USB stick voor pauzeren en opnemen is door LG niet ondersteund. Heb het opgegeven en een 2,5" schijf gebruikt. Zoals boven al gezegd werkt dat perfect
Bij mij werkt een USB 3.0 stick wel. Weliswaar 256 GB groot en als NTFS geformatteerd, misschien zou dat nog uitmaken voor jullie.
Kan me ook niet voorstellen dat een USB stick niet werkt en een HD wel, zelfs soort interface als het over USB gaat. Ik gok dat ze gewoon een minimaal aantal GB vereisen (volgens mijn werkte mijn 32GB USB Flash Drive ook, maar weet niet meer zeker, ik neem eigenlijk nooit iets op).baba420 schreef op maandag 27 maart 2017 @ 19:10:
Bij mij werkt een USB 3.0 stick wel. Weliswaar 256 GB groot en als NTFS geformatteerd, misschien zou dat nog uitmaken voor jullie.
[ Voor 12% gewijzigd door Puck op 27-03-2017 19:11 ]
Arrived anxious, left bored
Nog sneller dan gedacht, hier al de eerste Franse review van de A1:
Nog nooit eerder een video review van ze gezien maar zo te zien gebeurt er niks spannends in en kan je die 8 minuten beter besteden
(onder de video de link naar de geschreven review)
Inputlag hier alleen gemeten met het standaard 1080p signaal; zou kunnen dat het net als bij de XE93 een stuk lager is voor 2160p/UHD ...
Conclusie: "Avec le Bravia A1, Sony complète de belle manière sa gamme de téléviseurs haut de gamme. Le Sony ZD9 – très lumineux – délivre probablement la meilleure image HDR à ce jour, mais le Bravia A1 fait quant à lui mieux dans les noirs tout en soignant son design. Le premier conviendra à ceux qui veulent regarder un film à n'importe quelle heure du jour ou de la nuit, alors que le Bravia A1 s'adresse plutôt aux puristes adeptes des séances dans la pénombre. Ce premier "vrai" téléviseur Oled de Sony fait un sans-faute sur tous les plans : il délivre une image parfaite, bénéficie d'un système de traitement vidéo très performant et même – petite prouesse – d'un système audio "invisible" de qualité. "
Nog nooit eerder een video review van ze gezien maar zo te zien gebeurt er niks spannends in en kan je die 8 minuten beter besteden
http://www.lesnumeriques....kd-65a1e-p38209/test.html
Inputlag hier alleen gemeten met het standaard 1080p signaal; zou kunnen dat het net als bij de XE93 een stuk lager is voor 2160p/UHD ...
Conclusie: "Avec le Bravia A1, Sony complète de belle manière sa gamme de téléviseurs haut de gamme. Le Sony ZD9 – très lumineux – délivre probablement la meilleure image HDR à ce jour, mais le Bravia A1 fait quant à lui mieux dans les noirs tout en soignant son design. Le premier conviendra à ceux qui veulent regarder un film à n'importe quelle heure du jour ou de la nuit, alors que le Bravia A1 s'adresse plutôt aux puristes adeptes des séances dans la pénombre. Ce premier "vrai" téléviseur Oled de Sony fait un sans-faute sur tous les plans : il délivre une image parfaite, bénéficie d'un système de traitement vidéo très performant et même – petite prouesse – d'un système audio "invisible" de qualité. "
With the Bravia A1, Sony completes its range of high-end televisions in a beautiful way. The Sony ZD9 - very bright - probably delivers the best HDR image to date, but the Bravia A1 does better in the blacks while looking after its design. The first one will suit those who want to watch a movie at any time of the day or night, while the Bravia A1 is aimed rather at purists followers of the sessions in the dim light. This first "real" Sony TV from Oled is perfectly faultless: it delivers a perfect image, has a high-performance video processing system and even - small prowess - a quality "invisible" audio system.
[ Voor 106% gewijzigd door apis29 op 27-03-2017 21:07 ]
Goed werk man. Hoop dat ze dit niet alleen voor de 7 serie gaan fixen. Als het ze überhaupt lukt. Wel raar dat de 7 serie dit dus ook heeft. Ze hadden tijd genoeg om er wat van te maken. Of ze hebben het ook pas op het laatste geïmplementeerd in de 7 serie. Na de petitie voor de 6 serie.ionn schreef op maandag 27 maart 2017 @ 18:58:
[...]
Nee helaas niet. Ik heb wel contact opgenoment met Rtings of zij alle modellen kunnen meten. Als ik meer weet dan laat ik het horen.
Ik heb ook met John van forbes contact opgenomen. Hij gaat er naar kijken en waarschijnlijk een artikel over schrijven.
“bet your technical analysis didn’t see this sh*t coming”
Verwijderd
ionn schreef op maandag 27 maart 2017 @ 15:41:
De LG B6 heeft een peak brightness van 350 nits in HDR game mode en 700 nits in HDR bright volgens een gebruiker op AVforums.
Met DC op medium 450 nits. Wat net boven SDR game mode zit. Iemand wees er ook op dat een minimum van 540-550 nits nodig is voor de HDR spec. Dus een HDR game mode kun je het niet echt noemen.
Hoe lang denken jullie dat het duurt voordat er 4K OLED tv's beschikbaar komen voor ong. 1000 euro?
Ik wil daar eigenlijk op wachten als het niet te lang duurt, maar zit op het moment te twijfelen tussen wachten of voor een actie van Bol gaan (LED 49 4K, HDR) voor 600 euro (nadeel is de 50Hz) gaan. Suggesties? Zit nu nog met een 10 jaar oude LCD 720p tv.
Ik wil daar eigenlijk op wachten als het niet te lang duurt, maar zit op het moment te twijfelen tussen wachten of voor een actie van Bol gaan (LED 49 4K, HDR) voor 600 euro (nadeel is de 50Hz) gaan. Suggesties? Zit nu nog met een 10 jaar oude LCD 720p tv.
Is er eigenlijk een verschil in de HDR game mode van een B6 EU VS USA ivm dimmer en verschil met de andere E6, C6?
Ik hoop dat RTings dat kan testen en andere mensen op andere AV fora. Voor nu is dat nog onbekend,Light21M schreef op maandag 27 maart 2017 @ 20:08:
Is er eigenlijk een verschil in de HDR game mode van een B6 EU VS USA ivm dimmer en verschil met de andere E6, C6?
Niemand kan natuurlijk in een glazen bol kijken maar zal denk ik nog wel even duren. Nu af en toe komt de 910 (2015 model) met Full HD wel eens voorbij in Duitsland voor €999 maar de modellen met 4K komen nog niet in de buurt.Batiatus schreef op maandag 27 maart 2017 @ 20:06:
Hoe lang denken jullie dat het duurt voordat er 4K OLED tv's beschikbaar komen voor ong. 1000 euro?
Ik zou zelf sowieso voor een Full HD OLED van €999 gaan ipv een 'budget' 4K LCD.
Wel wat meer voor in 't prijsdiscussie topic trouwens.
[ Voor 4% gewijzigd door Fuwor op 27-03-2017 20:19 ]
Het is een LED 4K ipv LCD, maar dan alsnog liever een FULL HD OLED? Is OLED zo'n grote stap vooruit t.o.v. LED?Fuwor schreef op maandag 27 maart 2017 @ 20:18:
[...]
Niemand kan natuurlijk in een glazen bol kijken maar zal denk ik nog wel even duren. Nu af en toe komt de 910 (2015 model) met Full HD wel eens voorbij in Duitsland voor €999 maar de modellen met 4K komen nog niet in de buurt.
Ik zou zelf sowieso voor een Full HD OLED van €999 gaan ipv een 'budget' 4K LCD.
Wel wat meer voor in 't prijsdiscussie topic trouwens.
Contrast is belangrijker dan resolutie, al helemaal tussen 1080 p en 4kBatiatus schreef op maandag 27 maart 2017 @ 20:31:
[...]
Het is een LED 4K ipv LCD, maar dan alsnog liever een FULL HD OLED? Is OLED zo'n grote stap vooruit t.o.v. LED?
Ik kan echt amper/geen verschil zien in lichtopbrengst op mijn B6 tussen HDR Game Mode en HDR Standard. Heb zelfs even beide settings gereset om te kijken of het niet door een andere instelling kwam. Ligt dit dan echt aan mij? Of gaat iedereen af op wat er door een aantal mensen gemeld wordt? Of zou het bij sommige wel en andere niet goed werken?
Toen ik mijn vriendin vroeg welke ze minder fel vond, zei ze zelfs "Standard" (zonder te weten waar ik op doelde).

Toen ik mijn vriendin vroeg welke ze minder fel vond, zei ze zelfs "Standard" (zonder te weten waar ik op doelde).

[ Voor 20% gewijzigd door Puck op 27-03-2017 21:09 ]
Ik ook niet. Vroeg gister al aan iemand of die zich niet teveel liet leiden door de cijfertjes. Als ik Ghost Recon speel vind ik de kleur en contrast het mooist in HDR game mode en ik merk eerlijk gezegd weinig verschil in input latency. Het speelt lekker en het ziet er fantastisch uit.Puck schreef op maandag 27 maart 2017 @ 20:41:
[...]
Ik kan echt amper/geen verschil zien in lichtopbrengst op mijn B6 tussen HDR Game Mode en HDR Standard. Heb zelfs even beide settings gereset om te kijken of het niet door een andere instelling kwam. Ligt dit dan echt aan mij? Of gaat iedereen af op wat er door een aantal mensen gemeld wordt? Of zou het bij sommige wel en andere niet goed werken?
Toen ik mijn vriendin vroeg welke ze minder fel vond, zei ze zelf "Standard" (zonder te weten waar ik op doelde).
[afbeelding]
[afbeelding]
Die LED tv is gewoon een LCD tv met LED achtergrondverlichting.Batiatus schreef op maandag 27 maart 2017 @ 20:31:
[...]
Het is een LED 4K ipv LCD, maar dan alsnog liever een FULL HD OLED? Is OLED zo'n grote stap vooruit t.o.v. LED?
FHD Blu-Rays zien er op de 65B6 bijvoorbeeld ook echt geweldig uit.
Hdr bright had hdr game mode moeten zijn dan was het perfect
Tja, daar verschillen de meningen dus. Ik hou niet zo van oversaturated en overbelichtLight21M schreef op maandag 27 maart 2017 @ 21:12:
Hdr bright had hdr game mode moeten zijn dan was het perfect
Kan altijd, meningverschillen maar voor mij vandaag in horizon ps4 pro is de bright toch wel meer spectaculairderPuck schreef op maandag 27 maart 2017 @ 21:21:
[...]
Tja, daar verschillen de meningen dus. Ik hou niet zo van oversaturated en overbelicht
Gelukkig hebben we de keuze en kan iedereen de mode kiezen die ze het mooist vinden.
Ik wacht nog op een nieuwe kabel. Voor nu heb ik alleen HDR pink als optie :-)
Ik wacht nog op een nieuwe kabel. Voor nu heb ik alleen HDR pink als optie :-)
There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.
Verwijderd
Als je nu voor ong 1000 euro een TV wil kopen, zou ik voor de 55KS7000 gaan. Deze moet je wel kunnen krijgen voor onder de 1200 euro tegenwoordig. Kijk ook even in het Samsung TV prijzentopic. (Ik heb 'm voor 1100 gehaald).Batiatus schreef op maandag 27 maart 2017 @ 20:06:
Het is geen OLED, maar de zwartwaarden worden alom geprezen en ben zelf ook erg onder de indruk ervan (dit komt door het VA-paneel). Kleuren zijn erg helder en ook HDR ziet er prima uit. (Zoals gezegd hierboven, voor HDR is nog steeds weinig content vooralsnog). Het is een 2016 model, maar de nieuwe "qled" 2017 modellen van Samsung kunnen niet eens tippen aan de kwaliteit van de 2016 reeks:
http://www.rtings.com/tv/reviews/samsung/q7f#comparison_507 (kijk bij KS8000, dat is namelijk in de VS wat hier de KS7000 is).
Thanks voor de tip!Verwijderd schreef op maandag 27 maart 2017 @ 21:52:
[...]
Als je nu voor ong 1000 euro een TV wil kopen, zou ik voor de 55KS7000 gaan. Deze moet je wel kunnen krijgen voor onder de 1200 euro tegenwoordig. Kijk ook even in het Samsung TV prijzentopic. (Ik heb 'm voor 1100 gehaald).
Het is geen OLED, maar de zwartwaarden worden alom geprezen en ben zelf ook erg onder de indruk ervan (dit komt door het VA-paneel). Kleuren zijn erg helder en ook HDR ziet er prima uit. (Zoals gezegd hierboven, voor HDR is nog steeds weinig content vooralsnog). Het is een 2016 model, maar de nieuwe "qled" 2017 modellen van Samsung kunnen niet eens tippen aan de kwaliteit van de 2016 reeks:
http://www.rtings.com/tv/reviews/samsung/q7f#comparison_507 (kijk bij KS8000, dat is namelijk in de VS wat hier de KS7000 is).
Het verschilt ook echt per scènes met zo'n felle scène is het verschil minimaal. Maar kies maar een scène waar het donkerder is dan zie je een groot verschil. Daarnaast valt er niks op de foto's te zien omdat het niet met een camera vast te leggen is bij zo'n felle scène.Puck schreef op maandag 27 maart 2017 @ 20:41:
[afbeelding]
[afbeelding]
RTings ging er voor mij nu naar kijken. Misschien was de tone mapping anders zei daniel van rtings.
Dat maakt het wat duidelijker. Op AVForum praten ze alsof het standaard 30% minder fel is. Ik zal er meer op letten (bij andere games). Maar dit lijkt me dan niet een belemmering op de max aantal nits, maar een ander probleem.ionn schreef op maandag 27 maart 2017 @ 22:49:
[...]
Het verschilt ook echt per scènes met zo'n felle scène is het verschil minimaal. Maar kies maar een scène waar het donkerder is dan zie je een groot verschil. Daarnaast valt er niks op de foto's te zien omdat het niet met een camera vast te leggen is bij zo'n felle scène.
RTings ging er voor mij nu naar kijken. Misschien was de tone mapping anders zei daniel van rtings.
Ik heb een reactie van rtings gekregen. En ik moet zeggen ik ben heel erg verbaasd.Puck schreef op maandag 27 maart 2017 @ 22:52:
[...]
Dat maakt het wat duidelijker. Op AVForum praten ze alsof het standaard 30% minder fel is. Ik zal er meer op letten (bij andere games). Maar dit lijkt me dan niet een belemmering op de max aantal nits, maar een ander probleem.
"I’ve just measured the peak brightness of our B6 in game mode and obtained the same levels as ‘HDR Standard’ which we use for the values in the review (730 nits for 2%, 770 nits for 10%).
This is likely to be a result of the tone mapping of the TV in the different mode (how it is following the PQ curve), or due to a different color temperature (cooler temperatures usually look brighter and more vivid). I will have a look into it this week and get back to you."
Dit kan verklaren waarom US users nooit hebben geklaagd.
Want ik zie op mijn eigen b6 dat het beeld toch echt gedimder is. Ik ga hem is resetten, wie weet helpt dat
Damn, zou bijna geld doneren aan Rtings, wat een chille gasten. Echt fijn dat ze zo snel op de 'community' reageren en ook nog eens op alle individuele verzoeken lijkt wel.
. Zou niet weten hoe ik zonder hun mn keuze gemaakt zou moeten hebben.
Fotogear: Canon EOS RP | Canon 400D + BG-E3 | RF 24-105mm F4.0L | 50mm F1.8 | 17-40mm F4.0L | 70-200mm F4.0L | 100mm F2.8L Macro | 430EX II
Waarom zou dit verklaren dat de US users nooit hebben geklaagd? Andere colorspace? Omdat het met je eigen instellingen te maken heeft? Ik snap de relatie niet helemaal...ionn schreef op maandag 27 maart 2017 @ 23:15:
[...]
Ik heb een reactie van rtings gekregen. En ik moet zeggen ik ben heel erg verbaasd.
"I’ve just measured the peak brightness of our B6 in game mode and obtained the same levels as ‘HDR Standard’ which we use for the values in the review (730 nits for 2%, 770 nits for 10%).
This is likely to be a result of the tone mapping of the TV in the different mode (how it is following the PQ curve), or due to a different color temperature (cooler temperatures usually look brighter and more vivid). I will have a look into it this week and get back to you."
Dit kan verklaren waarom US users nooit hebben geklaagd.
Want ik zie op mijn eigen b6 dat het beeld toch echt gedimder is. Ik ga hem is resetten, wie weet helpt dat
Ik heb dit antwoord ook even op avforums gezet.
[ Voor 42% gewijzigd door Puck op 28-03-2017 00:06 ]
Ben blij dat ik de overstap naar een e6 heb gemaakt nu ik dit lees over de hdr game mode vd b6.
Hdr game mode ziet er fantastisch uit op de e6.
Heb alleen wat last van near black banding. Maar dat heeft elke oled wel.
LG heeft het met de B6 niet makkelijk gemaakt om de firmware te verbeteren, door het gebruik van een andere SoC (en daardoor duurt alles langer). Maar ik denk niet dat de HDR Game Mode's erg verschillen hoor, het ziet er bij mij ook fantastisch uit. Sommige mensen laten het klinken alsof de hele TV nu niet meer te gebruiken is, terwijl het mij (en andere) niet eens opvalt (als er al echt iets "mis" is). Ik weet nog steeds niet waar alle heisa om te doen is.invincible30 schreef op dinsdag 28 maart 2017 @ 03:31:
Ben blij dat ik de overstap naar een e6 heb gemaakt nu ik dit lees over de hdr game mode vd b6.
NTSC is fletser, volgens mij. Maar dat zou andere content niet mogen beïnvloeden.Puck schreef op maandag 27 maart 2017 @ 23:47:
[...]
Waarom zou dit verklaren dat de US users nooit hebben geklaagd? Andere colorspace? Omdat het met je eigen instellingen te maken heeft? Ik snap de relatie niet helemaal...
Ik heb dit antwoord ook even op avforums gezet.
Puck schreef op maandag 27 maart 2017 @ 20:41:
Ik kan echt amper/geen verschil zien in lichtopbrengst op mijn B6 tussen HDR Game Mode en HDR Standard.
Puck heeft goede ogen blijkbaar!ionn schreef op maandag 27 maart 2017 @ 23:15:
[...]
Ik heb een reactie van rtings gekregen. En ik moet zeggen ik ben heel erg verbaasd.
Verwijderd
Welk merk & type heb je? De HDD werkt prima maar maakt geluid... Heb je de USB stick zo geformateerd dat deze gezien wordt als een HDD? Dit was bij de EF950V destijds een mogelijke workaround i.c.m de sizing, maar kan mij voorstellen dat vanaf WebOS3.0 het e.e.a aangepast is.baba420 schreef op maandag 27 maart 2017 @ 19:10:
Verwijderd
Heb ook niet het idee met mijn C7 dat het aantal nits lager is in de HDR game mode, maar het ziet er zeker fletser uit ook in de normale game modus (was ook zo op de EF950V).THX schreef op dinsdag 28 maart 2017 @ 09:40:
[...]
NTSC is fletser, volgens mij. Maar dat zou andere content niet mogen beïnvloeden.
Daarnaast kon ik redelijk spelen in de gewone mode op de EF950V zonder echt last te hebben van lag (zat geen HDR game mode op). Op de C7 in een HDR game en dan niet in de HDR game mode is lag heel erg te merken.
oops sorry had de berichten moet samenvoegen..
[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 28-03-2017 11:16 ]
Ik zie wel duidelijk verschil in Horizon. Alles wordt net een tandje donkerder. Ik heb alleen niet het idee dat ik echt detail verlies en de heldere plekken zijn nog steeds prima fel. Het lijkt me een beetje een storm in een glas water eigenlijk. Ik kan er iig prima mee leven. Ik vind het prima als LG dit ooit aanpast zodat het meer in lijn is met de andere HDR modes maar ik lig er zeker niet wakker van. Sterker nog, HDR game mode maakt de TV wat mij betreft helemaal afPuck schreef op maandag 27 maart 2017 @ 20:41:
[afbeelding]
[afbeelding]
Shrouded by night, but with steady stride. Colored by blood, but always clear of mind. - AMD 9800X3D - Asus RTX 5090 Astral - PS5
Niet echt, maar ik heb een bril!
Die vent van rtings heeft het wel specifiek over de peak brightness.
Waar het bij de HDR game mode om gaat is dat het hele beeld overall wat donkerder is. Zo op het oog beoordeeld zijn de pieken inderdaad mooi fel maar ik zie zoals eerder gepost wel degelijk dat het overall wat donkerder is. Maar nogmaals, geen echt probleem wat mij betreft.
Shrouded by night, but with steady stride. Colored by blood, but always clear of mind. - AMD 9800X3D - Asus RTX 5090 Astral - PS5
Maar dat zie ik dus echt niet, maar zoals @ionn aangaf is dat alleen bij specifieke scenes dus wellicht ben ik die simpelweg nog niet tegengekomen? Meeste mensen geven echter aan dat ze direct zagen dat de HDR Game Mode dimmer was, maar ik vraag me dan bijvoorbeeld af of ze wel eerst hun settings (zoals dynamic contrast e.d.) hetzelfde hebben gezet.rajackar schreef op dinsdag 28 maart 2017 @ 11:48:
[...]
Die vent van rtings heeft het wel specifiek over de peak brightness.
Waar het bij de HDR game mode om gaat is dat het hele beeld overall wat donkerder is. Zo op het oog beoordeeld zijn de pieken inderdaad mooi fel maar ik zie zoals eerder gepost wel degelijk dat het overall wat donkerder is. Maar nogmaals, geen echt probleem wat mij betreft.
Bizar dat dat zo verschilt zeg. Het effect is bij mij zo duidelijk dat ik me bijna niet kan voorstellen dat je het niet ziet.Puck schreef op dinsdag 28 maart 2017 @ 12:35:
[...]
Maar dat zie ik dus echt niet, maar zoals @ionn aangaf is dat alleen bij specifieke scenes dus wellicht ben ik die simpelweg nog niet tegengekomen? Meeste mensen geven echter aan dat ze direct zagen dat de HDR Game Mode dimmer was, maar ik vraag me dan bijvoorbeeld af of ze wel eerst hun settings (zoals dynamic contrast e.d.) hetzelfde hebben gezet.
Ik heb verder alle hulpjes zoals dynamic contrast etc uit staan dus daar kan het niet aan liggen.
Heb jij een PS4Pro of een gewone PS4? Vergelijk jij met HDR Standard of misschien toch met HDR Bright? Dus als jij wisselt tussen Standard en Game Mode dan zie je een heel duidelijk verschil in felheid, maakt niet echt uit welke HDR game? Ook als je beide settings reset? Kun je het verschil in foto's laten zien?rajackar schreef op dinsdag 28 maart 2017 @ 12:42:
[...]
Bizar dat dat zo verschilt zeg. Het effect is bij mij zo duidelijk dat ik me bijna niet kan voorstellen dat je het niet ziet.
Ik heb verder alle hulpjes zoals dynamic contrast etc uit staan dus daar kan het niet aan liggen.
[ Voor 3% gewijzigd door Puck op 28-03-2017 12:47 ]
Ik speel op de PRO in 4k HDR. Nu vooral Horizon maar het viel me bij Resogun ook al op. Ik zal eens kijken of ik het op een foto vast kan leggen. Ik vergelijk het met HDR standard, met bright of vivid is het verschil uiteraard nog groterPuck schreef op dinsdag 28 maart 2017 @ 12:45:
[...]
Heb jij een PS4Pro of een gewone PS4? Vergelijk jij met HDR Standard of misschien toch met HDR Bright? Dus als jij wisselt tussen Standard en Game Mode dan zie je een heel duidelijk verschil in felheid, maakt niet echt uit welke HDR game? Ook als je beide settings reset? Kun je het verschil in foto's laten zien?
Hebben ze het op AVForum alleen maar over de B serie met dit probleem?Puck schreef op maandag 27 maart 2017 @ 22:52:
[...]
Dat maakt het wat duidelijker. Op AVForum praten ze alsof het standaard 30% minder fel is. Ik zal er meer op letten (bij andere games). Maar dit lijkt me dan niet een belemmering op de max aantal nits, maar een ander probleem.
Hard to say, de B heeft een eigen topic en dat is het enige topic waar ik kijkzwembroek schreef op dinsdag 28 maart 2017 @ 13:19:
[...]
Hebben ze het op AVForum alleen maar over de B serie met dit probleem?
Was ook wel makkelijk om zo even te vragen, maar nu toch zelf maar even zoeken dan haha.
Net even geprobeerd iets op foto vast te leggen maar dat lukt niet echt met een telefoon camera. Ik zie aan de omgeving dat ie mee compenseert. Straks even met een betere camera proberen.Puck schreef op dinsdag 28 maart 2017 @ 12:45:
[...]
Heb jij een PS4Pro of een gewone PS4? Vergelijk jij met HDR Standard of misschien toch met HDR Bright? Dus als jij wisselt tussen Standard en Game Mode dan zie je een heel duidelijk verschil in felheid, maakt niet echt uit welke HDR game? Ook als je beide settings reset? Kun je het verschil in foto's laten zien?
Is niet te doen die verschillen vastleggen.rajackar schreef op dinsdag 28 maart 2017 @ 15:00:
[...]
Net even geprobeerd iets op foto vast te leggen maar dat lukt niet echt met een telefoon camera. Ik zie aan de omgeving dat ie mee compenseert. Straks even met een betere camera proberen.
Heb jij ratchet and clank of uncharte 4?Puck schreef op dinsdag 28 maart 2017 @ 12:35:
[...]
Maar dat zie ik dus echt niet, maar zoals @ionn aangaf is dat alleen bij specifieke scenes dus wellicht ben ik die simpelweg nog niet tegengekomen? Meeste mensen geven echter aan dat ze direct zagen dat de HDR Game Mode dimmer was, maar ik vraag me dan bijvoorbeeld af of ze wel eerst hun settings (zoals dynamic contrast e.d.) hetzelfde hebben gezet.
En alleen met dynamic contrast op high en beetje spelen met color en wide kan ik hem bijna het zelfde krijgen. Maar sommige kleine details hebben meer helderheid op hdr standard.
Ik zal vanavond eens Uncharted 4 testen. Maar jij geeft dus ook al aan dat de verschillen vrij minimaal zijn.ionn schreef op dinsdag 28 maart 2017 @ 16:04:
[...]
Is niet te doen die verschillen vastleggen.
[...]
Heb jij ratchet and clank of uncharte 4?
En alleen met dynamic contrast op high en beetje spelen met color en wide kan ik hem bijna het zelfde krijgen. Maar sommige kleine details hebben meer helderheid op hdr standard.
[ Voor 7% gewijzigd door Puck op 28-03-2017 16:10 ]
Ik ga het straks even proberen met een camera met vaste instellingen. Dan moet het toch wel zichbaar zijn lijkt me.
Na het gebruik met Dynamic contrast, maar dat is niet bepaald ideaal. En nog steeds zijn in de andere modes sommige details veel helderder.Puck schreef op dinsdag 28 maart 2017 @ 16:09:
[...]
Ik zal vanavond eens Uncharted 4 testen. Maar jij geeft dus ook al aan dat de verschillen vrij minimaal zijn.
Misschien is de tone mapping anders of ABL. Wie weet. Ik zou wel een keer willen zien hoe de 7 serie het doet tegen de 6 serie op het gebied van HDR game mode.
Ik gebruikte in standard al dynamic contrast omdat ik deze anders soms te donker vond. Geen verschil met HDR Game Mode dusionn schreef op dinsdag 28 maart 2017 @ 17:18:
[...]
Na het gebruik met Dynamic contrast, maar dat is niet bepaald ideaal. En nog steeds zijn in de andere modes sommige details veel helderder.
Misschien is de tone mapping anders of ABL. Wie weet. Ik zou wel een keer willen zien hoe de 7 serie het doet tegen de 6 serie op het gebied van HDR game mode.
En kijk is zonder allebei DC te gebruiken.Puck schreef op dinsdag 28 maart 2017 @ 17:19:
[...]
Ik gebruikte in standard al dynamic contrast omdat ik deze anders soms te donker vond. Geen verschil met HDR Game Mode dus
Had ik (volgens mij) al gedaan. Althans, ik had beide settings gereset. Maar dan nog, waarom zou je het niet oplossen met dynamic contrast? Vind dat voor gamen eigenlijk wel heel fijn werken en voegt amper extra lag toe.
Dit is wel erg kort door de bocht... Ik vind een tv met redelijk goede geluidskwaliteit wel belangrijk, ondanks het feit dat ik een zeer goede Yamaha AV-reciever heb met Infinity Kappa geluidsboxen. Dat wil namelijk nog niet zeggen dat ik het nodig vind om deze altijd aan te zetten. Als ik naar het journaal kijk, een actualiteitenprogramma of een documentaire om maar wat te noemen wil ik goede verstaanbaarheid en redelijk vol geluid. (niet zo blikkerig en bonkerig als veel tv's tegenwoordig klinken) Maar 5 kanaals surroundgeluid is dan ook bepaalt niet nodig. Die gaat pas aan bij films en muziek. (als dit wat bijdraagt, want dat is niet altijd het geval)PhilipsFan schreef op maandag 27 maart 2017 @ 12:55:
Ik begrijp helemaal niet waarom fabrikanten van TV's zouden moeten adverteren met geluidskwaliteit. Het is heel simpel. Voor mensen die om geluidskwaliteit geven is zelfs de beste TV ronduit waardeloos, dus die kopen er een geluidsset bij. Mensen die niet om geluidskwaliteit geven, nou ja, die geven dus niet om geluidskwaliteit. Voor beide groepen is het niet doorslaggevend. Dus, fabrikanten, concentreer al je aandacht op beeldkwaliteit, beeldkwaliteit, beeldkwaliteit en eventueel nog ietsje op gebruiksgemak...
Volvo XC40 Recharge MY23 SM 19", Easee Home, Marstek Venus C 2,56kWh, Venus A 2,12kWh, HW P1, MT CT003, ☀️2,7kWp, Ariston Lydos Hybrid WP boiler
Omdat het dan toch klopt dat HDR game mode dimmer is. Het is logisch dat jij geen verschil zag, omdat jij DC helemaal omhoog gooit.Puck schreef op dinsdag 28 maart 2017 @ 17:25:
[...]
Had ik (volgens mij) al gedaan. Althans, ik had beide settings gereset. Maar dan nog, waarom zou je het niet oplossen met dynamic contrast? Vind dat voor gamen eigenlijk wel heel fijn werken en voegt amper extra lag toe.
Daarnaast krijg je heel veel foute kleuren met DC, maar het ging om dat de modes met hun standaardinstellingen erg verschillen.
Had 'm in HDR standard op de vorige versie al op medium. Maar waarschijnlijk ligt het daar dan aan. Beide op medium trekt ze blijkbaar wel gelijk.ionn schreef op dinsdag 28 maart 2017 @ 17:37:
[...]
Omdat het dan toch klopt dat HDR game mode dimmer is. Het is logisch dat jij geen verschil zag, omdat jij DC helemaal omhoog gooit.
Daarnaast krijg je heel veel foute kleuren met DC, maar het ging om dat de modes met hun standaardinstellingen erg verschillen.
Staat dynamic contact standaard aan? Heb namelijk ook vergeleken met default settings. Zal vanavond weer eens verder vergelijken.
[ Voor 11% gewijzigd door Puck op 28-03-2017 18:13 ]
Lees net iets vaags over B6 modellen, lag. en dan nieuwe 2017 in mexico gefabriceerde modellen ( 10bit 17ms ) die voor 1899 dollar verkocht worden en dezelfde B6 maar dan asiatisch voor 1279 dollar.
Steeds gekker met de B6 en LAG
Niet alles geloven wat je leestsymbiotic schreef op dinsdag 28 maart 2017 @ 18:33:
Lees net iets vaags over B6 modellen, lag. en dan nieuwe 2017 in mexico gefabriceerde modellen ( 10bit 17ms ) die voor 1899 dollar verkocht worden en dezelfde B6 maar dan asiatisch voor 1279 dollar.
Sws niet
https://www.joesav.com/LG-LED-HDTV-p/oled55b6pus.htm
[ Voor 16% gewijzigd door symbiotic op 28-03-2017 18:41 ]
Ahh. DC kan het verschil wel verklaren. Ik wil eigenlijk zo puur mogelijk blijven maar ik zal het eens uitproberen. Hoe hebben jullie sharpness eigenlijk staan bij het gamen?
Heb DC uitstaan alleen als de game heel donker is zet ik het aan.
Bij mij verschilt standaard en bright niet.
Wel met helder maar die zal op de achtergrond nog iets doen heb dat nu uitstaan bij lg.
Bij mij verschilt standaard en bright niet.
Wel met helder maar die zal op de achtergrond nog iets doen heb dat nu uitstaan bij lg.
Wat is nu je punt?symbiotic schreef op dinsdag 28 maart 2017 @ 18:38:
[...]
Sws niet... maar waarom zou een AV store een B6 voor 1300(el cheapo BTW) aanbieden en een B6voor 1900 en nadrukkelijk vermelden dat het 2017 fabricaten zijn en in mexico gemaakt en minder input lag en ander serie nummer hebben. Of gewoon een software update gedaan en ze voor 600 meer verkopen
https://www.joesav.com/LG-LED-HDTV-p/oled55b6pus.htm
punt was dat er nieuwere versies zouden zijn van de B6(2017 modellen) en lagere input lag zouden hebben (17ms) maarja waarschijnlijk BS
Zeker bullshit. Had net ook al in OLED prijzentopic gepost dat het modelnummer uit de duim gezogen is. Laten we dit topic niet verder bevuilensymbiotic schreef op dinsdag 28 maart 2017 @ 20:13:
punt was dat er nieuwere versies zouden zijn van de B6(2017 modellen) en lagere input lag zouden hebben (17ms) maarja waarschijnlijk BS
Een Lexmark Jumpdrive USB 3.0. Is al ruim 2 jaar oud. Ik formatteer de USB stick met Windows 10 verkenner als NTFS en steek het in de tv. Ik heb idd WebOS 3.0, wellicht dat het met WebOS 2.0 niet werkt.Verwijderd schreef op dinsdag 28 maart 2017 @ 11:12:
[...]
Welk merk & type heb je? De HDD werkt prima maar maakt geluid... Heb je de USB stick zo geformateerd dat deze gezien wordt als een HDD? Dit was bij de EF950V destijds een mogelijke workaround i.c.m de sizing, maar kan mij voorstellen dat vanaf WebOS3.0 het e.e.a aangepast is.
De B6P is gewoon de Noord-Amerikaanse variant van de B6, daar is niks van uit de duim gezogen (B6PUS dan wel wat je zeker bedoelde). Maar dat verhaaltje van Aziatische versie en US versies doen ze al jaren met alle modellen. Vrijwel elke tv op de Noord-Amerikaanse markt wordt in Mexico in elkaar gezet ...Puck schreef op dinsdag 28 maart 2017 @ 20:14:
[...]
Zeker bullshit. Had net ook al in OLED prijzentopic gepost dat het modelnummer uit de duim gezogen is. Laten we dit topic niet verder bevuilen
[ Voor 4% gewijzigd door apis29 op 28-03-2017 20:40 ]
Ik doelde op model OLED55B6PUSapis29 schreef op dinsdag 28 maart 2017 @ 20:39:
[...]
De B6P is gewoon de Noord-Amerikaanse variant van de B6, daar is niks van uit de duim gezogen. Maar dat verhaaltje van Aziatische versie en US versies doen ze al jaren met alle modellen. Vrijwel elke tv op de Noord-Amerikaanse markt wordt in Mexico in elkaar gezet ...
Hmm mijn B6 deed net wel heel raar. Met wifi of ethernet pakte die automatisch het IP 192.168.192.... Maar op mijn router heb ik ingesteld dat hij tussen 192.168.1.2 tot .254 moet pakken. Ik heb net nu zelf ingesteld, maar iemand enig idee hoe dit kan?
Dat had ik idd al verbeterd; zie overigens helemaal niks over een Aziatische versie op die site (enkel 2016 en 2017 variant). Maar het is in Amerika ook standaard praktijk om bij de Samsung panelen loterij meer te vragen voor een Samsung met Samsung paneel dan dezelfde Samsung met een ander paneel
Misschien is er wel wat hardware geupdate in de 2017 B6
(p) review van de W7 bij de buren https://nl.hardware.info/...w-sublieme-beeldkwaliteit
Nu die ''achterlijke'' soundbar nog vervangen voor een connection box a Samsung, prijs op max 5K en dan zou dit perfect zijn m.i.ViNOK16Bit schreef op woensdag 29 maart 2017 @ 07:09:
(p) review van de W7 bij de buren https://nl.hardware.info/...w-sublieme-beeldkwaliteit
Wie is hier een beetje thuis in 4:4:4 chroma subsampling en ondersteund ieder tv dat tegenwoordig? en is WideColourGamut mogelijk op een tv/ monitor zonder HDR
Ik krijg morgen de LG55ea870v binnen, ik weet dat de 910v ook full hd is en WCG ondersteund , ook 4;4;4 geloof ik ,
Gekke is dat veel masters van films wel in 4-4-4 zijn opgenomen maar somige blu rays nog steeds 4-2-0 hebben.
Verder als ik een 4k HDR blu ray van een Xbox one S afspeel (4k blu -ray hdr speler ) op een full hd oled krijg ik alsnog mooier beeld toch dan een 1080p beeldbron
Ik krijg morgen de LG55ea870v binnen, ik weet dat de 910v ook full hd is en WCG ondersteund , ook 4;4;4 geloof ik ,
Gekke is dat veel masters van films wel in 4-4-4 zijn opgenomen maar somige blu rays nog steeds 4-2-0 hebben.
Verder als ik een 4k HDR blu ray van een Xbox one S afspeel (4k blu -ray hdr speler ) op een full hd oled krijg ik alsnog mooier beeld toch dan een 1080p beeldbron
Even een vraag betreft color banding. Ik zie regelmatig gradient banding als ik spellen speel op de ps4 pro.
HDR of Normaal maakt niet veel uit ik blijf het zien (bijv in de lucht) Ik heb overigens de settings hetzelfde staan als aangegeven in de OP.
Ligt dit aan de games zelf of misschien de PS4 of is de TV de oorzaak?
HDR of Normaal maakt niet veel uit ik blijf het zien (bijv in de lucht) Ik heb overigens de settings hetzelfde staan als aangegeven in de OP.
Had het nagevraagd bij LG betreffende de HDR game mode. Hieruit kreeg ik het volgende antwoord.
Heb Bright nog een keer getest maar zag nu dat wat clipt in sommige situaties.
Al met al ben ik tevreden met game mode
Dubbel gecheckt of het HDR effect nog wel goed aanwezig kan zijn (Nits niet te laag) kreeg ik de volgende antwoord.Wij hebben het intussen kunnen navragen bij de technische afdeling. Zij hebben ons kunnen vertellen dat het mogelijk is dat de HDR game mode een iets lagere helderheid heeft is. Dit heeft vermoedelijk te maken met het verminderen van de input lag. Als het beeld helderder moet worden weergegeven kan dit de input lag een stukje verhogen, vandaar dat deze mogelijk wat meer 'gedimd' eruit ziet, zodat die input lag zoveel mogelijk geminimaliseerd kan worden.
Nu zie ik bij game mode en standaard mode geen verschil.In principe zou het HDR effect hetzelfde moeten blijven. Qua lichtopbrengst kan het dus wel enigzins verschillen, maar het zou wel voldoende moeten zijn om het HDR effect optimaal weer te geven.
Heb Bright nog een keer getest maar zag nu dat wat clipt in sommige situaties.
Al met al ben ik tevreden met game mode
Klopt het dat de C7 1080p + 120hz kan weergeven? Iemand met dit model die dat kan bevestigen.
[ Voor 31% gewijzigd door ion op 29-03-2017 14:58 ]
Ik meen dat ik het wel heb voorbij zien komen op mijn HTPC bij mogelijke instellingen van de videokaart.ionn schreef op woensdag 29 maart 2017 @ 14:56:
Klopt het dat de C7 1080p + 120hz kan weergeven? Iemand met dit model die dat kan bevestigen.
Kan het nu helaas niet voor je checken...
Is dit toevallig in Horizon? Colour banding komt zeer sterk voor in deze game, zie ook deze thread op AVS.Misterbont schreef op woensdag 29 maart 2017 @ 14:04:
Even een vraag betreft color banding. Ik zie regelmatig gradient banding als ik spellen speel op de ps4 pro.
Ik heb zelf de C7 en banding komt 's nachts (ingame) heel vaak voor. De OP in die thread omschrijf het perfect en zou anderen willen aanraden dit ook eens te bekijken, dan zie je hoe erg deze game geteisterd wordt door banding.
Veel mensen zijn echter blind vanwege de verdere pracht van het spel heb ik het idee, wat niet geheel onterecht is hoor en mij stoort het ook niet zo heel erg, maar het is er wel.
Ja in vrijwel alle games, maar ook in horizon inderdaad. 't zal wel aan de games zelf liggen danSilverdax schreef op woensdag 29 maart 2017 @ 18:27:
[...]
Is dit toevallig in Horizon? Colour banding komt zeer sterk voor in deze game, zie ook deze thread op AVS.
Ik heb zelf de C7 en banding komt 's nachts (ingame) heel vaak voor. De OP in die thread omschrijf het perfect en zou anderen willen aanraden dit ook eens te bekijken, dan zie je hoe erg deze game geteisterd wordt door banding.
Veel mensen zijn echter blind vanwege de verdere pracht van het spel heb ik het idee, wat niet geheel onterecht is hoor en mij stoort het ook niet zo heel erg, maar het is er wel.
Ik heb de harmony companion met de LG OLED55B6V. Is er iemand die al gevonden heeft hoe de home toets te programmeren? De toets kan ik niet leren aan de harmony omdat deze blijkbaar niet over infrarood verstuurd wordt en hierdoor niets kan gebruiken van de smart tv functies via de harmony. Iemand hier een oplossing voor gevonden?
Ik heb 'm handmatig toegewezen aan de 'menu' knop. De toets heet 'home' in de lijst. Probeer het anders met de 65B6V (die heb ik) of die de knop wel heeft.ShaneV schreef op woensdag 29 maart 2017 @ 21:42:
Ik heb de harmony companion met de LG OLED55B6V. Is er iemand die al gevonden heeft hoe de home toets te programmeren? De toets kan ik niet leren aan de harmony omdat deze blijkbaar niet over infrarood verstuurd wordt en hierdoor niets kan gebruiken van de smart tv functies via de harmony. Iemand hier een oplossing voor gevonden?
Als het niet lukt, melding maken bij Logitech. In mijn ervaring lossen ze het redelijk snel op.
Elke blu-ray is 4:2:0.symbiotic schreef op woensdag 29 maart 2017 @ 12:17:
Nickname does not reflect reality
behalve 4k hdr blu ray, want die hebben helemaal geen subsampling meer toch en gebruiken 10 bit ?
Wacht ik ga dit nog even lezen ...denk dat ik een beetje overload aan info heb gehad de afgelopen tijd
http://www.acousticfrontiers.com/uhd-101-v2/
Wacht ik ga dit nog even lezen ...denk dat ik een beetje overload aan info heb gehad de afgelopen tijd
[ Voor 45% gewijzigd door symbiotic op 29-03-2017 23:51 ]
Ja is allemaal best verwarrend. Maar BD, welke dan ook, is 4:2:0symbiotic schreef op woensdag 29 maart 2017 @ 23:48:
behalve 4k hdr blu ray, want die hebben helemaal geen subsampling meer toch en gebruiken 10 bit ?
Wacht ik ga dit nog even lezen ...denk dat ik een beetje overload aan info heb gehad de afgelopen tijd![]()
![]()
Moet dit forum ook helemaal niet doorlezen eigenlijk. Was zo intens blij met de 65VT60 maar op deze manier staat er véél eerder dan geplanned een B6 zijn (eindelijk, na Kuro en ST en VT "zwart" te hebben bekeken) enorme contrast te pronken
[ Voor 23% gewijzigd door Brad Pitt op 30-03-2017 08:53 ]
Nickname does not reflect reality
Eigenlijk lees ik alleen maar een beetje mee in dit topic.
(nog steeds erg blij met mijn B6)
Ik zie weinig reacties van Major Ton de laatste tijd? Lekker op vakantie?
(nog steeds erg blij met mijn B6)
Ik zie weinig reacties van Major Ton de laatste tijd? Lekker op vakantie?
There are 10 types of people in this world, those who understand binary and those who don't
Juist om die reden lees ik eigenlijk alleen maar een beetje mee
There are 10 types of people in this world, those who understand binary and those who don't
Welkom op een forum, waar mensen vragen stellen over dingen die misgaan en dus vaak negatief zijn.JSA schreef op donderdag 30 maart 2017 @ 12:08:
Ik lees de laatste tijd veel negatieve dingen vooral, helaas
* Puck is heel erg tevreden met zijn 55B6
Klopt ik ben ook tevreden over mijn 55B6 maar zoals bij alles.. als je de randjes op gaat zoeken beland je vaak in het negatieve.. en hoe beter het beeld hoe beter je de vaak slechte content ziet haha damn ik schrik me soms kapot waar ik tot voor kort genoegen mee nam
[ Voor 4% gewijzigd door hantheman op 30-03-2017 13:24 ]
* Cardwizard is heel erg tevreden met zijn 65B6 zou niks anders willen !Puck schreef op donderdag 30 maart 2017 @ 12:11:
[...]
Welkom op een forum, waar mensen vragen stellen over dingen die misgaan en dus vaak negatief zijn.
* Puck is heel erg tevreden met zijn 55B6
Welke dingen lees je dan.JSA schreef op donderdag 30 maart 2017 @ 12:08:
Zelf zeer tevreden over de 55B6.
There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.
Ik ben ook heel erg tervreden met mijn 55B6, maar een C7 zou ik ook niet erg vinden, of een W7Treevium schreef op donderdag 30 maart 2017 @ 14:01:
[...]
* Cardwizard is heel erg tevreden met zijn 65B6 zou niks anders willen !
Maar de komende jaren mag hij blijven (als hij niet stuk gaat, dan is hij stout).
Zoals ?JSA schreef op donderdag 30 maart 2017 @ 12:08:
Ik zit te overwegen binnenkort een OLED TV te halen maar ben wel benieuwd naar wat er allemaal mis is met specifieke toestellen en OLED in het algemeen.
Geen enkele display technologie is perfect en dan weet ik graag welke imperfecties er optreden zodat ik een geïnformeerde beslissing kan maken.
Those who do not understand Unix are condemned to reinvent it, poorly.
Met name met betrekking tot gaming. Dat de B6 voor de laatste firmware update onspeelbaar was door de inputlag en na de update is het beeld zo donker dat je alleen in een doka nog iets kunt zien.Aaargh! schreef op donderdag 30 maart 2017 @ 14:16:
[...]
Zoals ?
Ik zit te overwegen binnenkort een OLED TV te halen maar ben wel benieuwd naar wat er allemaal mis is met specifieke toestellen en OLED in het algemeen.
Geen enkele display technologie is perfect en dan weet ik graag welke imperfecties er optreden zodat ik een geïnformeerde beslissing kan maken.
Ik ben heel tevreden met mijn B6 iig.
@Raziel
Ja maar dat soort negatieve berichten krijg je over 10 jaar nog. Mensen weten alles zo ver op te blazen dat het lijkt als of een klein probleem het apparaat pertinet onbruikbaar maakt.
Ik vond het prima voor de update en na de update ook. Als ik game mode side by side met bright ga vergelijken zie ik inderdaad wel wat verschil, en als ik dan input lag vergelijk merk ik inderdaad ook verschil wat mij niet zo zijn opgevallen zonder directe vergelijking.
Het was niet slecht en nu ook niet.
Ja maar dat soort negatieve berichten krijg je over 10 jaar nog. Mensen weten alles zo ver op te blazen dat het lijkt als of een klein probleem het apparaat pertinet onbruikbaar maakt.
Ik vond het prima voor de update en na de update ook. Als ik game mode side by side met bright ga vergelijken zie ik inderdaad wel wat verschil, en als ik dan input lag vergelijk merk ik inderdaad ook verschil wat mij niet zo zijn opgevallen zonder directe vergelijking.
De input lag van de B6 is een stuk lager dan die van mijn huidige plasma en daar kan ik ook prima op gamen.Raziel schreef op donderdag 30 maart 2017 @ 14:32:
[...]
Met name met betrekking tot gaming. Dat de B6 voor de laatste firmware update onspeelbaar was door de inputlag en na de update is het beeld zo donker dat je alleen in een doka nog iets kunt zien.
Ik zit nog erg te twijfelen tussen een 65B6 of wachten tot de C7 prijzen een beetje normaal worden.
[ Voor 10% gewijzigd door Aaargh! op 30-03-2017 14:44 ]
Those who do not understand Unix are condemned to reinvent it, poorly.
Klopt, het was ook sarcastisch bedoeld.LOTG schreef op donderdag 30 maart 2017 @ 14:38:
@Raziel
@Raziel
Dat had ik door, maar dat soort zure mensen waar jij op doelt blijf je houden. Het is nooit goed genoeg, en het zal ook nooit perfect worden.
Dat had ik door, maar dat soort zure mensen waar jij op doelt blijf je houden. Het is nooit goed genoeg, en het zal ook nooit perfect worden.
Klopt het is ook nooit goed genoeg.LOTG schreef op donderdag 30 maart 2017 @ 14:47:
@Raziel
Nieuwe firmware met hdr game mode voor de LG b6 reeks is nu ook te downloaden van de UK site
http://www.lg.com/uk/supp...ED55B6V&pageVisibleFlag=2
Vraagje over de HDR modus bij ps4 games.
Op sommige sites staat dat je dan de Black level van de tv op low moet zetten omdat de ps4 dan in limited range zou staan.
Op de frontpage staat Black level high in hdr.
Wat is juist?
Op sommige sites staat dat je dan de Black level van de tv op low moet zetten omdat de ps4 dan in limited range zou staan.
Wat is juist?
[ Voor 39% gewijzigd door Cowboy_Henk op 30-03-2017 21:04 ]
Of gewoon van de Nederlandse site sinds vorige weekCowboy_Henk schreef op donderdag 30 maart 2017 @ 21:00:
Nieuwe firmware met hdr game mode voor de LG b6 reeks is nu ook te downloaden van de UK site
PS4 Pro HDR = Black Level LowCowboy_Henk schreef op donderdag 30 maart 2017 @ 21:00:
Wat is juist?
PS4 (Non-Pro) HDR = Black Level High
PS4 of PS4 Pro SDR = Black Level High
Dat is in ieder geval val het in theorie moet zijn, maar in de praktijk zou het kunnen zijn dat zelfs SDR op Low moet. Er is nogal wat onduidelijkheid of de B6 ook echt RGB 4:4:4 output bij SDR (Op HDR dus sowieso niet). Nobody really knows... your call.
[ Voor 46% gewijzigd door Puck op 30-03-2017 21:10 ]
Mja ik had eerst Uncharted 4 met de instellingen van frontpage staan voor hdr. Als ik echter op Black level low zet in hdr modus dan is het contrast ineens mooier, niet te helder maar net goed
[ Voor 92% gewijzigd door Cowboy_Henk op 30-03-2017 21:13 ]
Let op:
Dit topic is bedoeld om te discussiëren over OLED televisies; de techniek, voordelen, nadelen, instellingen, etc.
We hebben sinds kort ook een merkspecifiek topic voor LG: [LG OLED] Ervaringen & Discussie. Hier dus geen posts meer betreffende LG.
Als je op zoek bent naar de laatste aanbiedingen kun je een kijkje nemen in \[Prijs-discussie] OLED Televisies. Als je op zoek bent naar persoonlijk aankoopadvies, kun je een topic starten in Consumentenelektronica Aankoopadvies.
Dit topic is bedoeld om te discussiëren over OLED televisies; de techniek, voordelen, nadelen, instellingen, etc.
We hebben sinds kort ook een merkspecifiek topic voor LG: [LG OLED] Ervaringen & Discussie. Hier dus geen posts meer betreffende LG.
Als je op zoek bent naar de laatste aanbiedingen kun je een kijkje nemen in \[Prijs-discussie] OLED Televisies. Als je op zoek bent naar persoonlijk aankoopadvies, kun je een topic starten in Consumentenelektronica Aankoopadvies.