• Avioto
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 22-12 19:26
hardware-lover schreef op donderdag 9 maart 2017 @ 15:59:
[...]

Ik heb er een HTPC aanhangen (al jaren en jaren, bij wat voor type TV dan ook). Mijn 950V dimt vanzelf als deze een tijdje niet actief wordt gebruikt, en dat doet ie bij elke statisch beeld, niet alleen bij een HTPC signaal, dus dan is retentie of inbranden sowieso niet aan de orde. Ik heb de helderheid van de TV echter nooit maximaal staan (behalve bij HDR beeld, dan vliegt ie vanzelf flink omhoog), en actief gamen doe ik niet op de TV dus wat die categorie betreft kan ik er geen uitspraak over doen.

Waar mijn vorige plasma's wel vaag zender logo's lieten zien na verloop van tijd, die na uitvoerig "wassen" ook wel weer weg te krijgen waren, zie ik dat fenomeen niet op mijn TV. Dat is sowieso al een prettige verbetering t.o.v. mijn vorige TV's.
Dus als de TV zulke instellingen heeft, dat de helderheid automatisch omlaag gaat, is dan het gevaar van inbranden helemaal verdwenen?

En wat bedoel je precies met wassen? Is dat ook van toepassing op OLED TV's?

Steam/XBL: Avioto

• JSA
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 02-01-2023

JSA

k1978 schreef op donderdag 9 maart 2017 @ 15:55:
[...]

Snap wel wat je bedoelt.. Zit al een jaar te kijken naar die B6 en nu eindelijk geld ervoor en aangeschaft en door al deze dingen ga je toch twijfelen of het de juiste keus is geweest.. En kost ook nog serieus knaken :>
Precies .. ik zit net zo... wil over 2 maandjes deze aanschaffen.. alleen hoor nu telkens meer van die dingetjes .... 8)7

• k1978
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 23-12 19:38
Ik krijg hem maandag.. hoop dat die goed is..

• JSA

JSA

een (officiele )review op deze site zou dan leuk zijn na een paar weken bijvoorbeeld...

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
Avioto schreef op donderdag 9 maart 2017 @ 16:12:
[...]
Dus als de TV zulke instellingen heeft, dat de helderheid automatisch omlaag gaat, is dan het gevaar van inbranden helemaal verdwenen?

En wat bedoel je precies met wassen? Is dat ook van toepassing op OLED TV's?
Inbranden is zeer zelden van toepassing, retentie wel meer, maar beiden worden wel vaker (meestal ten onrechte) door elkaar gehaald.

Bij de Oled die ik heb vind het "wassen" plaats nadat de TV een bepaalde (minimale) tijd actief is geweest en de TV in standby wordt gezet, dan wordt er (onzichtbaar) "gewassen".

Mijn vorige TV's waren plasma's en daar moest ik het zelf actieveren. Bij sommige Oled modellen kan dat wassen ook vanuit het menu worden gestart, maar niet bij het model wat ik heb, ik weet dus niet of er dan wat te zien is bij die modellen en zo ja, wat je dan te zien krijgt. Bij mijn plasma's liep er een groot wit en zwart vlak horizontaal over het beeld, en dit duurde zolang als men het zelf zou willen.

Testing, one, two ...

• StealthyPeanut
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 23-12 13:21
JSA schreef op donderdag 9 maart 2017 @ 16:28:
[...]

Precies .. ik zit net zo... wil over 2 maandjes deze aanschaffen.. alleen hoor nu telkens meer van die dingetjes .... 8)7
[...]

Snap wel wat je bedoelt.. Zit al een jaar te kijken naar die B6 en nu eindelijk geld ervoor en aangeschaft en door al deze dingen ga je toch twijfelen of het de juiste keus is geweest.. En kost ook nog serieus knaken :>
De perfecte tv bestaat niet en zal nooit bestaan :> . Er zijn altijd zaken te vinden waar mensen over vallen, maar het beeld van deze tv is magistraal. Als je wacht tot volgend jaar, dan is er ook weer iets en is het model van een jaar later weer net iets beter......

Accepteer gewoon de tv hoe hij is en geniet ervan O+ .

[ Voor 3% gewijzigd door StealthyPeanut op 09-03-2017 17:11 ]

• invincible30
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 15-12 23:45

invincible30

Psn: pelter29

Ik heb maar weer de gok genomen en een nieuwe b6 aangeschaft.
Deze heeft ook lichte groene tint in de hoeken maar minder storend. Valt stuk minder op dus.
Dit is acceptabel voor mij.

Ik denk ook dat de duurdere lijnen betere panelen krijgen dan de b serie.

Heb toen bij audiovision een loewe oled gezien. Perfect uniform paneel had deze.
Maar kost ook wat. 5000 euro.

Nu ga ik genieten van de oled! :) ;)

• ion
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

ion

zwembroek schreef op donderdag 9 maart 2017 @ 15:35:
[...]

Omdat het verschil niet merkbaar is?
Ook in motion handling is de C beter.
Alleen met 24p op 60i content. Maar op mijn b6 vind ik de motion handling gewoon heel goed.

En een verschil van 8ms is wel te merken vind ik.

• Pionier84
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 26-12 09:22
invincible30 schreef op donderdag 9 maart 2017 @ 17:13:
I
Heb toen bij audiovision een loewe oled gezien. Perfect uniform paneel had deze.
Maar kost ook wat. 5000 euro.

Nu ga ik genieten van de oled! :) ;)
Loewe staat er bekend om, om zijn eigen specificaties toe te passen. En zo ver ik weet zijn de kwaliteitscontrole uitermate streng bij Loewe. Dan wordt het een keuze tussen een niet optimaal panel of het uitgeven van duizenden euro's meer.
Wie weet zijn de panelen van 2017 tov 2016 verbeterd.

Geniet van je LG Oled. :)

• lapino
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 20-12 12:38
Iemand idee hoelang de 65E6 nog leverbaar zal zijn? Wil eigenlijk zo lang mogelijk wachten omdat budget toch redelijk beperkt is (en het op dit moment ook niet echt past) maar zou echt wel een 65" willen die ook 3D aan kan.

• Vulcan750
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21:32
Volgens is hier niemand die in de voorraadmagazijnen van LG werkt, dus blijft het koffiedik kijken. Ik zou niet al te lang wachten, want straks heb je niks. De E6 is z'n geld dubbel (nouja, dat is wat overdreven) en dwars waard. 8)

Volvo XC40 Recharge MY23 SM 19", Easee Home, Marstek Venus C 2,56kWh, Venus A 2,12kWh, HW P1, MT CT003, ☀️2,7kWp, Ariston Lydos Hybrid WP boiler

• Grudgie
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 09:04

Grudgie

PSN: Grudgie7

Hebben meer mensen last van soms 2 donkere vlekken aan de linker en rechter zijde? Heb een LG OLED B6V en valt me op dat ik soms 2 donkere vlekken aan beide kanten heb en na een tijdje is het gewoon weer weg.

• ion
  • Niet online

ion

Grudgie schreef op donderdag 9 maart 2017 @ 19:51:
Hebben meer mensen last van soms 2 donkere vlekken aan de linker en rechter zijde? Heb een LG OLED B6V en valt me op dat ik soms 2 donkere vlekken aan beide kanten heb en na een tijdje is het gewoon weer weg.
Waarschijnlijk was je iets aan het kijken met 2 logo's. Dan dimt het scherm lokaal op die plekken.

• M@cer
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15:13
[...]

Niet doen, heb hier nu 3 weken de 65" versie hangen en het is een genot. Beelden zijn in 1 woord super..
tuurlijk kan je met een vergrootglas op zoek gaan naar elk detail en vind je altijd wel wat, maar ga er gewoon van genieten.

Shut up Legs, keep moving...... - https://www.strava.com/athletes/505504 / www.eigenwijzetriathlon.nl

• RichieB
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19:11
Verwijderd schreef op donderdag 9 maart 2017 @ 13:19:
[...]

Je doet het niet omdat je bang bent dat je het wel hebt maar het nu nog niet ziet en het dan wel gaat zien?
[...]
Nee, ik doe het niet omdat ik het beeld er perfect uit vind zien. Het was een super dure TV maar voor hoe hij presteert heb ik geen spijt van de uitgave. Ik ga niet met een vergrootglas zoeken naar problemen om me daar dan vervolgens aan te gaan ergeren.

Panasonic WH-MDC09J3E5, Atlantic Explorer V4 270C, 57x PV 23115 Wp

• continue12345
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 23-12 16:17
De C heeft echt een briljante 3D. Avatar is ongelooflijk mooi!

• Sponz
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Sponz

nul nest parfait saif moi

Vraag over mn LG B6.

Heb sinds een weekje een CI+ (ziggo) module erbij, maar met mijn LG B6 krijg ik itt de oude ziggo setupbox een aantal zenders met veel blokken en andere storingen te zien. Heb al van alles geprobeerd, andere kabels, splitter er tussen uit.

Het lijkt me dat de ontvanger van deze TV niet erg gevoelig is, iemand die dat kan beamen?

• SooK
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 10:18
Sponz schreef op vrijdag 10 maart 2017 @ 13:34:
Vraag over mn LG B6.

Heb sinds een weekje een CI+ (ziggo) module erbij, maar met mijn LG B6 krijg ik itt de oude ziggo setupbox een aantal zenders met veel blokken en andere storingen te zien. Heb al van alles geprobeerd, andere kabels, splitter er tussen uit.

Het lijkt me dat de ontvanger van deze TV niet erg gevoelig is, iemand die dat kan beamen?
Ik heb totaal geen problemen met de B6 en CI+ module. Alle zenders komen uitstekend door. Heb domweg een coax kabel van mn Humax naar TV bijgezet. Ik had daardoor juist problemen verwacht...

PS: een andere vraag want ik zie verscheidene antwoorden. Werkt het opnemen/time-shiften op een USB stick bij de B6? Ik heb even snel een 16GB stick geprobeerd zonder resultaat. Heeft iemand het wel werkend? Bijv een 64GB of groter exemplaar?

[ Voor 15% gewijzigd door SooK op 10-03-2017 14:06 ]

• jeroen11
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 01-12 15:20
SooK schreef op vrijdag 10 maart 2017 @ 14:01:
[...]
Ik heb totaal geen problemen met de B6 en CI+ module. Alle zenders komen uitstekend door. Heb domweg een coax kabel van mn Humax naar TV bijgezet. Ik had daardoor juist problemen verwacht...
Bij mij is de beeldkwaliteit ook prima (voormalig UPC Amsterdam).

Wel heb ik recent een probleem dat er een CI+ update wordt aangeboden; als ik die installeer werken vervolgens de gecodeerde kanalen (RTL4 HD etc) niet meer. Als ik de TV aan en uit/zet werkt het wel weer maar krijg ik opnieuw de vraag of ik de CI+ update wil installeren. Nog geen tijd gehad me er verder in te verdiepen, hopelijk is er een oplossing.

• Sponz
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Sponz

nul nest parfait saif moi

Ok bedankt voor de antwoorden, ligt dus niet aan de tv, mijn signaal is gewoon zwak, zal es een monteur laten komen.
@SooK bij mij werkt timeshift niet op een usb stick.

[ Voor 18% gewijzigd door Sponz op 10-03-2017 14:10 ]

• JSA

JSA

Soms helpt een signaalversteker(laten) plaatsen in je meterkast.... heb ik ook.. en signaalsterkte is daardoor super (ook op de tv boven)
Daarnaast een goede coax kabel gebruiken uiteraard. (bijv Hirschmann)

• ScoobX
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 19-11 00:49
Vorige week 55b6 gehaald bij Audiovision. Heel vriendelijke verkoper. Super tv.

Alleen nog wat aan het sukkelen met de instellingen. Als plasma kijker (Samsung 50ps7000) ben ik echt verwend geweest.

Is er hier iemand die ook een plasma gehad heeft, tevreden is, en de instellingen van zijn display wil delen?

• Welkompaul
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 20-11-2023
Ik had hetzelfde probleem met mijn ci+ module. Na update alleen nog Nederland 1,2 en 3.Nu een module met versie v1.3 geplaatst en alle zenders werken weer.

• BMTN
  • Niet online
ScoobX schreef op vrijdag 10 maart 2017 @ 17:21:

Is er hier iemand die ook een plasma gehad heeft, tevreden is, en de instellingen van zijn display wil delen?
Eco-mode met de volgende instellingen.

Oled lampje 55
Contrast 65
Helderheid 46
Scherpte 15
Kleur 77
Tint 0
Kleurtemperatuur Warm 10

Daarnaast heb je nog de geavanceerde besturing en beeldopties.

Dyn. contrast Laag
Dyn. kleur Laag
Voorkeurskleur Huid -1
Kleurbereik Breed
Superresolutie Gemiddeld
Gamma Gemiddeld

Ruisonderdrukking Uit
MPEG ruisonderdrukking Laag
Zwartniveau Laag
Echte bioscoop Aan
Motion Eye Care Hoog
Trumotion Helder

Wil niet zeggen dat dit perfecte instelling zijn maar ik vind de instellingen in de startpost te weinig kleur bevatten.

Ook mijn vorige TV had perfecte kleuren Plasma 50VT20.

Ik heb wel de instellingen uit de startpost overgenomen voor mijn Horizonbox. Kan ik ze mooi vergelijken met mijn CI+ module.

• blessure
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 16-03 20:47
Pionier84 schreef op donderdag 9 maart 2017 @ 18:52:
[...]

Loewe staat er bekend om, om zijn eigen specificaties toe te passen. En zo ver ik weet zijn de kwaliteitscontrole uitermate streng bij Loewe. Dan wordt het een keuze tussen een niet optimaal panel of het uitgeven van duizenden euro's meer.
Wie weet zijn de panelen van 2017 tov 2016 verbeterd.

Geniet van je LG Oled. :)
Loewe is geen Loewe meer , Maar Hisense.

• ScoobX
BMTN schreef op vrijdag 10 maart 2017 @ 17:46:
[...]

Oled lampje 55
Contrast 65
Helderheid 46
Scherpte 15
Kleur 77
Tint 0
Kleurtemperatuur Warm 10

Daarnaast heb je nog de geavanceerde besturing en beeldopties.

Dyn. contrast Laag
Dyn. kleur Laag
Voorkeurskleur Huid -1
Kleurbereik Breed
Superresolutie Gemiddeld
Gamma Gemiddeld

Ruisonderdrukking Uit
MPEG ruisonderdrukking Laag
Zwartniveau Laag
Echte bioscoop Aan
Motion Eye Care Hoog
Trumotion Helder

Wil niet zeggen dat dit perfecte instelling zijn maar ik vind de instellingen in de startpost te weinig kleur bevatten.

Ook mijn vorige TV had perfecte kleuren Plasma 50VT20.

Ik heb wel de instellingen uit de startpost overgenomen voor mijn Horizonbox. Kan ik ze mooi vergelijken met mijn CI+ module.
Thanks,

Ik gebruik momenteel deze instellingen...

Veel plezier ermee

Picture Mode Settings:

Picture Mode: Expert(Bright Room)

OLED LIGHT: 50 -> 70 -> staat bij mij op 52 = niet te helder -> deze setting mag je aanpassen zoveel je wil, veranderd niets aan de kleuren
Contrast: 85 -> aanpassen naar eigen smaak :)
Brightness: 52 -> idem
H Sharpness: 0
V Sharpness: 0
Colour: 50
Tint: 0

Expert Controls:

Dynamic Contrast: Off
Super Resolution: Off
Colour Gamut: Normal
Edge Enhancer: Off
Gamma: 2.2

White Balance:

Colour Temperature: Warm1 -> of Warm2 = meer geel -> hangt af welke source
Method: 2 Points
Pattern: Outer
Point: High
Red: 9 Green: 5 Blue: 2
Point: Low
Red: 0 Green: -5 Blue: 0

Picture Options:

Noise Reduction: Off
MPEG Noise Reduction: Off
Black Level: Low
Real Cinema: On (voor beste 24p movie content playback)
Motion Eye Care: Off
TruMotion: User (Off voor 24p)
De-Judder: 0 (om geen soap-opera effect te hebben)
De-Blur: 10
Aspect Ratio: 16:9
Just Scan: Engaged

• Evanesco
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 24-12 17:00
BMTN schreef op vrijdag 10 maart 2017 @ 17:46:
[...]
Wow, dat zijn wel heel afwijkende instellingen dan dat je ze gemiddeld online vindt. Zo'n lage brightness moet wel tot black crush leiden en de kleur op 77, levert dat geen oververzadigd beeld op, waarbij iedere blanke eruit ziet als een Indiaan? :+

[ Voor 6% gewijzigd door Evanesco op 10-03-2017 18:44 ]

• Pionier84
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 26-12 09:22
blessure schreef op vrijdag 10 maart 2017 @ 17:54:
[...]

Loewe is geen Loewe meer , Maar Hisense.
Volgens mij niet correct, in 2013 is Loewe een partnership aangegaan met Hisense.
In 2014 kampte Loewe met financiēle poblemen en heeft een investeerder Stargate Capital uit München Loewe gekocht/overgenomen.

Het is wachten op een uitgebreide review van de Bild 7, ben benieuwd hoe die tov van LG, Sony, Philips , Panasonic wordt beoordeeld.

• BMTN
  • Niet online
Evanesco schreef op vrijdag 10 maart 2017 @ 18:31:
[...]

Wow, dat zijn wel heel afwijkende instellingen dan dat je ze gemiddeld online vindt. Zo'n lage brightness moet wel tot black crush leiden en de kleur op 77, levert dat geen oververzadigd beeld op, waarbij iedere blanke eruit ziet als een Indiaan? :+
Ik keek tijdens het instellen van mijn LG naar RTL late night met Humberto Tan met de instellingen in de startpost. En vond hem net een blanke of een Surinamer die wel heel erg ziek leek. ;)

Mijn instelling zijn ook een beetje natte vinger werk maar bevallen mij voor het normale TV kijken nog prima.

• Grudgie
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 09:04

Grudgie

PSN: Grudgie7

ScoobX schreef op vrijdag 10 maart 2017 @ 18:25:
[...]

Thanks,

Ik gebruik momenteel deze instellingen...

Veel plezier ermee

Picture Mode Settings:

Picture Mode: Expert(Bright Room)

OLED LIGHT: 50 -> 70 -> staat bij mij op 52 = niet te helder -> deze setting mag je aanpassen zoveel je wil, veranderd niets aan de kleuren
Contrast: 85 -> aanpassen naar eigen smaak :)
Brightness: 52 -> idem
H Sharpness: 0
V Sharpness: 0
Colour: 50
Tint: 0

Expert Controls:

Dynamic Contrast: Off
Super Resolution: Off
Colour Gamut: Normal
Edge Enhancer: Off
Gamma: 2.2

White Balance:

Colour Temperature: Warm1 -> of Warm2 = meer geel -> hangt af welke source
Method: 2 Points
Pattern: Outer
Point: High
Red: 9 Green: 5 Blue: 2
Point: Low
Red: 0 Green: -5 Blue: 0

Picture Options:

Noise Reduction: Off
MPEG Noise Reduction: Off
Black Level: Low
Real Cinema: On (voor beste 24p movie content playback)
Motion Eye Care: Off
TruMotion: User (Off voor 24p)
De-Judder: 0 (om geen soap-opera effect te hebben)
De-Blur: 10
Aspect Ratio: 16:9
Just Scan: Engaged
Zijn dit jouw vaste instellingen met tv kijken?

• nodog
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 19-12 22:33
Even een update betreffende mijn 65B6 met tinting. De bedrijfsleider van FOKA is net langsgeweest en heeft me gelijk gegeven. Hij zegt dat hij gaat regelen dat ik een nieuw scherm krijg. Voordat ik in juichen uitbarst wil ik het wel nog zien gebeuren natuurlijk maar toch wilde ik het hier even vermelden aangezien ik een vorige post liet weten behoorlijk teleurgesteld te zijn in de service. Daar is nu geen sprake meer van. Ik hoop binnenkort te kunnen posten dat ik een goed scherm thuis heb staan.

• ScoobX
Grudgie schreef op vrijdag 10 maart 2017 @ 19:28:
[...]

Zijn dit jouw vaste instellingen met tv kijken?
Wel voor gewoon tv kijken. Voor netflix heb ik een andere setting. Zal ze morgen even noteren. Vrouw en dochter zijn momenteel aan het kijken. 👀

Ook voor kodi heb ik een kleine aanpasding moeten maken.

• JSTPS
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 20:23
BMTN schreef op vrijdag 10 maart 2017 @ 19:20:
[...]

Ik keek tijdens het instellen van mijn LG naar RTL late night met Humberto Tan met de instellingen in de startpost. En vond hem net een blanke of een Surinamer die wel heel erg ziek leek. ;)

Mijn instelling zijn ook een beetje natte vinger werk maar bevallen mij voor het normale TV kijken nog prima.
Misschien is er iets mis met je panel? Op m'n 55e6v is Humberto met de meest correcte instellingen hartstikke bruin }:O

Verwijderd

Ik heb sinds kort een 55b6v met een telenet decoder , heeft er nog iemand last bij snel bewegende beelden dat het enkele milisesonden duurt voor deze echt scherp worden ?

• road rebel
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 18-12 22:23
Heeft er iemand een vergelijkingstabel tussen de verschillende modellen van Oled?

Ik zie nl. maar weinig verschil tussen B en C.

Op de site kom ik als enig verschil:
Dolby Atmos op C7. Verder is de C7 net iets kleiner en iets zwaarder zonder stand, dus een andere afwerking?

Misschien is dat hier al eens gepost.

• ApC_IcE
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 25-12 08:36

ApC_IcE

Aan elk einde zit een begin

road rebel schreef op zaterdag 11 maart 2017 @ 14:59:
Heeft er iemand een vergelijkingstabel tussen de verschillende modellen van Oled?

Dolby Atmos op C7. Verder is de C7 net iets kleiner en iets zwaarder zonder stand, dus een andere afwerking?

Ik zit te zoeken op internet en te vergelijken.
Hier op tweakers wordt ik ook niet veel wijzer.
https://tweakers.net/pric...are/481908;529793;481906/
Hier vergelijk ik de 65E6v, de 65B6V en de 65G6V.
Alleen niet alle info is ingevuld.

Ik ben ook op zoek naar dit lijstje.

tot dusver: de B heeft geen 3D en wel een 1Gb ethernet?

[ Voor 3% gewijzigd door ApC_IcE op 11-03-2017 17:24 ]

• Yellowneck
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Yellowneck

Dure hobby....:\

De een heeft het over de 7-serie en de ander over de 6-serie. Over de 6-serie is alles gewoon te vinden op LG website en in de reviews. De 7-serie (logischerwijs) nog niet.
ApC_IcE schreef op zaterdag 11 maart 2017 @ 16:43:
[...]

tot dusver: de B heeft geen 3D en wel een 1Gb ethernet?
Geen van alle modellen hebben een Gigabit ethernet aansluiting, enkel 10/100 Mbit.

Fotogear: Canon EOS RP | Canon 400D + BG-E3 | RF 24-105mm F4.0L | 50mm F1.8 | 17-40mm F4.0L | 70-200mm F4.0L | 100mm F2.8L Macro | 430EX II

• apis29
  • Niet online

Er is sowieso maar heel weinig info over de 2017 LG modellen tot nu toe. Denk idd dat het vooral in uiterlijk zit bij de OLEDs ...

Afbeeldingslocatie: https://forum.setcombg.com/attachments/lg-%D1%82%D0%B5%D0%BB%D0%B5%D0%B2%D0%B8%D0%B7%D0%BE%D1%80%D0%B8/21731-lg-%D1%82%D0%B5%D0%BB%D0%B5%D0%B2%D0%B8%D0%B7%D0%BE%D1%80%D0%B8-2017-lg-oled-tvs.jpg

[ Voor 9% gewijzigd door apis29 op 11-03-2017 20:38 ]

• ApC_IcE
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 25-12 08:36

ApC_IcE

Aan elk einde zit een begin

Yellowneck schreef op zaterdag 11 maart 2017 @ 18:03:
De een heeft het over de 7-serie en de ander over de 6-serie. Over de 6-serie is alles gewoon te vinden op LG website en in de reviews. De 7-serie (logischerwijs) nog niet.

[...]

Geen van alle modellen hebben een Gigabit ethernet aansluiting, enkel 10/100 Mbit.
Ohja je hebt gelijk inderdaad over 2016 en 2017 modellen.

Dat vd gbit aansluiting staat hier bij de specs in de pricewatch. Niet heel boeiend verder maar goed.

• Niek-panna
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 25-12 00:20
Wat voor firmware heeft de B6 nu vandaag de dag in Nederland?!

Ik las dat de laatste update "04.31.10" de inputlag verlaagd naar 28ms?! en screen tearing tegen gaat onder de HDR game modus?! kan iemand dat bevestigen.

PSN ID: RedrumNL

• lapino
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 20-12 12:38
Wat houdt die "picture on glass" in?

• Niek-panna
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 25-12 00:20
lapino schreef op zondag 12 maart 2017 @ 10:25:
Wat houdt die "picture on glass" in?
Een plaat van glas achter je tv scherm.

Puur show en een design look creëren.

PSN ID: RedrumNL

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Nu online

DarkSide

theres no place like ::1

Maar wel een mooie design look.
overigens stond er in het prijzen topic een link dat de B7 waarschijnlijk nog wel even op zich laat wachten.

https://www.homecinemamag.../lg-2017-oled-lcd-led-tv/

De in januari aangekondigde B7V-serie komt vooralsnog niet naar Nederland. Wel houdt LG het full hd-model van twee jaar terug in het assortiment. De 55EG910V zal echter door het leven gaan als de 55EG9A7V

Nu is het verschil tussen de B en de C serie niet zo groot meer.
Alleen een mooiere afwerking voor de C. Maar die is wel duurder. Instappen in een 7 serie wordt dus wat minder aantrekkelijk

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

• Puck
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12:07
Niek-panna schreef op zondag 12 maart 2017 @ 09:50:
Wat voor firmware heeft de B6 nu vandaag de dag in Nederland?!

Ik las dat de laatste update "04.31.10" de inputlag verlaagd naar 28ms?! en screen tearing tegen gaat onder de HDR game modus?! kan iemand dat bevestigen.
Klopt. Ik verwacht dat deze firmware deze week voor Europa uitkomt. Momenteel is deze alleen beschikbaar in de USA. Laatste versie in Europa is dus vooralsnog 04.30.65.

[ Voor 12% gewijzigd door Puck op 12-03-2017 11:37 ]

Arrived anxious, left bored

• XilenceSR
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 04-12 15:03

Voor de 7-serie gaan alle TV's beschikken over exact hetzelfde paneel en exact dezelfde SoC's (unlike de 6-serie). Het enige waar je dus voor betaald zijn looks, geluid en ik meen ergens iets gelezen te hebben over de premium remote die niet aanwezig zou zijn bij de B7. (Magic remote nog wel overigens)

• Raziel
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 29-10 20:04
Puck schreef op zondag 12 maart 2017 @ 11:31:
[...]

Klopt. Ik verwacht dat deze firmware deze week voor Europa uitkomt. Momenteel is deze alleen beschikbaar in de USA. Laatste versie in Europa is dus vooralsnog 04.30.65.
Ben benieuwd. Vanochtend een stukje Ghost Recon gespeeld, ook een HDR game, maar die speelt nu ook al lekker weg vind ik.

• continue12345
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 23-12 16:17
Ik heb nog steeds last als ik HDR aanzet op de PS4pro krijg ik geen goed beeld

• Puck
continue12345 schreef op zondag 12 maart 2017 @ 14:26:
Ik heb nog steeds last als ik HDR aanzet op de PS4pro krijg ik geen goed beeld
Definieer "geen goed beeld"? HDMI Deep Color aangezet op de juiste HDMI poort? Andere HDMI kabel geprobeerd?

'Review' van HDTVtest.co.uk: http://www.hdtvtest.co.uk/news/w7-e7-201703114438.htm

Hierin worden de LG OLED E7 en W7 besproken.

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

• Yellowneck
  • Niet online

Yellowneck

Phusebox schreef op zondag 12 maart 2017 @ 15:36:
'Review' van HDTVtest.co.uk: http://www.hdtvtest.co.uk/news/w7-e7-201703114438.htm

Mooie review weer. Op alle vlakken dus een stapje beter dan de 2016 serie. Goed om te zien :)

Fotogear: Canon EOS RP | Canon 400D + BG-E3 | RF 24-105mm F4.0L | 50mm F1.8 | 17-40mm F4.0L | 70-200mm F4.0L | 100mm F2.8L Macro | 430EX II

• ion
  • Niet online

ion

Als je de benchmark resultaten naast die van de B6 dan zie je dat de B6 het eigenlijk best goed doet.

Ik heb sinds gisteren mijn PS4 pro binnen. Ik heb hem nu op 4k + 4:4:4 + 60hz. Ik heb alleen ultra hdmi deep color aangezet.

Wat ik niet begrijp is, waarom staat overal dat je ook PC mode moet aanzetten, want hij laat gewoon correct RGB zien.

[ Voor 26% gewijzigd door ion op 12-03-2017 18:46 ]

ionn schreef op zondag 12 maart 2017 @ 18:29:
[...]

Als je de benchmark resultaten naast die van de B6 dan zie je dat de B6 het eigenlijk best goed doet.

Ik heb sinds gisteren mijn PS4 pro binnen. Ik heb hem nu op 4k + 4:4:4 + 60hz. Ik heb alleen ultra hdmi deep color aangezet.

Wat ik niet begrijp is, waarom staat overal dat je ook PC mode moet aanzetten, want hij laat gewoon correct RGB zien.
De B6 is natuurlijk ook geen slechte tv en de verschillen tussen generaties onderling zijnnin de meeste gevallen minimaal. Zal volgend jaar niet anders zijn als de 8 serie om de hoek staat.

• Yellowneck
  • Niet online

Yellowneck

ionn schreef op zondag 12 maart 2017 @ 18:29:
[...]

Ja RGB met subsampling, namelijk 4:2:2, alleen met een PC label icon krijg je 4:4:4. Dit kan je gemakkelijk testen door een plaatje te tonen op de PS4 Pro via de webbrowser: deze (onderste twee regels moeten niet vervormd/normaal leesbaar zijn net als alle regels erboven) of deze. Wel ervoor zorgen dat je de test-images op 1:1 (100%) bekijkt.

• Raziel
Yellowneck schreef op zondag 12 maart 2017 @ 19:20:
[...]

Ja RGB met subsampling, namelijk 4:2:2, alleen met een PC label icon krijg je 4:4:4. Dit kan je gemakkelijk testen door een plaatje te tonen op de PS4 Pro via de webbrowser: deze (onderste twee regels moeten niet vervormd/normaal leesbaar zijn net als alle regels erboven) of deze. Wel ervoor zorgen dat je de test-images op 1:1 (100%) bekijkt.
Dan bedoel je via inputs, all inputs en dan het icon wijzigen naar PC? Ik moet zeggen dat ik met het testplaatje geen verschil zie op mijn B6, of hij nou op game console staat of op PC. Of überhaupt geen verschil tussen 'game console' of 'PC'. Bij mijn HTPC daarentegen wel. Die loopt via mijn versterker, daar had ik Home Theatre als icon. Zet ik die op PC, dan zie ik daadwerkelijk verschil en kan ik mijn HTPC op full range zetten, anders moet hij op limited RGB.

Edit: Zet ik de input op default (HDMI4 in mijn geval), dan kan ik bij test2 de 4:4:4 niet meer lezen. Op zowel limited als full RGB op de PS4 niet. De PS4 zelf geeft alleen 'RGB' aan, niet 4:2:2 of 4:4:4.

[ Voor 9% gewijzigd door Raziel op 12-03-2017 23:33 ]

• raymen12345
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 23-03-2024

raymen12345

nooit te oud om te leren

Je moet hem dan toch op game mode zetten
En niet op pc volgens mij

oled 65e6v,denon avrx7200,dune 4k solo,samsung uhd k8500,asw speakers rondom,svs sb13 ultra

• Rohit
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 19-12 12:42
Krijgt de b6 webos 3.5?

Samsung Galaxy Z Fold6 1TB

• Puck
Is niet officieel bekend gemaakt. Je kunt dit dus alleen aan LG vragen maar ik betwijfel of je een ja/nee antwoord zult krijgen. Zoveel boeiends is er echter niet toegevoegd aan WebOS 3.5 (imho).

• Adlermann
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 18:50
Maar ja, nu ik de review van de 7 serie heb gelezen. Dan zou de 6 serie eigenljk net zo goed voldoen voor mij.

Het belangrijkste stuikelbolk is nog steeds de motion resolution, daar maakt mijn panasonic vt60 nog gehakt van de oleds. Ook near black en uniformiteit gok ik.

Maar ja, aan de andere kant, het zeer goede contrast en HDR/4K is wel interessant :) En het lagere stroomverbruik toch wel :)

• Avioto
  • Laatst online: 22-12 19:26
Dus de huidige firmware van de B6 heeft nog steeds die hoge inputlag? Of lees ik dat verkeerd?

Mijn B6 komt vandaag binnen, ben erg benieuwd :) Het word mijn eerste OLED TV.

Steam/XBL: Avioto

• Yellowneck
  • Niet online

Yellowneck

Raziel schreef op zondag 12 maart 2017 @ 22:59:
[...]

Dan bedoel je via inputs, all inputs en dan het icon wijzigen naar PC?
Ja, bij inputs inderdaad.
Ik moet zeggen dat ik met het testplaatje geen verschil zie op mijn B6, of hij nou op game console staat of op PC. Of überhaupt geen verschil tussen 'game console' of 'PC'.
Dan ligt het waarschijnlijk aan de settings van de PS4 Pro. Nogmaals, een 4:4:4 signaal is enkel mogelijk via het PC input label, dit is ook door Rtings getest en genoemd in hun review.
Verder uiteraard HDMI Ultra Deep Color enabled en een geschikte HDMI kabel (HDMI High Speed), PS4 Pro forcen op 2160p RGB.
Bij mijn HTPC daarentegen wel. Die loopt via mijn versterker, daar had ik Home Theatre als icon. Zet ik die op PC, dan zie ik daadwerkelijk verschil en kan ik mijn HTPC op full range zetten, anders moet hij op limited RGB.
Limited\Full RGB heeft niks met chroma subsampling (4:4:4 / 4:2:2 / 4:2:0) te maken. Limited en Full RGB wil zeggen dat er 16-235 gradients van iedere kleurkanaal (R, G en B ) worden verzonden of 0-255 gradients.
Edit: Zet ik de input op default (HDMI4 in mijn geval), dan kan ik bij test2 de 4:4:4 niet meer lezen. Op zowel limited als full RGB op de PS4 niet. De PS4 zelf geeft alleen 'RGB' aan, niet 4:2:2 of 4:4:4.
Klopt, de PS4 geeft niet specifiek aan of die een 4:4:4 of 4:2:2 signaal uitstuurt, kan je alleen testen door middel van plaatjes die dit kunnen weergeven of via een extern apparaat (bijvoorbeeld wat je receiver uitstuurt, als je em via een receiver hebt lopen. In praktijk echter, tijdens het gamen, is het verschil tussen 4:2:2 en 4:4:4 echt verwaarloosbaar. Tenzij je ervan houdt om stil te gaan staan met je character en met je neus op het scherm te gaan zitten. Dus verwacht vooral geen wonderen.
Bovendien, op een B6 zit je dan met een input lag van ruim 70ms, dat is het niet waard imo.
raymen12345 schreef op maandag 13 maart 2017 @ 06:58:
Je moet hem dan toch op game mode zetten
En niet op pc volgens mij
Nee, enkel op PC mode wordt er een 4:4:4 signaal verwerkt (zie review Rtings alsmede dit forum\AVforums)
Avioto schreef op maandag 13 maart 2017 @ 12:05:
Dus de huidige firmware van de B6 heeft nog steeds die hoge inputlag? Of lees ik dat verkeerd?

Mijn B6 komt vandaag binnen, ben erg benieuwd :) Het word mijn eerste OLED TV.
Klopt en veel plezier van je oled ;)

• Arrahant
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 25-11 10:25

Dus:
Alle 2017 modellen dezelfde SoC. W7 in deze review: 21.7 ms delay in game mode met hdr. B7 dus ook 21.7 ms in game mode met hdr? If so: fantastisch nieuws!!

Steam: Arrahant | PSN: Arrahant84 | XBL: Arrahant | Origin: Arrahant | Nintendo: Arrahant

• Yellowneck
  • Niet online

Yellowneck

Arrahant schreef op maandag 13 maart 2017 @ 12:40:
[...]

Dus:
Alle 2017 modellen dezelfde SoC. W7 in deze review: 21.7 ms delay in game mode met hdr. B7 dus ook 21.7 ms in game mode met hdr? If so: fantastisch nieuws!!
Klopt.

Ook leuk om te lezen dat ze bij de 2017 modellen de color gamut benaming hebben veranderd van normal naar auto:
We’re pleased to see that [Colour Gamut] “Normal” has been renamed as “Auto“, which is far less confusing for owners since it suggests that depending on whether the content is HDR (high dynamic range) or SDR (standard dynamic range), the TV will automatically switch its colour tracking to Rec.709 or DCI-P3 within Rec.2020 colour space, which was indeed the case from our testing.

• Jimiw
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 11-05 18:24
Zou ik op mijn E6 ook de Nvidia Shield op PC modus moeten zetten voor 4:4:4 of is dit niet aan de orde bij een Android Tv box.

Sorry dat het een domme vraag is mss hoor maar gevoelsmatig is een Shield gewoon een HTPC en dus PC modus zou ik denken

• Yellowneck
  • Niet online

Yellowneck

Jimiw schreef op maandag 13 maart 2017 @ 13:06:
Zou ik op mijn E6 ook de Nvidia Shield op PC modus moeten zetten voor 4:4:4 of is dit niet aan de orde bij een Android Tv box.

Sorry dat het een domme vraag is mss hoor maar gevoelsmatig is een Shield gewoon een HTPC en dus PC modus zou ik denken
Ja een Shield is ook in staat om een 4:4:4 signaal uit te sturen! Echter, voor videomateriaal (films, series, blurays etc) zal het niet uitmaken. Is allemaal gemaakt "in" 4:2:0, maar zal verder wel uitmaken voor de (user interface in) apps en games op de Shield

• ion
  • Niet online

ion

Yellowneck schreef op maandag 13 maart 2017 @ 12:49:
[...]

Klopt.

Ook leuk om te lezen dat ze bij de 2017 modellen de color gamut benaming hebben veranderd van normal naar auto:

[...]
Beetje raar dat ze het niet bij de 2016 modellen aanpassen. Die normal benaming is zeer verwarrend.

Even een vraag over calibratie.

Is een i1 display pro goed genoeg om mijn b6 te kunnen kalibreren? Ik weet niet zeker of ik er nu ook hdr mee kan kalibreren.

[ Voor 18% gewijzigd door ion op 13-03-2017 13:47 ]

• iRenik
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 26-12 23:10
Zojuist een ''eerste'' bericht van de nieuwe Philips POS9002:
http://www.flatpanelshd.c...on=showfull&id=1489393792

Ziet er qua design top uit! Ambilight vind ik persoonlijk toegevoegde waarde hebben (zeker icm Hue), hopelijk komt de 65" ook en is het geheel niet te dik voor aan de wand.

Geen Dolby Vision maar of dat nu nog heel zwaar moet wegen...

[ Voor 15% gewijzigd door iRenik op 13-03-2017 14:08 ]

Verwijderd

iRenik schreef op maandag 13 maart 2017 @ 13:53:
Zojuist een ''eerste'' bericht van de nieuwe Philips POS9002:
http://www.flatpanelshd.c...on=showfull&id=1489393792

Ziet er qua design top uit! Ambilight vind ik persoonlijk toegevoegde waarde hebben (zeker icm Hue), hopelijk komt de 65" ook en is het geheel niet te dik voor aan de wand.

Geen Dolby Vision maar of dat nu nog heel zwaar moet wegen...
Als ik moet kiezen tussen TP VIsion meuk en een Panasonic, Sony of LG weet ik het wel.
Persoonlijk snap ik ook niet dat mensen zo wild lopen van dat disco licht.
Maar goed dat is mijn mening.

• ViNOK16Bit
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 18:42
ionn schreef op maandag 13 maart 2017 @ 13:43:
[...]

Beetje raar dat ze het niet bij de 2016 modellen aanpassen. Die normal benaming is zeer verwarrend.

Even een vraag over calibratie.

Is een i1 display pro goed genoeg om mijn b6 te kunnen kalibreren? Ik weet niet zeker of ik er nu ook hdr mee kan kalibreren.
Het zou moeten kunnen vwb de rec2020 spec. Alleen weet ik niet of de xrite i1 pro ook de luminance van HDR goed kan meten. Een andere uitdaging is om goede HDR testbeelden te vinden.

Sowieso leuk om te gaan proberen met de i1.

• Yellowneck
  • Niet online

Yellowneck

Verwijderd schreef op maandag 13 maart 2017 @ 17:52:
[...]

Als ik moet kiezen tussen TP VIsion meuk en een Panasonic, Sony of LG weet ik het wel.
Persoonlijk snap ik ook niet dat mensen zo wild lopen van dat disco licht.
Maar goed dat is mijn mening.
Als je de reviews leest, doet TP Vision / Philips het uitstekend op het gebied van OLED en heb dan ook hoge verwachtingen voor de 2de generatie van hun. Toegegeven, op het gebied van LCD zijn ze wel de underdog waar de prijs / kwaliteit-verhouding een beetje zoek is.

• nodog
Totnutoe kan ik niet zeggen dat ik echt heel blij wordt van m'n OLED/4K ervaring. Heb ik dus eerst te maken met een scherm met teveel tinting (waarbij ik door hulp van de dealer gelukkig wel zicht heb op een oplossing). Nu blijkt dat de combinatie LG/Denon totaal niet werkt. (Voor de duidelijkheid: TV = B6, Denon = AVR2300)

Dat CEC niet goed wilde werken was ik al eerder in deze thread tegengekomen. Daar valt mee te leven als ARC tenminste wel goed werkt. Dit dmv de TV als HDMI "schakelaar" te gebruiken ipv de receiver. Het is al een mindere oplossing want de TV heeft slechts 4 HDMI inputs en m'n Denon een stuk of 7 geloof ik, maar goed.

Na veel pijn en moeite had ik het vanmiddag eindelijk aan de praat. Geen idee waarom het zo lastig ging maar op een bepaald moment klikte het opeens tussen de apparaten (volgens mij ook bij een instelling die ik al meerdere malen eerder op diezelfde stand had staan).

De Denon staat bij mij in ECO stand dus gaat na verloop van tijd op standby. Je raadt al waar het naartoe gaat. Na 1 keertje in standby te zijn gegaan werkt ARC niet meer. Heb alles al 10 keer in verschillende volgorde aan en uit gezet maar het wil niet helpen.

Er moeten toch veel meer mensen zijn die hier problemen mee hebben of ben ik nou gek?

• Yellowneck
  • Niet online

Yellowneck

Voor HDMI ARC moet in ieder geval HDMI-CEC ook aanstaan (aan beiden kanten). De enige verbinding die er dan toe doet is die tussen poort HDMI 2 (B6) en HDMI MAIN (Denon). Dus controleer ook goed of de kabel wel goed is, test meerdere kabels! Men onderschat dit vaak. De kabel kan het in alle andere gevallen helemaal perfect doen met alles, en toch met dit problemen geven. Het blijven 'vreemde' effecten van niet toereikende HDMI kabels.

Ik had ook 'gewoon' een wat ik dacht goede HDMI High Speed kabel, maar kreeg ARC ook maar niet werkend en HDMI-CEC werkte de ene keer wel en de andere keer weer niet.

Aan de je apparatuur zal het waarschijnlijk niet liggen, want de voorvallen waarbij het niet zou werken, betroffen oudere type Denon receivers als ik het mij goed herinner. De *3*** serie is gewoon een recent (2016) model en zou correct moeten werken volgens andere gebruikerservaringen.

• rajackar
  • Laatst online: 23-12 13:46

rajackar

Blood Minister

Mee eens. Ik had ook wat raar gedrag en met een andere kabel was het direct opgelost.

Shrouded by night, but with steady stride. Colored by blood, but always clear of mind. - AMD 9800X3D - Asus RTX 5090 Astral - PS5

• nodog
Ah, thanks. Ik heb een cheapo chinese kabel gebruikt die wel heeft gewerkt dus het leek me dat die goed is. Tevens een random andere kabel waar hi speed op staat. Ik zal er nog een paar proberen en desnoods een nieuwe kabel kopen.

• pattatje
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 29-09 11:37
Ik heb ook de AVR-2300 icm LG TV (2014 LCD model) en dit werkt prima met HDMI CEC.
Gebruik wel HMDI High Speed ehternet kabel.
Zelf heb ik de Eco stand op automatisch staan. Wanneer ik de TV inschakel dan gaat de AVR-2300 mee aan en op juiste input.
Verder heb ik auto uitschakelen op 15 Min staan. Dit om te voorkomen dat wanneer de TV uitschakelt de AVR-2300 direct uitschakelt
Voorbeeld: Indien Spotify via AVR-2300 speelt en TV staat aan dan blijft AVR-2300 doorspelen wanneer ik alleen Tv uitschakel. Wanneer AVR-2300 voor 15 minuten geen audio speelt schakelt deze alsnog uit.
nodog schreef op maandag 13 maart 2017 @ 20:21:
Totnutoe kan ik niet zeggen dat ik echt heel blij wordt van m'n OLED/4K ervaring. Heb ik dus eerst te maken met een scherm met teveel tinting (waarbij ik door hulp van de dealer gelukkig wel zicht heb op een oplossing). Nu blijkt dat de combinatie LG/Denon totaal niet werkt. (Voor de duidelijkheid: TV = B6, Denon = AVR2300)

Dat CEC niet goed wilde werken was ik al eerder in deze thread tegengekomen. Daar valt mee te leven als ARC tenminste wel goed werkt. Dit dmv de TV als HDMI "schakelaar" te gebruiken ipv de receiver. Het is al een mindere oplossing want de TV heeft slechts 4 HDMI inputs en m'n Denon een stuk of 7 geloof ik, maar goed.

Na veel pijn en moeite had ik het vanmiddag eindelijk aan de praat. Geen idee waarom het zo lastig ging maar op een bepaald moment klikte het opeens tussen de apparaten (volgens mij ook bij een instelling die ik al meerdere malen eerder op diezelfde stand had staan).

De Denon staat bij mij in ECO stand dus gaat na verloop van tijd op standby. Je raadt al waar het naartoe gaat. Na 1 keertje in standby te zijn gegaan werkt ARC niet meer. Heb alles al 10 keer in verschillende volgorde aan en uit gezet maar het wil niet helpen.

Er moeten toch veel meer mensen zijn die hier problemen mee hebben of ben ik nou gek?

• nodog
Ja, dat wordt morgen een nieuwe kabel kopen. Heb er nou drie geprobeerd maar ze werken geen van allen. Hartelijk dank voor de input, ik wilde al een receiver van het balkon gaan gooien. ;-)

• ion
  • Niet online

ion

ViNOK16Bit schreef op maandag 13 maart 2017 @ 18:50:
[...]

Het zou moeten kunnen vwb de rec2020 spec. Alleen weet ik niet of de xrite i1 pro ook de luminance van HDR goed kan meten. Een andere uitdaging is om goede HDR testbeelden te vinden.

Sowieso leuk om te gaan proberen met de i1.
Ja ik vind een ISF kalibratie toch wat te duur, voor dat geld haal je een i1 en kan je ook gelijk meerdere devices doen. Daarnaast als de TV opeens kuren vertoont en het paneel vervangen moet worden, hoef ik niet nog een keer te betalen voor een kalibratie. :) Dus binnenkort ga ik hem maar eens aanschaffen en even tientallen tutorials doorlezen :9

• BMTN
  • Niet online
nodog schreef op maandag 13 maart 2017 @ 21:17:
Ja, dat wordt morgen een nieuwe kabel kopen. Heb er nou drie geprobeerd maar ze werken geen van allen. Hartelijk dank voor de input, ik wilde al een receiver van het balkon gaan gooien. ;-)
Hdmi-kabels van de Action merk Maxxter voldoen aan alle specs en kosten maar € 1.99.

Kabels van de Action zijn ooit eens als beste uit een test gekomen waarin ook hele dure kabels in werden meegenomen.

• Evanesco
ionn schreef op maandag 13 maart 2017 @ 21:22:
[...]
Ja ik vind een ISF kalibratie toch wat te duur, voor dat geld haal je een i1 en kan je ook gelijk meerdere devices doen. Daarnaast als de TV opeens kuren vertoont en het paneel vervangen moet worden, hoef ik niet nog een keer te betalen voor een kalibratie. :) Dus binnenkort ga ik hem maar eens aanschaffen en even tientallen tutorials doorlezen :9
Verschil is wel dat een ISF kalibratie een stuk professioneler is. Zag dat daar meters van €7000 voor gebruikt worden en ongetwijfeld veel ervaring die je niet met een paar tutorials lezen goedmaakt hoop ik. :)

Ik laat mijn B6 binnenkort kalibreren, voor mijn minder kritische PC scherm heb ik voor 6 tientjes een Spyder4 elite op marktplaats gekocht een jaar of 2 geleden.

• ion
  • Niet online

ion

Evanesco schreef op maandag 13 maart 2017 @ 22:51:
[...]

Verschil is wel dat een ISF kalibratie een stuk professioneler is. Zag dat daar meters van €7000 voor gebruikt worden en ongetwijfeld veel ervaring die je niet met een paar tutorials lezen goedmaakt hoop ik. :)

Ik laat mijn B6 binnenkort kalibreren, voor mijn minder kritische PC scherm heb ik voor 6 tientjes een Spyder4 elite op marktplaats gekocht een jaar of 2 geleden.
Klopt, maar ik kan ook ervaring op doen :9 . Dat ISF kalibrateurs duurdere apparatuur gebruiken, dat weet ik. Veel gebruik de Klein K10-A bijvoorbeeld.. Daarnaast wil ik het graag leren :+

Maar iedereen kan heel snel ISF kalibrateur worden. Je haalt het certificaat en je koopt de nodige apparatuur en je bent een officieel ISF kalibrateur. Maar uiteindelijk zegt dat certificaat niks over de skills van een kalibrateur. Sommige mensen hebben het zo door, sommige doen er maanden over om goed te worden en andere worden het nooit.

• raymen12345

raymen12345

nooit te oud om te leren

Wat de meeste ook niet weten is dat de lg na een paar minuten dimt en dat geleidelijk aan doet
Met een calibratie is het belangrijk dat het scherm dezelfde output geeft.
Met de klein k10 calibratie set en calman software is dit uit te zetten
Wat zeer belangrijk is bij de grayscale calibratie(hier kwam de calibrator achter toen hij mijn scherm deed)
En een goede calibratie op meerde standen (isf bright ,isf dark , en hdr)
Is niet zomaar in een uurtje gebeurd
Een goede calibrator is daar toch echt even mee bezig
Blijf het raar vinden , een top scherm willen van enkele 1000€ en dan een dure speler en versterker,maar goed af laten stellen,wat een must is bij een oled
Dan is 250€ ineens teveel geld

oled 65e6v,denon avrx7200,dune 4k solo,samsung uhd k8500,asw speakers rondom,svs sb13 ultra

Maar biedt zo'n kalibratie écht meerwaarde?

Als ik bezig ben met ontwerpen, ja, dan wil ik zeker weten dat mijn kleuren kloppen met de prints die er gemaakt worden. Maar voor mijn tv thuis? Je zult het verschil vast zien als de tv's naast elkaar staan maar bij normaal gebruik? Er zijn ook externe factoren. Licht van buiten, de kleurtemperatuur van de verlichting in je kamer.

Of kijkt iedereen hier alleen in een volledig verduisterde ruimte zonder enige lichtbron?
Oh en brildragers, weet je zeker dat je geen coating op je glazen hebt die verkleuring veroorzaakt (ja die zijn er meer dan je denkt).

En dan moet je content ook nog eens geschikt zijn. Al met al voor mij blijft kalibreren van thuis schermen een luxe die zeker geen must is. Beetje in de categorie hdmi kabel van 80 euro.

• ViNOK16Bit
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 18:42
Phusebox schreef op dinsdag 14 maart 2017 @ 06:51:
Ja.
Beetje in de categorie hdmi kabel van 80 euro.
Nee

• raymen12345

raymen12345

nooit te oud om te leren

De isf bright wordt met daglicht gecalibreerd
En isf dark in een volledig donkere kamer

En oled heeft zich al bewezen een zeer mooi plaatje te geven
De meerwaarde ja dat is voor ieder anders
Ik vind het de meerwaarde zeker hebben

Bij mij zat er een flinke groen waas over mijn grijstinten
En rood was niet brandweer rood
Dat is nu wel
Die groen push die mijn scherm had , was er anders nooit uitgegaan

• Raziel
Blijft toch ook een kwestie van smaak. Als ik de settings uit startpost gebruik vind ik het beeld toch echt niet mooi. Beeld is in mijn ogen veel te geel. Iemand had zijn of haar isf profielen ook geshared (ja, elke TV is anders), die vond ik ook niet mooi. Iemand anders had zijn OLED light op 35 staan, vind ik er ook niet uit zien. Kleurtemperatuur op warm? Ik vind het een lelijke waas geven over het beeld.

Iemand mag dan zeggen: zo 'moet' het zijn, want zo is het 'goed' en het 'went wel', maar ik stel liever af op gevoel en met een calibratie disc.

• Evanesco
En dan moet je content ook nog eens geschikt zijn. Al met al voor mij blijft kalibreren van thuis schermen een luxe die zeker geen must is. Beetje in de categorie hdmi kabel van 80 euro.
Wat een onzin. Kalibreren heeft niets met content te maken, het effect is juist dat ongeacht de content de TV goed ingesteld is. De vergelijking met een dure HDMI kabel gaat al helemaal nergens over.
Maargoed, wat verwacht je van iemand die al tijden meepraat in het OLED topic en elke kans aangrijpt om de nadelen ervan aan te halen. Dit terwijl hij zelf geen eens een OLED heeft (en waarschijnlijk ook nooit zal hebben als je het OLED-prijstopic leest). :+

• road rebel
BMTN schreef op maandag 13 maart 2017 @ 22:10:
[...]

Hdmi-kabels van de Action merk Maxxter voldoen aan alle specs en kosten maar € 1.99.

Kabels van de Action zijn ooit eens als beste uit een test gekomen waarin ook hele dure kabels in werden meegenomen.
Daar moet je niet al teveel waarde aan hechten. Die kabel werkt of werkt niet naar behoren. De hamvraag tegenwoordig is: kan een high speed HDMI kabel de volledige 18Gbps aan.

Het kan best dat die maxxters van 1,5m daar geen probleem mee hebben (ik heb er hier ook een paar liggen) maar zolang niemand dat gaat testen met de nodige hardware met een representatieve steekproef aan HDMI kabels weten we het niet.
Evanesco schreef op dinsdag 14 maart 2017 @ 07:33:
[...]

Wat een onzin. Kalibreren heeft niets met content te maken, het effect is juist dat ongeacht de content de TV goed ingesteld is. De vergelijking met een dure HDMI kabel gaat al helemaal nergens over.
Maargoed, wat verwacht je van iemand die al tijden meepraat in het OLED topic en elke kans aangrijpt om de nadelen ervan aan te halen. Dit terwijl hij zelf geen eens een OLED heeft (en waarschijnlijk ook nooit zal hebben als je het OLED-prijstopic leest). :+
Complete bullshit, ik heb onlangs nog allerlei positieve reviews gepost over OLED. Ja er zijn nadelen, en ja voor mij is het nog niet het juiste moment om in te stappen. Dat calibratie door sommigen wordt aangeprezen als een must is net zo'n grote onzin.

Dan kun je ook zeggen als je een auto koopt, ja je betaald 25.000 euro, dan kun je net zo goed die 2000 euro extra betalen voor dat ene pakket.

Zo blijf je bezig natuurlijk. Puur luxe, meer niet. Waarbij ik betwijfel of de gemiddelde consument het verschil gaat zien, en omdat je een OLED hebt wil nog niet zeggen dat je verstand hebt van kleur :+

[ Voor 6% gewijzigd door Phusebox op 14-03-2017 08:50 ]

• StealthyPeanut

Als ik bezig ben met ontwerpen, ja, dan wil ik zeker weten dat mijn kleuren kloppen met de prints die er gemaakt worden. Maar voor mijn tv thuis? Je zult het verschil vast zien als de tv's naast elkaar staan maar bij normaal gebruik? Er zijn ook externe factoren. Licht van buiten, de kleurtemperatuur van de verlichting in je kamer.

Of kijkt iedereen hier alleen in een volledig verduisterde ruimte zonder enige lichtbron?
Oh en brildragers, weet je zeker dat je geen coating op je glazen hebt die verkleuring veroorzaakt (ja die zijn er meer dan je denkt).

"Vroeger" was kalibreren echt een must en waarde toevoegend. Nu zijn de out-of-the-box instellingen al een stuk beter en zijn er op internet van allerlei dvd's, tools en instellingen te vinden waardoor je al een heel eind komt.

Maar de hamvraag is natuurlijk; heb jij een out-of-the-box OLED kunnen vergelijken met een gekalibreerde OLED? Anders vind ik het nogal een gewaagde uitspraak, als je niet uit eigen ervaring spreekt.

• road rebel
Yellowneck schreef op zaterdag 11 maart 2017 @ 18:03:
De 7-serie (logischerwijs) nog niet.
Sinds vorige week kan je de full specs zien op de US site van LG en sinds kort ook op de UK site (interessant want identieke xxx"7V" modellen)

LG UK OLED

• ion
  • Niet online

ion

raymen12345 schreef op dinsdag 14 maart 2017 @ 06:04:
Wat de meeste ook niet weten is dat de lg na een paar minuten dimt en dat geleidelijk aan doet
Met een calibratie is het belangrijk dat het scherm dezelfde output geeft.
Met de klein k10 calibratie set en calman software is dit uit te zetten
Wat zeer belangrijk is bij de grayscale calibratie(hier kwam de calibrator achter toen hij mijn scherm deed)
En een goede calibratie op meerde standen (isf bright ,isf dark , en hdr)
Is niet zomaar in een uurtje gebeurd
Een goede calibrator is daar toch echt even mee bezig
Blijf het raar vinden , een top scherm willen van enkele 1000€ en dan een dure speler en versterker,maar goed af laten stellen,wat een must is bij een oled
Dan is 250€ ineens teveel geld
Dan ben ik nog beter op de hoogte dan jouw kalibrateur. ASBL is als het goed is uit te schakelen in service menu en genoeg trucjes om het te omzeilen.

Ik vind 250 best veel geld voor iets wat eenmalig is en als je scherm kapot gaat kun je weer opnieuw betalen. En ik heb ook geen dure versterker of speler. Een speler komt er misschien als de prijs gunstiger is. Maar een uhd bluray film is nu in mijn ogen veel te duur. 30 euro per schijfje. :| aasc 2.0 moet maar is zo snel mogelijk gekraakt worden >:)

• raymen12345

raymen12345

nooit te oud om te leren

Dat uitschakelen dat weet ik
Calibratie was ook in july 2016
Nu zijn er ook bestanden om het hdr af te stellen

Maar deze calibrator is toch echt up to date hoor

• Resinman
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 02-12 08:58

• nodog
Om nog even voor te borduren op mijn problemen met ARC en CEC. Vanochtend een HDMI kabel bij de Action gekocht en het werkt nog steeds niet. Nu is die Action kabel misschien niet goed maar dat zou dan onderhand de 5de zijn die niet werkt terwijl elke doorsnee HDMI hi speed kabel toch minstens ARC zou moeten kunnen leveren.

Nu wilde ik toch al minstens 1 hele goede kabel aanschaffen zodat ik in de toekomst ook geen problemen krijg met 4K ultra mega breedband toestanden (momenteel werkt het met de Horizon nogeeneens) dus ik ga een laatste poging wagen en ergens een Hirschman kabel opsnorren. Wordt vervolgd....

• sandervanzijl
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 10-12 21:17
nodog schreef op dinsdag 14 maart 2017 @ 10:59:
Om nog even voor te borduren op mijn problemen met ARC en CEC. Vanochtend een HDMI kabel bij de Action gekocht en het werkt nog steeds niet. Nu is die Action kabel misschien niet goed maar dat zou dan onderhand de 5de zijn die niet werkt terwijl elke doorsnee HDMI hi speed kabel toch minstens ARC zou moeten kunnen leveren.

Nu wilde ik toch al minstens 1 hele goede kabel aanschaffen zodat ik in de toekomst ook geen problemen krijg met 4K ultra mega breedband toestanden (momenteel werkt het met de Horizon nogeeneens) dus ik ga een laatste poging wagen en ergens een Hirschman kabel opsnorren. Wordt vervolgd....
het is mogelijk dat je tv en je receiver gewoon niet samen werken vanwege de edid timing. dan heb je of van de een of van de ander een firmware update nodig, als die beschikbaar is met de oplossing erin natuurlijk.

• StealthyPeanut
Ziet er schitterend uit. Alleen zo jammer dat dergelijke demofilmpjes precies de krachten van een tv laten zien maar niet de kritische punten :9 .

Zet eens een 4k film op met veel zware en moeilijke scenes. Dan kan je echt een tv beoordelen.

• Dimens
  • Laatst online: 07-01-2024
StealthyPeanut schreef op dinsdag 14 maart 2017 @ 11:53:
[...]

Ziet er schitterend uit. Alleen zo jammer dat dergelijke demofilmpjes precies de krachten van een tv laten zien maar niet de kritische punten :9 .
Op deze manier worden alleen de krachten van de camera en jouw monitor weergegeven.. Ik zie dan ook niet hoe dit schitterend kan zijn.

• StealthyPeanut
Dimens schreef op dinsdag 14 maart 2017 @ 12:01:
[...]

Op deze manier worden alleen de krachten van de camera en jouw monitor weergegeven.. Ik zie dan ook niet hoe dit schitterend kan zijn.
Het filmpje vind ik er qua kleurenkeuze, effecten en videobewerking schitterend uitzien. Ik zeg niks over de beeldkwaliteit want ik zit op mijn werk achter een LG TN-monitortje :+

• nodog
sandervanzijl schreef op dinsdag 14 maart 2017 @ 11:37:
[...]

het is mogelijk dat je tv en je receiver gewoon niet samen werken vanwege de edid timing. dan heb je of van de een of van de ander een firmware update nodig, als die beschikbaar is met de oplossing erin natuurlijk.
Okee, thanks. Beide apparaten hebben de laatste firmware. LG update schijnt eraan te komen, van Denon verwacht ik niet teveel. Net een LG monteur binnen gehad en die raadde ook af om Denon te gebruiken, heeftie al veel problemen mee gezien.

Over die monteur gesproken. die was hier om m'n scherm te checken en er is besloten het paneel om te wisselen. Ik ben totnutoe dus na wat mindere ervaringen in het begin toch wel heel tevreden met de service van FOKA en LG. Nu maar hopen dat ik binnenkort een perfekt werkende TV heb, tot die tijd wil ik nog niet te hard juichen.

• rajackar
  • Laatst online: 23-12 13:46

rajackar

Blood Minister

Ik heb ook één gek ding met mijn B6 en Onkyo receiver. Ik heb mijn switch aangesloten op de receiver omdat hij alleen PCM surround geluid uit stuurt en dat door de TV niet 1 op 1 doorgezet kan worden. Als ik op mijn Switch speel werkt het allemaal prima maar daarna werkt ARC niet meer als ik geluid van de TV naar de receiver wil hebben. Het gekke is dat ARC controle signalen zoals volume en mute wel door komen maar het geluid zelf niet. Ik heb heel sterk het vermoeden dat het probleem in de receiver zit maar mocht iemand hier ook tegenaan lopen dan hoor ik het graag.

Shrouded by night, but with steady stride. Colored by blood, but always clear of mind. - AMD 9800X3D - Asus RTX 5090 Astral - PS5

Pagina: 1 ... 70 ... 112 Laatste

Let op:
Dit topic is bedoeld om te discussiëren over OLED televisies; de techniek, voordelen, nadelen, instellingen, etc.

We hebben sinds kort ook een merkspecifiek topic voor LG: [LG OLED] Ervaringen & Discussie. Hier dus geen posts meer betreffende LG.

Als je op zoek bent naar de laatste aanbiedingen kun je een kijkje nemen in \[Prijs-discussie] OLED Televisies. Als je op zoek bent naar persoonlijk aankoopadvies, kun je een topic starten in Consumentenelektronica Aankoopadvies.