• Puck
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23-12 17:42
Cowboy_Henk schreef op donderdag 30 maart 2017 @ 21:08:
Mja ik had eerst Uncharted 4 met de instellingen van frontpage staan voor hdr. Als ik echter op Black level low zet in hdr modus dan is het contrast ineens mooier, niet te helder maar net goed
De settings van de frontpage zijn van @Major_ton en inmiddels iets achterhaalt. Sowieso nooit klakkeloos settings overnemen, maar op je eigen (in)zicht afgaan.

Arrived anxious, left bored

• Cowboy_Henk
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 14:12
Puck schreef op donderdag 30 maart 2017 @ 21:04:

PS4 Pro HDR = Black Level Low
PS4 (Non-Pro) HDR = Black Level High
PS4 of PS4 Pro SDR = Black Level High
Waarom hebben ps4 pro hdr en ps4 non pro hdr een andere Black level?

• Puck
Cowboy_Henk schreef op donderdag 30 maart 2017 @ 21:28:
[...]

Waarom hebben ps4 pro hdr en ps4 non pro hdr een andere Black level?
De Pro heeft 4k output en dat werkt niet i.c.m. HDR 60hz 4:4:4 over HDMI 2.0. De non-pro heeft 1080p output.

[ Voor 19% gewijzigd door Puck op 30-03-2017 21:58 ]

• symbiotic
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 25-10-2022
Raziel schreef op donderdag 30 maart 2017 @ 14:32:
[...]

Met name met betrekking tot gaming. Dat de B6 voor de laatste firmware update onspeelbaar was door de inputlag en na de update is het beeld zo donker dat je alleen in een doka nog iets kunt zien.

Ik ben heel tevreden met mijn B6 iig.
Dat was toch alleen in HDR die hoge input lag(boven de 80 -100ms, en hoe veel spellen zijn hdr, hoe veel was de input lag zonder hdr (onder de 50 ms en dus ''speelbaar '' (muv pro gamers , shooter)

• Raziel
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 29-10 20:04
symbiotic schreef op donderdag 30 maart 2017 @ 22:14:
[...]

Dat was toch alleen in HDR die hoge input lag(boven de 80 -100ms, en hoe veel spellen zijn hdr, hoe veel was de input lag zonder hdr (onder de 50 ms en dus ''speelbaar '' (muv pro gamers , shooter)
Ook voor de patch was het goed te spelen hoor. Ik heb The Last Guardian, Ghost Recon en Watch Dogs 2 gespeeld voor de HDR game mode, merk wel wat verschil, maar het is echt niet wereld schokkend. Het was al een prima TV, nu is hij nog net even beter. Je hebt gewoon een hoop azijnzeikers,

• fonsmeister
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 13-04-2024

fonsmeister

The Fonz

Heb sinds vandaag de 65C6 (hoera!!), de firmware die er nu op staat is 04.30.65

Die was toch al met HDR game mode? Ik zie alleen vivid, bright en standard, overigens nog steeds prima speelbaar daar niet van, maar was even benieuwd..weet iemand hoe dit zit?

PSN: fonsmeister

• ion
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

ion

fonsmeister schreef op vrijdag 31 maart 2017 @ 00:09:
Heb sinds vandaag de 65C6 (hoera!!), de firmware die er nu op staat is 04.30.65

Die was toch al met HDR game mode? Ik zie alleen vivid, bright en standard, overigens nog steeds prima speelbaar daar niet van, maar was even benieuwd..weet iemand hoe dit zit?
HDR game mode zit pas bij de .90 update.

• Evanesco
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 24-12 17:00
Ik heb afgelopen maandag mijn LG 55B6V ISF laten kalibreren door Dimitri Valkenburg (https://www.isf-calibratie.com/).

Ik heb mijn ervaring, de settings en het kalibratierapport even in een ander topic gepost zodat deze niet verdwijnt in dit enorm OLED topic. :) Zie dus hier.

De pre kalibratie settings waren overigens de standaard ISF dark settings met brightness op 49, gamma op 2.2, white balance op Warm2 en voor de rest de meeste beeldverbeteraars uit.
In het rapport kan je zien dat de kleuren pre kalibratie dan al erg goed zijn (sterker nog: die zijn iets verslechterd na kalibreren). De winst zit hem vooral in de greyscale waar de DeltaE daalt van rond de 5 naar bijna 0.

Verwijderd

Nu een bijna een week de C7 in bezit, en ben positief verrast door de Mediaplayer die op de C7 zit. Deze speelt echt alles af en dit werkt ook gewoon prima i.c.m met mijn Synology NAS middels DNLA (Plex of Video station). 4K en HDR wordt gewoon netjes zonder enige hapering afgespeeld.
Ik heb een nVidia Shield maar deze is alleen nog maar nodig voor DTS-HD, ik ga nog wel proberen om te kijken of Dolby Atmos ook via DNLA werkt.
WebOS3.5 is ook heerlijk snel t.o.v WebOS2.0, apps blijven ook langer in memory.
YouTube HDR is ook leuk om te showen :)

Beeld kwaliteit is gewoon gruwelijk goed, ik maak van gebruik van de B6 settings in de startpost deze lijken ook goed toepasbaar te zijn op de C7.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 31-03-2017 11:26 ]

• THX
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

THX

Evanesco schreef op vrijdag 31 maart 2017 @ 11:17:
Ik heb afgelopen maandag mijn LG 55B6V ISF laten kalibreren door Dimitri Valkenburg (https://www.isf-calibratie.com/).

Ik heb mijn ervaring, de settings en het kalibratierapport even in een ander topic gepost zodat deze niet verdwijnt in dit enorm OLED topic. :) Zie dus hier.

De pre kalibratie settings waren overigens de standaard ISF dark settings met brightness op 49, gamma op 2.2, white balance op Warm2 en voor de rest de meeste beeldverbeteraars uit.
In het rapport kan je zien dat de kleuren pre kalibratie dan al erg goed zijn (sterker nog: die zijn iets verslechterd na kalibreren). De winst zit hem vooral in de greyscale waar de DeltaE daalt van rond de 5 naar bijna 0.
Nice!

Ik had eerder al gelezen (volgens mij bij de B6 reviews) dat de ISF-light/dark instelling het beste startpunt is. Mijn C7 staat daar eigenlijk sinds dag 1 op. Anders is het te blauw/koel. HDR zet ik ook meestal op cinema.

• THX
  • Niet online

THX

Verwijderd schreef op vrijdag 31 maart 2017 @ 11:18:
Nu een bijna een week de C7 in bezit, en ben positief verrast door de Mediaplayer die op de C7 zit. Deze speelt echt alles af en dit werkt ook gewoon prima i.c.m met mijn Synology NAS middels DNLA (Plex of Video station). 4K en HDR wordt gewoon netjes zonder enige hapering afgespeeld.
Ik heb een nVidia Shield maar deze is door dit eigenlijk niet meer nodig.
WebOS3.5 is ook heerlijk snel t.o.v WebOS2.0, apps blijven ook langer in memory.
YouTube HDR is ook leuk om te showen :)

Beeld kwaliteit is gewoon gruwelijk goed, ik maak van gebruik van de B6 settings in de startpost deze lijken ook goed toepasbaar te zijn op de C7.
Zelfde ervaring.
Wel ga ik mijn HTPC voorzien van een 1050ti. Hopelijk geen hapering meer. Snap niet dat anderen een "goed beeld" zeggen te hebben met een GTX 750. De LG player is overduidelijk beter dan mijn pc. Heeft niets met MPC settings te maken. Wel is de LG niet altijd zonder hapering, maar dat is, denk ik, door de 100Mbit netwerkaansluiting.

Verwijderd

THX schreef op vrijdag 31 maart 2017 @ 11:23:
[...]

Nice!

Ik had eerder al gelezen (volgens mij bij de B6 reviews) dat de ISF-light/dark instelling het beste startpunt is. Mijn C7 staat daar eigenlijk sinds dag 1 op. Anders is het te blauw/koel. HDR zet ik ook meestal op cinema.
Cinema, of Cinema home? Ik blijf het dan nog wel erg donker vinden. Waar ik vroeger nog wel Dynamic contrast wilde gebruiken op de EF950V doe ik dat nu zeker niet meer. Ik ben met HDR (Vision dan) naar Standard gegaan.

• THX
  • Niet online

THX

Verwijderd schreef op vrijdag 31 maart 2017 @ 11:28:
[...]

Cinema, of Cinema home? Ik blijf het dan nog wel erg donker vinden. Waar ik vroeger nog wel Dynamic contrast wilde gebruiken op de EF950V doe ik dat nu zeker niet meer. Ik ben met HDR (Vision dan) naar Standard gegaan.
Cinema.

• Misterbont
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 17-02-2022
Hoelang duurt de update om te downloaden van de LG site, Windows geeft 7 uur aan... :/

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
THX schreef op vrijdag 31 maart 2017 @ 11:28:
[...]
Zelfde ervaring.
Wel ga ik mijn HTPC voorzien van een 1050ti. Hopelijk geen hapering meer. Snap niet dat anderen een "goed beeld" zeggen te hebben met een GTX 750. De LG player is overduidelijk beter dan mijn pc. Heeft niets met MPC settings te maken. Wel is de LG niet altijd zonder hapering, maar dat is, denk ik, door de 100Mbit netwerkaansluiting.
Die 1050Ti enkel voor media af te spelen? Zo ja, kun je dan niet beter meteen overstappen naar het Kaby Lake platform en de iPG van de processor gebruiken i.p.v. een aparte GPU?

Testing, one, two ...

• THX
  • Niet online

THX

hardware-lover schreef op vrijdag 31 maart 2017 @ 12:39:
[...]

Die 1050Ti enkel voor media af te spelen? Zo ja, kun je dan niet beter meteen overstappen naar het Kaby Lake platform en de iPG van de processor gebruiken i.p.v. een aparte GPU?
i3 7300 met iPG hapert nog meer dan de GTX 750.
Sterker nog, iPG doet niet meer bij 3840x2160 dan 30Hz. Tevens stelt de Intel dat het scherm 4K is i.p.v. UHD...
Of ik zie het eerder OF iemand heeft nog nooit een stutter vrije film gezien. In MPC bij statistics gaat de jitter sky-high.
Op mijn i5 6600 werkstation met een GTX 970 is die jitter al een stuk minder.

• FrankRicard
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 00:15
THX schreef op vrijdag 31 maart 2017 @ 13:06:
[...]

Sterker nog, iPG doet niet meer bij 3840x2160 dan 30Hz. Tevens stelt de Intel dat het scherm 4K is i.p.v. UHD...
Of ik zie het eerder OF iemand heeft nog nooit een stutter vrije film gezien. In MPC bij statistics gaat de jitter sky-high.
Als je alleen films kijkt heb je aan 24Hz genoeg.

• Puck
FrankRicard schreef op vrijdag 31 maart 2017 @ 13:10:
[...]

Als je alleen films kijkt heb je aan 24Hz genoeg.
Behalve als je juist je HTPC wilt gebruiken om frames & motion te interpoleren.

• Aaargh!
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 20-12 17:49

Aaargh!

Bow for me for I am prutser

Ik ben me aan het orienteren op de aanschaf van een 65" OLED, ik zie dat bij de LG schermen de VESA maat relatief klein is (iig t.o.v. m'n LG plasma) en ook erg onderop het scherm zit. Volgens mij zijn de beugels die voor grote schermen worden aangeboden vaak aan de grote kant.

Wat voor muurbeugel gebruiken jullie en hoe bevalt die ?

Those who do not understand Unix are condemned to reinvent it, poorly.

• desjaak909
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 18-12 18:58
Aaargh! schreef op vrijdag 31 maart 2017 @ 13:35:

Wat voor muurbeugel gebruiken jullie en hoe bevalt die ?
Ik gebruik de Vogel's EFW 8305 voor mijn 65B, die bevalt prima, lekker dicht tegen de muur aan, maar je hebt ze ook voor de helft van de prijs als je minder bekend merk neemt, zoals: ONE FOR ALL WM4611 die hier ergens in het topic genoemd wordt

Movies: letterboxd

• Aaargh!

Aaargh!

desjaak909 schreef op vrijdag 31 maart 2017 @ 13:48:
[...]

Ik gebruik de Vogel's EFW 8305 voor mijn 65B, die bevalt prima, lekker dicht tegen de muur aan,
Die is alleen plat tegen de muur, ik heb nu een beugel waarmee ik de TV een meter naar voren kan trekken (met een 50" TV). Ik zit me af te vragen of het met een 65" scherm zinvol is een uittrekbare beugel of een vaste beugel te nemen.

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Genoeg gekletst over muurbeugels; daar is dit niet de juiste plek voor. Als je persoonlijk aankoopadvies wil, kun je een eigen topic openen.

• hardware-lover
  • Niet online
THX schreef op vrijdag 31 maart 2017 @ 13:06:
[...]
Zelfs de langzaamste Kaby Lake Pentium met Intel iGP 610 doet het feilloos en volledig stottervrij t/m 4k/60Hz (adapter). Maar ik doe dan vrijwel weer niets met MPC, enkel wat testwerk, maar zelfs die draait met de juiste codecs en instellingen vloeiend allerlei hoogwaardig media. Iets doe je niet helemaal goed daar?

Testing, one, two ...

• Aaargh!

Aaargh!

* knip *
Ik stuur je straks ff een DM

[ Voor 92% gewijzigd door S1NN3D op 31-03-2017 17:13 ]

• THX
  • Niet online

THX

hardware-lover schreef op vrijdag 31 maart 2017 @ 14:10:
[...]

Zelfs de langzaamste Kaby Lake Pentium met Intel iGP 610 doet het feilloos en volledig stottervrij t/m 4k/60Hz (adapter). Maar ik doe dan vrijwel weer niets met MPC, enkel wat testwerk, maar zelfs die draait met de juiste codecs en instellingen vloeiend allerlei hoogwaardig media. Iets doe je niet helemaal goed daar?
Ja dat lees ik dus vaker. Aan de andere kant zijn er ook veel die wel stutter hebben of zien.

DM me anders met wat je dan gebruikt aan software, want ik krijg het niet voor elkaar. De LG mediaplayer doet het doorgaans feilloos.
HEVC HDR gaat sowieso niet goed (genoeg). Goed voorbeeld is de Jazz Cymatic (http://demo-uhd3d.com/categorie.php?cat=demouhd).

• ion
  • Niet online

ion

Evanesco schreef op vrijdag 31 maart 2017 @ 11:17:

Brightness 53 voor SDR en HDR? Naar mijn weten verlies je je echte blacks als je 52+ gebruikt.

• Evanesco
ionn schreef op vrijdag 31 maart 2017 @ 14:48:
[...]

Brightness 53 voor SDR en HDR? Naar mijn weten verlies je je echte blacks als je 52+ gebruikt.
Vergeet niet dat de gamma op 2.4 staat en ik weet ook niet in hoeverre de 20 punts kalibratie invloed heeft op de algehele brightness.

Voor HDR lijkt het inderdaad wel wat hoog, maar ik heb eerlijk gezegd nog geen HDR gekeken na de kalibratie. Zal eens op Netflix gaan kijken en de LG demo filmpjes. Dimitri gaf in ieder geval aan dat de 2.2 gamma te laag is en 2.4 te hoog en dat hij mikte op een custom gamma van 2.3. Overigens zei hij ook dat het merendeel van zijn kalibraties LG OLEDs waren, dus hij zal het ook wel weten. Maar ik kom er nog op terug. :)

Edit: HDR is overigens 52, SDR 53.

Verwijderd

Ik kan me goed vinden in deze instellingen, op de 'Colour Temperature' na. Ze stellen deze in op W45, maar als ik dat doe dat dan wordt alles veel te gelig, vooral te zien op delen die wit horen te zijn.

• Misterbont
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 17-02-2022
Ik zit met een probleem als ik de firmware update wil downloaden. Als het bestand eenmaal gedownload is en ik wil deze openen via winrar geeft ie een soort error aan. Moet ik via de site eerst inloggen of iets dergelijks?

Hij zegt onverwachts einde van archief aan.

[ Voor 9% gewijzigd door Misterbont op 31-03-2017 20:22 ]

• JSTPS
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 14:46
Verwijderd schreef op vrijdag 31 maart 2017 @ 19:17:
[...]

Ik kan me goed vinden in deze instellingen, op de 'Colour Temperature' na. Ze stellen deze in op W45, maar als ik dat doe dat dan wordt alles veel te gelig, vooral te zien op delen die wit horen te zijn.
Geel vergeleken met een gecalibreerd scherm of ga je er vanuit dat het minder geel hoort te zijn? Mensen zitten meestal fout namelijk als het gaat om het beoordelen van de kleuren. Nieuwe oled tablets en telefoons van Samsung worden gecalibreerd. Deze moet je op film modus zetten voor de correcte stand, en dan vergelijken met de tv. De tv hoort dezelfde kleuren weer te geven.

Hopelijk heb je een tab s of galaxy s6 of 7.

• Raziel
JSTPS schreef op vrijdag 31 maart 2017 @ 20:37:
[...]

Geel vergeleken met een gecalibreerd scherm of ga je er vanuit dat het minder geel hoort te zijn? Mensen zitten meestal fout namelijk als het gaat om het beoordelen van de kleuren. Nieuwe oled tablets en telefoons van Samsung worden gecalibreerd. Deze moet je op film modus zetten voor de correcte stand, en dan vergelijken met de tv. De tv hoort dezelfde kleuren weer te geven.

Hopelijk heb je een tab s of galaxy s6 of 7.
Ik vind warm2 en de meeste gecalibreerde settings die ik overneem ook te geel. Wit is niet meer wit. Het zal misschien natuurlijk zijn en rustiger voor je ogen, maar ik vind het niks. En het argument dat je eraan moet wennen gaat (voor mij) ook niet op. Alles went, behalve sex met een vent een gele was over je OLED.

• THX
  • Niet online

THX

THX schreef op vrijdag 31 maart 2017 @ 14:29:
[...]

Ja dat lees ik dus vaker. Aan de andere kant zijn er ook veel die wel stutter hebben of zien.

DM me anders met wat je dan gebruikt aan software, want ik krijg het niet voor elkaar. De LG mediaplayer doet het doorgaans feilloos.
HEVC HDR gaat sowieso niet goed (genoeg). Goed voorbeeld is de Jazz Cymatic (http://demo-uhd3d.com/categorie.php?cat=demouhd).
(Sorry dat ik mezelf even quote...)

GTX 1050 ti heeft m'n probleem opgelost met HEVC HDR etc.
MadVR weer ingesteld, zoals ik al eerder had.
OLED een klein beetje TruMotion gegeven.

"Silky smooth" weergave maar dan MET de HD audio formaten uit m'n Denon AVR!

• JSTPS
Raziel schreef op vrijdag 31 maart 2017 @ 20:46:
[...]

Ik vind warm2 en de meeste gecalibreerde settings die ik overneem ook te geel. Wit is niet meer wit. Het zal misschien natuurlijk zijn en rustiger voor je ogen, maar ik vind het niks. En het argument dat je eraan moet wennen gaat (voor mij) ook niet op. Alles went, behalve sex met een vent een gele was over je OLED.
Mijn 55e6v was te groen toen ik hem net binnen had. Constant heb ik lopen rommelen met de kleurinstellingen, maar kreeg hem niet goed, terwijl de tv gewoon op warm2 stond. Ik heb toen "panel noise cleaner" gestart, duurt een uur. De volgende dag vond ik het juist weer te rood. Kwam ik erachter door alles weer op default warm 2 te zetten (zonder wijzigingen) dat de kleuren ineens klopten. Dit zou je kunnen proberen. Anders is jouw voorkeur gewoon een wat blauwiger beeld. Ook niet erg.

• Evanesco
Raziel schreef op vrijdag 31 maart 2017 @ 20:46:
[...]

Ik vond mijn wit ook wat groens/ geels hebben op default Warm2. Ging dan vooral om 'bijna wit', want ondertitels waren wel echt wit. Een voorbeeld is het tussenstuk van de publieke omroep met het logo vol in beeld tegen een gebroken witte achtergrond (deze hoort dus niet spierwit te zijn!). Nu hij gekalibreerd is, is dat weg en zit er geen kleurzweem meer in.
Als je niet wilt kalibreren zit er weinig anders op dan zelf experimenteren met de detailsettings. Ik geloof overigens niet dat je dat ooit echt goed krijgt op het blote oog, als ik zie wat daar bij mij aangepast is tijdens de kalibratie. Enige alternatief dat dan nog overblijft is een algemeen blauwere witbalans zoals Warm1 te kiezen, maar dan worden huidtinten imho onnatuurlijk.

[ Voor 9% gewijzigd door Evanesco op 31-03-2017 22:01 ]

• GANGSTERKILLER
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 15-05-2018
THX schreef op vrijdag 31 maart 2017 @ 11:23:
[...]

Nice!

Weet je misschien of je in game mode op de C7 vast zit in de "wide" colour range? Bij de B6 is dit wel zo en dat vind ik best jammer.

• Light21M
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 18-12 12:00
@rtingsdotcom Is HDR gaming mode on a B6 different than then E6, C6 regarding nits?

Antwoord

Just remeasured 10% window HDR game mode on B6: 760 nits. So about the same as other modes.

• Slash500
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 14-10 07:42
Misschien een rare vraag maar soms lijkt het erop dat boven in me beeld een zwarte lijn zit.
Maar als ik er dichter bij kom zie ik geen dode pixels.
Iemand enig idee wat dat is, of beginnen me ogen het te begeven :P
Heb al de noise panel clean gedaan maar voor mij gevoel blijft het zitten, maar misschien wil ik het nu ook wel zien 7(8)7

• JSTPS
GANGSTERKILLER schreef op vrijdag 31 maart 2017 @ 22:21:
[...]

Weet je misschien of je in game mode op de C7 vast zit in de "wide" colour range? Bij de B6 is dit wel zo en dat vind ik best jammer.
Inderdaad, bij m'n e6 staat ie ook geforceerd op wide. Dan heb je teveel kleur. Wanneer je kleur op 36 zet ipv 50 kloppen de kleuren weer.

• ion
  • Niet online

ion

Misterbont schreef op vrijdag 31 maart 2017 @ 20:13:
Ik zit met een probleem als ik de firmware update wil downloaden. Als het bestand eenmaal gedownload is en ik wil deze openen via winrar geeft ie een soort error aan. Moet ik via de site eerst inloggen of iets dergelijks?

Hij zegt onverwachts einde van archief aan.
De file is corrupted waarschijnlijk.
JSTPS schreef op zaterdag 1 april 2017 @ 01:14:
[...]

Inderdaad, bij m'n e6 staat ie ook geforceerd op wide. Dan heb je teveel kleur. Wanneer je kleur op 36 zet ipv 50 kloppen de kleuren weer.
Sommige kleuren zijn dan niet meer correct als je color verlaagt met color gamut wide.

[ Voor 29% gewijzigd door ion op 01-04-2017 02:31 ]

• JSTPS
ionn schreef op zaterdag 1 april 2017 @ 02:29:
[...]

De file is corrupted waarschijnlijk.

[...]

Sommige kleuren zijn dan niet meer correct als je color verlaagt met color gamut wide.
Correcter dan op 50. Geef maar een betere oplossing. Ik heb hem nog niet gevonden. En trouwens, als ik de kleuren vergelijk met m'n Sony x8509c die wel direct de correcte kleuren kan weergeven in game mode, dan zie ik geen verschil.

• Arjan90
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 21-12 00:14
Heeft iemand al een review gezien van een 55B7/55C7/etc., of is de kwaliteit van de 65" panelen gewoon hetzelfde? Ik zie wel reviews van de 65W7 bijv. en LG heeft al toegezegd dat de panelen an sich hetzelfde zijn: kunnen we dat dan ook doortrekken naar de 55"?

Reden dat ik het vraag is de prijzen van de 55B6 en de 55C7. Eigenlijk wil ik niet meer dan 1500 euro uitgeven, maar de huidige prijzen van de B6 zijn op zijn minst interessant te noemen ;-) En de C7 is nu zo'n 600 euro duurder, maar krijg je dan meer? Daar ben ik even naar aan het kijken, want dan kan ik ook gewoon nog even wachten.

[ Voor 4% gewijzigd door Arjan90 op 01-04-2017 07:10 ]

"Everybody is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life believing that it is stupid."

• LuisjeNL
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 09:07
Arjan90 schreef op zaterdag 1 april 2017 @ 07:06:
En de C7 is nu zo'n 600 euro duurder, maar krijg je dan meer? Daar ben ik even naar aan het kijken, want dan kan ik ook gewoon nog even wachten.
Ik had hetzelfde 'dilemma' en ben uiteindelijk voor de c7 gegaan... Of de onderstaande redenen het waard zijn meer uit te geven blijft natuurlijk persoonlijk.

-game mode met +-22ms (zelfde als mijn huidige TV)
- enkel een logo op de voet, ik hang de TV op dus je hebt enkel het scherm zonder logo of druppel als bij de b6
- geborsteld staal(donker) rand ipv een zilveren rand rondom het scherm. (De rest van van de apparatuur is ook donker.
- extra piek helderheid (mooi meegenomen)

En ik hoop zelf dat de kleur problemen zoals in dit forum veel worden besproken minder zullen zijn.

Lichtpuntje...

• stevenleemans
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 19-09-2023
Beste forumleden, ik ben jaren fan geweest van Philips Ambilight, maar nu de derde tv in evenveel jaar stuk gegaan is heb ik het helemaal gehad met Philips.

Ik ben dus op zoek naar een nieuwe tv en twijfel nog tussen de Q7F (QLED Samsung) of de LG OLED65B6V of 65C7V.

Laat ons eerlijk zijn, het beeld en de kijkhoek zijn bij OLED echt wel beter dan bij een gewone LCD - LED tv.

Maar ik heb 2 zaken waar ik erg over aan het piekeren ben de laatste dagen.

1: ik ben al in een aantal winkels gaan kijken naar de OLED toestellen van LG, en tot mijn verwondering heb ik al op 2 plaatsen gezien dat er inbranding was in de schermen. Dit in de vorm van zenderlogo's die tot soms 3x toe onder elkaar te zien zijn. Ik weet wel dat er panel clean bestaat en pixel verschuiving en dergelijke, maar aan de bezitters van een OLED (bv type B6): hoe zit dit nu werkelijk?

Ik heb zelf inbranding gezien in de winkels, en ik lees op rtings.com ook dat de image retention van deze modellen een negatief punt is, maar wat in de huiskamers?

Is dit nu echt iets waarvoor je OLED nog niet moet kopen? Of is het overdreven? Wij kijken bij ons thuis namelijk heel veel naar dezelfde zender en zou het zo zonde vinden dat het zenderlogo na een tijd zou ingebrand zijn in de tv. Ik ben enorm overtuigd van de beeldkwaliteit van OLED, maar hier ben ik echt wel bang van. Terecht of niet?

2: Ik twijfel of ik nog een B6 moet kopen, of toch eerder voor de C7 moet gaan aangezien meer helderheid en misschien een beter tv aangezien we een jaar verder zijn. Wat zijn de grote verschillen tussen de B6 en C7 (B7 komt niet naar BE/NL heb ik begrepen) en is het de 1000EUR meerprijs waard om voor de C7 te gaan? Zijn er al mensen die van een B6 naar een C7 zijn gegaan? Wat zijn de bevindingen?

Ik weet dat mijn vragen op koopadvies lijken, maar aangezien ik er zeker van ben dat er nog forumlezers met dezelfde vragen zitten waag ik het toch om mijn post hier te plaatsen:-).

Groetjes en bedankt aan iedereen die even wil reageren.

• Raziel
Ik gebruik mijn TV nog het meest voor gamen en ook na sessies van een aantal uur zie ik geen HUD retentie. Persoonlijk zou ik het de meerprijs van een 7 serie niet waard vinden. De panelen zijn niet drastisch verbeterd (als ze het al zijn, want die extra helderheid schijnt softwarematig verkegen te zijn), HLG gaat ook naar de 2016 versies komen. Zelf ben ik voor de B6 gegaan, omdat ik die qua vormgeving het mooist vond en heb ik die afwijkende SOC voor lief genomen. Dat is iets wat je met de 7 serie niet hebt, evenals die paarse zweem (die je alleen ziet als hij uitstaat en als ik eerlijk ben vind ik het wel wat hebben).

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 11:16

DarkSide

theres no place like ::1

Image retention is aanwezig op een OLED. Maar is geen "probleem".
Heb nu ook vele uren er op zitten met gamen waar de HUD continu op dezelfde plek staat.
Maar als ik switch van menu of netflix opstart is er niets van te zien.

Ik maak me er zelf dus niet druk om. En als ik de B6 met de KS8000 vergelijk vind ik de OLED gewoon beter. De Q7 is, net als de KS8000, gewoon een goede TV. Maar persoonlijk kijk ik toch liever naar een OLED. Qua kleuren en kijkhoek en zwartwaarde zonder bleeding e.d.

Of je voor een 6 of 7 serie oled moet gaan? Vind ik lastig. Zelf besloten om voor een 6 serie te gaan.
De meerprijs voor een 7 serie vond ik persoonlijk te veel. De 6 serie kan alsnog behoorlijk helder zijn (en houdt de helderheid tov de ks8000 ook langer vast).
Nu je nog 6 series voor zeer aantrekkelijke prijzen kunt krijgen zou die toch mijn voorkeur hebben

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

• Puck
Ik kan me vinden in wat @Raziel en @DarkSide zeggen. Image rentention is aanwezig maar niet storend. Inbranden is iets waar je je echt geen zorgen over hoef te maken (wellicht wel in een winkel waar de schermen 12 - 16 uur op een dag hetzelfde tonen = dus geen goede vergelijking).

Ik heb de 55B6 nu een half jaar en had dus niet het keuzeprobleem met de 2017 serie, maar als ik nu zou mogen kiezen zou ik toch voor de 7 serie gaan. Niet omdat de 6 tegenvalt, maar gewoon omdat er toch net weer kleine verbeteringen in de 7 serie zitten (met name betere aansturing dmv software die denk ik niet naar de 6 serie gaat komen, maar ook HD audio over ARC bv). En dan wil je toch graag het nieuwste. Of het het extra geld waard is vind ik dan weer lastig :)

• Sponz
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Sponz

nul nest parfait saif moi

Van de B6 krijg je echt geen spijt hoor.

• Evanesco
Arjan90 schreef op zaterdag 1 april 2017 @ 07:06:
Reden dat ik het vraag is de prijzen van de 55B6 en de 55C7. Eigenlijk wil ik niet meer dan 1500 euro uitgeven, maar de huidige prijzen van de B6 zijn op zijn minst interessant te noemen ;-) En de C7 is nu zo'n 600 euro duurder, maar krijg je dan meer? Daar ben ik even naar aan het kijken, want dan kan ik ook gewoon nog even wachten.
Ik ben als B6 eigenaar misschien wat bevooroordeeld, maar mijn antwoord op die laatste vraag zou zijn: niet zoveel dat het €600 waard is, al ken ik het gevoel niet iets 'achterhaalds' te willen kopen maar al te goed. :) Voornaamste dat vaak genoemd wordt is een hogere peak brightness, maar ik zou als ik voor mezelf spreek niet weten waarom je dat zou willen. Ik kijk vooral 's avonds en vaak ook met gedimd licht en dan vind ik mijn TV al te fel. Mijn advies zou zijn: koop een B6 en steek het bespaarde geld in een ISF kalibratie, dat zal je eerder zien dan een hogere peak brightness. Houd je daarna ook nog geld over voor een AV receiver of een nVidia Shield of iets dergelijks...

[ Voor 6% gewijzigd door Evanesco op 01-04-2017 10:58 ]

• Arjan90
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 21-12 00:14
Bedankt allemaal voor de overwegingen! Het kan natuurlijk altijd gekker, maar dan gaan wij voor de B6! Nouja, met wij bedoel ik vooral ik, nu nog even de vrouw overtuigen! :+ Deze TV is nog maar 8 jaar oud en doet het toch prima?

[ Voor 58% gewijzigd door Arjan90 op 01-04-2017 11:01 ]

"Everybody is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life believing that it is stupid."

• Joosie200
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Ik heb vanochtend even gespiekt hoe de B6 er werkelijk uit ziet, al had de mediamarkt enkel de E6 ernaast stond de C7. Qua formaat (55 inch) vond ik het nog meevallen hoe groot het was. De 65 inch panelen waren echt oversized en teveel van het goede. De C7 moest 3000 euro kosten, de E6 2400. Nu kun je de C7 al voor 2400 euro bestellen, maar ik ben blij dat ik de B6 voor 1598 euro te pakken heb. 800 euro meer betalen voor zo weinig extra nieuwe dingen (das gewoon 1,5 keer zoveel hé :X) vind ik persoonlijk het niet waard. En voor dat de C7 voor 1600 euro te vinden is ben je ruim een jaar verder. Als het al niet langer is. Dus het is een eigen afweging. Als het al ligt in firmware dan zie ik LG ervoor aan om diezelfde firmware voor de B6 aan te bieden een tijd nadat de C7 het allang en breed heeft. Of is LG niet zo echt goed op firmware gebied qua updatebeleid?

• DasHMauL
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 07-04 09:35
Ik heb al jaren een Onkyo TX-DS805 (7.1 truehd/dtshd-ma thx ultra) receiver, i.c.m. een Dune HD Duo mediaplayer.
Beide doen geen 4K passthrough.
Stel ik koop een LG 4K OLED, moet ik deze apparatuur dan ook vervangen om deftig beeld\geluid te krijgen?

Of kan ik, gebruik makend van de TOSlink aansluiting op de TV, ook alle surround codecs decoderen (alles behalve atmos/dtsx), en dan de interne WebOS mediaplayer gebruiken voor 4K beeldmateriaal....

• DarkSide

DarkSide

DasHMauL schreef op zaterdag 1 april 2017 @ 11:09:
Ik heb al jaren een Onkyo TX-DS805 (7.1 truehd/dtshd-ma thx ultra) receiver, i.c.m. een Dune HD Duo mediaplayer.
Stel ik koop een LG 4K OLED, moet ik deze apparatuur dan ook vervangen om deftig beeld\geluid te krijgen?

Of kan ik, gebruik makend van de TOSlink aansluiting op de TV, ook alle surround codecs decoderen (alles behalve atmos/dtsx), en dan de interne WebOS mediaplayer gebruiken voor 4K beeldmateriaal....
Je hoeft niets te vervangen.
De huidige TV's kan je ook via ARC aansluiten (of Toslink) om Netflix in DD te beluisteren. Of idd de interne media speler.

ARC ondersteund geen DTS-HD ma of TRUE HD. (komt in de volgende generatie eARC en er is nog een discussie of die update ook mogelijk is met een firmware update op bv de 2016 modellen, maar ik ga er niet van uit)
En met 4 aansluitingen op je TV moet je ook daar wel genoeg UHD materiaal op aan kunnen sluiten.

Enige reden om je Receiver te vervangen is als je wel een UHD BR speler of Shield rechtstreeks op je Receiver wilt aansluiten om 4k, HDR en DTS-HD en True HD te luisteren.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

• Raziel
DasHMauL schreef op zaterdag 1 april 2017 @ 11:09:

Als je geen 4K media hebt, hoef je niks te upgraden. Ik heb zelf een Onkyo 717, doet ook geen 4K passthrough (wel upscaling). Enige 4K apparaat is de PS4pro. Die hangt direct aan de TV en audio loopt via ARC over de versterker. Geen DTS-MA helaas, maar wel normaal DTS (ziet stiekem wel te gluren naar een 656 moet ik bekennen).

• Puck
Joosie200 schreef op zaterdag 1 april 2017 @ 11:04:
Ik heb vanochtend even gespiekt hoe de B6 er werkelijk uit ziet, al had de mediamarkt enkel de E6 ernaast stond de C7. Qua formaat (55 inch) vond ik het nog meevallen hoe groot het was. De 65 inch panelen waren echt oversized en teveel van het goede. De C7 moest 3000 euro kosten, de E6 2400. Nu kun je de C7 al voor 2400 euro bestellen, maar ik ben blij dat ik de B6 voor 1598 euro te pakken heb. 800 euro meer betalen voor zo weinig extra nieuwe dingen (das gewoon 1,5 keer zoveel hé :X) vind ik persoonlijk het niet waard. En voor dat de C7 voor 1600 euro te vinden is ben je ruim een jaar verder. Als het al niet langer is. Dus het is een eigen afweging. Als het al ligt in firmware dan zie ik LG ervoor aan om diezelfde firmware voor de B6 aan te bieden een tijd nadat de C7 het allang en breed heeft. Of is LG niet zo echt goed op firmware gebied qua updatebeleid?
De processor van de 2016 en 2017 modellen verschilt waardoor ze dus niet zo makkelijk de firmware kunnen omzetten. Verwacht dus naar niet dat software features ook naar de 6 serie gaat komen.
Raziel schreef op zaterdag 1 april 2017 @ 11:59:
[...]

Als je geen 4K media hebt, hoef je niks te upgraden. Ik heb zelf een Onkyo 717, doet ook geen 4K passthrough (wel upscaling). Enige 4K apparaat is de PS4pro. Die hangt direct aan de TV en audio loopt via ARC over de versterker. Geen DTS-MA helaas, maar wel normaal DTS (ziet stiekem wel te gluren naar een 656 moet ik bekennen).
Zelfde hier. Ik heb een oude Denon versterker waar wat randapparatuur aan hangt. De PS Pro direct aangesloten op de TV met audio over ARC. Inderdaad geen HD audio, maar met een 5.1 set mis je weinig denk ik zo.

[ Voor 22% gewijzigd door Puck op 01-04-2017 12:21 ]

• Joosie200
  • Niet online
Puck schreef op zaterdag 1 april 2017 @ 12:16:
[...]

De processor van de 2016 en 2017 modellen verschilt waardoor ze dus niet zo makkelijk de firmware kunnen omzetten. Verwacht dus naar niet dat software features ook naar de 6 serie gaat komen.
Hmm, nu ben ik aardig gewend aan custom roms op mijn talloze Android telefoons die ik heb gehad. Bestaat zoiets als XDA ook voor televisies? :+ /noob vraag

• ion
  • Niet online

ion

Joosie200 schreef op zaterdag 1 april 2017 @ 12:23:
[...]

Hmm, nu ben ik aardig gewend aan custom roms op mijn talloze Android telefoons die ik heb gehad. Bestaat zoiets als XDA ook voor televisies? :+ /noob vraag
Voor samsung bestaat er samygo

• Castus
  • Laatst online: 17-11 16:27
Kleine vraag voor de mensen die een USB stick gebruiken om media te kijken.

Ik zit te denken om voor m'n OLED55E6 een 64GB stick te kopen. Nu zie ik in de officiële gebruiksaanwijzing dat er aanbevolen wordt om een USB stick van 32GB en kleiner te gebruiken of een USB-HDD tot 2TB te gebruiken.

Heeft iemand een 64GB USB stick gebruikt en geeft dit problemen? Dat zou ik namelijk van tevoren graag willen weten ;)

• raymen12345
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 23-03-2024

raymen12345

nooit te oud om te leren

Geen problemen hier met een 64gb usb stick

oled 65e6v,denon avrx7200,dune 4k solo,samsung uhd k8500,asw speakers rondom,svs sb13 ultra

• THX
  • Niet online

THX

Geen idee of er iets aan usb support is aangepast na de E6, maar de C7 heeft geen probleem met 128GB.

Maarehhh, ik heb het alleen als test even geprobeerd. Kon er hooguit twee UHD films op kwijt... 😎

• Raziel
Of is LG niet zo echt goed op firmware gebied qua updatebeleid?
Als je het topic hier moet geloven is het heel slecht, maar dat komt vooral we zo lang hebben moeten wachten op die HDR game update. Hiervoor had ik een LG 42LM760S (uit 2012) en die heeft gisteren nog een firmware update gekregen. Geen idee wat erin zit, maar het geeft wel aan dat ze best lang ondersteuning bieden. Ik heb sowieso vaak updates gekregen op die TV.

• Joosie200
  • Niet online
DarkSide schreef op vrijdag 24 maart 2017 @ 16:59:
Zo mijn B6 is binnen en eerste indruk is WOW.
Dacht ga meteen even UC4 in HDR opstarten op mijn non PRO PS4.
Heb je inmiddels op je vanilla PS4 met B6 wel HDR werkend? Ik zit namelijk te dubben wel of niet upgraden naar de PS4 pro met de komst van de B6 over tien dagen. HDR support is er met firmware 4.0 vorig jaar al uitgerold voor alle PS4's, dus ook non-pro (phat/slim). HDR lijkt mij de fijnste feature, 4K boeit me niet. Maar dat krijg je er automatisch bij cadeau bij gebrek aan full hd HDR enabled schermen. Dus hoe bevalt het gamen op een non-pro maar met HDR aan op de B6? Als dat goed werkt laat ik die pro aan mij voorbij gaan.

• scarmdjee
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 13-04-2020
Enorm aan het twijfelen tss de LGOLED55E6 of de LGOLED55C7.

Er zijn nog te weinig reviews van de 7-series, lees het meest dat er niet veel verschillen zijn tss de 6 en 7-series.

Zou ik dan toch beter voor de E6 gaan? die heeft ook nog eens 3-D erbij.

Heb zelf nu een LG 55" 770v, maar wil absoluut de overstap maken naar oled.

• Resinman
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 02-12 08:58

• LuisjeNL
@scarmdjee

55c7
http://referencehometheat...g-2017-oled-hands-review/

[ Voor 3% gewijzigd door LuisjeNL op 01-04-2017 22:46 ]

Lichtpuntje...

• DarkSide

DarkSide

Joosie200 schreef op zaterdag 1 april 2017 @ 20:57:
[...]

Heb je inmiddels op je vanilla PS4 met B6 wel HDR werkend? Ik zit namelijk te dubben wel of niet upgraden naar de PS4 pro met de komst van de B6 over tien dagen. HDR support is er met firmware 4.0 vorig jaar al uitgerold voor alle PS4's, dus ook non-pro (phat/slim). HDR lijkt mij de fijnste feature, 4K boeit me niet. Maar dat krijg je er automatisch bij cadeau bij gebrek aan full hd HDR enabled schermen. Dus hoe bevalt het gamen op een non-pro maar met HDR aan op de B6? Als dat goed werkt laat ik die pro aan mij voorbij gaan.
Het bevalt tot nu toe goed.
Al ben ik voornamelijk bezig met de witcher. Heb UC4 al uitgespeeld.
Maar mis een Pro nog niet. slechts 1080p ziet er gewoon erg goed uit.
En UC4 ziet er ook goed uit.

Laatst wel TR gezien op een Pro en die heeft wel meer details.
Maar voor mij is ook TR genieten op de B6,

• Joosie200
  • Niet online
DarkSide schreef op zaterdag 1 april 2017 @ 22:57:
[...]

Het bevalt tot nu toe goed.
Al ben ik voornamelijk bezig met de witcher. Heb UC4 al uitgespeeld.
Maar mis een Pro nog niet. slechts 1080p ziet er gewoon erg goed uit.
En UC4 ziet er ook goed uit.

Laatst wel TR gezien op een Pro en die heeft wel meer details.
Maar voor mij is ook TR genieten op de B6,
Ja, precies. Alleen mis je dan wel de enhancement modus voor de games die een pro patch hebben gekregen toch? Tenminste dat las ik vaak dat de keuze is op een pro: 30 fps en alle bells/whistles of 60 fps en das dat met HDR bij beide sowieso. 1080p output op de B6 met HDR gamemodus ziet er goed uit zeg je.. Dan ga ik denk ik ook niet upgraden.

Congrats btw met je b-day *O*

• DarkSide

DarkSide

Nog een paar minuten :-)

Idd je mist boost mode etc.
Ik geniet nog van mijn PS4 dus die blijft wel. Kan later altijd nog een PS4 pro kopen

• surfonce
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 24-12 23:38
Hier ook grote twijfels om toch voor de B6 te gaan nu de prijs al onder 1600 euro aan het zakken is.

is de E6 de moeite waard voor die meer luxueuze afwerking en 3d wat je waarschijnlijk toch maar heel zelden zal gebruiken ?
En het geluid van een E6 zal idd beter zijn, maar wie zoveel geld geeft voor een tv zal in de meeste gevallen ook een surround installatie hebben ?

of is de nieuw uitgekomen C7 een waardig alternatief ?

en wanneer de keuze gevallen is voor het model ? wanneer zou het de beste tijd zijn om een 6 model aan te schaffen ? wachten tot mei/juni ? of zouden ze dan al niet meer leverbaar zijn ? prijzen lijken nu per week te kelderen

jullie gedachten ?

Verwijderd

surfonce schreef op zaterdag 1 april 2017 @ 23:30:
Hier ook grote twijfels om toch voor de B6 te gaan nu de prijs al onder 1600 euro aan het zakken is.

is de E6 de moeite waard voor die meer luxueuze afwerking en 3d wat je waarschijnlijk toch maar heel zelden zal gebruiken ?
En het geluid van een E6 zal idd beter zijn, maar wie zoveel geld geeft voor een tv zal in de meeste gevallen ook een surround installatie hebben ?

en wanneer de keuze gevallen is voor het model ? wanneer zou het de beste tijd zijn om een 6 model aan te schaffen ? wachten tot mei/juni ? of zouden ze dan al niet meer leverbaar zijn ? prijzen lijken nu per week te kelderen

jullie gedachten ?
Misschien even de laatste pagina's van dit topic lezen?? Deze vraag is nu al meerdere malen gesteld en beantwoord... Daarnaast met de info van dit topic en de reviews en eigen onderzoek zou je toch een heel eind moeten komen.

psst.. :(:)

[ Voor 4% gewijzigd door Michael Knight op 02-04-2017 00:25 ]

• Evanesco
surfonce schreef op zaterdag 1 april 2017 @ 23:30:

Ik heb 3D op mijn vorige LCD in 4jr tijd denk ik 3x gebruikt, dus dat was voor mij geen argument. Verder vind ik de soundbar van de E serie juist lelijk en onnodig. Ik heb het geluid altijd via mijn Powernode2/ B&W CM1 S2 (ik geef niets om surround) en daar kan de soundbar van de E6 sowieso niet aan tippen. :)
Verder is er ook veel discussie geweest over de verschillende SoC van de B6 (Mediatek) en E6 (van LG zelf) maar echt duidelijk merkbare verschillen zijn er volgens mij niet. Zeker niet na de input lag fix op de B6. Kortom: voor mij was de keuze B6 vs E6 snel gemaakt.
Wat mij betreft met een prijsverschil van €600 dus niet, lees even terug hierboven.

jullie gedachten ?
Prijzen van de 6 zullen misschien nog verder dalen. Al hoop ik het niet, ik heb in jan nog 1900 betaald voor mijn B6 _O-. Voor de 7 zal het wel herfst worden mits het hetzelfde gaat als bij de 6. Ik zou gewoon kopen wanneer de prijs voor jou goed voelt, anders blijf je wachten. Ik heb ondanks de prijsdaling al wel 2 mnd genoten van mn OLED. :9

• sNielz123
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 22-12 13:31
Wat je in de review ergens hierboven leest is dat de verkleuring van het beeld er niet meer is (C7 tov de B6). Nu is het slechts 1 tv die wordt getest dus hoe representatief dat is valt nog maar te bezien.
Dit is iets waarvoor ik best een aantal euro's extra wil uitgeven als dit echt het geval is.

Ik ga sowieso voor 65 inch. 55 vind ik een te kleine vooruitgang op mijn Panasonic Plasma die nog goed werkt. Misschien als ik wat krapper in budget zou zitten en mijn TV stuk zou gaan ik die wel zou overwegen.

Verwijderd

Nu kun je de C7 al voor 2400 euro bestellen, maar ik ben blij dat ik de B6 voor 1598 euro te pakken heb.
Ik ben op zoek naar een goedkoop adres voor de B6, waar heb jij hem voor € 1598,00 gekocht?

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 2 april 2017 @ 09:54:
[...]

Ik ben op zoek naar een goedkoop adres voor de B6, waar heb jij hem voor € 1598,00 gekocht?
Misschien hier wat rondkijken: \[Prijs-discussie] OLED Televisies. ;)

• Pietervs
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Pietervs

is er al koffie?

[...]

Zie de prijsdiscussie: Audiovision in B heeft de prijzen naar beneden gegooid, het schijnt dat sommige NL winkels daar in mee gaan als je er om vraagt.

Pvoutput 3.190 Wp Zuid; Marstek Venus 5.12 kWh; HW P1; BMW i4 eDrive40

• Joosie200
  • Niet online
[...]

Zie het prijstopic van Oleds ;) Bij Audiovision, een speciaalzaak in Mechelen. En aangezien de eerste twintig bestellingen een feit zijn, voor de volgende twintig hetzelfde aanbod geld gaat er zeker nog wat af van de prijs. Stefaan onderhandelt namelijk direct met LG voor een nog betere prijs.
Resinman schreef op zaterdag 1 april 2017 @ 13:08:
Een overzichtje voor de geïnteresseerden:

55B6:

Audiovision: €1598 + beste deal garantie + 1e 20 stuks gratis verzending + 6 jaar garantie (link)

Smits: €1600 + €49 verzendkosten (link)

PlatteTV: €1749 (link)

55C7:

Audiovision: €2188 + beste deal garantie + 1e 20 stuks gratis verzending + 6 jaar garantie (link)

Smits: €2199 (link)

Foka: €2150

edit: Foka toegevoegd

• Evanesco
sNielz123 schreef op zondag 2 april 2017 @ 09:24:
Wat je in de review ergens hierboven leest is dat de verkleuring van het beeld er niet meer is (C7 tov de B6). Nu is het slechts 1 tv die wordt getest dus hoe representatief dat is valt nog maar te bezien.
Dit is iets waarvoor ik best een aantal euro's extra wil uitgeven als dit echt het geval is.
Verkleuring klinkt weer best heftig terwijl dat helemaal niet zo is. Letterlijke tekst uit de review:
Sometimes there was also a small tint to the OLEDs last year as well. With calibration it mostly went away, and you were unlikely to notice it unless it was directly next to a more accurate display. This year that tint is completely absent so worrying about if it is visible or not isn’t a concern.
Als het er is en als je het al ziet is het dus met kalibreren te verhelpen (wat ik kan beamen, zie mijn post over kalibreren van een tijdje terug). Dus als dat de enige reden is om voor een 7 serie €600 meer te betalen kan je beter investeren in 6 serie met kalibratie. Ben je uiteindelijk beter af denk ik.

Edit: en zoals ook al gezegd is, is concluderen dat de 7 serie geen tinting heeft op basis van 1 review exemplaar totale onzin.

[ Voor 5% gewijzigd door Evanesco op 02-04-2017 11:15 ]

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08:42

JvS

Ik heb hem zelf ook

Moah de zekerheid dat het echt nooit voorkomt is best wel een mooie plus. Maar aan de hand van een exemplaar kan je dat helemaal niet concluderen

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• jpvk007
  • Laatst online: 24-12 20:07
Iemand ervaring met Ziggo CI+ module en de LG OLED 55C7? Ik heb prima beeld, echter de on demand functie werkt niet. TV is met wifi verbonden (Xplay werkt zonder problemen).
Hebben anderen hier ook last van?
Ik krijg error iTV-581.
Horizon box geeft geen problemen. Mijn wifi ook niet, mijn digitale tv via ci+ module geeft ook geen problemen.
Mijn CI+ module is een versie 1.3 van Quantis. De ziggo helpdesk alles doorlopen en komt er ook niet uit.

[ Voor 14% gewijzigd door jpvk007 op 02-04-2017 11:59 ]

• k1978
  • Laatst online: 23-12 19:38
Heb een 65b6v en net ge-update naar de laatste firmware versie: 04.31.10 ..

Nu had ik verwacht dat ik een HDR game mode zou kunnen selecteren in de beeld opties.. Maar zie die nergens.. Waarschijnlijk heb ik het verkeerd begrepen ??

Ik heb een ps4 pro en heb hem op full colour staan.. Mocht ik nu bv HZD starten zie ik wel HDR rechts boven verschijnen.. Maar dit had ik ook met de ouwe firmware..

Hoop dat iemand me het even kan ophelderen ...

• Light21M
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 18-12 12:00
k1978 schreef op zondag 2 april 2017 @ 12:07:
Heb een 65b6v en net ge-update naar de laatste firmware versie: 04.31.10 ..

Nu had ik verwacht dat ik een HDR game mode zou kunnen selecteren in de beeld opties.. Maar zie die nergens.. Waarschijnlijk heb ik het verkeerd begrepen ??

Ik heb een ps4 pro en heb hem op full colour staan.. Mocht ik nu bv HZD starten zie ik wel HDR rechts boven verschijnen.. Maar dit had ik ook met de ouwe firmware..

Hoop dat iemand me het even kan ophelderen ...
Als je hdr ziet verschijnen tijdens spel als melding kan je de hdr game mode nemen via de settings.

• k1978
  • Laatst online: 23-12 19:38
Oke .. Zit dat zo .. Bedankt

• Aaargh!

Aaargh!

Ik zit erg te twijfelen tussen het aanschaffen van een 65B6 of even wachten tot de prijzen van de C7 wat zakken. Grootste punt van twijfel is de max. helderheid van de B6 en de black crush. Beide zouden beter/opgelost moeten zijn in de C7.

Mensen met een B6 die hier een mening over hebben ?

• Miggel
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10-12 13:08
Een weekje of wat terug heb ik handmatig mijn LG B6 geupgrade naar de laatste firmware. HDR Game mode was direct beschikbaar en werkte meer dan prima.

Helaas had ik laatste paar dagen problemen met Netflix en de LG Content Store waardoor ik een factory reset heb moeten uitvoeren. De apps werken weer, maar ik ben de HDR Game mode kwijt. Heb alleen Game mode tot mijn beschikking zoals in de oude firmware.

Mis ik wat? Of ben ik vergeten wat in te stellen?

De firmware staat nog steeds op 04.31.10.

• hardware-lover
  • Niet online
jpvk007 schreef op zondag 2 april 2017 @ 11:58:
Iemand ervaring met Ziggo CI+ module en de LG OLED 55C7? Ik heb prima beeld, echter de on demand functie werkt niet. TV is met wifi verbonden (Xplay werkt zonder problemen).
Hebben anderen hier ook last van?
Ik krijg error iTV-581.
Horizon box geeft geen problemen. Mijn wifi ook niet, mijn digitale tv via ci+ module geeft ook geen problemen.
Mijn CI+ module is een versie 1.3 van Quantis. De ziggo helpdesk alles doorlopen en komt er ook niet uit.
Zit je in het oud Ziggo of oud UPC gebied? Bij laatste werkt dat namelijk niet, je kunt het op de Ziggo website controleren a.h.v. postcode en tv-type. Hoewel alles Ziggo lijkt te zijn, bestaan er nog steeds verschillen tussen beide gebieden.

Testing, one, two ...

• jpvk007
  • Laatst online: 24-12 20:07
hardware-lover schreef op zondag 2 april 2017 @ 13:24:
[...]

Zit je in het oud Ziggo of oud UPC gebied? Bij laatste werkt dat namelijk niet, je kunt het op de Ziggo website controleren a.h.v. postcode en tv-type. Hoewel alles Ziggo lijkt te zijn, bestaan er nog steeds verschillen tussen beide gebieden.
oud Ziggo gebied. Volgens de website van Ziggo dient dit te werken

• Evanesco
Aaargh! schreef op zondag 2 april 2017 @ 12:33:
Ik zit erg te twijfelen tussen het aanschaffen van een 65B6 of even wachten tot de prijzen van de C7 wat zakken. Grootste punt van twijfel is de max. helderheid van de B6 en de black crush. Beide zouden beter/opgelost moeten zijn in de C7.

Mensen met een B6 die hier een mening over hebben ?
Lees eens een stukje terug in deze thread zou ik zeggen...

• Master_S
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 26-11-2024
Arjan90 schreef op zaterdag 1 april 2017 @ 10:59:
Bedankt allemaal voor de overwegingen! Het kan natuurlijk altijd gekker, maar dan gaan wij voor de B6! Nouja, met wij bedoel ik vooral ik, nu nog even de vrouw overtuigen! :+ Deze TV is nog maar 8 jaar oud en doet het toch prima?
Ik zou ook voor de B6 gaan, veel verschil is er niet met de nieuwe modellen. UHD staat trouwens nog steeds niet helemaal op punt, maar HDMI 2.1 is ten vroegste pas volgend jaar en tegen dat UHD volledig uitgeklaard is zijn we zeker 2 jaar verder. Dat is lang wachten. Voordeel van de LG OLED's is dan wel dat ze HDR10 en Dolby Vision ondersteunen.

• Bandeleros
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 23-12 12:34
Ik wil aankomende week de knoop door hakken en een LG 65C6 op de kop tikken.

Nu heb ik een vraag aan de E6/C6 gebruikers hier op tweakers. Hoe spelen jullie een 3D.mkv film af? Ik wil graag bij de tv een Nvidia Shield 2017 aanschaffen om allerlei media ad te spelen op de tv. Echter speelt deze mediaspeler geen 3d.mkv bestanden af. Is het mogelijk om deze rechtstreek vanaf de TV af te spelen dmv Xplay? Of hebben jullie een andere tip voor mij?

Alle data wordt afgespeeld vanaf een NAS. Ik heb wat onderzoek gedaan op internet maar kom niet op een goed antwoord. Ik hecht dus meer waarde aan de ervaring bij jullie gebruikers.

• raymen12345

raymen12345

nooit te oud om te leren

ik gebruik voor 3d een dune 4k solo ,werkt gewoon perfect.
heb het ook met xplay geprobeerd, (maar vondt ik niet lekker communiceren op de een of andere manier)

ook kan je een usb of harde schijf rechtstreeks in de tv stoppen, dit werkt ook goed

Er zijn nog al wat manieren, ligt eraan wat je wilt

oled 65e6v,denon avrx7200,dune 4k solo,samsung uhd k8500,asw speakers rondom,svs sb13 ultra

• kretek1305
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 18-12 16:58
[b][message=50777901,noline]Evanesco schreef op zondag 2 april 2017

Als het er is en als je het al ziet is het dus met kalibreren te verhelpen (wat ik kan beamen, zie mijn post over kalibreren van een tijdje terug). Dus als dat de enige reden is om voor een 7 serie €600 meer te betalen kan je beter investeren in 6 serie met kalibratie. Ben je uiteindelijk beter af denk ik.

Edit: en zoals ook al gezegd is, is concluderen dat de 7 serie geen tinting heeft op basis van 1 review exemplaar totale onzin.
Ik denk dat er 2 verschillende zaken spelen. De juiste benaming voor beide weet ik niet.
De ene is met kalibratie weg te krijgen blijkbaar, een groene push die bijvoorbeeld bij huidtinten opvalt.
De tweede is een tinting van een deel van het paneel. Er zijn verschillende mensen hier die last hebben (gehad) van groene of rode tinting. Bij mij was de linkerbenedenhoek wat rood. Je zag het bijvoorbeeld bij winterlandschappen. Werd beter met tijd, kun je niet wegkalibreren en is nooit helemaal weggegaan. De klachten hier op het forum waren allemaal geloof ik van B versies.

Gisteren heb ik in de MM een B6 naast een E7 gezien. Qua beeld zag ik geen verschil, omstandigheden natuurlijk niet goed. Wat mij wel opviel was het geluid. Ik vond de C7 beter en voller klinken. Uiteraard zal een B6 met een soundbar voor het prijsverschil nog beter klinken.

My 2 cent...

5750Wp SE - LG OLED65C8 + SK10Y

• baba420
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 17:11
Bandeleros schreef op zondag 2 april 2017 @ 15:28:
Ik wil aankomende week de knoop door hakken en een LG 65C6 op de kop tikken.

Nu heb ik een vraag aan de E6/C6 gebruikers hier op tweakers. Hoe spelen jullie een 3D.mkv film af? Ik wil graag bij de tv een Nvidia Shield 2017 aanschaffen om allerlei media ad te spelen op de tv. Echter speelt deze mediaspeler geen 3d.mkv bestanden af. Is het mogelijk om deze rechtstreek vanaf de TV af te spelen dmv Xplay? Of hebben jullie een andere tip voor mij?

Alle data wordt afgespeeld vanaf een NAS. Ik heb wat onderzoek gedaan op internet maar kom niet op een goed antwoord. Ik hecht dus meer waarde aan de ervaring bij jullie gebruikers.
Ik heb een Beebox-S. Met speciale Kodi MVC versie kan je prima full 3D iso's afspelen.

http://forum.kodi.tv/showthread.php?tid=266316

• Master_S
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 26-11-2024
scarmdjee schreef op zaterdag 1 april 2017 @ 21:45:
Enorm aan het twijfelen tss de LGOLED55E6 of de LGOLED55C7.

Er zijn nog te weinig reviews van de 7-series, lees het meest dat er niet veel verschillen zijn tss de 6 en 7-series.

Zou ik dan toch beter voor de E6 gaan? die heeft ook nog eens 3-D erbij.

Heb zelf nu een LG 55" 770v, maar wil absoluut de overstap maken naar oled.
Als je van 3D houdt is de E6 een no brainer, die heeft gewoon alles: 4K, HDR10, Dolby Vision, 3D, HDMI 2.0a, LG SoC, (redelijke) soundbar, 600 nits, mooie afwerking. Daar kan je zeker een paar jaar mee verder. En ik kan je zeggen (zoals zovelen al zeiden) dat 3D op de E6 een echt feest is 8)

Als je 3D maar een leuke gimmick vindt kan je misschien beter voor de B6 gaan.

Ikzelf vind de 7 serie een te kleine verbetering om die meerprijs te rechtvaardigen. Maar dat moet je voor jezelf uitmaken.

• Bandeleros
raymen12345 schreef op zondag 2 april 2017 @ 15:37:
ik gebruik voor 3d een dune 4k solo ,werkt gewoon perfect.
heb het ook met xplay geprobeerd, (maar vondt ik niet lekker communiceren op de een of andere manier)

ook kan je een usb of harde schijf rechtstreeks in de tv stoppen, dit werkt ook goed

Er zijn nog al wat manieren, ligt eraan wat je wilt
Bedankt voor de snelle reactie.
De shield is "bijna" in alles wat ik wil perfect, alleen 3d mvc pakt hij dus niet op (zonde voor op de 65c6).
Ik ben dus opzoek naar een volwaardige shield vervanger OF een oplossing voor de 3d mvc files. Wanneer deze rechtstreeks (usb) op de tv afgespeeld kunnen worden is deze optie voor mij meer dan voldoende.

• LuisjeNL
@Bandeleros

Volgens mij kunnen de himedia q5/q10 dit afspelen, als je een probeerbestand hebt wil ik het zelfs wel voor je uitproberen.

Voor zover ik weet kan de himedia alles wat de shield kan alleen is hij wat goedkoper (gamen is de shield zeker beter voor)

Lichtpuntje...

• Bandeleros
@LuisjeNL Heb je gelijk in, deze schijnt het 3d mvc beter op te pakken. Echter zit je dan met netflix en youtube welke alleen in SD af te spelen is. Dit kan uiteraard ook opgepakt worden rechtstreeks vanaf een app op de TV.

Jammer dat er nog geen allround oplossing is wat gewoon alles goed oppakt.

• raymen12345

raymen12345

nooit te oud om te leren

Je hebt ook nog de kleinere dune de solo lite.

doet alles wat de 4k solo doet
kost ook een bak minder

• OMX2000
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17:48

OMX2000

By any means necessary...

Bandeleros schreef op zondag 2 april 2017 @ 18:30:
@LuisjeNL Heb je gelijk in, deze schijnt het 3d mvc beter op te pakken. Echter zit je dan met netflix en youtube welke alleen in SD af te spelen is. Dit kan uiteraard ook opgepakt worden rechtstreeks vanaf een app op de TV.

Jammer dat er nog geen allround oplossing is wat gewoon alles goed oppakt.
Heeft iemand de Plex app geprobeert icm 3D MVC? Is dat geen goed alternatief?

Dè developers podcast in je moerstaal : CodeKlets Podcast

• Castus
  • Laatst online: 17-11 16:27
THX schreef op zaterdag 1 april 2017 @ 19:03:
Geen idee of er iets aan usb support is aangepast na de E6, maar de C7 heeft geen probleem met 128GB.

Maarehhh, ik heb het alleen als test even geprobeerd. Kon er hooguit twee UHD films op kwijt... 😎
Net een 128GB gekocht ;) Thanks

• Carman1971
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 14:48
eindelijk beginnen de reviews voor de LG C7
Blijft beste Oled , nog beter dan de C6

http://referencehometheat...g-2017-oled-hands-review/

• LuisjeNL
Carman1971 schreef op zondag 2 april 2017 @ 23:26:
eindelijk beginnen de reviews voor de LG C7
Blijft beste Oled , nog beter dan de C6
Eindelijk? 3 maart 2017 :P

Maar reviews zijn rottig te vinden, alles gaat over de w7

Lichtpuntje...

Pagina: 1 ... 81 ... 112 Laatste

Let op:
Dit topic is bedoeld om te discussiëren over OLED televisies; de techniek, voordelen, nadelen, instellingen, etc.

We hebben sinds kort ook een merkspecifiek topic voor LG: [LG OLED] Ervaringen & Discussie. Hier dus geen posts meer betreffende LG.

Als je op zoek bent naar de laatste aanbiedingen kun je een kijkje nemen in \[Prijs-discussie] OLED Televisies. Als je op zoek bent naar persoonlijk aankoopadvies, kun je een topic starten in Consumentenelektronica Aankoopadvies.