• wally21
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 17-12 11:47

wally21

psn: Wally224

invincible30 schreef op donderdag 16 februari 2017 @ 16:59:
Ik ben steeds minder tevreden over de uniformiteit van mijn 55b6.
Niet qua banding maar qua tinting.
Links en rechts zit er een duidelijke groene tint.
Vooral zichtbaar bij witte en zandkleurige beelden.
Ook bij voetbal zijn de zijkanten vh paneel koeler van tint.

Ik word er een beetje moe van. Ik probeer het te negeren maar als het eenmaal opvalt :-(

Mijn vorige 910v had dan weer een rode vlekken aan beide kanten.

Kan me niet voorstellen dat ik de enige ben die dit heeft?
Of heb ik echt zoveel pech?

Ik zal audiovision inlichten. Maar ik heb er een hard hoofd in dat ze willen omruilen.

https://www.dropbox.com/s...AABu230Qi3cKzPldZIUuzNYPa
Als je wat pagina's teug kijkt kan je foto's van mijn groene tint zien. Volgens LG is dat inherent aan de oled techniek en doen ze er niks aan. Echter na aandringen komen ze nu morgen tussen 12:00 en 16:00 bij mij thuis kijken om het te beoordelen (ook een aantal defecte pixels).

Maar het is wat je al zegt, mega storend is het niet maar zodra je weet dat her er zit blijft het je opvallen ;)

Morgen dus vanuit mijn kant een update 8)

• invincible30
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 15-12 23:45

invincible30

Psn: pelter29

wally21 schreef op donderdag 16 februari 2017 @ 17:02:
[...]

Als je wat pagina's teug kijkt kan je foto's van mijn groene tint zien. Volgens LG is dat inherent aan de oled techniek en doen ze er niks aan. Echter na aandringen komen ze nu morgen tussen 12:00 en 16:00 bij mij thuis kijken om het te beoordelen (ook een aantal defecte pixels).

Maar het is wat je al zegt, mega storend is het niet maar zodra je weet dat her er zit blijft het je opvallen ;)

Morgen dus vanuit mijn kant een update 8)
Jouw foto's had ik ook gezien ja.
Vind ik ook niet acceptabel die tint.

Ik ben benieuwd wat ze er bij jou aan gaan doen.
invincible30 schreef op donderdag 16 februari 2017 @ 16:59:
Ik ben steeds minder tevreden over de uniformiteit van mijn 55b6.
Niet qua banding maar qua tinting.
Links en rechts zit er een duidelijke groene tint.
Vooral zichtbaar bij witte en zandkleurige beelden.
Ook bij voetbal zijn de zijkanten vh paneel koeler van tint.

Ik word er een beetje moe van. Ik probeer het te negeren maar als het eenmaal opvalt :-(

Mijn vorige 910v had dan weer een rode vlekken aan beide kanten.

Kan me niet voorstellen dat ik de enige ben die dit heeft?
Of heb ik echt zoveel pech?

Ik zal audiovision inlichten. Maar ik heb er een hard hoofd in dat ze willen omruilen.

https://www.dropbox.com/s...AABu230Qi3cKzPldZIUuzNYPa
Mijn paneel heeft ook enige last van tinting, al was het in het begin erger dan nu (ik zit nu denk ik rond de 300 uur met mijn 65B6). Bij mij is het linker deel wat warmer van tint en naar rechts wat koeler, maar met normaal kijken is het echt te verwaarlozen. Bij jou is het wel storend te noemen inderdaad. Heb je er net zoveel last van als je vanuit eenzelfde hoek kijkt, maar van onderaf?
StealthyPeanut schreef op donderdag 16 februari 2017 @ 16:58:
[...]

Dat is nogal een tijd :/ . Stel dat je 5u per dag tv kijkt, elke dag, dan ben je 800 dagen onderweg.

Is de verwachting wel dat dit minder gaat worden bij toekomstige modellen?
Het meeste gebeurt in de eerste 100 uur, daarna nemen de 'veranderingen' geleidelijk af en na z'on 4.000 uur zou alles wal gestabiliseerd moeten zijn. Ik denk, maar ik zeg het voorzichtig, dat na 300 uur tot 4.000 uur de verschillen maximaal 5% zullen zijn, dus stel je er niet teveel bij voor. 5% over 3.700 uur is aardig te verwaarlozen.

[ Voor 21% gewijzigd door Major_ton op 16-02-2017 17:17 ]

Some infinities are bigger than others.

• Puck
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 18:56
Uniformiteit zal op geen enkel scherm perfect zijn. Als het echter opvalt bij normale content zou ik zeker het model omruilen of bij LG aan de bel trekken.

Dit is trouwens de reden waarom ik niet naar 5% grijs schermen e.d. ga zitten staren: daarna heb je een gevalletje "can't be unseen".

Bij (opstart)schermen met egale vlakken zie ik op mijn B6 overigens geen tinting. Blijft een beetje een loterij maar je moet er naar mijn mening ook niet naar gaan zitten zoeken, want dan ga je het geheid vinden.

Arrived anxious, left bored

• ion
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

ion

Major_ton schreef op donderdag 16 februari 2017 @ 16:39:
[...]

Vooral dit stukje was heel belangrijk ;) "Het kan zijn dat het een verbeterend effect heeft, maar het kan er ook slechter van worden."

Eerdat ik achter de functie van 'Clear Panel Nois' kwam had ik er trouwens zelf ook 4 keer gebruik van gemaakt (oeps), zonder veel succes overigens. Ik moet wel eerlijk zeggen dat ik meteen uit de doos al een erg mooi uniform paneel kreeg voor OLED begrippen.

'Clear Panel Noise' is best een erg agressieve methode om rententie te verwijderen en dus in die zin niet al te best voor de TV bij veelvuldig gebruik.
Goed dat je het zegt ;) Was zelf ook niet van plan om het nog vaker te doen.
Major_ton schreef op donderdag 16 februari 2017 @ 17:12:
[...]

Mijn paneel heeft ook enige last van tinting, al was het in het begin erger dan nu (ik zit nu denk ik rond de 300 uur met mijn 65B6). Bij mij is het linker deel wat warmer van tint en naar rechts wat koeler, maar met normaal kijken is het echt te verwaarlozen. Bij jou is het wel storend te noemen inderdaad. Heb je er net zoveel last van als je vanuit eenzelfde hoek kijkt, maar van onderaf?

[...]

Het meeste gebeurt in de eerste 100 uur, daarna nemen de 'veranderingen' geleidelijk af en na z'on 4.000 uur zou alles wal gestabiliseerd moeten zijn. Ik denk, maar ik zeg het voorzichtig, dat na 300 uur tot 4.000 uur de verschillen maximaal 5% zullen zijn, dus stel je er niet teveel bij voor. 5% over 3.700 uur is aardig te verwaarlozen.
Wat verandert er dan? Uniformiteit of kleuren? Zou je dat verder kunnen toelichten?

[ Voor 38% gewijzigd door ion op 16-02-2017 18:38 ]

• invincible30

invincible30

Major_ton schreef op donderdag 16 februari 2017 @ 17:12:
[...]

[...]

De tint is vanaf een hoek nog sterker waar te nemen.
Elk toestel heeft wel een beetje een tint dat, maar als het in normaal beeldmateriaal duidelijk te zien is dan is het storend.

Audiovision heeft zojuist telefonisch contact met mij opgenomen naar aanleiding van mijn mail met foto's vd tint. Hij gaat lg Nederland inlichten om een monteur langs te sturen hier.
Hij gaat uit van een goede afloop.
Dus hopelijk toestel wisseling ter plaatse.

Update :

Mail gehad van ce repair services.
Heb al een reparatie nummer gekregen in hun systeem.
Wordt nog gecontacteerd voor vervolgstappen.

Dus wel positief dit.

[ Voor 6% gewijzigd door invincible30 op 16-02-2017 20:26 ]

• road rebel
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 18-12 22:23
LOTG schreef op donderdag 16 februari 2017 @ 16:50:
[...]

Hoe werkt dat dan? Dan moet de ontvangende kant toch ook weten wat hij krijgt en dat het kan?
Precies, dat gebeurt tijdens de HDMI handshake. (itt. toslink waar er geen negociation gebeurt).
Als die een DD+ stream krijgt gaat die dat toch niet als Atmos stream behandelen.
De reden er voor is ook simpel: Bandbreedte.
Dolby labs heeft een Atmos versie gemaakt voor broadcast en streaming op basis van DD+.
Bron: https://www.dolby.com/us/...-for-the-home-theater.pdf
ARC support dezelfde formaten als S/PDIF, en volgens mij support die al geen DD+.
Naargelang de implementatie, (volg je letterlijk de HDMI specs en tap je jouw ARC van de toslink af zoals dat in het verleden gebeurde of gebruik je specifieke boards), kan ARC perfect Dolby Digital + (E-AC3) aan. En dus ook de embedded Atmos meta-data. Dat was eerst niet zo bedoeld binnen de HDMI1.4 norm (48kHz), maar omdat de bandbreedte zelfs voldoende was voor 192kHz (DD+) lukt dat dus. Op voorwaarde dat de chipset het ondersteunt. Er is trouwens ook anekdotische melding van 96kHz en zelfs 192kHz over toslink, maar dat is een ander verhaal.

Zie ook de FAQ van Sony hierover:
http://helpguide.sony.net...ontents/TP0001112755.html

• Raziel
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 29-10 20:04
Puck schreef op donderdag 16 februari 2017 @ 17:57:
Uniformiteit zal op geen enkel scherm perfect zijn. Als het echter opvalt bij normale content zou ik zeker het model omruilen of bij LG aan de bel trekken.

Dit is trouwens de reden waarom ik niet naar 5% grijs schermen e.d. ga zitten staren: daarna heb je een gevalletje "can't be unseen".

Bij (opstart)schermen met egale vlakken zie ik op mijn B6 overigens geen tinting. Blijft een beetje een loterij maar je moet er naar mijn mening ook niet naar gaan zitten zoeken, want dan ga je het geheid vinden.
Amen. Ik had een sharp die ik prima vond, tot ik twee donkere banen in het beeld zag (alleen als het beeld egaal was). Ik ben blij met mijn B6. Ik speel wat met de settings zoals die hier in forum staan, maar persoonlijk vind ik die te 'geel'. Eigenlijk staat de mijne nu stock, alleen de sharpness en brightness wat omlaag. Ik ga zeker niet zitten zoeken naar dode pixels of egale vlakken aanzetten om te kijken of er last is van banding of tinting. Ik weet nu al dat ik me ga ergeren aan evt. gebreken die ik zou zien.

• Resinman
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 02-12 08:58

• Ambition88
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 13:45
Ik vind OLED echt mooie tv's maar bij seconde 34 bijv, als die donkere man in beeld is, ik zie zijn hele gezicht amper omdat zwart zwart is neem ik aan, dat lijkt mij ook niet prettig kijken als het ten koste gaat van de details? :?

Weet niet waarom maar als ik voor een OLED ga, geef ik toch de voorkeur aan een panasonic. Ik vind ze altijd kwalitatief gezien, goed spul maken. :)

[ Voor 16% gewijzigd door Ambition88 op 17-02-2017 01:17 ]

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
Ambition88 schreef op vrijdag 17 februari 2017 @ 00:38:
[...]
Ik vind OLED echt mooie tv's maar bij seconde 34 bijv, als die donkere man in beeld is, ik zie zijn hele gezicht amper omdat zwart zwart is neem ik aan, dat lijkt mij ook niet prettig kijken als het ten koste gaat van de detail? :?
Een donkere man? Er staan er 10 in beeld, en ze hebben allemaal sproeten, maar ik heb het filmpje bekeken op een LCD, dat zal het verschil zijn :+

Testing, one, two ...

Die transparante tv is wel vet. Maar dat is enkel een prototype neem ik aan.

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Verwijderd

Major_ton schreef op donderdag 16 februari 2017 @ 11:36:
*Settings*

Voor de compleetheid post ik hier ook de instellingen en vragen en/of opmerkingen zijn altijd welkom.
Ideaal _/-\o_ Gisteravond direct mee aan de slag gegaan. Waar me wel is opgevallen is de 'Picture Mode' bij de DV / HDR10 content. Volgens jouw tabel staat die op 'ISF Expert bright / dark' ingesteld, maar bij HDR10 content kan ik enkel kiezen tussen 'HDR-levendig', 'HDR-helder' en 'HDR-standaard'. Bij DV content kan ik enkel kiezen tussen 'Levendig', 'Film helder' en 'Film standaard'.

Ik heb vooralsnog de setting op 'HDR-helder' en 'Film helder' gezet. 'Levendig' vind ik té, 'Standaard' vind ik donker/flets. Vervolgens kan ik bij DV wel kiezen voor 'Warm2', maar bij HDR10 moet ik de kleurtemperatuur handmatig (WXX / KXX) instellen.

Welke Picture Mode gebruik jij en welke kleurtemperatuurinstelling is gelijk aan Warm2?

• M@cer
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 20:52
Sinds gisteren ook de 65" B versie aan de muur hangen, wat een schitterend apparaat.

NU alleen aan het klooien met de inputs en HDMI ARC..

Situatie op dit moment

Denon X3000 Receiver <-> HDMI 2 LG Oled
Mijn Horizon Box en Xbox ONE zitten aangesloten op de HDMI switch van de Denon.

Is het nu mogelijk om mijn Horizon Box en Xbox One beide in het input menu te krijgen van de LG en wanneer ik dan voor 1 van beide kies de juiste input op mijn receiver wordt aangegeven??

Of moet ik alles op mijn TV aansluiten en dus meerdere kabels langs de muur naar mijn TV laten gaan, wat eigenlijk niet mijn voorkeur heeft?

Shut up Legs, keep moving...... - https://www.strava.com/athletes/505504 / www.eigenwijzetriathlon.nl

• Puck
Verwijderd schreef op vrijdag 17 februari 2017 @ 08:25:
[...]

Ideaal _/-\o_ Gisteravond direct mee aan de slag gegaan. Waar me wel is opgevallen is de 'Picture Mode' bij de DV / HDR10 content. Volgens jouw tabel staat die op 'ISF Expert bright / dark' ingesteld, maar bij HDR10 content kan ik enkel kiezen tussen 'HDR-levendig', 'HDR-helder' en 'HDR-standaard'. Bij DV content kan ik enkel kiezen tussen 'Levendig', 'Film helder' en 'Film standaard'.

Ik heb vooralsnog de setting op 'HDR-helder' en 'Film helder' gezet. 'Levendig' vind ik té, 'Standaard' vind ik donker/flets. Vervolgens kan ik bij DV wel kiezen voor 'Warm2', maar bij HDR10 moet ik de kleurtemperatuur handmatig (WXX / KXX) instellen.
Welke Picture Mode gebruik jij en welke kleurtemperatuurinstelling is gelijk aan Warm2?
Klopt dat je hiervoor specifiek HDR/DV modes krijgt. De "standaard" modus biedt de meeste tweak-mogelijkheden en ik weet zeker dat je deze ook meer in de buurt van "helder" kunt krijgen: je hebt dan wel meer controle.

De temperatuur is hier ook beter in te stellen. Simpel ezelsbruggetje: W10 = Warm1, W20 = Warm2, K10 = Koud1, etcetera. :)

Verwijderd

Puck schreef op vrijdag 17 februari 2017 @ 08:47:
[...]

Klopt dat je hiervoor specifiek HDR/DV modes krijgt. De "standaard" modus biedt de meeste tweak-mogelijkheden en ik weet zeker dat je deze ook meer in de buurt van "helder" kunt krijgen: je hebt dan wel meer controle.

De temperatuur is hier ook beter in te stellen. Simpel ezelsbruggetje: W10 = Warm1, W20 = Warm2, K10 = Koud1, etcetera. :)
Bedankt voor de tip! Welke instellingen hanteer jij voor DV / HDR10 content?

• Puck
Verwijderd schreef op vrijdag 17 februari 2017 @ 09:08:
[...]

Bedankt voor de tip! Welke instellingen hanteer jij voor DV / HDR10 content?
Eerlijk antwoord: ik heb HDR/DV nog niet goed afgesteld omdat ik amper/geen HDR content kijk. Het aanbod wat er is vind ik nog niet echt interessant. Ik heb geen Netflix e.d. :)

Ik speel wel games met HDR.

[ Voor 3% gewijzigd door Puck op 17-02-2017 09:19 ]

Verwijderd

Puck schreef op vrijdag 17 februari 2017 @ 09:17:
[...]

Eerlijk antwoord: ik heb HDR/DV nog niet goed afgesteld omdat ik amper/geen HDR content kijk. Het aanbod wat er is vind ik nog niet echt interessant. Ik heb geen Netflix e.d. :)

Ik speel wel games met HDR.
Begrijpelijk. Ik heb - behalve de bekende demo's - ook nog geen (toegang tot) HDR content, maar vind het wel leuk om met die demo's het maximale uit de televisie te halen om te zien wat er mogelijk is :)

Ik was van plan om met HDR games te wachten totdat de update er is, of is het nu ook prima speelbaar? Welke instellingen hanteer jij voor HDR gaming?

• Mike86
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 21-08-2023
Mensen met een 55/65B6 als jullie strak langs de bovenrand van de TV kijken hebben jullie dan ook het idee dat deze niet kaarsrecht loopt?

• Puck
Verwijderd schreef op vrijdag 17 februari 2017 @ 09:49:
[...]

Begrijpelijk. Ik heb - behalve de bekende demo's - ook nog geen (toegang tot) HDR content, maar vind het wel leuk om met die demo's het maximale uit de televisie te halen om te zien wat er mogelijk is :)

Ik was van plan om met HDR games te wachten totdat de update er is, of is het nu ook prima speelbaar? Welke instellingen hanteer jij voor HDR gaming?
Het is nu naar mijn mening ook prima speelbaar. Wellicht als je high-level multiplayer shooters speelt niet, maar ik zou zeggen: probeer het eens. Ik heb mijn settings nu niet bij de hand, kan ze morgen wel posten.
Mike86 schreef op vrijdag 17 februari 2017 @ 09:54:
Mensen met een 55/65B6 als jullie strak langs de bovenrand van de TV kijken hebben jullie dan ook het idee dat deze niet kaarsrecht loopt?
Ja, dat krijg je als het per see zo dun mogelijk moet...

• Cardwizard
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 20:44
Mike86 schreef op vrijdag 17 februari 2017 @ 09:54:
toen ik dat zag dacht ik ook : SHIT dat is niet goed gegaan met ophangen ..... gelukkig "hoort" dat zo :+

• LOTG
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 18-12 18:36
[...]

Of het prima speelbaar is zul je zelf moeten beslissen, de ene vind van wel de andere van niet. Ik vind het prima te spelen, en merk ook eigenlijk geen lag.

Andere mensen vinden het bloed irritant en kunnen er niet mee overweg, dus je zult even moeten testen in welke groep je valt.

Als je er echt op gaat zitten letten zul je het waarschijnlijk wel merken of als je spellen speelt die frame preciesie vereisen.

• rajackar
  • Laatst online: 23-12 13:46

rajackar

Blood Minister

Puck schreef op vrijdag 17 februari 2017 @ 10:01:
[...]

Het is nu naar mijn mening ook prima speelbaar. Wellicht als je high-level multiplayer shooters speelt niet, maar ik zou zeggen: probeer het eens. Ik heb mijn settings nu niet bij de hand, kan ze morgen wel posten.
Mee eens. Al moet ik wel zeggen dat ik nu voornalelijk RE7 speel in HDR en dat is niet bepaald een snelle game.
Ik hoop wel dat die update snel eens uit komt. Niet dat het per se nodig is maar lager is altijd beter ;)

Shrouded by night, but with steady stride. Colored by blood, but always clear of mind. - AMD 9800X3D - Asus RTX 5090 Astral - PS5

• ion
  • Niet online

ion

Hopelijk fixen ze de volgende dingen met de aankomende update:

- HDR Game mode, zonder screen tearing op het onderste deel van het scherm
- Lagere input lag
- Microstutters issues verbeteren met name op 1080i50hz
- Motion control dat niet goed werkt
- Sound buzzing

• Raziel
[...]

Inputlag heeft m.i. alleen betrekking op de beeldverbeteraars. Als je die allemaal uitzet, zal je de daar het minste last van hebben. De beeldinstellingen kan je naar smaak instellen zonder dat het invloed heeft op de playabilty (tenzij je alles max of juist min zet, want dan zie je niks meer ;) ).

Ik heb alleen The Last Guardian in HDR gespeeld. Had geen last van de inputlag. De controls/camerahoeken in die game zijn sowieso een draak, daar had ik meer last van dan dat ik het idee had dat ik m'n controller bewoog en de game aanzienlijk later reageerde. Vond alleen het beeld flets. Op het moment dat je buiten bent ligt er een grijze waas over het beeld, op te lossen door je brightness omlaag te zetten, maar dan zie je echt geen donder meer als je ergens binnen rondloopt.

Non-HDR games zien er prima uit, dus tot ik een andere HDR game heb kan ik nog weinig over zeggen.

• Puck
ionn schreef op vrijdag 17 februari 2017 @ 11:35:
Hopelijk fixen ze de volgende dingen met de aankomende update:

- HDR Game mode, zonder screen tearing op het onderste deel van het scherm
- Lagere input lag
- Microstutters issues verbeteren met name op 1080i50hz
- Motion control dat niet goed werkt
- Sound buzzing
Sound buzzing en lager input lag zijn sowieso (indirect) confirmed fixes die (in een bepaalde firmware) zullen komen. Rest is onduidelijk.

Ik heb wel vermoedens dat de wereldwijde uitrol van de HDR Game Mode vertraging heeft door de screen-tearing die hierdoor is ontstaan en dat willen ze eerst fixen. Maar dat is puur speculatief.

[ Voor 16% gewijzigd door Puck op 17-02-2017 11:40 ]

• rajackar

rajackar

Blood Minister

Puck schreef op vrijdag 17 februari 2017 @ 11:37:
[...]

Sound buzzing en lager input lag zijn sowieso (indirect) confirmed fixes die (in een bepaalde firmware) zullen komen. Rest is onduidelijk.

Ik heb wel vermoedens dat de wereldwijde uitrol van de HDR Game Mode vertraging heeft door de screen-tearing die hierdoor is ontstaan en dat willen ze eerst fixen. Maar dat is puur speculatief.
Ik denk dat je gelijk hebt. Ik vermoed ook dat ze nog één grote update willen doen waarin ze de meeste van deze zaken fixen zodat ze daarna op de 7 serie kunnen focussen.

Shrouded by night, but with steady stride. Colored by blood, but always clear of mind. - AMD 9800X3D - Asus RTX 5090 Astral - PS5

• Raziel
De TV's van 2017 krijgen WebOS 3.5, kunnen ze dat ook upgraden op de serie van 2016?

• rajackar

rajackar

Blood Minister

Raziel schreef op vrijdag 17 februari 2017 @ 13:33:
De TV's van 2017 krijgen WebOS 3.5, kunnen ze dat ook upgraden op de serie van 2016?
In theorie wel maar het is maar de vraag of ze dat gaan doen. In het verleden gebeurde dat niet echt. In dit geval is het ook niet echt iets om over te vallen aangezien de verschillen tussen 3.0 en 3.5 erg klein zijn.
Tussen 2.0 en 3.0 was dat verschil een stuk groter.

Verwijderd schreef op vrijdag 17 februari 2017 @ 08:25:
[...]

Goed opgemerkt van de HDR settings, dat was een foutje inderdaad en is gecorrigeerd!

Afbeeldingslocatie: http://verbruci.nl/wp-content/uploads/2017/02/sdr-hdr-film-oled-b6-v2.jpg

PUCK zit ook niet stil zo te zien en brengt ons een hoop nuttige info. Zo ben ik nu nog even verder gaan kijken naar de HDR settings en ben ik nu van de 'bright' opties afgestapt. Voor Dolby Vision maakt het eigenlijk niet uit of je Movie Bright of Movie Dark kiest, beide zijn gelijk in te stellen en daardoor dus goed te gebruiken voor een overdag- en avondstand door de OLED Light setting aan te passen.

HDR10 is echter een ander verhaal aangezien 'HDR standard' en 'HDR bright' echt andere settings zijn. Het is nieuw voor mij dat er met 'HDR standard' meer valt in te stellen, maar ik maak er graag gebruik van :)

Voor zowel Dolby Vision als HDR10 is het lastig om een kleurtemperatuur te kiezen. De gebruikelijke opties zijn aanwezig (cool, medium, warm1, warm2 en warm3) en hoe koeler de setting hoe hoger de peak brightness ligt en dat is voor HDR wel zo leuk! Helaas wat de kleurechtheid betreft is bij HDR content de Warm3 setting het meest kleur accuraat. Warm3???!!! Ja Warm3, sorry...

Het is makkelijk te testen als je de HDR Demo LG Chess hebt. In het begin staar er een dame in een jurk en als je het filmpje op pauze zet zoals op het onderstaande plaatje, dan zal je zien dat haar huidstint alleen klopt bij de Warm3 setting. Warm2 kan nog net, maar bij een koelere setting lijkt ze wel dood..!

Afbeeldingslocatie: https://i.ytimg.com/vi/2RIDhA9c8qw/maxresdefault.jpg

Ik heb ervoor gekozen om wat aan helderheid in te leveren en te kiezen voor de juiste kleuren, maar voel je vrij om dit naar eigen voorkeur aan te passen, zoals eigenlijk voor alle settings geldt.

[ Voor 7% gewijzigd door Major_ton op 17-02-2017 14:26 ]

• Yellowneck
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Yellowneck

Dure hobby....:\

Puck schreef op vrijdag 17 februari 2017 @ 11:37:
[...]

Ja, laten we hopen dat het niet lang meer duurt. Op AVforums zijn ze ook aardig ongeduldig aan het worden en bestoken ze dagelijks LG met de vraag wanneer de firmware update nou eens komt voor de rest. Meest recente antwoord van LG (India althans, OLED55B6T):

Afbeeldingslocatie: https://www.avforums.com/attachments/lg-png.826262/

Fotogear: Canon EOS RP | Canon 400D + BG-E3 | RF 24-105mm F4.0L | 50mm F1.8 | 17-40mm F4.0L | 70-200mm F4.0L | 100mm F2.8L Macro | 430EX II

• Puck
Yellowneck schreef op vrijdag 17 februari 2017 @ 14:25:
[...]

Ja, laten we hopen dat het niet lang meer duurt. Op AVforums zijn ze ook aardig ongeduldig aan het worden en bestoken ze dagelijks LG met de vraag wanneer de firmware update nou eens komt voor de rest. Meest recente antwoord van LG (India althans, OLED55B6T):

[afbeelding]
Hier anders ook. Ik had die post ook al gelezen maar express niet hier gepost, want het gaat niks uitmaken: de firmware is er als hij er is en ze kunnen roepen wat ze willen, maar gaat alleen maar teleurstellen.

• Puck
Major_ton schreef op vrijdag 17 februari 2017 @ 14:24:
[...]

HDR10 is echter een ander verhaal aangezien 'HDR standard' en 'HDR bright' echt andere settings zijn. Het is nieuw voor mij dat er met 'HDR standard' meer valt in te stellen, maar ik maak er graag gebruik van :)
Ik moet eerlijk toegeven dat dit zo in mijn hoofd zit maar ik er niet echt zeker van ben.

@Major_ton: Je kunt tegenwoordig personen taggen op GoT via @ of
code:
1
[~username]
*O*

Edit: excuses voor de dubbele post

[ Voor 4% gewijzigd door Puck op 17-02-2017 15:15 ]

• ion
  • Niet online

ion

[...]

[afbeelding]
Het duurt ook gewoon best lang.
[...]

[afbeelding]
Zij krijgen dan tenminste een duidelijke reactie. In europa weten ze niks als ik die berichten op AVforums lees.

• wally21

wally21

Nou de monteur is net langs geweest. Enige wat hij heeft gedaan is foto's maken van verschillende testbeelden en live tv. Daarna verschillende info verzameld in het service menu en een aparte aanpassing gemaakt. Hij heeft de compensatie interval van 4 uur naar 2 uur veranderd (blijkbaar op advies van de technische afdeling).

Hij heeft de groene tint gezien maar mag geen uitspraak doen. Maar ik had het idee dat hij van de klacht maar de helft af wist en enkel even wat foto's kwam maken en info verzamelen. De terugkoppeling zou ik weer moeten krijgen via LG. Hij was meer bezig met de defecte pixels dan de groene tint, terwijl dat juist de klacht is waar ik me aan stoor. Heb dat ook bij hem aangegeven.

Nu afwachten op het antwoord van LG. ;)

p.s. CE Repair doet de reparatie en dergelijke in naam van LG voor de geïnteresseerden :)

[ Voor 5% gewijzigd door wally21 op 17-02-2017 15:31 ]

• zwembroek
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 27-12 09:13
Die Chess demo is ook ontzettend mooi trouwens. Maar hoe krijg je die in HDR?

“bet your technical analysis didn’t see this sh*t coming”

• wally21

wally21

zwembroek schreef op vrijdag 17 februari 2017 @ 15:31:
Die Chess demo is ook ontzettend mooi trouwens. Maar hoe krijg je die in HDR?
Hier staat hij tussen:
http://demo-uhd3d.com/categorie.php?tag=hdr

• LOTG
Ik zie dat er weer 2 nieuwe bij zijn, die van NASA ga ik vanavond eens op zetten.

• wally21

wally21

LOTG schreef op vrijdag 17 februari 2017 @ 15:48:
[...]

Ik zie dat er weer 2 nieuwe bij zijn, die van NASA ga ik vanavond eens op zetten.
Klopt die ziet er strak uit _/-\o_
Vooral in het donker. :9~

Die andere is HLG en dus voorlopig niet afspeelbaar op de huidige 6 serie.

[ Voor 12% gewijzigd door wally21 op 17-02-2017 15:50 ]

• zwembroek
Zetten jullie die filmpjes op USB?

• LOTG
Ik wel, ik heb een USB schijf aan de TV hangen.

• Raziel
Kende heel die site niet. Gelijk even leegtrekken, jammer dat hij zo traag is ;)

• invincible30

invincible30

wally21 schreef op vrijdag 17 februari 2017 @ 15:29:
Nou de monteur is net langs geweest. Enige wat hij heeft gedaan is foto's maken van verschillende testbeelden en live tv. Daarna verschillende info verzameld in het service menu en een aparte aanpassing gemaakt. Hij heeft de compensatie interval van 4 uur naar 2 uur veranderd (blijkbaar op advies van de technische afdeling).

Hij heeft de groene tint gezien maar mag geen uitspraak doen. Maar ik had het idee dat hij van de klacht maar de helft af wist en enkel even wat foto's kwam maken en info verzamelen. De terugkoppeling zou ik weer moeten krijgen via LG. Hij was meer bezig met de defecte pixels dan de groene tint, terwijl dat juist de klacht is waar ik me aan stoor. Heb dat ook bij hem aangegeven.

Nu afwachten op het antwoord van LG. ;)

p.s. CE Repair doet de reparatie en dergelijke in naam van LG voor de geïnteresseerden :)
Teleurstellend dat ze niet direct het toestel omruilden.
Had ik wel verwacht. Groene hoek is zo duidelijk zichtbaar en storend.
Ook op mijn toestel.
Wat een gedoe allemaal.

Dinsdag komt een monteur bij mij langs.
Ben benieuwd.

• wally21

wally21

invincible30 schreef op vrijdag 17 februari 2017 @ 16:42:
[...]

Teleurstellend dat ze niet direct het toestel omruilden.
Had ik wel verwacht. Groene hoek is zo duidelijk zichtbaar en storend.
Ook op mijn toestel.
Wat een gedoe allemaal.

Dinsdag komt een monteur bij mij langs.
Ben benieuwd.
Ik wist dat ze enkel kwamen kijken en dus niet meteen er iets aan gingen doen. Maar goed ze gaan zo niet veel meer zien als op de foto's die ik stuurde. Ik dacht dat ze langs kwamen om het in real life te bekijken en beoordelen.

We gaan het zien :)

• invincible30

invincible30

wally21 schreef op vrijdag 17 februari 2017 @ 16:52:
[...]

Ik wist dat ze enkel kwamen kijken en dus niet meteen er iets aan gingen doen. Maar goed ze gaan zo niet veel meer zien als op de foto's die ik stuurde. Ik dacht dat ze langs kwamen om het in real life te bekijken en beoordelen.

We gaan het zien :
Ah ok. Je wist dat ze enkel kwamen kijken dus.
Geen idee hoe het in mijn geval is.

Ik heb ce repair wat foto's opgestuurd en aan de hand daarvan komen ze langs.
Ik zou het zeer vreemd vinden als ze alleen kwamen kijken en foto's maken.
Komt vast goed voor ons beiden.

• superjona
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 27-12 01:51
Ben nu toch aan het twijfelen tussen een B6 en een C6. Beide zijn voor schappelijke prijzen te krijgen.

De B6 heeft volgens RTings een hogere helderheid in HDR, was meteen een van de minpunten van OLED (mindere helderheidswaarden vergeleken met LED) een beetje verzacht. Verder ben ik fan van de gewone platte schermen.

Ik overweeg nu de C6 ook, omdat deze al de HDR Input Lag update heeft gekregen en ik stillestjesaan begin af te vragen of LG nog wel moeite zal doen om de B6 te voorzien van HDR Game mode en toekomstige updates. Als je maanden moet wachten op een update die allang in een ander regio is verschenen, is dat ook niet erg prettig. Verder lijkt 3D me ook aantrekkelijk - hoewel ik het eigenlijk nog nooit heb geprobeerd op een degelijke televisie.

Ik heb begrepen dat de curve van de C6 best meevalt. Wat zijn jullie ervaringen met de curve van de C6 en vinden jullie de helderheid van de C6 oké in HDR-materiaal? Vallen de reflecties mee? Zal de televisie in een woonkamer zetten met een vrij groot raam aan de zijkant en dan kan het misschien al storend worden.

• Raziel
superjona schreef op vrijdag 17 februari 2017 @ 17:27:
Ben nu toch aan het twijfelen tussen een B6 en een C6. Beide zijn voor schappelijke prijzen te krijgen.

De B6 heeft volgens RTings een hogere helderheid in HDR, was meteen een van de minpunten van OLED (mindere helderheidswaarden vergeleken met LED) een beetje verzacht. Verder ben ik fan van de gewone platte schermen.

Ik overweeg nu de C6 ook, omdat deze al de HDR Input Lag update heeft gekregen en ik stillestjesaan begin af te vragen of LG nog wel moeite zal doen om de B6 te voorzien van HDR Game mode en toekomstige updates. Als je maanden moet wachten op een update die allang in een ander regio is verschenen, is dat ook niet erg prettig. Verder lijkt 3D me ook aantrekkelijk - hoewel ik het eigenlijk nog nooit heb geprobeerd op een degelijke televisie.

Ik heb begrepen dat de curve van de C6 best meevalt. Wat zijn jullie ervaringen met de curve van de C6 en vinden jullie de helderheid van de C6 oké in HDR-materiaal? Vallen de reflecties mee? Zal de televisie in een woonkamer zetten met een vrij groot raam aan de zijkant en dan kan het misschien al storend worden.
Tja, de B6 heeft een 25% hogere helderheid, dat is niet niets. Ik denk dat die update wel komt. Misschien wachten ze op de fix voor die onderste inch die in de VS vervormt. Mijn vorige LG heeft echt wel de nodige updates gekregen door de jaren heen. Ik heb ook even getwijfeld, maar 3D op die oude deed ik eigenlijk niets mee en de B6 vind ik uiteindelijk gewoon mooier.
Raziel schreef op vrijdag 17 februari 2017 @ 18:51:
[...]

Tja, de B6 heeft een 25% hogere helderheid, dat is niet niets. Ik denk dat die update wel komt. Misschien wachten ze op de fix voor die onderste inch die in de VS vervormt. Mijn vorige LG heeft echt wel de nodige updates gekregen door de jaren heen. Ik heb ook even getwijfeld, maar 3D op die oude deed ik eigenlijk niets mee en de B6 vind ik uiteindelijk gewoon mooier.
Die 25% helderheid ga je niet evenredig ervaren. Het verschil is aanwezig maar niet in die mate als je misschien zou verwachten. Het valt echt heel erg mee.

Verwijderd

Puck schreef op vrijdag 17 februari 2017 @ 10:01:
[...]

LOTG schreef op vrijdag 17 februari 2017 @ 10:57:
[...]

Of het prima speelbaar is zul je zelf moeten beslissen, de ene vind van wel de andere van niet. Ik vind het prima te spelen, en merk ook eigenlijk geen lag.

Andere mensen vinden het bloed irritant en kunnen er niet mee overweg, dus je zult even moeten testen in welke groep je valt.

Als je er echt op gaat zitten letten zul je het waarschijnlijk wel merken of als je spellen speelt die frame preciesie vereisen.
Raziel schreef op vrijdag 17 februari 2017 @ 11:36:
[...]

Inputlag heeft m.i. alleen betrekking op de beeldverbeteraars. Als je die allemaal uitzet, zal je de daar het minste last van hebben. De beeldinstellingen kan je naar smaak instellen zonder dat het invloed heeft op de playabilty (tenzij je alles max of juist min zet, want dan zie je niks meer ;) ).

Ik heb alleen The Last Guardian in HDR gespeeld. Had geen last van de inputlag. De controls/camerahoeken in die game zijn sowieso een draak, daar had ik meer last van dan dat ik het idee had dat ik m'n controller bewoog en de game aanzienlijk later reageerde. Vond alleen het beeld flets. Op het moment dat je buiten bent ligt er een grijze waas over het beeld, op te lossen door je brightness omlaag te zetten, maar dan zie je echt geen donder meer als je ergens binnen rondloopt.

Non-HDR games zien er prima uit, dus tot ik een andere HDR game heb kan ik nog weinig over zeggen.
Thanks allemaal d:)b Dan ga ik het binnenkort eens proberen met TLoU.
@Puck, ben benieuwd naar de settings die jij gebruikt.
Major_ton schreef op vrijdag 17 februari 2017 @ 14:24:
[...]

Het is makkelijk te testen als je de HDR Demo LG Chess hebt. In het begin staar er een dame in een jurk en als je het filmpje op pauze zet zoals op het onderstaande plaatje, dan zal je zien dat haar huidstint alleen klopt bij de Warm3 setting. Warm2 kan nog net, maar bij een koelere setting lijkt ze wel dood..!

[afbeelding]

Ik heb ervoor gekozen om wat aan helderheid in te leveren en te kiezen voor de juiste kleuren, maar voel je vrij om dit naar eigen voorkeur aan te passen, zoals eigenlijk voor alle settings geldt.
Ik ben ermee aan de slag gegaan en de huidstint ziet er met 'Warm3' als setting inderdaad het meest natuurlijk uit. Als je echter daarna het 'LG OLED 4K logo' aan het einde van het filmpje bekijkt, is deze weer veel te geel i.p.v. wit 7(8)7

• Puck

Die update gaat er echt wel komen. Ik zou je keuze met name bepalen aan de hand van 3D en curve (hoe minimaal dan ook). Constrast is belachelijk hoog voor normale content en goed genoeg voor HDR.

• zwembroek

Die 25% moet je dus niet eens meenemen in je overweging. Dat is alleen op papier zo. Ga naar een winkel waar ze naast elkaar staan en het beeld is vergelijkbaar in HDR. Je kan de Nits ook niet vergelijken met een LCD. Heb je een OLED met 600 Nits en je vergelijkt dit met een LCD met 1000 nits, dan wint de OLED het in HDR qua image quality. OLED heeft ook minder Nits nodig omdat het contrast zo enorm hoog is door de diepe zwart waarde.

Dan de curve. Geef mij ook maar gewoon een plat model. Maar de curve van de C6 is zo minimaal dat het er eerder chique en elegant uitziet, dan een lelijke boog. Aan de muur staat het nog steeds heel strak. Ik zou dit zelf ook niet te zwaar mee laten wegen.

Wat ik (geheel persoonlijk) wel zo laten meewegen is 3D!
Ik ben zelf in tegenstelling tot een grote meerderheid waarschijnlijk een groot liefhebber van 3D.
En DAMN! Wat is de 3D ervaring van de C6 overweldigend!

Dan de processor. De C6 heeft een betere processor dan de B6. Waar de B6 een chip gebruikt van MediaTek, heeft de C6 een LG custom processor. Deze processor zit ook in de E6 (en G6?)

Mogelijke voordelen van deze processor zijn een betere beeld verwerking en snellere firmware updates. De B6 loopt steeds achterop de C, E en G qua firmware updates.

• LuPo
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 22:24
Thanks! Even wat mooie test-beelden uitzoeken. :)

4620 Wp PV ZZO 52° | VW Golf Variant 1.5 TSI '19

• Egbert Jan
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 26-12 00:52
Ik heb net mijn 2016 oled model e serie van de tv na 4 maand weg gedaan. Ik vond de tv veel te donker als het scherm helemaal wit is en vond de inputlag veel te hoog.Nou is mijn vraag zullen deze dingen op de 2017 modellen beter zijn. Zal de hdmi versie bij de 2017 modellen nog 2.0a zijn of zal dat 2.0b of al 2.1 zijn. Ik hoop het laatste. Anders moet ik een 2018 model hebben. Ik denk dat de 2018 modellen nog weer veel minder donker zijn bij velle kleuren dan de 2017 modellen. Wat is jullie idee hier over.

Verwijderd

Egbert Jan schreef op vrijdag 17 februari 2017 @ 22:59:
Ik heb net mijn 2016 oled model e serie van de tv na 4 maand weg gedaan. Ik vond de tv veel te donker als het scherm helemaal wit is en vond de inputlag veel te hoog.Nou is mijn vraag zullen deze dingen op de 2017 modellen beter zijn. Zal de hdmi versie bij de 2017 modellen nog 2.0a zijn of zal dat 2.0b of al 2.1 zijn. Ik hoop het laatste. Anders moet ik een 2018 model hebben. Ik denk dat de 2018 modellen nog weer veel minder donker zijn bij velle kleuren dan de 2017 modellen. Wat is jullie idee hier over.
Dat weet niemand.

Verwijderd

*Kijkt in zijn glazen bol....*

8)7

• Puck
Nieuwsgierig: kun je "te donker als het scherm helemaal wit is" uitleggen? Ik denk dat je ABL bedoeld?

Zelfs de e serie vond je een te hoge inputlag hebben? Waar ben je / wil je nu voor gaan?

De specificaties van HDMI 2.1 zijn nog niet eens af en worden pas in Q2 uitgegeven dus betwijfel of komende lijn dat al ondersteund.

• Egbert Jan
Ik bedoel met te donder dat hij automatische de leds gaat dimmen als het te fel word. Ik vond dat de tv dat al te snel ging doen. Ik hoop dat bij de 2017 modellen beter wordt.

• chrisstructor
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 01-02-2020

chrisstructor

Employ your more evil being

Geweldig taalgebruik.
Gewoon voor een Samsung gaan, die zijn veel goeder.. 😉

There are 10 types of people in this world, those who understand binary and those who don't

• Raziel
Egbert Jan schreef op zaterdag 18 februari 2017 @ 01:23:
Ik bedoel met te donder dat hij automatische de leds gaat dimmen als het te fel word. Ik vond dat de tv dat al te snel ging doen. Ik hoop dat bij de 2017 modellen beter wordt.
Ik heb gelezen dat LG volgens het tick-tock model werkt:
http://www.flatpanelshd.c...on=showfull&id=1484640539

Dat betekent dat 2017 een doorontwikkeling van de 2016 panelen zou worden en in 2018 echt nieuwe technieken. Zegt niet heel veel, maar ik verwacht geen 20ms inputlag zoals nu op de ks8000 bijvoorbeeld.
Wat zijn de aanraders? Die site is zo traag dat ik alleen de pareltjes wil downloaden. Je merkt wel dat ze ontwikkeld zijn voor de TV waarop het afgespeeld wordt. Bij bijvoorbeeld de LG demo 'view the feeling', die voor IPS panelen is, zie je amper zwart, alleen felle kleuren. Leuk filmpje, maar bij een OLED demo filmpje zie je toch dat de TV echt tot zijn recht komt.

[ Voor 31% gewijzigd door Raziel op 18-02-2017 06:29 ]

Raziel schreef op zaterdag 18 februari 2017 @ 06:23:
[...]

Ik heb gelezen dat LG volgens het tick-tock model werkt:
http://www.flatpanelshd.c...on=showfull&id=1484640539

Dat betekent dat 2017 een doorontwikkeling van de 2016 panelen zou worden en in 2018 echt nieuwe technieken. Zegt niet heel veel, maar ik verwacht geen 20ms inputlag zoals nu op de ks8000 bijvoorbeeld.

[...]
LG heeft zelf al aangegeven dat alle 2017 modellen 25 ms of lagere input lag gaan hebben.

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 18:27

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

Raziel schreef op zaterdag 18 februari 2017 @ 06:23:

Wat zijn de aanraders? Die site is zo traag dat ik alleen de pareltjes wil downloaden.
Hier staan een paar kopieën van die site ;)

http://tyl.nl/files/4K%20Files/

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

• M@cer
  • Laatst online: 20:52
Op YouTube zijn de filmpjes ook terug te vinden in 4K, die kan je rechtstreeks vanaf de app op je tv bekijken. of mis je dan wat?

Shut up Legs, keep moving...... - https://www.strava.com/athletes/505504 / www.eigenwijzetriathlon.nl

• Puck
Egbert Jan schreef op zaterdag 18 februari 2017 @ 01:23:
Jij had je OLED light dan aardig hoog staan bij normale content, als dit zo opvallend is geweest. Maar goed, ik begrijp dat het storend kan zijn.

De link die @Raziel heeft gepost geeft wel goede informatie over specifieke deze verbeteringen in de 2017 modellen:
  • Higher peak brightness (HDR)
  • A redesigned ABL system (hij zal dus minder snel dimmen bij te felle beelden)
  • Improved SDR brightness control
  • More consistently high 99% DCI-P3 coverage
  • Improved HDR tone-mapping
  • Improved HDR calibration options
  • Slightly improved shadow detail reproduction
En dan is er inderdaad nog gezegd dat input-lag onder de 25ms zal uitkomen.

Opzich dus een hoop kleine verbeteringen op precies de pijnpunten die jij hebt. Verwacht alleen geen HDMI 2.1. Waar wi je dat overigens nu zo graag voor gebruiken?

M@cer schreef op zaterdag 18 februari 2017 @ 08:01:
Op YouTube zijn de filmpjes ook terug te vinden in 4K, die kan je rechtstreeks vanaf de app op je tv bekijken. of mis je dan wat?
Dan mis je HDR en je krijgt er een hoop compressie voor terug. Niet te vergelijken met een full spec file.

• road rebel
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 18-12 22:23
Wat is het nut van een HDMI 2.1 poort op een 4k UHD toestel?
Dynamic HDR? Zijn daar al concrete plannen voor? Want dat is al niet opgenomen in de UHD BR norm, en gezien de benodigde bandbreedte verwacht ik het niet op korte termijn bij de huidige streamingsdiensten.

HDMI 2.1 gaat vnl. over het 8K @60Hz te kunnen uitsturen. 120Hz dat is echt wel ver-van-mijn-bed show aangezien de eerste 60Hz films nog op zich laten wachten. Het is nu ook weer niet zo dat de 48Hz films de overhand hebben genomen afgelopen jaren.

[ Voor 6% gewijzigd door road rebel op 18-02-2017 11:46 ]

Hoe heb je daarvoor altijd TV gekeken dan? In ieder geval zullen de 2017 modellen je dan ook nog niet kunnen bekoren. De HDMI versie zal overigens nog 2.0a zijn. HDMI 2.1 komt op zijn vroegst pas in 2018.

• macweeds
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 18-12 10:46
Ik probeer mijn e6v te voorzien van de laatste firmware. Kan alleen via USB aangezien de tv de laatste niet vind. Maar ik krijg het helaas niet voor elkaar de firmware via USB te updaten. Ik heb het bestand gedownload via http://www.lg.com/nl/onde...ning-product/lg-OLED55E6V en op de USB een map aangemaakt met de naam LG_DTV en daar het ZIP firmware bestand erin gezet volgens de instructies op http://www.lg.com/nl/onde...2005-1357305125921-others, maar de tv ziet geen update file, zo lijkt het. Wat doe ik fout?

Edit: Zie het al NL site heeft een fout zip bestand op de site staan. UK versie bevat wel een firmware .epk bestand.

[ Voor 9% gewijzigd door macweeds op 18-02-2017 17:56 ]

• ion
  • Niet online

ion

macweeds schreef op zaterdag 18 februari 2017 @ 17:44:
Ik probeer mijn e6v te voorzien van de laatste firmware. Kan alleen via USB aangezien de tv de laatste niet vind. Maar ik krijg het helaas niet voor elkaar de firmware via USB te updaten. Ik heb het bestand gedownload via http://www.lg.com/nl/onde...ning-product/lg-OLED55E6V en op de USB een map aangemaakt met de naam LG_DTV en daar het ZIP firmware bestand erin gezet volgens de instructies op http://www.lg.com/nl/onde...2005-1357305125921-others, maar de tv ziet geen update file, zo lijkt het. Wat doe ik fout?

Edit: Zie het al NL site heeft een fout zip bestand op de site staan. UK versie bevat wel een firmware .epk bestand.
Heb je de zip wel uitgepakt?

• macweeds
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 18-12 10:46
ionn schreef op zaterdag 18 februari 2017 @ 18:25:
[...]

Heb je de zip wel uitgepakt?
Ja, maar was corrupt. Nu via UK site geen problemen. NL site heeft een corrupt .zip bestand erop staan!

• Egbert Jan
Ik wil de TV een hele hoop jaren kunnen gebruiken. Dus van daar dat ik HDMI 2.1 wil hebben Over een paar jaar zal het zeker nodig zijn. Als de tv het dan heeft zal dat wel handig zijn. Als het er niet op zit hoop ik toch dat er wel HDMI 2.0B op zit inplaats van 2.0A
Puck schreef op zaterdag 18 februari 2017 @ 09:22:
[...]

Jij had je OLED light dan aardig hoog staan bij normale content, als dit zo opvallend is geweest. Maar goed, ik begrijp dat het storend kan zijn.

De link die @Raziel heeft gepost geeft wel goede informatie over specifieke deze verbeteringen in de 2017 modellen:
  • Higher peak brightness (HDR)
  • A redesigned ABL system (hij zal dus minder snel dimmen bij te felle beelden)
  • Improved SDR brightness control
  • More consistently high 99% DCI-P3 coverage
  • Improved HDR tone-mapping
  • Improved HDR calibration options
  • Slightly improved shadow detail reproduction
En dan is er inderdaad nog gezegd dat input-lag onder de 25ms zal uitkomen.

Opzich dus een hoop kleine verbeteringen op precies de pijnpunten die jij hebt. Verwacht alleen geen HDMI 2.1. Waar wi je dat overigens nu zo graag voor gebruiken?

• apis29
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
Egbert Jan schreef op zaterdag 18 februari 2017 @ 19:18:
Ik wil de TV een hele hoop jaren kunnen gebruiken. Dus van daar dat ik HDMI 2.1 wil hebben Over een paar jaar zal het zeker nodig zijn. Als de tv het dan heeft zal dat wel handig zijn. Als het er niet op zit hoop ik toch dat er wel HDMI 2.0B op zit inplaats van 2.0A
[...]
Dat kan zo te zien gewoon via een firmware update (van a naar b) ...

• Puck
Egbert Jan schreef op zaterdag 18 februari 2017 @ 19:18:
[...]
In dat geval kun je beter maar geen televisie kopen, want op het moment dat jij een TV met HDMI 2.1 ondersteuning koopt, is HDMI 2.2 alweer aangekondigd wat zogenaamd ook nodig moet zijn. Geen enkele TV is zo future-proof.
apis29 schreef op zaterdag 18 februari 2017 @ 19:39:
[...]

Dat kan zo te zien gewoon via een firmware update (van a naar b) ...
Dat dit kan hangt af van de implementatie van de fabrikant. Daarnaast zegt kunnen helaas niet over of het dan ook gebeurd. Fabrikanten zijn meestal alweer bezig met de nieuwe line-up waar ze dit soort updates als nieuwe features kunnen verkopen.

[ Voor 26% gewijzigd door Puck op 18-02-2017 19:59 ]

Verwijderd

M@cer schreef op zaterdag 18 februari 2017 @ 08:01:
Voor 4k HDR videos te bekijken van YouTube dan heb je een 4k HDR streamer nodig zoals de Chromecast Ultra

• apis29
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
Puck schreef op zaterdag 18 februari 2017 @ 19:53:
[...]Dat dit kan hangt af van de implementatie van de fabrikant. Daarnaast zegt kunnen helaas niet over of het dan ook gebeurd. Fabrikanten zijn meestal alweer bezig met de nieuwe line-up waar ze dit soort updates als nieuwe features kunnen verkopen.
Ja als ik het goed interpreteer 'moet' je voor HLG ondersteuning iig naar 2.0b dus daar zou je het nog aan kunnen zien welke modellen het krijgen (en mag je toch wel verwachten voor iig de 2016 modellen O-) )

• Puck
apis29 schreef op zaterdag 18 februari 2017 @ 20:11:
[...]

Ja als ik het goed interpreteer 'moet' je voor HLG ondersteuning iig naar 2.0b dus daar zou je het nog aan kunnen zien welke modellen het krijgen (en mag je toch wel verwachten voor iig de 2016 modellen O-) )
Ik ben heel benieuwd waarom jij denkt dat voor HLG er überhaupt een bepaalde HDMI versie nodig is. Het idee van HLG is juist dat het zelfs over digitale kabel werkt over hetzelfde signaal, waarbij de overige bandbreedte wordt gebruikt voor HDR (maar compatible blijft met SDR).

HLG heeft dus niks met HDMI te maken (die bandbreedte is er wel). Het is een mindere vorm van HDR10 of Dolby Vision, maar kanshebber om groot te worden (met name voor TV uitzendingen) omdat het backwards compatible is met SDR over hetzelfde signaal. Beetje hetzelfde als de overgang van zwart wit naar kleurentelevisie: de kleuren lagen eroverheen als extra laag binnen de bandbreedte, waardoor hetzelfde signaal gebruikt kon worden voor mensen met zwart-wit televisies en (de rijke mensen met) een kleurentelevisie.

[ Voor 26% gewijzigd door Puck op 18-02-2017 23:56 ]

Verwijderd

Puck schreef op zaterdag 18 februari 2017 @ 23:47:
[...]

Ik ben heel benieuwd waarom jij denkt dat voor HLG er überhaupt een bepaalde HDMI versie nodig is. Het idee van HLG is juist dat het zelfs over digitale kabel werkt over hetzelfde signaal, waarbij de overige bandbreedte wordt gebruikt voor HDR (maar compatible blijft met SDR). HLG heeft volgens mij niks met HDMI te maken.
NOTICE: Previously, HDMI Specification Version 2.0b (HDMI 2.0b) only supported HDR (High Dynamic Range) video transport in the SMPTE ST 2084 EOTF (as applied in the media profile commonly known as HDR10), by referencing the CTA861.3 specification. The Consumer Technology Association (CTA) has recently notified the HDMI Forum of the adoption of a new version of the CTA-861 Specification, CTA-861-G. This new version provides additional support for HDR Video transport by including (among others) an extension to the static metadata signaling to include the HLG (Hybrid Log Gamma) EOTF. The HDMI Forum has assessed the applicability of the CTA-861-G Specification to HDMI 2.0b. The HDMI Forum has confirmed that the extension of the static metadata signaling to include HLG can be utilized under the existing HDMI 2.0b Specification. This means that HLG Video Transport functionality may be implemented on HDMI 2.0b compliant devices.

• AgeOfPanic
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22:31
Ik zou me helemaal niet druk maken om HLG. Volgens mij is dit een standaard voor HDR in live TV uitzendingen. De vraag is wanneer dit uberhaupt ondersteunt gaat worden door de omroepen en of het nou zo belangrijk is dat je Linda de Mol in HDR een quiz ziet presenteren.
Goede content van streaming diensten of via UHD discs zal volgens mij altijd via HDR10 of Dolby Vision gaan. Misschien zit ik er naast hoor, maar van alle specificaties is HLG voor mij het minst belangrijk.

• Puck
Verwijderd schreef op zaterdag 18 februari 2017 @ 23:56:
[...]

NOTICE: Previously, HDMI Specification Version 2.0b (HDMI 2.0b) only supported HDR (High Dynamic Range) video transport in the SMPTE ST 2084 EOTF (as applied in the media profile commonly known as HDR10), by referencing the CTA861.3 specification. The Consumer Technology Association (CTA) has recently notified the HDMI Forum of the adoption of a new version of the CTA-861 Specification, CTA-861-G. This new version provides additional support for HDR Video transport by including (among others) an extension to the static metadata signaling to include the HLG (Hybrid Log Gamma) EOTF. The HDMI Forum has assessed the applicability of the CTA-861-G Specification to HDMI 2.0b. The HDMI Forum has confirmed that the extension of the static metadata signaling to include HLG can be utilized under the existing HDMI 2.0b Specification. This means that HLG Video Transport functionality may be implemented on HDMI 2.0b compliant devices.
Interessant. Ik lees het wel meer als een afspraak (net als HDCP) dan als hardwarematige ondersteuning. Ik was zelf in de veronderstelling dat HLG juist gebruik maakte van huidige technologie om HDR weer te kunnen geven. Ook omdat LG maanden geleden al demo's van HLG op de 2016 lijn heeft getoond.
AgeOfPanic schreef op zondag 19 februari 2017 @ 00:00:
Ik zou me helemaal niet druk maken om HLG. Volgens mij is dit een standaard voor HDR in live TV uitzendingen. De vraag is wanneer dit uberhaupt ondersteunt gaat worden door de omroepen en of het nou zo belangrijk is dat je Linda de Mol in HDR een quiz ziet presenteren.
Goede content van streaming diensten of via UHD discs zal volgens mij altijd via HDR10 of Dolby Vision gaan. Misschien zit ik er naast hoor, maar van alle specificaties is HLG voor mij het minst belangrijk.
Eens, ik maak me er ook zeker niet druk om, gewoon benieuwd hoe het werkt en toegepast kan worden :)

[ Voor 20% gewijzigd door Puck op 19-02-2017 00:04 ]

HLG werkt ook al een tijdje op de 2016 Panasonic HDR TV's.

• Puck
Major_ton schreef op zondag 19 februari 2017 @ 00:31:
HLG werkt ook al een tijdje op de 2016 Panasonic HDR TV's.
Het heeft dus echt niks met (huidige) hardware-limitaties te maken, maar gewoon een feature die verkocht kan worden.

• biertje79
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 16:39
macweeds schreef op zaterdag 18 februari 2017 @ 17:44:

Ik heb de 65C6V en ook ik moet via USB updaten omdat de TV geen update via WIFI kan vinden. Is dit een bekend manco?

• quelake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 18-12 08:51

quelake

PSN Quelake

biertje79 schreef op zondag 19 februari 2017 @ 02:01:
[...]

Ik heb de 65C6V en ook ik moet via USB updaten omdat de TV geen update via WIFI kan vinden. Is dit een bekend manco?
Ging hier prima, via WiFi.
Puck schreef op vrijdag 17 februari 2017 @ 15:14:
[...]

Ik moet eerlijk toegeven dat dit zo in mijn hoofd zit maar ik er niet echt zeker van ben.

@Major_ton: Je kunt tegenwoordig personen taggen op GoT via @ of
code:
1
[~username]
*O*

Edit: excuses voor de dubbele post
Dank je @Puck 8) _/-\o_

• Idanue
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 14:52
Hoe is jullie ervaring met de media afspeel functies van de LG 55B6?

Ik krijg hem van de week binnen als het goed is dus ik ben alvast een beetje aan kijken hoe ik alles ga aansluiten enz.
Nu heb ik een HTPC met Kodi bij de TV staan maar als het even kan zou ik hem graag in de meterkast hebben en dan via de TV mijn films en series afspelen.

Werkt dat een beetje of kan ik hem beter laten staan en via kodi afspelen?
Idanue schreef op zondag 19 februari 2017 @ 10:33:

Ik krijg hem van de week binnen als het goed is dus ik ben alvast een beetje aan kijken hoe ik alles ga aansluiten enz.
Nu heb ik een HTPC met Kodi bij de TV staan maar als het even kan zou ik hem graag in de meterkast hebben en dan via de TV mijn films en series afspelen.

De ingebouwde mediaspeler speelt alles eigenlijk goed af behalve ISO's. Een paar weekjes voordat ik mijn B6 kocht overleed mijn Dune mediaspeler en tijdens de zoektocht naar een nieuwe mediaspeler gebruikte ik tijdelijk de PS4. Dat ging niet al te best, maar ik was eventjes gered. Uiteindelijk kwam de B6 eerder dan in de planning lag en was ik blij nog geen nieuwe mediaspeler te hebben gekocht. De TV zelf doet het prima! Werkt ook goed met ondertiteling (je kan ook de grootte instellen etc...). Uiteindelijk is Kodi wel meer uitgebreid, dus ik zou het zelf even proberen en ervaren hoe je het vindt.

• Trilliana
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 03-12 17:02
Is het iemanden gelukt de magic remote van LG OLED55B6V met de Horizon mediabox van Ziggo te koppelen? Ik heb alle opties van Samsung en ook UPC probeert, maar het doet het niet...

• Puck
Idanue schreef op zondag 19 februari 2017 @ 10:33:

En anders kun je altijd gebruik maken van Plex i.c.m. XPlay. Komt denk ik het dichts in de buurt van de Kodi ervaring en heeft naar mij mening een veel fijnere gebruikservaring dan de ingebouwde DLNA app. Ik blijf het ook maar gewoon promoten omdat het zo fijn werkt :)

Je zult sowieso een DLNA server aan moeten slingeren om je content af te kunnen spelen, ook via de ingebouwde app. Grootste voordeel hiervan, tegenover je HTPC rechtstreeks aansluiten is wel dat je TV gewoon 4K en HDR af kan spelen, en je dus geen krachtige HTPC nodig hebt.

[ Voor 17% gewijzigd door Puck op 19-02-2017 11:36 ]

• wally21

wally21

Trilliana schreef op zondag 19 februari 2017 @ 11:14:
Is het iemanden gelukt de magic remote van LG OLED55B6V met de Horizon mediabox van Ziggo te koppelen? Ik heb alle opties van Samsung en ook UPC probeert, maar het doet het niet...
Dat gaat helaas niet werken. Ik zelf heb de horizon ab gekoppeld aan de tv om deze aan/uit te kunnen zetten en het volume te bedienen. Heb dus nu 2 afstandsbedieningen. 1 voor tv te kijken (via horizon) en die van lg zelf voor youtube/netflix/mediaspeler op de tv zelf.

Mooi is dat de tv ook mijn receiver herkend (onkyo) en ik dus via de tv de input kan kiezen waarna hij via hdmi de apparaten inschakelt en input kanaal op de receiver instelt. (ps4/blu-ray etc). Alleen werkt de horizon hier natuurlijk weer niet aan mee en deze dus direct aan de tv gehangen en de audio via arc terug naar de receiver.
En dat werkt perfect. :)

• Idanue
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 14:52
Puck schreef op zondag 19 februari 2017 @ 11:17:
[...]

En anders kun je altijd gebruik maken van Plex i.c.m. XPlay. Komt denk ik het dichts in de buurt van de Kodi ervaring en heeft naar mij mening een veel fijnere gebruikservaring dan de ingebouwde DLNA app. Ik blijf het ook maar gewoon promoten omdat het zo fijn werkt :)

Je zult sowieso een DLNA server aan moeten slingeren om je content af te kunnen spelen, ook via de ingebouwde app. Grootste voordeel dan je HTPC rechtstreeks aansluiten is wel dat je TV gewoon 4K en HDR af kan spelen, ook via DLNA, en je dus geen krachtige HTPC nodig hebt.
Major_ton schreef op zondag 19 februari 2017 @ 10:51:
[...]

De ingebouwde mediaspeler speelt alles eigenlijk goed af behalve ISO's. Een paar weekjes voordat ik mijn B6 kocht overleed mijn Dune mediaspeler en tijdens de zoektocht naar een nieuwe mediaspeler gebruikte ik tijdelijk de PS4. Dat ging niet al te best, maar ik was eventjes gered. Uiteindelijk kwam de B6 eerder dan in de planning lag en was ik blij nog geen nieuwe mediaspeler te hebben gekocht. De TV zelf doet het prima! Werkt ook goed met ondertiteling (je kan ook de grootte instellen etc...). Uiteindelijk is Kodi wel meer uitgebreid, dus ik zou het zelf even proberen en ervaren hoe je het vindt.
Bedankt voor de tips, ik ga het proberen met de tv zelf. _/-\o_
Puck schreef op zondag 19 februari 2017 @ 11:17:
[...]

Wat gebruik jij al Plex server in dit geval? Ik kan helaas geen Plex server draaien op mijn router, maar hij werkt dus wel perfect als UPnP media server met een USB schijf eraan gekoppeld. Gelukkig heb ik weinig behoefte aan een flashy interface met metadata en plaatjes. Ik klik het bestand aan en ga lekker kijken :)

-----------------------------------------------------------------------------------

Om nog even terug te komen op het verschil tussen de brightness setting 49 en 50 en waarom ik meestal 49 gebruik heb ik de onderstaande foto toegevoegd.

Afbeeldingslocatie: http://verbruci.nl/wp-content/uploads/2017/02/vergelijk_001_small.jpg
Het is een foto voor het nog te komen LCD Vs. OLED item.

Links staat mijn 65B6 en je ziet dat het beeld tussen de zwarte balken niet helemaal zwart is. Nu hoort dit zo, de 55KS9000 laat immers hetzelfde effect zien, maar ik word er gek van. De brightness op 50 is dus technisch gezien meer correct, maar persoonlijk verkies ik 49 voor een meer consistente zwartweergave, dan dat ik op 50 naar slecht gemasterde content zit te kijken waar zwart het ene moment echt zwart is en het andere moment weer donkergrijs is. Helaas gaat het ook weer niet op voor alle content, want een serie als Black Sails (goede serie overigens) is dus wél goed gemasterd en ziet er veel te donker uit op 49... :F En soms gebruiken film- of seriemakers 'raised blacklevels' als een artistieke insteek en dan kan je settings wijzigen wat je wilt, maar er zit simpelweg geen puur zwart in de content. Ik gebruik brightness op 49 dus puur als een compromis, maar ik ben benieuwd hoe UHD BD's gemasterd zullen zijn en waar ik dan op uitkom.

• ion
  • Niet online

ion

Wat gebruiken jullie voor trumotion. Bij Marco polo op netflix met dolby vision. Heb je echt super veel judder. Ik had hem op dejudder 5 gezet, maar dan zie je duidelijk artefacts op de voorgrond.

Lager dan 5 doet het zijn werk voor geen meter, maar krijg je wel geen artefacts. Sommige content is dus nu echt niet om aan te zien..

Real cinema lijkt een beetje te helpen, maar panning shots zijn niet vloeiend.
ionn schreef op zondag 19 februari 2017 @ 11:48:
Wat gebruiken jullie voor trumotion. Bij Marco polo op netflix met dolby vision. Heb je echt super veel judder. Ik had hem op dejudder 5 gezet, maar dan zie je duidelijk artefacts op de voorgrond.

Lager dan 5 doet het zijn werk voor geen meter, maar krijg je wel geen artefacts. Sommige content is dus nu echt niet om aan te zien..

Lang leve 24fps wat iedereen zo heilig verklaart, want "het is zo mooi filmisch"... Voor Netflix gebruik ik eigenlijk altijd TruMotion User 2/10 DeJudder en 10/10 DeBlur. Alle judder die er dan nog zichtbaar is komt door slecht uitgevoerde pans of omdat Netflix soms gewoon ondoorgrondelijk raar is ;)

• Puck
Major_ton schreef op zondag 19 februari 2017 @ 11:37:
[...]

Wat gebruik jij al Plex server in dit geval? Ik kan helaas geen Plex server draaien op mijn router, maar hij werkt dus wel perfect als UPnP media server met een USB schijf eraan gekoppeld. Gelukkig heb ik weinig behoefte aan een flashy interface met metadata en plaatjes. Ik klik het bestand aan en ga lekker kijken :)
Momenteel staat mijn oude Macbook Pro in de meterkast welke de content serveert. Overkill, maar mijn NAS is helaas net iets te oud voor PMS en ik gebruik deze ook om nieuwsgroepen te downloaden.Ik heb het wel zo ingesteld dat de laptop eigenlijk altijd slaapt en wakker wordt op het moment dat ik content af wil spelen (dit werkt prima met XPlay die netjes een WOL request stuurt).

Mijn Synology NAS ga ik dit jaar vervangen en dan is er geen laptop meer nodig.

TIP: In principe is een goedkope Raspberry Pi al voldoende als je toch niks hoeft te transcoden :)
Major_ton schreef op zondag 19 februari 2017 @ 11:37:

Om nog even terug te komen op het verschil tussen de brightness setting 49 en 50 en waarom ik meestal 49 gebruik heb ik de onderstaande foto toegevoegd.

[afbeelding]
Het is een foto voor het nog te komen LCD Vs. OLED item.

Links staat mijn 65B6 en je ziet dat het beeld tussen de zwarte balken niet helemaal zwart is. Nu hoort dit zo, de 55KS9000 laat immers hetzelfde effect zien, maar ik word er gek van. De brightness op 50 is dus technisch gezien meer correct, maar persoonlijk verkies ik 49 voor een meer consistente zwartweergave, dan dat ik op 50 naar slecht gemasterde content zit te kijken waar zwart het ene moment echt zwart is en het andere moment weer donkergrijs is. Helaas gaat het ook weer niet op voor alle content, want een serie als Black Sails (goede serie overigens) is dus wél goed gemasterd en ziet er veel te donker uit op 49... :F En soms gebruiken film- of seriemakers 'raised blacklevels' als een artistieke insteek en dan kan je settings wijzigen wat je wilt, maar er zit simpelweg geen puur zwart in de content. Ik gebruik brightness op 49 dus puur als een compromis, maar ik ben benieuwd hoe UHD BD's gemasterd zullen zijn en waar ik dan op uitkom.
Ik wissel nog regelmatig van brightness afhankelijk van wat voor content ik bekijk, maar bij mij meer de andere kant op: standaard 50/51 en soms zelfs 52. Het is gewoon zo afhankelijk van de content hoe donkere kleuren getoond worden op een OLED dat je eigenlijk wel moet (totdat straks alle content gewoon goed is).
ionn schreef op zondag 19 februari 2017 @ 11:48:

Panning shots zijn nooit vloeiend in z'n originele vorm, omdat er maar 24 frames zijn. Er nu allemaal truukjes (als motion-blur) om dit een beetje te maskeren, maar dit levert helaas soms andere problemen op. Er is in dit topic al heel veel gepost over motion-blur, judder & stutter, maar waar het op neer komt is dat op OLED het meer opvalt door de snelle processing en scherpte van hogere constrast-frames (bij meer blur lijken overvangen smoother). Daarnaast is Tru-Motion (zeker op de B6) niet heel goed geïmplementeerd.

Ik gebruik zelf Real Cinema en heb tru-motion meestal uit (of heel laag).

• anie
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 21-12 21:53
Trilliana schreef op zondag 19 februari 2017 @ 11:14:
Kan beperkt.. Even uit mijn hoofd is het Samsung en dan type 11 alles werkt dan behalve page up (wat vrij irritant is). Succes!

• ion
  • Niet online

ion

Major_ton schreef op zondag 19 februari 2017 @ 11:55:
[...]

Lang leve 24fps wat iedereen zo heilig verklaart, want "het is zo mooi filmisch"... Voor Netflix gebruik ik eigenlijk altijd TruMotion User 2/10 DeJudder en 10/10 DeBlur. Alle judder die er dan nog zichtbaar is komt door slecht uitgevoerde pans of omdat Netflix soms gewoon ondoorgrondelijk raar is ;)
Filmindustrie houd graag vast aan oude gewoontes. Ik snap nog steeds niet dat ze niet wereldwijd 60hz gebruiken voor tv broadcast.

Ik ga 2/10 is even uitproberen!
Puck schreef op zondag 19 februari 2017 @ 11:55:
[...]

Momenteel staat mijn oude Macbook Pro in de meterkast welke de content serveert. Overkill, maar mijn NAS is helaas net iets te oud voor PMS en ik gebruik deze ook om nieuwsgroepen te downloaden.Ik heb het wel zo ingesteld dat de laptop eigenlijk altijd slaapt en wakker wordt op het moment dat ik content af wil spelen (dit werkt prima met XPlay die netjes een WOL request stuurt).

Mijn Synology NAS ga ik dit jaar vervangen en dan is er geen laptop meer nodig.

TIP: In principe is een goedkope Raspberry Pi al voldoende als je toch niks hoeft te transcoden :)

[...]

Ik wissel nog regelmatig van brightness afhankelijk van wat voor content ik bekijk, maar bij mij meer de andere kant op: standaard 50/51 en soms zelfs 52. Het is gewoon zo afhankelijk van de content hoe donkere kleuren getoond worden op een OLED dat je eigenlijk wel moet (totdat straks alle content gewoon goed is).

[...]

Panning shots zijn nooit vloeiend in z'n originele vorm, omdat er maar 24 frames zijn. Er nu allemaal truukjes (als motion-blur) om dit een beetje te maskeren, maar dit levert helaas soms andere problemen op. Er is in dit topic al heel veel gepost over motion-blur, judder & stutter, maar waar het op neer komt is dat op OLED het meer opvalt door de snelle processing en scherpte van hogere constrast-frames (bij meer blur lijken overvangen smoother). Daarnaast is Tru-Motion (zeker op de B6) niet heel goed geïmplementeerd.

Ik gebruik zelf Real Cinema en heb tru-motion meestal uit (of heel laag).
TruMotion mogen ze echt iets mee gaan doen in de komende update.

• wally21

wally21

anie schreef op zondag 19 februari 2017 @ 12:00:
[...]

Kan beperkt.. Even uit mijn hoofd is het Samsung en dan type 11 alles werkt dan behalve page up (wat vrij irritant is). Succes!
Was even benieuwd dus gelijk even getest. Bij mij is het type 14. Echter channel up doet het niet en ook het aan/uit zetten van de horizon werkt niet. Helaas, ik blijf voorlopig bij mijn 2 afstandsbedieningen ;)

Benieuwd of de nieuwe settop-box van ziggo nu eens een keer wel cdmi-cec gaat ondersteunen.
(hallo ziggo het is 2017 8)7 )
https://tweakers.net/nieu...7-naar-ziggo-klanten.html

• Puck
wally21 schreef op zondag 19 februari 2017 @ 12:22:
[...]

Was even benieuwd dus gelijk even getest. Bij mij is het type 14. Echter channel up doet het niet en ook het aan/uit zetten van de horizon werkt niet. Helaas, ik blijf voorlopig bij mijn 2 afstandsbedieningen ;)

Benieuwd of de nieuwe settop-box van ziggo nu eens een keer wel cdmi-cec gaat ondersteunen.
(hallo ziggo het is 2017 8)7 )
https://tweakers.net/nieu...7-naar-ziggo-klanten.html
Ik snap sowieso het voordeel van zo'n settopbox niet. Heeft het enige onmisbare meerwaarde tegenover CI+?

• VorteXLP
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 08-12-2024
Puck schreef op zondag 19 februari 2017 @ 12:39:
[...]

Ik snap sowieso het voordeel van zo'n settopbox niet. Heeft het enige onmisbare meerwaarde tegenover CI+?
Meerdere tuners, dus ene zender opnemen en andere zender kijken tegelijk ;)

• Puck
VorteXLP schreef op zondag 19 februari 2017 @ 12:45:
[...]

Meerdere tuners, dus ene zender opnemen en andere zender kijken tegelijk ;)
Ah ja. Ik heb nog nooit de behoefte gevoeld ook maar iets op te nemen. Meeste interessante programma's kun je wel via een uitzending gemist kijken. Het is het mij iig niet waard om weer via een apart kastje/interface TV te kijken :)

• wally21

wally21

Puck schreef op zondag 19 februari 2017 @ 12:39:
[...]

Nou buiten dat je tegelijk tv kan kijken en opnemen is hij veel sneller in het zappen en decoderen van de zenders. Nu is het opnemen voor mijn niet zo'n probleem. Enkel de vrouw des huizes neemt van alles op ;)

Ik heb een beetje haat/ liefde relatie met dat horizon kastje. Het zapt mega snel en de beeld kwaliteit is ook erg netjes (vergeleken met al mijn vorige decoders). Echter geen cdmi-cec, traag menu, extra ab is weer waarom ik hem vervloek.

Ik heb vorige week een dagje de ci+ module geprobeerd om te kijken of ik de decoder nog enkel kon gebruiken voor het opnemen en terug kijken voor gewoon tv kijken de ci+ ga gebruiken. Echter na een halve dag snel mijn settopbox weer aangezet. De beeld kwaliteit via ci+ is gewoon goed maar het zappen en wisselen van kanaal gaat erg traag in vergelijking met de horizon box.

Dus voorlopig voor mij nog een kastje ;)
Pagina: 1 ... 63 ... 112 Laatste

Let op:
Dit topic is bedoeld om te discussiëren over OLED televisies; de techniek, voordelen, nadelen, instellingen, etc.

We hebben sinds kort ook een merkspecifiek topic voor LG: [LG OLED] Ervaringen & Discussie. Hier dus geen posts meer betreffende LG.

Als je op zoek bent naar de laatste aanbiedingen kun je een kijkje nemen in \[Prijs-discussie] OLED Televisies. Als je op zoek bent naar persoonlijk aankoopadvies, kun je een topic starten in Consumentenelektronica Aankoopadvies.