Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spidertje
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 21:27
Nieuwste firmware vandaag ook ontvangen en geinstalleerd. 4:4:4 bij 60hz gaat nu prima. Echter..HDMI deep colour aan en dan werkt de hdmi poort niet tot amper bij een dvd via de panasonic udb900. Jammers...

Update, via hdmi poort1 werkt het wel. Ik had poort3 in gebruik voor de dvd speler. Nu nog ff omzetten in de Harmony one anders ist elke x een gedoe haha :)

[ Voor 27% gewijzigd door spidertje op 12-12-2016 22:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puck
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14-10 16:27
spidertje schreef op maandag 12 december 2016 @ 22:20:
Nieuwste firmware vandaag ook ontvangen en geinstalleerd. 4:4:4 bij 60hz gaat nu prima. Echter..HDMI deep colour aan en dan werkt de hdmi poort niet tot amper bij een dvd via de panasonic udb900. Jammers...

Update, via hdmi poort1 werkt het wel. Ik had poort3 in gebruik voor de dvd speler. Nu nog ff omzetten in de Harmony one anders ist elke x een gedoe haha :)
Waarom zet je HDMI deep colour aan voor een DVD / Blu-Ray speler? Er is geen enkel materiaal wat dit gebruikt toch? Zal het beeld er niet beter op maken.

Arrived anxious, left bored

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhilipsFan
  • Registratie: Oktober 2003
  • Nu online
Yamaka schreef op maandag 12 december 2016 @ 18:48:
[...]

Daarom heb ik hem ook niet opgehangen en is inderdaad heel persoonlijk. De C6 staat op een mediameubel en er is geen draadje zichtbaar, ook ik houd van strak. http://www.imagebam.com/image/b11862519985770
De curve op zich valt geeneens op, zeker het kijken naar dit beeld wordt prettig ervaren. De 3D is uniek op dit scherm!
Erg netjes inderdaad. Maar niks voor mij, ik vind curved gewoon niet mooi en het toestel moet bij mij echt aan de muur. Maar ik neem je 3D-ervaring mee in de overweging, dat zal op de E6V vergelijkbaar zijn neem ik aan.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• LtMarx
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 14:41

LtMarx

ATTENTIOOOON!!!

Goed overview artikel van Arstechnica over OLED televisies:
http://arstechnica.com/ga...t-about-cost-and-content/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pro_6or
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:23

pro_6or

amateur_60r

Sjah schreef op vrijdag 9 december 2016 @ 17:42:
Ok, dus LG blijft de fabrikant in feite....?

Maar goed deze vraag was niet zozeer of de fabrikanten die ik noemde een kleinere maat leveren gaan, maar of er uberhaupt eens gekeken gaat worden door wie dan ook (zal me zorg zijn) of er geen markt is voor kleiner, want die is er. Ik verzet me tegen de race naar groter/grootst.
Especially for you:

pricewatch: Sony Bravia XEL-1 (OLED) Zwart

een treffende spreuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Basically zeggen ze daar dus ook beter afwachten tenzij je over 3 jaar weer een nieuwe tv wil kopen. Zeker aangezien de content die ik ga kijken met name 720p is (tv-series) die dus waarschijnlijk geen echte zwart waardes hebben en dus het voordeel van OLED niet benutten,

Bovendien zit ik in een redelijk lichte ruime zonder mogelijkheid om licht te dimmen/weren.

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ten aanzien van plasma tv werd ook beweerd dat je de tv beter niet in een lichte ruimte moest plaatsen. Ik heb daar met mijn tv nooit last van gehad ,terwijl onze huiskamer op het zuiden is gelegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rajackar
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15-10 00:07

rajackar

Blood Minister

Phusebox schreef op dinsdag 13 december 2016 @ 13:32:
[...]

Basically zeggen ze daar dus ook beter afwachten tenzij je over 3 jaar weer een nieuwe tv wil kopen. Zeker aangezien de content die ik ga kijken met name 720p is (tv-series) die dus waarschijnlijk geen echte zwart waardes hebben en dus het voordeel van OLED niet benutten,

Bovendien zit ik in een redelijk lichte ruime zonder mogelijkheid om licht te dimmen/weren.
Je hoeft je kamer echt niet te dimmen hoor. In het artikel gaan ze in op hoe je de ultieme ervaring krijgt. Als je HDR 100% über mooi tot zijn recht wil laten komen zul je misschien iets moeten dimmen maar als jij overdag iets wilt kijken kan dat helemaal prima op de OLED. Ik game in het weekend regelmatig overdag en heb nergens last van.

Shrouded by night, but with steady stride. Colored by blood, but always clear of mind. - AMD 9800X3D - Asus RTX 5090 Astral - PS5

Acties:
  • +1 Henk 'm!
PlanR schreef op zondag 11 december 2016 @ 18:03:
[...]

Ik ben ook érg benieuwd naar je ervaringen, zou ik mogen vragen welke basisinstellingen je verandert hebt? Out of the box ziet het er al prima uit lijkt mij? Ik krijg komende week de 55B6 binnen. Heb er zin in!
Out of the box ziet het er helemaal niet zo prima uit helaas. De TV staat standaard te blauw afgesteld en met Tru-Motion vol aan, wat een te vloeiend beeld met veel artefacten oplevert.

Ik gebruik:

Picture Mode: ISF dark / bright
OLED Light: 50 / 90
Contrast: 85
Brightness : 49
H-Sharpness: 25
V-Sharpness: 25
Color: 50
Tone: 0

Dynamic Contrast: Off
Super Resolution: Off
Color Gamut: Normal (wide voor HDR)
Edge Enhancement: Off
Gamma: 2.2

Colortemp: Warm-2 of Warm-3

Noise Reduction: Off
MPEG Noise Reduction: Off
Black level: Low
Tru-Motion: Off / user (1/10)

Dit zijn de eerste instellingen voor mijn 65B6. HDR moet ik nog verder mee spelen en ook moet ik nog de kleuren gaan afregelen. Warm-2 is iets te blauw met een licht groene cast en Warm-3 is net weer wat te geel. Verder heb ik een goed exemplaar zonder zichtbare banding of kleurvlekken.

Inputlag is prima. Ik speel probleemloos shooters zoals Destiny (mijn mening) en dat terwijl ik al 9 jaar plasma gewend ben. Zet wel alle 'beeld verbeteraars' UIT!!

Don't feel bad for the suicidal cat. | Denon AVC-X4800H - JBL 4309 - Arendal 1723 S1 - LG 77G2 - LG 65B6 - Sony PS5 - Nintendo Switch 1 & 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LtMarx
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 14:41

LtMarx

ATTENTIOOOON!!!

[...]

Met wat pijn in mijn hart heb ik dit jaar geen OLED gekocht (B6) met name omdat er geen goede content voor is. Dat lijkt nu wat harder te gaan dus ik kijk erg uit naar de CES beurs in januari.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eL_Jay
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 14-02-2023
Major_ton schreef op dinsdag 13 december 2016 @ 16:11:
[...]

Out of the box ziet het er helemaal niet zo prima uit helaas. De TV staat standaard te blauw afgesteld en met Tru-Motion vol aan, wat een te vloeiend beeld met veel artefacten oplevert.

Ik gebruik:

Picture Mode: ISF dark / bright
OLED Light: 50 / 90
Contrast: 85
Brightness : 49
H-Sharpness: 25
V-Sharpness: 25
Color: 50
Tone: 0

Dynamic Contrast: Off
Super Resolution: Off
Color Gamut: Normal (wide voor HDR)
Edge Enhancement: Off
Gamma: 2.2

Colortemp: Warm-2 of Warm-3

Noise Reduction: Off
MPEG Noise Reduction: Off
Black level: Low
Tru-Motion: Off / user (1/10)

Dit zijn de eerste instellingen voor mijn 65B6. HDR moet ik nog verder mee spelen en ook moet ik nog de kleuren gaan afregelen. Warm-2 is iets te blauw met een licht groene cast en Warm-3 is net weer wat te geel. Verder heb ik een goed exemplaar zonder zichtbare banding of kleurvlekken.

Inputlag is prima. Ik speel probleemloos shooters zoals Destiny (mijn mening) en dat terwijl ik al 9 jaar plasma gewend ben. Zet wel alle 'beeld verbeteraars' UIT!!
Wel tevreden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21:17

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

Ik heb de settings van Darko in de tv gezet. YouTube: LG 55B6V B6 UHD TV settings after calibration

Als je de pdf met settings wilt moet je maar pbtje sturen. Of Darko doneren (heb ik ook gedaan): https://payhip.com/b/aruc

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Puck
Tylen schreef op dinsdag 13 december 2016 @ 16:47:
Ik heb de settings van Darko in de tv gezet. YouTube: LG 55B6V B6 UHD TV settings after calibration

Als je de pdf met settings wilt moet je maar pbtje sturen. Of Darko doneren (heb ik ook gedaan): https://payhip.com/b/aruc
Dit heeft toch geen enkele zin? Sommige settings, zoals beeld-verbeteraars, kun je overnemen, maar de belangrijke instellingen voor brightness, contrast en kleur zijn paneel-specifiek. Heeft geen enkele zin om dit over te nemen, laat staan voor settings te gaan betalen. Geef dan geld uit aan calibratie door een pro ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

Puck schreef op dinsdag 13 december 2016 @ 16:56:
[...]

Dit heeft toch geen enkele zin? Sommige settings, zoals beeld-verbeteraars, kun je overnemen, maar de belangrijke instellingen voor brightness, contrast en kleur zijn paneel-specifiek. Heeft geen enkele zin om dit over te nemen, laat staan voor settings te gaan betalen. Geef dan geld uit aan calibratie door een pro ;)
No shit Sherlock. Lees even paar berichtjes terug. Ze hadden het over instellingen. Je hoeft het mij niet uit te leggen hoor.

Geld uitgeven aan pdf (€2,-) of calibratie is nogal een verschil. En voor een basis setting is het goed.

Daarnaast zou ik eerder de calibratie hardware zelf kopen en het zelf doen. Dan iemand laten komen.

Acties:
  • +5 Henk 'm!
Ja ik ben héél tevreden. Ik heb een lange achtergrond in high-end AV apparatuur en ben tevens professioneel fotograaf. Niet dat dit doorslaggevend gevend moet zijn voor een ander, maar ik kijk dus (mogelijk) kritischer naar beeld dan de gemiddelde consument. Er is alleen een groep die nóg kritischer kijkt en dat zijn de forumridders. Veel van de negatieve opmerkingen kan ik mij voor alsnog niet in vinden. Laat het duidelijk zijn, de OLED TV's zijn zeker nog niet perfect, maar dat is geen enkele TV ooit geweest. Ook een Pioneer KRP Kuro niet, ondanks dat deze TV's inderdaad wel heel goed waren en nog steeds zijn in zekere zin. Op dit moment moet je jezelf afvragen als je een TV wilt kopen en een OLED toestel in budget past, wat is het alternatief? Voor mij is er geen alternatief. Ja je schrikt van een OLED TV als je de hele dag 5% grijs beeld gaat kijken, maar wie gaat dat in hemelsnaam doen? Bovendien schrik je dan van een LCD toestel nóg meer. Ik beoordeel een TV op de kwaliteiten tijdens film en serie kijken van redelijke tot uitmuntende kwaliteit bronmateriaal. Ik zie dan op mijn TV geen afwijkende zaken zoals banding, DSE, kleurvlekken of 'near black' issues. Op een LCD toestel zie ik wél banding, vaak een DSE en natuurlijk uniformity problemen, backlightbleeding, blooming, inconsistente zwartwaardes etc... Ik heb serieus een Samsung 75KS8000 overwogen vanwege de immersie die 75" biedt, maar als je eenmaal naar een goed in geregelde OLED hebt gekeken, dan besef je dat een LCD TV geen schijn van kans maakt. Dat betekent overigens dat niemand blij kan zijn met een LCD TV! Ik beoordeel het slechts vanuit mijn optiek.

Problemen met motion handling?Ja sommige high-end LCD TV's met BFI zijn beter, maar zet Tru-Motion eens op 0/10 en kijk op Youtube naar The World in HDR (filmpje duurt 2:35). Dat loopt erg mooi. Motion is in veel gevallen ook content afhankelijk.

Het grootste probleem met high-end 4K HDR TV's (zowel OLED als LCD) is het gebrek aan goede content. Goede full HD masters zoals bijvoorbeeld Avatar zien er over het algemeen beter uit dan de morderne met filmgrain overgoten content als een Batman Vs. Superman in 4K. Kijk ook hiervoor even naar het genoemde youtube filmpje en je weet weer hoe het ook kan...

Don't feel bad for the suicidal cat. | Denon AVC-X4800H - JBL 4309 - Arendal 1723 S1 - LG 77G2 - LG 65B6 - Sony PS5 - Nintendo Switch 1 & 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puck
Tylen schreef op dinsdag 13 december 2016 @ 17:53:
[...]

No shit Sherlock. Lees even paar berichtjes terug. Ze hadden het over instellingen. Je hoeft het mij niet uit te leggen hoor.

Geld uitgeven aan pdf (€2,-) of calibratie is nogal een verschil. En voor een basis setting is het goed.

Daarnaast zou ik eerder de calibratie hardware zelf kopen en het zelf doen. Dan iemand laten komen.
Excuses. Volgde de kris-kras posts zonder quotes niet geheel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LOTG
  • Laatst online: 09-10 19:56
Nieuwe Youtube en nog steeds geen HDR...
Valt mij vies tegen van ze.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Castus
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 28-08 14:56
Woohoo! De firmware is uit voor HDR game modus in Europa op de E6:

04.30.90:

http://www.lg.com/nl/onde...ning-product/lg-OLED55E6V

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rajackar

rajackar

Blood Minister

Castus schreef op woensdag 14 december 2016 @ 09:16:
Woohoo! De firmware is uit voor HDR game modus in Europa op de E6:

04.30.90:

http://www.lg.com/nl/onde...ning-product/lg-OLED55E6V
You lucky basterds ;)

* rajackar wacht nog op de B6 update :O

Shrouded by night, but with steady stride. Colored by blood, but always clear of mind. - AMD 9800X3D - Asus RTX 5090 Astral - PS5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Castus
rajackar schreef op woensdag 14 december 2016 @ 09:27:
[...]

You lucky basterds ;)

* rajackar wacht nog op de B6 update :O
Vraag me alleen wel af of deze update dan ook de HDCP 2.2 update heeft. Staat nergens in de release notes. Die had de E6 nog niet gehad volgens mij. Zal wel goed zijn.

kan iemand dat bevestiging met de E6 of de PS4Pro werkt zonder work-around?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LOTG
Castus schreef op woensdag 14 december 2016 @ 10:00:
[...]

Vraag me alleen wel af of deze update dan ook de HDCP 2.2 update heeft. Staat nergens in de release notes. Die had de E6 nog niet gehad volgens mij. Zal wel goed zijn.

Was die niet al uit? Mijn B6 heeft in elk geval geen PS4 Pro issues.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Castus
LOTG schreef op woensdag 14 december 2016 @ 10:02:
[...]

Was die niet al uit? Mijn B6 heeft in elk geval geen PS4 Pro issues.
klopt voor de B6 wel, de E6 heeft die update nooit gehad, maar misschien heeft de E6 nooit echt problemen gehad. Dat weet ik eigenlijk niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ymmv
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 05-10 10:18

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rajackar

rajackar

Blood Minister

Castus schreef op woensdag 14 december 2016 @ 10:00:
[...]

Die is al uit. dat is de .65 update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ghstly
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 06-12-2023
Klopt met de .65 update en kan het bevestigen. Had er overigens daarvoor wel problemen mee, dus yeaaah.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Castus
rajackar schreef op woensdag 14 december 2016 @ 10:33:
[...]

Die is al uit. dat is de .65 update.
Dat was de .65 update voor de B6. de .65 update was iets anders voor de E6 als voor de B6.

Release notes B6: (.65)
1. Improvement
1) Improve the Sony PS4 Pro no signal issue (HDCP fail)
2) Improve the Tricolor satellite channel crash. (Russia)

de .65 van de E6 was al eerder uit en deed iets heel anders:
3. Release History
[04.30.65]
1) Freeview Play Support in UK
2) Apply the DVB-T2 system in Czech
3) To Improve auto-reboot problem with "This app will now restart to free up more memory"
phrases during watching Live TV in Spain
4) To Improve automatic channel number changes(over 850 channel) problem during watching Italy Rai channel
5) Fix MRCU Pairing Failure Issue

[04.30.90]
1. To apply HDR Game Mode

Daarom mijn vraag ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joco
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 16-10 19:17
nu amazon er dus is: http://www.nu.nl/internet...mingdienst-nederland.html

is de App nu ook in NL beschikbaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rajackar

rajackar

Blood Minister

Castus schreef op woensdag 14 december 2016 @ 10:51:
[...]

Dat was de .65 update voor de B6. de .65 update was iets anders voor de E6 als voor de B6.

Release notes B6: (.65)
1. Improvement
1) Improve the Sony PS4 Pro no signal issue (HDCP fail)
2) Improve the Tricolor satellite channel crash. (Russia)

de .65 van de E6 was al eerder uit en deed iets heel anders:
3. Release History
[04.30.65]
1) Freeview Play Support in UK
2) Apply the DVB-T2 system in Czech
3) To Improve auto-reboot problem with "This app will now restart to free up more memory"
phrases during watching Live TV in Spain
4) To Improve automatic channel number changes(over 850 channel) problem during watching Italy Rai channel
5) Fix MRCU Pairing Failure Issue

[04.30.90]
1. To apply HDR Game Mode

Daarom mijn vraag ;)
Ah, dan had ik iets te snel gereageerd. Ik dacht dat het over de B6 ging.
Wel gek eigenlijk dat ze dezelfde versie nummering bij verschillende modellen voor andere changes gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb amazon prime op mijn B6 geinstalleerd. Gewoon de native app. Ik krijg echter alleen 1080p en nog geen 4K/HDR. Ik heb genoeg bandwith en netflix doet het wel prima.

Heeft iemand anders het al wel geprobeerd en het aan de praat gekregen? Heb ook een mailtje gestuurd naar ze, dus ik laat het weten als ik respons heb.

Ben echt benieuwd naar de Grand tour in HDR.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LOTG
Verwijderd schreef op woensdag 14 december 2016 @ 11:53:
Ik heb amazon prime op mijn B6 geinstalleerd. Gewoon de native app. Ik krijg echter alleen 1080p en nog geen 4K/HDR. Ik heb genoeg bandwith en netflix doet het wel prima.

Heeft iemand anders het al wel geprobeerd en het aan de praat gekregen? Heb ook een mailtje gestuurd naar ze, dus ik laat het weten als ik respons heb.

Ik weet niet wat er allemaal beschikbaar is in 4K/HDR op Amazon, is Grand Tour bechikbaar in dat formaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Yup. Zeker in HDR en 4k. Geven ze ook aan op de website "available in HDR", zie het echter nergens in de app. Ook series als Man in the High Castle en Bosch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• putmans
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 15-01-2024
Heeft er nog iemand problemen met ondertitels wanneer je video's afspeelt van een NAS via de LG Foto en Video app op de B6?

Soms werken ze, soms niet. Naam van videobestand en ondertitelbestand is hetzelfde, ondertitelbestand is .srt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ymmv
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 05-10 10:18
Verwijderd schreef op woensdag 14 december 2016 @ 11:53:

.. never mind ...

[ Voor 11% gewijzigd door ymmv op 14-12-2016 12:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Blijkbaar is er een HDR/UHD categorie, maar die lijkt nog niet op de app te staan voor Amazon Prime NL.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rajackar

rajackar

Blood Minister

putmans schreef op woensdag 14 december 2016 @ 12:35:
Heeft er nog iemand problemen met ondertitels wanneer je video's afspeelt van een NAS via de LG Foto en Video app op de B6?

Soms werken ze, soms niet. Naam van videobestand en ondertitelbestand is hetzelfde, ondertitelbestand is .srt
Die app is niet super naar mijn mening.
Ik heb nu een plex media server geïnstalleerd met de xplay app op uit de lg store (op advies van mede tweaker @puck ). Dit werkt echt super. De app is wel betaald maar je kunt het een paar dagen gratis proberen om te kijken of het goed genoeg werkt. Ik zou iig niet meer terug willen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cardwizard
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 23:39
Als ik met mijn NL account inlog dan is bv The Grand Tour niet in 4K/HDR , log ik in met met US account dan wel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LOTG
cardwizard schreef op woensdag 14 december 2016 @ 15:10:
Als ik met mijn NL account inlog dan is bv The Grand Tour niet in 4K/HDR , log ik in met met US account dan wel
Moet je per regio een abbo afsluiten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cardwizard
Dacht niet dat er verschil was ... blijkbaar wel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ok dank voor het checken. Zoals dacht ik al. Opzich raar dat als je launched, een van je biggest features (HDR/4K) uitstaat..

Het zal wel ingeschakeld worden de komende dagen/weken.

Content wise is het nog niet veel, maar een aantal extra shows in HDR maken het wel waard om 3eu per maand te betalen voor de komende 6 maanden. Zonder HDR/4K is de toegevoegde waarde erg laag, zeker als je het nu vergelijkt met netflix. Maar goed, wat niet is kan nog atlijd komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
cardwizard schreef op woensdag 14 december 2016 @ 15:10:
En via Duitsland als locatie kreeg ik het ook niet in HDR aangeboden, via UK als locatie weer wel. Beiden met dezelfde account.

[ Voor 4% gewijzigd door hardware-lover op 14-12-2016 15:33 ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cardwizard
hardware-lover schreef op woensdag 14 december 2016 @ 15:32:
[...]

En via Duitsland als locatie kreeg ik het ook niet in HDR aangeboden, via UK als locatie weer wel. Beiden met dezelfde account.
Ik wijzigde niet eens mijn locatie maar alleen accounts ..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

Verwijderd schreef op woensdag 14 december 2016 @ 15:29:
ok dank voor het checken. Zoals dacht ik al. Opzich raar dat als je launched, een van je biggest features (HDR/4K) uitstaat..

Content wise is het nog niet veel, maar een aantal extra shows in HDR maken het wel waard om 3eu per maand te betalen voor de komende 6 maanden. Zonder HDR/4K is de toegevoegde waarde erg laag, zeker als je het nu vergelijkt met netflix. Maar goed, wat niet is kan nog atlijd komen.
Tot wanneer is die aanbieding? want dan sluit ik hem ook even af. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mss een domme vraag, maar hoe wijzig ik mijn locatie?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LOTG
Verwijderd schreef op woensdag 14 december 2016 @ 16:07:
Mss een domme vraag, maar hoe wijzig ik mijn locatie?
Onder general de LG services location of zo iets aanpassen.
Vereist een reboot en opnieuw accepteren van de voorwaarden(iedere keer).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Thx, ik krijg hem toch niet op deze manier aan de praat. Ik wijzig mijn locatie naar de UK, moet dan weer inloggen maar zie nergens geen HDR categorie, nog een app die automatisch switched naar HDR. Wellicht omdat ik voor elke amazon account dezelfde login heb. Ik heb natuurlijk wel een LG en geen Phillips..

[ Voor 45% gewijzigd door Verwijderd op 14-12-2016 16:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tylen schreef op woensdag 14 december 2016 @ 16:06:
[...]

Tot wanneer is die aanbieding? want dan sluit ik hem ook even af. _/-\o_
Volgens mij de komende 6 maanden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rajackar

rajackar

Blood Minister

Net een update van youtube gekregen. Kan alleen geen changelog vinden. Iemand een idee of we al hdr hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op woensdag 14 december 2016 @ 15:29:

Ik keek vanmorgen ook gelijk of ze content in 4K HDR hebben, maar helaas nog niet inderdaad. Klinkt misschien stom, maar zonder die feature hoeft een abbo van mij ook niet. Even afwachten maar en gelukkig hebben we Netflix nog (niet dat dat zoveel voorstelt, maar toch...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tja tot die tijd, worstel ik mij maar door Marco Polo in HDR. Mooi beeld, maar helaas is de serie soms wat saai :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 14 december 2016 @ 16:34:
Thx, ik krijg hem toch niet op deze manier aan de praat. Ik wijzig mijn locatie naar de UK, moet dan weer inloggen maar zie nergens geen HDR categorie, nog een app die automatisch switched naar HDR. Wellicht omdat ik voor elke amazon account dezelfde login heb. Ik heb natuurlijk wel een LG en geen Phillips..
Ik heb ook maar één account voor alle Amazon websites.

Ik heb eerst via de locatie Duitsland de app geïnstalleerd en ingelogd, geen HDR beschikbaar bij Grand tour hoewel dat wel stond vermeld bij desbetreffend aflevering. Daarna app verwijderd, locatie gewijzigd naar UK, app opnieuw geïnstalleerd en ingelogd, en daarna was de Grand tour wel in HDR beschikbaar. Bij enkele andere series overigens ook.

Dit was allemaal gedaan voordat ik vandaag las dat voor ons Ollanders dit nu ook beschikbaar is gekomen ;)

Ik heb ook geen Philips, begrijp niet helemaal waarom ik daar "keizer" van zou zijn? :(

Verwijderd schreef op woensdag 14 december 2016 @ 18:34:
Tja tot die tijd, worstel ik mij maar door Marco Polo in HDR. Mooi beeld, maar helaas is de serie soms wat saai :)
Dat laatste lost zich vanzelf op, ze stoppen er namelijk mee :+

[ Voor 19% gewijzigd door hardware-lover op 14-12-2016 20:02 ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillGhost
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 03-08 01:12

KillGhost

\o/

The Grand Tour staat wel in 4k met HDR op de Duitse Amazon Prime. Hij staat er dus 2 keer op. Probleem is wel dat de Duitsers nasynchronisatie toepassen. Mijn Amazon Prime app kan ik niet switchen naar Nederlands. Iemand een suggestie?

No guts, no glory!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hardware-lover schreef op woensdag 14 december 2016 @ 18:59:

Ik heb ook geen Philips, begrijp niet helemaal waarom ik daar "keizer" van zou zijn? :(

[...]

Dat laatste lost zich vanzelf op, ze stoppen er namelijk mee :+
Er stond philips 9000 serie bij je naam.. dus ik dacht dat je een oled had..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 14 december 2016 @ 20:31:
[...]
Er stond philips 9000 serie bij je naam.. dus ik dacht dat je een oled had..
Ik heb ook een Oled, maar de topic-titel is inmiddels gewijzigd naar een algemeen Oled topic i.p.v. een LG Oled topic zoals het voorheen heette.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rajackar

rajackar

Blood Minister

Even een vraagje hoor. Als jullie omzetten naar de uk voor Amazon in hdr, doe je dan alleen se service country of ook de location en of taal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Alle content is toch ook in 1080p te verkrijgen?
Mijn LG OLED is echt perfect te bekijken overdag met het zonlicht. Dat was toch echt minder met mijn vorige Panasonic GT60.
En het is altijd goed om te wachten, er komt altijd wat beters!
Verwijderd schreef op woensdag 14 december 2016 @ 23:43:
[...]

Alle content is toch ook in 1080p te verkrijgen?
Mijn LG OLED is echt perfect te bekijken overdag met het zonlicht. Dat was toch echt minder met mijn vorige Panasonic GT60.
En het is altijd goed om te wachten, er komt altijd wat beters!
Sowieso is reguliere tv in 1080i of 720p, beide zijn nagenoeg gelijk qua kwaliteit.

En ik moet de B serie kopen omdat de E serie te hoog zou komen met mijn beugel door de rare VESA positie, maar ik wil eigenlijk de E serie vanwege de snellere soc. De speaker mag er van mij af daar gaat het niet om. Ben alleen bang dat de 2017 modellen allemaal die rare mount positie gaan krijgen. Mijn beugel verplaatsen is geen optie.

Stiekem hoop ik ook nog op een 50 inch model maar goed dat zal er nooit komen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LOTG
rajackar schreef op woensdag 14 december 2016 @ 18:08:
Net een update van youtube gekregen. Kan alleen geen changelog vinden. Iemand een idee of we al hdr hebben?
Youtube had bij introductie een aantal kanalen aangegeven die HDR videos hadden. Abandon Visuals is daar een van, die gebruik ik dus ook elke keer als test en helaas, geen HDR popup in beeld.

Verwijderd

Inmiddels doet bij mij HDR het op Amazon prime. Tenminste Grand Tour. Andere series nog niet gechecked. Ziet er wel echt top uit in 4k/HDR zeg.

• JPtjeeNL
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
sbierman schreef op vrijdag 26 augustus 2016 @ 15:38:
[...]

Bedankt voor je reactie! Ik heb out of the box eigenlijk alleen op isf 1 gezet (volgens mij heet het isf) en ik heb alle beeldverbeteraars uitgegooid. Geen kalibratie.
Zelfde ook hier met een 920. Zwart ziet er af en toe niet uit. Balen, want het haalt je echt uit een film/serie. Heb 'm een paar maanden geleden voor 1808 euro bij iBOOD op kunnen pikken en dacht daarmee een zeer toekomstbestendige TV te hebben vanwege OLED en HDR. Maar wellicht was de investering (+700 euro) naar een OLED55C6V beter geweest.

Aan de andere kant, zo kun je altijd blijven denken.

• Tylen

Tylen

JPtjeeNL schreef op donderdag 15 december 2016 @ 09:13:
[...]

Zelfde ook hier met een 920. Zwart ziet er af en toe niet uit. Balen, want het haalt je echt uit een film/serie. Heb 'm een paar maanden geleden voor 1808 euro bij iBOOD op kunnen pikken en dacht daarmee een zeer toekomstbestendige TV te hebben vanwege OLED en HDR. Maar wellicht was de investering (+700 euro) naar een OLED55C6V beter geweest.

Wil je hem goed hebben dan moet je de tv laten kalilbreren. Hier mee informatie: http://www.isf-calibratie.com/

• kevinman
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 15-10 00:41
Verwijderd schreef op woensdag 14 december 2016 @ 18:34:
Kijk je Marco Polo met de Netflix app? Volgens Netflix is de serie in 4k beschikbaar, maar de beeldkwaliteit is toch niet zo "4k" volgens mijn slechte ogen. Althans niet vergeleken met 4k demos die ik op http://demo-uhd3d.com heb gedownload. Of is het normaal dat gestreamde materialen minder zijn dan lokale? En kan het zijn dat Marco Polo beschikbaar is in Dolby Vision? Wanneer de serie begint af te spelen, staat er rechtsboven het scherm een ikoontje van Dolby Vision dacht ik.

• LOTG
kevinman schreef op donderdag 15 december 2016 @ 10:10:
[...]

Kijk je Marco Polo met de Netflix app? Volgens Netflix is de serie in 4k beschikbaar, maar de beeldkwaliteit is toch niet zo "4k" volgens mijn slechte ogen. Althans niet vergeleken met 4k demos die ik op http://demo-uhd3d.com heb gedownload. Of is het normaal dat gestreamde materialen minder zijn dan lokale? En kan het zijn dat Marco Polo beschikbaar is in Dolby Vision? Wanneer de serie begint af te spelen, staat er rechtsboven het scherm een ikoontje van Dolby Vision dacht ik.
Bitrate van streams zijn doorgaans laag en de compressie hoog.
Dat vertaald zich in minder beeld dan de demo's.

En Netflix heeft als het goed is alles beschikbaar in HDR10 (HDR popup) en Dolby Vision. Hij pakt dan automatisch Dolby Vision.

• kevinman
LOTG schreef op donderdag 15 december 2016 @ 10:12:
[...]

Bitrate van streams zijn doorgaans laag en de compressie hoog.
Dat vertaald zich in minder beeld dan de demo's.

En Netflix heeft als het goed is alles beschikbaar in HDR10 (HDR popup) en Dolby Vision. Hij pakt dan automatisch Dolby Vision.
Wat is het verschil tussen die twee in beeldkwaliteit? Ik dacht dat Dolby Vision 12bit was en HDR10 10 bit (vandaar die 10?) Maar als ik series vergelijk, zie ik eigenlijk geen verschil tussen die twee... Of komt dat weer door de bitrate en compressie misschien, zodat er wat details verloren zijn.

• JPtjeeNL
  • Niet online
Tylen schreef op donderdag 15 december 2016 @ 09:22:
[...]

Wil je hem goed hebben dan moet je de tv laten kalilbreren. Hier mee informatie: http://www.isf-calibratie.com/
Jemig, ook dat nog! Maar lost dat die compressie op bij zwart weergave? Nee toch?

• LOTG
kevinman schreef op donderdag 15 december 2016 @ 10:16:
[...]

Wat is het verschil tussen die twee in beeldkwaliteit? Ik dacht dat Dolby Vision 12bit was en HDR10 10 bit (vandaar die 10?) Maar als ik series vergelijk, zie ik eigenlijk geen verschil tussen die twee... Of komt dat weer door de bitrate en compressie misschien, zodat er wat details verloren zijn.
Het verschil is inderdaad de kleurdiepte, maar dat hangt natuurlijk ook af van de bron. En er zijn nog wat kleine verschillen waardoro DBV "beter" is. De vraag is natuurlijk of je dat verschil ook echt ziet zonder side by side vergelijking.

Maar sowieso zijn Netflix en consorten niet de juiste bron voor dat soort materiaal vanwege het kwaliteits verlies.

Het ziet er nog altijd beter uit dan materiaal zonder HDR (4K is wat twijfelachtig gezien sommige blu rays in 1080P er nog beter uit zien), en downloads met een lage bitrate.

Voor het echte werk zul je vrees ik toch naar UHD BR discs moeten, of spellen op consoles tot dat we ook kwaliteits downloads krijgen maar gezien de content op UltraViolet ook meh is valt dat ook tegen uit legale bron.

• rajackar

rajackar

Blood Minister

Moet zeggen dat ik Amazon Prime ook nog een beetje tegen vind vallen in vergelijking met Netflix. Ik moet het nog even nameten maar ik heb sterk het idee dat ze een lagere bitrate gebruiken.
Series starten ook in SD en switchen langzaam omhoog. Soms zit ik pas na 2 minuten op HDR UHD. Aan mijn internet pijp zal het met 150 mbit niet liggen en Netflix start wel direct in UHD met Dolby vision.

• kevinman
LOTG schreef op donderdag 15 december 2016 @ 10:24:
[...]

Het verschil is inderdaad de kleurdiepte, maar dat hangt natuurlijk ook af van de bron. En er zijn nog wat kleine verschillen waardoro DBV "beter" is. De vraag is natuurlijk of je dat verschil ook echt ziet zonder side by side vergelijking.

Maar sowieso zijn Netflix en consorten niet de juiste bron voor dat soort materiaal vanwege het kwaliteits verlies.

Het ziet er nog altijd beter uit dan materiaal zonder HDR (4K is wat twijfelachtig gezien sommige blu rays in 1080P er nog beter uit zien), en downloads met een lage bitrate.

Voor het echte werk zul je vrees ik toch naar UHD BR discs moeten, of spellen op consoles tot dat we ook kwaliteits downloads krijgen maar gezien de content op UltraViolet ook meh is valt dat ook tegen uit legale bron.
't is een van de nadelen van early adopters. De hardware fabrikanten willen 4k en HDR pushen, maar de software gedeelte kan amper bijbenen. Hopelijk zien we de komen maanden wat meer 4k liefst met HDR contents op de markt komen.

• LOTG
Ja dat Netflix direct start op UHD klopt wel al zie ik daar ook soms dat de bitrate wat laag start.
En soms gehad dat hij in UHD startte maar 1080P weer gaf (ook apart, dan zie je letterlijk 1/4 van het beeld.).
kevinman schreef op donderdag 15 december 2016 @ 10:33:
[...]

't is een van de nadelen van early adopters. De hardware fabrikanten willen 4k en HDR pushen, maar de software gedeelte kan amper bijbenen. Hopelijk zien we de komen maanden wat meer 4k liefst met HDR contents op de markt komen.
Dat valt op zich wel mee, BluRay is ook nog altijd beter dan Netflix. Het zou leuk zijn als YouTube nou eindelijk HDR op de LGs activeerde, dan heb je in elk geval een HDR bron er bij.
4K hebben ze al een tijdje en dat ziet er ook beter uit dan HD maar ook weer beide met compressie en lage bitrate.

[ Voor 60% gewijzigd door LOTG op 15-12-2016 10:36 ]

• rajackar

rajackar

Blood Minister

LOTG schreef op donderdag 15 december 2016 @ 10:34:
Ja dat Netflix direct start op UHD klopt wel al zie ik daar ook soms dat de bitrate wat laag start.
En soms gehad dat hij in UHD startte maar 1080P weer gaf (ook apart, dan zie je letterlijk 1/4 van het beeld.).

[...]

Dat valt op zich wel mee, BluRay is ook nog altijd beter dan Netflix. Het zou leuk zijn als YouTube nou eindelijk HDR op de LGs activeerde, dan heb je in elk geval een HDR bron er bij.
4K hebben ze al een tijdje en dat ziet er ook beter uit dan HD maar ook weer beide met compressie en lage bitrate.
Hmm, dat laatste heb ik nog niet gehad.
Wat ik trouwens echt mis bij dit soort diensten is de mogelijkheid om offline te cachen in de hoogste kwaliteit vóór je gaat kijken. Dus dat je als het ware de content van een UHD bluray of iets dat die kant op gaat binnen haalt en daarna in die kwaliteit gaat kijken.
Naar mijn mening zijn UHD spelers en discs namelijk zo belachelijk geprijst dat ik het niet eens overweeg.
Maar voor een dergelijke dienst zou ik best wat extra willen betalen aan Netflix of een soortgelijke dienst.

Verwijderd

kevinman schreef op donderdag 15 december 2016 @ 10:10:
[...]

Tja, idd een bitrate verhaal. Ik denk dat de resolutie wel 4K is. Demos zijn uiteraard beter. UHD/HDR bij Amazon prime ziet er tot nu toe beter uit.

• Tylen

Tylen

JPtjeeNL schreef op donderdag 15 december 2016 @ 10:23:
[...]

Jemig, ook dat nog! Maar lost dat die compressie op bij zwart weergave? Nee toch?
Nee dat ligt maar een je bron.

Maar kalibreren is altijd wel een ding geweest, meeste mensen doen het niet omdat het iets kostbaars is. Koop je een tv van 500 euro dan is het eigenlijk zonde geld om hem te kalibreren. Zeg dat kalibreren 250 euro kost dan vinden ze die kosten niet opwegen tegen de prijs van de tv.

Zelf wil ik het nog wel een keer doen. Maar eigenlijk wil ik het zelf doen/leren. Maar die hardware is best prijzig ;)

• ViNOK16Bit
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 23:07
Van HDR via Netflix ben ik nog niet vaak onder de indruk. Bij Marco polo voegt het weinig toe. Ik heb op de TV app de serie met HDR aangezet en via de Shield de app zonder HDR en het verschil was minimaal. Wat me opvalt is dat vaak zwart toch niet helemaal zwart meer is met HDR. Nu is m'n TV wel gekalibreerd maar niet voor HDR dus misschien heeft het daar deels mee te maken Een serie als Chef's table is weer heel erg mooi wat betreft kleurweergave in HDR.

Ik denk dat het verschil 'm vaak zit in filters die ze gebruiken bij verschillende series. Als je een UHD Bluray met HDR opzet dan zie je duidelijk dat je naar HDR beeld zit te kijken. Een 4k serie van Netflix soms vergelijkbaar met een 1080p bluray qua kwaliteit, bijvorbeeld in het geval van Better call Saul

Daarnaast is de ene productie de andere niet. Als ik een 4k film opzet en ze hebben er van die grain filters overheen gegooid wordt de hele UHD ervaring verpest wat mij betreft. Dan kun je beter een goed gemasterde 1080p bluray kijken. Hetzelfde geldt voor HDR. The Grand Tour van Amazon schijnt erg mooi te zijn. Van de Netflix HDR producties vond ik tot nu toe alleen het HDR beeld van Chef's table verbluffend.

• LOTG
Chefs Table is inderdaad echt de moeite, je wilt het eten zo van het bord halen.

• Msniekers
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 17:25
Ik heb gezocht in dit topic maar ik kan niets vinden over wat die soundbar van de E6 nou aan geluidskwaliteit toevoegt ten opzichte van de B6.
Het zal ongetwijfeld beter zijn maar ik vraag me af of dat de gemiddelde meerprijs van 300 rechtvaardigt. De andere opties die de E6 meer biedt zoals 3D vind ik niet interessant.
Heeft iemand wel eens het geluid vergeleken van de 55B6 met de 55E6?
JPtjeeNL schreef op donderdag 15 december 2016 @ 09:13:
[...]

Houd er rekening mee dat héél veel content niet goed gemasterd is voor een perfecte zwartweergave. Dat gaat nu met OLED TV's ineens opvallen. Kwalitatieve nieuwe producties zoals Jurassic World zijn echt flawless, maar er zit gewoon heel veel troep tussen wat content betreft.

• LOTG
Msniekers schreef op donderdag 15 december 2016 @ 12:23:
Ik heb gezocht in dit topic maar ik kan niets vinden over wat die soundbar van de E6 nou aan geluidskwaliteit toevoegt ten opzichte van de B6.
Het zal ongetwijfeld beter zijn maar ik vraag me af of dat de gemiddelde meerprijs van 300 rechtvaardigt. De andere opties die de E6 meer biedt zoals 3D vind ik niet interessant.
Heeft iemand wel eens het geluid vergeleken van de 55B6 met de 55E6?
De E heeft ook nog dat OLED on glass.

Qua geluid weet ik het niet, maar ik gok vergelijkbaar met andere H/K soundbars.

• rajackar

rajackar

Blood Minister

Hmm, net even een offerte gevraagd voor calibratie maar dat is toch nog 275 euro inclusief HDR calibratie. Ga ik nog even over nadenken. Aan de ene kant is zo'n scherm het wel waard maar het blijft redelijk wat geld.

[ Voor 6% gewijzigd door rajackar op 15-12-2016 12:46 ]

Ik heb mij net aangemeld bij Amazon Prime. Helaas is op dit moment alleen The Grand Tour nog maar in 4K HDR te zien, maar laten we hopen dat andere series zoals Bosch snel volgen. Ligt het aan mij of is The Grand Tour best donker opgenomen? Ik word er in ieder geval niet heel erg wild van. Als ik een aflevering start dan schakelt de TV automatisch naar de HDR Standaard modus en dat is ook meteen de enige beschikbare modus. OLED light en contrast staan op 100 en Brightness op 50. Veel meer licht is er niet uit te pompen.

• rajackar

rajackar

Blood Minister

Ik vond het wel meevallen met hoe donker het is. Het viel mij inderdaad ook op dat er alleen HD standaard beschikbaar is en niet de 3 modi die ik normaal heb. Beetje vreemd.
The man in the high castle is btw ook in hdr

• LOTG
rajackar schreef op donderdag 15 december 2016 @ 12:48:
Ik vond het wel meevallen met hoe donker het is. Het viel mij inderdaad ook op dat er alleen HD standaard beschikbaar is en niet de 3 modi die ik normaal heb. Beetje vreemd.
The man in the high castle is btw ook in hdr
Ik denk dat je de HDR10 opties met die van DBV verward. Dolby Vision heeft inderdaad 3 opties.

En ik denk dat Major_ton doelt op het feit dat je niet meer cinema modus ofzo kun selecteren omdat er alleen een HDR modus beschikbaar is.

• rajackar

rajackar

Blood Minister

LOTG schreef op donderdag 15 december 2016 @ 12:51:
[...]

Ik denk dat je de HDR10 opties met die van DBV verward. Dolby Vision heeft inderdaad 3 opties.

En ik denk dat Major_ton doelt op het feit dat je niet meer cinema modus ofzo kun selecteren omdat er alleen een HDR modus beschikbaar is.
Dat verklaart het inderdaad. Ik ging er eigenlijk vanuit dat bij HDR10 materiaal er ook 3 keuzes waren.

LOTG schreef op donderdag 15 december 2016 @ 12:51:
[...]

Nee het ging mij idd om het verschil met de 3 opties bij DBV content. Maakt niet uit dat er maar 1 modus is, maar ik vond dat wat ik gekeken heb van TGT nou niet echt van het scherm knallen. Het ziet er strak uit hoor, maar te donker naar mijn idee. Alsof de highlights gelijk zijn gebleven als bij SDR content en ze de midtones naar beneden hebben gehaald om zo het idee van HDR te simuleren. Ik zal er vanavond nog eens naar kijken.

• ViNOK16Bit
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 23:07
rajackar schreef op donderdag 15 december 2016 @ 12:45:
Hmm, net even een offerte gevraagd voor calibratie maar dat is toch nog 275 euro inclusief HDR calibratie. Ga ik nog even over nadenken. Aan de ene kant is zo'n scherm het wel waard maar het blijft redelijk wat geld.
Het is wat mij betreft zeker de moeite waard wanneer je de kleuren wil laten weergeven zoals het bedoeld is. Het beeld wordt er veel natuurlijker van. Ik heb een kalibratie laten uitvoeren (ook apart voor 3D), maar dan zonder HDR, omdat dat nog lastig zou zijn op dat moment. Hoe goed HDR technieken worden toegepast momenteel verschilt nogal veel per film/serie. Er komt wel steeds meer HDR content en hopelijk komt er nu snel een keer een uniforme standaard.

• bartpl1
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 18:25
Ik zie opmerkingen bij de prijsdiscussie waarin gesteld wordt dat een E6 met afneembare speaker meer ideaal zou zijn. Betekent dus dat door die personen de betere electronische componenten belangrijk worden gevonden.

Kan iemand ervaringen delen over het verschil in gebruikservaring tussen een B6 en een E6?
Maakt het merkbaar verschil voor de kwaliteit van beeldverwerking / game lag / snelheid van menu-bediening? En is dat verschil subtiel of aanmerkelijk?

De meerprijs van enkele honderden euro's leek me vooral juist voortkomen uit de ingebouwde soundbar en enkele design features. De chips lijken me slechts een zeer beperkt prijsverschil te rechtvaardigen.
bartpl1 schreef op donderdag 15 december 2016 @ 13:19:
Ik zie opmerkingen bij de prijsdiscussie waarin gesteld wordt dat een E6 met afneembare speaker meer ideaal zou zijn. Betekent dus dat door die personen de betere electronische componenten belangrijk worden gevonden.

Kan iemand ervaringen delen over het verschil in gebruikservaring tussen een B6 en een E6?
Maakt het merkbaar verschil voor de kwaliteit van beeldverwerking / game lag / snelheid van menu-bediening? En is dat verschil subtiel of aanmerkelijk?

De meerprijs van enkele honderden euro's leek me vooral juist voortkomen uit de ingebouwde soundbar en enkele design features. De chips lijken me slechts een zeer beperkt prijsverschil te rechtvaardigen.
Denk dat niemand echt side by side ervaring heeft, maar de E6 is net iets beter met HDR wat ik uit de tests begrijp en heeft lagere input-lag. Daarnaast ook 3D ondersteuning wat de B6 mist.

Denk dat het verschil qua beeld bijna nihil is.

Ik ben gewoon bang weer met een trage tv te zitten zoals ik nu ook heb. Wat dat betreft heb ik weinig vertrouwen in LG.

[ Voor 5% gewijzigd door Phusebox op 15-12-2016 13:22 ]

• Tylen

Tylen

Ik was 1 van die personen ;)

Maar voor mij ging het om het design. Ik vind de picture-on-glass mooi van de E6. (3D erbij is a nice to have)

• LOTG
Phusebox schreef op donderdag 15 december 2016 @ 13:21:
[...]

Denk dat niemand echt side by side ervaring heeft, maar de E6 is net iets beter met HDR wat ik uit de tests begrijp en heeft lagere input-lag. Daarnaast ook 3D ondersteuning wat de B6 mist.

Denk dat het verschil qua beeld bijna nihil is.

Ik ben gewoon bang weer met een trage tv te zitten zoals ik nu ook heb. Wat dat betreft heb ik weinig vertrouwen in LG.
Ik weet niet wat jij traag vind, maar dat vind ik de TV al helemaal niet.
Wat game inputlag betreft is het denk ik even de HDR patch voor de B6 afwachten en dan nieuwe testresultaten.

Op fora worden dit soort zaken altijd erg opgeblazen. Mijn 65B6 doet het prima. Voor de beeldverwerking maakt het echt geen drol uit. Soms moet je in het menu een tel wachten en wordt er wat geladen, geen idee hoe dit bij de E6 of G6 vergaat, maar ik erger mij er niet aan. Input lag is voor mij prima. Ik game al 8 jaar op plasma TV's en op de B6 gaat het net zo makkelijk zolang je maar alle 'beeldverbeteraars' uitzet.

Ik speel gewoon in ISF Expert Bright of Dark modus en zonder toeters en bellen aan reageert alles merkbaar (ik zeg merkbaar, want meten kan ik het niet) net zo snel als in de Game mode. De Game mode is denk ik puur een gemakkelijke setting om te kunnen switchen tussen een setting om films en series etc te kijken met eventuele 'beeldverbeteraars' aan en een setting waar standaard alles uit staat voor een snelle response, zodat je niet telkens alles aan en uit aan het zetten bent. Met HDR heb ik alleen Uncharted 4 kunnen testen en aangezien die game al zo traag als dikke stront door een trechter is, merk ik niet echt een hinderlijke vertraging. Waarschijnlijk omdat ik ook in HDR modus alles uit heb staan. Voor mij is een HDR game modus dus niet nodig, maar ik kan mij voorstellen dat mensen met andere settings het een welkome optie vinden.

Verder zou ik alleen voor de E6 gaan als het design je meer aanstaat en/of je graag de optie wilt hebben om 3D te kunnen kijken. Gelukkig vind ik 3D niet interessant en de B6 serie mooier om te zien. Scheelde mij toch weer wat knaken.

• LOTG
HDR spellen die ik op mijn 55B6 in HDR heb gespeeld: Uncharted 4, FF XV en Infamous First Light.

Geen van allen natuurlijk spellen die je frame perfect moet spelen, maar ik merk hier ook niet echt lag in.
Ik heb helaas geen FPS met HDR op de PS4 en mijn Xbox heeft geen S postfix. Zonder HDR speel ik hier spellen als Forza Horizon, BF1 en Titanfall op in de categorie snel reageren.

Ik merk geen lag op. PC helaas niet getest wegens infrastructurele issues met kabels.
LOTG schreef op donderdag 15 december 2016 @ 13:39:
[...]

Ik weet niet wat jij traag vind, maar dat vind ik de TV al helemaal niet.
Wat game inputlag betreft is het denk ik even de HDR patch voor de B6 afwachten en dan nieuwe testresultaten.
Wat ik uit video's heb gezien zijn de menu's acceptabel maar ik zie ze nergens een app opstarten ofzo. Dat is bij mij de grootste ergernis op mijn huidige tv. Daarom gebruik ik al die smart zooi nooit, ik ben sneller met het opstarten van de Xbox One en receiver switchen naar die input om een Youtube filmpje te kijken dan om de ingebouwde app te gebruiken.

Phusebox schreef op donderdag 15 december 2016 @ 14:05:
[...]

Wat ik uit video's heb gezien zijn de menu's acceptabel maar ik zie ze nergens een app opstarten ofzo. Dat is bij mij de grootste ergernis op mijn huidige tv. Daarom gebruik ik al die smart zooi nooit, ik ben sneller met het opstarten van de Xbox One en receiver switchen naar die input om een Youtube filmpje te kijken dan om de ingebouwde app te gebruiken.
Apps starten bij mij echt heel snel op. Ik merk met YouTube en Netflix geen verschil tov mijn PS4.

• LOTG
Phusebox schreef op donderdag 15 december 2016 @ 14:05:
[...]

Opstarten van youtube en netflix is misschien max 5 seconden.
Met het aanzetten van de TV ben je denk ik in +-15 seconden een youtube filmpje aan het kijken.
Ik zal het eens testen, maar de TV is vrij zeker sneller dan de Xbox met Youtube of Netflix starten.
En sowieso houd hij ze ook nog in memory. Dus als je een youtube filmpje kijkt, halverwege de Xbox aan zet daar wat op gaat gamen en dan terug naar youtube switchted begint die meteen weer met verder spelen.

• JPtjeeNL
  • Niet online
Tylen schreef op donderdag 15 december 2016 @ 11:07:
[...]

Nee dat ligt maar een je bron.

Maar kalibreren is altijd wel een ding geweest, meeste mensen doen het niet omdat het iets kostbaars is. Koop je een tv van 500 euro dan is het eigenlijk zonde geld om hem te kalibreren. Zeg dat kalibreren 250 euro kost dan vinden ze die kosten niet opwegen tegen de prijs van de tv.

Zelf wil ik het nog wel een keer doen. Maar eigenlijk wil ik het zelf doen/leren. Maar die hardware is best prijzig ;)
Vind eigenlijk dat dit in de fabriek al moet gebeuren zoals Dell doet. Je hebt toch ook van dit soort apparaten die het voor je doen? Misschien kun je daarna wel de settings overnemen van de Spider en invoeren op de televisie? http://www.monitorstore.n...WeZK-0HWHIXaFNRoCV6Tw_wcB
Major_ton schreef op donderdag 15 december 2016 @ 12:30:
[...]

Houd er rekening mee dat héél veel content niet goed gemasterd is voor een perfecte zwartweergave. Dat gaat nu met OLED TV's ineens opvallen. Kwalitatieve nieuwe producties zoals Jurassic World zijn echt flawless, maar er zit gewoon heel veel troep tussen wat content betreft.
Oké, klinkt logisch. Merk dit ook aan televisiestudio's waarbij ineens te zien is dat de vloer niet schoon is gemaakt of iemand roos op z'n schouder heeft liggen. :P

[ Voor 25% gewijzigd door JPtjeeNL op 15-12-2016 14:14 ]

• JPtjeeNL
  • Niet online
...

[ Voor 98% gewijzigd door JPtjeeNL op 15-12-2016 14:15 . Reden: Double post ]

LOTG schreef op donderdag 15 december 2016 @ 14:11:
[...]

Opstarten van youtube en netflix is misschien max 5 seconden.
Met het aanzetten van de TV ben je denk ik in +-15 seconden een youtube filmpje aan het kijken.
Ik zal het eens testen, maar de TV is vrij zeker sneller dan de Xbox met Youtube of Netflix starten.
En sowieso houd hij ze ook nog in memory. Dus als je een youtube filmpje kijkt, halverwege de Xbox aan zet daar wat op gaat gamen en dan terug naar youtube switchted begint die meteen weer met verder spelen.
Ah ok, mijn huidige LG doet er ca. 30 sec over. Kostte ook 1600 euro destijds dus je zou zeggen dat het geen super budget model is.

• LOTG
JPtjeeNL schreef op donderdag 15 december 2016 @ 14:13:
[...]

Vind eigenlijk dat dit in de fabriek al moet gebeuren zoals Dell doet. Je hebt toch ook van dit soort apparaten die het voor je doen? Misschien kun je daarna wel de settings overnemen van de Spider en invoeren op de televisie? http://www.monitorstore.n...WeZK-0HWHIXaFNRoCV6Tw_wcB
Dat gebeurt ook wel, alleen niet zo precies.
En sowieso met een scherm eigenlijk al flink wat branduren hebben zo dat de pixels wat gesetteld zijn.

Een scherm kalibreren duurt een uur of 2 en moet voor iedere modus apart.
JPtjeeNL schreef op donderdag 15 december 2016 @ 14:13:
[...]

[...]

Oké, klinkt logisch. Merk dit ook aan televisiestudio's waarbij ineens te zien is dat de vloer niet schoon is gemaakt of iemand roos op z'n schouder heeft liggen. :P
Kalibreren doe je ook aan de hand van de omgeving waar het display staat, dus af fabriek haal je nooit de ideale settings. De 2016 OLED modellen van LG zijn heel redelijk gekalibreerd als je ze uitpakt, zolang je maar de ISF Expert Bright of Dark modus gebruikt.

• JPtjeeNL
  • Niet online
LOTG schreef op donderdag 15 december 2016 @ 14:16:
[...]

Dat gebeurt ook wel, alleen niet zo precies.
En sowieso met een scherm eigenlijk al flink wat branduren hebben zo dat de pixels wat gesetteld zijn.

Een scherm kalibreren duurt een uur of 2 en moet voor iedere modus apart.
Wow.. Moet mij toch maar eens in gaan lezen.
Major_ton schreef op donderdag 15 december 2016 @ 14:17:
[...]

Kalibreren doe je ook aan de hand van de omgeving waar het display staat, dus af fabriek haal je nooit de ideale settings. De 2016 OLED modellen van LG zijn heel redelijk gekalibreerd als je ze uitpakt, zolang je maar de ISF Expert Bright of Dark modus gebruikt.
Staat genoteerd. Even kijken hoe ik dat ingesteld heb. Heb trouwens wel een 2015 model. (55EG920V)

• Yamaka
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 22:04
(jarig!)
Major_ton schreef op donderdag 15 december 2016 @ 14:17:
[...]Kalibreren doe je ook aan de hand van de omgeving waar het display staat, dus af fabriek haal je nooit de ideale settings. De 2016 OLED modellen van LG zijn heel redelijk gekalibreerd als je ze uitpakt, zolang je maar de ISF Expert Bright of Dark modus gebruikt.
Ik las ergens, dat calibreren elk jaar moet omdat de waarden veranderen...Ik houd het maar bij de Expert Dark modus, een mooi warm beeld, misschien niet perfect maar veel beter dan ik ooit heb gehad :+
Yamaka schreef op donderdag 15 december 2016 @ 14:58:
[...]

Ik las ergens, dat calibreren elk jaar moet omdat de waarden veranderen...Ik houd het maar bij de Expert Dark modus, een mooi warm beeld, misschien niet perfect maar veel beter dan ik ooit heb gehad :+
Dit klopt. Ik kalibreer mijn Eizo monitor elke 2 maanden. Het verloop van OLED is volgens mij nog niet helemaal bekend, maar om het helemaal goed te houden is een per jaar her kalibreren aan te raden. Ik begin er niet aan overigens. Nu de TV nog nieuw is ben ik met alle instellingen bezig, maar uiteindelijk wil ik (net zoals bij mijn voorgaande plasma TV) weer gewoon genieten van de content die ik afspeel en niet alsmaar naar de kleur settings zitten kijken. Het went ook op den duur en de ISF modes zijn eigenlijk al zo goed dat spelen met de CMS controls niet eens héél veel verbetering oplevert. De grootste stappen zet je door zoals al eerder genoemd voor 1 van de 2 ISF modes te kiezen, beeldverbeteraars uit te zetten en Tru-Motion op 'off' of 'user 0/10' te zetten. Dan kan je gaan spelen met Gamma (2.2 of 2.4), de hoeveelheid OLED licht en de brightness. Wat mij opvalt is dat het verschil in brightness op de stapjes 49, 50 of 51 erg veel uitmaken voor het schaduwdetail. Dit verschilt erg per af te spelen content en het lijkt erop dat er voor nu gewoon geen ideale setting is!

Zie ook hier: link

o.ooooo nits is ó zo mooi, maar het komt met een prijs wat de verschillen in content betreft. Soms is het té donker en dan weer té licht. Het houdt ons bezig :+

Pagina: 1 ... 36 ... 112 Laatste

Let op:
Dit topic is bedoeld om te discussiëren over OLED televisies; de techniek, voordelen, nadelen, instellingen, etc.

We hebben sinds kort ook een merkspecifiek topic voor LG: [LG OLED] Ervaringen & Discussie. Hier dus geen posts meer betreffende LG.

Als je op zoek bent naar de laatste aanbiedingen kun je een kijkje nemen in \[Prijs-discussie] OLED Televisies. Als je op zoek bent naar persoonlijk aankoopadvies, kun je een topic starten in Consumentenelektronica Aankoopadvies.