Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ViNOK16Bit
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 15-10 16:19
sleeg0231 schreef op vrijdag 2 december 2016 @ 09:47:
Weet iemand of je het upscalen naar 4K op de B6 uitgezet kan worden.
Ik wik dit laten doen door de OPPO 203.
Je hoeft dat niet uit te zetten. Zoals LOTG al aangeeft zorgt de OPPO ervoor dat er een 4k signaal wordt uitgestuurd naar de TV, zodat de TV geen upscaling meer doet. Wanneer er een 1080p signaal wordt gevoerd dan zal de TV gaan upscalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chuck norit
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 30-11-2021

Ik heb de LG 55EG910V en op de slaapkamer heb ik ook een LG (kleintje van 350 euro)
Ik heb een externe harde schijf aan de tv hangen met mkv bestanden.
Alles wat TrueHD 7.1 is, speelt de 910v niet af. "Formaat wordt niet ondersteund"
DTS MA 7.1 is geen probleem.
Iemand hier ook problemen mee? Misschien een oplossing?
Het rare is, dat die kleine LG op de slaapkamer deze bestanden (mkv) wel gewoon afspeelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dimens
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 07-01-2024
chuck norit schreef op vrijdag 2 december 2016 @ 11:39:

Ik heb de LG 55EG910V en op de slaapkamer heb ik ook een LG (kleintje van 350 euro)
Ik heb een externe harde schijf aan de tv hangen met mkv bestanden.
Alles wat TrueHD 7.1 is, speelt de 910v niet af. "Formaat wordt niet ondersteund"
DTS MA 7.1 is geen probleem.
Iemand hier ook problemen mee? Misschien een oplossing?
Het rare is, dat die kleine LG op de slaapkamer deze bestanden (mkv) wel gewoon afspeelt.
Zowel Dolby TrueHD als DTS-HD MA worden dan ook niet door de televisie ondersteund. Een vrij logische keus als je bedenkt dat het toestel niet de kwaliteiten heeft om het verschil hoorbaar te maken als ook niet de mogelijkheid heeft om de data naar een extern apparaat te sturen daar zowel Toslink als HDMI-ARC de specificaties van beide codecs niet toelaat.

Dat bestanden met DTS-HD MA zich wel laten afspelen en Dolby TrueHD niet, heeft te maken met het feit dat DTS-HD MA uit twee streams bestaat waarvan een core stream met de DTS-codec als ook een stream met alle additionele informatie. Zonder ondersteuning voor DTS-HD MA, wordt slechts de DTS core stream afgespeeld. Dit geeft een goede backwards compatibility voor spelers zonder ondersteuning voor DTS-HD MA.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chuck norit
Dimens schreef op vrijdag 2 december 2016 @ 12:08:
[...]

Zowel Dolby TrueHD als DTS-HD MA worden dan ook niet door de televisie ondersteund. Een vrij logische keus als je bedenkt dat het toestel niet de kwaliteiten heeft om het verschil hoorbaar te maken als ook niet de mogelijkheid heeft om de data naar een extern apparaat te sturen daar zowel Toslink als HDMI-ARC de specificaties van beide codecs niet toelaat.

Dat bestanden met DTS-HD MA zich wel laten afspelen en Dolby TrueHD niet, heeft te maken met het feit dat DTS-HD MA uit twee streams bestaat waarvan een core stream met de DTS-codec als ook een stream met alle additionele informatie. Zonder ondersteuning voor DTS-HD MA, wordt slechts de DTS core stream afgespeeld. Dit geeft een goede backwards compatibility voor spelers zonder ondersteuning voor DTS-HD MA.
Ok, thanks. Toch raar dat die LG op de slaapkamer van 350 piek dit wel afspeelt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cardwizard
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 18:02
Oplossing is dus simpel .......... kijken op de slaapkamer :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sleeg0231
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 07-11-2022
ViNOK16Bit schreef op vrijdag 2 december 2016 @ 11:09:
[...]

Je hoeft dat niet uit te zetten. Zoals LOTG al aangeeft zorgt de OPPO ervoor dat er een 4k signaal wordt uitgestuurd naar de TV, zodat de TV geen upscaling meer doet. Wanneer er een 1080p signaal wordt gevoerd dan zal de TV gaan upscalen.
Bedankt, duidelijk

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yamaka
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 14-10 17:27
Avatar 3D op de C6 65inch is werkelijk schitterend! De ondertiteling is al grappig, komt al een heel stuk de kamer in. Ben tevreden met de C6 en heb een hoop kennis en voordeel gedaan uit dit forum!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D_V
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 18:01

D_V

Leuk om te horen. :)

Er zijn hier(in dit topic) nogal wat mensen die de afgelopen 2 weken een oled gekocht hebben, wat is tot nu toe jullie ervaring?

En dan ook in vergelijking met jullie vorige tv?

Ik ga zelf van een 60" plasma naar oled. Ben ook wel benieuwd hoe voetbal (sport) b.v. eruit ziet. Dat wordt hier in huis toch het meest gekeken na films en series.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cardwizard
De ervaring tot nu toe .... de beste tv die ik ooit heb gehad .... is echt de eerste tv waar ik geen grote kritiekpunten op heb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puck
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14-10 16:27
Mijn enige minpunt is dat de het beeld zo goed is, dat je (vooral bij lagere resolutie source materiaal) alle slechte kwaliteit ziet: inclusief compressie artefacts en ruis in donkere beelden. Ik ben sinds deze TV een stuk kieskeuriger geworden qua source materiaal :) Dit is natuurlijk juist geen minpunt van de TV ;)

EDIT: Ik merk hierdoor vaak het "dancing pixel" effect op. Vraag me nu af of ik dit met instellingen kan verbeteren. Iemand die dit ook opvalt of ligt dit echt aan de source?

[ Voor 30% gewijzigd door Puck op 02-12-2016 18:16 ]

Arrived anxious, left bored

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• karine1
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 16:19
Heb ook al gemerkt dat sommige uitzendingen er niet zo goed uitzien als wanneer je bv een blue-ray bekijkt.
Weet er iemand of je bij de 910V de automatische verbeteraars kan uitzetten ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwdtje
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 13-10 16:43
Ik heb hem sinds afgelopen woensdag in huis, geweldige tv. Gisteren een 1080p aflevering van Planet Earth II gekeken en het zag er zo geweldig uit, de vrouw was ook meteen om.

De kleuren spatten van je scherm, geweldig scherp en de zwartwaardes zijn top! Ook erg blij met de kijkhoeken, daar ergerde ik mij altijd zo erg aan bij de LCD en daarnaast geen last van phosphor training van mijn oude panasonic plasma.

Enige nadeel? Ik moet een Ultra HD blu ray speler :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bever!
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 06:43

Bever!

3

kwdtje schreef op vrijdag 2 december 2016 @ 18:33:
Ik heb hem sinds afgelopen woensdag in huis, geweldige tv. Gisteren een 1080p aflevering van Planet Earth II gekeken en het zag er zo geweldig uit, de vrouw was ook meteen om.

De kleuren spatten van je scherm, geweldig scherp en de zwartwaardes zijn top! Ook erg blij met de kijkhoeken, daar ergerde ik mij altijd zo erg aan bij de LCD en daarnaast geen last van phosphor training van mijn oude panasonic plasma.

Ik vind de 4k bluray ervaring erg underwhelming op het moment... ligt aan de schijfjes die nu gemasterd zijn in 2k dus heeft nog tijd nodig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ambition88
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 03:46
kwdtje schreef op vrijdag 2 december 2016 @ 18:33:

Over welke heb je het nu?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chuck norit
karine1 schreef op vrijdag 2 december 2016 @ 18:30:
Heb ook al gemerkt dat sommige uitzendingen er niet zo goed uitzien als wanneer je bv een blue-ray bekijkt.
Weet er iemand of je bij de 910V de automatische verbeteraars kan uitzetten ?
TV is superstrak hier hoor (ziggo) veel beter dan mijn vorige tv.

Ja je kunt alles uitzetten. Expert modus bijvoorbeeld (nog meer opties)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ViNOK16Bit
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 15-10 16:19
Puck schreef op vrijdag 2 december 2016 @ 17:56:

EDIT: Ik merk hierdoor vaak het "dancing pixel" effect op. Vraag me nu af of ik dit met instellingen kan verbeteren. Iemand die dit ook opvalt of ligt dit echt aan de source?
Dit heeft echt met de source te maken. Goed gerenderde blu-ray wil je eigenlijk minimaal hebben op een OLED. Helaas zijn er ook blu-ray films waarbij vooral donkere beelden toch slecht gecompressed zijn en dat valt nou eenmaal op op een OLED scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puck
ViNOK16Bit schreef op vrijdag 2 december 2016 @ 20:11:
[...]

Dit heeft echt met de source te maken. Goed gerenderde blu-ray wil je eigenlijk minimaal hebben op een OLED. Helaas zijn er ook blu-ray films waarbij vooral donkere beelden toch slecht gecompressed zijn en dat valt nou eenmaal op op een OLED scherm.
Thanks, het is dus inderdaad zoals ik al
omschreef. Het scherm is zo goed dat je alles ziet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwdtje
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 13-10 16:43
Bever! schreef op vrijdag 2 december 2016 @ 19:11:
[...]

Ik vind de 4k bluray ervaring erg underwhelming op het moment... ligt aan de schijfjes die nu gemasterd zijn in 2k dus heeft nog tijd nodig
Ik lees inderdaad dat niet elke UHD bluray de moeite waard is, maar een Mad Max of The Revenant lijken mij toch geweldig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jefhe
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 05-08-2024
Had al iemand gevonden die het eventueel kan doen, ene dimitri van isf.. zal er nog eens goed over nadenken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeatRider
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 12:54

SeatRider

Hips don't lie

Ik heb dezelfde tv, ben wel benieuwd wat je betaalt voor die calibratie en of je het achteraf de moeite waard vond!

Nederlands is makkelijker als je denkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cardwizard
Ben trouwens benieuwd of ze de apps nog een beetje vernieuwen , Amazon Prime Video mag zsm beschikbaar komen als dat in NL gelanceerd gaat worden

En vraag me trouwens af of er veel betalen voor Videoland ? Wat een bagger kwaliteit is dat zeg

[ Voor 25% gewijzigd door Cardwizard op 03-12-2016 10:29 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
kwdtje schreef op vrijdag 2 december 2016 @ 21:06:
[...]
Ik lees inderdaad dat niet elke UHD bluray de moeite waard is, maar een Mad Max of The Revenant lijken mij toch geweldig!
En vergeet ook DeadPool niet.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spidertje
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 12-10 17:30
cardwizard schreef op zaterdag 3 december 2016 @ 10:12:
Ben trouwens benieuwd of ze de apps nog een beetje vernieuwen , Amazon Prime Video mag zsm beschikbaar komen als dat in NL gelanceerd gaat worden
Of ondersteunen van prime via de browser. Nu werkt dat ook niet helaas, silverlight probleem wellicht...?

Wat ook irri is dat blijkbaar bij een software upgrade het signaal van mijn mac mini niet meer wordt herkent. Dan moet ik die eerst via een monitor op beeldformaat 1024-768 zetten en dan gaat het weer goed. Betrft trouwens oude type vd mac mini uit 2008. Max 1080i dus.

Planet Earth 2 4k besteld. Met een of twee weken in huis naar verwachting. Panasonic blue ray 4k is aan gesloten dus dat wordt hopelijk echt genieten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cardwizard
Via de browser is niet interessant in mijn ogen , "gewoon" een app werkt beter

Als ik de tv locatie wijzig naar Duitsland (die hebben Amazon prime video wel) dan staat de app er wel tussen zie ik , komt dus vast goed

Waar kun je planet earth 2 al bestellen ?

edit.. grappig dit : zoals hier boven als staat heb ik de locatie naar Duitsland gezet , toen kon ik Amazon prime installeren , daarna heb ik me aangemeld met mijn account en de tv gekoppeld , daarna weer de locatie terug gezet naar NL en Amazon Prime blijft er tussen staan !!! Maandje gratis proberen , kan ik nu mooi de Grand Tour kijken in UHD en HDR 8)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/myOiStiiR8kk0hxHwzlJEW7n/medium.jpg

[ Voor 73% gewijzigd door Cardwizard op 03-12-2016 14:53 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MP3-Junky
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
@hierboven: zal als ik jouw was de exif verwijderen, iedereen kan nu zien waar deze mooie tv staat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cardwizard
MP3-Junky schreef op zaterdag 3 december 2016 @ 14:35:
@hierboven: zal als ik jouw was de exif verwijderen, iedereen kan nu zien waar deze mooie tv staat
Aangepast! Niet dat ik bang ben dat iemand hier binnen komt maar toch :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillGhost
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 03-08 01:12

KillGhost

\o/

Ik heb sinds gisteren een 55E6. Ik zie dat de huidige softwareversie 04.30.06 is. Als ik op controleren op updates klik geeft hij aan dat er geen update is. Ik ben verbonden via WiFi.

No guts, no glory!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• baba420
  • Registratie: April 2009
  • Nu online
KillGhost schreef op zaterdag 3 december 2016 @ 17:55:
Ik heb sinds gisteren een 55E6. Ik zie dat de huidige softwareversie 04.30.06 is. Als ik op controleren op updates klik geeft hij aan dat er geen update is. Ik ben verbonden via WiFi.
Download de firmware via de LG website en flash het handmatig. Werkt prima. Ik was het wachten op de OTA ook beu en had geen zin om de taalinstellingen te veranderen om een update te krijgen.

[ Voor 8% gewijzigd door baba420 op 03-12-2016 19:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppatrick
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 13:55
Heeft iemand een idee wanneer er ook kleinere tv's komen dan 55 inch denk dat het beetje te groot voor me is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwiebus
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 18:08
ppatrick schreef op zaterdag 3 december 2016 @ 22:28:
Heeft iemand een idee wanneer er ook kleinere tv's komen dan 55 inch denk dat het beetje te groot voor me is
Waarom denk je dat 55'' te groot voor je is, een TV is volgens mij eerder altijd te klein dan te groot?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppatrick
  • Laatst online: 13:55
Zit er zo 2 meter vanaf ( zal het morgen even nameten) dus lijkt me tikje groot voor deze afstand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwiebus
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 18:08
ppatrick schreef op zaterdag 3 december 2016 @ 23:13:
Zit er zo 2 meter vanaf ( zal het morgen even nameten) dus lijkt me tikje groot voor deze afstand
Dat lijkt mij een prima afstand voor een 55'', ik zit zelf ook op ongeveer 2 meter afstand van mijn 55EF950V. Voorheen had ik een 40'' en 48'' TV, dan is 55'' wel een stuk fijner, zeker op UHD resolutie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cardwizard
Zat net film te kijken en in donkere partijen zie ik vaak een soort "geflikker" wat is dat nou weer ....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• josss9
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 23-03 05:46
Zal ook even een woordje doen van mij ervaring met een 65B6V. Heb hem nu een maandje en is echt elke euro waard! Heb ook van die 4K promofilmpjes op usb stickje gezet om het één en ander te kunnen showen. De reacties zijn altijd enorm positief en ik vind de LG Chess en Colors of Journey echt super beeldmateriaal daarvoor!

Ik gebruik de tv eigenlijk meer als htpc dan om tv op te kijken. Vond het een beetje eng ivm image retention door de statische beelden, maar ik heb de windowsbalk op automatisch verbergen ingesteld en de achtergrond veranderd per minuut. Conclusie: niks aan de hand, geen last van beelden/iconen die blijven staan oid. Heb wel 'image shift' aan laten staan trouwens!

Puntje waar je nog tegen aan kan lopen bij gebruik met pc: als je geen videokaart van afgelopen jaar hebt met hdmi 2.0 dan heb je in Windows slechts 30fps, dus schokt enorm. Dan kun je een dvi->hdmi2.0 converter halen en dan krijg je wel 60fps.

Mocht iemand wat te vragen hebben...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanPhilips
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 10-11-2024
hoi josss9,

Judder schijnt een issue te zijn in reviews.

ik wil mijn pc ook gaan gebruiken op de E6 voor het bekijken van films..heb je last van judder omdat dat vaak in reviews genoemd wordt? hoe ervaar je motion handling ? Las op RTINGS.COM dat de E6 op een 60hz pc signaal 24fps films niet judder vrij laat zien? Enig ervaring hiermee...?

Netflix gebruik ik vaak, heb je last van judder als je de streamingsdienst gebruikt?

alvast bedankt!

[ Voor 21% gewijzigd door JanPhilips op 04-12-2016 05:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Schakelt je tv niet naar 24 Hz dan bij een 24fps film?

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tierd
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 14-10 21:21
Ik ben benieuwd hoe oled wordt ervaren in een lichte omgeving.
BV op een zonnige dag in een huiskamer met veel ramen.

Uit reviews begrijp ik dat de maximale helderheid van oled niet al te hoog is. Of is dit alleen van belang bij HDR?

14x390=5460 Wp z/zo 45° Twente

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cardwizard
cardwizard schreef op zaterdag 3 december 2016 @ 23:32:
Zat net film te kijken en in donkere partijen zie ik vaak een soort "geflikker" wat is dat nou weer ....
Even mijzelf quoten

Ik had Suicide Squad gehuurd op de Xbox One S en daar heb ik er dus last van ... krijg het ook met geen mogelijkheid weg .... zal toch niet in de film zitten ? Ben nog steeds aan het testen met ander materiaal maar het lijkt nergens anders voor te komen ..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

24Hz hangt van je media player af als je pc gebruikt. Als je player geen andere refresh rate instelt, gebruik je de Windows settings. (30 of 60Hz). Een alternatief is hele goede interpolatie gebruiken, maar dat hangt dus ook van je player/decoders af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puck
cardwizard schreef op zondag 4 december 2016 @ 10:58:
[...]

Even mijzelf quoten

Ik had Suicide Squad gehuurd op de Xbox One S en daar heb ik er dus last van ... krijg het ook met geen mogelijkheid weg .... zal toch niet in de film zitten ? Ben nog steeds aan het testen met ander materiaal maar het lijkt nergens anders voor te komen ..
Heb je dynamic contrast aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cardwizard
Nee uit... heb alles geprobeerd en krijg het niet weg.. niet om aan te zien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puck
cardwizard schreef op zondag 4 december 2016 @ 11:50:
Nee uit... heb alles geprobeerd en krijg het niet weg.. niet om aan te zien
Ik heb toevallig dit weekend ook Suicide Squad gekeken en mij is niks opgevallen (heb er ook niet heel erg op gelet overigens). Ik heb de 55B6 nu een aantal weken en dit probleem is voor mij niet bekend. Kan je er een video van maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cardwizard
Wat was de bron van jouw film ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puck
Een high bitrate BR-Rip afgespeelt via XPlay WebOS App.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cardwizard
Dat zal het wel zijn ... legaal stream aanbod is gewoon bedroevend als je het vergelijkt met wat je illegaal verkrijgen kunt , belachelijk eigenlijk , wil met alle plezier betalen maar mag die kwaliteit eindelijk eens flink omhoog , en het kan best : ben nu The Grand Tour aan het kijken (4K,HDR en 5.1) en dat is een plaatje !

[ Voor 16% gewijzigd door Cardwizard op 04-12-2016 12:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puck
cardwizard schreef op zondag 4 december 2016 @ 12:04:
Dat zal het wel zijn ... legaal stream aanbod is gewoon bedroevend als je het vergelijkt met wat je illegaal verkrijgen kunt , belachelijk eigenlijk , wil met alle plezier betalen maar mag die kwaliteit eindelijk eens flink omhoog , en het kan best : ben nu The Grand Tour aan het kijken (4K,HDR en 5.1) en dat is een plaatje !
Wellicht vergelijkbaar met de video's die hier gepost zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cardwizard
Heeft er wel iets van weg inderdaad

Was gestopt met downloaden van films maar nog even en ik ga er weer vrolijk mee beginnen :(

[ Voor 57% gewijzigd door Cardwizard op 04-12-2016 12:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grudgie
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 13-10 20:54

Grudgie

PSN: Grudgie7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cardwizard
Grudgie schreef op zondag 4 december 2016 @ 12:19:
[...]

Welke TV is dat? Die is mooi zeg! :9~
65B6

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• astrasound
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 08-10 10:19
Hallo beste mede tweakers ik heb een OLED55E6V maar hebben jullie ook de back protectie film aan de achterkant van het glas verwijder en gaat dat makkelijk

Er zit namelijk een witte stikker op de OLED55E6V met de text remove this clear protective film

Gr John

[ Voor 5% gewijzigd door astrasound op 04-12-2016 12:36 ]

Hero VII,I7 4790K ,Corsair 1866/16Gb ,H105 Sapphire 7770 oc , Samsung 840Pro 256Gb

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cardwizard
Ja dat heb ik er af gehaald .... denk iedereen wel (er zit niet voor niets een sticker op met remove before use)

Stelt niets voor , dat is er zo af

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• astrasound
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 08-10 10:19
cardwizard schreef op zondag 4 december 2016 @ 12:51:
Ja dat heb ik er af gehaald .... denk iedereen wel (er zit niet voor niets een sticker op met remove before use)

Stelt niets voor , dat is er zo af
Bedank heb het er ook nu afgehaald het zat er zo mooi op :)

Hero VII,I7 4790K ,Corsair 1866/16Gb ,H105 Sapphire 7770 oc , Samsung 840Pro 256Gb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D_V
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 18:01

D_V

Phusebox schreef op zondag 4 december 2016 @ 06:57:
Schakelt je tv niet naar 24 Hz dan bij een 24fps film?
Volgens deze review kan de B6 (en de C6 en E6 in mindere mate) niet goed omgaan met alle materiaal.

http://www.rtings.com/tv/reviews/lg/b6

Afbeeldingslocatie: https://www.imgdumper.nl/uploads9/58443aaef0ec1/58443aaee8efb-001.jpg

Afbeeldingslocatie: https://www.imgdumper.nl/uploads9/58443ac8d13f2/58443ac8c7f28-002.jpg

Afbeeldingslocatie: https://www.imgdumper.nl/uploads9/58443b4d76867/58443b4d72bbd-003.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xavier!
  • Laatst online: 13-01 13:11
https://www.homecinemamag...game-modus-2016-oled-tvs/

De B6 krijgt dus voorlopig geen update?! Fijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cardwizard
Als het klopt wat er op avforums staat dan krijgt de B6 aankomende week de HDR game update

Ik twijfel er eigenlijk niet aan of deze komt ... heb zelf wel het idee dat LG goede ondersteuning biedt

[ Voor 41% gewijzigd door Cardwizard op 04-12-2016 18:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puck
Er staat letterlijk dat ze het niet weten, wat dus niet meteen inhoud dat er (voorlopig) geen update komt. LG communiceert gewoon niks (direct). Ik verwacht ook dat er snel (plots) gewoon een firmware update voor de B6 komt (maar zeker weten doet niemand).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoeloe80
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 05-05 23:07
Hoi, ik ben ok zoek naar een nieuwe TV voor alledaags gebruik ( films, tv, netflix...) Op de TV zal een Marrantz 1604 worden aangesloten met Dali Speakers.

Ikzelf ben geen TV "kenner" maar koop wel graag kwaliteit, de bedoeling is dat ik met de TV die ik aankoop toch een 7 tal jaar mee verderkan.

Budget is 2000 €.

Ik ben al lang ah zoeken en aan het twijfelen, eerst wou ik de samsung KS7000 of 8000 of de Panasanic TX-58DX780.

Nu heb ik een goede aanbieding gekregen voor een LG Oled B6V voor 2000 € aan te schaffen.

Dus nu twijfel ik heel hard tussen de LG en een Panasonic tx58dx800 .

Wat zouden jullie doen en is Oled werkelijk zo superieur ( ook voor een leek) tov de Panasonic die ik voor dezelfde prijs kan kopen..

Zijn er ook nadelen aan Oled en is het feitelijk nog niet te vroeg om in het OLED verhaal te springen?

Alvast bedankt, ik hoop dat julliie me kunnen helpen, want wil de tv deze week bestellen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puck
Zoeloe80 schreef op zondag 4 december 2016 @ 20:58:
Hoi, ik ben ok zoek naar een nieuwe TV voor alledaags gebruik ( films, tv, netflix...) Op de TV zal een Marrantz 1604 worden aangesloten met Dali Speakers.

Ikzelf ben geen TV "kenner" maar koop wel graag kwaliteit, de bedoeling is dat ik met de TV die ik aankoop toch een 7 tal jaar mee verderkan.

Budget is 2000 €.

Ik ben al lang ah zoeken en aan het twijfelen, eerst wou ik de samsung KS7000 of 8000 of de Panasanic TX-58DX780.

Nu heb ik een goede aanbieding gekregen voor een LG Oled B6V voor 2000 € aan te schaffen.

Wat zouden jullie doen en is Oled werkelijk zo superieur ( ook voor een leek) tov de Panasonic die ik voor dezelfde prijs kan kopen..

Zijn er ook nadelen aan Oled en is het feitelijk nog niet te vroeg om in het OLED verhaal te springen?

Alvast bedankt, ik hoop dat julliie me kunnen helpen, want wil de tv deze week bestellen...
Uiteindelijk zal je die beslissing zelf moeten maken. Leg de reviews naast elkaar, maar vooral: bekijk beide televisies in de winkel. Ik twijfelde ook tussen de 55B6V en de Samsung KS7000 (vooral omdat deze laatste een stuk goedkoper is) maar toen ik beide TV's naast elkaar zag en ik een goede prijs voor de B6V aangeboden kreeg was de keuze snel gemaakt. Zwart = zwart maakt een heel groot verschil, ook omdat ik me persoonlijk altijd aan grijze vlakken en clouding stoorde bij LCD (als is dat tegenwoordig ook een stuk beter, maar nothing beats OLED wat dat betreft).

Nadelen van OLED: Image Retenation (valt soms op, maar niet storend) en het feit dat het een vrij jonge techniek is. Ook is de input lag iets hoger dan de meeste LCD schermen (maar voor casual gaming prima). Of het te vroeg is zal je ook zelf moeten bepalen, ik ga ervan uit de de TV ook gewoon jaren zijn werk zal blijven doen.

EDIT: De B6V heeft overigens ook geen 3D.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cardwizard
In dit topic naar advies vragen is vragen naar de bekende weg met als uitkomst OLED

Ik zou dus ook zeggen koop die OLED ... heb al zoveel tv's gehad de laatste jaren maar alles (ja zelfs dure) heeft zoveel nadelen en dingen die me tegenstaan

-banding
-zwart = niet zwart
-slechte kijkhoeken
-flets en vlekkerig beeld

En zo is er wel meer dat ik kan bedenken .. de B6 is echt fantastisch vergeleken met alle "prut" die ik de laatste jaren gehad heb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanPhilips
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 10-11-2024
D_V schreef op zondag 4 december 2016 @ 16:51:
[...]

Volgens deze review kan de B6 (en de C6 en E6 in mindere mate) niet goed omgaan met alle materiaal.

http://www.rtings.com/tv/reviews/lg/b6

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]
Ik heb RTINGS.COM een link gestuurd van het AV FORUM waarin een oplossing wordt gegeven.

Als je XBMC gebruikt kunnen in SYSTEM de playback instelling aangepast worden zodat de output van film synchroon loopt met de tv.

Volgens RTINGS.COM klopt dit. Vroeg me af of iemand met een LG oled 2016 model dit zou kunnen checken.

hier de link :

https://www.avforums.com/...-3dtv-using-a-pc.1533189/

Speel veel van pc af en wil deze tv echt hebben maar als Judder een probleem is , gaat het feest niet door.

alvast bedankt voor de moeite!

Jan

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• spidertje
cardwizard schreef op zaterdag 3 december 2016 @ 12:29:
Via de browser is niet interessant in mijn ogen , "gewoon" een app werkt beter

Als ik de tv locatie wijzig naar Duitsland (die hebben Amazon prime video wel) dan staat de app er wel tussen zie ik , komt dus vast goed

Waar kun je planet earth 2 al bestellen ?

edit.. grappig dit : zoals hier boven als staat heb ik de locatie naar Duitsland gezet , toen kon ik Amazon prime installeren , daarna heb ik me aangemeld met mijn account en de tv gekoppeld , daarna weer de locatie terug gezet naar NL en Amazon Prime blijft er tussen staan !!! Maandje gratis proberen , kan ik nu mooi de Grand Tour kijken in UHD en HDR 8)

[afbeelding]
Ohhh dan zal ik dat ook even proberen. Gaat me inderdaad om Grand Tour :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cardwizard
Werkt goed ! Vandaag alle 3 afleveringen gekeken 👍🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puck
JanPhilips schreef op zondag 4 december 2016 @ 21:52:
[...]

Ik heb RTINGS.COM een link gestuurd van het AV FORUM waarin een oplossing wordt gegeven.

Als je XBMC gebruikt kunnen in SYSTEM de playback instelling aangepast worden zodat de output van film synchroon loopt met de tv.

Volgens RTINGS.COM klopt dit. Vroeg me af of iemand met een LG oled 2016 model dit zou kunnen checken.

hier de link :

https://www.avforums.com/...-3dtv-using-a-pc.1533189/

Speel veel van pc af en wil deze tv echt hebben maar als Judder een probleem is , gaat het feest niet door.

alvast bedankt voor de moeite!

Jan
Ik gebruik zelf sinds ik de B6 heb geen PC meer voor media, omdat Plex i.c.m. XPlay perfect werkt, maar het is toch logisch dat als je een film afspeelt je moet zorgen dat de PC zijn refresh rate aanpast? Een film van 24p met een output van 60hz afspelen is gewoon niet 1 op 1 goed om te zetten: Judder gegarandeerd. Mijn oude TV met Plex via een Mac paste zich ook aan, aan de hand van wat je afspeelt, zodat de TV zelf nooit frames hoefde her te berekenen. Kan natuurlijk zijn dat andere TV's hier beter mee omgaan (lees: beter frames tussen berekenen, wat je eigenlijk niet eens wilt), maar als je gewoon zorgt de bron zich aanpast aan de hand van wat je afspeelt, heb je nooit problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spidertje
cardwizard schreef op zondag 4 december 2016 @ 22:10:
Jahhh goede truc. Werkt ook voor andere apps zag ik :)

Btw, via Amazon US is planet earth 2 UHD te bestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cardwizard
Zitten er nog interessante apps tussen ?

[ Voor 40% gewijzigd door Cardwizard op 04-12-2016 23:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spidertje
cardwizard schreef op zondag 4 december 2016 @ 23:07:
Zitten er nog interessante apps tussen ?

Ik kan geen 4K versie vinden van Planet Earth 2 ?
De 4k kost dacht ik 60 dollar, 10 meer dan de normal blue ray. Via Amazon.com.

Apps moet ik nog eens uitproberen om te bekijken wat leuk is mar content via NL services is vrij dramatisch eigenlijk....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puck
Voor de mensen die van regio wisselen om andere apps te installeren: kan iemand checken of dit je settings reset? Meen dit ergens gelezen te hebben. Ik heb mijn regio 1x naar UK veranderd om een firmware te installeren die nog niet in NL uitgebracht was (dat werkt dus ook), maar heb er toen niet op gelet en kort daarna zelf een reset gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rajackar
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15-10 00:07

rajackar

Blood Minister

Puck schreef op zondag 4 december 2016 @ 23:14:
Voor de mensen die van regio wisselen om andere apps te installeren: kan iemand checken of dit je settings reset? Meen dit ergens gelezen te hebben. Ik heb mijn regio 1x naar UK veranderd om een firmware te installeren die nog niet in NL uitgebracht was (dat werkt dus ook), maar heb er toen niet op gelet en kort daarna zelf een reset gedaan.
Ik heb een paar keer geswitched maar voor zover ik heb gezien is er niets aangepast aan de instellingen.

Shrouded by night, but with steady stride. Colored by blood, but always clear of mind. - AMD 9800X3D - Asus RTX 5090 Astral - PS5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillGhost

KillGhost

\o/

cardwizard schreef op zondag 4 december 2016 @ 22:10:
Heb je de afleveringen ook zonder Duitse nasynchronisatie kunnen kijken? Zo ja, hoe?

No guts, no glory!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Typhone
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 15-10 18:34

Typhone

Who Dares Wins

Ik vind de post niet zo snel terug dus wellicht weet iemand het na het lezen van dit bericht ;):

Iemand gaf aan dat de settings per input onthouden werden (inputs op de receiver) op een OLED scherm. Ik heb een OLED65E6V en daar zit de receiver op HDMI 2 (ARC):

Vervolgens zitten op de receiver aangesloten:
1x UPC Pace
1x Mede8er
1x Bluray Speler
1x PS4 Pro

Hoe kan ik de settings nu apart configureren? Die optie kwam ik zo snel niet tegen op mijn TV. Alles wat ie configureert gebeurt automatisch voor HDMI2 namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 18:22

DarkSide

theres no place like ::1

Typhone schreef op maandag 5 december 2016 @ 09:31:
Ik vind de post niet zo snel terug dus wellicht weet iemand het na het lezen van dit bericht ;):

Iemand gaf aan dat de settings per input onthouden werden (inputs op de receiver) op een OLED scherm. Ik heb een OLED65E6V en daar zit de receiver op HDMI 2 (ARC):

Vervolgens zitten op de receiver aangesloten:
1x UPC Pace
1x Mede8er
1x Bluray Speler
1x PS4 Pro

Hoe kan ik de settings nu apart configureren? Die optie kwam ik zo snel niet tegen op mijn TV. Alles wat ie configureert gebeurt automatisch voor HDMI2 namelijk.
Dat gaat volgens mij niet. Je TV kan per HDMI zijn settings onthouden.
Dus HDMI 1:PS4 en HDMI2: BR speler. En HDMI3 Mede8er etc.

Als je als die spullen op een receiver aansluit. Komt alles uiteindelijk altijd op 1 HDMI poort uit.
Je TV weet dan niet welk apparaat er gebruikt wordt.
Je receiver zal waarschijnlijk wel geluidssettings per HDMI poort kunnen onthouden.

Eigenlijk zouden fabrikanten een soort quickmenu/geheugen functie moeten hebben. Waarbij je heel makkelijk je settings kunt opvragen.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ion
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

ion

Zoeloe80 schreef op zondag 4 december 2016 @ 20:58:

Budget is 2000 €.

Voor HDR is LG Oled tv's nog niet goed. In een review van hdtest.co.uk kon je zien dat Oled te snel alles zwart maakte en er veel detail verloren ging. Lcd deed dit beter en kon alle detail van een schaduw tonen.

Maar nog steeds is Oled beter voor nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rajackar

rajackar

Blood Minister

ionn schreef op maandag 5 december 2016 @ 10:00:
[...]

Voor HDR is LG Oled tv's nog niet goed. In een review van hdtest.co.uk kon je zien dat Oled te snel alles zwart maakte en er veel detail verloren ging. Lcd deed dit beter en kon alle detail van een schaduw tonen.

Er is een tijdje geleden een update geweest die HDR tracking enorm verbeterd heeft. Daar heeft de review van hdtest geen rekening mee gehouden.

Shrouded by night, but with steady stride. Colored by blood, but always clear of mind. - AMD 9800X3D - Asus RTX 5090 Astral - PS5

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cardwizard
[...]

Voor HDR is LG Oled tv's nog niet goed..

Goed verhaal ?! Want HDR is niet van nu ? Ik vind het prachtig op mijn OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cardwizard
KillGhost schreef op maandag 5 december 2016 @ 06:48:
[...]

Heb je de afleveringen ook zonder Duitse nasynchronisatie kunnen kijken? Zo ja, hoe?
Zonder Duits gelukkig !! Ik heb de Amerikaanse Amazon app geïnstalleerd daarna locatie weer op NL gezet ... zag zelfs een sectie "with Dutch subtitles" er tussen staan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillGhost

KillGhost

\o/

cardwizard schreef op maandag 5 december 2016 @ 12:48:
[...]

Zonder Duits gelukkig !! Ik heb de Amerikaanse Amazon app geïnstalleerd daarna locatie weer op NL gezet ... zag zelfs een sectie "with Dutch subtitles" er tussen staan
Ga ik dat vanavond ook proberen. Thanks!

No guts, no glory!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
[...]

Een linkje naar het bewuste artikel zou prettig zijn voor menigeen verwacht ik.

Voor vrijwel alle LCD's geldt dat ze zwart niet als zodanig kunnen laten zien, dat verklaart mogelijk waarom ze bij hele donkere partijen meer detail laten zien. Vraag blijft dan of het ook zo bedoelt is vanuit de bron gezien.

[ Voor 0% gewijzigd door hardware-lover op 05-12-2016 19:19 . Reden: Edit: het tegendeel werd bedoelt, Oled dus beter. ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide

DarkSide

Volgens mij is HDR op OLED juist goed. Omdat ze een goed contrast kunnen weergeven.
Per pixel local dimming aankunnen (een FALD met 256 zones heeft nog steeds zo'n 30k aan pixels wat hij beinvloedt). En de kleuren kunnen ook goed zijn op een OLED.

De maximale helderheid is niet zo hoog als een LED maar vanwege de goede zwartwaarde is dit probleem niet zo erg.
Wat de OLED's nog wel hebben is volgens mij "Crushed Blacks" Er is een kantelpunt van zwartwaarde waarin de Oleds volledig zwart worden. En hier kan dus nog extra detail uitgehaald worden.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ion
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

ion

hardware-lover schreef op maandag 5 december 2016 @ 13:59:
[...]

Een linkje naar het bewuste artikel zou prettig zijn voor menigeen verwacht ik.

Voor vrijwel alle LCD's geldt dat ze zwart niet als zodanig kunnen laten zien, dat verklaart mogelijk waarom ze bij hele donkere partijen meer detail laten zien. Vraag blijft dan of het ook zo bedoelt is vanuit de bron gezien.
Sorry was ik vergeten.

http://www.hdtvtest.co.uk/news/kd65zd9-201610164372.htm -> onder kopje: Black level & contrast.

http://www.hdtvtest.co.uk/news/oled55e6-201604274285.htm -> onder kopje: Near black

http://www.hdtvtest.co.uk/news/oled55b6v-201611044381.htm -> onder kopjes: More Accurate PQ EOTF Tracking

Ik moet mezelf ook corrigeren. HDR op oled doet het juist wel beter ten opzichte van LCD, maar oled crushed wel blacks. En dat kun je goed zien in die eerste link. In de scene van gravity, kun je de persoon amper zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je last hebt van zgn black crush, dan laat je je tv toch kalibreren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spidertje
KillGhost schreef op maandag 5 december 2016 @ 12:57:
[...]
Ga ik dat vanavond ook proberen. Thanks!
Inderdaad de basis instellingen van het beeld zijn teruggezet naar put of the box. Witbalans en geavanceerde instellingen niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puck
spidertje schreef op maandag 5 december 2016 @ 19:57:
[...]

Inderdaad de basis instellingen van het beeld zijn teruggezet naar put of the box. Witbalans en geavanceerde instellingen niet.
Was dat een antwoord op mijn vraag?
Puck schreef op zondag 4 december 2016 @ 23:14:
Weet je zeker dat het alleen de basis-instellingen zijn? Is wel goed om te weten, want geen zin om elke keer voor elke input de settings weer terug te gaan zetten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spidertje
Puck schreef op maandag 5 december 2016 @ 20:51:
[...]

Was dat een antwoord op mijn vraag?

[...]

Weet je zeker dat het alleen de basis-instellingen zijn? Is wel goed om te weten, want geen zin om elke keer voor elke input de settings weer terug te gaan zetten :)
Volgens mij alleen de basisinstellingen vh beeld. Rest lijkt nog hetzelfde te zijn, voor zover ik me dat kan herinneren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whiteclear
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 18-09 10:03
Voor diegene met een Home Cinema set. Hoe hebben jullie je OLED scherm aangesloten?
Ik heb zelf de Haman Kardon BDS880. Maar deze ondersteund volgens mij geen HDR. Wel 4K (upscaling)

Betekend dit dat als ik een Xbox One S of PS4 Pro gaat gebruiken dat ik dan direct de HDMI in de tv moet aansluiten i.p.v. via de receiver?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 10:28

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

whiteclear schreef op dinsdag 6 december 2016 @ 08:40:
Voor diegene met een Home Cinema set. Hoe hebben jullie je OLED scherm aangesloten?
Ik heb zelf de Haman Kardon BDS880. Maar deze ondersteund volgens mij geen HDR. Wel 4K (upscaling)

Betekend dit dat als ik een Xbox One S of PS4 Pro gaat gebruiken dat ik dan direct de HDMI in de tv moet aansluiten i.p.v. via de receiver?
Uiteraard.

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whiteclear
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 18-09 10:03
Ja en dan? Via Optical van tv naar de receiver?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 10:28

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

Of de HDMI ARC.

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LOTG
  • Laatst online: 09-10 19:56
whiteclear schreef op dinsdag 6 december 2016 @ 08:44:
Ja en dan? Via Optical van tv naar de receiver?
Ik heb alles op de TV aangesloten en dan via optical naar de surround set. In de TV ingesteld dat hij van het signaal moet afblijven dus hij stuurt het rechtstreeks door.

En niet vergeten ultra deep color op de HDMI poort aan te zetten.

[ Voor 9% gewijzigd door LOTG op 06-12-2016 09:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stuwie
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 15-10 12:43
Alles aangesloten via een Onkyo (TX-RZ710) deze geeft gewoon HDR+ultra HD door (een ultra CC op aan gesloten)
alleen dolby vision word niet ondersteund.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cardwizard
Heb wel een receiver maar sluit alles rechtstreeks op de tv aan voor beeld ... zo kun je elk apparaat afzonderlijk instellen naar smaak ..... laat je alles via de receiver lopen dan kan dat uiteraard niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Mwah ik heb 2 settings op mijn tv: game en normaal. Normaal is ingesteld voor films en series want tv kijk ik toch nauwelijks. Verder heeft mijn receiver een direct throughput optie voor de HDMI wat ervoor zorgt dat er geen extra vertraging is.

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Veggie1976
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 25-01-2024
DarkSide schreef op maandag 5 december 2016 @ 09:37:
[...]

Dat gaat volgens mij niet. Je TV kan per HDMI zijn settings onthouden.
Dus HDMI 1:PS4 en HDMI2: BR speler. En HDMI3 Mede8er etc.

Als je als die spullen op een receiver aansluit. Komt alles uiteindelijk altijd op 1 HDMI poort uit.
Je TV weet dan niet welk apparaat er gebruikt wordt.
Je receiver zal waarschijnlijk wel geluidssettings per HDMI poort kunnen onthouden.

Eigenlijk zouden fabrikanten een soort quickmenu/geheugen functie moeten hebben. Waarbij je heel makkelijk je settings kunt opvragen.
Jawel, lees de review van de 55B6V van rajackar maar eens. Onder het kopje aansluiten. Ik citeer:

Afgezien van het TV signaal krijgt de B6V al het signaal via mijn Receiver (Onkyo TX-NR414), die doet dus ook dienst als HDMI switch. Het leuke is dat via CEC de afstandsbediening van de B6V alle andere apparatuur kan aansturen. In de input lijst zie ik zelfs alle apparatuur die via de receiver beschikbaar is. Ik kan dus vanaf de TV bv mijn Wii-U of PS4 selecteren en dan schakelt de receiver naar dat kanaal. Dit werkt bijzonder handig. Ook onthoudt hij beeld instellingen per bron die door de receiver heen gebruikt worden. Dus als ik mijn PS4 selecteer krijg ik automatisch de beeld instellingen die ik daarvoor ingesteld had. Voor mijn KODI media player zijn die automatisch anders ondanks dat deze door de receiver heen via hdezelfde HDMI aansluiting binnen komen. Ook volume aanpassingen via CEC etc werkt prima.

Zie onderstaande link voor de gehele review:

https://tweakers.net/prod...9/lg-oled55b6v-zwart.html

[ Voor 3% gewijzigd door Veggie1976 op 06-12-2016 13:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rajackar

rajackar

Blood Minister

cardwizard schreef op dinsdag 6 december 2016 @ 11:23:
Heb wel een receiver maar sluit alles rechtstreeks op de tv aan voor beeld ... zo kun je elk apparaat afzonderlijk instellen naar smaak ..... laat je alles via de receiver lopen dan kan dat uiteraard niet
Lees je even in zou ik zeggen. Op moderne tv / receiver combinaties kan dit prima en ik heb er zelfs een hoop lol van.

Kijk ook even in mijn review die hierboven gequote is O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide

DarkSide

Veggie1976 schreef op dinsdag 6 december 2016 @ 13:08:
[...]

Jawel, lees de review van de 55B6V van rajackar maar eens. Onder het kopje aansluiten. Ik citeer:

Afgezien van het TV signaal krijgt de B6V al het signaal via mijn Receiver (Onkyo TX-NR414), die doet dus ook dienst als HDMI switch. Het leuke is dat via CEC de afstandsbediening van de B6V alle andere apparatuur kan aansturen. In de input lijst zie ik zelfs alle apparatuur die via de receiver beschikbaar is. Ik kan dus vanaf de TV bv mijn Wii-U of PS4 selecteren en dan schakelt de receiver naar dat kanaal. Dit werkt bijzonder handig. Ook onthoudt hij beeld instellingen per bron die door de receiver heen gebruikt worden. Dus als ik mijn PS4 selecteer krijg ik automatisch de beeld instellingen die ik daarvoor ingesteld had. Voor mijn KODI media player zijn die automatisch anders ondanks dat deze door de receiver heen via hdezelfde HDMI aansluiting binnen komen. Ook volume aanpassingen via CEC etc werkt prima.

Zie onderstaande link voor de gehele review:

https://tweakers.net/prod...9/lg-oled55b6v-zwart.html
Ah ok. Wist ik niet. Cool
Heb namelijk zelf ook liever een eigen profiel voor films. En Games etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cardwizard
rajackar schreef op dinsdag 6 december 2016 @ 13:38:
[...]

Lees je even in zou ik zeggen. Op moderne tv / receiver combinaties kan dit prima en ik heb er zelfs een hoop lol van.

Kijk ook even in mijn review die hierboven gequote is O-)
Ik zal zeggen dat ik dat uiteraard al gedaan heb !

Geen idee of mijn receiver dat wel of niet kan , heb een Pioneer van 2016 dus denk het wel ... afgezien van dat vind ik HDMI cec reuze onhandig dus dat staat uit en dan gaat dat verhaal niet op

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LOTG
  • Laatst online: 09-10 19:56
cardwizard schreef op dinsdag 6 december 2016 @ 16:13:
[...]

Ik zal zeggen dat ik dat uiteraard al gedaan heb !

Geen idee of mijn receiver dat wel of niet kan , heb een Pioneer van 2016 dus denk het wel ... afgezien van dat vind ik HDMI cec reuze onhandig dus dat staat uit en dan gaat dat verhaal niet op
Is dat dan niet het probleem? Lijkt mij dat hij zonder CEC die informatie ook niet krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cardwizard
Volgens mij praten we allemaal een beetje langs elkaar heen

Het kan wel mits je receiver het ondersteunt en je HDMI cec aan zet , zonder dat werkt het niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rajackar

rajackar

Blood Minister

Het hangt allemaal een beetje af van hoe CEC geïmplementeerd is in zowel de bron, de receiver en de TV. Bij mij werkt het zo goed dat zelfd mijn vriendin zich geen moment af vraagt hoe het werkt en wat je allemaal op wel kanaal moet zetten etc ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cardwizard
Werkt allemaal goed inderdaad ... persoonlijk wil ik wel graag zelf bepalen wat aan en uit moet ... dat kan blijkbaar niet , vooral de Xbox One is lastig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puck
cardwizard schreef op dinsdag 6 december 2016 @ 17:55:
Werkt allemaal goed inderdaad ... persoonlijk wil ik wel graag zelf bepalen wat aan en uit moet ... dat kan blijkbaar niet , vooral de Xbox One is lastig
Op mijn versterker kan ik HDMI-CEC aanzetten, maar uitzetten dat hij ook via CEC uitgeschakeld kan worden (gebruik ik echter wel). Ik heb verder alles via HDMI van de TV lopen, met audio via ARC, omdat mijn versterker al wat ouder is en geen HDMI 2.0(a) ondersteund. Volgens mijn zijn er zat manieren om het zo in te stellen zoals je zelf wilt.

Pagina: 1 ... 34 ... 112 Laatste

Let op:
Dit topic is bedoeld om te discussiëren over OLED televisies; de techniek, voordelen, nadelen, instellingen, etc.

We hebben sinds kort ook een merkspecifiek topic voor LG: [LG OLED] Ervaringen & Discussie. Hier dus geen posts meer betreffende LG.

Als je op zoek bent naar de laatste aanbiedingen kun je een kijkje nemen in \[Prijs-discussie] OLED Televisies. Als je op zoek bent naar persoonlijk aankoopadvies, kun je een topic starten in Consumentenelektronica Aankoopadvies.