• Grudgie
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 22-12 18:45

Grudgie

PSN: Grudgie7

Ik vind 3D echt geen meerwaarde. De hele tijd een bril op die begint te irriteren. Het enige wat je ziet is wat meer diepte. Daar word ik echt niet warm van.

• raymen12345
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 23-03-2024

raymen12345

nooit te oud om te leren

Nou heb er deze week nog 3 toegevoegtzelfs terminator 2 wordt voor 3d gemaakt

Denk niet dat de films in 3d zullen stoppen
De tvs blijkbaar wel

oled 65e6v,denon avrx7200,dune 4k solo,samsung uhd k8500,asw speakers rondom,svs sb13 ultra

Prima je houdt er van of niet. Ik vond het zelfs in Dolby Cinema zalen crap dus zal het niet missen thuis.

Heb eens Santa Clarita Diet gekeken in HDR op Netflix maar het enige HDR daaraan is de ondertiteling waar je blind van wordt. Weinig meerwaarde. Af en toe is het ze ook alleen om het logotje te doen volgens mij.

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

• dbz1985
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 26-12 13:14
Drial schreef op maandag 20 maart 2017 @ 17:04:
[...]

Voor € 300 heb je toch ook wel een goede uhd speler? Of zit er ook nog verschil in beeldkwaliteit die verwerkt wordt?
Volgende maand heb je zelfs Lg uhd blurayspeler UP970 voor €349,- en die ondersteund zowel HDR als Dolbyvision...dan is het natuurlijk nog wachten op de dolbyvision schijfjes en extra genieten van Oled tv :)

• raymen12345

raymen12345

nooit te oud om te leren

jep we stoppen ermee.
het word een welles nietes spelletje.

maar heb jij op de app van de lg (netflix hdr of dolby vision)

kijk anders eens naar iron fist of jessica jones.
die waren bij mij toch echt heel goed

oled 65e6v,denon avrx7200,dune 4k solo,samsung uhd k8500,asw speakers rondom,svs sb13 ultra

raymen12345 schreef op maandag 20 maart 2017 @ 20:27:
jep we stoppen ermee.
het word een welles nietes spelletje.

maar heb jij op de app van de lg (netflix hdr of dolby vision)

kijk anders eens naar iron fist of jessica jones.
die waren bij mij toch echt heel goed
Ja Netflix met o.a. Dolby Vision. Jessica Jones heb ik allemaal al eerder gezien maar het stukje dat ik gisteren keek vond ik eerder storen met die kunstmatige ruis.

Iron Fist eens proberen dan.

• raymen12345

raymen12345

nooit te oud om te leren

Zet ruisonderdrukking maar eens op max
Scheelt een hoop

Ook heb ik bij netflix de subs geel gezet
Ook veeel beter

[ Voor 35% gewijzigd door raymen12345 op 20-03-2017 20:37 ]

• Evanesco
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 24-12 17:00
Net op mijn 55B6V de 04.31.10 firmware geinstalleerd vanaf de Indiase LG site (model heet daar 55B6T). Werkt inderdaad perfect!

• Raziel
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 29-10 20:04
raymen12345 schreef op maandag 20 maart 2017 @ 20:36:
Zet ruisonderdrukking maar eens op max
Scheelt een hoop

Ook heb ik bij netflix de subs geel gezet
Ook veeel beter
Grappig, mijn vorige LG had alleen gele subs. Vond ik rete irritant. Zal iron fist ook eens bekijken.

• Grudgie

Grudgie

Evanesco schreef op maandag 20 maart 2017 @ 20:52:
Net op mijn 55B6V de 04.31.10 firmware geinstalleerd vanaf de Indiase LG site (model heet daar 55B6T). Werkt inderdaad perfect!
Hoe bevalt de nieuwe firmware? Wil die ook wel installeren. Makkelijk?

• Raziel
Grudgie schreef op maandag 20 maart 2017 @ 20:54:
[...]

Hoe bevalt de nieuwe firmware? Wil die ook wel installeren. Makkelijk?
je pakt een USB stick, je zet de .epk file in een folder die LG_DTV heet, je prikt hem in je TV en hij ziet zelf dat er een update is.

• Grudgie

Grudgie

Raziel schreef op maandag 20 maart 2017 @ 21:00:
[...]

je pakt een USB stick, je zet de .epk file in een folder die LG_DTV heet, je prikt hem in je TV en hij ziet zelf dat er een update is.
Oh makje. Dat is geen rocketscience. Dankjewel! :>
Hoe zie je eigenlijk de refresh rate die het scherm gebruikt? Wil checken of hij 24p goed doet maar zie nergens of hij nu op 24p draait of wat anders.

• Raziel
Heeft de 2017 reeks al HLG? Er staat een HLG demo en een HDR demo op demo-uhd3d.com

HLG:
http://demo-uhd3d.com/fiche.php?cat=uhd&id=158

HDR:
http://demo-uhd3d.com/fiche.php?cat=uhd&id=157

Ben benieuwd naar het verschil. HLG zou via een firmware update ook naar de 2016 serie komen, maar dat zal ongetwijfeld op zich laten wachten.
Phusebox schreef op maandag 20 maart 2017 @ 21:23:
Hoe zie je eigenlijk de refresh rate die het scherm gebruikt? Wil checken of hij 24p goed doet maar zie nergens of hij nu op 24p draait of wat anders.
Heb je een Harmony remote of een oude LG remote? Dan heb je het info commando. Werkt overigens niet wanneer het beeld via mijn Onkyo loopt op eoa manier, wel bij TV en PS4.

[ Voor 39% gewijzigd door Raziel op 20-03-2017 21:25 ]

• raymen12345

raymen12345

nooit te oud om te leren

Daar nen ik wel benieuwd naar
Kan iemand dat checken
Jad al een oudere hlg demo geprobeerd
Maar die deed heel raar

• ion
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

ion

Niet.

• zwembroek
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 26-12 13:50
Grudgie schreef op maandag 20 maart 2017 @ 20:01:
Ik vind 3D echt geen meerwaarde. De hele tijd een bril op die begint te irriteren. Het enige wat je ziet is wat meer diepte. Daar word ik echt niet warm van.
Niet alleen diepte. De effecten die uit de tv komen zijn fantastisch. Niet elke 3D film maakt er gebruik van, maar deze effecten maken 3D voor mij een prachtige feature.

“bet your technical analysis didn’t see this sh*t coming”

• raymen12345

raymen12345

nooit te oud om te leren

ik denk dat grudie het nog nooit op een oled heeft gezien.

ik zelf wordt niet warm of koud van 3d in de bios, maar thuis,kijk ik het liever als een 4k film

Raziel schreef op maandag 20 maart 2017 @ 21:23:
Heeft de 2017 reeks al HLG? Er staat een HLG demo en een HDR demo op demo-uhd3d.com

HLG:
http://demo-uhd3d.com/fiche.php?cat=uhd&id=158

HDR:
http://demo-uhd3d.com/fiche.php?cat=uhd&id=157

Ben benieuwd naar het verschil. HLG zou via een firmware update ook naar de 2016 serie komen, maar dat zal ongetwijfeld op zich laten wachten.

[...]

Heb je een Harmony remote of een oude LG remote? Dan heb je het info commando. Werkt overigens niet wanneer het beeld via mijn Onkyo loopt op eoa manier, wel bij TV en PS4.
Nope werkt beide niet bij mij, zowel de LG als Harmony doet niks met info.

Zal die filmpjes eens downloaden, jammer dat die site zo megatraag is.

[ Voor 5% gewijzigd door Phusebox op 20-03-2017 21:37 ]

• Raziel
Phusebox schreef op maandag 20 maart 2017 @ 21:32:
[...]

Zal die filmpjes eens downloaden, jammer dat die site zo megatraag is.
's ochtends gaat het een stuk beter.
Bij die HLG demo komt gewoon het HDR logotje in beeld. Zie geen speciale HLG melding.

Ik kan ook geen noemenswaardig verschil ontdekken qua beeld tussen beide versies.

[ Voor 33% gewijzigd door Phusebox op 20-03-2017 22:17 ]

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
Dus bij jouw model komt geen media info tevoorschijn als je de remote cursor naar de bovenzijde van het scherm brengt? Bij mij wel (2015 model). Vraag mij af waarom LG daar mee gestopt zou zijn?

Testing, one, two ...

• ViNOK16Bit
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 26-12 09:18
Phusebox schreef op maandag 20 maart 2017 @ 21:32:
[...]

Wat kijk je dan op het moment dat je op info drukt en wat zie je wel?
Ik zie geen refresh rate bij Netflix, maar wel van m'n HUMAX of Shield.

• Raziel
hardware-lover schreef op maandag 20 maart 2017 @ 22:40:
[...]

Dus bij jouw model komt geen media info tevoorschijn als je de remote cursor naar de bovenzijde van het scherm brengt? Bij mij wel (2015 model). Vraag mij af waarom LG daar mee gestopt zou zijn?
Als ik op mijn B6 de cursor omhoog doe, zie ik alleen de input die geselecteerd is. Doe ik info met mijn Harmony, dan zie ik o.a. 16:9, 2160, HDR, BT:2020 en DTS staan.

edit: als ik op die input klik zie ik dezelfde info die ik met 'info' direct zie. Afstandbediening is vrij beperkt van de B6.

@Phusebox , jij hebt ook een Harmony? Heb je in myharmony een Netflix commando staan?

• ViNOK16Bit
Raziel schreef op maandag 20 maart 2017 @ 22:46:
[...]

@Phusebox , jij hebt ook een Harmony? Heb je in myharmony een Netflix commando staan?
Ik heb een Netflix command in mijn Harmony One staan. Dat kan door een smart Activity te maken https://support.myharmony...reate-a-smart-tv-activity
Als ik de cursor omhoog doe staat er enkel de HDMI input. Wanneer ik daarop klik komt er informatie zoals 1080p DTS. Maar niet 24Hz/60Hz etc. Dat had mijn oude LG wel.

Wat betreft de Hamony, ik heb een One maar Smart Activities zeggen mij niets? De remote van de tv heeft een dedicated Netflix knop maar heb mijn Harmony nog niet ingesteld. Teveel werk, haha. Ben altijd mjjn account kwijt en zo paar uur bezig met configureren.

ViNOK16Bit schreef op maandag 20 maart 2017 @ 22:41:
[...]

Wat kijk je dan op het moment dat je op info drukt en wat zie je wel?
Ik zie geen refresh rate bij Netflix, maar wel van m'n HUMAX of Shield.
Humax, laptop, Xbox. Allemaal geen refresh rate info.

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
Phusebox schreef op maandag 20 maart 2017 @ 23:00:
Als ik de cursor omhoog doe staat er enkel de HDMI input. Wanneer ik daarop klik komt er informatie zoals 1080p DTS. Maar niet 24Hz/60Hz etc. Dat had mijn oude LG wel.

[knip]
Ik hoef alleen maar naar boven te bewegen, en nergens op te drukken, info komt dan vanzelf tevoorschijn. Maar bij sommige interne apps, zoals Netflix, verschijnt er niets. Maar bij interne tuner, alle externe apparaten, zoals de setopbox of media center, wordt alles getoond, inclusief refreshrate.

edit: vanaf 5:20 en dan onder "no information", maar het is daar helaas bijna niet zichtbaar wat er staat als witte tekst.

[ Voor 13% gewijzigd door hardware-lover op 21-03-2017 01:08 ]

Testing, one, two ...

• baba420
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 03:37
Op de E6 wordt de refresh rate ook niet vermeld helaas.

• ViNOK16Bit
Dit is wat ik zie op de EF950V (2015)

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/amFq5nw.jpg

Dit zou dan betekenen dat LG de refresh rate info heeft verwijderd vanaf de 2016 modellen?
Op de 7 serie, althans mijn 55C7V ziet het er bijvoorbeeld voor DVB-C zo uit:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/xNswSRGCkJPWFBaflQzhRMho/full.jpg

Bovenste is wanneer je op 'ok' drukt en de onderste wanneer je dan op het vlak linksboven klikt.

• road rebel
  • Laatst online: 18-12 22:23
Treevium schreef op maandag 20 maart 2017 @ 19:02:
[...]

Het "probleem" is gewoon nog steeds dat als je het beste beeld wil er geen LEGAAL alternatief is voor fysieke schijven , streamen komt niet in de buurt van die kwaliteit en ook de nieuwste film huren is niet mogelijk in een goede kwaliteit

Dus wil je perfecte kwaliteit en niet illegaal downloaden dan ben je toch echt daar op aangewezen
Kaleidescape? Of is dat ondertussen nog steeds niet legaal in de benelux?

Afbeeldingslocatie: https://res.cloudinary.com/hd-numerique/image/upload/v1445254716/actualite/juin%202015/Kaleidescape-Strato-covers_1.jpg
road rebel schreef op dinsdag 21 maart 2017 @ 07:30:
[...]

[afbeelding]
Voor dat geld kun je heel wat discs kopen. 4500 dollar voor de basic player, komt nog een harde schijf bij voor een premium prijs en dan ook nog eens de kosten per film.

Bovendien is de store in Nederland officieel niet bruikbaar, waardoor het maar de vraag is of je na het betalen van de kosten een geldige 'licentie' hebt voor de films.

[ Voor 14% gewijzigd door Phusebox op 21-03-2017 07:58 ]

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
en
Aan beiden: het is niet de bedoeling om het topic ongewenste schopreacties te geven door binnen 24 uur meerdere keren achter elkaar te posten. Als de laatste post van jezelf is en je wil iets wijzigen of toevoegen: gebruik de "wijzig"-knop. Ook het plaatsen van meerdere quotes in één post is prima mogelijk.
Gisteren nog eens uniformiteit en banding getest en ben erg tevreden hierover. Banding met 5% grey bijvoorbeeld zie ik pas op OLED light 80 of hoger in een volledig donkere kamer. Bij normaal gebruik niet zichtbaar dus.

Enige dat ik merk is dat LG nog steeds de randen feller maakt om vignetting tegen te gaan, en eigenlijk dat iets te aggressief doet.

Reactie op moderatie is natuurlijk off-topic. Ik heb je een DM gestuurd.

[ Voor 195% gewijzigd door S1NN3D op 21-03-2017 08:01 ]

• Puck
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23-12 17:42
Phusebox schreef op maandag 20 maart 2017 @ 22:03:
Bij die HLG demo komt gewoon het HDR logotje in beeld. Zie geen speciale HLG melding.

Ik kan ook geen noemenswaardig verschil ontdekken qua beeld tussen beide versies.
Dat lijkt me te betekenen dat HLG werkt. Als je Dolby Vision content afspeelt zie je ook enkel HDR staan. Ik heb HLG nog niet getest op de B6 (ervan uitgaande dat dat toch niet werkt).
Phusebox schreef op maandag 20 maart 2017 @ 23:02:
[...]

Humax, laptop, Xbox. Allemaal geen refresh rate info.
Volgens mij zie je op de 2016 modellen alleen een refresh rate als de input-mode op PC staat (icoon aanpassen). Verklaard ook waarom sommige mensen dit wel soms zien.

Arrived anxious, left bored

• Raziel
Phusebox schreef op maandag 20 maart 2017 @ 22:03:

Op de B6 springt HDR niet aan met de HLG versie (logisch). Speelt verder prima af, maar zonder HDR. Ik zie dus wel behoorlijk verschil (moet zeggen dat de HDR versie naast de normale weergave er overdriven uitziet).

Weet je iig dat HLG werkt op de 7 serie ;)

• Cardwizard
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 17:48
road rebel schreef op dinsdag 21 maart 2017 @ 07:30:
[...]

[afbeelding]
The Kaleidescape Store is unavailable in your territory.

Zegt al genoeg toch , maar dit is toch ook weer films kopen neem ik aan ? niet wat ik zou willen

• Bever!
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 22:52

Bever!

3

Ik meen dat kaleidescape was gestopt te bestaan? Een mooi systeem maar met netflix eigenlijk niet goed te praten zulke bedragen..

• ViNOK16Bit
Raziel schreef op dinsdag 21 maart 2017 @ 07:59:
[...]

(moet zeggen dat de HDR versie naast de normale weergave er overdriven uitziet).
Je zult ook andere instellingen moeten gebruiken wanneer je naar HDR kijkt. Bij mij was HDR ook niet echt mooi met de kalibratie instellingen die op normaal zijn uitgevoerd. Maar een paar kleine aanpassingen in het rood en Color gamut op wide doet wonderen en het ziet er prachtig uit.

HDR is niet alleen hogere peak brightness. Wat mij betreft is dat 30% van de ervaring en 70% de wide Color space. Ik heb gister Iron Fist in HDR afgekeken en af en toe is het net alsof je door een raam naar buiten kijkt. Erg mooi en dat via Netflix.

• Puck
Schijnbaar is de HDR Game firmware in UK uitgebracht middels een "over the air" update. Kan iemand checken of hij ook hier in NL beschikbaar is via de TV?

• Cardwizard
Puck schreef op dinsdag 21 maart 2017 @ 10:31:
Schijnbaar is de HDR Game firmware in UK uitgebracht middels een "over the air" update. Kan iemand checken of hij ook hier in NL beschikbaar is via de TV?
hier nog niet beschikbaar

• Raziel
Puck schreef op dinsdag 21 maart 2017 @ 10:31:
Alleen ota inderdaad, op de UK site staat hij niet. Duitsland heeft zelfs nieteens de .65.

@Puck heeft een hash check gedaan van .65 firmwares uit verschillende regios (bijv. India en NL), die waren identiek. je kan met aan zekerheid grenzende waaschijnlijkheid van uitgaan dat wanneer de nieuwe firmware uitkomt identiek zal zijn aan die eerder gepost is in dit topic.
ViNOK16Bit schreef op dinsdag 21 maart 2017 @ 10:08:
[...]

Je zult ook andere instellingen moeten gebruiken wanneer je naar HDR kijkt. Bij mij was HDR ook niet echt mooi met de kalibratie instellingen die op normaal zijn uitgevoerd. Maar een paar kleine aanpassingen in het rood en Color gamut op wide doet wonderen en het ziet er prachtig uit.

HDR is niet alleen hogere peak brightness. Wat mij betreft is dat 30% van de ervaring en 70% de wide Color space. Ik heb gister Iron Fist in HDR afgekeken en af en toe is het net alsof je door een raam naar buiten kijkt. Erg mooi en dat via Netflix.
Welke settings? Die uit de OP? Ik heb alleen the OA gekeken op NetFlix, dat was in DV dacht ik, maar is sowieso een beetje grauwe serie.

• Puck
Raziel schreef op dinsdag 21 maart 2017 @ 11:26:
[...]

Alleen ota inderdaad, op de UK site staat hij niet. Duitsland heeft zelfs nieteens de .65.

@Puck heeft een hash check gedaan van .65 firmwares uit verschillende regios (bijv. India en NL), die waren identiek. je kan met aan zekerheid grenzende waaschijnlijkheid van uitgaan dat wanneer de nieuwe firmware uitkomt identiek zal zijn aan die eerder gepost is in dit topic.
Vertel je nu tegen mij wat ik zelf heb gedaan en dus al weet :+ ? Het was meer voor de mensen die nog steeds niet durven en was nieuwsgierig of hij in NL uit was (ik kan het niet meer testen want ik zit al lang op de laatste firmware :P)

• Grudgie

Grudgie

Phusebox schreef op dinsdag 21 maart 2017 @ 07:30:
Op de 7 serie, althans mijn 55C7V ziet het er bijvoorbeeld voor DVB-C zo uit:

[afbeelding]

Bovenste is wanneer je op 'ok' drukt en de onderste wanneer je dan op het vlak linksboven klikt.
Dit heb ik niet op mijn B6.

• Raziel
Puck schreef op dinsdag 21 maart 2017 @ 11:34:
[...]

Vertel je nu tegen mij wat ik zelf heb gedaan en dus al weet :+ ? Het was meer voor de mensen die nog steeds niet durven en was nieuwsgierig of hij in NL uit was (ik kan het niet meer testen want ik zit al lang op de laatste firmware :P)
Just giving credit where credit's due ;)

Ik had hem daarvoor al geinstalleerd, wilde niet langer wachten. (Of eigenlijk kon, ik heb een update OCD).
Ben er blij mee.

• Puck
Grudgie schreef op dinsdag 21 maart 2017 @ 11:40:
[...]

Dit heb ik niet op mijn B6.
Raar, want ik heb dit wel op mijn B6 ;). Je moet nog 1x extra klikken op die titel die verschijnt als je klikt in de linkerbovenhoek om meer info te krijgen.

• seninha
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-12 20:56

seninha

god's right foot

Weet niet of iemand een soortgelijk set heeft als mij, maar vraag het toch.

Wie oh wie heeft en 55B6 , Denon versterker en een Nvidia Shield?
Als je menu tevoorschijn roept van de versterker, terwijl je iets via de Shield doet, zie je dan het menu als overlay of schakelt TV over naar de menu zelf (dus zonder dat je op de achtergrond je shield beeld ziet)

Menu komt nu namelijk wel als overlay alleen als ik Horizon box en mijn Sat ontvanger gebruik, maar niet bij gebruik van de Nvidia en de Xbox360

Nou vraag ik me af of het een HDMI kabel issue is of dat het gewoon aan apparaten ligt ism Oled TV

iRacing Profile Flickr

• Grudgie

Grudgie

Puck schreef op dinsdag 21 maart 2017 @ 11:44:
[...]

Raar, want ik heb dit wel op mijn B6 ;). Je moet nog 1x extra klikken op die titel die verschijnt als je klikt in de linkerbovenhoek om meer info te krijgen.
Zal eens even kijken haha.

Verwijderd

Ja LG is voor mij persoonlijk niet echt een premium merk ook. Ik verwacht betere resultaten van de Panasonic en Sony Oled's ook al gebruiken ze hetzelfde paneel van LG. De expertise van beide op tv gebied is toch een pak beter.

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 21-03-2017 12:02 ]

• Puck
seninha schreef op dinsdag 21 maart 2017 @ 11:49:
Weet niet of iemand een soortgelijk set heeft als mij, maar vraag het toch.

Wie oh wie heeft en 55B6 , Denon versterker en een Nvidia Shield?
Als je menu tevoorschijn roept van de versterker, terwijl je iets via de Shield doet, zie je dan het menu als overlay of schakelt TV over naar de menu zelf (dus zonder dat je op de achtergrond je shield beeld ziet)

Menu komt nu namelijk wel als overlay alleen als ik Horizon box en mijn Sat ontvanger gebruik, maar niet bij gebruik van de Nvidia en de Xbox360

Nou vraag ik me af of het een HDMI kabel issue is of dat het gewoon aan apparaten ligt ism Oled TV
Staan die HDMI inputs niet toevallig ingesteld op pass-through o.i.d.?

• seninha

seninha

god's right foot

Bedoel je versterker?..Ik had niets veranderd aan de Nvidia of versterker sinds de Oled er staat.
Gister heb ik wel versterker opnieuw vanaf vers opnieuw ingesteld maar nog steeds niets

iRacing Profile Flickr

• Puck
seninha schreef op dinsdag 21 maart 2017 @ 12:02:
Bedoel je versterker?..Ik had niets veranderd aan de Nvidia of versterker sinds de Oled er staat.
Gister heb ik wel versterker opnieuw vanaf vers opnieuw ingesteld maar nog steeds niets
Ik gok dat het aan de 4k resolutie van de Shield ligt. 1e hit op Google: https://forums.geforce.co...verlay-when-using-shield/

En met passthrough bedoel ik dat in die modus de versterker het beeld zonder enige aanpassingen doorgeeft, hierdoor kan de Denon ook niet een menu eroverheen renderen.

[ Voor 15% gewijzigd door Puck op 21-03-2017 12:07 ]

• seninha

seninha

god's right foot

Oh kijk...Ben al een paar dagen op zoek, maar zocht steeds op Denon , Shield en Oled. Dacht dat het daar te maken had.
Shiled staat zeker op 4K..

Bedankt voor je snelle reactie.

iRacing Profile Flickr

• PK
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 28-10 12:44

PK

Verwijderd schreef op dinsdag 21 maart 2017 @ 11:59:
Ja LG is voor mij persoonlijk niet echt een premium merk ook. Ik verwacht betere resultaten van de Panasonic en Sony Oled's ook al gebruiken ze hetzelfde paneel van LG. De expertise van beide op tv gebied is toch een pak beter.
Wat een onzin. Wat gaan ze allemaal beter doen dan?

Verwijderd

Kort gezegd: Beeldverwerking.
Kalibratie, betere true Motion, ruisonderdrukking, upscaling,Motion enz. Panasonic is er jarenlang kampioen in geweest met zijn plasma's samen met Pioneer. Dat onzin noemen is toch wel kort door de bocht.
De anti reflectiefilters van Panasonic zijn ook steeds stukken beter geweest dan die van LG,meer detail in het zwart door hun "absolute Black filtering" enz.

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 21-03-2017 12:32 ]

• Cardwizard
Verwijderd schreef op dinsdag 21 maart 2017 @ 12:18:
Kort gezegd: Beeldverwerking.
Kalibratie, betere true Motion, ruisonderdrukking, upscaling, enz. Panasonic is er jarenlang kampioen in geweest met zijn plasma's samen met Pioneer. Dat onzin noemen is toch wel kort door de bocht.
kan je toch wel verzekeren dat LG oled wel totaal andere koek is dan de goedkope LG lcd tvtjes ... een wereld van verschil zal er zeker niet zijn bij die merken

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21:50

DarkSide

theres no place like ::1

Klopt de LG panelen zijn goed.
Neemt niet weg dat Sony met hun Extreme processor er nog veel meer uit kan halen.
Zoals dymphie aangeeft kunnen andere fabrikanten best beter scoren dan LG.

Geef opel een VW blok en wie weet persen zij er ook wel meer pk's uit met minder brandstof.

Neemt niet weg dat bijna iedereen redelijk hoog inzet met hun OLED modellen.
En LG nu voor steeds meer schappelijke prijzen te koop is.

Denk dat ik wel blij ga zijn om mijn plasma om te ruilen voor een B6 straks

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

• RichieB
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 01:01
Phusebox schreef op dinsdag 21 maart 2017 @ 07:46:
[...]

Enige dat ik merk is dat LG nog steeds de randen feller maakt om vignetting tegen te gaan, en eigenlijk dat iets te aggressief doet.
Kan je uitleggen waarom een OLED last kan hebben van vignetting? Alle pixels zijn een eigen lichtbron, dus dit effect zou toch nooit door het panel kunnen worden veroorzaakt?

Panasonic WH-MDC09J3E5, Atlantic Explorer V4 270C, 57x PV 23115 Wp

• apis29
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
Treevium schreef op dinsdag 21 maart 2017 @ 12:20:
[...]

kan je toch wel verzekeren dat LG oled wel totaal andere koek is dan de goedkope LG lcd tvtjes ... een wereld van verschil zal er zeker niet zijn bij die merken
Een wereld misschien niet nee maar Philips haalt ook meer uit de 2016 LG panelen dan LG zelf. Het is nou niet bepaald wereldschokkend nieuws dat de beeldverwerking van LG altijd minder is geweest dan die drie merken. De motion instellingen van een LG bijv. heb ik nog nooit als pluspunt genoemd zien worden; als het al genoemd werd was er meestal wat mis mee ...
Dat ze een goed paneel in handen hebben betekend niet dat de rest ook ineens met sprongen vooruit gegaan is ;) (al lijkt er voor 2017 weer verbetering in te zitten)

[ Voor 3% gewijzigd door apis29 op 21-03-2017 12:30 ]

Verwijderd

Ik ben totaal geen fan van TP VIsion maar als die het zelfs al beter doen ben ik ervan overtuigd dat Sony en zeker Panasonic meer uit die panelen zullen halen... :-)
Ik wacht lekker nog een maand of 10 laat ze het maar uitvechten ook qwa prijs en tegen het eind van het jaar zal het meer dan waarschijnlijk een Panasonic worden waarvan ik nu al bescheiden van uit ga dat die superieur zullen zijn aan die van LG. Naast het paneel is beeldverwerking het belangrijkste deel van een tv en daar heeft Panasonic en Sony toch wel een streepje voor.

[ Voor 53% gewijzigd door Verwijderd op 21-03-2017 12:40 ]

• invincible30
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 15-12 23:45

invincible30

Psn: pelter29

Ik heb jarenlang naar verschillende plasma toestellen (Panasonic, Samsung) gekeken. En heb nu een LG oled tv.
Met de beeldverwerking en motion vd LG is helemaal niks mis.
Sport, 24p blu-ray ik zie geen vreemde dingen.
Tru motion staat bij mij ook uit. Doet meer kwaad dan goed vind ik.

Voetbal ziet er qua motion fantastisch uit op de LG. Geen haperingen of onnatuurlijke bewegingen.
In ieder geval niks minder dan de Panasonic plasma toestellen.

Beetje voorbarig om te zeggen dat Panasonic en Sony hier beter in zijn.
Zeker zonder het met eigen ogen te hebben kunnen beoordelen :)

Mijn excuses voor de off topic.
Verkeerde forum zie ik nu :F
Deze post en een hele zwik daarvoor verplaats naar het juiste topic.

[ Voor 44% gewijzigd door S1NN3D op 21-03-2017 13:13 ]

• ViNOK16Bit
Raziel schreef op dinsdag 21 maart 2017 @ 11:26:
[...]

Welke settings? Die uit de OP? Ik heb alleen the OA gekeken op NetFlix, dat was in DV dacht ik, maar is sowieso een beetje grauwe serie.
Nee niet specifiek uit de OP. Ik bedoel dat de settings die je gebruikt voor non-HDR vaak niet goed zijn voor HDR. Kalibratie moet ook voor beide apart. Dus je zal er een beetje mee moeten spelen om het er goed uit te laten zien.

• Malt007
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 22-12 13:13
DarkSide schreef op dinsdag 21 maart 2017 @ 12:25:
Klopt de LG panelen zijn goed.
Neemt niet weg dat Sony met hun Extreme processor er nog veel meer uit kan halen.
Zoals dymphie aangeeft kunnen andere fabrikanten best beter scoren dan LG.

Geef opel een VW blok en wie weet persen zij er ook wel meer pk's uit met minder brandstof.

Neemt niet weg dat bijna iedereen redelijk hoog inzet met hun OLED modellen.
En LG nu voor steeds meer schappelijke prijzen te koop is.

Denk dat ik wel blij ga zijn om mijn plasma om te ruilen voor een B6 straks
Nou heb voor de B6 een Sony met zo'n fantastische X-processor gehad, nog nooit zo'n kut tv gehad en ben blij dat hij weg is (X8505C). Nog nooit zoveel artifacts, ghosting en ruis gezien, een ding weet ik zeker, LG doet het daarmee niet slechter. En laten we het maar niet hebben om alles om de beeldverwerking heen want zelden zo'n slecht product en service gehad.

Verwijderd

zwembroek schreef op maandag 20 maart 2017 @ 18:37:
Ik zit ongeveer 3 max 3,5 meter van mijn 65inch. Het is omdat groter nog niet betaalbaar is, anders had hier nu de grootste maat oled gehangen. Ben alweer zo erg gewend aan 65 inch dat ik het normaal vind
Dat gaat op zich prima denk ik. Maar nog groter is op die afstand niet echt fijn. Bij mijn neefje hangt een 75 inch Samsung en dan zit je daar ook op zo'n 3 tot 3.5 m. Als ik daar dan kijk dan heb ik altijd het idee dat als ik links kijk, rechts wat mis. Plus dat de c5/6 en c7 beginnen te kraken. En dan heb ik het met c5/6 en c7 niet over de Oleds.... 8)

Verwijderd

Phusebox schreef op dinsdag 21 maart 2017 @ 07:46:
Gisteren nog eens uniformiteit en banding getest en ben erg tevreden hierover. Banding met 5% grey bijvoorbeeld zie ik pas op OLED light 80 of hoger in een volledig donkere kamer. Bij normaal gebruik niet zichtbaar dus.
Tijd niet geweest. Maar heb je nu eindelijk je felbegeerde Oled staan? Graag hoor ik meer van je empirische onderzoeken aangaande de Oled's . Bij voorbaat dank.

• Cardwizard
Malt007 schreef op dinsdag 21 maart 2017 @ 13:17:
[...]

Nou heb voor de B6 een Sony met zo'n fantastische X-processor gehad, nog nooit zo'n kut tv gehad en ben blij dat hij weg is (X8505C). Nog nooit zoveel artifacts, ghosting en ruis gezien, een ding weet ik zeker, LG doet het daarmee niet slechter. En laten we het maar niet hebben om alles om de beeldverwerking heen want zelden zo'n slecht product en service gehad.
Ander model Sony , exact dezelfde ervaring gehad .... wat baalde ik van die tv , heeft me ook genoeg knaken gekost toen ik hem binnen 10 maanden verpatste :X

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21:50

DarkSide

theres no place like ::1

Malt007 schreef op dinsdag 21 maart 2017 @ 13:17:
[...]

Dat is niet dezelfde processor die in de ZD-9 en in de A1 zit.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

• Cardwizard
DarkSide schreef op dinsdag 21 maart 2017 @ 13:29:
[...]

Hoe dan ook Sony is overrated }:O en LG ondergewaardeerd 8)

[ Voor 5% gewijzigd door Cardwizard op 21-03-2017 13:30 ]

• Malt007
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 22-12 13:13
DarkSide schreef op dinsdag 21 maart 2017 @ 13:29:
[...]

Dat weet ik niet en het maakt me ook niet zoveel uit eigenlijk. Al zouden ze met die processor beter presteren, het is voor 9/10 gebruikers toch niet van toepassing. Over het algemeen wordt je beeld er alleen maar slechter van en het enige wat je gebruikt is iets van een real-cinema stand. Beeldscherm zelf is veruit het belangrijkste en webos is zeer behoorlijk dus voor mij is een LG op dit moment perfect.

• Vulcan750
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23:18
Verwijderd schreef op dinsdag 21 maart 2017 @ 11:59:
LG niet premium? 8)7
Citaat van een toonaangevende reviewsite (rtings.com) :
"The LG E6 is the best flat OLED TV that we tested in 2016. It is not only 4k, but it also supports HDR. It is currently the highest rated TV on our website, and it beats the LED TVs by a fair margin."
Zie: http://www.rtings.com/tv/reviews/by-type/oled/best

Volvo XC40 Recharge MY23 SM 19", Easee Home, Marstek Venus C 2,56kWh, Venus A 2,12kWh, HW P1, MT CT003, ☀️2,7kWp, Ariston Lydos Hybrid WP boiler

• LOTG
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 18-12 18:36
Ik zie de rest ook nog niet met een W7 concurent komen.

• Cardwizard
Vulcan750 schreef op dinsdag 21 maart 2017 @ 14:12:
[...]

LG niet premium? 8)7
Citaat van een toonaangevende reviewsite (rtings.com) :
"The LG E6 is the best flat OLED TV that we tested in 2016. It is not only 4k, but it also supports HDR. It is currently the highest rated TV on our website, and it beats the LED TVs by a fair margin."
Zie: http://www.rtings.com/tv/reviews/by-type/oled/best
Dat het de beste OLED tv was vorig jaar was niet heel moeilijk trouwens 8)
Treevium schreef op dinsdag 21 maart 2017 @ 14:26:
[...]

Dat het de beste OLED tv was vorig jaar
There I fixed it.

• dbz1985
  • Laatst online: 26-12 13:14
Zojuist iron fist aan het kijken via netflix en vind het beeld nogal korrelig voor een dolbyvision uitzending...iemand tips kwah beeldinstellingen in dolby vision?

• Rohit
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 19-12 12:42
Iemand toevallig het linkje voor de nieuwe firmware voor de 55B6D?

Samsung Galaxy Z Fold6 1TB

• Raziel
rohit schreef op dinsdag 21 maart 2017 @ 14:58:
Iemand toevallig het linkje voor de nieuwe firmware voor de 55B6D?
http://www.lg.com/uk/lgec...28Version_04.31.10%29.zip

• Rohit
Is dat de V of D versie? Want op de UK site zie ik alleen de 55B6V?

• Raziel
rohit schreef op dinsdag 21 maart 2017 @ 15:07:
[...]

Ah, had over de D heen gelezen. Weet ik niet. Ik heb hem gebruikt voor de 55B6V-Z. Je TV ziet zelf of hij er iets mee kan.
Volgens LG Nederland is de 55C7V 24 kg met voet, dat moet toch 19 volgens mij zijn. Zullen wel gewicht van de 65 inch genomen hebben.

• Puck
rohit schreef op dinsdag 21 maart 2017 @ 15:07:
[...]

De firmwares die tot nu toe zijn uitgebracht voor de V, D & T versies zijn allemaal exact hetzelfde. Hele kleine kans dus dat de 04.31.10 opeens wel verschilt (denk het niet, hij werkt op mijn 55B6V model). Oftewel wat firmware betreft zijn er geen verschillende modellen, alleen DVB en ATSC.

De firmware die @Raziel heeft gelinkt komt van origine van de Afrikaanse LG site (maar ze hebben "africa" vervangen naar "uk" in de url wat betreft de download zelf niks uitmaakt, maar dat terzijde).

[ Voor 32% gewijzigd door Puck op 21-03-2017 15:42 ]

• LOTG
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 18-12 18:36
@Phusebox
Het ziet er inderdaad naar uit dat de 55 en 56 zijn omgedraaid op de site. Als het belangrijk is om het gewicht te weten zou ik even contact met ze opnemen of in een winkel vragen.
LOTG schreef op dinsdag 21 maart 2017 @ 15:36:
@Phusebox
Het ziet er inderdaad naar uit dat de 55 en 56 zijn omgedraaid op de site. Als het belangrijk is om het gewicht te weten zou ik even contact met ze opnemen of in een winkel vragen.
Volgens mij is het zonder voet 17.2 kg en met voet 19.2 kg voor de 55 inch. Op de US site staan de gewichten wel correct, ook beter gespecificeerd.

Even omgerekend van de LG US site:

LG OLED 55C7V:
Gewicht met voet: 19,2 kg
Gewicht zonder voet: 17,3 kg

[ Voor 11% gewijzigd door Phusebox op 21-03-2017 15:41 ]

• ghstly
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 18-11 15:30
dbz1985 schreef op dinsdag 21 maart 2017 @ 14:55:
Zojuist iron fist aan het kijken via netflix en vind het beeld nogal korrelig voor een dolbyvision uitzending...iemand tips kwah beeldinstellingen in dolby vision?
Volgens mij hebben ze er bewust film grain eroverheen gegooid. Stilistisch enzo.

• Cardwizard
Puck schreef op dinsdag 21 maart 2017 @ 15:35:
[...]

De firmwares die tot nu toe zijn uitgebracht voor de V, D & T versies zijn allemaal exact hetzelfde. Hele kleine kans dus dat de 04.31.10 opeens wel verschilt. Oftewel wat firmware betreft zijn er geen verschillende modellen, alleen DVB en ATSC.

De firmware die @Raziel heeft gelinkt komt van origine van de Afrikaanse LG site (maar ze hebben "africa" vervangen naar "uk" in de url wat betreft de download zelf niks uitmaakt, maar dat terzijde).
ik ben nu de firmware van LG India aan het downloaden , die kan ik voor mijn B6 gebruiken toch ?

• Puck
Treevium schreef op dinsdag 21 maart 2017 @ 15:42:
[...]

ik ben nu de firmware van LG India aan het downloaden , die kan ik voor mijn B6 gebruiken toch ?
Dat is degene die ik heb gebruikt ja (maar die is dus sowieso exact hetzelfde als de Afrikaanse en de Australische). Risico ligt uiteraard bij jezelf, maar hier werkt hij prima ;)

ghstly schreef op dinsdag 21 maart 2017 @ 15:42:
[...]

Volgens mij hebben ze er bewust film grain eroverheen gegooid. Stilistisch enzo.
Jep net zoals bij Jessica Jones... Marvel grain.

• Puck
Even ter bevestiging: Firmware 04.40.65 van 3 verschillende landen (IN = India, NL = Nederland, UK = Engeland) waaruit blijkt dat deze exact hetzelfde zijn:

code:
1
2
3
4
5
MD5 (starfish-dvb-secured-k2l-20.deua.k2l-2019-04.30.65-prodkey_usb_V3_SECURED_IN.epk) = bef46bbe521d881941589937fda639df

MD5 (starfish-dvb-secured-k2l-20.deua.k2l-2019-04.30.65-prodkey_usb_V3_SECURED_NL.epk) = bef46bbe521d881941589937fda639df

MD5 (starfish-dvb-secured-k2l-20.deua.k2l-2019-04.30.65-prodkey_usb_V3_SECURED_UK.epk) = bef46bbe521d881941589937fda639df

04.31.10 uit Afrika (AF) & India (IN) waaruit blijkt dat ook deze exact hetzelfde zijn:

code:
1
2
3
MD5 (starfish-dvb-secured-k2l-20.deua.k2l-2028-04.31.10-prodkey_usb_V3_SECURED-AF.epk) = 4eed2bde5b6d4e9a237a842d0a1ce9a

MD5 (starfish-dvb-secured-k2l-20.deua.k2l-2028-04.31.10-prodkey_usb_V3_SECURED-IN.epk) = 4eed2bde5b6d4e9a237a842d0a1ce9a3

Trek je conclusies :)

• raymen12345

raymen12345

nooit te oud om te leren

dbz1985 schreef op dinsdag 21 maart 2017 @ 14:55:
Ik kijk bij netflix d vision met ruisonderdrukking op max en scherpte op 0
Scheelde bij mijnal veel

• Rohit
Puck schreef op dinsdag 21 maart 2017 @ 15:35:
[...]

De firmwares die tot nu toe zijn uitgebracht voor de V, D & T versies zijn allemaal exact hetzelfde. Hele kleine kans dus dat de 04.31.10 opeens wel verschilt (denk het niet, hij werkt op mijn 55B6V model). Oftewel wat firmware betreft zijn er geen verschillende modellen, alleen DVB en ATSC.

Oke dan probeer ik het hahaha..

anders moet ik naar MM duitsland toe tenzij LG support hier goed is en me wilt helpen met een bricked tv.. :P

Komt Webos 3.5 nog naar de B6? Wat zit er eigenlijk op de 7 serie?

[ Voor 4% gewijzigd door Rohit op 21-03-2017 15:59 ]

raymen12345 schreef op dinsdag 21 maart 2017 @ 15:55:
[...]

Ik kijk bij netflix d vision met ruisonderdrukking op max en scherpte op 0
Scheelde bij mijnal veel
Ik heb die ruisonderdrukking eens geprobeerd gisteren bij crap materiaal maar zag 0 effect.

• Puck
rohit schreef op dinsdag 21 maart 2017 @ 15:59:
[...]

anders moet ik naar MM duitsland toe tenzij LG support hier goed is en me wilt helpen met een bricked tv.. :P

Het blijft eigen risico he! Ik gok dat LG je niet onder garantie gaat helpen als je je tv brickt met een firmware van een buitelands model ;) Maar tegelijkertijd: je kunt geen firmware uploaden van modellen die hij niet ondersteund. USA pakt hij bijv. gewoon niet.

[ Voor 24% gewijzigd door Puck op 21-03-2017 16:02 ]

rohit schreef op dinsdag 21 maart 2017 @ 15:59:
[...]

WebOS 3.5 op de 7 serie.

Die zou ook naar de 6 komen, maar aangezien er apps missen zal het nog wel even duren.

• Rohit
Phusebox schreef op dinsdag 21 maart 2017 @ 16:01:
[...]

WebOS 3.5 op de 7 serie.

Die zou ook naar de 6 komen, maar aangezien er apps missen zal het nog wel even duren.
hmm nice, maar welke apps missen er tussen os 3.0 en 3.5 dan?

• Cardwizard
Puck schreef op dinsdag 21 maart 2017 @ 16:00:
[...]

Het blijft eigen risico he!
krijg telkens een foutmelding met uitpakken , verschillende browsers geprobeerd ...... ik zie dat maar als een voorteken ;)

• Rohit
Treevium schreef op dinsdag 21 maart 2017 @ 16:03:
[...]

krijg telkens een foutmelding met uitpakken , verschillende browsers geprobeerd ...... ik zie dat maar als ee voorteken ;)
Hier gewoon uitgepakt op een usb stickje.. 855.940 kB.

• Cardwizard
rohit schreef op dinsdag 21 maart 2017 @ 16:03:
[...]

Hier gewoon uitgepakt op een usb stickje.. 855.940 kB.
+49 5921 7840

• Puck
Treevium schreef op dinsdag 21 maart 2017 @ 16:03:
[...]

krijg telkens een foutmelding met uitpakken , verschillende browsers geprobeerd ...... ik zie dat maar als een voorteken ;)
3 op de 7 keer worden die firmware corrupt gedownload (believe me, ik heb er veel gedownload). Keep trying. brakke LG servers :( Je kunt altijd de hash checken met de hashes die ik eerder heb gepost.

[ Voor 8% gewijzigd door Puck op 21-03-2017 16:06 ]

• Rohit
Van de LG Facebook:

Goedemiddag Rohit,

Vooralsnog ziet het er naar uit dat de 55B6V geen update zal krijgen naar WebOS 3.5.
In verband met de HLG ondersteuning kunnen we je vertellen dat deze er wel aan komt, maar we hebben jammer genoeg nog geen informatie over wanneer deze er komt.

Groet, Elise

Het is ook niet dat 3.5 echt iets nieuws biedt volgens mij?

Pagina: 1 ... 75 ... 112 Laatste

Let op:
Dit topic is bedoeld om te discussiëren over OLED televisies; de techniek, voordelen, nadelen, instellingen, etc.

We hebben sinds kort ook een merkspecifiek topic voor LG: [LG OLED] Ervaringen & Discussie. Hier dus geen posts meer betreffende LG.

Als je op zoek bent naar de laatste aanbiedingen kun je een kijkje nemen in \[Prijs-discussie] OLED Televisies. Als je op zoek bent naar persoonlijk aankoopadvies, kun je een topic starten in Consumentenelektronica Aankoopadvies.