• Bozzel1987
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 12-08-2024
Hallo kenners,

Ik ben me aan het verdiepen in een nieuwe tv en overweeg een OLED tv te kopen: als je de LG 55EG920V afzet tegen de B6/C6/E6 wat zijn dan de belangrijkste verschillen? Stel ik zou bv de LG 55EG920V voor onder de 1500 euro (2e hands) kunnen kopen, is dat een goede deal? En is nu een goed moment een OLED tv aan te schaffen of kan ik beter 1-2 jaar wachten?

Ik beschik daarnaast over een Sonos geluidssysteem dus de geluidskwaliteit van de tv is voor mij van ondergeschikt belang, het gaat mij om met name de beste beeldkwaliteit voor het liefst een acceptabele prijs

• Rohit
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 29-12 16:46
Bozzel1987 schreef op maandag 30 januari 2017 @ 10:29:
Hallo kenners,

Ik ben me aan het verdiepen in een nieuwe tv en overweeg een OLED tv te kopen: als je de LG 55EG920V afzet tegen de B6/C6/E6 wat zijn dan de belangrijkste verschillen? Stel ik zou bv de LG 55EG920V voor onder de 1500 euro (2e hands) kunnen kopen, is dat een goede deal? En is nu een goed moment een OLED tv aan te schaffen of kan ik beter 1-2 jaar wachten?

Ik beschik daarnaast over een Sonos geluidssysteem dus de geluidskwaliteit van de tv is voor mij van ondergeschikt belang, het gaat mij om met name de beste beeldkwaliteit voor het liefst een acceptabele prijs
Voor zover ik weet is de 920v van 2015 dacht ik, de 6 serie van 2016. 6 serie is denk ik zowiezo dus iets beter ook qua helderheid dacht ik ergens gelezen te hebben.. op de site van LG kan je ze vergelijken ;) Ik zou als ik jou was ff wachten een aantal maanden want er komen nieuwe oleds aan van Sony ;)

Als je echt een tv nodig hebt dan wacht ff paar maanden, is het niet nodig en is je huidige tv prima dan zou ik een jaartje wachten.. prijzen van oleds zullen hopelijk dan een stukje lager zijn omdat er nu meer concurrentie aankomt..

Samsung Galaxy Z Fold6 1TB

• mike0001
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 22:59
rohit schreef op maandag 30 januari 2017 @ 10:33:
[...]

Voor zover ik weet is de 920v van 2015 dacht ik, de 6 serie van 2016. 6 serie is denk ik zowiezo dus iets beter ook qua helderheid dacht ik ergens gelezen te hebben.. op de site van LG kan je ze vergelijken ;) Ik zou als ik jou was ff wachten een aantal maanden want er komen nieuwe oleds aan van Sony ;)

Als je echt een tv nodig hebt dan wacht ff paar maanden, is het niet nodig en is je huidige tv prima dan zou ik een jaartje wachten.. prijzen van oleds zullen hopelijk dan een stukje lager zijn omdat er nu meer concurrentie aankomt..
Zo kan je altijd blijven wachten. En waarom Sony? Er is nog niets bekend van die tv (behalve dan dat wss alleen het logo van Sony is en de rest niet :P )
Voor mij zou de Sony er sowieso niet komen. Mijn tv staat en ik vind hoe ze die hebben gedesigned echt een misser.

Maar grote verschil in de 920 en B,C, E modellen is dat het web OS 2.0 is welke (schijnt) zeer traag is. Ook de SOC is dus een verouderd type.
De 2016 modellen kunnen geupdate worden met nieuwe standaarden (HDR standaarden o.a.) de 2015 modellen niet.

Dat zou voor mij de keus richting een 2016 model zeker groter maken. Ook omdat het verschil in prijs maar enkele honderden euro's is.

• ago
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 20-01 18:58

ago

Bozzel1987 schreef op maandag 30 januari 2017 @ 10:29:
Hallo kenners,

Je hebt het over curved en rechte modellen door elkaar, dat maakt je dus niet uit? Tweedehands zou ik geen 1500€ betalen voor een 2015 model. De B6 kon je al nieuw voor €1500 halen in Duitsland en nu voor 1780 in België.

• Bozzel1987
ago schreef op maandag 30 januari 2017 @ 12:56:
[...]

Je hebt het over curved en rechte modellen door elkaar, dat maakt je dus niet uit? Tweedehands zou ik geen 1500€ betalen voor een 2015 model. De B6 kon je al nieuw voor €1500 halen in Duitsland en nu voor 1780 in België.
De voorkeur is recht, maar niet doorslaggevend als in dat ik er niet 500 euro extra voor over heb.

Wat ik merk uit de reacties is dus de 2016 lijn wel echt een upgrade tov 2015. Is er ook al iets bekends over de 2017 lijn? En gaat de prijs daadwerkelijk veel dalen? Ja andere fabrikanten gaan ook OLED aanbieden, maar het zijn dezelfde schermen van LG als ik het goed begrijp dus daar kan vanuit de fabrikant op gestuurd worden. Zouden de OLED tvs dus misschien aan het eind van het jaar richting de 1000 kunnen gaan of is dat te optimistisch?
Als je de kans hebt, pak een 2016 model. De EG920v en EF950v hebben meer tinting in het paneel, meer vignetting waarbij het beeld naar hoeken donkerder wordt, draaien nog op WebOS 2.0, hebben een hogere inputlag (mocht je hier gevoelig voor zijn), retentie treed eerder op en ze hebben een lagere maximale helderheid. Dat maakt die toestellen overigens niet slecht, als je een hele goede deal kan maken dan is het mogelijk best interessant, maar een B6, C6 of E6 zijn weer net even wat meer volwassen. Wachten op de 7 serie is ook een optie, maar ik verwacht dat het verschil tussen de 2017 en 2016 modellen kleiner is dan tussen de 2016 en 2015 modellen.

Some infinities are bigger than others.

• Rohit
Waarom krijg ik een standaard optische kabel niet in de tv???

rohit schreef op maandag 30 januari 2017 @ 13:36:
Waarom krijg ik een standaard optische kabel niet in de tv???
*Pakt glazen bol* Hmmmz, die doet het niet op maandag... Zit er per ongeluk nog een transparant rubber beschermdopje over het tipje van de connector? Het is niet toevallig een optische minijack connector?

• Raziel
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 29-10 20:04
Ik viel van verbazing van de bank toen mijn vrouw dit weekend zei dat ze toch wel een grotere TV wilde. De deur staat op een kier voor een oled. Ik heb alleen een vrij lichte woonkamer, met een zijraam welke in de TV schijnt. Zit wel een hor aan de buitenkant en een rolgordijn aan de binnenkant, maar in hoeverre zal een oled scherm daar last van hebben (door de lagere helderheid dan een lcd scherm)?

Moet wel zeggen dat een ks8000 me ook wel wat lijkt hoor, ook al is deze edge-lit.

• Rohit
Major_ton schreef op maandag 30 januari 2017 @ 13:40:
[...]

*Pakt glazen bol* Hmmmz, die doet het niet op maandag... Zit er per ongeluk nog een transparant rubber beschermdopje over het tipje van de connector? Het is niet toevallig een optische minijack connector?
omg
Echt dom hahahaha
Dopje zat er nog Op!

Gisteren geprobeerd via Bluetooth mijn JBL Xtreme aan te sluiten.. 1e instantie wou hij het niet doen heel vreemd.. uiteindelijk met moeite gelukt alleen hij hapert de hele tijd is echt zwaar irritant..

• Vulcan750
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21:26
Raziel schreef op maandag 30 januari 2017 @ 13:50:
Ik viel van verbazing van de bank toen mijn vrouw dit weekend zei dat ze toch wel een grotere TV wilde. De deur staat op een kier voor een oled. Ik heb alleen een vrij lichte woonkamer, met een zijraam welke in de TV schijnt. Zit wel een hor aan de buitenkant en een rolgordijn aan de binnenkant, maar in hoeverre zal een oled scherm daar last van hebben (door de lagere helderheid dan een lcd scherm)?

Moet wel zeggen dat een ks8000 me ook wel wat lijkt hoor, ook al is deze edge-lit.
Echt geen probleem, met de helderheid zit het heus goed. Mijn e6 heeft een veel grotere helderheid dan m'n oude ledtv (lg47lw4500), en daar kwam ik al niet aan tekort. Haaks op mijn tv zijn ook grote ramen. Als de tv uit staat reflecteert het wel iets (maar significant minder dan met de oude tv), als de tv aan staat merk ik niks van reflectie.

Volvo XC40 Recharge MY23 SM 19", Easee Home, Marstek Venus C 2,56kWh, Venus A 2,12kWh, HW P1, MT CT003, ☀️2,7kWp, Ariston Lydos Hybrid WP boiler

Raziel schreef op maandag 30 januari 2017 @ 13:50:

Ik heb hier een 65B6 en een 55KS9000 om te vergelijken in een woonkamer met 10m2 raam aan de zijkant. Met HDR waar beide TV's vol gas staan te stralen maakt het eigenlijk weinig verschil welke meer helder is. De Samsung is nipt meer helder als bijna het hele beeld helder moet zijn, de OLED is weer net iets beter als er maar een klein deel van het beeld helder is. De antireflectie coating van de Samsung is beter, maar ook dat is geen wereld van verschil. De OLED TV is natuurlijk helemaal wauw wauw wat de zwartwaardes betreft en je wordt niet afgeleid door af en toe zichtbare backlight bleeding. Dat gezegd hebbende is een KS8000 / KS9000 een prima TV, mits je geluk hebt met een uniforme backlight verdeling. Heb je echter wat meer te besteden? Koop een OLED TV ;)

• Arjant2
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 30-12 15:53
Major_ton schreef op maandag 30 januari 2017 @ 15:23:
[...]

Ik heb hier een 65B6 en een 55KS9000 om te vergelijken in een woonkamer met 10m2 raam aan de zijkant. Met HDR waar beide TV's vol gas staan te stralen maakt het eigenlijk weinig verschil welke meer helder is. De Samsung is nipt meer helder als bijna het hele beeld helder moet zijn, de OLED is weer net iets beter als er maar een klein deel van het beeld helder is. De antireflectie coating van de Samsung is beter, maar ook dat is geen wereld van verschil. De OLED TV is natuurlijk helemaal wauw wauw wat de zwartwaardes betreft en je wordt niet afgeleid door af en toe zichtbare backlight bleeding. Dat gezegd hebbende is een KS8000 / KS9000 een prima TV, mits je geluk hebt met een uniforme backlight verdeling. Heb je echter wat meer te besteden? Koop een OLED TV ;)
Is toch wel apart, als je bedenkt dat de KS9000 1000 Nits kan genereren en de LG maar 600 dacht ik?
Zoiets begreep ik tenminste vorige week bij het Samsung event. Natuurlijk is het verschil tussen 1 en 400 relatief groter dan verschil tussen 600 en 1000, maar dan nog, het is 66% meer, ik zou verwachten dat je dat wel duidelijk zou kunnen zien. Ben wel benieuwd, vergelijk je in je review van de KS9000 die ook met je OLED?

[ Voor 3% gewijzigd door Arjant2 op 30-01-2017 15:35 ]

• Raziel
Major_ton schreef op maandag 30 januari 2017 @ 15:23:
[...]

Dat is nog eens een mooie test opstelling. Ik heb nog even tijd, aangezien ik mijn vrouw nog moet overtuigen van de maat (heb nu een LG42LM760S), dus ook tijd om te sparen. Ik neig naar de B6, omdat ik die gewoon mooier vind dan de E6. Zelfs de 950 vind ik mooier, maar die wordt afgeraden vanwege de tragere SoC (en ik ga ook niet 2000 plus betalen voor een bijna 2 jaar oud model). Misschien wordt het wel de B7, al zal die wellicht buiten budget zijn. Zal hem voornamelijk gebruiken voor film, series en gaming.

• LOTG
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 18-12 18:36
Arjant2 schreef op maandag 30 januari 2017 @ 15:34:
[...]

Is toch wel apart, als je bedenkt dat de KS9000 1000 Nits kan genereren en de LG maar 600 dacht ik?
Zoiets begreep ik tenminste vorige week bij het Samsung event. Natuurlijk is het verschil tussen 1 en 400 relatief groter dan verschil tussen 600 en 1000, maar dan nog, het is 66% meer, ik zou verwachten dat je dat wel duidelijk zou kunnen zien. Ben wel benieuwd, vergelijk je in je review van de KS9000 die ook met je OLED?
Het gaat hier natuurlijk wel om peak brightness, dus het kan best zijn dat het gemiddelde van de KS ook ergens ronde de 600 ligt. Plus de OLED heeft veel betere zwartwaardes waardoor je perceptie van de helderheid hoger ligt, net als bij de KS de perceptie van zwart waardes lager ligt omdat de helderheid inderdaad hoger kan zijn.

Maar ik heb de helderheid van mijn OLED terug geschroeft omdat het 's avonds irritant helder was.

• Arjant2
LOTG schreef op maandag 30 januari 2017 @ 15:41:
[...]

Het gaat hier natuurlijk wel om peak brightness, dus het kan best zijn dat het gemiddelde van de KS ook ergens ronde de 600 ligt. Plus de OLED heeft veel betere zwartwaardes waardoor je perceptie van de helderheid hoger ligt, net als bij de KS de perceptie van zwart waardes lager ligt omdat de helderheid inderdaad hoger kan zijn.

Maar ik heb de helderheid van mijn OLED terug geschroeft omdat het 's avonds irritant helder was.
Uiteraard spelen zwartwaardes mee. Echter als het om peakbrightnes gaat dan zou je verwachten dat de KS op momenten dat er veel zwart met een beetje helder, dat heldere ook veel feller zou weergeven. Maar dan kan het zijn dat de perceptie weer mee speelt.
Overigens heb ik de helderheid van mijn KS ook teruggeschroefd, al na 10 minuten omdat ik al koppijn kreeg.

[ Voor 15% gewijzigd door Arjant2 op 30-01-2017 15:48 ]

Arjant2 schreef op maandag 30 januari 2017 @ 15:34:
[...]

Het is altijd een beetje lastig om verschillen op een forum uit te leggen. Ten eerste ligt het altijd onder een vergrootglas en ten tweede kan het door de lezer makkelijk uit zijn verband getrokken worden.

Op dit moment hebben fabrikant van LCD TV's eigenlijk maar 1 troef in handen en dat is helderheid. Daar is zo op gehamerd dat bijna iedereen gelooft dat LCD TV's véél helderder beeld zouden kunnen leveren dan OLED TV's, maar dit is is gewoon niet waar. De getallen vertellen maar een deel van de waarheid en zelfs dan moet je de getallen goed begrijpen om te beseffen waarover we het hebben. Het verschil tussen 600 nits en 1000 nits is helemaal niet zo groot als je zou denken. Een verdubbeling of halvering van de maximale helderheid (dus bijvoorbeeld van 600 nits naar 1200 nits) is echt niet zo spectaculair als de getallen doen vermoeden. Verder gaan dit soort getallen over de piek helderheid. Dat is helderheid die maar beperkt voorkomt in content en eigenlijk alleen aan bod komt bij HDR content. De gemiddelde helderheid ligt véél lager en dan zijn beide TV's gewoon even helder, omdat je niet continu de maximale helderheid aanspreekt. Ik wens een ieder veel plezier die continu met een gemiddelde helderheid van 500 nits of hoger TV wilt gaan kijken. Dit stukje behandelt overigens alleen nog maar de theoretische kan van de maximale helderheid, want in de praktijk liggen de verschillen namelijk nóg dichter bij elkaar. Dit heeft te maken met hoe beide technieken hun maximale helderheid bereiken en daar is al eens eerder zeer nuttige informatie over gepost. Nits zijn de nieuwe megapixels, hoewel niet zinloos zijn er meer factoren van belang die de ervaring van het beeld wat zij zien bepalen.

• Misterbont
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 17-02-2022
Hallo mede Oled bezitters!

Een probleempje.Ik ervaar IR (image retention) tijdens het gamen,
Net contact opgenomen met LG en die vroeg me een filmpje te maken.
Je raad waarschijnlijk al wat het antwoord was,volgens LG is er niets te zien.

Het probleem doet zich voor met FIFA 17, waar je tijdens het opstarten enkele seconde een voetbalspeler te zien krijgt met een fel geel shirt aan.
Nadat de game geladen is verdwijnt de speler maar blijf je op dezelfde plaats wel een wazig shirt zien.

Volgens LG ben ik te kritisch maar ik vind dit absoluut niet kunnen voor een tv van 2500 euro.
Ik zie het ook tijdens het spelen van Kingdom hearts waar er altijd wel een menu met commands te vinden is.

hieronder het filmpje,

• Ambition88
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 30-12 05:22
Misterbont schreef op maandag 30 januari 2017 @ 15:58:

Het probleem doet zich voor met FIFA 17, waar je tijdens het opstarten enkele seconde een voetbalspeler te zien krijgt met een fel geel shirt aan.
Nadat de game geladen is verdwijnt de speler maar blijf je op dezelfde plaats wel een wazig shirt zien.

Volgens LG ben ik te kritisch maar ik vind dit absoluut niet kunnen voor een tv van 2500 euro.
Ik zie het ook tijdens het spelen van Kingdom hearts waar er altijd wel een menu met commands te vinden is.

hieronder het filmpje,

[video]
Zuur man, door dit soort grappen ga ik denk ik toch voor een Samsung QLED tv dan maar wat clouding, irriteer ik mij minder aan dan aan dit soort grappen een 65'' LED tv is toch net wat meer betaalbaar.

Gebruik je hem als pc monitor of gewoon console usage?

• Misterbont
Ambition88 schreef op maandag 30 januari 2017 @ 16:05:
[...]

Zuur man, door dit soort grappen ga ik denk ik toch voor een Samsung QLED tv dan maar wat clouding, irriteer ik mij minder aan dan aan dit soort grappen een 65'' LED tv is toch net wat meer betaalbaar.

Gebruik je hem als pc monitor of gewoon console usage?
Gewoon als casual gamer (consoles)

• Yellowneck
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Yellowneck

Dure hobby....:\

hieronder het filmpje,

[video]
Sja, het is bekend dat OLED (net als plasma) last heeft van image retention. Zeker aangezien OLED nog vrij nieuw is, is image retention nog vrij aanwezig. Wordt ook gewoon aangegeven in de reviews en ben er niet anders gewend op mijn plasma. Hoe duur de TV ook is, het blijft OLED. Dan had je voor LCD moeten gaan en met diens voor- en nadelen moeten leven.

Fotogear: Canon EOS RP | Canon 400D + BG-E3 | RF 24-105mm F4.0L | 50mm F1.8 | 17-40mm F4.0L | 70-200mm F4.0L | 100mm F2.8L Macro | 430EX II

• Raziel

hieronder het filmpje,
Bizar ... het is super duidelijk te zien en dat via via op YouTube, laat staan hoe het er in het echt uitziet. Hoe lang blijft het in beeld? Welk model heb je? Kan je niet vragen of ze langskomen? Kende iemand met een Sony TV, maar daar kwam Sony kijken vanwege uniformiteits problemen.

• Misterbont
Raziel schreef op maandag 30 januari 2017 @ 16:16:
[...]

Bizar ... het is super duidelijk te zien en dat via via op YouTube, laat staan hoe het er in het echt uitziet. Hoe lang blijft het in beeld? Welk model heb je? Kan je niet vragen of ze langskomen? Kende iemand met een Sony TV, maar daar kwam Sony kijken vanwege uniformiteits problemen.
Oled B6, ze sturen alleen iemand langs als het probleem duidelijk via een filmpje te zien is. Maar als je dan te horen krijgt dat de heren in kwestie niets zien breekt mijn klomp.

Het blijft niet zoalng in beeld maar dat is het probleem ook niet. Volgens het gebruikers regelement moet er IR optreden na enkele uren van intensief gebruik en zoals jullie kunnen zien is het bij mij na enkele seconde.

• Puck
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:47
Misterbont schreef op maandag 30 januari 2017 @ 16:20:
[...]

Oled B6, ze sturen alleen iemand langs als het probleem duidelijk via een filmpje te zien is. Maar als je dan te horen krijgt dat de heren in kwestie niets zien breekt mijn klomp.

Het blijft niet zoalng in beeld maar dat is het probleem ook niet. Volgens het gebruikers regelement moet er IR optreden na enkele uren van intensief gebruik en zoals jullie kunnen zien is het bij mij na enkele seconde.
Hoe hoog staat je OLED light ingesteld? (niet dat dit een excuus is voor IR, maar ben benieuwd).

Arrived anxious, left bored

• Misterbont
Puck schreef op maandag 30 januari 2017 @ 16:23:
[...]

Hoe hoog staat je OLED light ingesteld? (niet dat dit een excuus is voor IR, maar ben benieuwd).
Op 80.
Misterbont schreef op maandag 30 januari 2017 @ 16:20:
[...]

Dit is heel 'normaal' hoor, op alle plasma TV's zie je dit ook en het is onderdeel van de teckniek. Sommige statische beelden zorgen eerder voor retentie dan andere. Het heeft meer met kleur dan met helderheid te maken. Tijdens film of serie kijken zal je er nooit last van hebben. Met gamen kan het voorkomen zoals je ziet en dit 'probleem' is niet exemplarisch.

• invincible30
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 15-12 23:45

invincible30

Psn: pelter29

Wow dat is best hoog.
Zou ik koppijn van krijgen.
Maar toch, de retentie is best heftig.
Bij mij nog nooit gezien.

• LOTG
invincible30 schreef op maandag 30 januari 2017 @ 16:46:
[...]

Wow dat is best hoog.
Ik ook niet, maar ik kan mij ook geen vergelijkbare situatie bedenken. Ook moet je er opletten, want ik denk dat bewegende beelden het effect snel weg poetsen of dusdanig verminderen dat je het slecht ziet.
In het filmpje zie je ook dat het binnen 10 seconden al bijna niet meer zichtbaar is, en daar is het scherm statisch.

Het enige met een lang statisch laadscherm wat ik speel is FF XV, maar die gaat na het laden over op bewegend beeld.

• Malt007
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 22-12 13:13
Misschien een instellingen dingetje? Ik heb eigenlijk nog nooit retentie gezien op mijn B6 en eigenlijk ook nog nooit op mijn pioneer 500A plasma (die ik nog steeds met veel plezier gebruik). Dus om te zeggen dat het iets is wat er bij hoort ben ik het niet mee eens.

Verwijderd

Ik speel ook Fifa 17 en heb er nog nooit wat van gemerkt. Zou inderdaad even de instellingen proberen en anders vind ik het toch ook wel kwalijk voor een tv in deze prijsklasse.

• Arjant2
Jeetje dat is wel erg bizar. Ik zou gewoon volhouden want dat kan echt niet.
Verwijderd schreef op maandag 30 januari 2017 @ 17:19:
Ik speel ook Fifa 17 en heb er nog nooit wat van gemerkt. Zou inderdaad even de instellingen proberen en anders vind ik het toch ook wel kwalijk voor een tv in deze prijsklasse.
Al had de TV € 1.000.000,- gekost, het is gewoon inherent aan de techniek. Niks aan te doen.

• Puck
Major_ton schreef op maandag 30 januari 2017 @ 17:24:
[...]

Al had de TV € 1.000.000,- gekost, het is gewoon inherent aan de techniek. Niks aan te doen.
Exact. Het is gewoon zo dat OLED image-retention heeft en dat kan in bepaalde extreme gevallen opvallen. Laat je hier ook niet direct door afschrikken, want het komt zelden (zo heftig) voor.

Wellicht helpt het nog om pixel-shifting aan te zetten (mits dat nu uitstaat). En ik ben benieuwd of dit net zo heftig is bij een lagere OLED light (bijv. 50).

[ Voor 8% gewijzigd door Puck op 30-01-2017 17:30 ]

• Misterbont
Puck schreef op maandag 30 januari 2017 @ 17:29:
[...]

Exact. Het is gewoon zo dat OLED image-retention heeft en dat kan in bepaalde extreme gevallen opvallen. Laat je hier ook niet direct door afschrikken, want het komt zelden (zo heftig) voor.

Wellicht helpt het nog om pixel-shifting aan te zetten (mits dat nu uitstaat). En ik ben benieuwd of dit net zo heftig is bij een lagere OLED light (bijv. 50).
Ik zal vanavond een lagere waarde proberen.

• anie
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 21-12 21:53
Major_ton schreef op maandag 30 januari 2017 @ 17:24:
[...]

Ik twijfel als leek niet aan jouw expertise maar ik vind het toch bijzonder dat ik er helemaal geen last van heb op mijn b6.

• Cardwizard
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 30-12 12:29
anie schreef op maandag 30 januari 2017 @ 18:51:
[...]

Ik twijfel als leek niet aan jouw expertise maar ik vind het toch bijzonder dat ik er helemaal geen last van heb op mijn b6.
of het valt je niet op , alle oled tv's hebben het ... zo is de techniek gewoon ... zo lang het bij retentie blijft -> prima

• anie
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 21-12 21:53
Cardwizard schreef op maandag 30 januari 2017 @ 18:53:
[...]

of het valt je niet op , alle oled tv's hebben het ... zo is de techniek gewoon ... zo lang het bij retentie blijft -> prima
Wow.. Excuses, net getest en idd blijft het even zichtbaar. Een seconde of 8 met oled op 95 8)7 vroeg me al af waarom ik laatste tijd hoofdpijn heb na het gamen (laatst een keer met een paar biertjes op het scherm getoond aan wat vrienden en daarna niet meer teruggezet).

• Rohit
invincible30 schreef op maandag 30 januari 2017 @ 16:46:
[...]

Wow dat is best hoog.
Ik heb hem hier ook op 100.. Moet die lager? :p

• Puck
Ik heb 'm op 50. Alleen bij HDR op 100. Wil echt niet meer. Zorgt ook dat er geen glow te zien is.

• Cardwizard
rohit schreef op maandag 30 januari 2017 @ 19:01:
[...]

Ik heb hem hier ook op 100.. Moet die lager? :p
nee waarom ... persoonlijke voorkeur en afhankelijk van de ruimte (licht/donker/verlichting)
Sinds ik de TV in begin december in gebruik heb, heb ik slechts 2 keer retentie gezien. De OLED light setting varieert van 40 tot 100 afhankelijk van de bron. Ik heb content opgehad die op mijn voorgaande plasma TV gegarandeerd tot permanente burn-in had geleid, maar ik ben aangenaam verrast door het gebrek aan retentie op de OLED TV. Zolang je niet de hele dag de financiële beurs in de gaten houdt en een beetje gezond verstand gebruikt is er niks aan de hand.

• Yellowneck
  • Niet online

Yellowneck

Zag van het weekend nog een leuke test waarbij ze op een last-gen OLED (55EG910), 20 uur lang het menu van een blu-ray film statisch op het beeld hebben laten staan :+ .
Tot mijn verbazing geen burn-in, maar gewoon hardnekkige image retention.

Was op m'n plasma ook altijd erg voorzichtig in het begin met statische logo's of gamen. Maar heb dat gelukkig al gauw los kunnen laten en nooit meer naar omgekeken.

Fotogear: Canon EOS RP | Canon 400D + BG-E3 | RF 24-105mm F4.0L | 50mm F1.8 | 17-40mm F4.0L | 70-200mm F4.0L | 100mm F2.8L Macro | 430EX II

• Misterbont
Ik kan bij deze mededelen dat Oled light op een lagere stand niets uit maakt.

• Marty12345
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 12-11 21:08
Weten jullie het pixel beleid van lg mbt oled. Lees van alles op internet en dit forum. Iets van minimaal 8 voordat er over reparatie wordt gesproken. Heb nu 10 jaar een plasma en daarvoor de hel van dode pixels in lcd schermen. Maar als de kans groot is dat je nieuwe oled zomaar een paar dode of slecht werkende pixels kan hebben.... Tja.. Zit ik niet op te wachten eigenlijk.

• Puck
Marty12345 schreef op maandag 30 januari 2017 @ 20:58:
Weten jullie het pixel beleid van lg mbt oled. Lees van alles op internet en dit forum. Iets van minimaal 8 voordat er over reparatie wordt gesproken. Heb nu 10 jaar een plasma en daarvoor de hel van dode pixels in lcd schermen. Maar als de kans groot is dat je nieuwe oled zomaar een paar dode of slecht werkende pixels kan hebben.... Tja.. Zit ik niet op te wachten eigenlijk.
Als je de TV online besteld heb je sowieso recht op 14 dagen bedenktijd, lijkt me voldoende om te inspecteren of er dode pixels aanwezig zijn (en anders in de winkel bekijken?). Het beleid van LG is volgens mij nogal vaag en "per geval apart"...

• Superhuuper
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 23:30
Is het mogelijk om op de 2016 OLED modellen (specifiek de E6V) een draadloze subwoofer aan te sluiten (Bluetooth) om de ingebouwde soundbar aan te vullen?
Ik heb nog een Bluetooth subwoofer staan van mijn voorgaande TV; Philips 65PUS9809. Lijkt me een mooie aanvulling als deze ook op de aanstaande OLED aangesloten kan worden.

• BlowFish
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 16-11 21:09
Sinds vandaag ook de gelukkige eigenaar van een 55E6V! _/-\o_
Waar kan ik meer vinden over multimedia mogelijkheden? Welke manieren zijn er om films / series van mijn macbook op de TV te tonen? (op mijn oude pioneer plasma ging dat via HDMI) Dat moet toch ook anders kunnen? Kan er niet zo veel over vinden. bovendien via HDMI 'schokt' het beeld erg. Waarschijnlijk te maken met de hz die de macbook doorgeeft over de HDMI..
BlowFish schreef op maandag 30 januari 2017 @ 23:10:
Waar kan ik meer vinden over multimedia mogelijkheden? Welke manieren zijn er om films / series van mijn macbook op de TV te tonen? (op mijn oude pioneer plasma ging dat via HDMI) Dat moet toch ook anders kunnen? Kan er niet zo veel over vinden. bovendien via HDMI 'schokt' het beeld erg. Waarschijnlijk te maken met de hz die de macbook doorgeeft over de HDMI..
Gefeliciteerd met je mooie aanwinst! Ik ben niet erg bekend met Apple helaas, dus hopelijk kunnen anderen hier je verder opweg helpen dan ik. Speelt de content wel soepel op je Macbook zelf? Als je een nas drive hebt die dlna of upnp ondersteunt dan kan de E6 daar gewoon naar kijken en via de ingebouwde mediaspeler de content afspelen over het netwerk. Je opent de mediaspeler door het tapje Photo & Video te kiezen. Je kan ook aan de gang gaan met Plex of Xplay, maar zelf vind ik de ingebouwde mediaspeler goed genoeg. Uiteraard kan je ook aan de slag met de ingebouwde apps als Netflix, Amazon Prime en YouTube etc...

Bekijk ook even de openingspost van dit topic voor wat basis instellingen wat het beeld betreft. Mogelijk heb je daar iets aan.

Mocht je nog meer vragen hebben stel ze dan gerust. Er zitten hier genoeg enthousiastelingen die je verder willen helpen!

Ondersteunt de LG AirPlay? Kun je dag proberen. Anders via HDMI zo ik Kodi installeren en dan instellen dat die de refresh rare aanpast aan het bron materiaal. Dan heb je dat schokken in ieder geval niet.

Je kunt ook de content op je MacBook delen via het netwerk en de manier van Major Ton gebruiken als je geen NAS hebt.

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

• raymen12345
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 23-03-2024

raymen12345

nooit te oud om te leren

Of eventueel films op een externe harde schijf zetten,
En die in de tv steken.
Werkt ook heel goed

oled 65e6v,denon avrx7200,dune 4k solo,samsung uhd k8500,asw speakers rondom,svs sb13 ultra

• Oban606
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 21-12-2024
Phusebox schreef op dinsdag 31 januari 2017 @ 05:50:
Ondersteunt de LG AirPlay? Kun je dag proberen. Anders via HDMI zo ik Kodi installeren en dan instellen dat die de refresh rare aanpast aan het bron materiaal. Dan heb je dat schokken in ieder geval niet.

Je kunt ook de content op je MacBook delen via het netwerk en de manier van Major Ton gebruiken als je geen NAS hebt.
Airplay is toch alleen maar audio, ging om het beeld toch?

Ik zou jou probleem even googlen, grote kans dat het wat instellingen zijn die je even kan nalopen...

• Timmet
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 29-12 23:04
Oban606 schreef op dinsdag 31 januari 2017 @ 06:36:
[...]

Airplay is toch alleen maar audio, ging om het beeld toch?

Ik zou jou probleem even googlen, grote kans dat het wat instellingen zijn die je even kan nalopen...
AirPlay is audio en video. Ligt er alleen aan wat voor apparaat de ontvanger is. Een Apple TV kan bijv. audio en video ontvangen. Een audiosysteem logischerwijs alleen audio.

• Cardwizard
kijk de settings even na van je MacBook , grote kans dat er "maar" 30Hz naar de tv uitgestuurd wordt
Timmet schreef op dinsdag 31 januari 2017 @ 07:08:
[...]

AirPlay is audio en video. Ligt er alleen aan wat voor apparaat de ontvanger is. Een Apple TV kan bijv. audio en video ontvangen. Een audiosysteem logischerwijs alleen audio.
AirPlay is alleen audio en video op Apple apparatuur , als een apparaat dat NIET van Apple is AirPlay heeft dan is dat alleen audio !

[ Voor 42% gewijzigd door Cardwizard op 31-01-2017 08:40 ]

• hantheman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 26-12 18:59
Je zou ook de Plex app kunnen gebruiken op je TV, zelf nog niet geprobeerd.

Ook ik ben sinds gisteren de gelukkige eigenaar van een 55B6V, ik heb gisteren de hele avond zitten spelen met de instellingen.
Wat me op viel is dat als TrueMotion helemaal uit staat het beeld voor mij te onrustig is en instelling dejudder 3, deblur 10 voor mij het lekkerst er uit ziet. (soap opera is dan niet te erg)

Voor reguliere tv vindt ik zelfs de standaard instellingen erg goed.
Ontzettend prettig ook dat de remote goed werkt met mijn setup box, bijna een seamless ervaring ik zit in een gebied waar alleen glasvezel is dus ik kan geen CI module gebruiken, op deze manier vindt ik dat echter totaal geen probleem.

PS4 (regulier) getest met Uncharted 4 zonder HDR en daarna met, ik heb nog geen last gehad van de inputlag wellicht ben ik daar dan wat minder gevoelig voor maar damn wat ziet dat er fantastisch uit!
Ook bij games merk ik dat ik de standaard beeldinstelling fijner vindt dan de game instelling waarschijnlijk ook doordat TrueMotion dan uit staat voor de laagste inputlag wat natuurlijk voor fps games belangrijk is maar een adventure game mag van mij wel wat smoother er uit zien.
Erg benieuwd naar de HDR Game mode update die hopelijk snel in Europa uitkomt.

• wally21
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 17-12 11:47

wally21

psn: Wally224

Cardwizard schreef op dinsdag 31 januari 2017 @ 08:39:
[...]
kijk de settings even na van je MacBook , grote kans dat er "maar" 30Hz naar de tv uitgestuurd wordt
Zelf heb ik ook een Macbook pro. Het is inderdaad dat deze enkel 4K 30Hz naar de tv stuurt via HDMI
Zie hier: https://support.apple.com/en-lamr/HT206587

Je kan een aantal opties gebruiken:
- USB/HDD direct in de tv
- Plex media server installeren op de macbook en de plex app via de tv gebruiken om te streamen.
- Macbook direct aansluiten en de tv de 30Hz laten opschalen naar 120Hz (zoals je nu al doet). Selecteer dan ook het PC pictogram bij de aansluit instellingen. Daan staat real cinema uit en maakt de tv gebruik van chroma 4:4:4. Wellicht dat het hier al iets beter mee gaat. (real cinema staat dan ook uit)

Als er vragen zijn hoor ik het wel. :)

• opa_paul
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 19-07-2024
Die USB/HDD zou ik niet adviseren want die speelt dus alleen FAT32 en NTFS format af. Dan heeft hij een probleem met zn MacBook om de films erop te zetten.
Ik zou Plex gebruiken. Gebruik ik door bovenstaande probleem ook en het werkt fantastisch! Super! Stuurt ook gewoon DTS en Dolby door en het beeld is prima op originele snelheid/kwaliteit.
Succes ermee

• wally21
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 17-12 11:47

wally21

psn: Wally224

opa_paul schreef op dinsdag 31 januari 2017 @ 09:51:
Die USB/HDD zou ik niet adviseren want die speelt dus alleen FAT32 en NTFS format af. Dan heeft hij een probleem met zn MacBook om de films erop te zetten.
Ik zou Plex gebruiken. Gebruik ik door bovenstaande probleem ook en het werkt fantastisch! Super! Stuurt ook gewoon DTS en Dolby door en het beeld is prima op originele snelheid/kwaliteit.
Succes ermee
Klopt helemaal was ik even vergeten 8)7 . Ik gebruik daar VMware voor :+
Maar de plex app is inderdaad perfect en gebruik ik meestal ook. Enkel niet voor BDMV files die kent plex niet. ;)

• Rohit
Quote mezelf maar eens ff helaas geen reactie hierop gehad..
rohit schreef op zondag 29 januari 2017 @ 20:09:
Ik zit met een vraagje hopelijk kan iemand mij daarbij helpen..

Als je vanaf je windows pc een video laat afspelen op apparaat: .. .. (in mijn geval de B6) gebruikt hij dan de hardware om af te spelen van de TV? Of gebruikt hij de windows pc?

En als jullie een bluray hebben gedownload hoe spelen jullie die af?

En:

Gisteren geprobeerd via Bluetooth mijn JBL Xtreme aan te sluiten.. 1e instantie wou hij het niet doen heel vreemd.. uiteindelijk met moeite gelukt alleen hij hapert de hele tijd is echt zwaar irritant..

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22:07

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

rohit schreef op dinsdag 31 januari 2017 @ 12:21:
Quote mezelf maar eens ff helaas geen reactie hierop gehad..

[...]
Beide hardware ;)

Paneel van de tv, gpu van de laptop.

Gedownloade blurays afspelen is illegaal en wordt hier niet behandeld.

[ Voor 13% gewijzigd door Tylen op 31-01-2017 12:26 ]

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

• Yellowneck
  • Niet online

Yellowneck

Zijn er hier nog mensen die, ondanks WebOS 3.0 een van de betere Smart TV platforms is, toch een Chromecast Ultra verkiezen boven het ingebouwde platform? Heb momenteel wel een Chromecast, vind het ideaal en werkt lekker vlot. Dus zat misschien een Chromecast Ultra te overwegen, maar weet niet of het een hele grote toegevoegde waarde heeft.

• LOTG
Yellowneck schreef op dinsdag 31 januari 2017 @ 13:13:
Zijn er hier nog mensen die, ondanks WebOS 3.0 een van de betere Smart TV platforms is, toch een Chromecast Ultra verkiezen boven het ingebouwde platform? Heb momenteel wel een Chromecast, vind het ideaal en werkt lekker vlot. Dus zat misschien een Chromecast Ultra te overwegen, maar weet niet of het een hele grote toegevoegde waarde heeft.
Dat kun je dan toch het beste zelf beslissen of niet? Je weet wat een chromecast doet, en je weet wat WebOS doet.
Volgens mij is een Ultra alleen wat sneller en heeft het 4K HDR (en ethernet).

Dus, waarom wil je een ChromeCast? Doet die dingen die je TV niet kan en die je mist?
Zo ja dan heeft het voor jou toegevoegde waarde, zo nee dan niet.

En dan nog de vraag of jou dat 80 euro waard is.

[ Voor 3% gewijzigd door LOTG op 31-01-2017 13:19 ]

• Stuwie
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 30-12 11:26
Ik heb een CC ultra kwaliteit tov de B6 app is iets beter,en hij kan HDR youtube en Netflix aan.(B6 gaat dan in de HDR mode)

• LOTG
Stuwie schreef op dinsdag 31 januari 2017 @ 13:57:
Ik heb een CC ultra kwaliteit tov de B6 app is iets beter,en hij kan HDR youtube en Netflix aan.(B6 gaat dan in de HDR mode)
De kwaliteit van wat is beter?
En op de B6 krijg je Dolby Vision ipv HDR10 bij Netflix, in theorie zou dat beter moeten zijn (maar dat kan ik niet beamen gezien ik geen vergelijkingsmateriaal heb).

• RobertMe
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 07:59
Om Netflix te casten heb je normaliter toch geen ChromeCast nodig? Als je de Netflix app op een TV (zelf heb ik nog geen LG OLED) hebt ingesteld kun je ook vanaf een telefoon/tablet een video naar Netflix op de TV sturen (de initiële versie van het protocol was ook een samenwerking tussen Google & Netflix).

Lijkt mij net dat je een ChromeCast wilt voor apps die niet beschikbaar zijn in WebOS of niet vanaf de telefoon te bedienen zijn. Bv Ziggo Go, of elke willekeurige app die de standaard video player van de ChromeCast kan gebruiken (bv Dumpert doet dat, maar zijn ook websites (die niet YouTube embedden) die je kunt casten).

• Ambition88
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 30-12 05:22
http://4k.com/news/examin...-samsung-qled-4k-hdr-tvs/

Wellicht een interessant artikel om te lezen. :)

• BlowFish
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 16-11 21:09
wally21 schreef op dinsdag 31 januari 2017 @ 09:39:
[...]

[...]

Zelf heb ik ook een Macbook pro. Het is inderdaad dat deze enkel 4K 30Hz naar de tv stuurt via HDMI
Zie hier: https://support.apple.com/en-lamr/HT206587

Je kan een aantal opties gebruiken:
- USB/HDD direct in de tv
- Plex media server installeren op de macbook en de plex app via de tv gebruiken om te streamen.
- Macbook direct aansluiten en de tv de 30Hz laten opschalen naar 120Hz (zoals je nu al doet). Selecteer dan ook het PC pictogram bij de aansluit instellingen. Daan staat real cinema uit en maakt de tv gebruik van chroma 4:4:4. Wellicht dat het hier al iets beter mee gaat. (real cinema staat dan ook uit)

Als er vragen zijn hoor ik het wel. :)
Allemaal dank voor de reacties! heb ondertussen PLEX geïnstalleerd en dat werkt perfect!

Ondertussen een dag de TV kunnen gebruiken. Maar wat een geweldig apparaat _/-\o_ .

Ben zeer onder de indruk van;
  • het design / beeld kwaliteit (ik kom van een Pioneer KURO 5090h) en dit is echt een verbetering! (had ik niet verwacht
  • Geluid van de 'soundbar' is echt meer dan prima! De BOSE 321 die we al jaren hebben gaat in de verkoop!
  • 3D WOW wat gaaf werkt perfect
  • HDR is echt mega gaaf Netflix Dolby vision
BlowFish schreef op dinsdag 31 januari 2017 @ 18:34:
[...]

Allemaal dank voor de reacties! heb ondertussen PLEX geïnstalleerd en dat werkt perfect!

Ondertussen een dag de TV kunnen gebruiken. Maar wat een geweldig apparaat _/-\o_ .

Ben zeer onder de indruk van;
  • het design / beeld kwaliteit (ik kom van een Pioneer KURO 5090h) en dit is echt een verbetering! (had ik niet verwacht
  • Geluid van de 'soundbar' is echt meer dan prima! De BOSE 321 die we al jaren hebben gaat in de verkoop!
  • 3D WOW wat gaaf werkt perfect
  • HDR is echt mega gaaf Netflix Dolby vision
Gaaf dat je zo enthousiast bent! Het is ook echt een super mooie TV. Lekker van gaan genieten!

• Ben er
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 03-03-2022
Ik heb oled alleen gezien met een demo of blu ray speler eraan gekoppeld hoe is de beeldkwaliteit met bv
een tv provider als ziggo of caiway of andere providers hoe ervaren jullie dan de beeldkwaliteit ben benieuwd naar jullie ervaringen ik heb nu sinds een maand een samsung ue60ks 7000 maar oled trek mij steeds meer aan
Ben er schreef op dinsdag 31 januari 2017 @ 20:05:
Ik heb oled alleen gezien met een demo of blu ray speler eraan gekoppeld hoe is de beeldkwaliteit met bv
een tv provider als ziggo of caiway of andere providers hoe ervaren jullie dan de beeldkwaliteit ben benieuwd naar jullie ervaringen ik heb nu sinds een maand een samsung ue60ks 7000 maar oled trek mij steeds meer aan
Ik vind TV kijken via Ziggo verrassend mooi. Nog een stuk beter dan op mijn voorgaande plasma TV die erom bekend stond om erg goed te zijn met dit soort signalen.

• Ben er
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 03-03-2022
Ik had ook een plasma tv de vt60 dus met oled is het nog mooier dus?

• ago
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 20-01 18:58

ago

Ben er schreef op dinsdag 31 januari 2017 @ 20:05:
Na een maand al?

• Tylen

Tylen

Ik kijk Televisie via KPN glasvezel en heb dus speciale glas hd kamelen. En dit is echt superstrak.

• schumi1986
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 21:12
Tylen schreef op dinsdag 31 januari 2017 @ 20:58:
Ik kijk Televisie via KPN glasvezel en heb dus speciale glas hd kanelen. En dit is echt superstrak.
Ik heb ook KPN glasvezel en die glasvezel kanalen zijn idd echt superstrak, wat mij betreft is het verschil HD-->HD glasvezel net zo groot als SD--->HD.

Als ik bij familie/vrienden kom zie ik dan ook duidelijk het verschil tussen bijv. Ziggo en mijn glasvezelkanalen

• Jesp_J
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 23-12 17:54
hantheman schreef op dinsdag 31 januari 2017 @ 09:15:
[...]

Je zou ook de Plex app kunnen gebruiken op je TV, zelf nog niet geprobeerd.

Ook ik ben sinds gisteren de gelukkige eigenaar van een 55B6V, ik heb gisteren de hele avond zitten spelen met de instellingen.
Wat me op viel is dat als TrueMotion helemaal uit staat het beeld voor mij te onrustig is en instelling dejudder 3, deblur 10 voor mij het lekkerst er uit ziet. (soap opera is dan niet te erg)

Voor reguliere tv vindt ik zelfs de standaard instellingen erg goed.
Ontzettend prettig ook dat de remote goed werkt met mijn setup box, bijna een seamless ervaring ik zit in een gebied waar alleen glasvezel is dus ik kan geen CI module gebruiken, op deze manier vindt ik dat echter totaal geen probleem.

PS4 (regulier) getest met Uncharted 4 zonder HDR en daarna met, ik heb nog geen last gehad van de inputlag wellicht ben ik daar dan wat minder gevoelig voor maar damn wat ziet dat er fantastisch uit!
Ook bij games merk ik dat ik de standaard beeldinstelling fijner vindt dan de game instelling waarschijnlijk ook doordat TrueMotion dan uit staat voor de laagste inputlag wat natuurlijk voor fps games belangrijk is maar een adventure game mag van mij wel wat smoother er uit zien.
Erg benieuwd naar de HDR Game mode update die hopelijk snel in Europa uitkomt.
Ik kijk ook tv met tru motion aan op mijn E6 omdat ik het dan rustiger vind kijken maar met gamen zet ik het toch wel uit om zo een lage inputlag te krijgen. Met tru motion aan gaat de inputlag met 90 ms omhoog. Verder daait uncharted 4 single player op max 30 fps. Als je de multiplayer van uncharted 4 speelt zul je merken dat het veel smoother verloopt (de multiplayer heeft een hogere fps. Battlefield 1 (60 fps) is zelfs super mooi en speelt ook super door de 60 fps. Net zoals FIFA

• Matizovic
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 30-12 14:55
Jesp_J schreef op dinsdag 31 januari 2017 @ 21:30:
[...]

Ik kijk ook tv met tru motion aan op mijn E6 omdat ik het dan rustiger vind kijken maar met gamen zet ik het toch wel uit om zo een lage inputlag te krijgen. Met tru motion aan gaat de inputlag met 90 ms omhoog. Verder daait uncharted 4 single player op max 30 fps. Als je de multiplayer van uncharted 4 speelt zul je merken dat het veel smoother verloopt (de multiplayer heeft een hogere fps. Battlefield 1 (60 fps) is zelfs super mooi en speelt ook super door de 60 fps. Net zoals FIFA
Is die firmware update met lagere inputlag met gamen eigenlijk al uit voor de B6?

• Julianvvz
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 16-12 14:25
Ik ben momenteel geïnteresseerd in de B6. Echter is de 4:4:4 @ 60hz @ 4k input lag van 70.2 ms mij nogal onduidelijk. Is deze sinds de HDR patch nog verlaagd? Kan nergens uitsluitsel vinden..

• Puck
Matizovic schreef op dinsdag 31 januari 2017 @ 22:32:
[...]

Is die firmware update met lagere inputlag met gamen eigenlijk al uit voor de B6?
Nee, nog steeds niet ivm problemen die ze aan het fixen zijn (volgens LG).
Julianvvz schreef op dinsdag 31 januari 2017 @ 22:48:
Ik ben momenteel geïnteresseerd in de B6. Echter is de 4:4:4 @ 60hz @ 4k input lag van 70.2 ms mij nogal onduidelijk. Is deze sinds de HDR patch nog verlaagd? Kan nergens uitsluitsel vinden..
Nee, dat is (ook) met de HDR Game Mode firmware. Als dit echt belangrijk voor je is kun je beter voor de C of E gaan.

[ Voor 33% gewijzigd door Puck op 31-01-2017 23:08 ]

• sandervanzijl
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 10-12 21:17
Julianvvz schreef op dinsdag 31 januari 2017 @ 22:48:
Dan zet je hem op 4k@60hz. Ik durf te wedden dat je het verschil niet kunt zien.
(met gewoon gebruik, dus een videogame, niet met allerlei artificiële tests en op een normale afstand)

[ Voor 11% gewijzigd door sandervanzijl op 01-02-2017 09:23 ]

• Malt007
schumi1986 schreef op dinsdag 31 januari 2017 @ 21:23:
[...]

Ik heb ook KPN glasvezel en die glasvezel kanalen zijn idd echt superstrak, wat mij betreft is het verschil HD-->HD glasvezel net zo groot als SD--->HD.

Als ik bij familie/vrienden kom zie ik dan ook duidelijk het verschil tussen bijv. Ziggo en mijn glasvezelkanalen
Apart, ik heb ooit glasvezel er weer uit gegooid omdat de kwaliteit van het beeld zo beroerd was. Was geen kpn maar volgens mij zo'n glasvezelboertje wat is opgegaan in KPN. Kan me herinneren dat mij hier op tweakers werd verteld dat het in principe hetzelfde signaal als Ziggo was alleen dat het kastje de boel vernaggelde.

• Raziel
Zeker. Ik heb even gemeten gisteren, en 55 gaat niet lukken. Geen oled voor mij. :'(
Dan maar een 49KS8000 of een 2017 model in die grootte.

• Cardwizard
Malt007 schreef op woensdag 1 februari 2017 @ 09:31:
[...]

Apart, ik heb ooit glasvezel er weer uit gegooid omdat de kwaliteit van het beeld zo beroerd was. Was geen kpn maar volgens mij zo'n glasvezelboertje wat is opgegaan in KPN. Kan me herinneren dat mij hier op tweakers werd verteld dat het in principe hetzelfde signaal als Ziggo was alleen dat het kastje de boel vernaggelde.
denk dat "ooit" voor de komst van de glasvezel kanalen is geweest ? , er zijn nu SD kanalen , HD kanalen EN HD glasvezel kanalen , dat beeld is echt stukken beter dan de rest , imho zou alles zo aangeboden moeten worden , vooral thema kanalen en dergelijke zijn niet eens in HD te krijgen (denk uitzending gemist kwaliteit) , al die verschillende soorten zouden ze de deur uit moeten kiepen en alles in de hoogst mogelijke kwaliteit aanbieden

• opa_paul
LOTG schreef op dinsdag 31 januari 2017 @ 14:01:
[...]

De kwaliteit van wat is beter?
En op de B6 krijg je Dolby Vision ipv HDR10 bij Netflix, in theorie zou dat beter moeten zijn (maar dat kan ik niet beamen gezien ik geen vergelijkingsmateriaal heb).
Persoonlijk vond ik HDR10 stukken beter dan Dolby Vision. Maar kan ook aan de kwaliteit van Netflix stream liggen.
Je kan die demo HDR10 filmpjes downloaden om te vergelijken. Heb ik zo ook gedaan.

• LOTG
opa_paul schreef op woensdag 1 februari 2017 @ 09:47:
[...]

Persoonlijk vond ik HDR10 stukken beter dan Dolby Vision. Maar kan ook aan de kwaliteit van Netflix stream liggen.
Je kan die demo HDR10 filmpjes downloaden om te vergelijken. Heb ik zo ook gedaan.
Dat is toch geen vergelijking? Je kunt alleen vergelijken als het beide dezelfde filmpjes zijn, anders is het puur waar ze de nadruk in dat demo filmpje op wilde leggen.

Dus dezelfde Netflix serie in HDR10 en Dolby Vision vergelijken zou nog enigzins een referentie zijn.

• Malt007
Cardwizard schreef op woensdag 1 februari 2017 @ 09:43:
[...]

denk dat "ooit" voor de komst van de glasvezel kanalen is geweest ? , er zijn nu SD kanalen , HD kanalen EN HD glasvezel kanalen , dat beeld is echt stukken beter dan de rest , imho zou alles zo aangeboden moeten worden , vooral thema kanalen en dergelijke zijn niet eens in HD te krijgen (denk uitzending gemist kwaliteit) , al die verschillende soorten zouden ze de deur uit moeten kiepen en alles in de hoogst mogelijke kwaliteit aanbieden
Geen idee, wat is de bitrate van glasvezel HD tov ziggo HD?

• mike0001
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 22:59
Even voor de Netflix mensen in combi met 4K OLED.
Is er genoeg aanbod om over te stappen naar de 4K versie van Netflix? Ik kan zo snel niet zien wat er in 4K uitgezonden wordt en of dat de moeite is.

Of is het zo dat alles wordt geupscaled naar 4K mits je een 4K tv hebt?

• LOTG
mike0001 schreef op woensdag 1 februari 2017 @ 10:40:
Is er genoeg aanbod om over te stappen naar de 4K versie van Netflix? Ik kan zo snel niet zien wat er in 4K uitgezonden wordt en of dat de moeite is.

Je TV upscaled sowieso naar 4K, maar Netflix heeft een groot aanbod native 4K en een klein aanbod met HDR.

Vrijwel alles van Netflix zelf is in 4K beschikbaar.

• Tylen

Tylen

Malt007 schreef op woensdag 1 februari 2017 @ 10:35:
[...]

SD is rond de 4Mbps, HD rond de 7Mbps en glas HD rond de 13Mbps.

Ziggo durf ik niet te zeggen. Die kan er hier niet meer in (alle coax uit het huis verwijderd ;))

• Malt007
Tylen schreef op woensdag 1 februari 2017 @ 10:43:
[...]

SD is rond de 4Mbps, HD rond de 7Mbps en glas HD rond de 13Mbps.

Ziggo durf ik niet te zeggen. Die kan er hier niet meer in (alle coax uit het huis verwijderd ;))
Ach ik heb niet eens gewone televisie op mijn OLED en Ziggo bevalt me prima voor de huiskamer omdat ik geen apart kastje nodig heb. Daarnaast nog Formule 1 en wat Engels voetbal zonder bijbetalen dus zit wel prima.

• opa_paul
LOTG schreef op woensdag 1 februari 2017 @ 09:50:
[...]

Dat is toch geen vergelijking? Je kunt alleen vergelijken als het beide dezelfde filmpjes zijn, anders is het puur waar ze de nadruk in dat demo filmpje op wilde leggen.

Dus dezelfde Netflix serie in HDR10 en Dolby Vision vergelijken zou nog enigzins een referentie zijn.
Nee is het ook niet. Is geen eerlijke vergelijking.
Een redelijk beeld geeft het wel.
Helaas kan ik niet twee filmpjes vinden die ik kan downloaden in HDR10 en DV. En Netflix biedt alleen DV aan.
Toch 'leek' het me dat HDR10 stukken meer contrast en dynamiek had.

• Malt007
opa_paul schreef op woensdag 1 februari 2017 @ 10:47:
[...]

Nee is het ook niet. Is geen eerlijke vergelijking.
Een redelijk beeld geeft het wel.
Helaas kan ik niet twee filmpjes vinden die ik kan downloaden in HDR10 en DV. En Netflix biedt alleen DV aan.
Toch 'leek' het me dat HDR10 stukken meer contrast en dynamiek had.
Dat ligt ook maar net aan de bron, zeker op netflix maar daar blijf je een zeer beperkte bitrate houden. Dacht ook even te gaan genieten van een dolby vision serie (The OA), maar de kwaliteit haalt het bij lange na niet bij een HD bluraytje. Sommige niet 4k series vind ik er zelfs beter uit zien dan the OA op netflix zelf.

• Cardwizard
Malt007 schreef op woensdag 1 februari 2017 @ 10:35:
[...]

KPN:

SD 4.5Mb
HD 7.5Mb
HD glas 12.75Mb

Ziggo HD zit rond de 9Mb

Ik wou trouwens niet beweren dat de kwaliteit bij KPN stukken beter dan bij Ziggo is, maar had het over de onderlinge verschillen bij KPN

• Yellowneck
  • Niet online

Yellowneck

Zojuist is mijn LG OLED55B6 bezorgd :*), echter laat ik em nog in zn doos aangezien ik gisteren weer flink aan het twijfelen ben geweest tussen deze en de 55E6 :+. Volgens de wet kopen op afstand zou je de TV uit mogen pakken en aansluiten om te kunnen beoordelen, maar aangezien ik geen zin heb in gedoe, laat ik em maar eventjes in de doos. Serienummer begint overigens met 701, dus het is een verse :9

Dit wordt waarschijnlijk wel de zoveelste post hierover, maar moet toch eventjes het van mij afschrijven en wellicht hebben andere gebruikers nog wat argumenten. De reden waarom ik twijfel is omdat het prijsverschil tussen de B6 en E6 is verschoven naar 250 euro in mijn geval.

Redenen voor mij om voor de B6 te gaan zijn op dit moment:
- goedkoper :+
- strakker design
- hogere helderheid

Echter redenen voor de E6 zouden zijn:
- loopt 'voorop' qua firmwares
- eigen SoC die waarschijnlijk zorgt voor wat betere motion handling
- lagere inputlag op 4K @ 60Hz @ 4:4:4 (non-HDR games op PS4 Pro)
de bijkomstigheid van 3D en de soundbar zijn leuk meegenomen maar niet doorslaggevend voor mij.

Dat gezegd te hebben kom ik van een Samsung PS42B450 HD ready plasma met 1024x768. Dus een verschil zal het hoe dan ook worden. :)

• Cardwizard
mike0001 schreef op woensdag 1 februari 2017 @ 10:40:

Eerlijk gezegd zie ik geen verschil tussen 4k en HD op Netflix , ik heb mijn 4k abonnement dan ook weer terug gezet , HDR/Dolby Vision is (voor mij) niet van toegevoegde waarde op Netflix

• ghstly
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 18-11 15:30
Malt007 schreef op woensdag 1 februari 2017 @ 10:50:
[...]

Sommige niet 4k series vind ik er zelfs beter uit zien dan the OA op netflix zelf.
Voor een betere Dolby Vision ervaring en imho serie, maar goed meningen verschillen: bekijk een aflevering van Chef's Table (France). Misschien niet het eerste waar je aan denkt, maar damn wat is dat goed geschoten.

• LOTG
ghstly schreef op woensdag 1 februari 2017 @ 10:59:
[...]

Voor een betere Dolby Vision ervaring en imho serie, maar goed meningen verschillen: bekijk een aflevering van Chef's Table (France). Misschien niet het eerste waar je aan denkt, maar damn wat is dat goed geschoten.
Ja die zien er letterlijk fingerlicking good uit.

• zwembroek
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 27-12 09:13
Heeft iemand ervaring met dode/defecte (sub)pixels? Ik las op AV forums toch wat slechte verhalen hierover. Werd zelfs gesproken over een panel lottery. Hoe testen jullie hier zelf op?

Ik ga zaterdag mijn 65 inch C ophalen, maar misschien laat ik hem toch bezorgen ivm de wet kopen op afstand.

Ik las in een review ook een verschil tussen motion handling tussen de E en C serie terwijl ze dezelfde soc hebben. Weet iemand of dit ook echt zo is?

Is de HDR game mode in NL al uitgerold voor de C serie?

“bet your technical analysis didn’t see this sh*t coming”

• Yellowneck
  • Niet online

Yellowneck

zwembroek schreef op woensdag 1 februari 2017 @ 11:09:
Heeft iemand ervaring met dode/defecte (sub)pixels? Ik las op AV forums toch wat slechte verhalen hierover. Werd zelfs gesproken over een panel lottery. Hoe testen jullie hier zelf op?

Ik ga zaterdag mijn 65 inch C ophalen, maar misschien laat ik hem toch bezorgen ivm de wet kopen op afstand.

Ik las in een review ook een verschil tussen motion handling tussen de E en C serie terwijl ze dezelfde soc hebben. Weet iemand of dit ook echt zo is?

Is de HDR game mode in NL al uitgerold voor de C serie?
HDR Game mode is voor de E6V en C6V al wel uitgerold (sinds 2 januari). Alleen de B6V\B6D nog niet (B6P wel)

• Bozzel1987
Yellowneck schreef op woensdag 1 februari 2017 @ 11:23:
[...]

HDR Game mode is voor de E6V en C6V al wel uitgerold (sinds 2 januari). Alleen de B6V\B6D nog niet (B6P wel)
Wat is het verschil tussen de B6V/B6P etc?

• Puck
Bozzel1987 schreef op woensdag 1 februari 2017 @ 11:49:
[...]

Europees model / Amerikaans model

• Yellowneck
  • Niet online

Yellowneck

Bozzel1987 schreef op woensdag 1 februari 2017 @ 11:49:
[...]

Regio. B6V is onder andere Benelux & UK. B6P is USA
Edit: Damn you Puck ;(

[ Voor 8% gewijzigd door Yellowneck op 01-02-2017 11:51 ]

Pagina: 1 ... 56 ... 112 Laatste

Let op:
Dit topic is bedoeld om te discussiëren over OLED televisies; de techniek, voordelen, nadelen, instellingen, etc.

We hebben sinds kort ook een merkspecifiek topic voor LG: [LG OLED] Ervaringen & Discussie. Hier dus geen posts meer betreffende LG.

Als je op zoek bent naar de laatste aanbiedingen kun je een kijkje nemen in \[Prijs-discussie] OLED Televisies. Als je op zoek bent naar persoonlijk aankoopadvies, kun je een topic starten in Consumentenelektronica Aankoopadvies.