• Vulcan750
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19:03
Ik heb het ook niet nodig gevonden mijn 55e6 te laten calibreren. De af-fabriek instelling is al niet slecht als startpunt. De instellingen uit de startpost hier lijken bij mij niet ideaal, ik heb e.e.a. zelf bijgesteld en ben heel tevreden over het resultaat.
Kleuren en huidtinten zien er heel natuurlijk uit.

Volvo XC40 Recharge MY23 SM 19", Easee Home, Marstek Venus C 2,56kWh, Venus A 2,12kWh, HW P1, MT CT003, ☀️2,7kWp, Ariston Lydos Hybrid WP boiler

• k1978
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 23-12 19:38
@Vulcan750 Ben benieuwd naar je instellingen..

• M@cer
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15:13
nodog schreef op dinsdag 14 maart 2017 @ 10:59:
Om nog even voor te borduren op mijn problemen met ARC en CEC. Vanochtend een HDMI kabel bij de Action gekocht en het werkt nog steeds niet. Nu is die Action kabel misschien niet goed maar dat zou dan onderhand de 5de zijn die niet werkt terwijl elke doorsnee HDMI hi speed kabel toch minstens ARC zou moeten kunnen leveren.

Nu wilde ik toch al minstens 1 hele goede kabel aanschaffen zodat ik in de toekomst ook geen problemen krijg met 4K ultra mega breedband toestanden (momenteel werkt het met de Horizon nogeeneens) dus ik ga een laatste poging wagen en ergens een Hirschman kabel opsnorren. Wordt vervolgd....
Volgens mij is je laatste stap zinloos en zonde van het geld... Met de Action kabel moet het werken of je hebt een instelling verkeerd staan.. Wat is het merk van je receiver?

Shut up Legs, keep moving...... - https://www.strava.com/athletes/505504 / www.eigenwijzetriathlon.nl

• nodog
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 19-12 22:33
Denon AVR2300. LG monteur was vanmiddag bij mij en heeft ook even naar instellingen gekeken maar er valt gewoon weinig fout te doen met die instellingen. Hij merkte daar dan ook niks vreemds op, wel zei hij dus dat hij vaker mensen met problemen met Denon receivers had meegemaakt, hij raadde Denon expliciet af.

• dbz1985
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 26-12 13:14
Bij mijn b6 werkt arc ook niet altijd even lekker met de kabel van de action...als ik dan netflix gebruik moet ik af en toe echt even de hdmi kabel uit de tv halen en er terug in doen en dan doet ie het weer.

• pattatje
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 29-09 11:37
nodog schreef op dinsdag 14 maart 2017 @ 14:53:
Denon AVR2300. LG monteur was vanmiddag bij mij en heeft ook even naar instellingen gekeken maar er valt gewoon weinig fout te doen met die instellingen. Hij merkte daar dan ook niks vreemds op, wel zei hij dus dat hij vaker mensen met problemen met Denon receivers had meegemaakt, hij raadde Denon expliciet af.
Vreemd, was dit een monteur van LG zelf of een externe partij zoals bv Ce-Repair?

• nodog
Van LG zelf.

• Puck
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12:07
Toch raar hoor: ik heb een Denon AVR 2113 (uit 2012) i.c.m. de B6 en HDMI-CEC & ARC werken perfect.

Arrived anxious, left bored

• pattatje
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 29-09 11:37
Ik heb zelf met de AVR-X2300 ook totaal geen probleem.
Ik ben dan ook benieuwd naar de onderbouwing waarom deze combinatie niet goed kan werken
Puck schreef op dinsdag 14 maart 2017 @ 15:09:
[...]

Toch raar hoor: ik heb een Denon AVR 2113 (uit 2012) i.c.m. de B6 en HDMI-CEC & ARC werken perfect.

• M@cer
@Puck, dus je heb 1 kabel van je B6 naar je Denon en de rest van je HDMI kabels op je receiver aangesloten? En wanneer je op het inputscherm van je LG remote drukt krijg je al je apparaten aangesloten op je receiver te zien in beeld?

Ik heb al van alles geprobeerd met mijn X3000, maar krijg het niet voor elkaar.

Shut up Legs, keep moving...... - https://www.strava.com/athletes/505504 / www.eigenwijzetriathlon.nl

• nodog
pattatje schreef op dinsdag 14 maart 2017 @ 15:11:
Ik heb zelf met de AVR-X2300 ook totaal geen probleem.
Ik ben dan ook benieuwd naar de onderbouwing waarom deze combinatie niet goed kan werken

[...]
Dat is dan inderdaad opvallend. Het enige wat me nu te binnen schiet dat het zou kunnen verklaren is dat er van de B6 ook verschillende versies bestaan (weer volgens de monteur) die onderling verschillen qua electronica. Als ik me het goed herinner ging het om "Y" en "Z" modellen, iets wat je terug kan vinden in de produktcode die op de sticker staat waar ook het serienr opstaat. Ik heb een "Z" model.

Moet toegeven, dit is wel vergezocht maar ik kan ook niks anders verzinnen waarom het bij jou met dezelfde spullen wel werkt en hier niet. (nou ja, ik heb het gisteren dus een uurtje werkend gehad maar na 1 keer de receiver op standby te hebben gehad werkte het weer niet en het is me sindsdien ondanks vele pogingen niet meer gelukt)

• Puck
M@cer schreef op dinsdag 14 maart 2017 @ 15:16:
@Puck, dus je heb 1 kabel van je B6 naar je Denon en de rest van je HDMI kabels op je receiver aangesloten? En wanneer je op het inputscherm van je LG remote drukt krijg je al je apparaten aangesloten op je receiver te zien in beeld?

Nee dat gebruik ik (nog) niet, dus dat kan ik inderdaad niet bevestigen. Ik zal dit vanavond eens testen. Is dat het enige wat niet lukt, want ik begreep dat je nog andere problemen had?

• Vulcan750
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19:03

Volvo XC40 Recharge MY23 SM 19", Easee Home, Marstek Venus C 2,56kWh, Venus A 2,12kWh, HW P1, MT CT003, ☀️2,7kWp, Ariston Lydos Hybrid WP boiler

• road rebel
  • Laatst online: 18-12 22:23
"Anecdotal evidence" heet dat dan.
Aangezien Denon de grootste receiver producent ter wereld is is de kans ook groter dat je Denons treft in de probleemlijsten. Misschien is het handig om dat te gaan terugkoppelen in de Denon topic, als degene die een werkende setup nu eens een screenshot maken en degene bij wie het niet werkt dan kunnen we het hopelijk voor iedereen oplossen. Het is alweer een tijdje geleden dat ik door de menu's van mijn Denon ging, maar de HDMI ARC setup was niet echt duidelijk. CEC is overigens controle en staat in principe los van ARC (maar ze kunnen elkaar beïnvloeden tijdens de handshake).

Edit 2: De CEC (HDMI controle functie) op de LG zou aan moeten staan vooraleer het aankoppelen en voordat de Denon geconfigureerd wordt. (althans zo staat het beschreven in de Denon handleiding)

Edit: In ieder geval moet [HDMI audio uit] op AVR staan en [ARC] op aan. Als ik mij niet vergis moet [HDMI sturing] ook op uit (geen CEC) in de receiver maar aan in de TV. En zoals zo vaak met HDMI is de volgorde waarin dit gebeurt ook van belang (handshake). Hopelijk kunnen degenen die het werkend hebben eens wat licht hierop werpen, want met "bij mij doet ie het niet" vs "bij mij doet ie het wel" geraken we niet verder. >:)

Om terug te komen tot Hirschmann kabel: doe het niet. 1/ Hirschmann is helemaal niet zo gerenomeerd in HDMI kabels en 2/ de nieuwe ultra breedband HDMI kabels (HDMI 48G) zijn nog niet op de markt.

[ Voor 23% gewijzigd door road rebel op 14-03-2017 16:21 ]

• nodog
Bedankt voor de hulp. Ook met "jouw" instellingen lukt het me niet. Ik had overigens het idee dat HDMI control op "aan" moest staan bij de receiver dus dat kan een probleem zijn geweest maar zoals gezegd, ook als die "off" staat doettie't niet. Moet er nu vandoor maar zal mezelf kennende vanavond wel weer wat meer gaan proberen.

• Raziel
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 29-10 20:04
Ik vind CEC sowieso een drama, maar vooral omdat ik Logitech Harmony gebruik. Ik wil ook eigenlijk alles via de receiver laten lopen en maar één HDMI kabel naar de TV. Nu moet ik wel gebruik maken van CEC voor mijn PS4, omdat de receiver geen 4K passthrough doet. Wat ik nu doe met de Harmony is CEC constant als eerste aanzetten als ik een activiteit aanzet, en deze gelijk weer uit als ik de activiteit verlaat. Hierdoor is de versterker altijd uit of aan zoals de Harmony het verwacht en kan ik het geluid wel laten lopen via CEC (waardoor het audio meubel dicht kan).

• nodog
Zojuist heb ik nog even alle mogelijkheden doorgespit maar ik krijg het niet voor elkaar. Enige antwoord is dat ik ofwel net allemaal maandagochtend kabels heb gekocht, ofwel dat m'n receiver niet compatible is met m'n TV. Aangezien anderen hier met dezelfde TV/receiver combinatie wel tenminste ARC werkend hebben gekregen kan ik optie 1 niet uitsluiten. Weet iemand nog een kabel aan te raden die gegarandeerd goed is? (liefst niet boven de 25 euro)

[ Voor 3% gewijzigd door nodog op 14-03-2017 19:52 ]

• Evanesco
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 24-12 17:00
Phusebox schreef op dinsdag 14 maart 2017 @ 08:49:
[...]
Complete bullshit, ik heb onlangs nog allerlei positieve reviews gepost over OLED. Ja er zijn nadelen, en ja voor mij is het nog niet het juiste moment om in te stappen. Dat calibratie door sommigen wordt aangeprezen als een must is net zo'n grote onzin.

Dan kun je ook zeggen als je een auto koopt, ja je betaald 25.000 euro, dan kun je net zo goed die 2000 euro extra betalen voor dat ene pakket.

Zo blijf je bezig natuurlijk. Puur luxe, meer niet. Waarbij ik betwijfel of de gemiddelde consument het verschil gaat zien, en omdat je een OLED hebt wil nog niet zeggen dat je verstand hebt van kleur :+
Ik heb nergens gezegd dat OLED of kalibreren een must is. Dat beiden luxe zijn: helemaal mee eens. Ik vond €250 voor een kalibratie bij mijn vorige televisie (die "slechts" €1200 was) ook teveel van het goede, maar met mijn nieuwe OLED dacht ik ik ga het eens proberen. Over 2 weken weet ik of het de moeite waard vind of niet en ook als dat niet zo is zal ik het hier delen. Dat jij het zelfs als je het nog nooit gezien hebt overbodige luxe vindt, prima.
Ga vervolgens alleen niet lopen verkondigen dat je er geschikte content voor nodig hebt (feitelijk niet waar) en dat het allemaal onzin is, vergelijkbaar met zilveren HDMI kabels gesmeed door elven onder maanlicht (ook niet waar want de beeldinstellingen veranderen bij een kalibratie, terwijl een zilveren kabel niets verandert aan het beeld). |:(

• road rebel
nodog schreef op dinsdag 14 maart 2017 @ 19:51:
Zojuist heb ik nog even alle mogelijkheden doorgespit maar ik krijg het niet voor elkaar. Enige antwoord is dat ik ofwel net allemaal maandagochtend kabels heb gekocht, ofwel dat m'n receiver niet compatible is met m'n TV. Aangezien anderen hier met dezelfde TV/receiver combinatie wel tenminste ARC werkend hebben gekregen kan ik optie 1 niet uitsluiten. Weet iemand nog een kabel aan te raden die gegarandeerd goed is? (liefst niet boven de 25 euro)
Neem anders screenshots van jouw TV en Receiver instellingen, dan kunnen de anderen in dezelfde situatie vergelijken.

• nodog
road rebel schreef op dinsdag 14 maart 2017 @ 20:33:
[...]

Neem anders screenshots van jouw TV en Receiver instellingen, dan kunnen de anderen in dezelfde situatie vergelijken.
Okee, bij deze:

LG opties

Denon opties

Als toevoeging bij beide plaatjes:

Op de TV kan je bij "digitaal geluid uit" uit 2 opties kiezen. moet volgens mij PCM zijn maar heb ook die andere (Auto) geprobeerd. SIMPLINK moet uiteraard "aan" staan.

Op de receiver zijn dit volgens mij de instellingen zoals ze moeten staan. De enige die ik kan kiezen hier die volgens mij werkelijk van waarde is, HDMI Control, heb ik op beide opties getest (on en off). De rest maakt waarschijnlijk niet uit maar ik heb voor de zekerheid bijvoorbeeld ook "TV Audio Switching" op on en off getest.

Ik denk dat dit de enige menu's zijn die wat uitmaken. Mocht ik ongelijk hebben en wat overgeslagen hebben hoor ik het uiteraard heel erg graag.

Laatste toevoeging. HDMI kabel zit in HDMI2 poort van LG en monitor/ARC poort van de Denon. Denon hoort volgens mij dan geluid te geven als je "TV Audio" op de AB indrukt/kiest als bron.

[ Voor 7% gewijzigd door nodog op 14-03-2017 21:20 ]

• Yellowneck
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Yellowneck

Dure hobby....:\

Je gebruikt toch wel HDMI2 op je B6 he? Lijkt me natuurlijk wel, maar je weet maar nooit... :o
Verder lijken alle instellingen correct te staan.
Wat betreft de HDMI kabel, ik heb zelf die van de Action (Maxxter 3m a 2.99 euro) en die werkt goed met HDMI-CEC en ARC (Onkyo NR656)

Ik zie dat je je bericht hebt geedit. Wel het goed poort dus.

Iets anders, op welke ingang heb je je Denon staan dan? Op de Onkyo is het mogelijk om zelf de voorgeprogrammeerde labels en poorten te wijzigen naar eigen gelang. Dus mss loopt het ARC geluid van je tv wel over een andere source op je Denon?

[ Voor 35% gewijzigd door Yellowneck op 14-03-2017 21:26 ]

Fotogear: Canon EOS RP | Canon 400D + BG-E3 | RF 24-105mm F4.0L | 50mm F1.8 | 17-40mm F4.0L | 70-200mm F4.0L | 100mm F2.8L Macro | 430EX II

• Resinman
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 02-12 08:58

• nodog
Yellowneck schreef op dinsdag 14 maart 2017 @ 21:23:
Je gebruikt toch wel HDMI2 op je B6 he? Lijkt me natuurlijk wel, maar je weet maar nooit... :o
Verder lijken alle instellingen correct te staan.
Wat betreft de HDMI kabel, ik heb zelf die van de Action (Maxxter 3m a 2.99 euro) en die werkt goed met HDMI-CEC en ARC (Onkyo NR656)

Ik zie dat je je bericht hebt geedit. Wel het goed poort dus.

Iets anders, op welke ingang heb je je Denon staan dan? Op de Onkyo is het mogelijk om zelf de voorgeprogrammeerde labels en poorten te wijzigen naar eigen gelang. Dus mss loopt het ARC geluid van je tv wel over een andere source op je Denon?
Was even een last minute edit ja. ;)

Bij de Denon gaat geluid van ARC volgens mij altijd via TV Audio. je kan allerlei dingen aanpassen bij de inputs, sources, naamgeven van poorten etc maar als je ARC hebt aanstaan kun je met die TV Audio poort helemaal niks meer. Dat is, voor zover ik het begrijp, de standaard en enige poort voor ARC.

Overigens heb ik bij het testen uitgebreid alle knoppen op m'n AB ingeduwd in de vage hoop toch maar geluid te krijgen dus alle andere poorten zijn zeker even langsgekomen. ;)

• nodog
Even wat anders. Ik zit dit nou op de PC te tikken waarbij de LG als monitor fungeert. Ik had al eerder het idee dat er vreemde dingen gebeurden met de helderheid van de TV. Opeens leek die wel omhoog te schieten zo nu en dan (waarschijnlijk na het langzaam , ongemerkt, verminderen van de helderheid in de loop van de tijd). Ik heb voor de zekerheid op de beeldmodus ("standaard" in dit geval) alles uitgezet qua beeldverbeteraars/dynamische instellingen toen ik dacht dit op te merken.

Nu zit ik de vorige post te typen en kijk ik toevallig naar het scherm terwijl ik naar beneden scroll en zie dus de helderheid zeer duidelijk omhoog gaan (zeker 20 % als ik een gok moet wagen). Wat is dat nou weer voor iets?

• Puck
nodog schreef op dinsdag 14 maart 2017 @ 21:39:
[...]

Was even een last minute edit ja. ;)

Bij de Denon gaat geluid van ARC volgens mij altijd via TV Audio. je kan allerlei dingen aanpassen bij de inputs, sources, naamgeven van poorten etc maar als je ARC hebt aanstaan kun je met die TV Audio poort helemaal niks meer. Dat is, voor zover ik het begrijp, de standaard en enige poort voor ARC.

Overigens heb ik bij het testen uitgebreid alle knoppen op m'n AB ingeduwd in de vage hoop toch maar geluid te krijgen dus alle andere poorten zijn zeker even langsgekomen. ;)
Nog een aantal dingen die je kunt proberen:
- Digitaal geluid uit moet in ieder geval op Auto, anders krijg je geen 5.1
- In plaats van de audio-settings in te stellen kun je ook proberen specifiek de Receiver aan HDMI 2 toe te kennen. Hou de source knop op LG afstandsbediening ingedrukt om bij de HDMI instellingen te komen. Selecteer HDMI 2 en kies vervolgens "set up universal control". Daar kies je voor "Home Cinema" en zo ga je een wizard door waar je ook HDMI ARC in kunt stellen. Wellicht dat deze een betere handshake forceert.
- Desnoods huidige HDMI 2 koppeling verwijderen en via bovenstaande wizard opnieuw toevoegen.
- Na het instellen kun je nog proberen de TV en versterker uit te zetten en weer aan, om ook een handshake te forceren. Desnoods nog door ook HDMI (Power) Control in te schakelen.

Geen idee of het helpt, maar wie weet.
M@cer schreef op dinsdag 14 maart 2017 @ 15:16:

Ik krijg dit ook niet (zo snel) aan de praat. Zouden apparaten aangesloten op de Denon automatisch moeten verschijnen? De apparaten die eraan hangen hebben wellicht geen HDMI-CEC: AppleTV en een Raspberry Pi waarvan ik HDMI-CEC heb uitgezet omdat deze altijd aanstaat en daardoor soms zomaar de TV output aanpaste. Dit laatste geeft trouwens wel aan dat het moet kunnen werken :)

Mijn PS4 hangt rechtstreeks aan de TV omdat mijn Denon geen HDCP 2.2 heeft en geen HDR ondersteund.

[ Voor 26% gewijzigd door Puck op 14-03-2017 22:45 ]

• nodog
Bedankt voor de moeite Puck. Ik heb zojuist geprobeerd je aanwijzingen op te volgen maar de wizard hapert momenteel bij het kiezen van je merk receiver. Hij zegt "problemen bij het bereiken van de server" en verder kom je dan niet. <snip> edit </snip> blijkt aan m'n pi-hole te liggen. Zelfs als je die disabled blocked hij wat ik in m'n blacklist heb staan. Soit, heb het via een andere manier geprobeerd en de wizard voltooid. Helpt helaas niet, ik krijg nog steeds ARC/CEC niet aan de praat.

Ondertussen heb ik van de winkel waar ik m'n Denon gekocht heb het tel. nr. van Denon service gekregen. Morgen eerst nog een ander Action kabeltje kopen voor de zekerheid en als dat niet werkt klim ik in de telefoon.

[ Voor 43% gewijzigd door nodog op 14-03-2017 23:31 ]

• Yellowneck
  • Niet online

Yellowneck

Damn, wat een drama zeg haha. Is er geen firmware update voor de X2300W met bug fixes?

Fotogear: Canon EOS RP | Canon 400D + BG-E3 | RF 24-105mm F4.0L | 50mm F1.8 | 17-40mm F4.0L | 70-200mm F4.0L | 100mm F2.8L Macro | 430EX II

• BMTN
  • Registratie: November 2010
  • Niet online
nodog schreef op dinsdag 14 maart 2017 @ 21:46:
Even wat anders. Ik zit dit nou op de PC te tikken waarbij de LG als monitor fungeert. Ik had al eerder het idee dat er vreemde dingen gebeurden met de helderheid van de TV. Opeens leek die wel omhoog te schieten zo nu en dan (waarschijnlijk na het langzaam , ongemerkt, verminderen van de helderheid in de loop van de tijd). Ik heb voor de zekerheid op de beeldmodus ("standaard" in dit geval) alles uitgezet qua beeldverbeteraars/dynamische instellingen toen ik dacht dit op te merken.

Nu zit ik de vorige post te typen en kijk ik toevallig naar het scherm terwijl ik naar beneden scroll en zie dus de helderheid zeer duidelijk omhoog gaan (zeker 20 % als ik een gok moet wagen). Wat is dat nou weer voor iets?
Rondom logo's op TV zie je dat na 1.5 minuut de helderheid afneemt om image retention te voorkomen. Ik kan me voorstellen dat als je de TV als monitor gebruikt en een groot gedeelte van het scherm statisch wordt weergegeven dat ie een groot gebied gaat dimmen.Als je dan gaat scrollen gaat de helderheid weer omhoog.

Ook is er nog zoiets dat als een klein gedeelte van je scherm wit is en daarna ineens een groter gedeelte dat de helderheid dan afneemt.

• Ambition88
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 13:32
nodog schreef op dinsdag 14 maart 2017 @ 21:46:

Er wordt sowieso afgeraden om een OLED tv als monitor te gebruiken, dus zal wel een soort van safety dingetje zijn ingebouwd.

Ik moet helaas nog een paar maanden wachten op de mijne, maar ik weet wel dat ik hem echt never als monitor ga gebruiken, dure grap mocht er een keer iets inbranden (kleine kans but still)

• nodog
Ja, ik ben niet zo bang voor inbranden. Heb m'n plasma hiervoor ook als monitor gebruikt en die is daar veel gevoeliger voor. Tevens is er gewoon een PC ingang beschikbaar op de TV dus ik mag aannemen dat die bedoeld is om een PC aan te hangen toch? :)

Het zal inderdaad wel iets te maken hebben met de funktie zoals beschreven door BMTN maar ik schrok er wel een beetje van. Heb nou wel genoeg drama meegemaakt dacht ik zo. ;)

• Arrahant
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 25-11 10:25
nodog schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 00:30:
Ja, ik ben niet zo bang voor inbranden. Heb m'n plasma hiervoor ook als monitor gebruikt en die is daar veel gevoeliger voor. Tevens is er gewoon een PC ingang beschikbaar op de TV dus ik mag aannemen dat die bedoeld is om een PC aan te hangen toch? :)

Het zal inderdaad wel iets te maken hebben met de funktie zoals beschreven door BMTN maar ik schrok er wel een beetje van. Heb nou wel genoeg drama meegemaakt dacht ik zo. ;)
Maar kun je de functie überhaupt uitschakelen?

Steam: Arrahant | PSN: Arrahant84 | XBL: Arrahant | Origin: Arrahant | Nintendo: Arrahant

• M@cer
Puck schreef op dinsdag 14 maart 2017 @ 22:31:
[...]

Ik krijg dit ook niet (zo snel) aan de praat. Zouden apparaten aangesloten op de Denon automatisch moeten verschijnen? De apparaten die eraan hangen hebben wellicht geen HDMI-CEC: AppleTV en een Raspberry Pi waarvan ik HDMI-CEC heb uitgezet omdat deze altijd aanstaat en daardoor soms zomaar de TV output aanpaste. Dit laatste geeft trouwens wel aan dat het moet kunnen werken :)
Ja dat is dus het probleem, dat lukt niet met een (oudere) Denon receiver.. ARC werkt hier ook vlekkeloos, maar CEC lukt alleen met mijn Apple TV en daar springt hij ook maar naartoe wanneer hij zin heeft. Xbox One lukt niet en de Horizonbox is helemaal kansloos.

Nu alles naar rechtstreeks naar de TV met HDMI zodat het geluid over ARC gaat.

• nodog
Arrahant schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 08:03:
[...]

Maar kun je de functie überhaupt uitschakelen?
Ik denk het niet. Heb al alles uitgeschakeld wat uit te schakelen valt volgens mij.

• road rebel
Niet dat ik er een expert in ben, maar ik wil wel even proberen te helpen. Hopelijk antwoord er ook iemand met een gelijkaardige setup die het heeft werken.
nodog schreef op dinsdag 14 maart 2017 @ 21:17:
[...]

[afbeelding]

Op de TV kan je bij "digitaal geluid uit" uit 2 opties kiezen. moet volgens mij PCM zijn maar heb ook die andere (Auto) geprobeerd. SIMPLINK moet uiteraard "aan" staan.
AUTO is hier the way to go, sowieso.
[afbeelding]

Op de receiver zijn dit volgens mij de instellingen zoals ze moeten staan. De enige die ik kan kiezen hier die volgens mij werkelijk van waarde is, HDMI Control, heb ik op beide opties getest (on en off). De rest maakt waarschijnlijk niet uit maar ik heb voor de zekerheid bijvoorbeeld ook "TV Audio Switching" op on en off getest.
Inderdaad, meer dan beide testen kan ik ook niet voorstellen. Ik zou het persoonlijk op Off laten.
Vergeet bij het testen niet dat je best na het te hebben ingesteld alles van de stroom moet halen (stekker eruit) en opnieuw opstarten (HDMI handshake). In welke volgorde weet ik zelf niet.
HDMI Passthrough heb ikzelf uitstaan omdat de receiver altijd aan staat en het verbruikt meer stroom in stand-by.
Ik denk dat dit de enige menu's zijn die wat uitmaken. Mocht ik ongelijk hebben en wat overgeslagen hebben hoor ik het uiteraard heel erg graag.
Je kan nog verder de Denon Audio instellingen aanpassen (niet op pure direct). Als die op analoog direct staat dan verstaat hij het digitale HDMI signaal niet en krijg je geen geluid. Kies bijvoorbeeld [surround mode] Movie -> Dolby Surround, vervolgens [Pure] op auto
Laatste toevoeging. HDMI kabel zit in HDMI2 poort van LG en monitor/ARC poort van de Denon. Denon hoort volgens mij dan geluid te geven als je "TV Audio" op de AB indrukt/kiest als bron.
De poorten zijn goed. Echter het selecteren doe je ofwel met de afstandsbediening, ofwel met CEC [HDMI control]. Ik zou persoonlijk eerst de auto switching uit zetten om het manueel met de afstandsbediening te forceren, eens het werkt kan je met auto switching proberen.

@M@cer : Xbox One heeft naar mijn weten geen HDMI CEC en de Horizon Box volgens deze link heeft het ook niet. Apple TV heeft wel HDMI CEC en wat mij betreft vrij degelijk ingebouwd, alleen zijn de functies van de Apple TV beperkt. :+

[ Voor 6% gewijzigd door road rebel op 15-03-2017 08:30 ]

• nodog
Bedankt road rebel. Zitten weer een paar aanwijzingen bij die ik nog niet gechecked heb. Pure direct staat bij mij overal aan aangezien ik dat het mooiste geluid vind geven. Zal dat eens veranderen. Ook het daadwerkelijk stekkers eruit trekken heb ik nog niet geprobeerd.

• Puck
Zoals verwacht komt de HDR Game Mode update gewoon naar Europa en heeft dit langer geduurd vanwege het screen-tear probleem. Maar voor de ongelovigen: New LG OLEDB6 TV Update Finally Brings Relief To Long-Suffering European Gamers. Nog een paar dagen :)
M@cer schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 08:08:
[...]

Ja dat is dus het probleem, dat lukt niet met een (oudere) Denon receiver.. ARC werkt hier ook vlekkeloos, maar CEC lukt alleen met mijn Apple TV en daar springt hij ook maar naartoe wanneer hij zin heeft. Xbox One lukt niet en de Horizonbox is helemaal kansloos.

Nu alles naar rechtstreeks naar de TV met HDMI zodat het geluid over ARC gaat.
Ik gebruik de apparaten die aan mijn versterker hangen bijna nooit (meer) dus ik heb er niet heel veel problemen mee. Wist niet eens dat het zo zou kunnen werken. Ik kan wel met de LG Remote de inputs wisselen via universal remote control access.

• road rebel
nodog schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 08:45:
Bedankt road rebel. Zitten weer een paar aanwijzingen bij die ik nog niet gechecked heb. Pure direct staat bij mij overal aan aangezien ik dat het mooiste geluid vind geven. Zal dat eens veranderen. Ook het daadwerkelijk stekkers eruit trekken heb ik nog niet geprobeerd.
Ik begrijp waarom en bij mij vind ik Pure direct in stereo ook relatief beter klinken. Totdat je echt tijd gaat steken in optimalisatie van Audyssey. Wat mij betreft is Audyssey de meerwaarde van Denon receivers, anders koop je voor het geld een -veel- betere versterker zoals een rega brio.
Voor TV en netflix kan ik mij moeilijk voorstellen dat je met Pure Direct een betere plaatsing en/of surround bubble bereikt. Maar dat is voor het Denon topic. ;)

• nodog
Ben er nu dus definitief klaar mee. De HDMI uitgang van de Horizon heeft de geest gegeven. Nu ga ik dus kontakt hebben met LG, FOKA, Hi-Fi Corner, Denon EN Ziggo. En dat alles om gewoon 3 apparaten te laten werken zoals bedoeld.

[ Voor 1% gewijzigd door nodog op 15-03-2017 09:59 . Reden: HIFI Corner heet die winkel... ]

• road rebel
Waarom denk je dat het de geest heeft gegeven? Zwart beeld?

Zet die pure direct eerst uit voordat je contact hebt met Denon ;-)

• nodog
5 tot 10 werkdagen wachten op een nieuwe ziggo box. Tsjongejongejonge. En sja, als je op drie verschillende ingangen met 4 verschillende kabels geen beeld meer krijgt (1 keer groene digitale ruis en een paar keer zwart ja) dan istie wel kapot. Ze konden bij Ziggo ook zien dat er een HDMI probleem is.

Nu maar Denon bellen. Ga ik daar weer vragen krijgen of ik de aan/uit knop wel ingedrukt heb enzo. Pffffffff

• LOTG
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 18-12 18:36
nodog schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 09:35:
5 tot 10 werkdagen wachten op een nieuwe ziggo box. Tsjongejongejonge. En sja, als je op drie verschillende ingangen met 4 verschillende kabels geen beeld meer krijgt (1 keer groene digitale ruis en een paar keer zwart ja) dan istie wel kapot. Ze konden bij Ziggo ook zien dat er een HDMI probleem is.

Nu maar Denon bellen. Ga ik daar weer vragen krijgen of ik de aan/uit knop wel ingedrukt heb enzo. Pffffffff
Ik wil er eigenlijk juist vanaf. Ik vind het een enorm flut ding en ik wil liever een CI+ kaart, maar dan moest ik een ander abbo want die van mij bestond niet meer. Gewoon omruilen ging niet, dus ik mocht bij betalen om van de rotzooi af te komen. Dus nu staat ie daar en kijk ik geen TV meer maar alleen Netflix en zo.

• JSA
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 02-01-2023

JSA

Hoe sluit ik straks een B6 aan ??

Huidige situatie:
Optische kabel van mijn Yamaha Receiver naar mijn Pana Plasma tv.
HDMI kabel van mijn Humax setupbox naar mijn Pana Plasma tv

Kan dit op dezelfde manier straks of moet ik toch ergens rekening mee houden?

• LOTG
JSA schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 09:52:
Hoe sluit ik straks een B6 aan ??

Huidige situatie:
Optische kabel van mijn Yamaha Receiver naar mijn Pana Plasma tv.
HDMI kabel van mijn Humax setupbox naar mijn Pana Plasma tv

Kan dit op dezelfde manier straks of moet ik toch ergens rekening mee houden?
Ja dat kan gewoon. Ik heb alles via HDMI op de B6 aangesloten, en via optisch op mijn Z5500. Je kunt ook op de TV instellen dat hij met zijn vingers van het signaal af moet blijven en direct naar de receiver moet sturen.

• nodog
Denon gaat me een mailtje sturen met meer vragen. De man aan de telefoon was vriendelijk en redelijk op de hoogte maar na drie keer uitleggen begreep hij volgens mij nog steeds niet precies wat er met CEC mogelijk zou moeten zijn. Kan ook aan mijn uitleg liggen natuurlijk.

• JSA

JSA

LOTG schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 09:56:
[...]

Ja dat kan gewoon. Ik heb alles via HDMI op de B6 aangesloten, en via optisch op mijn Z5500. Je kunt ook op de TV instellen dat hij met zijn vingers van het signaal af moet blijven en direct naar de receiver moet sturen.
Huidige situatie:
Wanneer ik mijn receiver aan zet en mijn reciever op de stand tv zet.. dan werkt / reageert de afstandsbediening van mijn humax setupbox gewoon om het geluid dan harder en zachter te zetten.

Hopelijk werkt dat straks ook gewoon zo zonder ingewikkelde aanpassingen te doen qua instellingen in mijn tv?

• road rebel
nodog schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 09:35:
Geen idee, het kan ook een geval zijn van HDCP/error. Het hersteken of veranderen van kabel is vaak niet voldoende voor een handshake reset, het is geen scart.
Maar als ze bij Ziggo op afstand kunnen inlezen wanneer er een hardwarematige defect is dan zal het wel zo zijn.

Krijg je nog geen geluid na het uitschakelen van de Pure direct?

• LOTG
JSA schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 10:03:
[...]

Huidige situatie:
Wanneer ik mijn receiver aan zet en mijn reciever op de stand tv zet.. dan werkt / reageert de afstandsbediening van mijn humax setupbox gewoon om het geluid dan harder en zachter te zetten.

Hopelijk werkt dat straks ook gewoon zo zonder ingewikkelde aanpassingen te doen qua instellingen in mijn tv?
Ik heb geen idee hoe dat nu werkt bij jou, maar je kunt in elk geval HDMI-CEC aan zetten.

• road rebel
@JSA , welk volume pas je dan aan met jouw humax afstandsbediening: die in de humax decoder, die in de pana plasma of die in de yamaha receiver?

• nodog
road rebel schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 10:03:
[...]

Krijg je nog geen geluid na het uitschakelen van de Pure direct?
Nope. Denk ook eerlijk gezegd dat het niet zou moeten uitmaken. Eergisteren heeft ARC een uurtje gewerkt (met als bronnen m'n streaming box die een film met DTS had aanstaan en de Horizon) en toen had ik ook nog alles op Pure Direct staan.

edit: heb het wel even geprobeerd natuurlijk...

[ Voor 5% gewijzigd door nodog op 15-03-2017 10:09 ]

• rajackar
  • Laatst online: 23-12 13:46

rajackar

Blood Minister

https://www.forbes.com/si...pean-gamers/#54b4215267ed

Goede kans op hdr game mode voor de B6 op vrijdag :)

Shrouded by night, but with steady stride. Colored by blood, but always clear of mind. - AMD 9800X3D - Asus RTX 5090 Astral - PS5

• Willianv
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online
Ik zal me ook eens melden in dit topic, ik heb nu een panasonic 55vt60 plasma tv.

Omdat ik graag een 65 inch wil ben ik aan het kijken naar een Oled.

Nu twijfel ik tussen de LG OLED65B6V en de lg oled 65ef950v.

Nu schelen beide modellen een modeljaar, maar is de 65b6v ook inderdaad beter dan de ef950v?
3d is niet van belang voor me.

• Puck
Willianv schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 10:20:
Nu schelen beide modellen een modeljaar, maar is de 65b6v ook inderdaad beter dan de ef950v?
Ja. Genoeg over terug te vinden in dit topic. De vraag is of het het prijsverschil ook waard is (naar mijn mening wel).

• Stuwie
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 10:48
LOTG schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 09:41:
[...]

Ik wil er eigenlijk juist vanaf. Ik vind het een enorm flut ding en ik wil liever een CI+ kaart, maar dan moest ik een ander abbo want die van mij bestond niet meer. Gewoon omruilen ging niet, dus ik mocht bij betalen om van de rotzooi af te komen. Dus nu staat ie daar en kijk ik geen TV meer maar alleen Netflix en zo.
Voor digitaal tv kijken (ziggo) heb je geen CI+ nodig alleen krijg je de meeste zenders in SD kwaliteit
NPO 1,2,3 krijg je in HD .Om dit voor elkaar te krijgen TV digitaal zender laten scannen eerst wel even je Netwerk -ID en Basisfrequentie in vullen kan je hier vinden http://www.digitalekabelt...chniek/netwerktabel.shtml
succes

• JSA

JSA

road rebel schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 10:08:
@JSA , welk volume pas je dan aan met jouw humax afstandsbediening: die in de humax decoder, die in de pana plasma of die in de yamaha receiver?
volume van de receiver gaat dan harder / zachter .....

• JSA

JSA

per ongeluk 2 x dezelfde vraag gesteld ......!

[ Voor 85% gewijzigd door JSA op 15-03-2017 15:00 ]

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
JSA schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 11:08:
[...]

volume van de receiver gaat dan harder / zachter .....
JSA schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 11:26:
[...]

volume van de receiver werkt dan op de humax afstandsbediening....
Het is niet de bedoeling om het topic ongewenste schopreacties te geven door binnen 24 uur meerdere keren achter elkaar te posten. Als de laatste post van jezelf is en je wil iets wijzigen of toevoegen: gebruik de "wijzig"-knop. Het gebruiken van meerdere quotes in één post is ook geen enkel probleem.

Daarnaast in zijn algemeenheid: genoeg geneuzeld over het aansluiten van een Humax box, Ziggo, etc. Jullie zijn volledig off-topic aan het kletsen.

• JSA

JSA

Ik zag dat ik per abuis dat ik idd 2x iets had geplaats... excuses !
Ben daarnaast wel blij dat het onderwerp qua aansluit (on) mogelijkheden en de werking hiervan toch is besproken ook al is dat voor sommigen geneuzel, het is wel een onderdeel / werking van het apparaat natuurlijk.
Maar de boodschap is duidelijk overgekomen :-)

• JSA

JSA

Ben ook benieuwd of er mensen zijn die het directe verschil hebben kunnen zien tussen een goede plasma en de B6

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
JSA schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 14:59:
Maar de boodschap is duidelijk overgekomen :-)
Zo te zien niet. Bij deze nogmaals het uitdrukkelijke verzoek om de forum regels in acht te houden en geen ongewenste schopreacties te plaatsen.

• JSA

JSA

Willianv schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 10:20:
Ik zal me ook eens melden in dit topic, ik heb nu een panasonic 55vt60 plasma tv.

Omdat ik graag een 65 inch wil ben ik aan het kijken naar een Oled.

Nu twijfel ik tussen de LG OLED65B6V en de lg oled 65ef950v.

Ik ben hier ook wel benieuwd naar overigens.. en ben zelf nl ook een Plasma kijker op dit moment nog

• baba420
  • Registratie: April 2009
  • Nu online
Zijn er nog 3D liefhebbers hier? Ik heb een LG E6 en bij het afspelen van 3D Blu-rays heb ik het probleem dat de resolutie op 1080p blijft en niet geupscaled wordt naar 2160p. Bij het afspelen van non-3D 1080p content wordt alles wel geupscaled naar 2160p. Ik zit op de laatste firmware versie (04.30.95)

[ Voor 8% gewijzigd door baba420 op 15-03-2017 21:16 ]

• apis29
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
baba420 schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 21:15:
Zijn er nog 3D liefhebbers hier? Ik heb een LG E6 en bij het afspelen van 3D Blu-rays heb ik het probleem dat de resolutie op 1080p blijft en niet geupscaled wordt naar 2160p. Bij het afspelen van non-3D 1080p content wordt alles wel geupscaled naar 2160p. Ik zit op de laatste firmware versie (04.30.95)
Passieve 3D wordt toch altijd op halve resolutie weergegeven? Of is maar een kwart van het beeld gevuld? O-)

• baba420
  • Registratie: April 2009
  • Nu online
apis29 schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 21:30:
[...]

Passieve 3D wordt toch altijd op halve resolutie weergegeven? Of is maar een kwart van het beeld gevuld? O-)
Het hele beeld wordt gevuld, maar op het Kodi forum zijn er E6-eigenaren die 2160p als resolutie krijgen tijdens afpelen van full 3D content. Ik ben benieuwd naar ervaringen hier op GoT.

• Ben er
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 03-03-2022
Hallo
Ik heb sinds kort ook een oled b6
Ik heb een mutant decoder die staat niet in de lijst van de oled
Moet ik dan onbekende decoder kiezen
Of werkt het dan ook Niet?

• RichieB
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19:11
JSA schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 16:33:
Ben ook benieuwd of er mensen zijn die het directe verschil hebben kunnen zien tussen een goede plasma en de B6
Definieer "goede plasma". ;) Ik heb mijn Samsung PS-50A550S1R van €1700 uit 2008 vervangen door de 65B6V. Die laatste geeft toch echt een stuk beter beeld.

Panasonic WH-MDC09J3E5, Atlantic Explorer V4 270C, 57x PV 23115 Wp

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
baba420 schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 21:33:
[...]
Het hele beeld wordt gevuld, maar op het Kodi forum zijn er E6-eigenaren die 2160p als resolutie krijgen tijdens afpelen van full 3D content. Ik ben benieuwd naar ervaringen hier op GoT.
Er blijkt wel meer aan de hand waar nu eigenlijk ook een verklaring voor lijkt gekomen. Heb jij al getest met de Interlaced stand op je HDMI 2.0 uitgang van je HTPC?

[hoort elders thuis]

[ Voor 19% gewijzigd door hardware-lover op 16-03-2017 21:30 ]

Testing, one, two ...

• raymen12345
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 23-03-2024

raymen12345

nooit te oud om te leren

Hmmm vreemd, want 4k tv is uitermate geschikt voor 3d
Een 4 k doet 2 x 1080p beelden 1080p links1080p rechts
Een 1080p scherm doet daar de helft van
Dus een 4 k scherm kan geen 2160p laten zien bij 3d
Mischien bij een 2d film die 3d wordt gedaan door de LG zelf
Maar anders kan het niet

oled 65e6v,denon avrx7200,dune 4k solo,samsung uhd k8500,asw speakers rondom,svs sb13 ultra

• k1978
Ik kan bij me 65B6V geen bioscoop mode kiezen.. Iemand idee waarom niet ?
En waar maken jullie je dure oleds mee schoon...?

• hantheman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 26-12 18:59
k1978 schreef op donderdag 16 maart 2017 @ 07:43:
Ik kan bij me 65B6V geen bioscoop mode kiezen.. Iemand idee waarom niet ?
En waar maken jullie je dure oleds mee schoon...?
Wat bedoel je met bioscoop mode? Real Cinema want dat is bij sommige picture modes inderdaad uitgeschakeld.

• nodog
Even een update van mij betreffende aansluiting Denon/LG. Heb een uitgebreide mail met aanwijzingen en vragen van Denon gehad. De aanwijzingen hebben helaas niet geholpen, krijg ARC nog steeds niet aan de praat (ook niet met gebruik van de 2de Action HDMI kabel die ik voor de zekerheid heb aangeschaft mocht de eerste niet 100% zijn geweest).

Heb Denon alle mogelijke info gestuurd en ben benieuwd wat er uit komt.

Overigens ben ik heel erg benieuwd of iemand met een Denon het nou gelukt is om submenu's in z'n LG inputscherm te krijgen (zoals in onderstaand plaatje dus). Dat s toch wel zoals ik het ideaal zou willen hebben.
Dat ARC is maar een karig alternatief maar als dat zelfs niet lukt...

Afbeeldingslocatie: https://ic.tweakimg.net/images/member/original/1BS8ru16Hgxwyn9.jpeg

[ Voor 6% gewijzigd door nodog op 16-03-2017 11:40 ]

• rajackar

rajackar

Blood Minister

Op AVforums is het volgende verschenen:
https://www.avforums.com/...103/page-61#post-24838002

Het zou de nieuwe firmware voor de b6 met game mode zijn. Iemand hier het toevallig al aangedurfd heeft?

[ Voor 10% gewijzigd door rajackar op 16-03-2017 12:27 ]

Shrouded by night, but with steady stride. Colored by blood, but always clear of mind. - AMD 9800X3D - Asus RTX 5090 Astral - PS5

• apis29
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
baba420 schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 21:33:
[...]

Misschien kan het apparaat waar ze Kodi op draaien zelf al upscalen?

• Agima!
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 11-10 17:10
RichieB schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 23:58:
[...]

Definieer "goede plasma". ;) Ik heb mijn Samsung PS-50A550S1R van €1700 uit 2008 vervangen door de 65B6V. Die laatste geeft toch echt een stuk beter beeld.
Bij introductie was plasma beter ja...

Maar plasma is al jaren achterhaald door LED, laat staan door OLED wat in veel opzichte (maar niet alle) beter is dan 'gewoon' LED.

• ion
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

ion

rajackar schreef op donderdag 16 maart 2017 @ 11:54:
Op AVforums is het volgende verschenen:
https://www.avforums.com/...103/page-61#post-24838002

Het zou de nieuwe firmware voor de b6 met game mode zijn. Iemand hier het toevallig al aangedurfd heeft?
Het is ook de nieuwe firmware, maar de vraag is of het de officiele firmware is en niet een beta firmware.

• Yellowneck
  • Niet online

Yellowneck

Wacht al ruim 2 maand, om dan nu nog niet ff (waarschijnlijk) één dag te kunnen wachten... :+

• ion
  • Niet online

ion

Yellowneck schreef op donderdag 16 maart 2017 @ 12:44:
Wacht al ruim 2 maand, om dan nu nog niet ff (waarschijnlijk) één dag te kunnen wachten... :+
De firmware werkt, maar ik wacht wel totdat de versie op de support van LG is te vinden.

• rajackar

rajackar

Blood Minister

ionn schreef op donderdag 16 maart 2017 @ 12:41:
[...]

Het is ook de nieuwe firmware, maar de vraag is of het de officiele firmware is en niet een beta firmware.
Ik zou toch verwachten dat een beta een andere file name heeft.
Net even op een stickje gezet en de tv herkent hem ook als de juiste versie firmware. Toch nog een beetje huiverig om door te gaan.

[ Voor 18% gewijzigd door rajackar op 16-03-2017 12:52 ]

• LOTG
Agima! schreef op donderdag 16 maart 2017 @ 12:19:
[...]

Maar plasma is al jaren achterhaald door LED, laat staan door OLED wat in veel opzichte (maar niet alle) beter is dan 'gewoon' LED.
Plasma is op een aantal punten nog steeds beter dan LCD. En het is geen LED maar LCD met een LED backlight. Daarom is OLED weer beter want dat is geen LCD en heeft dus ook niet die problemen.

3 compleet verschillende technieken met allemaal hun eigen sterke en zwakke punten.

• Raziel
Yellowneck schreef op donderdag 16 maart 2017 @ 12:44:
True, maar het kriebelt wel ;)

• rajackar

rajackar

Blood Minister

Raziel schreef op donderdag 16 maart 2017 @ 13:05:
[...]

True, maar het kriebelt wel ;)
+1

En ik heb ook nog vrij vandaag....
Mijn tv herkent hem netjes als een firmware update. Heb alleen nog niet de bravoure gehad om op de install knop te drukken ;)

• Malt007
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 22-12 13:13
Agima! schreef op donderdag 16 maart 2017 @ 12:19:
[...]

Ik kijk nog altijd liever een filmpje op mijn Pioneer plasma (500A) dan op mijn Samsung F8000 (topmodel van 2/3 jaar terug). Beide overigens in de schaduw van Oled overigens.

• k1978
hantheman schreef op donderdag 16 maart 2017 @ 08:31:
[...]

Wat bedoel je met bioscoop mode? Real Cinema want dat is bij sommige picture modes inderdaad uitgeschakeld.
Ja die bedoel ik.. Zie hem bij veel instellingen van mensen staan.. Alleen kan bij mij helemaal niet selecteren.. Is uit gegrijst zeg maar..

• Snake_Eye
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 15-12 13:46
apis29 schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 21:30:
[...]

Niet met de real3d op UHD TV's (zoals LG Oled65E64), daarvan is het anders.

Passive 3D is best experienced on a TV with 4K resolution.

[ Voor 9% gewijzigd door Snake_Eye op 16-03-2017 13:29 ]

• ion
  • Niet online

ion

rajackar schreef op donderdag 16 maart 2017 @ 13:08:
[...]

+1

En ik heb ook nog vrij vandaag....
Mijn tv herkent hem netjes als een firmware update. Heb alleen nog niet de bravoure gehad om op de install knop te drukken ;)
:Y doen

• rajackar

rajackar

Blood Minister

Haha! Jij bent van het bureau goed advies zeker?

Kan ik het risico nemen voor de rest ;)

• Raziel
Muntje opgooien. Kop is doen, munt is wachten ;)

• rajackar

rajackar

Blood Minister

Update in progress :)
Spannend

• Yellowneck
  • Niet online

Yellowneck

Haha, op AVforums hebben al meerdere gebrukers het gedaan, lijkt goed te gaan ;)

• Raziel
Geloof ook wel dat het goed zal gaan, vraag is alleen of het inderdaad de juiste firmware is.

• rajackar

rajackar

Blood Minister

Ging super snel. En ik heb HDR GAME MODE :)

_/-\o_ *O*

• Raziel
rajackar schreef op donderdag 16 maart 2017 @ 13:35:

_/-\o_ *O*
Merk je verschil?

• rajackar

rajackar

Blood Minister

Yep. In HDR was het niet slecht maar dit is wel net een stukje strakker. Aan het testen met Resogun :)

• ion
  • Niet online

ion

rajackar schreef op donderdag 16 maart 2017 @ 13:49:
Yep. In HDR was het niet slecht maar dit is wel net een stukje strakker. Aan het testen met Resogun :)
Hoe goed is de hdr game mode gekalibreerd? Is het beeld te vergelijken met hdr bright of hdr standaard.

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17:24

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

rajackar schreef op donderdag 16 maart 2017 @ 13:35:

_/-\o_ *O*
YOLO

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

• Raziel
Volgens rtings zou de input lag nu als volgt moeten zijn:

4k @ 60Hz 27.8ms
4k @ 60Hz @ 4:4:4 70.9ms
4k @ 60Hz @ HDR 28.5ms

Als je het verschil niet ziet tussen 4:4:4 en 4:2:2 of er iig echt je best voor zou moeten doen, is 4:2:2 dan niet the way to go?

• rajackar

rajackar

Blood Minister

4:4:4 krijg je sowieso alleen als je de input op PC zet. Ik ga er nu vanuit dat ik 4:2:2 heb. Ziet er overigens fantastisch uit :)

• BaZZeHH
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 09-12-2024
Raziel schreef op donderdag 16 maart 2017 @ 14:33:
Volgens rtings zou de input lag nu als volgt moeten zijn:

4k @ 60Hz 27.8ms
4k @ 60Hz @ 4:4:4 70.9ms
4k @ 60Hz @ HDR 28.5ms
Misschien een domme vraag, maar heeft deze update ook effect op de niet 4K game mode. Ik heb namelijk nog geen ps4 pro.

• Agima!
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 11-10 17:10
LOTG schreef op donderdag 16 maart 2017 @ 12:57:
[...]

Plasma is op een aantal punten nog steeds beter dan LCD. En het is geen LED maar LCD met een LED backlight. Daarom is OLED weer beter want dat is geen LCD en heeft dus ook niet die problemen.

3 compleet verschillende technieken met allemaal hun eigen sterke en zwakke punten.
Ik zou zeggen zet eens een VA Full-array Local Dimming scherm naast jou ouwe plasma en je zult het verschil zien. Maargoed het gaat in dit forum topic om OLED en niet om verouderde plasma tech.

• LOTG
BaZZeHH schreef op donderdag 16 maart 2017 @ 15:08:
[...]

Misschien een domme vraag, maar heeft deze update ook effect op de niet 4K game mode. Ik heb namelijk nog geen ps4 pro.
Heft scherm toont altijd 4K beeld (al dan niet geupscaled door de TV zelf) dus ja het heeft effect zo lang je maar HDR aan hebt staan (en hem dus op HDR game mode zet).

@Agima!
Ja als je die naast mijn bijna 10 jaar oude Plasma zet zul je inderdaad wel goed verschil zien met een gloed nieuwe FALD. Zet die naast een zo goed als nieuwe Plasma en je zult zijn dat de zwart waarden van die FALD vele malen slechter zijn dan die plasma.

[ Voor 24% gewijzigd door LOTG op 16-03-2017 15:16 ]

• rajackar

rajackar

Blood Minister

Input lag is ook omlaag gegaan voor andere modi. Ook bin HDR game mode is flink verbeterd.

Pagina: 1 ... 71 ... 112 Laatste

Let op:
Dit topic is bedoeld om te discussiëren over OLED televisies; de techniek, voordelen, nadelen, instellingen, etc.

We hebben sinds kort ook een merkspecifiek topic voor LG: [LG OLED] Ervaringen & Discussie. Hier dus geen posts meer betreffende LG.

Als je op zoek bent naar de laatste aanbiedingen kun je een kijkje nemen in \[Prijs-discussie] OLED Televisies. Als je op zoek bent naar persoonlijk aankoopadvies, kun je een topic starten in Consumentenelektronica Aankoopadvies.