• invincible30
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 15-12 23:45

invincible30

Psn: pelter29

Ik zie het nut niet zo in van een calibratie. Deze oled toestellen geven al een erg mooi plaatje mits je de isf modus gebruikt. Kleuren zien er zo vol en natuurlijk uit.

Het lijkt mij het geld niet waard.

Is het ook niet meer een placebo effect callibreren van een tv?

• Puck
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 00:02
Mike86 schreef op woensdag 8 februari 2017 @ 15:56:
En waar in het menu kan ik zien hoeveel branduren de TV heeft?

[...]
Kan volgens mij alleen via het Service Menu. Er zijn Android apps om de juiste IR combinatie naar de TV te sturen om deze te openen. Zelf nooit gedaan.

Arrived anxious, left bored

• ViNOK16Bit
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 28-12 11:57
invincible30 schreef op woensdag 8 februari 2017 @ 15:59:
Ik zie het nut niet zo in van een calibratie. Deze oled toestellen geven al een erg mooi plaatje mits je de isf modus gebruikt. Kleuren zien er zo vol en natuurlijk uit.

Het lijkt mij het geld niet waard.

Is het ook niet meer een placebo effect callibreren van een tv?
Nee zeker geen placebo effect. Nogmaals de instellingen na kalibratie van mijn paneel:
White balance
Colour Temp Warm2
Pattern Outer
Point high
Red 0
Green 0
Blue -3
Point low
Red -4
Green 0
Blue -1

Colour Management system
Red 22 0 0
Green -3 -5 17
Blue 0 13 0
Cyan 0 2 0
Magenta -8 -1 0
Yellow 0 -2 0
Mike86 schreef op woensdag 8 februari 2017 @ 15:56:
En waar in het menu kan ik zien hoeveel branduren de TV heeft?

[...]
In het service menu zoals ik heb uitgelegd in de eerste post. Weet niet of het op een andere manier te zien is.

• zwembroek
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 27-12 09:13
Weet iemand of de Magic remote van de E ook op de C werkt?

“bet your technical analysis didn’t see this sh*t coming”

Verwijderd

Ik vind het persoonlijk ook onzin, dat calbreren. Degene die daar geld tegensmijten zullen mij natuurlijk tegenspreken maar een collega heeft zijn tv laten calbreren maar al snel terug een paar settings gewijzigd.
Het blijft toch iets persoonlijk, de ene ziet liever natuurgetrouwe kleuren de ander liever wat levendig.
Maar ach de economie moet blijven draaien zeker?? Er zijn er ook die 100 euro besteden aan een HDMI kabel in de overtuiging dat deze het beeld ten goede komt...

• LOTG
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 18-12 18:36
zwembroek schreef op woensdag 8 februari 2017 @ 16:15:
Weet iemand of de Magic remote van de E ook op de C werkt?
Volgens mij zijn ze praktisch het zelfde. Alleen is die van de E wat fancier verpakt geloof ik.

Je alleen de remote moet pairen.

[ Voor 5% gewijzigd door LOTG op 08-02-2017 16:31 ]

• ViNOK16Bit
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 28-12 11:57
Verwijderd schreef op woensdag 8 februari 2017 @ 16:19:
Ik vind het persoonlijk ook onzin, dat calbreren. Degene die daar geld tegensmijten zullen mij natuurlijk tegenspreken maar een collega heeft zijn tv laten calbreren maar al snel terug een paar settings gewijzigd.
Het blijft toch iets persoonlijk, de ene ziet liever natuurgetrouwe kleuren de ander liever wat levendig.
Maar ach de economie moet blijven draaien zeker?? Er zijn er ook die 100 euro besteden aan een HDMI kabel in de overtuiging dat deze het beeld ten goede komt...
Dat kun je vinden en als je het zelf niet nodig vindt moet je er ook zeker geen geld aan uitgeven. Ik vind het zelf wel belangrijk om de kleuren zo dicht mogelijk bij de kleuren te hebben zoals de maker dat bedoeld heeft, want er zijn altijd afwijkingen, en ben bereid daar geld aan uit te geven. Het is verder ieders eigen keuze.
Maar om een HMDI kabel te vergelijken met een isf kalibratie snap ik even niet.. alsof je een pen en een laptop met elkaar vergelijkt..

[ Voor 6% gewijzigd door ViNOK16Bit op 08-02-2017 16:32 ]

• Master_S
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 26-11-2024
Mijn 55E6V nu reeds 2 dagen in gebruik (wel enkel 's avonds, kon geen verlof meer pakken deze week :( ). Voorlopig de settings van de frontpage genomen.

Gisterenavond naar de blu-ray van Captain America Civil War gekeken op de PS3, wat een beeld man. Is om je vingers bij af te likken. Ik had een dweil nodig om al het kwijl op te kuisen :)

• Yellowneck
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Yellowneck

Dure hobby....:\

Ik moet zeggen na een weekje de TV in gebruik te hebben dat ik de bijgeleverde afstandsbediening (AN-MR650) bij de B6, toch wel een beetje crippled vind :P. Weliswaar een Magic Remote, maar de afstandsbediening die bij de E6 zit (AN-MR700) lijkt mij toch wel een stukje fijner. Ik mis toch wel de dedicated knoppen voor Play \ Pause en Next \ Previous.
Vind de AN-MR650 ook een beetje vies glad in de handen liggen, had liever gezien dat ze een water stroever materiaal hadden gebruikt voor de achterkant.
Maar dit is dan ook eigenlijk het enige wat ik er op heb aan te merken, verder erg blij met het toestel :*)

Fotogear: Canon EOS RP | Canon 400D + BG-E3 | RF 24-105mm F4.0L | 50mm F1.8 | 17-40mm F4.0L | 70-200mm F4.0L | 100mm F2.8L Macro | 430EX II

Verwijderd

Ik keek erg uit naar de Sony A1 die met de X1 chip blijkbaar beter presteert dan de oled's van LG heb ik hier en daar al gelezen. Blijkt ie 10 cm dik te zijn als je hem aan de muur hangt!! En dat schuin op de kast zoals ze een paar jaar terug dit lumineuse idee al eens hadden zie ook niet zitten. Zonde.

• Ambition88
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 05:22
Verwijderd schreef op woensdag 8 februari 2017 @ 19:42:
Ik keek erg uit naar de Sony A1 die met de X1 chip blijkbaar beter presteert dan de oled's van LG heb ik hier en daar al gelezen. Blijkt ie 10 cm dik te zijn als je hem aan de muur hangt!! En dat schuin op de kast zoals ze een paar jaar terug dit lumineuse idee al eens hadden zie ook niet zitten. Zonde.
Ja snap ik ook niks van, ik zou hem zelf niet persee ophangen maar ik vertik het om naar een schuine tv te kijken, al die poespas altijd, maak gewoon eens een fatsoenlijke tv.

• De jong2
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 22-10-2021
Verwijderd schreef op woensdag 8 februari 2017 @ 19:42:
Inderdaad, hij ziet er goed uit maar is eigenlijk voor zowel op een tv meubel, als hangend aan de muur niet bepaald geschikt, toch een aparte beslissing van Sony.

• Claude Zaque
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 22-01-2018
Ik heb een 65EF950V en wil graag mijn eigen achtergrondmuziek toevoegen aan de 3 stock mp3tjes. Weet iemand of dit kan en zo ja,hoe?
Ik heb me al suf gezocht maar kan het nergens vinden
Ok ok, het hoort hier misschien niet helemaal thuis, maar voor de geïnteresseerden staat mijn review van de Samsung 55KS9000 online. Een goed vergelijk tussen die TV en LG 65B6 volgt zo snel mogelijk, maar daar gaat nog best wat tijd inzitten.

Samsung 55KS9000 review.

Some infinities are bigger than others.

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
Claude Zaque schreef op woensdag 8 februari 2017 @ 20:13:
Ik heb een 65EF950V en wil graag mijn eigen achtergrondmuziek toevoegen aan de 3 stock mp3tjes. Weet iemand of dit kan en zo ja,hoe?
Ik heb me al suf gezocht maar kan het nergens vinden
Ik heb het nu een paar keer gelezen, maar ik begrijp eerlijk gezegd niet wat je hiermee bedoelt?

Edit: er staan 3 muzieknummers onder "Muziek" zie ik, als ik mijn externe bronnen uitschakel, daar zal het om draaien. Ik heb even mee gezocht maar kan idd (nog) niet vinden dat je muziek toe kan voegen aan het interne TV geheugen.

Muziek op een USB stick plaatsen en daar vanaf afspelen is geen optie?

[ Voor 27% gewijzigd door hardware-lover op 08-02-2017 22:16 ]

Testing, one, two ...

Verwijderd

Is het iemand gelukt om met webOS3 TV recordings te doen op een USB stick? Voor wat ik kan vinden en eigen ervaringen lukt dit alleen maar met een echte HDD of een USB die acteert als een HDD, maar die heb ik nog niet gevonden.

[ Voor 81% gewijzigd door Verwijderd op 08-02-2017 22:01 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 3 februari 2017 @ 19:23:
Sinds vandaag in het bezit van een 55B6 oOo Morgen alles aansluiten en instellen.
Zo, afgelopen dagen flink aan het genieten geweest van deze televisie, wat een fantastische ervaring _/-\o_
Ik kom van de Samsung UE46F8000 uit 2013, destijds ook een premium model, maar wat een verschil! Voor mij nooit meer LCD :)

Voor de mensen met een Playstation 4 (Pro), welke instellingen passen jullie nog meer aan onder 'Game Mode'?

• Ambition88
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 05:22
Verwijderd schreef op woensdag 8 februari 2017 @ 21:37:
[...]

Hoezo wauw? Die kerel is meer dan een uur bezig en heeft moeten investeren in dure apparatuur? Dus nog een koopje, ik werk hier maximaal een uur voor.
ik denk eerder ''wauw wat goedkoop'' ;)

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

Major_ton schreef op woensdag 8 februari 2017 @ 20:23:
Ok ok, het hoort hier misschien niet helemaal thuis, maar voor de geïnteresseerden staat mijn review van de Samsung 55KS9000 online. Een goed vergelijk tussen die TV en LG 65B6 volgt zo snel mogelijk, maar daar gaat nog best wat tijd inzitten.

Samsung 55KS9000 review.
Goed gelukt. _/-\o_

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

• hardware-lover
  • Niet online
Misterbont schreef op dinsdag 7 februari 2017 @ 22:38:
Ik vraag me af of mensen ook veel trillende lijnen zien op de Oleds?
Scherpte staat bij mij niet al te hoog en nog blijft het me enigzins opvallen.
Het lijkt op slechte aliasing

Ook zie ik regelmatig het moire effect optreden. Ligt dit echt aan de crappy camera's?
Als je met je neus voor het scherm gaat hangen dan trilt alles, zelfs zo erg dat je er bijna gek van kunt worden zo van dichtbij. Een trilling in verticale richting. Ik zie het duidelijk bij de Ziggo zenders, ook bij de HD zenders met de hoogste bitrates.

Maar......, dat trillen laat ie alleen maar zien als ik kies voor een progressieve beeldweergave, dus;
  • 720p/1080p ingesteld op mijn decoder (geen Horizon), geeft trillen (goed zichtbaar met je neus op het scherm)
  • 1080i ingesteld, zo strak als een, èh...., gewoon strak dus, zonder enig trillen.
Intern via de TV tuner bekeken, ook trilloos strak.

Mocht jij je Horizon op 1080i in kunnen stellen, dan moet je dat eens even proberen.

Testing, one, two ...

• joco
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 26-12 21:35
Verwijderd schreef op woensdag 8 februari 2017 @ 21:37:
Is het iemand gelukt om met webOS3 TV recordings te doen op een USB stick? Voor wat ik kan vinden en eigen ervaringen lukt dit alleen maar met een echte HDD of een USB die acteert als een HDD, maar die heb ik nog niet gevonden.
ik heb er een usb disk aan gehangen en dit werkt prima
Alleen is het opname niet echt handig, teneerste maar 1 tuner, dus je kunt niet iets anders kijken (dus opname alleen als je er zelf niet bent). Maar ook dingen als je zeg maar begint met opnemen en dan wil je halverwege dus invallen, dit is ook vrij lastig zonder dat je ziet waar hij nu is en nog erger als hij klaar is met opname en jij bent nog halverwege dan springt ie gewoon naar het einde/live..
Het schijnt heel lastig te zijn om een goeie interface te maken. Maar goed als je meerdere tuners had was dit veel interessanter

Verwijderd

Major_ton schreef op woensdag 8 februari 2017 @ 20:23:

Samsung 55KS9000 review.
Mooie review en goeie tv blijkbaar. Beter zullen ze het niet meer krijgen met edge lit tv...Denk dat Oled de komende 3 jaar nog een kleine voorsprong heeft tot ze bij Samsung hun echte Q led rond krijgen, dan zijn ze opnieuw de keizer in tv land...Minder verbruik, perfect wit, hoger kleurenbereik en nits. Dat is wat ze ons beloven met Q Led. Ze zijn goed op weg maar moeten enkel nog van die backlight af. Ironisch genoeg helpt de vooruitgang in de Oledtechniek hun een groot deel op weg, de meeste tech sites spreken van een termijn van drie jaar. Na Oled komen de electroluminescent quantum dots achter de hoek kijken.
En zo blijven we bezig ;)

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 09-02-2017 00:03 ]

• rsca777
  • Registratie: Februari 2015
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 8 februari 2017 @ 23:58:
[...]

Mooie review en goeie tv blijkbaar. Beter zullen ze het niet meer krijgen met edge lit tv...Denk dat Oled de komende 3 jaar nog een kleine voorsprong heeft tot ze bij Samsung hun echte Q led rond krijgen, dan zijn ze opnieuw de keizer in tv land...Minder verbruik, perfect wit, hoger kleurenbereik en nits. Dat is wat ze ons beloven met Q Led. Ze zijn goed op weg maar moeten enkel nog van die backlight af. Ironisch genoeg helpt de vooruitgang in de Oledtechniek hun een groot deel op weg, de meeste tech sites spreken van een termijn van drie jaar. Na Oled komen de electroluminescent quantum dots achter de hoek kijken.
En zo blijven we bezig ;)
Idd. En hopelijk worden de banding, dirty screen effects en dergelijke ook verbeterd... want vaak is het toch onacceptabel en storend (vooral bij lcd).

• Misterbont
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 17-02-2022
hardware-lover schreef op woensdag 8 februari 2017 @ 22:38:
[...]

Als je met je neus voor het scherm gaat hangen dan trilt alles, zelfs zo erg dat je er bijna gek van kunt worden zo van dichtbij. Een trilling in verticale richting. Ik zie het duidelijk bij de Ziggo zenders, ook bij de HD zenders met de hoogste bitrates.

Maar......, dat trillen laat ie alleen maar zien als ik kies voor een progressieve beeldweergave, dus;
  • 720p/1080p ingesteld op mijn decoder (geen Horizon), geeft trillen (goed zichtbaar met je neus op het scherm)
  • 1080i ingesteld, zo strak als een, èh...., gewoon strak dus, zonder enig trillen.

Mocht jij je Horizon op 1080i in kunnen stellen, dan moet je dat eens even proberen.
Thanks ff proberen!

• Misterbont
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 17-02-2022
Nog even een vraag betreft een ps4 pro. Als ik RGB op Auto heb staan en de TV black level op low met brightness op 52 krijg ik black crush te zien. Als deze vervolgens op High staat wordt alles licht zodat je vrijwel geen schaduw meer ziet.

Zijn hier nog instellingen voor?
hardware-lover schreef op woensdag 8 februari 2017 @ 22:38:
[...]

Sinds wanneer heeft Ziggo zenders in 1080p. Als je dat instelt gaat je Horizon box waarschijnlijk zelf deinterlacen en dus zorgen voor die trillende lijnen.

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

• Puck
Misterbont schreef op donderdag 9 februari 2017 @ 01:07:
Nog even een vraag betreft een ps4 pro. Als ik RGB op Auto heb staan en de TV black level op low met brightness op 52 krijg ik black crush te zien. Als deze vervolgens op High staat wordt alles licht zodat je vrijwel geen schaduw meer ziet.

Zijn hier nog instellingen voor?
RGB Full (Auto) = Black Level High
RGB Limited (Regular) = Black Level Low

Elke andere combi is fout. Om het minder licht te krijgen zou ik sowieso je brightness op 50 / 49 zetten. Eventueel nog contrast naar 80 - 90. Gamma kan ook nog invloed hebben, en check even of de game die je speelt ook niet nog eigen brightness settings heeft (die te hoog staan).

Daarnaast: het kan optisch te licht lijken omdat je de hele tijd tussen die 2 settings wisselt (en daardoor het verschil heel groot lijkt).

Puck schreef op donderdag 9 februari 2017 @ 08:32:
[...]

RGB Full (Auto) = Black Level High
RGB Limited (Regular) = Black Level Low

Elke andere combi is fout. Om het minder licht te krijgen zou ik sowieso je brightness op 50 / 49 zetten. Eventueel nog contrast naar 80 - 90. Gamma kan ook nog invloed hebben, en check even of de game die je speelt ook niet nog eigen brightness settings heeft (die te hoog staan).

Daarnaast: het kan optisch te licht lijken omdat je de hele tijd tussen die 2 settings wisselt (en daardoor het verschil heel groot lijkt).
Ik wil daar nog aan toevoegen dat het contrast op 85 dé juiste setting is voor ongekalibreerde panelen. Voor games raad ik inderdaad een brightness setting aan van 50, een gamma van 2.2 en zet het dynamisch contrast uit. Zet de PS4 settings en blacklevel setting op de TV zoals Puck heeft aangegeven en pas vervolgens de brightness ingame aan voor elke specifieke game. Daarmee zou je overal goed uit moeten komen.

• Puck
Major_ton schreef op donderdag 9 februari 2017 @ 09:08:
[...]

Ik wil daar nog aan toevoegen dat het contrast op 85 dé juiste setting is voor ongekalibreerde panelen. Voor games raad ik inderdaad een brightness setting aan van 50, een gamma van 2.2 en zet het dynamisch contrast uit. Zet de PS4 settings en blacklevel setting op de TV zoals Puck heeft aangegeven en pas vervolgens de brightness ingame aan voor elke specifieke game. Daarmee zou je overal goed uit moeten komen.
Exact mijn settings :). Bij Game mode heet gamma echter low, medium, high (ofzoiets). Waarschijnlijk omdat dit standaarden voor video zijn.

• hb1981
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 24-07-2023
Calibreren hoeft van mij ook niet hoor. Heb van het weekend bij mijn oom een E6 aangesloten en voor de gein eens calibratie instellingen ingevoerd als basis om van daaruit te kijken(ik weet dat het per scherm verschilt)
maar vind het totaal niet mooi. Heb hem daarna naar persoonlijke smaak ingesteld en schitterend beeld. Beeld is persoonlijk, boeit mij ut dat het dan op papier met metertjes niet juist zou zijn, als ik dat maar vind.

Zelfde geld voor mijn prive led. deze had nacalibratie zeer felle backlight en grijzige randen terwijl het directled is. na eigen aanpassing gewoon zweart (ok niet oled zwart maar toch 100x beter)

dus neuh ik calibreer wel op eigen inzicht. Net als die audyssey microfoons bij je receiver. stel het wel op gehoor af...

• Cardwizard
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 06:57
Puck schreef op donderdag 9 februari 2017 @ 08:32:
[...]

Om het minder licht te krijgen zou ik sowieso je brightness op 50 / 49 zetten. Eventueel nog contrast naar 80 - 90.
dat is zeker minder licht , doei elk detail in donkere partijen .... zo zie je maar weer hoe persoonlijk die fine tuning is ..... dit is TE donker imho
Puck schreef op donderdag 9 februari 2017 @ 09:19:
[...]

Exact mijn settings :). Bij Game mode heet gamma echter low, medium, high (ofzoiets). Waarschijnlijk omdat dit standaarden voor video zijn.
Dat is ook zo. Medium staat gelijk aan 2.2 gelukkig.

• Puck
Treevium schreef op donderdag 9 februari 2017 @ 09:27:
[...]

dat is zeker minder licht , doei elk detail in donkere partijen .... zo zie je maar weer hoe persoonlijk die fine tuning is ..... dit is TE donker imho
Gelukkig kan je naar eigen voorkeur instellen dan ;)

Het is overigens niet alleen persoonlijk, maar ook afhankelijk van je paneel en andere settings (en games). Ik probeer je enkel een richting te geven naar welke settings je kunt aanpassen om het beeld beter te krijgen :)

[ Voor 26% gewijzigd door Puck op 09-02-2017 09:35 ]

• Cardwizard
Puck schreef op donderdag 9 februari 2017 @ 09:32:
[...]

Gelukkig kan je naar eigen voorkeur instellen dan ;) Lost dit wel je probleem op?

Het is overigens niet alleen persoonlijk, maar ook afhankelijk van je paneel. Ik probeer je enkel een richting te geven naar welke settings je kunt aanpassen om het beeld beter te krijgen :)
Niet mijn probleem >:) dat was iemand anders , ik schrok van brightness 49/50 ..... zo donker

• Puck
Treevium schreef op donderdag 9 februari 2017 @ 09:35:
[...]

Niet mijn probleem >:) dat was iemand anders , ik schrok van brightness 49/50 ..... zo donker
50 te donker? Dat is de default setting. Alles hoger dan 51/52 en je zwart is niet meer echt zwart. In de war met OLED light? (Die staat bij mij bij non HDR ook op 50 maar dat is wel echt persoonlijk).

• Cardwizard
Nee niet in de war .. ik heb dat inderdaad op 52 staan , hoger kan echt noet dan is het geen zwart meer , maar die 3 punten minder zijn zo'n groot verschil

Maar goed een oled koop je voor het zwart dat laat je goed zien zo :+

• Puck
Treevium schreef op donderdag 9 februari 2017 @ 09:45:
Nee niet in de war .. ik heb dat inderdaad op 52 staan , hoger kan echt noet dan is het geen zwart meer , maar die 3 punten minder zijn zo'n groot verschil

Maar goed een oled koop je voor het zwart dat laat je goed zien zo :+
Nogmaals: je kunt niet zomaar vergelijken, want jouw paneel, omgeving en andere instellingen zijn anders. Daarnaast hebben we het over settings voor games. Bij video-content heb ik brightness op 51 bijvoorbeeld.

Ben het wel met je eens dat de stappen in brightness te groot zijn. Ik wil 51,50 :(

[ Voor 10% gewijzigd door Puck op 09-02-2017 09:52 ]

• De jong2
hb1981 schreef op donderdag 9 februari 2017 @ 09:19:
Calibreren hoeft van mij ook niet hoor. Heb van het weekend bij mijn oom een E6 aangesloten en voor de gein eens calibratie instellingen ingevoerd als basis om van daaruit te kijken(ik weet dat het per scherm verschilt)
maar vind het totaal niet mooi. Heb hem daarna naar persoonlijke smaak ingesteld en schitterend beeld. Beeld is persoonlijk, boeit mij ut dat het dan op papier met metertjes niet juist zou zijn, als ik dat maar vind.

Zelfde geld voor mijn prive led. deze had nacalibratie zeer felle backlight en grijzige randen terwijl het directled is. na eigen aanpassing gewoon zweart (ok niet oled zwart maar toch 100x beter)

dus neuh ik calibreer wel op eigen inzicht. Net als die audyssey microfoons bij je receiver. stel het wel op gehoor af...
Een goede calibratie kan zo uren duren en daar heb je enorm duur materiaal voor nodig wil je dit goed kunnen doen, ik heb sterk mijn twijfels dat jij dit zo even hebt gedaan, dit kun je dus totaal niet met elkaar vergelijken

• zwembroek
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 27-12 09:13
Yellowneck schreef op woensdag 8 februari 2017 @ 19:23:
Ik moet zeggen na een weekje de TV in gebruik te hebben dat ik de bijgeleverde afstandsbediening (AN-MR650) bij de B6, toch wel een beetje crippled vind :P. Weliswaar een Magic Remote, maar de afstandsbediening die bij de E6 zit (AN-MR700) lijkt mij toch wel een stukje fijner. Ik mis toch wel de dedicated knoppen voor Play \ Pause en Next \ Previous.
Vind de AN-MR650 ook een beetje vies glad in de handen liggen, had liever gezien dat ze een water stroever materiaal hadden gebruikt voor de achterkant.
Maar dit is dan ook eigenlijk het enige wat ik er op heb aan te merken, verder erg blij met het toestel :*)
Ik ga deze los halen:

http://www.ebay.nl/itm/NE...1e4d59:g:WBkAAOSwA3dYmDNx

“bet your technical analysis didn’t see this sh*t coming”

• De jong2
Wat voor een voet heeft die C6 nou eigenlijk? op sommige afbeeldingen en video's heeft die dezelfde als die de eg920v had maar dan in het zwart en op andere afbeeldingen en video's heeft die weer dezelfde als de eg960v maar dan in het zwart. (Ik kan helaas geen afbeeldingen plaatsen)

• hantheman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 26-12 18:59
[...]

Mag dit ook in de startpost? erg nuttige info imho! :)

• LOTG
Yellowneck schreef op woensdag 8 februari 2017 @ 19:23:
Ik heb hem even niet bij de hand maar ik heb er zelf geen problemen mee. Ook staan er (tenminste op het plaatje) wel een play en pause button op.

Ik vind hem qua looks ook beter passen bij de B6 dan die zilveren remote.

[ Voor 3% gewijzigd door LOTG op 09-02-2017 09:59 ]

• hardware-lover
  • Niet online
Phusebox schreef op donderdag 9 februari 2017 @ 05:43:
[...]
Sinds wanneer heeft Ziggo zenders in 1080p. Als je dat instelt gaat je Horizon box waarschijnlijk zelf deinterlacen en dus zorgen voor die trillende lijnen.
Niet, en dat zegt ook niemand. En het zou best zo kunnen zijn dat de oorzaak van het trillen door de externe tuner wordt veroorzaakt, maar dan niet alleen door een Horizon box. Volgens mij bied Ziggo alleen maar een interlaced signaal aan en niet een progressief, in geen enkele resolutie.

Testing, one, two ...

hantheman schreef op donderdag 9 februari 2017 @ 09:56:
[...]

Mag dit ook in de startpost? erg nuttige info imho! :)
Als mijn goudvissenbrein het onhoudt, dan zet ik het er morgen bij!

• ion
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

ion

Ik vind het wel grappig dat mensen calibratie onzin vinden. Waarom koop je anders zo'n dure tv met zo'n hoog contrast. Je wil toch een realistisch beeld krijgen. Want anders voldeed een 2e hands tv van 5 jaar geleden ook wel.

Daarnaast op het oog kun je echt niet zomaar calibreren of je moet er een getraind oog voor hebben, maar dan ben je nog steeds veel minder goed dan met goede meetapparatuur.

Ik vind het zelf altijd pijnlijk om te zien als mensen hun tv niet op hun beste modus zetten of calibreren. Want als je naar neppe kleuren wou gaan kijken, dan hadden ze nooit een nieuwe tv moeten kopen.

[ Voor 9% gewijzigd door ion op 09-02-2017 11:09 ]

• Rohit
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 29-12 16:46
ionn schreef op donderdag 9 februari 2017 @ 11:07:
Ik vind het wel grappig dat mensen calibratie onzin vinden. Waarom koop je anders zo'n dure tv met zo'n hoog contrast. Je wil toch een realistisch beeld krijgen. Want anders voldeed een 2e hands tv van 5 jaar geleden ook wel.

Daarnaast op het oog kun je echt niet zomaar calibreren of je moet er een getraind oog voor hebben, maar dan ben je nog steeds veel minder goed dan met goede meetapparatuur.

Ik vind het zelf altijd pijnlijk om te zien als mensen hun tv niet op hun beste modus zetten of calibreren. Want als je naar neppe kleuren wou gaan kijken, dan hadden ze nooit een nieuwe tv moeten kopen.
Tja, als je het zo gaat bekijken dan is een Tv van 2000 euro ook eigenlijk te weinig he? dan moet je een professioneel scherm kopen die speciaal gemaakt is om het beste beeld te laten zien...
1e link op google: https://pro.sony.com/bbsc...displays/product-PVMX550/
Kost ook wat: $27,810.00 U.S. List Price ;) (oh en ben geen expert hoor, maar als deze 10x zo duur is denk ik automatisch dat deze beter is dan een B6..)

Ik vind het zelf ook een klein beetje onzin, want als ik op internet de eindresultaten zie zou het persoonlijk voor mij dus niks zijn.. Ik hou zelf van iets meer kleur dan normaal en helderheid. Natuurlijke (doffe) kleuren zouden dus voor mij al niks zijn.. En 5 jaar geleden had ik idd een mooi beeld met mijn Philips led.. Maar mijn B6 is dus echt wel 10000 keer beter en mooier... Dus je opmerking over 2e hands tv van 5 jaar slaat beetje nergens op.. 8)7

In ieder geval, de echte beeld liefhebbers de experts hier zweren op calibratie en dat vind ik voor hun ook helemaal prima! Want het blijft toch allemaal persoonlijk! Waarschijnlijk vind je vrouw of kinderen het niet eens mooi, als jij als beeld expert het maar mooi vind toch?

Samsung Galaxy Z Fold6 1TB

• hb1981
De jong2 schreef op donderdag 9 februari 2017 @ 09:53:
[...]

Een goede calibratie kan zo uren duren en daar heb je enorm duur materiaal voor nodig wil je dit goed kunnen doen, ik heb sterk mijn twijfels dat jij dit zo even hebt gedaan, dit kun je dus totaal niet met elkaar vergelijken
k heb weleens een gecalibreerd scherm gehad en na een week de settings naar eigen keuze weer veranderd.

Televisie instellingen zijn persoonlijk. Ik ben dan ook niet 5 mins bezig mijn scherm in te stellen maar vaak weken erna pauzeer ik games of films nog om te tweaken.

wat ik wilde zeggen is dat een juist gecalibreerd scherm op papier niet betekent dat dat het fijnste of mooiste is om te kijken.

mijn persoonlijke smaak ligt anders. mag dat? of moet ik per se een scherm laten calibreren omdat het dan op papier correct is maar ik het niet mooi vind. irritant zeg mensen die hun mening er doorheen moeten duwen dat een ander verkeerde instellingen in hun ogen. laat iedereen zelf beslissen hoe hij of zij geniet van hun televisie.

en voor ik het verwijt krijg dat ik maar wat aanklooi. Ik heb alleen maar goede spullen. Oppo UDP203 high end sony led marantz 7010 receiver 9 houten speakers waarvan 2 wharfedale zuilen
Goede bekabeling
1000+ dvds 500+ blu rays en 50+ uhds ben film en beeld liefhebber tot en met. aleen als ik zelf iets mooier beeld vind hebben stel ik het op die manier in. en alle mensen die zeggen dat het niet klopt boeien me vrij weinig. ik moet er naar kijken niet zij.

• Silversin
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 28-12 21:58
Denk dat de meeste mensen het verschil nooit hebben gezien, waardoor ze er niet bij stilstaan. Heb sinds een aantal jaar ook mijn tv gekalibreerd. Daarvoor gewoon random instellingen met veel kleur, hoog contrast, scherpte enzo. Op het eerste gezicht lijken de kleuren wat dof na kalibratie, zeker voor 'non-getrainde' ogen, maar na een week wil je dus echt niet meer terug.

Ik zou helemaal gek worden als mn dure OLED tv random instellingen had :P

[ Voor 4% gewijzigd door Silversin op 09-02-2017 11:32 ]

• Malt007
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 22-12 13:13
hb1981 schreef op donderdag 9 februari 2017 @ 11:25:
[...]

k heb weleens een gecalibreerd scherm gehad en na een week de settings naar eigen keuze weer veranderd.

Televisie instellingen zijn persoonlijk. Ik ben dan ook niet 5 mins bezig mijn scherm in te stellen maar vaak weken erna pauzeer ik games of films nog om te tweaken.

wat ik wilde zeggen is dat een juist gecalibreerd scherm op papier niet betekent dat dat het fijnste of mooiste is om te kijken.

mijn persoonlijke smaak ligt anders. mag dat? of moet ik per se een scherm laten calibreren omdat het dan op papier correct is maar ik het niet mooi vind. irritant zeg mensen die hun mening er doorheen moeten duwen dat een ander verkeerde instellingen in hun ogen. laat iedereen zelf beslissen hoe hij of zij geniet van hun televisie.

en voor ik het verwijt krijg dat ik maar wat aanklooi. Ik heb alleen maar goede spullen. Oppo UDP203 high end sony led marantz 7010 receiver 9 houten speakers waarvan 2 wharfedale zuilen
Goede bekabeling
1000+ dvds 500+ blu rays en 50+ uhds ben film en beeld liefhebber tot en met. aleen als ik zelf iets mooier beeld vind hebben stel ik het op die manier in. en alle mensen die zeggen dat het niet klopt boeien me vrij weinig. ik moet er naar kijken niet zij.
Wat voor bekabeling gebruik je dan?

• FirePuma142
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

[...]

Zonde van het geld wel.
Dat heeft niet bijzonder veel zin als je telkens een nieuwe bron neemt om te calibreren. Voor dat specifieke moment prima, maar bij de volgende bron waardeloos.
wat ik wilde zeggen is dat een juist gecalibreerd scherm op papier niet betekent dat dat het fijnste of mooiste is om te kijken.mijn persoonlijke smaak ligt anders. mag dat? of moet ik per se een scherm laten calibreren omdat het dan op papier correct is maar ik het niet mooi vind. irritant zeg mensen die hun mening er doorheen moeten duwen dat een ander verkeerde instellingen in hun ogen. laat iedereen zelf beslissen hoe hij of zij geniet van hun televisie.
Dat mag ook wel, maar wat betreft je mening er doorheen duwen is het wel een beetje pot verwijt de ketel niet waar?
Goede bekabeling
Denk om je bloeddruk. Daarnaast, het rijden in een Ferrari maakt je geen goede coureur. Wat de aantallen schijfjes in je kast er uberhaupt mee te maken heeft is mij overigens een raadsel.

Hoe dan ook, geniet jij lekker van je naar eigen inzicht ingestelde TV, geniet ik van mijn gecalibreerde OLED. Prima toch?

Good taste is for people who can’t afford sapphires

• De jong2
[...]

Goede bekabeling
Ik reageerde op jou vanwege het feit dat je met jouw reactie mensen totaal op het verkeerde been zet, je zegt dat calibratie van jou niet hoeft omdat je calibratie instellingen effe hebt uitgetest bij je oom terwijl wat jij gedaan hebt niks maar dan ook niks met een goede professionele calibratie heeft te maken, een goeie calibratie zorgt voor natuurlijker beeld, meer diepte, meer detail, betere schaduweffecten, minder afwijkende tinten etc. etc. sowieso geen dingen die je zomaar in één oogopslag allemaal even op zullen vallen.

• hb1981
Malt007 schreef op donderdag 9 februari 2017 @ 11:32:
[...]

Wat voor bekabeling gebruik je dan?
Voor wat? me speakers? gevlochten koper / zilver draad van oehlbach. mijn subwoofer kabel is van monster.
dit voor alle speakers. mijn zuilen hebben wel iets dikkere draad uiteraard dan de surround speakers. zijn ook allemaal houten speakers.

hdmi kabels heb ik gewoon dragon kabels voor high speed hdmi 2.0 van 15 euro. digitale kabels onder de 2m is namelijk duurder niet nodig.

• hb1981
De jong2 schreef op donderdag 9 februari 2017 @ 11:42:
[...]

Ik reageerde op jou vanwege het feit dat je met jouw reactie mensen totaal op het verkeerde been zet, je zegt dat calibratie van jou niet hoeft omdat je calibratie instellingen effe hebt uitgetest bij je oom terwijl wat jij gedaan hebt niks maar dan ook niks met een goede professionele calibratie heeft te maken, een goeie calibratie zorgt voor natuurlijker beeld, meer diepte, meer detail, betere schaduweffecten, minder afwijkende tinten etc. etc. sowieso geen dingen die je zomaar in één oogopslag allemaal even op zullen vallen.
zoals ik al zij is dat persoonlij. ik heb mijn scherm weleens professioneel laten instellen en heb dat toen na een week weer aangepast.

die tv van mijn oom heb ik niet binnen 5 mins ff afgesteld maar met de nodige calibratie discs alleen stel ik de kleur na persoonlijke smaak af bovendien zijn de E6 series op expert setting al vrij nauwkeurig ingesteld

• hb1981
FirePuma142 schreef op donderdag 9 februari 2017 @ 11:40:
[...]

Zonde van het geld wel.

Ja daarom doe ik dat dus niet meer

[...]

Dat heeft niet bijzonder veel zin als je telkens een nieuwe bron neemt om te calibreren. Voor dat specifieke moment prima, maar bij de volgende bron waardeloos.

[...]

Dat mag ook wel, maar wat betreft je mening er doorheen duwen is het wel een beetje pot verwijt de ketel niet waar?

nee ik zeg dat ik het onzin vind voor mezelf omdat ik het persoonlijk anders zie. dat is mijn mening en die kan niet anders zijn. want iedereen kan met 1000 argumenten komen. mijn mening veranderd er niet om dat is wat ik bedoel. als ik dat het mooiste vind is dat het mooiste voor mij
als een ander dat niet vind dat is dat voor hem op die manier het beste

[...]

Denk om je bloeddruk. Daarnaast, het rijden in een Ferrari maakt je geen goede coureur. Wat de aantallen schijfjes in je kast er uberhaupt mee te maken heeft is mij overigens een raadsel.

aantal schijven heeft ermee te maken dat ik geen gedownloadde troep of streams kijk.
dus altijd beste van beste wil. zie en hoor al verschil tussen de panasonic ub900 en oppo udp203 heb de panasonic weggedaan voor de oppo binnen paar maanden.
iedereen die hier komt zegt altijd dat het beeld en geluid schitterend zijn. dus mag wel zeggen dat ik een getraind oog en oor heb. vrienden willen zelfs dat ik hun geluid afstel en niet de standaard dingen gebruiken ervoor. dus zal wel meevallen allemaal

Hoe dan ook, geniet jij lekker van je naar eigen inzicht ingestelde TV, geniet ik van mijn gecalibreerde OLED. Prima toch?

Verwijderd

Ik zie hier weinig over motion blur, heeft hier niemand last van. Als ik op het Engelse Avs forum kijk, zijn er daar veel mensen die daar problemen mee hebben. Ik zelf ben bang dat ik me daar behoorlijk over zou ergeren. Zijn hier mensen die daar last van hebben, of valt het wel mee.

• De jong2
En waar men overigens ook nog rekening mee dient te houden is dat er ook een gigantisch verschil tussen verschillende calibrators kan zitten, zoals bij elk vak heb je hier amateurs en experts tussen zitten, zo heb je bijvoorbeeld in de VS een professionele ISF calibratie van best buy als optie maar dit moet in de regel helemaal nergens op lijken en zo heb je daar ook weer bepaalde experts die extreem goed werk afleveren en er zo een hele dag voor uit trekken maar wat dan zo maar weer 500+ dollar kan kosten.

[ Voor 4% gewijzigd door De jong2 op 09-02-2017 12:33 ]

• hantheman
Verwijderd schreef op donderdag 9 februari 2017 @ 12:29:
Ik zie hier weinig over motion blur, heeft hier niemand last van. Als ik op het Engelse Avs forum kijk, zijn er daar veel mensen die daar problemen mee hebben. Ik zelf ben bang dat ik me daar behoorlijk over zou ergeren. Zijn hier mensen die daar last van hebben, of valt het wel mee.
Eerlijk gezegd is dat hetgeen waar ik het meest mee aan het stoeien ben met deze tv: de TrueMotion instellingen.
Zoals in de start post heb ik alles ingesteld (Gebruiker: dejudder 2 deblur 10)
meestal werkt dit wel goed maar soms heb ik nogsteeds last dat ik het beeld als schokkerig ervaar bij snelle bewegingen.
Wanneer ik de dejudder dan hoger zet ervaar ik het beeld als soepel maar tegelijk ook "onecht/soapopera".
Gek dat me dit op mijn plasma nooit is opgevallen wellicht is het beeld nu zo goed dat het ook meer opvalt :P

Edit: Bij normale tv uitzendingen gebruik ik zelfs helder/vloeiend omdat ik me dan niet stoor aan het effect echter bij films staat het op 2/10.
Ook heb ik het idee dat de bron heel bepalend is.

[ Voor 9% gewijzigd door hantheman op 09-02-2017 13:20 ]

• Light21M
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 29-12 14:18
Iemand een idee wanneer die firmware van HDR gaming van de USA modellen naar de EU modellen komt?
LG kon me daar geen antwoord op geven.

• hantheman
Light21M schreef op donderdag 9 februari 2017 @ 13:37:
Iemand een idee wanneer die firmware van HDR gaming van de USA modellen naar de EU modellen komt?
LG kon me daar geen antwoord op geven.
Misschien wel over 5minuten maar als LG je daar al geen antwoord op kan geven dan ben ik bang dat niemand hier dat weet ;)

• Yellowneck
  • Niet online

Yellowneck

Ja, zag em ook al op Ebay, kleine 50 euri, nog even iets om over na te denken, weet niet of ik het nou zó erg mis :+
LOTG schreef op donderdag 9 februari 2017 @ 09:58:
[...]

Ik heb hem even niet bij de hand maar ik heb er zelf geen problemen mee. Ook staan er (tenminste op het plaatje) wel een play en pause button op.

Ik vind hem qua looks ook beter passen bij de B6 dan die zilveren remote.
Ohja, ik zie het haha, het dan een aangepaste versie van de AN-MR650, zonder de 3D en zonder de Play\Pause knoppen.

Fotogear: Canon EOS RP | Canon 400D + BG-E3 | RF 24-105mm F4.0L | 50mm F1.8 | 17-40mm F4.0L | 70-200mm F4.0L | 100mm F2.8L Macro | 430EX II

hantheman schreef op donderdag 9 februari 2017 @ 13:16:
[...]

Eerlijk gezegd is dat hetgeen waar ik het meest mee aan het stoeien ben met deze tv: de TrueMotion instellingen.
Zoals in de start post heb ik alles ingesteld (Gebruiker: dejudder 2 deblur 10)
meestal werkt dit wel goed maar soms heb ik nogsteeds last dat ik het beeld als schokkerig ervaar bij snelle bewegingen.
Wanneer ik de dejudder dan hoger zet ervaar ik het beeld als soepel maar tegelijk ook "onecht/soapopera".
Gek dat me dit op mijn plasma nooit is opgevallen wellicht is het beeld nu zo goed dat het ook meer opvalt :P

Edit: Bij normale tv uitzendingen gebruik ik zelfs helder/vloeiend omdat ik me dan niet stoor aan het effect echter bij films staat het op 2/10.
Ook heb ik het idee dat de bron heel bepalend is.
Er is (helaas) een duidelijk verschil tussen Netflix en wanneer je een Blu-ray afspeelt. De Real Cinema functie werkt erg goed voor 24p content en native 60Hz content loopt sowieso erg mooi op een OLED paneel wegens het gebrek aan motion blur. Het is juist dat gebrek aan motion blur wat op papier een heel groot voordeel is, maar in de praktijk wordt dit vaak als onprettig wordt ervaren. Dit komt omdat 24p content eigenlijk te 'ouderwets' is voor de snelle OLED techniek, of OLED is té vooruitstrevend... (maar net hoe je het bekijkt). De praktijk blijft echter hetzelfde en zal zolang de filmindustrie niet de stap zet naar bijvoorbeeld 48p zal dit ook zo blijven.

• LOTG
Yellowneck schreef op donderdag 9 februari 2017 @ 13:53:
[...]

Ja, zag em ook al op Ebay, kleine 50 euri, nog even iets om over na te denken, weet niet of ik het nou zó erg mis :+

[...]

Ohja, ik zie het haha, het dan een aangepaste versie van de AN-MR650, zonder de 3D en zonder de Play\Pause knoppen.
Zonder 3D? Zijn die er dan? Bij mij zit die er namelijk op en de TV verteld mij dan ook vrolijk dat ik geen 3D scherm heb.

• Yellowneck
  • Niet online

Yellowneck

LOTG schreef op donderdag 9 februari 2017 @ 14:13:
[...]

Zonder 3D? Zijn die er dan? Bij mij zit die er namelijk op en de TV verteld mij dan ook vrolijk dat ik geen 3D scherm heb.
Oh, keek net even van dichtbij, zit er ook op inderdaad. Damn, niet helemaal scherp.

Trouwens, voor wie nog zit met te felle ondertiteling in Netflix; als je inlogged op je account op een computer kan je bij de instellingen de ondertiteling semi-transparant instellen. Standaard staat die op puur wit (#000000). Met semi-transparant is het echt uitstekend, ziet er niet zozeer transparant uit maar beetje grijzig wit :)

• ago
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 20-01 18:58

ago

Yellowneck schreef op donderdag 9 februari 2017 @ 14:23:
Trouwens, voor wie nog zit met te felle ondertiteling in Netflix; als je inlogged op je account op een computer kan je bij de instellingen de ondertiteling semi-transparant instellen. Standaard staat die op puur wit (#000000). Met semi-transparant is het echt uitstekend, ziet er niet zozeer transparant uit maar beetje grijzig wit :)
Hoe doe je dat? Ik kan alleen maar profielen beheren :?

• ghstly
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 18-11 15:30
Hier (wanneer ingelogd): https://www.netflix.com/SubtitlePreferences

En dan klik op de kleur en kan je semi-transparent kiezen.

[ Voor 31% gewijzigd door ghstly op 09-02-2017 15:17 ]

• De jong2
Overigens zijn de ondertitels bij mij als ik de netflix app op de playstation 4 gebruik op de een of andere manier een stuk beter te doen dan wanneer ik de netflix app van de tv gebruik, de ondertiteling oogt dan iets meer creme in plaats van zo superfel met een haast blauwige gloed, sowieso heb ik het idee dat de beeldkwaliteit via de ps4 net wat beter is. Al is HDR dan helaas geen optie

[ Voor 12% gewijzigd door De jong2 op 09-02-2017 17:25 ]

Verwijderd

[...]

Puck schreef op donderdag 9 februari 2017 @ 09:19:
[...]

Al een aardig eind op de goede weg met mijn instellingen d:)b Welke instelling onder de Game Mode gebruiken jullie voor:

-Scherpte
-Kleur
-Tint
-Kleurtemperatuur

Voor de rest alle beeldverbeteraars uit?

@Major_ton, wat is de reden dat Dynamisch Contrast uit moet? Ik heb gisteren voor het eerst een game (Rise of the Tomb Raider) getest, en met Dynamisch Contrast op 'Laag' leken de kleuren beter door te komen.

• Puck
Verwijderd schreef op donderdag 9 februari 2017 @ 18:47:
[...]

[...]

Al een aardig eind op de goede weg met mijn instellingen d:)b Welke instelling onder de Game Mode gebruiken jullie voor:

-Scherpte
-Kleur
-Tint
-Kleurtemperatuur

Voor de rest alle beeldverbeteraars uit?

@Major_ton, wat is de reden dat Dynamisch Contrast uit moet? Ik heb gisteren voor het eerst een game (Rise of the Tomb Raider) getest, en met Dynamisch Contrast op 'Laag' leken de kleuren beter door te komen.
Met die settings heb ik nog niet heel veel geexperimenteerd in game-mode. dus volgens mij is het meeste default, maar hierbij:

Sharpness: 20
Colour: 55
Tint: 0
Temperature: W10

Deze settings zijn natuurlijk allemaal persoonlijk. Dynamic Contrast kan in principe aan, als je dat fijn vindt. Heeft geen of nauwelijks invloed op de input-lag. Het kan wel een flikkerend contrast opleveren (wat ik zelf storend vind). Tru-Motion wil je sowieso uit trouwens (en andere beeldverbeteraars), als je geen onspeelbare input-lag wilt ;)

• canonball
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 21:16
Voor de EG910 is er nu ook nieuwe firmware http://www.lg.com/nl/onde...uning-product/lg-55EG910V

• Matizovic
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 16-12 21:29
Als je de B6 op de game (spel) modus zet, heb je dan de minste inputlag / het beste resultaat voor gamen?

In eerste instantie had ik hem namelijk op de settings gezet zoals in de openingspost. Dat is HDR Bright.
Op die modus vind ik het beeld er in ieder geval mooier uitzien dan wanneer ik de tv instel op de spelmodus en de settings gebruik die Puck en Major_Ton op de vorige pagina beschrijven.
Het beeld is sprankelender op de HDR bright modus.
Doe ik iets fout? Of hoort het zo en is dat de "prijs" die je moet betalen voor een beter beeldweergave tijdens gamen?

P.s. Ik game op een PS4 Pro.

• Puck
Matizovic schreef op donderdag 9 februari 2017 @ 20:24:
Als je de B6 op de game (spel) modus zet, heb je dan de minste inputlag / het beste resultaat voor gamen?

In eerste instantie had ik hem namelijk op de settings gezet zoals in de openingspost. Dat is HDR Bright.
Op die modus vind ik het beeld er in ieder geval mooier uitzien dan wanneer ik de tv instel op de spelmodus en de settings gebruik die Puck en Major_Ton op de vorige pagina beschrijven.
Het beeld is sprankelender op de HDR bright modus.
Doe ik iets fout? Of hoort het zo en is dat de "prijs" die je moet betalen voor een beter beeldweergave tijdens gamen?
Tja, dat is een beetje hetzelfde als dat alle foto's op Instagram zo "aantrekkelijk" zijn door alle leuke kleurenfiltertjes die er op toegepast zijn. HDR Bright Effect is zo'n filter en imiteert HDR voor een non-HDR beeld (wat natuurlijk helemaal niet kan). Naast dat de TV allerlei beeldbewerkingen moet toepassen en je daardoor waarschijnlijk een veel hogere input-lag zal krijgen, is dit simpelweg niet de weergave zoals bedoeld is door de makers van het spel. Of je dit mooier vindt is persoonlijk: ik zie liever iets wat neutraler is en dichtbij de bedoelde graphics van het spel komen.

Ik gok trouwens dat je met de handmatige instellingen van Game-mode ook aardig wat meer kleur en "sprankel" kan krijgen, if you prefer that kind of thing.

EDIT: Wellicht heb ik het verkeerd begrepen, maar als je een game met HDR ondersteuning speelt: er is geen (nog) geen HDR Game-Mode (en die kun je daar dus ook niet kiezen). Ik dacht daarom dat je wellicht "HDR Effect" aan had staan. Vooralsnog schijnt HDR Standard wel de minste input-lag te hebben voor HDR games.

[ Voor 10% gewijzigd door Puck op 09-02-2017 20:54 ]

• hardware-lover
  • Niet online
Daar ga je plezier aan beleven als bezitter in deze contreien ;)

1. Improvement
1) Change the OTAU SO satellite (Intelsat904 to Kazsat3) - Kazakhstan

Testing, one, two ...

• Matizovic
Puck schreef op donderdag 9 februari 2017 @ 20:34:
[...]
...
Ik gok trouwens dat je met de handmatige instellingen van Game-mode ook aardig wat meer kleur en "sprankel" kan krijgen, if you prefer that kind of thing.
Dank voor je antwoord. Dat je HDR-bright als een filter moet zien had ik me niet beseft :+
Ben inderdaad wat gaan 'klooien' met de beeldinstellingen en ik begin ergens te komen qua resultaat.
Ik wil niet zeggen dat het bij mij een "kleurenkermis" moet zijn, maar het beeld was ineens wel heel grijs op de spelmodus toen ik van HDR-bright kwam.
Heb het contrast (100), de scherpte (25) en kleur (55) wat omhoog gedaan. Moet zeggen dat het zo wat kleurrijker overkomt.

• Puck
Matizovic schreef op donderdag 9 februari 2017 @ 20:40:
[...]

Dank voor je antwoord. Dat je HDR-bright als een filter moet zien had ik me niet beseft :+
Ben inderdaad wat gaan 'klooien' met de beeldinstellingen en ik begin ergens te komen qua resultaat.
Ik wil niet zeggen dat het bij mij een "kleurenkermis" moet zijn, maar het beeld was ineens wel heel grijs op de spelmodus toen ik van HDR-bright kwam.
Heb het contrast (100), de scherpte (25) en kleur (55) wat omhoog gedaan. Moet zeggen dat het zo wat kleurrijker overkomt.
Lees mijn edit nog even ;) Het was mij niet helemaal duidelijk of je wel een HDR game speelt omdat daar dus geen Game-Mode te kiezen valt. Dan kun je sowieso alleen maar uit de HDR modi kiezen.
EDIT: Wellicht heb ik het verkeerd begrepen, maar als je een game met HDR ondersteuning speelt: er is geen (nog) geen HDR Game-Mode (en die kun je daar dus ook niet kiezen). Ik dacht daarom dat je wellicht "HDR Effect" aan had staan. Vooralsnog schijnt HDR Standard wel de minste input-lag te hebben voor HDR games.

• Matizovic
Op dit moment speel ik geen game met HDR. Als ik dat wel ga doen zal ik de tv dus weer op de HDR modus zetten.

Overigens stond mijn tv op HDR bright omdat dat zo in de openingspost staat, maar dat is dus niet zo handig begrijp ik? :P

• Puck
Matizovic schreef op donderdag 9 februari 2017 @ 20:43:
[...]

Op dit moment speel ik geen game met HDR. Als ik dat wel ga doen zal ik de tv dus weer op de HDR modus zetten.

Overigens stond mijn tv op HDR bright omdat dat zo in de openingspost staat, maar dat is dus niet zo handig begrijp ik? :P
Dat is dus wat ik niet begrijp: als je geen HDR games speelt is er ook geen HDR modus die je kunt kiezen, behalve het nep HDR effect/filter van "HDR Effect".

In de openingspost staat dat HDR Bright (schijnbaar) de beste setting is voor HDR gaming. Met non-HDR games zou je deze niet eens zo in moeten kunnen stellen.

Verwar HDR Effect dus niet met HDR Bright ;)

[ Voor 3% gewijzigd door Puck op 09-02-2017 20:53 ]

• Matizovic
Puck schreef op donderdag 9 februari 2017 @ 20:46:
[...]

Dat is dus wat ik niet begrijp: als je geen HDR games speelt is er ook geen HDR modus die je kunt kiezen, behalve het nep HDR effect/filter van "HDR Effect".

In de openingspost staat dat HDR Bright (schijnbaar) de beste setting is voor HDR gaming. Met non-HDR game zou je deze niet eens zo in moeten kunnen stellen.

Verwar HDR Effect dus niet met HDR Bright ;)
Ah, je hebt gelijk. Heb de openingspost gelezen alsof dat dé settings zijn voor gaming, maar het ging hier puur om hdr-gaming :+
We hebben het dus volgens mij wel over hetzelfde.

De HDR effect (bright) beeldmodus kan je overigens wel gewoon instellen.

• Puck
Matizovic schreef op donderdag 9 februari 2017 @ 20:55:
[...]

Ah, je hebt gelijk. Heb de openingspost gelezen alsof dat dé settings zijn voor gaming, maar het ging hier puur om hdr-gaming :+
We hebben het dus volgens mij wel over hetzelfde.

De HDR effect (bright) beeldmodus kan je overigens wel gewoon instellen.
Die wel, maar dat is dus een effect die je beeld zo aanpast dat het HDR lijkt (maar dat kan natuurlijk never nooit tippen aan echte HDR en is meer een gimmick). Non-HDR games gewoon lekker in Game-Mode spelen, daar fijne settings voor vinden en je hebt de beste ervaring.

[ Voor 6% gewijzigd door Puck op 09-02-2017 20:58 ]

• Matizovic
Puck schreef op donderdag 9 februari 2017 @ 20:57:
[...]

Die wel, maar dat is dus een effect die je beeld zo aanpast dat het HDR lijkt (maar dat kan natuurlijk never nooit tippen aan echte HDR en is meer een gimmick). Non-HDR games gewoon lekker in Game-Mode spelen, daar fijne settings voor vinden en je hebt de beste ervaring.
Ja dank, dat is me nu duidelijk d:)b

Zorgt de Spelmodus alleen voor betere inputlag (moet me denk ik nog even goed inlezen wat dat precies inhoudt...) of zijn er nog andere voordelen?

Heb tot vorige week toen ik mijn B6 en PS4 Pro kocht jaren niet meer gegamed, dus ik moet een flinke inhaalslag maken om me al het relevante jargon eigen te maken :+

• Puck
Matizovic schreef op donderdag 9 februari 2017 @ 21:01:
[...]

Ja dank, dat is me nu duidelijk d:)b

Zorgt de Spelmodus alleen voor betere inputlag (moet me denk ik nog even goed inlezen wat dat precies inhoudt...) of zijn er nog andere voordelen?

Heb tot vorige week toen ik mijn B6 en PS4 Pro kocht jaren niet meer gegamed, dus ik moet een flinke inhaalslag maken om me al het relevante jargon eigen te maken :+
Als jij bijvoorbeeld springt kan het een aantal miliseconden duren voordat je game-karakter op de TV daarop reageert omdat het beeld achterloopt door alle processing. Voor een ideale spel-ervaring wil je deze "input-lag" zo laag mogelijk hebben (anders heb je merkbare vertraging). Game-mode zorgt door allerlei beeldverbeteraars uit te zetten dat het scherm sneller reageert op jouw input. Deze meeste beeldverbeteraars zijn meestal sowieso voor video-content, dus je mist niks/weinig.

• Yellowneck
  • Niet online

Yellowneck

Vergeet niet aan beiden kanten de instellingen na te lopen, dus zowel op de TV als PS4 Pro. Ik heb ze als volgt:

PS4 Pro (automatische standen gaan hier correct met de B6):
Resolution: Automatic
RGB Range: Automatic
HDR: Automatic
Deep Colour Input: Automatic

B6 (non-HDR games) --> PS4 Pro schakelt naar 2160p RGB (RGB range Full):
Input-label: Game Console
Picture Mode: Game Mode
Black Level: High
Gamma: Medium
HDMI Ultra HD Deep Colour: On (voor HDMI poort waar de PS4 Pro op zit)
Alle andere instellingen hebben geen invloed op de input-lag (die wel invloed hebben zijn sowieso greyed out in deze picture mode)

B6 (HDR games) --> PS4 Pro schakelt naar 2160p YUV420 (RGB Range Limited)*:
Picture Mode: HDR-Game Mode (moet nog komen voor de B6V)
Input-label: Game Console
Black Level: Low
Gamma: Medium
HDMI Ultra HD Deep Colour: On (voor HDMI poort waar de PS4 Pro op zit)

*Ik heb helaas geen HDR games dus kan het niet testen, maar ik gok dat de RGB-range naar Limited springt bij dergelijke games. Wanneer dit niet het geval is en de RGB range blijft Full; dan moet de Black Level uiteraard op High

[ Voor 34% gewijzigd door Yellowneck op 10-02-2017 14:21 ]

Verwijderd

Puck schreef op donderdag 9 februari 2017 @ 19:56:
[...]

Met die settings heb ik nog niet heel veel geexperimenteerd in game-mode. dus volgens mij is het meeste default, maar hierbij:

Sharpness: 20
Colour: 55
Tint: 0
Temperature: W10

Deze settings zijn natuurlijk allemaal persoonlijk. Dynamic Contrast kan in principe aan, als je dat fijn vindt. Heeft geen of nauwelijks invloed op de input-lag. Het kan wel een flikkerend contrast opleveren (wat ik zelf storend vind). Tru-Motion wil je sowieso uit trouwens (en andere beeldverbeteraars), als je geen onspeelbare input-lag wilt ;)
Bedankt d:)b

Met betrekking tot de beeldverbeteraars, waarom wordt vrijwel altijd het advies gegeven deze per definitie uit te zetten? Bij gamen met betrekking tot input-lag snap ik het, maar ik heb het toestel vanavond eens met Digitale Televisie via een decoder getest. Ik heb de instellingen van de eerste pagina overgenomen, maar als ik bijvoorbeeld de 'Noise Reduction' activeer, wordt het beeld duidelijk scherper. De ruis verdwijnt en het beeld wordt strakker. Wat is dan de overweging om deze toch uit te zetten?

• ion
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

ion

Verwijderd schreef op donderdag 9 februari 2017 @ 22:06:
[...]

Met betrekking tot de beeldverbeteraars, waarom wordt vrijwel altijd het advies gegeven deze per definitie uit te zetten? Bij gamen met betrekking tot input-lag snap ik het, maar ik heb het toestel vanavond eens met Digitale Televisie via een decoder getest. Ik heb de instellingen van de eerste pagina overgenomen, maar als ik bijvoorbeeld de 'Noise Reduction' activeer, wordt het beeld duidelijk scherper. De ruis verdwijnt en het beeld wordt strakker. Wat is dan de overweging om deze toch uit te zetten?
Omdat ze het beeld niet verbeteren, maar verslechten.Of naja tonen artefacten en niet zo als het bedoeld is.

Verwijderd

ionn schreef op donderdag 9 februari 2017 @ 22:08:
[...]

Omdat ze het beeld niet verbeteren, maar verslechten.Of naja tonen artefacten en niet zo als het bedoeld is.
Dat is dus ook hetgeen ik overal lees, maar vanavond zag ik bij die betreffende instelling toch echt verbetering... of ligt dat nu aan mij? :9
Verwijderd schreef op donderdag 9 februari 2017 @ 22:06:
[...]

Beeldverbeteraars hebben geen zin bij een goede bron zoals Blu-ray en streaming diensten. Bij digitale TV staat bij mij Noise Reduction ook aan (op Auto) omdat het daar wel zin heeft voor de meeste zenders.

• superjona
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 27-12 01:51
Heeft er iemand ervaringen met het ophangen van een LG B6 65? Ik was van plan om een Vogel's Wall 2345 te gebruiken, maar ik lees ervaringen met andere mensen dat universele mounts niet altijd de beste optie zijn omdat het mountingpunt van de tv's laag ligt en je dus een stuk mount nog kunt zien.

• quelake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 18-12 08:51

quelake

PSN Quelake

Zijn er hier tweakers die mij (op korte termijn) wat foto's kunnen sturen van hun LG oled 55C aan een muur? Ik vraag me nog steeds af of de curve storend is als ie uit staat. Ziet dat er niet vreemd uit?

Zijn er mensen die mij voor zijn gegaan die ook anti curved waren, maar nu toch een curved hebben gekocht? Wat is jullie ervaring achteraf?

[ Voor 26% gewijzigd door quelake op 10-02-2017 06:43 ]

superjona schreef op donderdag 9 februari 2017 @ 23:51:
Heeft er iemand ervaringen met het ophangen van een LG B6 65? Ik was van plan om een Vogel's Wall 2345 te gebruiken, maar ik lees ervaringen met andere mensen dat universele mounts niet altijd de beste optie zijn omdat het mountingpunt van de tv's laag ligt en je dus een stuk mount nog kunt zien.
Ben ik ook wel benieuwd naar. Hoe hoog is het dikke deel waar de Vesa gaten zitten? Mijn mount is bv 23 cm hoog. Vogels Thin 245.

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

• Farabi
  • Registratie: Februari 2013
  • Niet online
wat zijn de ervaringen hier met een 1080P oled scherm ? ik verkies dit scherm boven een 4K TV. het kleinste formaat is 55 inch zover ik heb gezien.

• Rohit
lennox-06 schreef op vrijdag 10 februari 2017 @ 09:51:
wat zijn de ervaringen hier met een 1080P oled scherm ? ik verkies dit scherm boven een 4K TV. het kleinste formaat is 55 inch zover ik heb gezien.
En waarom zou je dat doen? Prijs?

• Farabi
  • Niet online
rohit schreef op vrijdag 10 februari 2017 @ 09:53:
[...]

En waarom zou je dat doen? Prijs?
o.a. mijn budget ja, te weinig content (4K films en TV zenders), en omdat ik me nog wil richten op 1080P gaming, ik heb namelijk mijn pc aan mijn tv hangen en 4K 60FPS gaming is nog te duur.

Volgens mij is een 1080P oled tv mooier dan een 4K tv van 900 euro ? dat is een aanname wat ik doe, ik weet niet of het klopt.

[ Voor 19% gewijzigd door Farabi op 10-02-2017 10:00 ]

• Fjeze
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 08:08

Fjeze

AllesPerfect!

Ik heb een vraag.
Ik ben sinds gisteren in het bezit van een LG 55EG910V OLED TV.

Helemaal happy mee, wat een mooi beeld!

Nu vraag ik me af welke instellingen kan ik het beste gebruiken (die uit de OP zijn eigenlijk voor de 4K modellen)

En hoe kan ik hem het beste instellen zodat ik de minst input lag heb met gamen (PS4)?

Mijn opstelling is als volgt:

PS4, Raspberry Pi 2, chromecast en Dreambox aangesloten met HDMI op mijn versterker (Marantz NR1602)
Vervolgens 1 HDMI naar de HDMI 3 op de TV (ARC).

Ik schakel dus tussen de bronnen via mijn versterker.

Als ik echter de HDMI3 poort hernoem naar PC dan kan ik niet alle beeldinstellingen meer selecteren (o.a. Real Cinema staat dan uit en is niet aan te zetten). Dit lijkt me dus niet de beste instelling toch?

Graag jullie advies.

Fly or Die

• Rohit
lennox-06 schreef op vrijdag 10 februari 2017 @ 09:56:
[...]

o.a. mijn budget ja, te weinig content (4K films en TV zenders), en omdat ik me nog wil richten op 1080P gaming, ik heb namelijk mijn pc aan mijn tv hangen en 4K 60FPS gaming is nog te duur.

Volgens mij is een 1080P oled tv mooier dan een 4K tv van 900 euro ? dat is een aanname wat ik doe, ik weet niet of het klopt.
Tja uit mijn ervaring, tv kijken met Ziggo Horizon ziet er anders prima uit! Films full hd zijn puntgaaf! (op de B6) Gamen op de PS3 is ook gewoon mooi (FHD)

Gamen via de pc geen ervaring mee..

• Mike86
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 21-08-2023
Ik heb de 65B6 opgehangen aan een Vogel's Thin 305.
Voor het Wall Mounten heb ik een stuk karton gebruikt als mal. Hierop heb ik de maten overgenomen die ik heb gevonden op het AVS forum (zie link). Vervolgens heb ik de 3 gaten geboord. TV hangt perfect!

http://www.avsforum.com/f...ntid=1518762&d=1467127111
superjona schreef op donderdag 9 februari 2017 @ 23:51:

• De jong2
lennox-06 schreef op vrijdag 10 februari 2017 @ 09:51:
Ik heb hier zowel een B6 als een EG910V staan en geloof me het verschil bij non-hdr content is echt minimaal, heb je ze niet naast elkaar staan zal dit je niet opvallen en HDR content is er weinig en wat er is is ook heel verschillend in kwaliteit, de EG910V levert gewoon een geweldig plaatje af. Wel zou ik alleen een EG910V halen als je hem aanzienlijk voordeliger dan een B6 kan krijgen aangezien een B6 je straks 2e hands ook weer een stuk meer op zal leveren.

De EG910V was pas geleden nog slecht 999,- in Duitsland dus veel meer zou ik er niet voor betalen als ik jou was.

• sandervanzijl
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 10-12 21:17
Verwijderd schreef op donderdag 9 februari 2017 @ 22:13:
[...]
Dat is dus ook hetgeen ik overal lees, maar vanavond zag ik bij die betreffende instelling toch echt verbetering... of ligt dat nu aan mij? :9
Je bent een fijne ondersteuning voor wat ik altijd beweer: Het beste beeld is het beeld dat je zelf het mooiste vind. Ja je kunt je televisie laten kalibreren etc etc maar als je dan vervolgens naar een dof scherm met fletste kleuren zit te kijken lijkt me dat toch zonde. daarnaast is er volgens mij nog altijd de mogelijkheid dat de ene persoon kleur anders beleeft dan de andere persoon. oftewel: de beleving bij zo'n calibratie kan ook nog wel eens afwijken.

• Raziel
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 29-10 20:04
Denk dat kalibratie ook niet alleen verschilt per TV, maar ook per bron. Stel ik laat iemand komen om mijn TV te kailbreren, die doet dat dan voor htpc om er één te noemen, deze stelt ISF 1 in voor op de dag en ISF 2 voor 's avonds. Voor DVB-C kan het totaal verschillen toch? Of wanneer je gaat gamen in HDR mode, of Netflix kijken met Dolby Vision, krijg je een ander profiel wat compleet afwijkt. Gisteren the OA in 4k en Dolby Vision gekeken, vond het een beetje grauwig eerlijk gezegd. Bij niet-Dolby Vision (bijvoorbeeld begin van Star Wars Episode VII) is zwart echt mega zwart. Ik moet nog een hoop inregelen heb ik al gemerkt.

Speaking of presets ... je hebt de optie om te zeggen 'apply to all inputs'. Betekent dit dat als ik voor HDMI1 een preset op een bepaalde manier instel, dat ik diezelfde preset anders kan configureren voor HDMI2?
Een ISF kalibratie kan heel zinvol zijn, maar zoals al zo vaak is aangegeven beleven we beeld op een hele persoonlijke manier. Dat kan dus betekenen dat iemand een technisch 100% correct beeld niet als mooi ervaart. Op zo'n moment heb je weinig aan een kalibratie. Het probleem echter met zelf het beeld instellen zoals je het mooi vindt, is de content die ervoor gebruikt wordt. Als je weinig ervaring hebt met beeld in het algemeen en het instellen van TV's dan is het lastig om aan de hand van een film of serie een goede instelling te vinden, omdat alle content anders gemastered is. Wat bij de ene film goed werkt wat de instellingen betreft, kan er bij de andere film juist weer heel slecht uitzien. Zo blijf je corrigeren.

Een mooi voorbeeld is wat Raziel hierboven aangeeft. The OA op Netflix is weliswaar 4K met Dolby Vision, maar er is voor een hele eigen stijl wat kleuren en contrast betreft gekozen. Aan de hand van deze serie is een TV gewoon NIET in te stellen, sowieso al vanwege het gebrek aan zwart wat door de makers weg gefilterd is.

Met een ISF kalibratie weet je dat de TV correct is ingesteld en zichtbare afwijkingen hebben dan dus te maken met de content zelf.

Wanneer een TV juist is gekalibreerd kan dit ook enorm bevorderlijk zijn voor de beleving van 'diepte' in het beeld. Kalibreren draait dus niet alleen om de kleuren.

• Farabi
  • Niet online
De jong2 schreef op vrijdag 10 februari 2017 @ 13:10:
[...]

Ik heb hier zowel een B6 als een EG910V staan en geloof me het verschil bij non-hdr content is echt minimaal, heb je ze niet naast elkaar staan zal dit je niet opvallen en HDR content is er weinig en wat er is is ook heel verschillend in kwaliteit, de EG910V levert gewoon een geweldig plaatje af. Wel zou ik alleen een EG910V halen als je hem aanzienlijk voordeliger dan een B6 kan krijgen aangezien een B6 je straks 2e hands ook weer een stuk meer op zal leveren.

De EG910V was pas geleden nog slecht 999,- in Duitsland dus veel meer zou ik er niet voor betalen als ik jou was.
ik lees net dat sony met 1080P HDR tv's gaat komen, misschien het wachten waard, trouwens die hebben geen oled als het goed is.

• rsca777
  • Registratie: Februari 2015
  • Niet online
lennox-06 schreef op vrijdag 10 februari 2017 @ 16:32:
[...]

ik lees net dat sony met 1080P HDR tv's gaat komen, misschien het wachten waard, trouwens die hebben geen oled als het goed is.
Heb je een bron(vermelding)?
Pagina: 1 ... 60 ... 112 Laatste

Let op:
Dit topic is bedoeld om te discussiëren over OLED televisies; de techniek, voordelen, nadelen, instellingen, etc.

We hebben sinds kort ook een merkspecifiek topic voor LG: [LG OLED] Ervaringen & Discussie. Hier dus geen posts meer betreffende LG.

Als je op zoek bent naar de laatste aanbiedingen kun je een kijkje nemen in \[Prijs-discussie] OLED Televisies. Als je op zoek bent naar persoonlijk aankoopadvies, kun je een topic starten in Consumentenelektronica Aankoopadvies.