• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 11:16

DarkSide

theres no place like ::1

Voor het ARC gedeelte dus wel.
Volgens mij gebruikt hij slechts een klein deel van de kabel voor ARC.
En die heeft niet genoeg bandbreedte om daar ATMOS, True-HD en of DTS-MA over een te sturen.

Dit is meegenomen in de HDMI 2.1 specificatie. Vandaar dat ik denk dat dit niet op HDMI 2.0 geactiveerd zou worden.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

• THX
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

THX

Juist. Helder.
2.1 introduceert eARC. Dat is ook specifiek voor object based audio.

Het probleem van de huidige ARC is dat het min of meer met spdif gelinkt is. Vandaar de beperking in de standaard, gok ik...

• Dimens
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 07-01-2024
kretek1305 schreef op zaterdag 25 maart 2017 @ 16:01:
[...]

Op verschillende sites gevonden dat "2017 models will be capable of bitstreaming Dolby Atmos via HDMI ARC". Het zou dus mogelijk wel gaan... maar geen bevestiging op de website van LG zelf...
Even wat dieper gaan zoeken en het blijkt dat HDMI 2.1 Enhanced Audio Return Channel (eARC) brengt, waarmee het wel mogelijk is hoge resolutie audio weer te geven, waaronder object georiënteerd audio zoals Dolby Atmos.

De huidige televisies beschikken echter niet over HDMI 2.1 en kunnen dit blijkbaar ook niet verkrijgen via een update.
Op AVSforum zeggen ze hetzelfde ivm 2017 modellen en zijn ze ondertussen een online petitie gestart om Atmos over ARC ook voor de 2016 modellen beschikbaar te maken...
Heb je een link voor mij? Ik ben wel benieuwd naar de petitie. Vooral omdat het blijkbaar onmogelijk is om dit te realiseren zonder de televisie hardwarematig aan te passen.

Iets wat ze op AVSforum wel zouden moeten weten.

• kretek1305
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 18-12 16:58
Dimens schreef op zaterdag 25 maart 2017 @ 20:37:
[...]

Even wat dieper gaan zoeken en het blijkt dat HDMI 2.1 Enhanced Audio Return Channel (eARC) brengt, waarmee het wel mogelijk is hoge resolutie audio weer te geven, waaronder object georiënteerd audio zoals Dolby Atmos.

De huidige televisies beschikken echter niet over HDMI 2.1 en kunnen dit blijkbaar ook niet verkrijgen via een update.

[...]

Heb je een link voor mij? Ik ben wel benieuwd naar de petitie. Vooral omdat het blijkbaar onmogelijk is om dit te realiseren zonder de televisie hardwarematig aan te passen.

Iets wat ze op AVSforum wel zouden moeten weten.
https://www.change.org/p/...i-arc-for-2016-lg-oled-tv

http://www.avsforum.com/f...er-arc-dealbreaker-7.html

5750Wp SE - LG OLED65C8 + SK10Y

• THX
  • Niet online

THX

Leuk zo'n petitie, maar dan moeten de receiver/soundbar etc. fabrikanten ook de aanpassingen doen.

• DarkSide

DarkSide

Net even amazing Spiderman 2 in 4k en HDR gekeken. Dat kijkt toch wel fijn moet ik zeggen.
Ook nog even mijn synology goed ingesteld. Nu vindt de tv hem ook. En kan ik mijn nuc in principe uit laten.
Al zag ik nog geen series. En ziet kodi er vele malen beter uit. Maar dlna werkt.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

• w8andc
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 24-04-2023
Dimens schreef op zaterdag 25 maart 2017 @ 20:37:

Even toch nog een korte toevoeging hierop.
Het zit namelijk zo dat de nieuwe standaard HDMI 2.1 een aantal grote nieuwigheden zal brengen zoals eArc, dynamic metadata voor HDR, HFR, 8K ondersteuning, ... Voor vele van deze nieuwe functies zal een nieuwe HDMI chip nodig zijn. Vele nieuwe functies zullen niet mogelijk zijn via een firmware update van de oudere HDMI 2.0 standaard op de huidige toestellen.
Maar .... een aantal nieuwe functies zal wel via een firmware update kunnen geïntroduceerd worden voor bepaalde HDMI 2.0 chipsets. Hieronder zijn eARC en dynamic metadata er 2 van. De voorwaarde is dan wel dat een HDMI highspeed ethernet kabel gebruikt moet worden en de fabrikanten moeten een firmware update willen aanbieden. De noodzaak voor het gebruik van een HDMI ethernet kabel is er nog nooit geweest. HDMI 2.1 zou dan wel eens de eerste keer kunnen zijn dat zulke soort kabel nuttig gebruikt gaat kunnen worden.
Hierover is op AVSforum meer te vinden via een thread die onstaan is bij het bekend maken van de HDMI 2.1 standaard enige tijd geleden.

• wally21
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 17-12 11:47

wally21

psn: Wally224

Nog meer mensen met het volgende probleem.
Ik wou na een tijdje weer verder gaan met het kijken van The Grand Tour in 4k/HDR. Nu stond deze 2x op Amazon Prime. Namelijk in 1080p en in 4k. Je moest deze apart opzoeken. Momenteel kan ik enkel nog de 1080p versie vinden. Waar kan ik de 4k versie vinden? Of is deze uit het aanbod gehaald?

• w8andc
@wally21
Voor een aantal series zijn er inderdaad 2 versies. Ik heb wel afgelopen week gemerkt via mijn Nvidia Shield in de Amazon Prime app dat er een rubriek UHD is bijgekomen. Daar was 2 weken nog geen spoor van. Kijk eens goed of je de rubriek kan vinden.

• wally21

wally21

w8andc schreef op zondag 26 maart 2017 @ 01:24:
@wally21
Voor een aantal series zijn er inderdaad 2 versies. Ik heb wel afgelopen week gemerkt via mijn Nvidia Shield in de Amazon Prime app dat er een rubriek UHD is bijgekomen. Daar was 2 weken nog geen spoor van. Kijk eens goed of je de rubriek kan vinden.
Ja die rubriek kan ik vinden maar staan maar 6 series in |:(
Ben al een half uur aan het zoeken. Via de zoek functie kan je ook niets zoals bij netflix zoeken op 4k of HDR.
Wazige is dat als ik hem online opzoek op amazon prime kan ik hem wel vinden. voeg ik hem toe aan mijn watchlist maar op tv blijft deze lijst dan weer leeg :?

Het is niet echt een gebruiksvriendelijk platform dat Amazon.

• w8andc
Dat is vreemd. Heb gisteren nog de Ultra HD versie van "The grand tour" tegengekomen in de UHD rubriek. Moet wel zeggen dat ik voor het kunnen zien van de app op mijn Nvidia Shield de taal op "Engels" heb moeten zetten. Indien "Nederlands", dan verschijnt de app gewoon niet. In gebruiksvriendelijkheid blinkt de Amazon Prime app inderdaad niet uit. Nederlandstalige ondertiteling ontbreekt ook nog in vele gevallen. Je kan misschien eens proberen om de taal op jouw toestel even naar Engels te wijzigen bij wijze van test.

• wally21

wally21

w8andc schreef op zondag 26 maart 2017 @ 01:36:
Dat is vreemd. Heb gisteren nog de Ultra HD versie van "The grand tour" tegengekomen in de UHD rubriek. Moet wel zeggen dat ik voor het kunnen zien van de app op mijn Nvidia Shield de taal op "Engels" heb moeten zetten. Indien "Nederlands", dan verschijnt de app gewoon niet. In gebruiksvriendelijkheid blinkt de Amazon Prime app inderdaad niet uit. Nederlandstalige ondertiteling ontbreekt ook nog in vele gevallen. Je kan misschien eens proberen om de taal op jouw toestel even naar Engels te wijzigen bij wijze van test.
De taal staat al standaard op Engels. Ik kijk wel via de app op de tv en niet via een extern apparaat zoals de shield. De app had trouwens een update. misschien dat het daar aan ligt?
Voor nu hou ik het wel voor gezien. Morgen weer een dag ;)

• w8andc
@wally21
De taal van jouw TV? Ik had het dus over de taal op mijn Nvidia Shield. Dus de algemene taal van het toestel waarop de app geïnstalleerd werd. De Amazon Prime app gebruikt dit en bepaalt voor een stuk wat je uiteindelijk ziet in de app.

• wally21

wally21

@w8andc

Tv taal aangepast maar helaas. Apart is dat je op 2 manieren naar Amazon prime kan gaan op de pc.
Namelijk:
https://www.primevideo.com
https://www.amazon.com/Gr...on-Ultra-HD/dp/B01MPWCB3F

Je kan op beide inloggen echter is de 2de de Amerikaanse site en synchroniseert hij die watchlist niet met de andere. Daar is the grand tour echter wel netjes te vinden.

[ Voor 29% gewijzigd door wally21 op 26-03-2017 03:07 ]

• w8andc
Update: Heb dit gecontroleerd. De UHD versie van "The Grand Tour" zit bij mij inderdaad ook niet in de UHD rubriek, maar wel in mijn watchlist. Allemaal heel vaag dus . Maar het verbaast mij echter niet dat dit momenteel zo is. Het is ook een hele wirwar. Heb al gemerkt dat Amazon diverse soorten "abonnementen/content" aanbiedt waarvan de mogelijkheden nog eens per land kunnen verschillen: Amazon Prime , Amazon Video, Amazon Premium, .... Heb de indruk dat de uitbreiding van Amazon Prime naar plotseling een hele reeks extra landen niet goed voorbereid werd. Voor België bijvoorbeeld is de website enkel in het Frans beschikbaar. Heb al 2 keer hierover een klacht bij Amazon ingediend. De eerste keer vlug antwoord ontvangen in het Engels maar via de Franse Amazon afdeling met de melding dat dit heel binnenkort ging verholpen worden. Maar tot nu toe geen enkele wijziging hieromtrent. Op mijn 2de email heb ik gewoon geen antwoord gekregen. De chaos laat zich ook zien in het gebruik van de app en de content. Waarschijnlijk is dit hun manier om de concurrentie met Netflix te lijf te gaan. Maar dit kan nog tegen zich keren.

[ Voor 46% gewijzigd door w8andc op 26-03-2017 07:55 ]

• DarkSide

DarkSide

w8andc schreef op zondag 26 maart 2017 @ 01:16:
[...]

Het zit namelijk zo dat de nieuwe standaard HDMI 2.1 een aantal grote nieuwigheden zal brengen zoals eArc, dynamic metadata voor HDR, HFR, 8K ondersteuning, ... Voor vele van deze nieuwe functies zal een nieuwe HDMI chip nodig zijn. Vele nieuwe functies zullen niet mogelijk zijn via een firmware update van de oudere HDMI 2.0 standaard op de huidige toestellen.
Maar .... een aantal nieuwe functies zal wel via een firmware update kunnen geïntroduceerd worden voor bepaalde HDMI 2.0 chipsets. Hieronder zijn eARC en dynamic metadata er 2 van. De voorwaarde is dan wel dat een HDMI highspeed ethernet kabel gebruikt moet worden en de fabrikanten moeten een firmware update willen aanbieden. De noodzaak voor het gebruik van een HDMI ethernet kabel is er nog nooit geweest. HDMI 2.1 zou dan wel eens de eerste keer kunnen zijn dat zulke soort kabel nuttig gebruikt gaat kunnen worden.
Hierover is op AVSforum meer te vinden via een thread die onstaan is bij het bekend maken van de HDMI 2.1 standaard enige tijd geleden.
Ok dat was nieuw voor mij.
Als dat werkelijk kan zou dat mooi zijn. En dan is het inderdaad hopen dat fabrikanten bereidwillig zijn om dit ook door te voeren.
En dan niet alleen lg maar in mijn geval Marantz ook.

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
DarkSide schreef op zondag 26 maart 2017 @ 10:17:
[...]
Ok dat was nieuw voor mij.
Als dat werkelijk kan zou dat mooi zijn. En dan is het inderdaad hopen dat fabrikanten bereidwillig zijn om dit ook door te voeren.
En dan niet alleen lg maar in mijn geval Marantz ook.
LG heeft op verzoek bij de eerste serie 960V modellen gratis het HDMI bord vervangen, die waren standaard namelijk niet van een HDMI 2.0a (HDR) uitvoering voorzien, latere productie-series wel. Kon dus niet met een firmware worden opgelost enkel door het vervangen van hardware. Vroeg je er niet naar, dan deed LG het niet uit zichzelf.

Nu het aantal Oled TV eigenaren fors is toegenomen verwacht ik niet dat ze deze actie opnieuw gaan herhalen bij oudere TV's. Kans daarop acht ik uitermate klein, vooral niet omdat ze eerdere beloftes m.b.t. het upgraden van bijv. het LG OS ook niet zijn nagekomen voor sommige modellen. Beloftes maken, dat kunnen ze wel bij LG, ook nakomen is weer een heel ander verhaal.

Testing, one, two ...

• chang
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 03-08 17:37
Zijn er mensen hier die overgestapt zijn van Samsung 55HU7500 of HU8500 naar de LG oled 2016 of 2017? Ik heb zelf een Samsung 55HU7500 en overweeg de LG B6 of C7 aan te schaffen.

Ik kijk vooral voetbal, HD zenders met Ziggo CI+, films 720p/1080p. Is het verschil in beeldkwaliteit, overdag en 's avonds, makkelijk te zien tussen mijn Samsung en de LG oled?

Bij voorbaat dank voor de informatie.

• ion
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

ion

chang schreef op zondag 26 maart 2017 @ 13:02:
Zijn er mensen hier die overgestapt zijn van Samsung 55HU7500 of HU8500 naar de LG oled 2016 of 2017? Ik heb zelf een Samsung 55HU7500 en overweeg de LG B6 of C7 aan te schaffen.

Ik kijk vooral voetbal, HD zenders met Ziggo CI+, films 720p/1080p. Is het verschil in beeldkwaliteit, overdag en 's avonds, makkelijk te zien tussen mijn Samsung en de LG oled?

Bij voorbaat dank voor de informatie.
Dit is geen aankoopadvies topic.

• zwembroek
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 23-12 14:28
Je merkt juist verschil met 4k en HDR. Voor alleen voetbal en 720/1080 kabeltv is je Samsung goed genoeg.

[ Voor 4% gewijzigd door zwembroek op 26-03-2017 13:31 ]

“bet your technical analysis didn’t see this sh*t coming”

• zwembroek
#Dubbelpost# sorry..

[ Voor 92% gewijzigd door zwembroek op 26-03-2017 13:31 ]

• Light21M
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 18-12 12:00
Paneel laten vervangen onder garantie omwille van gele tinting, nu een zo goed als uniform scherm geen tinting bijna geen banding of vignetting

• zwembroek
Light21M schreef op zondag 26 maart 2017 @ 13:32:
Paneel laten vervangen onder garantie omwille van gele tinting, nu een zo goed als uniform scherm geen tinting bijna geen banding of vignetting
Mooi, zo hoort het!

• ion
  • Niet online

ion

Iemand op AVforums heeft aan rtings gevraagd om alle hdr modes te testen.

"Nothing will fix the dim hdr game mode. Only LG can fix this. No messing around with ps4 rgb settings or ingame settings will fix this. Lg messed up.
According to rtings these are the input lag numbers for hdr modes:
HDR Game 28.6
HDR Vivid 83.7
HDR Bright 83.7
HDR Standard 83.7"

Dus alle oude hdr modes zijn van 40-50ms naar 83.7 gegaan. Ik vraag me echt af of ik wel goed gedaan heb met het kopen van de B6 en niet een ander model of ander merk. :X

• kretek1305
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 18-12 16:58
Light21M schreef op zondag 26 maart 2017 @ 13:32:
Dat is dan het zoveelste B paneel dat vervangen is omwille van tinting. Ik heb nog niemand gehoord die er last van had met een C, E of hoger paneel.
Iemand?

5750Wp SE - LG OLED65C8 + SK10Y

• zwembroek
ionn schreef op zondag 26 maart 2017 @ 13:38:
Iemand op AVforums heeft aan rtings gevraagd om alle hdr modes te testen.

"Nothing will fix the dim hdr game mode. Only LG can fix this. No messing around with ps4 rgb settings or ingame settings will fix this. Lg messed up.
According to rtings these are the input lag numbers for hdr modes:
HDR Game 28.6
HDR Vivid 83.7
HDR Bright 83.7
HDR Standard 83.7"

Dus alle oude hdr modes zijn van 40-50ms naar 83.7 gegaan. Ik vraag me echt af of ik wel goed gedaan heb met het kopen van de B6 en niet een ander model of ander merk. :X
Is dit alleen voor de B? Anders had je misschien nog beter de oude firmware kunnen houden? Ik gebruik zelf de HDR Bright op mijn C met de PS4 pro. Daar merk ik geen input lag in Horizon. Voor pinball, voetbal, Mortal Kombat, de gewone game mode.

• Yellowneck
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Yellowneck

Dure hobby....:\

zwembroek schreef op zondag 26 maart 2017 @ 15:01:
[...]

Is dit alleen voor de B? Anders had je misschien nog beter de oude firmware kunnen houden? Ik gebruik zelf de HDR Bright op mijn C met de PS4 pro. Daar merk ik geen input lag in Horizon. Voor pinball, voetbal, Mortal Kombat, de gewone game mode.
Een C is dan ook geen B. Een C heeft een compleet andere SoC en andere input lags (nl 34ms in HDR Game). Het verhaal geldt dus alleen voor de B serie inderdaad.

[ Voor 5% gewijzigd door Yellowneck op 26-03-2017 15:08 ]

Fotogear: Canon EOS RP | Canon 400D + BG-E3 | RF 24-105mm F4.0L | 50mm F1.8 | 17-40mm F4.0L | 70-200mm F4.0L | 100mm F2.8L Macro | 430EX II

• ion
  • Niet online

ion

zwembroek schreef op zondag 26 maart 2017 @ 15:01:
[...]

Dit is voor de B6 ja. Ja dat blijkt nu wel ,want hdr game mode is veel te donker en de andere hdr game modes zijn onspeelbaar.

Is bij jouw C6 de hdr game mode ook veel dimmer?

• Raziel
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 29-10 20:04
ionn schreef op zondag 26 maart 2017 @ 15:13:
[...]

Dit is voor de B6 ja. Ja dat blijkt nu wel want hdr game mode is veel te donker. En de andere hdr game modes zijn onspeelbaar.

Is bij jouw C6 de hdr game mode ook veel dimmer?
Onspeelbaar? Ik merk qua feeling in controls nou geen wereld van verschil tussen de .65 en .10 firmware en in Ghost Recon Wildlands vind ik HDR game mode by far de prettigste weergave. Heb je er echt last van of laat je je leiden door de cijfertjes?

• Puck
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23-12 17:42
Ik zie dat mijn SDR Game Settings zijn gereset op mijn B6 (sinds de laatste update?) en ik kan nu een aantal zaken niet meer wijzigen, zoals Dynamic Contrast. Daarnaast heeft Black Level nu een "auto" setting. Ik heb dit nog niet eerder gezien... (maar wellicht omdat ik HDR settings in mijn hoofd heb).

[ Voor 12% gewijzigd door Puck op 26-03-2017 15:37 ]

Arrived anxious, left bored

• ion
  • Niet online

ion

Raziel schreef op zondag 26 maart 2017 @ 15:27:
[...]

Onspeelbaar? Ik merk qua feeling in controls nou geen wereld van verschil tussen de .65 en .10 firmware en in Ghost Recon Wildlands vind ik HDR game mode by far de prettigste weergave. Heb je er echt last van of laat je je leiden door de cijfertjes?
Ja in andere HDR modes is de input lag te hoog en voor mij onspeelbaar. De vertraging is te irritant om mee te spelen. Voor nu speel ik gewoon in de HDR game mode, maar die is helaas veel dimmer.
Puck schreef op zondag 26 maart 2017 @ 15:33:
Ik zie dat mijn SDR Game Settings zijn gereset op mijn B6 (sinds de laatste update?) en ik kan nu een aantal zaken niet meer wijzigen, zoals Dynamic Contrast. Daarnaast heeft Black Level nu een "auto" setting. Ik heb dit nog niet eerder gezien... (maar wellicht omdat ik HDR settings in mijn hoofd heb).
Weet je zeker dat je niet in PC mode hebt gezet. Ik heb een paar keer gehad zelfs na het uitzetten van PC mode. Dat black level op auto bleef staan en als je dan een andere optie koos, verdween auto.

[ Voor 35% gewijzigd door ion op 26-03-2017 15:38 ]

• Puck
ionn schreef op zondag 26 maart 2017 @ 15:34:

Weet je zeker dat je niet in PC mode hebt gezet. Ik heb een paar keer gehad zelfs na het uitzetten van PC mode. Dat black level op auto bleef staan en als je dan een andere optie koos, verdween auto.
Aha, dat was het. Ik had inderdaad even geëxperimenteerd met PC-Modus, vervolgens een weekend weggeweest en vergeten terug te zetten. Thanks :)

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08:42

JvS

Ik heb hem zelf ook

zwembroek schreef op zondag 26 maart 2017 @ 13:29:
Je merkt juist verschil met 4k en HDR. Voor alleen voetbal en 720/1080 kabeltv is je Samsung goed genoeg.
Ben je nou serieus? Het ultra diepe zwart en het adembenemende contrast zie je ook enorm goed met normaal HD materiaal.

Hoge resolutie kan een lcd panel ook.

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• nodog
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 19-12 22:33
Ben heel blij dat ARC nou goed werkt maar CEC is nog niet wat het hoort te zijn volgens mij. Kan er goed mee leven maar ben benieuwd of wat ik hier zie nou normaal is of niet.

Ik zie dus bij de opties van ingangsbronnen een submenuutje onder "Denon" met de twee CEC apparaten die ik daar aan heb hangen. (PS4 en Shield). Ik kan op een van deze twee klikken maar het puntje dat ingangsbron aanwijst op de LG blijft bij Denon staan.

Fijn: op de Denon wordt automatisch de juiste bron gekozen.
Niet fijn: de beeldmodus op de TV geldt voor de "hele" Denon. Ik moet die dus handmatig veranderen als ik kies voor gamen of film kijken. Ik dacht dat per "sub-bron" automatisch de beeldmodus mee hoort te veranderen maar kan me vergissen.

[ Voor 0% gewijzigd door nodog op 26-03-2017 16:30 . Reden: AVR moest ARC zijn. Stop de tijd. ]

• DarkSide

DarkSide

nodog schreef op zondag 26 maart 2017 @ 16:11:
Ben heel blij dat AVR nou goed werkt maar CEC is nog niet wat het hoort te zijn volgens mij. Kan er goed mee leven maar ben benieuwd of wat ik hier zie nou normaal is of niet.

Ik zie dus bij de opties van ingangsbronnen een submenuutje onder "Denon" met de twee CEC apparaten die ik daar aan heb hangen. (PS4 en Shield). Ik kan op een van deze twee klikken maar het puntje dat ingangsbron aanwijst op de LG blijft bij Denon staan.

Fijn: op de Denon wordt automatisch de juiste bron gekozen.
Niet fijn: de beeldmodus op de TV geldt voor de "hele" Denon. Ik moet die dus handmatig veranderen als ik kies voor gamen of film kijken. Ik dacht dat per "sub-bron" automatisch de beeldmodus mee hoort te veranderen maar kan me vergissen.
Dat dacht ik ook.
Heb mijn PS4 en mijn NUC op mijn Marantz aangesloten. Maar als ik op de NUC beeld instellingen wijziig geldt dat ook voor de PS4. De NUC ondersteund geen CEC dus die zie ik niet terug in het overzicht.

Netflix kan ik wel een eigen instelling geven. En HDR ook en die onthoudt hij wel.

• Niek-panna
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 00:20
Kan iemand met een C7 mij vertellen hoeveel HDMI ingangen er op de zijkant zitten en hoeveel direct naar achteren?

PSN ID: RedrumNL

Niek-panna schreef op zondag 26 maart 2017 @ 16:33:
Kan iemand met een C7 mij vertellen hoeveel HDMI ingangen er op de zijkant zitten en hoeveel direct naar achteren?
Drie aan de zijkant en 1 naar achteren gericht.

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

• Niek-panna
Phusebox schreef op zondag 26 maart 2017 @ 16:35:
[...]

Top, dankjewel!

• Niek-panna
@Phusebox Bevalt de TV?? heb je al de kans gehad om er op te gamen?

Heb je misschien nog wat allround foto's om dit topic wat op te fleuren van je C7?

• DarkSide

DarkSide

[...]

Das iig beter dan de B6. 2 aan de achterkant en 2 aan de zijkant.
Heb maar 1 HDMI ingang nodig. (heb alles via versterker). Maar toch.
De tv hang nu aan de muur en dat maakt die achterste poorten toch moeilijk bereikbaar

• Marty12345
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 12-11 21:08
Ik heb een prachtige 55b6v. Beeld is super! Alleen heb ik last van vertical banding en is het linker deel van het scherm een wat gelere tint. Ik heb het gemeld en de tv wordt omgeruild. Ik doe nu dus mee met de schermloterij. Zijn er hier ervaringen met verbetering na omruiling of alleen scherm vervangen? Lees er maar een paar posts over. Ben erg benieuwd.

• nodog
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 19-12 22:33
Marty12345 schreef op zondag 26 maart 2017 @ 17:31:
Ik heb een prachtige 55b6v. Beeld is super! Alleen heb ik last van vertical banding en is het linker deel van het scherm een wat gelere tint. Ik heb het gemeld en de tv wordt omgeruild. Ik doe nu dus mee met de schermloterij. Zijn er hier ervaringen met verbetering na omruiling of alleen scherm vervangen? Lees er maar een paar posts over. Ben erg benieuwd.
Ik ben 100% tevreden met m'n nieuwe scherm na vervanging maar het blijft een loterij dus ik zou heel goed checken als je een nieuwe krijgt. LG monteur keek bij mij overigens mee en was erg behulpzaam.

Verwijderd

[...]

Mijn C7 opgehangen met een Vogel Thin 205, maar wat een debielen bij LG.. Bij mijn EF950V zat de coax aan de zijkant en hier aan de achterkant.. Nu met de gewone coax kan die dus niet plat tegen de muur, hopelijk met een gebogen coax stekker wel...
De power stekker is naar de andere kant verplaatst, ook fijn en gelukkig is het een lange kabel, NOT..

Heb de twee even naast elkaar gehad en qua beeld kwaliteit ontlopen ze elkaar niet veel.
Wat beter op de C7 : HDR is veel meer aanwezig, veeel feller en mits goed geïmplementeerd erg mooi.
Motion lijkt wat beter. WebOS3.5 is veel sneller dan 2.0 (en de soc natuurlijk). Ik kan overigens wel opnemen, alleen niet live maar wel gescheduled.
HDR game modus lijkt hier overigens veel minder fel te zijn dan de normale HDR modus maar dat was toch ook al zo met de gewone Game modus t.o.v de andere?

Overigens in Netflix met Dolby Vision zijn inderdaad de ondertitels veel te fel wit door HDR :(
Amazon doet het een stuk beter met hun HDR implementatie.
Youtube HDR is ook leuk om te hebben maar onzinnig dat het niet in de oudere modellen zit.

Ik zie hier wel netjes welke HDMI devices gekoppeld zijn (simplink is aan).

Mediaplayer speelt ook meer en sneller af dan de EF950V maar ik heb ook een ShieldTV.

Design is ook wat mooier, geen LG bult en de randen zijn zwart in plaats van een metalen rand.

Ik ga die onzin met 5% 2% en grijswaarden niet testen, grote kans dat je dan dingen gaat zien die je nooit bij normaal gebruik van de TV gaat zien.

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 26-03-2017 18:13 ]

Mt een gebogen coax had ik er geen last van in ieder geval. Ik had dan weer last van de optische poort die recht naar achteren gaat. Maar goed maar eens een hoekstukje bestellen en alle kabels vervangen voor de zekerheid.

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

• GANGSTERKILLER
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 15-05-2018
Verwijderd schreef op zondag 26 maart 2017 @ 17:40:
[...]
HDR game modus lijkt hier overigens veel minder fel te zijn dan de normale HDR mode.
Toch jammer dit. Dat zijn toch weer concessies voor gamen in HDR (met de minste latency). Je wilt helemaal niet in felheid omlaag in deze mode, zeker met gamen niet. Dat zou LG toch moeten begrijpen. |:(

Probeer dynamic contrast op medium te zetten in HDR game mode. Ik weet dat dit niet ideaal is maar dit zou de felheid (bijna) gelijk kunnen brengen met de normale HDR mode.

[ Voor 11% gewijzigd door GANGSTERKILLER op 26-03-2017 18:11 ]

• ion
  • Niet online

ion

GANGSTERKILLER schreef op zondag 26 maart 2017 @ 18:05:
[...]

Toch jammer dit. Dat zijn toch weer concessies voor gamen in HDR (met de minste latency). Je wilt helemaal niet in felheid omlaag in deze mode, zeker met gamen niet. Dat zou LG toch moeten begrijpen. |:(

Probeer dynamic contrast op medium te zetten in HDR game mode. Ik weet dat niet ideaal maar dit zou de felheid (bijna) gelijk kunnen brengen met de normale HDR mode.
Dynamic contrast zorgt voor uitgewassen kleuren. LG heeft flink gefaald, want het scherm kan makkelijk meer nits tonen. Ik heb een mail naar rtings.com gestuurd en gevraagd of hij de Peak brightness van de B, C en E6 in game mode wil meten.

Ben benieuwd of alleen de B6 dit probleem heeft.

• GANGSTERKILLER
ionn schreef op zondag 26 maart 2017 @ 18:11:
[...]

Dynamic contrast zorgt voor uitgewassen kleuren. LG heeft flink gefaald, want het scherm kan makkelijk meer nits tonen. Ik heb een mail naar rtings.com gestuurd en gevraagd of hij de Peak brightness van de B, C en E6 in game mode wil meten.

Helaas wel maar op medium valt het nog mee. High is niet aan te raden, ik heb dat getest op een B6. Is gewoon lelijk. De C7 kan brighter dan alle modellen hiervoor, maar heeft dus in HDR game mode ook te kampen met een minder "popping" image.

Dit alleen al maakt me heel benieuwd naar de OLED van Panasonic en Sony. Ik wil ze eigenlijk alle 3 naast elkaar zien.

• THX
  • Niet online

THX

En alleen hdmi2 is ARC. Die zit als 1 van de 3 aan de zijkant.

• ion
  • Niet online

ion

GANGSTERKILLER schreef op zondag 26 maart 2017 @ 18:21:
[...]

Helaas wel maar op medium valt het nog mee. High is niet aan te raden, ik heb dat getest op een B6. Is gewoon lelijk. De C7 kan brighter dan alle modellen hiervoor, maar heeft dus in HDR game mode ook te kampen met een minder "popping" image.

Dit alleen al maakt me heel benieuwd naar de OLED van Panasonic en Sony. Ik wil ze eigenlijk alle 3 naast elkaar zien.
Ik heb even gekeken naar color als je die verhoogt dan de kleuren zijn weer flink beter op het oog. Ik heb nu dynamic contrast op high met color 80. Lijkt redelijk op HDR standard/bright met het enigste verschile DC uit en color op 60.

"Op het oog" lijken ze gelijk.

Het liefst zou ik gewoon zien dat LG de game mode nog een update geeft en ons meer ruimte geeft in de contrast slider, want dit is niet bepaald ideaal.

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 26 maart 2017 @ 17:40:
[...]
Mijn C7 opgehangen met een Vogel Thin 205, maar wat een debielen bij LG.. Bij mijn EF950V zat de coax aan de zijkant en hier aan de achterkant.. Nu met de gewone coax kan die dus niet plat tegen de muur, hopelijk met een gebogen coax stekker wel...
[knip]
Vergis jij je niet m.b.t. de coax aansluiting op de 950v? Die zit bij mij toch echt aan de achterzijde, gaat recht omhoog het toestel in? Of bedoel je misschien een andere aansluiting?

Testing, one, two ...

• Light21M
  • Laatst online: 18-12 12:00
ionn schreef op zondag 26 maart 2017 @ 18:39:
[...]

Ik heb even gekeken naar color als je die verhoogt dan de kleuren zijn weer flink beter op het oog. Ik heb nu dynamic contrast op high met color 80. Lijkt redelijk op HDR standard/bright met het enigste verschile DC uit en color op 60.

"Op het oog" lijken ze gelijk.

Het liefst zou ik gewoon zien dat LG de game mode nog een update geeft en ons meer ruimte geeft in de contrast slider, want dit is niet bepaald ideaal.
Ik zie wel meer details onder hdr game mode

• Puck
Ik zie echt veel meer detail in HDR Game Mode, en het is minder grauw. Ik ben blijkbaar de enige die er juist wel tevreden over is. Het lijkt bij mij ook echt niet heel veel minder vel, maar gewoon beter gebalanceerd.

Verwijderd

hardware-lover schreef op zondag 26 maart 2017 @ 19:25:
[...]

Vergis jij je niet m.b.t. de coax aansluiting op de 950v? Die zit bij mij toch echt aan de achterzijde, gaat recht omhoog het toestel in? Of bedoel je misschien een andere aansluiting?
Inderdaad je hebt gelijk, verschil met de nieuw is dat deze nu naar de muur wijst dus maar goed een gebogen stekker zou het moeten verhelpen.

• zwembroek
ionn schreef op zondag 26 maart 2017 @ 18:11:
[...]

Ben benieuwd naar de reactie van rtings.

Verwijderd

GANGSTERKILLER schreef op zondag 26 maart 2017 @ 18:05:
[...]

Probeer dynamic contrast op medium te zetten in HDR game mode. Ik weet dat dit niet ideaal is maar dit zou de felheid (bijna) gelijk kunnen brengen met de normale HDR mode.
Tja, maar de gewone game modus zag er zo op het eerste oog ook minder uit dus op zich vrij logisch dat dit met de HDR game modus ook zo is? Dat was eigenlijk ook al zo op mijn Panasonic plasma TV.

• GANGSTERKILLER
Verwijderd schreef op zondag 26 maart 2017 @ 20:29:
[...]

Tja, maar de gewone game modus zag er zo op het eerste oog ook minder uit dus op zich vrij logisch dat dit met de HDR game modus ook zo is? Dat was eigenlijk ook al zo op mijn Panasonic plasma TV.
De game mode die ik zag op de B6 zag er prima uit en net zo bright als de andere modes. Ik zag in ieder geval geen verschil. Ga er vanuit dat dit ook zo is op de nieuwe modellen. Het is de HDR game mode die te wensen over laat voor sommige.

En mijn VT60 heeft een game mode "setting" die je aan kunt zetten in ALLE modes, er is geen verlies in beeldkwaliteit te bespeuren. Dat was echt super aan de laatste generatie Panasonic plasma's.

Daarom verwacht ik best wel wat van hun 2017 OLED, hun beeldverwerking is gewoon top notch. Maar hoe goed de beeldkwaliteit ook mag zijn, als de input lag te hoog dan heb ik er nog niks aan. Zelfde geldt voor die van Sony.

[ Voor 6% gewijzigd door GANGSTERKILLER op 26-03-2017 21:05 ]

• apis29
  • Niet online
Lijkt erop dat de eerste A1 reviews er aan zitten te komen. Zag net al een brak filmpje dat ze games aan het testen waren bij een Franse site (https://www.facebook.com/01net/videos/10155181777462650/) en hier bij nog een andere Franse site hebben ze het geluid al getest: http://www.lesnumeriques....ique-bluffant-n61549.html

'T is ook alweer bijna april ondertussen en hij zou zo'n beetje de tweede week van mei moeten uitkomen ... (misschien in Frankrijk begin april als ik lees dat ie in Amerika wel begin april al in de winkel ligt)
"It is very simply one of the prettiest curve that we have seen on a television. Even the LG G6V , with its integrated sound bar, is far from doing as well, despite a much larger footprint. Whether in terms of extension in bass or linearity, Sony's solution sets itself as the most efficient on the market. Only the Sony KD-75X9405 with its apparent speakers happens to do better."
Afbeeldingslocatie: http://img1.lesnumeriques.com/news/61/61549/sonya1-repfreq.jpg

Dit was zeker ook nog niet voorbij gekomen?
Robert Zohn [van Value Electronics, de organisator van de jaarlijkse shootout] has confirmed that the Sony A1E has some sort of Black Frame Insertion option.

Robert very kindly contacted Sony engineers to enquire about the 'Black Frame Blinking' process listed in the spec sheet, and says he has been given directions on how to implement this and try out combinations of settings when the first batch of sets arrive on April 6.
http://www.avsforum.com/f...17-a-33.html#post51693081

[ Voor 32% gewijzigd door apis29 op 26-03-2017 22:27 ]

• BekSide
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 09:23
Ik heb een LG65b6v in gebruik in combinatie met een ci+ module. Werkt allemaal top.

Ik kan alleen programma's nu niet opnemen en terugkijken, is dit op te lossen door een HDD aan te sluiten op mijn tv? Zo ja, nog tips wat voor soort en hoeveel geheugen? Dank!

Verwijderd

BekSide schreef op zondag 26 maart 2017 @ 22:29:
Ik heb een LG65b6v in gebruik in combinatie met een ci+ module. Werkt allemaal top.

Ik kan alleen programma's nu niet opnemen en terugkijken, is dit op te lossen door een HDD aan te sluiten op mijn tv? Zo ja, nog tips wat voor soort en hoeveel geheugen? Dank!
Ja een HDD aansluiten, USB flash werkt niet althans op mijn EF950V, nog niet geprobeerd op mijn C7 ik verwacht helaas ook niet.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 26-03-2017 23:02 ]

• Pietervs
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Pietervs

is er al koffie?

THX schreef op zondag 26 maart 2017 @ 18:24:
[...]

En alleen hdmi2 is ARC. Die zit als 1 van de 3 aan de zijkant.
Dit is dan wel weer jammer: wil je de kabels een beetje netjes wegwerken (lees: achter het toestel) kan dat dus niet? Of kun je de kabel toch weg laten vallen achter een rand of zo:?

Pvoutput 3.190 Wp Zuid; Marstek Venus 5.12 kWh; HW P1; BMW i4 eDrive40

• Puck
Pietervs schreef op zondag 26 maart 2017 @ 23:25:
[...]

Dit is dan wel weer jammer: wil je de kabels een beetje netjes wegwerken (lees: achter het toestel) kan dat dus niet? Of kun je de kabel toch weg laten vallen achter een rand of zo:?
Zit gewoon achter het scherm, dus niet te zien aan de voorkant. Het scherm zelf valt daar nog voor. Voorbeeld van de B6:

Afbeeldingslocatie: http://icdn5.digitaltrends.com/image/lg-oled55b6p-oled-tv-jacks1-800x533-c.jpg

[ Voor 13% gewijzigd door Puck op 26-03-2017 23:44 ]

• k1978
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 23-12 19:38
Mijn Tv 65b6v6 vind nog steeds geen up date.. Heeft iedereen deze dus via usb gedaan ?

• LOTG
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 18-12 18:36
k1978 schreef op maandag 27 maart 2017 @ 09:27:
Mijn Tv 65b6v6 vind nog steeds geen up date.. Heeft iedereen deze dus via usb gedaan ?
Op mijn 55B6 kreeg ik hem gewoon via OTA, en hij stond ook gewoon op NL ingesteld.

• anie
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 21-12 21:53
k1978 schreef op maandag 27 maart 2017 @ 09:27:
Ik wel in ieder geval. Heb nog maar 1x uitgebreid gegamed erna, geen Hdr maar Bf1. Is lastig om met zekerheid te zeggen dat het door de inputlag komt maar het verliep allemaal een stuk lekkerder met betere scores.

• k1978
LOTG schreef op maandag 27 maart 2017 @ 09:28:
[...]

Op mijn 55B6 kreeg ik hem gewoon via OTA, en hij stond ook gewoon op NL ingesteld.
Kijk elke dag of die een update vind maar niks.. Staat nog steeds op .30 kwa laatste firmware. Via USB wil op 1 of andere manier niet.

• LOTG
Maar je hebt een V en geen B, is daar wel een nieuwere firmware voor uit?

• k1978
Een V aan het eind is toch gewoon een Benelux model ??

• LOTG
Ah wacht, je hebt gelijk. Je hebt het wat raar opgeschreven als b6v6 het is dus een b6v (ik was even in de war met een E6).

Maar ja, die zou gewoon de update moeten vinden.

Heb je de firmware op de USB stick ook in de LG_DTV map gezet?

• k1978
Ja alles netjes volgens de regels wat op de LG site staat. Ziet ook wel de usb en dat mapje kan dan kiezen uit fotos en nog paar andere dingen.. Maar updaten ho maar.

Zit nu op de 04.30.65 software versie.

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20:24

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

Dat is toch al de juiste firmware? ;)

Edit: onee je moet 04.31.10 hebben

[ Voor 33% gewijzigd door Tylen op 27-03-2017 10:16 ]

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

• LOTG
@Tylen Nee dat is 04.31.10.

• zwembroek
JvS schreef op zondag 26 maart 2017 @ 15:59:
[...]

Ben je nou serieus? Het ultra diepe zwart en het adembenemende contrast zie je ook enorm goed met normaal HD materiaal.

Hoge resolutie kan een lcd panel ook.
Ja dat meen ik serieus ja. Dat adembenemende contrast wat je noemt en het diepe zwart is helemaal niet zo indrukwekkend op de Ziggo horizon box. Mijn 1080p Samsung deed dit absoluut niet minder. Doordat de LG Oled dit signaal ook nog eens moet opschalen naar 4k is er niets indrukwekkendste aan. Het is wel gewoon mooi en goed beeld, maar niet mooier dan mijn Samsung. 1080p blu Ray is een ander verhaal. En natuurlijk 4k materiaal en de PS4 pro. Dan zie je waarom Oled superieur is. Dan komt het diepe zwart, de prachtige kleuren en het grote contrast naar voren.

• Puck
zwembroek schreef op maandag 27 maart 2017 @ 11:17:
[...]

Ja dat meen ik serieus ja. Dat adembenemende contrast wat je noemt en het diepe zwart is helemaal niet zo indrukwekkend op de Ziggo horizon box. Mijn 1080p Samsung deed dit absoluut niet minder. Doordat de LG Oled dit signaal ook nog eens moet opschalen naar 4k is er niets indrukwekkendste aan. Het is wel gewoon mooi en goed beeld, maar niet mooier dan mijn Samsung. 1080p blu Ray is een ander verhaal. En natuurlijk 4k materiaal en de PS4 pro. Dan zie je waarom Oled superieur is. Dan komt het diepe zwart, de prachtige kleuren en het grote contrast naar voren.
Geen enkele TV kan een matige bron beter maken natuurlijk.

• StealthyPeanut
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 23-12 13:21
Puck schreef op maandag 27 maart 2017 @ 11:48:
[...]

Geen enkele TV kan een matige bron beter maken natuurlijk.
Daarom is het volgens mij nog veel te vroeg voor de gemiddelde consument om naar OLED over te stappen. Wacht eerst totdat het aanbod op de kabel ook beter is, dan heb je een goed verhaal. Nu is het een superieure tv zonder juiste content.... tja, dan ziet niemand in waarom dat ze een OLED moeten kopen. En ik hoop dat het aanbod beter en beter wordt, want anders gaat OLED gewoon Plasma achterna ben ik bang.

• road rebel
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 18-12 22:23
THX schreef op zaterdag 25 maart 2017 @ 18:51:
Juist. Helder.
2.1 introduceert eARC. Dat is ook specifiek voor object based audio.

Het probleem van de huidige ARC is dat het min of meer met spdif gelinkt is. Vandaar de beperking in de standaard, gok ik...
DarkSide schreef op zaterdag 25 maart 2017 @ 18:43:
Voor het ARC gedeelte dus wel.
Volgens mij gebruikt hij slechts een klein deel van de kabel voor ARC.
En die heeft niet genoeg bandbreedte om daar ATMOS, True-HD en of DTS-MA over een te sturen.

Dit is meegenomen in de HDMI 2.1 specificatie. Vandaar dat ik denk dat dit niet op HDMI 2.0 geactiveerd zou worden.
w8andc schreef op zondag 26 maart 2017 @ 01:16:
[...]

Dit is maar een deel van het verhaal.
Dolby Atmos bestaat er ook in Dolby Digital Plus variant (bron).

Alhoewel de huidige ARC standaard in eerste instantie de basis spdif-specificaties overnam, toch kan je een hogere klok behalen via ARC (en dus Dolby Digital Plus met Atmos) (net zoals SPDIF al jaren een hogere klok aankan maar meestal beperkt wordt tot 48kHz). Hierbij moet de HDMI/Toslink board wel de hogere klok (192kHz) aankunnen.

De kans is groot dat ze bij LG in 2017 een andere HDMI board hebben ontworpen. Dit is trouwens niet eigen aan LG, Sony doet dit trucje al enkele jaren op de topmodellen en Vizio doet het sinds 2015.

eARC is een ander beestje, maar zal waarschijnlijk HDMI 48G kabels (itt. HDMI high speed) nodig hebben (en niet persé HDMI 2.1).

[ Voor 30% gewijzigd door road rebel op 27-03-2017 11:58 ]

• Puck
StealthyPeanut schreef op maandag 27 maart 2017 @ 11:52:
[...]

Daarom is het volgens mij nog veel te vroeg voor de gemiddelde consument om naar OLED over te stappen. Wacht eerst totdat het aanbod op de kabel ook beter is, dan heb je een goed verhaal. Nu is het een superieure tv zonder juiste content.... tja, dan ziet niemand in waarom dat ze een OLED moeten kopen. En ik hoop dat het aanbod beter en beter wordt, want anders gaat OLED gewoon Plasma achterna ben ik bang.
Ach, dat is totaal afhankelijk van wat je kijkt, maar voor de gemiddelde consument wellicht? Ik kijk amper TV en als ik het doe doe ik het niet om van het prachtige 1080i beeld te genieten en reclameblokken. Er is meer dan genoeg materiaal voor mij om wel van de beeldkwaliteit te genieten, en dat gaat dus alleen maar beter worden. En dan hebben we het nog niet eens gehad over de game-ervaring die ook subliem is. Ik ben sowieso dik tevreden maar koop ook geen dure TV om er simpelweg (enkel) TV programma's op te kijken.

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
StealthyPeanut schreef op maandag 27 maart 2017 @ 11:52:
[...]

Ik zie deze relatie niet. Plasma heeft het onderspit gedolven ten opzichte van lcd. Oled hoeft niet te mislukken door gebrekkige content; dat geldt voor elke 4K-tv dus ook de lcd's. Het aanbod is in zijn algemeenheid nog steeds redelijk brak.

/me Kijkt zelf nog steeds graag naar de Pana's GT60 en GT30 die in huis staan. :Y

• road rebel
apis29 schreef op zondag 26 maart 2017 @ 21:44:
Lijkt erop dat de eerste A1 reviews er aan zitten te komen. Zag net al een brak filmpje dat ze games aan het testen waren bij een Franse site (https://www.facebook.com/01net/videos/10155181777462650/) en hier bij nog een andere Franse site hebben ze het geluid al getest: http://www.lesnumeriques....ique-bluffant-n61549.html

'T is ook alweer bijna april ondertussen en hij zou zo'n beetje de tweede week van mei moeten uitkomen ... (misschien in Frankrijk begin april als ik lees dat ie in Amerika wel begin april al in de winkel ligt)

[...]

[afbeelding]

Dit was zeker ook nog niet voorbij gekomen?

[...]

http://www.avsforum.com/f...17-a-33.html#post51693081
Als ik deze grafiek zie dan word ik niet erg blij van het ingebouwde geluidssysteem, maar dat zal bij andere TVs van Samsung, LG en Panasonic niet beter zijn.
Afbeeldingslocatie: http://img1.lesnumeriques.com/news/61/61549/sonya1-disto.jpg

• LOTG
road rebel schreef op maandag 27 maart 2017 @ 12:01:
[...]

Als ik deze grafiek zie dan word ik niet erg blij van het ingebouwde geluidssysteem, maar dat zal bij andere TVs van Samsung, LG en Panasonic niet beter zijn.
[afbeelding]
Waneer word je wel blij van een ingebouwd speaker systeem. Ik gebruik ze nooit.

• road rebel
Ik gebruik ze ook nooit. Het was als reactie op hetgeen Sony als voornaamste verkoopargument lijkt te gebruiken bij de A1: het geluid. Ik heb het nog niet zelf mogen ervaren, maar aan de hand van deze grafiek blijft het middelmatig (hoe vlak die curve ook mag zijn).

Blijft er hun 14bit processing, BFi en OS over om zich te differentiëren.
Voor de vormgeving moet je het niet doen, tenminste als je aan de muur hangt, want de TV is ex beugel >8cm diep.

• PhilipsFan
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 22-12 13:15
Ik begrijp helemaal niet waarom fabrikanten van TV's zouden moeten adverteren met geluidskwaliteit. Het is heel simpel. Voor mensen die om geluidskwaliteit geven is zelfs de beste TV ronduit waardeloos, dus die kopen er een geluidsset bij. Mensen die niet om geluidskwaliteit geven, nou ja, die geven dus niet om geluidskwaliteit. Voor beide groepen is het niet doorslaggevend. Dus, fabrikanten, concentreer al je aandacht op beeldkwaliteit, beeldkwaliteit, beeldkwaliteit en eventueel nog ietsje op gebruiksgemak...

• apis29
  • Niet online
road rebel schreef op maandag 27 maart 2017 @ 12:01:
[...]Als ik deze grafiek zie dan word ik niet erg blij van het ingebouwde geluidssysteem, maar dat zal bij andere TVs van Samsung, LG en Panasonic niet beter zijn.
Dat staat er ook niet voor niets natuurlijk die grafiek en de conclusie is dan ook:
"For those who wish to enjoy a sound of precision and richness really worthy of the pedigree of this television, it will therefore as always necessary to invest in dedicated sound quality material. But let's keep this in mind: it's one of the few times that digital editors say that, in the face of the built-in sound system of a television, they would be quite capable of Content without displeasure to watch a movie or series not too demanding from this point of view."

Op Rtings staat een heel rijtje tv's getest hierop http://www.rtings.com/tv/tests/sound-quality/distortion
maar er missen ook hier weer een aardig aantal modellen bijv. de hier geteste KS8000 http://i.rtings.com/image...9000-distortion-large.jpg

Het geluid leek me sowieso niet hét voornaamste verkoopargument, in het promo verhaal komt het als laatst aan bod. Het usp is eerder dat er geluid uit komt zonder speakers (voor het design) dan dat het per se topkwaliteit audio moet voorstellen ...

edit: Nog wat uit de Rtings review van de XE90
Poor harmonic distortion performance. The overall amount of distortion at 70dB is very low, however, just like most of the other Sony TVs we've measured, there is a big spike in the overall harmonic distortion as volume is increased and the TV is put under heavier loads.
Als je het opzoekt is 70dB al een luide tv ...

[ Voor 21% gewijzigd door apis29 op 28-03-2017 00:59 ]

Verwijderd

road rebel schreef op maandag 27 maart 2017 @ 12:09:
Ik gebruik ze ook nooit. Het was als reactie op hetgeen Sony als voornaamste verkoopargument lijkt te gebruiken bij de A1: het geluid. Ik heb het nog niet zelf mogen ervaren, maar aan de hand van deze grafiek blijft het middelmatig (hoe vlak die curve ook mag zijn).

Blijft er hun 14bit processing, BFi en OS over om zich te differentiëren.
Voor de vormgeving moet je het niet doen, tenminste als je aan de muur hangt, want de TV is ex beugel >8cm diep.
De A1 schijnt wel indrukwekkend te werken door het geluid heel dicht bij de bron op het beeld te plaatsen. Als je dit kan combineren met een extern systeem voor het surround en de zware tonen dan zie ik zeker wel heil in zoiets. De TV kan dit ondersteunen door audio-uit gelijktijdig met de ingebouwde speakers te activeren.

• THX
  • Niet online

THX

road rebel schreef op maandag 27 maart 2017 @ 11:54:

Dit is maar een deel van het verhaal.
Dolby Atmos bestaat er ook in Dolby Digital Plus variant (bron).

Alhoewel de huidige ARC standaard in eerste instantie de basis spdif-specificaties overnam, toch kan je een hogere klok behalen via ARC (en dus Dolby Digital Plus met Atmos) (net zoals SPDIF al jaren een hogere klok aankan maar meestal beperkt wordt tot 48kHz). Hierbij moet de HDMI/Toslink board wel de hogere klok (192kHz) aankunnen.

De kans is groot dat ze bij LG in 2017 een andere HDMI board hebben ontworpen. Dit is trouwens niet eigen aan LG, Sony doet dit trucje al enkele jaren op de topmodellen en Vizio doet het sinds 2015.

eARC is een ander beestje, maar zal waarschijnlijk HDMI 48G kabels (itt. HDMI high speed) nodig hebben (en niet persé HDMI 2.1).
Dolby Digital Plus zie ik op m'n Denon al voorbij komen via ARC. OLED55C7V.

• road rebel
Verwijderd schreef op maandag 27 maart 2017 @ 13:17:
[...]

De A1 schijnt wel indrukwekkend te werken door het geluid heel dicht bij de bron op het beeld te plaatsen. Als je dit kan combineren met een extern systeem voor het surround en de zware tonen dan zie ik zeker wel heil in zoiets. De TV kan dit ondersteunen door audio-uit gelijktijdig met de ingebouwde speakers te activeren.
Bij surround is 4G super belangrijk. Liever geen center dan een verkeerd gematchte center. In een kleine woonkamer heb je waarschijnlijk beter geluid met een phantom-center dan met een dedicated. De THD van de Sony A1E wijst erop dat je dat geen kwalitatief geluid kan noemen, daarboven komt het nadeel van dergelijke systemen (je kan van een glasoppervlakte al jaren een luidspreker maken): het off-axis geluid is allesbehalve referentie-waardig.

Interessant nieuwtje: (sorry als het reeds voorbijkwam)

Binnenkort een Grundig Oled?

Afbeeldingslocatie: https://www.grundig.com/fileadmin/_processed_/a/1/csm_GR--65GOS9799-aluminium-chrome--front--OLED--TV--01_7efa0f6694.png

Grundig OLED TV 65 GOS 9799 - 5.999,004.999,00€ (ebay)

grundig.com

[ Voor 65% gewijzigd door road rebel op 27-03-2017 13:28 ]

• Rohit
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 19-12 12:42
Ik zaterdag ook de nieuwste update op de 55B6D gezet via usb zonder problemen! OTA pakte hij niet..

[ Voor 17% gewijzigd door Rohit op 27-03-2017 13:29 ]

Samsung Galaxy Z Fold6 1TB

• algalid
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 24-12 16:10
Het is een model met 3D, zouden dat 2016 LG panelen zijn?

• road rebel
Dat denk ik, jammer genoeg vond ik geen gedetailleerde specificaties.

Als ik mij niet vergis is er ook nog een kleine Duitse speler met (LG) Oled: Metz.

• THX
  • Niet online

THX

GOS - POS. Zal op basis van de Philips hardware zijn. Weet niet of TP Vision dat dan verzorgt?!

• LOTG
@THX
En Philips heeft weer LG panelen.

• Egbert Jan
  • Laatst online: 02:06
Bedankt voor dit antwoord. Mooi dat ze er hdmi 2.0b op hebben gezet in plaats van hdmi 2.0a Nu hopen dat de 2018 modellen hdmi 2.1 krijgen.

• Bever!
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 21:34

Bever!

3

road rebel schreef op maandag 27 maart 2017 @ 14:01:
Dat denk ik, jammer genoeg vond ik geen gedetailleerde specificaties.

Als ik mij niet vergis is er ook nog een kleine Duitse speler met (LG) Oled: Metz.
Heb begrepen dat die metz oled van een chinees bedrijf gebruikt?

• BaZZeHH
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 09-12-2024
BekSide schreef op zondag 26 maart 2017 @ 22:29:

Ik ben hier ook wel benieuwd naar, want ik heb precies dezelfde setting. Ik zit naar een flash drive USB 3.0 te zoeken met een snelle schrijfsnelheid. Maar als die niet gaat werken dan wordt het zonde van de aankoop. Heb je die snelheid überhaupt nodig voor het opnemen?

• ion
  • Niet online

ion

De LG B6 heeft een peak brightness van 350 nits in HDR game mode en 700 nits in HDR bright volgens een gebruiker op AVforums.

Met DC op medium 450 nits. Wat net boven SDR game mode zit. Iemand wees er ook op dat een minimum van 540-550 nits nodig is voor de HDR spec. Dus een HDR game mode kun je het niet echt noemen.

• THX
  • Niet online

THX

LOTG schreef op maandag 27 maart 2017 @ 14:17:
@THX
En Philips heeft weer LG panelen.
Uiteraard, maar Grundig was altijd gekoppeld aan Philips, vandaar de vraag. 😎

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20:24

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

BaZZeHH schreef op maandag 27 maart 2017 @ 15:13:
[...]

Ik ben hier ook wel benieuwd naar, want ik heb precies dezelfde setting. Ik zit naar een flash drive USB 3.0 te zoeken met een snelle schrijfsnelheid. Maar als die niet gaat werken dan wordt het zonde van de aankoop. Heb je die snelheid überhaupt nodig voor het opnemen?
Je heb vast wel een usb stick van een paar GB liggen om te testen. ;)

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

• Slash500
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 14-10 07:42
Heb rtings gevraagd of ze wilden controleren of dynamic contrast input lag toevoegde
Dit is het antwoord

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/Z0jrlnF.jpg

• zojammerhe
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 28-12-2024
BaZZeHH schreef op maandag 27 maart 2017 @ 15:13:
[...]

Ik heb een gewone USB 2.0 Freecom HDD 2.5inch aan de achterkant van de televisie geplakt met 2 kabelbinder-met-plakstrip-voetjes. Gaat prima, voeding via de USB.

• zwembroek
ionn schreef op maandag 27 maart 2017 @ 15:41:
De LG B6 heeft een peak brightness van 350 nits in HDR game mode en 700 nits in HDR bright volgens een gebruiker op AVforums.

Met DC op medium 450 nits. Wat net boven SDR game mode zit. Iemand wees er ook op dat een minimum van 540-550 nits nodig is voor de HDR spec. Dus een HDR game mode kun je het niet echt noemen.
Weet jij wat dit bij de c en e is? Wel een naai streek trouwens. Ze zorgen gewoon dat HDR game modes oplicht en hopen dat iedereen er in trapt.

• ion
  • Niet online

ion

zwembroek schreef op maandag 27 maart 2017 @ 18:39:
[...]

Weet jij wat dit bij de c en e is? Wel een naai streek trouwens. Ze zorgen gewoon dat HDR game modes oplicht en hopen dat iedereen er in trapt.
Nee helaas niet. Ik heb wel contact opgenoment met Rtings of zij alle modellen kunnen meten. Als ik meer weet dan laat ik het horen.

Ik heb ook met John van forbes contact opgenomen. Hij gaat er naar kijken en waarschijnlijk een artikel over schrijven.
Pagina: 1 ... 79 ... 112 Laatste

Let op:
Dit topic is bedoeld om te discussiëren over OLED televisies; de techniek, voordelen, nadelen, instellingen, etc.

We hebben sinds kort ook een merkspecifiek topic voor LG: [LG OLED] Ervaringen & Discussie. Hier dus geen posts meer betreffende LG.

Als je op zoek bent naar de laatste aanbiedingen kun je een kijkje nemen in \[Prijs-discussie] OLED Televisies. Als je op zoek bent naar persoonlijk aankoopadvies, kun je een topic starten in Consumentenelektronica Aankoopadvies.