Shrouded by night, but with steady stride. Colored by blood, but always clear of mind. - AMD 9800X3D - Asus RTX 5090 Astral - PS5
Zo simpel als hierboven wordt gesteld is het niet. KPN heeft een stel HD+ streams met een hogere bitrate dan de andere HD streams die ze ook doorgeven, dat aantal HD+ zenders blijft voorlopig gelijk heb ik gelezen.Cardwizard schreef op woensdag 1 februari 2017 @ 10:52:
[...]
KPN:
SD 4.5Mb
HD 7.5Mb
HD glas 12.75Mb
Ziggo HD zit rond de 9Mb
Ik wou trouwens niet beweren dat de kwaliteit bij KPN stukken beter dan bij Ziggo is, maar had het over de onderlinge verschillen bij KPN
Bij Ziggo wordt gewerkt met variabele en vaste HD bitrates, ook bij Ziggo zijn er HD streams die boven de 12mbit komen, maar er zijn er ook flink wat (waarbij er 5/6 in een bouquet zitten) die gezamelijk de maximale bitrate van totaal 40mbit moeten delen. Sinds de samensmelting (Ziggo UPC), is het beslist minder geworden met de kwaliteit van sommige HD zenders, zonder twijfel, er zijn echter nog steeds hoge kwaliteit streams beschikbaar, zoals bij de NPO zenders bijvoorbeeld. Ik kan de bitrates van de individuele zenders eenvoudig controleren.
Testing, one, two ...
Volgens werkt dat geen eens, denk dat er een check in zit die de modellen vergelijkt. Binnen de EU is dat een ander verhaal.rajackar schreef op woensdag 1 februari 2017 @ 11:54:
Er is nog niemand dapper genoeg geweest om de US versie van de firmware te proberen te installeren op de B6V
Maar hij zou nou toch wel eens komen zou je verwachten. De US heeft hem al bijna een maand.
Ja idd! Heb ik een week geleden aangezet. Niet om aan te zien die OA!Malt007 schreef op woensdag 1 februari 2017 @ 10:50:
[...]
Dat ligt ook maar net aan de bron, zeker op netflix maar daar blijf je een zeer beperkte bitrate houden. Dacht ook even te gaan genieten van een dolby vision serie (The OA), maar de kwaliteit haalt het bij lange na niet bij een HD bluraytje. Sommige niet 4k series vind ik er zelfs beter uit zien dan the OA op netflix zelf.
Chef's table allemaal al gezien. Allemaal prachtig!
Bcc Planet Earth 2 is trouwens ook prachtig en dan is gewoon op de kabel. (HD)
Dus jullie hebben helemaal gelijk, HD of UHD of DV/HDR wil echt niet altijd alles zeggen.
Volgens mij ook niet maar ik ga het niet uitproberenLOTG schreef op woensdag 1 februari 2017 @ 11:56:
[...]
Volgens werkt dat geen eens, denk dat er een check in zit die de modellen vergelijkt. Binnen de EU is dat een ander verhaal.
Ik speel nu RE7 in HDR en heb nog geen last van input lag eigenlijk. Maar dat is ook niet zo'n snelle game.
Tja, DV op netflix valt me sowieso erg tegen.opa_paul schreef op woensdag 1 februari 2017 @ 11:58:
[...]
Ja idd! Heb ik een week geleden aangezet. Niet om aan te zien die OA!
Chef's table allemaal al gezien. Allemaal prachtig!
Bcc Planet Earth 2 is trouwens ook prachtig en dan is gewoon op de kabel. (HD)
Dus jullie hebben helemaal gelijk, HD of UHD of DV/HDR wil echt niet altijd alles zeggen.
Geen idee waar het aan ligt maar HDR10 materiaal op amazon prime is echt fantastisch en in theorie zou DV op netflix mooier moeten zijn. Ik zie het alleen echt niet.
deze discussie werd op avforums ook gevoerd en eigenlijk is iedereen het daar ook wel over eens. De vraag is alleen, ligt het aan netflix, DV of de implementatie van DV op LG tv's?
Shrouded by night, but with steady stride. Colored by blood, but always clear of mind. - AMD 9800X3D - Asus RTX 5090 Astral - PS5
Verwijderd
In algemene zin niet mee eens, de E6 is strakker imho als je em op een meubel plaatst. De voet vormt 1 geheel met de Tv en verbergt de kabels achter de tv.Yellowneck schreef op woensdag 1 februari 2017 @ 10:54:
Redenen voor mij om voor de B6 te gaan zijn op dit moment:
- strakker design
Echter redenen voor de E6 zouden zijn:
Aan de muur is het een ander verhaal omdat je voor de B6 dan de voet (die niet zo strak is eigenlijk, er zit immers ruimte tussen de voet en het scherm) kwijt raakt.
Verwijderd
Ik heb die update handmatig met een usb stick moeten installeren. Mijn E6V staat ingesteld voor automatische updates maar was nog niet voorbijgekomen; dan maar handmatig. Iemand een idee hoe dat automatische updaten gescheduled wordt door LG?Yellowneck schreef op woensdag 1 februari 2017 @ 11:23:
[...]
HDR Game mode is voor de E6V en C6V al wel uitgerold (sinds 2 januari). Alleen de B6V\B6D nog niet (B6P wel)
Het is ook ZIJN meningVerwijderd schreef op woensdag 1 februari 2017 @ 12:09:
[...]
In algemene zin niet mee eens, de E6 is strakker imho als je em op een meubel plaatst. De voet vormt 1 geheel met de Tv en verbergt de kabels achter de tv.
Aan de muur is het een ander verhaal omdat je voor de B6 dan de voet (die niet zo strak is eigenlijk, er zit immers ruimte tussen de voet en het scherm) kwijt raakt.
“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”
Verwijderd
Tuurlijk, bovendien denk ik dat ie em aan de muur hangt, en dan zijn we het min of meer eens
Geen idee maar als je snel wilt zijn kun je de update het beste met een USB stick installeren of de TV tijdelijk instellen op een land waar de update al aangeboden wordt.Verwijderd schreef op woensdag 1 februari 2017 @ 12:12:
[...]
Ik heb die update handmatig met een usb stick moeten installeren. Mijn E6V staat ingesteld voor automatische updates maar was nog niet voorbijgekomen; dan maar handmatig. Iemand een idee hoe dat automatische updaten gescheduled wordt door LG?
Verwijderd
Trouwens wat me opviel: de update file van LG Nederland was wel daadwerkelijk anders dan die van de VS. Iets met DVB vs ATSC, dus ik denk dat je nooit een update vanuit de VS moet installeren mocht die daar beschikbaar zijn.rajackar schreef op woensdag 1 februari 2017 @ 12:40:
[...]
Geen idee maar als je snel wilt zijn kun je de update het beste met een USB stick installeren of de TV tijdelijk instellen op een land waar de update al aangeboden wordt.
Ja, van die plaatjes krijg je danMarty12345 schreef op woensdag 1 februari 2017 @ 13:04:
Weten jullie of de b6v een sreensaver heeft als hij een tijdje aanstaat?
Samsung Galaxy Z Fold6 1TB
Ze zijn zeker anders. Daarom kun je (standaard) ook niet een USA versie installeren op de Europese versie. En daarom is de HDR Game Mode ook nog niet uitgebracht voor Europa, omdat deze nog niet goed geïmplementeerd is in de Europese versie (want er zijn helaas problemen met de implementatie).Verwijderd schreef op woensdag 1 februari 2017 @ 12:56:
[...]
Trouwens wat me opviel: de update file van LG Nederland was wel daadwerkelijk anders dan die van de VS. Iets met DVB vs ATSC, dus ik denk dat je nooit een update vanuit de VS moet installeren mocht die daar beschikbaar zijn.
Mocht je willen experimenteren met nieuwere versies dan kun je via het service menu je regio op "development" zetten, dan krijg je automatisch beta firmwares binnen. Ik waag me er niet aan
Er is niet echt een protocol/schema hoe en wanneer LG z'n firmwares beschikbaar maakt. Sommige versies zijn eerst alleen in specifieke regio's uitgebracht en pas daarna wereldwijd. De meeste komen echter wel eerst op de support-sites, zodat je deze via USB kunt installeren. Pas later is de firmware via automatische updates beschikbaar (in het verleden zat hier minsten 2 weken tussen).
Wil je weten wat de laatste (EU) firmware is? Kijk dan gewoon op de NL site van LG of op de UK site van LG. Laten we alsjeblieft stoppen met vragen wanneer die nieuwe firmware komt (want dat weet LG zelf waarschijnlijk niet eens) en wat de laatste versie is (want die staan gewoon op de site, inclusief een magere changelog).
Arrived anxious, left bored
De bron van die "problemen met de implementatie" is volgens mij ook nogal vaag.Puck schreef op woensdag 1 februari 2017 @ 13:10:
[...]
Ze zijn zeker anders. Daarom kun je (standaard) ook niet een USA versie installeren op de Europese versie. En daarom is de HDR Game Mode ook nog niet uitgebracht voor Europa, omdat deze nog niet goed geïmplementeerd is in de Europese versie (want er zijn helaas problemen met de implementatie).
Mocht je willen experimenteren met nieuwere versies dan kun je via het service menu je regio op "development" zetten, dan krijg je automatisch beta firmwares binnen. Ik waag me er niet aan
Er is niet echt een protocol/schema hoe en wanneer LG z'n firmwares beschikbaar maakt. Sommige versies zijn eerst alleen in specifieke regio's uitgebracht en pas daarna wereldwijd. De meeste komen echter wel eerst op de support-sites, zodat je deze via USB kunt installeren. Pas later is de firmware via automatische updates beschikbaar (in het verleden zat hier minsten 2 weken tussen).
Wil je weten wat de laatste (EU) firmware is? Kijk dan gewoon op de NL site van LG of op de UK site van LG. Laten we alsjeblieft stoppen met vragen wanneer die nieuwe firmware komt (want dat weet LG zelf waarschijnlijk niet eens) en wat de laatste versie is (want die staan gewoon op de site, inclusief een magere changelog).
Vind het wel gek want de versie nummering is wel hetzelfde. Dat zou doen vermoeden dat het nagenoeg dezelfde firmware is met een paar aanpassingen voor zaken die specifiek voor deze regio gelden.
Maar goed het zal wel complexer liggen want anders was de update er al
Mhhh dat Amazon Prime maar eens proberen dan. Is daar gratis materiaal of moet je per se een duur abbo nemen? Staat er veel op of niet?rajackar schreef op woensdag 1 februari 2017 @ 12:02:
Tja, DV op netflix valt me sowieso erg tegen.
Geen idee waar het aan ligt maar HDR10 materiaal op amazon prime is echt fantastisch en in theorie zou DV op netflix mooier moeten zijn. Ik zie het alleen echt niet.
deze discussie werd op avforums ook gevoerd en eigenlijk is iedereen het daar ook wel over eens. De vraag is alleen, ligt het aan netflix, DV of de implementatie van DV op LG tv's?
Klopt hoor, maar er zijn wel reacties van LG geweest die dit aangeven. Kan natuurlijk een standaard antwoord zijn, maar dan nog: de firmware gaat er niet sneller komen als wij met z'n allen hierover discusseren.rajackar schreef op woensdag 1 februari 2017 @ 13:27:
[...]
De bron van die "problemen met de implementatie" is volgens mij ook nogal vaag.
Vind het wel gek want de versie nummering is wel hetzelfde. Dat zou doen vermoeden dat het nagenoeg dezelfde firmware is met een paar aanpassingen voor zaken die specifiek voor deze regio gelden.
Maar goed het zal wel complexer liggen want anders was de update er al
De zal core trouwens wel hetzelfde zijn, maar je weet simpelweg niet hoe hun workflow/codebase/merge-flow is en wat de implicaties kunnen zijn van zo'n update op een andere versie van de firmware (ondanks dat versienummer hetzelfde is).
We wachten gewoon af. Het is niet alsof HDR games nu onspeelbaar zijn
Tijdelijk is het 2 euro per maand geloof ik dus dat is te overzien.opa_paul schreef op woensdag 1 februari 2017 @ 13:43:
[...]
Mhhh dat Amazon Prime maar eens proberen dan. Is daar gratis materiaal of moet je per se een duur abbo nemen? Staat er veel op of niet?
Aanraders zijn The Grand Tour (ex top gear lui). The Man in the High Castle en Goliath. Voor ieder wat wils
Je hebt ook helemaal gelijk. Ik merk met RE7 eigenlijk weinig van de input lag en het is echt fantastisch mooi in HDR dus mij hoor je ook niet echt klagen. Ik overweeg nog een beetje de aanschaf van een PSVR om in VR te kunnen spelen maar juist omdat het op de B6 zo mooi is weet ik niet zeker of ik dat nu wel wil.Puck schreef op woensdag 1 februari 2017 @ 13:49:
[...]
Klopt hoor, maar er zijn wel reacties van LG geweest dit dit aangeven. Kan natuurlijk een standaard antwoord zijn, maar dan nog: de firmware gaat er niet sneller komen als wij met z'n allen hierover discusseren.
De core trouwens wel hetzelfde zijn, maar je weet simpelweg niet hoe hun workflow/codebase/merge-flow is en wat de implicaties kunnen zijn van zo'n update op een andere versie van de firmware (ondanks dat versienummer hetzelfde is).
We wachten gewoon af. Het is niet alsof HDR games nu onspeelbaar zijn
[ Voor 52% gewijzigd door rajackar op 01-02-2017 13:52 ]
https://www.avforums.com/...-hdr-oled-tv-review.13353
You might be wondering why the Philips 55POS901 did get a highly recommended badge and the simple reason is that since it uses a 2016 panel there are simply too many excellent alternatives for less money. The 901 doesn't support 3D and if that's of no interest to you, then you could get the LG 55B6 which can currently be picked up for a price of only £1,749. Yes the B6 doesn't have the higher build quality, Ambilight or built in soundbar but it does have a lower input lag and it supports Dolby Vision. The same is true of LG's 55E6 but that also has passive 3D and a built-in soundbar, making it very tempting at its current price of £2,499. The Philips does have the edge in terms of overall image accuracy compared to the E6 but, when you consider the differences in features, it's hard not to be swayed by that £300 saving.
Fotogear: Canon EOS RP | Canon 400D + BG-E3 | RF 24-105mm F4.0L | 50mm F1.8 | 17-40mm F4.0L | 70-200mm F4.0L | 100mm F2.8L Macro | 430EX II
“bet your technical analysis didn’t see this sh*t coming”
HD glas = HD+ die zenders zien er heel goed uit en op mijn B6 nog eens stukken beter dan mijn voorgaande Sony ledhardware-lover schreef op woensdag 1 februari 2017 @ 11:55:
[...]
Zo simpel als hierboven wordt gesteld is het niet. KPN heeft een stel HD+ streams met een hogere bitrate dan de andere HD streams die ze ook doorgeven, dat aantal HD+ zenders blijft voorlopig gelijk heb ik gelezen.
Bij Ziggo wordt gewerkt met variabele en vaste HD bitrates, ook bij Ziggo zijn er HD streams die boven de 12mbit komen, maar er zijn er ook flink wat (waarbij er 5/6 in een bouquet zitten) die gezamelijk de maximale bitrate van totaal 40mbit moeten delen. Sinds de samensmelting (Ziggo UPC), is het beslist minder geworden met de kwaliteit van sommige HD zenders, zonder twijfel, er zijn echter nog steeds hoge kwaliteit streams beschikbaar, zoals bij de NPO zenders bijvoorbeeld. Ik kan de bitrates van de individuele zenders eenvoudig controleren.
Ziggo weet ik over de kwaliteit alleen (van ervaring van anderen) dat die niet meer zo goed is als ooit was , verder komt Ziggo er nooit in hier daar hoor ik zoveel ellende over , KPN heb ik (afgezien van een heel sporadische storing) nooit problemen mee
Hier is mijn ziggo verbinding anders Top.. zowel qua beeld als internet.. van de 300 mbps haal ik hier 303 meestal.. Tv kijken is top..Cardwizard schreef op woensdag 1 februari 2017 @ 16:00:
[...]
HD glas = HD+ die zenders zien er heel goed uit en op mijn B6 nog eens stukken beter dan mijn voorgaande Sony led
Ziggo weet ik over de kwaliteit alleen (van ervaring van anderen) dat die niet meer zo goed is als ooit was , verder komt Ziggo er nooit in hier daar hoor ik zoveel ellende over , KPN heb ik (afgezien van een heel sporadische storing) nooit problemen mee
Samsung Galaxy Z Fold6 1TB
fijn toch?! , ga er verder niet over in discussie .... niet het juiste topic en ik heb er zelf geen ervaring meerohit schreef op woensdag 1 februari 2017 @ 16:02:
[...]
Hier is mijn ziggo verbinding anders Top.. zowel qua beeld als internet.. van de 300 mbps haal ik hier 303 meestal.. Tv kijken is top..
Om het volledig te maken, KPN HD Glas is niet automatisch HD+ (of verbeterde HD kwaliteit), HD+ geldt voor een gedeelte van de KPN HD zenders die via glasvezel worden doorgegeven (mocht dit inmiddels nog steeds van toepassing zijn).Cardwizard schreef op woensdag 1 februari 2017 @ 16:00:
[...]
HD glas = HD+ die zenders zien er heel goed uit en op mijn B6 nog eens stukken beter dan mijn voorgaande Sony led
[knip]
Verder heb je gelijk, is men tevreden met de beeldkwaliteit van zijn provider, dan is men tevreden, maar de informatie moet wel zo correct mogelijk zijn natuurlijk
[ Voor 4% gewijzigd door hardware-lover op 01-02-2017 16:49 ]
Testing, one, two ...
we gaan zo wel erg off topic maar die HD+ zenders zijn dus wel de HD glas kanalen en die zijn niet voor iedereen beschikbaar maar enkel voor glasvezel klanten , snap die benaming niet want in een KPN omgeving spreekt men nooit van HD+ kanalen ... daar gaat het fout in dit gevalhardware-lover schreef op woensdag 1 februari 2017 @ 16:30:
[...]
Om het volledig te maken, KPN HD Glas is niet automatisch HD+, HD+ geldt voor een gedeelte van de KPN HD zenders die via glasvezel worden doorgegeven (mocht dit inmiddels nog steeds van toepassing zijn).
Verder heb je gelijk, is men tevreden met de beeldkwaliteit van zijn provider, dan is men tevreden, maar de informatie moet wel zo correct mogelijk zijn natuurlijk
Naast dat Amazon constant van signaal sterkte switcht (ultra naar HD en weer terug..) Vind ik de kleuren niet heelmaal fijn. Ik merk vooral "red-push" in het verleden veel problemen mee gehad met een Sharp LCD. Op andere content geen last van.
Een user op AVforums had last van een buzzende geluid uit zn B6V. Een LG monteur is bij hem langs geweest en heeft op zijn toestel een nog niet uitgebrachte firmware geinstalleerd; namelijk 04.30.71.
Helaas bevat deze niet HDR Game Mode, maar dat is ook logisch want die heeft in de USA versienummer 04.30.77. Echter, de release van 04.30.71 staat ergens medio februari gepland volgens de user, dus denk dat de HDR Game Mode wellicht nog langer gaat duren. De logica van de versienummers is overigens een beetje ver te zoeken.
Fotogear: Canon EOS RP | Canon 400D + BG-E3 | RF 24-105mm F4.0L | 50mm F1.8 | 17-40mm F4.0L | 70-200mm F4.0L | 100mm F2.8L Macro | 430EX II
Net even gekeken, de NPO en commerciele kanalen hebben een average bitrate van 11,5 volgens de bitrate-plugin van m'n enigma2 box. Alleen FOX HD zat wat lager met 7,5. Via de satelliet waren de NPO kanalen ook slechts rond de 8.Cardwizard schreef op woensdag 1 februari 2017 @ 16:00:
[...]
Ziggo weet ik over de kwaliteit alleen (van ervaring van anderen) dat die niet meer zo goed is als ooit was
Ik vermoed dat verschillende afdelingen (in andere landen) aan verschillende features in de firmware werken. Dit wordt dan op een gegeven moment gemerged. Kan zijn dat ze deze 2 nu proberen samen te voegen (met problemen). Maar who knows.Yellowneck schreef op donderdag 2 februari 2017 @ 01:22:
Wat betreft de Game HDR update voor de B6.
Een user op AVforums had last van een buzzende geluid uit zn B6V. Een LG monteur is bij hem langs geweest en heeft op zijn toestel een nog niet uitgebrachte firmware geinstalleerd; namelijk 04.30.71.
Helaas bevat deze niet HDR Game Mode, maar dat is ook logisch want die heeft in de USA versienummer 04.30.77. Echter, de release van 04.30.71 staat ergens medio februari gepland volgens de user, dus denk dat de HDR Game Mode wellicht nog langer gaat duren. De logica van de versienummers is overigens een beetje ver te zoeken.
Ik heb zelf de volgende links gevonden waarin reviewers hun settings benoemen. Zodra ik mijn toestel binnen heb zal ik daar eens mee gaan beginnen.Master_S schreef op donderdag 2 februari 2017 @ 00:24:
Wat zijn bij de 55E6V goede beeld settings om mee te starten ? Ik kijk alleen blu-ray, 4k blu-ray en 720p/1080p files van mediaspeler. Dus geen TV uitzending.
http://www.rtings.com/tv/reviews/lg/e6/settings
http://www.soundandvision.com/content/lg-oled65e6p-oled-ultra-hdtv-review-settings#mKRGuIJbazE5MEZb.97
http://www.flatpanelshd.com/review.php?subaction=showfull&id=1465365585
Ik gebruik nog altijd de settings de ik in de OP heb gezet. Ik merk een lichtelijk groene push en los dat op met rood high op +13 te zetten en blauw high op +14. Dit is echter voor elk toestel anders, dus vandaar dat deze aanpassingen niet bij de standaard settings staan. Probeer altijd van de groene setting af te blijven als je de kleuren aanpast. Helaas zijn deze opties niet beschikbaar met Dolby Vision content van Netflix. Daar is de groene push helemaal erg. Ik dacht eerst dat het aan de content lag (serie Daredevil), maar na het gezien te hebben op een 55KS9000 weet ik hoe het ook kan.BlowFish schreef op woensdag 1 februari 2017 @ 22:07:
Tweakers, welke settings gebruiken jullie voor HDR content (Amazon prime)?
Naast dat Amazon constant van signaal sterkte switcht (ultra naar HD en weer terug..) Vind ik de kleuren niet heelmaal fijn. Ik merk vooral "red-push" in het verleden veel problemen mee gehad met een Sharp LCD. Op andere content geen last van.
Some infinities are bigger than others.
Ik gebruik nog altijd de settings de ik in de OP heb gezet. Ik merk een lichtelijk groene push en los dat op met rood high op +13 te zetten en blauw high op +14. Dit is echter voor elk toestel anders, dus vandaar dat deze aanpassingen niet bij de standaard settings staan. Probeer altijd van de groene setting af te blijven als je de kleuren aanpast. Helaas zijn deze opties niet beschikbaar met Dolby Vision content van Netflix. Daar is de groene push helemaal erg. Ik dacht eerst dat het aan de content lag (serie Daredevil), maar na het gezien te hebben op een 55KS9000 weet ik hoe het ook kan.BlowFish schreef op woensdag 1 februari 2017 @ 22:07:
Tweakers, welke settings gebruiken jullie voor HDR content (Amazon prime)?
Ik raad het echt zéér sterk af om deze websites te volgen voor de settings. Zonder kalibratietools zijn dit soort settings niks waard. Elke TV komt met een andere basiskalibratie van de band rollen en zal dus ook andere waardes behoeven. Vooral de settings van soundandvision.com zijn voor een ongekalibreerde TV rampzalig. Zij geven een brightness van 55-77 en een contrast van 68 aan, maar dat ziet eruit als je naar een LCD van 10 jaar oud zit te kijken. Ongekalibreerd zal de brightness eigenlijk niet boven de 50 uitkomen en een contrast van 85 is dan de beste waarde. Heel het AVforum staat er ook vol mee geschreven.buzzbuzz68 schreef op donderdag 2 februari 2017 @ 09:29:
[...]
Ik heb zelf de volgende links gevonden waarin reviewers hun settings benoemen. Zodra ik mijn toestel binnen heb zal ik daar eens mee gaan beginnen.
http://www.rtings.com/tv/reviews/lg/e6/settings
http://www.soundandvision.com/content/lg-oled65e6p-oled-ultra-hdtv-review-settings#mKRGuIJbazE5MEZb.97
http://www.flatpanelshd.com/review.php?subaction=showfull&id=1465365585
[ Voor 12% gewijzigd door Major_ton op 02-02-2017 10:11 ]
Thanx voor deze info. Dan maar niet gebruiken dus. Zal AVforum nog eens napluizen.Major_ton schreef op donderdag 2 februari 2017 @ 09:50:
Ik gebruik nog altijd de settings de ik in de OP heb gezet. Ik merk een lichtelijk groene push en los dat op met rood high op +13 te zetten en blauw high op +14. Dit is echter voor elk toestel anders, dus vandaar dat deze aanpassingen niet bij de standaard settings staan. Probeer altijd van de groene setting af te blijven als je de kleuren aanpast. Helaas zijn deze opties niet beschikbaar met Dolby Vision content van Netflix. Daar is de groene push helemaal erg. Ik dacht eerst dat het aan de content lag (serie Daredevil), maar na het gezien te hebben op een 55KS9000 weet ik hoe het ook kan.
[...]
Ik raad het echt zéér sterk af om deze websites te volgen voor de settings. Zonder kalibratietools zijn dit soort settings niks waard. Elke TV komt met een andere basiskalibratie van de band rollen en zal dus ook andere waardes behoeven. Vooral de settings van soundandvision.com zijn voor een ongekalibreerde TV rampzalig. Zij geven een brightness van 55-77 en een contrast van 68 aan, maar dat ziet eruit als je naar een LCD van 10 jaar oud zit te kijken. Ongekalibreerd zal de brightness eigenlijk niet boven de 50 uitkomen en een contrast van 85 is dan de beste waarde. Heel het AVforum staat er ook vol mee geschreven.
Vanaf de voorkant van de TV gezien: rechts-onderin op de achterkant (zo uit mijn hoofd). Daar staat de maand ook gewoon bij.zwembroek schreef op donderdag 2 februari 2017 @ 10:34:
Weet iemand waar je het batchnummer/productiedatum kan checken?
In het menu bij over deze tv daar zie je het serie nummer staan. bijv. 610MADHEN***zwembroek schreef op donderdag 2 februari 2017 @ 10:34:
Weet iemand waar je het batchnummer/productiedatum kan checken?
de 6 staat voor 2016 en de 10 voor oktober.
op de doos of 3 keer op de mute knop drukken ! (uiteraard moet de tv dan wel aan staan
[ Voor 15% gewijzigd door Cardwizard op 02-02-2017 10:55 ]
Wat is die tweede aansluiting van links, dat icoontje met AV erbij: http://lgefrontend.qbank.se/media/3994 ?Resinman schreef op donderdag 2 februari 2017 @ 11:12:
Voor de liefhebbers een aantal highres product foto's van de LG 7-serie OLED modellen: http://lgefrontend.qbank.se/freetext/OLED2017
Daar kan je met een verloopje nog bijv. component of AV mee aansluiten.Luqq schreef op donderdag 2 februari 2017 @ 11:21:
[...]
Wat is die tweede aansluiting van links, dat icoontje met AV erbij: http://lgefrontend.qbank.se/media/3994 ?
Ik ben ook op zoek naar een wallmount die ook vast is. Sinds vandaag geleerd dat de OTW420B wel goed blijkt te zijn. Je kan hem nog steeds zo plat als mogelijk tegen de muur drukken en je hoeft het kantelen etc helemaal niet te gebruiken.zwembroek schreef op woensdag 1 februari 2017 @ 15:03:
Heeft iemand nog een goede tip voor een wall mount (C6)? Ik heb een van Vogel's gezien en de officiële van LG OTW420B. Maar deze zijn beide niet vast. Ik zou graag een vaste wall mount willen.
Probleem met veel wallmounts is namelijk dat de verbindingspunten van de TV vrij laag zitten, dus je loopt de kans dat je sommige mounts aan de onderkant van de TV uit ziet komen. Die LG OTW420B heeft dit probleem niet.
Ik ga waarschijnlijk binnenkort wel die LG OTW halen.
perfect en goedkoop !
tv hangt nog steeds
[ Voor 15% gewijzigd door Cardwizard op 02-02-2017 15:32 ]
Ik heb net vernomen dat mijn huidige ook gewoon kan. Vogels EFW8305Cardwizard schreef op donderdag 2 februari 2017 @ 15:17:
ik heb deze muurbeugel : https://www.muurbeugelcen...4/one-for-all-wm4611.html
perfect en goedkoop !
tv hangt nog steeds
Dus dat scheelt weer!
Hmm de C7 heeft maar 3 side HDMI inputs, terwijl de E7 er wel gewoon vier heeft...Resinman schreef op donderdag 2 februari 2017 @ 11:12:
Voor de liefhebbers een aantal highres product foto's van de LG 7-serie OLED modellen: http://lgefrontend.qbank.se/freetext/OLED2017
De B7 heeft er zelfs maar 2 aan de zijkant... WTF? Is dat hoe ze mensen willen overhalen meer geld uit te geven. B7 heeft ook geen cardslot aan de zijkant. Oh wacht, de B7 heeft helemaal geen cardslot?
Wel mooi dat er gewoon helemaal geen logo meer op de tv staat als je de voet er af haalt.
[ Voor 54% gewijzigd door Phusebox op 02-02-2017 17:03 ]
xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing
Waar haal je vandaan dat die geen cardslot heeft?Phusebox schreef op donderdag 2 februari 2017 @ 16:46:
Hmm de C7 heeft maar 3 side HDMI inputs, terwijl de E7 er wel gewoon vier heeft...
De B7 heeft er zelfs maar 2 aan de zijkant... WTF? Is dat hoe ze mensen willen overhalen meer geld uit te geven. B7 heeft ook geen cardslot aan de zijkant. Oh wacht, de B7 heeft helemaal geen cardslot?
Wel mooi dat er gewoon helemaal geen logo meer op de tv staat als je de voet er af haalt.
Van die images die gelinkt werden?LOTG schreef op donderdag 2 februari 2017 @ 16:55:
[...]
Waar haal je vandaan dat die geen cardslot heeft?
Inderdaad. Opvallend. Denk dat ze meer afstand tussen de B en C willen creeëren nu de C niet meer curved is.
Als je die slot toch niet gebruikt is dat natuurlijk een reden om minder te betalen (of juist meer als je hem wel wilt).
Ik vind het wel een hele mooie zet van LG en een heel erg slimme zet denk ik. Ze willen niet mensen overhalen om meer geld uit te geven, integendeel, ze willen het betaalbaarder maken door een groter variatie aan te bieden in hun aanbod en functies eruit te halen die niet iedereen gebruikt. Hoe vaak ik wel niet hoor dat er mensen zeggen dat ze een zo simpel mogelijk tv willen, met de B7 zullen ze waarschijnlijk die mensen kunnen bedienen. In mijn omgeving ken ik zat mensen die geen kabel aansluiting meer hebben. Ook stappen er steeds meer mensen over op glasvezel TV (in NL). Dus die mensen maken allemaal geen gebruik van een Common Interface slot. vier HDMI poorten zijn meer dan zat toch, ja er zitten er maar twee aan de zijkant, dan koop je haakse connectoren? Denk dat de meeste mensen maar één (receivers) of twee poorten gebruiken.Phusebox schreef op donderdag 2 februari 2017 @ 16:46:
Hmm de C7 heeft maar 3 side HDMI inputs, terwijl de E7 er wel gewoon vier heeft...
Je reageert nogal heftig en voorbarig naar mijn mening. De prijzen zijn nog geeneens definitief bekend, al helemaal niet van de B7. De B7 schijnt overigens in meerdere landen een exclusive te worden die alleen bij bepaalde ketens worden verkocht.
Je bent niet gebonden aan de B7, als je een CI-interface wilt kan je met alle andere modellen uit de voeten. Wil je 4 HDMI poorten aan de zijkant neem je toch de E7? Jij verwacht dat LG alle modellen identiek maakt aan elkaar? Dit heet productdifferentiatie.
[ Voor 6% gewijzigd door Yellowneck op 02-02-2017 17:31 ]
Daar ben ik het half mee eens.Yellowneck schreef op donderdag 2 februari 2017 @ 17:10:
[...]
Ik vind het wel een hele mooie zet van LG en een heel erg slimme zet denk ik. Ze willen niet mensen overhalen om meer geld uit te geven, integendeel, ze willen het betaalbaarder maken door een groter variatie aan te bieden in hun aanbod en functies eruit te halen die niet iedereen gebruikt. Hoe vaak ik wel niet hoor dat er mensen zeggen dat ze een zo simpel mogelijk tv willen, met de B7 zullen ze waarschijnlijk die mensen kunnen bedienen. In mijn omgeving ken ik zat mensen die geen kabel aansluiting meer hebben. Ook stappen er steeds meer mensen over op glasvezel TV (in NL). Dus die mensen maken allemaal geen gebruik van een Common Interface slot. vier HDMI poorten zijn meer dan zat toch, ja er zitten er maar twee aan de zijkant, dan koop je haakse connectoren? Denk dat de meeste mensen maar één (receivers) of twee poorten gebruiken.
Je reageert nogal heftig en voorbarig naar mijn mening. De prijzen zijn nog geeneens definitief bekend, al helemaal niet van de B7. De B7 schijnt overigens in meerdere landen een exclusive te worden die alleen bij bepaalde ketens worden verkocht.
Je bent niet gebonden aan de B7, als je een CI-interface wilt kan je met alle andere modellen uit de voeten. Wil je 4 HDMI poorten aan de zijkant neem je toch de E7? Jij verwacht dat LG alle modellen identiek maakt aan elkaar? Dit heeft productdifferentiatie.
Ik denk dat de B serie een instap model word, en als je die extra HDMI poorten wilt dat je dat makkelijk 1000 euro zal kosten. Volgens mij was dat nu ook het prijs verschil tussen de B en E (los van alle kortingen nu).
Denk dat de B en C weer 200/300 euro verschil zal zijn, dus dat is eventueel nog het overwegen waard.
Maar eens dat dit model weer interessant word voor mensen die toch alles via een receiver aansluiten. Dan hoef je niet zo veel poorten op de TV zelf.
Dat wordt nog een jaartje wachten op de 8 serie begrijp ik?Phusebox schreef op donderdag 2 februari 2017 @ 16:46:
[...]
Nou ja, aangezien ze dezelfde beeldkwaliteit hebben, dan moeten ze toch ergens het verschil maken. Dit is normaal.Phusebox schreef op donderdag 2 februari 2017 @ 16:46:
[...]
Wanneer de 55C7V voor 2500 te koop is komt ie er. Zal wel september worden ofzo.
https://www.homecinemamag...-a1-oled-tv-2017-lcd-led/
Gaat die dan koffie voor je zetten? je huis stofzuigen?
Ik denk niet dat een B/C/E6 (of B/C/E7 over een tijdje) hele andere features zal hebben als deze Sony.
Mijn gevoel gaat Sony de plank mis slaan met deze prijs (al is dat natuurlijk nu nog een gerucht)
In eerste instantie ging ik voor de LG 55B6. Maar jeetje, zo'n 65 inch-paneel aan de muur is toch wel fantastisch hoor! Ik vraag me alleen af of die extra 10 inch ook 1250 euro extra waard is?
De 65KS8000 heeft me daar totaal verrast. Ook fantastisch beeld en ongeveer voor dezelfde prijs te koop als de 55B6. Ik heb een grote kamer, dus een 65 inch zou niet misstaan.
Normaal zou ik zeggen: kwaliteit boven kwantiteit, maar ik vond het beeld van de Samsung ook zo goed (én groot dus), dat ik enorm twijfel.
Wat zouden jullie me aanraden? Please help!
Zo om het contrast, helderheid, gamma zo optimaal mogelijk af te stellen als kan. Ik wam er achter dat als je oled-lampje laag staat je toch wat inlevert qua helderheid.
Voor degene met interesse hier mijn instellingen welke natuurlijk persoonlijk kunnen zijn. Maar wellicht voor sommigen het proberen waard.
isf Expert (Donkere kamer)
Oled-lampje - 80
Contrast - 96
Helderheid - 51
H - Scherpte - 0
V - Scherpte - 0
Kleur - 50
Tint - 0
Gamma - 2.2
Kleur temperatuur - Warm2
Verder staan alle beeldverbeteraars uit
[ Voor 0% gewijzigd door wally21 op 03-02-2017 15:14 . Reden: typo's ]
Er is niemand hier die (op basis van deze vraag) deze beslissing kan maken, behalve jijzelf. Appels en peren. Daarnaast vraag je dit in een OLED topic, dus 99% hier zal zeggen: ga voor OLED.DitIsDeLeven schreef op vrijdag 3 februari 2017 @ 15:12:
Ik zou zeggen: Wil je kwaliteit? Ga voor OLED
[ Voor 13% gewijzigd door Puck op 03-02-2017 15:26 ]
Heb je de scherpte aan de hand van een patroon op 0 gezet? Want volgens mij is 10 de 0 bij LG Oled schermen. Bij mij is tijdens de kalibratie ook de scherpte op H 10 en V 10 gezet.wally21 schreef op vrijdag 3 februari 2017 @ 15:14:
isf Expert (Donkere kamer)
Oled-lampje - 80
Contrast - 96
Helderheid - 51
H - Scherpte - 0
V - Scherpte - 0
Kleur - 50
Tint - 0
Gamma - 2.2
Kleur temperatuur - Warm2
Verder staan alle beeldverbeteraars uit
Eens. Het is echt ontzettend lastig voor ons om een beslissing voor je te maken.Puck schreef op vrijdag 3 februari 2017 @ 15:21:
[...]
Er is niemand hier die (op basis van deze vraag) deze beslissing kan maken, behalve jijzelf. Appels en peren. Daarnaast vraag je dit in een OLED topic, dus 99% hier zal zeggen: ga voor OLED.
Ik zou zeggen: Wil je kwaliteit? Ga voor OLEDAls je geen geld hebt voor een 65" OLED maar niet kleiner wilt, ga voor LCD. Als geld geen rolt speelt? Koop een 100" OLED
Ik ben zelf een OLED55E6 gebruiker en ik weet wel dat ik de 55KS8000 had bekeken en teleurgesteld was over de bouwkwaliteit en backlight bleeding die ik aan de edge-lit LED zag.
Ik ben wel erg te spreken over de OLED en als je perse een 65 inch scherm wil hebben zou ik dus nog even doorsparen en een OLED65 inch kopen ipv consessies doen aan beide kanten (grootte of kwaliteit).
Behalve dat de E 3D heeft en een sounbar
Ja dat is met een patroon maar met mijn gezicht op de tv gedruktViNOK16Bit schreef op vrijdag 3 februari 2017 @ 15:38:
[...]
Heb je de scherpte aan de hand van een patroon op 0 gezet? Want volgens mij is 10 de 0 bij LG Oled schermen. Bij mij is tijdens de kalibratie ook de scherpte op H 10 en V 10 gezet.
Kijkhoek thuis een issue? Zo ja, dan zou een Oled daardoor alleen al de voorkeur kunnen krijgen.DitIsDeLeven schreef op vrijdag 3 februari 2017 @ 15:12:
Ik ben gisteren bij de MediaMarkt de LG 55B6, de 65B6 en de (Samsung) 65KS8000 wezen bekijken, en ik twijfel nu echt vreselijk tussen die drie modellen.
In eerste instantie ging ik voor de LG 55B6. Maar jeetje, zo'n 65 inch-paneel aan de muur is toch wel fantastisch hoor! Ik vraag me alleen af of die extra 10 inch ook 1250 euro extra waard is?
De 65KS8000 heeft me daar totaal verrast. Ook fantastisch beeld en ongeveer voor dezelfde prijs te koop als de 55B6. Ik heb een grote kamer, dus een 65 inch zou niet misstaan.
Normaal zou ik zeggen: kwaliteit boven kwantiteit, maar ik vond het beeld van de Samsung ook zo goed (én groot dus), dat ik enorm twijfel.
Testing, one, two ...
Niet helemaal waar. Tips hierboven (zoals backlight bleeding en de mindere kijkhoek) vind ik juist heel relevant.Puck schreef op vrijdag 3 februari 2017 @ 15:21:
[...]
Er is niemand hier die (op basis van deze vraag) deze beslissing kan maken, behalve jijzelf.
In de mediamarkt stond ik zowel bij de KS7000 als bij de B6 met een doekje het slijm van mijn kin te vegen. Natuurlijk zag ik ook wel dat de B6 mooiere kleuren en zwart gaf, maar het 65"-paneel maakte wel indruk op me zeg, jeetje. Goed voor mij dus om ook de mindere kanten van de KS7000 aan te horen.
Dat iedereen hier met een OLED-bril op zit vind ik geen enkel probleem
Verwijderd
Backlight bleeding is voor mij een belangrijk punt.
Wil je Netflix of PS4 gebruiken?
LG heeft HDR, Dolby vision en zo direct ook HLG.
en binnenkort de HDR game mode.
Wat ik begrepen heb is het paneel echt identiek. Behalve dat je 3D hebt bij de E6.whiteclear schreef op vrijdag 3 februari 2017 @ 15:47:
Is er een daadwerkelijk verschil (wat je merkt) met de 55B6V en de E6?
Als je geen waarde hecht aan 3D en je hoeft geen soundbar dan kun je prima uit de voeten met B6.
De reden dat ik een E6 heb genomen was omdat de inputlag 34 ms was voor de E6 en rond de 54ms voor de B6. Nu blijkt dat de HDR update van de B6 ervoor zorgt dat straks de inputlag van de B6 28 ms wordt met HDR 4K, waar nu juist de inputlag van de E6 in HDR gamemodus 34 blijft. Geen wereld van verschil, maar de reden dat ik meer geld uitgegeven had vloog gelijk uit het raam
Voor wat het waard is heb ik na lang twijfelen tussen een 65B6 en een 75KS8000 voor de OLED gekozen. Nu ik thuis een Samsung 55KS9000 heb om te testen ben ik nog steeds heel blij dat ik voor OLED heb gekozen. 75" was héél gaaf geweest, maar er zijn voor mij voor alsnog teveel puntjes waar ik mij aan stoor bij LCD TV's. De KS7000/8000/9000 series zijn verder echt wel mooi, alleen vind ik OLED nóg mooierDitIsDeLeven schreef op vrijdag 3 februari 2017 @ 15:12:
Ik ben gisteren bij de MediaMarkt de LG 55B6, de 65B6 en de (Samsung) 65KS8000 wezen bekijken, en ik twijfel nu echt vreselijk tussen die drie modellen.
Maar... (en dit gaat het er niet makkelijker op maken) als ik moest kiezen tussen een 55" OLED of een 65" LCD TV, dan wordt het waarschijnlijk toch die laatste! Ik vind 55" namelijk gewoon te klein en nog droom ik af en toe even weg hoe het zou zijn om de kwaliteit van een OLED TV in 75" formaat te hebben.
Dus als het lukt... Sla je zuur verdiende geld op een 65B6 stuk, dat zou ideaal zijn. Lukt dat niet? Tja, misschien kan je dan je geluk beproeven of je een goede 65KS8000 weet te bemachtigen. Backlight bleeding is een issue met deze TV's en je moet een beetje geluk hebben in welke mate het aanwezig is. Size does matter voor de beleving, maar zoals altijd is het persoonlijk en zullen anderen hier compleet anders over denken.
Een vraag waar ik dus nou ook nog hele tijd mee zat. Heb de 55B6 al hier thuis staan, maar gezien het geringe prijsverschil ben ik zonet even naar Foka geweest om de E6 en B6 eens naast elkaar te zien. Ze stonden helaas niet naast elkaar, maar kon wel even mijn eigen USB stickje erin doen waarop ik The Grand Tour aflevering 1 heb staan.whiteclear schreef op vrijdag 3 februari 2017 @ 15:47:
Is er een daadwerkelijk verschil (wat je merkt) met de 55B6V en de E6?
Heb beiden toestellen na elkaar kunnen testen, maar nee, er is geen merkbaar verschil. Maarja, het scheelt ook 'maar' 200 euro tussen de toestellen, krijg je wel 3D en een soundbar (+ hogere restwaarde?) voor terug. Moet je het uiteraard wel mooi vinden.
Dat snap ik, maar dat zijn specificaties en eigenschappen die je makkelijk zelf had kunnen vinden. Jij hebt het met name over of OLED en 10" groter het geld waard is. Maar wij kunnnen niet voor jou besluiten waar je je geld aan uit moet gevenDitIsDeLeven schreef op vrijdag 3 februari 2017 @ 16:26:
[...]
Niet helemaal waar. Tips hierboven (zoals backlight bleeding en de mindere kijkhoek) vind ik juist heel relevant.
In de mediamarkt stond ik zowel bij de KS7000 als bij de B6 met een doekje het slijm van mijn kin te vegen. Natuurlijk zag ik ook wel dat de B6 mooiere kleuren en zwart gaf, maar het 65"-paneel maakte wel indruk op me zeg, jeetje. Goed voor mij dus om ook de mindere kanten van de KS7000 aan te horen.
Dat iedereen hier met een OLED-bril op zit vind ik geen enkel probleem
[ Voor 5% gewijzigd door Puck op 03-02-2017 18:20 ]
Verwijderd
Heeft er iemand een tip voor een goede 4K HDR demo zodat ik morgen direct kan bewonderen waartoe de televisie allemaal in staat is?
http://demo-uhd3d.com/categorie.php?tag=hdrVerwijderd schreef op vrijdag 3 februari 2017 @ 19:23:
Sinds vandaag in het bezit van een 55B6Morgen alles aansluiten en instellen.
Heeft er iemand een tip voor een goede 4K HDR demo zodat ik morgen direct kan bewonderen waartoe de televisie allemaal in staat is?
Downloaden, op een stickie zetten, inpluggen en genieten.
Je kan niet meerdere files tegelijk downloaden, maar 1 voor 1. Maar genoeg mooi materiaal.
Ik kijk in een donkere kamer, kijk veel Netflix via een Chromecast Ultra en gebruik idd een PS4 (moet nog upgraden naar de PS4 pro).Verwijderd schreef op vrijdag 3 februari 2017 @ 16:31:
Zit je in een lichte of donkere kamer?
Backlight bleeding is voor mij een belangrijk punt.
Wil je Netflix of PS4 gebruiken?
Ik begrijp je punt hoor. Maar omdat 50% van mijn innerlijke ik voor de 65KS7000 kiest en de andere 50% voor de 55B6, kunnen details me over de streep trekken.Puck schreef op vrijdag 3 februari 2017 @ 18:19:
[...]
Dat snap ik, maar dat zijn specificaties en eigenschappen die je makkelijk zelf had kunnen vinden. Jij hebt het met name over of OLED en 10" groter het geld waard is. Maar wij kunnnen niet voor jou besluiten waar je je geld aan uit moet geven
Om maar in de procenten te blijven: uiteindelijk gaat het mij voor zo'n 70% om de home theater-beleving, 20% om de game-beleving en 10% om de tv (als in 'broadcast')-beleving. Het gaat me dus niet zozeer om de specs, maar om welke tv me de grootste wauw-factor geeft.
Was de 65B6 maar gewoon 2500 euro ofzo geweest, dan had ik niet zo hoeven twijfelen...
Ik kan alleen maar zeggen dat ik na heel veel lcd/led modellen nu de B6 heb en echt uiterst tevreden ben ! op elke tv had ik wat aan te merken tot ergernis aan toe ... met de OLED is dat gewoon NIET meer aanwezig , mijn advies zou zijn : ga voor die B6 ... probeer het budget nog wat op te rekken voor de 65 inch ... heb je echt jaren plezier van ..... het is niet voor niets de beste tv te koopDitIsDeLeven schreef op vrijdag 3 februari 2017 @ 21:03:
[...]
Ik kijk in een donkere kamer, kijk veel Netflix via een Chromecast Ultra en gebruik idd een PS4 (moet nog upgraden naar de PS4 pro).
[...]
Ik begrijp je punt hoor. Maar omdat 50% van mijn innerlijke ik voor de 65KS7000 kiest en de andere 50% voor de 55B6, kunnen details me over de streep trekken.
Om maar in de procenten te blijven: uiteindelijk gaat het mij voor zo'n 70% om de home theater-beleving, 20% om de game-beleving en 10% om de tv (als in 'broadcast')-beleving. Het gaat me dus niet zozeer om de specs, maar om welke tv me de grootste wauw-factor geeft.
Was de 65B6 maar gewoon 2500 euro ofzo geweest, dan had ik niet zo hoeven twijfelen...
Voor 3000 heb je een 65B6V! Dus 500 meer uitgeven/doorsparen! 2500 geef je niet de komende jaren uit aan een tv, die 500 heb je zo bij gespaard. Geloof me je krijgt anders spijt!DitIsDeLeven schreef op vrijdag 3 februari 2017 @ 21:03:
[...]
Ik weet wel dat ik enorm spijt had van mijn vorige 55 inch TV. Destijds 2100 euro.
Voor mij geeft de grootte van de TV echt de wow/impact /factor. Dus ik zou voor 65 inch gaan.
Dat is wel erg afhankelijk hoever je van de tv af zit. En buiten dat, meningen verschillen.zwembroek schreef op vrijdag 3 februari 2017 @ 21:21:
[...]
Voor 3000 heb je een 65B6V! Dus 500 meer uitgeven/doorsparen! 2500 geef je niet de komende jaren uit aan een tv, die 500 heb je zo bij gespaard. Geloof me je krijgt anders spijt!
Ik weet wel dat ik enorm spijt had van mijn vorige 55 inch TV. Destijds 2100 euro.
Voor mij geeft de grootte van de TV echt de wow/impact /factor. Dus ik zou voor 65 inch gaan.
Als de home theater beleving zo belangrijk is, ga dan altijd voor de grootst mogelijke maat. Houd er alleen rekening mee dat HDR op een edge-lit LCD TV een teleurstelling is. Wat dat aangaat is de beeldkwaliteit van een OLED TV al wauw-factor genoeg, maar met 55" mis je wel de impact die een 65" TV biedt.DitIsDeLeven schreef op vrijdag 3 februari 2017 @ 21:03:
[...]
Ik kijk in een donkere kamer, kijk veel Netflix via een Chromecast Ultra en gebruik idd een PS4 (moet nog upgraden naar de PS4 pro).
[...]
Ik begrijp je punt hoor. Maar omdat 50% van mijn innerlijke ik voor de 65KS7000 kiest en de andere 50% voor de 55B6, kunnen details me over de streep trekken.
Verwijderd
ik heb hiervoor het laatste uhdtv gehad van LG......3 verschillende via omruilingDitIsDeLeven schreef op vrijdag 3 februari 2017 @ 21:03:
[...]
[...]
Die heb ik weggedaan ivm banding en backlight bleeding.
Het niet meer hebben van backlight bleeding , prachtig beeld, meer keuzes in HDR (je wil een PS4 pro - echt waanzinnig mooi hierop) en een grotere kijkhoek heeft mij doen besluiten om een oled te kopen.
Met een 55 inch heb je ook een prachtige kijk ervaring.
Ik wilde ook gewoon niet meer voor de tv uitgeven, je kan voor het prijsverschil een PS4 ervoor meenemen.
(Ik praat het ook voor mezelf goed).
Deze was de leukste reactie ivm screensaver...Major_ton schreef op donderdag 5 januari 2017 @ 21:22:
[...]
Ik heb mijn toestel nu alweer bijna 4 hele weken![]()
Retentie is een onschadelijk neveneffect van plasma en OLED techniek. Als retentie is weggetrokken staat de teller weer op '0' zeg maar, het bouwt zich niet op. De LG OLED modellen hebben een screensaver die na een paar minuutjes inschakelt. Sowieso laat ik mijn TV nooit aan staan als ik iets anders ga doen. Even een nummer 2 op het kleinste kamertje is geen probleem trouwens, daar maak ik mij echt niet druk om. Ook bij een 'zware bevalling' blijf ik kalm zitten tot ik de plons hoor
Dus, hak die knoop lekker door en ga genieten van een ongekend prachtig beeld. Het is echt wow, wow, wow.
Mijn vraag: ik heb net mijn 65b gekregen en ik zie de screensaver soms aangaan maar niet bij Netflix. Is dat net wat de kids gebruiken... Vind ook nergens een instelling. Kan het ergens aangepast worden?
5750Wp SE - LG OLED65C8 + SK10Y
Valt weinig goed te praten ... blijft een top tv natuurlijkghstly schreef op zaterdag 4 februari 2017 @ 13:35:
Met betrekking dat inches (hou jullie in), dat ligt natuurlijk ook volledig van je kijkafstand af. Kan je het veroorloven en is je kijkafstand geschikt ga voor 65" maar, oh boy, een 55" is echt niet verkeerd hoor.
Al zou ik op 2 meter zitten, dan wilde ik nog een 65". Vind het zo'n gelul, "de ideale kijkafstand". Blijft toch gewoon iets persoonlijks.ghstly schreef op zaterdag 4 februari 2017 @ 13:35:
Met betrekking dat inches (hou jullie in), dat ligt natuurlijk ook volledig van je kijkafstand af. Kan je het veroorloven en is je kijkafstand geschikt ga voor 65" maar, oh boy, een 55" is echt niet verkeerd hoor.
We zitten nu wel in het OLED topic, dus ja...DitIsDeLeven schreef op vrijdag 3 februari 2017 @ 15:12:
Maar ikzelf zou nooit of te nimmer een LCD TV kopen. Misschien was ik verwend met Plasma, maar als ik bij mijn broer naar zijn LCD kijk vind ik dat beeld zo flets en afgewassen. Terwijl mijn plasma meer natuurlijk oogde. Logische stap voor mij nu is dus een OLED.
Pak gewoon die 55B6 of 65B6 en ga gewoon lekker genieten van subliem beeld. En je bent dan ook meteen klaar als Dolby Vision doorbreekt.
Over 55 inch versus 65 inch kan ik wel niet oordelen, ik kwam van een 46 inch plasma dus een 55 inch OLED is voor mij al wauw. 65 inch zal mijn volgende worden binnen x aantal jaar
[ Voor 9% gewijzigd door Master_S op 04-02-2017 15:02 ]
Wat. Een. Beeld.
Nu moet ik zeggen dat een kinderhand gauw gevuld is, want ik kom van een 12 a 13 jaar oude 26 inch Samsung LCD.
Zojuist de instellingen uit de frontpage overgenomen en dat lijkt het beeld inderdaad wat vloeiender te maken. Prettig.
Echter lieten ze op tv net wat screenshots van twitter accounts zien terwijl het beeld langzaam uitzoomde. Dit zorgde voor behoorlijk zichtbare "trillende" letters.
Hebben jullie een idee waar dit aan ligt?
Edit: pff..4 seconden nadat ik deze post heb getypt, haal ik de folie de achterkant eraf, en weer een flinke schok
[ Voor 19% gewijzigd door Yellowneck op 04-02-2017 16:41 ]
Heb ik ook gehad bij uitpakken van de 55E6V, ik zag zelf een vonkje overspringen van men vinger naar het energielabel toen ik dat er wou afhalen... Hopelijk niks beschadigd, maja hij werkt tochYellowneck schreef op zaterdag 4 februari 2017 @ 16:39:
Ook hier eindelijk tijd gehad om mijn 55B uit te pakken. Beetje onhandig zo in je eentje, maar het is gelukt. Wel echt 3-4x echt op m'n lazerus gehad van statische lading...dat piepschuim haat mij... ik ga ervanuit dat het niet het paneel beschadigd heeft
Edit: pff..4 seconden nadat ik deze post heb getypt, haal ik de folie de achterkant eraf, en weer een flinke schok
Dat is allemaal in voorbereiding op de grote schok die je krijgt te verwerken als je het prachtige beeld voor het eerst zietYellowneck schreef op zaterdag 4 februari 2017 @ 16:39:
Ook hier eindelijk tijd gehad om mijn 55B uit te pakken. Beetje onhandig zo in je eentje, maar het is gelukt. Wel echt 3-4x echt op m'n lazerus gehad van statische lading...dat piepschuim haat mij... ik ga ervanuit dat het niet het paneel beschadigd heeft
Haha, nou ik zal je vertellen, was zeker verbaasd over het prachtige beeld, ondanks dat ik het in de winkel al een paar keer heb gezien, thuis is het toch nog even indrukwekkenderMajor_ton schreef op zaterdag 4 februari 2017 @ 20:38:
[...]
Dat is allemaal in voorbereiding op de grote schok die je krijgt te verwerken als je het prachtige beeld voor het eerst ziet
Ik was em nog aan het instellen of er kwamen al vrienden langs om het te bewonderen. Bij het showen zapten we langs Belgische zender Eén waar Forrest Gump op draaide. Zonder dat we het wisten werden we opgeslokt in de film en was het alweer 2.5 uur later
Nu weer verder met het instellen. Ik kreeg ARC maar niet aan de praat. Heb de televisie via een 3mtr HDMI kabel die ik had liggen aangesloten, maar helaas ondersteunt deze blijkbaar geen ARC want met een ander kabel (die te kort is) doet het wel. Raar want het is wel een normale HDMI High Speed kabel. Morgen maar even langs de Action en een "1.4/2.0" kabeltje halen en dan kan ik alle (sub)ingangen van mn receiver ook instellen, want ik krijg niet onder HDMI2 (waar m'n Onkyo receiver op zit), niet mijn andere apparaten die in de Onkyo zitten te zien (HDMI-CEC staat aan). Maar ik denk dat gewoon die hele kabel gaar is.
[ Voor 6% gewijzigd door Yellowneck op 05-02-2017 00:28 ]
Kabels kunnen een hoop verschil maken. Niet per see in kwaliteit, maar ze gaan makkelijk (deels) stuk. Altijd meerdere kabels proberen voordat je het probleem aan een apparaat toewijst.Yellowneck schreef op zondag 5 februari 2017 @ 00:25:
[...]
Haha, nou ik zal je vertellen, was zeker verbaasd over het prachtige beeld, ondanks dat ik het in de winkel al een paar keer heb gezien, thuis is het toch nog even indrukwekkender.
Ik was em nog aan het instellen of er kwamen al vrienden langs om het te bewonderen. Bij het showen zapten we langs Belgische zender Eén waar Forrest Gump op draaide. Zonder dat we het wisten werden we opgeslokt in de film en was het alweer 2.5 uur later. Dus bij deze; de eerste film op m'n TV was Forrest Gump via DTV 576i
, maar zag er ondanks dat prachtig uit en we hebben genoten
![]()
Nu weer verder met het instellen. Ik kreeg ARC maar niet aan de praat. Heb de televisie via een 3mtr HDMI kabel die ik had liggen aangesloten, maar helaas ondersteunt deze blijkbaar geen ARC want met een ander kabel (die te kort is) doet het wel. Raar want het is wel een normale HDMI High Speed kabel. Morgen maar even langs de Action en een "1.4/2.0" kabeltje halen en dan kan ik alle (sub)ingangen van mn receiver ook instellen, want ik krijg niet onder HDMI2 (waar m'n Onkyo receiver op zit), niet mijn andere apparaten die in de Onkyo zitten te zien (HDMI-CEC staat aan). Maar ik denk dat gewoon die hele kabel gaar is.
Ja klopt, maarja je zou denken je hebt grofweg twee soorten HDMI kabels, HDMI High Speed en HDMI Standard. Gezien het digitaal signaal is, werkt het wel of niet. Nu werkt dus de ene functie wel (krijg beeld en geluid en HDMI-CEC werkt 'half'), maar de andere helft van de functies werkt weer niet (ARC bijvoorbeeld en de andere helft van HDMI-CECPuck schreef op zondag 5 februari 2017 @ 00:45:
[...]
Kabels kunnen een hoop verschil maken. Niet per see in kwaliteit, maar ze gaan makkelijk (deels) stuk. Altijd meerdere kabels proberen voordat je het probleem aan een apparaat toewijst.
[ Voor 4% gewijzigd door Yellowneck op 05-02-2017 01:54 ]
Het is geen storing, want als ik de oude TV aansluit (ook LG), heb ik prima beeld. Gaat om een 55B6V overigens, gisteren opgehaald. Verder werkt alles perfect, maar als je geen TV kunt kijken op je TV ...
Ja hier een dvb-c non-Ziggo kijker. Hier wordt televisie via Lijbrandt-Telecom verzorgd waarvoor geen CAM module nodig is. Hij vond de zenders zonder probleem door alleen netwerk ID en frequentie in te vullen. Je kan volgens mij de rest (symbol rate en modulation) ook handmatig invullen, daarvoor moet je even de setup van "Quick" afhalen, dan zijn de andere opties niet meer greyed out en kan je zelf waardes invullen.Raziel schreef op zondag 5 februari 2017 @ 08:41:
Zijn er hier niet Ziggo mensen die gebruik maken van DVB-C? Vanochtend de TV aangesloten, maar ik kan geen enkele (digitale) zender vinden. Kan ook alleen het netwerk en de frequentie instellen. Symboolsnelheid en modulatie kan ik niet wijzigen. CAM module ziet hij wel, maar ook zonder zou ik zenders de zenders van het basispakkket moeten ontvangen aangezien die niet encrypt zijn.
Het is geen storing, want als ik de oude TV aansluit (ook LG), heb ik prima beeld. Gaat om een 55B6V overigens, gisteren opgehaald. Verder werkt alles perfect, maar als je geen TV kunt kijken op je TV ...
Caiway hier. 554000 kHz, 2249 network ID. Ik kan quick search niet uitzetten? Kan er op klikken, maar ik heb geen keuzes aan of uit. Als ik toggle en het menu in en uit ga, blijft het vinkje er staan. Signal test is ook greyed out btw, maar dat kan nog zijn omdat hij niet het juiste netwerk heeft.Yellowneck schreef op zondag 5 februari 2017 @ 08:48:
[...]
Ja hier een dvb-c non-Ziggo kijker. Hier wordt televisie via Lijbrandt-Telecom verzorgd waarvoor geen CAM module nodig is. Hij vond de zenders zonder probleem door alleen netwerk ID en frequentie in te vullen. Je kan volgens mij de rest (symbol rate en modulation) ook handmatig invullen, daarvoor moet je even de setup van "Quick" afhalen, dan zijn de andere opties niet meer greyed out en kan je zelf waardes invullen.
Ik vraag me ook of ik deze ervaring zal kunnen krijgen... Wil je eens met me meedenken ? Ik heb al een jaar of 10 Kuro Plasma en op het moment de KRP 600M (isf) 60 inch gekalibreerde plasma dus. Gisteren keek ik weer eens 'batman begings' en heb af en toe ivp de film genieten eens proberen voor te stellen wat de winst van Oled zou zijn. Ik heb natuurlijk al in winkels gekeken maar dat zegt me helemaal niets om eerlijk te zijn.Major_ton schreef op zaterdag 4 februari 2017 @ 20:38:
[...]
Dat is allemaal in voorbereiding op de grote schok die je krijgt te verwerken als je het prachtige beeld voor het eerst ziet
Mijn zwart is nu zwart, maar als je compleet in het donker zit zie je nog wel iets gloed. Ik neem aan dat dit bij Oled compleet weg is ? Dan natuurlijk de winst van de 5 inch. maar is dit nog wel winst ?
Reviews kan ik natuurlijk en dit zijn situaties waarbij toestellen naast elkaar staan. Zoals je zelf met andere vergelijken ook al wel aangeeft is het maar de vraag of je dat later terug gaat zien.
kan je me eens op weg helpen ?
Zwart is zo zwart als het zwartste zwart wat je TV aankan (volg je 'm?), dus natuurlijk ervaar je het als nu zwart. Pas als je de TV's naast elkaar zet zie je het verschil pas echt en wil je niet meer anders. Dat ga je zeker zien. Of het het ook waard is om je huidige TV te vervangen zul je zelf moeten bepalen.Ray schreef op zondag 5 februari 2017 @ 12:07:
[...]
Ik vraag me ook of ik deze ervaring zal kunnen krijgen... Wil je eens met me meedenken ? Ik heb al een jaar of 10 Kuro Plasma en op het moment de KRP 600M (isf) 60 inch gekalibreerde plasma dus. Gisteren keek ik weer eens 'batman begings' en heb af en toe ivp de film genieten eens proberen voor te stellen wat de winst van Oled zou zijn. Ik heb natuurlijk al in winkels gekeken maar dat zegt me helemaal niets om eerlijk te zijn.
Mijn zwart is nu zwart, maar als je compleet in het donker zit zie je nog wel iets gloed. Ik neem aan dat dit bij Oled compleet weg is ? Dan natuurlijk de winst van de 5 inch. maar is dit nog wel winst ?
Reviews kan ik natuurlijk en dit zijn situaties waarbij toestellen naast elkaar staan. Zoals je zelf met andere vergelijken ook al wel aangeeft is het maar de vraag of je dat later terug gaat zien.
kan je me eens op weg helpen ?
Testing, one, two ...
Helderheid is voor mijn geen punt. Ik gebruik altijd de ISF nacht stand. meer dan dan vind ik zelf al te fel. Ik kijk met een schuin oog ook wel naar de > 65 inch modellen maar dat verschil in prijs is me te extreem voor een paar films per week (gebruik hem verder niet)hardware-lover schreef op zondag 5 februari 2017 @ 12:24:
De winst zal niet alleen aan de onderkant zitten, v.w.b. helderheid zal er ook een toename zijn verwacht ik. Maar je "winst" in algehele beleving zal minder zijn dan menigeen die van een kleinere LCD af gaat komen, zonder twijfel. V.w.b. stroomverbruik zal er ook wel wat winst te behalen zijn maar dat zal enkel een prettige bijkomstigheid zijn verwacht ik.
stroom zal gezien de hoeveelheid uren dat hij draait ook meevallen maar is wel een ding
@Puck, het zwart is nu in een vrijwel donkere kamer vd rand van het toestel te onderscheiden. bij iets licht al bijna niet meer. Begrijp ik het goed dat bij Oled er totaal niets te zien is ? gewoon echt 0 ?
[ Voor 11% gewijzigd door Ray op 05-02-2017 12:29 ]
Testing, one, two ...
Dit topic is bedoeld om te discussiëren over OLED televisies; de techniek, voordelen, nadelen, instellingen, etc.
We hebben sinds kort ook een merkspecifiek topic voor LG: [LG OLED] Ervaringen & Discussie. Hier dus geen posts meer betreffende LG.
Als je op zoek bent naar de laatste aanbiedingen kun je een kijkje nemen in \[Prijs-discussie] OLED Televisies. Als je op zoek bent naar persoonlijk aankoopadvies, kun je een topic starten in Consumentenelektronica Aankoopadvies.