http://www.techradar.com/...y-ps4-owners-will-benefit
alleen weet ik niet of dit een soort update is of een compleet nieuwe product ?
(ik heb het even snel doorgelezen met mijn gebrekkige engels)
[ Voor 8% gewijzigd door Farabi op 10-02-2017 16:49 ]
http://www.techradar.com/...y-ps4-owners-will-benefit
[ Voor 8% gewijzigd door Farabi op 10-02-2017 16:49 ]
Het staat volgens mij in het artikel. Gaat om een aanpassing van aantal bestaande 1080p tv's van sony.Raziel schreef op vrijdag 10 februari 2017 @ 16:53:
Volgens pricewatch zijn er geen 1080p TV's met HDR, dus dan zou het om een nieuw product moeten gaan (of pricewatch klopt niet).
[ Voor 7% gewijzigd door keepitfrosty op 10-02-2017 17:38 ]
Some infinities are bigger than others.
Na een kalibratie zit je heus niet naar een dof scherm met fletse kleuren te kijken, maar naar kleuren welke dichter bij de content bedoelde kleuren. Dat de ene persoon het anders ervaart dan de andere betekent meer een afwijking van de ogen dan van de kalibratie. Dat zal je in real life dan ook zo ervaren.sandervanzijl schreef op vrijdag 10 februari 2017 @ 13:52:
[...]
Je bent een fijne ondersteuning voor wat ik altijd beweer: Het beste beeld is het beeld dat je zelf het mooiste vind. Ja je kunt je televisie laten kalibreren etc etc maar als je dan vervolgens naar een dof scherm met fletste kleuren zit te kijken lijkt me dat toch zonde. daarnaast is er volgens mij nog altijd de mogelijkheid dat de ene persoon kleur anders beleeft dan de andere persoon. oftewel: de beleving bij zo'n calibratie kan ook nog wel eens afwijken.
De kalibratie doe je inderdaad op één input, bijvoorbeeld HDMI 2 en dan voor ISF1 en ISF2 bijvoorbeeld. Vervolgens kun je de instellingen naar de andere inputs instellen zoals HDMI 1, HDMI 3 en de Netflix app. Dit moet ook apart voor HDR en Dolby vision, maar dat zou eigenlijk apart gemeten en gekalibreerd moeten worden. Dit is anders dan apply to all inputs, die neemt namelijk niet de CMS instellingen over.Raziel schreef op vrijdag 10 februari 2017 @ 14:10:
Denk dat kalibratie ook niet alleen verschilt per TV, maar ook per bron. Stel ik laat iemand komen om mijn TV te kailbreren, die doet dat dan voor htpc om er één te noemen, deze stelt ISF 1 in voor op de dag en ISF 2 voor 's avonds. Voor DVB-C kan het totaal verschillen toch? Of wanneer je gaat gamen in HDR mode, of Netflix kijken met Dolby Vision, krijg je een ander profiel wat compleet afwijkt. Gisteren the OA in 4k en Dolby Vision gekeken, vond het een beetje grauwig eerlijk gezegd. Bij niet-Dolby Vision (bijvoorbeeld begin van Star Wars Episode VII) is zwart echt mega zwart. Ik moet nog een hoop inregelen heb ik al gemerkt.
Speaking of presets ... je hebt de optie om te zeggen 'apply to all inputs'. Betekent dit dat als ik voor HDMI1 een preset op een bepaalde manier instel, dat ik diezelfde preset anders kan configureren voor HDMI2?
Het klopt dat content op verschillende manieren gemasterd wordt. Echter zorgt een kalibratie ervoor dat de kleuren volgens meetbare waarden en standaarden worden ingesteld. Daardoor zie je de content ook zoals de maker het heeft gemasterd of in ieder geval heel erg dicht daarbij in de buurt. Dan heb ik het even niet over slechte compressie door streaming of BRips.Major_ton schreef op vrijdag 10 februari 2017 @ 14:50:
Een ISF kalibratie kan heel zinvol zijn, maar zoals al zo vaak is aangegeven beleven we beeld op een hele persoonlijke manier. Dat kan dus betekenen dat iemand een technisch 100% correct beeld niet als mooi ervaart. Op zo'n moment heb je weinig aan een kalibratie. Het probleem echter met zelf het beeld instellen zoals je het mooi vindt, is de content die ervoor gebruikt wordt. Als je weinig ervaring hebt met beeld in het algemeen en het instellen van TV's dan is het lastig om aan de hand van een film of serie een goede instelling te vinden, omdat alle content anders gemastered is. Wat bij de ene film goed werkt wat de instellingen betreft, kan er bij de andere film juist weer heel slecht uitzien. Zo blijf je corrigeren.
Een mooi voorbeeld is wat Raziel hierboven aangeeft. The OA op Netflix is weliswaar 4K met Dolby Vision, maar er is voor een hele eigen stijl wat kleuren en contrast betreft gekozen. Aan de hand van deze serie is een TV gewoon NIET in te stellen, sowieso al vanwege het gebrek aan zwart wat door de makers weg gefilterd is.
Met een ISF kalibratie weet je dat de TV correct is ingesteld en zichtbare afwijkingen hebben dan dus te maken met de content zelf.
Wanneer een TV juist is gekalibreerd kan dit ook enorm bevorderlijk zijn voor de beleving van 'diepte' in het beeld. Kalibreren draait dus niet alleen om de kleuren.
Dat zeg ik, GammaViNOK16Bit schreef op vrijdag 10 februari 2017 @ 18:40:
[...]
Het klopt dat content op verschillende manieren gemasterd wordt. Echter zorgt een kalibratie ervoor dat de kleuren volgens meetbare waarden en standaarden worden ingesteld. Daardoor zie je de content ook zoals de maker het heeft gemasterd of in ieder geval heel erg dicht daarbij in de buurt. Dan heb ik het even niet over slechte compressie door streaming of BRips.
Verwijderd
Thanks, dan kloppen mijn bevindingen dus. Leerzaam topic!Major_ton schreef op donderdag 9 februari 2017 @ 23:19:
[...]
Beeldverbeteraars hebben geen zin bij een goede bron zoals Blu-ray en streaming diensten. Bij digitale TV staat bij mij Noise Reduction ook aan (op Auto) omdat het daar wel zin heeft voor de meeste zenders.
In principe hoef je alleen maar OLED light aan te passen voor een lichte of donkere omgeving. Kies hiervoor waardes die je zelf fijn vindt. Eventueel kan je ook de brightness nog aanpassen door deze overdag op 50 te zetten en 's avonds (met weinig omgevingslicht) op 49, al zullen de meningen daarover verschillen onder de gebruikers hier.Verwijderd schreef op vrijdag 10 februari 2017 @ 18:52:
[...]
Thanks, dan kloppen mijn bevindingen dus. Leerzaam topic!![]()
Nog iets anders, ik heb jouw instellingen van de eerste pagina overgenomen. Nu lijkt het mij handig dat ik zowel ISF Expert bright als ISF Expert dark apart van elkaar instel, zodat ik - afhankelijk van het omgevingslicht - enkel hoef te switchen tussen de twee profielen. Welke instellingen moet ik aanpassen om het beeld lichter dan wel donkerder te maken? Is dat 'Oled-lampje' en/of 'Contrast' en/of 'Helderheid' en/of zijn er meer instellingen nodig die dan aanpassingen behoeven? Of is deze manier niet handig en kan ik het beter bij één profiel houden?
Verwijderd
Die vraag is nu wel 100x gesteld, en wat Googlen geeft ook genoeg hits.Superhuuper schreef op zaterdag 11 februari 2017 @ 12:21:
Iemand hier die kan adviseren tussen de 65EF950V of de 65B6V?
Is de B6 de meerprijs waard, ondanks het ontbreken van 3D?
Keuze nieuwe 65" TV - OLED of niet?
[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 11-02-2017 12:53 ]
Klinkt bijzonder vriendelijk, hoop dat je nog wel een fijn weekend hebt zeg...Verwijderd schreef op zaterdag 11 februari 2017 @ 12:52:
[...] Die vraag is nu wel 100x gesteld, en wat Googlen geeft ook genoeg hits.
Ik ben de oneliners zonder enig moeite te doen wel zat hier op Tweakers.
Verwijderd
Haha, idd misschien niet zo vriendelijkYamaka schreef op zaterdag 11 februari 2017 @ 13:51:
[...]
Klinkt bijzonder vriendelijk, hoop dat je nog wel een fijn weekend hebt zeg...
Dat is misschien wel zo, maar aan de andere kant kan ik zo'n reactie ook wel begrijpen.Yamaka schreef op zaterdag 11 februari 2017 @ 13:51:
[...]
Volvo XC40 Recharge MY23 SM 19", Easee Home, Marstek Venus C 2,56kWh, Venus A 2,12kWh, HW P1, MT CT003, ☀️2,7kWp, Ariston Lydos Hybrid WP boiler
De B6 is beter maar alles heeft zijn grens qua prijs. De B6 is €3000, dan zou ik niet meer dan €2600 over hebben voor de EF950. Maar goed, het is jouw geld.Superhuuper schreef op zaterdag 11 februari 2017 @ 12:21:
Iemand hier die kan adviseren tussen de 65EF950V of de 65B6V?
Is de B6 de meerprijs waard, ondanks het ontbreken van 3D?
Verwijderd
Verwijderd
Misschien was de toon wat onaardig, maar de inhoud van de boodschap is daarom niet minder waar. Zelf een beetje moeite doen is een stuk volwassener.Yamaka schreef op zaterdag 11 februari 2017 @ 13:51:
[...]
[ Voor 74% gewijzigd door Verwijderd op 11-02-2017 15:07 ]
Ik heb hier sowieso Pi-Hole draaien en blokkeer alles van de tv op apps ed na. Er wordt heel veel naar LG verstuurd om je kijkgedrag te analyseren. Zal bij de meeste merken zo zijn.Verwijderd schreef op zaterdag 11 februari 2017 @ 15:02:
Dan wordt het tijd voor een pi-hole en een vlan voor de tv. Anders maar geen lg oid (of gewoon geen tv, maar een huge ass monitor).
Arrived anxious, left bored
Ik heb inderdaad vele reviews bekeken maar kan lastig inschatten hoe de voor en nadelen van beide toestellen in mijn situatie zouden uitpakken.ago schreef op zaterdag 11 februari 2017 @ 14:20:
[...]
De B6 is beter maar alles heeft zijn grens qua prijs. De B6 is €3000, dan zou ik niet meer dan €2600 over hebben voor de EF950. Maar goed, het is jouw geld.
[ Voor 19% gewijzigd door Misterbont op 11-02-2017 17:49 ]
Uit nieuwsgierigheid, hoe zit het nu met deze ervaring? Misterbont in "OLED televisies"Misterbont schreef op zaterdag 11 februari 2017 @ 17:48:
Ik heb hier een filmpje van de trillende lijnen die ik regelmatig tegen kom.
Meestal komt dit effect naar voren als de camera heen en weer gaat.
[knip]
Testing, one, two ...
Op mijn TV nog steeds zichtbaar met statische afbeeldingen.hardware-lover schreef op zaterdag 11 februari 2017 @ 18:00:
[...]
Uit nieuwsgierigheid, hoe zit het nu met deze ervaring? Misterbont in "OLED televisies"
3D komt misschien over tien jaar nog es terug... Klamp je daar niet aan vast. Ik vind het persoonlijk een gimmick, en de markt lijkt daar nog altijd zo over te denken.Superhuuper schreef op zaterdag 11 februari 2017 @ 17:21:
Ik heb inderdaad vele reviews bekeken maar kan lastig inschatten hoe de voor en nadelen van beide toestellen in mijn situatie zouden uitpakken.
Ik neig nu naar de B6 omdat deze meer future proof zal zijn, ondanks het gebrek aan 3D. (Laatste jaren incidenteel gebruik van gemaakt)
Het blijft uiteraard een persoonlijke keuze die ik zelf moet maken maar wellicht zie ik voor-/nadelen over het hoofd. Vandaar mijn vraag over de ervaringen hier.
[ Voor 62% gewijzigd door Borromini op 11-02-2017 19:45 ]
Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje
3D op de huidige OLED's is waanzinnig, ze zijn er gewoon veel te vroeg mee begonnen bij tv's waarop het gewoon niet goed werkte waardoor iedereen er op uitgekeken is, doodzonde.Borromini schreef op zaterdag 11 februari 2017 @ 18:26:
3D komt misschien over tien jaar nog es terug... Klamp je daar niet aan vast. Ik vind het persoonlijk een gimmick, en de markt lijkt daar nog altijd zo over te denken.
Is gewoon moiré toch?Misterbont schreef op zaterdag 11 februari 2017 @ 17:48:
Ik heb hier een filmpje van de trillende lijnen die ik regelmatig tegen kom.
Meestal komt dit effect naar voren als de camera heen en weer gaat.
Kan je ook 1080i selecteren op je Horizon en geeft dat ook een beter resultaat dan de 1080p stand? Of zie je geen verschil?Misterbont schreef op zaterdag 11 februari 2017 @ 18:01:
[...]
Op mijn TV nog steeds zichtbaar met statische afbeeldingen.
Testing, one, two ...
Ja op de horizon kun je 1080i selecteren, Ik kijk vrij weinig tv, en als ik het doe stoor ik me al snel aan het moire efftect.hardware-lover schreef op zaterdag 11 februari 2017 @ 19:02:
[...]
Kan je ook 1080i selecteren op je Horizon en geeft dat ook een beter resultaat dan de 1080p stand? Of zie je geen verschil?
Verwijderd
die optie staat al ergens in de settings "gepersonaliseerde reclame" (of zoiets) , staat uitgevinktVerwijderd schreef op zaterdag 11 februari 2017 @ 14:40:
Onlangs las ik hier een lacherig comment dat je bij Samsung de adds moet bijnemen.
Vandaag de review hier van een LG tv: advertenties op het homescherm.
Dus verwacht dat ze dat zullen doortrekken naar al hun modellen... Stoppen met lachen dus 😀
“bet your technical analysis didn’t see this sh*t coming”
Teletekst. Bestaat dat nog?Verwijderd schreef op zaterdag 11 februari 2017 @ 19:39:
Meer mensen met een E6 die ipv de "premium remote" voornamelijk het kleinere "klikkertje" gebruiken? Ik vind persoonlijk de premium maar een topzware remote. Enige nadeel is dat er geen teletekst buttons op de kleine zitten.
xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing
Ik schrok eerst ook wel toen ik de eerste beelden zag met de default instellingen zoals de TV geleverd word.zwembroek schreef op zaterdag 11 februari 2017 @ 20:21:
Nou mijn 65C staat. Ik moet een nieuwe muur beugel halen omdat de oude niet past.
Eerste indruk:
Damn wat is 65 inch groot! Ik kom van 55 ich, maar dit is toch even een ander formaat. In de winkel lijken ze kleiner haha.
Maar nu het beeld met Ziggo HD. Dit valt me erg tegen zeg. Mijn Samsung deed dit toch beter. (Full HD).
Het serie nummer begint idd met 701. Dit is eentje van 2017 dus? Ik kan tot nu toe geen dode pixels ontdekken. Volgens mij heb ik ook geen tinting, maar zou dit graag willen controleren. Iemand tips hoe ik een compleet witte achtergrond op kan zetten? Beeld is ook uniform zwart. Ik moet mijn PS4 pro , blu Ray, 4k content allemaal nog testen, maar ben nu alleen nog onder de indruk van het formaat en niet de beeldkwaliteit.
Veel HD zenders zenden oude meuk uit.Yamaka schreef op zondag 12 februari 2017 @ 02:05:
Heb ook een 65C6 en Ziggo ziet er mbt de HD kanalen perfect uit. Zal aan instellingen liggen.
Hier schrik ik een beetje van.Misterbont schreef op zondag 12 februari 2017 @ 01:20:
Het beeld van Ziggo is gewoon heel erg matig en op een oled zelfs teleurstellend te noemen.
Pvoutput 3.190 Wp Zuid; Marstek Venus 5.12 kWh; HW P1; BMW i4 eDrive40
Heb ik bij Uncharted 4 ook wel eens gezien. Ligt aan de game en dit heet "screen tearing". Zal bij Last Of Us dus wellicht hetzelfde zijn (ga ik binnenkort aan beginnen in HDR).Light21M schreef op zondag 12 februari 2017 @ 09:49:
Iemand een idee, ik heb een ps4 pro met last of us met hdr aan, alles werkt goed met de 65b6v maar soms zie ik een lijn van boven naar beneden het beeld tijdens het spel traag refreshen, iemand een idee? Is alleen bij de last of us opgevallen
Echt niet mee eens! Uiteraard verschilt het per opname, maar in het algemeen geeft Ziggo een mooi scherp beeld. Vooral studiobeelden zijn erg scherp en natuurgetrouw, bijna 3D. En dan te bedenken dat het eigenlijk maar 720p is. De upscaling van de Oled doet z'n werk heel goed.Misterbont schreef op zondag 12 februari 2017 @ 01:20:
Het beeld van Ziggo is gewoon heel erg matig en op een oled zelfs teleurstellend te noemen.
Volvo XC40 Recharge MY23 SM 19", Easee Home, Marstek Venus C 2,56kWh, Venus A 2,12kWh, HW P1, MT CT003, ☀️2,7kWp, Ariston Lydos Hybrid WP boiler
Ik heb een decoder, maar denk je dat een CI+ module een beter beeld zou geven zodat er geen interference is met de decoder en TV. Ik ben echt extreem gevoelig geworden voor motion handling,Puck schreef op zondag 12 februari 2017 @ 11:14:
Eens. Bij mij ziet Ziggo er echt ook scherp en mooi (genoeg) uit. Direct op de TV met CI+ module.
Ik heb mijn 65c op expert donker ingesteld en het Ziggo beeld is echt ruk! 3D? Wow dat komt hier niet in de buurt man. Ik zie veel ruis en onscherpe beelden. Mijn 55 inch full HD Samsung was wel echt perfect. Maar nu in combinatie met 65 inch, 4k en oled is het gewoon bar slecht.Vulcan750 schreef op zondag 12 februari 2017 @ 10:47:
[...]
Echt niet mee eens! Uiteraard verschilt het per opname, maar in het algemeen geeft Ziggo een mooi scherp beeld. Vooral studiobeelden zijn erg scherp en natuurgetrouw, bijna 3D. En dan te bedenken dat het eigenlijk maar 720p is. De upscaling van de Oled doet z'n werk heel goed.
Ja dat denk ik ook. Daarom had ik even bijgezegd dat ik CI+ gebruik want heeft wellicht invloed. Benieuwd of de mensen de ziggo als slecht ervaren een externe decoder gebruiken.Misterbont schreef op zondag 12 februari 2017 @ 11:26:
[...]
Ik heb een decoder, maar denk je dat een CI+ module een beter beeld zou geven zodat er geen interference is met de decoder en TV. Ik ben echt extreem gevoelig geworden voor motion handling,
Ik weet niet of judder met het geleverde materiaal te maken heeft of met de TV. Alle verbeteraars staan al uit en ook Trumotion heb ik uit gezet. Deze stond voorheen op 2-3/10. Ook merk ik het met Games die 60fps moeten lopen.
[ Voor 3% gewijzigd door Puck op 12-02-2017 11:40 ]
Heb een excel bestand gemaakt met de beste instellingen voor mijn C6, dit i.s.m. het AV-forum. Hiermee zie je betere 'bijna donker' images, voor verdere uitleg ook m.b.t. BT1886, gamma en luminantie kijken op AV-forum:zwembroek schreef op zondag 12 februari 2017 @ 11:31:
[...]Ik heb mijn 65c op expert donker ingesteld en het Ziggo beeld is echt ruk! 3D? Wow dat komt hier niet in de buurt man. Ik zie veel ruis en onscherpe beelden. Mijn 55 inch full HD Samsung was wel echt perfect. Maar nu in combinatie met 65 inch, 4k en oled is het gewoon bar slecht.
warm2Yamaka schreef op zondag 12 februari 2017 @ 11:48:
[...]
Heb een excel bestand gemaakt met de beste instellingen voor mijn C6, dit i.s.m. het AV-forum. Hiermee zie je betere 'bijna donker' images, voor verdere uitleg ook m.b.t. BT1886, gamma en luminantie kijken op AV-forum:
https://www.avforums.com/...l-aspects-thread.2072665/
Excel picture:
http://www.imagebam.com/image/1a20cb532185704
Hahaha. Ik kan je vertellen: volgens alle professionele callibrators is warm2 de juiste color temperature. Ik gebruik persoonlijk ook warm1. Ik denk echter als je de tv echt goed laat kalibreren warm2 de juiste setting is.
Weet ik , en toch walgelijk !Puck schreef op zondag 12 februari 2017 @ 12:04:
[...]
Hahaha. Ik kan je vertellen: volgens alle professionele callibrators is warm2 de juiste color temperature. Ik gebruik persoonlijk ook warm1. Ik denk echter als je de tv echt goed laat kalibreren warm2 de juiste setting is.
Dat ligt dan echt aan jouw instellingen lijkt me.Misterbont schreef op zondag 12 februari 2017 @ 01:20:
Warm 1invincible30 schreef op zondag 12 februari 2017 @ 12:12:
[...]
Dat ligt dan echt aan jouw instellingen lijkt me.
Ik vind de zenders 1 t/'m 10 soms schitterende beelden op het scherm toveren.
Ik gebruik de isf presets.
Oled lampje rond 50
Contrast 83
Helderheid 50
Kleur 50
Scherpte 16
Warm 1
Voor de rest alle "beeldverbeteraars" uit.
Verwijderd
Misschien zijn het je ogen die gewend zijn aan een overdaad aan blauw, waardoor alles geel lijkt. Een calibratie heeft nu juist het voordeel dat het niet subjectief is.Treevium schreef op zondag 12 februari 2017 @ 12:11:
[...]
Weet ik , en toch walgelijk !
Ja de professionele callibrators vinden dat het zo moet dus stellen we het allemaal zo in ..... pfff
Wat een gele brei is dat allemaal met warm2 , die setting is misschien goed als je met je oled in een kruipruimte zit zonder enige verlichting , voor de overige mensen is dit zeker niet de juiste imho
Klopt. Mijn tactiek was om langzaam van warm1, wat ik al geel vond maar nu echt aan gewend ben, naar warm2 te gaan. Vooralsnog kan ik het niet aan en ben ik blij met warm1Verwijderd schreef op zondag 12 februari 2017 @ 12:13:
[...]
Misschien zijn het je ogen die gewend zijn aan een overdaad aan blauw, waardoor alles geel lijkt. Een calibratie heeft nu juist het voordeel dat het niet subjectief is.
Ik werk al 23 jaar dag in dag uit met kleur en meetsystemen en zuig echt niet zo maar uit mijn vinger , een calibratie is natuurlijk niks mis mee , maar het blijft altijd een persoonlijke keuze , warm2 vind ik niet te doen en inderdaad ik neig meer naar koelere kleuren , als ik een natuur docu kijk met sneeuw bijvoorbeeld met warm2 dan is het net alsof mijn labradors alles onder gepiest hebbenVerwijderd schreef op zondag 12 februari 2017 @ 12:13:
[...]
Misschien zijn het je ogen die gewend zijn aan een overdaad aan blauw, waardoor alles geel lijkt. Een calibratie heeft nu juist het voordeel dat het niet subjectief is.
Normaal gesproken gebruik ik een Humax 5200c decoder, maar ik heb de zenders ook op de tv (55e6) zelf ingesteld. Ik zie geen verschil qua beeld.Misterbont schreef op zondag 12 februari 2017 @ 11:26:
[...]
Ik heb een decoder, maar denk je dat een CI+ module een beter beeld zou geven zodat er geen interference is met de decoder en TV. Ik ben echt extreem gevoelig geworden voor motion handling,
Helpt het als je sharpness naar beneden zet? Bij mijn testbeelden voor sharpness komt er bij alles hoger dan 12/15 een witte sharpness glow om lijnen.Misterbont schreef op zondag 12 februari 2017 @ 12:49:
Mijn settings zijn:
Picture Mode: ISF Expert Dark
Oled Light: 70 ( donkere kamer)
Contrast: 85 ( geen white clipping)
Brightness : 50-52 ( voor de juiste zwart waarde)
H/V sharpness: 15 of 17 (anders wordt het beeld te wazig)
Colour: 50-65 ( ligt aan de kleuren van het geleverede signaal)
Tint: 0
Expert Settings:
Dynamic Contrast: Off
Super Resolution: Off
Colour Garnut: Normal
Colour Filter: Off
Gamma: 2.2 of 2.4 (2.2 om het beeld iets lichter te maken)
White Balance: Warm 1
Picture Options
Noise Reduction: Auto
MPEG Noise: Off
Black Level: Low
Real Cinema: On
Motion Eye Care: Off
Trumotion: User (2/3 de-judder, 10 de-blur)
Dus ik heb vrijwel hetzelfde als iedereen hier.
Studio opnames zien er zeer zeker goed uit (NPO, RTL, SBS, FOX etc) echter zodra ze buiten komen met een camera stoor ik me al vrij snel.
Zojuist de Tafel van Kees zitten kijken op FOX Sports en mijnheer had voor een mooi gestructuurd jasje gekozen en een gestreepte stropdas.
Mocht je het terug kunnen kijken neem dan even een kijkje en je ziet meteen wat ik bedoel.
Das de reden dat dat bij mij op 7 staat, pq blijft scherp. zie excel-fotoPuck schreef op zondag 12 februari 2017 @ 12:55:
[...]
Helpt het als je sharpness naar beneden zet? Bij mijn testbeelden voor sharpness komt er bij alles hoger dan 12/15 een witte sharpness glow om lijnen.
Exact, maar misterbont heeft sharpness op 17Yamaka schreef op zondag 12 februari 2017 @ 12:56:
[...]
Das de reden dat dat bij mij op 7 staat, zie excel-foto
Ik zet hem ff wat lager
[ Voor 19% gewijzigd door Yamaka op 12-02-2017 13:08 ]
Wordt natuurlijk (deels) veroorzaakt door upscaling, maar artificial sharpness kan leiden tot rare lijnen en artefacts. Duidelijk te zien bij testbeelden.Misterbont schreef op zondag 12 februari 2017 @ 12:59:
[...]
Ik zet hem ff wat lagerde reden waarom ik hem iets hoger heb staan is omdat het anders wat waziger eruit ziet.
[ Voor 37% gewijzigd door Misterbont op 12-02-2017 13:24 ]
Je hoeft geen CI+ module te hebben om het digitale aanbod via de TV tuner te kunnen bekijken. NPO 1 t/m 3 is zonder ook in HD te bekijken. Die NPO zenders hebben de hoogste bitrates, veel beter gaat het niet worden. Wel kan er veel verschil zitten tussen de uitzendingen onderling. Kijkafstand is wel heel erg van invloed op hoe je het aangeboden TV beeld beleefd en hoe je de "kwaliteit" ervaart.Misterbont schreef op zondag 12 februari 2017 @ 11:26:
[...]
Ik weet niet of judder met het geleverde materiaal te maken heeft of met de TV. Alle verbeteraars staan al uit en ook Trumotion heb ik uit gezet. Deze stond voorheen op 2-3/10. Ook merk ik het met Games die 60fps moeten lopen.
Testing, one, two ...
Even een hele domme vraag, maar hoe kijk ik via de tv tuner?hardware-lover schreef op zondag 12 februari 2017 @ 13:47:
[...]
Je hoeft geen CI+ module te hebben om het digitale aanbod via de TV tuner te kunnen bekijken. NPO 1 t/m 3 is zonder ook in HD te bekijken. Die NPO zenders hebben de hoogste bitrates, veel beter gaat het niet worden. Wel kan er veel verschil zitten tussen de uitzendingen onderling. Kijkafstand is wel heel erg van invloed op hoe je het aangeboden TV beeld beleefd en hoe je de "kwaliteit" ervaart.
Coax rechtstreeks in de TV stoppen en naar kanalen scannen.Misterbont schreef op zondag 12 februari 2017 @ 13:52:
[...]
Even een hele domme vraag, maar hoe kijk ik via de tv tuner?
Hoe kom JIJ er dan bij? Heb ook wel oren naar die maat.Ivan4you schreef op zondag 12 februari 2017 @ 13:50:
Klopt het dat Loewe ook met een OLED tv komt in de maat 48 inch?Op het net kan ik er niet direct iets over vinden.
Ja,geruchten he.Sjah schreef op zondag 12 februari 2017 @ 13:58:
[...]
Hoe kom JIJ er dan bij? Heb ook wel oren naar die maat.
Krijg ik dan niet analoog beeld?Puck schreef op zondag 12 februari 2017 @ 13:54:
[...]
Coax rechtstreeks in de TV stoppen en naar kanalen scannen.
Er van uitgaande dat LG de panelen maakt lijkt het me niet logisch als ze voor Loewe opeens een andere maat zouden leveren.
Nee. De CI+ module is enkel om het beeld te decrypten. NPO 1-3 zijn niet encrypted en gewoon digitaal. Je hebt sowieso niks nodig om digitaal te ontvangen, alleen om de beveiligde kanalen te unlocken.
[ Voor 8% gewijzigd door Puck op 12-02-2017 14:09 ]
Ooh ja maar dan moet ik sowieso een ci module aanschaffen wil ik alle ziggo kanalen hebben?Puck schreef op zondag 12 februari 2017 @ 14:07:
[...]
Er van uitgaande dat LG de panelen maakt lijkt het me niet logisch als ze voor Loewe opeens een andere maat zouden leveren.
[...]
Nee. De CI+ module is enkel om het beeld te decrypten. NPO 1-3 zijn niet encrypted en gewoon digitaal. Je hebt sowieso niks nodig om digitaal te ontvangen, alleen om de beveiligde kanalen te unlocken.
[ Voor 5% gewijzigd door Misterbont op 12-02-2017 14:10 ]
Niet om NPO 1-3 digitaal te ontvangen (andere kanalen dus wel), dus je kan in ieder geval testen of het verschil in kwaliteit heeftMisterbont schreef op zondag 12 februari 2017 @ 14:10:
[...]
Ooh ja maar dan moet ik sowieso een ci module aanschaffen wil ik alle ziggo kanalen hebben?
Of zit ik helemaal in de war.
[ Voor 3% gewijzigd door Puck op 12-02-2017 14:13 ]
Testing, one, two ...
Absoluut niet. Het werkt of het werkt niet. Er is geen kwaliteitsverschil (qua beeld / geluid). Alleen zorgen dat je hi-speed kabels hebt.Misterbont schreef op zondag 12 februari 2017 @ 17:29:
zou een goede hdmi kabel het beeld kunnen verbeteren? of moet je hier niet teveel geld aan besteden
[ Voor 9% gewijzigd door Puck op 12-02-2017 17:36 ]
Ik gebruik al jaren spotgoedkope hdmikabels van de Action. Een hdmikabel werkt of werkt niet, punt! Eén keer een slechte kabel gehad, teruggebracht en omgeruild. Probleem opgelost.Misterbont schreef op zondag 12 februari 2017 @ 17:29:
zou een goede hdmi kabel het beeld kunnen verbeteren? of moet je hier niet teveel geld aan besteden
Ik koop nooit de goedkoopste omdat ik nog wel af en toe had bij slechte kabels dat het beeld wegviel voor een paar seconden. Dan maakte hij gewoon slechte verbinding. Maar verguld lost al heel veel op in dat aspect.Vulcan750 schreef op zondag 12 februari 2017 @ 17:50:
[...]
Ik gebruik al jaren spotgoedkope hdmikabels van de Action. Een hdmikabel werkt of werkt niet, punt! Eén keer een slechte kabel gehad, teruggebracht en omgeruild. Probleem opgelost.
nopeCastus schreef op zondag 12 februari 2017 @ 19:54:
[...]
Maar verguld lost al heel veel op in dat aspect.
Ze verkopen tegenwoordig bij de Action Grundig HDMI kabels, prima kwaliteit.Vulcan750 schreef op zondag 12 februari 2017 @ 17:50:
[...]
Ik gebruik al jaren spotgoedkope hdmikabels van de Action. Een hdmikabel werkt of werkt niet, punt! Eén keer een slechte kabel gehad, teruggebracht en omgeruild. Probleem opgelost.
BlaBlaBla
Cool! Kan ik deze ook gebruiken voor mijn (nog af te halen) B6? Of maken de curve en de 3d (paarse folie o.i.d.) te veel verschil?Yamaka schreef op zondag 12 februari 2017 @ 11:48:
[...]
Heb een excel bestand gemaakt met de beste instellingen voor mijn C6, dit i.s.m. het AV-forum. Hiermee zie je betere 'bijna donker' images, voor verdere uitleg ook m.b.t. BT1886, gamma en luminantie kijken op AV-forum:
https://www.avforums.com/...l-aspects-thread.2072665/
Excel picture:
http://www.imagebam.com/image/1a20cb532185704
Zou weinig uit moeten maken, echter zijn elke settings altijd paneel-afhankelijk (zelfs bij zelfde model) en natuurlijk persoonsgebonden. Deze settings geven echter de juiste richting aan: komen ook sterk overeen met de settings die ik zelf heb uitgezocht voor mijn B6 (voor video-content dan, voor TV en Games heb ik iets afwijkende settings).DitIsDeLeven schreef op maandag 13 februari 2017 @ 08:22:
[...]
Cool! Kan ik deze ook gebruiken voor mijn (nog af te halen) B6? Of maken de curve en de 3d (paarse folie o.i.d.) te veel verschil?
Geen idee hoe de kwaliteit van de HDMI-splitters tegenwoordig is, maar een jaar of 5 geleden werd ik er voor gewaarschuwd dat die de beeldkwaliteit niet bepaald ten goede kwamen. En dat kwam van een verkoper af, die me daarna voor de verandering eens niet iets anders (lees: duurders) aan probeerde te smeren!Puck schreef op maandag 13 februari 2017 @ 10:01:
Even een andere vraag, welke wellicht iets offtopic is, maar heeft er iemand ervaring met een HDMI splitter waarmee ik het geluid naar mijn versterker kan sturen en het beeld naar de TV? Op deze manier zou ik relatief goedkoop DTS-HD kunnen krijgen, zonder dat ik mijn versterker hoef te vervangen. Ik weet dat het kan, maar ben benieuwd of er nog nadelen als lipsync kunnen ontstaan. Iemand ervaring?
Pvoutput 3.190 Wp Zuid; Marstek Venus 5.12 kWh; HW P1; BMW i4 eDrive40
Ik zou denk ik dan wel voor de 18Gbps variant gaan, gezien die ook 4:4:4 support.Puck schreef op maandag 13 februari 2017 @ 10:01:
Even een andere vraag, welke wellicht iets offtopic is, maar heeft er iemand ervaring met een HDMI splitter waarmee ik het geluid naar mijn versterker kan sturen en het beeld naar de TV? Op deze manier zou ik relatief goedkoop DTS-HD kunnen krijgen, zonder dat ik mijn versterker hoef te vervangen. Ik weet dat het kan, maar ben benieuwd of er nog nadelen als lipsync kunnen ontstaan. Iemand ervaring?
Ja, het is leuk zo'n nieuwe TV, maar het brengt legio luxe problemen met zich mee. Ik heb ook een relatief jonge versterker, Onkyo 717. Doet alles wat ik wil, maar geen 4K passthrough. Zelfde geldt voor mijn HTPC:Puck schreef op maandag 13 februari 2017 @ 10:01:
Ik denk het wel. Als je versterker geen hebt met 4K en/of HDR passtrough dan is dit eigenlijk je enige optie.Raziel schreef op maandag 13 februari 2017 @ 12:30:
[...]
Ja, het is leuk zo'n nieuwe TV, maar het brengt legio luxe problemen met zich mee. Ik heb ook een relatief jonge versterker, Onkyo 717. Doet alles wat ik wil, maar geen 4K passthrough. Zelfde geldt voor mijn HTPC:
Intel NUC met een i3 cpu. Die doet ook maar maximaal 1080p. Zou toch wel leuk zijn om je foto op meer dan 1080p te kunnen zien.
Wat is je doel? HD Audio van een BluRay speler naar je versterker sturen?
Ik heb een actieve hdmi-splitter. Al jaren en daar kan ik geen verschil in beeldkwaliteit zien noch vertraging op geluid.Puck schreef op maandag 13 februari 2017 @ 10:01:
Sony 83A90J - B&O Beosound Stage - Mission 770 (wow!) - Dali Menuet SE - Dali 104 - Marantz Cinema 60, Lyngdorf TDAI-1120
De enige betaalbare althans. Ik zit te twijfelen over / loeren naar een Denon AVR-X2300W. Maar dat zou dan alleen gaan om die 4K, want die Onkyo performed prima en is ook een betere / zwaardere versterker (op papier althans).LOTG schreef op maandag 13 februari 2017 @ 12:39:
[...]
Ik denk het wel. Als je versterker geen hebt met 4K en/of HDR passtrough dan is dit eigenlijk je enige optie.
Ik kwam van een HD-ready plasma (1024x768) en moest ook een nieuwe receiver. Ik ben zelf voor de Onkyo NR-656 gegaan i.c.m. de B6. Dit werkt uitstekend.Raziel schreef op maandag 13 februari 2017 @ 12:51:
[...]
De enige betaalbare althans. Ik zit te twijfelen over / loeren naar een Denon AVR-X2300W. Maar dat zou dan alleen gaan om die 4K, want die Onkyo performed prima en is ook een betere / zwaardere versterker (op papier althans).
Fotogear: Canon EOS RP | Canon 400D + BG-E3 | RF 24-105mm F4.0L | 50mm F1.8 | 17-40mm F4.0L | 70-200mm F4.0L | 100mm F2.8L Macro | 430EX II
Apple iPhone 17 LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq