal :P
Raymon89 schreef op vrijdag 24 maart 2017 @ 11:47:
Vanaf de aankondiging al van plan om voor de 55B7 te gaan zodra die voor 2000 te krijgen is (ik kon nog wel even wachten dacht ik). Nu blijkt dat die de komende maanden (waarschijnlijk) überhaupt niet te verkijgen zal zijn (en het denk ik nog wel even duurt voordat de 55C7 de 2000 aantikt, als dat überhaupt al gebeurd), en de 55B6 steeds goedkoper wordt, begin ik toch te twijfelen of ik niet toch voor die moet gaan..
Qua beeldkwaliteit zit er niet denderend veel verschil in heb ik vernomen. Hoe zit het nu eigenlijk met die vierde HDR format die de 2017 modellen zouden ondersteunen, die van Technicolor? Ik kan daar niet zoveel over terug vinden.. Is het het waard om daarvoor voor de B7 te gaan ipv de B6?
Er is meerdere malen door LG gezegd dat de 2016 serie ook support voor HLG krijgt. Maar echt zeker weten doe je dat natuurlijk nooit...

[ Voor 52% gewijzigd door Puck op 24-03-2017 12:20 ]

Verwijderd

HDR 10 is de standaard en Vision zit op ook beiden. De andere HDR modus is niet een reden om voor de C7 te gaan. De C7 is in overall wat beter qua beeld en helderheid al moet je best goede ogen hebben om het te kunnen zien. De C7 is een nieuw model dus nog volop software updates, daarnaast een beter en mooier design. En een LG soc, dit alles was voor mij de reden om toch voor de C7 te gaan.

• Slash500
Puck schreef op vrijdag 24 maart 2017 @ 11:51:
[...]

Heb jij een Pro of een gewone PS4? Want bij de gewone PS4 moet je Black Level bij HDR wel weer op High zetten. Is een ander soort HDR. Complex allemaal :P

[...]

Er is meerdere malen door LG gezegd dat de 2016 serie ook support voor HLG krijgt. Maar echt zeker weten doe je dat natuurlijk nooit...
Heb de Pro het maakt het allemaal niet makkelijk zo.
Jammer dat sony geen app in de store heeft staan qua instellingen dan was er ook niet zo veel verwarring :P

[ Voor 10% gewijzigd door Slash500 op 24-03-2017 12:02 ]

• algalid
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 24-12 16:10
Vanaf de aankondiging al van plan om voor de 55B7 te gaan zodra die voor 2000 te krijgen is (ik kon nog wel even wachten dacht ik). Nu blijkt dat die de komende maanden (waarschijnlijk) überhaupt niet te verkijgen zal zijn
In het prijzentopic staat toch volgende deal:
https://www.mydealz.de/de...oled-55b7d-2499eur-979193

€2499 + €220 cadeaubon, het zou al in het magazijn beschikbaar zijn.

De 65" versie is helaas nog prijzig aan de officiële €4499, dat is veel duurder dan 65B6 aan €2800 (en lager) bij sommige dealers.

• Raymon89
algalid schreef op vrijdag 24 maart 2017 @ 12:02:
[...]

In het prijzentopic staat toch volgende deal:
https://www.mydealz.de/de...oled-55b7d-2499eur-979193

€2499 + €220 cadeaubon, het zou al in het magazijn beschikbaar zijn.
Klopt, maar
1. Dat is nog steeds geen 2000
2. Ik ga geen 4 uur rijden om een TV in Duitsland te halen
3. i.v.m. garantie koop ik hem het liefst gewoon in NL
Verwijderd schreef op vrijdag 24 maart 2017 @ 11:54:
[...]

HDR 10 is de standaard en Vision zit op ook beiden. De andere HDR modus is niet een reden om voor de C7 te gaan. De C7 is in overall wat beter qua beeld en helderheid al moet je best goede ogen hebben om het te kunnen zien. De C7 is een nieuw model dus nog volop software updates, daarnaast een beter en mooier design. En een LG soc, dit alles was voor mij de reden om toch voor de C7 te gaan.
Nu heb je nog niks aan die nieuwe HDR standaard nee, maar in de toekomst? Ik wil wel een toekomstbestendige TV hebben..
De helderheid van de B6 zal goed genoeg voor me zijn denk ik, aangezien we toch altijd tv kijken in een verder zo goed als compleet donkere kamer (ik doe het nu met een LCD met max 250 nits :9)

• ViNOK16Bit

[...]

LG heeft voor de 2015 modellen ook WebOS 3 toegezegd. Die kwam er ook niet ;(

• Puck
ViNOK16Bit schreef op vrijdag 24 maart 2017 @ 12:25:
[...]

LG heeft voor de 2015 modellen ook WebOS 3 toegezegd. Die kwam er ook niet ;(
Daarom zeg ik, echt zeker weten doen we het niet :(

• LOTG
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 18-12 18:36
Maar game mode is toch (uiteindelijk) gekomen. Ook na tijden van onduidelijkheid, beloftest, berichten die het tegendeel beweren etc.

Dus ja, het is koffiedik kijken.

• Teknoviking
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 07-12 13:49
Ik heb sinds een paar maanden een 55 E6v en nu valt mij op dat bij het kijken naar Netflix (WebOS app) er in sommige blauwe stukken (lucht, water) erg veel 'noise' aanwezig is. Deze noise bestaat uit veel felgroene en felrode pixels.

Als ik kijk naar een andere bron dan zie ik deze pixels niet (of ze zijn zo onopvallend dat ik ze niet zie). Is het een bekend probleem van Netflix dat deze veel noise geeft als je hem afspeelt via WebOS zelf en heeft iemand dit al een keer meegemaakt en er een fix voor gevonden?

Als ik zoek op de combinatie van het modelnummer en noise dan kom ik veel informatie tegen maar helaas niet het probleem dat ik heb.

• PK
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 28-10 12:44

PK

Teknoviking schreef op vrijdag 24 maart 2017 @ 13:24:
Ik heb sinds een paar maanden een 55 E6v en nu valt mij op dat bij het kijken naar Netflix (WebOS app) er in sommige blauwe stukken (lucht, water) erg veel 'noise' aanwezig is. Deze noise bestaat uit veel felgroene en felrode pixels.

Als ik kijk naar een andere bron dan zie ik deze pixels niet (of ze zijn zo onopvallend dat ik ze niet zie). Is het een bekend probleem van Netflix dat deze veel noise geeft als je hem afspeelt via WebOS zelf en heeft iemand dit al een keer meegemaakt en er een fix voor gevonden?

Als ik zoek op de combinatie van het modelnummer en noise dan kom ik veel informatie tegen maar helaas niet het probleem dat ik heb.
En netflix via chromecast of andere bron?

• nodog
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 19-12 22:33
[...]

Heb jij een Pro of een gewone PS4? Want bij de gewone PS4 moet je Black Level bij HDR wel weer op High zetten. Is een ander soort HDR Want geen 4K. Complex allemaal :P
Wat bedoel je hiermee? Als je de LG in beeldmodus "game" hebt kun je toch niks kiezen qua HDR? (ik heb een gewone ps4)

• Silverdax
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 16-07 23:25
nodog schreef op vrijdag 24 maart 2017 @ 13:55:
[...]

Wat bedoel je hiermee? Als je de LG in beeldmodus "game" hebt kun je toch niks kiezen qua HDR? (ik heb een gewone ps4)
Zodra je PS4, door middel van een game die HDR ondersteunt, daadwerkelijk een HDR signaal uitzendt (de TV laat het dan rechtsbovenin zien als het goed is) dan pas kan je ook echt instellingen bepalen die betrekking hebben op HDR (standaard, spel, etc.)

• nodog
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 19-12 22:33
Silverdax schreef op vrijdag 24 maart 2017 @ 14:07:
[...]

Zodra je PS4, door middel van een game die HDR ondersteunt, daadwerkelijk een HDR signaal uitzendt (de TV laat het dan rechtsbovenin zien als het goed is) dan pas kan je ook echt instellingen bepalen die betrekking hebben op HDR (standaard, spel, etc.)
Aha, duidelijk, thanks.

• invincible30
  • Laatst online: 15-12 23:45

invincible30

Psn: pelter29

zwembroek schreef op vrijdag 24 maart 2017 @ 10:00:
[...]

Als 3D je niets uit maakt zou ik persoonlijk voor de C7 gaan.

Ik heb de C6 en mijn scherm heeft geen last van alle genoemde problemen. Ook geen lichte hoeken zoals hierboven werd genoemd. Misschien heb ik extreem geluk met mijn scherm. De beeldverwerking van de E6 is hetzelfde als de C6 i.v.m. dezelfde processor. Het prijsverschil tussen de B6 en C6 is ook bijna te verwaarlozen. Dus misschien is de C6 ook een optie.
Ik denk idd dat je geluk hebt gehad dan.
Mijn 1e b6 had perfecte near black uniformiteit maar had groene hoeken.
2e b6 had ook lichtere hoeken net als mijn e6.
Ik lees op avs forum dat de c7 hier ook last van heeft. Reversed vignetting.
Gelukkig valt het bijna niet op.

• WhySoSerious?
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 24-12 17:12
LG is begonnen met het uitrollen van de HDR Game-modus in Europa

https://www.homecinemamag...en-hdr-game-modus-europa/

Wel belagelijk dat zo'n dure tv als de 950v geen support meer krijgt. Geen nieuwe WebOS, geen HDR modus. Ze willen gewoon dat je de nieuwste OLED tv weer koopt :-(

[ Voor 26% gewijzigd door WhySoSerious? op 24-03-2017 15:00 ]

• Rohit
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 19-12 12:42
WhySoSerious? schreef op vrijdag 24 maart 2017 @ 14:53:
LG is begonnen met het uitrollen van de HDR Game-modus in Europa

https://www.homecinemamag...en-hdr-game-modus-europa/

Wel belagelijk dat zo'n dure tv als de 950v geen support meer krijgt. Geen nieuwe WebOS, geen HDR modus. Ze willen gewoon dat je de nieuwste OLED tv weer koopt :-(
Das overal zo joh...

Samsung Galaxy Z Fold6 1TB

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 25-12 11:16

DarkSide

theres no place like ::1

Zo mijn B6 is binnen en eerste indruk is WOW.
Dacht ga meteen even UC4 in HDR opstarten op mijn non PRO PS4.

UC4 ziet dat ik HDR aan kan. Maar dan heb ik Roze beeld (lijkt me niet de bedoeling)
HDR uit en het ziet er goed uit.

Nog geen kabels etc vervangen. Maar zou dit een kabel issue kunnen zijn?

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

• Ambition88
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 23:15
DarkSide schreef op vrijdag 24 maart 2017 @ 16:59:
Zo mijn B6 is binnen en eerste indruk is WOW.
Dacht ga meteen even UC4 in HDR opstarten op mijn non PRO PS4.

UC4 ziet dat ik HDR aan kan. Maar dan heb ik Roze beeld (lijkt me niet de bedoeling)
HDR uit en het ziet er goed uit.

Nog geen kabels etc vervangen. Maar zou dit een kabel issue kunnen zijn?
Stomme vraag hoor, ik hoor vaak van mensen die dan hun tv ansluiten en de eerste indruk is WOW, spelen jullie dan specifiek een 4k filmpje van youtube af ofzo of hebben jullie het gewoon over het algemene beeld van de normale zenders?

• DarkSide

DarkSide

Ambition88 schreef op vrijdag 24 maart 2017 @ 17:14:
[...]

Stomme vraag hoor, ik hoor vaak van mensen die dan hun tv ansluiten en de eerste indruk is WOW, spelen jullie dan specifiek een 4k filmpje van youtube af ofzo of hebben jullie het gewoon over het algemene beeld van de normale zenders?
Heb geen TV abbo. Kijk films via Kodi.
En de 1080p films zien er beter uit dan op mijn plasma.
Games ook. Zeker overdag waar ik op mijn plasma niets zag.

Alles moet nog gefinetuned worden. Maar het is zeker een grote stap voorwaats

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

• Menno1234
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01-11 14:04
Wil iemand zijn settings delen van de LG 55C7?

Alles van Apple

• Janpietertje89
  • Laatst online: 23:22
Toch vreemd dat een bestand van een film niet afgespeeld kan worden door plex maar wel door de standaard media speler. Heb een bestand van een 3d film als mkv file. Als ik via DLNA de film afspeel werkt deze perfect, als ik hem via plex benader werkt hij niet 'er was een probleem bij het afspelen van dit item'.

De reden dat ik hem graag via plex af wil spelen en niet de standaard media speler is dat ondertitels niet werken via de standaard media speler.

• Slash500
Is het zeker dat dynamisch contrast de input lag verhoogd op de B6?
Op gemiddeld ziet het er juist zo goed uit

• symbiotic
  • Laatst online: 25-10-2022
Is het technisch mogelijk om G- sync / Free Sync werkend op een 4k OLED te krijgen. Los van het feit dat je tv stuk kan gaan en uit elkaar moet. Maar een groepje tweakers/programmeurs moet dat wel lukken toch ;)

Er was een G sync unti heel kort verkrijgbaar voor een specifiek model monitor zodat je het zelf in kon bouwen. Helaas niet meer te krijgen.

Ik bedoel wel leuk een 4k HDR OLED van 3000 euro maar 4k 60fps gamen is ook erg demanding zou daarom wel baat hebben bij g sync -freesync bij lagere FPS

• Avioto
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 22-12 19:26
symbiotic schreef op vrijdag 24 maart 2017 @ 19:42:
Ik bedoel wel leuk een 4k HDR OLED van 3000 euro maar 4k 60fps gamen is ook erg demanding zou daarom wel baat hebben bij g sync -freesync bij lagere FPS
Gebruik je het echt als monitor dan? Ik gebruik het alleen voor gamen met een controller en V-Sync doet zijn werk prima, geen tearing te zien.

Steam/XBL: Avioto

Wat doet de Pixel Refresh optie eigenlijk? Of is dat die cleaning mode? Staat dat het een uur duurt.

Wat ik nog mis is een optie om HDR uit te zetten op de C7.

Ik heb ook de noise reduction eens getest met Netflix (Iron Fist or elke andere Marvel), maar doet geen ene mallemoer.

[ Voor 28% gewijzigd door Phusebox op 24-03-2017 19:55 ]

• symbiotic
  • Laatst online: 25-10-2022
Vraag me gewoon af of het mogelijk is, los van kosten en moeite etc . Maar dan zou het de bijna perfecte tv/monitor zijn

Input lag , +120 hz etc zou dan ook nog gefixed moeten worden... Lg schijnt wel met HFR OLED te komen 2018 ( HighFrameRate 120fps )

Verwijderd

net de update gedaan. bezig met fifa 17 op ps4 pro maar kan hdra game mode nergens vinden. iemabd een idee ? staat nu gewoon op spel

• Grudgie
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 22-12 18:45

Grudgie

PSN: Grudgie7

Heb nog steeds de update niet binnen. Vreemd. LG? :P
Verwijderd schreef op vrijdag 24 maart 2017 @ 19:56:
net de update gedaan. bezig met fifa 17 op ps4 pro maar kan hdra game mode nergens vinden. iemabd een idee ? staat nu gewoon op spel
Sinds wanneer is FIFA HDR dan?

Verwijderd

is fifa niet hdr ? :) welke games zijn dan bv wel hdr ?
Verwijderd schreef op vrijdag 24 maart 2017 @ 20:00:
is fifa niet hdr ? :) welke games zijn dan bv wel hdr ?
Horizon Zero Dawn bijvoorbeeld. Maar ik zou zeggen Google even.

• DarkSide

DarkSide

Nog wat kunnen spelen.
ARC werkt nu ook prima icm mijn marantz nr1607. Netflix, YT allemaal keurig over de luidsprekers.
En versterker gaat automatisch uit en uit.
En volume kan netjes bediend worden met de LG Remote.

Wil ik op de PS4 selecteer ik gewoon de PS4 in het HDMI menu en hij springt ook vanzelf aan. Uit doet hij niet helaas.

Even Rise of the tombraider gespeeld en dat ziet er echt goed uit.
Ook even UC4 in HDR gespeeld. En ook dat ziet er zeer goed uit. Net wat beter dan in SDR mode.
Helaas als ik de PS4 via de versteker aansluit heb ik roze beeld. Sluit ik hem rechtstreeks op de TV aan is het perfect.
Ik vermoed dat de Kabel van de PS4 niet helemaal 100% is. Haal nog een x een nieuwe HDMI kabel.

Heb nog geen 4k netflix. Maar veel netflix materiaal ziet er goed uit.
Klein stukje StarWars TFA gekeken. En de opening scene is beter dan op mijn plasma.
Goed zwart met mooie sterren. En vandaag overdag ook nog een stukje gekeken.
Het was behoorlijk zonnig en ik hoefde niet eens de gordijnen dicht te doen.

Na een paar uurtjes spelen iig zeer tevreden.
Nu nog echt gaan fine tunen.

De HDR van de meeste Netflix series is echt crap. Alles wat wit is wordt gewoon fel gemaakt. Dat is geen HDR maar gewoon onzin.

Zo is de ondertiteling super irritant maar ook witte delen worden zoals gezegd behandeld alsof het lichtbronnen zijn, ook een vel papier bijvoorbeeld. En helaas kun je HDR niet uitzetten, iets dat bij Samsung wel kan.

• ViNOK16Bit
Phusebox schreef op vrijdag 24 maart 2017 @ 20:13:
De HDR van de meeste Netflix series is echt crap. Alles wat wit is wordt gewoon fel gemaakt. Dat is geen HDR maar gewoon onzin.

Zo is de ondertiteling super irritant maar ook witte delen worden zoals gezegd behandeld alsof het lichtbronnen zijn, ook een vel paoloier bijvoorbeeld. En helaas kun je HDR niet uitzetten, iets dat bij Samsung wel kan.
Dat is grotendeels ook een kwestie van instellen. Dat moet je voor HDR apart doen. Pak je SDR instellingen en zet Santa Clarita diet op om daar vervolgens op te tweaken. Ik heb nu m'n SDR instelling op isf 1 en HDR instellingen op isf 2.
ViNOK16Bit schreef op vrijdag 24 maart 2017 @ 20:17:
[...]

Dat is grotendeels ook een kwestie van instellen. Dat moet je voor HDR apart doen. Pak je SDR instellingen en zet Santa Clarita diet op om daar vervolgens op te tweaken. Ik heb nu m'n SDR instelling op isf 1 en HDR instellingen op isf 2.
Dolby Vision heeft geen isf profielen.

En zelfs met instellen krijg je dat niet weg volgens mij. Niet als je de rest niet of te donker, te grijs of te contrastloos maakt.

Snap werkelijk niet waarom ze geen optie hebben gegeven om HDR uit te zetten.

[ Voor 21% gewijzigd door Phusebox op 24-03-2017 20:46 ]

• Niek-panna
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 25-12 00:20
Wat zouden jullie doen, ik heb vorig jaar een KS8000 gekocht waar ik eigenlijk best behoorlijk tevreden over ben maar toch blijft de B6 mij triggeren en nu met die firmware update ook nog eens een inputlag heeft gekregen van 28ms nog meer.

Ik heb een behoorlijk verlichtehuiskamer met een raam bijna recht tegenover de TV....daarom ook de keuze voor de KS8000 maar hoe zit het nu met die B6, kan je nog goed TV kijken overdag?

En merken de gamers echt een verschil na de update?

PSN ID: RedrumNL

• ion
  • Niet online

ion

Phusebox schreef op vrijdag 24 maart 2017 @ 19:51:
Wat doet de Pixel Refresh optie eigenlijk? Of is dat die cleaning mode? Staat dat het een uur duurt.

Wat ik nog mis is een optie om HDR uit te zetten op de C7.

Ik heb ook de noise reduction eens getest met Netflix (Iron Fist or elke andere Marvel), maar doet geen ene mallemoer.
Vind je het gek dat het niks doet. Netflix heeft zelf een film grain er over heen gezet. Noise reduction gaat daar niks aan doen. Noise reduction is voor kabel tv bijvoorbeeld.
Slash500 schreef op vrijdag 24 maart 2017 @ 19:10:
Is het zeker dat dynamisch contrast de input lag verhoogd op de B6?
Op gemiddeld ziet het er juist zo goed uit
Dynamic contrast maakt de kleuren niet erg mooi in HDR game mode.
Niek-panna schreef op vrijdag 24 maart 2017 @ 21:26:
Wat zouden jullie doen, ik heb vorig jaar een KS8000 gekocht waar ik eigenlijk best behoorlijk tevreden over ben maar toch blijft de B6 mij triggeren en nu met die firmware update ook nog eens een inputlag heeft gekregen van 28ms nog meer.

Ik heb een behoorlijk verlichtehuiskamer met een raam bijna recht tegenover de TV....daarom ook de keuze voor de KS8000 maar hoe zit het nu met die B6, kan je nog goed TV kijken overdag?

Lijkt me sws al een slechte plek om je tv neer te zetten, recht tegen over een raam. Bij elke TV ongeacht de brightness is het erg irritant om reflecties te zien. Maar om in te gaan op je vraag, je kan met de B6 makkelijk in ruimte met veel licht kijken.
ionn schreef op vrijdag 24 maart 2017 @ 21:52:
[...]

Vind je het gek dat het niks doet. Netflix heeft zelf een film grain er over heen gezet. Noise reduction gaat daar niks aan doen. Noise reduction is voor kabel tv.
Iemand hier had dat geroepen dus dacht test eens. Maar bij kabel tv doet het ook niks.

• BaZZeHH
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 09-12-2024
Ik heb de update geïnstalleerd. Hij staat nu op firmware 04.31.10. Ik heb mijn PS4 non pro aan staan, maar ik zie alleen de normale spel beeldmodus en geen HDR. HDMI ULTRA HD Deep Colour staat aan. HDR staat op de PS4 op auto.

Waarom zie ik niet de HDR game mode? Die hoort dan toch tussen de overige beeldkeuzes te staan?

• Niek-panna
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 25-12 00:20
@ionn Is zowat de enige mogelijkheid om mijn TV aan de muur te hangen maar bedankt voor je reactie.

PSN ID: RedrumNL

• Yellowneck
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Yellowneck

Dure hobby....:\

BaZZeHH schreef op vrijdag 24 maart 2017 @ 21:55:
Ik heb de update geïnstalleerd. Hij staat nu op firmware 04.31.10. Ik heb mijn PS4 non pro aan staan, maar ik zie alleen de normale spel beeldmodus en geen HDR. HDMI ULTRA HD Deep Colour staat aan. HDR staat op de PS4 op auto.

Waarom zie ik niet de HDR game mode? Die hoort dan toch tussen de overige beeldkeuzes te staan?
Tis een sub-categorie bij de beeldmodus "HDR"
HDR
> HDR Standard
> HDR Bright
> HDR Vivid
> HDR Game

Fotogear: Canon EOS RP | Canon 400D + BG-E3 | RF 24-105mm F4.0L | 50mm F1.8 | 17-40mm F4.0L | 70-200mm F4.0L | 100mm F2.8L Macro | 430EX II

• ion
  • Niet online

ion

Phusebox schreef op vrijdag 24 maart 2017 @ 21:53:
[...]

Iemand hier had dat geroepen dus dacht test eens. Maar bij kabel tv doet het ook niks.
Ik zie degelijk een verschil op mijn B6. Lijkt me niet logisch dat op jou C7 de functie niet werkt.

• BaZZeHH
Yellowneck schreef op vrijdag 24 maart 2017 @ 21:57:
[...]

Tis een sub-categorie bij de beeldmodus "HDR"
HDR
> HDR Standard
> HDR Bright
> HDR Vivid
> HDR Game
Ik heb onder HDR echt alleen maar laag, gemiddeld en hoog staan...

• Yellowneck
  • Niet online

Yellowneck

BaZZeHH schreef op vrijdag 24 maart 2017 @ 22:02:
[...]

Ik heb onder HDR echt alleen maar laag, gemiddeld en hoog staan...
"HDR Effect" =/ "HDR" beeldmodus

Fotogear: Canon EOS RP | Canon 400D + BG-E3 | RF 24-105mm F4.0L | 50mm F1.8 | 17-40mm F4.0L | 70-200mm F4.0L | 100mm F2.8L Macro | 430EX II

• BaZZeHH
Yellowneck schreef op vrijdag 24 maart 2017 @ 22:03:
[...]

"HDR Effect" =/ "HDR" beeldmodus
Ik heb inderdaad HDR Effect als beeldmodus en enkel als sub categorieën low, average en high staan. Geen standard, vivid of bright en ook geen game modus. Doe ik nou iets niet goed:?

[ Voor 3% gewijzigd door BaZZeHH op 24-03-2017 22:08 ]

• Yellowneck
  • Niet online

Yellowneck

:+ Ok, zal even iets minder cryptisch zijn. Start eens eens daadwerkelijk content (game of video) op die HDR ondersteunt. Dan zul je automatisch in de HDR beeldmodus belanden met de 4 subcategorieen die ik noemde.
De HDR Effect beeldmodus is dus geen echte HDR beeldmodus en die bedoel ik dus niet.

• BaZZeHH
Yellowneck schreef op vrijdag 24 maart 2017 @ 22:09:
:+ Ok, zal even iets minder cryptisch zijn. Start eens eens daadwerkelijk content (game of video) op die HDR ondersteunt. Dan zul je automatisch in de HDR beeldmodus belanden met de 4 subcategorieen die ik noemde.
De HDR Effect beeldmodus is dus geen echte HDR beeldmodus en die bedoel ik dus niet.
Lol. De meest recente game die ik heb is BF1 en de ondersteuning voor HDR dient nog gepatched te worden... Dat wordt dus afwachten. In ieder geval bedankt voor de snelle reacties!

Wat ik mij wel afvraag is nu de input lag op mijn non pro PS4 verbeterd met de laatste update of was die al de 28 m/s?

• ion
  • Niet online

ion

BaZZeHH schreef op vrijdag 24 maart 2017 @ 22:17:
[...]

Lol. De meest recente game die ik heb is BF1 en de ondersteuning voor HDR dient nog gepatched te worden... Dat wordt dus afwachten. In ieder geval bedankt voor de snelle reacties!

Wat ik mij wel afvraag is nu de input lag op mijn non pro PS4 verbeterd met de laatste update of was die al de 28 m/s?
Google het eens. Zulke vragen zijn al meerdere keren gesteld op het wereld wijde web.

• Yellowneck
  • Niet online

Yellowneck

BaZZeHH schreef op vrijdag 24 maart 2017 @ 22:17:
[...]

De input lag is verbeterd voor bijna alle signalen (1080p, 4K, HDR, geen HDR) op de B6. Dus staat helemaal los van welke console (en of je uberhaupt een console) er op hebt aangesloten. Dus ook bij jou is jouw input lag zo'n beetje twee keer zo laag geworden na de update.

offtopic:
:9~ :9~ Battlefield 1 krijgt HDR?!, dat wist ik nog niet. Nice, regent updates :+
ionn schreef op vrijdag 24 maart 2017 @ 22:19:
[...]

Google het eens. Zulke vragen zijn al meerdere keren gesteld op het wereld wijde web.
Helemaal mee eens. Zoveel standaard vragen de laatste tijd. Simpel googlen of terugzoeken in het topic is toch veel sneller en makkelijker dan het vragen hier en moeten wachten op antwoord. 8)7

[ Voor 20% gewijzigd door Yellowneck op 24-03-2017 22:25 ]

• kretek1305
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 18-12 16:58
Heeft iemand een serieuze (in goede omstandigheden) vergelijking kunnen maken tussen de 6 en 7 serie? De weinige en sumiere reviews spreken van (kleine) stappen vooruit. Behalve een Australische review die van een huge improvement spreekt...

5750Wp SE - LG OLED65C8 + SK10Y

• Ruben0s
  • Laatst online: 23:22
Niek-panna schreef op vrijdag 24 maart 2017 @ 21:26:

Ja. Ik heb de tv sinds twee weken en eergisteren de update geinstalleerd. De eerste en enige keer dat ik een game speelde met de oude drivers merkte ik meteen dat de inputlag veels te hoog was. Na de update merk ik dit niet meer en voelt het spelen van een spel normaal.

[ Voor 9% gewijzigd door Ruben0s op 24-03-2017 23:34 ]

• Teknoviking
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 07-12 13:49
PK schreef op vrijdag 24 maart 2017 @ 13:50:
[...]

En netflix via chromecast of andere bron?
Ah dom inderdaad dat ik dat niet eerder gechecked heb :+ . Ik heb vanavond even zitten zoeken en ben erachter dat het alleen voorkomt bij sd en sommige HD content op Netflix ongeacht bron. Het zal dus te maken hebben met de manier waarop deze content gecomprimeerd is en niet met de bron.

Bedankt voor het meedenken.

• fonsmeister
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 13-04-2024

fonsmeister

The Fonz

DarkSide schreef op vrijdag 24 maart 2017 @ 20:07:

Helaas als ik de PS4 via de versteker aansluit heb ik roze beeld. Sluit ik hem rechtstreeks op de TV aan is het perfect.
Ik vermoed dat de Kabel van de PS4 niet helemaal 100% is. Haal nog een x een nieuwe HDMI kabel.
Waarschijnlijk is het dan niet je ps4 hdmi kabel, maar de hdmi kabel tussen versterker en TV die niet goed is

PSN: fonsmeister

• Carman1971
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 25-12 14:48
De nieuwe LG OLED55E7N serie heeft blijkbaar dolby Atmos soundbar :)
Iemand al ergens gehoord ?

• keepitfrosty
  • Laatst online: 25-12 07:05
Carman1971 schreef op zaterdag 25 maart 2017 @ 03:51:
De nieuwe LG OLED55E7N serie heeft blijkbaar dolby Atmos soundbar :)
Iemand al ergens gehoord ?
Het is een soundbar met atmos, ik zou er niet al teveel van verwachten. Met omhoog gerichte speakers is het zowieso heel erg thuis inrichting afhankelijk hoe effectief dit effect gaat zijn tov plafond speakers.

• Raymon89
Hoe zit het met de ingebouwde mediaplayer van de LG 2016/2017 modellen? Speelt die externe video's correct en mooi af? Hoe verhoudt zich dit tot bv. een via HDMI aangesloten HTPC met laten we zeggen MPC-HC en madVR (mijn set-up nu :9)?

• THX
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

THX

Raymon89 schreef op zaterdag 25 maart 2017 @ 09:36:
Hoe zit het met de ingebouwde mediaplayer van de LG 2016/2017 modellen? Speelt die externe video's correct en mooi af? Hoe verhoudt zich dit tot bv. een via HDMI aangesloten HTPC met laten we zeggen MPC-HC en madVR (mijn set-up nu :9)?
Verbazingwekkend goed. Alleen bij sommige 2160p bestanden moet ie bij mij soms bufferen. Snap ook niet waarom men een 100Mbit netwerkpoort op de tv heeft gezet.

Probleem bij mijn htpc setup (i3 7300) is dat ie volgens mij altijd 60Hz blijft, dus zie ik haperingen bij 24fps films (3:2 pulldown?). Maakt en niet uit of het HD of UHD is.

Het beeld is veel stabieler via de mediaplayer van de tv. Dat viel meteen op. Helaas is ARC alleen de basis DD of DTS.

Ik twijfel of ik nog iets aan kan passen op de pc. Wellicht de gtx750 vervangen door een gtx1050ti ofzo? Of toch een Nvidia Shield?

• Raymon89
Klinkt goed!
THX schreef op zaterdag 25 maart 2017 @ 09:57:
[...]
Probleem bij mijn htpc setup (i3 7300) is dat ie volgens mij altijd 60Hz blijft, dus zie ik haperingen bij 24fps films (3:2 pulldown?). Maakt en niet uit of het HD of UHD is.
Gebruik je madVR? Die kan je tv refresh rate automatisch aanpassen aan de video, m.a.w. op 24 Hz zetten bij 24 fps video.

• ViNOK16Bit
Ik heb mijn htpc vervangen voor de Shield. Ik kon namelijk geen 4k HDR content afspelen, nu wel. De interne player van de EF950V speelt meer niet dan wel.

• kretek1305
Misschien een domme vraag: is het mogelijk dat de 6 serie in de toekomst via een update Dolby Atmos ondersteunt? Dat je naar een aparte Atmos soundbar uit je TV de Atmos stream krijgt? Of is dit een absurde vraag en is het iets hardware-matigs dat in de 7 serie voor de ondersteuning zorgt?

• ion
  • Niet online

ion

kretek1305 schreef op zaterdag 25 maart 2017 @ 10:59:
Misschien een domme vraag: is het mogelijk dat de 6 serie in de toekomst via een update Dolby Atmos ondersteunt? Dat je naar een aparte Atmos soundbar uit je TV de Atmos stream krijgt? Of is dit een absurde vraag en is het iets hardware-matigs dat in de 7 serie voor de ondersteuning zorgt?
Nee. En geen idee.

• THX
  • Niet online

THX

Raymon89 schreef op zaterdag 25 maart 2017 @ 10:50:

[...]

Gebruik je madVR? Die kan je tv refresh rate automatisch aanpassen aan de video, m.a.w. op 24 Hz zetten bij 24 fps video.
Ik heb inmiddels van alles geprobeerd. Probleem speelde al op m'n 10jaar oude Samsung, maar die kon eigenlijk geen 24fps aan.
Verder speelt de pc niet goed UHD bestanden af. Ook op 1080p downscale. Gepaard gaande met zelfs haperende audio. Is vreemd. CPU kan het aan, lijkt me.
Vanaf pc naar tv zit m'n Denon AVR-X2200 er nog tussen, maar heb ook direct op tv het probleem. Heb zelfs de onboard Intel videokaart gebruikt van de i3-7300. Helaas stelt deze een 30Hz maximale resolutie voor.

HDMI kabels vervangen voor "2.0" geschikte. Maakt allemaal niet uit. De mediaplayer van de LG doet het echt zichtbaar beter.

Het moet wel iets simpels zijn. Pc boven speelt alle UHD netjes af op. Gtx970 i5-6600k. QHD monitor, dat wel.

• DarkSide

DarkSide

een i3-7 serie zou gewoon hevc 10 bits aan moeten kunnen.
Mijn NUC met n3700 speelt al prima hevc 8 bits af. Alle LG demo's en lage bitrate jelly fish gaan prima.
Hij heeft moeite met de 70-80 GB UHD films die op 10bits en 100mbps draaien.

Maar daar moet een kaby lake CPU gewoon kunnen volgens mij. Zonder externe GPU.
Alleen dat je misschien nog HDMI 1.4 hebt waardoor je op max 30Hz uitkomt (wat voor de huidige films geen issue moet zijn).

Zelf nog niet de interne media speler van de LG B6 kunnen testen. Hij vindt mijn Synology wel. maar geeft melding over instabiele netwerk oid. Waardoor ik niets af kan spelen (is via Wifi verbonden).
Moet nog even een netwerkkabel halen om te kijken wat hij doet. Al denk ik dat ik veel liever Kodi blijf gebruiken.
Nu wel even een UDH film aan het kopieren naar een externe disk om te kijken hoe dat afspeelt.
Als die kwaliteit echt beter is, denk ik dat ik maar moet gaan sparen voor een shield

• Dimens
  • Laatst online: 07-01-2024
kretek1305 schreef op zaterdag 25 maart 2017 @ 10:59:
De vraag is vooral; waarom?

Om Dolby Atmos goed tot zijn recht te laten komen, heb je meerdere speakers zowel voor als achter je nodig. Met de ingebouwde soundbar ga je het effect van Dolby Atmos natuurlijk nooit bereiken.

En door de Limitatie op audio-uitgangen, is het ook niet mogelijk om Dolby Atmos door iets anders af te spelen dan de televisie zelf, waardoor de ondersteuning ervan vrij nutteloos en vooral marketing is.

• kretek1305
Dimens schreef op zaterdag 25 maart 2017 @ 12:19:
[...]

De vraag is vooral; waarom?

Om Dolby Atmos goed tot zijn recht te laten komen, heb je meerdere speakers zowel voor als achter je nodig. Met de ingebouwde soundbar ga je het effect van Dolby Atmos natuurlijk nooit bereiken.

En door de Limitatie op audio-uitgangen, is het ook niet mogelijk om Dolby Atmos door iets anders af te spelen dan de televisie zelf, waardoor de ondersteuning ervan vrij nutteloos en vooral marketing is.
Ik dacht/hoopte op termijn de nieuwe LG Dolby Atmos soundbar te kunnen koppelen aan de TV. Ik weet wel dat een soundbar geen volwaardig geluidssysteem is maar hoopte met de naar boven vurende speakers voldoende effect te hebben.Een alternatief is de Samsung Atmos soundbar die bijkomend losse speakers voor achter heeft.

Maar als de TV geen Atmos uit kan bieden dan stopt het natuurlijk... Van die limitatie op audio uit wist ik bijvoorbeeld niet, dus bedankt!

• Dimens
  • Laatst online: 07-01-2024
kretek1305 schreef op zaterdag 25 maart 2017 @ 12:28:
[...]

Maar als de TV geen Atmos uit kan bieden dan stopt het natuurlijk... Van die limitatie op audio uit wist ik bijvoorbeeld niet, dus bedankt!
Zolang de televisie niet de bron is, zijn er nog altijd mogelijkheden om Dolby Atmos weer te geven. Bijvoorbeeld door een Blu-Ray speler direct met HDMI aan te sluiten op de audio-installatie. De televisie heeft dan natuurlijk ook geen ondersteuning meer nodig voor Dolby Atmos, de andere twee apparaten logischerwijs weer wel.

• THX
  • Niet online

THX

DarkSide schreef op zaterdag 25 maart 2017 @ 12:06:
Mijn NUC met n3700 speelt al prima hevc 8 bits af. Alle LG demo's en lage bitrate jelly fish gaan prima.

Alleen dat je misschien nog HDMI 1.4 hebt waardoor je op max 30Hz uitkomt (wat voor de huidige films geen issue moet zijn).

Zelf nog niet de interne media speler van de LG B6 kunnen testen. Hij vindt mijn Synology wel. maar geeft melding over instabiele netwerk oid. Waardoor ik niets af kan spelen (is via Wifi verbonden).
Moet nog even een netwerkkabel halen om te kijken wat hij doet. Al denk ik dat ik veel liever Kodi blijf gebruiken.
Nu wel even een UDH film aan het kopieren naar een externe disk om te kijken hoe dat afspeelt.
Als die kwaliteit echt beter is, denk ik dat ik maar moet gaan sparen voor een shield
Ja mijn idee is dat het gewoon moet werken.

De Denon is 4K hdcp2.2. Het zal wellicht HDMI 1.4 kunnen zijn, maar de gtx750 geeft UHD beeld op 60Hz. Ik denk dat ik Windows10 opnieuw ga installeren. Het is wel een insider preview, maar volgens mij speelt dit probleem al jaren en dacht ik dat het door de trage Samsung tv kwam.
DarkSide schreef op zaterdag 25 maart 2017 @ 12:06:

Bij mij trekt de i3 6100T het helaas niet. Toch knap dat de interne soc van de tv het makkelijk aan kan.

En dat heb ik het bij de i3 niet eens over 10bit hevc materiaal maar gewoon niks in 4k draait op dat ding.

[ Voor 7% gewijzigd door Phusebox op 25-03-2017 14:19 ]

• DarkSide

DarkSide

Phusebox schreef op zaterdag 25 maart 2017 @ 14:18:
[...]

Bij mij trekt de i3 6100T het helaas niet. Toch knap dat de interne soc van de tv het makkelijk aan kan.

En dat heb ik het bij de i3 niet eens over 10bit hevc materiaal maar gewoon niks in 4k draait op dat ding.
Toch raar dat een simpel pentiumpie met 6W het dan wel doet.
De brasswel zou gewoon basis 4k ondersteuning moeten hebben.
Deze filmpjes spelen gewoon af op de NUC. Alleen de 10bit HDR filmpjes heb ik alleen geluid.
Enige die moeilijk doet is het NASA filmpje. De rest wat ik geprobeerd heb werkt gewoon.
THX schreef op zaterdag 25 maart 2017 @ 14:03:
[...]

Ja mijn idee is dat het gewoon moet werken.

De Denon is 4K hdcp2.2. Het zal wellicht HDMI 1.4 kunnen zijn, maar de gtx750 geeft UHD beeld op 60Hz. Ik denk dat ik Windows10 opnieuw ga installeren. Het is wel een insider preview, maar volgens mij speelt dit probleem al jaren en dacht ik dat het door de trage Samsung tv kwam.
Ik heb ook een 4k HDCP 2.2 versterker. En mijn NUC heeft ook slechts HDMI 1.4.
Ik draai W10 sinds het uit is op de NUC. De nuc heeft een intel HD 510 meen ik.
Echt geen hoogstandje van een GPU.

• THX
  • Niet online

THX

DarkSide schreef op zaterdag 25 maart 2017 @ 14:48:
[...]

Toch raar dat een simpel pentiumpie met 6W het dan wel doet.
De brasswel zou gewoon basis 4k ondersteuning moeten hebben.
Deze filmpjes spelen gewoon af op de NUC. Alleen de 10bit HDR filmpjes heb ik alleen geluid.
Enige die moeilijk doet is het NASA filmpje. De rest wat ik geprobeerd heb werkt gewoon.

[...]

Ik heb ook een 4k HDCP 2.2 versterker. En mijn NUC heeft ook slechts HDMI 1.4.
Ik draai W10 sinds het uit is op de NUC. De nuc heeft een intel HD 510 meen ik.
Echt geen hoogstandje van een GPU.
Zojuist de onboard Intel 630 nog eens geprobeerd, maar verder dan 30Hz gaat ie niet. Hij stelt ook voor dat de aanbevolen resolutie 4K moet zijn i.p.v. UHD. De GTX750 geeft netjes 60Hz op UHD.

MadVR geeft geen verbetering. Dit weer even uitgelaten.
Ik heb nu eerst een reset uitgevoerd van de k-lite codec pack. Heb alleen DXVA copy-back ingesteld.
Via CTRL+J zie ik dat het Jazz HDR filmpje compleet uit sync gaat. Die NASA inderdaad ook.

* voor de liefhebbers *
Bij Star Trek Into Darkness gebeurd dit uit sync gaan bij het inzoomen van het "rode planet oppervlak"...
De media player van de LG buffert rond deze scene, maar is vervolgens veel vloeiender aan het afspelen. Je ziet dat eigenlijk ook al aan het begin al met de Paramount, Bad Robot en Skydance intro's.

Ik ga maar weer eens verder neuzen... :+

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
We gaan aardig offtopic hier (hint), maar een Kaby Lake Pentium is tegenwoordig al voldoende om eigenlijk alles wel af te kunnen spelen (ook tot aan 4k/60Hz). Zelfs (test) media met bitrates tot 700Mbit. Of HDR daar bij gaat komen wordt nog even afwachten, de ondersteuning daarvoor zou met de Final Windows Creators Update kunnen gaan komen, of zoals Microsoft die noemt, de "Windows 10-makersupdate" 8)7

De 950V is inderdaad redelijk beperkt met het afspelen van media, en ook de XPlay app veranderd daar niet veel aan omdat deze nog steeds afhankelijk is van de mogelijkheden van de TV zelf, als je niet laat transcoderen bedoel ik. Doe je dat wel dan wordt vrijwel alles wel afgespeeld maar bij transcoding komt er bij mij geen HDR melding in beeld te staan, zonder transcoderen echter wel. Nope, ik houdt het bij een HTPC.

Testing, one, two ...

• kretek1305
Dimens schreef op zaterdag 25 maart 2017 @ 12:36:
[...]

Zolang de televisie niet de bron is, zijn er nog altijd mogelijkheden om Dolby Atmos weer te geven. Bijvoorbeeld door een Blu-Ray speler direct met HDMI aan te sluiten op de audio-installatie. De televisie heeft dan natuurlijk ook geen ondersteuning meer nodig voor Dolby Atmos, de andere twee apparaten logischerwijs weer wel.
Op verschillende sites gevonden dat "2017 models will be capable of bitstreaming Dolby Atmos via HDMI ARC". Het zou dus mogelijk wel gaan... maar geen bevestiging op de website van LG zelf...

Op AVSforum zeggen ze hetzelfde ivm 2017 modellen en zijn ze ondertussen een online petitie gestart om Atmos over ARC ook voor de 2016 modellen beschikbaar te maken...

• DarkSide

DarkSide

Toch knap. ARC is beperkt tot DD of DTS. Voor high Def audio heb je HDMI 2.1 nodig.

Dit is volgens mij niet software matig te doen zoals 2.0 naar 2.0a.
Omdat 2.1 een veel grotere bandbreedte ondersteund.

Tenzij ze atmos signaaltje meesturen met DD+ of zo. Waardoor je versterker wel atmos weergeeft op het display. Maar het verder weinig voorsteld (beetje als een 4k film van 2gb,. Wel 4k resolutie maar hoge compressie en lage bitrate)

• THX
  • Niet online

THX

DarkSide schreef op zaterdag 25 maart 2017 @ 17:06:
Toch knap. ARC is beperkt tot DD of DTS. Voor high Def audio heb je HDMI 2.1 nodig.

Dit is volgens mij niet software matig te doen zoals 2.0 naar 2.0a.
Omdat 2.1 een veel grotere bandbreedte ondersteund.

Tenzij ze atmos signaaltje meesturen met DD+ of zo. Waardoor je versterker wel atmos weergeeft op het display. Maar het verder weinig voorsteld (beetje als een 4k film van 2gb,. Wel 4k resolutie maar hoge compressie en lage bitrate)
Geen idee wat je onder highdef audio verstaat, maar HDMI 1.0 had in 2002 al 8-kanaals 24bit audio. HDMI 1.3 geeft al TrueHD en DTS-HD.

• Adlermann
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 02:28
THX schreef op zaterdag 25 maart 2017 @ 17:16:
[...]

Geen idee wat je onder highdef audio verstaat, maar HDMI 1.0 had in 2002 al 8-kanaals 24bit audio. HDMI 1.3 geeft al TrueHD en DTS-HD.
Niet via arc, die is beperkt.

• THX
  • Niet online

THX

Adlermann schreef op zaterdag 25 maart 2017 @ 17:29:
[...]

Niet via arc, die is beperkt.
Nee dat weet ik, maar ik reageer op de stelling dat HDMI 2.1 nodig is voor highdef audio.

• DarkSide

DarkSide

Er staat toch dat ik het over ARC heb.
En mijn bericht staat onder de opmerking dat ARC Atmost ondersteund op de 2017 modellen en dat er een petitie gestart is om dat ook op de 2016 modellen te krijgen.

2017 weet ik niet. Maar de B6 heeft geen HDMI 2.1 en kan dus geen High def audio via ARC aan.
Maar Max DD of DTS.

• kretek1305
Ik laat het jullie met plezier uitvechten, ik mis de technische bagage...
Ik post maar wat ik vind op het web, uiteindelijk zal de waarheid wel boven komen drijven...?

• THX
  • Niet online

THX

DarkSide schreef op zaterdag 25 maart 2017 @ 18:14:
Er staat toch dat ik het over ARC heb.
En mijn bericht staat onder de opmerking dat ARC Atmost ondersteund op de 2017 modellen en dat er een petitie gestart is om dat ook op de 2016 modellen te krijgen.

2017 weet ik niet. Maar de B6 heeft geen HDMI 2.1 en kan dus geen High def audio via ARC aan.
Maar Max DD of DTS.
Ik zal je wel niet snappen, maar ik dacht als volgt:

ARC is er sinds HDMI 1.4.
HDMI 1.4 ondersteunt Atmos en lager.
Petitie is dus alleen nodig om over ARC de huidige audioformaten te sturen.

Dan hebben we toch niet perse 2.1 nodig?
Pagina: 1 ... 78 ... 112 Laatste

Let op:
Dit topic is bedoeld om te discussiëren over OLED televisies; de techniek, voordelen, nadelen, instellingen, etc.

We hebben sinds kort ook een merkspecifiek topic voor LG: [LG OLED] Ervaringen & Discussie. Hier dus geen posts meer betreffende LG.

Als je op zoek bent naar de laatste aanbiedingen kun je een kijkje nemen in \[Prijs-discussie] OLED Televisies. Als je op zoek bent naar persoonlijk aankoopadvies, kun je een topic starten in Consumentenelektronica Aankoopadvies.