JSTPS schreef op zondag 5 maart 2017 @ 19:25:
[...]
Bij m'n Sony is dit een stuk duidelijker. Daar staat alleen color space, en dit moet alleen met hdr op bt2020. Bij de LG vind ik dit toch onduidelijk. Vooral ook omdat het lijkt alsof de kleuren niet helemaal lijken te kloppen in het menu, dus dacht ik dat dit door de wide color gamut kwam. Ik heb de kleuren op w50 maar alsnog klopt het blauw niet.
Nee sorry, ik moet m'n verhaal even aanpassen. Ik schreef en dacht het even verkeerd

.
In de Game Picture mode wordt de Color Gamut naar Wide geforceerd. Dit is correct. De LG (2016) OLED hebben namelijk de instellingen:
- Extended
- Wide
- Normal (soort van "auto" modus)
Het is erg verwarrend dat ze deze termen hebben gebruikt, maar Extended is de Color Gamut dat wordt gebruikt voor HDR materiaal (vaak dus Wide genoemd bij andere merken en in praktijk). Waarom LG hier nou weer Extended als benaming voor moet kiezen, is alleen maar verwarrend inderdaad

.
De Wide Color Gamut is de color gamut voor SDR materiaal. Dus dat deze in de Game Picture mode wordt geforceerd, is dus geheel juist. Zodra je namelijk een HDR game start, dan springt die sowieso naar een HDR Picture mode met Extended Color Gamut.
Hoorde de tv nou alleen op game modus of op pc bij de inputs en dan game? 4:4:4 deed hij niet las ik, wanneer je alleen game gebruikt. Dat zou betekenen dat hdr niet goed werkt op de pc modus, aangezien hdr niet kan icm 4:4:4.
Zoveel onduidelijkheden en weinig oplossingen. Wie snapt dit wel

De enige manier om een 4:4:4 signaal te krijgen, is inderdaad door de input label op PC te zetten. Let wel op dat de PS4 Pro alleen een 4:4:4 signaal uit kan sturen wanneer je SDR games speelt. HDR games hebben niet genoeg bandbreedte over in de huidige HDMI spec en zal dan 4:2:0 doorsturen om binnen de bandbreedte te vallen.
ionn schreef op zondag 5 maart 2017 @ 19:31:
[...]
Game mode geeft laagste inputlag, maar met irritante microstutters.
PC + Game mode geeft hogere inputlag, maar vloeiend beeld.
Je kan niet een hdr game spelen in PC mode, want je zit dan gewoon in de HDR mode.
Je kan prima een HDR game spelen met PC als label. Alleen heb je geen 4:4:4.
De input lag op de C6, E6 en G6 is trouwens helemaal niet veel hoger op de PC-label (zelfs vergelijkbaar met de Game Picture mode met Game Console-label). Alleen bij de B6 is de input lag merkbaar hoger.
[
Voor 41% gewijzigd door
Yellowneck op 05-03-2017 20:04
]