Zag al vaker voorbijkomen dat je erg lovend was over Xplay en dat hiermee 4K streamen wel mogelijk is, in tegenstelling tot de officiele Plex client. Ik kan mij hierin deels vinden, waar de officiele client 4K met geen mogelijkheid normaal wil tonen, doet Xplay dat grotendeels wel. Toch gaat het hier niet helemaal vlekkeloos.
Ik heb hier een desktop PC waar ik de Plex server heb draaien met mijn mediabestanden. Deze is via Wi-Fi verbonden met mijn 5Ghz AC netwerk met een verbindingssnelheid van 866.67 Mbps, dus daar is genoeg speelruimte lijkt mij. Wanneer ik bijvoorbeeld The Grand Tour probeer te streamen (Direct Play, dus originele kwaliteit, geen transcoding) gaat dit redelijk goed, maar bij de stukjes met wat hogere bitrates gaat het toch even haperen en stilstaan. Heb dit wanneer ik mijn B6 zowel bekabeld als draadloos op mijn netwerk gooi.
Wanneer ik de desbetreffende videobestand analyseer, zie ik dat het stotteren dus inderdaad voorkomt bij de stukken met de uitschieters qua bitrate. De piek zit zelfs rond de 276 Mbps. Dit is (ruim) onder mijn Wi-Fi netwerk (zelfs wanneer deze belast wordt valt de verbinding niet lager dan 580~650Mbps)
Een iets minder extreem voorbeeld is het T
aipei Fireworks 4K demo filmpje. Deze heeft gemiddeld een bitrate van ongeveer 100 Mbps en dat trekt ie ook niet over mijn Wi-Fi.
In het topic van de ontwikkelaar achter Xplay las ik dat hij zei dat het weleens aan de chip van sommige televisies kon liggen. Dat deze simpelweg niet krachtig genoeg zijn om dergelijke bitrates te handlen én de Wi-Fi verbinding (met alle inkomende data die die moet verwerken).
Ga binnenkort eens even een UTP kabel van mn desktop naar de router trekken, wellicht dat een stabielere verbinding helpt.
Aangezien jij dezelfde TV hebt, heb jij toevallig ook het Taipei 4K demo filmpje, zou je die eens kunnen testen of dat vlekkeloos gaat?

Zo ja, dan ligt het gewoon aan mijn netwerk
[
Voor 4% gewijzigd door
Yellowneck op 19-03-2017 23:26
]