• nodog
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 19-12 22:33
invincible30 schreef op zondag 5 maart 2017 @ 15:54:
[...]

Is het ook zichtbaar met normale content, of alleen op bepaalde kleuren?
Sja, als je erop gaat letten zie je het ook bij normale content, dat is een probleem. Vooral de rode tint aan de zijkant stoort me. Het groenige is minder opvallend.

Bedankt voor je antwoord!

• ion
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

ion

invincible30 schreef op zondag 5 maart 2017 @ 15:54:
[...]

Is het ook zichtbaar met normale content, of alleen op bepaalde kleuren?

Ik heb mijn b6 nu bijna 4 weken en de tinting is nog precies hetzelfde.
Zal op jouw toestel ook niet minder worden vrees ik.
Het blijft een loterij een oled kopen helaas.
Bij elke tv/monitor is het een loterij. Geen enkele tv/monitor is perfect. Als men niet tevreden is, stuur het dan gewoon terug |:(

• invincible30
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 15-12 23:45

invincible30

Psn: pelter29

ionn schreef op zondag 5 maart 2017 @ 16:05:
[...]

Bij elke tv/monitor is het een loterij. Geen enkele tv/monitor is perfect. Als men niet tevreden is, stuur het dan gewoon terug |:(
Klopt. Helaas wel.
Ik stuur mijne alsnog terug morgen :)
Ga ik een tijdje van een 26 inch camping tv genieten ;) :*)

• JSTPS
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 01:22
Weet iemand hoe de e6v van "wide color" af te halen is icm de ps4 pro? Wanneer ik een sdr spel doe, staan de kleuren locked op wide. Ik heb de nieuwste firmware van de site gehaald (04.30.95).

• Yellowneck
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Yellowneck

Dure hobby....:\

Nvm

[ Voor 118% gewijzigd door Yellowneck op 05-03-2017 19:25 ]

Fotogear: Canon EOS RP | Canon 400D + BG-E3 | RF 24-105mm F4.0L | 50mm F1.8 | 17-40mm F4.0L | 70-200mm F4.0L | 100mm F2.8L Macro | 430EX II

• JSTPS
Yellowneck schreef op zondag 5 maart 2017 @ 19:17:
[...]

Dat kan niet. Wanneer je in de Game Picure mode zit, wordt ie geforceerd in de Wide Color Gamut en dat is voor consoles gewoon de juiste instelling. Ik denk dat je de begrippen Wide Color Gamut en Wide Color Space (HDR) door elkaar haalt.
Bij m'n Sony is dit een stuk duidelijker. Daar staat alleen color space, en dit moet alleen met hdr op bt2020. Bij de LG vind ik dit toch onduidelijk. Vooral ook omdat het lijkt alsof de kleuren niet helemaal lijken te kloppen in het menu, dus dacht ik dat dit door de wide color gamut kwam. Ik heb de kleuren op w50 maar alsnog klopt het blauw niet.

Hoorde de tv nou alleen op game modus of op pc bij de inputs en dan game? 4:4:4 deed hij niet las ik, wanneer je alleen game gebruikt. Dat zou betekenen dat hdr niet goed werkt op de pc modus, aangezien hdr niet kan icm 4:4:4.

Zoveel onduidelijkheden en weinig oplossingen. Wie snapt dit wel :z

• ion
  • Niet online

ion

JSTPS schreef op zondag 5 maart 2017 @ 19:25:
[...]

Bij m'n Sony is dit een stuk duidelijker. Daar staat alleen color space, en dit moet alleen met hdr op bt2020. Bij de LG vind ik dit toch onduidelijk. Vooral ook omdat het lijkt alsof de kleuren niet helemaal lijken te kloppen in het menu, dus dacht ik dat dit door de wide color gamut kwam. Ik heb de kleuren op w50 maar alsnog klopt het blauw niet.

Hoorde de tv nou alleen op game modus of op pc bij de inputs en dan game? 4:4:4 deed hij niet las ik, wanneer je alleen game gebruikt. Dat zou betekenen dat hdr niet goed werkt op de pc modus, aangezien hdr niet kan icm 4:4:4.

Game mode geeft laagste inputlag, maar met irritante microstutters.
PC + Game mode geeft hogere inputlag, maar vloeiend beeld.

Je kan niet een hdr game spelen in PC mode, want je zit dan gewoon in de HDR mode.

• Yellowneck
  • Niet online

Yellowneck

JSTPS schreef op zondag 5 maart 2017 @ 19:25:
[...]

Nee sorry, ik moet m'n verhaal even aanpassen. Ik schreef en dacht het even verkeerd :+ .
In de Game Picture mode wordt de Color Gamut naar Wide geforceerd. Dit is correct. De LG (2016) OLED hebben namelijk de instellingen:
- Extended
- Wide
- Normal (soort van "auto" modus)
Het is erg verwarrend dat ze deze termen hebben gebruikt, maar Extended is de Color Gamut dat wordt gebruikt voor HDR materiaal (vaak dus Wide genoemd bij andere merken en in praktijk). Waarom LG hier nou weer Extended als benaming voor moet kiezen, is alleen maar verwarrend inderdaad :o .
De Wide Color Gamut is de color gamut voor SDR materiaal. Dus dat deze in de Game Picture mode wordt geforceerd, is dus geheel juist. Zodra je namelijk een HDR game start, dan springt die sowieso naar een HDR Picture mode met Extended Color Gamut.

De enige manier om een 4:4:4 signaal te krijgen, is inderdaad door de input label op PC te zetten. Let wel op dat de PS4 Pro alleen een 4:4:4 signaal uit kan sturen wanneer je SDR games speelt. HDR games hebben niet genoeg bandbreedte over in de huidige HDMI spec en zal dan 4:2:0 doorsturen om binnen de bandbreedte te vallen.
ionn schreef op zondag 5 maart 2017 @ 19:31:
[...]

Game mode geeft laagste inputlag, maar met irritante microstutters.
PC + Game mode geeft hogere inputlag, maar vloeiend beeld.

Je kan niet een hdr game spelen in PC mode, want je zit dan gewoon in de HDR mode.
Je kan prima een HDR game spelen met PC als label. Alleen heb je geen 4:4:4.
De input lag op de C6, E6 en G6 is trouwens helemaal niet veel hoger op de PC-label (zelfs vergelijkbaar met de Game Picture mode met Game Console-label). Alleen bij de B6 is de input lag merkbaar hoger.

[ Voor 41% gewijzigd door Yellowneck op 05-03-2017 20:04 ]

Fotogear: Canon EOS RP | Canon 400D + BG-E3 | RF 24-105mm F4.0L | 50mm F1.8 | 17-40mm F4.0L | 70-200mm F4.0L | 100mm F2.8L Macro | 430EX II

• ion
  • Niet online

ion

Yellowneck schreef op zondag 5 maart 2017 @ 19:31:
[quote]JSTPS schreef op zondag 5 maart 2017 @ 19:25:
[...]

Bij m'n Sony is dit een stuk duidelijker. Daar staat alleen color space, en dit moet alleen met hdr op bt2020. Bij de LG vind ik dit toch onduidelijk. Vooral ook omdat het lijkt alsof de kleuren niet helemaal lijken te kloppen in het menu, dus dacht ik dat dit door de wide color gamut kwam. Ik heb de kleuren op w50 maar alsnog klopt het blauw niet.[\quote]

Nee sorry, ik moet m'n verhaal even aanpassen. Ik schreef en dacht het even verkeerd :+ .
In de Game Picture mode wordt de Color Gamut naar Wide geforceerd. Dit is correct. De LG (2016) OLED hebben namelijk de instellingen:
- Extended
- Wide
- Normal (soort van "auto" modus)
Het is erg verwarrend dat ze deze termen hebben gebruikt, maar Extended is de Color Gamut dat wordt gebruikt voor HDR materiaal (vaak dus Wide genoemd bij andere merken en in praktijk). Waarom LG hier nou weer Extended als benaming voor moet kiezen, is alleen maar verwarrend inderdaad :o .
De Wide Color Gamut is de color gamut voor SDR materiaal. Dus dat deze in de Game Picture mode wordt geforceerd, is dus geheel juist. Zodra je namelijk een HDR game start, dan springt die sowieso naar een HDR Picture mode met Extended Color Gamut.

[...]

De enige manier om een 4:4:4 signaal te krijgen, is inderdaad door de input label op PC te zetten.
:?

Normal = Rec.709, dus vaak SDR en soms HDR
Extended = Geen idee :)
Wide = DCI-P3 of Rec.2020

En als je 4:4:4 wil hebben dan moet je hdmi ultra hd deep color aanzetten. http://www.lg.com/uk/supp...8334-1437128590776-others

[ Voor 4% gewijzigd door ion op 05-03-2017 19:43 ]

• Grudgie
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 27-12 09:04

Grudgie

PSN: Grudgie7

Ik lees in sommige reviews dat sommige mensen via hun receiver de bron kunnen instellen in de input lijst. Maar hoe doe je dat? Gaat om de LG OLED B6V.

Want op dit moment heb ik mijn TV aangesloten op mijn receiver (Yamaha RX-V773). Op mijn receiver heb ik Horizon Box en Dune mediaspeler aangesloten. Nu zou ik ook willen instellen dat als ik mijn Horizon Box aanklik in de input lijst mijn receiver op HDMI 2 gaat en als ik Dune mediaspeler aanklik dat mijn receiver op HDMI 3 gaat. Of kan dat gewoon niet en heb ik het verkeerd begrepen?

• Yellowneck
  • Niet online

Yellowneck

ionn schreef op zondag 5 maart 2017 @ 19:40:
[...]

:?

Normal = Rec.709, dus vaak SDR en soms HDR
Extended = Geen idee :)
Wide = DCI-P3 of Rec.2020

En als je 4:4:4 wil hebben dan moet je hdmi ultra hd deep color aanzetten. http://www.lg.com/uk/supp...8334-1437128590776-others
Ja je hebt (deels) gelijk, heb et even nog een keer nagekeken, geeft maar aan hoe verwarrend het is (voor mij althans). In ieder geval is Normal kiezen -indien beschikbaar- altijd het meest verstandige (zowel HDR als SDR). De televisie zal dan zelf herkennen welke color space deze moet pakken. Wanneer je een UHD film kijkt, zal de TV dus Rec.2020 in Normal setting pakken of een andere color space afhankelijk van de bron. Normal lijkt dus meer op een auto setting waarin alle color spaces beschikbaar zijn.
In Game mode zit deze sowieso gelocked op Wide, dus ga er maar vanuit dat dat de juiste setting is :+. Of dit DCI-P3/Rec.2020/Rec.709 is geen idee
Grudgie schreef op zondag 5 maart 2017 @ 19:54:
Ik lees in sommige reviews dat sommige mensen via hun receiver de bron kunnen instellen in de input lijst. Maar hoe doe je dat? Gaat om de LG OLED B6V.

Want op dit moment heb ik mijn TV aangesloten op mijn receiver (Yamaha RX-V773). Op mijn receiver heb ik Horizon Box en Dune mediaspeler aangesloten. Nu zou ik ook willen instellen dat als ik mijn Horizon Box aanklik in de input lijst mijn receiver op HDMI 2 gaat en als ik Dune mediaspeler aanklik dat mijn receiver op HDMI 3 gaat. Of kan dat gewoon niet en heb ik het verkeerd begrepen?
Hiervoor moet HDMI-CEC op alle apparaten aanstaan.

[ Voor 38% gewijzigd door Yellowneck op 05-03-2017 20:08 ]

• Snake_Eye
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 15-12 13:46
Timmet schreef op zondag 5 maart 2017 @ 14:18:
[...]

Waar kun je dit precies instellen? Ik heb een C6 (04.30.65) en ben net door de opties gelopen, maar kan die input setting tot op heden nog niet vinden. Heb ook behoorlijk wat last van Lip sync issue, zo erg dat ik eigenlijk al geen films meer kijk. (Best wel zonde) Heb het geluid over ARC naar mijn receiver (Denon) lopen.
Ow, dus je bedoeld van je TV geluid naar de receiver? Van TV naar receiver, je kan bij geluid het delay instellen, (AV - sync aanpassing) Maar hoe heb je dan het geluid ingesteld van TV naar receiver?
Als ik het geluid van TV naar receiver door wil sturen gebruik ik de optie audio out optisch/ARC.

Ik dacht voorheen dat je een mediaplayer of blu-rayplayer naar je receiver, en vanuit receiver een HDMI naar TV voor beeld.

[ Voor 17% gewijzigd door Snake_Eye op 05-03-2017 20:22 ]

• ion
  • Niet online

ion

Yellowneck schreef op zondag 5 maart 2017 @ 19:55:
[...]

Ja je hebt (deels) gelijk, heb et even nog een keer nagekeken, geeft maar aan hoe verwarrend het is (voor mij althans). In ieder geval is Normal kiezen -indien beschikbaar- altijd het meest verstandige (zowel HDR als SDR). De televisie zal dan zelf herkennen welke color space deze moet pakken. Wanneer je een UHD film kijkt, zal de TV dus Rec.2020 in Normal setting pakken of een andere color space afhankelijk van de bron. Normal lijkt dus meer op een auto setting waarin alle color spaces beschikbaar zijn.
In Game mode zit deze sowieso gelocked op Wide, dus ga er maar vanuit dat dat de juiste setting is :+. Of dit DCI-P3/Rec.2020/Rec.709 is geen idee

[...]

Hiervoor moet HDMI-CEC op alle apparaten aanstaan.
LG had gewoon de tv zelf de color space moeten later hekennen in plaats van de gebruikers met het probleem zitten.

Verder snap ik ook de functie van PC mode niet, want je kan hdmi ultra deep colour op elke modus aanzetten. Wat voegt pc mode dan nog toe?

• Yellowneck
  • Niet online

Yellowneck

ionn schreef op zondag 5 maart 2017 @ 20:18:
[...]

LG had gewoon de tv zelf de color space moeten later hekennen in plaats van de gebruikers met het probleem zitten.
De normal setting doet dit dus voor je :) , alleen hadden ze het dan beter Automatic kunnen noemen.
Verder snap ik ook de functie van PC mode niet, want je kan hdmi ultra deep colour op elke modus aanzetten. Wat voegt pc mode dan nog toe?
HDMI Ultra Deep Colour kan je per HDMI kanaal aanzetten. Soms kan het problemen geven, daarom staat het per default uit en moet je het daarom per HDMI ingang zelf aanzetten.
Door het aan te zetten krijg je beschikking over 4:4:4, 4:2:2 en 4:2:0. Wanneer deze optie uitstaat heb je enkel 4:2:0.
4:4:4 heb je dan weer enkel als je óók nog eens het PC Label toewijst aan de HDMI ingang

• ion
  • Niet online

ion

Yellowneck schreef op zondag 5 maart 2017 @ 20:26:
[...]

De normal setting doet dit dus voor je :) , alleen hadden ze het dan beter Automatic kunnen noemen.

[...]

HDMI Ultra Deep Colour kan je per HDMI kanaal aanzetten. Soms kan het problemen geven, daarom staat het per default uit en moet je het daarom per HDMI ingang zelf aanzetten.
Door het aan te zetten krijg je beschikking over 4:4:4, 4:2:2 en 4:2:0. Wanneer deze optie uitstaat heb je enkel 4:2:0.
4:4:4 heb je dan weer enkel als je óók nog eens het PC Label toewijst aan de HDMI ingang
Hoe ben je er achter gekomen dat normal dat doet dan?

• Yellowneck
  • Niet online

Yellowneck

ionn schreef op zondag 5 maart 2017 @ 20:37:
[...]

Hoe ben je er achter gekomen dat normal dat doet dan?
Zie link in mijn post waarin ik op jouw post reageerde. Die Vincent van HDTVtest heeft het getest en uitgezocht door LG engineers te benaderen.

• ion
  • Niet online

ion

Yellowneck schreef op zondag 5 maart 2017 @ 20:40:
[...]

Zie link in mijn post waarin ik op jouw post reageerde. Die Vincent van HDTVtest heeft het getest en uitgezocht door LG engineers te benaderen.
Dus conclusie, normal is eigenlijk altijd het beste! :9

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
Als je vanaf het volgende tijdstip (11:53) hoort hoe complex het e.e.a. eigenlijk is dan is het niet meer dan logisch dat men een "beetje" in de war raakt?

Testing, one, two ...

• JSTPS
Ik heb het nog even bekeken, en wanneer de ps4 pro op 2160p RGB staat, met alles voor de rest op de beste instelling, en de tv "wide" forceert, dan moeten de kleuren niet op 50 of 65, waarop ze normaal staan, maar op 36 of 38. Dan zien de kleuren er hetzelfde uit als op mn Sony X8509c.

Dan zou ik alsnog niet weten hoe het zit met hdr, aangezien "wide" het meest kleurrijk is, en "normal" het minst. Dit terwijl de meest kleurrijke instelling bt2020 zou moeten zijn. Maar "wide" zou niet kloppen voor hdr? Bt2020 hoort juist bij hdr.

Erg vaag.

• Evanesco
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 24-12 17:00
Major_ton schreef op zaterdag 4 maart 2017 @ 23:02:
[...] Je ervaring zie ik graag tegemoet, maar settings delen zal geen enkele zin hebben, aangezien die alleen op jouw toestel van toepassing zullen zijn.
Datum is 27 maart geworden, zowel SDR als HDR als DV voor €250 incl. reiskosten. Een hele smak geld, maar als ik de ervaringen van anderen mag geloven de investering waard. Ik overwoog het al op mijn oude Philips 46PFL8007 LCD maar vond het destijds toch te duur. Nu ik een dure OLED heb dacht ik: nu wil ik er ook alles uithalen en als het te weinig oplevert doe ik het in de toekomst niet meer.

Wat betreft de specifieke color management settings schijn je er idd niet al teveel aan te hebben idd. Maargoed, de settings een niveau hoger zoals gamma, contrast en brightness wellicht wel en delen kan natuurlijk ook geen kwaad. :)

• nodog
Zojuist via via op een review hier op Tweakers uitgekomen waar deze foto bijstaat:

Afbeeldingslocatie: https://ic.tweakimg.net/images/member/original/1BS8ru16Hgxwyn9.jpeg

Ik zou dat zo graag voor elkaar krijgen met m'n Denon AVR2300. Alleen al omdat je dan per gekozen bron de beeldinstellingen automatisch kunt laten wisselen. Helaas lukt het me dus niet. Als iemand weet hoe dit voor elkaar te krijgen hoor ik het graag.

Ik heb op de TV en m'n Denon CEC aanstaan. Verder van alles geprobeerd, ben nu wel zo ver dat als ik het knopje rechts naast de 0 op de remote van de TV aanklik, onder in beeld de instellingen van de Denon verschijnen. Daar kan ik dus ook van kanaal wisselen maar daar heb ik in principe niks aan. De beeldinstellingen per ingangsbron wisselen namelijk niet. Dat zal alleen gebeuren als ik het zoals op de foto krijg en dat lukt dus niet.

• Yellowneck
  • Niet online

Yellowneck

nodog schreef op zondag 5 maart 2017 @ 23:32:
Zojuist via via op een review hier op Tweakers uitgekomen waar deze foto bijstaat:

[afbeelding]

Ik zou dat zo graag voor elkaar krijgen met m'n Denon AVR2300. Alleen al omdat je dan per gekozen bron de beeldinstellingen automatisch kunt laten wisselen. Helaas lukt het me dus niet. Als iemand weet hoe dit voor elkaar te krijgen hoor ik het graag.

Ik heb op de TV en m'n Denon CEC aanstaan. Verder van alles geprobeerd, ben nu wel zo ver dat als ik het knopje rechts naast de 0 op de remote van de TV aanklik, onder in beeld de instellingen van de Denon verschijnen. Daar kan ik dus ook van kanaal wisselen maar daar heb ik in principe niks aan. De beeldinstellingen per ingangsbron wisselen namelijk niet. Dat zal alleen gebeuren als ik het zoals op de foto krijg en dat lukt dus niet.
Je bent al een eind op weg, maar je moet het (HDMI-CEC) op alle randpparatuur aanzetten: ook op de apparaten die aangesloten zitten op de Denon. Jij hebt nu op de televisie en Denon HDMI-CEC aanstaan en deze komt dus ook netjes in beeld bij jou. Maar heb je het ook aanstaan op de Playstation 4 bijvoorbeeld? En ieder ander apparaat wat in jouw Denon zit via HDMI.

Als ik HDMI-CEC uitzet op mijn PS4 Pro, dan verschijnt deze ook niet in m'n lijst, tenzij het apparaat aanstaat. Wanneer ik HDMI-CEC óók aanzet op m'n PS4 Pro dan staat ie netjes tussen mn input lijsten, zelfs wanneer het apparaat compleet uitstaat:
Afbeeldingslocatie: https://s16.postimg.org/xs8cyl7n9/20170306_005317.jpg

[ Voor 10% gewijzigd door Yellowneck op 06-03-2017 01:09 ]

• WhySoSerious?
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 24-12 17:12
Puck schreef op zondag 5 maart 2017 @ 10:57:
[...]

Switch de TV wel naar HDR Mode (popup rechtsbovenin?). HDR heeft zijn eigen settings en diverse modi, dus die zal je ook goed moeten instellen. Lijkt alsof deze nu nogal verkeerd staan.
Ja popin zegt dan hdr ingeschakeld. Ik kan geen HDR settings of modi vinden op de tv.

• Yellowneck
  • Niet online

Yellowneck

WhySoSerious? schreef op maandag 6 maart 2017 @ 01:01:
[...]

Ja popin zegt dan hdr ingeschakeld. Ik kan geen HDR settings of modi vinden op de tv.
Met HDR settings bedoelt Puck de picture mode settings voor HDR. Zodra je die popin ziet (met HDR ingeschakeld) dan schakelt jouw TV over naar een van de volgende HDR Pictures modes:
- HDR Bright
- HDR Vivid
- HDR Neutral
Dit zijn de 3 presets van de HDR Picture modes, deze kan je naar eigen gelang aanpassen en worden dan onthouden voor de desbetreffende input. (Instellingen > Beeld)

• WhySoSerious?
Yellowneck schreef op maandag 6 maart 2017 @ 01:05:
[...]

Met HDR settings bedoelt Puck de picture mode settings voor HDR. Zodra je die popin ziet (met HDR ingeschakeld) dan schakelt jouw TV over naar een van de volgende HDR Pictures modes:
- HDR Bright
- HDR Vivid
- HDR Neutral
Dit zijn de 3 presets van de HDR Picture modes, deze kan je naar eigen gelang aanpassen en worden dan onthouden voor de desbetreffende input. (Instellingen > Beeld)
Oké bedankt, zal daar morgen naar kijken :)

• nodog
Yellowneck schreef op maandag 6 maart 2017 @ 00:51:
[...]
Je bent al een eind op weg, maar je moet het (HDMI-CEC) op alle randpparatuur aanzetten: ook op de apparaten die aangesloten zitten op de Denon. Jij hebt nu op de televisie en Denon HDMI-CEC aanstaan en deze komt dus ook netjes in beeld bij jou. Maar heb je het ook aanstaan op de Playstation 4 bijvoorbeeld? En ieder ander apparaat wat in jouw Denon zit via HDMI.

Als ik HDMI-CEC uitzet op mijn PS4 Pro, dan verschijnt deze ook niet in m'n lijst, tenzij het apparaat aanstaat. Wanneer ik HDMI-CEC óók aanzet op m'n PS4 Pro dan staat ie netjes tussen mn input lijsten, zelfs wanneer het apparaat compleet uitstaat:
Thanks! ik had al wel gezocht naar een CEC instelling op m'n Horizon box van Ziggo maar kon daar niks vinden. Nog niet toegekomen aan m'n PS4. Weet iemand of er úberhaupt CEC op de Horizon box zit?

• Timmet
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 21:31
Ik heb mijn tv met een HDMI kabel verbonden op de ARC ingang van zowel de TV als de receiver. Overige devices zoals PS4/Xbox One heb ik op mijn receiver aangesloten. Sound out optie op de TV is Optical/HDMI ARC. Ik zag inderdaad die delay optie op de Denon, maar met een HDMI communicatie zou je verwachten dat je dit niet handmatig in zou hoeven te stellen.
Snake_Eye schreef op zondag 5 maart 2017 @ 20:09:
[...]

Ow, dus je bedoeld van je TV geluid naar de receiver? Van TV naar receiver, je kan bij geluid het delay instellen, (AV - sync aanpassing) Maar hoe heb je dan het geluid ingesteld van TV naar receiver?
Als ik het geluid van TV naar receiver door wil sturen gebruik ik de optie audio out optisch/ARC.

Ik dacht voorheen dat je een mediaplayer of blu-rayplayer naar je receiver, en vanuit receiver een HDMI naar TV voor beeld.

• wally21
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 17-12 11:47

wally21

psn: Wally224

nodog schreef op maandag 6 maart 2017 @ 08:21:
[...]

Thanks! ik had al wel gezocht naar een CEC instelling op m'n Horizon box van Ziggo maar kon daar niks vinden. Nog niet toegekomen aan m'n PS4. Weet iemand of er úberhaupt CEC op de Horizon box zit?
Nee helaas geen CECop de horizonbox. Ik heb dit opgelost door deze direct op de tv aan te sluiten en de andere apparaten wel via de reciever. Alles kan ik nu via de Magic remote bedienen en aanzetten. Behalve dus de horizonbox. Daarvoor selecteer ik dan den betreffende HDMI ingang en zet pak ik de horizon AB om verder tv te gaan kijken.

Wel kan je met de ab van de horizon de tv aanzetten. En als je het laatst tv hebt geleden voor de tv uit hebt gezet gaat hij ook aan op die HDMI ingang. Dus dan heb je enkel de horizon AB nodig om de tv aan te zetten en te kunnen zappen.

• nodog
wally21 schreef op maandag 6 maart 2017 @ 09:15:
[...]

Nee helaas geen CECop de horizonbox. Ik heb dit opgelost door deze direct op de tv aan te sluiten en de andere apparaten wel via de reciever. Alles kan ik nu via de Magic remote bedienen en aanzetten. Behalve dus de horizonbox. Daarvoor selecteer ik dan den betreffende HDMI ingang en zet pak ik de horizon AB om verder tv te gaan kijken.

Wel kan je met de ab van de horizon de tv aanzetten. En als je het laatst tv hebt geleden voor de tv uit hebt gezet gaat hij ook aan op die HDMI ingang. Dus dan heb je enkel de horizon AB nodig om de tv aan te zetten en te kunnen zappen.
Bedankt voor je uitgebreide antwoord.Voorlopig krijg ik de PS4 nog geeneens te zien terwijl ik daar wel "HDMI apparaatkoppeling" heb ingeschakeld. Ben bang dat ik gisteravond te enthousiast allerlei shit heb lopen doen in de TV instellingen voor de HDMI poort van de receiver en nu niet meer weet hoe dat recht te trekken. Er is geloof ik ook geen initialisatie modus voor HDMI poorten. Heb'm al proberen weg te halen uit Launch en terug te zetten maar dat helpt niet want krijg dezelfde instellingen weer mee.

Nou ja, straks even wat anders doen en vanavond ga ik er nog een keertje voor zitten.
Nog wat informatie over de 2017 modellen:
http://www.avsforum.com/2017-lg-oled-tv-improvements/

Enkele quotes:
With higher internal bit depth, a new dithering algorithm, and a new de-contour filter, the low-light performance of the 2017 models has been greatly improved, with much more visible shadow detail and less noise and banding. In addition, a new Neutral Black OLED (NBO) polarizer has been added to the existing anti-reflection film to enhance black levels and reduce reflections from ambient light.
Automatic brightness limiting (ABL) has been improved as well, with a 25% increase in peak brightness. [...] In particular, the brightness of dark images (APL less than 3%) has increased by 25%, while bright images (APL of 50-70%) are now about 37% brighter than the 2016 models. The brightness of images with an APL of 10-40%—what LG claims is the APL of most images—is about the same as last year.

What does this mean for real-world images? For example, consider a night scene with a few bright street lights. Those lights, which occupy a very small percentage of an otherwise very dark image, will be much brighter than they were on the 2016 models.
Color accuracy has also been improved. Last year’s LG OLEDs used a 9x9x9 3D LUT (look-up table) for color-gamut mapping; this year, they use a 17x17x17 LUT for greater accuracy. Also, a new color-clarity enhancement algorithm calibrates color saturation.
Even more important is a new feature called Active HDR, which synthesizes dynamic metadata for HDR10 and HLG signals. By adding dynamic metadata to HDR10 and HLG, the LG OLEDs improve their HDR performance dramatically.

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

• wally21

wally21

nodog schreef op maandag 6 maart 2017 @ 10:11:
[...]

Bedankt voor je uitgebreide antwoord.Voorlopig krijg ik de PS4 nog geeneens te zien terwijl ik daar wel "HDMI apparaatkoppeling" heb ingeschakeld. Ben bang dat ik gisteravond te enthousiast allerlei shit heb lopen doen in de TV instellingen voor de HDMI poort van de receiver en nu niet meer weet hoe dat recht te trekken. Er is geloof ik ook geen initialisatie modus voor HDMI poorten. Heb'm al proberen weg te halen uit Launch en terug te zetten maar dat helpt niet want krijg dezelfde instellingen weer mee.

Nou ja, straks even wat anders doen en vanavond ga ik er nog een keertje voor zitten.
Anders even alles terugzetten naar fabrieksinstellingen (tv & receiver) en dan opnieuw alles instellen. Als het in de buurt van Tilburg is kan ik altijd even komen helpen :+

• Strider
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22:46
wally21 schreef op maandag 6 maart 2017 @ 09:15:
[...]

Jammer zeg, ik heb mijn Horizonbox ook op een receiver aangesloten en ik moet nu via de afstandsbediening van de receiver de source op de receiver switchen naar Horizonbox. Ik had gehoopt dat dit via mijn Magic remote zou kunnen.

BlaBlaBla

• ion
  • Niet online

ion

LG heeft de slechtste klanteservice ooit...

De klantenservice in NL weet niks over een firmware update voor de B6 in europa.

Daarnaast heb ik met de klanteservice in Amerika contact opgenomen met de vraag "welke optie is welke color space", hier op heb ik de volgende reactie gekregen:

"Dear Lon,

Thank you for your time contacting LG Home Entertainment. Please accept our sincerest apology for any inconvenience we have caused. Lon, I would be more than happy to submit a replacement request in your behalf to correct this. For this, please respond to this email with the following information for warranty validation:

We will look forward hearing from you soon Lon and thank you in advance fro your reply.

I hope this help in addressing your concern. Should you have any further questions or concerns, please do not hesitate to contact us again via Email, Live Chat or by calling 800-243-0000.

Best Regards,

Angelica"

Dus ik stel een vraag over een functie in de software en ik krijg aangeboden mijn product te laten vervangen. Seriously -_-

[ Voor 5% gewijzigd door ion op 06-03-2017 13:50 ]

• wally21

wally21

@Strider @nodog
Ikzelf zat met hetzelfde probleem en er zijn wellicht meerdere met de vraag hoe het e.a. het beste aan te sluiten i.c.m. de horizonbox, Daarom heb ik even een fancy overzicht gemaakt. 8)

Lg Oled + Horizon

Via de Magic remote (tv) kan je nu elke input selecteren. Hierbij zal de receiver zelf de juiste HDMI input selecteren en de daarbijbehorende apparaten inschakelen. Switch je naar een andere input dan schakelt het niet meer te gebruiken apparaat zelf uit. Bij bijv. youtube/netflix stuurt de tv via arc de audio naar de receiver en schakelt deze over op de input tv (arc).
Als je dan weer tv gaat kijken kies je op de tv de HDMI input van de horizon en schakelt de tv de receiver automatisch naar input tv (arc). Je kan nu verder zappen met de afstandsbediening van de horizon.
Als je de ab van de horizon ook instelt op de LG kan je hiermee ook het volume regelen en de tv aan/uit zetten.

Dit bleek bij mij het beste te werken met zo min mogelijk afstandsbedieningen. Een universal remote wilde ik niet gebruiken aangezien de magic remote erg prettig werkt. Mijn logitech heb ik niet meer aangeraakt :+
Als ik tv ga kijken heb ik enkel de horizon ab nodig en al het overige pak ik de magic remote. _/-\o_

Hopelijk is het zo een beetje duidelijk.

• Strider
  • Laatst online: 22:46
wally21 schreef op maandag 6 maart 2017 @ 13:57:
@Strider @nodog
Ikzelf zat met hetzelfde probleem en er zijn wellicht meerdere met de vraag hoe het e.a. het beste aan te sluiten i.c.m. de horizonbox, Daarom heb ik even een fancy overzicht gemaakt. 8)

[afbeelding]

Via de Magic remote (tv) kan je nu elke input selecteren. Hierbij zal de receiver zelf de juiste HDMI input selecteren en de daarbijbehorende apparaten inschakelen. Switch je naar een andere input dan schakelt het niet meer te gebruiken apparaat zelf uit. Bij bijv. youtube/netflix stuurt de tv via arc de audio naar de receiver en schakelt deze over op de input tv (arc).
Als je dan weer tv gaat kijken kies je op de tv de HDMI input van de horizon en schakelt de tv de receiver automatisch naar input tv (arc). Je kan nu verder zappen met de afstandsbediening van de horizon.
Als je de ab van de horizon ook instelt op de LG kan je hiermee ook het volume regelen en de tv aan/uit zetten.

Dit bleek bij mij het beste te werken met zo min mogelijk afstandsbedieningen. Een universal remote wilde ik niet gebruiken aangezien de magic remote erg prettig werkt. Mijn logitech heb ik niet meer aangeraakt :+
Als ik tv ga kijken heb ik enkel de horizon ab nodig en al het overige pak ik de magic remote. _/-\o_

Ja dit had ik zelf ook al in gedachten, maarja dan moet ik die extra Horizon HDMI kabel naar de TV weer weggewerkt zien te krijgen :+

BlaBlaBla

• wally21

wally21

Strider schreef op maandag 6 maart 2017 @ 14:39:
[...]

Ja dit had ik zelf ook al in gedachten, maarja dan moet ik die extra Horizon HDMI kabel naar de TV weer weggewerkt zien te krijgen :+
Haha ja dat dacht ik toen ook ;)
Maar achteraf blij dat ik weer alles heb verbouwd. Want het werkt nu top :*)

• M@cer
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 27-12 15:13
nodog schreef op zondag 5 maart 2017 @ 23:32:

[afbeelding]

Ik wilde dit ook met mijn Denon AVR-X3000, maar krijg het met geen mogelijkheid voor elkaar.. Heb nu van ellende maar de HDMI kabels op de TV aangesloten en het geluit dia HDMI-ARC laten lopen.. Dit werkt ook.

Shut up Legs, keep moving...... - https://www.strava.com/athletes/505504 / www.eigenwijzetriathlon.nl

• WhySoSerious?
Yellowneck schreef op maandag 6 maart 2017 @ 01:05:
[...]

- HDR Bright
- HDR Vivid
- HDR Neutral
Bij instellingen -> beeld zie ik niks helemaal over HDR modes als HDR is ingeschakeld.

• Yellowneck
  • Niet online

Yellowneck

WhySoSerious? schreef op maandag 6 maart 2017 @ 15:32:
[...]

Bij instellingen -> beeld zie ik niks helemaal over HDR modes als HDR is ingeschakeld.
Je ziet daar toch de Picture Mode waarin die staat (HDR Bright \ Vivid \ Neutral), daar kan je op klikken. Dat is de HDR preset.

• WhySoSerious?
Yellowneck schreef op maandag 6 maart 2017 @ 15:41:
[...]

Je ziet daar toch de Picture Mode waarin die staat (HDR Bright \ Vivid \ Neutral), daar kan je op klikken. Dat is de HDR preset.
Nee dit heb ik niet, misschien omdat het een 2016 model is?

• Yellowneck
  • Niet online

Yellowneck

WhySoSerious? schreef op maandag 6 maart 2017 @ 15:53:
[...]

Nee dit heb ik niet, misschien omdat het een 2016 model is?
Ah, jij hebt een EF950 met WebOS 2.0. Ik dacht een 2016 model met WebOS 3.0. Geen idee eerlijk gezegd hoe het in WebOS 2.0 gestructureerd is :+

• nodog
M@cer schreef op maandag 6 maart 2017 @ 14:49:
[...]

Ik wilde dit ook met mijn Denon AVR-X3000, maar krijg het met geen mogelijkheid voor elkaar.. Heb nu van ellende maar de HDMI kabels op de TV aangesloten en het geluit dia HDMI-ARC laten lopen.. Dit werkt ook.
Aha, het ligt dus toch niet aan mij. ;-) Bedankt voor de feedback!

edit: zie nou de post van wally21. Volgens mij heb ik het redelijk op die manier aangesloten (behalve de horizon), ik ga het binnenkort als ik er wat meer zin in heb nog 1 keertje proberen

[ Voor 19% gewijzigd door nodog op 06-03-2017 16:13 ]

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22:45

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

Haha. Idem hier. Ook denon receiver.

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

• Grudgie
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 27-12 09:04

Grudgie

PSN: Grudgie7

wally21 schreef op maandag 6 maart 2017 @ 13:57:
@Strider @nodog

[afbeelding]

Ik heb mijn Horizon Box op mijn receiver aangesloten en als ik mijn TV aandoe dan gaat ook automatisch mijn receiver aan en gaat naar HMDI 2 van mijn receiver waar mijn Horizon Box op staat aangesloten.

Heb alleen mijn PS4 Pro aangesloten op de TV zelf omdat mijn receiver geen HMDI 2.0 heeft, maar als ik mijn PS4 Pro selecteer in de lijst gaat min receiver naar AV4 waar het geluid van PS4 Pro wegkomt.

• wally21

wally21

Grudgie schreef op maandag 6 maart 2017 @ 17:04:
[...]

Ik heb mijn Horizon Box op mijn receiver aangesloten en als ik mijn TV aandoe dan gaat ook automatisch mijn receiver aan en gaat naar HMDI 2 van mijn receiver waar mijn Horizon Box op staat aangesloten.

Heb alleen mijn PS4 Pro aangesloten op de TV zelf omdat mijn receiver geen HMDI 2.0 heeft, maar als ik mijn PS4 Pro selecteer in de lijst gaat min receiver naar AV4 waar het geluid van PS4 Pro wegkomt.
Dat doet hij bij mij enkel als dat mijn laatste bron is geweest. Als ik bijv. Eerst met de ps4 ben bezig geweest de tv uitzet en daarna aan ging hij niet automatisch naar de horizonbox. Vandaar dat ik het nu zo heb aangepakt in mijn geval werkt dat beter. Misschien ligt het ook aan het type receiver.

• MichelatNL
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 27-12 12:51
Ik heb ook een Denon AVR-X1300W icm LG Oled. Als ik bij de PS4 "HDMI Device Link" aanzet dan gaat het niet goed meer.
Stel ik kijk KPN (aangesloten via de Denon -> LG) en schakel dan over naar de YouTube app van de TV. Klaar met kijken en wil terug naar KPN, dan klik ik via de afstandsbediening op home (recent) en dan op de HDMI 2 link. Hij gaat dan niet terug naar KPN, maar schakelt de PS4 aan en op de Denon gaat die ook naar die input toe.
Als ik bij de PS4 de optie "HDMI Device Link" uitzet, dan gaat die wel naar KPN.
Van alles geprobeerd, maar geen idee waar het nu het probleem inzit...Denon, TV of de PS4?

• Yellowneck
  • Niet online

Yellowneck

Hmm lijkt toch gevalletje Denon die z'n firmware niet op orde heeft conform de HDMI(-CEC) specs. :X Dat is nogal een slordige zaak van hun. Een andere verklaring zou zijn dat jullie allemaal een gare HDMI kabel hebben ergens in de keten die niet voldoen aan de HDMI specs.

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22:45

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

Geen gare kabels hier ;).

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Verwijderd

* knip *
Dit is al de derde plek waar je deze vraag hebt staan. Zoals eerder aangegeven, verder in je eigen topic: lg magic remote met telenet decoder.

[ Voor 86% gewijzigd door S1NN3D op 07-03-2017 10:14 ]

• M@cer
Kabels hier al vervangen, geen effect... Lijkt een probleem van (oudere) Denon receivers.. Weet niet hoe het met de nieuwste versies is..

Misschien van de zomer maar eens kijken naar een Onkyo of Pioneer..

Shut up Legs, keep moving...... - https://www.strava.com/athletes/505504 / www.eigenwijzetriathlon.nl

• keepitfrosty
  • Laatst online: 25-12 07:05
Phusebox schreef op maandag 6 maart 2017 @ 10:27:
Nog wat informatie over de 2017 modellen:
http://www.avsforum.com/2017-lg-oled-tv-improvements/

Enkele quotes:

With higher internal bit depth, a new dithering algorithm, and a new de-contour filter, the low-light performance of the 2017 models has been greatly improved, with much more visible shadow detail and less noise and banding.
Daar zou het mij voornamelijk om gaan. Nu op mijn lcd tv is het altijd of veel schaduw details ten koste van de zwart waarde. Of voor lcd begrippen een "goede" zwart waarde maar crushed blacks. Wel nice dat ze dat hebben aangepakt tov de 2016 modellen.

[ Voor 3% gewijzigd door keepitfrosty op 07-03-2017 09:04 ]

keepitfrosty schreef op dinsdag 7 maart 2017 @ 08:36:
[...]

Daar zou het mij voornamelijk om gaan. Nu op mijn lcd tv is het altijd of veel schaduw details ten koste van de zwart waarde. Of een voor lcd begrippen een "goede" zwart waarde maar crushed blacks. Wel nice dat ze dat hebben aangepakt tov de 2016 modellen.
Ja ik ben echt benieuwd naar de eerste echte reviews van de gevestigde sites. Dan pas weten we zeker of het ook echt een duidelijke stap vooruit is. Maar ben hoopvol gestemd.

• LuisjeNL
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 23:52
Verwijderd schreef op dinsdag 7 maart 2017 @ 08:11:
Voor de derde keer dezelfde vraag.
Niet op reageren. Topic report indienen zou beter zijn.

[ Voor 68% gewijzigd door S1NN3D op 07-03-2017 10:16 ]

Lichtpuntje...

• Rohit
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 19-12 12:42
Probleem met audio delay is helaas niet opgelost met een instelling veranderen... (instelling waar ook iets van Bypass ofzo bij staat) iemand nog tips?

Samsung Galaxy Z Fold6 1TB

• road rebel
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 18-12 22:23
Een quote van jouw eigen bericht was handig geweest, nu ben ik via jouw profiel al jouw berichten moeten gaan lezen om het probleem terug te vinden.

In de instellingen kan je de lipsync aanpassen onder AV-sync, bypass moet uit zover ik begrepen heb.

LG Support

[ Voor 5% gewijzigd door road rebel op 07-03-2017 12:06 ]

• ion
  • Niet online

ion

Rond 17 maart komt de update voor de B6 volgens UK support, volgens een user op AVforums.

Verwijderd

zou goed nieuws zijn! :)

mijn fifa 17 speelt niet zo lekker door input lag.

• Puck
  • Laatst online: 27-12 12:07
ionn schreef op dinsdag 7 maart 2017 @ 14:16:
Rond 17 maart komt de update voor de B6 volgens UK support, volgens een user op AVforums.
Net zoals de vorige keren dus ongeveer 2 weken na de USA release. Mits er dus niet weer nieuwe bugs gevonden worden ;)

Arrived anxious, left bored

• ViNOK16Bit
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 18:42
M@cer schreef op dinsdag 7 maart 2017 @ 08:19:
Kabels hier al vervangen, geen effect... Lijkt een probleem van (oudere) Denon receivers.. Weet niet hoe het met de nieuwste versies is..

Misschien van de zomer maar eens kijken naar een Onkyo of Pioneer..
Yellowneck schreef op maandag 6 maart 2017 @ 19:42:
Hmm lijkt toch gevalletje Denon die z'n firmware niet op orde heeft conform de HDMI(-CEC) specs. :X Dat is nogal een slordige zaak van hun. Een andere verklaring zou zijn dat jullie allemaal een gare HDMI kabel hebben ergens in de keten die niet voldoen aan de HDMI specs.
Geen last van met de Denon AVR-X1300W. Ik kan prima switchen, tussen de Nvidia Shield en de Netflix app van de TV en weer terug, met de LG Magic remote.

• M@cer
ViNOK16Bit schreef op dinsdag 7 maart 2017 @ 15:24:
[...]

[...]

Geen last van met de Denon AVR-X1300W. Ik kan prima switchen, tussen de Nvidia Shield en de Netflix app van de TV en weer terug, met de LG Magic remote.
Dus bij de nieuwere types lijkt het geen probleem meer te zijn.... Dan kan ik gewoon voor een nieuwe Denon kijken.. :)

• Rohit
road rebel schreef op dinsdag 7 maart 2017 @ 12:01:
Een quote van jouw eigen bericht was handig geweest, nu ben ik via jouw profiel al jouw berichten moeten gaan lezen om het probleem terug te vinden.

In de instellingen kan je de lipsync aanpassen onder AV-sync, bypass moet uit zover ik begrepen heb.

LG Support
dat werkt helaas niet... dan zal het wel aan de soundbar liggen denk ik!
Philips.. wel raar dat een ander merk (odysseus ofzo ) wel werkt...

• road rebel
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 18-12 22:23
Wat werkt er niet? Hoor je het geluid niet vervroegen/verlaten? Interne speakers moeten vermoedelijk wel uit.

• Master_S
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 26-11-2024
Ik heb wat hulp nodig bij de HDR settings voor UHD Blu-ray. Ik heb gisteren Life Of Pi gekeken op mijn 55E6V icm de Panasonic DMP-UB700 en bij een nachtscène met de maan en sterren is er rond de maan een zwaar halo effect te zien.

Screenshots: http://imgur.com/a/XpHj3

Ik had de settings voor HDR overgenomen uit de eerste post, met als belangrijkste dus OLED Light op 100, Contrast op 100 en Brightness op 50. Als ik de brightness wat verminder is het effect weg, maar dan krijg ik black crush en verdwijnen een heel deel sterren uit het beeld. Voor ik aan de rest van de instellingen begin te prutsen had ik graag wat adviezen gekregen. Als ik OLED Light of Contrast verminder, verpest je dan de HDR niet ?

Ook heb ik gemerkt dat bij Blu-rays, 4K Blu-rays en mediaspeler content het beeld niet echt vloeiend is bij trage camera pans. Met Trumotion aan 2/10 Dejudder en 10/10 Deblur zie ik geen verschil... Zijn daar andere oplossingen voor of moet ik daar mee leven ? Soms is het toch wat irritant bij momenten.

[ Voor 110% gewijzigd door Master_S op 07-03-2017 23:04 ]

• ion
  • Niet online

ion

Master_S schreef op dinsdag 7 maart 2017 @ 22:52:
Ik heb wat hulp nodig bij de HDR settings voor UHD Blu-ray. Ik heb gisteren Life Of Pi gekeken op mijn 55E6V icm de Panasonic DMP-UB700 en bij een nachtscène met de maan en sterren is er rond de maan een zwaar halo effect te zien.

Ik had de settings voor HDR overgenomen uit de eerste post, met als belangrijkste dus OLED Light op 100, Contrast op 100 en Brightness op 50. Als ik de brightness wat verminder is het effect weg, maar dan krijg ik black crush en verdwijnen een heel deel sterren uit het beeld. Voor ik aan de rest van de instellingen begin te prutsen had ik graag wat adviezen gekregen. Als ik OLED Light of Contrast verminder, verpest je dan de HDR niet ?

Ook heb ik gemerkt dat bij Blu-rays, 4K Blu-rays en mediaspeler content het beeld niet echt vloeiend is bij trage camera pans. Met Trumotion aan 2/10 Dejudder en 10/10 Deblur zie ik geen verschil... Zijn daar andere oplossingen voor of moet ik daar mee leven ? Soms is het toch wat irritant bij momenten.
Lijkt me best normaal dat er licht rondom een maan is. Op welk tijdstip is deze scène in de film? En wat zijn je volledige hdr settings?

Die niet vloeiende beelden komt door de 24fps. Ik gebruik meestal alleen real cinema en 0/10. Soms 2/10 of 3/10, maar dat is afhankelijk van de content.

• Puck
Master_S schreef op dinsdag 7 maart 2017 @ 22:52:

Dat zit gewoon in de content, ik zie hetzelfde op mijn laptop als ik de trailer bekijk. De motion op OLED heeft veel minder motion-blur dan LCD, waardoor het ook wat schokkeriger kan zijn. Hier zul je mee moeten leven (maar het levert dus wel een veel scherper beeld op). Sowieso Real Cinema aanzetten, je kunt verder experimenteren met TruMotion. Je kunt testen of het beter is als je je UHD-Speler in 60hz laat outputten en de TV dan in PC-Mode zetten (mocht dat uberhaupt kunnen).

[ Voor 3% gewijzigd door Puck op 08-03-2017 08:11 ]

• SlySteve1312
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 16-06 11:30
ViNOK16Bit schreef op dinsdag 7 maart 2017 @ 15:24:
[...]

[...]

Dat lukt me nu al met een Yamaha hdmi 1.4 (rx-v673) receiver. Maar kun je via de tv ook wisselen tussen twee apparaten aangesloten op de receiver (bijv tussen nVidia shield en een bluray speler)?
Ik ben namelijk van plan me een Denon avr-x2300w te kopen en ik hoop dat dat gaat kunnen.

• Rohit
road rebel schreef op dinsdag 7 maart 2017 @ 16:51:
Wat werkt er niet? Hoor je het geluid niet vervroegen/verlaten? Interne speakers moeten vermoedelijk wel uit.
het werkt wel alleen met de combinatie philips + tv zit er ergens een delay in het geluid... combinatie odysseus + tv heeft dit niet! Alleen het geluid van de philips op lage tonen is beter dan de odysseus! Hoge tonen zijn beide niet echt super, vandaar dat ik het tv geluid daarvoor aanzet beide aan dan klinkt het geluid echt goed..

• nodog
LG service lijkt nog wel minder geworden als dat het al was. Van wat ik hier gelezen heb was het normaal dat ze langskwamen en dat je daarna bericht kreeg dat de tinting binnen de marges was. Bij mij weigeren ze zelfs langs te komen en zien ze aan de foto's al dat alles is zoals het hoort. Ik vind dit echt niet acceptabel voor een TV van 3000e. (plaatjes linken lukt niet volgens preview dus heb ook de url even bijgevoegd)

Afbeeldingslocatie: https://imgur.com/a/53Ws9

Afbeeldingslocatie: https://imgur.com/a/4gBUw

https://imgur.com/a/53Ws9

https://imgur.com/a/4gBUw

Ja, het is vrij subtiel in normale omstandigheden, maar die rode gloed is toch behoorlijk opvallend aan de linkerkant. Vooral bij het pannen van de camera is het vervelend dat je de kleur ziet veranderen van de voorwerpen of achtergrond bij het van links naar rechts in beeld komen.

• Shocked
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 01:23
nodog schreef op woensdag 8 maart 2017 @ 15:23:

Ja, het is vrij subtiel in normale omstandigheden, maar die rode gloed is toch behoorlijk opvallend aan de linkerkant. Vooral bij het pannen van de camera is het vervelend dat je de kleur ziet veranderen van de voorwerpen of achtergrond bij het van links naar rechts in beeld komen.
Ik geef je wel gelijk. Op mijn 55E6 zie ik dat helemaal niet. Egaal wit is egaal wit aan beide kanten.
Er zit kennelijk veel variatie in de schermen, van groenwaas tot roodachtige zijkant. Helemaal onbekend is dit fenomeen niet.
Ik zou blijven klagen, maar dan via de winkel: die is de verkopende partij en moet het maar oplossen.

Sony 83A90J - B&O Beosound Stage - Mission 770 (wow!) - Dali Menuet SE - Dali 104 - Marantz Cinema 60, Lyngdorf TDAI-1120

• nodog
Shocked schreef op woensdag 8 maart 2017 @ 15:46:
[...]

Ik geef je wel gelijk. Op mijn 55E6 zie ik dat helemaal niet. Egaal wit is egaal wit aan beide kanten.
Er zit kennelijk veel variatie in de schermen, van groenwaas tot roodachtige zijkant. Helemaal onbekend is dit fenomeen niet.
Ik zou blijven klagen, maar dan via de winkel: die is de verkopende partij en moet het maar oplossen.
Thanks, ondertussen ben ik behoorlijk minder positief over FOKA gaan denken omdat nu hun antwoord is dat hun experts op de foto's ook niks bijzonders zien en ik maar moet langskomen met de TV om het in de winkel te laten bekijken. Alsof dat zo simpel geregeld is met een TV zo groot als deze en alsof de uitkomst dan al niet vast staat als ze deze foto's niet overtuigend vinden.

Ik heb gelukkig rechtsbijstand dus het is tijd om die in te schakelen. Ondertussen wil ik iedereen op het hart drukken om een OLED ALLEEN VIA INTERNET te KOPEN. Mocht ik'm online hebben aangeschaft was dit het moment geweest om'm terug te sturen en geld terug te vragen.

• k1978
  • Laatst online: 23-12 19:38
Hele slechte zaak zeg 👎 .. Ben haast bang voor de mijne die ik maandag krijg .. Wel online besteld dus kan terug ...

• Snake_Eye
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 15-12 13:46
Shocked schreef op woensdag 8 maart 2017 @ 15:46:
[...]

Hier op mijn 65E6V ook niet dit probleem te zien.

• Puck
Snake_Eye schreef op woensdag 8 maart 2017 @ 17:36:
[...]

Hier op mijn 65E6V ook niet dit probleem te zien.
Algemeen bekend dat het panel-loterij is, eigenlijk bij elk type TV. Bij LCD heb je dan weer meer of minder backlight bleeding, etc. Altijd online bestellen zodat je 2 weken hebt om te testen (of in de winkel testen).

[ Voor 3% gewijzigd door Puck op 08-03-2017 17:54 ]

• invincible30
  • Laatst online: 15-12 23:45

invincible30

Psn: pelter29

[b][message=50494583,noline]nodog

Bij jouw toestel is de tint wel heel extreem zeg.
Schandalige service van LG en foka. Dit is echt onacceptabel.

Ik hoop voor je dat dit nog netjes wordt opgelost.

En inderdaad altijd online dit soort aankopen doen.

• BMTN
  • Niet online
Het valt mij op dat de B modellen meer problemen hebben met een niet egaal scherm dan de E modellen.

Zou er een selectie vooraf zijn zodat de betere schermen in de duurdere E modellen worden geplaatst?

Ik heb zelf een E en geen probleem.

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 02:57

FeaR

In GoT we trust

Yellowneck schreef op maandag 6 maart 2017 @ 19:42:
Hmm lijkt toch gevalletje Denon die z'n firmware niet op orde heeft conform de HDMI(-CEC) specs. :X Dat is nogal een slordige zaak van hun.
Er is geen HDMI CEC-standaard. Elke fabrikant is vrij om HDMI CEC te implementeren zoals zij willen. Dus om in deze Denon als schuldige aan te wijzen is niet terecht. Met HDMI CEC (en soms daardoor ook HDMI ARC) is het hit or miss.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

• JSTPS
BMTN schreef op woensdag 8 maart 2017 @ 18:15:
Het valt mij op dat de B modellen meer problemen hebben met een niet egaal scherm dan de E modellen.

Zou er een selectie vooraf zijn zodat de betere schermen in de duurdere E modellen worden geplaatst?

Daar zat ik ook al aan te denken. Heb zelf een 55e6v en geen tint. Het kan natuurlijk ook dat je vaker leest over de b6v met tint omdat die het meest is verkocht.

• ion
  • Niet online

ion

BMTN schreef op woensdag 8 maart 2017 @ 18:15:

Gewoon panel lottery.

Ik heb ook lichte tinting, bijna niet te zien vind ik. Https://imgur.com/rlS5K8r
https://m.imgur.com/xo5leEz

Bovendien kan onder een hoek bij ieder paneel een kleurtint ontstaan, vanwege contrast shit

[ Voor 23% gewijzigd door ion op 08-03-2017 18:47 ]

• nodog
<edit>

ben iets te pissig om te posten eigenlijk dus ik heb eerder schrijfsel verwijderd.

[ Voor 75% gewijzigd door nodog op 08-03-2017 21:09 ]

• zwembroek
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 27-12 09:13
Ik vind alle tinting onacceptabel! Vooral die van nodog is verschrikkelijk. Ik heb mijn 65C van PlatteTV na ontvangst echt aan alle tests onderworpen, maar mijn paneel is perfect. Geen tinting, geen dode pixels en mooi uniform bij 5℅ en 10 ℅ grijs. Voor een bedrag van 3100 had ik ook niet anders geaccepteerd. Anders resoluut terug gestuurd. Het is ronduit schandalig van LG en ook FOKA dat ze de hard werkende consument zo in de kou laten staan! Alsof 3000 euro niks is. Ik had die TV in de station gelegd en hem mooi weer bij FOKA gebracht en ik was niet zonder passende oplossing weggegaan.

[ Voor 26% gewijzigd door zwembroek op 08-03-2017 21:29 ]

“bet your technical analysis didn’t see this sh*t coming”

• WhySoSerious?
Yellowneck schreef op maandag 6 maart 2017 @ 15:58:
[...]

Ah, jij hebt een EF950 met WebOS 2.0. Ik dacht een 2016 model met WebOS 3.0. Geen idee eerlijk gezegd hoe het in WebOS 2.0 gestructureerd is :+
Het lag aan de PC modus. Nu op spelcomputer gezet en HDR werkt prima.

• Cardwizard
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 23:29
JSTPS schreef op woensdag 8 maart 2017 @ 18:27:
[...]

Daar zat ik ook al aan te denken. Heb zelf een 55e6v en geen tint. Het kan natuurlijk ook dat je vaker leest over de b6v met tint omdat die het meest is verkocht.
Wou ik inderdaad ook zeggen , de B serie is vele malen meer verkocht , en er zit zo goed als (misschien wel helemaal) geen verschil in de panelen tussen de de verschillende series..

Ik heb met mijn B ook geen tinting gelukkig ! , van die het beeld op die foto's zou ik niet blij worden :X

• RichieB
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 00:32
Ik heb gisteren een demo gegeven van mijn 65B6V maar had mijn USB stickje met LGE bestranden uitgeleend. Dus heb ik op Netflix The Do-Over aangezet. Super slechte film, maar wel geschoten in 4K met Dolby HDR. :9

Panasonic WH-MDC09J3E5, Atlantic Explorer V4 270C, 57x PV 23115 Wp

• BaZZeHH
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 09-12-2024
zwembroek schreef op woensdag 8 maart 2017 @ 21:24:
Ik vind alle tinting onacceptabel! Vooral die van nodog is verschrikkelijk. Ik heb mijn 65C van PlatteTV na ontvangst echt aan alle tests onderworpen, maar mijn paneel is perfect. Geen tinting, geen dode pixels en mooi uniform bij 5℅ en 10 ℅ grijs.
Ik heb mijn 65B6 aan nog geen enkele test onderworpen. Wel uiteraard gekeken naar dode pixels. Tinting is mij nog niet opgevallen. Hebben jullie tips wat voor tests je kan doen?

• Fireshade
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online

Fireshade

het is al een moje wir

ionn schreef op woensdag 8 maart 2017 @ 18:38:
[...]

Gewoon panel lottery.

Ik heb ook lichte tinting, bijna niet te zien vind ik. Https://imgur.com/rlS5K8r
https://m.imgur.com/xo5leEz

Bovendien kan onder een hoek bij ieder paneel een kleurtint ontstaan, vanwege contrast shit
Ik dacht dat tinting bij bepaalde hoek kwam door de 'ontspiegel'coating. Dat zou paarsig moeten zijn in de 2016 modellen.

• RichieB
BaZZeHH schreef op donderdag 9 maart 2017 @ 11:56:
[...]

Ik heb mijn 65B6 aan nog geen enkele test onderworpen. Wel uiteraard gekeken naar dode pixels. Tinting is mij nog niet opgevallen. Hebben jullie tips wat voor tests je kan doen?
Bekijk plaatjes (liefst 4k) met verschillende egale grijstinten (10%, 20%, etc). Maar pas op: heb je er nu geen last van, en zie je bij deze test tinting dan is de kans groot dat het je ook bij het normale gebruik van je TV op gaat vallen. Als je het eenmaal hebt gezien kan je het niet meer on-zien. ;) Zelf heb ik het ook (nog) niet gedaan.

[ Voor 5% gewijzigd door RichieB op 09-03-2017 12:38 ]

• ion
  • Niet online

ion

Fireshade schreef op donderdag 9 maart 2017 @ 12:07:
[...]

Ik dacht dat tinting bij bepaalde hoek kwam door de 'ontspiegel'coating. Dat zou paarsig moeten zijn in de 2016 modellen.
Afbeeldingslocatie: http://i.rtings.com/images/reviews/b6/b6-viewing-angle-color-large.jpg

• RichieB
Dus gewoon je TV onder een hoek van 30 graden zetten, heb je ook meteen geen last meer van die groene tint. 8)

BaZZeHH schreef op donderdag 9 maart 2017 @ 11:56:
[...]

Niet testen. Als je nu niks opvalt en het valt je wel op na testen kun je het daarna niet meer 'ont-zien'.

Verwijderd

RichieB schreef op donderdag 9 maart 2017 @ 12:37:
[...]

Bekijk plaatjes (liefst 4k) met verschillende egale grijstinten (10%, 20%, etc). Maar pas op: heb je er nu geen last van, en zie je bij deze test tinting dan is de kans groot dat het je ook bij het normale gebruik van je TV op gaat vallen. Als je het eenmaal hebt gezien kan je het niet meer on-zien. ;) Zelf heb ik het ook (nog) niet gedaan.
Je doet het niet omdat je bang bent dat je het wel hebt maar het nu nog niet ziet en het dan wel gaat zien?

Niet lullig bedoeld, maar je moet je niet laten regeren door angst, controleren die shit en is het niet goed, terug die shit. We hebben het hier over een product wat voor sommige mensen 2 maand werken is.. Lijkt me dat zo'n product dan ook gewoon 100% goed moet zijn. Zo niet, terug brengen. We moeten ons als consument ook niet LATEN naaien door de bedrijven.

Ps. het kan wat persoonlijk bot over komen maar zo is het niet bedoeld :)

• Vulcan750
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:04
Ik begin toch ook het idee te krijgen dat de kwaliteitscontrole op de B-serie minder streng is dan op de duurdere C, E en G-serie. Ook mijn E6 heeft geen last van wat dan ook. Gewoon mooi, uniform beeld.

Volvo XC40 Recharge MY23 SM 19", Easee Home, Marstek Venus C 2,56kWh, Venus A 2,12kWh, HW P1, MT CT003, ☀️2,7kWp, Ariston Lydos Hybrid WP boiler

• hardware-lover
  • Niet online

Testing, one, two ...

• JSA
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 02-01-2023

JSA

Best Byzonder omdat er vaak werd / wordt gezegd dat er Geen verschil in beeld zou zijn tussen de B6 en de C6/E6 .....

• Avioto
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 22-12 19:26
In de OP staat dit:
Tooooony schreef op vrijdag 9 oktober 2015 @ 13:07:
- Kan een OLED TV inbranden?
Ja, dit kan. Als er lang genoeg een statisch beeld getoond wordt zal het beeld permanent inbranden (burn-in). Inbranden gebeurt echter niet zomaar, daarvoor moet het beeld wel heel lang stil blijven staan. TV kijken naar een zender met een vast logo of een spelletje spelen met een vaste HUD zou op zich geen probleem mogen zijn, maar het kan bij langdurig gebruik toch voor problemen zorgen. Er is geen harde tijdsduur aan te geven hoelang het duurt voordat er permanente burn-in optreedt. Dit kan namelijk per paneel verschillen, maar een avond RTL-4 kijken of gamen zou geen probleem mogen zijn. Gebruik je gezonde verstand.

TIP: Gebruik een OLED TV niet (te lang) als een PC-monitor, daar zijn ze niet voor gebouwd.
Mijn oog is gevallen op de LG B6, maar is het wel verstandig om er een HTPC aan te hangen? Ik gebruik het voornamelijk voor games en Kodi, maar ook licht browsen/mail checken/enz. Is dat dan helemaal uit ten boze? En wat zijn de ervaringen van mensen hier die al langer een (HT)PC met een OLED tv gebruiken?

Steam/XBL: Avioto

• ion
  • Niet online

ion

Maar drie van de vier redenen zijn subjectief.

Alleen HDR clipping is wel een echte reden. Maar 3D, Software updates en curve niet.

Daarnaast vind ik het raar dat er niet wordt vermeld dat de B6 een lagere input lag heeft als hij het toch over software updates heeft.

• JSA
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 02-01-2023

JSA

Ik begin er wel een beetje een zeurderig gevoel ervan over te houden wat ik zoal lees de laatste tijd over oa de B6 qua negatieve punten.

De door vele websites uitverkozen tv van het jaar (2016) wordt nu vaak weggezet als .....

Hierdoor ontstaat er best veel twijfel.
Is deze twijfel terecht?

• zwembroek
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 27-12 09:13
ionn schreef op donderdag 9 maart 2017 @ 15:24:
[...]

Daarnaast vind ik het raar dat er niet wordt vermeld dat de B6 een lagere input lag heeft als hij het toch over software updates heeft.
Omdat het verschil niet merkbaar is?
Ook in motion handling is de C beter.

“bet your technical analysis didn’t see this sh*t coming”

• StealthyPeanut
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 23-12 13:21
JSA schreef op donderdag 9 maart 2017 @ 15:30:
Ik begin er wel een beetje een zeurderig gevoel ervan over te houden wat ik zoal lees de laatste tijd over oa de B6 qua negatieve punten.

De door vele websites uitverkozen tv van het jaar (2016) wordt nu vaak weggezet als .....

Is deze twijfel terecht?
Elk jaar is er een ander model dat als winnaar uit de bus komt. Het kan haast niet beter! Maar hoe kleiner de verschillen, hoe meer het om de details gaat. Dus zeurderig? Nja, voor 95% van de kijkers wel. Maar voor de videofielen zijn het wel degelijke "minpunten".

Over 5 jaar kijk je terug en denk je; Wat een verschil met die 5 jaar oude B6 van toen.

En dat is maar goed ook :). Technologische vooruitgang O+

• k1978
  • Laatst online: 23-12 19:38
JSA schreef op donderdag 9 maart 2017 @ 15:30:

Is deze twijfel terecht?
Snap wel wat je bedoelt.. Zit al een jaar te kijken naar die B6 en nu eindelijk geld ervoor en aangeschaft en door al deze dingen ga je toch twijfelen of het de juiste keus is geweest.. En kost ook nog serieus knaken :>

• hardware-lover
  • Niet online
Avioto schreef op donderdag 9 maart 2017 @ 15:17:
Mijn oog is gevallen op de LG B6, maar is het wel verstandig om er een HTPC aan te hangen? Ik gebruik het voornamelijk voor games en Kodi, maar ook licht browsen/mail checken/enz. Is dat dan helemaal uit ten boze? En wat zijn de ervaringen van mensen hier die al langer een (HT)PC met een OLED tv gebruiken?
Ik heb er een HTPC aanhangen (al jaren en jaren, bij wat voor type TV dan ook). Mijn 950V dimt vanzelf als deze een tijdje niet actief wordt gebruikt, en dat doet ie bij elke statisch beeld, niet alleen bij een HTPC signaal, dus dan is retentie of inbranden sowieso niet aan de orde. Ik heb de helderheid van de TV echter nooit maximaal staan (behalve bij HDR beeld, dan vliegt ie vanzelf flink omhoog), en actief gamen doe ik niet op de TV dus wat die categorie betreft kan ik er geen uitspraak over doen.

Waar mijn vorige plasma's wel vaag zender logo's lieten zien na verloop van tijd, die na uitvoerig "wassen" ook wel weer weg te krijgen waren, zie ik dat fenomeen niet op mijn TV. Dat is sowieso al een prettige verbetering t.o.v. mijn vorige TV's.

Testing, one, two ...

Pagina: 1 ... 69 ... 112 Laatste

Let op:
Dit topic is bedoeld om te discussiëren over OLED televisies; de techniek, voordelen, nadelen, instellingen, etc.

We hebben sinds kort ook een merkspecifiek topic voor LG: [LG OLED] Ervaringen & Discussie. Hier dus geen posts meer betreffende LG.

Als je op zoek bent naar de laatste aanbiedingen kun je een kijkje nemen in \[Prijs-discussie] OLED Televisies. Als je op zoek bent naar persoonlijk aankoopadvies, kun je een topic starten in Consumentenelektronica Aankoopadvies.