• Raziel
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 27-01 07:05
Yellowneck schreef op maandag 13 februari 2017 @ 12:57:
[...]

Ik kwam van een HD-ready plasma (1024x768) en moest ook een nieuwe receiver. Ik ben zelf voor de Onkyo NR-656 gegaan i.c.m. de B6. Dit werkt uitstekend.

Ik heb ook de Denon's overwogen. Ik zie geen reden om voor de AVR-X2300W te gaan boven de AVR-X1300W, deze zijn qua vermogen (waar je niet op blind moet staren) vrijwel gelijk. Het enige echte verschil tussen deze twee is dat de X2300W aan 4K upscaling doet, iets waar je TV hoogstwaarschijnlijk beter in is en beter aan je TV kan overlaten dus. Scheelt je weer 100 euro minimaal ;)
De Onkyo NR-656 is HDMI 2.0, dus geen HDR (als de specs kloppen), dus die valt al af. Jammer, want ik ben best tevreden over Onkyo. Heb er nu 2 gehad (706 en 717), maar de eerste Onkyo met HDMI 2.0a is 918 euro, dat gaat me (veel) te ver.

Edit: Volgens de site van Onkyo ondersteunt hij wel HDR. Dan wordt deze wel weer interessant.

[ Voor 5% gewijzigd door Raziel op 13-02-2017 14:03 ]

• Yellowneck
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Yellowneck

Dure hobby....:\

Raziel schreef op maandag 13 februari 2017 @ 14:01:
[...]

De Onkyo NR-656 is HDMI 2.0, dus geen HDR (als de specs kloppen), dus die valt al af. Jammer, want ik ben best tevreden over Onkyo. Heb er nu 2 gehad (706 en 717), maar de eerste Onkyo met HDMI 2.0a is 918 euro, dat gaat me (veel) te ver.
Specs op Tweakers kloppen niet altijd he. De NR656 is gewoon 2.0a en HDR werkt, heb em zelf namelijk.
En ook op de site van Onkyo staat:
Select HDMI® terminals support 4K/60 Hz/HDR/HDCP 2.2

Fotogear: Canon EOS RP | Canon 400D + BG-E3 | RF 24-105mm F4.0L | 50mm F1.8 | 17-40mm F4.0L | 70-200mm F4.0L | 100mm F2.8L Macro | 430EX II

• Puck
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10:40
Raziel schreef op maandag 13 februari 2017 @ 12:30:
[...]

Ja, het is leuk zo'n nieuwe TV, maar het brengt legio luxe problemen met zich mee. Ik heb ook een relatief jonge versterker, Onkyo 717. Doet alles wat ik wil, maar geen 4K passthrough. Zelfde geldt voor mijn HTPC:
Intel NUC met een i3 cpu. Die doet ook maar maximaal 1080p. Zou toch wel leuk zijn om je foto op meer dan 1080p te kunnen zien.

Wat is je doel? HD Audio van een BluRay speler naar je versterker sturen?
Ik wil eigenlijk momenteel gewoon weten wat betaalbare opties zijn in combinatie met bijvoorbeeld een Nvidia Shield (voor later). Als het om (UHD) Blu-Ray ging had ik wel een speler met 2 HDMI uitgangen gekocht :)
Shocked schreef op maandag 13 februari 2017 @ 12:44:
[...]

Ik heb een actieve hdmi-splitter. Al jaren en daar kan ik geen verschil in beeldkwaliteit zien noch vertraging op geluid.
Ik heb deze : König KN-HDMISW10

Enige wat ik als nadeel gemerkt heb: mijn Ziggo-box (extern) wil wel eens over zijn nek gaan bij het aansluiten van de splitter en 2 tv's. Ik moet de upc box dan resetten en dan is het verder goed. Dat ligt waarschijnlijk aan een soort handshake issue van de Ziggo-box en niet aan de splitter. Met een bluray-speler is alles foutloos.
Fijn te horen dat het zonder problemen kan (maar geen ervaring met 4k en HDR denk ik?). Ik duik eens in de vergelijkingen van splitters!

Arrived anxious, left bored

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
opa_paul schreef op maandag 13 februari 2017 @ 13:21:
Net nog eens doorgelezen...
Ziggo/UPC met Horizon zendt dus alleen 720 kwaliteit uit en je kan 'm beter op 1080i zetten dan 1080p? Wat maakt dan het verschil tussen op 1080i of 1080p zetten? Wat doet de box dan fout?
Vind namelijk de kwaliteit van ziggo op deze tv ook echt tegen vallen hoor. Koop je zo'n mooie tv met prachtig beeld en zit je alleen naar bagger kwaliteit kabel te kijken.
Zoals ik het heb begrepen zijn de meeste Ziggo HD zenders in 1080i, een enkeling op 720p. Maar je kunt het per zender "eenvoudig" nazoeken op; http://www.dtvmonitor.com/nl/

NPO1:
  • MPEG version: H.264
  • Profile@Level: High Profile @ Level 4
  • Mode: 1080i
  • Chrominance format: 4:2:0
  • Aspect ratio: 16:9
  • Frame rate: 25
  • Width x Height: 1920x 1088
  • Display Width x Height: 1920x 1080
  • AVC/H.264 video 12000 kbit/s

Testing, one, two ...

• Shocked
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 27-01 23:53
Puck schreef op maandag 13 februari 2017 @ 15:21:
[...]

Fijn te horen dat het zonder problemen kan (maar geen ervaring met 4k en HDR denk ik?). Ik duik eens in de vergelijkingen van splitters!
Eh nee. Ik gebruik de splitter alleen om even tv's te vergelijken en volgens de specs is ie tot 1080p geschikt. Maar ik verwacht technisch gezien geen problemen, alleen dat wellicht de hdmi-nog 1.3 standaard is ipv 2.0 bij mijn Konig splitter. Vandaar dat als ik jouw was ook even goed naar de specs zou kijken. Verder is het gewoon signaal splitsen wat vanuit electro-oogpunt geen punt moet zijn bij een nieuwere splitter.

Kan het wel proberen, mijn bluray (Sony BDP S790) speler kan naar 4K upscalen. Dat doet ie netjes bij mijn 55E6. Kijken wat mijn 1080p splitter doet :9 als ie ertussen zit..

Sony 83A90J - B&O Beosound Stage - Mission 770 (wow!) - Dali Menuet SE - Dali 104 - Marantz Cinema 60, Lyngdorf TDAI-1120

• Puck
Shocked schreef op maandag 13 februari 2017 @ 16:23:
[...]

Eh nee. Ik gebruik de splitter alleen om even tv's te vergelijken en volgens de specs is ie tot 1080p geschikt. Maar ik verwacht technisch gezien geen problemen, alleen dat wellicht de hdmi-nog 1.3 standaard is ipv 2.0 bij mijn Konig splitter. Vandaar dat als ik jouw was ook even goed naar de specs zou kijken. Verder is het gewoon signaal splitsen wat vanuit electro-oogpunt geen punt moet zijn bij een nieuwere splitter.

Kan het wel proberen, mijn bluray (Sony BDP S790) speler kan naar 4K upscalen. Dat doet ie netjes bij mijn 55E6. Kijken wat mijn 1080p splitter doet :9 als ie ertussen zit..
Maar jij gebruikt het dus niet om audio en beeld afzonderlijk te splitsen? Want dat is dus wat ik ermee zou willen doen. Als ik trouwens naar specs kijk zou deze goed moeten zijn. Er staat alleen onderaan vermeld: "Dit apparaat kan niet worden aangesloten op een projector en een receiver." Beetje raar...

• LOTG
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 18-12-2025
Shocked schreef op maandag 13 februari 2017 @ 16:23:
[...]
Verder is het gewoon signaal splitsen wat vanuit electro-oogpunt geen punt moet zijn bij een nieuwere splitter.
Dat is dus niet zo makkelijk, vanuit electro oogpunt misschien wel maar vanuit software oogpunt minder. Je zit namelijk met de beveiliging, en er word gecommuniceert tussen apparaten wat er wel en niet ondersteunt word.

Het EDID word bij sommige van output 1 naar de input gekopieerd, maar andere hebben een vaste EDID. Soms is het ene handig soms het andere.

• Shocked
Puck schreef op maandag 13 februari 2017 @ 16:29:
[...]

Maar jij gebruikt het dus niet om audio en beeld afzonderlijk te splitsen? Want dat is dus wat ik ermee zou willen doen. Als ik trouwens naar specs kijk zou deze goed moeten zijn. Er staat alleen onderaan vermeld: "Dit apparaat kan niet worden aangesloten op een projector en een receiver." Beetje raar...
Mmm. Ja, de specs zijn zeker in orde.
Mijn splitter split zowel video als audio. Beide tv's geven geluid en beeld.

Het enigste wat ik op deze opmerking kan verzinnen is dat het mogelijk is dat de splitter pas actief wordt op signal-out als hij een apparaat "ziet". Mijn splitter detecteert ook: als er 1 tv uit staat, dan brand het doorgeeflampje niet. Als je pech hebt dan zit er in de chip een hdcp-kopeer beveiliging (hdmi encrypted signals). Dat zou de opmerking op de website wat beter verklaren.

Als je even je even googled dan moeten er ook splitters zijn die dit niet doen.

Helaas heb even geen receiver om het testen : die is al een tijdje weg voor reparatie en ik zit weer vintage stereo te luisteren met een Denon versterker uit 1990 met tulp.

Maar ja, voor de prijs zou ik het gewoon proberen, doet ie het niet, gewoon retour sturen.

Sony 83A90J - B&O Beosound Stage - Mission 770 (wow!) - Dali Menuet SE - Dali 104 - Marantz Cinema 60, Lyngdorf TDAI-1120

• zwembroek
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 27-01 17:19
Ik doe straks mijn blu Ray speler, versterker en boxen de deur uit voor de LG JS19 atmos soundbar. Misschien lever ik in op geluid, maar ben ik wel van alle draden en 4k pass problemen af. Voor nu heb ik een optische kabel naar de versterker en beeld rechtstreeks via HDMI naar de tv. Nog nieuwe UHD speler erbij en dan weer jaren vooruit

“bet your technical analysis didn’t see this sh*t coming”

• iFluX
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 14-07-2024

iFluX

.....Pokes Your Eye.....

Ik heb een vraag over de LG Oled b6.
LG zegt dat er dolby vision op deze tv zit, echter staat er bij de specs dat de tv 1miljard(1.07miljard) kleuren heeft en 10bit is.
dolby vision is 12bit en heeft 68.68 miljard kleuren.

Hoe kan de tv dan dolby vision ondersteunen?

...///...\\\...

Verwijderd

68 miljard kleuren....damn. Welke X-Men moeten we erbij halen om die te onderscheiden??

• Puck
CyClopSs schreef op maandag 13 februari 2017 @ 20:41:
Ik heb een vraag over de LG Oled b6.
LG zegt dat er dolby vision op deze tv zit, echter staat er bij de specs dat de tv 1miljard(1.07miljard) kleuren heeft en 10bit is.
dolby vision is 12bit en heeft 68.68 miljard kleuren.

Hoe kan de tv dan dolby vision ondersteunen?
Volgens mij is Dolby Vision tot aan 12bit (maar met minder mag het blijkbaar ook zo heten) en HDR10 tot 10bit.

• RobertMe
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 12:30
Puck schreef op maandag 13 februari 2017 @ 20:49:
[...]

Volgens mij is Dolby Vision tot aan 12bit (maar met minder mag het blijkbaar ook zo heten) en HDR10 tot 10bit.
Zou het niet ook te maken hebben met ondersteunen van een formaat en het daadwerkelijk kunnen weergeven? Mijn antieke 26" TV ondersteund ook 1080i en 1080p, alleen heeft het paneel zelf maar een resolutie van 1280x720. De "extra" pixels kunnen dus wel verwerkt worden, alleen zal de TV dan downscalen naar een resolutie die hij wel kan weergeven. Hetzelfde zou dus ook bij Dolby Vision zo kunnen zijn, de 12 bit kleuren worden wel ondersteund, alleen zal de TV een deel omzetten naar een kleur die het paneel wel daadwerkelijk weer kan geven.

Daarnaast was Dolby Vision volgensmij dynamischer? Het kan dus tot 12bit zijn, maar hoeft dat niet, waar HDR10 volgensmij vast 10bit is?

• Puck
RobertMe schreef op maandag 13 februari 2017 @ 21:47:
[...]

Zou het niet ook te maken hebben met ondersteunen van een formaat en het daadwerkelijk kunnen weergeven? Mijn antieke 26" TV ondersteund ook 1080i en 1080p, alleen heeft het paneel zelf maar een resolutie van 1280x720. De "extra" pixels kunnen dus wel verwerkt worden, alleen zal de TV dan downscalen naar een resolutie die hij wel kan weergeven. Hetzelfde zou dus ook bij Dolby Vision zo kunnen zijn, de 12 bit kleuren worden wel ondersteund, alleen zal de TV een deel omzetten naar een kleur die het paneel wel daadwerkelijk weer kan geven.

Daarnaast was Dolby Vision volgensmij dynamischer? Het kan dus tot 12bit zijn, maar hoeft dat niet, waar HDR10 volgensmij vast 10bit is?
Ja dat is dus wat ik ook ongeveer zei/bedoelde :)

• Shocked
RobertMe schreef op maandag 13 februari 2017 @ 21:47:
[...]

Ja, zo ongeveer. Het leukste deel van Dolby Vison is dat het een container is met meerdere lagen. Het bevat ook HDR, maar ook andere lagen. Het slimste is eigenlijk dat je "lagen" kan gebruiken of niet, afhankelijk van wat de tv of chip aankan. Best wel intelligent bedacht en dat verklaart ook wel dat Dolby Vision (mits de licentie betaald is) later via een software-update geactiveerd kan worden.

• apis29
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
Shocked schreef op maandag 13 februari 2017 @ 22:01:
[...]

Ja, zo ongeveer. Het leukste deel van Dolby Vison is dat het een container is met meerdere lagen. Het bevat ook HDR, maar ook andere lagen. Het slimste is eigenlijk dat je "lagen" kan gebruiken of niet, afhankelijk van wat de tv of chip aankan. Best wel intelligent bedacht en dat verklaart ook wel dat Dolby Vision (mits de licentie betaald is) later via een software-update geactiveerd kan worden.
Normaal gesproken moet je er ook een apart chip voor geinstalleerd heben dus het is niet zo dat elk 'HDR' model na het betalen van de licentie Dolby Vision kan draaien naargelang wat ie aankan.
Dat zou ook de reden zijn dat Samsung en Sony er vorig jaar niet aan meededen omdat hun eigen beeldverwerking dan buitenspel kwam te staan. Dit jaar heeft Sony een compromis gesloten waarbij ze wel hun eigen chip mogen gebruiken omdat ie aan de eisen voldoet/alles aankan.

• zwembroek
Vanavond voor het eerst 3D film gekeken op mijn 65C. In een woord fantastisch!

• wally21
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 16-01 11:23

wally21

psn: Wally224

Amazon is al een paar keer langs gekomen hier in dit topic. Nu dacht ik ik ga ook eens kijken naar the grand tour in 4K HDR. Echter speelt het enkel content af in 1080p.

Internet is 150Mbit dus zou snel genoeg moeten zijn. Bij Netflix werkt het wel gewoon netjes in 4k en HDR (dolby vision) maar bij Amazon krijg ik het maar niet aan de praat.

Iemand tips?

[ Voor 5% gewijzigd door wally21 op 14-02-2017 00:39 ]

• BMTN
  • Registratie: November 2010
  • Niet online
wally21 schreef op dinsdag 14 februari 2017 @ 00:37:
Amazon is al een paar keer langs gekomen hier in dit topic. Nu dacht ik ik ga ook eens kijken naar the grand tour in 4K HDR. Echter speelt het enkel content af in 1080p.

Internet is 150Mbit dus zou snel genoeg moeten zijn. Bij Netflix werkt het wel gewoon netjes in 4k en HDR (dolby vision) maar bij Amazon krijg ik het maar niet aan de praat.

Iemand tips?
Ik heb afgelopen week iets gelezen dat als je een Nederlands account aanmaakt dat je dan geen toegang hebt tot de 4K en HDR.

Weet niet meer exact waar ik het heb gelezen, maar heb het wel onthouden omdat ik het wel bizar vond.

Je moet dan een account aanmaken via Amazon.com.

Kijk eens in dit topic: [Ervaringen / Discussie] Amazon PrimeVideo

[ Voor 5% gewijzigd door BMTN op 14-02-2017 01:00 ]

wally21 schreef op dinsdag 14 februari 2017 @ 00:37:

Iemand tips?
Ik had hetzelfde probleem op een Samsung tv en wellicht dat het bij de LG app ook zo is:

In de app kun je op twee manieren bij de serie komen en bij een staat expliciet UHD vermeld. Als je die niet pakt krijg je de 1080p versie. Bij mij stond de UHD versie in een banner vermeld.

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

• Bozzel1987
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 12-08-2024
Phusebox schreef op dinsdag 14 februari 2017 @ 06:02:
[...]

Ik had hetzelfde probleem op een Samsung tv en wellicht dat het bij de LG app ook zo is:

In de app kun je op twee manieren bij de serie komen en bij een staat expliciet UHD vermeld. Als je die niet pakt krijg je de 1080p versie. Bij mij stond de UHD versie in een banner vermeld.
Dat kan ik bij deze bevestigen, want ik liep vorige week tegen hetzelfde aan. De serie staat twee keer op Amazon: 1 keer normaal en een 2e keer met expliciet ultrahd erbij genoemd in de titel. Als je die start is die zowel in HDR en gaat de stream ook naar 4k.

• wally21

wally21

Bozzel1987 schreef op dinsdag 14 februari 2017 @ 09:12:
[...]

Dat kan ik bij deze bevestigen, want ik liep vorige week tegen hetzelfde aan. De serie staat twee keer op Amazon: 1 keer normaal en een 2e keer met expliciet ultrahd erbij genoemd in de titel. Als je die start is die zowel in HDR en gaat de stream ook naar 4k.
Thnx! Dat was het inderdaad.

Ander account aanmaken maakt niet uit. Ik had namelijk al een Amerikaans account om spullen te bestellen elke keer als ik in Amerika ben :+

• Silverdax
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 16-07-2025
wally21 schreef op dinsdag 7 februari 2017 @ 15:36:
Leuke update. Nog wat contact gehad met LG buiten de winkel om en ze gaan nu een monteur sturen. Ze zijn van mening dat ze het wellicht toch beter ter plaatse kunnen beoordelen dan op afstand d.m.v. wat foto's.
Wally,

Is hier nog wat uitgekomen eigenlijk? Of moet de monteur nog langs komen?

• wally21

wally21

Silverdax schreef op dinsdag 14 februari 2017 @ 10:37:
[...]

Wally,

Is hier nog wat uitgekomen eigenlijk? Of moet de monteur nog langs komen?
Die moet nog langs komen. Ik was een weekje in het buitenland voor het werk dus kon de afspraak pas maken voor komende vrijdag ;)

Uiteraard laat ik hier even weten wat er uit komt.

• hantheman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 26-12-2025
zwembroek schreef op dinsdag 14 februari 2017 @ 13:28:
.........LG atmos soundbar.
......
JA! die wil ik ook graag, ben heel erg benieuwd naar Dolby Atmos, is er al wat bekend over de prijs/release?

• zwembroek
hantheman schreef op dinsdag 14 februari 2017 @ 13:31:
[...]

JA! die wil ik ook graag, ben heel erg benieuwd naar Dolby Atmos, is er al wat bekend over de prijs/release?
Nee helaas echt nog niks over te vinden. Maar ben bang dat ie de helft van de 65inch OLED gaat kosten.

• eelco74
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 11:07
Ik heb dit eind vorig jaar ook van de Loewe dealer begrepen. Ik was toen voor de 55" aan het kijken, mar vond die te groot Er schijnt inderdaad een 48" aan te komen, ik neem aan dat LG daar als eerste mee komt.

[ Voor 18% gewijzigd door eelco74 op 14-02-2017 14:38 ]

• gaizka
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 26-01 23:52
Hoe ver zijn ze inmiddels met de firmware update voor de B6 serie ivm lagere input lag bij het gamen? Vind dit zelf namelijk een belangrijk punt om wel/niet voor dit model te gaan.

• ago
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 20-01-2025

ago

Ff de R&D afdeling van LG bellen.

• Puck
gaizka schreef op dinsdag 14 februari 2017 @ 17:32:
Hoe ver zijn ze inmiddels met de firmware update voor de B6 serie ivm lagere input lag bij het gamen? Vind dit zelf namelijk een belangrijk punt om wel/niet voor dit model te gaan.
LG is de enige die hier antwoord op kan geven en iedereen die het ze vraagt krijgt het antwoord "we zijn er mee bezig, hij komt, we weten niet wanneer".

• zwembroek
Nou er is een klein wonder gebeurt met betrekking tot de beeld kwaliteit van Ziggo. Er lag gister een brief in de bus dat er (afgelopen nacht) onderhoud werkzaamheden aan de kabel hier zouden plaatsvinden. Ik zou voor een aantal uren geen televisie kunnen kijken, maar er een beter beeld voor terug krijgen. En warempel het beeld is nu een stuk beter. Mijn decoder ingesteld op 1080i en mijn av receiver ook op 1080i. Het resultaat is echt een aanzienlijk beter beeld. Voor mij is het probleem nu echt opgelost.

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 09:08

FeaR

In GoT we trust

Major_ton schreef op dinsdag 14 februari 2017 @ 12:16:
Ik ben eventjes afwezig geweest, dus geen idee of dit een hoog 'spuit 11' gehalte heeft, maar olé!!! Planet Earth II komt eraan in maart op mooie UHD BD schijfjes. *O*

Bron.

Dat is nog eens goede reden om een UHD BD speler aan te gaan schaffen! Maar welke? :?
Nogmaals. dit is een topic om te praten over OLED TV's en niet over randapparatuur als Blu-rayspelers. Zie ook FeaR in "OLED televisies". Graag weer ontopic.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

• dbz1985
  • Registratie: November 2011
  • Nu online
Tijdens het tv kijken (rtl4) via horizonbox die aangesloten is aan mijn onkyo receiver naar mijn oled b6v en kreeg opeens even een groene balk bovenin over de hele breedte...na ff te switchen naar andere bron was het gelukkig verdwenen...maar iemand eerder zoiets gehad?

• zwembroek
Ik had tijdens RTL boulevard ook groen vlak en haperingen in het geluid. Denk storing. Alleen op rtl4

• Raziel
In plaats van een nieuwe receiver en een nieuwe HTPC aan te schaffen heb ik maar bespaard door een simpele toslink kabel te kopen. HDMI-CEC en ARC uit en mijn Harmony kan mijn apparatuur weer redelijk normaal aansturen. Weet iemand of er een truc is om te schakelen tussen TV speaker en optical? Ik heb ooit een Sharp TV gehad die met de originele afstandbediening alleen dmv een menu van input kon schakelen, maar met de Harmony was het wel mogelijk om direct van input te wisselen.
Ik heb net The Last Guardian uitgespeeld (HDR game). Kan niet zeggen dat ik last had van input lag. Misschien was het er wel, maar ik ondervond er geen hinder van.

• Misterbont
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 17-02-2022
Ook hier lijkt het beeld nu beter geworden te zijn. (horizon)
Video-signaal stond bij mij op RGB, ik heb deze veranderd naar YcBcR 4:4:4 hiermee lijkt de smudge ver verdwenen

• dbz1985
  • Nu online
zwembroek schreef op dinsdag 14 februari 2017 @ 21:18:
Ik had tijdens RTL boulevard ook groen vlak en haperingen in het geluid. Denk storing. Alleen op rtl4
Gelukkig dat het aan de uitzending lag en ik niet de enige was :) ik schrok even

• zwembroek
Misterbont schreef op dinsdag 14 februari 2017 @ 21:50:
Ook hier lijkt het beeld nu beter geworden te zijn. (horizon)
Video-signaal stond bij mij op RGB, ik heb deze veranderd naar YcBcR 4:4:4 hiermee lijkt de smudge ver verdwenen
Ik zag deze optie ook ergens in mijn AV receiver. Bij mij staat hij op auto. Zal ook nog YcBcR 4:4:4 proberen. Ook al is het beeld nu perfect. Net nog stukje Horizon zero Dawn in 4k HDR gekeken. Niet van deze wereld! Ook nog wat OLED Demo"s. Wat is OLED toch waanzinnig mooi. Voel me als een kind zo blij. Laat Samsung maar komen met zijn Qleds.

• Misterbont
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 17-02-2022
zwembroek schreef op dinsdag 14 februari 2017 @ 22:23:
[...]

Ik zag deze optie ook ergens in mijn AV receiver. Bij mij staat hij op auto. Zal ook nog YcBcR 4:4:4 proberen. Ook al is het beeld nu perfect. Net nog stukje Horizon zero Dawn in 4k HDR gekeken. Niet van deze wereld! Ook nog wat OLED Demo"s. Wat is OLED toch waanzinnig mooi. Voel me als een kind zo blij. Laat Samsung maar komen met zijn Qleds.
Via wat heb je dit in HDR bekeken?

• zwembroek
Misterbont schreef op dinsdag 14 februari 2017 @ 22:24:
[...]

Via wat heb je dit in HDR bekeken?
Waarschijnlijk was dat een niet al te slimme opmerking van mij. Via YouTube op PS4 pro. Maar HDR kan dus niet via YouTube. Als het er nog mooier uit kan zien dan het filmpje wat ik zag dan word ik gek.

• BMTN
  • Niet online
Iemand deze muurbeugel of soortgelijke al gemonteerd op een B6 of E6?

In de MM heb ik iets soortgelijks gezien maar vond er erg veel speling in zitten. Ben bang dat ie dan naar voren gaat hangen.

Ook de verticale stangen lijken mer erg lang 43.5 cm.

https://www.muurbeugelcen...4/one-for-all-wm4611.html

Wel een koopje € 29.95.

• Bas0mniia
  • Laatst online: 02-01 09:19
Even een gekke vraag / verzoek. Heeft iemand hier een LG OLED55E6V? Ik zou graag de breedte van de soundbar willen weten, aangezien deze op foto's iets smaller lijkt dan het scherm.

Afbeeldingslocatie: http://www.hdtvtest.co.uk/image/uhdtv/LG-OLED55E6V/soundbar.jpg

Volgens de LG documentatie (en Tweakers specs) is de tv 123,7cm breed. Maar dat is waarschijnlijk de breedte van het glas.

• ronzelver
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 11-11-2025
Ik heb sinds een paar maanden een LG OLED 65B6 icm Quantis CI+ 1.3 module in gebruik en ik heb nu al voor de derde keer een melding gekregen dat er geen signaal is (het kleine DTV icoontje linksbovenaan is dan ook oranje gekleurd). Het probleem kan verholpen worden door opnieuw de zenders te installeren, maar dat kan natuurlijk niet de bedoeling zijn?! Ik heb de meest actuele firmware versie van de TV draaien.
Zijn er misschien mensen die dit probleem ook al hebben meegemaakt?

GA-Z97X-UD5H, Core i5 4670, 8Gb DDR3, MSI GTX 1050 Ti 4Gb, Samsung 840 EVO 250 Gb SSD, BCM94360CD Wifi+Bluetooth 4.0LE, MacOS 13 High Sierra

• zwembroek
BMTN schreef op woensdag 15 februari 2017 @ 08:21:

In de MM heb ik iets soortgelijks gezien maar vond er erg veel speling in zitten. Ben bang dat ie dan naar voren gaat hangen.

Wel een koopje € 29.95.
Volgens mij steekt de strip die je bevestigd op de TV onder je TV uit bij deze beugel.

Mij is deze geadviseerd door meerdere zaken: https://www.muurbeugelcen...Kql27nckdICFRG6GwodN6MB-Q

• zojammerhe
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 28-12-2024
ronzelver schreef op woensdag 15 februari 2017 @ 09:26:
Ik heb sinds een paar maanden een LG OLED 65B6 icm Quantis CI+ 1.3 module in gebruik en ik heb nu al voor de derde keer een melding gekregen dat er geen signaal is (het kleine DTV icoontje linksbovenaan is dan ook oranje gekleurd). Het probleem kan verholpen worden door opnieuw de zenders te installeren, maar dat kan natuurlijk niet de bedoeling zijn?! Ik heb de meest actuele firmware versie van de TV draaien.
Ik heb dezelfde combo, hier geen enkel probleem. Misschien even de bekabeling nakijken, dat je goed afgeschermde pluggen en coax gebruikt enzo?

• zojammerhe
  • Laatst online: 28-12-2024
zwembroek schreef op woensdag 15 februari 2017 @ 09:59:
[...]

Volgens mij steekt de strip die je bevestigd op de TV onder je TV uit bij deze beugel.

Mij is deze geadviseerd door meerdere zaken: https://www.muurbeugelcen...Kql27nckdICFRG6GwodN6MB-Q
Zit ik speciaal voor jou foto's te maken van mijn opstelling, mag ik ze niet plaatsen van Tweakers... iets met karma...
Zelf heb ik deze :
https://www.muurbeugelcen...49/vogel-s-wall-2345.html

Is niet helemaal dezelfde (...) prijscategorie... Denk er van tevoren wel aan of je de TV nog wilt kunnen kantelen cq. draaien. (misschien in de toekomst) Kijk ook naar het gewicht wat de beugel max kan dragen, zeker met kantelbare.
Beugel steekt bij mij iig niet onder de tv uit.(65B6D)

• ion
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

ion

Hopelijk snel, want merk echt een duidelijk verschil met mijn vorige tv's :'(

• Vulcan750
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 27-01 23:25
Het kan ook een heel stuk voordeliger (je betaalt bij Vogel zoveel extra voor de naam)...
https://www.bol.com/nl/p/...=BE&suggestionType=browse

En als je niet helemaal goed uitkomt met de gaten, is het relatief een kleine moeite om een stukje van de onderkant af te zagen met een ijzerzaag of flex. (je ben tweaker of je ben het niet..) ;)
Bas0mniia schreef op woensdag 15 februari 2017 @ 08:25:
Even een gekke vraag / verzoek. Heeft iemand hier een LG OLED55E6V? Ik zou graag de breedte van de soundbar willen weten, aangezien deze op foto's iets smaller lijkt dan het scherm.

Volgens de LG documentatie (en Tweakers specs) is de tv 123,7cm breed. Maar dat is waarschijnlijk de breedte van het glas.
Klopt! De soundbar is aan beide kanten ongeveer 5mm korter.

[ Voor 3% gewijzigd door Vulcan750 op 15-02-2017 11:34 ]

Volvo XC40 Recharge MY23 SM 19", Easee Home, Marstek Venus C 2,56kWh, Venus A 2,12kWh, HW P1, MT CT003, ☀️2,7kWp, Ariston Lydos Hybrid WP boiler

• Jack_The_Ripper
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23-01 13:20
Bas0mniia schreef op woensdag 15 februari 2017 @ 08:25:

122,6 cm, maar waarom wil je dit weten?

• Cardwizard
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 10:45
BMTN schreef op woensdag 15 februari 2017 @ 08:21:

Wel een koopje € 29.95.
Die heb ik ! werkt perfect en er steekt niks uit >:)

Laat je niet gek maken met dure beugels als je een simpel ding wil hebben en geen verstelbare/kantelbare beugel

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/myOiStiiR8kk0hxHwzlJEW7n/full.jpg

ps de tv hangt ook nog steeds

[ Voor 14% gewijzigd door Cardwizard op 15-02-2017 13:01 ]

• Bas0mniia
Jack_The_Ripper schreef op woensdag 15 februari 2017 @ 12:51:
[...]

122,6 cm, maar waarom wil je dit weten?
Vanwege het tv meubel waarin deze tv mogelijk komt te staan. Aan de onderkant is het krap 123cm breed. Enkele centimeters daarboven is het wat breder.

Bedankt voor de info. Want dan zou het allemaal net moeten passen.

• LOTG
Bas0mniia schreef op woensdag 15 februari 2017 @ 13:30:
[...]

Vanwege het tv meubel waarin deze tv mogelijk komt te staan. Aan de onderkant is het krap 123cm breed. Enkele centimeters daarboven is het wat breder.

Wat is enkele centimeters, want zo hoog is die soundbar ook niet.

• Raziel
LOTG schreef op woensdag 15 februari 2017 @ 13:38:
[...]

Gaat om de WAF misschien? Ik 'mocht' ook geen TV die breder was dan het meubel. Heb van karton een mal gemaakt van het scherm, om te laten zien hoe dat zou staan als hij aan de muur zou hangen. Dat viel uiteindelijk mee en toen hij gekocht was en eenmaal stond vond ze het eigenlijk wel best ook.

• Bas0mniia
LOTG schreef op woensdag 15 februari 2017 @ 13:38:
[...]

Ik schat zo'n 2cm.

• Resinman
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 25-01 10:05
Panasonic argued that EZ1000 differs from other OLED TVs on the market because:

1) It has better shadow detail reproduction
2) It was developed in collaboration with Hollywood, true to the filmmaker’s intent.
3) Has the next-generation HCX picture processor, HCX2

We will have to review the TV to confirm that but I just want to note that LG and Sony, too, are talking about improved shadow detail reproduction on its OLED. I suspect that these improvements can be attributed mainly to LG.Display’s work on OLED technology because step-out of black handling on a self-emitting display is engineering challenge more than a picture processing challenges – but who knows.

Dit zou dus kunnen betekenen dat de LG 7-serie misschien wel betere schaduwdetail weergeeft dan de 6-serie.

http://www.flatpanelshd.c...on=showfull&id=1486982192

• Jack_The_Ripper
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23-01 13:20
Bas0mniia schreef op woensdag 15 februari 2017 @ 13:30:
[...]

Dan wordt het echt krap, als het krap 123 cm breed is.

• sandervanzijl
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 10-12-2025
ronzelver schreef op woensdag 15 februari 2017 @ 09:26:
heb regelmatig op mijn oudere LG dat er gecodeeerd signaal staat. even uit en aan zetten lost dat vaak snel op.

• Resinman
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 25-01 10:05

• blessure
  • Laatst online: 16-03-2025
Heb het zelfde gehad, met de LG oled E 6.
Kreeg ook melding van geen signaal, terwijl het beeld na ongeveer een 20 seconden, wel kwam.
Alle kabels waren in orde.
Bleek uiteindelijk de CAM te zijn,
Bij de dealer, de Quantis Cam omgeruild, voor een nieuwe en alles werkte weer.
naar behoren.

• Cardwizard
Ik begin toch telkens meer een automatische schakeling tussen beeldmodus te missen .. overdag wil ik veel feller beeld dan 's avonds , als ik dan kijk naar het beeld dat overdag prettig is dan heb ik in no time koppijn

Moet nu telkens handmatig schakelen , wat voor mij niet een heel groot probleem is (toch zou dat automatisch moeten kunnen) maar leg dat de rest in huis maar even uit
Treevium schreef op woensdag 15 februari 2017 @ 21:39:
Ik begin toch telkens meer een automatische schakeling tussen beeldmodus te missen .. overdag wil ik veel feller beeld dan 's avonds , als ik dan kijk naar het beeld dat overdag prettig is dan heb ik in no time koppijn

Moet nu telkens handmatig schakelen , wat voor mij niet een heel groot probleem is (toch zou dat automatisch moeten kunnen) maar leg dat de rest in huis maar even uit
Tv's hebben toch een licht sensor die de helderheid van het beeld aanpast aan omgevingslicht? Dat heeft elke tv vanaf 400 euro zo'n beetje volgens mij.

• Supremo
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 09-09-2018
zwembroek schreef op dinsdag 14 februari 2017 @ 23:30:
[...]

Waarschijnlijk was dat een niet al te slimme opmerking van mij. Via YouTube op PS4 pro. Maar HDR kan dus niet via YouTube. Als het er nog mooier uit kan zien dan het filmpje wat ik zag dan word ik gek.
De Chromecast Ultra en binnenkort een aantal Samsung TV's kunnen het wel.
https://youtube.googleblo...ding-support-for-hdr.html

• Puck
Supremo schreef op woensdag 15 februari 2017 @ 22:01:
[...]

De Chromecast Ultra en binnenkort een aantal Samsung TV's kunnen het wel.
https://youtube.googleblo...ding-support-for-hdr.html
PlayStation komt ook met een HDR update voor YouTube. Ik verwacht ook nog wel een update voor de ingebouwde app van WebOS.

• D_V
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 27-01 14:53

D_V

Phusebox schreef op woensdag 15 februari 2017 @ 21:44:
[...]

Tv's hebben toch een licht sensor die de helderheid van het beeld aanpast aan omgevingslicht? Dat heeft elke tv vanaf 400 euro zo'n beetje volgens mij.
Misschien hebben die Duitsers op het hifi-forum toch gelijk dat het verschil tussen het Europeesche model en het Duitse model de lichtsensor is.
Puck schreef op woensdag 15 februari 2017 @ 22:04:
[...]

PlayStation komt ook met een HDR update voor YouTube. Ik verwacht ook nog wel een update voor de ingebouwde app van WebOS.
Wait de ingebouwde YouTube app doet geen HDR? Dat is toch wel redelijk slordig te noemen. Benieuwd of de nieuwe versies van 2017 het wel doen, zo ja dan zal er ook wel een update komen voor de 6 serie.

• Puck
D_V schreef op donderdag 16 februari 2017 @ 02:46:
[...]

Misschien hebben die Duitsers op het hifi-forum toch gelijk dat het verschil tussen het Europeesche model en het Duitse model de lichtsensor is.
Ik kan sowieso geen instelling vinden om dit aan te zetten.
Phusebox schreef op donderdag 16 februari 2017 @ 05:43:
[...]

Wait de ingebouwde YouTube app doet geen HDR? Dat is toch wel redelijk slordig te noemen. Benieuwd of de nieuwe versies van 2017 het wel doen, zo ja dan zal er ook wel een update komen voor de 6 serie.
YouTube biedt net een paar weken HDR aan dus ik begrijp dat dit niet meteen op elk apparaat werkt (PlayStation Pro bv ook nog niet). Het is natuurlijk maar de vraag of er een update komt, maar ga ik wel vanuit.

[ Voor 23% gewijzigd door Puck op 16-02-2017 08:17 ]

Puck schreef op donderdag 16 februari 2017 @ 08:15:
[...]

Ik kan sowieso geen instelling vinden om dit aan te zetten.

[...]

YouTube biedt net een paar weken HDR aan dus ik begrijp dat dit niet meteen op elk apparaat werkt (PlayStation Pro bv ook nog niet). Het is natuurlijk maar de vraag of er een update komt, maar ga ik wel vanuit.
Een paar weken? Hmm eind december werkte dit toch gewoon op de KS8000, of ze waren heeeeeel snel met die update of het is bullshit.
On 7 November YouTube confirmed it officially supports HDR videos
Dus die paar weken (wat in mijn ogen maximaal 3 a 4 is, is eigenlijk bijna 4 maanden. Maar goed, dat is op zich nog redelijk kort. Kudos aan Samsung dan dat ze het zo snel in een update gestopt hebben.

• Puck
Phusebox schreef op donderdag 16 februari 2017 @ 08:36:
[...]

Een paar weken? Hmm eind december werkte dit toch gewoon op de KS8000, of ze waren heeeeeel snel met die update of het is bullshit.

[...]

Dus die paar weken (wat in mijn ogen maximaal 3 a 4 is, is eigenlijk bijna 4 maanden. Maar goed, dat is op zich nog redelijk kort. Kudos aan Samsung dan dat ze het zo snel in een update gestopt hebben.
Excuses, het was voor mijn gevoel korter geleden :) Ik vind het ook raar hoor, hoe moeilijk kan het zijn. De prioriteiten liggen natuurlijk bij de 2017 modellen.

• Rohit
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 26-01 16:12
Gister toevallig 3x op de mute knop gedrukt, komt er opeens een schermpje aan de onderzijde tevoorschijn.. iemand die weet wat dit is en wat ik hiermee kan?
Kon geloof ik iets van AV resetten ofzo en nog 2 andere opties..

Samsung Galaxy Z Fold6 1TB

• Timmet
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 23-01 19:58
rohit schreef op donderdag 16 februari 2017 @ 09:55:
Gister toevallig 3x op de mute knop gedrukt, komt er opeens een schermpje aan de onderzijde tevoorschijn.. iemand die weet wat dit is en wat ik hiermee kan?
Kon geloof ik iets van AV resetten ofzo en nog 2 andere opties..
Ik heb net de AV reset getest en wat hij daar doet zijn alle instellingen die je op audio of video gebied gedaan hebt herstellen. Bij de anderen kun je je Settop box opnieuw instellen en kanalen tunen als het goed is.

• zwembroek
Heeft iemand hier al eens de grey 5% en 10% uniformiteit test gedaan op zijn OLED? Ik ben echt benieuwd naar jullie resultaten. Ik denk dat die van mij in vergelijking met sommige mensen op avsforum er redelijk goed uit komt. Neemt niet weg dat het nog wel beter kan. Ik zal deze test ook eens op mijn Samsung LED gaan doen.

Waar ik gister ook achter kwam is dat de 6 serie geen Atmos over ARC ondersteund. Dit betekend dat je dus niet tegelijk kunt genieten van Dolby Vision en Atmos op alle streaming apps op de LG.

Niet een ramp als je straks de UHD speler van LG koopt. Deze bezit dezelfde streaming apps en heeft dus wel ondersteuning voor Dolby Vision en Dolby Atmos. Ik ben zelf van de Blu ray en UHD disks en niet zo'n streamer. Met zon dure TV met uitzonderlijk hoge beeldkwaliteit haal je niet het maximale uit de streaming apps.

• road rebel
  • Laatst online: 25-01 09:18
Dat klopt @zwembroek, er werd op CES gesproken van een echte ondersteuning van DD+ (E-AC3) via HDMI ARC op de 7-reeks OLED. Op een paar exoten na werdt ARC tot nu toe beperkt gebruikt (max 48khz oftewel optisch toslink).
Atmos over HDMI ARC zou vanaf de B7 mogelijk moeten zijn, maar ik heb nog niets gehoord over andere formaten die al dan niet ondersteund zouden worden via HDMI ARC (zoals bijvoorbeeld DTS HD MA).
Let wel dat de receiver (of soundbar) ook atmos over HDMi ARC moet aankunnen!
zwembroek schreef op donderdag 16 februari 2017 @ 10:33:
Heeft iemand hier al eens de grey 5% en 10% uniformiteit test gedaan op zijn OLED? Ik ben echt benieuwd naar jullie resultaten. Ik denk dat die van mij in vergelijking met sommige mensen op avsforum er redelijk goed uit komt. Neemt niet weg dat het nog wel beter kan. Ik zal deze test ook eens op mijn Samsung LED gaan doen.

Waar ik gister ook achter kwam is dat de 6 serie geen Atmos over ARC ondersteund. Dit betekend dat je dus niet tegelijk kunt genieten van Dolby Vision en Atmos op alle streaming apps op de LG.

Niet een ramp als je straks de UHD speler van LG koopt. Deze bezit dezelfde streaming apps en heeft dus wel ondersteuning voor Dolby Vision en Dolby Atmos. Ik ben zelf van de Blu ray en UHD disks en niet zo'n streamer. Met zon dure TV met uitzonderlijk hoge beeldkwaliteit haal je niet het maximale uit de streaming apps.
Het niet ondersteunen van Dolby Atmos over ARC is een beperking van het HDMI 2.0a protocol en niet de TV an sich.

Bij een 5% of 10% uniformiteitstest komen de OLED panelen er over het algemeen niet al te best vanaf. Daar ligt zeker nog ruimte voor verbetering, maar tijdens het kijken van gewone content heb je er over het algemeen geen last van, dus we moeten het ook niet spannender maken dan dat het is. Let GOED op dat met foto's maken je voor de juiste belichting kiest, want een camera maakt het probleem vaak veel erger dan dat het daadwerkelijk is. Met een lange belichting schrik je je werkelijk kapot van de horror die je te zien krijgt, maar het is totaal niet representatief.

Some infinities are bigger than others.

• wally21

wally21

Phusebox schreef op woensdag 15 februari 2017 @ 21:44:
[...]

D_V schreef op donderdag 16 februari 2017 @ 02:46:
[...]

Is eerder besproken hier maar de Nederlandse modellen hebben ook lichtsensors.
Zie hieronder ;)
Master_S schreef op maandag 6 februari 2017 @ 01:01:
Aan de mede OLED55E6V eigenaars een aantal vraagjes:
- zijn er bij jullie op de buitenkant van de zwarte rand van het scherm ook op gelijke intervallen kleine vierkantjes te zien ? Bovenaan zijn er minder en onderaan zie ik ze per twee. Ik dacht eerst aan een defect, maar er zit een patroon in. Dus een defect zal het niet zijn.
wally21 schreef op maandag 6 februari 2017 @ 08:22:
[...]

Dat zijn de lichtsensors. Is ook te zien bij de B6. Die worden gebruikt voor de motion-eye of zoiets. Wat ik uit heb staan omdat dat, dat het gehele beeld aanpast aan het omgevings licht
Offtopic, @Phusebox je valt in herhaling, die vraag is eerder ook behandeld. Daar had je ook gewoon netjes naar kunnen verwijzen in plaats van weer benoemen dat het slecht is en goedkopere tv's dit wel hebben.
Phusebox schreef op zaterdag 7 januari 2017 @ 15:46:
[...]

Wait what, LG OLED's hebben geen lichtsensor? Dat is toch redelijk basic tech die elke tv heeft? Anders ben je zelf de hele tijd de 'backlight' aan het regelen overdag en 's avonds
Ik heb de openingspost aangepast met mijn 'nieuwe' basis instellingen voor de LG B6 en deze zullen redelijkerwijs ook toepasbaar zijn op de C6, E6 en G6 (heeft iemand eigenlijk ooit een G6 gekocht?). Tevens zijn de blacklevel settings toegevoegd icm een PS4 (Pro) met dank aan PUCK.

Waar ik eerst nog veel aan het zoeken was naar de 'juiste' instellingen draai ik nu alweer een paar weken zonder ergens aan getweakt te hebben en dat kijkt wel zo rustig! Ik ben aardig tevreden met het beeld zoals het nu is, maar het kan altijd beter door bijvoorbeeld een kalibratie toe te laten passen, maar ook doordat LG gewoon nog even haar best moet doen op betere OLED panelen. Er moet wat te wensen blijven zullen we maar denken....

Sommige van jullie hier zullen zich afvragen waarom ik voor films en series een 'brightness' setting van 49 aanhoud aangezien dit in een aantal gevallen zorgt voor het verdwijnen van schaduwdetails. De brightness op 50 is technisch een betere setting (en gebruik ik overdag nog wel eens), maar heel veel content is gewoon niet goed gemastered richting het totale zwart. Persoonlijk erger ik mij meer aan die (toch wel veel voorkomende) momenten waar de content donkergrijs is waar deze eigenlijk zwart hoort te zijn en alle troep die er op dat moment zichtbaar is in de donkergrijze delen, dan dat ik last ondervind aan het verlies van een beetje schaduwdetail op sommige momenten. Dit is helemaal persoonlijk (zoals nog een aantal andere settings), dus het is ook eigenlijk niet echt een punt van discussie.

De brightness zou zelfs nog omhoog kunnen naar 51 of 52*, maar alleen aan de hand van een gelukte kalibratie, waarbij de grayscale correct getrokken is.

*De brightness op 52 zorgt er op een ongekalibreerd paneel voor dat 100% zwart niet meer bestaat en dus altijd minimaal heel donkergrijs is.

In alle gevallen ga ik uit van een gamma waarde van 2.2 aangezien dat nog van grote invloed is.

Verder heeft mijn 65B6 de bekende 'green push' wat zoveel inhoudt dat het beeld een beetje een groene/pistache waas kan hebben. Ik heb dit op het oog gecorrigeerd door de volgende settings toe te passen:

R high: 13
G high: 0
B high: 14

R low: 0
G low: 0
B low:0

Meerdere panelen hebben hier last van, maar wees er bedacht op dat deze settings niet universeel toepasbaar zijn en daarom staan ze ook niet bij de basis instellingen aangegeven.

Voor de compleetheid post ik hier ook de instellingen en vragen en/of opmerkingen zijn altijd welkom.

Afbeeldingslocatie: http://verbruci.nl/wp-content/uploads/2017/02/sdr-hdr-film-oled-b6-v2.jpg

Afbeeldingslocatie: http://verbruci.nl/wp-content/uploads/2017/02/sdr-hdr-gaming-oled-b6.jpg

[ Voor 3% gewijzigd door Major_ton op 17-02-2017 14:08 ]

• Malt007
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 22-12-2025
Heb je wellicht een voorbeeld van green push, als ik daarop google dan krijg ik geen tv beelden te zien helaas.
Malt007 schreef op donderdag 16 februari 2017 @ 11:43:
Heb je wellicht een voorbeeld van green push, als ik daarop google dan krijg ik geen tv beelden te zien helaas.
Nee daar heb ik geen voorbeeld van en het is ook bijna niet te fotograferen. Vervolgens heeft het scherm waarop je zo'n foto zou bekijken ook nog invloed op wat je ziet. Je kan het wel zien aan de hand van metingen die gedaan zijn:

Afbeeldingslocatie: https://www.avforums.com/image.php?imageparameters=editorial/products/1a085184caf8489ac569c9439392e710_10180.jpg
Meting van een LG 55B6 met lichte green push.

• ion
  • Niet online

ion

Major_ton schreef op donderdag 16 februari 2017 @ 10:45:
[...]

Het niet ondersteunen van Dolby Atmos over ARC is een beperking van het HDMI 2.0a protocol en niet de TV an sich.

Bij een 5% of 10% uniformiteitstest komen de OLED panelen er over het algemeen niet al te best vanaf. Daar ligt zeker nog ruimte voor verbetering, maar tijdens het kijken van gewone content heb je er over het algemeen geen last van, dus we moeten het ook niet spannender maken dan dat het is. Let GOED op dat met foto's maken je voor de juiste belichting kiest, want een camera maakt het probleem vaak veel erger dan dat het daadwerkelijk is. Met een lange belichting schrik je je werkelijk kapot van de horror die je te zien krijgt, maar het is totaal niet representatief.
5% gray B6 (1edag)
5% gray op mijn 55B6. (1e dag) (oled light 100)

5% gray oled b6 (1e dag) (20 oled light)
5% gray op mijn 55B6 (1e dag) (oled light 20)

5% gray b6 (2e dag) (oled light 100)
5% gray op mijn 55b6 (2e dag) (oled light 100)

5% gray op mijn 55b6 (3e dag) (oled light 100)

5% gray oled b6 (3e dag) (20 oled light)

• Cardwizard
Dat apps een update nodig hebben ligt denk ik niet aan LG maar aan de makers van de apps zelf , lijkt me logisch

• Puck
Treevium schreef op donderdag 16 februari 2017 @ 12:05:
Dat apps een update nodig hebben ligt denk ik niet aan LG maar aan de makers van de apps zelf , lijkt me logisch
Klopt, maar de vraag is wie de YouTube app heeft gemaakt ;) Kan prima zijn dat LG dit op zich heeft genomen om aan de vraag te voldoen (want iedereen wil natuurlijk YouTube op z'n TV).

• Cardwizard
Puck schreef op donderdag 16 februari 2017 @ 13:49:
[...]

Klopt, maar de vraag is wie de YouTube app heeft gemaakt ;) Kan prima zijn dat LG dit op zich heeft genomen om aan de vraag te voldoen (want iedereen wil natuurlijk YouTube op z'n TV).
Lijkt me Google , staat er ook bij trouwens

• Puck
Treevium schreef op donderdag 16 februari 2017 @ 13:53:
[...]

Lijkt me Google , staat er ook bij trouwens
Had net ook even gekeken en klopt inderdaad :) Allemaal Google lastig vallen!

• D_V
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 27-01 14:53

D_V

wally21 schreef op donderdag 16 februari 2017 @ 11:08:

Is eerder besproken hier maar de Nederlandse modellen hebben ook lichtsensors.
Zie hieronder ;)
Ja, ik weet het, maar op hifi-forum.de blijven ze er heilig van overtuigd dat de V-versie geen lichtsensor heeft.

http://www.hifi-forum.de/...q=sensor+unterschied+oled

:)

• zwembroek
ionn schreef op donderdag 16 februari 2017 @ 11:53:
[...]

5% gray op mijn 55B6. (1e dag) (oled light 100)

5% gray op mijn 55B6 (1e dag) (oled light 20)

5% gray op mijn 55b6 (2e dag) (oled light 100)

Ziet er heel erg goed uit!
Ik zal morgen avond ook even opnieuw wat foto's maken en posten.
Het lijkt er bij jou op dat het beeld steeds beter wordt!

• Cardwizard
D_V schreef op donderdag 16 februari 2017 @ 14:08:
[...]

Ja, ik weet het, maar op hifi-forum.de blijven ze er heilig van overtuigd dat de V-versie geen lichtsensor heeft.

http://www.hifi-forum.de/...q=sensor+unterschied+oled

:)
Als er een sensor is dan zou er toch een instelling voor moeten zijn ?

De "oogcomfortmodus" zegt alleen kleurtemperatuur aan te passen , verder zou ik niet weten welke instelling ?

• ion
  • Niet online

ion

zwembroek schreef op donderdag 16 februari 2017 @ 14:45:
[...]

Ziet er heel erg goed uit!
Ik zal morgen avond ook even opnieuw wat foto's maken en posten.
Het lijkt er bij jou op dat het beeld steeds beter wordt!
Jaa ben zeer tevreden, eerste dag zag je een iets donkere plek, maar dat is al stukke minder geworden en het scherm is meer uniform nu. Ik las op AVforums dat iemand dat ook had en in de loop der tijd het beter werd. Ik heb ook twee keer clear panel noise gebruikt, ik denk dat dit ook deels invloed heeft gehad.

Wat ik wel merk is dat tussen oled light 0 en 19 het scherm veel minder uniform is. Bij oled light 0 is het zelfs dat de buitenranden feller zijn. Ervaren anderen dit ook? (gebeurt alleen bij 5% grayscale)

• zwembroek
Wat is clear panel noise? Zit dat op de tv?

Verwijderd

ionn schreef op donderdag 16 februari 2017 @ 15:08:
[...]

Jaa ben zeer tevreden, eerste dag zag je een iets donkere plek, maar dat is al stukke minder geworden en het scherm is meer uniform nu. Ik las op AVforums dat iemand dat ook had en in de loop der tijd het beter werd. Ik heb ook twee keer clear panel noise gebruikt, ik denk dat dit ook deels invloed heeft gehad.

Wat ik wel merk is dat tussen oled light 0 en 19 het scherm veel minder uniform is. Bij oled light 0 is het zelfs dat de buitenranden feller zijn. Ervaren anderen dit ook? (gebeurt alleen bij 5% grayscale)
De uniformiteit op mijn Samsung ks7000 was echt slecht. Ik had vooral last van DSE tijdens het kijken van voetbal en spelen van Fifa 17. Het toestel heb ik geretourneerd en ik wil nu gaan voor een LG B6. Ik zie nu dat in de eerder geposte foto's de uniformiteit ook niet helemaal top is, ondervinden jullie last van DSE/banding bij het kijken van voetbal, Fifa 17 of andere content?

• zwembroek
Verwijderd schreef op donderdag 16 februari 2017 @ 15:31:
[...]

. Ik zie nu dat in de eerder geposte foto's de uniformiteit ook niet helemaal top is, ondervinden jullie last van DSE/banding bij het kijken van voetbal, Fifa 17 of andere content?
Ik heb absoluut geen banding bij voetbal of PES. Naar naar welke foto's refereer je? Naar die van ionn?
Zo ja, een beter scherm dan ionn krijg je niet met de 6 serie.

Verwijderd

zwembroek schreef op donderdag 16 februari 2017 @ 15:38:
[...]

Ik heb absoluut geen banding bij FIFA of PES. Maar naar welke foto's refereer je? Naar die van ionn?
Zo ja, een beter scherm dan ionn krijg je niet met de 6 serie.
Ok, top! Dat was mijn grootste ergernis.

Ik refereerde inderdaad naar de foto's van ionn, was bang dat je die plekken ook ziet wanneer er bijvoorbeeld een voetbalveld getoond wordt.

[ Voor 48% gewijzigd door Verwijderd op 16-02-2017 15:44 ]

Aangezien we panelen aan het vergelijken zijn op uniformiteit etc en er duidelijk een verschil te zien is na enige tijd van gebruik wil ik meegeven uit te kijken met de 'CLEAR PANEL NOISE' functie. Deze is niet bedoeld om het beeld meer uniform te maken. Het kan zijn dat het een verbeterend effect heeft, maar het kan er ook slechter van worden. Deze functie is bedoeld om heftige image retention weg te werken en de TV heeft een eigen ingebakken schema voor compensation cycles.

• Matizovic
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 22-01 15:00
Verwijderd schreef op donderdag 16 februari 2017 @ 15:43:
[...]

Ok, top! Dat was mijn grootste ergernis.

Ik refereerde inderdaad naar de foto's van ionn, was bang dat je die plekken ook ziet wanneer er bijvoorbeeld een voetbalveld getoond wordt.
Op mijn B6 zien voetbalvelden er echt geheel strak uit.

• zwembroek
Major_ton schreef op donderdag 16 februari 2017 @ 15:49:
Aangezien we panelen aan het vergelijken zijn op uniformiteit etc en er duidelijk een verschil te zien is na enige tijd van gebruik wil ik meegeven uit te kijken met de 'CLEAR PANEL NOISE' functie. Deze is niet bedoeld om het beeld meer uniform te maken. Het kan zijn dat het een verbeterend effect heeft, maar het kan er ook slechter van worden. Deze functie is bedoeld om heftige image retention weg te werken en de TV heeft een eigen ingebakken schema voor compensation cycles.
Goed dat je dit even vermeld! Had zo kunnen zijn dat ik het een paar keer had uitgevoerd. :P
(Niet omdat mijn scherm het nodig heeft, maar gewoon omdat het kan.)

Wat is de inwerkingstijd van een oled, 100 uur toch? En daarna veranderd er niks meer?

zwembroek schreef op donderdag 16 februari 2017 @ 16:22:
[...]

Goed dat je dit even vermeld! Had zo kunnen zijn dat ik het een paar keer had uitgevoerd. :P
(Niet omdat mijn scherm het nodig heeft, maar gewoon omdat het kan.)

Wat is de inwerkingstijd van een oled, 100 uur toch? En daarna veranderd er niks meer?
Wat ik begrepen heb is dat OLED panelen de eerste 4.000 (ja vierduizend) uur kunnen fluctueren wat de uniformiteit betreft. Tijdens de eerste 100 uur gebeurt er wel het meeste inderdaad.

• JSTPS
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 12:30
Clear panel noise heeft bij mijn 55e6v de kleuren gecorrigeerd.

Uit de doos had de e6 met de meest correcte instellingen (warm2, alles uit etc) een behoorlijke green push. Ik was een dag lang de kleuren aan het corrigeren. De volgende dag heb ik de tv "clear panel noise" laten draaien, en vond het beeld later wel erg rood. Hierna heb ik de kleuren weer teruggezet op de standaardwaarden en klopten ze weer. Soms heeft de functie dus wel zin, maar ik denk dat dit met de automatische cycles uiteindelijk ook was gebeurd.
JSTPS schreef op donderdag 16 februari 2017 @ 16:31:
Clear panel noise heeft bij mijn 55e6v de kleuren gecorrigeerd.

Uit de doos had de e6 met de meest correcte instellingen (warm2, alles uit etc) een behoorlijke green push. Ik was een dag lang de kleuren aan het corrigeren. De volgende dag heb ik de tv "clear panel noise" laten draaien, en vond het beeld later wel erg rood. Hierna heb ik de kleuren weer teruggezet op de standaardwaarden en klopten ze weer. Soms heeft de functie dus wel zin, maar ik denk dat dit met de automatische cycles uiteindelijk ook was gebeurd.
Vooral dit stukje was heel belangrijk ;) "Het kan zijn dat het een verbeterend effect heeft, maar het kan er ook slechter van worden."

Eerdat ik achter de functie van 'Clear Panel Nois' kwam had ik er trouwens zelf ook 4 keer gebruik van gemaakt (oeps), zonder veel succes overigens. Ik moet wel eerlijk zeggen dat ik meteen uit de doos al een erg mooi uniform paneel kreeg voor OLED begrippen.

'Clear Panel Noise' is best een erg agressieve methode om rententie te verwijderen en dus in die zin niet al te best voor de TV bij veelvuldig gebruik.

• road rebel
  • Laatst online: 25-01 09:18
Major_ton schreef op donderdag 16 februari 2017 @ 10:45:
[...]

Kan je staven hoe ARC werd verbeterd in de HDMI2.0b norm?

Er zijn nl. TVs die met HDMI 1.4 en HDMI 2.0(a) in staat zijn om Dolby Atmos (via DD+, niet Dolby True HD) over ARC te sturen. vb: Vizio, Sony. Daarom lijkt het mij meer als een chipset beperking dan als beperking van het ARC channel op zich (die in HDMI2.0b voor zover ik weet onveranderd bleef aan 6Mbps, net zoals in de vorige HDMI versies).

De originele specs (zoals voorzien door HDMI forum) was het vervangen van de toslink door de ARC, dus max 16-bit 2 channel LPCM @ 48Khz over HDMI pin 14&19.
Dit is ook door vele chipproducenten zo begrepen en ondersteund (vb. deze schema van een HDMI ARC TOSLINk board van Analog Devices. Dat is de chipproducent van HDMI boards die je in heel wat AV receivers terug vond).

[ Voor 50% gewijzigd door road rebel op 16-02-2017 17:04 ]

• LOTG
road rebel schreef op donderdag 16 februari 2017 @ 16:47:
[...]

Er zijn ook TVs die met HDMI 1.4 en HDMI 2.0(a) in staat zijn om Dolby Atmos (via DD+, niet Dolby True HD) over ARC sturen. Vizio, Sony.
Hoe werkt dat dan? Dan moet de ontvangende kant toch ook weten wat hij krijgt en dat het kan?
Als die een DD+ stream krijgt gaat die dat toch niet als Atmos stream behandelen.
De reden er voor is ook simpel: Bandbreedte.

ARC support dezelfde formaten als S/PDIF, en volgens mij support die al geen DD+. HD formaten worden ook niet ondersteunt en volgens mij valt ATMOS onder die formaten.

[ Voor 18% gewijzigd door LOTG op 16-02-2017 16:56 ]

• StealthyPeanut
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 27-01 16:32
Major_ton schreef op donderdag 16 februari 2017 @ 16:29:
[...]

Wat ik begrepen heb is dat OLED panelen de eerste 4.000 (ja vierduizend) uur kunnen fluctueren wat de uniformiteit betreft. Tijdens de eerste 100 uur gebeurt er wel het meeste inderdaad.
Dat is nogal een tijd :/ . Stel dat je 5u per dag tv kijkt, elke dag, dan ben je 800 dagen onderweg.

Is de verwachting wel dat dit minder gaat worden bij toekomstige modellen?

• invincible30
  • Laatst online: 21-01 22:49

invincible30

Psn: pelter29

Ik ben steeds minder tevreden over de uniformiteit van mijn 55b6.
Niet qua banding maar qua tinting.
Links en rechts zit er een duidelijke groene tint.
Vooral zichtbaar bij witte en zandkleurige beelden.
Ook bij voetbal zijn de zijkanten vh paneel koeler van tint.

Ik word er een beetje moe van. Ik probeer het te negeren maar als het eenmaal opvalt :-(

Mijn vorige 910v had dan weer een rode vlekken aan beide kanten.

Kan me niet voorstellen dat ik de enige ben die dit heeft?
Of heb ik echt zoveel pech?

Ik zal audiovision inlichten. Maar ik heb er een hard hoofd in dat ze willen omruilen.

https://www.dropbox.com/s...AABu230Qi3cKzPldZIUuzNYPa
Pagina: 1 ... 62 ... 112 Laatste

Let op:
Dit topic is bedoeld om te discussiëren over OLED televisies; de techniek, voordelen, nadelen, instellingen, etc.

We hebben sinds kort ook een merkspecifiek topic voor LG: [LG OLED] Ervaringen & Discussie. Hier dus geen posts meer betreffende LG.

Als je op zoek bent naar de laatste aanbiedingen kun je een kijkje nemen in \[Prijs-discussie] OLED Televisies. Als je op zoek bent naar persoonlijk aankoopadvies, kun je een topic starten in Consumentenelektronica Aankoopadvies.