Keuze nieuwe 65" TV - OLED of niet?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superhuuper
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 23:18
Ik ben op zoek naar een nieuwe 65" TV en heb wat twijfels tussen onderstaande modellen. Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen de juiste keuze te maken.

Situatieschets
Ruim een jaar geleden de Philips 65PUS9809 gekocht; 65", 4K, Direct LED, 4 tijdig Ambilight.
Helaas is deze kapot gegaan, Philips kon de TV niet meer te repareren of vervangen dus deze is gecrediteerd aan de winkel waar ik deze gekocht heb.
Mijn vrouw en ik zijn erg fan geworden van Ambilight (TV hangt strak tegen een witte muur) maar de Philips TV's van tegenwoordig zijn helaas niet stabiel en kennen een hoop software-problemen. Daarbij is het huidige 65" topmodel bij mijn dealer niet meer leverbaar. (65PUS7601)
Wij zijn dus nu op zoek naar een geschikte 65" opvolger.

Wat is je budget?
Budget ligt rond de €3.000. Een groot deel hiervan bestaat uit de creditering van Philips.
Omdat wij een jaar geleden al een nieuwe TV gekocht hebben met het idee hier een jaar of 5 mee vooruit te kunnen willen we niet wéér een grote uitgave doen, dus het liefst zo min mogelijk zelf bijleggen nu.
Wel willen we een goede TV uitkiezen waarmee we in ieder geval de komende 5 jaar vooruit kunnen. Dus liever nu een klein beetje meer uitgeven, dan dat we over 3 jaar weer op zoek moeten naar een ander toestel.

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
De TV wordt gebruikt voor reguliere TV (Ziggo HD) en Films en Series (Blu-ray / Netflix 4k / USB). Dit ongeveer 50/50. Incidenteel wordt er een game gespeeld (nu PS3 en Wii U aangesloten) maar dit zijn geen games waarbij een extreem lage inputlag van belang is. Ik heb een receiver met 4k ondersteuning en 8x HDMI-in dus het aantal aansluitingen is niet van belang

Wat heb je zelf al gevonden?
De drie toestellen die ik nu op het oog heb;
Samsung 65KS8000 --> Mooi toestel (design), komt goed uit reviews. Ben bang voor de nadelen van Edge lit LED, aangezien we van Direct LED afkomen. Wel kijken we zelden in een compleet verduisterde kamer, dus ik weet niet of je er dan veel van merkt?
LG OLED 65EF950V --> Model van vorig jaar, nog iets goedkoper dan zijn opvolger, nog wel 3D aanwezig (soms wel leuk). Nadeel is dat je een aparte muurbeugel nodig heb (geen VESA mount aanwezig). Dus extra kosten en nieuwe gaten boren.
LG OLED 65B6V --> Is deze véél beter dan de 950v? Wel WebOS3, dus meer future-proof, helaas geen 3d meer. Wel Dolby Vision ondersteuning
LG OLED 65E6V --> Droom-TV - Perfecte specs voor onze wensen. Nog wel 3D ondersteuning, ingebouwde soundbar waardoor de receiver alleen met films aan hoeft. Helaas (ruim) boven budget.

Bovenstaande TV's zijn op volgorde van prijs weergegeven. Bij de Samsung zullen wij het minst moeten bijleggen, bij de E6V OLED verreweg het meest.

Welke vragen heb je hier nog over?
Wat is wijsheid in onze situatie? De TV staat redelijk vaak aan; vrijwel elke avond enkele uren, soms 's ochtends bij het ontbijt even. In het weekend ook overdag regelmatig aan.
Zal de Samsung tegenvallen na de Direct LED Philips of zal het sowieso een verbetering zijn? (minst bijbetalen blijft de voorkeur hebben)
OLED zal qua beeldkwaliteit superieur zijn. Ik lees overal dat de B6 OLED veel beter is dan de 950V, maar is deze dan zo 'slecht' of is de B6 zo 'goed'?
En hoe verhoudt de 950V zich ten opzichte van de Samsung? Is een jaar oudere OLED dan beter dan de Samsung? Ik verwacht dat de software (WEB OS 2) wellicht wat trager is, maar dat de beeldkwaliteit dit meer dan goed maakt, maar twijfel hier wel over.

Zie ik nog zaken over het hoofd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor 3000 euro heb je de b6.
Ik zou geen moment verder twijfelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lukin
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 11 februari 2017 @ 14:46:
Voor 3000 euro heb je de b6.
Ik zou geen moment verder twijfelen.
Als je vrij bent om te kopen waar je wilt en op aanbiedingen in kan gaan, dan wel. Voor de keuzes die hij heeft, is het de 65E6 zonder twijfel met de 65B6 op een tweede plaats. Ik vermoed echter omdat de TS het heeft over het crediteren aan de winkel van het aanschaf bedrag van de oude TV, dat hij daar ook daadwerkelijk moet gaan shoppen. In dat geval kan het prijs technisch een heel ander plaatje worden. Als het max 3.000 euro is, dan zou de 65B6 misschien al buiten budget vallen.

Wat betreft de vragen m.b.t. de verschillen tussen de OLED tv's onderling, daar zou ik even voor gaan kijken in het OLED Televisies topic. Daar is die vraag ook al meerdere malen gesteld. Persoonlijk zou ik in ieder geval gaan voor de 2016 series en niet meer voor de 2015 series. Deels persoonlijke voorkeur i.v.m. "toekomst bestendig", deels vanwege de verbeteringen. Ik had altijd ook de B6 op het oog maar ben laatst toch voor de E6 gegaan, een van de reden hiervoor was dat de B6 geen LG SOC heeft.

[ Voor 35% gewijzigd door Lukin op 11-02-2017 15:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superhuuper
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 23:18
Bedankt voor de feedback. Ik ben inderdaad gebonden aan de winkel van aanschaf, dus kan niet shoppen voor de laagste prijs bij andere winkels.
Maar ik begrijp dus dat de voorkeur sowieso op de meeste punten naar OLED gaat boven de KS8000, wat jullie betreft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amaze86
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 13:43
Yep voor Oled gaan ipv LCD, betere keuze dan Oled is er niet. LCD daar moet je gewoon van wegblijven als je de keuze hebt.

It's Tricky to rock a rhyme, to rock a rhyme that's right on time, It's Tricky... Tricky