Steef_1202 schreef op maandag 20 maart 2017 @ 08:15:
Ben nu al enige tijd dit forum en het forum voor de prijsdiscussie aan het volgen.
Afgelopen weekend naar een tv speciaal zaak hier in de buurt geweest om de OLED65B6V te bekijken.

Wat me opviel was dat de helderheid vrij dramatisch is? Het toestel stond naast de KS8000 van Samsung misschien dat dat mij triggerde.
Heeft iemand al ervaring met de OLED65B6V thuis? Ik mocht in de winkel gewoon kijken naar de instellingen en de 65B6V stond op de helderste stand.
Ja wanneer beide op max staan dan zal de KS8000 opvallen met hogere helderheid. In een winkel is echter meestal nog vervelende TL verlichting waardoor je de maximale helderheid nodig hebt om reflecties een beetje tegen te gaan.

Thuis zul je hier minder last van hebben, en de tv nooit op maximale helderheid zetten. Tenzij je leeft in een industrieel pand met tl verlichting of een grote raampartij tegenover de tv hebt.

[ Voor 5% gewijzigd door Phusebox op 20-03-2017 08:42 ]

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

• OMX2000
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 26-12 17:01

OMX2000

By any means necessary...

Zijn er ergens al goede reviews te vinden van de B7/C7/E7 van LG? Ik begreep van een youtube filmpje dat ze de nieuwe generatie beter vinden dan de vorige, en dat het evolutionair is. En ook dat nu in alle schermen de zelfde SoC zit.

Dè developers podcast in je moerstaal : CodeKlets Podcast

• Puck
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23-12 17:42
Ben nu al enige tijd dit forum en het forum voor de prijsdiscussie aan het volgen.
Afgelopen weekend naar een tv speciaal zaak hier in de buurt geweest om de OLED65B6V te bekijken.

Wat me opviel was dat de helderheid vrij dramatisch is? Het toestel stond naast de KS8000 van Samsung misschien dat dat mij triggerde.
Heeft iemand al ervaring met de OLED65B6V thuis? Ik mocht in de winkel gewoon kijken naar de instellingen en de 65B6V stond op de helderste stand.
LCD heeft (momenteel nog) een hoger aantal peak NITS dan OLED, maar zoals @Phusebox al aangeeft is het maar de vraag of je hier in de praktijk veel voordeel van hebt. Om dan de helderheid van de B6 meteen dramatisch te noemen gaat nogal ver ;)

Wel benieuwd of ze beide hetzelfde source materiaal afspreelde. Beide HDR? Anders is de vergelijking sowieso scheef.

Mocht je twijfelen, zoek dan even de reviews van de B6 tegenover de KS8000 hier in dit topic en in de pricewatch op, geschreven door @Major_ton. Hij heeft beide naast elkaar gehad voor deze review.

[ Voor 5% gewijzigd door Puck op 20-03-2017 09:23 ]

Arrived anxious, left bored

• Silverdax
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 16-07 23:25

Blijft altijd persoonlijk, maar ik denk zelf dat dit ook komt omdat Samsung, out of the box of in de winkel, altijd erg eruit spattende (imo té verzadigde) kleuren heeft. Ik vind zelf dat het vaak onrealistisch overkomt. LG heeft vaak veel meer naturel kleuren, hoewel dit waarschijnlijk bij de Samsung natuurlijk ook gewoon naar smaak is in te stellen, het is uiteindelijk altijd maar net wat je prefereert.
Als ik eerlijk ben heb ik altijd meer het idee dat Samsung net iets teveel inspeelt op het altijd maar willen van spectaculaire kleuren door de consument. Heb zelf ook een Samsung gehad ongeveer 5 jaar geleden en toen vond ik het ook mooi, totdat ik LG/Sony heb gehad die toch wel meer natural overkomen en uiteindelijk rustiger en prettiger (ook voor m'n ogen) begon te vonden en nu niet meer anders zou willen.
Silverdax schreef op maandag 20 maart 2017 @ 09:51:
[...]

Blijft altijd persoonlijk, maar ik denk zelf dat dit ook komt omdat Samsung, out of the box of in de winkel, altijd erg eruit spattende (imo té verzadigde) kleuren heeft. Ik vind zelf dat het vaak onrealistisch overkomt. LG heeft vaak veel meer naturel kleuren, hoewel dit waarschijnlijk bij de Samsung natuurlijk ook gewoon naar smaak is in te stellen, het is uiteindelijk altijd maar net wat je prefereert.
Als ik eerlijk ben heb ik altijd meer het idee dat Samsung net iets teveel inspeelt op het altijd maar willen van spectaculaire kleuren door de consument. Heb zelf ook een Samsung gehad ongeveer 5 jaar geleden en toen vond ik het ook mooi, totdat ik LG/Sony heb gehad die toch wel meer natural overkomen en uiteindelijk rustiger en prettiger (ook voor m'n ogen) begon te vonden en nu niet meer anders zou willen.
Eens, al wil je soms wel wat extra kleursaturatie, bijvoorbeeld bepaalde neon kleuren in games, die hadden op de KS8000 net wat meer "pop" dan op de OLEDS.

Maar de KS8000 is ook in te stellen zodat je natuurlijke kleuren hebt, dus wat dat betreft is het niet een nadeel dat de Samsung die extra kleursaturatie kán weergeven wanneer gewenst.

• Drial
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 01-12-2021
Overigens heb ik begrepen dat de nieuwe OLED's 25% meer helderheid hebben. Hoe dit in de praktijk uitpakt weet ik niet.

• XilenceSR
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 04-12 15:03
Drial schreef op maandag 20 maart 2017 @ 10:27:
Overigens heb ik begrepen dat de nieuwe OLED's 25% meer helderheid hebben. Hoe dit in de praktijk uitpakt weet ik niet.
Voornamelijk bij HDR beelden is de 7-serie beter in staat bij hogere helderheden details te tonen. Als ik als leek de HDR-meetgrafiekjes van reviewers bekijk dan lijkt het mij alsof de 7-serie op ongeveer 60-70% zit van de helderheid waarop de meeste HDR films zijn gemastered zijn en daarom dus allerlei truukjes toepassen om toch nog details zichtbaar te houden.
XilenceSR schreef op maandag 20 maart 2017 @ 10:36:
[...]

Voornamelijk bij HDR beelden is de 7-serie beter in staat bij hogere helderheden details te tonen. Als ik als leek de HDR-meetgrafiekjes van reviewers bekijk dan lijkt het mij alsof de 7-serie op ongeveer 60-70% zit van de helderheid waarop de meeste HDR films zijn gemastered zijn en daarom dus allerlei truukjes toepassen om toch nog details zichtbaar te houden.
Ik weet ook niet wie bij zijn volle verstand HDR gaat kijken op zo'n hoge helderheid. Als HDR aanspringt dan gaat die namelijk flink (te veel) omhoog, hopelijk kan ik dat nog ergens wijzigen.

• XilenceSR
Gaat de helderheid van het hele beeld heel erg omhoog, ja? Zoals ik HDR heb begrepen zou dat juist niet moeten gebeuren... Tenzij het natuurlijk gaat over hele heldere beelden. Zoals ik het heb begrepen moeten de beelden wat meer natuurgetrouw moeten worden. Zonnige scenes helderder en duistere scenes donkerder en meer details wanneer er geval is van zowel duister als helder tegelijkertijd. Je hebt niet per ongeluk HDR bright aanstaan? =P

Ik vind die LG HDR demo namelijk niet bijzonder helder in verhouding met LED TV's (In de winkel, dat dan weer wel).

• LOTG
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 18-12 18:36
XilenceSR schreef op maandag 20 maart 2017 @ 10:48:
Gaat de helderheid van het hele beeld heel erg omhoog, ja? Zoals ik HDR heb begrepen zou dat juist niet moeten gebeuren... Tenzij het natuurlijk gaat over hele heldere beelden. Zoals ik het heb begrepen moeten de beelden wat meer natuurgetrouw moeten worden. Zonnige scenes helderder en duistere scenes donkerder en meer details wanneer er geval is van zowel duister als helder tegelijkertijd. Je hebt niet per ongeluk HDR bright aanstaan? =P

Ik vind die LG HDR demo namelijk niet bijzonder helder in verhouding met LED TV's (In de winkel, dat dan weer wel).
Het effect is natuurlijk 100% afhankelijk van de bron. Als men daar besloten heeft om de content een bepaalde tint te geven ga je natuurlijk niet een natuurgetrouw beeld krijgen.

• Drial
Ik dacht dat die 25 % helderheid ging over het "normale beeld"...

• THX
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

THX

Phusebox schreef op maandag 20 maart 2017 @ 10:40:
[...]

Ik weet ook niet wie bij zijn volle verstand HDR gaat kijken op zo'n hoge helderheid. Als HDR aanspringt dan gaat die namelijk flink (te veel) omhoog, hopelijk kan ik dat nog ergens wijzigen.
Als HDR aan gaat, kun je m via instellingen zetten op Cinema (vond ik de beste).

Heb overigens de 55C7V sinds zondag. 8)

• Niek-panna
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 25-12 00:20
THX schreef op maandag 20 maart 2017 @ 11:39:
[...]

Als HDR aan gaat, kun je m via instellingen zetten op Cinema (vond ik de beste).

Heb overigens de 55C7V sinds zondag. 8)
Heb jij de C7 aan de muur hangen? en zo ja kan je misschien een duidelijke foto maken en posten van het zijaanzicht? :-)

PSN ID: RedrumNL

• THX
  • Niet online

THX

Niek-panna schreef op maandag 20 maart 2017 @ 11:48:
[...]

Heb jij de C7 aan de muur hangen? en zo ja kan je misschien een duidelijke foto maken en posten van het zijaanzicht? :-)
Nee nog niet, maar gaat wel gebeuren. Had afgelopen zondag geen zin om in het beton te boren.
Overigens heb ik een simpele Vogel's thin 205 flat ophangsysteem.

• zwembroek
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 26-12 13:50
Phusebox schreef op maandag 20 maart 2017 @ 10:07:
[...]

Eens, al wil je soms wel wat extra kleursaturatie, bijvoorbeeld bepaalde neon kleuren in games, die hadden op de KS8000 net wat meer "pop" dan op de OLEDS.
Ik vind juist de neon in bijvoorbeeld second son veel meer eruit springen op mijn 65c6 dan op de ks8000 van een maat van mij.
Alle nieuwe tv's zijn evolutionair, ze borduren verder op een bestaande techniek. Niet te verwarren met revolutionair! Wat heel iets anders betekent.

En veel beter is natuurlijk niet waar. Ze zijn op sommige punten een beetje verbeterd.
De 6 serie was al ontzettend goed en met de 7 serie proberen ze weer wat puntjes te verbeteren. Maar dat is geen verschil van dag en nacht. Voor mij wegen deze marginale verbeteren niet op tegen het ontbreken van 3D. Bij lange na niet. Ik zou sowieso ook nooit voor een 55 inch gaan. Liever een 65b6 dan een 55c7. De impact en wow factor van een 65inch 6 serie oled is groter dan de kleine verbeteringen van een 55c7.

[ Voor 4% gewijzigd door zwembroek op 20-03-2017 12:56 ]

“bet your technical analysis didn’t see this sh*t coming”

Niek-panna schreef op maandag 20 maart 2017 @ 11:48:
[...]

Heb ik toch al gedaan, of wat wil je nog meer zien?

zwembroek schreef op maandag 20 maart 2017 @ 12:46:
[...]

Ik vind juist de neon in bijvoorbeeld second son veel meer eruit springen op mijn 65c6 dan op de ks8000 van een maat van mij.
[...]
Ik zou sowieso ook nooit voor een 55 inch gaan. Liever een 65b6 dan een 55c7. De impact en wow factor van een 65inch 6 serie oled is groter dan de kleine verbeteringen van een 55c7.
Zal die eens bekijken, Netflix?

En tja 65 inch, hangt ook af van je kamer. Ik zit op 2,5 meter van 55 inch, wil echt niet groter. Dit is nu al een redelijke impact.

• Strider
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20:24
Phusebox schreef op maandag 20 maart 2017 @ 13:26:
[...]

Waar heb je deze foto gepost, ik ben wel benieuwd!

BlaBlaBla

• OMX2000
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 26-12 17:01

OMX2000

By any means necessary...

[...]

[...]

Alle nieuwe tv's zijn evolutionair, ze borduren verder op een bestaande techniek. Niet te verwarren met revolutionair! Wat heel iets anders betekent.

En veel beter is natuurlijk niet waar. Ze zijn op sommige punten een beetje verbeterd.
De 6 serie was al ontzettend goed en met de 7 serie proberen ze weer wat puntjes te verbeteren. Maar dat is geen verschil van dag en nacht. Voor mij wegen deze marginale verbeteren niet op tegen het ontbreken van 3D. Bij lange na niet. Ik zou sowieso ook nooit voor een 55 inch gaan. Liever een 65b6 dan een 55c7. De impact en wow factor van een 65inch 6 serie oled is groter dan de kleine verbeteringen van een 55c7.
[...]

[...]

65 is misschien meer wow factor. Maar de 55 inchers zijn kwalitatief beter. De 65 inchers hebben vaker last van vignetting etc.

Dè developers podcast in je moerstaal : CodeKlets Podcast

Verwijderd

[b]
65 is misschien meer wow factor. Maar de 55 inchers zijn kwalitatief beter. De 65 inchers hebben vaker last van vignetting etc.
Waarom heeft een 65 incher OLED meer last van "vignetting" dan een 55' er OLED??? Hier ben ik benieuwd naar...

• Niek-panna
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 25-12 00:20
Phusebox schreef op maandag 20 maart 2017 @ 13:26:
[...]

Klopt had je gedaan alleen niet zo duidelijk en wilde jou niet lastig vallen en daarbij heb jij niet een normale beugel wat het een en het ander wat meer van de muur zet.

PSN ID: RedrumNL

• pro_6or
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 25-12 14:11

pro_6or

amateur_60r

Fietsbel schreef op zondag 19 maart 2017 @ 11:46:
In de winkels viel het mij nooit op maar ik zie op foto's van mensen die een TV thuis hebben dat de paarse gloed erg duidelijk is. Is dit daadwerkelijk ook zo of zijn de foto's ongelukkig genomen?

Zo schrok ik van de foto van hieronder.
[afbeelding]
Dat snap ik! Ik ben ook bang voor slangen >:)

een treffende spreuk

• Drial
OMX2000 schreef op maandag 20 maart 2017 @ 13:35:
[...]

[...]

Dat is toch helemaal niet van toepassing bij oled tv's...?

• zwembroek
OMX2000 schreef op maandag 20 maart 2017 @ 13:35:
[...]

[...]

Haha dat is bullshit. Ik wil de uitdaging aangaan. Vind een beter scherm dan mijn oled 65C. Je mag hem komen bekijken en alle tests zijn toegestaan. Mijn scherm heeft nergens last van, uniform wit, geen, Banding, uniform bij 5℅,10℅ grijs, geen dode pixels, etc. In dit topic zijn meer problemen bij 55 inch dan 65 inch voorgekomen. Maar bij elk formaat kan je mindere en betere schermen tegenkomen. Je moet gewoon ook wat geluk hebben. Helaas blijft het een loterij.

Verwijderd

zwembroek schreef op maandag 20 maart 2017 @ 13:55:
[...]

Haha dat is bullshit. Ik wil de uitdaging aangaan. Vind een beter scherm dan mijn oled 65C. Je mag hem komen bekijken en alle tests zijn toegestaan. Mijn scherm heeft nergens last van, uniform wit, geen, Banding, uniform bij 5℅,10℅ grijs, geen dode pixels, etc. In dit topic zijn meer problemen bij 55 inch dan 65 inch voorgekomen. Maar bij elk formaat kan je mindere en betere schermen tegenkomen. Je moet gewoon ook wat geluk hebben. Helaas blijft het een loterij.
Ja, wel...daarom mijn vraag :+
Ik moest eerlijk gezegd "vignetting" googlen maar kwam nadien tot de veronderstelling dat het onzin is om bij een Oled over dit fenomeen te spreken.
Ik wacht op zijn onderbouwing.
[...]

Op avforums lijkt de tendens toch dat de 65 inchers meer last hebben van banding en uniformiteitsproblemen dan de 55 inch tv's. Zoals je zegt; een loterij maar je wil wel de beste kansen ;)

• zwembroek
Ik zou daar nooit genoegen mee nemen. Ik laat mijn keus niet afhangen dat toevallig minder mensen problemen hebben met een 55 inch. Bij problemen terugsturen en een nieuwe bestellen totdat je wel een goede hebt. Je mag dat ook verwachten toch als je zoveel geld neer telt. Was trouwens Infamous second son met hdr modes op de PS4 pro.

Jij wacht op de scorpio toch phusebox als UHD speler? Ik wacht de eerste reviews af. Ik wil gewoon de beste UHD speler en als dat met kop en schouders een stand alone speler wordt neem ik die. Je ziet het nu ook bij de xboxone s. Hij kan UHD afspelen maar in matige kwaliteit.

• XilenceSR
OMX2000 schreef op maandag 20 maart 2017 @ 09:18:
Zijn er ergens al goede reviews te vinden van de B7/C7/E7 van LG? Ik begreep van een youtube filmpje dat ze de nieuwe generatie beter vinden dan de vorige, en dat het evolutionair is. En ook dat nu in alle schermen de zelfde SoC zit.
Het paneel en de SoC zijn inderdaad identiek voor alle modellen in de 7-serie. Bij hdtvtest.co.uk hebben ze de E7 een paar uurtjes mogen proberen op het kantoor van LG. linkje
Drial schreef op maandag 20 maart 2017 @ 11:03:
Ik dacht dat die 25 % helderheid ging over het "normale beeld"...
Wanneer ze het hebben over de helderheid hebben ze het eigenlijk over de "peak brightness" welke alleen van toepassing is op HDR. Er schijnt wel een algemene helderheidsverbetering aanwezig te zijn door het ontbreken van een 3D filter. (correct me if I'm wrong)
[...]

[...]

Ikzelf zit dit ook nog te overwegen. De 65B6V en de 55C7V komen erg dicht bij elkaar qua prijs. Geen 3D is voor mij niet zo erg, maar kijkplezier wel. Het gevoel dat ik heb, dit topic bijgehouden hebbende, is dat de 7-serie bijvoorbeeld beweging veel beter aanpakt. Ik wacht in ieder geval nog op een review van iemand die beide TV's in bezit heeft of had en de twee goed kan vergelijken zonder met teveel cijfertjes rond te gooien!

• k1978
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 23-12 19:38
Ik zou lekker voor 65 gaan dan hoor..

Ik zit hier met de juiste content en PS4 Pro echt te water tanden van het beeld.. Ben geen expert maar kan haast niet voorstellen dat het zo verbetering mogelijk is.. En 65 inch is echt wel lekker hoor..

Maar dit is natuurlijk persoonlijke mening alleen gebaseerd op mijn ervaring.

• Drial
k1978 schreef op maandag 20 maart 2017 @ 14:31:

Ik zit hier met de juiste content en PS4 Pro echt te water tanden van het beeld.. Ben geen expert maar kan haast niet voorstellen dat het zo verbetering mogelijk is.. En 65 inch is echt wel lekker hoor..

Als je het kan betalen zou ik ook voor een 65 inch gaan, ongeacht de afstand die je er vanaf zit..

• Raziel
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 29-10 20:04
k1978 schreef op maandag 20 maart 2017 @ 14:31:

Ik vind dat het toch echt wel uitmaakt hoe ver je er vanaf zit hoor. Ik heb een 55B6V, maar ik zou geen 65 willen voor normale TV uitzendingen. PS4 is retestrak met je neus op het scherm, reguliere TV is te doen vanaf de bank. HD zenders zijn goed te kijken, maar zet een SD zender op en dan gaat het net.

• THX
  • Niet online

THX

XilenceSR schreef op maandag 20 maart 2017 @ 14:23:
Ikzelf zit dit ook nog te overwegen. De 65B6V en de 55C7V komen erg dicht bij elkaar qua prijs. Geen 3D is voor mij niet zo erg, maar kijkplezier wel. Het gevoel dat ik heb, dit topic bijgehouden hebbende, is dat de 7-serie bijvoorbeeld beweging veel beter aanpakt. Ik wacht in ieder geval nog op een review van iemand die beide TV's in bezit heeft of had en de twee goed kan vergelijken zonder met teveel cijfertjes rond te gooien!
Wat is dicht bij elkaar? Ik kreeg een aanbieding waar tussen de 65B6 en 55C7 nog €800 zat.
Los van het feit dat ik 1.65m net teveel vond op de plek waar bij ons de tv staat, vind ik 1.39m geen straf.

De reden dat ik voor de nieuwste 55C7 ben gegaan, is dat "men" zegt dat de grijswaarden een stuk verbeterd zijn en dat de rode gloed (door de 3D polarisatie wellicht?) een stuk minder is.
Verder is de rand zwart en niet alu. Achterkant bij de aansluitingen is nu wit ipv grijs.

De 65C7 was nog eens €800 duurder dan de 65B6.

• raymen12345
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 23-03-2024

raymen12345

nooit te oud om te leren

65 is echt geen straf
Mag hier zelfs de 77" komen
En op de 65e6 is 3d gewoon een genot
Ik snap niet waarom dat er nu perse afmoet
Persoonlijk kijk ik liever 3d dan 4k op dit scherm, zo goed is het

oled 65e6v,denon avrx7200,dune 4k solo,samsung uhd k8500,asw speakers rondom,svs sb13 ultra

• XilenceSR
THX schreef op maandag 20 maart 2017 @ 14:40:
[...]

Wat is dicht bij elkaar? Ik kreeg een aanbieding waar tussen de 65B6 en 55C7 nog €800 zat.
Los van het feit dat ik 1.65m net teveel vond op de plek waar bij ons de tv staat, vind ik 1.39m geen straf.

De reden dat ik voor de nieuwste 55C7 ben gegaan, is dat "men" zegt dat de grijswaarden een stuk verbeterd zijn en dat de rode gloed (door de 3D polarisatie wellicht?) een stuk minder is.
Verder is de rand zwart en niet alu. Achterkant bij de aansluitingen is nu wit ipv grijs.

De 65C7 was nog eens €800 duurder dan de 65B6.
Wat ik heb begrepen uit het prijzentopic heeft iemand de 65B6V meegekregen heeft voor 2799. Dit was voordat de 7-serie beschikbaar was. Daarnaast zijn er geen harde bedragen genoemd maar de 55c7v is met "ongeveer 20%" korting door mensen opgehaald. Zeg rond de 2500. Met de prijsontwikkelingen zou dit verschil van 300 misschien nog kleiner kunnen worden in de nabije toekomst.

• Grudgie
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 22-12 18:45

Grudgie

PSN: Grudgie7

Wie hebben er al 4K films gezien op hun tv? Want bij sommige films heb ik wel HDR en bij sommige films niet.

Je ziet trouwens wel enorm verschil tussen 4K en 1080P zeg, om te smullen! :D

• ViNOK16Bit
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 26-12 09:18
Phusebox schreef op maandag 20 maart 2017 @ 10:40:
[...]

Ik weet niet hoe het zit op de 7 serie maar op de EF950 is OLED light greyed out in HDR modus. Ik heb nu mn ISF2 instellingen van de kalibratie overgenomen OLED light op 60 gezet en een saturatie in het rood teruggebracht (rood was haast neon). Verder color gamut op wide. Nu gebruik ik dit als instelling voor HDR content. Het is zeker niet te fel, alleen als er koplampen of een zon in beeld verschijnt is het redelijk fel, maar juist die highlights geven mij een goede ervaring.
Grudgie schreef op maandag 20 maart 2017 @ 15:03:
Wie hebben er al 4K films gezien op hun tv? Want bij sommige films heb ik wel HDR en bij sommige films niet.

Jazeker! Niet elke 4K film heeft ook HDR metadata. Je kan op bijvoorbeeld Netflix goed zien welke film/serie 4K is en welke HDR/Dolby Vision aan de badge die erbij staat. Ervan uitgaande dat je een Premium account hebt.

• THX
  • Niet online

THX

XilenceSR schreef op maandag 20 maart 2017 @ 14:48:
[...]

Wat ik heb begrepen uit het prijzentopic heeft iemand de 65B6V meegekregen heeft voor 2799. Dit was voordat de 7-serie beschikbaar was. Daarnaast zijn er geen harde bedragen genoemd maar de 55c7v is met "ongeveer 20%" korting door mensen opgehaald. Zeg rond de 2500. Met de prijsontwikkelingen zou dit verschil van 300 misschien nog kleiner kunnen worden in de nabije toekomst.
Zou allemaal kunnen. Mijn streven was minimaal 20% korting en dat is op dit moment goed te doen.
Het werd dus in mijn geval 3200 om 2400. En 4000 voor 65C7.

Persoonlijk (mening) vind ik 3D net zo'n nonsense optie op een tv als curved en goed geluid.

Ik wilde perse het nieuwste paneel en dito aansturing. Ik wilde ook NU een nieuwe tv na 10 jaar trouwe dienst van m'n Samsung LE46M86. Als de C7 pas in de zomer had gekomen, had ik dus ook gewoon voor de 55B6 gegaan.

• THX
  • Niet online

THX

Grudgie schreef op maandag 20 maart 2017 @ 15:03:

Ik dacht gisteren wat vroeger naar bed te gaan, maar zat kwijlend op de bank "Star Trek - Into Darkness 4K HDR" te kijken. Wist niet dat de LG direct de Plex server op m'n NAS kon aanspreken. Deed ie zonder morren. :+

• Grudgie

Grudgie

THX schreef op maandag 20 maart 2017 @ 15:19:
[...]

Ik dacht gisteren wat vroeger naar bed te gaan, maar zat kwijlend op de bank "Star Trek - Into Darkness 4K HDR" te kijken. Wist niet dat de LG direct de Plex server op m'n NAS kon aanspreken. Deed ie zonder morren. :+
Genieten is dat he!

Doet de TV bij mij zelf ook via Plex, gebruik dan wel XPlay. Maar pakt de film zonder moeite, geen bufferen enzo. :9~

Kan mijn huidige mediaspeler wel verkopen haha.

• raymen12345

raymen12345

nooit te oud om te leren

Het staat niet altijd op de doos vermeld.
The bourne identity heeft het wel,maar wordt niet vermeld
The shallows bv ook hetzelfde
Vrijwel alle gekochte films hebben hdr
Bij netflix is het niet zo moeilijk
Type bij zoeken HDR en je krijgt alle hdr films te zien( het zijn danwel films met dolby vision,maar ja)

oled 65e6v,denon avrx7200,dune 4k solo,samsung uhd k8500,asw speakers rondom,svs sb13 ultra

• raymen12345

raymen12345

nooit te oud om te leren

Heb je ook al 3d met de plex geprobeerd(drama is dat)

• k1978
Hier nog niks echt 4 k gezien .. Laatst the martian gezien met Matt Damon .. Gewoon 1080 maar wat ongelooflijk scherp niet normaal .. Echt watertanden.. Vooral die ruimte scenes dan zie je echt zwart !!

• Grudgie

Grudgie

k1978 schreef op maandag 20 maart 2017 @ 15:27:
Hier nog niks echt 4 k gezien .. Laatst the martian gezien met Matt Damon .. Gewoon 1080 maar wat ongelooflijk scherp niet normaal .. Echt watertanden.. Vooral die ruimte cenes dan zie je echt zwart !!
Moet je die maar gauw eens in 4k met HDR zien. :9~ Dat is pas smullen haha. Dan is 1080p een stuk donkerder qua film.
Beetje jammer dat UHD films gewoon 30 euro of meer kosten... Wil ze best digitaal kopen of huren, maar 30 euro gaat me te ver. Zeker aangezien ik alles wat de moeite waard is ook al in de bioscoop kijk.

• ion
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

ion

Yellowneck schreef op zondag 19 maart 2017 @ 23:20:
[...]

Zag al vaker voorbijkomen dat je erg lovend was over Xplay en dat hiermee 4K streamen wel mogelijk is, in tegenstelling tot de officiele Plex client. Ik kan mij hierin deels vinden, waar de officiele client 4K met geen mogelijkheid normaal wil tonen, doet Xplay dat grotendeels wel. Toch gaat het hier niet helemaal vlekkeloos.

Ik heb hier een desktop PC waar ik de Plex server heb draaien met mijn mediabestanden. Deze is via Wi-Fi verbonden met mijn 5Ghz AC netwerk met een verbindingssnelheid van 866.67 Mbps, dus daar is genoeg speelruimte lijkt mij. Wanneer ik bijvoorbeeld The Grand Tour probeer te streamen (Direct Play, dus originele kwaliteit, geen transcoding) gaat dit redelijk goed, maar bij de stukjes met wat hogere bitrates gaat het toch even haperen en stilstaan. Heb dit wanneer ik mijn B6 zowel bekabeld als draadloos op mijn netwerk gooi.

Wanneer ik de desbetreffende videobestand analyseer, zie ik dat het stotteren dus inderdaad voorkomt bij de stukken met de uitschieters qua bitrate. De piek zit zelfs rond de 276 Mbps. Dit is (ruim) onder mijn Wi-Fi netwerk (zelfs wanneer deze belast wordt valt de verbinding niet lager dan 580~650Mbps)
[afbeelding]

Een iets minder extreem voorbeeld is het Taipei Fireworks 4K demo filmpje. Deze heeft gemiddeld een bitrate van ongeveer 100 Mbps en dat trekt ie ook niet over mijn Wi-Fi.

In het topic van de ontwikkelaar achter Xplay las ik dat hij zei dat het weleens aan de chip van sommige televisies kon liggen. Dat deze simpelweg niet krachtig genoeg zijn om dergelijke bitrates te handlen én de Wi-Fi verbinding (met alle inkomende data die die moet verwerken).
Ga binnenkort eens even een UTP kabel van mn desktop naar de router trekken, wellicht dat een stabielere verbinding helpt.

Aangezien jij dezelfde TV hebt, heb jij toevallig ook het Taipei 4K demo filmpje, zou je die eens kunnen testen of dat vlekkeloos gaat? :> O-) Zo ja, dan ligt het gewoon aan mijn netwerk :+
Ik kan the grand tour zonder bufferen afspelen. TV is aangesloten op lan en mijn pc ook. Tv op wifi dan buffert ie een paar keer heel kort.

Het hele seizoen van grand tour is 263GB en avg bitrate is 50mbps.

• Grudgie

Grudgie

Phusebox schreef op maandag 20 maart 2017 @ 15:31:
Beetje jammer dat UHD films gewoon 30 euro of meer kosten... Wil ze best digitaal kopen of huren, maar 30 euro gaat me te ver. Zeker aangezien ik alles wat de moeite waard is ook al in de bioscoop kijk.
Dan download je toch de film en speel je hem af via je TV. Als je een NAS hebt ofzo. :)
Grudgie schreef op maandag 20 maart 2017 @ 15:34:
[...]

Dan download je toch de film en speel je hem af via je TV. Als je een NAS hebt ofzo. :)
Dat mag niet hè. Heb wel eens gezocht om te testen, maar kon ook niks vinden.

[ Voor 11% gewijzigd door Phusebox op 20-03-2017 15:50 ]

• Yellowneck
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Yellowneck

Dure hobby....:\

ionn schreef op maandag 20 maart 2017 @ 15:33:
[...]

Ik kan the grand tour zonder bufferen afspelen. TV is aangesloten op lan en mijn pc ook. Tv op wifi dan buffert ie een paar keer heel kort.

Het hele seizoen van grand tour is 263GB en avg bitrate is 50mbps.
Hmm..interessant. Weet ik in ieder geval dat het geen beperking is van de chipset van de televisie :+. Ook interessant dat het bij jou juist via Ethernet het bufferloos werkt en via Wi-Fi juist niet (tenzij je geen AC-netwerk hebt, dan is het logisch).
In ieder geval thanks voor het testen. Ging inderdaad om die bestanden O-) :o . Ik ga wel verder tweaken, het is niet zozeer een OLED gerelateerd probleem meer dan als die het bij jullie wel goed doet.

Fotogear: Canon EOS RP | Canon 400D + BG-E3 | RF 24-105mm F4.0L | 50mm F1.8 | 17-40mm F4.0L | 70-200mm F4.0L | 100mm F2.8L Macro | 430EX II

Yellowneck schreef op maandag 20 maart 2017 @ 15:48:
[...]

Hmm..interessant. Weet ik in ieder geval dat het geen beperking is van de chipset van de televisie :+. Ook interessant dat het bij jou juist via Ethernet het bufferloos werkt en via Wi-Fi juist niet (tenzij je geen AC-netwerk hebt, dan is het logisch).
In ieder geval thanks voor het testen. Ging inderdaad om die bestanden O-) :o . Ik ga wel verder tweaken, het is niet zozeer een OLED gerelateerd probleem meer dan als die het bij jullie wel goed doet.
Ondersteunt de 6 of 7 serie wel AC? Ik heb bijna het gevoel van niet.

• Egbert Jan
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 26-12 00:52
Heeft de 7 serie hdmi 2.0b of hdmi 2.0a?

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
THX schreef op maandag 20 maart 2017 @ 15:19:
[...]
Ik neem aan dat je dat niet voor de extra felle beeld passages in die film hebt gedaan, want dat komt in de (originele) HDR versie van die film vrijwel niet voor, en dat was ook niet de bedoeling blijkbaar. Subtiel, film is zelfs vrij donker over het algemeen.

Testing, one, two ...

• ion
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

ion

Yellowneck schreef op maandag 20 maart 2017 @ 15:48:
[...]

Ik heb een ac netwerk. We hebben de Asus ac87u. Maar ik zit op de zolder. Dus 5ghz en 2.4ghz is even snel. Maar ik speel het met plex af niet xplay. Ik moet xplay nog even kopen.

Plex probeert wel alles te transcode altijd. Kan ook zijn dat je NAS het dan niet trekt. Ik had met star trek 2013 film dat ie heel tijd bufferde. Dat lag dus aan snelheid van het transcode. Je kan in de logs kijken hoe snel dit gebeurt.

• Yellowneck
  • Niet online

Yellowneck

Phusebox schreef op maandag 20 maart 2017 @ 15:50:
[...]

Ondersteunt de 6 of 7 serie wel AC? Ik heb bijna het gevoel van niet.
Dat is je gevoel. Het feit is dat er gewoon een 802.11a/c chip in zit.
Dat je misschien niet de snelheden haalt kan liggen aan interferentie tussen kanalen, andere radiogolven of een te goedkope router die het verkeer niet aan kan.
ionn schreef op maandag 20 maart 2017 @ 15:56:
[...]

Ik heb een ac netwerk. We hebben de Asus ac87u. Maar ik zit op de zolder. Dus 5ghz en 2.4ghz is even snel. Maar ik speel het met plex af niet xplay. Ik moet xplay nog even kopen.

Plex probeert wel alles te transcode altijd. Kan ook zijn dat je NAS het dan niet trekt. Ik had met star trek 2013 film dat ie heel tijd bufferde. Dat lag dus aan snelheid van het transcode. Je kan in de logs kijken hoe snel dit gebeurt.
Nee, ik trek The Grand Tour niet vanaf een NAS, maar van mijn desktop PC een paar meter verderop. Hierin zit een i7-4790, dus dat is voldoende. Bovendien heb ik mijn Plex Media Server ingesteld dat deze alles lossless (dus original) doorstuurt, zonder en- of transcoding.

Denk dat het hierin misschien ook het verschil zit dat deze het bij jou wel doet over Ethernet? Want er zitten meerdere stukken in met een bitrate van ruim boven de ethernet snelheid (100mbit), dus stuur jouw Plex server het misschien in wat lagere kwaliteit door? Ik heb hier namelijk nog niemand gehoord waarbij 4K streamen via de officiele Plex WebOS app vlekkeloos lukte en bij Xplay juist wel.

Die Asus AC87U is wel een beest van een router. Wellicht dat mijn el-cheapo router (pricewatch: TP-Link Archer C5) simpelweg zoveel verkeer via Wi-Fi niet trekt. Afijn, genoeg te testen dus :+

[ Voor 66% gewijzigd door Yellowneck op 20-03-2017 16:08 ]

Fotogear: Canon EOS RP | Canon 400D + BG-E3 | RF 24-105mm F4.0L | 50mm F1.8 | 17-40mm F4.0L | 70-200mm F4.0L | 100mm F2.8L Macro | 430EX II

• k1978
Mijn mediaplayer is nu de himedia q5 pro.. Ondanks die adverteren met 4k gaat deze maar tot resolutie van 2160..

De nvidia shield wel volledig 4k resolutie??

• GANGSTERKILLER
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 15-05-2018
Nog geen reviews van de C7 en amper hands-on ervaringen van gebruikers. Zelfs niet op AV(S)Forum. Ik moet eigenlijk gewoon geduld hebben maar toch heb ik zwaar de drang om deze TV te bestellen, net als sommige van jullie dat hebben gedaan voor €2399 inclusief 5 jaar garantie. ;)

Maar ik ben altijd zo zenuwachtig met het kopen van ook maar iets dat een beeldscherm heeft. Dode pixels is een ware nachtmerrie voor mij, ook al zie je ze niet op een "afstandje". Ik heb hier geen boodschap aan en ik ga er zeker niet mee dealen.

Ook vertical banding hoef ik niet te zien op zo'n dure OLED. Op mijn VT60 zie ik er soms twee en als je eenmaal weet dat ze er zitten dan blijf je het gewoon zien.

Maar stel dat ik nu in één keer de panel loterij win met m'n eerste OLED TV aankoop, dat mag me eigenlijk wel eens gebeuren na al die jaren dat ik heb geinvesteerd in TV's.

Ik ben mijn VT60 zat, de achterkant wordt absurd heet (vooral in de zomer), kan die agressieve ABL niet meer uitstaan, haat die plasma dithering noise en kan die ventilatoren missen als kiespijn. ;w

[ Voor 4% gewijzigd door GANGSTERKILLER op 20-03-2017 16:18 ]

• Yellowneck
  • Niet online

Yellowneck

k1978 schreef op maandag 20 maart 2017 @ 16:05:
Mijn mediaplayer is nu de himedia q5 pro.. Ondanks die adverteren met 4k gaat deze maar tot resolutie van 2160..

Dat is toch 4K :+ (2160p)

UltraHD is het ook eigenlijk want 4K is het allemaal niet.

• k1978
Ooh ja sorry .. Weet niet waar ik last van had hehe

Misschien wil ik graag een nvidia shield 😄

[ Voor 34% gewijzigd door k1978 op 20-03-2017 16:12 ]

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21:06

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

Ja de Nvidia Shield is volledig 4K (Zelfs 4:4:4) met HDR. Heb hem zelf ook ;)

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

• k1978
Ja maar misschien mijn himedia ook.. Dat 4:4:4 heb ik nooit echt begrepen .. Zie dit ook vaak voorbij komen bij ps4 pro..

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21:06

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

• k1978
jeroen11 schreef op maandag 20 maart 2017 @ 08:15:
De afstandbediening bij de B6 vind ik niet heel fraai en bovendien mis ik play, pause en fwd/rwd knoppen. Ik zie dat op eBay de E6 afstandbediening (AN-MR700) wordt aangeboden. Deze lijkt er en in twee varianten te zijn, verschil zit in de knoppen onder 3d/input/settings. De standaard afstandbediening heeft 4x kleur en daaronder 'text', 't.opt' en 'focus'.

Variant 1 met extra: play, pause & info (beeld, eBay)
Variant 2: met extra: rwd, play, fwd, pause, caption; text, t.opt ontbreken (beeld, eBay)

Variant 2 zou ik liever willen, omdat ik de fwd/rwd knoppen meer zal gebruiken dan text en t.opt. Krijg vermoeden dat deze echter het Amerikaanse model is. Zou die nog werken bij de B6 denken jullie?
Ik ben ook benieuwd.. Mocht je wat weten hoor ik het graag.. Bestel ik hem ook..

• Pietervs
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Pietervs

is er al koffie?

[...]

<knipje>
In dit topic zijn meer problemen bij 55 inch dan 65 inch voorgekomen. Maar bij elk formaat kan je mindere en betere schermen tegenkomen. Je moet gewoon ook wat geluk hebben. Helaas blijft het een loterij.
Dat kan natuurlijk ook komen doordat de 55-ers een stuk meer verkocht worden dan de 65-inch tv's... :)

Pvoutput 3.190 Wp Zuid; Marstek Venus 5.12 kWh; HW P1; BMW i4 eDrive40

• ViNOK16Bit
k1978 schreef op maandag 20 maart 2017 @ 16:17:
Ja maar misschien mijn himedia ook..
Ja dat kan jou himedia ook. Alleen weet ik niet welke colorspaces die allemaal ondersteund. Bij de Shield kun je in ieder geval kiezen in de settings:
YCbCr 4:2:2 12-bit Rec.2020
YCbCr 4:2:0 10-bit Rec.2020
YCbCr 4:2:2 12-bit Rec.709
YCbCr 4:2:0 10-bit Rec.709
YCbCr 4:4:4 8-bit Rec.709
YCbCr 4:2:0 8-bit Rec.709

• k1978
Heb die functies nergens gezien..

• Raziel
Phusebox schreef op maandag 20 maart 2017 @ 15:31:
Ik vind 500 euro voor een speler erger dan die 30 euro per schijfje. Ik wil best graag Planet Earth 2 kopen als UHD BluRay, maar om nou 500 euro voor een speler neer te tellen. Die Oppo die zou geweldig moet zijn kost zelfs 849 euro. Mijn eerste auto's kostten minder ... en nee, dat waren geen barrels, daar heb ik meerdere jaren plezier van gehad :+

• Drial
Raziel schreef op maandag 20 maart 2017 @ 16:59:
[...]

Ik vind 500 euro voor een speler erger dan die 30 euro per schijfje. Ik wil best graag Planet Earth 2 kopen als UHD BluRay, maar om nou 500 euro voor een speler neer te tellen. Die Oppo die zou geweldig moet zijn kost zelfs 849 euro. Mijn eerste auto's kostten minder ... en nee, dat waren geen barrels, daar heb ik meerdere jaren plezier van gehad :+
Voor € 300 heb je toch ook wel een goede uhd speler? Of zit er ook nog verschil in beeldkwaliteit die verwerkt wordt?

• pennywise666
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 11-12 11:29
Phusebox schreef op maandag 20 maart 2017 @ 13:29:
[...]

Zal die eens bekijken, Netflix?

En tja 65 inch, hangt ook af van je kamer. Ik zit op 2,5 meter van 55 inch, wil echt niet groter. Dit is nu al een redelijke impact.
55 is veel te klein op die afstand man!
65 is perfect op 2,5 meter!
en het went snel hoor.
en je wil toch optimaal van 4k kunnen genieten??+bioscoop effect?
ik ga 65 inch op 2,5 meter afstand kopen aan het eind van het jaar.

• pennywise666
GANGSTERKILLER schreef op maandag 20 maart 2017 @ 16:07:
Nog geen reviews van de C7 en amper hands-on ervaringen van gebruikers. Zelfs niet op AV(S)Forum. Ik moet eigenlijk gewoon geduld hebben maar toch heb ik zwaar de drang om deze TV te bestellen, net als sommige van jullie dat hebben gedaan voor €2399 inclusief 5 jaar garantie. ;)

Maar ik ben altijd zo zenuwachtig met het kopen van ook maar iets dat een beeldscherm heeft. Dode pixels is een ware nachtmerrie voor mij, ook al zie je ze niet op een "afstandje". Ik heb hier geen boodschap aan en ik ga er zeker niet mee dealen.

Ook vertical banding hoef ik niet te zien op zo'n dure OLED. Op mijn VT60 zie ik er soms twee en als je eenmaal weet dat ze er zitten dan blijf je het gewoon zien.

Maar stel dat ik nu in één keer de panel loterij win met m'n eerste OLED TV aankoop, dat mag me eigenlijk wel eens gebeuren na al die jaren dat ik heb geinvesteerd in TV's.

Ik ben mijn VT60 zat, de achterkant wordt absurd heet (vooral in de zomer), kan die agressieve ABL niet meer uitstaan, haat die plasma dithering noise en kan die ventilatoren missen als kiespijn. ;w
* knip *
Onzinnige post

[ Voor 3% gewijzigd door S1NN3D op 21-03-2017 07:37 ]

pennywise666 schreef op maandag 20 maart 2017 @ 17:18:
[...]

en het went snel hoor.
Nee dat kijkt echt niet prettig vind ik. Liefst had ik een maatje kleiner gekocht maar ja bestaat niet.

• Vulcan750
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23:18
pennywise666 schreef op maandag 20 maart 2017 @ 17:18:
[...]

en het went snel hoor.
Wat een onzin! Prima als je een speciale tvkamer hebt, maar als je een niet al te grote huiskamer hebt is 55" een heel mooi formaat en domineert niet direct de hele kamer.

Volvo XC40 Recharge MY23 SM 19", Easee Home, Marstek Venus C 2,56kWh, Venus A 2,12kWh, HW P1, MT CT003, ☀️2,7kWp, Ariston Lydos Hybrid WP boiler

• ViNOK16Bit
Vulcan750 schreef op maandag 20 maart 2017 @ 17:26:
[...]

Wat een onzin! Prima als je een speciale tvkamer hebt, maar als je een niet al te grote huiskamer hebt is 55" een heel mooi formaat en domineert niet direct de hele kamer.
Ik denk dat dat ook persoonlijk is. Nu kijk ik iets meer dan een jaar naar een 55" en fantaseer al over de volgende tv die dan minimaal 65" zal zijn. Wanneer het voor mij tijd is voor een nieuwe tv hoop ik dat de W7 betaalbaar is. :9~

• Cardwizard
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 26-12 17:48
Raziel schreef op maandag 20 maart 2017 @ 14:37:
[...]

maar zet een SD zender op en dan gaat het net.
Waarom zou je dat doen ook ? 8)

• zwembroek
Ik zit ongeveer 3 max 3,5 meter van mijn 65inch. Het is omdat groter nog niet betaalbaar is, anders had hier nu de grootste maat oled gehangen. Ben alweer zo erg gewend aan 65 inch dat ik het normaal vind

• Raziel
Treevium schreef op maandag 20 maart 2017 @ 17:54:
[...]

Waarom zou je dat doen ook ? 8)
Omdat er meer is dan NPO en RTL en National Geographic. In een ideale wereld is de slechtste uitzending minimaal in HD, maar die vlieger gaat niet op. En neem bijvoorbeeld iets als 'een gevaar op de weg' of 'funniest home videos', niet dat ik het kijk, maar dat zijn vaak beelden van voor de oorlog. Dat vind ik op 55" echt op droevig van te worden. Het zal maar je favoriete programma zijn en je moet er op 2,5 meter afstand op kijken op een 65". Je huilt jezelf in slaap.
Drial schreef op maandag 20 maart 2017 @ 17:04:
[...]

Voor € 300 heb je toch ook wel een goede uhd speler? Of zit er ook nog verschil in beeldkwaliteit die verwerkt wordt?
Er zijn er welgeteld vier volgens Tweakers pricewatch.

categorie: Blu-ray en DVD

Toegegeven, die Samsung is 'maar' 223 euro, maar die vind ik te lelijk om op te spugen. De volgende is alweer 399. En ja, er zit zeker verschil in. Die Samsung krijgt niet de beste reviews.

• Cardwizard
Raziel schreef op maandag 20 maart 2017 @ 18:43:
[...]

Omdat er meer is dan NPO en RTL en National Geographic. In een ideale wereld is de slechtste uitzending minimaal in HD, maar die vlieger gaat niet op. En neem bijvoorbeeld iets als 'een gevaar op de weg' of 'funniest home videos', niet dat ik het kijk, maar dat zijn vaak beelden van voor de oorlog. Dat vind ik op 55" echt op droevig van te worden. Het zal maar je favoriete programma zijn en je moet er op 2,5 meter afstand op kijken op een 65". Je huilt jezelf in slaap.
.
Als je het niet kijkt wat is dan het probleem. ? De programma's die je trouwens opnoemt zijn op elke tv bagger

• raymen12345

raymen12345

nooit te oud om te leren

Klopt van die samsung
Heb hem ook
Er zit ook geen display op,maar om te beginnen met een speler van 7-800€ en dan schijfjes van 25-30€ vondt ik wat teveel van het goede

De damsung doet verder wel heeeel goed zijn best
Beeld en geluid zijn gewoon heel goed
Enmeestal staat de apperatuur weggewerkt in een kast

• Grudgie

Grudgie

Dat er nog mensen zijn die een Blu-ray of een UHD speler aanschaffen. Koop je weer films en zoveel jaren heb je 8K. Kan je weer opnieuw speler kopen en nieuwe schijfjes.

Nee, ik download alles wel lekker en stream alles.

Als ze nou alles stukken goedkoper maken, maar nee.

• Cardwizard
Grudgie schreef op maandag 20 maart 2017 @ 18:57:
Dat er nog mensen zijn die een Blu-ray of een UHD speler aanschaffen. Koop je weer films en zoveel jaren heb je 8K. Kan je weer opnieuw speler kopen en nieuwe schijfjes.

Nee, ik download alles wel lekker en stream alles.

Als ze nou alles stukken goedkoper maken, maar nee.
Het "probleem" is gewoon nog steeds dat als je het beste beeld wil er geen LEGAAL alternatief is voor fysieke schijven , streamen komt niet in de buurt van die kwaliteit en ook de nieuwste film huren is niet mogelijk in een goede kwaliteit

Dus wil je perfecte kwaliteit en niet illegaal downloaden dan ben je toch echt daar op aangewezen

[ Voor 7% gewijzigd door Cardwizard op 20-03-2017 19:03 ]

• Raziel
Treevium schreef op maandag 20 maart 2017 @ 18:52:
[...]

Als je het niet kijkt wat is dan het probleem. ? De programma's die je trouwens opnoemt zijn op elke tv bagger
Ik geef alleen aan dat niet alles goud is wat er op je OLED draait. Niet HD zenders zijn op korte afstand geen genot om naar te kijken. Denk aan DivX van vroeger, prima te doen op je monitor, maar kijk het op een groter scherm dan valt het tegen. Mensen die alleen 1080p of 4K kijken en PS4 spelen op 4K en zeggen, hoe groter hoe groter hoe beter en ik zou 80" op een meter willen zijn imo niet reëel.

• raymen12345

raymen12345

nooit te oud om te leren

Ben ik wel enigzins met je eens
Maar als iedereen alleen maar download en niks koopt zal het zo afgelopen zijn met streamen en downloaden
Ergens zal geld verdient moeten worden
En de kwaliteit van uhd disc is echt beter dan de download

Maar wie een oled aanschaft kijkt toch geen
Vhs divx of dvd meer

We zijn nu toch wel in het 1080p uhd4k wereld beland

[ Voor 20% gewijzigd door raymen12345 op 20-03-2017 19:07 ]

Verwijderd

Raziel schreef op maandag 20 maart 2017 @ 18:43:
[...]

Er zijn er welgeteld vier volgens Tweakers pricewatch.

categorie: Blu-ray en DVD

Toegegeven, die Samsung is 'maar' 223 euro, maar die vind ik te lelijk om op te spugen. De volgende is alweer 399. En ja, er zit zeker verschil in. Die Samsung krijgt niet de beste reviews.
LG komt binnenkort ook met een UltraHD-speler. Volgens mij heb ik ergens gelezen dat de prijs ook rond € 300,00 wordt.
k1978 schreef op maandag 20 maart 2017 @ 16:05:

Ik ben afgelopen vrijdag overgestapt van de HiMedia Q5 Pro naar een NVIDIA SHIELD. Heel fijn apparaat _/-\o_

• Cardwizard
Raziel schreef op maandag 20 maart 2017 @ 19:04:
[...]

Ik geef alleen aan dat niet alles goud is wat er op je OLED draait. Niet HD zenders zijn op korte afstand geen genot om naar te kijken. Denk aan DivX van vroeger, prima te doen op je monitor, maar kijk het op een groter scherm dan valt het tegen. Mensen die alleen 1080p of 4K kijken en PS4 spelen op 4K en zeggen, hoe groter hoe groter hoe beter en ik zou 80" op een meter willen zijn imo niet reëel.
Dat is natuurlijk geen oled probleem , maar iets wat op elke tv bagger zal zijn , een groter formaat van elk type tv is met die kwaliteit natuurlijk niet echt geweldig , maar wie koopt er ook een grote tv i'm vervolgens die bagger te kijken

• raymen12345

raymen12345

nooit te oud om te leren

Da bedoel ik

Op zon scherm kijk je alleen 1080p of 4k
Soms kan een 720p er nog meedoor
Maar alles daaronder moet je toch op zon scherm niet willen afspelen
Sorry hoor we zijn in een tijdperk waar iedereen die een oled heeft ook de middelen heeft om op zijn minst full hd af te kunnen spelen

• Cardwizard
raymen12345 schreef op maandag 20 maart 2017 @ 19:04:
Ben ik wel enigzins met je eens
Maar als iedereen alleen maar download en niks koopt zal het zo afgelopen zijn met streamen en downloaden
Ergens zal geld verdient moeten worden
En de kwaliteit van uhd disc is echt beter dan de download

Maar wie een oled aanschaft kijkt toch geen
Vhs divx of dvd meer

We zijn nu toch wel in het 1080p uhd4k wereld beland
Ik wil helemaal niks kopen , maar eenmalig een film kijken in perfecte kwaliteit ... eerder downloade ik alles wat los en vast zat maar daar ben ik al een tijd mee gestopt

Nu ik alles op de legale manier wil doen is het meestal huilen met de pet op , het is gewoonweg niet mogelijk om de kwaliteit van illegaal gedownload materiaal te evenaren met legaal aanbod , om nog maar te zwijgen over het aanbod , hoe moet ik bv legaal Game of Thrones weer kijken als het nieuwe seizoen van start gaat ? (Niet meer mogelijk met KPN)

Er klopt dus helemaal niks van op deze manier

• raymen12345

raymen12345

nooit te oud om te leren

Ja dan mot je wachten
Of ziggo die zend het gewoon uit
Ook black sails bij ziggo is om te smullen
Het is er wel maar je moet goed zoeken

• Raziel
Treevium schreef op maandag 20 maart 2017 @ 19:08:
[...]

Dat is natuurlijk geen oled probleem , maar iets wat op elke tv bagger zal zijn , een groter formaat van elk type tv is met die kwaliteit natuurlijk niet echt geweldig , maar wie koopt er ook een grote tv i'm vervolgens die bagger te kijken
Het lijk wel groundhog day ... omdat er meer is dan NPO, RTL en NatGeo HD. Je gebruikt een TV (lijkt me) ook weleens om TV te kijken. Helaas is lang niet alles in goede kwaliteit. Dat is inderdaad geen OLED probleem, maar iemand vraagt advies of hij 55" of 65" moet kopen, dus ik geef alleen mijn mening, waarin ik aangeef dat ik geen 65" zou willen om op 2,5 meter afstand reguliere TV te kijken. Zou het voor een mancave zijn, waar ik alleen game en Full HD en 4K kijk, dan zou 65" er zo in mogen, misschien zelfs wel groter, maar voor SDTV niet.

• Cardwizard
Raziel schreef op maandag 20 maart 2017 @ 19:16:
[...]

Het lijk wel groundhog day ... omdat er meer is dan NPO, RTL en NatGeo HD. Je gebruikt een TV (lijkt me) ook weleens om TV te kijken. Helaas is lang niet alles in goede kwaliteit. Dat is inderdaad geen OLED probleem, maar iemand vraagt advies of hij 55" of 65" moet kopen, dus ik geef alleen mijn mening, waarin ik aangeef dat ik geen 65" zou willen om op 2,5 meter afstand reguliere TV te kijken. Zou het voor een mancave zijn, waar ik alleen game en Full HD en 4K kijk, dan zou 65" er zo in mogen, misschien zelfs wel groter, maar voor SDTV niet.
Klopt inderdaad , ik zou zeggen ga voor 65 inch ! Ik had eerst 55 inch maar daar had ik (en zelfs mijn vrouw) snel spijt van , en heb die dus snel weer ingeruild en een 65 inch meegenomen , ook met slechte kwaliteit ben ik zo blij met dit scherm >:)

• Cardwizard
raymen12345 schreef op maandag 20 maart 2017 @ 19:13:
Ja dan mot je wachten
Of ziggo die zend het gewoon uit
Ook black sails bij ziggo is om te smullen
Het is er wel maar je moet goed zoeken
Niet echt voor dit topic maar het is gewoon slecht geregeld op deze manier , ik kon er redelijk mee "leven" tot HBO bij KPN weg ging , ik zit dus echt met een "probleem" nu , waarom is het nou niet mogelijk 1 goeie dienst te maken waar we alles kunnen kijken , ik zou daar flink voor betalen in ieder geval

• raymen12345

raymen12345

nooit te oud om te leren

Ja ik zie ook niet echt het probleem met die enkele sd zender
En funniest home videos ziet er netgens goed uit

• AgeOfPanic
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 25-12 23:23
Verwijderd schreef op maandag 20 maart 2017 @ 19:06:
[...]

LG komt binnenkort ook met een UltraHD-speler. Volgens mij heb ik ergens gelezen dat de prijs ook rond € 300,00 wordt.

[...]

Ik ben afgelopen vrijdag overgestapt van de HiMedia Q5 Pro naar een NVIDIA SHIELD. Heel fijn apparaat _/-\o_
Vergeet ook de Xbox One Slim niet. Kan tegenwoordig ook HD audio bitstreamen em je hebt meteen een game console.

• zwembroek
Ik vind het best opmerkelijk om te lezen dat de 7 serie hetzelfde paneel gebruikt als de 6 serie! Door een aanpassing van hun ABL software hebben ze een hogere piek helderheid kunnen realiseren. Zou wel een stunt zijn dat LG dit via een firmware upgrade mogelijk maakt voor de 6 serie. Maar reken er maar niet op haha. Ook de halve stappen in grijswaarden lijkt allemaal software matig te zijn. En bij deze tekst sluit ik mij volledig aan: Realistically, none of the improvements (except perhaps for the cleaner near-black rendition) will be enough to persuade owners of 2016 LG OLEDs to upgrade, considering they’ll have to give up the class-leading 3D

• Resinman
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 02-12 08:58

(Duits)

Verwijderd

Iemand hier ervaring met de volgende issue?

Ik heb een PS4 pro met LG E6. Eerder werkte deze combinatie perfect. Onlangs de HDMI kabel uit de PS4 en tv gehaald om ergens anders te gebruiken. Zojuist de HDMI kabel weer aangesloten en ik krijg geen beeld meer (no signal scherm). Als ik 'HDMI Ultra HD Deep Color' uit zet krijg ik wel beeld. Ik wil natuurlijk deze setting aan hebben staan voor HDR gaming, maar dan krijg ik het no signal scherm. Gisteren werkte dit nog normaal. Hebben jullie een idee hoe ik dit weer werkend kan krijgen?

• raymen12345

raymen12345

nooit te oud om te leren

Stekker eruit

zwembroek schreef op maandag 20 maart 2017 @ 19:22:
Ik vind het best opmerkelijk om te lezen dat de 7 serie hetzelfde paneel gebruikt als de 6 serie! Door een aanpassing van hun ABL software hebben ze een hogere piek helderheid kunnen realiseren. Zou wel een stunt zijn dat LG dit via een firmware upgrade mogelijk maakt voor de 6 serie. Maar reken er maar niet op haha. Ook de halve stappen in grijswaarden lijkt allemaal software matig te zijn. En bij deze tekst sluit ik mij volledig aan: Realistically, none of the improvements (except perhaps for the cleaner near-black rendition) will be enough to persuade owners of 2016 LG OLEDs to upgrade, considering they’ll have to give up the class-leading 3D
Nee natuurlijk niet. Upgraden van een 2016 naar 2017 model is compleet nutteloos. Ze hadden beter kunnen aangeven of ze het de meerprijs waard vonden als je voor het eerst een OLED koopt.

• raymen12345

raymen12345

nooit te oud om te leren

Ik zou voor geen goud een 2017 model willen
Zeker dat ik weet hoe goed 3d is op het 2016 model
Sorry voor de eigenaren van het nieuwe model

• pennywise666
ja precies,dat bedoel ik dus. het gaat snel wennen,dus dan domineert het helemaal niet meer ook in een kleinere kamer.
dus ik zou lekker 65 inch kopen minimaal.
+optimaal genieten van de 4k.

[ Voor 8% gewijzigd door pennywise666 op 20-03-2017 19:51 ]

• pennywise666
raymen12345 schreef op maandag 20 maart 2017 @ 19:42:
Ik zou voor geen goud een 2017 model willen
Zeker dat ik weet hoe goed 3d is op het 2016 model
Sorry voor de eigenaren van het nieuwe model
maar aan de andere kant worden er steeds minder 3d blurays gemaakt tot het uitsterft.
en 3d komt helemaal al niet op ultra hd bluray.
en om nou steeds dezelfde 3d films te gaan kijken..
ik zou toch voor een nieuwer model gaan, dan maar geen 3d.
dat heb ik toch al op mijn beamer haha.
ik vind het wel jammer dat 3d dood is.
Pagina: 1 ... 74 ... 112 Laatste

Let op:
Dit topic is bedoeld om te discussiëren over OLED televisies; de techniek, voordelen, nadelen, instellingen, etc.

We hebben sinds kort ook een merkspecifiek topic voor LG: [LG OLED] Ervaringen & Discussie. Hier dus geen posts meer betreffende LG.

Als je op zoek bent naar de laatste aanbiedingen kun je een kijkje nemen in \[Prijs-discussie] OLED Televisies. Als je op zoek bent naar persoonlijk aankoopadvies, kun je een topic starten in Consumentenelektronica Aankoopadvies.