Verwijderd schreef op vrijdag 17 februari 2017 @ 08:25:
[...]
Ideaal

Gisteravond direct mee aan de slag gegaan. Waar me wel is opgevallen is de 'Picture Mode' bij de DV / HDR10 content. Volgens jouw tabel staat die op 'ISF Expert bright / dark' ingesteld, maar bij HDR10 content kan ik enkel kiezen tussen 'HDR-levendig', 'HDR-helder' en 'HDR-standaard'. Bij DV content kan ik enkel kiezen tussen 'Levendig', 'Film helder' en 'Film standaard'.
Ik heb vooralsnog de setting op 'HDR-helder' en 'Film helder' gezet. 'Levendig' vind ik té, 'Standaard' vind ik donker/flets. Vervolgens kan ik bij DV wel kiezen voor 'Warm2', maar bij HDR10 moet ik de kleurtemperatuur handmatig (WXX / KXX) instellen.
Welke Picture Mode gebruik jij en welke kleurtemperatuurinstelling is gelijk aan Warm2?
Goed opgemerkt van de HDR settings, dat was een foutje inderdaad en is gecorrigeerd!
PUCK zit ook niet stil zo te zien en brengt ons een hoop nuttige info. Zo ben ik nu nog even verder gaan kijken naar de HDR settings en ben ik nu van de 'bright' opties afgestapt. Voor Dolby Vision maakt het eigenlijk niet uit of je Movie Bright of Movie Dark kiest, beide zijn gelijk in te stellen en daardoor dus goed te gebruiken voor een overdag- en avondstand door de OLED Light setting aan te passen.
HDR10 is echter een ander verhaal aangezien 'HDR standard' en 'HDR bright' echt andere settings zijn. Het is nieuw voor mij dat er met 'HDR standard' meer valt in te stellen, maar ik maak er graag gebruik van
Voor zowel Dolby Vision als HDR10 is het lastig om een kleurtemperatuur te kiezen. De gebruikelijke opties zijn aanwezig (cool, medium, warm1, warm2 en warm3) en hoe koeler de setting hoe hoger de peak brightness ligt en dat is voor HDR wel zo leuk! Helaas wat de kleurechtheid betreft is bij HDR content de Warm3 setting het meest kleur accuraat. Warm3???!!! Ja Warm3, sorry...
Het is makkelijk te testen als je de HDR Demo LG Chess hebt. In het begin staar er een dame in een jurk en als je het filmpje op pauze zet zoals op het onderstaande plaatje, dan zal je zien dat haar huidstint alleen klopt bij de Warm3 setting. Warm2 kan nog net, maar bij een koelere setting lijkt ze wel dood..!
Ik heb ervoor gekozen om wat aan helderheid in te leveren en te kiezen voor de juiste kleuren, maar voel je vrij om dit naar eigen voorkeur aan te passen, zoals eigenlijk voor alle settings geldt.
[
Voor 7% gewijzigd door
Major_ton op 17-02-2017 14:26
]
Some infinities are bigger than others.