• Raziel
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 29-10 20:04
BaZZeHH schreef op donderdag 16 maart 2017 @ 15:08:
[...]

Misschien een domme vraag, maar heeft deze update ook effect op de niet 4K game mode. Ik heb namelijk nog geen ps4 pro.
Hier het complete lijstje:

1080p @ 60Hz : 27.6 ms
1080p With Interpolation : 53.3 ms
1080p @ 60Hz Outside Game Mode : 54.3 ms
1080p @ 60Hz @ 4:4:4 : 62.9 ms
4k @ 60Hz : 27.8 ms
4k @ 60Hz @ 4:4:4 : 70.9 ms
4k @ 60Hz + HDR : 28.5 ms
4k @ 60Hz @ 4:4:4 + HDR : N/A

HDR hebben ze niet getest op 1080p, zonde want de non-pro PS4 kan ook HDR weergeven.

• k1978
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 23-12 19:38
Waar maken jullie het oled scherm mee schoon als het vies is ??

• LuisjeNL
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 10:20
k1978 schreef op donderdag 16 maart 2017 @ 16:55:
Je moet ook niet op je scherm lopen kwijlen he :+

Ik gebruik altijd als het echt nodig is een klein beetje glassex en een pluizig schoon doekje. En uiteraard weinig druk erop zetten. Stof gewoon met een pluizige doek er net tegenaan laten komen en vegen.

En geen producten met alcohol of ammonia gebruiken

Lichtpuntje...

• k1978
Hehe heb twee honden en die maken er nog wel is bende van..

Verwijderd

k1978 schreef op donderdag 16 maart 2017 @ 16:55:
Ik gebruik deze.

• BaZZeHH
  • Laatst online: 09-12-2024
LOTG schreef op donderdag 16 maart 2017 @ 15:14:
[...]

Heft scherm toont altijd 4K beeld (al dan niet geupscaled door de TV zelf) dus ja het heeft effect zo lang je maar HDR aan hebt staan (en hem dus op HDR game mode )
Als ik ga gamen zet ik hem op beeldmodus "spel". Ik kan bij deze modus niet HDR aan of uit zetten. HDR game mode vind ik helemaal niet terug. Of is dat een instelling op de ps4?

[ Voor 4% gewijzigd door BaZZeHH op 16-03-2017 17:57 ]

• k1978
Zag ze bij Bcc ook van monster liggen.. Iemand daar ervaring mee ?

• Puck
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12:07
BaZZeHH schreef op donderdag 16 maart 2017 @ 17:54:
[...]

Als ik ga gamen zet ik hem op beeldmodus "spel". Ik kan bij deze modus niet HDR aan of uit zetten. HDR game mode vind ik helemaal niet terug. Of is dat een instelling op de ps4?
Die vind je alleen als je een game speelt met HDR Support (je kunt niet zelf HDR aan of uit zetten via de TV, dat bepaald de source) EN de laatste firmware via USB installeert die eerder in dit topic is gepost (en waarschijnlijk morgen officieel op de NL site te downloaden is).

[ Voor 6% gewijzigd door Puck op 16-03-2017 18:09 ]

Arrived anxious, left bored

• GANGSTERKILLER
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 15-05-2018
Kan iemand mij vertellen of de beeldkwaliteit achteruit gaat op de "game mode" van de LG OLED's? Dat moet ik zeker niet hebben.

Op mijn VT60 plasma is dit niet zo, daar kan ik Panasonic heel erg om waarderen. Maar heeft LG dit ook zo goed voor elkaar?

Mijn opvolger van de VT60 wordt de C7 of B7 dus ik zou dit heel graag willen weten.

• ViNOK16Bit
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 26-12 09:18
k1978 schreef op donderdag 16 maart 2017 @ 18:01:
[...]

Zag ze bij Bcc ook van monster liggen.. Iemand daar ervaring mee ?
Ik zou het advies van LG opvolgen en geen flatscreen wipes met chemicaliën gebruiken. http://www.lg.com/us/supp...ymptom=&sort=&resultSeq=2

• Vulcan750
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11:29
LuisjeNL schreef op donderdag 16 maart 2017 @ 17:06:
[...]
Ik gebruik altijd als het echt nodig is een klein beetje glassex en een pluizig schoon doekje. En uiteraard weinig druk erop zetten. Stof gewoon met een pluizige doek er net tegenaan laten komen en vegen.

En geen producten met alcohol of ammonia gebruiken
Geen glassex o.i.d. gebruiken! Dit kan een coating langzaam afbreken.
Is ook helemaal niet nodig, heel af en toe zachtjes afstoffen met een schoon microvezeldoekje is meestal afdoende. Heb je toch zitten kwijlen op je scherm, maak dan het scherm schoon met een licht-vochtig mvdoekje met water en eventueel een klein drupje dubro.
En zorg sowieso dat honden of kleine kinderen niet bij het scherm kunnen komen. Ophangen dus! :)

Volvo XC40 Recharge MY23 SM 19", Easee Home, Marstek Venus C 2,56kWh, Venus A 2,12kWh, HW P1, MT CT003, ☀️2,7kWp, Ariston Lydos Hybrid WP boiler

• BaZZeHH
  • Laatst online: 09-12-2024
Puck schreef op donderdag 16 maart 2017 @ 18:09:
[...]

Die vind je alleen als je een game speelt met HDR Support (je kunt niet zelf HDR aan of uit zetten via de TV, dat bepaald de source) EN de laatste firmware via USB installeert die eerder in dit topic is gepost (en waarschijnlijk morgen officieel op de NL site te downloaden is).
Check! Zo snel mogelijk die firmware installeren dus. Ps4pro komt als de bonus binnen is. 😊

• LOTG
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 18-12 18:36
BaZZeHH schreef op donderdag 16 maart 2017 @ 19:31:
[...]

Check! Zo snel mogelijk die firmware installeren dus. Ps4pro komt als de bonus binnen is. 😊
Je moet op je PS4 sowieso HDR aan zetten in het systeem menu, dan moet je een spel met HDR support hebben en soms bij het spel zelf ook nog eens HDR aan zetten.

Op je B6 moet je dan op de HDMI poort waar de PS4 aan hangt even Ultradeep color aanzetten (bij settings General-> hdmi ultradeep color). Dan zal je TV op HDR springen. Nu weet ik niet hoe de HDR game mode setting zit. Het kan zijn dat hij automatisch HDR gamemode pakt als je een gameconsole icoontje er aan geplakt hebt of dat je het als extra optie bij de huidige HDR profielen komt. Hij gaat in elk geval automatisch naar HDR als er een HDR signaal binnen komt.

• Pietervs
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Pietervs

is er al koffie?

Raziel schreef op donderdag 16 maart 2017 @ 13:25:
Muntje opgooien. Kop is doen, munt is wachten ;)
Kop is doen, munt is nog een keer gooien... :+

Pvoutput 3.190 Wp Zuid; Marstek Venus 5.12 kWh; HW P1; BMW i4 eDrive40

• VCDfan
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 26-12 05:48
Ik weet niet of deze video al gepost is in dit draadje. Laat maar weten.

Belangrijke verschillen tussen de B6 en C6. Deze man komt wel over als iemand die er verstand van heeft. Ik heb ook een C6 maar dat heeft me niet bevooroordeeld.
YouTube: LG C6 vs B6 OLED TV: 3 Reasons to Choose C6

[ Voor 9% gewijzigd door VCDfan op 16-03-2017 21:11 ]

• Light21M
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 18-12 12:00
Wat een teleurstelling die HDR GAME mode. Net getest met last guardian en t.o.v. HDR VIVID precies een downsized versie van HDR met veel minder hoge nits...

• Puck
Light21M schreef op donderdag 16 maart 2017 @ 21:37:
Wat een teleurstelling die HDR GAME mode. Net getest met last guardian en t.o.v. HDR VIVID precies een downsized versie van HDR met veel minder hoge nits...
Alsof zoveel mogelijk NITS het doel is... In Vivid modus is alles zwaar aangezet in kleur en brightness. Als je hier eenmaal aan gewend bent snap ik dat je moeite hebt met "normaal" beeld. HDR Vivid is per definitie een upsized versie van HDR ;) (niet andersom)

Maar dan nog: Je kunt alsnog gewoon in Vivid mode gamen. Belangrijkste is dat de variable input lag gefixt is.

[ Voor 12% gewijzigd door Puck op 16-03-2017 21:47 ]

• Light21M
Puck schreef op donderdag 16 maart 2017 @ 21:45:
[...]

Alsof zoveel mogelijk NITS het doel is... In Vivid modus is alles zwaar aangezet in kleur en brightness. Als je hier eenmaal aan gewend bent snap ik dat je moeite hebt met "normaal" beeld. HDR Vivid is per definitie een upsized versie van HDR ;) (niet andersom)
Snap niet wat het nut is van HDR dan, ik ging er altijd vanuit dat HDR er voor zorgde dat fel zonlicht bijvoorbeeld t.o.v. donkere schaduwen op het scherm zou spatten. in HDR game mode zie je weliswaar meer detail van het beest maar de algemene kracht van het licht dat de zon moet voorstellen is een pak minder indrukwekkend. is HDR vivid ook voorzien van lagere inputlag?

[ Voor 15% gewijzigd door Light21M op 16-03-2017 21:50 ]

• Puck
Light21M schreef op donderdag 16 maart 2017 @ 21:48:
[...]

Snap niet wat het nut is van HDR dan, ik ging er altijd vanuit dat HDR er voor zorgde dat fel zonlicht bijvoorbeeld t.o.v. donkere schaduwen op het scherm zou spatten. in HDR game mode zie je weliswaar meer detail van het beest maar de algemene kracht van het licht dat de zon moet voorstellen is een pak minder indrukwekkend. is HDR vivid ook voorzien van lagere inputlag?
Dat is het ook, maar ook dat is natuurlijk variabel. Wanneer is iets maximaal het aantal NITS en wanneer minder? Veel content is nog niet geoptimaliseerd voor HDR. Zo'n Vivid mode dikt alles een beetje aan.

Er zijn volgens mij geen specifieke tests gedaan voor alle modi (iig niet door rtings.com) dus ik weer niet wat de input-lag is in Vivid mode. Maar als jij het speelbaar vindt, lekker doen toch?

Daarnaast zal er met de setttings in Game Mode ook nog genoeg te tweaken zijn. Ik moet er zelf nog naar kijken, wacht (vooralsnog) rustig de officiële NL release af.

[ Voor 36% gewijzigd door Puck op 16-03-2017 21:53 ]

• Light21M
Puck schreef op donderdag 16 maart 2017 @ 21:50:
[...]

Dat is het ook, maar ook dat is natuurlijk variabel. Wanneer is iets maximaal het aantal NITS en wanneer minder? Veel content is nog niet geoptimaliseerd voor HDR. Zo'n Vivid mode dikt alles een beetje aan.
Akkoord, ik heb natuurlijk geen vergelijkpunt met andere HDR tv's momenteel,maar last guardian ziet er niet slecht uit onder HDR game mode maar ook niet wauw.

• rajackar
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 23-12 13:46

rajackar

Blood Minister

Vivid is sowieso af te raden als je content wilt zien zoals deze bedoeld is. HDR is veel meer dan fellere highlights. Het gaat juist om het kunnen tonen van meer kleur details en daarbij de mogelijkheid om hogere helderheid te definiëren in de content. Maar in normale beelden moet het je juist niet steeds omver blazen. Dat is extreem onrealistisch, al ziet het er wel heftig uit natuurlijk ;)

Shrouded by night, but with steady stride. Colored by blood, but always clear of mind. - AMD 9800X3D - Asus RTX 5090 Astral - PS5

• Yellowneck
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Yellowneck

Dure hobby....:\

Woohoo en de officiële release note van de firmware update.
SW information

1. Improvement
1) Improve the sound Hum noise
2) Add the HDR Game mode to improve the input lag

2. Applicable model list
OLED65B6Y-T
OLED55B6V-T
OLED55B6Y-T
OLED55B6T-T
OLED65B6T-T
65UH770V-TA
49UH770V-TA
49UH770T-TA
55UH770T-TA
65UH770T-TA
60UH770T-TA

[04.31.10]
1. Improve the sound Hum noise
2. Add the HDR Game mode to improve the input
.
Australie (waar het al 17 maart is) heeft em binnen gekregen.

Fotogear: Canon EOS RP | Canon 400D + BG-E3 | RF 24-105mm F4.0L | 50mm F1.8 | 17-40mm F4.0L | 70-200mm F4.0L | 100mm F2.8L Macro | 430EX II

• Puck
Yellowneck schreef op donderdag 16 maart 2017 @ 23:50:

[...]
.
Maar deze is wel gewoon hetzelfde als de USA versie die 2 weken geleden uit is gebracht (ook atsc, zelfde hash). Wel gek dat per land/regio de release notes verschillen. USA heeft:
[04.31.10]
1. Add the HDR Game mode to improve the input lag
2. Improve the video tearing issue in HDR 4K input and Game mode setting
Maargoed, we wist al dat de release notes karig waren (alleen de echte grote fixes zitten erin), maar het lijkt alsof elk land zelf maar bepaald wat er ervan online zetten...

[ Voor 14% gewijzigd door Puck op 17-03-2017 08:29 ]

• Arrahant
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 25-11 10:25
Vulcan750 schreef op donderdag 16 maart 2017 @ 19:05:
[...]

Geen glassex o.i.d. gebruiken! Dit kan een coating langzaam afbreken.
Is ook helemaal niet nodig, heel af en toe zachtjes afstoffen met een schoon microvezeldoekje is meestal afdoende. Heb je toch zitten kwijlen op je scherm, maak dan het scherm schoon met een licht-vochtig mvdoekje met water en eventueel een klein drupje dubro.
En zorg sowieso dat honden of kleine kinderen niet bij het scherm kunnen komen. Ophangen dus! :)
Niet dat blauwige monitor cleaner spul ervoor gebruiken?

Zoiets als dit: http://www.3dkabel.nl/Com...3V-Wm-zN_RQ09nhoC9CDw_wcB

Ik gebruik zelf een spuitbus met een soortgelijk blauwe goedje van Philips (niet meer te koop) in combinatie met deze jongens: https://azerty.nl/product/lindy/860116/cleaning-tissues

Steam: Arrahant | PSN: Arrahant84 | XBL: Arrahant | Origin: Arrahant | Nintendo: Arrahant

• Puck
Arrahant schreef op vrijdag 17 maart 2017 @ 08:32:
[...]

Ik gebruik zelf een spuitbus met een soortgelijk blauwe goedje van Philips (niet meer te koop) in combinatie met deze jongens: https://azerty.nl/product/lindy/860116/cleaning-tissues
Meestal zijn juist specifieke schoonmaakmiddelen niet goed, omdat ze alcohol of chemicalien bevatten die (op den duur) de coating aantasten. Simpelweg een licht vochtig doekje (met plantenspuit doekje licht-vochtig maken) en/of een microvezel stofdoek is voldoende. Bij echte vetvlekken simpelweg een piepklein beetje afwasmiddel erbij. Wil je het echt goed doen gebruik je demi-water.

• zwembroek
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 09:13
Je moet nooit maar dan ook nooit je OLED met Glassex schoonmaken! Het tast de coating van je tv elke keer een beetje aan. Ik gebruik ook een microvezel doek met beetje lauw water. Zit er een vettig vlekje op dan los ik 1 druppeltje Dreft op in wat lauw water.

Wat betreft HDR mode gebruik ik zelf altijd Bright. Op de C zie ik geen tot weinig verschil tussen de HDR game mode en HDR Bright. Last Guardian moet je ook niet als referentie nemen. Probeer Horizon maar eens en je wordt weggeblazen door de HDR capaciteiten. ;)

“bet your technical analysis didn’t see this sh*t coming”

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Ik gebruik altijd tip-pex om vlekken op het scherm weg te halen! :+

Vandmiddag eens langs wat audio hi-fi winkels om naar OLED/LCD schermen te kijken. De 55B6 lijkt mij geweldig als vervanging voor een 8 jaar oud LCD scherm :P

39

• Arrahant
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 25-11 10:25
Puck schreef op vrijdag 17 maart 2017 @ 08:40:
[...]

Meestal zijn juist specifieke schoonmaakmiddelen niet goed, omdat ze alcohol of chemicalien bevatten die (op den duur) de coating aantasten. Simpelweg een licht vochtig doekje (met plantenspuit doekje licht-vochtig maken) en/of een microvezel stofdoek is voldoende. Bij echte vetvlekken simpelweg een piepklein beetje afwasmiddel erbij. Wil je het echt goed doen gebruik je demi-water.
Maar dat blauwe lcd cleaner spul bevat die ingrediënten toch juist niet om de coating te beschermen? Dus bijv. geen alcohol, ammonia of fosfaten. Ik hoop het iig. niet want ik gebruikt dat soort spul al best lang. Op m'n OLED wilde ik het ook gaan gebruiken.

[ Voor 10% gewijzigd door Arrahant op 17-03-2017 11:06 ]

Steam: Arrahant | PSN: Arrahant84 | XBL: Arrahant | Origin: Arrahant | Nintendo: Arrahant

• Puck
Arrahant schreef op vrijdag 17 maart 2017 @ 11:02:
[...]

Maar dat blauwe lcd cleaner spul bevat die ingrediënten toch juist niet om de coating te beschermen? Dus bijv. geen alcohol, ammonia of fosfaten. Ik hoop het iig. niet want ik gebruikt dat soort spul al best lang. Op m'n OLED wilde ik het ook gaan gebruiken.
Geen idee. Ik zeg alleen dat simpelweg water en eventueel een beetje afwasmiddel prima werkt en goed is voor je coating, dus waarom nog speciale schoonmaakmiddelen kopen die meestal meer kwaad dan goed doen. Kijk simpelweg even wat er precies in zit.

[ Voor 3% gewijzigd door Puck op 17-03-2017 11:18 ]

• Vulcan750
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11:29
Arrahant schreef op vrijdag 17 maart 2017 @ 08:32:
[...]

Beter van niet, het is ook niet nodig. Het veiligst is gewoon met licht vochtig microvezeldoekje afnemen, zoals ook Puck beschrijft. En dat nog alleen bij een eventuele vlek. Anders volstaat echt 1x per maand voorzichtig afstoffen.

Volvo XC40 Recharge MY23 SM 19", Easee Home, Marstek Venus C 2,56kWh, Venus A 2,12kWh, HW P1, MT CT003, ☀️2,7kWp, Ariston Lydos Hybrid WP boiler

• nodog
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 19-12 22:33
Complimenten voor FOKA en LG. Zojuist m'n panel omgewisseld, was nog een aardig klusje voor de monteur. Waarom ze niet gewoon een nieuwe TV neerzetten is me een raadsel maar het belangrijkste is dat ik nu naar een perfekt scherm zit te kijken.

Na tussenkomst van FOKA heeft LG wat mij betreft uitstekende klantenservice geleverd. Maandag een telefoontje om afspraak te maken, dinsdag langskomen om te checken wat het probleem is, nieuw panel uit Polen laten komen en dan vrijdag de boel omwisselen. Kan echt niet beter.

• k1978
Vind de Magic remote wel echt goedkoop er uit zien zeg met dat glimmende plastic.. 65b6v....

Bij de duurdere modellen zit er wel een luxe of niet ??

• Fuwor
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 12:11
k1978 schreef op vrijdag 17 maart 2017 @ 12:45:
Vind de Magic remote wel echt goedkoop er uit zien zeg met dat glimmende plastic.. 65b6v....

Bij de duurdere modellen zit er wel een luxe of niet ??
Ja bij de E6 en hoger zit een Premium remote (de AN-MR700), volgens mij wel van plastic maar met een aluminium look. Die schijnt overigens wel minder in de hand te liggen dan de Magic Remote maar ziet er wel een stuk beter uit imho.

Afbeeldingslocatie: https://4k.com/wp-content/uploads/2015/12/LG-G6-OLED-Magic-Remote.jpg

• k1978
Nu horizon in HDR op me 65b6 .. Echt onder de indruk..

• Supremo
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 09-09-2018
Ben er schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 22:11:
Hallo
Ik heb sinds kort ook een oled b6
Ik heb een mutant decoder die staat niet in de lijst van de oled
Moet ik dan onbekende decoder kiezen
Of werkt het dan ook Niet?
Is dat niet om de LG remote ook voor de Mutant te gebruiken (dus als universele remote)?
Onbekend zal naar mijn idee geen invloed op de HDMI poort hebben.

• seninha
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-12 20:56

seninha

god's right foot

Fietsbel schreef op vrijdag 17 maart 2017 @ 10:38:
Ik gebruik altijd tip-pex om vlekken op het scherm weg te halen! :+

Vandmiddag eens langs wat audio hi-fi winkels om naar OLED/LCD schermen te kijken. De 55B6 lijkt mij geweldig als vervanging voor een 8 jaar oud LCD scherm :P
Ik zeg..DOEN

Die van mij is vandaag afgeleverd als vervanger van mn oude Panasonic HD ready Plasma.
Geweldig beeld.

Had tijd geleden bij een maat van me een film gekeken op zijn 4K LCD scherm en vond het eigenlijk niet mooi uitzien.
Beeld leek te veel op een soap.

Gelukkig hier geen last van.

Moet wel nog even goed verdiepen in de TV.
ik heb al mijn apparaten via een Denon aangesloten (op HDMI 2) maar op de een of ander manier krijg ik niet in beeld te zien als ik volume van de versterker verhoog of verlaag. Terwijl dit wel te zien was op de Panasonic.

iRacing Profile Flickr

• k1978
Volgens mij hadden aardig wat mensen problemen met hun Denon versterkers op deze tv's.

• Snake_Eye
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 15-12 13:46
baba420 schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 21:15:
Zijn er nog 3D liefhebbers hier? Ik heb een LG E6 en bij het afspelen van 3D Blu-rays heb ik het probleem dat de resolutie op 1080p blijft en niet geupscaled wordt naar 2160p. Bij het afspelen van non-3D 1080p content wordt alles wel geupscaled naar 2160p. Ik zit op de laatste firmware versie (04.30.95)
Upscaling is waarbij de content die ene lagere resolutie bevat dan het display waar het op weergegeven en zo gemanipuleerd wordt zodat het volledige aantal pixels van het display gebruikt wordt. Zo bestaat een Full HD TV bijvoorbeeld uit een resolutie van 1.920 bij 1.080 pixels. Eigenlijk; 1.920 rijen horizontaal bij 1.080 rijen verticaal. 1920 maal 1080 geeft een totaal van 2.073.600 pixels. Wanneer je nu content met een van origine lagere resolutie wilt weergeven op je TV begint het upscaling proces. Content met een SD resolutie (720 bij 576 pixels) zou namelijk het scherm maar voor de helft vullen.

Met een UHD TV wordt bij Real3d het hele beeld gevuld, de 1080p is dan geupscaled naar 2160p.
Zo is dat ook met mijn e6v.

• Cardwizard
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 12:17
Yellowneck schreef op donderdag 16 maart 2017 @ 23:50:

[...]
.
1) Improve the sound Hum noise

denk dat ik hier nog blijer mee ben dan de HDR game modus , ik werd soms knettergek van die ruis
k1978 schreef op vrijdag 17 maart 2017 @ 13:23:
:*) super is dat he :9
zwembroek schreef op vrijdag 17 maart 2017 @ 10:36:

Op de C zie ik geen tot weinig verschil tussen de HDR game mode en HDR Bright.
Waarom zou je verschil zien tussen die 2 ? het gaat puur om de input lag

[ Voor 55% gewijzigd door Cardwizard op 17-03-2017 18:07 ]

• Puck
k1978 schreef op vrijdag 17 maart 2017 @ 17:41:
Volgens mij hadden aardig wat mensen problemen met hun Denon versterkers op deze tv's.
Mwah. Er zijn nu toevallig 2 mensen waarbij het niet geheel werkt. Geen problemen hier met mijn Denon uit 2012.
seninha schreef op vrijdag 17 maart 2017 @ 17:37:
[...]

Had tijd geleden bij een maat van me een film gekeken op zijn 4K LCD scherm en vond het eigenlijk niet mooi uitzien.
Beeld leek te veel op een soap.
Ook op een LCD is dat een kwestie van de juiste settings, zeker met motion.

[ Voor 36% gewijzigd door Puck op 17-03-2017 18:13 ]

• Cardwizard
Puck schreef op vrijdag 17 maart 2017 @ 18:09:
[...]

Mwah. Er zijn nu toevallig 2 mensen waarbij het niet geheel werkt. Geen problemen hier met mijn Denon uit 2012.
ik heb alleen problemen met mijn Denon als de PS4 Pro 4K HDR uitspuugt , dan krijg ik witte puntjes en flitsen in het beeld , nieuwe cdmi kabels gekocht en dacht dat het weg was , tot HDR weer aan sprong

• Raziel
Garandeer niet dat het de juiste is, maar:

http://www.lg.com/nl/lgec...28Version_04.31.10%29.zip

Het is de url van de UK, maar dan UK veranderd in NL, de file staat online iig. Nu de push nog (of de plaatsing op de website).

[ Voor 21% gewijzigd door Raziel op 17-03-2017 18:13 ]

• Cardwizard
dus gewoon er op knallen |:( ik zie hem op de LG site niet staan als ik bij ondersteuning kijk ?

• Puck
Raziel schreef op vrijdag 17 maart 2017 @ 18:12:

Het is de url van de UK, maar dan UK veranderd in NL, de file staat online iig. Nu de push nog (of de plaatsing op de website).
Zo kan ik het ook...
http://www.lg.com/nl/lgec...28Version_05.68.16%29.zip

(elke filename werkt).

• wally21
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 17-12 11:47

wally21

psn: Wally224

Raziel schreef op vrijdag 17 maart 2017 @ 18:12:

Op AV forums hadden ze het er over dat je dat UK kan veranderen in wat je maar wilt en de link dan nog steeds werkt. Dus het is niet de NL link ;-)

En volgens mij ook niet de UK aangezien die daar ook niet op de site staat....

[ Voor 6% gewijzigd door wally21 op 17-03-2017 18:17 ]

• Raziel
Zie het ... helaas. Vaak werkt het wel, maar nu niet. Sorry.

• seninha
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-12 20:56

seninha

god's right foot

k1978 schreef op vrijdag 17 maart 2017 @ 17:41:
Ben er achter dat ik alleen problemen heb als ik Nvidia Shield gebruik.
Als ik dan iets wil instellen van de Denon dan schakelt het beeld volledig naar de versterker, en krijg dan het menu te zien.

Doe ik dit bv bij het kijken via de Horizon box of een Sat ontvanger, dan komt het Denon menu gewoon als overlay in beeld.

Nadeel bij het gebruik van de Nvidia is dus dat er geen volume balkje in beeld komt en ik dus nu ook niet meer geluid kan synchroniseren.

UPDATE: Dit is ook het geval met de PS4 van mn zoon. Deze heeft hij gister aan HDMI1 gehangen en wederom geen Volume balk in beeld als we deze regelen via de versterker.

En wat me ook opviel was dat als ik de Nvidia Shield wakker maak, TV dan voor ongeveer 10/15 sec aangeeft dat er geen bron gevonden is.Terwijl Denon gewoon schakelt naar Nvidia.
Na die tijd komt pas begin scherm van de Shield in beeld.

Zal even moeten gaan googlen over Denon problemen met LG. :/

[ Voor 26% gewijzigd door seninha op 18-03-2017 10:13 ]

iRacing Profile Flickr

• Snake_Eye
Puck schreef op vrijdag 17 maart 2017 @ 18:09:
[...]

[...]

Ook op een LCD is dat een kwestie van de juiste settings, zeker met motion.
Misschien dat mensen met hun Denon geen UHD met HDr10 konden afspelen?
Met bijvoorbeeld een oudere Denon uit 2012 zal dat ook niet gaan, want deze heeft geen HDR en HDCP 2.2. ondersteuning.
Dan moet je toch echt een receiver hebben dat HDR en HDCP 2.2. ondersteund.

• Puck
Snake_Eye schreef op vrijdag 17 maart 2017 @ 18:41:
[...]

Misschien dat mensen met hun Denon geen UHD met HDr10 konden afspelen?
Met bijvoorbeeld een oudere Denon uit 2012 zal dat ook niet gaan, want dat heeft geen HDR en HDCP 2.2. ondersteuning.
Dan moet je toch echt een receiver hebben dat HDR en HDCP 2.2. ondersteund.
Klopt, maar dat is logisch toch? De problemen die ik lees gaan over HDMI ARC / HDMI CEC en ik heb daar geen enkele problemen mee. Mijn PS4Pro zit rechtstreeks op de TV met geluid over ARC.

• nodog
Ik wilde nog even wachten met reageren in de Denon discussie omdat ik nog het een en ander moet uitproberen maar nu het ter sprake komt...

Vandaag is mijn scherm dus verwisseld. De rest (waaronder moederbord) is gebleven en staat nog precies hetzelfde ingesteld. Wat schetst mijn verbazing dat CEC nu wel opeens gedeeltelijk werkt! Ik kreeg zowaar even m'n PS4 als submenu onder de Denon te zien. Kon'm helaas niet kiezen via de LG dus heb weer wat meer lopen rommelen en zie'm nu niet meer in het submenu. Maar goed, heb nu wel een soortement ARC werken (via optische kabel maar Denon reageert ook op wat ik op de TV doe en kiest automatisch goede bron)

Ben nu op m'n werk dus kan pas later weer een poging doen de PS4 in het submenuutje van de LG te krijgen. Mocht dat lukken dan ben ik geheel tevreden.

Lang verhaal kort; de stroom moest er een tijd af voordat de boel zodanig gereset was dat CEC handshake mogelijk was. Denon kan dus wel degelijk met LG werken maar persoonlijk ben ik nog niet geheel overtuigd of dit blijvend is of dat ik het 100% naar m'n zin krijg.

Verwijderd

Mensen met een NVIDIA SHIELD (2017) i.c.m. een OLED: wie doet de upscaling van 1080p naar 4K beter, de SHIELD of de televisie?

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 26-12 21:14
Eindelijk mag ik hier gerechtvaardigd komen klagen, zojuist een 55C7V besteld. :D

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

• Pietervs
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Pietervs

is er al koffie?

k1978 schreef op vrijdag 17 maart 2017 @ 13:23:
Is dat een game? Of toch een film?
Ben ff aan het zoeken, maar kan alleen maar "xyz Horizon" vinden, waarbij xyz voor de echte titel (zoals Deepwater, Lost, of Star Trek)... :?
Phusebox schreef op vrijdag 17 maart 2017 @ 19:15:
Eindelijk mag ik hier gerechtvaardigd komen klagen, zojuist een 55C7V besteld. :D
Ik haal hem volgende week wel bij je op, als je er klaar mee bent... >:)

[ Voor 28% gewijzigd door Pietervs op 17-03-2017 19:37 ]

Pvoutput 3.190 Wp Zuid; Marstek Venus 5.12 kWh; HW P1; BMW i4 eDrive40

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 26-12 21:50

DarkSide

theres no place like ::1

Pietervs schreef op vrijdag 17 maart 2017 @ 19:36:
[...]

Is dat een game? Of toch een film?
Ben ff aan het zoeken, maar kan alleen maar "xyz Horizon" vinden, waarbij xyz voor de echte titel (zoals Deepwater, Lost, of Star Trek)... :?
Horizon Zero Dawn op de PS4.

(zowat de reden om een Ps4 pro icm een 4k (oled) te kopen)

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

• BMTN
  • Registratie: November 2010
  • Niet online
Uiteraard zijn we allen benieuwd waar je deze hebt besteld, tegen welke prijs en wanneer die geleverd gaat worden.

En niet te veel opscheppen straks hier hè ;)

• Phusebox
BMTN schreef op vrijdag 17 maart 2017 @ 19:54:
[...]

Uiteraard zijn we allen benieuwd waar je deze hebt besteld, tegen welke prijs en wanneer die geleverd gaat worden.

En niet te veel opscheppen straks hier hè ;)
Daar is het prijzen topic voor. En nee opscheppen zul je me niet zien doen.

• k1978
Zal keer tijd worden hehe.. Mooi man geniet ervan..

• Solexje
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 14-12 20:32
Wifimedia.eu...55C7V prijs € 2999...levertijd 1 dag

• Phusebox
Solexje schreef op vrijdag 17 maart 2017 @ 20:39:
Wifimedia.eu...55C7V prijs € 2999...levertijd 1 dag
Check het prijzen topic. Op voorraad bij diverse winkels en die prijs is minimaal 500 euro te hoog dus niet blind bestellen maar onderhandelen.

• Yellowneck
  • Niet online

Yellowneck

Nice! Wie had dat nou verwacht, jij als een van de eerste met een 7-serie in dit topic :)
Ben zeer benieuwd naar je bevindingen met het scherm dus lees graag je eerste indrukken tegemoet in dit topic.

Zag dat je em morgen al verwacht? Had niet verwacht dat de nieuwe serie nu al op voorraad zouden zijn. ~2500 euro is een prima prijs voor een nieuw model lijkt me :*)

[ Voor 29% gewijzigd door Yellowneck op 17-03-2017 21:41 ]

Fotogear: Canon EOS RP | Canon 400D + BG-E3 | RF 24-105mm F4.0L | 50mm F1.8 | 17-40mm F4.0L | 70-200mm F4.0L | 100mm F2.8L Macro | 430EX II

• Phusebox
Yellowneck schreef op vrijdag 17 maart 2017 @ 21:38:
Nice! Wie had dat nou verwacht, jij als een van de eerste met een 7-serie in dit topic :)
Ben zeer benieuwd naar je bevindingen met het scherm dus lees graag je eerste indrukken tegemoet in dit topic.

Zag dat je em morgen al verwacht? Had niet verwacht dat de nieuwe serie nu al op voorraad zouden zijn. ~2500 euro is een prima prijs voor een nieuw model lijkt me :*)
Ja het was nu of over 6-8 maanden en dan pak em beet 500 euro besparen. Dan maar liever meteen instappen.

De prijs was overigens zelfs nog lager dan dat.

[ Voor 11% gewijzigd door Phusebox op 17-03-2017 21:45 ]

Verwijderd

Nice! Ben benieuwd wat je ervaringen zijn :) Las op AVForum dat de HDR Game modus ontbrak, althans hij kon hem niet vinden..

Goed ook dat je geen 2017 QLED hebt gekocht, volgens het review hieronder is deze eigenlijk nog minder dan het model van 2016... Typisch Samsung weer..

http://www.rtings.com/tv/reviews/samsung/q7f#conclusion

• Phusebox
Verwijderd schreef op vrijdag 17 maart 2017 @ 22:14:
[...]

Nice! Ben benieuwd wat je ervaringen zijn :) Las op AVForum dat de HDR Game modus ontbrak, althans hij kon hem niet vinden..

Goed ook dat je geen 2017 QLED hebt gekocht, volgens het review hieronder is deze eigenlijk nog minder dan het model van 2016... Typisch Samsung weer..

http://www.rtings.com/tv/reviews/samsung/q7f#conclusion
Dat zou wel triest zijn als ze de HDR game modus niet erin gestopt hebben.

Maar ik ga het ook niet kunnen testen want ik ben geen hdr console.

[ Voor 6% gewijzigd door Phusebox op 17-03-2017 22:38 ]

• Snake_Eye
Puck schreef op vrijdag 17 maart 2017 @ 18:43:
[...]

Klopt, maar dat is logisch toch? De problemen die ik lees gaan over HDMI ARC / HDMI CEC en ik heb daar geen enkele problemen mee. Mijn PS4Pro zit rechtstreeks op de TV met geluid over ARC.
Ow oke dat is dan weer een ander verhaal ja, geluid van mijn TV naar receiver via HDMI ARC / HDMI CEC gaat ook perfect.

• Snake_Eye
Komt er ook een nieuwe firmware voor de e6v, of zijn daar geen problemen met gamen bij?
Zelf heb ik geen console, dus ik kan het niet uittesten.

• Puck
Snake_Eye schreef op vrijdag 17 maart 2017 @ 23:02:
Komt er ook een nieuwe firmware voor de e6v, of zijn daar geen problemen met gamen bij?
Zelf heb ik geen console, dus ik kan het niet uittesten.
Alle andere modellen hebben hiervoor al eerder een firmware fix gehad, deze hebben dezelfde Soc. De B6 is de vreemde eend ;)

• nodog
Gefeliciteerd Phusebox!

Om even over m'n Denon gedoe verder te gaan. Kom net thuis en de boel werkt weer kompleet niet. Ik vind het echt ongelofelijk dat iets van het ene op het andere moment gewoon niet meer werkt zonder dat je meer gedaan hebt dan de boel uit en aan zetten.

(voor degenen die m'n relaas niet gevolgd hebben, dit gaat over CEC problemen tussen Denon AVR X2300 en LG B6)

edit: 10 minuten later en de remote van de LG weet nu toch soms de bron op de Denon te wijzigen. Raadselachtig...

[ Voor 12% gewijzigd door nodog op 17-03-2017 23:26 ]

Verwijderd

Zijn er nog mensen met een oled tv die last hebben wanneer het een minder goeie uitzending/film of dergelijke is dat het wazig beeld die ze willen tonen wel heeeel erg wazig is en zelfs het zwart komt heel slecht zwart? Wij ondervinden dit bij zowel oude (veelal) als soms nieuwe films, series, etc. Bijna zou je denken dat een normale tv beter zou zijn op die momenten. Iemand nog die opmerking of raad hiermee?
Toch een klein beetje teleurgesteld in onze LG OLED 65B6V zeker zuur na zo een bedrag uit te geven. Ik hoop dat ik gewoon zelf nog iets mis doe ;)

• Sponz
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Sponz

nul nest parfait saif moi

Matig tot slecht bron materiaal kun je inderdaad beter op een ouwe tv bekijken, das het nadeel van zo'n uitstekende tv als de 65B6V. Hetzelfde probleem heb je ook met goede stereo installaties.

• iRenik
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 26-12 23:10
Mocht iemand z'n nieuwe 55C7 aan de muur gaan hangen zou ik (en denk anderen ook) daar heel graag een paar foto's van willen zien :)

• ago
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 20-01 18:58

ago

Want het beeldmateriaal op internet is gefotoshopt?

• Puck
Verwijderd schreef op zaterdag 18 maart 2017 @ 01:12:
Zijn er nog mensen met een oled tv die last hebben wanneer het een minder goeie uitzending/film of dergelijke is dat het wazig beeld die ze willen tonen wel heeeel erg wazig is en zelfs het zwart komt heel slecht zwart? Wij ondervinden dit bij zowel oude (veelal) als soms nieuwe films, series, etc. Bijna zou je denken dat een normale tv beter zou zijn op die momenten. Iemand nog die opmerking of raad hiermee?
Toch een klein beetje teleurgesteld in onze LG OLED 65B6V zeker zuur na zo een bedrag uit te geven. Ik hoop dat ik gewoon zelf nog iets mis doe ;)
Natuurlijk is de bron belangrijk en bij OLED eigenlijk wel extra belangrijk, maar overal vind ik niet dat hij het heel slecht doet. Laatst zelfs een DVD(!) gekeken via de PS4 (anime) en dat zag er toch zeker niet slecht uit. Zeker niet wazig. Natuurlijk is zwart niet altijd zwart als dit zelfs in de bron niet zwart is.

Het is met name compressie en ruis wat extra opvalt op OLED volgens mij.

• iRenik
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 26-12 23:10
ago schreef op zaterdag 18 maart 2017 @ 09:16:
Want het beeldmateriaal op internet is gefotoshopt?
Misschien gebruik jij andere zoektermen op Google maar zie weinig 55C7 beeldmateriaal dat aan de muur hangt. En al helemaal gewoon even ook van de zijkant gefotografeerd zodat je een beetje ziet hoeveel ruimte er tussen zit, hoe dicht de hdmi kabels aan de zijkant zitten ed.

En ja, het officiële beeldmateriaal is zeker geshopt... doet er verder niet toe want de tv zal er hetzelfde uit blijven zien maar bedankt voor je post.

• Phusebox
iRenik schreef op zaterdag 18 maart 2017 @ 10:39:
[...]

Misschien gebruik jij andere zoektermen op Google maar zie weinig 55C7 beeldmateriaal dat aan de muur hangt. En al helemaal gewoon even ook van de zijkant gefotografeerd zodat je een beetje ziet hoeveel ruimte er tussen zit, hoe dicht de hdmi kabels aan de zijkant zitten ed.

En ja, het officiële beeldmateriaal is zeker geshopt... doet er verder niet toe want de tv zal er hetzelfde uit blijven zien maar bedankt voor je post.
Ik zal wat foto's proberen te maken als ik tijd heb dit weekend om hem uit te pakken en hij ook daadwerkelijk geleverd wordt vandaag.

• Raziel
Ik trok het niet meer, toch maar de 04.31.10 update geïnstalleerd van de UK. Alles werkt, en HDR game modus ziet er een stuk mooier uit dan de HDR preset (standard) die ik gebruikte. Ben nu Ghost Recon WIldlands aan het spelen, kleuren zijn mooier maar er zitten niet zo heel veel HDR effecten in. Latency lijkt beter, maar ik heb er eigenlijk nooit echt een probleem mee gehad, waarschijnlijk omdat ik nog geen multiplayer games heb gespeeld. Als ik nu mik op een doel en schiet is de triggerresponse zo goed als instant.

• Niek-panna
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 25-12 00:20
Raziel schreef op zaterdag 18 maart 2017 @ 11:01:
Ik trok het niet meer, toch maar de 04.31.10 update geïnstalleerd van de UK. Alles werkt, en HDR game modus ziet er een stuk mooier uit dan de HDR preset (standard) die ik gebruikte. Ben nu Ghost Recon WIldlands aan het spelen, kleuren zijn mooier maar er zitten niet zo heel veel HDR effecten in. Latency lijkt beter, maar ik heb er eigenlijk nooit echt een probleem mee gehad, waarschijnlijk omdat ik nog geen multiplayer games heb gespeeld. Als ik nu mik op een doel en schiet is de triggerresponse zo goed als instant.
Ik zie de update niet staan op de LG site van de UK, mis ik iets?

PSN ID: RedrumNL

• Raziel
Niek-panna schreef op zaterdag 18 maart 2017 @ 11:23:
[...]

Ik zie de update niet staan op de LG site van de UK, mis ik iets?
http://www.lg.com/uk/lgec...28Version_04.31.10%29.zip

Link komt van AVS forum. Moet wel zeggen, dat was al eerder geconstateerd, dat je de url kunt veranderen in wat je wilt (zolang de ID's maar kloppen) en dat hij alsnog download.

Verwijderd

Phusebox schreef op vrijdag 17 maart 2017 @ 22:16:
[...]

Dat zou wel triest zijn als ze de HDR game modus niet erin gestopt hebben.

Maar ik ga het ook niet kunnen testen want ik ben geen hdr console.
Blijkt dat je deze modus alleen ziet als je een HDR console / computer hebt.

• Phusebox
Hmm er zit in ieder geval alleen een Smart remote bij de c serie. Dat valt me toch tegen. Beetje een goedkope prul.

Ja ja. Klacht nummer 1.

• Puck
Phusebox schreef op zaterdag 18 maart 2017 @ 13:00:
Hmm er zit in ieder geval alleen een Smart remote bij de c serie. Dat valt me toch tegen. Beetje een goedkope prul.

Ja ja. Klacht nummer 1.
Ik snap niet waarom iemand 2 remotes wil hebben? Dat ze er niet al te best uit zien ben ik wel met je eens maar de kleine smart remote van de B6 voelt verder heel degelijk en ligt lekker in de hand.

• Phusebox
Puck schreef op zaterdag 18 maart 2017 @ 13:17:
[...]

Ik snap niet waarom iemand 2 remotes wil hebben? Dat ze er niet al te best uit zien ben ik wel met je eens maar de kleine smart remote van de B6 voelt verder heel degelijk en ligt lekker in de hand.
Ik hoef er ook geen twee. Ik vond de smart remote van Samsung wel fijn, gewoon heel simpel en voelde premium aan.

Maar goed die afstandsbedieningen zijn over het algemeen altijd cheap.

• Puck
Phusebox schreef op zaterdag 18 maart 2017 @ 13:21:
[...]

Ik hoef er ook geen twee. Ik vond de smart remote van Samsung wel fijn, gewoon heel simpel en voelde premium aan.

Maar goed die afstandsbedieningen zijn over het algemeen altijd cheap.
Ah zo, ik begreep namelijk dat er bij sommige modellen wel 2 remotes worden geleverd. Een afstandsbediening blijft heel persoonlijk, een Logitech Harmony kan helpen, maar ik denk niet dat ik nog terugkan naar een afstandsbediening zonder de pointer zoals op de LG. Dat werkt echt heel prettig in interfaces als XPlay, Netflix, etc.

• Phusebox
Mijn huidige tv heeft ook zo'n smart remote met pointer maar dat heb ik drie dagen geprobeerd en daarna nooit meer. Neem wel aan dat het tegenwoordig meer nut heeft en beter werkt.

Helaas dus geen tijd om vandaag de tv echt uit te pakken. Hopelijk morgen.

• DasHMauL
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 07-04 09:35
Puck schreef op zaterdag 18 maart 2017 @ 13:23:
[...]

Ah zo, ik begreep namelijk dat er bij sommige modellen wel 2 remotes worden geleverd....
Klopt, deze remotes krijg je bijvoorbeeld bij de E6:
Afbeeldingslocatie: http://www.hdtvtest.co.uk/image/news/lg-remote.jpg

• Phusebox
DasHMauL schreef op zaterdag 18 maart 2017 @ 14:06:
[...]

Klopt, deze remotes krijg je bijvoorbeeld bij de E6:
[afbeelding]
Hmm Tja dat ziet er al heel wat beter uit dan die zwarte knetterplastic die bij de C7 zit.

Kun je die ook los kopen?

Bij de C7 zit dus deze met die lelijke Netflix en Amazon knoppen.

Afbeeldingslocatie: https://www.flatpanelshd.com/pictures/lgwebos35-1l.jpg

[ Voor 20% gewijzigd door Phusebox op 18-03-2017 14:17 ]

• Yellowneck
  • Niet online

Yellowneck

Dat kan zeker. Via eBay rond de 50-60 euro (LG AN-MR700) of gewoon waar je je tv hebt gekocht, kost je wel iets meer.

Maar misschien eerst uberhaupt je televisie uitpakken en kijken hoe die bevalt? :+ . Je kijkt toch de televisie uiteindelijk en niet naar de AB. En jij hebt tenminste dedicated Play en Pause knoppen op je magic remote, dat heeft de vorige generatie van dat type niet :P . Maar je kan em uiteraard gewoon bijbestellen

Wat betreft de dedicated Netflix knop, ik heb daar een 3D knop zitten, dus dat is pas nutteloos (op de B6). Dus wees blij dat jij een knop daar hebt die wel wat doet :P

[ Voor 16% gewijzigd door Yellowneck op 18-03-2017 14:31 ]

• Raziel
Yellowneck schreef op zaterdag 18 maart 2017 @ 14:28:
Dat kan zeker. Via eBay rond de 50-60 euro (LG AN-MR700) of gewoon waar je je tv hebt gekocht, kost je wel iets meer.

Maar misschien eerst uberhaupt je televisie uitpakken en kijken hoe die bevalt? :+ . Je kijkt toch de televisie uiteindelijk en niet naar de AB. En jij hebt tenminste dedicated Play en Pause knoppen op je magic remote, dat heeft de vorige generatie van dat type niet :P . Maar je kan em uiteraard gewoon bijbestellen

Wat betreft de dedicated Netflix knop, ik heb daar een 3D knop zitten, dus dat is pas nutteloos (op de B6). Dus wees blij dat jij een knop daar hebt die wel wat doet :P
Twijfel wel over die AN-MR700, maar ik gebruik een Harmony, dus waarom zou ik? Zou wel willen weten wat voor commando zie C7 afstandsbediening uitzend voor Netflix, dat is weer handig om een Harmony activity mee in te stellen. Nu zet ik hem op smart TV, wat eigenlijk de home knop is, en die staat standard op Netflix. Misschien maar een C7 toevoegen in de Harmony software. Die 3D knop is inderdaad kansloos op je B6, maar ik snap dat ze geen aparte afstandsbedieningen maken voor EN de B en de C.

Verwijderd

weet iemand het verschil tussen de b7 en de c7 versie? ziet ernaar uit dat ze de curved hebben weggelaten, wat is dan de meerwaarde van de c versie?

• JSA
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 02-01-2023

JSA

Vandaag in een winkel de B6 gezien. Men had een uitzending NPO 1 aan staan. Erg goed beeld ! gewoon via Ziggo een HD uitzending zoals de meeste mensen veelal (gaan) kijken...

• Phusebox
Nou hij hangt. Moet eigenlijk mijn beugel nog wat lager hangen maar goed het is maar een cm of 10 die hij nu te hoog hangt voor mij gevoel.

Heb nog niet het wow gevoel maar goed. Netflix was erg donker zelfs met OLED light op 90. Ik vind de menus nog wat traag maar ja.

Morgen beter testen.

• Grudgie
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 09:04

Grudgie

PSN: Grudgie7

ionn schreef op zaterdag 18 maart 2017 @ 17:18:
[...]

Jaa alles via de TV. Plex of via de usb speel ik het af.
Ja oke. Zelf heb ik een mediaspeler die alles afspeelt. Dus zal over tijdje keer een 4k mediaspeler aanschaffen als er wat meer films en series in 4K zijn.

• GANGSTERKILLER
Phusebox schreef op zaterdag 18 maart 2017 @ 17:06:
Nou hij hangt. Moet eigenlijk mijn beugel nog wat lager hangen maar goed het is maar een cm of 10 die hij nu te hoog hangt voor mij gevoel.

Heb nog niet het wow gevoel maar goed. Netflix was erg donker zelfs met OLED light op 90. Ik vind de menus nog wat traag maar ja.

Morgen beter testen.
Hmm, interessante eerste indruk. De 2017 OLED's hebben dan nog wel een hoge helderheid (voor een self-emitting TV). Hoger dan de vorige OLED's en sowieso alle plasma's die ooit gemaakt zijn.

Kom je misschien van een LCD met LED verlichting?

[ Voor 8% gewijzigd door GANGSTERKILLER op 18-03-2017 17:39 ]

• Puck
GANGSTERKILLER schreef op zaterdag 18 maart 2017 @ 17:30:
[...]

Hmm, interessante eerste indruk. De 2017 OLED's hebben dan nog wel een hoge helderheid (voor een self-emitting TV). Hoger dan de vorige OLED's en sowieso alle plasma's die ooit gemaakt zijn.

Kom je misschien van een LCD met LED verlichting?
Er zijn natuurlijk 2 manieren om "donker" te interpreteren. Je hebt helderheid (OLED Backlight) en brightness/contrast. Ik gok dat @Phusebox doelt op het tweede, en dat is een kwestie van goed instellen.

• GANGSTERKILLER
Puck schreef op zaterdag 18 maart 2017 @ 17:38:
[...]

Er zijn natuurlijk 2 manieren om "donker" te interpreteren. Je hebt helderheid (OLED Backlight) en brightness/contrast. Ik gok dat @Phusebox doelt op het tweede, en dat is een kwestie van goed instellen.
Absoluut. Maar energiebesparende opties hebben ook invloed op de helderheid van een TV. Een light sensor o.a. Ik hoop dat hij ze allemaal uit heeft staan. :)

[ Voor 11% gewijzigd door GANGSTERKILLER op 18-03-2017 17:44 ]

• k1978
Was ergens info hoe je dat uitzette toch ?? Service menu ofzo.. Kan het niet meer vinden..

• GANGSTERKILLER
k1978 schreef op zaterdag 18 maart 2017 @ 17:44:
Was ergens info hoe je dat uitzette toch ?? Service menu ofzo.. Kan het niet meer vinden..
Energiebesparende opties moet je gewoon uit kunnen zetten in het standaard menu van een TV.
Ik denk dat je ABL (automatic brightness limiter) bedoeld, maar daar zou ik niet mee spelen.

• ion
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

ion

GANGSTERKILLER schreef op zaterdag 18 maart 2017 @ 17:47:
[...]

Energiebesparende opties moet je gewoon uit kunnen zetten in het standaard menu van een TV.
Ik denk dat je ABL (automatic brightness limiter) bedoeld, maar daar zou ik niet mee spelen.
ABL kan je niet uitzetten. Wel ASBL.

• k1978
Heeft dat risico's dan ? En wat zijn de voordelen ?

• Puck
k1978 schreef op zaterdag 18 maart 2017 @ 17:58:
Heeft dat risico's dan ? En wat zijn de voordelen ?
ASBL dimt na een aantal seconden de backlight als het beeld zo goed als onveranderd blijft gedurende die periode, om inbranden e.d. te voorkomen. Hier heb je in de praktijk eigenlijk nooit last van, dus lekker aan laten.

• Ambition88
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 12:05
iemand ervaring met Panasonic tv's? zit echt met smart te wachten tot de prijs van de EZ950 55'' en 65'' bekend worden gemaakt, vind ze qua design mooier dan de LG series, maar ik heb nooit een panasonic tv gehad. :)
Pagina: 1 ... 72 ... 112 Laatste

Let op:
Dit topic is bedoeld om te discussiëren over OLED televisies; de techniek, voordelen, nadelen, instellingen, etc.

We hebben sinds kort ook een merkspecifiek topic voor LG: [LG OLED] Ervaringen & Discussie. Hier dus geen posts meer betreffende LG.

Als je op zoek bent naar de laatste aanbiedingen kun je een kijkje nemen in \[Prijs-discussie] OLED Televisies. Als je op zoek bent naar persoonlijk aankoopadvies, kun je een topic starten in Consumentenelektronica Aankoopadvies.