Dat haal ik er in een winkel dus niet uit vandaar de vraag. Als je hier nu mijn plasma aanzet lijkt het ook 0 totdat je de kamer compleet donker maakt en dan zie je dus wel iets. Het is best lastig in te schatten hoeveel effect dat stukje extra kan geven.hardware-lover schreef op zondag 5 februari 2017 @ 12:44:
Is idd 0 (nul). Het is nu eenmaal de combinatie zwart i.c.m. de geleverde helderheid die je het "wow" gevoel kunnen geven. Zeker als je wat HDR demo's onder ogen hebt gehad.
Bij plasma wordt een cel altijd een klein beetje actief gehouden omdat het aan zetten van een cel vanuit 0 te lang duurt. Bij OLED gaat dit instant en dus gaat een pixel echt uit als er zwart weergegeven wordt.
Over de grootte van het scherm, staart je niet blind op een 65'' model maar kijk naar wat er in de kamer past en wat de kijk afstand is. Ik ben zelf erg blij dat ik juist niet voor een 65'' maar voor een 55'' model ben gegaan. Niet dat 65'' niet mooi is maar het erg vermoeiend kijken zijn. Zeker als je een keer moe uit je werk komt of zo kan het gewoon minder prettig zijn om even tv te kijken.
Over de grootte van het scherm, staart je niet blind op een 65'' model maar kijk naar wat er in de kamer past en wat de kijk afstand is. Ik ben zelf erg blij dat ik juist niet voor een 65'' maar voor een 55'' model ben gegaan. Niet dat 65'' niet mooi is maar het erg vermoeiend kijken zijn. Zeker als je een keer moe uit je werk komt of zo kan het gewoon minder prettig zijn om even tv te kijken.
Shrouded by night, but with steady stride. Colored by blood, but always clear of mind. - AMD 9800X3D - Asus RTX 5090 Astral - PS5
Hmm, is het inmiddels al gelukt? Maar ook al stel je de symbol rate en modulation niet in (dus auto), dan zou die nog de zenders moeten pakken wanneer je de juiste freq en netwerkid invult. Hij scant gaat namelijk alle modulation en symbol rates bij het scannen tot die een digitaal signaal oppakt.Raziel schreef op zondag 5 februari 2017 @ 09:03:
[...]
Caiway hier. 554000 kHz, 2249 network ID. Ik kan quick search niet uitzetten? Kan er op klikken, maar ik heb geen keuzes aan of uit. Als ik toggle en het menu in en uit ga, blijft het vinkje er staan. Signal test is ook greyed out btw, maar dat kan nog zijn omdat hij niet het juiste netwerk heeft.
Niet verouderde frequenties? Heb je je set top box nog, doet ie het daar wel op met dezelfde kabel en frequenties?
Aan de mensen de B6 en die em niet opgehangen hebben: hoe doen jullie het qua cable management? Zag dat er dus nergens achterop de TV een 'anker' punt is om de kabels aan te tiewrappen, of zie ik iets over het hoofd? Wél leveren ze er een tiewrap bij. En de doorzichtige voet maakt het ook niet makkelijker
Ik heb nu de AC kabel en HDMI kabel 'strak' naar elkaar getrokken en deze in het midden van de tv vervolgens naar beneden hangen.
[ Voor 20% gewijzigd door Yellowneck op 05-02-2017 13:07 ]
Fotogear: Canon EOS RP | Canon 400D + BG-E3 | RF 24-105mm F4.0L | 50mm F1.8 | 17-40mm F4.0L | 70-200mm F4.0L | 100mm F2.8L Macro | 430EX II
Als ex plasma(s) eigenaar kan ik wel begrijpen waar je op doelt, maar zo "zwart" als je Kuro kan geven heb ik met mijn plasma's nooit kunnen halen. Het is dat mijn laatste plasma issues begon te krijgen, want ik zou de stap naar Oled anders nog niet hebben gemaakt. Nu ik die stap wel heb gemaakt zie ik waar de winst zit maar dat had ik eerder bij mijn dochter ook al eens kunnen zien. Voor mij was het dus meer afgedwongen, dat maakt het nemen van een beslissing stukken eenvoudiger. Ik heb inmiddels ook wel wat Kuro beelden (demo's) kunnen beleven op een Oled en dat is werkelijk een feestje, maar we moeten niet doorslaan natuurlijk.Ray schreef op zondag 5 februari 2017 @ 12:50:
[...]
Dat haal ik er in een winkel dus niet uit vandaar de vraag. Als je hier nu mijn plasma aanzet lijkt het ook 0 totdat je de kamer compleet donker maakt en dan zie je dus wel iets. Het is best lastig in te schatten hoeveel effect dat stukje extra kan geven.
In een winkel zie je eigenlijk niets, je zou eigenlijk bij iemand thuis moeten kunnen gaan kijken, onder dezelfde omstandigheden dan jij zelf daar hebt. Maar dan nog vraag ik mij af of het in jouw situatie de moeite waard zal zijn. Dit is een heel erg persoonlijke beslissing, moeilijk te maken door een ander.
Testing, one, two ...
ik kan ook niet naar warm2 kijken , vreselijk geel allemaal ..... ik vind wat "koeler" ook veel mooier ... ben geen voetballiefhebber , maar wat beeldinstellingen betreft kan ik alleen maar zeggen je moet doen wat je zelf mooi vindt en niet wat "iedereen" zegt wat je moet doen , je kunt natuurlijk een referentiepunt aanhouden en vanaf daar gaan fine tunen naar smaakklopping schreef op zondag 5 februari 2017 @ 09:18:
Ik heb vorige week de 55b6v gekocht. Ik loop nog wat te worstelen met de kleur instellingen en dan voornamelijk bij voetbal. Ik lees dat bijna iedereen uitgaat van warm2 maar wat ik ook probeer het blok waar de stand en tijd vermeld staat vind ik dan te bruinig en mis dan ook wat scherpte tussen veld en de spelers in het veld bij een veld overzicht schot. Als ik ipv warmte 2 standaard kies is het beter maar dan vind ik de kleuren wat te koud (blauwig). Zijn er voetbal liefhebbers die ook hiermee hebben lopen worstelen?
Dank voor je reactie! Het is inderdaad lastig. Ik heb de 60 inch nog niet zo lang en ben er ook super tevreden mee. Op het moment van aankoop was een 65 inch Oled ronde de 5,5 - 6000e euro en dat wilde ik simpelweg niet besteden voor de techniek van dat moment. Als ik dan nu voor een 65 b6 rond de 3000 euro zie dan is prijs niet zo zeer het probleem inmiddels. Het is vooral de honger naar een nog groter schermhardware-lover schreef op zondag 5 februari 2017 @ 13:08:
[...]
Als ex plasma(s) eigenaar kan ik wel begrijpen waar je op doelt, maar zo "zwart" als je Kuro kan geven heb ik met mijn plasma's nooit kunnen halen. Het is dat mijn laatste plasma issues begon te krijgen, want ik zou de stap naar Oled anders nog niet hebben gemaakt. Nu ik die stap wel heb gemaakt zie ik waar de winst zit maar dat had ik eerder bij mijn dochter ook al eens kunnen zien. Voor mij was het dus meer afgedwongen, dat maakt het nemen van een beslissing stukken eenvoudiger. Ik heb inmiddels ook wel wat Kuro beelden (demo's) kunnen beleven op een Oled en dat is werkelijk een feestje, maar we moeten niet doorslaan natuurlijk.
In een winkel zie je eigenlijk niets, je zou eigenlijk bij iemand thuis moeten kunnen gaan kijken, onder dezelfde omstandigheden dan jij zelf daar hebt. Maar dan nog vraag ik mij af of het in jouw situatie de moeite waard zal zijn. Dit is een heel erg persoonlijke beslissing, moeilijk te maken door een ander.
Dit. Ik heb ook alles op warm1 ingesteld. Klein beetje kleuren getweaked. Allemaal op het oog wat ik als prettig ervaar.Treevium schreef op zondag 5 februari 2017 @ 13:24:
[...]
ik kan ook niet naar warm2 kijken , vreselijk geel allemaal ..... ik vind wat "koeler" ook veel mooier ... ben geen voetballiefhebber , maar wat beeldinstellingen betreft kan ik alleen maar zeggen je moet doen wat je zelf mooi vindt en niet wat "iedereen" zegt wat je moet doen , je kunt natuurlijk een referentiepunt aanhouden en vanaf daar gaan fine tunen naar smaak
Arrived anxious, left bored
Kijk daar zit dus het verschil!rajackar schreef op zondag 5 februari 2017 @ 12:51:
Bij plasma wordt een cel altijd een klein beetje actief gehouden omdat het aan zetten van een cel vanuit 0 te lang duurt. Bij OLED gaat dit instant en dus gaat een pixel echt uit als er zwart weergegeven wordt.
Ik zit juist bewust! op een meter of 3 afstand voor het effect. Ik kijk eigenlijk alleen films en series en niet casual tv. Het enige 'vervelende' wat ik ervaar bij een groot toestel relatief dichtbij als je gebruikt maakt van ondertitels (dat doe ik dus ook vrijwel nooit) dat geeft mij onrust. Verder mag hij best groter dan nu
Dat kan ik me goed voorstellen hoor. Met gamen is het ook cool. Ik kijken overigens ook bijna nooit gewoon tv maar ook met films of series kan het een beetje overdonderend zijn en dat kan met name als je moe bent ten koste gaan van het plezier. Dit is overigens ook helemaal persoonlijk natuurlijk maar een advies dat je altijd voor zo groot mogelijk moet gaan zoals hier voorbij kwam lijkt me niet echt kloppen.Ray schreef op zondag 5 februari 2017 @ 14:00:
[...]
Kijk daar zit dus het verschil!
Ik zit juist bewust! op een meter of 3 afstand voor het effect. Ik kijk eigenlijk alleen films en series en niet casual tv. Het enige 'vervelende' wat ik ervaar bij een groot toestel relatief dichtbij als je gebruikt maakt van ondertitels (dat doe ik dus ook vrijwel nooit) dat geeft mij onrust. Verder mag hij best groter dan nu
Shrouded by night, but with steady stride. Colored by blood, but always clear of mind. - AMD 9800X3D - Asus RTX 5090 Astral - PS5
Uiteindelijk wel, maar het levert weer een aantal vragen op. Ik heb een lange kabel geleend om direct vanaf binnenkomst naar de TV te gaan. Toen had ik gelijk zenders. Daarna kon ik wel die signal test doen, ook als ik het weer aansluit zoals het zat )en geen zenders dus). Bijna overal vol signaal, behalve op 554 MHz en nog een paar banden die voor mij niet van belang zijn. Die 554 MHz fluctueert tussen 100% en 0% signaalsterkte, kwaliteit blijft altijd 0. Uiteindelijk de antennte versterker er tussenuit gehaald, daarna had ik weer beeld. Rare is alleen dat de oude TV (LG) en de TV op de slaapkamer (Philips) er geen last van hebben.Yellowneck schreef op zondag 5 februari 2017 @ 13:03:
[...]
Hmm, is het inmiddels al gelukt? Maar ook al stel je de symbol rate en modulation niet in (dus auto), dan zou die nog de zenders moeten pakken wanneer je de juiste freq en netwerkid invult. Hij scant gaat namelijk alle modulation en symbol rates bij het scannen tot die een digitaal signaal oppakt.
Niet verouderde frequenties? Heb je je set top box nog, doet ie het daar wel op met dezelfde kabel en frequenties?
Dan zou ik nog een paar jaar genieten van je Kuro. Om nou de hoofdprijs te betalen voor 5" extra en ietsie beter beeld. Straks heb je ook meer content.
Er is ondertussen al een hoop gezegd zie ik, maar laat ik nog een duit in het zakje doen. Zelf kom ik ook van een 60" plasma, al was dit geen KRP. Die 5" winst is zeker zichtbaar, maar niet wereldschokkend. De 65B6 is fysiek gezien amper groter dan de KRP, omdat de randen zo klein zijn. Ik wilde eigenlijk een stap naar 75" maken, maar besloot uiteindelijk dat ik geen LCD TV wilde. Elke LCD TV zal wat zwartwaarde betreft nog altijd een stap achteruit zijn in vergelijk met je KRP. Het zwart van een OLED TV is net zo zwart als wanneer die uit staat, ook in een batcave. Beter is het niet uit te leggen. Zwart is echt 100% zwart. Dat is wel een heel bizarre ervaring eigenlijk en hoewel het misschien niet het aller belangrijkste is aan het beeld, draagt het gigantisch mee aan de totaal beleving. Met nieuwe content heb je nog het voordeel van de grotere kleurruimte, hogere piekhelderheid en dus de ondersteuning van HDR. De 4K resolutie kan van toegevoegde waarde zijn als je dicht op het scherm gaat zitten. Goede 4K masters zijn al vanaf anderhalve meter een feest om naar te kijken. Zelf vind ik het toch ook wel fijn dat apps als Netflix, Amazon Youtube en een degelijke mediaspeler zijn ingebouwd. Het is makkelijk en werkt erg goed.Ray schreef op zondag 5 februari 2017 @ 12:07:
[...]
Ik vraag me ook of ik deze ervaring zal kunnen krijgen... Wil je eens met me meedenken ? Ik heb al een jaar of 10 Kuro Plasma en op het moment de KRP 600M (isf) 60 inch gekalibreerde plasma dus. Gisteren keek ik weer eens 'batman begings' en heb af en toe ivp de film genieten eens proberen voor te stellen wat de winst van Oled zou zijn. Ik heb natuurlijk al in winkels gekeken maar dat zegt me helemaal niets om eerlijk te zijn.
Mijn zwart is nu zwart, maar als je compleet in het donker zit zie je nog wel iets gloed. Ik neem aan dat dit bij Oled compleet weg is ? Dan natuurlijk de winst van de 5 inch. maar is dit nog wel winst ?
Reviews kan ik natuurlijk en dit zijn situaties waarbij toestellen naast elkaar staan. Zoals je zelf met andere vergelijken ook al wel aangeeft is het maar de vraag of je dat later terug gaat zien.
kan je me eens op weg helpen ?
Aan de andere kant moet ik eerlijk zijn. Als ik zelf een KRP-600m had gehad, dan had ik waarschijnlijk op de 2018 lichting met HDMI 2.1 gewacht. Ik kon in december een HELE goede deal maken op een 65B6 en ik was mijn Plasma TV zat na 7 jaar en dat heeft mij over de streep getrokken. Ik ben nog nooit zo blij geweest met een TV, maar om +/- €3000,- uit te geven aan 5" extra, nog zwarter zwart, 4K, 10 bit kleuren en HDR? Lastig hoor!!
Some infinities are bigger than others.
Hmmm je laatste alinea zit wel wat in. Heb zelf een Panasonic 65 inch, St serie. Zou eerst voor een 75 inch Samsung gaan echter wordt het op termijn toch OLED. 75 inch is helaas nog steeds onbetaalbaar. €3000,- is de grens.
Wat komt er in 2018, ja HDMI2.1 maar dat hebben de modellen van 2017 toch ook?
Blijf de valse hoop hebben dat een 75 inch model ooit echt betaalbaar wordt. Denk het niet hoor maar hoop het wel. Dan kan ik echt spreken van een upgrade. De muur van de woonkamer is 6m dus 75inch kan prima.
Blijf de valse hoop hebben dat een 75 inch model ooit echt betaalbaar wordt. Denk het niet hoor maar hoop het wel. Dan kan ik echt spreken van een upgrade. De muur van de woonkamer is 6m dus 75inch kan prima.
De 2017 modellen zijn nog HDMI 2.0a en het is nog niet eens helemaal zeker of HDMI 2.1 al op de 2018 modellen zal zitten, maar ik denk van wel. Mogelijk is een upgrade van HDMI 2.0a naar 2.1 ook een optie voor sommige TV's.Wackmack schreef op zondag 5 februari 2017 @ 19:27:
Hmmm je laatste alinea zit wel wat in. Heb zelf een Panasonic 65 inch, St serie. Zou eerst voor een 75 inch Samsung gaan echter wordt het op termijn toch OLED. 75 inch is helaas nog steeds onbetaalbaar. €3000,- is de grens.
75" / 77" OLED gaat echt wel een keer meer betaalbaar worden, maar dat duurt wel weer 4 jaar. LCD is nu eerst aan zet en daar zitten af en toe al leuke aanbiedingen tussen. Laatst was een Samsung 70KS6000 voor onder de € 1700,- verkrijgbaar. Dat is uiteraard geen OLED kwaliteit, maar voor dat geld heb je nog niet eens een 55" OLED TV.
Zodra een 77" wallpaper OLED onder de €5000,- gaat zitten (ik heb geduld) ga ik weer eens serieus over een nieuwe TV nadenken
Voor wat het waard is: ik ben ook overgestapt van warm2 naar warm1. Dan is wit tenminste niet zo gelig/bruinig. Even afwachten of dit bevalt.Puck schreef op zondag 5 februari 2017 @ 13:32:
[...]
Dit. Ik heb ook alles op warm1 ingesteld. Klein beetje kleuren getweaked. Allemaal op het oog wat ik als prettig ervaar.
Puur uit nieuwsgierigheid: wat heb je aangepast qua kleuren? Ik weet dat het per paneel kan verschillen, maar ik vraag het om er alvast een beetje gevoel bij te krijgen.
Ik blijf hier ook altijd twijfelen. Heb nu een Panasonic 50GT60. Heel knap beeld, maar een 65" zou hier echt wel passen (grote living). Heb nog nooit een LCD gehad dus een OLED is quasi enige wat zou aanvoelen als een upgrade. Maar ik kan mezelf zo moeilijk overtuigen om de stap te zetten, die plasma is echt wel nog super qua beeld. Heeft wel nadelen ook natuurlijk (retentie, zwart is grijs overdag enz).
Witbalans aangepast: -5 rood, +2 blauw. Kan niet wennen aan het gelige wit, al weet ik dat het eigenlijk zo hoort.Matizovic schreef op zondag 5 februari 2017 @ 20:02:
[...]
Voor wat het waard is: ik ben ook overgestapt van warm2 naar warm1. Dan is wit tenminste niet zo gelig/bruinig. Even afwachten of dit bevalt.
Puur uit nieuwsgierigheid: wat heb je aangepast qua kleuren? Ik weet dat het per paneel kan verschillen, maar ik vraag het om er alvast een beetje gevoel bij te krijgen.
Zo, al m'n issues (HDMI-CEC en ARC) zijn opgelost met nieuwe HDMI kabels van de Action, 2,99 euri voor 3 mtr
. HDMI-CEC werkt nu correct (PS4 wordt via m'n Onkyo receiver gezien, dus krijg nu een mooie sub-label van mn PS4 onder HDMI 2). Ook ARC werkt nu
. Dus nu kon ik alles instellen en echt genieten van de TV.
Wel een paar dingen waar ik tegenaan ben gelopen. M'n oude PS3 Fat (fungeert als blu-ray speler voornamelijk) ondersteunt geen HDMI-CEC
.
En een ander iets waar hopelijk iemand antwoord op heeft. Ik heb de OLED light ongeveer op 35~45 staan voor de meeste bronnen. Echt fel zat. Voor Netflix (WebOS) heb ik OLED op 45 staan. Het beeld is dan perfect. Echter ging ik net even Daredevil testen omdat ik Dolby Vision (uberhaupt HDR for that matter) eens wou zien. Prachtig, alleen de ondertiteling is zo fel wit. Is daar nog iets aan te doen behalve het in de Netflix app naar geler te zetten?
Ook vind ik het menu en WebOS scherm altijd zo "pijnlijk" fel. Is daar nog wat aan te doen? Lijkt wel alsof die helderheid losstaan van OLED light instellingen.
De optie Motion Eye Care helpt wel tegen felle ondertitelingen, maar volgens mij past die het hele beeld aan en dat wil ik niet.
Wel een paar dingen waar ik tegenaan ben gelopen. M'n oude PS3 Fat (fungeert als blu-ray speler voornamelijk) ondersteunt geen HDMI-CEC
En een ander iets waar hopelijk iemand antwoord op heeft. Ik heb de OLED light ongeveer op 35~45 staan voor de meeste bronnen. Echt fel zat. Voor Netflix (WebOS) heb ik OLED op 45 staan. Het beeld is dan perfect. Echter ging ik net even Daredevil testen omdat ik Dolby Vision (uberhaupt HDR for that matter) eens wou zien. Prachtig, alleen de ondertiteling is zo fel wit. Is daar nog iets aan te doen behalve het in de Netflix app naar geler te zetten?
Ook vind ik het menu en WebOS scherm altijd zo "pijnlijk" fel. Is daar nog wat aan te doen? Lijkt wel alsof die helderheid losstaan van OLED light instellingen.
De optie Motion Eye Care helpt wel tegen felle ondertitelingen, maar volgens mij past die het hele beeld aan en dat wil ik niet.
Fotogear: Canon EOS RP | Canon 400D + BG-E3 | RF 24-105mm F4.0L | 50mm F1.8 | 17-40mm F4.0L | 70-200mm F4.0L | 100mm F2.8L Macro | 430EX II
Dit vind ik een ander verhaal dan een 60" Kuro. Van 50" naar 65" is een lekkere overgang. Aangezien je nog supertevreden bent over je plasma, zou ik pas overstappen bij een offer you can't refuse, een dikke aanbieding dus.lapino schreef op zondag 5 februari 2017 @ 20:06:
Ik blijf hier ook altijd twijfelen. Heb nu een Panasonic 50GT60. Heel knap beeld, maar een 65" zou hier echt wel passen (grote living). Heb nog nooit een LCD gehad dus een OLED is quasi enige wat zou aanvoelen als een upgrade. Maar ik kan mezelf zo moeilijk overtuigen om de stap te zetten, die plasma is echt wel nog super qua beeld. Heeft wel nadelen ook natuurlijk (retentie, zwart is grijs overdag enz).
Voor Dolby Vision is het eigenlijk de bedoeling om voor een optimaal HDR bereik de instellingen te gebruiken zoals ik die in de openingspost heb geplaatst. Het kan uiteraard zijn dat je dat niet mooi vindt, of te fel vindt, dus tweak gerust het beeld totdat jij tevreden bent. Sowieso werkt DV via de Netflix app niet helemaal lekker. Het beeld is te groen en daar kan je zonder een officiële kalibratie eigenlijk niet echt iets aan te doen. Ik heb het idee dat de color tracking niet helemaal goed gaat en dit software gerelateerd is. Met de DV demofilmpjes die her en der te downloaden zijn heb ik er geen last van.Yellowneck schreef op zondag 5 februari 2017 @ 20:13:
Zo, al m'n issues (HDMI-CEC en ARC) zijn opgelost met nieuwe HDMI kabels van de Action, 2,99 euri voor 3 mtr. HDMI-CEC werkt nu correct (PS4 wordt via m'n Onkyo receiver gezien, dus krijg nu een mooie sub-label van mn PS4 onder HDMI 2). Ook ARC werkt nu
Wel een paar dingen waar ik tegenaan ben gelopen. M'n oude PS3 Fat (fungeert als blu-ray speler voornamelijk) ondersteunt geen HDMI-CEC.
Met welke app of player spelen jullie 4k films af, ik gebruik nu de player van LG zelf maar die pakt de subs niet mee..
Rapapa...
XPlay in combinatie met Plex Server.LosGieros schreef op zondag 5 februari 2017 @ 20:59:
Met welke app of player spelen jullie 4k films af, ik gebruik nu de player van LG zelf maar die pakt de subs niet mee..
Even terugkomend op image-retention en deze video: ik heb vandaag The Witness gespeeld op de PS4 Pro en daar heb ik ook echt wel last van image-retention. Het spel is in HDR, heeft felle kleuren en veel puzzels in strakke vlakken die een tijd lang in beeld staan (als je ze dus niet snel genoeg op kan lossenMisterbont schreef op maandag 30 januari 2017 @ 15:58:
Hallo mede Oled bezitters!
Een probleempje.Ik ervaar IR (image retention) tijdens het gamen,
Net contact opgenomen met LG en die vroeg me een filmpje te maken.
Je raad waarschijnlijk al wat het antwoord was,volgens LG is er niets te zien.
Het probleem doet zich voor met FIFA 17, waar je tijdens het opstarten enkele seconde een voetbalspeler te zien krijgt met een fel geel shirt aan.
Nadat de game geladen is verdwijnt de speler maar blijf je op dezelfde plaats wel een wazig shirt zien.
Volgens LG ben ik te kritisch maar ik vind dit absoluut niet kunnen voor een tv van 2500 euro.
Ik zie het ook tijdens het spelen van Kingdom hearts waar er altijd wel een menu met commands te vinden is.
hieronder het filmpje,
[video]
Het viel mij op dat image-retention alleen gebeurde bij de puzzels die een felle kleur geel hadden, net als het shirt in de video van FIFA 17. Het verdween allemaal weer netjes na een tijdje, maar het is dus bij bepaalde games wel duidelijk aanwezig en storend. Met name gele vlakken lijken echt last te hebben.
Rajackar, mag ik jou wat vragen (als iemand anders dit weet mag ook, maar ik weet dat Rajackar in ieder geval een Onkyo receiver aan zn OLED heeft hangen):
Heb jij je OLED via ARC met jouw receiver verbonden? Als jij alles op standby hebt staan en je zet dan jouw TV aan, dan gaat als het goed is jouw receiver toch ook automatisch aan (zit wel kleine vertraging in, TV start eerst helemaal op). Gaat bij jou de receiver dan ook direct op de juiste input?
Mijn NR656 gaat wel uit standby maar start dan op in de input van waar die op het laatste opstond. Ik moet em dan nog handmatig op "TV" zetten zodat ik het geluid via ARC krijg.
Nee, dat kan alleen de LG app. Ik weet niet exact of die uberhaupt ondertiteling kan afspelen (lijkt me wel, want het werkt wel via DLNA). Plex streamt het over je lokale netwerk.LosGieros schreef op zondag 5 februari 2017 @ 21:42:
[...]
Alleen die speelt geen content af van een usb schijf die aan de tv hangt toch?
Ja precies, ik heb net een file waarvan de LG app de ondertitel niet meepakt.Puck schreef op zondag 5 februari 2017 @ 21:46:
[...]
Nee, dat kan alleen de LG app. Ik weet niet exact of die uberhaupt ondertiteling kan afspelen (lijkt me wel, want het werkt wel via DLNA). Plex streamt het over je lokale netwerk.
Rapapa...
Geen idee of je hier wat aan hebt, maar met mijn Denon AVR-X3300W i.c.m. de 65B6V werkt dit goed, Denon selecteert automatisch de tv.Yellowneck schreef op zondag 5 februari 2017 @ 21:43:
[...]
Rajackar, mag ik jou wat vragen (als iemand anders dit weet mag ook, maar ik weet dat Rajackar in ieder geval een Onkyo receiver aan zn OLED heeft hangen):
Heb jij je OLED via ARC met jouw receiver verbonden? Als jij alles op standby hebt staan en je zet dan jouw TV aan, dan gaat als het goed is jouw receiver toch ook automatisch aan (zit wel kleine vertraging in, TV start eerst helemaal op). Gaat bij jou de receiver dan ook direct op de juiste input?
Mijn NR656 gaat wel uit standby maar start dan op in de input van waar die op het laatste opstond. Ik moet em dan nog handmatig op "TV" zetten zodat ik het geluid via ARC krijg.
Bij mijn receiver (Marantz SR7007) gaat dit iig niet zoals ik wil, ik heb mijn Ziggo Horizon aangesloten op de receiver. Als ik de TV aanzet start de receiver wel op de gewenste/laats gebruikte input op (Ziggo) maar zodra de TV (B6) volledig opgestart is switched de receiver opeens naar "TV Audio" en moet ik zelf de input weer terug op Ziggo zetten.
Volgens mij werkt het alleen met het ".srt" formaat en je moet deze exact dezelfde naam geven als het videobestand (op de extensie na).LosGieros schreef op zondag 5 februari 2017 @ 21:48:
[...]
Ja precies, ik heb net een file waarvan de LG app de ondertitel niet meepakt.
Hier ook een (oud) Denon model en werkt prima. Je zult op je versterker ook HDMI-CEC moeten inschakelen, zodat hij het signaal van de TV kan verwerken. Daarnaast heb je vast wel opties om in te stellen welk kanaal de versterker bij het opstarten moet gebruiken.Ashy schreef op zondag 5 februari 2017 @ 21:48:
[...]
Geen idee of je hier wat aan hebt, maar met mijn Denon AVR-X3300W i.c.m. de 65B6V werkt dit goed, Denon selecteert automatisch de tv.
[ Voor 43% gewijzigd door Puck op 05-02-2017 22:17 ]
Dat ga je niet menen. Ik stond te vloeken toen ik de BR van House of Flying Daggers aan het kijken was. Heb hem niet af gekeken. Ik heb nu de 55E6 en ik had een 42LW650.Yellowneck schreef op zondag 5 februari 2017 @ 00:25:
[...]
Haha, nou ik zal je vertellen, was zeker verbaasd over het prachtige beeld, ondanks dat ik het in de winkel al een paar keer heb gezien, thuis is het toch nog even indrukwekkender.
Ik was em nog aan het instellen of er kwamen al vrienden langs om het te bewonderen. Bij het showen zapten we langs Belgische zender Eén waar Forrest Gump op draaide. Zonder dat we het wisten werden we opgeslokt in de film en was het alweer 2.5 uur later. Dus bij deze; de eerste film op m'n TV was Forrest Gump via DTV 576i
, maar zag er ondanks dat prachtig uit en we hebben genoten
![]()
knip
Als je snel iets moois op het scherm wilt toveren, zou ik hem aan het netwerk hangen en een 4K filmpje via Youtube van Timestorm Films of The Slow Mo Guys starten. Wel opvallend dat ik in de Youtube client van de TV wel mijn aankopen van Google Play kan zien, maar hij weigert ze af te spelen.
YouTube: AWAKENING | NEW ZEALAND 4K ULTRA HD
YouTube: Slow Mo Rainbow Flame - 4K - The Slow Mo Guys
Maar ik ga maar eens op zoek naar een BR speler, die bijvoorbeeld settings in heel veel profielen kan opslaan waar je snel tussen kunt wisselen. Het mooist zou een speler zijn die de settings per film op kan slaan.
Aan de mede OLED55E6V eigenaars een aantal vraagjes:
- zijn er bij jullie op de buitenkant van de zwarte rand van het scherm ook op gelijke intervallen kleine vierkantjes te zien ? Bovenaan zijn er minder en onderaan zie ik ze per twee. Ik dacht eerst aan een defect, maar er zit een patroon in. Dus een defect zal het niet zijn.
- zit er bij jullie achteraan op de glasplaat een soort van plastieken folie die loopt tot aan de elektronica box ? Is dat beschermfolie ? Zo ja, dan mag dat er af veronderstel ik.
- Bovenaan en onderaan op de hoeken lijkt het scherm niet volledig op het glas gemonteerd te zijn. Is dat bij andere mensen ook ? Dat scherm zal waarschijnlijk op het glas gelijmd zijn. Als je langs voor naar het scherm kijkt zie je er niets van, maar ik zou niet willen dat het scherm los komt
Nu ja scherm heeft garantie dus maak ik mij geen zorgen.
- zijn er nog die een recent model hebben gekocht waar er geen Harman kardon sticker op het scherm zat ? Bij unboxings steeds die sticker gezien. Vroeg het mij gewoon af
Bovenstaande heeft geen impact op de kijkervaring, maar zijn gewoon zaken die ik opgemerkt heb bij het uitpakken en installeren.
Ik hoor het graag van jullie.
- zijn er bij jullie op de buitenkant van de zwarte rand van het scherm ook op gelijke intervallen kleine vierkantjes te zien ? Bovenaan zijn er minder en onderaan zie ik ze per twee. Ik dacht eerst aan een defect, maar er zit een patroon in. Dus een defect zal het niet zijn.
- zit er bij jullie achteraan op de glasplaat een soort van plastieken folie die loopt tot aan de elektronica box ? Is dat beschermfolie ? Zo ja, dan mag dat er af veronderstel ik.
- Bovenaan en onderaan op de hoeken lijkt het scherm niet volledig op het glas gemonteerd te zijn. Is dat bij andere mensen ook ? Dat scherm zal waarschijnlijk op het glas gelijmd zijn. Als je langs voor naar het scherm kijkt zie je er niets van, maar ik zou niet willen dat het scherm los komt
Nu ja scherm heeft garantie dus maak ik mij geen zorgen.
- zijn er nog die een recent model hebben gekocht waar er geen Harman kardon sticker op het scherm zat ? Bij unboxings steeds die sticker gezien. Vroeg het mij gewoon af
Bovenstaande heeft geen impact op de kijkervaring, maar zijn gewoon zaken die ik opgemerkt heb bij het uitpakken en installeren.
Ik hoor het graag van jullie.
Ik denk dat die blokjes die jij ziet de sticker zijn
Die sticker moet eraf,staat ook paar keer beschreven
oled 65e6v,denon avrx7200,dune 4k solo,samsung uhd k8500,asw speakers rondom,svs sb13 ultra
Is het mogelijk om via ARC ook DTS naar je receiver te sturen? Ik heb een Onkyo 717, wel 4k upscaling, maar geen 4k passthrough. Mijn PS4 Pro hangt daarom nu direct aan de TV. Op zich prima, want dan kan ik een ander profiel HDMI4 hangen dan de rest. Ik krijg dus alleen geen DTS naar mijn receiver. DTS-MA zal wel helemaal niet lukkenYellowneck schreef op zondag 5 februari 2017 @ 20:13:
Zo, al m'n issues (HDMI-CEC en ARC) zijn opgelost met nieuwe HDMI kabels van de Action, 2,99 euri voor 3 mtr. HDMI-CEC werkt nu correct (PS4 wordt via m'n Onkyo receiver gezien, dus krijg nu een mooie sub-label van mn PS4 onder HDMI 2). Ook ARC werkt nu
Ik word sowieso kniftig van ARC icm mijn Logitech Harmony. Die raakt daardoor echt helemaal de weg kwijt. Receiver die aan of uit staat terwijl de Harmony het omgekeerde verwacht en daardoor juist dingen uit gaat zetten in plaats van aan.
Verder wel heel blij met mijn B6P, wat een plaatje. Moet alleen nog alle instellingen tweaken, standaard staat hij behoorlijk fel. Wat wel een behoorlijk WOW effect geeft, maar straks ben ik er aan gewend en is alles wat je minder instelt 'flets'
Zit er nog een sticker op het beeldscherm? Ook bij de B6?raymen12345 schreef op maandag 6 februari 2017 @ 04:59:
Ik denk dat die blokjes die jij ziet de sticker zijn
In vervolg toch maar de handleiding lezen als het waar is...
DTS en Dolby Digital is geen probleem. DTS-MA helaas niet volgens mij.Raziel schreef op maandag 6 februari 2017 @ 07:37:
[...]
Is het mogelijk om via ARC ook DTS naar je receiver te sturen? Ik heb een Onkyo 717, wel 4k upscaling, maar geen 4k passthrough. Mijn PS4 Pro hangt daarom nu direct aan de TV. Op zich prima, want dan kan ik een ander profiel HDMI4 hangen dan de rest. Ik krijg dus alleen geen DTS naar mijn receiver. DTS-MA zal wel helemaal niet lukken
Ik word sowieso kniftig van ARC icm mijn Logitech Harmony. Die raakt daardoor echt helemaal de weg kwijt. Receiver die aan of uit staat terwijl de Harmony het omgekeerde verwacht en daardoor juist dingen uit gaat zetten in plaats van aan.
Verder wel heel blij met mijn B6P, wat een plaatje. Moet alleen nog alle instellingen tweaken, standaard staat hij behoorlijk fel. Wat wel een behoorlijk WOW effect geeft, maar straks ben ik er aan gewend en is alles wat je minder instelt 'flets'
Heeft je receiver geen dedicated Power On en Power Off commanda? Als je die in je Logitech gooit verhelpt dat een deel van het probleem al.
xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing
Dat zijn de lichtsensors. Is ook te zijn bij de B6. Die worden gebruikt voor de motion-eye of zoiets. Wat ik uit heb staan omdat dat, dat het gehele beeld aanpast aan het omgevings lichtMaster_S schreef op maandag 6 februari 2017 @ 01:01:
Aan de mede OLED55E6V eigenaars een aantal vraagjes:
Ik hen Zaterdag een 65b6 opgehaald en probeer nu een beetje beeld te krijgen maar lukt niet echt.
ik kijk via een HTPC TV via windows mediacenter en stream films via Emby/Plex op de zelfde HTPC.
Intel HD 530 Graphics trekt het niet zodra ik de resolutie hoger dan 1080p zet.
Dus ik dacht koop een nieuwe videokaart of een ander moederboard en klaar, niet dus.
ik lees over HDCP, HDMI2.2 en HEVC.
Moet ik daar op rekening mee houden als ik 4K films wil streamen via mijn HTPC direct naar de TV?
Of kan ik gewoon is simpele passief gekoelde videokaart die 4k ondersteund gebruiken? En geeft die kaart dan ook geluid door zoals nu het geval is ? ik heb geen zin om een toslink kabeltje te gebruiken vanwege beperkingen bandbreedte
De HTPC is direct op de LG aangesloten en geluid gaat via de LG naar de receiver/onkyo via ARC.
ik kijk via een HTPC TV via windows mediacenter en stream films via Emby/Plex op de zelfde HTPC.
Dus ik dacht koop een nieuwe videokaart of een ander moederboard en klaar, niet dus.
Moet ik daar op rekening mee houden als ik 4K films wil streamen via mijn HTPC direct naar de TV?
Of kan ik gewoon is simpele passief gekoelde videokaart die 4k ondersteund gebruiken? En geeft die kaart dan ook geluid door zoals nu het geval is ? ik heb geen zin om een toslink kabeltje te gebruiken vanwege beperkingen bandbreedte
De HTPC is direct op de LG aangesloten en geluid gaat via de LG naar de receiver/onkyo via ARC.
Op de TV kan in instellen dat de apparaten aan moeten blijven.Raziel schreef op maandag 6 februari 2017 @ 07:37:
[...]
Ik heb een HTPC direct op de TV aangesloten en de rest op de receiver, tot nu toe werkt het goed met mijn Harmony Elite .
Vind de bediening van de LG ook niet slecht, het is jammer dat ik mijn apple tv en HTPC niet op die remote kan krijgen anders had ik de Harmony eruit gegooid.
Je moet zorgen dat de PS DTS of Dolby Digital output, geen losless PCM. Dit kan je bij audio & video settings aanpassen. ARC kan alleen gecomprimeerde audio aan vanwege de bandbreedte. DTS-MA en andere HD audio formaten werken ook niet via ARC of Toslink.Raziel schreef op maandag 6 februari 2017 @ 07:37:
[...]
Is het mogelijk om via ARC ook DTS naar je receiver te sturen? Ik heb een Onkyo 717, wel 4k upscaling, maar geen 4k passthrough. Mijn PS4 Pro hangt daarom nu direct aan de TV. Op zich prima, want dan kan ik een ander profiel HDMI4 hangen dan de rest. Ik krijg dus alleen geen DTS naar mijn receiver. DTS-MA zal wel helemaal niet lukken
Ja stom, bitstream DTS stond ingesteld toen hij via de Onkyo aangesloten was, maar blijkbaar heeft hij dat teruggezet naar PCM nadat hij via de TV was aangesloten. Wel jammer van de HD Audio. Nou zijn er geen games met HD Audio en BluRay via de PS4 vind ik geen optie, ding maakt dan veel teveel lawaai. Dus daar kan ik nu wel me leven. Moet ik alleen een manier vinden om die harmony niet helemaal in de war te krijgen.Puck schreef op maandag 6 februari 2017 @ 09:00:
[...]
Je moet zorgen dat de PS DTS of Dolby Digital output, geen losless PCM. Dit kan je bij audio & video settings aanpassen. ARC kan alleen gecomprimeerde audio aan vanwege de bandbreedte. DTS-MA en andere HD audio formaten werken ook niet via ARC of Toslink.
Ik gebruik zelf sinds ik de OLED heb mijn harmony helemaal niet meer. Alles werkt goed via HDMI-CEC en je kunt zelfs bepaalde acties uitvoeren op externe apparaten door deze te koppelen en goed in te stellen (al werkt dit niet perfect maar ik heb verder nog geen externe apparaten op mijn versterker na).Raziel schreef op maandag 6 februari 2017 @ 09:06:
[...]
Ja stom, bitstream DTS stond ingesteld toen hij via de Onkyo aangesloten was, maar blijkbaar heeft hij dat teruggezet naar PCM nadat hij via de TV was aangesloten. Wel jammer van de HD Audio. Nou zijn er geen games met HD Audio en BluRay via de PS4 vind ik geen optie, ding maakt dan veel teveel lawaai. Dus daar kan ik nu wel me leven. Moet ik alleen een manier vinden om die harmony niet helemaal in de war te krijgen.
Als je UHD Blu-Ray's wilt afspelen en HDR zul je een videokaart moeten hebben die HDCP 2.2 en HDMI 2.0(a) ondersteund. Als je "eigen" content afspeelt heb je in principe geen HDCP nodig maar zou ik je om problemen te voorkomen wel aanraden. HEVC is een videofornaat die je hardwarematig kan ondersteunen (voor betere performance).Mr. Noodle schreef op maandag 6 februari 2017 @ 08:23:
Ik hen Zaterdag een 65b6 opgehaald en probeer nu een beetje beeld te krijgen maar lukt niet echt.
Je kunt natuurlijk ook gewoon XPlay vanuit de LG content store installeren (en daarna aanschaffen) en alles via Plex Server over het netwerk afspelen. Dan kun je al je 4k content gewoon direct op de tv afspelen zonder nieuwe videokaart
[ Voor 46% gewijzigd door Puck op 06-02-2017 09:22 ]
Ik kom een heel eind. TV en PS4 audio kunnen via CEC en ARC, maar ik heb nog een aantal apparaten die geen CEC ondersteunen. Xbox360 (die weinig aangaat), een HTCP (Intel NUC Ivy Bridge) en een Humax 5050 PVR. Die laatste wordt wel weer herkend door de afstandbediening van de TV, dus die valt al af. Gaat dus eigenlijk alleen nog om de NUC. Heb al een vraag uitstaan bij pulse-eight voor de mogelijkheden. Gaat vast minder kosten dan een receiver die 4K passthrough doet.Puck schreef op maandag 6 februari 2017 @ 09:10:
[...]
Ik gebruik zelf sinds ik de OLED heb mijn harmony helemaal niet meer. Alles werkt goed via HDMI-CEC en je kunt zelfs bepaalde acties uitvoeren op externe apparaten door deze te koppelen en goed in te stellen (al werkt dit niet perfect maar ik heb verder nog geen externe apparaten op mijn versterker na).
Als je je Harmony wilt gebruiken zou ik sowieso HDMI-CEC uitschakelen op je versterker, anders heb je 2 apparaten die deze aansturen en gaat het natuurlijk fout. Dit kan (op mijn Denon) gewoon zonder dat je ARC verliest.Raziel schreef op maandag 6 februari 2017 @ 09:15:
[...]
Ik kom een heel eind. TV en PS4 audio kunnen via CEC en ARC, maar ik heb nog een aantal apparaten die geen CEC ondersteunen. Xbox360 (die weinig aangaat), een HTCP (Intel NUC Ivy Bridge) en een Humax 5050 PVR. Die laatste wordt wel weer herkend door de afstandbediening van de TV, dus die valt al af. Gaat dus eigenlijk alleen nog om de NUC. Heb al een vraag uitstaan bij pulse-eight voor de mogelijkheden. Gaat vast minder kosten dan een receiver die 4K passthrough doet.
Natuurlijk mag dat. Eigenlijk gaat het altijd goed met één uitzondering. En dat ik als ik spotify heb geluisterd via Spotify connect. Dan wil hij helemaal geen geluid meer geven. Het gekke is dat ik dat wel meldingen in de display zie dat hij geluid van de tv wil gaan spelen en volume etc doet het. Maar dan moet ik de cec uitzetten en aanzetten om het weer te laten werken. Op zich Op gebeurd maar wel irritant. Ik ben er overigens vrij zeker van dat dit aan de amp ligt en niet aan de tv.Yellowneck schreef op zondag 5 februari 2017 @ 21:43:
[...]
Klopt, nu verwacht die Harmony dat een device uitstaat en dan gaat deze de versterker uit zetten, terwijl deze aan staat. Onkyo 717 hier. Daar kan dat helaas niet. ARC kan alleen icm wat zij RHID noemen. Ik denk dat ik moet proberen om voor alles zoveel mogelijk gebruik te maken van de TV audio, maar deze dan onderwater de versterker laten bedienen. Dat kan echter alleen als ik CEC aan de praat krijg op die NUC.Puck schreef op maandag 6 februari 2017 @ 09:31:
[...]
Als je je Harmony wilt gebruiken zou ik sowieso HDMI-CEC uitschakelen op je versterker, anders heb je 2 apparaten die deze aansturen en gaat het natuurlijk fout. Dit kan (op mijn Denon) gewoon zonder dat je ARC verliest.
Of de Harmony laten denken dat de versterker altijd aan staat, die gaat dan wel weer uit als de TV uitgaat.
Denk dat ik tzt sowieso een andere htpc moet kopen, deze ondersteunt maar 1080p output, daarna houdt het op. Toch zonde op een 4K TV. Niet dat ik 4K content heb, behalve mijn foto's dan. Die zagen er trouwens ECHT niet uit op die B6V. Mijn vrouw heeft behoorlijke sproeten, maar ze zag eruit of iemand een schot hagel(slag) op haar gezicht had afgevuurd. Onkyo op 4K upschaling gezet, dat ziet er beter uit.
Je kunt CEC ook op de TV uitschakelen. Of je kunt je TV audio via toslink naar de versterker sturen.Raziel schreef op maandag 6 februari 2017 @ 10:16:
[...]
Klopt, nu verwacht die Harmony dat een device uitstaat en dan gaat deze de versterker uit zetten, terwijl deze aan staat. Onkyo 717 hier. Daar kan dat helaas niet. ARC kan alleen icm wat zij RHID noemen. Ik denk dat ik moet proberen om voor alles zoveel mogelijk gebruik te maken van de TV audio, maar deze dan onderwater de versterker laten bedienen. Dat kan echter alleen als ik CEC aan de praat krijg op die NUC.
Of de Harmony laten denken dat de versterker altijd aan staat, die gaat dan wel weer uit als de TV uitgaat.
Wie heeft ervaring met deze tv (LGB6) wanneer je Plasma gewend bent? Zie je ook verschil met name qua helderheid / wit ?
Ik ben een Panasonic PZ8 serie gewend en ben op zich tevreden tov lcd televisies.
Ik ben een Panasonic PZ8 serie gewend en ben op zich tevreden tov lcd televisies.
Ik heb het hier nog niet zien voorbij komen maar de prijzen zijn uitgelekt:
https://hdguru.com/lgs-2017-oled-prices-leaked/
Het blijft uiteraard afwachten tot het echt in de winkel ligt.
https://hdguru.com/lgs-2017-oled-prices-leaked/
Ik denk dat de B7P resp voor $3499 en $1999 de deur uitgaan. We kunnen hopen op $1000 minder zoals tussen E en C maar dat lijkt wat veel. Europese prijzen zullen wel ongeveer +300 zijn (BTW enzo). Het lijkt dan toch iets goedkoper te zijn dan vorig jaar en het zijn de officiële prijzen dus er kan wel wat af bij kleinere handelaars.Eligible LG dealers around the country will begin taking preorders on the 2017 LG OLED models beginning February 26th with shipments to begin shortly thereafter.
- 77 inch W7P $19,999.99
- 65 inch W7P $7,999.99
- 77 inch G7P $14,999.99
- 65 inch G7P $6,999.99
- 65 inch E7P $4,999.99
- 55 inch E7P $3.499.99
- 65 inch C7P $3,999.99
- 55 inch C7P $2.499.99
- 65 inch B7P onbekend
- 55 inch B7P onbekend
Het blijft uiteraard afwachten tot het echt in de winkel ligt.
[ Voor 9% gewijzigd door algalid op 06-02-2017 12:08 ]
Ik denk inderdaad dat 1999 voor de B7 wel een aardige aanname is. Misschien zelfs 2199, maar gezien de B7 wat features mist tenopzichte van de B6 denk ik dat 1999 toch wel de meest waarschijnlijke prijs zal zijn.
De B6 is een flinke stap vooruit ten aanzien van een PZ80 of 85 op alle fronten en ik vind het komend van een dergelijke plasma echt een waardige upgrade. De maximale helderheid ligt veel hoger (waar dit nodig is) en uiteraard is het zwart nu echt zwart. De winst in contrast is dan ook aanzienlijk en samen met een grotere kleurruimte zorgt dit voor veel meer diepte in het beeld dan je gewend bent. Sommige scenes lijken bijna 3D zonder dat je een 3D bril op hebt.JSA schreef op maandag 6 februari 2017 @ 11:32:
Wie heeft ervaring met deze tv (LGB6) wanneer je Plasma gewend bent? Zie je ook verschil met name qua helderheid / wit ?
Goed dat je dit even deelt. Ik kijk al maanden naar dit topic hiervoor en aangezien ik een fanatieke gamer ben zijn dit wel dingen waar ik benieuwd naar ben. Begrijp me niet verkeerd, ik wil echt dolgraag een OLED, maar ik ben zo bang dat ik me teveel ga storen aan die retentie =/.Puck schreef op zondag 5 februari 2017 @ 21:38:
[...]
Even terugkomend op image-retention en deze video: ik heb vandaag The Witness gespeeld op de PS4 Pro en daar heb ik ook echt wel last van image-retention. Het spel is in HDR, heeft felle kleuren en veel puzzels in strakke vlakken die een tijd lang in beeld staan (als je ze dus niet snel genoeg op kan lossen).
Het viel mij op dat image-retention alleen gebeurde bij de puzzels die een felle kleur geel hadden, net als het shirt in de video van FIFA 17. Het verdween allemaal weer netjes na een tijdje, maar het is dus bij bepaalde games wel duidelijk aanwezig en storend. Met name gele vlakken lijken echt last te hebben.
Het is namelijk ook het enige waarvoor ik een TV heb: Gamen. Heel af en toe een serie'tje of soms een programma op TV maar 90% is gamen.
Ik ga ook veel op een B6 en tot nu toe geen enkele keer retentie gezien. Tot nu toe voornamelijk BF1 en Diablo 3 gespeeld, beide hebben een aantal elementen in beeld die er gedurende het potje blijven staan maar dus nog nooit retentie gezien op welke wijze dan ook. Speel vaak meerdere uren achter elkaar en zonder pixel shift aan, dus ik zou me er niet teveel zorgen om maken eerlijk gezegd.Silverdax schreef op maandag 6 februari 2017 @ 12:52:
[...]
Goed dat je dit even deelt. Ik kijk al maanden naar dit topic hiervoor en aangezien ik een fanatieke gamer ben zijn dit wel dingen waar ik benieuwd naar ben. Begrijp me niet verkeerd, ik wil echt dolgraag een OLED, maar ik ben zo bang dat ik me teveel ga storen aan die retentie =/.
Het is namelijk ook het enige waarvoor ik een TV heb: Gamen. Heel af en toe een serie'tje of soms een programma op TV maar 90% is gamen.
Ja, de zwartwaarden van de PZ80 85 zijn echt laag (0.03 cd/m2).Major_ton schreef op maandag 6 februari 2017 @ 12:40:
[...]
De B6 is een flinke stap vooruit ten aanzien van een PZ80 of 85 op alle fronten en ik vind het komend van een dergelijke plasma echt een waardige upgrade. De maximale helderheid ligt veel hoger (waar dit nodig is) en uiteraard is het zwart nu echt zwart. De winst in contrast is dan ook aanzienlijk en samen met een grotere kleurruimte zorgt dit voor veel meer diepte in het beeld dan je gewend bent. Sommige scenes lijken bijna 3D zonder dat je een 3D bril op hebt.
Ook zijn ze niet helemaal lekker te kaliberen, dus er zit altijd wel wat kleurafwijking in.
Alleen het contrast zou al een reden zijn om een b6 te halen.
Voor gamen is een geringe kans op retentie ook eigenlijk het enige wat er op een OLED TV aan te merken valt. Verder zal het haast alleen maar waarneembaar zijn bij bepaalde statische menu's, maar nagenoeg nooit tijdens het spelen zelf. Ik speel regelmatig Destiny, BF1, Titanfall 2 en Uncharted 4, maar de keren dat ik eventjes retentie heb gezien valt op 1 hand te tellen. Ook is het binnen een paar tellen weer weg. Als ik de storende factor van retentie een schoolcijfer moest geven dan geef ik het een 1. Liever nog een 0, want ik stoor mij er totaal niet aan vanwege het bijna volledige gebrek aan retentieSilverdax schreef op maandag 6 februari 2017 @ 12:52:
[...]
Goed dat je dit even deelt. Ik kijk al maanden naar dit topic hiervoor en aangezien ik een fanatieke gamer ben zijn dit wel dingen waar ik benieuwd naar ben. Begrijp me niet verkeerd, ik wil echt dolgraag een OLED, maar ik ben zo bang dat ik me teveel ga storen aan die retentie =/.
Denk dat het van de games afhangt die je speelt, dat voorbeeld van dat shirt bij FIFA deed me ook twijfelen, maar ben toch overstag gegaan. Ik heb hem pas sinds gisteren, dus kan er nog weinig over zeggen, maar wat ik gezien heb ... wauw. Echt series. Ben bezig met Dying Light, dat was op de dag wel mooier dan op mijn oude TV, maar als het dan nacht wordt dan komt de TV tot leven. Misschien dat als je inderdaad langere tijd iets in beeld hebt staan, maar ook de laadschermen van Dying Light zie ik niet terug zodra ik weer mag.Silverdax schreef op maandag 6 februari 2017 @ 12:52:
[...]
Enige waar ik van schrok was de herrie van mijn PS4pro. Die had het bij Uncharted toch echt wel zwaar.
Het is dus inderdaad echt heel afhankelijk van de game. Ik speel redelijk wat verschillende games op de PS en The Witness is de eerste keer dat het opviel (en dan dus alleen bij de puzzels met een gele kleur). Ik heb de 55B6 al bijna 4 maanden. Ik zou me er dus zeker niet al te druk over maken.Silverdax schreef op maandag 6 februari 2017 @ 12:52:
[...]
Misschien wel handig voor sommige om te weten betreffende de garantie via LG. De service van LG is niet echt om naar huis te schrijven. Heb op mijn Oled aan de rechterkant een soort van groene tint (erg licht). Enkel zichtbaar bij veel wit of grijs in beeld. Daarnaast kwam ik bij inspectie van de tv er achter dat ik 5 defecte pixels heb. (1 had ik al eerder gezien).
Na contact met LG even ze aan dat de groene tint bij de oled techniek hoort en dus normaal is. Ze vergeleken het met dat het erbij hoort zoals backlightbleeding bij lcd hoort. En de 5 defecte pixels zie je niet bij gewoon normaal tv kijken en dus is het daarmee afgedaan voor hun.
en uiteraard vanaf de bank zie je ze niet. Daar zijn ze te klein voor, maar het idee dat ze er zitten
En ook nog eens 5 stuks is wet het voor mij onacceptabel maakt. Wat mij ook is opgevallen dat ze er dus in de loop van de tijd bij zijn gekomen. Daar ik de tv heb gecontroleerd toen ik hem thuis had uitgepakt.
Ze hebben op hun website enkel de pixel policy voor lcd en plasma. Voor oled is niks te vinden.
Contact met de winkel van aanschaf opgenomen en die zijn gelukkig wel serieus en gaan er nu mee aan de slag.
Na contact met LG even ze aan dat de groene tint bij de oled techniek hoort en dus normaal is. Ze vergeleken het met dat het erbij hoort zoals backlightbleeding bij lcd hoort. En de 5 defecte pixels zie je niet bij gewoon normaal tv kijken en dus is het daarmee afgedaan voor hun.
Ze hebben op hun website enkel de pixel policy voor lcd en plasma. Voor oled is niks te vinden.
Contact met de winkel van aanschaf opgenomen en die zijn gelukkig wel serieus en gaan er nu mee aan de slag.
Sowieso kun je hier over bij de verkopen over klagen, en dat pixels stuk kunnen gaan tijdens gebruik is natuurlijk ook gewoon een mogelijkheid.wally21 schreef op maandag 6 februari 2017 @ 13:46:
Misschien wel handig voor sommige om te weten betreffende de garantie via LG. De service van LG is niet echt om naar huis te schrijven. Heb op mijn Oled aan de rechterkant een soort van groene tint (erg licht). Enkel zichtbaar bij veel wit of grijs in beeld. Daarnaast kwam ik bij inspectie van de tv er achter dat ik 5 defecte pixels heb. (1 had ik al eerder gezien).
Na contact met LG even ze aan dat de groene tint bij de oled techniek hoort en dus normaal is. Ze vergeleken het met dat het erbij hoort zoals backlightbleeding bij lcd hoort. En de 5 defecte pixels zie je niet bij gewoon normaal tv kijken en dus is het daarmee afgedaan voor hun.en uiteraard vanaf de bank zie je ze niet. Daar zijn ze te klein voor, maar het idee dat ze er zitten
En ook nog eens 5 stuks is wet het voor mij onacceptabel maakt. Wat mij ook is opgevallen dat ze er dus in de loop van de tijd bij zijn gekomen. Daar ik de tv heb gecontroleerd toen ik hem thuis had uitgepakt.
Pixel garantie kan ook via de verkoper aangesproken worden, hangt er vanaf wat hun beleid is.
Volgens mij zijn er geen Europeese regels over pixels, vooral bij 4K schermen omdat ze kleiner zijn en dus minder op vallen.
Groene tint zou ik niet accepteren trouwens.
Ja precies wat ik nu gedaan heb. Ja qua pixels kan ik ook weinig terug vinden. En heel eerlijk zie je ze pas als je binnen 1 meter van de tv staat en gaat zoeken.LOTG schreef op maandag 6 februari 2017 @ 13:54:
[...]
Sowieso kun je hier over bij de verkopen over klagen, en dat pixels stuk kunnen gaan tijdens gebruik is natuurlijk ook gewoon een mogelijkheid.
Pixel garantie kan ook via de verkoper aangesproken worden, hangt er vanaf wat hun beleid is.
Volgens mij zijn er geen Europeese regels over pixels, vooral bij 4K schermen omdat ze kleiner zijn en dus minder op vallen.
Groene tint zou ik niet accepteren trouwens.
Maar die groene tint is ook iets wat ik niet accepteer. Meeste van de tijd zie je het niet maar als er weer een bijna volledig wit of grijs beeld voorbij komt valt het meteen op. Zal vanavond wel een foto posten waarop het zichtbaar is. Voor de referentie voor anderen.
Ben benieuwd hoe het afloopt. Waar heb je de TV gekocht? (sorry als ik dat gemist heb)wally21 schreef op maandag 6 februari 2017 @ 14:07:
[...]
Ja precies wat ik nu gedaan heb. Ja qua pixels kan ik ook weinig terug vinden. En heel eerlijk zie je ze pas als je binnen 1 meter van de tv staat en gaat zoeken.
Maar die groene tint is ook iets wat ik niet accepteer. Meeste van de tijd zie je het niet maar als er weer een bijna volledig wit of grijs beeld voorbij komt valt het meteen op. Zal vanavond wel een foto posten waarop het zichtbaar is. Voor de referentie voor anderen.
Radio von Burg in Rotterdamwhiteclear schreef op maandag 6 februari 2017 @ 14:24:
[...]
Ben benieuwd hoe het afloopt. Waar heb je de TV gekocht? (sorry als ik dat gemist heb)
Brr, klinkt niet best zeg. En werkelijk belachelijk, je besteed als klant veel geld aan ze en dan krijg je dit.wally21 schreef op maandag 6 februari 2017 @ 13:46:
Na contact met LG even ze aan dat de groene tint bij de oled techniek hoort en dus normaal is. Ze vergeleken het met dat het erbij hoort zoals backlightbleeding bij lcd hoort. En de 5 defecte pixels zie je niet bij gewoon normaal tv kijken en dus is het daarmee afgedaan voor hun.en uiteraard vanaf de bank zie je ze niet. Daar zijn ze te klein voor, maar het idee dat ze er zitten
Als het echt fout afloopt zou ik echt naar ze dreigen naar Radar te gaan of een link van dit topic te sturen, zitten genoeg (potentiële) klanten hier!
Dat heeft nu nog geen zin, sowieso is de verkoper het aanspreekpunt niet LG en je zult ze eerst ingebreke moeten stellen en de kans moeten geven het op te lossen.Silverdax schreef op maandag 6 februari 2017 @ 14:33:
[...]
Brr, klinkt niet best zeg. En werkelijk belachelijk, je besteed als klant veel geld aan ze en dan krijg je dit.
Als het echt fout afloopt zou ik echt naar ze dreigen naar Radar te gaan of een link van dit topic te sturen, zitten genoeg (potentiële) klanten hier!
Een vraag of een klacht is geen ingebrekestelling.
Verrot zeg voor je.wally21 schreef op maandag 6 februari 2017 @ 14:07:
[...]
Ja precies wat ik nu gedaan heb. Ja qua pixels kan ik ook weinig terug vinden. En heel eerlijk zie je ze pas als je binnen 1 meter van de tv staat en gaat zoeken.
Wat ik in een pm al zei, het paneel werd bij mij vervangen vanwege 1 dode pixel
Rode tint die het toestel had viel wel binnen de specificaties volgens lg.
Hopelijk kan de winkelier nog iets voor je betekenen.
Ja, kan bevestigen dat ARC ook DTS doorstuurt, pakt mn NR656 gewoon. Lijkt me dat de 717 toch ook moet hebben? Is er geen firmware update?Raziel schreef op maandag 6 februari 2017 @ 07:37:
[...]
hmm ok..dan ga ik nog eens verder goochelen ermee. Thanks!rajackar schreef op maandag 6 februari 2017 @ 10:06:
[...]
Natuurlijk mag dat. Eigenlijk gaat het altijd goed met één uitzondering. En dat ik als ik spotify heb geluisterd via Spotify connect. Dan wil hij helemaal geen geluid meer geven. Het gekke is dat ik dat wel meldingen in de display zie dat hij geluid van de tv wil gaan spelen en volume etc doet het. Maar dan moet ik de cec uitzetten en aanzetten om het weer te laten werken. Op zich Op gebeurd maar wel irritant. Ik ben er overigens vrij zeker van dat dit aan de amp ligt en niet aan de tv.
ARC stuurt geen HD audio en betere formaten door als ik het goed heb.Yellowneck schreef op maandag 6 februari 2017 @ 15:05:
[...]
Ja, kan bevestigen dat ARC ook DTS doorstuurt, pakt mn NR656 gewoon. Lijkt me dat de 717 toch ook moet hebben? Is er geen firmware update?
[...]
hmm ok..dan ga ik nog eens verder goochelen ermee. Thanks!
Is al opgelost. Het omprikken van de PS4 van de 717 naar de B6V heeft de output naar lineair PCM gezet, terwijl deze altijd op bitstream DTS stond. Weer op DTS gezet en nu heb ik wel DTS via ARC.Yellowneck schreef op maandag 6 februari 2017 @ 15:05:
[...]
Ja, kan bevestigen dat ARC ook DTS doorstuurt, pakt mn NR656 gewoon. Lijkt me dat de 717 toch ook moet hebben? Is er geen firmware update?
Gebruik nu een maandje de B6 en ben zeer tevreden over de beeldeigenschappen. Ondertussen veel zitten spelen met de instellingen en kwam er na verloop van tijd achter dat ik mijn instellingen zo goed als hetzelfde had als in de topic start. Afgelopen weekend zat ik wat films te kijken en was toch niet helemaal tevreden en ik besloot Expert-dark room te resetten naar fabrieksinstellingen en kwam erachter dat dat eigenlijk een stuk beter was dan de instellingen die ik tot dan toe had
; Het is toch voor ieder scherm net weer anders en teveel aanpassen wil niet altijd tot betere instellingen lijden blijkbaar (al dacht ik bij iedere aanpassing toch verbetering te zien…).
Maar ok, er blijft een issue over die ik bij iedere instelling blijf houden en dat is het detail in de near-blacks. Als een stuk van het beeld te donker wordt lijkt het gewoon alsof de oleds uitgeschakeld worden, hierdoor valt natuurlijk elk detail weg. Dit is in een aantal gevallen prima natuurlijk als het echt iets donkers is maar er zijn veel gevallen waar dit niet gewenst is. Voorbeeld hiervan is donkere kleding, bij een bepaalde lichtval zie je de plooien en details maar als de persoon dan draait en in de schaduw komt te staan dan is de kleding gewoon een 100% zwart vlak. Ik heb geen idee hoe ik dat kan oplossen zonder de brightness enorm omhoog te gooien eigenlijk, dus hoop dat jullie hiervoor een oplossing hebben?
Ander voorbeeld (wellicht niet dezelfde oorzaak door rgb-full/limited) maar geeft wel aan dat oleds aan of uit staan. Bij het instellen van de helderheid bij het spel Diablo3 op de PS4 viel me op dat ik de balk voor helderheid behoorlijk naar rechts moest schuiven. Tot ongeveer 75% naar rechts is het beeld volledig zwart en dan ineens staat het betreffende teken daar. De bedoeling is dat je hem net moet zien en ik weet van mijn lcd-tv die ik hiervoor had dat je het teken steeds beter ziet naarmate je de balk naar rechts schuift. Eerst wat contouren en dan steeds duidelijker, dit dus in tegenstelling tot de OLED waar je tot 75% niks ziet en dan ineens het volledige teken.
Maar ok, er blijft een issue over die ik bij iedere instelling blijf houden en dat is het detail in de near-blacks. Als een stuk van het beeld te donker wordt lijkt het gewoon alsof de oleds uitgeschakeld worden, hierdoor valt natuurlijk elk detail weg. Dit is in een aantal gevallen prima natuurlijk als het echt iets donkers is maar er zijn veel gevallen waar dit niet gewenst is. Voorbeeld hiervan is donkere kleding, bij een bepaalde lichtval zie je de plooien en details maar als de persoon dan draait en in de schaduw komt te staan dan is de kleding gewoon een 100% zwart vlak. Ik heb geen idee hoe ik dat kan oplossen zonder de brightness enorm omhoog te gooien eigenlijk, dus hoop dat jullie hiervoor een oplossing hebben?
Ander voorbeeld (wellicht niet dezelfde oorzaak door rgb-full/limited) maar geeft wel aan dat oleds aan of uit staan. Bij het instellen van de helderheid bij het spel Diablo3 op de PS4 viel me op dat ik de balk voor helderheid behoorlijk naar rechts moest schuiven. Tot ongeveer 75% naar rechts is het beeld volledig zwart en dan ineens staat het betreffende teken daar. De bedoeling is dat je hem net moet zien en ik weet van mijn lcd-tv die ik hiervoor had dat je het teken steeds beter ziet naarmate je de balk naar rechts schuift. Eerst wat contouren en dan steeds duidelijker, dit dus in tegenstelling tot de OLED waar je tot 75% niks ziet en dan ineens het volledige teken.
op de vraag (aan LG) wanneer we de HDR game modus op onze B6 kunnen verwelkomen (die update is nu al een maand in de VS beschikbaar) kreeg ik het volgende antwoord:
Geachte klant,
Dank voor uw e-mail.
Het is mogelijk om in HDR modus te gamen via deze TV. Er is al ongeveer een maand geleden een update uitgebracht wat dit nu mogelijk maakt. Zou u kunnen nakijken of de TV volledig is geupdate? Heeft u de gaming console ook goed ingesteld?
Wij wachten op uw antwoord.
Met vriendelijke groet,
Beetje vreemd en incorrect lijkt me
Geachte klant,
Dank voor uw e-mail.
Het is mogelijk om in HDR modus te gamen via deze TV. Er is al ongeveer een maand geleden een update uitgebracht wat dit nu mogelijk maakt. Zou u kunnen nakijken of de TV volledig is geupdate? Heeft u de gaming console ook goed ingesteld?
Met vriendelijke groet,
Sja maandagochtend... denk dat diegene of de E6 en B6 door elkaar heeft gehaald, of inderdaad de US en EUTreevium schreef op maandag 6 februari 2017 @ 16:07:
op de vraag (aan LG) wanneer we de HDR game modus op onze B6 kunnen verwelkomen (die update is nu al een maand in de VS beschikbaar) kreeg ik het volgende antwoord:
Geachte klant,
Dank voor uw e-mail.
Met vriendelijke groet,
Hoe zit dat nou? Je kan toch al gamen in HDR modus, maar dan met hogere inputlag? Alleen de C6 en E6 hebben een aparte HDR game modus gekregen en de B6 heeft deze aparte game modus wel voor Amerikaanse modellen?
Ik heb een klein stukje Uncharted 4 gespeeld, die vroeg iig of HDR aan moest. Was geen spannend stukje, dus zag er weinig van, maar het liep best aardig. Aangezien ik dacht dat mijn PS4 ging opstijgen, heb ik hem maar weer uitgezet.
Ik heb een klein stukje Uncharted 4 gespeeld, die vroeg iig of HDR aan moest. Was geen spannend stukje, dus zag er weinig van, maar het liep best aardig. Aangezien ik dacht dat mijn PS4 ging opstijgen, heb ik hem maar weer uitgezet.
Dat opstijgen heeft normaal gezien meer te maken met 4K dan HDR.Raziel schreef op maandag 6 februari 2017 @ 16:27:
Hoe zit dat nou? Je kan toch al gamen in HDR modus, maar dan met hogere inputlag? Alleen de C6 en E6 hebben een aparte HDR game modus gekregen en de B6 heeft deze aparte game modus wel voor Amerikaanse modellen?
Je hebt het precies goed , de "echte" HDR game functie (met een veel lagere input lag) moet hier dus nog komenRaziel schreef op maandag 6 februari 2017 @ 16:27:
Dan heb je volgens mij geluk gehad. Ik heb voor de zekerheid 100℅ pixelgarantie afgesloten. Deze garantie geld voor 3 jaar.[b]
Wat ik in een pm al zei, het paneel werd bij mij vervangen vanwege 1 dode pixel
“bet your technical analysis didn’t see this sh*t coming”
Welke features, behalve 3D, bedoel je nog?LOTG schreef op maandag 6 februari 2017 @ 12:09:
gezien de B7 wat features mist tenopzichte van de B6
3D zit ook niet op de B6.Raymon89 schreef op maandag 6 februari 2017 @ 16:59:
[...]
Welke features, behalve 3D, bedoel je nog?
B6 heeft idd ook geen 3D en de rest van de 7 serie ook niet, B7 heeft geen CI slot meer.Raymon89 schreef op maandag 6 februari 2017 @ 16:59:
[...]
Welke features, behalve 3D, bedoel je nog?
Ik heb net mijn 65B6V en daar heb ik een licht roze tint bij een volledig wit (of lichtgrijs) testscherm...
De bovenkant van het paneel is iets witter/koeler, de onderkant is iets warmer. De linkerkant is ook iets warmer waardoor de linkerbenedenhoek een heel licht roze tint heeft t.o.v. de rechterbovenhoek. Het is niet heel erg maar dus ook niet helemaal uniform.
Is dit "normaal" en binnen specificaties? Wat mag je verwachten, hoe groot mag de afwijking zijn? Of overdrijf ik?
De bovenkant van het paneel is iets witter/koeler, de onderkant is iets warmer. De linkerkant is ook iets warmer waardoor de linkerbenedenhoek een heel licht roze tint heeft t.o.v. de rechterbovenhoek. Het is niet heel erg maar dus ook niet helemaal uniform.
Is dit "normaal" en binnen specificaties? Wat mag je verwachten, hoe groot mag de afwijking zijn? Of overdrijf ik?
5750Wp SE - LG OLED65C8 + SK10Y
Precies zoiets wat ik heb met de groene tint. Volgens LG normaal. Maar niet acceptabel. Hoe erg is natuurlijk persoonlijk/ paneel afhankelijk. Als ik thuis ben post ik een foto. Kan je zie of het in de buurt komt van wat jij ervaart.kretek1305 schreef op maandag 6 februari 2017 @ 17:34:
Ik heb net mijn 65B6V en daar heb ik een licht roze tint bij een volledig wit (of lichtgrijs) testscherm...
Heb je een bron voor het ontbreken van een ci slot?LOTG schreef op maandag 6 februari 2017 @ 17:28:
[...]
B6 heeft idd ook geen 3D en de rest van de 7 serie ook niet, B7 heeft geen CI slot meer.
Ik kwam gisteren onderstaande video tegen, het lijkt me zinnige informatie m.b.t. dit topic (OLED i.c.m. HDR video).
Testing, one, two ...
Tot nu toe hebben alle OLED panelen onder bepaalde testomgevingen last van 'tinting'. Het varieert ook per hoek hoe je naar de TV kijkt. Als je het heel duidelijk ziet bij normale content zou ik aan de bel trekken, als het alleen opvalt met grijze en witte vlakken en tijdens sommige statische menu's zou ik proberen het te accepteren, aangezien je na omruiling hetzelfde probleem in een andere vorm zal aantreffen. De 65" panelen hebben er overigens meer last van dan de 55" panelen.
Volgens mij is de enige bron de officiële productfoto's waar het slot niet op te zien is. Ik kan me eigenlijk niet voorstellen dat er geen CI slot op zal zitten. Misschien vergeten in de 3D renderLt. Marx schreef op maandag 6 februari 2017 @ 17:53:
[...]
Heb je een bron voor het ontbreken van een ci slot?
Onderstreept maar weer eens mijn voorkeur om bij een lokale winkel te kopen. Heb ook geen goede ervaringen met LG en het is dan ook jammer dat dit het enige merk met betaalbare OLED tv's is voorlopig.wally21 schreef op maandag 6 februari 2017 @ 13:46:
Hoop voor je dat de winkel wat voor je kan betekenen.
xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing
En wat is de gangbare prijs hiervoor bij speciaalzaken?zwembroek schreef op maandag 6 februari 2017 @ 16:54:
[...]
Dan heb je volgens mij geluk gehad. Ik heb voor de zekerheid 100℅ pixelgarantie afgesloten. Deze garantie geld voor 3 jaar.
79,99
Welke featureS nog meer dan behalve CI+? (moet trouwens nog bevestigd worden, van een plaatje is dit niet met zekerheid te concluderen)LOTG schreef op maandag 6 februari 2017 @ 12:09:
gezien de B7 wat features mist ten opzichte van de B6
En wat biedt pixelgarantie bovenop normale garantie?
Via plattetv.nl?Malt007 schreef op maandag 6 februari 2017 @ 18:56:
[...]
En wat biedt pixelgarantie bovenop normale garantie?
Klopt via platte tv. Bij 1 defecte pixel een nieuw scherm.
Ik heb het nog even nagekeken en het ziet er naar uit dat er inderdaad geen CI+ module aanwezig is op de B7: duidelijk te zien op officiële foto's van LG. Ze moeten ergens in differentiëren... De verdere specs staan overigens gewoon op de site van LG (alleen niks over CI+ module):ago schreef op maandag 6 februari 2017 @ 18:44:
[...]
Welke featureS nog meer dan behalve CI+? (moet trouwens nog bevestigd worden, van een plaatje is dit niet met zekerheid te concluderen)
http://www.lg.com/us/tvs/lg-OLED55B7P-oled-4k-tv
http://www.lg.com/us/tvs/lg-OLED55C7P-oled-4k-tv
http://www.lg.com/us/tvs/lg-OLED55E7P-oled-4k-tv
Ik zou me er aan kunnen ergeren... maar bij iedereen is dat anders natuurlijk, aangezien elke tv (OLED of LCD) blijkbaar wel iets heeft.wally21 schreef op maandag 6 februari 2017 @ 19:19:
Voor de geïnteresseerden hierbij de foto's van mijn scherm met de groene tint aan de rechterzijde.
Op foto's moeilijk vast te leggen vooral bij wit.
Wat vinden jullie? Is het overdreven dat ik dit niet acceptabel vindt?
[afbeelding]
[afbeelding]
Ik zou het niet accepteren. Dit is eigenlijk net zo erg als backlight bleeding en banding problemen. Als je naar de 2 foto kijkt zie je het nog duidelijker. Ik weet niet of je er iets mee kan maar het is niet acceptabel in ieder geval.wally21 schreef op maandag 6 februari 2017 @ 19:19:
Voor de geïnteresseerden hierbij de foto's van mijn scherm met de groene tint aan de rechterzijde.
[afbeelding]
[afbeelding]
En zeker niet voor wat het kost!MillanO schreef op maandag 6 februari 2017 @ 19:32:
[...]
Ik zou het niet accepteren. Dit is eigenlijk net zo erg als backlight bleeding en banding problemen. Als je naar de 2 foto kijkt zie je het nog duidelijker. Ik weet niet of je er iets mee kan maar het is niet acceptabel in ieder geval.
Hoe ziet het eruit als je vanaf de andere kant kijkt? Bij mij is van links onder een hoek ook wat tinting te zien, maar als ik net rechts van de TV ga zitten is alles verdwenen. Niet om het goed te praten, maar puur uit interesse.wally21 schreef op maandag 6 februari 2017 @ 19:19:
[afbeelding]
[afbeelding]
Naar links wordt het erger, naar rechts wat minder maar nog steeds aanwezig. Het storende is ook dat je het weet, dus valt het ook steeds op.Major_ton schreef op maandag 6 februari 2017 @ 19:33:
[...]
Hoe ziet het eruit als je vanaf de andere kant kijkt? Bij mij is van links onder een hoek ook wat tinting te zien, maar als ik net rechts van de TV ga zitten is alles verdwenen. Niet om het goed te praten, maar puur uit interesse.
Dit valt wel erg op zeg.wally21 schreef op maandag 6 februari 2017 @ 19:55:
[...]
Naar links wordt het erger, naar rechts wat minder maar nog steeds aanwezig. Het storende is ook dat je het weet, dus valt het ook steeds op.
Niet acceptabel vind ik.
Welke maat tv is dit? 55 of 65 inch?
55 inchinvincible30 schreef op maandag 6 februari 2017 @ 20:10:
[...]
Dit valt wel erg op zeg.
Niet acceptabel vind ik.
Welke maat tv is dit? 55 of 65 inch?
Let op:
Dit topic is bedoeld om te discussiëren over OLED televisies; de techniek, voordelen, nadelen, instellingen, etc.
We hebben sinds kort ook een merkspecifiek topic voor LG: [LG OLED] Ervaringen & Discussie. Hier dus geen posts meer betreffende LG.
Als je op zoek bent naar de laatste aanbiedingen kun je een kijkje nemen in \[Prijs-discussie] OLED Televisies. Als je op zoek bent naar persoonlijk aankoopadvies, kun je een topic starten in Consumentenelektronica Aankoopadvies.
Dit topic is bedoeld om te discussiëren over OLED televisies; de techniek, voordelen, nadelen, instellingen, etc.
We hebben sinds kort ook een merkspecifiek topic voor LG: [LG OLED] Ervaringen & Discussie. Hier dus geen posts meer betreffende LG.
Als je op zoek bent naar de laatste aanbiedingen kun je een kijkje nemen in \[Prijs-discussie] OLED Televisies. Als je op zoek bent naar persoonlijk aankoopadvies, kun je een topic starten in Consumentenelektronica Aankoopadvies.