• ion
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

ion

wally21 schreef op maandag 6 februari 2017 @ 19:19:
Voor de geïnteresseerden hierbij de foto's van mijn scherm met de groene tint aan de rechterzijde.
Op foto's moeilijk vast te leggen vooral bij wit.
Wat vinden jullie? Is het overdreven dat ik dit niet acceptabel vindt?
[afbeelding]
[afbeelding]
Ik vind dit niet acceptabel hoor. 2000+ voor een tv die wit als groen laat zien. Nou nee. Ik wist niet dat dit een probleem was bij oled, beetje jammer.

Verwijderd

ionn schreef op maandag 6 februari 2017 @ 21:27:
[...]

Ik vind dit niet acceptabel hoor. 2000+ voor een tv die wit als groen laat zien. Nou nee. Ik wist niet dat dit een probleem was bij oled, beetje jammer.
Wie zegt dat dit een probleem is met OLED's 8)7

• Cardwizard
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 06:57
Verwijderd schreef op maandag 6 februari 2017 @ 21:39:
[...]

Wie zegt dat dit een probleem is met OLED's 8)7
durf ik ook wel te zeggen hoor :*) is "gewoon" een probleem van oled tv's net als een lcd/led banding heeft , je moet gewoon geluk hebben dat je een model hebt die het niet te erg heeft

check : https://www.google.nl/sea..._AUICSgC&biw=1440&bih=781

[ Voor 19% gewijzigd door Cardwizard op 06-02-2017 22:03 ]

Verwijderd

Treevium schreef op maandag 6 februari 2017 @ 22:02:
[...]

durf ik ook wel te zeggen hoor :*) is "gewoon" een probleem van oled tv's net als een lcd/led banding heeft , je moet gewoon geluk hebben dat je een model hebt die het niet te erg heeft

check : https://www.google.nl/sea..._AUICSgC&biw=1440&bih=781
Ja leuk de Google link, heb er vijf bekeken en dat zijn allemaal de 2014 modellen... 910/930... :/

• Strider
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 29-12 13:49
Even een luxe vraagje, mag je 2 oled tv's stapelend vervoeren? Dus 2 dozen op elkaar in de auto :)

BlaBlaBla

• wally21
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 17-12 11:47

wally21

psn: Wally224

Strider schreef op maandag 6 februari 2017 @ 22:24:
Even een luxe vraagje, mag je 2 oled tv's stapelend vervoeren? Dus 2 dozen op elkaar in de auto :)
Moet geen probleem zijn lijkt me. :+ :P
Tinting is bij oudere modellen erger dan bij de huidige, maar ze zijn er niet vrij van.

OLED is niet perfect. Tinting, retentie en black crush zijn de 3 primaire minpunten van OLED TV's (al behoeft black crush extra uitleg, daar de content er ook een rol in speelt. Iets voor een andere keer...). Tinting kan best een serieus probleem zijn en als dit te erg is, zou het voor mij een reden zijn om contact op te nemen met mijn verkooppunt.

Even een moment van bezinning... Nu zijn wij tweakers niet de gemiddelde consument en zijn wij over het algemeen wat serieuzer met het beeld bezig, voornamelijk ook omdat we alles willen weten, doorgronden en begrijpen. Dat vergt een kritische kijk, maar daarmee komen ook storende elementen eerder aan het licht. Elementen die normaal gezien bijna niet op zouden vallen worden ineens een punt van focus. Alle aandacht wordt erop gevestigd en daarmee uitvergroot tot onaanvaardbare proporties. Dat is deels terecht, we moeten immers kritisch zijn, maar voor je eigen gemoedsrust... Staar je niet teveel blind op test plaatjes. Ik heb mijn vriendin nog nooit horen zeggen "kom schat, laten we een wijntje inschenken en dan lekker samen op de bank een avondje naar een grijs beeld gaan zitten kijken". Uiteraard kan een storend element gewoon een keer opgevallen zijn, waardoor er verder naar gekeken wordt wat het is en hoe het eventueel te verhelpen valt. Dan is een testbeeld heel handig, maar ga vervolgens ook nog eens goed testen met normale content en beoordeel dan hoe vaak het 'probleem' zich daadwerkelijk voordoet. Vraag jezelf ook af, wat is het alternatief? Een LCD TV? Wat zijn daarvan de storende elementen?

Zoals al vaker voorbij is gekomen, mag het duidelijk zijn dan geen één TV perfect is. Dat komt omdat de perfecte techniek (nog) niet bestaat. LCD heeft nadelen, OLED ook. Nogmaals, dat betekent niet dat je niet kritisch mag zijn, maar soms is iets gewoon wat het is en zullen we dat moeten accepteren. Er blijven genoeg pluspunten over om wel blij van te worden.

Dit is overigens universeel toepasbaar en gaat niet alleen op voor OLED TV's. Het is ook niet bedoeld ter verdediging van OLED TV's, maar om aan te geven dat we soms niet te ver moeten gaan met ons streven naar perfectie en daarmee de focus op minpunten. Het grootste nadeel van elke high-end TV is het gebrek aan goede content om het ware potentieel van zo'n TV te kunnen ervaren. Die HDR demo filmpjes van LG en Samsung heb ik nu ook wel een keertje gezien. Ik wacht op de eerste Dolby Vision enabled UHD Blu-ray speler en ga dan ouderwets weer eens lekker een paar films op disc kopen :Y

Some infinities are bigger than others.

• burgt
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 29-12 01:00

burgt

Starbass

black crush is toch ook niet een Oled probleem, maar meer een toestel specifiek issue, lijkt me typisch een gevalletje software aansturing / settings goed afstellen. Net als de bewegings verwerking trouwens, die bij LG in het algemeen vaak niet de beste is.

Black Pearl - tribute to Pearl Jam klik

• BlowFish
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 16-11 21:09
Wat bedoel je precies met selecteer PC pictogram, waar doe ik dat? (setting TV). en hoe laat ik tv schalen van 30hz naar 120hz.. ? :?
wally21 schreef op dinsdag 31 januari 2017 @ 09:39:
[...]

[...]

Zelf heb ik ook een Macbook pro. Het is inderdaad dat deze enkel 4K 30Hz naar de tv stuurt via HDMI
Zie hier: https://support.apple.com/en-lamr/HT206587

Je kan een aantal opties gebruiken:
- USB/HDD direct in de tv
- Plex media server installeren op de macbook en de plex app via de tv gebruiken om te streamen.
- Macbook direct aansluiten en de tv de 30Hz laten opschalen naar 120Hz (zoals je nu al doet). Selecteer dan ook het PC pictogram bij de aansluit instellingen. Daan staat real cinema uit en maakt de tv gebruik van chroma 4:4:4. Wellicht dat het hier al iets beter mee gaat. (real cinema staat dan ook uit)

Als er vragen zijn hoor ik het wel. :)

[ Voor 12% gewijzigd door BlowFish op 06-02-2017 22:51 ]

• raymen12345
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 23-03-2024

raymen12345

nooit te oud om te leren

ik denk dat met een calibratie die groene tint een heel eind weg te krijgen is.

oled 65e6v,denon avrx7200,dune 4k solo,samsung uhd k8500,asw speakers rondom,svs sb13 ultra

• kwiebus
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 10:28
Strider schreef op maandag 6 februari 2017 @ 22:24:
Volgens mij behoor je officieel de TV verticaal te vervoeren.

• wally21

wally21

BlowFish schreef op maandag 6 februari 2017 @ 22:50:
Wat bedoel je precies met selecteer PC pictogram, waar doe ik dat? (setting TV). en hoe laat ik tv schalen van 30hz naar 120hz.. ? :?
[...]
Als je op de afstandsbediening de input knop lang indrukt kom je in een menu voor de inputs.
Hier kan je het pictogram wijzigingen bij je cdmi ingangen. verander deze naar pc en het scherm zal een aantal instellingen aanpassen geoptimaliseerd voor pc weergave.

Opschalen naar 120hz doet de tv al. Het paneel is namelijk 120hz en de output van de macbook slechts 30hz @4k
Als tweaker zijn we inderdaad vaak kritischer als de meeste "gewone" mensen. Mijn vriendin bijvoorbeeld ziet het amper. Als ik niks had gezegd zou het haar niet eens zijn opgevallen bijvoorbeeld. Voor mij is het ook vooral de combo van en groene tint en defecte pixels. We gaan zien wat er uiteindelijk uitkomt.

Maar wat het ook zal zijn de oled blijft staan. Ook al zouden ze er in het ergste geval niks aan doen. Zoals jij ook al aangeeft wegen de nadelen niet op tegen de voordelen voor mij. Maar dat is natuurlijk voor een ieder persoonlijk. O-)

• Cardwizard
Verwijderd schreef op maandag 6 februari 2017 @ 22:09:
[...]

Ja leuk de Google link, heb er vijf bekeken en dat zijn allemaal de 2014 modellen... 910/930... :/
Dus ? De oudere modellen hebben er meer last van dan de huidige , maar die zijn er zeker niet allemaal vrij van , gelukkig zijn de modellen van vorig jaar stukken beter en dat was ook een grote reden om eindelijk een oled te kopen , ik zou me er ook aan kapot ergeren als ik dat had op mijn tv .. roze en groene vlekken ... vreselijk , daar had ik ook werk van gemaakt
kwiebus schreef op maandag 6 februari 2017 @ 23:03:
[...]

Volgens mij behoor je officieel de TV verticaal te vervoeren.
Nee mag ook horizontaal , een plasma mocht je niet liggend vervoeren

[ Voor 18% gewijzigd door Cardwizard op 06-02-2017 23:08 ]

Volgens mij nog niet langs gekomen hier. Video over met name de A1 (in het Duits):

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

• Master_S
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 26-11-2024
Vraagje over 720p content op de LG 55E6V, bij The Grand Tour afl 7 (die special over Namibië) zie ik serieuze colour banding in de lucht. Terwijl blu-ray series (Hell On Wheels) dit niet hebben. Ligt dat dan aan de content zelf of aan het feit dat het 720p is op 4K scherm ?

En upscaling van HD content, gebeurd dat automatisch door de TV of moet je ergens iets instellen daarvoor ? Ik heb alle settings afgelopen en niks gevonden hierover. Mijn mediaspeler heeft max 1080p als output.

[ Voor 30% gewijzigd door Master_S op 07-02-2017 06:51 ]

• lapino
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 29-12 13:26
Mijn grootste probleem blijft bij die nieuwe tv's de manier van ophangen. Ik heb reeds een heel degelijke (dure) muurbeugel die in de muur verwerkt is (een nis 'in' een nis) zodat tv's quasi helemaal tegen muur hangen, maar bij al die nieuwe tv's zitten de gaten voor de vijsjes ofwel helemaal beneden waardoor te dan te hoog komt te hangen, ofwel zitten ze er speciale dingen aan te pleuren zoals bij Sony in die voet, waardoor ophangen nog moeilijker wordt. Het is allemaal geen probleem als je de tv op een kast zet, of als je met een blanco wallmount begint, maar bij veel mensen zal dit toch ook niet het geval zijn niet?

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
Master_S schreef op dinsdag 7 februari 2017 @ 06:44:
Vraagje over 720p content op de LG 55E6V, bij The Grand Tour afl 7 (die special over Namibië) zie ik serieuze colour banding in de lucht. Terwijl blu-ray series (Hell On Wheels) dit niet hebben. Ligt dat dan aan de content zelf of aan het feit dat het 720p is op 4K scherm ?

En upscaling van HD content, gebeurd dat automatisch door de TV of moet je ergens iets instellen daarvoor ? Ik heb alle settings afgelopen en niks gevonden hierover. Mijn mediaspeler heeft max 1080p als output.
Misschien de 2160p versie vergelijken met degene die je nu hebt "gevonden"? Als je TV niet automatisch zou upscalen dan was je scherm bij een 1080p aanbod 1/4 gevuld met beeld.

Testing, one, two ...

• Bandeleros
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 23-12 12:34
Hier maak ik mij inderdaad ook zorgen over. Tv hangt nu prachtig aan de muur, echter bevinden de ophangpunten aan de achterkant van mijn huidige tv in het midden. Bij veel nieuwe tv's zal deze toch meer aan de onderkant zitten. Op het moment dat ik nu een z'n tv aan me beugel hang komt deze veelste hoog uit ben ik bang.
Master_S schreef op dinsdag 7 februari 2017 @ 06:44:

Die colorbanding is je straf voor het downloaden :X Maar zonder grappen. Via Amazon Prime zelf in 4K met HDR zag je ook nog geregeld colorbanding. Met een lagere resolutie wordt dat alleen maar erger. Verder zag het er wel serieus mooi uit, dus ik zou gewoon voor 1 maand een abo nemen op Amazon Prime en de afleveringen daar kijken.

• Master_S
Major_ton schreef op dinsdag 7 februari 2017 @ 08:09:
[...]

Die colorbanding is je straf voor het downloaden :X Maar zonder grappen. Via Amazon Prime zelf in 4K met HDR zag je ook nog geregeld colorbanding. Met een lagere resolutie wordt dat alleen maar erger. Verder zag het er wel serieus mooi uit, dus ik zou gewoon voor 1 maand een abo nemen op Amazon Prime en de afleveringen daar kijken.
Ja, misschien toch eens een maandje proberen, en dan meteen ook een gratis maandje Netflix proberen voor Dolby Vision :9

• ago
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 20-01 18:58

ago

lapino schreef op dinsdag 7 februari 2017 @ 07:58:
maar bij veel mensen zal dit toch ook niet het geval zijn niet?
Want veel mensen hebben een nis in een nis? Nispoes!
Je had een strakke oplossing, maar je hebt het jezelf moeilijk gemaakt. Nu kun je alleen maar kiezen uit tv's met een geschikte schroefbevestiging. Of een nis uithakken om de nis in je nis.

• lapino
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 29-12 13:26
Is eigenlijk zelfde probleem voor wie een degelijke mount heeft hangen hé. Voor de nieuwe tv's moet je die dan verhangen of verwijderen en andere mount hangen met opnieuw nieuwe boorgaten enz. Begrijp wel dat fabrikanten hier geen rekening mee houden om tv plat te houden maar is toch vaak probleem dat die gaten niet langer centraal zitten verticaal achterop tv.
lapino schreef op dinsdag 7 februari 2017 @ 07:58:
Mijn grootste probleem blijft bij die nieuwe tv's de manier van ophangen. Ik heb reeds een heel degelijke (dure) muurbeugel die in de muur verwerkt is (een nis 'in' een nis) zodat tv's quasi helemaal tegen muur hangen, maar bij al die nieuwe tv's zitten de gaten voor de vijsjes ofwel helemaal beneden waardoor te dan te hoog komt te hangen, ofwel zitten ze er speciale dingen aan te pleuren zoals bij Sony in die voet, waardoor ophangen nog moeilijker wordt. Het is allemaal geen probleem als je de tv op een kast zet, of als je met een blanco wallmount begint, maar bij veel mensen zal dit toch ook niet het geval zijn niet?
True, ik vind het ook redelijk belabberd dat hier geen standaard voor is. Ook met uitmeten kun je niet meer uitgaan van de guides die worden meegeleverd, want die rekenen erop dat de VESA gaten gecentreerd zijn op de tv. Dus als je een bijvoorbeeld een Vogel's beugel koopt en dan het printje voor de gaten tegen de muur plakt en de "center lines" hier op aanhoudt voor je positionering ben je al de Sjaak...

Nu kun je dus weer zelf gaan lopen pielen, meten en rekenen. Als ze de electronica gewoon meer verticaal verdeeld hadden in het midden was het naar mijn idee ook nog eens mooier en meer in balans geweest dan nu. Plus je HDMI aansluiten zitten in het midden dus ook geen gezeik met het feit dat ze voor het de ene gebruiker beter rechts zitten en voor de ander beter links.

Zoiets:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/YnvYv70JNHs1wJWpGZxGVBsv/full.jpg

• Rohit
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 29-12 16:46
Is er ergens een lijstje met 4K HDR toppers uit de Netflix store?

Samsung Galaxy Z Fold6 1TB

• Master_S
Nog een vraagje, bij de beeldverhouding settings staat hij op 16:9. Maar scanning moet dat aan of uit staan ? Staat nu aan.

• Vulcan750
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11:43
wally21 schreef op maandag 6 februari 2017 @ 19:55:
[...]
Naar links wordt het erger, naar rechts wat minder maar nog steeds aanwezig. Het storende is ook dat je het weet, dus valt het ook steeds op.
Als je dit niet zou opvallen, wordt het hoog tijd voor een bezoekje aan de oogarts...
Persoonlijk zou ik hier geen vrede mee kunnen hebben. Onacceptabel! ;(

Volvo XC40 Recharge MY23 SM 19", Easee Home, Marstek Venus C 2,56kWh, Venus A 2,12kWh, HW P1, MT CT003, ☀️2,7kWp, Ariston Lydos Hybrid WP boiler

• Castus
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 17-11 16:27
Goedemorgen!

Even een ervaring meedelen :)

Ik ben zelf in het bezit van een OLED55E6 en gisteren moest ik m'n ouders helpen met het ophangen van een nieuwe TV die ze gekocht hebben. Ze hebben een Sony KD-55XD8599 gekocht. Natuurlijk een prima TV maar het is geen OLED.

Wij het scherm opgehangen en ik zet hem aan, en het valt me gewoon zo erg op hoe 'slecht' de kijkhoek is en hoe grijs al het zwart is. Ik dacht bij mezelf: "ben ik nou zo snel gewend geraakt aan m'n OLED?".

Toen ik naar huis ging was ik echt blij met m'n OLED keuze en iedereen die nog twijfelt om een LED65 inch te nemen of een OLED 55 inch. ga AUB sowieso voor een OLED! Je kijkervaring gaat echt stappen terug met LED/LCD en misschien vind je dat niet erg omdat je OLED nog niet gewend bent, maar neem van me aan dat het een verschil maakt en echt je kijkervaring beter maakt om voor OLED te kiezen. Er is gewoon echt iets beters dan LED/LCD.

Dat was iets wat ik echt even kwijt moest ;)
Castus schreef op dinsdag 7 februari 2017 @ 10:19:
Ze hebben een Sony KD-55XD8599 gekocht. Natuurlijk een prima TV maar het is geen OLED.
Je vergelijkt nu wel een mid range LCD met een OLED, dat is ook niet helemaal eerlijk. Bij de top modellen die ook dichter qua prijs in de buurt komen van OLED is het verschil stukken minder.

• Shocked
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 11:39
wally21 schreef op maandag 6 februari 2017 @ 19:19:
Voor de geïnteresseerden hierbij de foto's van mijn scherm met de groene tint aan de rechterzijde.
Op foto's moeilijk vast te leggen vooral bij wit.
Wat vinden jullie? Is het overdreven dat ik dit niet acceptabel vindt?
Ik heb ook steeds even meegelezen, maar deze "green push" is vrij algemeen. Wel is het zo dat de 1 het erger heeft dan de ander.
Ook zie je het beter vanaf een hoek - zoals jij ook steeds fotografeert. Recht van voren zou het acceptabel moeten zijn.
Ik heb nu diverse oleds gehad (55ef950v, 2x 55E6) en allemaal hadden ze een kleurverschuiving vanuit een hoek gezien. Ook hing het af van o.a de lichtinval van mijn ramen (lichtkoepel + ramen in mijn geval).
De kleurverschuiving wordt dus ook beïnvloed door de coating op het panel.

Je zou kunnen proberen om de "green push" uit het wit te halen door - zo uit mijn hoofd - door bij 2pt high settings voor witbalans de RGB aan te klikken en Rood op -10 en Blauw op - 10 te zetten en daar wat mee te spelen (hoger/lager). Daarmee zou je wellicht net het ergenisje iets weg kunnen poetsen.

Sony 83A90J - B&O Beosound Stage - Mission 770 (wow!) - Dali Menuet SE - Dali 104 - Marantz Cinema 60, Lyngdorf TDAI-1120

• Castus
Phusebox schreef op dinsdag 7 februari 2017 @ 10:22:
[...]

Je vergelijkt nu wel een mid range LCD met een OLED, dat is ook niet helemaal eerlijk. Bij de top modellen die ook dichter qua prijs in de buurt komen van OLED is het verschil stukken minder.
Klopt je hebt natuurlijk gelijk. Maar het is wel een TV met een adviesprijs van 1500 EUR. Vind het toch veel geld voor zo'n groot verschil.

Het viel me gewoon op qua dynamisch contrast ook, wat wij OLED gebruikers niet eens meer echt kennen. Ik zag een donker beeld en de hele backlight werd donker.Toen kwam de ondertiteling en het hele scherm lichte op. Pff dat is nou eenmaal wel een LED probleem. Hoeveel FALD of edge-lid je er ook tegen aan gooit. Die 8 miljoen kleine backlights ga je natuurlijk nooit verslaan ook al heb je 500 dimbare zones in de high-end.
Shocked schreef op dinsdag 7 februari 2017 @ 10:24:
[...]

Ik heb ook steeds even meegelezen, maar deze "green push" is vrij algemeen.
Zelfs al mijn Samsung telefoons met OLED scherm hadden last van een color shift onder een hoek.
Castus schreef op dinsdag 7 februari 2017 @ 10:28:
[...]

Klopt je hebt natuurlijk gelijk. Maar het is wel een TV met een adviesprijs van 1500 EUR. Vind het toch veel geld voor zo'n groot verschil.

Het viel me gewoon op qua dynamisch contrast ook, wat wij OLED gebruikers niet eens meer echt kennen. Ik zag een donker beeld en de hele backlight werd donker.Toen kwam de ondertiteling en het hele scherm lichte op. Pff dat is nou eenmaal wel een LED probleem. Hoeveel FALD of edge-lid je er ook tegen aan gooit. Die 8 miljoen kleine backlights ga je natuurlijk nooit verslaan ook al heb je 500 dimbare zones in de high-end.
Tja de 55B6 had ook een adviesprijs van 3999 eerst ;)

• Castus
Phusebox schreef op dinsdag 7 februari 2017 @ 10:40:
[...]

Zelfs al mijn Samsung telefoons met OLED scherm hadden last van een color shift onder een hoek.

[...]

Tja de 55B6 had ook een adviesprijs van 3999 eerst ;)
die 3999 heeft nooit geklopt, dat weet jij ook ;). OLED55E6 is 3999 en de B6 (toen hij eenmaal in de winkel stond) was het 2699

• LOTG
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 18-12 18:36
Castus schreef op dinsdag 7 februari 2017 @ 10:57:
[...]

die 3999 heeft nooit geklopt, dat weet jij ook ;). OLED55E6 is 3999 en de B6 (toen hij eenmaal in de winkel stond) was het 2699
Als ik het goed zie in de grafiek is die prijs pas in augustus gezakt, en in juli was er een bericht over de prijsdaling. +- 2 maanden na de introductie.

• Castus
LOTG schreef op dinsdag 7 februari 2017 @ 11:06:
[...]

Als ik het goed zie in de grafiek is die prijs pas in augustus gezakt, en in juli was er een bericht over de prijsdaling. +- 2 maanden na de introductie.
Hij was geintroduceerd maar nog nergens in de winkel in juli. alleen pre-order. Hij kwam ook pas Augustus in de winkel oid.

Volgens mij was dit het geval :) ik kan ernaast zitten. Hoe dan ook kun je natuurlijk niet echt dezelfde adviesprijs vragen voor de E6 als de B6.

• schaduw
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online

schaduw

schaduw

Is de soundbar van de E6 eigenlijk ook te gebruiken als centerspeaker in een 5.1 opstelling?

• Stuwie
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 11:26
de B6 -55 nu bij I-Bood voor €1799

• wally21

wally21

Shocked schreef op dinsdag 7 februari 2017 @ 10:24:
[...]

Ik heb ook steeds even meegelezen, maar deze "green push" is vrij algemeen. Wel is het zo dat de 1 het erger heeft dan de ander.
Ook zie je het beter vanaf een hoek - zoals jij ook steeds fotografeert. Recht van voren zou het acceptabel moeten zijn.
Ik heb nu diverse oleds gehad (55ef950v, 2x 55E6) en allemaal hadden ze een kleurverschuiving vanuit een hoek gezien. Ook hing het af van o.a de lichtinval van mijn ramen (lichtkoepel + ramen in mijn geval).
De kleurverschuiving wordt dus ook beïnvloed door de coating op het panel.

Je zou kunnen proberen om de "green push" uit het wit te halen door - zo uit mijn hoofd - door bij 2pt high settings voor witbalans de RGB aan te klikken en Rood op -10 en Blauw op - 10 te zetten en daar wat mee te spelen (hoger/lager). Daarmee zou je wellicht net het ergenisje iets weg kunnen poetsen.
De hoek van mijn foto's in dit geval is vrij klein. En recht voor de tv is het ook duidelijk zichtbaar. Daarnaast op de foto's moeilijk vast te leggen en minder zichtbaar.
Het is voor mij ook vooral de combinatie met 5 defecte pixels waarom ik graag een vervanging zou zien.
Begrijp me niet verkeerd ik ben verder erg tevreden over de tv maar voor deze prijsklasse mag je toch wel wat kritischer zijn lijkt me.

Het verhaal over jouw kleur settings doet me wel meer twijfelen om het professioneel te laten kalibreren.
Zelf ga ik daar niet in lopen "spelen" ;)

• LOTG
schaduw schreef op dinsdag 7 februari 2017 @ 11:33:
Is de soundbar van de E6 eigenlijk ook te gebruiken als centerspeaker in een 5.1 opstelling?
Ik denk het niet. Sowieso zitten er directionele speakers in, en ik zou niet weten hoe je het aan een receiver zou koppelen.

• LtMarx
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 29-12 17:38

LtMarx

ATTENTIOOOON!!!

Puck schreef op maandag 6 februari 2017 @ 19:22:
[...]

Ik heb het nog even nagekeken en het ziet er naar uit dat er inderdaad geen CI+ module aanwezig is op de B7: duidelijk te zien op officiële foto's van LG. Ze moeten ergens in differentiëren... De verdere specs staan overigens gewoon op de site van LG (alleen niks over CI+ module):

http://www.lg.com/us/tvs/lg-OLED55B7P-oled-4k-tv
http://www.lg.com/us/tvs/lg-OLED55C7P-oled-4k-tv
http://www.lg.com/us/tvs/lg-OLED55E7P-oled-4k-tv
Zowel bij de b6 als de b7 staat een CI+ module niet genoemd bij de specs op de officiële LG site.

Daarnaast staat bij al die foto's op de foto zelf afgedruk dat inputs en ouputs kunnen afwijken per regio/land and grootte van de televisie.

Dus volgens mij is dit nog allerminst zeker

• schaduw
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online

schaduw

schaduw

LOTG schreef op dinsdag 7 februari 2017 @ 11:45:
[...]

Ik denk het niet. Sowieso zitten er directionele speakers in, en ik zou niet weten hoe je het aan een receiver zou koppelen.
Bedankt voor de reactie en jammer dat het niet kan. Het zou een mooie oplossing zijn om mijn minder mooie centerspeaker te vervangen. Nu inderdaad maar de iBood aanbieding besteld voor de 55b6j (annuleren kan altijd nog, mocht de j-versie toch andere nadelen blijken te hebben). En bestel je bij ibood, vergeet dan ook niet de 4% cashback van cashbackxl.nl

• Slux
  • Registratie: December 2002
  • Niet online
Weet iemand wat de beste muur beugel is voor een 65b ?
ik zoek een zo plat mogelijke beugel

ik heb nu zo samsung mount van mijn oude samsung 55 inch met 4 rondjes maar die schijnt niet goed te zijn voor een oled scherm?

• ViNOK16Bit
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 11:37
Stuwie schreef op dinsdag 7 februari 2017 @ 11:34:
de B6 -55 nu bij I-Bood voor €1799
Het is wel de B6J (buitenlands model) en garantie via iBood. Je moet je afvragen of je dat wil.

• LOTG
ViNOK16Bit schreef op dinsdag 7 februari 2017 @ 11:56:
[...]

Het is wel de B6J (buitenlands model) en garantie via iBood. Je moet je afvragen of je dat wil.
Ik zou inderdaad op passen, J is oost-Europa en iBood heeft niet de beste reputatie als het op problemen aan komt.

Tijdens een actie bij een wat legitiemere winkel krijg je hem voor een prijs die in de buurt komt met garantie.

• Puck
  • Laatst online: 00:02
Lt. Marx schreef op dinsdag 7 februari 2017 @ 11:50:
[...]
Daarnaast staat bij al die foto's op de foto zelf afgedruk dat inputs en ouputs kunnen afwijken per regio/land and grootte van de televisie.
Goed gespot. Zoals ik al eerder zei: ik kan me ook echt niet voorstellen dat ze de CI+ module achterwege laten ;)

Arrived anxious, left bored

• raymen12345
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 23-03-2024

raymen12345

nooit te oud om te leren

Master-s
"Nog een vraagje, bij de beeldverhouding settings staat hij op 16:9. Maar scanning moet dat aan of uit staan ? Staat nu aan."

Dat is de overscan
Die moet aanstaan

oled 65e6v,denon avrx7200,dune 4k solo,samsung uhd k8500,asw speakers rondom,svs sb13 ultra

• Master_S
raymen12345 schreef op dinsdag 7 februari 2017 @ 12:16:
Master-s
"Nog een vraagje, bij de beeldverhouding settings staat hij op 16:9. Maar scanning moet dat aan of uit staan ? Staat nu aan."

Dat is de overscan
Die moet aanstaan
Bedankt, zag er bij afzetten inderdaad niet correct uit.

• kwiebus
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 10:28
Treevium schreef op maandag 6 februari 2017 @ 23:06:
[...]

Nee mag ook horizontaal , een plasma mocht je niet liggend vervoeren
Ik heb toch maar het advies van de winkel waar ik mijn 55EF950V gekocht heb ter harte genomen en mijn TV (gratis) thuis laten bezorgen.

Als je de TV ook horizontaal mag vervoeren waarom staat dan het volgende in de handleiding?
- When transporting the TV, keep the TV upright, never turn the TV on its side or tilt towards the left or right.
- Be sure to keep your TV upright instead of laying or tilting it while moving the TV.

• LOTG
kwiebus schreef op dinsdag 7 februari 2017 @ 14:50:
[...]

Ik heb toch maar het advies van de winkel waar ik mijn 55EF950V gekocht heb ter harte genomen en mijn TV (gratis) thuis laten bezorgen.

Als je de TV ook horizontaal mag vervoeren waarom staat dan het volgende in de handleiding?

[...]
Apart dat het wel stap 1(of 2) is bij het monteren van de voet.

• Raziel
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 29-10 20:04
Ik zou me er niet zo druk om maken. Geloof nooit dat een transporteur zich aan die regels houdt, zolang het maar in het busje past. Voor mensen die ze zelf halen (zoals ik), ik ken maar weinig (personen)auto's waar ik die doos van die 55B6V horizontaal in had kunnen krijgen. Kreeg hem ook op een steekwagen mee. Horizontaal, dat wel, maar wel op de zijkant.

• wally21

wally21

[...]

[...]
Staat dan ook in de handleiding voor als hem al hebt uitgepakt. ;-) Dan heb je m al thuis staan.... In de doos maakt het niet echt uit. Maar zodra uitgepakt volgens de handleiding op de doos zou ik hem inderdaad enkel rechtstandig optillen ivm het dunne scherm. Bij het uitpakken gebruik je ook het piepschuim zodat de druk bij het oppakken verdeelt wordt (nadat je de tv op de voorkant neer hebt gelegd voor de voet of muurbeugel)

• Malt007
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 22-12 13:13
Raziel schreef op dinsdag 7 februari 2017 @ 15:00:
Ik zou me er niet zo druk om maken. Geloof nooit dat een transporteur zich aan die regels houdt, zolang het maar in het busje past. Voor mensen die ze zelf halen (zoals ik), ik ken maar weinig (personen)auto's waar ik die doos van die 55B6V horizontaal in had kunnen krijgen. Kreeg hem ook op een steekwagen mee. Horizontaal, dat wel, maar wel op de zijkant.
Beetje overdreven, kreeg de 65B6 horizontaal in een audi a4 avant, niet bepaald de grootste auto dus en een 10"grote tv.

• ago

ago

Malt007 schreef op dinsdag 7 februari 2017 @ 15:09:
[...]

Beetje overdreven, kreeg de 65B6 horizontaal in een audi a4 avant, niet bepaald de grootste auto dus en een 10"grote tv.
Een tablet _o-

• Castus
schaduw schreef op dinsdag 7 februari 2017 @ 11:50:
[...]

Bedankt voor de reactie en jammer dat het niet kan. Het zou een mooie oplossing zijn om mijn minder mooie centerspeaker te vervangen. Nu inderdaad maar de iBood aanbieding besteld voor de 55b6j (annuleren kan altijd nog, mocht de j-versie toch andere nadelen blijken te hebben). En bestel je bij ibood, vergeet dan ook niet de 4% cashback van cashbackxl.nl
Het kan wel!

alleen icm met optische kabel. Het is een optie in je settings bij audio kunt vinden.

Ik weet uit m'n hoofd niet precies meer hoe het heet. 'Optical out (TVsoundbar as center speaker) oid.

• LOTG
[...]

Volgens mij worden hier wat termen anders geinterpreteerd. Laten we het er op houden dat hij rechtop zou moeten staan en niet plat liggen. Plat gaat hij inderdaad wel prima in de meeste stations, maar rechtop gaat je niet lukken denk ik tenzij je een MPV of een Opel Combo ofzo hebt.

• Raziel
[...]

Sorry, bedoelde verticaal. Horizontaal gaat uiteraard wel, zeker in een station (ik moest in mijn hatchback mijn stoelen toch wat naar voren zetten). Rechtopstaand had geen optie geweest. Anyway, het ging erom dat die TV echt niet stuk zal gaan van even platliggen.

• wally21

wally21

Leuke update. Nog wat contact gehad met LG buiten de winkel om en ze gaan nu een monteur sturen. Ze zijn van mening dat ze het wellicht toch beter ter plaatse kunnen beoordelen dan op afstand d.m.v. wat foto's.

• MillanO
  • Laatst online: 24-07-2022
wally21 schreef op dinsdag 7 februari 2017 @ 15:36:
Leuke update. Nog wat contact gehad met LG buiten de winkel om en ze gaan nu een monteur sturen. Ze zijn van mening dat ze het wellicht toch beter ter plaatse kunnen beoordelen dan op afstand d.m.v. wat foto's.
Mooi man. Hopen dat je een vervangend paneel of een andere tv krijgt.

Ik zag trouwens dat je BF1 op de B6 speelt. Ik neem aan met een PS4 Pro?
Bij mijn Sony zijn de zwartwaardes best goed (geen OLED zwart natuurlijk) en als ik BF1 speel zie ik soms de tegenstanders niet goed in de schaduw of een donkere ruimte. Bijvoorbeeld op de map van Kaiserslacht. Hoe is dit bij de Oled tv's? Ik kan natuurlijk de tv minder zwart instellen maar dan komen weer andere dingen niet goed tot zijn recht.

• Castus
MillanO schreef op dinsdag 7 februari 2017 @ 15:52:
[...]

Bij mijn Sony zijn de zwartwaardes best goed (geen OLED zwart natuurlijk) en als ik BF1 speel zie ik soms de tegenstanders niet goed in de schaduw of een donkere ruimte. Bijvoorbeeld op de map van Kaiserslacht. Hoe is dit bij de Oled tv's? Ik kan natuurlijk de tv minder zwart instellen maar dan komen weer andere dingen niet goed tot zijn recht.
Ik kan dit specifieke geval niet beoordelen maar wel andere games op de PS4pro bijvoorbeeld.

Ik speelde laatste Diablo 3 met vrienden en opeens zei een vriend 'wat is het hier donker, ik zie echt weinig' terwijl ik er helemaal geen last van had. Dit komt omdat het contrast van OLED veel hoger ligt.

Veel mensen hebben natuurlijk een dynamisch contrast dat als het scherm donker wordt, ook de backlight donker wordt. Hierdoor wordt het echt soms moeilijk om lekker te kijken.

Vroeger op m'n Sony Bravia had ik dat probleem ook wel eens dat het donker werd. Ik heb dat probleem met m'n OLED nog echt niet gehad.

Ik hoop dat dat helpt in je keuze ;)

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

LOTG schreef op dinsdag 7 februari 2017 @ 14:59:
[...]

Apart dat het wel stap 1(of 2) is bij het monteren van de voet.
Precies waar ik ook meteen aan dacht.

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

• wally21

wally21

MillanO schreef op dinsdag 7 februari 2017 @ 15:52:
[...]

Ik speel op een gewone Ps4. Heb je de zwartwaarde wel goed ingesteld op de tv en ps4? de ps4 staat standaard op automatisch qua rgb (full of limited) Die Moet je op limited zetten en de tv op zwartwaarde laag. Of de ps4 op full en de tv op zwartwaarde hoog. En andere combinatie zorg voor of te flets of te donker beeld.

Ik vond het ook eerst erg donker maar nu niet meer ;-)

• ago

ago

wally21 schreef op dinsdag 7 februari 2017 @ 15:36:
OK mooi! Zorg je nog voor wat extra 'bewijslast' voor die monteur? Wat zie je als een shot hebt met een sneeuwvlakte?

• Raymon89
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 10:39
wally21 schreef op dinsdag 7 februari 2017 @ 16:20:
[...]
de ps4 staat standaard op automatisch qua rgb (full of limited) Die Moet je op limited zetten
Dus deze tv's kunnen ook alleen 16-235 weergeven? Ik dacht dat ik ergens had gelezen dat moderne tvs ook al het volledige 0-255 konden weergeven..
Raymon89 schreef op dinsdag 7 februari 2017 @ 16:57:
[...]

Dus deze tv's kunnen ook alleen 16-235 weergeven? Ik dacht dat ik ergens had gelezen dat moderne tvs ook al het volledige 0-255 konden weergeven..
Ze kunnen ook prima 0-255 weergeven.

• wally21

wally21

ago schreef op dinsdag 7 februari 2017 @ 16:50:
[...]

OK mooi! Zorg je nog voor wat extra 'bewijslast' voor die monteur? Wat zie je als een shot hebt met een sneeuwvlakte?
Ze hebben al genoeg foto's in hun bezit. Van normaal tv beeld tot test beelden. Maar als ik gewoon de tv aan zet en wat zap zullen ze het al meteen zien. Ook heb ik andere bronnen klaar staan mochten ze ziggo de schuld geven ;)
Raymon89 schreef op dinsdag 7 februari 2017 @ 16:57:
[...]

Dat kunnen ze wel maar dan moet je het goed instellen ;). Ergens hier in dit topic een aantal pagina's terug is het uitgebreid uitgelegd hoe dit in elkaar zit en werkt op deze tv's

• DDarkForce
  • Laatst online: 28-10 19:36
Sinds een paar maanden heb ik een E6V aan de muur hangen, en het is echt een genot om naar te kijken. Nu heb ik wat raars en ik vraag mij af of anderen hier ook last van (gehad) hebben.

Als ik kabeltv (ziggo) wil kijken via mijn Neotion CI module, blijft het beeld zwart en krijg ik de melding "Invalid Serivce". Vanmorgen zag ik dit voor het eerst, maar zojuist probeerde ik het weer en kreeg ik dezelfde melding. Heeft iemand deze melding al eens gehad? En zo ja wat heb je eraan gedaan?

[EDIT] Uiteindelijk bleek het opnieuw instellen van de zenders het probleem op te lossen..

[ Voor 8% gewijzigd door DDarkForce op 08-02-2017 09:44 ]

• MillanO
  • Laatst online: 24-07-2022
@ Castus en Wally21, bedankt. Ik zal straks of vandeweek eens eventjes met die instellingen gaan spelen. Mooi dat het bij OLED tv's ook positiever is.

Ik moet alleen nog even een paar maanden wachten tot ik een OLED kan halen. Ik hoop dat de 65C6 tegen die tijd nog kan worden geleverd. Hier elke dag wat lezen en soms wat schrijven is aan de ene kant iets leuks maar aan de andere kant word het wachten alleen maar erger.

• Cardwizard
[...]

[...]
Dit is voor verplaatsen zonder doos , op de doos moet het anders zeker staan

• Misterbont
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 17-02-2022
Ik vraag me af of mensen ook veel trillende lijnen zien op de Oleds?
Scherpte staat bij mij niet al te hoog en nog blijft het me enigzins opvallen.
Het lijkt op slechte aliasing

Ook zie ik regelmatig het moire effect optreden. Ligt dit echt aan de crappy camera's?

[ Voor 8% gewijzigd door Misterbont op 07-02-2017 23:04 ]

• ion
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

ion

B6 Review bij Rtings is geupdate:

"Update 02/07/2017: Note that in the 'HDR Game' picture mode there is some screen tearing in the bottom 1/4inch of the display. This does not affect the other picture modes."

Ben benieuwd hoe het eruit ziet.

[ Voor 11% gewijzigd door ion op 07-02-2017 22:49 ]

• Supremo
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 09-09-2018
Misterbont schreef op dinsdag 7 februari 2017 @ 22:38:

Ook zie ik regelmatig het moire effect optreden. Ligt dit echt aan de crappy camera's?
Wat ben je dan aan het kijken? Digitale TV van je provider, Netflix, gedownloade content, Blu-Ray?
Ik heb het idee dat je op een OLED alles veel beter ziet, maar dat kan ook komen omdat ik nu van 42 inch naar 55 inch ben gegaan. Maar ik maak nu ook wel eens het grapje dat ik op mijn OLED nu heel goed zie wanneer de bron slecht is. Ook heb ik het gevoel dat de responstijd van OLED veel beter is dan LCD en dat LCD trillende lijnen "maskeert" door de tragere responsetijd. Dus ja, ik heb nu ook het idee dat ik nu vaker trillende lijnen zie.

Moire zou bij echte 4K content juist minder op moeten treden. Het ligt dan ook nog aan de bitrate van de bron, maar naar mijn idee is je TV hier het minst schuldig aan. Een OLED vraagt gewoon om een goede bron en slecht bronmateriaal zal keihard door de mand vallen.

• Misterbont
Meestal digitale tv op een horizon decoder. Daarnaast speel ik veel games op de PS4 pro hier valt het me ook op.
Misterbont schreef op woensdag 8 februari 2017 @ 00:02:
Meestal digitale tv op een horizon decoder. Daarnaast speel ik veel games op de PS4 pro hier valt het me ook op.
Ik heb eigenlijk nooit last van 'trillende' lijnen en weet ook niet helemaal zeker wat je bedoelt. Kan je een specifiek voorbeeld geven van een bepaalde scène, of een plek in een game waar je het ziet?

• Puck
Misterbont schreef op dinsdag 7 februari 2017 @ 22:38:

Bedoel je echt hele lijnen of bedoel je het "dancing pixels" effect? Moire had ik aan het begin ook nog wel eens last van, maar sinds ik al mijn settings precies heb zoals ik ze wil heb ik het niet meer gezien. Ik kan je dus alleen niet vertellen welke setting daar invloed op heeft (ik gok sharpness / contrast).
ionn schreef op dinsdag 7 februari 2017 @ 22:40:
B6 Review bij Rtings is geupdate:

"Update 02/07/2017: Note that in the 'HDR Game' picture mode there is some screen tearing in the bottom 1/4inch of the display. This does not affect the other picture modes."

Ben benieuwd hoe het eruit ziet.
Zo. Ik verwacht dat ze dit nu aan het fixen zijn, voordat de firmware in Europa uitkomt.

[ Voor 40% gewijzigd door Puck op 08-02-2017 08:57 ]

• Puck
- Nevermind, ik heb een kop koffie nodig 8)7

[ Voor 88% gewijzigd door Puck op 08-02-2017 09:07 ]

• Rohit
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 29-12 16:46
Puck schreef op woensdag 8 februari 2017 @ 09:05:
Firmware 04.30.95 voor de B6V staat online op de Nederlandse LG site!

Verschillen met 04.40.65:

[...]
Uhh 3D?

Samsung Galaxy Z Fold6 1TB

• Puck
Verkeerd gezien, dit was voor de E6, ignore :X

[ Voor 5% gewijzigd door Puck op 08-02-2017 09:08 ]

• Misterbont
Major_ton schreef op woensdag 8 februari 2017 @ 08:20:
[...]

Ik heb eigenlijk nooit last van 'trillende' lijnen en weet ook niet helemaal zeker wat je bedoelt. Kan je een specifiek voorbeeld geven van een bepaalde scène, of een plek in een game waar je het ziet?
Ik heb niet echt een specifiek voorbeeld maar zie het als een witte lijn die bibbert op een afstandje.
Iemand een voorbeeld van dancing pixels?

• Misterbont
Puck schreef op woensdag 8 februari 2017 @ 08:23:
[...]

Bedoel je echt hele lijnen of bedoel je het "dancing pixels" effect? Moire had ik aan het begin ook nog wel eens last van, maar sinds ik al mijn settings precies heb zoals ik ze wil heb ik het niet meer gezien. Ik kan je dus alleen niet vertellen welke setting daar invloed op heeft (ik gok sharpness / contrast).

[...]

Zo. Ik verwacht dat ze dit nu aan het fixen zijn, voordat de firmware in Europa uitkomt.

[video]
Hoe hoog staat je contrast?

• Puck
OLED Light: 50
Contrast: 85
Brightness: 51
H/V Sharpness: 10

[ Voor 4% gewijzigd door Puck op 08-02-2017 11:24 ]

• Misterbont
Puck schreef op woensdag 8 februari 2017 @ 11:24:
[...]

OLED Light: 50
Contrast: 85
Brightness: 51
H/V Sharpness: 10
Oke hier hetzelfde, zal dan vast aan slechte content liggen.

• Puck
Misterbont schreef op woensdag 8 februari 2017 @ 11:25:
[...]

Oke hier hetzelfde, zal dan vast aan slechte content liggen.
Heb je een voorbeeld video waar dit voorkomt? Ben wel benieuwd.

• Raziel
Ik heb nog geen tijd gehad om echt met alle settings te spelen, maar heb je nog wel dat wauw effect als je je settings zo 'laag' zet? Standaard staat de OLED light op 100, die heb ik wel een keer teruggezet naar 50, maar dan zijn de kleuren gelijk een stuk minder intens.

• Puck
Raziel schreef op woensdag 8 februari 2017 @ 11:36:
Ik heb nog geen tijd gehad om echt met alle settings te spelen, maar heb je nog wel dat wauw effect als je je settings zo 'laag' zet? Standaard staat de OLED light op 100, die heb ik wel een keer teruggezet naar 50, maar dan zijn de kleuren gelijk een stuk minder intens.
Ik heb meer het AUW effect als deze op 100 staat ;) (in een donkere kamer). Natuurlijk is het zo dat als je 50 direct naast 100 ziet het minder wauw is, maar na een paar minuten passen je ogen aan en heb je dezelfde ervaring. Dat OLED light zo hoog kan is vooral voor HDR.

• kretek1305
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 18-12 16:58
Major_ton schreef op maandag 6 februari 2017 @ 19:33:
[...]
Hoe ziet het eruit als je vanaf de andere kant kijkt? Bij mij is van links onder een hoek ook wat tinting te zien, maar als ik net rechts van de TV ga zitten is alles verdwenen. Niet om het goed te praten, maar puur uit interesse.
Mij is de tinting (65B6V) eerst opgevallen bij gewone content, ik was dus niet aan het controleren op testbeelden. Het is subtiel, maar ik ben vrij veeleisend op dat vlak vrees ik. Mijn vrouw zegt alvast overdreven...

Wij hebben enkel een gewone kabelaansluiting, dus SD content (en ik ben aangenaam verrast hoe goed de upscaling werkt). Veruit het grootste deel kijken we Netflix, vandaar geen digitale Ziggo.
Het viel eerst op bij passages waarbij de linkerkant wit was. De linkerbenedenhoek was dan een tint roze/sepia. En eenmaal ik begin te kijken...
Bij de meeste content is er geen probleem. Maar bij het begin van de eerste aflevering van Better call Saul op Netflix zie je het wel weer. En nu kijk ik iets te vaak naar de linkerbenedenhoek...

Het is minder erg dan het groen van wally21. En het hangt idd ook af van de kijkhoek. TV is wel zo geplaatst dat daar niets aan te doen is... Toch wel wat frustrerend voor een TV van 3000Euro.

Ik wou een foto uploaden maar doordat ik nieuw ben heb ik niet genoeg karma om foto's te kunnen uploaden...
To be continued?

5750Wp SE - LG OLED65C8 + SK10Y

kretek1305 schreef op woensdag 8 februari 2017 @ 11:56:
[...]

Mij is de tinting (65B6V) eerst opgevallen bij gewone content, ik was dus niet aan het controleren op testbeelden. Het is subtiel, maar ik ben vrij veeleisend op dat vlak vrees ik. Mijn vrouw zegt alvast overdreven...

Wij hebben enkel een gewone kabelaansluiting, dus SD content (en ik ben aangenaam verrast hoe goed de upscaling werkt). Veruit het grootste deel kijken we Netflix, vandaar geen digitale Ziggo.
Het viel eerst op bij passages waarbij de linkerkant wit was. De linkerbenedenhoek was dan een tint roze/sepia. En eenmaal ik begin te kijken...
Bij de meeste content is er geen probleem. Maar bij het begin van de eerste aflevering van Better call Saul op Netflix zie je het wel weer. En nu kijk ik iets te vaak naar de linkerbenedenhoek...

Het is minder erg dan het groen van wally21. En het hangt idd ook af van de kijkhoek. TV is wel zo geplaatst dat daar niets aan te doen is... Toch wel wat frustrerend voor een TV van 3000Euro.

Ik wou een foto uploaden maar doordat ik nieuw ben heb ik niet genoeg karma om foto's te kunnen uploaden...
To be continued?
Foto's kan je eventueel ook uploaden naar Flickr of Photobucket en dan de img link gebruiken. Dat werkt prima. Ik zal binnenkort ook eens wat foto's maken van mijn paneel en dan op de manier zoals ik het zie en dus niet fout belicht waardoor het erger lijkt dan dat het is. Of ik doe beide om het inzichtelijk te maken.

TV's... Het blijven rare dingen.

• Mike86
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 21-08-2023
Zijn er hier ook mensen die hun OLED professioneel hebben laten (ISF) kalibreren? Wat is jullie (beeld)ervaring en wie of welk bedrijf raden jullie aan?

• ViNOK16Bit
Mike86 schreef op woensdag 8 februari 2017 @ 13:39:
Zijn er hier ook mensen die hun OLED professioneel hebben laten (ISF) kalibreren? Wat is jullie (beeld)ervaring en wie of welk bedrijf raden jullie aan?
Ja ik en ben er super tevreden mee. Er zijn, ook al zien de kleuren er al erg goed uit, toch wel behoorlijke afwijkingen welke je alleen met professionele meet apparatuur kunt bijstellen.

Zoek even op isf kalibratie in google en er komen een aantal naar voren. Check even de prijzen en kalibratie middelen en kies er een waarbij je een goed gevoel krijgt.

• Bozzel1987
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 12-08-2024
Welke heb jij gebruikt? Ik ben het zelf ook aan het overwegen, maar ik woon in Limburg dus er komt een aardige rijkostenvergoeding bij de twee die ik op dit moment gevonden heb

• invincible30
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 15-12 23:45

invincible30

Psn: pelter29

Vanochtend mijn 55b6 binnen gekregen.

Schitterend toestel.
Nog wat aan het spelen met de instellingen.
Direct wat blu-ray films bekeken.
Was vooral benieuwd naar de near black banding ivm de 910v.

Echt een hele verbetering.
Zag het direct bij de openingsscene van interstellar.

Gelukkig ook geen rode of groene tinten. Niet opvallend in content in ieder geval.

Erg tevreden. Ook met de updates van audiovision per mail. Heel netjes.

https://www.dropbox.com/s.../20170208_143525.jpg?dl=0

• ViNOK16Bit
Bozzel1987 schreef op woensdag 8 februari 2017 @ 14:32:
Welke heb jij gebruikt? Ik ben het zelf ook aan het overwegen, maar ik woon in Limburg dus er komt een aardige rijkostenvergoeding bij de twee die ik op dit moment gevonden heb
http://www.isf-calibratie.nl/ en hij rekent geen voorrij kosten.

• Bigfoot
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 05-12 23:54
Geen voorrijkosten maar bij je thuis is het wel 100 euro duurder dan als je het toestel naar Roosendaal brengt....

• ViNOK16Bit
Bigfoot schreef op woensdag 8 februari 2017 @ 15:13:
[...]

Geen voorrijkosten maar bij je thuis is het wel 100 euro duurder dan als je het toestel naar Roosendaal brengt....
Klopt, maar ik zie niet veel mensen snel zelf met een OLED van > 55" in de auto stappen naar Roosendaal. Vergelijk de prijzen ook met andere aanbieders. Zo gek is die prijs niet.

• ago

ago

invincible30 schreef op woensdag 8 februari 2017 @ 14:47:
Vanochtend mijn 55b6 binnen gekregen.

Schitterend toestel.
Nog wat aan het spelen met de instellingen.
Direct wat blu-ray films bekeken.
Was vooral benieuwd naar de near black banding ivm de 910v.

Echt een hele verbetering.
Zag het direct bij de openingsscene van interstellar.

Gelukkig ook geen rode of groene tinten. Niet opvallend in content in ieder geval.

Erg tevreden. Ook met de updates van audiovision per mail. Heel netjes.

https://www.dropbox.com/s.../20170208_143525.jpg?dl=0
B&W monitors O+

• Bozzel1987
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 12-08-2024
Dank, deze site had ik enkele dagen geleden ook al gevonden en een aanvraag/offerte ingediend maar nog geen reactie ontvangen. Morgen maar eens achteraan bellen.

• ago

ago

ViNOK16Bit schreef op woensdag 8 februari 2017 @ 15:20:
[...]

Klopt, maar ik zie niet veel mensen snel zelf met een OLED van > 55" in de auto stappen naar Roosendaal. Vergelijk de prijzen ook met andere aanbieders. Zo gek is die prijs niet.
Wauw voor €100 een kalibratie? Dat je een 65"niet meezeult à la, maar een 55" achterin mikken is toch geen ramp?

• Puck
ago schreef op woensdag 8 februari 2017 @ 15:36:
[...]

Wauw voor €100 een kalibratie? Dat je een 65"niet meezeult à la, maar een 55" achterin mikken is toch geen ramp?
Een kalibratie wil je toch juist in je eigen huis laten doen, zodat de lichtinval en omgeving meegenomen worden? Of is dit maar een heel klein deel van de impact?

Vergeet trouwens niet dat het scherm de eerste +/- 100 uur nog moet inwerken, dus niet meteen bij aanschaf kalibreren. En als je het dan echt goed wilt doen wil je deze eigenlijk elk jaar opnieuw kaliberen. Dan wordt het een duur grapje (en daarom begin ik er ook niet aan).

• Mike86
Ik heb inmiddels 2 prijzen voor ISF kalibratie van een 65" B6. isf-calibratie.nl rekent €175 en isf-calibratie.com rekent €300. m.i. een behoorlijk verschil.

• ViNOK16Bit
Puck schreef op woensdag 8 februari 2017 @ 15:39:
[...]

Een calibratie wil je toch juist in je eigen huis laten doen, zodat de lichtinval en omgeving meegenomen worden? Of is dit maar een heel klein deel van de impact?

Vergeet trouwens niet dat het scherm de eerst +/- 100 uur nog moet inwerken, dus niet meteen bij aanschaf calibreren. En als je het dan echt goed wilt doen wil je deze eigenlijk elk jaar opnieuw caliberen. Dan wordt het een duur grapje (en daarom begin ik er ook niet aan).
Klopt dat het beter is om te kalibreren in de omgeving waar je hem gebruikt.

Maar ik heb nog nergens kunnen vinden of het klopt dat een OLED elk jaar gekalibreerd moet worden. Volgens mij neemt namelijk alleen de helderheid af met de jaren. Wel is het verstandig om al een x aantal compensatie cycli te hebben gedraaid alvorens te kalibreren. Dus met die eerste +/- 100 uur ben ik het eens.

• Mike86
En waar in het menu kan ik zien hoeveel branduren de TV heeft?
Puck schreef op woensdag 8 februari 2017 @ 15:39:
[...]

Een kalibratie wil je toch juist in je eigen huis laten doen, zodat de lichtinval en omgeving meegenomen worden? Of is dit maar een heel klein deel van de impact?

Vergeet trouwens niet dat het scherm de eerste +/- 100 uur nog moet inwerken, dus niet meteen bij aanschaf kalibreren. En als je het dan echt goed wilt doen wil je deze eigenlijk elk jaar opnieuw kaliberen. Dan wordt het een duur grapje (en daarom begin ik er ook niet aan).

• LOTG
ago schreef op woensdag 8 februari 2017 @ 15:36:
[...]

Ik zou niet graag mijn B6 weer inpakken. Het scherm is erg dun, dus ik blijf er liever vanaf. En het is eigenlijk 100 euro voorrijkosten als ik het zo lees. 175 voor alleen 1 calibratie.
Mike86 schreef op woensdag 8 februari 2017 @ 15:56:
En waar in het menu kan ik zien hoeveel branduren de TV heeft?

[...]
Volgens mij alleen in het service menu.

[ Voor 21% gewijzigd door LOTG op 08-02-2017 15:57 ]

Pagina: 1 ... 59 ... 112 Laatste

Let op:
Dit topic is bedoeld om te discussiëren over OLED televisies; de techniek, voordelen, nadelen, instellingen, etc.

We hebben sinds kort ook een merkspecifiek topic voor LG: [LG OLED] Ervaringen & Discussie. Hier dus geen posts meer betreffende LG.

Als je op zoek bent naar de laatste aanbiedingen kun je een kijkje nemen in \[Prijs-discussie] OLED Televisies. Als je op zoek bent naar persoonlijk aankoopadvies, kun je een topic starten in Consumentenelektronica Aankoopadvies.