• ViNOK16Bit
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 23:07
Kalibratie geeft echt een verbetering op de ISF modus. Ik zal nog eens mijn kalibratie settings posten waaruit blijkt dat er nogal wat afwijkingen waren:

White balance
Colour Temp Warm2
Pattern Outer
Point high
Red 0
Green 0
Blue -3
Point low
Red -4
Green 0
Blue -1

Colour Management system
Red 22 0 0
Green -3 -5 17
Blue 0 13 0
Cyan 0 2 0
Magenta -8 -1 0
Yellow 0 -2 0

Volgens mij hoef je een OLED echt niet elk jaar te kalibreren. De helderheid zou kunnen afnemen met de tijd, maar ik kan verder niks vinden over kleuren apart. Zou leuk zijn als een gekalibreerde TV na 1 of 2 jaar weer gekalibreerd wordt om te zien of er dan grote afwijkingen zijn. Ik ga er maar even vanuit dat het anders werkt met een Eizo monitor waarop je waarschijnlijk werkt met beeld bewerking software. Daar koop je een i1Display Pro voor om het zelf te doen. De apparatuur waarmee TV's doorgaans gekalibreerd worden vind je in een hele andere prijs klasse. Daarom kost een kalibratie ook redelijk veel.

• rajackar
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15-10 00:07

rajackar

Blood Minister

Phusebox schreef op donderdag 15 december 2016 @ 14:16:
[...]

Ah ok, mijn huidige LG doet er ca. 30 sec over. Kostte ook 1600 euro destijds dus je zou zeggen dat het geen super budget model is.
Mijn B6V is vele malen sneller gelukkig. Apps starten binnen een paar seconden op en zijn dan ook meteen bruikbaar. En eenmaal opgestart blijven ze lang in het ram hangen gelukkig.
Het enige dat ik kan bevestigen is dat het openen van bepaalde menus even kan duren. Het algemene menu opent erg vlot maar daarna bijvoorbeeld het beeld menu openen kan even duren. Daarna gaat alles wel weer vlot. Maar in het dagelijkse gebruik is alles razendsnel. Anders zou ik ook gillend gek worden.

Shrouded by night, but with steady stride. Colored by blood, but always clear of mind. - AMD 9800X3D - Asus RTX 5090 Astral - PS5

Even wat anders tussendoor. HDR content is lastig te vinden, maar ik kwam deze website tegen met 4K HDR democlips: link

Dit zijn *.TS files, maar de ingebouwde mediaspeler van de B6 zegt dat er geen bestanden in de map zitten waarnaar ik de files heb gekopieerd. Ook VLC op mijn andere apparaten laat de bestanden niet zien en zegt dat de map leeg is. Gek genoeg als ik op die locatie kijk met Windows Explorer, dan zie ik de files wel en kan ik ze gewoon afspelen (met Windows Media Player nog wel...). Heeft iemand anders misschien meer geluk?

Don't feel bad for the suicidal cat. | Denon AVC-X4800H - JBL 4309 - Arendal 1723 S1 - LG 77G2 - LG 65B6 - Sony PS5 - Nintendo Switch 1 & 2

• LOTG
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 09-10 19:56
Je mist wat info over welke clips (niet de film trailers want die werken alleen op Panasonic TV's), waar ze op staan (USB/netwerk) en gezien je zegt dat andere apparaten het ook niet zien heb je niet iets verkeerd gedaan met kopieren ofzo (per ongeluk schortcuts gemaakt?).

Bij mij werken alle niet-panasonic videos via USB.
het gaat om democlips van Samsung en LG. Ze staan echt op de locatie. FileZilla ziet ze wel gewoon.

Don't feel bad for the suicidal cat. | Denon AVC-X4800H - JBL 4309 - Arendal 1723 S1 - LG 77G2 - LG 65B6 - Sony PS5 - Nintendo Switch 1 & 2

• rajackar

rajackar

Blood Minister

Major_ton schreef op donderdag 15 december 2016 @ 16:52:
het gaat om democlips van Samsung en LG. Ze staan echt op de locatie. FileZilla ziet ze wel gewoon.
Hmm die doen het hier prima vanaf een USB stick. Gewoon via de photo & video app op de tv.

Shrouded by night, but with steady stride. Colored by blood, but always clear of mind. - AMD 9800X3D - Asus RTX 5090 Astral - PS5

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
Major_ton schreef op donderdag 15 december 2016 @ 16:52:
Plaats ze op een USB stick en prop deze in de USB3 poort van je TV zoals al eerder wordt opgemerkt.
Er gaat een wereld vol schoons voor je open ;)

Testing, one, two ...

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 17-10 19:33
Ik wacht nog even af wat CES brengt. Helaas is dan wel de promotie van LG voorbij dus zal ik waarschijnlijk moeten wachten tot november 2017.

We kunnen dit jaar toch niet op vakantie dus budget is er wel.

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

• rajackar

rajackar

Blood Minister

LOTG schreef op donderdag 15 december 2016 @ 12:51:
[...]

Ik denk dat je de HDR10 opties met die van DBV verward. Dolby Vision heeft inderdaad 3 opties.

En ik denk dat Major_ton doelt op het feit dat je niet meer cinema modus ofzo kun selecteren omdat er alleen een HDR modus beschikbaar is.
Net nog even met de ps4 gecontroleerd en die geeft geen dolby vision maar ik heb wel 3 keuzes voor de hdr modus. Bij heb gebruik van de Amazon app krijg ik die keuzes niet. Heel vreemd dit.

rajackar schreef op donderdag 15 december 2016 @ 17:36:
[...]

Net nog even met de ps4 gecontroleerd en die geeft geen dolby vision maar ik heb wel 3 keuzes voor de hdr modus. Bij heb gebruik van de Amazon app krijg ik die keuzes niet. Heel vreemd dit.
Dat is gelukkig niet vreemd. HDR10 heeft maar 1 modus (HDR standaard), waarbij je je bij Dolby Vision kan kiezen uit 3 modi. HDR10 is een open standaard en Dolby Vision werkt op licentie basis.

• rajackar

rajackar

Blood Minister

Major_ton schreef op donderdag 15 december 2016 @ 18:12:
[...]

Dat is gelukkig niet vreemd. HDR10 heeft maar 1 modus (HDR standaard), waarbij je je bij Dolby Vision kan kiezen uit 3 modi. HDR10 is een open standaard en Dolby Vision werkt op licentie basis.
Precies. Maar de ps4 stuurt geen dolby vision uit. Dus ga ik er even vanuit dat dat hdr10 is. En toch heb ik die de keuze uit drie settings in hdr net als bij dolby vision. Als ik hdr kijk in de Amazon app heb ik dat dus niet.

Verwijderd

Nog een korte vraag mbt prime, ziet iemand ook andere content in hdr behalve grand tour? High man in de castle bijv is ook in hdr in de us, net zoals bosch. Hdr voor de grand tour is trouwens wel het mooiste beeld wat ik tot nu toe heb gezien ex de samples van lg e.d.
rajackar schreef op donderdag 15 december 2016 @ 18:26:
[...]

Precies. Maar de ps4 stuurt geen dolby vision uit. Dus ga ik er even vanuit dat dat hdr10 is. En toch heb ik die de keuze uit drie settings in hdr net als bij dolby vision. Als ik hdr kijk in de Amazon app heb ik dat dus niet.
Je hebt gelijk inderdaad. Ik heb het idd ook met de PS4 en HDR. Zit het misschien innde metadata van de stream die bepaald of je alleen HDR standaard of ook de bright en vivid mode krijgt?
Verwijderd schreef op donderdag 15 december 2016 @ 18:42:
Nog een korte vraag mbt prime, ziet iemand ook andere content in hdr behalve grand tour? High man in de castle bijv is ook in hdr in de us, net zoals bosch. Hdr voor de grand tour is trouwens wel het mooiste beeld wat ik tot nu toe heb gezien ex de samples van lg e.d.
Hier ook alleen TGT in HDR met Prime. Heb jij al geprobeerd wat beeld settings te wijzigen in de HDR standaard modes? Als ik dat doe en ik stop met kijken en zet het naar een paar tellen weer aan, dan staan alle instellingen weer op default. Heel irritant.

Verwijderd

Major_ton schreef op donderdag 15 december 2016 @ 18:57:
[...]

Je hebt gelijk inderdaad. Ik heb het idd ook met de PS4 en HDR. Zit het misschien innde metadata van de stream die bepaald of je alleen HDR standaard of ook de bright en vivid mode krijgt?

[...]

Hier ook alleen TGT in HDR met Prime. Heb jij al geprobeerd wat beeld settings te wijzigen in de HDR standaard modes? Als ik dat doe en ik stop met kijken en zet het naar een paar tellen weer aan, dan staan alle instellingen weer op default. Heel irritant.
Volgens mij kan je het aanpassen en saven door apply to all inputs te selecteren.

• rajackar

rajackar

Blood Minister

Ik heb voor voor Amazon prime apart een US account aangemaakt. Nu zie ik een stuk meer uhd en hdr content.b

• Puck
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14-10 16:27
rajackar schreef op donderdag 15 december 2016 @ 19:56:
Ik heb voor voor Amazon prime apart een US account aangemaakt. Nu zie ik een stuk meer uhd en hdr content.b
Maar kon dit dan niet al veel eerder, via US account kijken? Ben benieuwd hoe lang het duurt voordat ze dat (zoals bij Netflix) checken en content alsnog inperken. Kun je gewoon een US account aanmaken via de US site? En dan via regio switchen de app installeren?

Arrived anxious, left bored

• lex_esco
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 13-11-2021
Ik lees op avforums dat Amazon weet van de issues en dat alles HD is. Work in progress I guess...

• rajackar

rajackar

Blood Minister

Puck schreef op donderdag 15 december 2016 @ 20:37:
[...]

Maar kon dit dan niet al veel eerder, via US account kijken? Ben benieuwd hoe lang het duurt voordat ze dat (zoals bij Netflix) checken en content alsnog inperken. Kun je gewoon een US account aanmaken via de US site? En dan via regio switchen de app installeren?
De aanmeld procedure is nogal vaag maar ik heb een US adres ingevuld voor mijn credit card betaling en daarna ging het redelijk vanzelf.
het kan zijn dat dit al veel eerder kon maar dat is nu lastig te controleren ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LOTG
rajackar schreef op donderdag 15 december 2016 @ 23:25:
[...]

De aanmeld procedure is nogal vaag maar ik heb een US adres ingevuld voor mijn credit card betaling en daarna ging het redelijk vanzelf.
het kan zijn dat dit al veel eerder kon maar dat is nu lastig te controleren ;)
Je kunt bij bijvoorbeeld Shipito een (gratis) account aan maken, dan krijg je een US adres dat ook echt bestaat dus kunnen ze je al minder maken (goed, het is een warehouse maar toch).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mud.Starrr
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10:07

Mud.Starrr

I shoot people for money

Ik heb nu een 65EF950V staan, maar ik zie af en toe gekke artifacts in het beeld.
Ook heb ik het gevoel dat het beeld via mijn AppleTV een gekke weergave heeft in de beweging van het beeld..
Iets wat ik met mijn oude plasmaTV beide nooit gehad heb (alle beeldverbeteraars staan daarop uit).
Zijn dit instellingen?
Ik heb al even lopen pielen met True motion voor het beweging effect, maar het blijft een beetje gek naar mijn idee.

De artifacts lijken een beetje op hetzelfde effect als een digitenne kastje wat af en toe van die rare beeldfouten maakt zeg maar. Delen van het beeld die een beetje blijven hangen.
Is dat een ding van de EF950V, ivm tragere SOC? of heeft de B6 dit ook?
Tijdens het vergelijken in de winkel heb ik dit niet gezien, maar ja dan sturen ze ook goede kwaliteit beelden naar de TV. En mijn eigen materiaal wat ik toen mee had was eigenlijk ook allemaal goede kwaliteit HD materiaal.
Verder krijg ik het 3D ook niet helemaal lekker afgesteld, terwijl dit er in de winkel subliem uitzag.
Maar thuis blijf ik een beetje dubbel zien. Iemand een idee hoe dit kan? kan dit per paneel nog schelen?

Trouwfotografie.nl
dekunstvanfotografie.nl
Sony A7RIII | A9
Sigma: 17 F4.0 || Sony: 25 F1.4 GM | 35 F1.4 GM | 50 F1.2 GM | 85 F1.8 | 100-400 F4.5-5.6 GM
DJI: Mavic 2 Zoom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LOTG
Mud.Starrr schreef op vrijdag 16 december 2016 @ 09:08:
Ik heb nu een 65EF950V staan, maar ik zie af en toe gekke artifacts in het beeld.
Ook heb ik het gevoel dat het beeld via mijn AppleTV een gekke weergave heeft in de beweging van het beeld..
Iets wat ik met mijn oude plasmaTV beide nooit gehad heb (alle beeldverbeteraars staan daarop uit).
Zijn dit instellingen?
Ik heb al even lopen pielen met True motion voor het beweging effect, maar het blijft een beetje gek naar mijn idee.

De artifacts lijken een beetje op hetzelfde effect als een digitenne kastje wat af en toe van die rare beeldfouten maakt zeg maar. Delen van het beeld die een beetje blijven hangen.
Tijdens het vergelijken in de winkel heb ik dit niet gezien, maar ja dan sturen ze ook goede kwaliteit beelden naar de TV. En mijn eigen materiaal wat ik toen mee had was eigenlijk ook allemaal goede kwaliteit HD materiaal.
Verder krijg ik het 3D ook niet helemaal lekker afgesteld, terwijl dit er in de winkel subliem uitzag.
Maar thuis blijf ik een beetje dubbel zien. Iemand een idee hoe dit kan? kan dit per paneel nog schelen?
Ik zou dat eerder zoeken bij de invoer dan bij de TV, video bron/Apple TV of de kabel/aansluiting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ViNOK16Bit
Zijn dit instellingen?

Check sowieso of je bronbestand dat je afspeelt goed is. Controleer ook even je bekabeling. Dat kan namelijk ook die kuren veroorzaken die je ziet.

Wat betreft 3D heeft de TV echt een sweet spot. Zit je iets te hoog of te laag ten opzichte van het beeld dan zie je dubbel. Verder zijn er voor de EF950 ook problemen gemeld voor wat betreft cross talk. Dit verschilt per paneel dus kun je net pech hebben. Als dit ernstig is dan is het een reden om te retourneren.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• LOTG
Je kunt de B6 vandaag winnen bij tweakers in de December prijzen parade.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
[knip]

Hoever zit je van je tv af denk je? En mogelijk nog belangrijker, wat is je 3D bron?

[ Voor 6% gewijzigd door hardware-lover op 16-12-2016 13:22 ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Zijn dit instellingen?

Ik gok er op dat je Tru-Motion aanstaat op 'Clear'. Deze op moet uitstaan of op 'User 0/10'. Dan ben je van de gekke vloeiende bewegingen en vooral de artifacts af!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lex_esco
Puck schreef op vrijdag 9 december 2016 @ 08:44:
[...]

Hele vreemde vlek. Die zat er dus niet toen je de tv binnenkreeg? Valt het altijd op of alleen bij bepaalde kleur/grijsvlakken? En heb je cleaning cyclus uitgevoerd? Geen idee of dat helpt, want het lijkt vanaf hier zelfs een beetje op vocht in het scherm ofzo.
dus ik had deze vlek....Na een nachtje uit en de tv die door zijn normale cycle ging is hij nu compleet verdwenen! Hoe leip is dat! Nooit kunnen achterhalen what caused it though...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ViNOK16Bit
lex_esco schreef op vrijdag 16 december 2016 @ 13:16:
[...]

dus ik had deze vlek....Na een nachtje uit en de tv die door zijn normale cycle ging is hij nu compleet verdwenen! Hoe leip is dat! Nooit kunnen achterhalen what caused it though...
Waarschijnlijk een geval van image retention welke de compensation cycle heeft weggepoetst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puck
lex_esco schreef op vrijdag 16 december 2016 @ 13:16:
[...]

Wat het ook was, fijn dat het vanzelf weg is gegaan :) Ik lees opzich meer mensen die rare dingen in het scherm
zien die na wen tijdje verdwijnen. OLED staat erom bekend dat deze sowieso ingewerkt moeten worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand scheef dit over de LG55E6V; herkennen jullie dat? Aangezien ik van plan ben om er 1 aan te gaan schaffen.

k had deze tv in juni aangeschaft. Was er zeer content mee. Mooie kleuren, beelden spatten van het scherm, mooi plat design. Maar na een paar maanden begon me toch iets te irriteren. bewegende beelden blijven soms hangen. Als iets redelijk snel van rechts naar links beweegt blijven beelden soms achter. Mijn vriendin viel het niet op. Dus ik dacht, ligt het dan aan mij? Toen heb ik, wanneer het me weer opviel, opnames gemaakt in slow motion. En wat bleek? Beelden bleven idd achter bij iets sneller bewegen. Dus ik contact gezocht met de winkel. De winkel adviseerde mij om met LG contact op te nemen. Dat gedaan. Mail gestuurd met de opgenomen filmpjes. Monteur langs geweest, maar deed niets dan een foto maken van het fabrieksmenu. Daarna een mail terug van LG dat er niets defect is. Vond dit raar, want dacht: zien zij die beelden dan niet? Dus toen weer met de winkel contact opgenomen. Met tv naar de winkel gegaan. Beelden weer bekeken, en fouten traden ook daar op. Toen op een andere E6 dezelfde beelden bekeken en ook daar dezelfde fouten. Toen op de B6 uitgeprobeerd en daar waren de beelden perfect! Geen last van achterblijvende beelden. Ik wil opmerken dat we alle tv's met dezelfde instellingen hebben getest (anders is het geen appels met apples vergelijken). Toen omgeruild naar de B6. Ik voelde me bekocht, want als ik geweten had dat de E6 deze fouten zou (gaan) vertonen had ik deze tv natuurlijk niet gekocht en was ik wel meteen voor de B6 gegaan. Dus weer contact gezocht met LG en gevraagd om compensatie. Antwoord: uw tv is niet defect, we doen er niets aan. U moet contact opnemen met de winkel. Pffffff, kastje naar de muur verhaal dus.
Ik vind het gewoon slecht dat LG zo'n tv in de markt zet, en ze trekken zich er niets van aan. Ze laten de goed betalende consument in z'n hemd staan.
Ik ga dus nu weer contact opnemen met de winkel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puck
Verwijderd schreef op vrijdag 16 december 2016 @ 18:22:
Iemand scheef dit over de LG55E6V; herkennen jullie dat? Aangezien ik van plan ben om er 1 aan te gaan schaffen.
Klinkt als ghosting door true-motion settings. Makkelijk aan te passen... Wellicht zijn zelfde de standaard opties anders voor de verschillende modellen?

[ Voor 11% gewijzigd door Puck op 16-12-2016 18:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Welke van de twee raadt u mij aan mbt tot voetbal kijken? De B6 of de E6?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puck
Verwijderd schreef op vrijdag 16 december 2016 @ 18:27:
Welke van de twee raadt u mij aan mbt tot voetbal kijken? De B6 of de E6?
Ik denk dat het geen bal uitmaakt :+ In theorie heeft de E6 een snellere processor, en zou daardoor de beelden sneller kunnen verwerken, maar in de praktijk zijn beide panelen heel erg vergelijkbaar (as far as I know). Ik kijk zelf geen voetbal, dus kan ook niet zeggen hoe ik het ervaar op de B6.

Kijk vooral naar de verschillen in features: wil je 3D, de soundbar e.d. of niet, en vraag je af of dat het extra geld waard is.

[ Voor 6% gewijzigd door Puck op 16-12-2016 18:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dank voor uw reactie! Wat ik las dat de B6 geen PS4 pro ondersteunt? De andere modellen hadden wel een update gehad. Of komt die van de B6 nog?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Als ik dan in het prijstopic lees dat het verschil maar 300 euro is, is het de vraag of je kunt leven met de soundbar en of je voor die paar euro meer op de lange termijn niet beter voor de E6 gaat.

Als er updates komen zal die langer ondersteund worden vanwege zijn snellere soc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oke, met alles mbt voetbal kijken,PS4 pro en 300 euro meer raadt u mij de E6 aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Verwijderd schreef op vrijdag 16 december 2016 @ 18:44:
Oke, met alles mbt voetbal kijken,PS4 pro en 300 euro meer raadt u mij de E6 aan?
Blijft persoonlijk maar als je de soundbar niet lelijk vindt en het extra geld hebt liggen zou ik dat wel doen ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puck
Phusebox schreef op vrijdag 16 december 2016 @ 18:46:
[...]

Blijft persoonlijk maar als je de soundbar niet lelijk vindt en het extra geld hebt liggen zou ik dat wel doen ja.
Eens. En de PS Pro werkt gewoon weer zoals het hoort sinds de laatste update, op alle modellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op alle modellen?
De B6 heeft geen update gehad hoor, als je kijk LG.com firmware, de andere modellen wel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puck
Verwijderd schreef op vrijdag 16 december 2016 @ 18:52:
Op alle modellen?
De B6 heeft geen update gehad hoor, als je kijk LG.com firmware, de andere modellen wel...
Als je dit topic had doorgenomen, had je geweten dat de B6 wel een update heeft gehad voor de PS Pro fix. Alleen nog niet voor de HDR Game Mode (maar het werkt prima zonder game mode). Deze komt er overigens wel aan, is officieel bekend gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oké dank u wel! Qua beeld zijn ze wel bijna identiek aan elkaar? Of heeft de E6 een beter contrast?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Aangezien op alatest.com de B6 in 55inch ook een hoger cijfer heeft. Maar zoals ik eerder had gevraagd, de E6 heeft geen beeldfouten met snelle bewegingen zoals voetbal? De B6 heeft dat sowieso niet..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LosGieros
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Mijn LG 55b6v dempt het audio geluid van mijn Samsung 2.1 set. Via optical cable en HDMI beiden een stuk zachter geluid dan voorheen. Iemand hier ervaring mee?

Rapapa...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lex_esco
De snellere SOC zou mij toch bewegen de E6 te kopen ook omdat je nu zag dat de patches sneller kwamen op de E6 en G6

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Ik hoop echt op een E7 model in 2017 zonder soundbar maar dat zal wel weer niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoezo scoort op alatest.com de 55b6 een 99 en de 55e6 een 94?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Alatest, is er iemand die die website vertrouwd?

Kijk liever op Rtings, flatpanelshd of hdtvtest.

[ Voor 35% gewijzigd door Phusebox op 17-12-2016 08:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16-10 21:53

DarkSide

theres no place like ::1

De meeste review sites geven de B6 een hogere score/aanbevolen melding dan/over de E6.
Omdat deze nagenoeg dezelfde prestaties levert qua beeldkwaliteit.
En je dus geld kunt besparen met de aanschaf van de B6.

Nu de prijzen dichter bij elkaar kunnen liggen moet je je afvragen of je een soundbar wil en 3d.
Of dat je zonder kan.
Persoonlijk vind ik die soundbar niet nodig. Qua design heeft de b6 mijn voorkeur.
Qua portomonee ook.

En alatest vind ik geen goede review site. Meer een verzameling van verschillende sites voor een indruk,
Maar dan nog kijk ik veel liever op de sites die Phusebox meld.
Waarbij je gewoon diepere analyses krijgt.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oké wat is de prijs voor de B6? E6 is 2300

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide

DarkSide

Verwijderd schreef op zaterdag 17 december 2016 @ 09:28:
Oké wat is de prijs voor de B6? E6 is 2300
De prijs van de E6 is zo'n 2999
De prijs van de B6 is zo'n 2499

Wil je lager? Dan ligt het aan jou onderhandelingskunsten.
Zoals je ongetwijfeld gelezen hebt hier staatde "prijs" niet vast. Een krijgt meer voor mekaar dan de ander.
Veel zaken willen iig wel lager gaan als je wat moeite neemt en niet zomaar voeg aan winkelwagentje doet op de website.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Krijg de B6 voor 1990 en de E6 voor 2300.
Maar als t beeld technisch gelijk is Kun je toch beter voor de B6 gaan? Ook ivm PS4 Pro en voetbal kijken. Vind t design van E6 iets minder mooi ivm soundbar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
DarkSide schreef op zaterdag 17 december 2016 @ 09:38:
[...]

De prijs van de E6 is zo'n 2999
De prijs van de B6 is zo'n 2499

Wil je lager? Dan ligt het aan jou onderhandelingskunsten.
Zoals je ongetwijfeld gelezen hebt hier staatde "prijs" niet vast. Een krijgt meer voor mekaar dan de ander.
Veel zaken willen iig wel lager gaan als je wat moeite neemt en niet zomaar voeg aan winkelwagentje doet op de website.
Toch vraag ik me af hoe anderen dat aanpakken. Ik heb steeds maar 100 euro eraf kunnen krijgen. Zelfs bij een winkel waar ik nog geen jaar geleden 2000 euro heb uitgegeven aan een surround set.

Oeps dit moet dus in het prijzentopic. Vind het ook maar omslachtig en verwarrend twee topics.

[ Voor 6% gewijzigd door Phusebox op 17-12-2016 09:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Goede keuze B6 voor PS4 Pro en voetbal kijken? Dan ga ik voor de B6

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Verwijderd schreef op zaterdag 17 december 2016 @ 09:48:
Goede keuze B6 voor PS4 Pro en voetbal kijken? Dan ga ik voor de B6
Denk dat je voor jezelf al de keus gemaakt hebt. De B6 is een heel goede tv dus je kunt er weinig fout mee doen door die te kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ViNOK16Bit
Phusebox schreef op zaterdag 17 december 2016 @ 09:43:
[...]

Oeps dit moet dus in het prijzentopic. Vind het ook maar omslachtig en verwarrend twee topics.
Er is juist een apart topic geopend om over prijzen te discussiëren, omdat het hier zo veel over prijzen en waar kopen ging. Dit topic is bedoeld om over de OLED televisies en techniek zelf te praten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
ViNOK16Bit schreef op zaterdag 17 december 2016 @ 10:38:
[...]

Er is juist een apart topic geopend om over prijzen te discussiëren, omdat het hier zo veel over prijzen en waar kopen ging. Dit topic is bedoeld om over de OLED televisies en techniek zelf te praten.
Tja beide blijven toch altijd aan elkaar inherent. Het is gewoon onlogisch om dan naar een ander topic te gaan.

Bij de auto topics heb je toch ook niet een merk topic en een prijzen voor dat merk topic?
De logica hiervan ontgaat mij al jaren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koning-Admiraal
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 02-08-2021

Koning-Admiraal

De commandant!

Ik blijf het toch een nadeel vinden dat bij een volledig wit scherm de nits van een OLED naar 100 gaat terwijl dit bij een goede LED het veelvuldige is. Ik vind het voor gamen namelijk best belangrijk dat wit ook echt wit is en ABL heb ik nooit gemogen. Hopelijk vinden ze daar wat op.

[ Voor 11% gewijzigd door Koning-Admiraal op 17-12-2016 10:52 ]

Set your goals high, and don't stop till you get there.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Diederik-Jan schreef op zaterdag 17 december 2016 @ 10:52:
Ik blijf het toch een nadeel vinden dat bij een volledig wit scherm de nits van een OLED naar 100 gaat terwijl dit bij een goede LED het veelvuldige is. Ik vind het voor gamen namelijk best belangrijk dat wit ook echt wit is en ABL heb ik nooit gemogen. Hopelijk vinden ze daar wat op.
Je speelt veel Star Wars op Hoth?
Veel wit op een scherm komt toch nauwelijks voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koning-Admiraal

Koning-Admiraal

De commandant!

Phusebox schreef op zaterdag 17 december 2016 @ 10:58:
[...]

Je speelt veel Star Wars op Hoth?
Veel wit op een scherm komt toch nauwelijks voor?
Nee, ik speel geen Star Wars, maar je merkt gewoon dat ABL vaak te snel ingezet wordt, 100 nit is gewoon veels te weinig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Diederik-Jan schreef op zaterdag 17 december 2016 @ 11:03:
[...]

Nee, ik speel geen Star Wars, maar je merkt gewoon dat ABL vaak te snel ingezet wordt, 100 nit is gewoon veels te weinig.
mijn huidige tv heeft volgens reviews een maximale helderheid van 250 tot 300 nits. Backlight instelling gaat van 0 tot 100 en bij mij staat ie meestal op 25. Dus dat zou betekenen een maximale brightness van 75 nits als die schaal lineair is. Kan ik prima mee leven.

Uiteraard heb ik geen HDR.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adlermann
  • Registratie: Januari 2007
  • Nu online
Diederik-Jan schreef op zaterdag 17 december 2016 @ 10:52:
Diederik-Jan schreef op zaterdag 17 december 2016 @ 11:03:
[...]

100 nit op een volledig wit scherm is echt behoorlijk fel hoor.

Mijn plasma haalt denk ik 30 of 40 op een volledig wit scherm, in een 10% window haal ik wel 100 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ViNOK16Bit
Phusebox schreef op zaterdag 17 december 2016 @ 10:51:
[...]

Tja beide blijven toch altijd aan elkaar inherent. Het is gewoon onlogisch om dan naar een ander topic te gaan.

Bij de auto topics heb je toch ook niet een merk topic en een prijzen voor dat merk topic?
De logica hiervan ontgaat mij al jaren.
Voor de flagship modellen telefoons zijn er ook aparte levertijden en prijzen topics. Dus vrij logisch op Tweakers imo. Maar goed, meningen verschillen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Best heren,

Het is de 55B6 geworden bij TVQ SOUNDSTORE in Groningen. Raadt jullie deze winkel van harte aan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koning-Admiraal

Koning-Admiraal

De commandant!

Verwijderd schreef op zaterdag 17 december 2016 @ 13:15:
Best heren,

Het is de 55B6 geworden bij TVQ SOUNDSTORE in Groningen. Raadt jullie deze winkel van harte aan!
Is dat inclusief bezorging of haal je het zelf dan op?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ago
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 20-01 18:58

ago

En voor welke prijs?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rajackar

rajackar

Blood Minister

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ago
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 20-01 18:58

ago

Moet ik daar de vraag stellen terwijl hij z'n aankoop hier post? En hopen dat hij daar leest?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Idanue
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 17-10 18:42
Wat moet ik daar mee?
Het kan aan mij liggen maar ik zie geen post van hem waar staat wat de prijs was. :/

Voor mij wel lekker dichtbij dus als de prijs goed is maar eens een kijkje nemen. :Y

[ Voor 13% gewijzigd door Idanue op 17-12-2016 14:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harrybeuker
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 14-10 13:06
ago schreef op zaterdag 17 december 2016 @ 14:20:
Moet ik daar de vraag stellen terwijl hij z'n aankoop hier post? En hopen dat hij daar leest?
check gewoon het andere topic effe. Scherpste prijs 55E6V =2300 de 55B zo'n 1950\2000€.
scheelt je weer 10 pagina's doorzoeken

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Vanmiddag maar eens Episode 5 van The Grand Tour via Amazon Prime gekeken op de 65B6. Dat ziet er toch wel heel fraai uit in 4K met HDR.

LET OP: Er zit nog een bug in de communicatie tussen Amazon app en de TV. De standaard instellingen van de TV voor HDR10 zijn redelijk, maar ideaal gezien zou je nog wel wat willen wijzigen. Jammer alleen dat de wijzingen NIET worden onthouden. Zet je een aflevering stop en kijk je later verder, of start je een andere aflevering, dan staan de instellingen weer op default. Hopelijk wordt dit snel opgelost en gelukkig geldt het alleen voor HDR content op Amazon Prime (wat voor nu ook alleen maar The Grand Tour is).

Verder zit ik er nog over te twijfelen om naast de PS4 die ik heb een Xbox One S te kopen om UHD Blu-Ray's af te kunnen gaan spelen. Online is nog maar weinig content te vinden en Netflix comprimeert teveel op zijn streams waardoor een +/- 10GB *.MKV er nog beter uitziet dan Netflix 4K met HDR |:( Het zal alleen wel weer even slikken zijn om van die 'dure' schijfjes aan te moeten schaffen voor een film die je misschien maar 1 keer kijkt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dbz1985
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 16-10 10:59
Major_ton schreef op zaterdag 17 december 2016 @ 17:41:
Vanmiddag maar eens Episode 5 van The Grand Tour via Amazon Prime gekeken op de 65B6. Dat ziet er toch wel heel fraai uit in 4K met HDR.

LET OP: Er zit nog een bug in de communicatie tussen Amazon app en de TV. De standaard instellingen van de TV voor HDR10 zijn redelijk, maar ideaal gezien zou je nog wel wat willen wijzigen. Jammer alleen dat de wijzingen NIET worden onthouden. Zet je een aflevering stop en kijk je later verder, of start je een andere aflevering, dan staan de instellingen weer op default. Hopelijk wordt dit snel opgelost en gelukkig geldt het alleen voor HDR content op Amazon Prime (wat voor nu ook alleen maar The Grand Tour is).

Verder zit ik er nog over te twijfelen om naast de PS4 die ik heb een Xbox One S te kopen om UHD Blu-Ray's af te kunnen gaan spelen. Online is nog maar weinig content te vinden en Netflix comprimeert teveel op zijn streams waardoor een +/- 10GB *.MKV er nog beter uitziet dan Netflix 4K met HDR |:( Het zal alleen wel weer even slikken zijn om van die 'dure' schijfjes aan te moeten schaffen voor een film die je misschien maar 1 keer kijkt...
Heb zelf ook zitten denken aan xbox one s ivm uhd ondersteuning.
Daarnaast ook zitten kijken naar oppo udp 203 omdat die met een firmware update ook dolbyvision zou ondersteunen, maar nu ik de prijs weet laat maar zitten.
Nou stuiten ik wel op dit artikel https://www.homecinemamag...ste-4k-blu-ray-speler-lg/
Waaruit blijkt dat lg zijn eigen eerste uhd bluray speler aankondigd tijdens de CES over een paar weken met naar verwachting ook dolbyvision+hdr10 ondersteuning.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
dbz1985 schreef op zaterdag 17 december 2016 @ 17:56:
[...]

Heb zelf ook zitten denken aan xbox one s ivm uhd ondersteuning.
Daarnaast ook zitten kijken naar oppo udp 203 omdat die met een firmware update ook dolbyvision zou ondersteunen, maar nu ik de prijs weet laat maar zitten.
Nou stuiten ik wel op dit artikel https://www.homecinemamag...ste-4k-blu-ray-speler-lg/
Waaruit blijkt dat lg zijn eigen eerste uhd bluray speler aankondigd tijdens de CES over een paar weken met naar verwachting ook dolbyvision+hdr10 ondersteuning.
Ik heb het bericht van de LG speler inderdaad ook gezien en is misschien het wachten waard. Aan de andere kant is de Xbox One S nu slechts €239,- en is het niet hebben van Dolby Vision een groot gemis?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rajackar

rajackar

Blood Minister

Idanue schreef op zaterdag 17 december 2016 @ 14:45:
[...]

Wat moet ik daar mee?
Het kan aan mij liggen maar ik zie geen post van hem waar staat wat de prijs was. :/

Voor mij wel lekker dichtbij dus als de prijs goed is maar eens een kijkje nemen. :Y
Het idee was dat je zou zien dat er een speciaal topic is voor prijs discussies......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide

DarkSide

Major_ton schreef op zaterdag 17 december 2016 @ 18:04:
[...]

Ik heb het bericht van de LG speler inderdaad ook gezien en is misschien het wachten waard. Aan de andere kant is de Xbox One S nu slechts €239,- en is het niet hebben van Dolby Vision een groot gemis?
Dat is eigenlijk afwachten. Dolby Vision is op papier iig beter omdat je niet 1 profiel per film hebt. Maar een dynamisch profiel per scene.
Maar het is een gelicenceerde oplossing. En tot nu toe zijn LG en Vizio de enige die het aanbieden.
Zelfs de UHD BR heeft het niets als eis.
HDR 10 is iig meer gemeengoed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dbz1985
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 16-10 10:59
[...]

Voor nu is dolby vision geen groot gemis, maar wel als die standaard het wint van hdr10.
Dus beter als een speler beide aan kan zoals de oled tv's...xbox one s heeft wel als plus dat je lekker kunt gamen en heb zelf sowieso 3 titels die ik wel zou willen spelen aangezien ik nog ps3 heb en huidige spellen alleen voor ps4 en xbox one s is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D_V
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 03:41

D_V

Major_ton schreef op zaterdag 17 december 2016 @ 17:41:
Verder zit ik er nog over te twijfelen om naast de PS4 die ik heb een Xbox One S te kopen om UHD Blu-Ray's af te kunnen gaan spelen.
In deze review zijn ze niet bijzonder positief over de Xbox One S als UHD speler:

http://www.whathifi.com/microsoft/xbox-one-s/review

[edit] nog een toevoeging van afgelopen week, de Xbox One S speelt nu wel Dolby Atmos af.

http://www.whathifi.com/n...lby-atmos-your-xbox-one-0

[ Voor 17% gewijzigd door D_V op 17-12-2016 20:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PlanR
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 11-10 01:25
Beste medeTweakers!

Ik kan met de Playstation 4 Pro enkel 2160P - YUV420 selecteren.
(Wat er overigens zeer goed uitziet met BF1) Maar de 2160 - RGB(niet ondersteunt) is voor 10 bit en Hdr toch?

Waarom kan ik deze niet selecteren?
Ik heb de Oled 55B6

Bedankt!!

Hodlen is hopen. Traden is geld verdienen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VCDfan
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 06:38
PlanR schreef op zondag 18 december 2016 @ 02:03:
(Wat er overigens zeer goed uitziet met BF1) Maar de 2160 - RGB(niet ondersteunt) is voor 10 bit en Hdr toch?

Ik heb de Oled 55B6

Heb je HDMI ULTRA HD Deep Colour op ON bij de HDMI aansluiting van je PS4 Pro?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
D_V schreef op zaterdag 17 december 2016 @ 20:06:
[...]

In deze review zijn ze niet bijzonder positief over de Xbox One S als UHD speler:

http://www.whathifi.com/microsoft/xbox-one-s/review

[edit] nog een toevoeging van afgelopen week, de Xbox One S speelt nu wel Dolby Atmos af.

http://www.whathifi.com/n...lby-atmos-your-xbox-one-0
Thanks voor je input! Ik denk dat What HiFi goede punten benoemd, maar na ruim 10 jaar in de AV branche gewerkt te hebben leer je de nuances van zo'n review wat beter te doorzien. In de ogen van de consument wordt een mug al snel een olifant. Als een Xbox One S (game console) van € 239,- wordt vergeleken met een Panasonic UHD-BD speler (dedicated film speler) van € 699,- dan snap ik dat de XBox er minder goed vanaf komt. Ga de Panasonic echter als game console reviewen en hij krijgt 0 sterren... Toch weet ik zeker, zonder beide in actie gezien te hebben, dat het verschil in beeldkwaliteit eigenlijk te klein is om te benoemen. Tuurlijk, in een A-B vergelijk zal er wel iets verschil zichtbaar zijn, maar ik denk dat persoonlijke voorkeur dan ook een rol gaat spelen. What HiFi kalibreert namelijk niks, dus wat in hun ogen 'beter' is, is geheel subjectief. Het feit is namelijk dat de Xbox One S hele mooie hardware aan boord heeft om een mooi beeld met films neer te zetten. Bij DVD, Blu-Ray en nu UHD-BD spelers betaal je eigenlijk altijd meer voor extra audio kwaliteit (decoders en analoge uitgangen aan boord, betere DAC, beter loopwerk, stabielere voeding etc... Ook de bouwkwaliteit en natuurlijk de exclusiviteit van het merk spelen een rol. Het verschil in beeldkwaliteit tussen een budget speler en een high-end speler is altijd nihil geweest. Het verschil komt vaak naar voren met content van mindere kwaliteit en er upscaling of misschien zelfs deïnterlacing toegepast moet worden, maar in dit geval koop ik (persoonlijke overweging dus) een UHD-BD speler alleen voor de UHD Blu-Ray's :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mokkalokka
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 06-09-2024
Ik vroeg me af of er iemand een oplossing heeft om een subwoofer (liefst draadloos) aan te sluiten op de LG E6? Zonder nog een extra home cinema set aan te sluiten. Ik heb het nu via jack naar tulp maar dat werkt niet ideaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PlanR
VCDfan schreef op zondag 18 december 2016 @ 06:31:
[...]

Heb je HDMI ULTRA HD Deep Colour op ON bij de HDMI aansluiting van je PS4 Pro?
HDMI ULTRA HD Deep Colour staan voor alle 4 de HDMI uitgangen aan,
maar nog zonder resultaat :O

HDR op je tv: Alleen 2K wordt ondersteunt
(''je tv ondersteunt mogelijk een hogere kwaliteit kleurinstelling en 4K HDR als je de instellingen wijzigt.
Controleer de instellingen van je tv.'') Aldus de Playstation 4Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silverdax
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 16-07 23:25
Zijn er eigenlijk nog "die-hard" gamers hier die een OLED best intensief gebruiken en enige vorm van burn-ins hebben geconstateerd tot dusver?

Hier een artikel waar een LG55EG9100 onder andere 20 uur getest wordt met een vaste HUD aan de onderkant en waarbij duidelijke burn-in zichtbaar is. Nu snap ik dat niemand zijn scherm 20 uur zo aan laat staan maar in heelveel games is er een vaste HUD die bij een potje intensief gamen ingebrand blijft staan zodra je andere dingen wilt gaan doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cardwizard
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 09:29
[...]

Ga voor die Xbox One S , als de films echt tegen vallen (wat ik betwijfel) dan kun je altijd nog prachtig gamen

Ik kocht dat ding met dezelfde reden , conclusie : nog geen film mee gekeken maar geniet wel van de spellen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WuXingWarrior
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 17-10 15:39
Silverdax schreef op zondag 18 december 2016 @ 11:00:
Zijn er eigenlijk nog "die-hard" gamers hier die een OLED best intensief gebruiken en enige vorm van burn-ins hebben geconstateerd tot dusver?

Hier een artikel waar een LG55EG9100 onder andere 20 uur getest wordt met een vaste HUD aan de onderkant en waarbij duidelijke burn-in zichtbaar is. Nu snap ik dat niemand zijn scherm 20 uur zo aan laat staan maar in heelveel games is er een vaste HUD die bij een potje intensief gamen ingebrand blijft staan zodra je andere dingen wilt gaan doen.
Ze geven in dat artikel aan dat het uiteindelijk na een paar dagen de image retentie helemaal weg was gegaan, waarschijnlijk na de tv paar keer in strandby gezet de compensatie cyclus het beeld weer schoongeveegd heeft. Het was dus geen burn-in maar image retention het duurde alleen langer om weg te gaan maar ja dat is niet zo vreemd als je 20 uur lang een op een statisch beeld laat staan.

Ik heb zelf de 65e6 en game best wel veel en heb totaal geen problemen met burn-in, af en toe wel wat image retention maar dat gaat na een paar seconden wel weer weg.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Silverdax schreef op zondag 18 december 2016 @ 11:00:

Welke kontkorst gaat een OLED display ook op zo'n wijze stresstesten? Als je maar lang genoeg doorgaat krijg je zelfs een LCD burned-in. Ik probeer een vattende analogie te bedenken, maar dit is zó stom dat ik niet eens iets kan verzinnen.

Retentie treed op een OLED display al op na 5 seconde statisch beeld en zal erger worden naarmate dit beeld langer aanhoudt. Ik speel regelmatig Destiny voor meer dan 2 uur, maar je opent dan zo af en toe het menu, gaat naar andere locaties met een andere of geen HUD, dus van permanente burn-in is geen sprake. Als je met beleid met een OLED of Plasma display omgaat, dan zal je echt geen last van burn-in hebben.

20 uur... Doe normaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cardwizard
[b]Major_ton schreef op zondag 18 december 2016 @ 13:49:[/b

Als je met beleid met een OLED of Plasma display omgaat, dan zal je echt geen last van burn-in hebben.
Heb toch een paar plasma's gehad die weldegelijk ingebrand waren , zeker met beleid gebruikt maar is gewoon een tekortkoming van plasma .. bij oled zal dit niet zo snel kunnen gebeuren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillerBee
  • Niet online

KillerBee

This fragster is unstoppable!

Als je vaak dezelfde Tv zender kijkt, heb je al een probleem met retentie danwel inbranden, waarbij de logo's de grootste 'boosdoeners' zijn. Dus zelfs als je je Tv met enig beleid gebruikt en bewust op dit soort zaken let, ontkom je er toch ook bijna niet aan (of gewoon geen Tv kijken natuurlijk ;) ).

Mijn Systeem "Always listen to experts. They'll tell what can't be done and why. Then do it"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo,

Ik heb een 55B6 aangeschaft, is een professionele kalibratie door een ISF-expert nodig?

Zo ja? Kennen jullie iemand...

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cardwizard
KillerBee schreef op zondag 18 december 2016 @ 14:40:
Als je vaak dezelfde Tv zender kijkt, heb je al een probleem met retentie danwel inbranden, waarbij de logo's de grootste 'boosdoeners' zijn. Dus zelfs als je je Tv met enig beleid gebruikt en bewust op dit soort zaken let, ontkom je er toch ook bijna niet aan (of gewoon geen Tv kijken natuurlijk ;) ).
Juist ... precies dat hadden al mijn plasma's , verder vond ik het vreselijk bij donkere films met zwarte balken dat na een tijdje ondertiteling in beeld zo'n witte waas achter bleef ... niet om aan te zien

Nu met oled nergens last meer van , heerlijk

Zat gisteren trouwens bij Rogue One ( <3 ) in de bios en ik stoorde me er gewoon aan hoe niet zwart het is in vergelijking met thuis ... >:)

[ Voor 9% gewijzigd door Cardwizard op 18-12-2016 14:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Waarom heeft een telefoon met een oled scherm dan geen last van image retention? Ik heb al heel wat telefoons gehad met oled schermen en nooit image retention gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillerBee
  • Niet online

KillerBee

cardwizard schreef op zondag 18 december 2016 @ 14:48:
[...]

Nu met oled nergens last meer van , heerlijk

Zat gisteren trouwens bij Rogue One ( <3 ) in de bios en ik stoorde me er gewoon aan hoe niet zwart het is in vergelijking met thuis ... >:)
Ik moet van mezelf nog even iets langer geduld hebben (ik wil er komend jaar eentje kopen, tenzij ik die mooie LG van T.net win natuurlijk :P ), wil toch even een modeljaar afwachten voor iets betere door-ontwikkeling van de techniek. Maar misschien ben ik dan zelfs komend jaar nog te vroeg, lol :+

Maar valt niet mee hoor, dat wachten!

Mijn Systeem "Always listen to experts. They'll tell what can't be done and why. Then do it"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ion
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

ion

PlanR schreef op zondag 18 december 2016 @ 02:03:
Beste medeTweakers!

Ik heb de Oled 55B6

Bedankt!!
Maar hdmi 2.0 heeft daar toch geen genoeg bandwith voor. 4K + HDR + 10 bit + 4:4:4 chroma subsampling is niet mogelijk naar mijn weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cardwizard
KillerBee schreef op zondag 18 december 2016 @ 14:55:
[...]

Ik moet van mezelf nog even iets langer geduld hebben (ik wil er komend jaar eentje kopen, tenzij ik die mooie LG van T.net win natuurlijk :P ), wil toch even een modeljaar afwachten voor iets betere door-ontwikkeling van de techniek.
Die win ik uiteraard voor mijn slaapkamer .. jij wil wachten geef je eerlijk toe , ik niet en heb er 1 gekocht voor mijn huiskamer , nu ben ik verwend en MOET ik er 1 op de slaapkamer .. maar geld is op (want 65B6) en daarom win ik natuurlijk :Y)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• KillerBee
  • Niet online

KillerBee

cardwizard schreef op zondag 18 december 2016 @ 15:18:
[...]

Die win ik uiteraard voor mijn slaapkamer .. jij wil wachten geef je eerlijk toe , ik niet en heb er 1 gekocht voor mijn huiskamer , nu ben ik verwend en MOET ik er 1 op de slaapkamer .. maar geld is op (want 65B6) en daarom win ik natuurlijk :Y)
:D
Ik laat je binnenkort wel weten hoe mooi ie hier aan de muur hangt.. :> :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cardwizard
KillerBee schreef op zondag 18 december 2016 @ 16:21:
[...]

:D
Ik laat je binnenkort wel weten hoe mooi ie hier aan de muur hangt.. :> :+
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/myOiStiiR8kk0hxHwzlJEW7n/medium.jpg

...... maar kleiner 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renedis
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 22-07 10:05
Anyone else problemen om hun LG tv te updaten? Ik zit op versie 04.30.50 en tv geeft aan dat versie 05.30.65 beschikbaar is. Enkel mislukt de update iedere keer op 11% :(

Versie 65 zorgt vooral voor lagere input lag mocht iemand dat nog niet weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puck
ionn schreef op zondag 18 december 2016 @ 14:58:
[...]

Maar hdmi 2.0 heeft daar toch geen genoeg bandwith voor. 4K + HDR + 10 bit + 4:4:4 chroma subsampling is niet mogelijk naar mijn weten.
Daarom gewoon op "auto" zetten en dan zou hij het moeten aanpassen a.d.h.v. wat voor game je speelt. Bij HDR games is het trouwens aan te raden om black level op "low" te zetten. Bij non-hdr black level op "high".

[ Voor 13% gewijzigd door Puck op 18-12-2016 19:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Phusebox schreef op zondag 18 december 2016 @ 14:52:
Waarom heeft een telefoon met een oled scherm dan geen last van image retention? Ik heb al heel wat telefoons gehad met oled schermen en nooit image retention gezien.
Uhm, ik wil je mijn Note 4 wel laten zien hoor. Die is behoorlijk ingefikt na 2 jaar gebruik. Het scherm is ook een stuk geler geworden, dus ik wacht met spanning af hoe het met mijn 65B6 zal gaan 😲

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Major_ton schreef op zondag 18 december 2016 @ 19:49:
[...]

Uhm, ik wil je mijn Note 4 wel laten zien hoor. Die is behoorlijk ingefikt na 2 jaar gebruik. Het scherm is ook een stuk geler geworden, dus ik wacht met spanning af hoe het met mijn 65B6 zal gaan 😲
Mijn twee jaar oude Note 4 is nog als nieuw. Voor mijn S4 die ik als reserve gebruik en die nu drie jaar oud is geld hetzelfde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PlanR
ionn schreef op zondag 18 december 2016 @ 14:58:
[...]

Dat is allemaal abra kadabra voor mij! Mijn vraag is alleen hoe ik 2160rgb in kan stellen. Anders tover ik toch nooit HDR bij mij in beeld? Ik heb de tv nog nooit naar HDR over zien springen, helaas. Voor mijn gevoel haal ik nog niet alles uit de B6. Hoe mooi het er ook allemaal uit ziet hoor!

Bedankt!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puck
PlanR schreef op zondag 18 december 2016 @ 20:50:
[...]

Dat is allemaal abra kadabra voor mij! Mijn vraag is alleen hoe ik 2160rgb in kan stellen. Anders tover ik toch nooit HDR bij mij in beeld? Ik heb de tv nog nooit naar HDR over zien springen, helaas. Voor mijn gevoel haal ik nog niet alles uit de B6. Hoe mooi het er ook allemaal uit ziet hoor!

Bedankt!!
Als je de PS op "automatic" instelt zou het goed moeten gaan. Heeft verder weinig met HDR te maken. HDR werkt niet met elke game, maar alleen gepatchte games met HDR ondersteuning, zoals Uncharted, The Last Of Us, Final Fantasy. Ik weet niet zeker of BF1 ondersteuning heeft.

Pagina: 1 ... 37 ... 112 Laatste

Let op:
Dit topic is bedoeld om te discussiëren over OLED televisies; de techniek, voordelen, nadelen, instellingen, etc.

We hebben sinds kort ook een merkspecifiek topic voor LG: [LG OLED] Ervaringen & Discussie. Hier dus geen posts meer betreffende LG.

Als je op zoek bent naar de laatste aanbiedingen kun je een kijkje nemen in \[Prijs-discussie] OLED Televisies. Als je op zoek bent naar persoonlijk aankoopadvies, kun je een topic starten in Consumentenelektronica Aankoopadvies.