Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cardwizard
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 22:29
Klopt maar bij de xbox kun je niet uitzetten dat hij de aan/uit status niet mag bedienen , HDMI cec aan is ook apparatuur aan en uit als de xbox uit/ingeschakeld wordt ...

Fijn dat er voor iedereen een oplossing is toch

[ Voor 13% gewijzigd door Cardwizard op 06-12-2016 18:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malt007
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 13-10 13:05
Even een balletje opgooien:

Zijn er nog redenen om niet voor een 950v ipv een B6 te gaan? De 65" variant doet van beide ongeveer 3k op het moment en de grootste verschillen zijn geen dolby vision op de 960 en geen 3d op de B6. Echter de B6 is een instapmodel van 2016 en de 950 het topmodel van 2015. Hoe verhouden deze 2 modellen zich in de praktijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ViNOK16Bit
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 15-10 16:19
Malt007 schreef op woensdag 7 december 2016 @ 14:07:
Even een balletje opgooien:

Zijn er nog redenen om niet voor een 950v ipv een B6 te gaan? De 65" variant doet van beide ongeveer 3k op het moment en de grootste verschillen zijn geen dolby vision op de 960 en geen 3d op de B6. Echter de B6 is een instapmodel van 2016 en de 950 het topmodel van 2015. Hoe verhouden deze 2 modellen zich in de praktijk?
Ben je van plan af en toe een 3D film te kijken of is het gewoon nice to have?
Dolby Vision heb je alleen nog op Netflix en voegt in mijn ogen dan ook weinig toe op het moment. UHD Bluray is ook alleen HDR10.
De B6 gaat misschien iets beter om met details in schaduw (near blacks), maar als je goede content kijkt dan heb je daar op de EF950 ook geen last van.
De aluminium rand van de EF950 vind ik ook erg mooi. Ik ben bevooroordeeld want ik heb zelf een 55EF950V dus ik zou die doen :*)

Check ook even de EF950 tov de B6 naar de verschillen die voor jou belangrijk zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D_V
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 02:35

D_V

Hoe storend is de ABL (Automatic Backlight Limiter) in de praktijk eigenlijk? Op sommige fora wordt hier nogal over geklaagd. Komt dit vaak voor, dat een langdurende heldere scene plotseling gedimd wordt? Ik vroeg me af of dit iets is waar je je tijdens films of series aan gaat ergeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puck
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14-10 16:27
D_V schreef op woensdag 7 december 2016 @ 18:02:
Hoe storend is de ABL (Automatic Backlight Limiter) in de praktijk eigenlijk? Op sommige fora wordt hier nogal over geklaagd. Komt dit vaak voor, dat een langdurende heldere scene plotseling gedimd wordt? Ik vroeg me af of dit iets is waar je je tijdens films of series aan gaat ergeren.
Ik merkte het aan het begin soms (met name tijdens reclames enzo), omdat ik er op lette en omdat ik OLED light hoog had staan. Tegenwoordig heb ik OLED light al tijdje op maximaal 50, let ik er niet meer op en was ik al bijna vergeten dat ABL bestaat.

Arrived anxious, left bored

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ViNOK16Bit
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 15-10 16:19
Er zijn twee auto dimming processen actief:

ASBL: LG's OLED TVs dim when the average picture is similar after 60s.

ABL: LG's OLED TVs also dim when more than 60% of the picture is bright.

Dat eerste, ABSL, is vooral vervelend als je een OLED TV als monitor voor bijvoorbeeld je pc gebruikt en dit is ook uit te schakelen. Bij de EF950 in het servicemenu.

De tweede, ABL, valt niet echt op tenzij je er op let en je OLED light hoog hebt staan m.a.w. niet storend. Ik weet niet of en hoe dit uit te zetten is overigens.

Voor wat meer info kun je de verschillende fora af speuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D_V

D_V

Puck schreef op woensdag 7 december 2016 @ 18:09:
[...]

Ik merkte het aan het begin soms (met name tijdens reclames enzo), omdat ik er op lette en omdat ik OLED light hoog had staan. Tegenwoordig heb ik OLED light al tijdje op maximaal 50, let ik er niet meer op en was ik al bijna vergeten dat ABL bestaat.
Valt wel mee dus? Het hele ABL process doet me een beetje denken aan de energie spaarmodus op m'n plasma, die heb ik maar snel uitgezet, werd er knettergek van.
ViNOK16Bit schreef op woensdag 7 december 2016 @ 19:50:

De tweede, ABL, valt niet echt op tenzij je er op let en je OLED light hoog hebt staan m.a.w. niet storend. Ik weet niet of en hoe dit uit te zetten is overigens.
Ja, ik begreep dat de ABL niet uit te zetten valt, daarom was ik wel benieuwd of het "uberhaupt opvalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puck
D_V schreef op woensdag 7 december 2016 @ 20:11:
[...]

Valt wel mee dus? Het hele ABL process doet me een beetje denken aan de energie spaarmodus op m'n plasma, die heb ik maar snel uitgezet, werd er knettergek van.
Valt heel erg mee, mits je dus backlight lager instelt dat de standaard settings. Dat wil je ook, want anders doen grote witte vlakken, zelfs met ABL, pijn aan je ogen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cardwizard
Wel zonde dat bbc iPlayer app niet werkt , installeren lukt wel maar video afspelen niet ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LOTG
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 09-10 19:56
cardwizard schreef op donderdag 8 december 2016 @ 14:30:
Wel zonde dat bbc iPlayer app niet werkt , installeren lukt wel maar video afspelen niet ...
Heeft dat niet met regiogebonden rechten te maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cardwizard
Neem aan van wel (regio lock zal er wel opzitten) maar had goede hoop omdat Amazon Prime ook werkt

Hoop trouwens dat de Google Play movies app ook een update krijgt zodat deze ook 4K aan kan

[ Voor 33% gewijzigd door Cardwizard op 08-12-2016 14:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand die weet waarom OLED pas bij 55" begint?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steff85
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 16-10 12:02
Kenneliijk verwachten de fabrikanten dat kleinere modellen niet rendabel genoeg zullen zijn om zo'n kleinere telg eraan toe voegen.

PS: Hier staat bij post nummer 3 dat het minste afval overblijft bij deze formaten (efficientste productiegrootte)
https://www.avforums.com/...hing-46-or-below.2027325/

[ Voor 44% gewijzigd door steff85 op 08-12-2016 15:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cardwizard
Volgens mij ligt dat aan het feit dat ze anders te veel afval hebben . Panelen worden uit een groot paneel gesneden en met veel verschillende/afwijkende formaten blijft er dus te veel restafval over en aangezien dat niet echt goedkoop is ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeBaroN
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 22:15
<knip>

[ Voor 186% gewijzigd door DeBaroN op 08-12-2016 15:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eddy_BE
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 17-07 23:15
cardwizard schreef op donderdag 8 december 2016 @ 15:33:
Volgens mij ligt dat aan het feit dat ze anders te veel afval hebben . Panelen worden uit een groot paneel gesneden en met veel verschillende/afwijkende formaten blijft er dus te veel restafval over en aangezien dat niet echt goedkoop is ...
Je kan toch geen verschillende eind-formaten uit hetzelfde grote paneel halen? De DPI voor kleinere schermen is hoger dan voor de grotere. De 55" zou minder pixels hebben dan de 65".

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cardwizard
Nee uiteraard niet ... ik heb het niet goed omschreven .....

In order to be economical, TV size screens are made on large sheets, generally 220 x 250 cm, which are then cut into individual TVs. It turns out that the largest TV size those sheets can be cut into are 6 55" sets. This minimizes any waste on the sheets which is why 55" sets offer the best price per area.

Since OLED TVs are new and take some time to come down in price to match LCD, they are targeting OLED for the high end of the market. In general people who are willing to pay a premium for better quality are also going to want larger sizes. So in addition to 55", there are also 65" sets available. Eventually as the production cost decreases and volume increases they will move into more of the mid range of the market including smaller sizes but that will take some time.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lex_esco
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 13-11-2021
Ik heb dit jaar als omruil voor mijn defecte 950V een nieuwe E6 gekregen in Augustus.

Ik blij aangezien dit een nieuwer model betreft waar veel kinderziektes uit zijn.

Zie ik gvd toch een week geleden plotseling een vlek in het midden van mn scherm....

Sowieso die nachtscene in marco Polo season 1 episode 3 is een nachtmerrie voor de tv. Hij flikkert dan ook als een gekko. Maar bij later checken op grijspaginas is de vlek duidelijk zichtbaar.

Weer contact opgenomen met LG, mij benieuwd wat ze hier aan kunnen doen...

http://imgur.com/a/e8njG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cardwizard
Dat flikkeren had ik van de week in Suicide Squad ... verder nog niet tegen gekomen , enig idee hoe dat kan ?

Trouwens een vreemde vlek

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanPhilips
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 10-11-2024
Ik las gisteren dat Sony volgend jaar een oled gaat introduceren, een 55 en 65 inch. Panels komen van LG Display. Het opmerkelijke is dat de prijzen fors lager komen te liggen. 1999 dollar voor 55 inch en 2999 dollar voor de 65 inch.

[ Voor 4% gewijzigd door JanPhilips op 08-12-2016 23:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
JanPhilips schreef op donderdag 8 december 2016 @ 23:30:
Ik las gisteren dat Sony volgend jaar een oled gaat introduceren, een 55 en 65 inch. Panels komen van LG Display. Het opmerkelijke is dat de prijzen fors lager komen te liggen. 1999 dollar voor 55 inch en 2999 dollar voor de 65 inch.
Tel er de invoer en BTW bij en ze liggen ineens zo laag niet meer?

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puck
lex_esco schreef op donderdag 8 december 2016 @ 21:12:
Ik heb dit jaar als omruil voor mijn defecte 950V een nieuwe E6 gekregen in Augustus.

Ik blij aangezien dit een nieuwer model betreft waar veel kinderziektes uit zijn.

Zie ik gvd toch een week geleden plotseling een vlek in het midden van mn scherm....

Sowieso die nachtscene in marco Polo season 1 episode 3 is een nachtmerrie voor de tv. Hij flikkert dan ook als een gekko. Maar bij later checken op grijspaginas is de vlek duidelijk zichtbaar.

Weer contact opgenomen met LG, mij benieuwd wat ze hier aan kunnen doen...

http://imgur.com/a/e8njG
Hele vreemde vlek. Die zat er dus niet toen je de tv binnenkreeg? Valt het altijd op of alleen bij bepaalde kleur/grijsvlakken? En heb je cleaning cyclus uitgevoerd? Geen idee of dat helpt, want het lijkt vanaf hier zelfs een beetje op vocht in het scherm ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koning-Admiraal
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 02-08-2021

Koning-Admiraal

De commandant!

hardware-lover schreef op vrijdag 9 december 2016 @ 00:32:
[...]

Tel er de invoer en BTW bij en ze liggen ineens zo laag niet meer?
Meestal worden die prijzen een op een overgenomen in euro's.

Set your goals high, and don't stop till you get there.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lex_esco
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 13-11-2021
Puck schreef op vrijdag 9 december 2016 @ 08:44:
[...]

Hele vreemde vlek. Die zat er dus niet toen je de tv binnenkreeg? Valt het altijd op of alleen bij bepaalde kleur/grijsvlakken? En heb je cleaning cyclus uitgevoerd? Geen idee of dat helpt, want het lijkt vanaf hier zelfs een beetje op vocht in het scherm ofzo.
Ja dat dacht ik ook maar niemand maakt dat scherm schoon. Bij lichtere images is het nagenoeg niet visible, het is niet alsof je het een hele serie/film lang ziet. Maar als je het helemaal gezien hebt valt het constant op.

Heb het idee dat vochtschade er anders uit ziet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LOTG
Diederik-Jan schreef op vrijdag 9 december 2016 @ 09:17:
[...]

Meestal worden die prijzen een op een overgenomen in euro's.
Dat is al een tijdje niet meer zo, sinds de dollar koers zo veranders is zijn de prijzen hier vaker hoger.

En vergeet ook niet dat het paneel niet de enige kosten zijn in een TV. Je moet dat paneel ook nog aansturen en persoonlijk vind ik dat Sony daar faalt met hun vaak brakke TV software.

En het paneel moet ook nog ergens aanplakken, anders valt het om.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AgeOfPanic
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 16-10 13:13
ViNOK16Bit schreef op woensdag 7 december 2016 @ 16:13:
[...]

Ben je van plan af en toe een 3D film te kijken of is het gewoon nice to have?
Dolby Vision heb je alleen nog op Netflix en voegt in mijn ogen dan ook weinig toe op het moment. UHD Bluray is ook alleen HDR10.
De B6 gaat misschien iets beter om met details in schaduw (near blacks), maar als je goede content kijkt dan heb je daar op de EF950 ook geen last van.
De aluminium rand van de EF950 vind ik ook erg mooi. Ik ben bevooroordeeld want ik heb zelf een 55EF950V dus ik zou die doen :*)

Check ook even de EF950 tov de B6 naar de verschillen die voor jou belangrijk zijn.
Kleine correctie. Volgens mij kan UHD Bluray ook Dolby Vision bevatten, maar de standaard vereist in ieder geval HDR 10. Netflix en Amazon Prime ondersteunen beide. Weet ook niet hoe groot het verschil in de praktijk is, maar technisch gezien zou Dolby Vision superieur moeten zijn.
3D lijkt dan weer niet onderdeel uit te maken van UHD Bluray. Dat betekent dat 3D nu alleen door reguliere Bluray's wordt ondersteunt. Dan heb je dus weer het nadeel dat je alleen FullHD kunt kijken.
Ik vind het ook een lastige keuze. Denk dat beide erg mooie TV's zijn. Was de C6V maar niet gecurved.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LOTG
AgeOfPanic schreef op vrijdag 9 december 2016 @ 09:59:
[...]

Kleine correctie. Volgens mij kan UHD Bluray ook Dolby Vision bevatten, maar de standaard vereist in ieder geval HDR 10. Netflix en Amazon Prime ondersteunen beide. Weet ook niet hoe groot het verschil in de praktijk is, maar technisch gezien zou Dolby Vision superieur moeten zijn.
3D lijkt dan weer niet onderdeel uit te maken van UHD Bluray. Dat betekent dat 3D nu alleen door reguliere Bluray's wordt ondersteunt. Dan heb je dus weer het nadeel dat je alleen FullHD kunt kijken.
Ik vind het ook een lastige keuze. Denk dat beide erg mooie TV's zijn. Was de C6V maar niet gecurved.
Dat 3D niet ondersteunt word is niet zo heel vreemd, de bandbreedte is er gewoon niet gezien die BR normaal gezien over HDMI naar de TV gestuurt word.

En gezien fabrikanten 3D even links laten liggen zal het wel even duren voor dat er weer bij komt.

En ik denk ook dat de capaciteit van de BR discs wat omhoog moet om 3D erbij te stuffen, sommige films gebruiken namelijk al tripple layer discs.

En dan komt nog een ander probleem, de BR speler moet ook meer data gaan lezen per frame, dus die moet ook sneller/beter worden.

Het kan allemaal wel, maar dat vereist weer nieuwe specificaties en hardware.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yamaka
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 19:51
AgeOfPanic schreef op vrijdag 9 december 2016 @ 09:59:
[...] Ik vind het ook een lastige keuze. Denk dat beide erg mooie TV's zijn. Was de C6V maar niet gecurved.
Ik heb sinds kort de C6 65 inch, dus met de curve en ik zou niet anders willen. De curve is echt minimaal en staat heel luxe in de huiskamer. Filmkijken geeft nu een (klein) bioscoop gevoel. Ik ben blij dat de C6 niet plat is, je moet het gewoon ervaren. :*) Hier nog even een mooie vergelijking: http://www.displayspecifications.com/en/comparison/a9a3581

[ Voor 9% gewijzigd door Yamaka op 09-12-2016 10:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yamaka
LG has released an HDR Game Mode with reduced Input Lag

https://www.change.org/p/..._campaign=petition_update

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevinman
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 15-10 00:41
Ik heb juist ook een mailtje gekregen van change.org. Nooit zo blij geweest bij het ontvangen van een email. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cardwizard
Dat is toch geen nieuwe update ?? Was er toch al

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sjah
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 22:13
Is er al iets gelekt over de Pana en Sony oleds die volgend jaar komen? Ben vooral benieuwd naar inch-maat, want wat er nu te krijgen is vind ik gewoon te groot, maar iets van 47 inch is anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 23:45
Sjah schreef op vrijdag 9 december 2016 @ 17:15:
Is er al iets gelekt over de Pana en Sony oleds die volgend jaar komen? Ben vooral benieuwd naar inch-maat, want wat er nu te krijgen is vind ik gewoon te groot, maar iets van 47 inch is anders.
De Sony's worden ook 55" & 65" modellen. Of in ieder geval heeft dat zo in het Tweakers artikel gestaan. En zolang de panelen allemaal van LG af komen lijkt het mij ook dat het bij dezelfde maten blijft. Als LG andere maten moet gaan fabriceren kunnen ze deze natuurlijk net zo goed ook zelf gaan gebruiken, als ze de lijnen toch al moeten aanpassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 22:13
Ok, dus LG blijft de fabrikant in feite....?

Maar goed deze vraag was niet zozeer of de fabrikanten die ik noemde een kleinere maat leveren gaan, maar of er uberhaupt eens gekeken gaat worden door wie dan ook (zal me zorg zijn) of er geen markt is voor kleiner, want die is er. Ik verzet me tegen de race naar groter/grootst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yellowneck
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Yellowneck

Dure hobby....:\

Sjah schreef op vrijdag 9 december 2016 @ 17:42:
Ok, dus LG blijft de fabrikant in feite....?

Maar goed deze vraag was niet zozeer of de fabrikanten die ik noemde een kleinere maat leveren gaan, maar of er uberhaupt eens gekeken gaat worden door wie dan ook (zal me zorg zijn) of er geen markt is voor kleiner, want die is er. Ik verzet me tegen de race naar groter/grootst.
Als ik het mij goed herinner meen ik dat LG ooit heeft gezegd dat kleinere formaten (<55 inch) niet rendabel is om te produceren (te hoge kosten). Met andere woorden, die markt is er waarschijnlijk niet, althans niet groot genoeg om de hogere kosten te rechtvaardigen en dus niet winstgevend \ commercieel genoeg.

Fotogear: Canon EOS RP | Canon 400D + BG-E3 | RF 24-105mm F4.0L | 50mm F1.8 | 17-40mm F4.0L | 70-200mm F4.0L | 100mm F2.8L Macro | 430EX II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanPhilips
Ik denk zelf dat Sony een betere processing techniek zal hebben dan LG.

LG heeft wel het patent op deze panelen maar hun software is toch inferieur aan dat van Sony als je gaat kijken naar beeldverwerking.

Als ze de software goed af kunnen stemmen van deze oled zal dat een verschil kunnen gaan maken met de totale beeldkwaliteit met LG.

Even afwachten dan maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fonsmeister
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 13-04-2024

fonsmeister

The Fonz

Die processing technieken zijn toch standaard het eerste wat men uitzet bij tv's, of is dat niet meer zo?

PSN: fonsmeister

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op dit moment zullen de upscalers nog gebruikt worden. Althans tot 4k bronmateriaal gemeengoed is. Ik denk dat vooral het verschil in besturingssysteem het verschil zal maken. Voor tv's met android tv zullen meer opties zijn denk ik.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bever!
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 16-10 06:43

Bever!

3

JanPhilips schreef op donderdag 8 december 2016 @ 23:30:
Lg wordt nog goedkoper komend jaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanPhilips
Laten we het hopen !

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik heb een volwaardige 5.1 set staan maar zou ik de speaker van de e6 kunnen gebruiken voor wat extra ondersteuning? Of krijg ik dan problemen met sound lag? Set up is dat alles naar mijn receiver gaat en dan pas naar de tv via HDMI.

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rajackar
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15-10 00:07

rajackar

Blood Minister

Nu maar hopen op een update voor de B6. Is daar eigenlijk iets over toegezegd?

Shrouded by night, but with steady stride. Colored by blood, but always clear of mind. - AMD 9800X3D - Asus RTX 5090 Astral - PS5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanPhilips
fonsmeister schreef op zaterdag 10 december 2016 @ 00:17:
Die processing technieken zijn toch standaard het eerste wat men uitzet bij tv's, of is dat niet meer zo?
Ik bedoel de normale aansturing , zonder alle poespas(beeldverbeteraars ) aan te zetten.

Aansturing zoals motion flow,near black performance,details in felle HDR scenes...etc

En natuurlijke lage gamelag waar Sony om bekend staat. ;)

[ Voor 20% gewijzigd door JanPhilips op 10-12-2016 16:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VCDfan
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 12-10 11:02
JanPhilips schreef op zaterdag 10 december 2016 @ 15:57:
[...]

Ik bedoel de normale aansturing , zonder alle poespas(beeldverbeteraars ) aan te zetten.

Aansturing zoals motion flow,near black performance,details in felle HDR scenes...etc

Daar wil ik weleens wat meer over lezen. Graag een linkje naar wat bronnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanPhilips
VCDfan schreef op zaterdag 10 december 2016 @ 16:29:
[...]

Daar wil ik weleens wat meer over lezen. Graag een linkje naar wat bronnen.
De game lag betreft wel full HD specificaties:

http://www.hdtvtest.co.uk/news/input-lag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanPhilips
Verder is motion goed op de Sony..hoop dat ze de oled hiermee opkrikken .

http://www.rtings.com/tv/reviews/sony/x930d

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanPhilips
only produced the inkiest blacks without crushing shadow detail, but also manifested the least blooming/ haloing. HDR output on the Bravia ZD9 also appeared remarkably free of posterisation (unless it’s in the source), something that cannot be said of Samsung’s 2016 KS lineup.

http://www.hdtvtest.co.uk/news/kd65zd9-201610164372.htm

Hoop dat Sony in de nieuwe oled al haar expertise kan bundelen om oled naar een hoger niveau te tillen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Die Sony tv heeft dan wel super beeld maar ook een behoorlijke input lag. Dacht dat iemand hier riep dat Sony daar zo goed in was?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fonsmeister
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 13-04-2024

fonsmeister

The Fonz

JanPhilips schreef op zaterdag 10 december 2016 @ 15:57:
[...]

Ah ok, ben benieuwd dan ja! Ben ook van plan om in het voorjaar een Oled aan te schaffen, extra concurrentie en meer keus is alleen maar goed wat dat betreft :)

PSN: fonsmeister

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amaze86
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 20:46
Phusebox schreef op zaterdag 10 december 2016 @ 18:48:
Die Sony tv heeft dan wel super beeld maar ook een behoorlijke input lag. Dacht dat iemand hier riep dat Sony daar zo goed in was?
Yep, sony inputlag met 4k lijkt niet samen te gaan. Want hun full hd tv waren altijd rond 18-20ms.

It's Tricky to rock a rhyme, to rock a rhyme that's right on time, It's Tricky... Tricky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apis29
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
Amaze86 schreef op zaterdag 10 december 2016 @ 22:48:
[...]

Yep, sony inputlag met 4k lijkt niet samen te gaan. Want hun full hd tv waren altijd rond 18-20ms.
Sinds Android TV is het in de 30ms, ook de FHD modellen (allemaal vrijwel dezelfde input lag).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koning-Admiraal

Koning-Admiraal

De commandant!

Wat gewoon goed is in 4k met HDR.

[ Voor 26% gewijzigd door Koning-Admiraal op 11-12-2016 00:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amaze86
Goed voor niet gamers ja (console)

It's Tricky to rock a rhyme, to rock a rhyme that's right on time, It's Tricky... Tricky

Acties:
  • 0 Henk 'm!
De Zd9 zit op 45ms.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koning-Admiraal

Koning-Admiraal

De commandant!

Amaze86 schreef op zondag 11 december 2016 @ 10:03:
[...]

Goed voor niet gamers ja (console)
Onzin, 33 ms in 4K met HDR aan op een console is gewoon goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koning-Admiraal

Koning-Admiraal

De commandant!

De XD80 en lager zitten rond de 33ms.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Diederik-Jan schreef op zondag 11 december 2016 @ 11:14:
[...]

De XD80 en lager zitten rond de 33ms.
Maar die zijn weer niet zo goed als een OLED tv qua HDR etc.

Mijn huidige tv zit ook rond de 35ms en dat is eigenlijk al teveel merk ik zelf. Heb ook een andere tv die op 20ms zit en het verschil Is net voldoende om merkbaar te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amaze86
Diederik-Jan schreef op zondag 11 december 2016 @ 11:13:
[...]

Onzin, 33 ms in 4K met HDR aan op een console is gewoon goed.
Aha voor jouw mischien, ikzelf merk het verschil.

Hoop op sony oled volgend jaar 20-25 ms.

[ Voor 8% gewijzigd door Amaze86 op 11-12-2016 11:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Kom er net achter dat de huidige generatie OLEDs ook niet op mijn tv beugel past... Pff geen zin nog weer eens 250 euro of meer daar aan uit te geven.

Volgens de doos zou deze tot 55 inch gaan en daarom heb ik die gekocht, groter pas hier ook niet. Maar nu zegt de site van vogels dat hij niet geschikt Is. Thin 245 overigens.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• eliemgames
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 08-03 13:10
rajackar schreef op zaterdag 10 december 2016 @ 15:06:
[...]

Nu maar hopen op een update voor de B6. Is daar eigenlijk iets over toegezegd?
https://twitter.com/LGUS/status/807670260216295424

HDR game mode voor de B6 modellen bevestigd

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Gisteren om 12:00 uur stond DHL voor de deur met een LG 65B6. Komend van een LG 60PK950 plasma ben ik tot nu toe erg tevreden. Ik heb vast wat basis instellingen aan het beeld aangepast, want de standaard settings zijn (zoals eigenlijk bij elk nieuw toestel) drama, maar van de week zal ik er eens serieus naar gaan kijken. 0.000 nits blijft sowieso iets specials. Vanavond ga ik eens kijken of of ik in de Iron Banner van Destiny nog even lekker meekom als op de plasma.

Mochten mensen vragen hebben over deze TV dan wil ik uiteraard kijken wat ik kan beantwoorden voor jullie.

Don't feel bad for the suicidal cat. | Denon AVC-X4800H - JBL 4309 - Arendal 1723 S1 - LG 77G2 - LG 65B6 - Sony PS5 - Nintendo Switch 1 & 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D_V

D_V

Major_ton schreef op zondag 11 december 2016 @ 13:57:
Gisteren om 12:00 uur stond DHL voor de deur met een LG 65B6. Komend van een LG 60PK950 plasma ben ik tot nu toe erg tevreden. Ik heb vast wat basis instellingen aan het beeld aangepast, want de standaard settings zijn (zoals eigenlijk bij elk nieuw toestel) drama, maar van de week zal ik er eens serieus naar gaan kijken. 0.000 nits blijft sowieso iets specials. Vanavond ga ik eens kijken of of ik in de Iron Banner van Destiny nog even lekker meekom als op de plasma.

Mochten mensen vragen hebben over deze TV dan wil ik uiteraard kijken wat ik kan beantwoorden voor jullie.
Leuk! Ben benieuwd naar je ervaring in vergelijking met je vorige tv. Ik ga van ongeveer hetzelfde type toestel (LG 60PK250) naar een oled. Ik vind de LG plasma's echt fantastisch voor films en series qua beeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koning-Admiraal

Koning-Admiraal

De commandant!

Zullen er ook OLED tv's komen zonder ABL? Dat vond ik het enige jammer aan een plasma. Dat het niet vel wit kon worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PlanR
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 11-10 01:25
Major_ton schreef op zondag 11 december 2016 @ 13:57:

Ik ben ook érg benieuwd naar je ervaringen, zou ik mogen vragen welke basisinstellingen je verandert hebt? Out of the box ziet het er al prima uit lijkt mij? Ik krijg komende week de 55B6 binnen. Heb er zin in!

Hodlen is hopen. Traden is geld verdienen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Moet mezelf dwingen geen 2016 model te kopen. Weet dat ik spijt ga krijgen vanwege de trage soc in de B serie en anders de onnodige speaker in de E serie.

Maar november 2017 Is nog ver weg...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joco
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 19:17
Phusebox schreef op zondag 11 december 2016 @ 18:09:
Moet mezelf dwingen geen 2016 model te kopen. Weet dat ik spijt ga krijgen vanwege de trage soc in de B serie
Ik heb de B6 en hoe moet ik zien dat het een trage soc is?
ik vind alles vrij vloeiend gaan in de apps, tja de eerste keer guide of iets anders is wat trager maar dat is meer het laden van data. Daarna is er prima mee te werken

Wat het eindelijke effect is van deze MediaTek soc is afwachten, kwa updates en kwa andere support dingen zoals beeld kwaliteit (hdr enzo) en input lag

Geen idee hoeveel invloed de soc heeft op zeg maar de beeld bewerking/kwaliteit en het afspelen van content

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rajackar

rajackar

Blood Minister

Ik merk in apps ook niets van traagheid op mijn 56b6. Ben wel blij dat de b6 ook de HDR game mode krijgt.

Shrouded by night, but with steady stride. Colored by blood, but always clear of mind. - AMD 9800X3D - Asus RTX 5090 Astral - PS5

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dingen als judder bij panning shots zouden te wijten zijn aan de soc aangezien de C en hoger serie er geen last van heeft.

Heb nu een LG die destijds ook niet het topmodel was qua soc en dat ding is zo traag. Die fout wil ik niet nog een keer maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puck
Phusebox schreef op zondag 11 december 2016 @ 18:31:
Dingen als judder bij panning shots zouden te wijten zijn aan de soc aangezien de C en hoger serie er geen last van heeft.

Heb nu een LG die destijds ook niet het topmodel was qua soc en dat ding is zo traag. Die fout wil ik niet nog een keer maken.
Geen last van judder hier (sinds de .50 firmware).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AgeOfPanic
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 16-10 13:13
Ik kan me voorstellen dat een lagere SOC judder geeft als de refresh rate van de tv niet overeenkomt met het bronmateriaal ( bijvoorbeeld 24 Hz materiaal afspelen op 60 Hz). De tv moet dan interpoleren.
Als je gewoon zorgt dat de tv overeenkomt met het bronmateriaal, dan moet het volgens mij soepel zijn.
Ander punt kan zijn om bijvoorbeeld voetbal op TV te kijken. Daar wordt vaak ook redelijk wat gevraagd van de SOC. Gelukkig doe ik dat nauwelijks en Discovery etc moet de tv vast kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D_V

D_V

Phusebox schreef op zondag 11 december 2016 @ 18:31:
Ik dacht dat de complete lijn er last van had? Althans, de B6 inderdaad nog wat erger dan de duurdere modellen, volgens deze testresultaten:

D_V in "OLED televisies"

Acties:
  • 0 Henk 'm!
De B serie ook als de refresh rate de input matched.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rajackar

rajackar

Blood Minister

Ik heb een B6 maar helemaal geen last van judder. Ik heb wat geëxperimenteerd met de settings en de user opties met bijna de laagste settings lost alle judder op. Sowieso was er alleen judder mij 24 fps materiaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MillanO
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 24-07-2022
Zijn er nu echt geen minpunten meer met OLED als je bijvoorbeeld een voetbal wedstrijd gaat kijken? Geen banding meer, ook niet een klein beetje? Ik heb nu een Sony 65x9005b van 2 jaar geleden maar wil waarschijnlijk een LG Oled tv gaan halen. Ik kijk vaak voetbal en banding op het scherm bij het pannen blijft me storen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo,

Ik ben zeer geïnteresseerd in de LG55UH850V.

Nu is mijn vraag;

Waar kan ik hem t goedkoopst krijgen of er bij een bepaalde bedrijf nog te onderhandelen valt voor de prijs?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmet
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 15-10 11:57
Verwijderd schreef op zondag 11 december 2016 @ 21:13:
Hallo,

Ik ben zeer geïnteresseerd in de LG55UH850V.

Nu is mijn vraag;

Waar kan ik hem t goedkoopst krijgen of er bij een bepaalde bedrijf nog te onderhandelen valt voor de prijs?
Daar is al een topic voor :) :

https://gathering.tweaker.../list_messages/1711399/39

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BliXem
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 15-10 16:31
MillanO schreef op zondag 11 december 2016 @ 20:36:
Zijn er nu echt geen minpunten meer met OLED als je bijvoorbeeld een voetbal wedstrijd gaat kijken? Geen banding meer, ook niet een klein beetje? Ik heb nu een Sony 65x9005b van 2 jaar geleden maar wil waarschijnlijk een LG Oled tv gaan halen. Ik kijk vaak voetbal en banding op het scherm bij het pannen blijft me storen.
Ik heb een paar Samsung TV's gehad, ook die van Sony, allemaal banding. En met deze OLED none! Kopen dus! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adlermann
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 22:54
Diederik-Jan schreef op zondag 11 december 2016 @ 17:35:
Zullen er ook OLED tv's komen zonder ABL? Dat vond ik het enige jammer aan een plasma. Dat het niet vel wit kon worden.
Mijn gok zegt van niet, maar bij oled is het veel minder agressief en valt het eigenlijk niet op. In mijn ervaring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cowboy_Henk
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 13-10 22:26
Weet iemand of de ef950v of ef9500 zoals het in usa wordt genoemd ook een hdr game mode gaat krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rajackar

rajackar

Blood Minister

Diederik-Jan schreef op zondag 11 december 2016 @ 17:35:
Ik zou je vooral aanraden je hier niet blind op te staren (pun intended ;) ). Het scherm van mijn b6 wordt al zo fel in lichte scenes dat het bijna pijn doet aan je ogen en heb al meermalen het verzoek gehad van vrienden of het allemaal wat minder fel kon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LOTG
rajackar schreef op maandag 12 december 2016 @ 00:20:
[...]

Ik zou je vooral aanraden je hier niet blind op te staren (pun intended ;) ). Het scherm van mijn b6 wordt al zo fel in lichte scenes dat het bijna pijn doet aan je ogen en heb al meermalen het verzoek gehad van vrienden of het allemaal wat minder fel kon.
Ik heb de OLED Light ook gehalveerd, veel rustiger beeld in felle scenes.

En wat betreft een trage SOC in de B serie, ik kan het niet beamen. Tot nu toe nergens last van gehad, zowel met bluray, consoles en apps als Netflix, Youtube en de video app waarmee ik van allerlei materiaal via USB heb afgespeeld inclusief 4K HDR demo materiaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhilipsFan
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 16-10 15:12
LOTG schreef op maandag 12 december 2016 @ 09:01:
[...]

Ik heb de OLED Light ook gehalveerd, veel rustiger beeld in felle scenes.

En wat betreft een trage SOC in de B serie, ik kan het niet beamen. Tot nu toe nergens last van gehad, zowel met bluray, consoles en apps als Netflix, Youtube en de video app waarmee ik van allerlei materiaal via USB heb afgespeeld inclusief 4K HDR demo materiaal.
Dus je hebt geen last van judder, ook niet bij snelle pans bij een voetbalwedstrijd etc?

Ik twijfel echt heel erg tussen de 65B6V en 65E6V. Ik wil liever niet het instapmodel kopen, maar in de winkel zag het beeld van de B6V er net zo mooi uit als van de E6V. Ook vind ik het jammer dat ik dan geen 3D meer heb. Het lijkt een dood spoor, in de winkel konden ze me al niet eens meer een demo laten zien (ik mocht wel terugkomen met m'n eigen mediaplayer) en ik verwacht dat er steeds minder content met 3D gaat uitkomen. Maar toch, ik vind het wel jammer om het te missen.

Echter de E6V heeft zo'n lelijke soundbar en dat is zo'n afknapper. Ik heb een prachtig 5.1 systeem met discrete speakers dus die soundbar gaat nooit gebruikt worden. En m'n interieur is vrij strak ingericht dus ik ben bang dat ik me eraan ga ergeren. De B6V is veel strakker qua uiterlijk. En natuurlijk is de E6V nog weer 700 euro duurder terwijl ik de B6V al behoorlijk aan de prijs vind. Keuzes, keuzes...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LOTG
PhilipsFan schreef op maandag 12 december 2016 @ 15:43:
[...]

Dus je hebt geen last van judder, ook niet bij snelle pans bij een voetbalwedstrijd etc?
Gezien ik geen voetbal kijk kan ik daar niet over oordelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D_V

D_V

He he, ik zit met precies hetzelfde, ik wil wel graag 3D, maar mij maakt de curve niet zoveel uit, dus ik zou dan zelf waarschijnlijk voor de C6 gaan. Die heeft ook geen soundbar. Al is de E6 wel erg mooi qua verwerking van het panel.

Ik wacht nog even tot na de CES, denk dat de prijzen dan nog wat gaan zakken. Al weet je het maar nooit. Misschien vallen de nieuwe modellen wel tegen, of hebben ze helemaal geen 3D optie meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rajackar

rajackar

Blood Minister

Ik kreeg net BTW op mijn B6 de .65 update binnen die de problemen met hdcp 2.2 op de ps4 verhelpt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puck
rajackar schreef op maandag 12 december 2016 @ 17:30:
Ik kreeg net BTW op mijn B6 de .65 update binnen die de problemen met hdcp 2.2 op de ps4 verhelpt.
Gek dat jij die nu pas krijgt. Ik heb deze al 2 weken (zonder van regio te wisselen, gewoon NL).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rajackar

rajackar

Blood Minister

Puck schreef op maandag 12 december 2016 @ 17:36:
[...]

Gek dat jij die nu pas krijgt. Ik heb deze al 2 weken (zonder van regio te wisselen, gewoon NL).
Hmm dat is idd gek. Ik hoop dat die volgende update met de hdr game mode een beetje op schiet. Ik las op reddit trouwens dat de .65 ook al een lagere input lag zou geven. Ik kan daar alleen verder niets over vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koning-Admiraal

Koning-Admiraal

De commandant!

rajackar schreef op maandag 12 december 2016 @ 00:20:
[...]

Het gaat mij dan ook niet om de felheid van het scherm maar meer dat wit ook echt wit is inplaats dat het gedimd is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puck
Diederik-Jan schreef op maandag 12 december 2016 @ 18:13:
[...]
Het gaat mij dan ook niet om de felheid van het scherm maar meer dat wit ook echt wit is inplaats dat het gedimd is.
Dat is precies wat ABL doet: het past de backlight aan, het past niet de kleuren aan. Minder fel wit is nog steeds wit. Nogmaals: mij valt het niet meer op, alleen als ik backlight op 70+ is ABL goed zichtbaar, maar dat is sowieso veel te fel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yamaka
PhilipsFan schreef op maandag 12 december 2016 @ 15:43:
[...]

En natuurlijk is de E6V nog weer 700 euro duurder terwijl ik de B6V al behoorlijk aan de prijs vind. Keuzes, keuzes...
Zou voor de C6 kiezen, betere specificaties en staat zeer luxe in de woonkamer. Ik zou er geen platte voor willen! In de winkel ziet het er misschien raar uit, maar thuis is een ander verhaal, geloof me. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Yamaka schreef op maandag 12 december 2016 @ 18:37:
[...]

Zou voor de C6 kiezen, betere specificaties en staat zeer luxe in de woonkamer. Ik zou er geen platte voor willen! In de winkel ziet het er misschien raar uit, maar thuis is een ander verhaal, geloof me. 8)
Is toch zeer persoonlijk. Curved voegt werkelijk niks toe en zeker als je hem op hangt vind ik het vrij lelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yamaka
Phusebox schreef op maandag 12 december 2016 @ 18:39:
[...]

Is toch zeer persoonlijk. Curved voegt werkelijk niks toe en zeker als je hem op hangt vind ik het vrij lelijk.
Daarom heb ik hem ook niet opgehangen en is inderdaad heel persoonlijk. De C6 staat op een mediameubel en er is geen draadje zichtbaar, ook ik houd van strak. http://www.imagebam.com/image/b11862519985770
De curve op zich valt geeneens op, zeker het kijken naar dit beeld wordt prettig ervaren. De 3D is uniek op dit scherm!

[ Voor 4% gewijzigd door Yamaka op 12-12-2016 19:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Cowboy_Henk schreef op maandag 12 december 2016 @ 00:06:
Weet iemand of de ef950v of ef9500 zoals het in usa wordt genoemd ook een hdr game mode gaat krijgen?
Ik weet het niet, maar het lijkt mij van niet. De ef950v heeft aleen maar HDR aan of uit. Bij een kennis heb ik op de B6 gezien dat er 3 HDR modes zijn als HDR aan is. Daar kunnen ze een HDR mode aan toevoegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
Yamaka schreef op maandag 12 december 2016 @ 18:48:
[...]
Daarom heb ik hem ook niet opgehangen en is inderdaad heel persoonlijk. De C6 staat op een mediameubel en er is geen draadje zichtbaar, ook ik houd van strak. http://www.imagebam.com/image/b11862519985770
De curve op zich valt geeneens op, zeker het kijken naar dit beeld wordt prettig ervaren. De 3D is uniek op dit scherm!
Ha! Linksonder, draadje zichtbaar :+

Maar jij laat alle bekabeling de muur in verdwijnen of gaat via het kastje links aan de achterzijde naar onderen?

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Yamaka schreef op maandag 12 december 2016 @ 18:48:
[...]

Nee ik vind dat toch echt niet mooi, sorry, smaken verschillen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yamaka
Phusebox schreef op maandag 12 december 2016 @ 19:53:
[...]
Nee ik vind dat toch echt niet mooi, sorry, smaken verschillen..
Je hebt helemaal gelijk! De foto (scheef genomen en te dichtbij) geeft geen werkelijkheid, winkel ook niet. Was vandaag in de makro en zag curves hangend t.o.v vlakke schermen en het was geen gezicht. Een vooroordeel is dan gauw gemaakt. Lees wat C6 bezitters ervaren: https://www.avforums.com/...on-thread-part-2.2063788/
Blijft persoonlijk, dat ben ik met je eens ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Ach ja, ik droom ook nog maar wat verder hier. Mijn vrouw gaat toch nooit akkoord met een nieuwe tv.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ago
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 20-01 18:58

ago

Phusebox schreef op maandag 12 december 2016 @ 20:16:
Ach ja, ik droom ook nog maar wat verder hier. Mijn vrouw gaat toch nooit akkoord met een nieuwe tv.
Mancave! 🤗

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Dan moet ik ook nog op zoek naar een ander huis ;)

Pagina: 1 ... 35 ... 112 Laatste

Let op:
Dit topic is bedoeld om te discussiëren over OLED televisies; de techniek, voordelen, nadelen, instellingen, etc.

We hebben sinds kort ook een merkspecifiek topic voor LG: [LG OLED] Ervaringen & Discussie. Hier dus geen posts meer betreffende LG.

Als je op zoek bent naar de laatste aanbiedingen kun je een kijkje nemen in \[Prijs-discussie] OLED Televisies. Als je op zoek bent naar persoonlijk aankoopadvies, kun je een topic starten in Consumentenelektronica Aankoopadvies.