Nou ja het is een combinatie brightness en verlichting. Maar had het alleen bij Netflix dus wellicht lag het daar aan.

Ik mijn apparaten via een receiver aangesloten en deze op hdmi 2 (arc) aangesloten.

Hij herkent echt geen apparaten achter de receiver en blijft alles maar set top box noemen. Nogal irritant en er is vast een oplossing voor?

[ Voor 49% gewijzigd door Phusebox op 18-03-2017 18:43 ]

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

• nodog
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 19-12 22:33
Je hebt zeker een Denon receiver? ;-)
nodog schreef op zaterdag 18 maart 2017 @ 18:59:
Je hebt zeker een Denon receiver? ;-)
Yamaha RX A850.

• nodog
Ik denk dat dat hele handshake gebeuren tussen receiver en TV nogal bewerkelijk is. Zal vast niet aan Denon of Yamaha persee liggen maar het is toch vreemd dat het, in deze tijd ven technische topprestaties, niet voor iedereen soepel werkt.

[ Voor 10% gewijzigd door nodog op 18-03-2017 19:15 ]

Als ik naar het all inputs menu ga geeft ie wel de juiste naam weer. Maar niet bij het input selectie scherm.

• Puck
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23-12 17:42
nodog schreef op zaterdag 18 maart 2017 @ 19:14:
Ik denk dat dat hele handshake gebeuren tussen receiver en TV nogal bewerkelijk is. Zal vast niet aan Denon of Yamaha persee liggen maar het is toch vreemd dat het, in deze tijd ven technische topprestaties, niet voor iedereen soepel werkt.
Net als elke "standaard" implementeert elke fabrikant het net even anders. Je ziet ook dat elk merk altijd zijn eigen naam heeft voor HDMI-CEC en eigenlijk alleen aangeeft dat dit werkt met apparaten van hetzelfde merk. Dat dit toevallig werkt met apparatuur van andere merken is vooral geluk. Je kunt er dus (helaas) nooit vanuit dat alles wat betreft HDMI-CEC vlekkeloos werkt, tenzij je alles van dezelfde fabrikant hebt.

Arrived anxious, left bored

• JSA
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 02-01-2023

JSA

Ambition88 schreef op zaterdag 18 maart 2017 @ 18:27:
iemand ervaring met Panasonic tv's? zit echt met smart te wachten tot de prijs van de EZ950 55'' en 65'' bekend worden gemaakt, vind ze qua design mooier dan de LG series, maar ik heb nooit een panasonic tv gehad. :)
Heb zelf 2 Panasonic tv s (1 lcd en 1 plasma) en deze zijn kwalitatief de betere.. Dit ook te horen gekregen van een retailer die bijna nooit deze toestellen terug krijgt voor reparatie tov andere modellen.

Qua beeld is het uiteraard persoonlijke kwestie.. maar ik ben erg tevreden.

Ik ben dan zef ook erg benieuwd hoe de Panasonics Oled tv s het gaan doen... Alle Oled tv's hebben overigens LG panelen en elk merk heeft z zijn eigen software en beeldverwerking hierin verwerkt.
Maar Panasonsic kennende leggen ze meestal de lat vrij hoog.
JSA schreef op zaterdag 18 maart 2017 @ 21:01:
[...]

Heb zelf 2 Panasonic tv s (1 lcd en 1 plasma) en deze zijn kwalitatief de betere.. Dit ook te horen gekregen van een retailer die bijna nooit deze toestellen terug krijgt voor reparatie tov andere modellen.

Qua beeld is het uiteraard persoonlijke kwestie.. maar ik ben erg tevreden.

Ik ben dan zef ook erg benieuwd hoe de Panasonics Oled tv s het gaan doen... Alle Oled tv's hebben overigens LG panelen en elk merk heeft z zijn eigen software en beeldverwerking hierin verwerkt.
Maar Panasonsic kennende leggen ze meestal de lat vrij hoog.
Welke lat, de kwaliteitslat of de prijslat? Ik verwacht beide :+

• JSA

JSA

hahah ja ik denk ook beide... maar ik ga ervan uit dat qua beeldkwaliteit men niet snel consessies zal doen. Heeft iemand al de specs of pics van de Panasonic Oled overigens?

• Ambition88
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 04:10
JSA schreef op zaterdag 18 maart 2017 @ 21:14:
hahah ja ik denk ook beide... maar ik ga ervan uit dat qua beeldkwaliteit men niet snel consessies zal doen. Heeft iemand al de specs of pics van de Panasonic Oled overigens?
YouTube: Panasonic OLED EZ952 zie je niet heel veel maarja :)

valt me net op dat hij zich op 58 seconden verspreekt ''the other issue... the other thing with this tv is'' haha

[ Voor 13% gewijzigd door Ambition88 op 18-03-2017 21:29 ]

• JSA

JSA

ziet er goed uit, wel een vrij robuuste voet dacht ik te zien. Erg benieuwd naar een test en of het de meerprijs waard zal zal tov de 2016 modellen van LG bijv.

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
Een van de redenen waarom ik Yamaha uiteindelijk de rug toe heb gekeerd. Na de zoveelste receiver waarbij ARC steeds maar niet betrouwbaar wilde werken (ook i.c.m. andere TV merken), en ik toch de overstap wilde maken naar een receiver met HDMI 2.0a en 4k/60Hz, toch maar eens voor een ander merk gegaan (Marantz).

Over het algemeen gaat het nu meestal wel goed mag ik wel opmerken, maar helemaal fool-proof is volgens mij geen enkele combinatie, ook aan de TV kant gaat het wel eens mis. Niet dat het met dat model Yamaha ook niet lekker gaat werken hoor, dat wil ik helemaal niet beweren. Eerst maar eens goed proberen.

Testing, one, two ...

• jpvk007
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 25-12 21:17
nodog schreef op vrijdag 17 maart 2017 @ 23:13:
Om even over m'n Denon gedoe verder te gaan. Kom net thuis en de boel werkt weer kompleet niet. Ik vind het echt ongelofelijk dat iets van het ene op het andere moment gewoon niet meer werkt zonder dat je meer gedaan hebt dan de boel uit en aan zetten.

(voor degenen die m'n relaas niet gevolgd hebben, dit gaat over CEC problemen tussen Denon AVR X2300 en LG B6)

edit: 10 minuten later en de remote van de LG weet nu toch soms de bron op de Denon te wijzigen. Raadselachtig...
Om ARC op m'n marantz sr7008 te laten werken met de c7 heb ik op de tv de audio op HDMI gezet. Simplink aan. Op de Receiver ook HDMI bediening aan. Beide apparaten uitgezet en daarna tv aan. Vervolgens springt receiver aan en speelt af via tv audio kanaal (arc dus)
Het probleem bij mij is dat het met de Humax decoder prima werkt maar zodra ik op de receiver iets anders kies blijft er set top box staan. Ongeacht of dat nu Xbox of pc is. Ik dacht dat je op basis van het aangesloten apparaat een andere beeld instelling kon toewijzen. Op de Samsung die ik heb getest werkte het wel zo ( maar ook niet vlekkeloos). Op de C7 werkt het echter nooit.

Oh ja de foto met aansluitingen die iemand vroeg:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/1N9n0SdA4KprdESaivOPEuR2/thumb.jpg

En een banding/hue test:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/IO9yEZHBXlt0nsJvHdnyObIz/thumb.jpg
Dit is op 20% oled light. Bij 50% zie je eigenlijk helemaal niks.

• Niek-panna
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 25-12 00:20
Foto van de aansluitingen.....Het blijft jammer dat LG nog niet de Samsung methode heeft overgenomen met een aparte kastje voor de aansluitingen, nu blijft de TV naar mijn idee te dik en te ver van de muur.

Tweede foto ziet er erg goed uit en uniform, blijft een geweldige TV natuurlijk.

PSN ID: RedrumNL

Hmm geen Spotify app? Dat is wel wel een misser.
Niek-panna schreef op zondag 19 maart 2017 @ 08:00:
Foto van de aansluitingen.....Het blijft jammer dat LG nog niet de Samsung methode heeft overgenomen met een aparte kastje voor de aansluitingen, nu blijft de TV naar mijn idee te dik en te ver van de muur.

Tweede foto ziet er erg goed uit en uniform, blijft een geweldige TV natuurlijk.
Ja vind ik ook jammer. Deze tv is dikker dan die ik vervangen heb bijna twee keer zo dik zelfs. Nu heb ik wel ook een volledig uittrekbare en draaibare beugel dus dat scheelt ook al snel een cm of 4.

[ Voor 4% gewijzigd door Phusebox op 19-03-2017 08:47 ]

• Puck
Phusebox schreef op zondag 19 maart 2017 @ 07:56:
Ik dacht dat je op basis van het aangesloten apparaat een andere beeld instelling kon toewijzen. Op de Samsung die ik heb getest werkte het wel zo ( maar ook niet vlekkeloos). Op de C7 werkt het echter nooit.
Kan ook, maar dit werkt dus voor de meeste mensen niet i.c.m. de gebruikte receiver, zoals ik hier uitleg.
Phusebox schreef op zondag 19 maart 2017 @ 08:05:
Hmm geen Spotify app? Dat is wel wel een misser.
Voor de 2016 lijn is er gewoon een Spotify app. Wellicht nog niet klaar voor jouw WebOS versie? Kun je ergens zien welke dat is?

Puck schreef op zondag 19 maart 2017 @ 09:08:
[...]

Kan ook, maar dit werkt dus voor de meeste mensen niet i.c.m. de gebruikte receiver, zoals ik hier uitleg.

[...]

Voor de 2016 lijn is er gewoon een Spotify app. Wellicht nog niet klaar voor jouw WebOS versie? Kun je ergens zien welke dat is?
Versie 03.50.92

Tja als het met Denon en Yamaha niet werkt heb je toch wel prutswerk geleverd. Wie heeft er nou alles van 1 merk?

[ Voor 3% gewijzigd door Phusebox op 19-03-2017 09:13 ]

• Puck
Phusebox schreef op zondag 19 maart 2017 @ 09:10:
[...]

Versie 03.50.92

Tja als het met Denon en Yamaha niet werkt heb je toch wel prutswerk geleverd.
Klopt hoor. Het is zeker niet netjes, maar er staat natuurlijk in de specs dat het werkt met andere LG "Simplink" apparatuur. Bij Samsung heet het weer AnyNet+. Ondersteund je apparaat dat niet (maar wel HDMI-CEC), dan heb je simpelweg pech en kun je niet verwachten dat alles goed werkt. Blijft natuurlijk belachelijk dit soort "standaarden".

• baba420
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 03:37
Evanesco schreef op zondag 19 maart 2017 @ 08:56:
[...]

Care to share welke tracker? :)
Ongeacht zijn antwoord heb je vooralsnog niet veel aan 4K content wat beschikbaar is op het internet. De 4K content wat nu verkrijgbaar is, wordt geript van streaming diensten zoals Netflix en Amazon en wordt geëncodeerd in h.264 ipv hevc. Je zit dan opgescheept met een inefficiënte codec en als grootste nadeel: de metadata voor het doorgeven van het HDR/Dolby Vision signaal gaat verloren. Dus je krijgt niet de pracht en praal wat je wil zien. Ik heb het getest met seizoen 2 van Marco Polo. Alleen via de Netflix app krijg ik de Dolby Vision pop-up.

4K Blu-Ray's zijn nu al ruim 2 jaar beschikbaar en nog steeds is de kopieerbeveiliging niet gekraakt.
Een 4K Bluray speler moet nog een maandje of 8 wachten helaas. Tenminste ik ga er vanuit dat die ook op de Scorpio (Xbox) zit.

• Evanesco
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 24-12 17:00
baba420 schreef op zondag 19 maart 2017 @ 09:15:
[...]

Ongeacht zijn antwoord heb je vooralsnog niet veel aan 4K content wat beschikbaar is op het internet. De 4K content wat nu verkrijgbaar is, wordt geript van streaming diensten zoals Netflix en Amazon en wordt geëncodeerd in h.264 ipv hevc. Je zit dan opgescheept met een inefficiënte codec en als grootste nadeel: de metadata voor het doorgeven van het HDR/Dolby Vision signaal gaat verloren. Dus je krijgt niet de pracht en praal wat je wil zien. Ik heb het getest met seizoen 2 van Marco Polo. Alleen via de Netflix app krijg ik de Dolby Vision pop-up.

4K Blu-Ray's zijn nu al ruim 2 jaar beschikbaar en nog steeds is de kopieerbeveiliging niet gekraakt.
Dus wat je eigenlijk zegt is dat er niets op zal staan dat beter is dan wat ik op Netflix kan vinden? Dan is het idd niet echt interessant. Ik ben echt super benieuwd naar Planet earth II in 4K. :9~

• ViNOK16Bit
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 26-12 09:18
Puck schreef op zondag 19 maart 2017 @ 09:40:
[...]

Dat is toch ook niet wat @baba420 zegt? Ze zijn er wel (en worden zo genoemd), maar als je deze afspeelt zal de TV niet het HDR signaal oppakken en krijg je dus geen HDR.
Die content is er dus wel. Ik heb meerdere 4k films op m'n nas staan waarbij gewoon de HDR popup verschijnt bij het starten van zo'n film.

• nodog
Ondanks alle problemen die ik heb (gehad) met m'n set-up wil ik wel nog even kwijt dat ik erg tevreden ben met de TV.

Gisteren m'n nieuwe Horizon box binnen gekregen en zelfs de normale TV uitzendingen zien er prachtig uit. Beter dan op m'n oude Horizon lijkt wel. Ik zou het voor de zekerheid graag willen vergelijken maar de oude is kapot dus dat lukt niet. De oude en de nieuwe zien er exact hetzelfde uit dus misschien praat ik hier onzin maar ik denk toch echt een kwaliteitsverbetering op te merken.

Films en gaming zijn helemaal fantastisch. Ik zoek nou nog een goede streaming box voor films. Doe het nu met een oude AC Ryan die geweldig werk levert maar geen 4K aankan en ook bij grotere bestanden in de problemen komt. Goede kwaliteit bestand van 1080P is echter ook al een genot voor het oog.

• Puck
ViNOK16Bit schreef op zondag 19 maart 2017 @ 10:11:
[...]

Die content is er dus wel. Ik heb meerdere 4k films op m'n nas staan waarbij gewoon de HDR popup verschijnt bij het starten van zo'n film.
Okido :) Wat ik heb geprobeerd (niet veel, wel van private trackers) werkte niet. Hoe speel jij je content af?

[ Voor 3% gewijzigd door Puck op 19-03-2017 10:31 ]

• ViNOK16Bit
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 26-12 09:18
Puck schreef op zondag 19 maart 2017 @ 10:13:
[...]

Okido :) Wat ik heb geprobeerd (niet veel) werkte niet. Hoe speel jij je content af?
Met SPMC (kodi) op de Nvidia shield TV. Werkt ook met de X-play app voor Plex overigens.

• raymen12345
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 23-03-2024

raymen12345

nooit te oud om te leren

Als je zoekt op verschillende sites van aanbieders is er genoeg te vinden, heb zelf een film op 15 met hdr op een externe harde schijf staan.
Deze gaat in de LG en speel ik met de interne speler af.
Dit gaat zeeer goed,
En zeer snel

oled 65e6v,denon avrx7200,dune 4k solo,samsung uhd k8500,asw speakers rondom,svs sb13 ultra

• iRenik
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 23:10
Oh ja de foto met aansluitingen die iemand vroeg:
[afbeelding]
Super, dank voor de genomen moeite!

Inderdaad zoals gezegd is het geheel best dik en komt het ver van de muur.
Een vaste, vlakke beugel zal zeker nog wel wat schelen.

De aansluitingen zo dicht op de zijkant van de tv zijn echt onbegrijpelijk/onnodig.
Helaas voor mij persoonlijk aan de linkerkant (rechts zou niet uitmaken).

Als ze dit OLED scherm nou eens in het frame van Samsung Q9F zouden stoppen ;)

• Niek-panna
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 25-12 00:20
iRenik schreef op zondag 19 maart 2017 @ 10:37:
[...]

Super, dank voor de genomen moeite!

Inderdaad zoals gezegd is het geheel best dik en komt het ver van de muur.
Een vaste, vlakke beugel zal zeker nog wel wat schelen.

De aansluitingen zo dicht op de zijkant van de tv zijn echt onbegrijpelijk/onnodig.
Helaas voor mij persoonlijk aan de linkerkant (rechts zou niet uitmaken).

Als ze dit OLED scherm nou eens in het frame van Samsung Q9F zouden stoppen ;)
Laatste zin!!! couldn't agree more.
Het design heeft bij mij ook zeker invloed of ik een TV koop of niet.

PSN ID: RedrumNL

• Grudgie
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 22-12 18:45

Grudgie

PSN: Grudgie7

Hoe doe je zo'n banding/hue test?

• raymen12345

raymen12345

nooit te oud om te leren

You tube

Banding test

oled 65e6v,denon avrx7200,dune 4k solo,samsung uhd k8500,asw speakers rondom,svs sb13 ultra

Hoe kan ik content van mijn Synology bekijken? Heb wat videos in DS Video staan maar de tv vind niks.

• Puck
Phusebox schreef op zondag 19 maart 2017 @ 11:31:
Hoe kan ik content van mijn Synology bekijken? Heb wat videos in DS Video staan maar de tv vind niks.
DLNA aanzetten en van via Video & Photo's de Synology selecteren.

Puck schreef op zondag 19 maart 2017 @ 11:33:
[...]

DLNA aanzetten en van via Video & Photo's de Synology selecteren.
Tja dat leek me ook maar niks.

Mijn humax decoder vind hij wel maar als ik daar iets van afspeelt switch het geluid niet op de receiver.

En ik maar denken dat die Samsung KS8000 een drama was qua functionaliteit :(

[ Voor 30% gewijzigd door Phusebox op 19-03-2017 11:49 ]

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

In de winkels viel het mij nooit op maar ik zie op foto's van mensen die een TV thuis hebben dat de paarse gloed erg duidelijk is. Is dit daadwerkelijk ook zo of zijn de foto's ongelukkig genomen?

Zo schrok ik van de foto van hieronder.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/Aq78oWkp4PCvS8UVNSFZbKZN/full.png

[ Voor 7% gewijzigd door Fietsbel op 19-03-2017 11:47 ]

39

• raymen12345

raymen12345

nooit te oud om te leren

nope ,zie je helemaal niks van.
wel moet ik de lampen die achter mij hangen uitdoen, want die storen wel in het beeld (vindt ik)
verder is met daglicht ook perfect te kijken, de helderheid van dit scherm is gewoon top

• Puck
Ik zie nooit een paarse gloed, alleen licht als de TV uitstaat en het licht op een bepaalde manier valt.

Pff krijg nu al de schijt van de tv. Netflix afspelen; geen geluid. Schakel hdmi naar andere input en de tv schakelt automatisch terug naar de hdmi 2 waar de decoder op is aangesloten.

Videospeler vind geen dlna bronnen. Internet connectie is regelmatig weg en duurt zeker een minuut voordat ie dat meld en je pas wat kunt doen.

Nu weer zegt ie dat er geen input signaal is op hdmi 2 terwijl dat er wel is. Het geluid komt immers wel door de receiver.

Als je dan wel eens geluid uitstuurt via optisch dan hapert het. Neem aan dat optical out een vereiste is voor arc/cec?

[ Voor 11% gewijzigd door Phusebox op 19-03-2017 12:05 ]

• Fuwor
  • Registratie: Februari 2009
  • Nu online
Fietsbel schreef op zondag 19 maart 2017 @ 11:46:
In de winkels viel het mij nooit op maar ik zie op foto's van mensen die een TV thuis hebben dat de paarse gloed erg duidelijk is. Is dit daadwerkelijk ook zo of zijn de foto's ongelukkig genomen?

Zo schrok ik van de foto van hieronder.
[afbeelding]
Overdag zie ik die gloed wel op de 65B6 met de TV aan. Aan de andere kant van de kamer zit wel een raam op ca. 8 meter achter de TV. Ligt dus een beetje aan de lichtinval waar je TV staat denk ik.

Volgens mij heeft de 7 serie die paarse gloed niet meer?

[ Voor 5% gewijzigd door Fuwor op 19-03-2017 12:15 ]

• DasHMauL
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 07-04 09:35
De LG OLED E6 heeft inderdaad een coating die bij bepaalde lichtinval paars is.
Ik weet niet of dat bij andere modellen uit de 6 serie ook het geval is.
De 7 serie heeft een andere coating die niet meer paars kleurt heb ik begrepen.

[ Voor 0% gewijzigd door DasHMauL op 19-03-2017 12:07 . Reden: spelling ]

• seninha
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-12 20:56

seninha

god's right foot

Heb ik hier ook. Was het eerst wat de kinderen opviel, paarse gloed.

Maar wees niet bezorgd, er is niets meer van te zien zodra TV aan gaat.

iRacing Profile Flickr

• k1978
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 23-12 19:38
Inderdaad zodra die aanstaat geen last van hoor !!
Ik zie het op de C7 overigens wel, paars is niet helemaal weg maar iets minder. Ook als ie aanstaat bij donkere beelden en als je een lamp hebt die reflecteert in het scherm.

• k1978
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 23-12 19:38
Volgens mij heb jij er al weer spijt van of niet ?

• hardware-lover
  • Niet online
Phusebox schreef op zondag 19 maart 2017 @ 12:00:
[knip]
Neem aan dat optical out een vereiste is voor arc/cec?
Normaal gesproken niet nee. Enkel via HDMI moet ook mogelijk zijn.

Testing, one, two ...

hardware-lover schreef op zondag 19 maart 2017 @ 12:26:
[...]

Normaal gesproken niet nee. Enkel via HDMI moet ook mogelijk zijn.
Blijkbaar hier niet want dan schakelt het geluid niet om. Met een optische kabel wel maar dan valt het elke 5 sec weg.
k1978 schreef op zondag 19 maart 2017 @ 12:24:
Volgens mij heb jij er al weer spijt van of niet ?
Als dingen niet werken die op een vijf jaar oude tv wel werkten ja. Redelijk.

[ Voor 28% gewijzigd door Phusebox op 19-03-2017 12:28 ]

• BMTN
  • Registratie: November 2010
  • Niet online
Als het erg licht is dan is die paarse gloed behoorlijk aanwezig. Ook met mijn Plasma had ik last van spiegeling overdag maar dat was een grijze coating.

Hier een foto van mij waar het extreem opvalt. Mijn plasma staat er nog achter.

's Avonds heb ik geen last van, overdag wel luxaflex dicht bij zon om spiegeling tegen te gaan.

Afbeeldingslocatie: http://i68.tinypic.com/2d7h3pg.jpg
Ok audio gaat wel via hdmi blijkbaar. Dan is het probleem nog groter dan ik dacht want het valt dus om de 5 sec weg. Eerder nooit gehad dus op vorige tv of de demo KS8000 die ik heb getest.

[ Voor 14% gewijzigd door Phusebox op 19-03-2017 12:46 ]

• Silverdax
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 16-07 23:25
BMTN schreef op zondag 19 maart 2017 @ 12:41:
[...]

Als het erg licht is dan is die paarse gloed behoorlijk aanwezig. Ook met mijn Plasma had ik last van spiegeling overdag maar dat was een grijze coating.

Hier een foto van mij waar het extreem opvalt. Mijn plasma staat er nog achter.

's Avonds heb ik geen last van, overdag wel luxaflex dicht bij zon om spiegeling tegen te gaan.

[afbeelding]
Maar heb je dit puur als de TV uit staat of ook als hij aan staat?

• RichieB
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 01:01
[...klaag, sputter...]

Neem aan dat optical out een vereiste is voor arc/cec?
Nee, helemaal niet. Bij mij werkt ARC prima via HDMI. CEC gebruikt ik het liefst zo min mogelijk. Ik heb alle bronnen aangesloten met HDMI op mijn Marantz NR1607 versterker. Ik schakel alles met een Logitech Harmony AB. CEC verstoort dat soms maar het moet aan staan om ARC werkend te krijgen. Een druk op de Help knop van de Harmony en alles staat weer goed. 8)

Ik heb helemaal geen last van een paarse gloed. De TV staat dan ook zo opgesteld dat er geen lampen of zon direct op het scherm schijnen.

[ Voor 11% gewijzigd door RichieB op 19-03-2017 12:50 ]

Panasonic WH-MDC09J3E5, Atlantic Explorer V4 270C, 57x PV 23115 Wp

• Puck
Phusebox schreef op zondag 19 maart 2017 @ 12:45:
Ok audio gaat wel via hdmi blijkbaar. Dan is het probleem nog groter dan ik dacht want het valt dus om de 5 sec weg. Eerder nooit gehad dus op vorige tv of de demo KS8000 die ik heb getest.
ARC en CEC werken prima over alleen HDMI. Hier werkte alles out of the box. Ik zou een andere HDMI kabel proberen en instellingen van je receiver even nalopen.

Tja arc heb je toch nodig als je ingebouwde bronnen van de tv gaat bekijken zoals Netflix. Zuch hoe iets simpels zo slecht kan werken.
Puck schreef op zondag 19 maart 2017 @ 12:54:
[...]

ARC en CEC werken prima over alleen HDMI. Hier werkte alles out of the box. Ik zou een andere HDMI kabel proberen en instellingen van je receiver even nalopen.
Heb alles dat er valt te checken en wijzigen al nagelopen. Zoals ik al zei bij de vorige tv en een Samsung KS8000 werkte dit als een zonnetje.

[ Voor 61% gewijzigd door Phusebox op 19-03-2017 12:56 ]

• BMTN
  • Registratie: November 2010
  • Niet online
Silverdax schreef op zondag 19 maart 2017 @ 12:48:
[...]

Maar heb je dit puur als de TV uit staat of ook als hij aan staat?
Paarse gloed valt natuurlijk wel minder op als deze aan staat. Maar spiegeling blijft natuurlijk wel bij verlichte objecten of ramen.

• hardware-lover
  • Niet online
Phusebox schreef op zondag 19 maart 2017 @ 12:27:
[...]
Blijkbaar hier niet want dan schakelt het geluid niet om. Met een optische kabel wel maar dan valt het elke 5 sec weg.

[knip]
In jouw situatie bedoel je dan? Ik heb het over wat algemeen mogelijk moet zijn, de bedoeling van ARC is namelijk retour-geluid via één en dezelfde HDMI kabel, zonder extra kabels te hoeven gebruiken.

Wat zegt de handleiding van je TV daarover? En zoals al eerder gezegd, met mijn Yamaha's kreeg ik het nooit lekker betrouwbaar aan de praat en was het instellen van ARC altijd lastiger daarop.

Testing, one, two ...

• Lau_P
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 26-12 12:30
Pff krijg nu al de schijt van de tv. Netflix afspelen; geen geluid. Schakel hdmi naar andere input en de tv schakelt automatisch terug naar de hdmi 2 waar de decoder op is aangesloten.

Videospeler vind geen dlna bronnen. Internet connectie is regelmatig weg en duurt zeker een minuut voordat ie dat meld en je pas wat kunt doen.

Nu weer zegt ie dat er geen input signaal is op hdmi 2 terwijl dat er wel is. Het geluid komt immers wel door de receiver.

Als je dan wel eens geluid uitstuurt via optisch dan hapert het. Neem aan dat optical out een vereiste is voor arc/cec?
Klinkt als een tv met (te) veel kinderziektes, zeker voor dat geld...

• raymen12345

raymen12345

nooit te oud om te leren

Phusebox schreef op zondag 19 maart 2017 @ 12:55:
Tja arc heb je toch nodig als je ingebouwde bronnen van de tv gaat bekijken zoals Netflix. Zuch hoe iets simpels zo slecht kan werken
Hoezo hdmi heb je nodig
Ik gebruik voor alles de optical
5.1 werkt geweldig

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 07:50

FeaR

In GoT we trust

Mag ik enkele heren er op wijzen dat illegale content niet besproken mag worden op GoT. Dus ook geen informatie over trackers op het forum.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 06:56

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

Puck schreef op zondag 19 maart 2017 @ 09:40:
[...]

Dat is toch ook niet wat @baba420 zegt? Ze zijn er wel (en worden zo genoemd), maar als je deze afspeelt zal de TV niet het HDR signaal oppakken en krijg je dus geen HDR.
Zeker wel ;). Je mediaspeler moet dat ook kunnen natuurlijk.

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

• Raziel
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 29-10 20:04
RichieB schreef op zondag 19 maart 2017 @ 12:48:
[...]

Nee, helemaal niet. Bij mij werkt ARC prima via HDMI. CEC gebruikt ik het liefst zo min mogelijk. Ik heb alle bronnen aangesloten met HDMI op mijn Marantz NR1607 versterker. Ik schakel alles met een Logitech Harmony AB. CEC verstoort dat soms maar het moet aan staan om ARC werkend te krijgen. Een druk op de Help knop van de Harmony en alles staat weer goed. 8)

Ik heb helemaal geen last van een paarse gloed. De TV staat dan ook zo opgesteld dat er geen lampen of zon direct op het scherm schijnen.
Same here. Ik heb CEC/ARC standaard uitstaan op mijn B6, maar met het simplink commando in de Harmony zet ik het aan wanneer het nodig is, bijv. de PS4 die op de PC zit of bij NetFlix. Dan gaat het geluid netjes via de versterker. Switch ik naar een andere activiteit, dan zet hij simplink weer uit. Werkt prima.

• Yellowneck
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Yellowneck

Dure hobby....:\

Lau_P schreef op zondag 19 maart 2017 @ 14:06:
[...]

Klinkt als een tv met (te) veel kinderziektes, zeker voor dat geld...
Nouja, das wel heel kort door de bocht. Denk dat een groot deel vd "problemen" op te lossen is door het correct in te stellen en aan te sluiten

Fotogear: Canon EOS RP | Canon 400D + BG-E3 | RF 24-105mm F4.0L | 50mm F1.8 | 17-40mm F4.0L | 70-200mm F4.0L | 100mm F2.8L Macro | 430EX II

• raymen12345

raymen12345

nooit te oud om te leren

denk dat daar het problem zit

even de tijd nemen , en je goed inlezen

• baba420
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 03:37
Even correctie van mijn kant: er zijn inderdaad een handjevol films die in 4K HDR beschikbaar zijn en HDR wordt geactiveerd als ik ze afspeel op mijn E6. Excuses voor de voorbarigheid. Hopelijk verschijnt er meer content.

• simons
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 04-07-2022

simons

LETS GO BRANDON

Zuch hoe iets simpels zo slecht kan werken.
Je kon er op wachten...

Je DM’s worden hier door de Admins gelezen en Geef je waardering voor Tweakers

• Evanesco
Heb alles dat er valt te checken en wijzigen al nagelopen. Zoals ik al zei bij de vorige tv en een Samsung KS8000 werkte dit als een zonnetje.
De B6 heeft al jouw problemen niet. Misschien had je toch eerder in moeten stappen op OLED. Had je ook nog zo'n €600 bespaard tov een C7... :+

• Amaze86
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 21:14
Evanesco schreef op zondag 19 maart 2017 @ 15:42:
[...]

De B6 heeft al jouw problemen niet. Misschien had je toch eerder in moeten stappen op OLED. Had je ook nog zo'n €600 bespaard tov een C7... :+
Of wachten op nieuwe firmware update...nadeel van vroege kopers.

Al zou dat niet mogen zijn voor een tv in die prijsklasse.

It's Tricky to rock a rhyme, to rock a rhyme that's right on time, It's Tricky... Tricky

Tja het feit dat er geen spotify bijvoorbeeld is (ook geen plex?) zegt me wel dat het nog niet allemaal af is qua firmware en apps. Komt wel goed. Uiteindelijk is het beeld toch het belangrijkste.

• raymen12345

raymen12345

nooit te oud om te leren

Zit op de e6 wel hoor

• Puck
Phusebox schreef op zondag 19 maart 2017 @ 17:12:
Tja het feit dat er geen spotify bijvoorbeeld is (ook geen plex?) zegt me wel dat het nog niet allemaal af is qua firmware en apps. Komt wel goed. Uiteindelijk is het beeld toch het belangrijkste.
Dat zou betekenen dat de apps niet standaard werken op de 2017 lijn, of in ieder geval niet standaard in die appstore staan. Heel raar.

• VCDfan
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 26-12 05:48
Phusebox schreef op zondag 19 maart 2017 @ 17:12:
Juist. Gefeliciteerd met je OLED.

De komende week ga je lekker aan de gang met de instellingen en rapporteer je na een week wat er niet werkt en waar je wel tevreden over bent. :| ;)

• raymen12345

raymen12345

nooit te oud om te leren

Goed punt vcdfan

Ik ben benieuwd of de TruMotion nu beter is, want ik had zojuist een scene met enorme judder (via de ingebouwde videospeler). Trumotion aangezet op User (Dejudder 5 en Deblur 0) en het was weg, zonder duidelijk vervelende bij effecten.

• VCDfan
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 26-12 05:48
Phusebox schreef op zondag 19 maart 2017 @ 18:30:
Ik ben benieuwd of de TruMotion nu beter is, want ik had zojuist een scene met enorme judder (via de ingebouwde videospeler). Trumotion aangezet op User (Dejudder 5 en Deblur 0) en het was weg, zonder duidelijk vervelende bij effecten.
Ken je de term moeimaker?

Dat sommige nog positief ingaan op jouw posts getuigt van hun meeleven en enige interesse om jou te helpen.

Geef het een weekje en google de wereld rond. Daarna kan je een mooie samenvatting geven van je bevindingen. Elke 2 uur een reactie wat allemaal niet werkt is geen bijdrage.

Ik volg dit topic omdat ik een 2016 OLED heb waarbij ik graag tips en ervaringen wil lezen. Je geeft enigszins een blur aan dit topic. Maar uiteraard is dat persoonlijk.
VCDfan schreef op zondag 19 maart 2017 @ 18:51:
[...]

Dat sommige nog positief ingaan op jouw posts getuigt van hun meeleven en enige interesse om jou te helpen.

Geef het een weekje en google de wereld rond. Daarna kan je een mooie samenvatting geven van je bevindingen. Elke 2 uur een reactie wat allemaal niet werkt is geen bijdrage.

Ik volg dit topic omdat ik een 2016 OLED heb waarbij ik graag tips en ervaringen wil lezen. Je geeft enigszins een blur aan dit topic. Maar uiteraard is dat persoonlijk.
Sorry? Dit is enkel een positieve opmerking. Dus snap niet waar je je nu druk om maakt.

Het was een vraag/constatering dat TruMotion nu prima werkt (in deze situatie althans) terwijl ik ook vaak genoeg hier las dat het niet goed werkte op de 6 serie.

[ Voor 10% gewijzigd door Phusebox op 19-03-2017 19:45 ]

• Puck
Ik heb net toch nog even wat onderzoek gedaan naar het verschil in firmwares in diverse landen/regio's. In India, Afrika & Australië is bijvoorbeeld 04.31.10 wel al te downloaden, maar dit zou dan gaan om de modellen OLED55B6V-T waar de Europese modellen OLED55B6V-Z heten.

Als ik echter firmware 04.30.65 van beide regio's vergelijk (in dit geval India vergelijken met NL en UK) dan zijn deze exact hetzelfde (zelfde hash). Je kunt dus zonder risico de firmware uit andere landen gebruiken, zolang het om de DVB modellen gaat (USA modellen hebben ATSC).

Ik ga nu dus mijn B6 updaten naar 04.31.10 met de officiële firmware van LG India site :)

EDIT: Update ging vlekkeloos :)

• Evanesco
VCDfan schreef op zondag 19 maart 2017 @ 18:51:
[...]

Amen to that. Ik probeerde het nog enigszins met een knipoog te brengen. Je zou z'n aanloop naar de aankoop van die C7 eens terug moeten lezen in het prijstopic, dodelijk vermoeiend. Nu heeft hij er 1 en krijgen we een klaagzang over alles er niet deugt.

• simons
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 04-07-2022

simons

LETS GO BRANDON

De ellenlange klaagzang eindigt in het retourneren van het product... Mark my words...

Je DM’s worden hier door de Admins gelezen en Geef je waardering voor Tweakers

Jaja stemmingmakers het is al goed. Het is helaas niet alleen maar Halleluja en een aantal van mijn problemen zijn inderdaad opgelost mede door tips van jullie. Maar goed je kunt ook niet ontkennen dat sommige basic functies wel hadden mogen werken op een tv met een adviesprijs van 3000 euro.
  • Ik heb het arc probleem weten op te lossen nadat ik de tv helemaal gereset heb en opnieuw ingesteld. Naar mijn idee niets anders gedaan maar waarschijnlijk toch user error.
  • De banding is zoals al aangegeven prima in orde al blijft een beetje DSE wel aanwezig bij de meeste gevoelige scènes.
  • Spotify en Plex app ontbreken zoals gezegd. Jammer maar wordt vast opgelost.
  • Opnemen en live playback zijn nog niet beschikbaar in de huidige firmware. Coming soon staat er dan.
  • Na het onprofessioneel instellen van de beeld instellingen is het al een mooi rustig beeld. Kan alleen maar beter worden dus.
  • Reflecties zijn nog licht paars maar de mate van reflecteren valt me alleszins mee. Nog niet als storend ervaren.
  • Dat mijn aangesloten apparaten niet herkend worden heb ik maar leren leven. Gelukkig heeft mijn receiver een dubbele hdmi uitgang en een daarvan gebruik ik nu voor game settings en de andere voor ISF dark. Ook overdag dus. Zou een mooie feature zijn als je die twee zou kunnen switchen op basis van ambient light. Wishful thinking.
  • Ondanks dat ik geen enkele 4K of HDR content heb ben ik toch wel blij met het beeld. Zelfs 720p ziet er nog acceptabel uit. Qua normale tv heb ik het idee dat de ingebouwde tuner beter beeld geeft dan de Humax decoder die ik gebruik. Maar kan dus nog niet opnemen dus even niet bruikbaar.
  • Oh ja nog en positief punt. De Motion is erg smooth moet ik zeggen, veel beter dan mijn lcd tv uit 2012. (Was een 100Hz scherm)

[ Voor 3% gewijzigd door Phusebox op 19-03-2017 20:13 ]

• Puck
Phusebox schreef op zondag 19 maart 2017 @ 20:09:
  • Spotify en Plex app ontbreken zoals gezegd. Jammer maar wordt vast opgelost.
Staat XPlay wel in de lijst? Sowieso de betere speler als je Plex gebruikt, want de officiële app wil zo'n beetje alles transcoden en kan niet eens 4K afspelen.

Puck schreef op zondag 19 maart 2017 @ 20:13:
[...]

Staat XPlay wel in de lijst? Sowieso de betere speler als je Plex gebruikt, want de officiële app wil zo'n beetje alles transcoden en kan niet eens 4K afspelen.
Xplay staat er wel in maar nog niet getest. De ingebouwde videospeler werkt redelijk met streaming vanaf mijn Nas maar heb het gevoel dat de Wifi nog wat bugs heeft. Valt regelmatig weg terwijl hij 2 meter (met een dunne muur ertussen) van de router staat. Ook bekabeld viel het internet weg maar ik dacht dat Wifi sowieso beter was omdat ze er maar 100Mbps 'kaartjes' in stoppen. Of is dat nu anders? Kon het niet zo snel vinden.

• Puck
Phusebox schreef op zondag 19 maart 2017 @ 20:16:
[...]

Xplay staat er wel in maar nog niet getest. De ingebouwde videospeler werkt redelijk met streaming vanaf mijn Nas maar heb het gevoel dat de Wifi nog wat bugs heeft. Valt regelmatig weg terwijl hij 2 meter (met een dunne muur ertussen) van de router staat. Ook bekabeld viel het internet weg maar ik dacht dat Wifi sowieso beter was omdat ze er maar 100Mbps 'kaartjes' in stoppen. Of is dat nu anders? Kon het niet zo snel vinden.
Ik weet niet wat voor ethernetkaart er in de 2017 modellen zit, maar ik gebruik inderdaad WiFi omdat dat sneller is. Is hier wel stabiel en stream ongecomprimeerd 4k over het netwerk.

Puck schreef op zondag 19 maart 2017 @ 20:19:
[...]

Ik weet niet wat voor ethernetkaart er in de 2017 modellen zit, maar ik gebruik inderdaad WiFi omdat dat sneller is. Is hier wel stabiel en stream ongecomprimeerd 4k over het netwerk.
Hmm nee dat is hier zeker niet haalbaar. 1080p is net aan maar buffert nog regelmatig (als de wifi niet wegvalt).

Ik gebruik 5Ghz overigens.

• Puck
Hier ook, anders redt je het sowieso niet denk ik. Als je internetverbinding snel genoeg is (+ 100Mbps) dan kun je heel makkelijk je snelheid testen door https://fast.com te bezoeken in de WebOS Webbrowser.

Ik heb overigens net even snel The Last Of Us Remastered op de HDR Game Mode getest en het ziet er zonder tweaks aan de instellingen echt supergoed uit. De input-lag is merkbaar minder (en ik was als casual gamer al redelijk tevreden) en het beeld is vloeiender (waarschijnlijk omdat de input-lag nu niet meer schommelt en dus frames skipte). Ik heb echt niks meer aan te merken op de game ervaring op de B6!

TLOU HDR

Puck schreef op zondag 19 maart 2017 @ 20:36:
[...]

Hier ook, anders redt je het sowieso niet. Als je internetverbinding snel genoeg is (+ 100mbit) dan kun je heel makkelijk je snelheid testen door https://fast.com te bezoeken in de WebOS Webbrowser.

Ik heb overigens net even snel The Last Of Us Remastered op de HDR Game Mode getest en het ziet er zonder tweaks aan de instellingen echt supergoed uit. De input-lag is merkbaar minder (en ik was er als casual gamer al redelijk tevreden) en het beeld is vloeiender (waarschijnlijk omdat de input-lag nu niet meer schommelt en dus frames skipte). Ik heb echt niks meer aan te merken op de game ervaring op de B6!

[afbeelding]
Zal het eens testen. Op mijn laptop haal ik in de woonkamer ook gewoon 150Mbps via Wifi op internet en lokaal netwerk zelfs makkelijk het dubbele. Dus dat zou voor streaming meer dan voldoende moeten zijn.

Hmm de snelheid schommelt volgens die site tussen de 2 en 4 Mbps. Dat is wel enorm traag.

Speedtest.net geeft 7 Mbps als resultaat.

[ Voor 5% gewijzigd door Phusebox op 19-03-2017 21:22 ]

• Puck
Phusebox schreef op zondag 19 maart 2017 @ 20:41:
[...]

Zal het eens testen. Op mijn laptop haal ik in de woonkamer ook gewoon 150Mbps via Wifi op internet en lokaal netwerk zelfs makkelijk het dubbele. Dus dat zou voor streaming meer dan voldoende moeten zijn.

Hmm de snelheid schommelt volgens die site tussen de 2 en 4 Mbps. Dat is wel enorm traag.

Speedtest.net geeft 7 Mbps als resultaat.
Dat is wel heel laag. Dan kan je er beter een lan-kabel inprikken. Ik haal via WiFi 140Mbps, bijna mijn max internetsnelheid. De router, een Apple Airport Extreme, staat op 4/5 meter afstand in een kast.

• rajackar
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 23-12 13:46

rajackar

Blood Minister

Leuke bonus van de nieuwe B6 firmware, app lijken veel smoother te werken. Lastig om objectief aan te tonen maar alles lijkt een tandje vlotter te gaan. Ik vond het nooit langzaam maar toch een leuke bonus.

Shrouded by night, but with steady stride. Colored by blood, but always clear of mind. - AMD 9800X3D - Asus RTX 5090 Astral - PS5

Is het bij de C serie ook zo dat het 'All settings' scherm openen een seconde of twee duurt?

Puck schreef op zondag 19 maart 2017 @ 22:09:
[...]

Dat is wel heel laag. Dan kan je er beter een lan-kabel inprikken. Ik haal via WiFi 140Mbps, bijna mijn max internetsnelheid. De router, een Apple Airport Extreme, staat op 4/5 meter afstand in een kast.
Ga ik ook nog proberen en mijn router nog eens een reset geven.

• Puck
Phusebox schreef op zondag 19 maart 2017 @ 22:37:
Is het bij de C serie ook zo dat het 'All settings' scherm openen een seconde of twee duurt?
Ongeveer 1 seconde hier. Je kunt trouwens de settings knop ingedrukt houden om direct naar all settings te gaan.

• hardware-lover
  • Niet online
Phusebox schreef op zondag 19 maart 2017 @ 22:37:
Je kiest bewust voor Engels als menu-taal of zit er geen Nederlands in, toch wel zeker?

Testing, one, two ...

• Puck
hardware-lover schreef op zondag 19 maart 2017 @ 22:42:
[...]

Je kiest bewust voor Engels als menu-taal of zit er geen Nederlands in, toch wel zeker?
Alles is zeker in het Nederlands in te stellen. Ik heb echter ook alles in het Engels staan (net zoals mijn Laptop OS, telefoon, alles eigenlijk). Ik irriteer me vaak aan de Nederlandse verwoordingen van Engelse termen en het maakt het ook makkelijker Googlen ;) Maargoed, ik kijk films en series ook het liefst met Engelse ondertiteling (voor het geval ik iets mis wegens vreemde dialecten enzo). Geen Nederlands hier :)

[ Voor 14% gewijzigd door Puck op 19-03-2017 23:04 ]

• hardware-lover
  • Niet online
Puck schreef op zondag 19 maart 2017 @ 23:02:
[...]
Alles is zeker in het Nederlands in te stellen. Ik heb echter ook alles in het Engels staan (net zoals mijn Laptop OS, telefoon, alles eigenlijk). Ik irriteer me vaak aan de Nederlandse verwoordingen van Engelse termen en het maakt het ook makkelijker Googlen ;) Maargoed, ik kijk films en series ook het liefst met Engelse ondertiteling (voor het geval ik iets mis wegens vreemde dialecten enzo). Geen Nederlands hier :)
Jij hebt ook een C7V zoals Phusebox?

Testing, one, two ...

• Puck
hardware-lover schreef op zondag 19 maart 2017 @ 23:08:
[...]

Jij hebt ook een C7V zoals Phusebox?
Ah excuses, nee (B6). Ik praat gewoon weer voor mijn beurt. Ik ga er wel vanuit dat de 2017 lijn in alle talen komt.

• Yellowneck
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Yellowneck

Dure hobby....:\

Puck schreef op zondag 19 maart 2017 @ 20:19:
[...]
Is hier wel stabiel en stream ongecomprimeerd 4k over het netwerk.
Zag al vaker voorbijkomen dat je erg lovend was over Xplay en dat hiermee 4K streamen wel mogelijk is, in tegenstelling tot de officiele Plex client. Ik kan mij hierin deels vinden, waar de officiele client 4K met geen mogelijkheid normaal wil tonen, doet Xplay dat grotendeels wel. Toch gaat het hier niet helemaal vlekkeloos.

Ik heb hier een desktop PC waar ik de Plex server heb draaien met mijn mediabestanden. Deze is via Wi-Fi verbonden met mijn 5Ghz AC netwerk met een verbindingssnelheid van 866.67 Mbps, dus daar is genoeg speelruimte lijkt mij. Wanneer ik bijvoorbeeld The Grand Tour probeer te streamen (Direct Play, dus originele kwaliteit, geen transcoding) gaat dit redelijk goed, maar bij de stukjes met wat hogere bitrates gaat het toch even haperen en stilstaan. Heb dit wanneer ik mijn B6 zowel bekabeld als draadloos op mijn netwerk gooi.

Wanneer ik de desbetreffende videobestand analyseer, zie ik dat het stotteren dus inderdaad voorkomt bij de stukken met de uitschieters qua bitrate. De piek zit zelfs rond de 276 Mbps. Dit is (ruim) onder mijn Wi-Fi netwerk (zelfs wanneer deze belast wordt valt de verbinding niet lager dan 580~650Mbps)
Afbeeldingslocatie: http://i68.tinypic.com/2znn13o.png

Een iets minder extreem voorbeeld is het Taipei Fireworks 4K demo filmpje. Deze heeft gemiddeld een bitrate van ongeveer 100 Mbps en dat trekt ie ook niet over mijn Wi-Fi.

In het topic van de ontwikkelaar achter Xplay las ik dat hij zei dat het weleens aan de chip van sommige televisies kon liggen. Dat deze simpelweg niet krachtig genoeg zijn om dergelijke bitrates te handlen én de Wi-Fi verbinding (met alle inkomende data die die moet verwerken).
Ga binnenkort eens even een UTP kabel van mn desktop naar de router trekken, wellicht dat een stabielere verbinding helpt.

Aangezien jij dezelfde TV hebt, heb jij toevallig ook het Taipei 4K demo filmpje, zou je die eens kunnen testen of dat vlekkeloos gaat? :> O-) Zo ja, dan ligt het gewoon aan mijn netwerk :+

[ Voor 4% gewijzigd door Yellowneck op 19-03-2017 23:26 ]

Fotogear: Canon EOS RP | Canon 400D + BG-E3 | RF 24-105mm F4.0L | 50mm F1.8 | 17-40mm F4.0L | 70-200mm F4.0L | 100mm F2.8L Macro | 430EX II

• DasHMauL
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 07-04 09:35
Phusebox schreef op zondag 19 maart 2017 @ 20:09:
...
• Ondanks dat ik geen enkele 4K of HDR content heb...
http://demo-uhd3d.com/categorie.php?tag=lg

Mooi uncompressed 4K HDR demo materiaal van LG (en andere fabrikanten) op bovenstaande link! 8)

[ Voor 0% gewijzigd door DasHMauL op 19-03-2017 23:21 . Reden: spelling ]

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 25-12 15:23
DasHMauL schreef op zondag 19 maart 2017 @ 23:21:
[...]
Mooi uncompressed 4K HDR demo materiaal
Dit denk ik niet :)

Nickname does not reflect reality

• Puck
Yellowneck schreef op zondag 19 maart 2017 @ 23:20:
[...]

Zag al vaker voorbijkomen dat je erg lovend was over Xplay en dat hiermee 4K streamen wel mogelijk is, in tegenstelling tot de officiele Plex client. Ik kan mij hierin deels vinden, waar de officiele client 4K met geen mogelijkheid normaal wil tonen, doet Xplay dat grotendeels wel. Toch gaat het hier niet helemaal vlekkeloos.

Ik heb hier een desktop PC waar ik de Plex server heb draaien met mijn mediabestanden. Deze is via Wi-Fi verbonden met mijn 5Ghz AC netwerk met een verbindingssnelheid van 866.67 Mbps, dus daar is genoeg speelruimte lijkt mij. Wanneer ik bijvoorbeeld The Grand Tour probeer te streamen (Direct Play, dus originele kwaliteit, geen transcoding) gaat dit redelijk goed, maar bij de stukjes met wat hogere bitrates gaat het toch even haperen en stilstaan. Heb dit wanneer ik mijn B6 zowel bekabeld als draadloos op mijn netwerk gooi.

Wanneer ik de desbetreffende videobestand analyseer, zie ik dat het stotteren dus inderdaad voorkomt bij de stukken met de uitschieters qua bitrate. De piek zit zelfs rond de 276 Mbps. Dit is (ruim) onder mijn Wi-Fi netwerk (zelfs wanneer deze belast wordt valt de verbinding niet lager dan 580~650Mbps)
[afbeelding]

Een iets minder extreem voorbeeld is het Taipei Fireworks 4K demo filmpje. Deze heeft gemiddeld een bitrate van ongeveer 100 Mbps en dat trekt ie ook niet over mijn Wi-Fi.

In het topic van de ontwikkelaar achter Xplay las ik dat hij zei dat het weleens aan de chip van sommige televisies kon liggen. Dat deze simpelweg niet krachtig genoeg zijn om dergelijke bitrates te handlen én de Wi-Fi verbinding (met alle inkomende data die die moet verwerken).
Ga binnenkort eens even een UTP kabel van mn desktop naar de router trekken, wellicht dat een stabielere verbinding helpt.
Van alle interne players (en zoveel zijn dat er niet) is XPlay sowieso de beste. Neemt niet weg dat het lastig blijft om zoveel data over een (vaak onstabiel) netwerk te streamen. Daar kun je sowieso de schuld niet van bij XPlay leggen. Als LG simpelweg een 1GB ethernetkaart had geplaatst waren we van al deze problemen af...(gok ik). Op mijn laptop haal ik ook 700-800Mbps over WIFi maar ik weet dat de TV dit niet haalt. Ik heb tot nu toe echter geen bufferproblemen gehad, maar zal komende week wel eens testen met de content die jij noemt.

• rajackar
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 23-12 13:46

rajackar

Blood Minister

Hier ook plex met xplay en ik trek films met bitrates van boven de 80 mbps zonder problemen. Komt uit een synology nas die bedraad is aangesloten en de tv zit op 5ghz wifi.

Shrouded by night, but with steady stride. Colored by blood, but always clear of mind. - AMD 9800X3D - Asus RTX 5090 Astral - PS5

hardware-lover schreef op zondag 19 maart 2017 @ 22:42:
[...]

Bewuste keuze. Nederlands zit er gewoon in.

• jeroen11
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 01-12 15:20
De afstandbediening bij de B6 vind ik niet heel fraai en bovendien mis ik play, pause en fwd/rwd knoppen. Ik zie dat op eBay de E6 afstandbediening (AN-MR700) wordt aangeboden. Deze lijkt er en in twee varianten te zijn, verschil zit in de knoppen onder 3d/input/settings. De standaard afstandbediening heeft 4x kleur en daaronder 'text', 't.opt' en 'focus'.

Variant 1 met extra: play, pause & info (beeld, eBay)
Variant 2: met extra: rwd, play, fwd, pause, caption; text, t.opt ontbreken (beeld, eBay)

Variant 2 zou ik liever willen, omdat ik de fwd/rwd knoppen meer zal gebruiken dan text en t.opt. Krijg vermoeden dat deze echter het Amerikaanse model is. Zou die nog werken bij de B6 denken jullie?

• Steef_1202
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 17-10 06:58
Ben nu al enige tijd dit forum en het forum voor de prijsdiscussie aan het volgen.
Afgelopen weekend naar een tv speciaal zaak hier in de buurt geweest om de OLED65B6V te bekijken.

Wat me opviel was dat de helderheid vrij dramatisch is? Het toestel stond naast de KS8000 van Samsung misschien dat dat mij triggerde.
Heeft iemand al ervaring met de OLED65B6V thuis? Ik mocht in de winkel gewoon kijken naar de instellingen en de 65B6V stond op de helderste stand.
Pagina: 1 ... 73 ... 112 Laatste

Let op:
Dit topic is bedoeld om te discussiëren over OLED televisies; de techniek, voordelen, nadelen, instellingen, etc.

We hebben sinds kort ook een merkspecifiek topic voor LG: [LG OLED] Ervaringen & Discussie. Hier dus geen posts meer betreffende LG.

Als je op zoek bent naar de laatste aanbiedingen kun je een kijkje nemen in \[Prijs-discussie] OLED Televisies. Als je op zoek bent naar persoonlijk aankoopadvies, kun je een topic starten in Consumentenelektronica Aankoopadvies.