• Farabi
  • Registratie: Februari 2013
  • Niet online
rsca777 schreef op vrijdag 10 februari 2017 @ 16:47:
[...]

Heb je een bron(vermelding)?
http://www.techradar.com/...y-ps4-owners-will-benefit

alleen weet ik niet of dit een soort update is of een compleet nieuwe product ?

(ik heb het even snel doorgelezen met mijn gebrekkige engels)

[ Voor 8% gewijzigd door Farabi op 10-02-2017 16:49 ]

• Raziel
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 29-10 20:04
Volgens pricewatch zijn er geen 1080p TV's met HDR, dus dan zou het om een nieuw product moeten gaan (of pricewatch klopt niet).

• keepitfrosty
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 29-12 13:17
Raziel schreef op vrijdag 10 februari 2017 @ 16:53:
Volgens pricewatch zijn er geen 1080p TV's met HDR, dus dan zou het om een nieuw product moeten gaan (of pricewatch klopt niet).
Het staat volgens mij in het artikel. Gaat om een aanpassing van aantal bestaande 1080p tv's van sony.

edit: heeft inderdaad weinig met oled te maken.

[ Voor 7% gewijzigd door keepitfrosty op 10-02-2017 17:38 ]

Sony komt dit jaar met een aantal Full HD HDR TV's die vooral gericht zijn op gaming. Heeft helaas weinig met OLED te maken.

Some infinities are bigger than others.

• ViNOK16Bit
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 28-12 11:57
sandervanzijl schreef op vrijdag 10 februari 2017 @ 13:52:
[...]

Je bent een fijne ondersteuning voor wat ik altijd beweer: Het beste beeld is het beeld dat je zelf het mooiste vind. Ja je kunt je televisie laten kalibreren etc etc maar als je dan vervolgens naar een dof scherm met fletste kleuren zit te kijken lijkt me dat toch zonde. daarnaast is er volgens mij nog altijd de mogelijkheid dat de ene persoon kleur anders beleeft dan de andere persoon. oftewel: de beleving bij zo'n calibratie kan ook nog wel eens afwijken.
Na een kalibratie zit je heus niet naar een dof scherm met fletse kleuren te kijken, maar naar kleuren welke dichter bij de content bedoelde kleuren. Dat de ene persoon het anders ervaart dan de andere betekent meer een afwijking van de ogen dan van de kalibratie. Dat zal je in real life dan ook zo ervaren.
Raziel schreef op vrijdag 10 februari 2017 @ 14:10:
Denk dat kalibratie ook niet alleen verschilt per TV, maar ook per bron. Stel ik laat iemand komen om mijn TV te kailbreren, die doet dat dan voor htpc om er één te noemen, deze stelt ISF 1 in voor op de dag en ISF 2 voor 's avonds. Voor DVB-C kan het totaal verschillen toch? Of wanneer je gaat gamen in HDR mode, of Netflix kijken met Dolby Vision, krijg je een ander profiel wat compleet afwijkt. Gisteren the OA in 4k en Dolby Vision gekeken, vond het een beetje grauwig eerlijk gezegd. Bij niet-Dolby Vision (bijvoorbeeld begin van Star Wars Episode VII) is zwart echt mega zwart. Ik moet nog een hoop inregelen heb ik al gemerkt.

Speaking of presets ... je hebt de optie om te zeggen 'apply to all inputs'. Betekent dit dat als ik voor HDMI1 een preset op een bepaalde manier instel, dat ik diezelfde preset anders kan configureren voor HDMI2?
De kalibratie doe je inderdaad op één input, bijvoorbeeld HDMI 2 en dan voor ISF1 en ISF2 bijvoorbeeld. Vervolgens kun je de instellingen naar de andere inputs instellen zoals HDMI 1, HDMI 3 en de Netflix app. Dit moet ook apart voor HDR en Dolby vision, maar dat zou eigenlijk apart gemeten en gekalibreerd moeten worden. Dit is anders dan apply to all inputs, die neemt namelijk niet de CMS instellingen over.
Major_ton schreef op vrijdag 10 februari 2017 @ 14:50:
Een ISF kalibratie kan heel zinvol zijn, maar zoals al zo vaak is aangegeven beleven we beeld op een hele persoonlijke manier. Dat kan dus betekenen dat iemand een technisch 100% correct beeld niet als mooi ervaart. Op zo'n moment heb je weinig aan een kalibratie. Het probleem echter met zelf het beeld instellen zoals je het mooi vindt, is de content die ervoor gebruikt wordt. Als je weinig ervaring hebt met beeld in het algemeen en het instellen van TV's dan is het lastig om aan de hand van een film of serie een goede instelling te vinden, omdat alle content anders gemastered is. Wat bij de ene film goed werkt wat de instellingen betreft, kan er bij de andere film juist weer heel slecht uitzien. Zo blijf je corrigeren.

Een mooi voorbeeld is wat Raziel hierboven aangeeft. The OA op Netflix is weliswaar 4K met Dolby Vision, maar er is voor een hele eigen stijl wat kleuren en contrast betreft gekozen. Aan de hand van deze serie is een TV gewoon NIET in te stellen, sowieso al vanwege het gebrek aan zwart wat door de makers weg gefilterd is.

Met een ISF kalibratie weet je dat de TV correct is ingesteld en zichtbare afwijkingen hebben dan dus te maken met de content zelf.

Wanneer een TV juist is gekalibreerd kan dit ook enorm bevorderlijk zijn voor de beleving van 'diepte' in het beeld. Kalibreren draait dus niet alleen om de kleuren.
Het klopt dat content op verschillende manieren gemasterd wordt. Echter zorgt een kalibratie ervoor dat de kleuren volgens meetbare waarden en standaarden worden ingesteld. Daardoor zie je de content ook zoals de maker het heeft gemasterd of in ieder geval heel erg dicht daarbij in de buurt. Dan heb ik het even niet over slechte compressie door streaming of BRips.
ViNOK16Bit schreef op vrijdag 10 februari 2017 @ 18:40:
[...]
Het klopt dat content op verschillende manieren gemasterd wordt. Echter zorgt een kalibratie ervoor dat de kleuren volgens meetbare waarden en standaarden worden ingesteld. Daardoor zie je de content ook zoals de maker het heeft gemasterd of in ieder geval heel erg dicht daarbij in de buurt. Dan heb ik het even niet over slechte compressie door streaming of BRips.
Dat zeg ik, Gamma ;) d:)b

Verwijderd

Major_ton schreef op donderdag 9 februari 2017 @ 23:19:
[...]

Beeldverbeteraars hebben geen zin bij een goede bron zoals Blu-ray en streaming diensten. Bij digitale TV staat bij mij Noise Reduction ook aan (op Auto) omdat het daar wel zin heeft voor de meeste zenders.
Thanks, dan kloppen mijn bevindingen dus. Leerzaam topic! :)

Nog iets anders, ik heb jouw instellingen van de eerste pagina overgenomen. Nu lijkt het mij handig dat ik zowel ISF Expert bright als ISF Expert dark apart van elkaar instel, zodat ik - afhankelijk van het omgevingslicht - enkel hoef te switchen tussen de twee profielen. Welke instellingen moet ik aanpassen om het beeld lichter dan wel donkerder te maken? Is dat 'Oled-lampje' en/of 'Contrast' en/of 'Helderheid' en/of zijn er meer instellingen nodig die dan aanpassingen behoeven? Of is deze manier niet handig en kan ik het beter bij één profiel houden?
Verwijderd schreef op vrijdag 10 februari 2017 @ 18:52:
[...]

Thanks, dan kloppen mijn bevindingen dus. Leerzaam topic! :)

Nog iets anders, ik heb jouw instellingen van de eerste pagina overgenomen. Nu lijkt het mij handig dat ik zowel ISF Expert bright als ISF Expert dark apart van elkaar instel, zodat ik - afhankelijk van het omgevingslicht - enkel hoef te switchen tussen de twee profielen. Welke instellingen moet ik aanpassen om het beeld lichter dan wel donkerder te maken? Is dat 'Oled-lampje' en/of 'Contrast' en/of 'Helderheid' en/of zijn er meer instellingen nodig die dan aanpassingen behoeven? Of is deze manier niet handig en kan ik het beter bij één profiel houden?
In principe hoef je alleen maar OLED light aan te passen voor een lichte of donkere omgeving. Kies hiervoor waardes die je zelf fijn vindt. Eventueel kan je ook de brightness nog aanpassen door deze overdag op 50 te zetten en 's avonds (met weinig omgevingslicht) op 49, al zullen de meningen daarover verschillen onder de gebruikers hier.

• Superhuuper
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 23:49
Iemand hier die kan adviseren tussen de 65EF950V of de 65B6V?
Is de B6 de meerprijs waard, ondanks het ontbreken van 3D?

Keuze nieuwe 65" TV - OLED of niet?

Verwijderd

Superhuuper schreef op zaterdag 11 februari 2017 @ 12:21:

Keuze nieuwe 65" TV - OLED of niet?
Die vraag is nu wel 100x gesteld, en wat Googlen geeft ook genoeg hits.
Ik ben de oneliners zonder enig moeite te doen wel zat hier op Tweakers.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 11-02-2017 12:53 ]

• Yamaka
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 22:39
Verwijderd schreef op zaterdag 11 februari 2017 @ 12:52:
[...] Die vraag is nu wel 100x gesteld, en wat Googlen geeft ook genoeg hits.
Ik ben de oneliners zonder enig moeite te doen wel zat hier op Tweakers.
Klinkt bijzonder vriendelijk, hoop dat je nog wel een fijn weekend hebt zeg... :'(

Verwijderd

Yamaka schreef op zaterdag 11 februari 2017 @ 13:51:
[...]

Klinkt bijzonder vriendelijk, hoop dat je nog wel een fijn weekend hebt zeg... :'(
Haha, idd misschien niet zo vriendelijk ;) Maar ik snap nooit dat men niet zelf even op Google gaat zoeken, Google is gewoon je beste vriend op internet >:) Daarnaast is dit topic gevuld met goede informatie.

• Vulcan750
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23:23
[...]
Dat is misschien wel zo, maar aan de andere kant kan ik zo'n reactie ook wel begrijpen.
Even de moeite nemen en pakweg 10 pagina's van dit topic doorlezen, en je bent een heel stuk wijzer op Oledgebied. Precies dat soort vragen als in het prijzentopic; "Hè op de winkelsite vermelden ze een veel hogere prijs. Hoe komen jullie aan die prijs?"
Vooral niet zelf enige moeite nemen en wat doorlezen ... |:(

Volvo XC40 Recharge MY23 SM 19", Easee Home, Marstek Venus C 2,56kWh, Venus A 2,12kWh, HW P1, MT CT003, ☀️2,7kWp, Ariston Lydos Hybrid WP boiler

• ago
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 20-01 18:58

ago

Superhuuper schreef op zaterdag 11 februari 2017 @ 12:21:
De B6 is beter maar alles heeft zijn grens qua prijs. De B6 is €3000, dan zou ik niet meer dan €2600 over hebben voor de EF950. Maar goed, het is jouw geld.

Verwijderd

Onlangs las ik hier een lacherig comment dat je bij Samsung de adds moet bijnemen.
Vandaag de review hier van een LG tv: advertenties op het homescherm.
Dus verwacht dat ze dat zullen doortrekken naar al hun modellen... Stoppen met lachen dus 😀

Verwijderd

Dan wordt het tijd voor een pi-hole en een vlan voor de tv. Anders maar geen lg oid (of gewoon geen tv, maar een huge ass monitor).
[...]

Misschien was de toon wat onaardig, maar de inhoud van de boodschap is daarom niet minder waar. Zelf een beetje moeite doen is een stuk volwassener.

[ Voor 74% gewijzigd door Verwijderd op 11-02-2017 15:07 ]

• Puck
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 00:02
Verwijderd schreef op zaterdag 11 februari 2017 @ 15:02:
Dan wordt het tijd voor een pi-hole en een vlan voor de tv. Anders maar geen lg oid (of gewoon geen tv, maar een huge ass monitor).
Ik heb hier sowieso Pi-Hole draaien en blokkeer alles van de tv op apps ed na. Er wordt heel veel naar LG verstuurd om je kijkgedrag te analyseren. Zal bij de meeste merken zo zijn.

Arrived anxious, left bored

• Superhuuper
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 23:49
ago schreef op zaterdag 11 februari 2017 @ 14:20:
[...]

De B6 is beter maar alles heeft zijn grens qua prijs. De B6 is €3000, dan zou ik niet meer dan €2600 over hebben voor de EF950. Maar goed, het is jouw geld.
Ik heb inderdaad vele reviews bekeken maar kan lastig inschatten hoe de voor en nadelen van beide toestellen in mijn situatie zouden uitpakken.
Ik neig nu naar de B6 omdat deze meer future proof zal zijn, ondanks het gebrek aan 3D. (Laatste jaren incidenteel gebruik van gemaakt)
Het blijft uiteraard een persoonlijke keuze die ik zelf moet maken maar wellicht zie ik voor-/nadelen over het hoofd. Vandaar mijn vraag over de ervaringen hier.

• Misterbont
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 17-02-2022
Ik heb hier een filmpje van de trillende lijnen die ik regelmatig tegen kom.
Meestal komt dit effect naar voren als de camera heen en weer gaat.

Zit dit in het spel of doet de tv dit? de Game support 4k en 60 fps.
Het probleem zit zich in het patroon van de muur.

[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=xJvN-5Bl41g]

[ Voor 19% gewijzigd door Misterbont op 11-02-2017 17:49 ]

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
Misterbont schreef op zaterdag 11 februari 2017 @ 17:48:

[knip]
Uit nieuwsgierigheid, hoe zit het nu met deze ervaring? Misterbont in "OLED televisies"

Testing, one, two ...

• Misterbont
hardware-lover schreef op zaterdag 11 februari 2017 @ 18:00:
[...]

Uit nieuwsgierigheid, hoe zit het nu met deze ervaring? Misterbont in "OLED televisies"
Op mijn TV nog steeds zichtbaar met statische afbeeldingen.

• Borromini
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Superhuuper schreef op zaterdag 11 februari 2017 @ 17:21:
Ik heb inderdaad vele reviews bekeken maar kan lastig inschatten hoe de voor en nadelen van beide toestellen in mijn situatie zouden uitpakken.
Ik neig nu naar de B6 omdat deze meer future proof zal zijn, ondanks het gebrek aan 3D. (Laatste jaren incidenteel gebruik van gemaakt)
Het blijft uiteraard een persoonlijke keuze die ik zelf moet maken maar wellicht zie ik voor-/nadelen over het hoofd. Vandaar mijn vraag over de ervaringen hier.
3D komt misschien over tien jaar nog es terug... Klamp je daar niet aan vast. Ik vind het persoonlijk een gimmick, en de markt lijkt daar nog altijd zo over te denken.

[ Voor 62% gewijzigd door Borromini op 11-02-2017 19:45 ]

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

• De jong2
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 22-10-2021
Borromini schreef op zaterdag 11 februari 2017 @ 18:26:
3D komt misschien over tien jaar nog es terug... Klamp je daar niet aan vast. Ik vind het persoonlijk een gimmick, en de markt lijkt daar nog altijd zo over te denken.
3D op de huidige OLED's is waanzinnig, ze zijn er gewoon veel te vroeg mee begonnen bij tv's waarop het gewoon niet goed werkte waardoor iedereen er op uitgekeken is, doodzonde.

• D_V
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 02:23

D_V

Misterbont schreef op zaterdag 11 februari 2017 @ 17:48:
Is gewoon moiré toch?

• hardware-lover
  • Niet online
Misterbont schreef op zaterdag 11 februari 2017 @ 18:01:
[...]
Op mijn TV nog steeds zichtbaar met statische afbeeldingen.
Kan je ook 1080i selecteren op je Horizon en geeft dat ook een beter resultaat dan de 1080p stand? Of zie je geen verschil?

Testing, one, two ...

• Misterbont
hardware-lover schreef op zaterdag 11 februari 2017 @ 19:02:
[...]

Kan je ook 1080i selecteren op je Horizon en geeft dat ook een beter resultaat dan de 1080p stand? Of zie je geen verschil?
Ja op de horizon kun je 1080i selecteren, Ik kijk vrij weinig tv, en als ik het doe stoor ik me al snel aan het moire efftect.

Op de 1080I lijkt het wel wat beter maar niet helemaal verdwenen

Verwijderd

Meer mensen met een E6 die ipv de "premium remote" voornamelijk het kleinere "klikkertje" gebruiken? Ik vind persoonlijk de premium maar een topzware remote. Enige nadeel is dat er geen teletekst buttons op de kleine zitten.

• Cardwizard
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 05:51
Verwijderd schreef op zaterdag 11 februari 2017 @ 14:40:
Onlangs las ik hier een lacherig comment dat je bij Samsung de adds moet bijnemen.
Vandaag de review hier van een LG tv: advertenties op het homescherm.
Dus verwacht dat ze dat zullen doortrekken naar al hun modellen... Stoppen met lachen dus 😀
die optie staat al ergens in de settings "gepersonaliseerde reclame" (of zoiets) , staat uitgevinkt

• zwembroek
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 27-12 09:13
Nou mijn 65C staat. Ik moet een nieuwe muur beugel halen omdat de oude niet past.

Eerste indruk:
Damn wat is 65 inch groot! Ik kom van 55 ich, maar dit is toch even een ander formaat. In de winkel lijken ze kleiner haha.
Maar nu het beeld met Ziggo HD. Dit valt me erg tegen zeg. Mijn Samsung deed dit toch beter. (Full HD).
Het serie nummer begint idd met 701. Dit is eentje van 2017 dus? Ik kan tot nu toe geen dode pixels ontdekken. Volgens mij heb ik ook geen tinting, maar zou dit graag willen controleren. Iemand tips hoe ik een compleet witte achtergrond op kan zetten? Beeld is ook uniform zwart. Ik moet mijn PS4 pro , blu Ray, 4k content allemaal nog testen, maar ben nu alleen nog onder de indruk van het formaat en niet de beeldkwaliteit.

“bet your technical analysis didn’t see this sh*t coming”

Verwijderd schreef op zaterdag 11 februari 2017 @ 19:39:
Meer mensen met een E6 die ipv de "premium remote" voornamelijk het kleinere "klikkertje" gebruiken? Ik vind persoonlijk de premium maar een topzware remote. Enige nadeel is dat er geen teletekst buttons op de kleine zitten.
Teletekst. Bestaat dat nog?

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

• Zen!th
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 29-09 11:10
Gister mijn nieuwe 4k OLED binnen gekregen (ja die van iBood), echter heb ik 1 klein probleempje. Zodra deze op 4k 60hz aan mijn GTX970 zit dan heb ik (soms) een horizontale streep van random pixel kleuren, op willigkeurige plek op het scherm die zich dan ongeveer 3-4 frames laat zien, het is dus echt letterlijk enorm minimaal, maar je ziet zo'n "flickering" wel. Soms is het iets meer dan een lijn, maar bijvoorbeeld een blokje. Het ziet er voor mij een beetje hetzelfde uit als je vroeger je tv signaal op het randje zat.

Het issue is overigens meer aanwezig als ik de TV op HDR zet, momenteel staat deze op game mode (merkbaar minder input lagg).

Dit forum heb ik doorzocht, en rest fora + google, echter kom ik niet iets tegen wat er op lijkt. Opzich, weet ik ook niet helemaal hoe ik dit moet omschrijven. Anyway, een soort van omschrijving staat er dus boven, zodra ik mijn laptop aan sluit (met een GTX 940mx, dus geen 4K) met dezelfde kabel heb ik dit probleem niet. Zodra ik de 970 overigens op 1080p zet ook niet, ik vermoed dus dat het te maken heeft met 4k@60hz, alleen twijfel waaraan, de tv, de kaart? mijn instellingen (van tv/kaart), of is de HDMI kabel NET niet voldoende om die 60hz af te tikken.

Iemand tips die ik kan proberen? Om het probleem wat meer specifiek te krijgen. Alle hulp is welkom.

Verwijderd

Jazeker, en het ziet er fan-tas-tisch uit op me E6 Oled :D

• Witte8
  • Laatst online: 09-11-2022
Nog een vage impressie/hands on vd Sony A1

http://www.techhive.com/a...d-bluetooth-speakers.html

• BMTN
  • Registratie: November 2010
  • Niet online
zwembroek schreef op zaterdag 11 februari 2017 @ 20:21:
Nou mijn 65C staat. Ik moet een nieuwe muur beugel halen omdat de oude niet past.

Eerste indruk:
Damn wat is 65 inch groot! Ik kom van 55 ich, maar dit is toch even een ander formaat. In de winkel lijken ze kleiner haha.
Maar nu het beeld met Ziggo HD. Dit valt me erg tegen zeg. Mijn Samsung deed dit toch beter. (Full HD).
Het serie nummer begint idd met 701. Dit is eentje van 2017 dus? Ik kan tot nu toe geen dode pixels ontdekken. Volgens mij heb ik ook geen tinting, maar zou dit graag willen controleren. Iemand tips hoe ik een compleet witte achtergrond op kan zetten? Beeld is ook uniform zwart. Ik moet mijn PS4 pro , blu Ray, 4k content allemaal nog testen, maar ben nu alleen nog onder de indruk van het formaat en niet de beeldkwaliteit.
Ik schrok eerst ook wel toen ik de eerste beelden zag met de default instellingen zoals de TV geleverd word.

Eerste wat mij opviel was een nieuwslezer met veel digitaal gesmeer in het gezicht. Dit werd vermoedelijk veroorzaakt door de scherpteinstelling denk ik.

Voorlopig gebruik ik voor TV kijken de Eco-mode met de volgende instellingen.

Oled lampje 55
Contrast 65
Helderheid 46
Scherpte 0
Kleur 85
Tint 0
Kleurtemperatuur Warm 10

Daarnaast heb je nog de geavanceerde besturing en beeldopties.

Ik zoek ook nog een testprogramma om dit goed in te kunnen stellen. Op AVforum kun je wel een testdvd vinden die je kunt branden.

Ook wel benieuwd hoe anderen hun TV instellen. Ik zou het wel prettig vinden om het TV-beeld stil te kunnen zetten. Iemand?

Heb zelf de E versie en ben zeker onder de indruk van het geluid dat uit de soundbar komt. Wel heb ik de Oled Surround mode op 'Aan' gezet.

Wel moet ik erg wennen aan de paarse laag over het beeld als de TV uit is.

• Misterbont
Het beeld van Ziggo is gewoon heel erg matig en op een oled zelfs teleurstellend te noemen.

• Yamaka
Heb ook een 65C6 en Ziggo ziet er mbt de HD kanalen perfect uit. Zal aan instellingen liggen.

• Misterbont
Yamaka schreef op zondag 12 februari 2017 @ 02:05:
Heb ook een 65C6 en Ziggo ziet er mbt de HD kanalen perfect uit. Zal aan instellingen liggen.
Veel HD zenders zenden oude meuk uit.

• Light21M
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 29-12 14:18
Iemand een idee, ik heb een ps4 pro met last of us met hdr aan, alles werkt goed met de 65b6v maar soms zie ik een lijn van boven naar beneden het beeld tijdens het spel traag refreshen, iemand een idee? Is alleen bij de last of us opgevallen

• Pietervs
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Pietervs

is er al koffie?

Misterbont schreef op zondag 12 februari 2017 @ 01:20:
Het beeld van Ziggo is gewoon heel erg matig en op een oled zelfs teleurstellend te noemen.
Hier schrik ik een beetje van.
Op mijn plasma was al te zien, dat de kwaliteit achteruit ging nadat Ziggo de variabele bitrate invoerde. Maar zeg je nu dat het over de hele linie slechter geworden is?
Want dan is het misschien nodig om ook eens te kijken naar een andere leverancier voor de TV-beelden...

hoop zelf over 2 tot 3 maanden een OLED te kopen, dus ben me alvast een beetje aan het inlezen.

Pvoutput 3.190 Wp Zuid; Marstek Venus 5.12 kWh; HW P1; BMW i4 eDrive40

• Puck
Light21M schreef op zondag 12 februari 2017 @ 09:49:
Iemand een idee, ik heb een ps4 pro met last of us met hdr aan, alles werkt goed met de 65b6v maar soms zie ik een lijn van boven naar beneden het beeld tijdens het spel traag refreshen, iemand een idee? Is alleen bij de last of us opgevallen
Heb ik bij Uncharted 4 ook wel eens gezien. Ligt aan de game en dit heet "screen tearing". Zal bij Last Of Us dus wellicht hetzelfde zijn (ga ik binnenkort aan beginnen in HDR).

• Vulcan750
Echt niet mee eens! Uiteraard verschilt het per opname, maar in het algemeen geeft Ziggo een mooi scherp beeld. Vooral studiobeelden zijn erg scherp en natuurgetrouw, bijna 3D. En dan te bedenken dat het eigenlijk maar 720p is. De upscaling van de Oled doet z'n werk heel goed. :)

Volvo XC40 Recharge MY23 SM 19", Easee Home, Marstek Venus C 2,56kWh, Venus A 2,12kWh, HW P1, MT CT003, ☀️2,7kWp, Ariston Lydos Hybrid WP boiler

• Puck
Eens. Bij mij ziet Ziggo er echt ook scherp en mooi (genoeg) uit. Direct op de TV met CI+ module.

• Misterbont
Puck schreef op zondag 12 februari 2017 @ 11:14:
Eens. Bij mij ziet Ziggo er echt ook scherp en mooi (genoeg) uit. Direct op de TV met CI+ module.
Ik heb een decoder, maar denk je dat een CI+ module een beter beeld zou geven zodat er geen interference is met de decoder en TV. Ik ben echt extreem gevoelig geworden voor motion handling,

Ik weet niet of judder met het geleverde materiaal te maken heeft of met de TV. Alle verbeteraars staan al uit en ook Trumotion heb ik uit gezet. Deze stond voorheen op 2-3/10. Ook merk ik het met Games die 60fps moeten lopen.

• zwembroek
Vulcan750 schreef op zondag 12 februari 2017 @ 10:47:
[...]

Echt niet mee eens! Uiteraard verschilt het per opname, maar in het algemeen geeft Ziggo een mooi scherp beeld. Vooral studiobeelden zijn erg scherp en natuurgetrouw, bijna 3D. En dan te bedenken dat het eigenlijk maar 720p is. De upscaling van de Oled doet z'n werk heel goed. :)
Ik heb mijn 65c op expert donker ingesteld en het Ziggo beeld is echt ruk! 3D? Wow dat komt hier niet in de buurt man. Ik zie veel ruis en onscherpe beelden. Mijn 55 inch full HD Samsung was wel echt perfect. Maar nu in combinatie met 65 inch, 4k en oled is het gewoon bar slecht.
Gelukkig heb ik uren erna Oled demo's geprobeerd met YouTube. Pas toen wist ik weer waarom ik graag een oled tv wilde. Wat een ervaring! Ik kreeg gewoon kippenvel. Ook met filmpje van Horizon in 4k HDR. Ik was gewoon euforisch. En dat had ik ook echt nodig na het Ziggo decoder beeld, want ik had zowaar bijna spijt van mijn dure aankoop.
Waar ik ook ontzettend blij mee ben is dat ik na de eerste testen vrijwel zeker ben van een goed uniform scherm zonder dode pixels en tinting. Judder is mij ook nog niet opgevallen. De paarse gloed wanneer het scherm uit staat viel me vanochtend ook op en dat is ook wel wennen inderdaad .

• Puck
Misterbont schreef op zondag 12 februari 2017 @ 11:26:
[...]

Ik heb een decoder, maar denk je dat een CI+ module een beter beeld zou geven zodat er geen interference is met de decoder en TV. Ik ben echt extreem gevoelig geworden voor motion handling,

Ik weet niet of judder met het geleverde materiaal te maken heeft of met de TV. Alle verbeteraars staan al uit en ook Trumotion heb ik uit gezet. Deze stond voorheen op 2-3/10. Ook merk ik het met Games die 60fps moeten lopen.
Ja dat denk ik ook. Daarom had ik even bijgezegd dat ik CI+ gebruik want heeft wellicht invloed. Benieuwd of de mensen de ziggo als slecht ervaren een externe decoder gebruiken.

Wat betreft motion: ik heb hier al eeder een aantal posts aan gewijd maar motion op OLED is sowieso anders door de lage motion blur. Vind ik juist een voordeel. Ze hadden TruMotion echter wel beter kunnen inplementeren. (Ik gebruik het niet maar voor de mensen die een softere motion willen).

[ Voor 3% gewijzigd door Puck op 12-02-2017 11:40 ]

• Yamaka
zwembroek schreef op zondag 12 februari 2017 @ 11:31:
[...]Ik heb mijn 65c op expert donker ingesteld en het Ziggo beeld is echt ruk! 3D? Wow dat komt hier niet in de buurt man. Ik zie veel ruis en onscherpe beelden. Mijn 55 inch full HD Samsung was wel echt perfect. Maar nu in combinatie met 65 inch, 4k en oled is het gewoon bar slecht.
Heb een excel bestand gemaakt met de beste instellingen voor mijn C6, dit i.s.m. het AV-forum. Hiermee zie je betere 'bijna donker' images, voor verdere uitleg ook m.b.t. BT1886, gamma en luminantie kijken op AV-forum:
https://www.avforums.com/...l-aspects-thread.2072665/

Excel picture:
http://www.imagebam.com/image/1a20cb532185704

• Cardwizard
Yamaka schreef op zondag 12 februari 2017 @ 11:48:
[...]

Heb een excel bestand gemaakt met de beste instellingen voor mijn C6, dit i.s.m. het AV-forum. Hiermee zie je betere 'bijna donker' images, voor verdere uitleg ook m.b.t. BT1886, gamma en luminantie kijken op AV-forum:

Excel picture:
warm2 :r

• Misterbont
Haha, je moet de tv gewoon naar je eigen smaak instellen, Ik vind warm2 en ISF dark persoonlijk ook te dof.
Lijkt alsof de Oled 200 jaar op een zoldertje heeft gestaan.

• Puck
Hahaha. Ik kan je vertellen: volgens alle professionele callibrators is warm2 de juiste color temperature. Ik gebruik persoonlijk ook warm1. Ik denk echter als je de tv echt goed laat kalibreren warm2 de juiste setting is.

• zwembroek
Super dank je wel! Ik ga hier vanavond even mee aan de slag.

Trouwens bij de unboxing van mijn 65C kreeg ik nog een aardig what the fuck momentje. Er was een (gelukkig korte 1cm lang) dikke schroef door de doos in het piepschuim geschroefd.
Dit is toch niet de bedoeling neem ik aan? Gelukkig zat er nog een blok van 10 cm dik piepschuim en lucht tussen. Blijf het slecht vinden.

• Cardwizard
Puck schreef op zondag 12 februari 2017 @ 12:04:
[...]

Hahaha. Ik kan je vertellen: volgens alle professionele callibrators is warm2 de juiste color temperature. Ik gebruik persoonlijk ook warm1. Ik denk echter als je de tv echt goed laat kalibreren warm2 de juiste setting is.
Weet ik , en toch walgelijk !

Ja de professionele callibrators vinden dat het zo moet dus stellen we het allemaal zo in ..... pfff

Wat een gele brei is dat allemaal met warm2 , die setting is misschien goed als je met je oled in een kruipruimte zit zonder enige verlichting , voor de overige mensen is dit zeker niet de juiste imho

• invincible30
  • Laatst online: 15-12 23:45

invincible30

Psn: pelter29

Dat ligt dan echt aan jouw instellingen lijkt me.
Ik vind de zenders 1 t/'m 10 soms schitterende beelden op het scherm toveren.

Ik gebruik de isf presets.

Oled lampje rond 50
Contrast 83
Helderheid 50
Kleur 50
Scherpte 16
Warm 1

Voor de rest alle "beeldverbeteraars" uit.

• Cardwizard
invincible30 schreef op zondag 12 februari 2017 @ 12:12:
[...]

Dat ligt dan echt aan jouw instellingen lijkt me.
Ik vind de zenders 1 t/'m 10 soms schitterende beelden op het scherm toveren.

Ik gebruik de isf presets.

Oled lampje rond 50
Contrast 83
Helderheid 50
Kleur 50
Scherpte 16
Warm 1

Voor de rest alle "beeldverbeteraars" uit.
Warm 1 d:)b

Verwijderd

Treevium schreef op zondag 12 februari 2017 @ 12:11:
[...]

Weet ik , en toch walgelijk !

Ja de professionele callibrators vinden dat het zo moet dus stellen we het allemaal zo in ..... pfff

Wat een gele brei is dat allemaal met warm2 , die setting is misschien goed als je met je oled in een kruipruimte zit zonder enige verlichting , voor de overige mensen is dit zeker niet de juiste imho
Misschien zijn het je ogen die gewend zijn aan een overdaad aan blauw, waardoor alles geel lijkt. Een calibratie heeft nu juist het voordeel dat het niet subjectief is.

• Yamaka
Mijn tv geeft zo'n duidelijk beeld dat ik calibratie niet nodig vind. Alleen de instellingen wat veranderen doet wonderen. Tenzij je de winkel-mode mooi vindt om te zien :+

• Puck
Verwijderd schreef op zondag 12 februari 2017 @ 12:13:
[...]

Misschien zijn het je ogen die gewend zijn aan een overdaad aan blauw, waardoor alles geel lijkt. Een calibratie heeft nu juist het voordeel dat het niet subjectief is.
Klopt. Mijn tactiek was om langzaam van warm1, wat ik al geel vond maar nu echt aan gewend ben, naar warm2 te gaan. Vooralsnog kan ik het niet aan en ben ik blij met warm1 :P

• zwembroek
Weet iemand waar de hdr oled winkel demo te vinden is?

• Cardwizard
Verwijderd schreef op zondag 12 februari 2017 @ 12:13:
[...]

Ik werk al 23 jaar dag in dag uit met kleur en meetsystemen en zuig echt niet zo maar uit mijn vinger , een calibratie is natuurlijk niks mis mee , maar het blijft altijd een persoonlijke keuze , warm2 vind ik niet te doen en inderdaad ik neig meer naar koelere kleuren , als ik een natuur docu kijk met sneeuw bijvoorbeeld met warm2 dan is het net alsof mijn labradors alles onder gepiest hebben >:)

• Misterbont
Mijn settings zijn:

Picture Mode: ISF Expert Dark

Oled Light: 70 ( donkere kamer)
Contrast: 85 ( geen white clipping)
Brightness : 50-52 ( voor de juiste zwart waarde)
H/V sharpness: 15 of 17 (anders wordt het beeld te wazig)
Colour: 50-65 ( ligt aan de kleuren van het geleverede signaal)
Tint: 0

Expert Settings:

Dynamic Contrast: Off
Super Resolution: Off
Colour Garnut: Normal
Colour Filter: Off
Gamma: 2.2 of 2.4 (2.2 om het beeld iets lichter te maken)

White Balance: Warm 1

Picture Options

Noise Reduction: Auto
MPEG Noise: Off
Black Level: Low
Real Cinema: On
Motion Eye Care: Off
Trumotion: User (2/3 de-judder, 10 de-blur)

Dus ik heb vrijwel hetzelfde als iedereen hier.

Studio opnames zien er zeer zeker goed uit (NPO, RTL, SBS, FOX etc) echter zodra ze buiten komen met een camera stoor ik me al vrij snel.

Zojuist de Tafel van Kees zitten kijken op FOX Sports en mijnheer had voor een mooi gestructuurd jasje gekozen en een gestreepte stropdas.

Mocht je het terug kunnen kijken neem dan even een kijkje en je ziet meteen wat ik bedoel.

• Vulcan750
[...]
Normaal gesproken gebruik ik een Humax 5200c decoder, maar ik heb de zenders ook op de tv (55e6) zelf ingesteld. Ik zie geen verschil qua beeld.

Mijn instellingen voor tv:
Oledlampje 70
Contrast 85
Helderheid 51
Scherpte 15
Kleur 50
Tint 0
Kleurtemp. K20
Geavanceerde best.:
Dyn.contrast Uit
Dyn.kleur Uit
Kleurbereik Normaal
Superes. Uit
Gamma Gemiddeld
Beeldopties:
Ruisonderdr. Autom.
Mpeg ruisonderdr. Uit
Zwartniveau Laag
Echte bioscoop Aan
Motion eye care Uit
Trumotion Gebruiker 2/10

• Puck
Misterbont schreef op zondag 12 februari 2017 @ 12:49:
Mijn settings zijn:

Picture Mode: ISF Expert Dark

Oled Light: 70 ( donkere kamer)
Contrast: 85 ( geen white clipping)
Brightness : 50-52 ( voor de juiste zwart waarde)
H/V sharpness: 15 of 17 (anders wordt het beeld te wazig)
Colour: 50-65 ( ligt aan de kleuren van het geleverede signaal)
Tint: 0

Expert Settings:

Dynamic Contrast: Off
Super Resolution: Off
Colour Garnut: Normal
Colour Filter: Off
Gamma: 2.2 of 2.4 (2.2 om het beeld iets lichter te maken)

White Balance: Warm 1

Picture Options

Noise Reduction: Auto
MPEG Noise: Off
Black Level: Low
Real Cinema: On
Motion Eye Care: Off
Trumotion: User (2/3 de-judder, 10 de-blur)

Dus ik heb vrijwel hetzelfde als iedereen hier.

Studio opnames zien er zeer zeker goed uit (NPO, RTL, SBS, FOX etc) echter zodra ze buiten komen met een camera stoor ik me al vrij snel.

Zojuist de Tafel van Kees zitten kijken op FOX Sports en mijnheer had voor een mooi gestructuurd jasje gekozen en een gestreepte stropdas.

Mocht je het terug kunnen kijken neem dan even een kijkje en je ziet meteen wat ik bedoel.
Helpt het als je sharpness naar beneden zet? Bij mijn testbeelden voor sharpness komt er bij alles hoger dan 12/15 een witte sharpness glow om lijnen.

• Yamaka
Puck schreef op zondag 12 februari 2017 @ 12:55:
[...]

Helpt het als je sharpness naar beneden zet? Bij mijn testbeelden voor sharpness komt er bij alles hoger dan 12/15 een witte sharpness glow om lijnen.
Das de reden dat dat bij mij op 7 staat, pq blijft scherp. zie excel-foto ;)

• Puck
Yamaka schreef op zondag 12 februari 2017 @ 12:56:
[...]

Das de reden dat dat bij mij op 7 staat, zie excel-foto ;)
Exact, maar misterbont heeft sharpness op 17

• Misterbont
Puck schreef op zondag 12 februari 2017 @ 12:57:
[...]

Exact, maar misterbont heeft sharpness op 17
Ik zet hem ff wat lager :*) de reden waarom ik hem iets hoger heb staan is omdat het anders wat waziger eruit ziet.

• Yamaka
Door de 'sharpness' setting op 10 of lager te houden, voorkom je ook een hoop van het pulserende effect. Meer sharpness introduceert in scenes waar ook maar een klein beetje beeldruis aanwezig is een overvloed aan ruis die er niet hoort te zijn. De TV lijkt zich er geen raad mee te weten en schakelt telkens tussen wel en geen extra ruis wat het pulserende effect is. Bij heel veel fijn detail gebeurt dit ook (bergopnames bij Planet Earth bijvoorbeeld), dus het zit hem niet alleen in donkere- en schaduwpartijen.

Bron: Major_ton:
https://tinyurl.com/hfh8khp

[ Voor 19% gewijzigd door Yamaka op 12-02-2017 13:08 ]

• Puck
Misterbont schreef op zondag 12 februari 2017 @ 12:59:
[...]

Ik zet hem ff wat lager :*) de reden waarom ik hem iets hoger heb staan is omdat het anders wat waziger eruit ziet.
Wordt natuurlijk (deels) veroorzaakt door upscaling, maar artificial sharpness kan leiden tot rare lijnen en artefacts. Duidelijk te zien bij testbeelden.

• Misterbont
Iemand die nu toevallig het voetbal zit te kijken? En mij kan vertellen hoe die het beeld ervaart?
voor mijn ogen ziet dit er erg onrustig uit.

Binnekort de TV maar iets verder wegzetten zodat het minder opvalt.

[ Voor 37% gewijzigd door Misterbont op 12-02-2017 13:24 ]

• HavermansP
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 29-12 11:16
ik ga binnenkort verhuizen en wil graag een LG OLED kopen. Nu lees ik hier enorm veel verhalen over geen goed beeld/pixels dood etc. Welk versie kan ik het best halen volgens jullie>? BEDANKT!

• hardware-lover
  • Niet online
[...]

Je hoeft geen CI+ module te hebben om het digitale aanbod via de TV tuner te kunnen bekijken. NPO 1 t/m 3 is zonder ook in HD te bekijken. Die NPO zenders hebben de hoogste bitrates, veel beter gaat het niet worden. Wel kan er veel verschil zitten tussen de uitzendingen onderling. Kijkafstand is wel heel erg van invloed op hoe je het aangeboden TV beeld beleefd en hoe je de "kwaliteit" ervaart.

Testing, one, two ...

• Ivan4you
  • Laatst online: 26-12 13:25
Klopt het dat Loewe ook met een OLED tv komt in de maat 48 inch?Op het net kan ik er niet direct iets over vinden.

• Misterbont
hardware-lover schreef op zondag 12 februari 2017 @ 13:47:
[...]

Je hoeft geen CI+ module te hebben om het digitale aanbod via de TV tuner te kunnen bekijken. NPO 1 t/m 3 is zonder ook in HD te bekijken. Die NPO zenders hebben de hoogste bitrates, veel beter gaat het niet worden. Wel kan er veel verschil zitten tussen de uitzendingen onderling. Kijkafstand is wel heel erg van invloed op hoe je het aangeboden TV beeld beleefd en hoe je de "kwaliteit" ervaart.
Even een hele domme vraag, maar hoe kijk ik via de tv tuner?

• Puck
Misterbont schreef op zondag 12 februari 2017 @ 13:52:
[...]

Even een hele domme vraag, maar hoe kijk ik via de tv tuner?
Coax rechtstreeks in de TV stoppen en naar kanalen scannen.

• Sjah
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 00:49
Ivan4you schreef op zondag 12 februari 2017 @ 13:50:
Klopt het dat Loewe ook met een OLED tv komt in de maat 48 inch?Op het net kan ik er niet direct iets over vinden.
Hoe kom JIJ er dan bij? Heb ook wel oren naar die maat.

• Ivan4you
  • Laatst online: 26-12 13:25
Sjah schreef op zondag 12 februari 2017 @ 13:58:
[...]

Hoe kom JIJ er dan bij? Heb ook wel oren naar die maat.
Ja,geruchten he.

• Misterbont
Puck schreef op zondag 12 februari 2017 @ 13:54:
[...]

Coax rechtstreeks in de TV stoppen en naar kanalen scannen.
Krijg ik dan niet analoog beeld?

• Puck
Er van uitgaande dat LG de panelen maakt lijkt het me niet logisch als ze voor Loewe opeens een andere maat zouden leveren.
Misterbont schreef op zondag 12 februari 2017 @ 14:04:
[...]

Krijg ik dan niet analoog beeld?
Nee. De CI+ module is enkel om het beeld te decrypten. NPO 1-3 zijn niet encrypted en gewoon digitaal. Je hebt sowieso niks nodig om digitaal te ontvangen, alleen om de beveiligde kanalen te unlocken.

[ Voor 8% gewijzigd door Puck op 12-02-2017 14:09 ]

• Misterbont
Puck schreef op zondag 12 februari 2017 @ 14:07:
[...]

Er van uitgaande dat LG de panelen maakt lijkt het me niet logisch als ze voor Loewe opeens een andere maat zouden leveren.

[...]

Nee. De CI+ module is enkel om het beeld te decrypten. NPO 1-3 zijn niet encrypted en gewoon digitaal. Je hebt sowieso niks nodig om digitaal te ontvangen, alleen om de beveiligde kanalen te unlocken.
Ooh ja maar dan moet ik sowieso een ci module aanschaffen wil ik alle ziggo kanalen hebben? :P
Of zit ik helemaal in de war.

[ Voor 5% gewijzigd door Misterbont op 12-02-2017 14:10 ]

• Puck
Misterbont schreef op zondag 12 februari 2017 @ 14:10:
[...]

Ooh ja maar dan moet ik sowieso een ci module aanschaffen wil ik alle ziggo kanalen hebben? :P
Of zit ik helemaal in de war.
Niet om NPO 1-3 digitaal te ontvangen (andere kanalen dus wel), dus je kan in ieder geval testen of het verschil in kwaliteit heeft ;)

[ Voor 3% gewijzigd door Puck op 12-02-2017 14:13 ]

• hardware-lover
  • Niet online
Het digitale basispakket is ongecodeerd, enkele zenders zijn daarbij in HD, zoals NPO. Maar om te kunnen vergelijken is het toch voldoende om het te proberen zonder CI module? Mocht je dat beeld beter bevallen dan kun je alsnog een CI module aanschaffen.

Testing, one, two ...

• Misterbont
zou een goede hdmi kabel het beeld kunnen verbeteren? of moet je hier niet teveel geld aan besteden

• Puck
Misterbont schreef op zondag 12 februari 2017 @ 17:29:
zou een goede hdmi kabel het beeld kunnen verbeteren? of moet je hier niet teveel geld aan besteden
Absoluut niet. Het werkt of het werkt niet. Er is geen kwaliteitsverschil (qua beeld / geluid). Alleen zorgen dat je hi-speed kabels hebt.

[ Voor 9% gewijzigd door Puck op 12-02-2017 17:36 ]

• Vulcan750
Misterbont schreef op zondag 12 februari 2017 @ 17:29:
Ik gebruik al jaren spotgoedkope hdmikabels van de Action. Een hdmikabel werkt of werkt niet, punt! Eén keer een slechte kabel gehad, teruggebracht en omgeruild. Probleem opgelost. :)

• Castus
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 17-11 16:27
Vulcan750 schreef op zondag 12 februari 2017 @ 17:50:
[...]

Ik gebruik al jaren spotgoedkope hdmikabels van de Action. Een hdmikabel werkt of werkt niet, punt! Eén keer een slechte kabel gehad, teruggebracht en omgeruild. Probleem opgelost. :)
Ik koop nooit de goedkoopste omdat ik nog wel af en toe had bij slechte kabels dat het beeld wegviel voor een paar seconden. Dan maakte hij gewoon slechte verbinding. Maar verguld lost al heel veel op in dat aspect.

• Cardwizard
Castus schreef op zondag 12 februari 2017 @ 19:54:
[...]

Maar verguld lost al heel veel op in dat aspect.
nope >:)

• Strider
  • Laatst online: 29-12 13:49
Vulcan750 schreef op zondag 12 februari 2017 @ 17:50:
[...]

Ze verkopen tegenwoordig bij de Action Grundig HDMI kabels, prima kwaliteit.

BlaBlaBla

• BMTN
  • Niet online
Ik heb zelf deze gehaald bij de Action van het merk Maxxter. Leken me qua specs beter dan die van Grundig.

http://maxxter.biz/defaul...products&op2=item&id=8970

1.8 meter voor € 1.99 en 3 meter voor € 2.99.

Die van 3 meter biedt echter geen 60 Hz op 4K resolutie. Dus voorkeur voor de kortere alhoewel die er minder mooi uitziet.

Beide wel vergulde connectoren.

• DitIsDeLeven
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 16-03 19:21
Yamaka schreef op zondag 12 februari 2017 @ 11:48:
[...]

Excel picture:
Cool! Kan ik deze ook gebruiken voor mijn (nog af te halen) B6? Of maken de curve en de 3d (paarse folie o.i.d.) te veel verschil?

• Puck
DitIsDeLeven schreef op maandag 13 februari 2017 @ 08:22:
[...]

Cool! Kan ik deze ook gebruiken voor mijn (nog af te halen) B6? Of maken de curve en de 3d (paarse folie o.i.d.) te veel verschil?
Zou weinig uit moeten maken, echter zijn elke settings altijd paneel-afhankelijk (zelfs bij zelfde model) en natuurlijk persoonsgebonden. Deze settings geven echter de juiste richting aan: komen ook sterk overeen met de settings die ik zelf heb uitgezocht voor mijn B6 (voor video-content dan, voor TV en Games heb ik iets afwijkende settings).

• hantheman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 26-12 18:59
Hier ook overgestapt naar Warm1 om dezelfde redenen die hier genoemd worden verder ben ik het zat om met de Truemotion settings te spelen en staat deze nu gewoon uit.
Gisteren een paar series gekeken met deze setting en het begint te wennen haha ik denk dat je ook niet te veel moet switchen.
"Better Call Saul" ziet er op deze manier echt fantastisch uit! (mijn vrouw ziet het verschil trouwens niet eens dus blijkbaar heeft het ook met mijn perfectionisme te maken)

• Puck
Even een andere vraag, welke wellicht iets offtopic is, maar heeft er iemand ervaring met een HDMI splitter waarmee ik het geluid naar mijn versterker kan sturen en het beeld naar de TV? Op deze manier zou ik relatief goedkoop DTS-HD kunnen krijgen, zonder dat ik mijn versterker hoef te vervangen. Ik weet dat het kan, maar ben benieuwd of er nog nadelen als lipsync kunnen ontstaan. Iemand ervaring?

• Pietervs
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Pietervs

is er al koffie?

Puck schreef op maandag 13 februari 2017 @ 10:01:
Even een andere vraag, welke wellicht iets offtopic is, maar heeft er iemand ervaring met een HDMI splitter waarmee ik het geluid naar mijn versterker kan sturen en het beeld naar de TV? Op deze manier zou ik relatief goedkoop DTS-HD kunnen krijgen, zonder dat ik mijn versterker hoef te vervangen. Ik weet dat het kan, maar ben benieuwd of er nog nadelen als lipsync kunnen ontstaan. Iemand ervaring?
Geen idee hoe de kwaliteit van de HDMI-splitters tegenwoordig is, maar een jaar of 5 geleden werd ik er voor gewaarschuwd dat die de beeldkwaliteit niet bepaald ten goede kwamen. En dat kwam van een verkoper af, die me daarna voor de verandering eens niet iets anders (lees: duurders) aan probeerde te smeren!
(Achteraf bleek ik de splitter ook niet nodig te hebben omdat ik alles via mijn versterker laat lopen :) )

Pvoutput 3.190 Wp Zuid; Marstek Venus 5.12 kWh; HW P1; BMW i4 eDrive40

• LOTG
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 18-12 18:36
Ik zou denk ik dan wel voor de 18Gbps variant gaan, gezien die ook 4:4:4 support.

• Raziel
Ja, het is leuk zo'n nieuwe TV, maar het brengt legio luxe problemen met zich mee. Ik heb ook een relatief jonge versterker, Onkyo 717. Doet alles wat ik wil, maar geen 4K passthrough. Zelfde geldt voor mijn HTPC:
Intel NUC met een i3 cpu. Die doet ook maar maximaal 1080p. Zou toch wel leuk zijn om je foto op meer dan 1080p te kunnen zien.

Wat is je doel? HD Audio van een BluRay speler naar je versterker sturen?

• LOTG
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 18-12 18:36
Raziel schreef op maandag 13 februari 2017 @ 12:30:
[...]

Ja, het is leuk zo'n nieuwe TV, maar het brengt legio luxe problemen met zich mee. Ik heb ook een relatief jonge versterker, Onkyo 717. Doet alles wat ik wil, maar geen 4K passthrough. Zelfde geldt voor mijn HTPC:
Intel NUC met een i3 cpu. Die doet ook maar maximaal 1080p. Zou toch wel leuk zijn om je foto op meer dan 1080p te kunnen zien.

Wat is je doel? HD Audio van een BluRay speler naar je versterker sturen?
Ik denk het wel. Als je versterker geen hebt met 4K en/of HDR passtrough dan is dit eigenlijk je enige optie.

• Shocked
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 00:56
Ik heb een actieve hdmi-splitter. Al jaren en daar kan ik geen verschil in beeldkwaliteit zien noch vertraging op geluid.
Ik heb deze : König KN-HDMISW10

Enige wat ik als nadeel gemerkt heb: mijn Ziggo-box (extern) wil wel eens over zijn nek gaan bij het aansluiten van de splitter en 2 tv's. Ik moet de upc box dan resetten en dan is het verder goed. Dat ligt waarschijnlijk aan een soort handshake issue van de Ziggo-box en niet aan de splitter. Met een bluray-speler is alles foutloos.

Sony 83A90J - B&O Beosound Stage - Mission 770 (wow!) - Dali Menuet SE - Dali 104 - Marantz Cinema 60, Lyngdorf TDAI-1120

• Raziel
LOTG schreef op maandag 13 februari 2017 @ 12:39:
[...]

Ik denk het wel. Als je versterker geen hebt met 4K en/of HDR passtrough dan is dit eigenlijk je enige optie.
De enige betaalbare althans. Ik zit te twijfelen over / loeren naar een Denon AVR-X2300W. Maar dat zou dan alleen gaan om die 4K, want die Onkyo performed prima en is ook een betere / zwaardere versterker (op papier althans).

• StealthyPeanut
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 23-12 13:21
Nu ik weer wat films en series kijk beneden op mijn oude 50" plasma, komt de drang om over te stappen naar een OLED 2017 wel heel erg groot!

Wat betreft kleurtemp; Ik zat in het begin op normaal en heb lang gewacht met de overstap naar Warm. Maar na 1 week overstappen op deze temp werd het verschil echt duidelijk. Het witte was gewoon weer wit in mijn beleving en de huidtinten waren erg natuurlijk. Toen ik hem weer terugzette naar normaal of koud... :F . Zag er echt niet natuurlijk uit.

Jouw ogen hebben er gewoon een tijdje voor nodig om dit nieuwe gelige "wit" als wit te gaan herkennen als je net bent overgestapt. Maar het is echt de moeite waard.

• Yellowneck
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Yellowneck

Dure hobby....:\

Raziel schreef op maandag 13 februari 2017 @ 12:51:
[...]

De enige betaalbare althans. Ik zit te twijfelen over / loeren naar een Denon AVR-X2300W. Maar dat zou dan alleen gaan om die 4K, want die Onkyo performed prima en is ook een betere / zwaardere versterker (op papier althans).
Ik kwam van een HD-ready plasma (1024x768) en moest ook een nieuwe receiver. Ik ben zelf voor de Onkyo NR-656 gegaan i.c.m. de B6. Dit werkt uitstekend.

Ik heb ook de Denon's overwogen. Ik zie geen reden om voor de AVR-X2300W te gaan boven de AVR-X1300W, deze zijn qua vermogen (waar je niet op blind moet staren) vrijwel gelijk. Het enige echte verschil tussen deze twee is dat de X2300W aan 4K upscaling doet, iets waar je TV hoogstwaarschijnlijk beter in is en beter aan je TV kan overlaten dus. Scheelt je weer 100 euro minimaal ;)

Fotogear: Canon EOS RP | Canon 400D + BG-E3 | RF 24-105mm F4.0L | 50mm F1.8 | 17-40mm F4.0L | 70-200mm F4.0L | 100mm F2.8L Macro | 430EX II

• opa_paul
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 19-07-2024
Net nog eens doorgelezen...
Ziggo/UPC met Horizon zendt dus alleen 720 kwaliteit uit en je kan 'm beter op 1080i zetten dan 1080p? Wat maakt dan het verschil tussen op 1080i of 1080p zetten? Wat doet de box dan fout?
Vind namelijk de kwaliteit van ziggo op deze tv ook echt tegen vallen hoor. Koop je zo'n mooie tv met prachtig beeld en zit je alleen naar bagger kwaliteit kabel te kijken.
Pagina: 1 ... 61 ... 112 Laatste

Let op:
Dit topic is bedoeld om te discussiëren over OLED televisies; de techniek, voordelen, nadelen, instellingen, etc.

We hebben sinds kort ook een merkspecifiek topic voor LG: [LG OLED] Ervaringen & Discussie. Hier dus geen posts meer betreffende LG.

Als je op zoek bent naar de laatste aanbiedingen kun je een kijkje nemen in \[Prijs-discussie] OLED Televisies. Als je op zoek bent naar persoonlijk aankoopadvies, kun je een topic starten in Consumentenelektronica Aankoopadvies.